Acties:
  • +1Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-05 09:42

Inleiding

Het vorige topic 'KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3]' is al ruim 11 jaar oud en de laatste 3 reacties komen uit 2017 en 2019. Het leek mij leuk om hier verder te discuseieren over het KPN TV platform. Zeker gezien Ziggo onlangs de Ziggo Next heeft uitgebracht en KPN haar nieuwe TV-omgeving en platform.

Over KPN

Het voormalige staatsbedrijf KPN is sinds jaar en dag de toonaangevende leverancier van telecommunicatie- en ICT-diensten in Nederland en biedt vaste en mobiele telefonie, vast en mobiel internet, interactieve TV en Digitenne aan particuliere consumenten en bedrijven.

Over KPN Interactieve TV

Interactieve TV van KPN is televisie kijken via het internet. De interactieve tv-box ontvangt het signaal en zet dit door naar de televisie. Omdat Interactieve TV via het internet werkt kun je zelf bepalen wat je kijkt, op het tijdstip wanneer het jou uitkomt en gewoon op je eigen tv. Bovendien heb je geen kabelaansluiting (COAX) meer nodig, want je kijkt tv via je internetaansluiting.

Enkele functionaliteiten
  • Live tv kijken en pauzeren
  • Films en series huren via het KPN platform
  • Apps op de ontvanger zoals Netflix en Prime Video
  • Programma en Begin gemist om eenvoudig programma's terug te kijken
  • Een elektronische programma gids
  • Opnames plannen, eenmalig of gepland bijv. per seizoen of programma
  • Opnames worden opgeslagen in de cloud waardoor je op je andere ontvangers, mobiele telefoon, tablet en computer ook van je opnames kunt genieten
  • Live TV kijken via de KPN website en mobiele apps

Kosten

• €10,00 per maand - interactieve tv met 65 tv-zenders
  • €5,00 per maand - extra tv ontvanger (1e gratis, vanaf 2 ontvangers gratis opnemen pakket)
  • €2,50 per maand - 4K zenders
  • €4,99 per maand - opnemen pakket
  • €3,99 - Duits Pakket
  • €4,99 - Kids Pakket
  • €6,99 - Pluspakket
  • €7,99 - Turks Pakket
  • €8,99 - Videoland
  • €9,99 - Film1
  • €9,99 - Gay TV Pakket
  • €12,99 - FOX Sports
  • €12,99 - Erotiek Pakket
  • €14,99 - Hindi Pakket
  • €14,99 - Ziggo Sport

Hardware

KPN heeft door de jaren heen aardig wat ontvangers op de markt gebracht en geleverd aan haar klanten.

Arris VIP5202Huidig model
Arris VIP2952Huidig model
Arcadyan HMB2260Huidig model
Motorola 1853Worden niet meer uitgeleverd maar wel nog ondersteund
ZTE ZXV8001Worden niet meer uitgeleverd maar wel nog ondersteund
Motorola 1903Verouderd model
Motorola 1963Verouderd model

[Voor 10% gewijzigd door robcoenen op 18-06-2020 10:00]

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-04 12:29

renskoenraadt

Like No Other

Hi Rob! Top dat je een nieuw topic gestart bent, was toevallig net nog even in het oude.

Ik heb nl. problemen met de afstandbediening van de ZTE ZXV8001 i.c.m. mijn LG OLED55E8PLA. Sinds enkele weken kan ik de televisie (lees: aan/uit, volume/mute & source) niet langer bedienen, wat een jaar lang prima gewerkt heeft...

Heb al in het LG OLED topic en op het KPN forum gepost, hopelijk kan er bevestigd worden dat ik niet de enige ben en is er een oplossing...

Heb jij al ervaring met de app die op je LG / Samsung televisie geïnstalleerd kan worden? Ook daar heb ik wat issues mee...

Bookmark can dit topic is in ieder geval gemaakt!

• robcoenen
renskoenraadt schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 00:39:
Hi Rob! Top dat je een nieuw topic gestart bent, was toevallig net nog even in het oude.

Ik heb nl. problemen met de afstandbediening van de ZTE ZXV8001 i.c.m. mijn LG OLED55E8PLA. Sinds enkele weken kan ik de televisie (lees: aan/uit, volume/mute & source) niet langer bedienen, wat een jaar lang prima gewerkt heeft...

Heb al in het LG OLED topic en op het KPN forum gepost, hopelijk kan er bevestigd worden dat ik niet de enige ben en is er een oplossing...

Heb jij al ervaring met de app die op je LG / Samsung televisie geïnstalleerd kan worden? Ook daar heb ik wat issues mee...

Bookmark can dit topic is in ieder geval gemaakt!
Hi. Heb je al geprobeerd de afstandbediening opnieuw in te stellen? Verder zou je kunnen kijken of de televisie op de meest recente firmware zit (05.10.45) en zou je de software van je ontvanger opnieuw in kunnen laden. Dat zijn de enige 3 opties die ik kan verzinnen.

Ik heb geen ervaring met de app op de smart-tv's helaas.

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Natuurlijk allemaal al gedaan (behalve het opnieuw instellen, deze afstandbediening is niet te resetten, dus als je de stappen hebt gevolgd bij de correcte afstandbediening via jou link, moet het werken) :)

Ik ben zelfs tester geweest voor de ZTE ontvanger, dus ik weet de mogelijkheden...helaas biedt dus geen soelaas...

[Voor 37% gewijzigd door renskoenraadt op 21-04-2020 10:04]

• robcoenen
renskoenraadt schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:02:
Natuurlijk allemaal al gedaan (behalve het opnieuw instellen, deze afstandbediening is niet te resetten, dus als je de stappen hebt gevolgd bij de correcte afstandbediening via jou link, moet het werken) :)

Ik ben zelfs tester geweest voor de ZTE ontvanger, dus ik weet de mogelijkheden...helaas biedt dus geen soelaas...
Ah, jammer. Ik heb sowieso het idee dat de ZTE ontvanger een ondergeschoven kindje is bij KPN. De ontwikkeling op de YouTube app, de Prime Video app en nu ook weer de pilot van het nieuwe platform, volgen pas erg laat bij deze ontvanger. Zelfs de eerder uitgebrachte Arris VIP2952 en Arcadyan HMB2260 krijgen sneller software-updates.

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Ik weet het (had dit ook al gelezen in de thread op het KPN forum). Maar ik verwacht niet dat een update van de software om deze functionaliteiten (YouTube & Prima Video app) / de nieuwe interface (lees: overzetten naar achterliggend platform) de problemen met de afstandbediening op zal lossen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robcoenen
Er gaan per 1 juli een aantal zenderwijzigingen plaatsvinden. Hieronder vind je een overzicht van wat er precies gaat veranderen.

Deze keer zijn de wijzigingen niet heel wereldschokkend. Je ziet dat ze vooral gaan over de kanalen van erotische aard. Een verandering die er wel uitspringt is de verplaatsing van Crime & Investigation van het Pluspakket, naar het basispakket. De zender verplaatst dan ook naar zendernummer 44.

Verder verplaatst de zender ARD van plek 44 naar 47 en de radiozender 40 Up komt per 1 juli te vervallen. De radiozender Classics Only is per 1 mei vervallen.

Een volledig zenderoverzicht vind je hier: Zenderoverzicht radio en Interactieve TV

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:45
Hoe is jullie ervaring met de Arcadyan HMB2260 en de nieuwe software?

Ik heb het idee dat de decoder echt een stuk trager is geworden sinds dien. Even de tv guide opstarten duurt paar seconden, waardoor ik vaak een 2de keer druk omdat ik dan denk dat command niet is aangekomen.
Zijn de nieuwe decoder sneller? Zat al te kijken nu ik sinds kort een 4K tv heb om ook voor de 4K ontvanger te gaan, alleen dan moet ik alles omzetten in Hussel en dat was net iets minder voordeling in mijn geval. Was dat aan het uitstellen tot een verhuizing.

Daarnaast vink ik het jammer dat je nu bij programma kiezen in de tv guide, je de verschillende opties voorgeschoteld krijgt ipv gewoon naar die zender te gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robcoenen
Erik070 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:28:
Hoe is jullie ervaring met de Arcadyan HMB2260 en de nieuwe software?

Ik heb het idee dat de decoder echt een stuk trager is geworden sinds dien. Even de tv guide opstarten duurt paar seconden, waardoor ik vaak een 2de keer druk omdat ik dan denk dat command niet is aangekomen.
Zijn de nieuwe decoder sneller? Zat al te kijken nu ik sinds kort een 4K tv heb om ook voor de 4K ontvanger te gaan, alleen dan moet ik alles omzetten in Hussel en dat was net iets minder voordeling in mijn geval. Was dat aan het uitstellen tot een verhuizing.

Daarnaast vink ik het jammer dat je nu bij programma kiezen in de tv guide, je de verschillende opties voorgeschoteld krijgt ipv gewoon naar die zender te gaan.
Ik zelf ben ook lange tijd blijven hangen bij een oud abonnement totdat Black Friday plaats vond. Op die dag heb ik gebeld en een scherpe deal kunnen maken die voordeliger was dan het bestaande, oudere abonnement, ook na de afloop van de actietarieven.

Ik heb op de KPN fora veel positieve verhalen voorbij zien komen over de nieuwe VIP5202 en ik lees niet noemenswaardig veel klachten, ook niet m.b.t. snelheid bij dit model. De Arcadyan HMB2260 gaat geloof ik zelfs al mee sinds 2014.

Je kunt altijd overwegen KPN te bellen voor een persoonlijk, scherp aanbod of even dergelijke acties als Black Friday afwachten, dan zijn ze vaak net wat soepeler naar mijn idee.

Je kunt de ontvanger(s) laten vervangen door een 4K pakket te nemen. Omdat je huidige ontvanger niet om kan gaan met 4K sturen ze je de Arris VIP5202 op. Eventueel kun je per maand het 4K abonnement ook nog opzeggen en terug gaan naar het standaard pakket waarbij je de ontvanger wel mag houden. Niet bepaald netjes, maar wellicht wel een interessante optie als je toevallig toch even de 4K functionaliteit wil uit testen en/of nieuwe ontvangers wil.

Het is natuurlijk alleen even afwegen of je een goede deal kunt krijgen.

Je kunt als optie ook nog proberen je huidige ontvanger te resetten al ben ik bang dat dit weinig soelaas gaat bieden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erik070
KPN gebelt, eerst maar eens gemeld dat de huidige ontvanger traag is. Verder niets geeist of gevraagd naar 4k ontvanger. Ze geven aan dat software opnieuw installeren meestal de traagheid verhelpt. Ik gaf al aan dat ik dit best wil proberen maar dat ik de kans klein acht dat een herinstallatie performance verbetering oplevert.
Maar goed, ik geef het een kans. Mocht dat niet werken dan kunnen ze een nieuwe decoder opsturen, hij had het daarbij over een Arris model, niet specifiek welke. Maar volgens hem verschillen die decoders nauwelijks in snelheid.

Hij is nu bezig met herinstallatie, ben benieuwd.

Update:
Herinstallatie haalde niet veel uit qua performance, zoals verwacht.
KPN weer gebelt, nieuwe decoder kan ik morgen verwachten :)
Het zal wel niet de 4K ontvanger zijn, maar op dit moment zijn er toch nauwelijks uitzendingen in 4K. Dat komt wel als dat wat gangbaarder is.

[Voor 19% gewijzigd door Erik070 op 29-06-2020 15:13]

• robcoenen
Erik070 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:16:
KPN weer gebelt, nieuwe decoder kan ik morgen verwachten :)
Het zal wel niet de 4K ontvanger zijn, maar op dit moment zijn er toch nauwelijks uitzendingen in 4K.
Wil je morgen even terugkoppelen welk model je hebt mogen ontvangen? :)
Ik ben namelijk wel benieuwd of ze de VIP2952 nog uitleveren aan bestaande klanten. Nieuwe klanten krijgen uitsluitend nog de nieuwe VIP5202, bij bestaande klanten heb ik geen idee.

• MAX3400
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Erik070 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:28:

Zelfde ervaring hier helaas.
Het bloed onder je nagels vandaan dit.

Heb zelf de nieuwe software vannacht pas gekregen en je mag weten dat ik vanochtend dus zat te schelden bij het zoeken naar het ochtendjournaal.

Zometeen eens KPN bellen om wat ongenoegen te uiten; ik ben er niet blij mee.

/edit: nope, KPN boeit het niet dat het zo werkt. Nee, er was geen mogelijkheid om te praten over mogelijk 1 decoder vervangen voor een ander / sneller model. Ja, je kan de fabrieksinstellingen proberen of dat sneller werkt.

Zal ook wel vroeg zijn maar deze service heb ik in lange tijd niet gehad bij KPN zeg; neem dan gewoon de telefoon niet op ofzo. ;w

[Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 30-06-2020 08:22]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Erik070
robcoenen schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:17:
[...]

Wil je morgen even terugkoppelen welk model je hebt mogen ontvangen? :)
Ik ben namelijk wel benieuwd of ze de VIP2952 nog uitleveren aan bestaande klanten. Nieuwe klanten krijgen uitsluitend nog de nieuwe VIP5202, bij bestaande klanten heb ik geen idee.
Geen probleem, ik laat het weten.
MAX3400 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 07:21:
[...]

Zelfde ervaring hier helaas.

[...]

Het bloed onder je nagels vandaan dit.

Heb zelf de nieuwe software vannacht pas gekregen en je mag weten dat ik vanochtend dus zat te schelden bij het zoeken naar het ochtendjournaal.

Zometeen eens KPN bellen om wat ongenoegen te uiten; ik ben er niet blij mee.

/edit: nope, KPN boeit het niet dat het zo werkt. Nee, er was geen mogelijkheid om te praten over mogelijk 1 decoder vervangen voor een ander / sneller model. Ja, je kan de fabrieksinstellingen proberen of dat sneller werkt.

Zal ook wel vroeg zijn maar deze service heb ik in lange tijd niet gehad bij KPN zeg; neem dan gewoon de telefoon niet op ofzo. ;w
Die gids is inderdaad echt jammer dat het nu zo werkt. Dit was mijn manier van "zappen", programma kiezen en dan "OK". Daar gaan ze helaas niet zo snel verandering in brengen vrees ik.

Wat betreft bellen met KPN. Ik heb het op de boeg gegooid dat hij te traag is en dat ik een oplossing wil, beetje in midden gelaten hoe ze het gingen oplossen. Toen boden ze zelf aan om een nieuwe te sturen.
Wellicht nog een keer bellen, maar kans is dat ze zien dat je hier eerder over gebelt hebt.

Update:

Vervangende decoder ontvangen. Helaas, is exact hetzelfde model als wat ik had (Arcadyan) en is dus ook net zo traag. Morgen nog maar een poging doen bij de klantenservice.

Update 2:
Het blijkt dat ze niet specifiek mogen aangeven welke decoder ze moeten opsturen en sturen simpelweg wat voorhande ligt. In mijn geval dus gewoon dezelfde decoder....Gevraagd of ze dan toch een Arris kunnen opsturen. Ze gaan het proberen, wordt binnen 2 werkdagen teruggebelt voor een update.

[Voor 25% gewijzigd door Erik070 op 01-07-2020 13:14]

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-05 07:37
Weet iemand of opnems met een marge worden ingepland? Bijvoorbeeld een minuut ervoor en 15 minuten uitloop?

• MAX3400

MAX3400

Hageneis schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:00:
Weet iemand of opnems met een marge worden ingepland? Bijvoorbeeld een minuut ervoor en 15 minuten uitloop?
Altijd 5 tot 6 minuten voorloop en vaak 15 minuten uitloop.

@Erik070 ik heb gisteren heel netjes een ticket kunnen aanmaken en daar ben ik vandaag over gebeld; de "gids snelheid" gaat naar een ander team wat zich toelegt op development & troubleshooting. In principe bellen ze binnen 3 werkdagen met een voorlopige conclusie / antwoord.

Maar, hoe meer mensen bellen / melden, hoe beter natuurlijk

• robcoenen
Hageneis schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:00:
KPN krijgt de programma informatie door van de zenders zelf en met deze informatie wordt de gids gevuld. Alle opnames worden standaard 5 minuten eerder gestart en 15 min later gestopt.

• Hageneis
Beiden bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robcoenen
Erik070 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:08:
[...]

Geen probleem, ik laat het weten.

[...]
Excuses. Ik zie nu de edit.

Wat jammer dat ze nog altijd dan hun oude voorraden uit blijven leveren.
Ik begrijp dat ze deze in omloop laten totdat de voorraad op is maar als klanten specifiek weet en kennis hebben van een nieuwe ontvanger dan zou het toch mogelijk moeten zijn (zou je zeggen) om het nieuwste model naar de liefhebber op te sturen.

[Voor 46% gewijzigd door robcoenen op 06-07-2020 16:38]

• MAX3400

MAX3400

MAX3400 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:11:
[...]

Altijd 5 tot 6 minuten voorloop en vaak 15 minuten uitloop.

@Erik070 ik heb gisteren heel netjes een ticket kunnen aanmaken en daar ben ik vandaag over gebeld; de "gids snelheid" gaat naar een ander team wat zich toelegt op development & troubleshooting. In principe bellen ze binnen 3 werkdagen met een voorlopige conclusie / antwoord.

Maar, hoe meer mensen bellen / melden, hoe beter natuurlijk
Vandaag teruggebeld door KPN.

Ja, er zijn meer mensen die ervaren dat opstarten, gids & zappen "langzaam" gaat. Het heeft ook aandacht bij KPN alleen ze kunnen het natuurlijk niet magisch fixen (logisch).

Er is nog iets anders specifieks en dat is een manier om "kanalen te wisselen" en dat wordt bij een andere afdeling neergelegd om verder ook te beoordelen.

• Erik070
Vandaag uiteindelijk de Arcadyan voor een Arris Vips5202 kunnen omruilen zonder verdere voorwaarden of kosten.

Eigenlijk geen idee hoe dat gelukt is. Er liep een ticket en werd beloofd teruggebelt te worden als er meer bekend was. Maar dat duurde dus een aantal weken. Vandaag weer gebelt, excuses van niet terugbellen. Hij snapte ook niet waarom dit zolang moest duren. Kennelijk kregen ze vanuit logistiek geen antwoord. Hij stelde voor dat ik langs een winkel van KPN kon gaan aangezien ik heel dicht bij 2 woon (loop afstand) waar de Vips5202 op voorraad is (dat checkte hij voor me). Daarbij liet hij bericht achter in de ticket voor de winkel. En zo gezegd zo gedaan, langs winkel en liep 5 minuten later naar buiten met nieuwe ontvanger :)
Geen garantie voor andere die dit proberen. Het koste me wat moeite om ze te overtuigen mij een ander type ontvanger te geven/huren.

Mijn ervaring is dat de software op de Vips5202 een stuk soepeler werkt qua navigatie door menu. Ik zie nog wel enige vertraging in de gids, maar daar stoor ik me niet aan.

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 15:21
Ik krijg binnenkort de nieuwe 4K ontvanger. Deze schijnt een afstandsbediening met Bluetooth te hebben. Nu maak ik gebruik van de Logitech Harmony One. Deze heeft alleen IR. Kan ik deze Logitech wel blijven gebruiken met de 4K ontvanger?

M.a.w. heeft de 4K ontvanger zowel een Bluetooth als IR functionaliteit?

(Ik had deze vraag op het het KPN forum geplaatst maar geen reacties ontvangen.)

• Jassy
  • Laatst online: 22:27
sonsan schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:38:
Ik krijg binnenkort de nieuwe 4K ontvanger. Deze schijnt een afstandsbediening met Bluetooth te hebben. Nu maak ik gebruik van de Logitech Harmony One. Deze heeft alleen IR. Kan ik deze Logitech wel blijven gebruiken met de 4K ontvanger?

M.a.w. heeft de 4K ontvanger zowel een Bluetooth als IR functionaliteit?

(Ik had deze vraag op het het KPN forum geplaatst maar geen reacties ontvangen.)
De ontvanger doet beide, dus ook IR. Je kan de Harmony (en ook de oude KPN afstandsbediening) blijven gebruiken.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:57
Met de oude software zag je tijdens het bekijken van de EPG, rechtsbovenin ook live het beeld van de huidige zender. Nu zie je dit beeld niet meer en is het vervangen door een foto van het geselecteerde programma in de EPG.

Is er een mogelijkheid om het live beeld weer te zien tijdens het bekijken van de guide?

• robcoenen
red1 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:37:
Met de oude software zag je tijdens het bekijken van de EPG, rechtsbovenin ook live het beeld van de huidige zender. Nu zie je dit beeld niet meer en is het vervangen door een foto van het geselecteerde programma in de EPG.

Is er een mogelijkheid om het live beeld weer te zien tijdens het bekijken van de guide?
Helaas heb ik deze mogelijkheid ook nog niet gevonden. Vind het zelf jammer dat deze functie er niet in zit of i.i.g. niet meer standaard in zit.

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:04
Hier ook al 3 keer contact gehad met de support van KPN vanwege trage Arcadyans sinds de nieuwe software. Ik zou binnen 3 dagen van logistiek een smsje ontvangen of ze dan wel of niet akkoord gaan met het omwisselen van de tv ontvangers.

Wat me wel opvalt is dat de drie keer dat ik gebeld heb de medewerkers nog nooit iets gehoord hadden over traag werkende tv ontvangers. Hebben ze glashard de opdracht gekregen om te liegen of ben ik nou zo kritisch?

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
joenevd schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:58:
Hebben ze glashard de opdracht gekregen om te liegen of ben ik nou zo kritisch?
Nee hoor, het forum van kpn staat vol met klachten.

https://forum.kpn.com/int...ostid=1036895#post1036895

zie ook Mint in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3"
robcoenen schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:52:
[...]

Helaas heb ik deze mogelijkheid ook nog niet gevonden. Vind het zelf jammer dat deze functie er niet in zit of i.i.g. niet meer standaard in zit.
Is eruitgehaald en komt wss niet terug.

[Voor 36% gewijzigd door RodeStabilo op 18-08-2020 09:41]

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
joenevd schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:58:
Hier ook al 3 keer contact gehad met de support van KPN vanwege trage Arcadyans sinds de nieuwe software. Ik zou binnen 3 dagen van logistiek een smsje ontvangen of ze dan wel of niet akkoord gaan met het omwisselen van de tv ontvangers.

Wat me wel opvalt is dat de drie keer dat ik gebeld heb de medewerkers nog nooit iets gehoord hadden over traag werkende tv ontvangers. Hebben ze glashard de opdracht gekregen om te liegen of ben ik nou zo kritisch?
Bij mij is ook enkele dagen gelden nieuwe software gepushed waarmee het menu er heel hip en fris uitziet, maar het wel allemaal erg traag is geworden. Vervelend, maar ik kijk niet heel veel TV en zap niet heel veel, dus ik kan er mee leven.

Wat liegen van de helpdesk betreft; de waarheid zal ergens in het midden liggen vrees ik.

Aan de ene kant zou ik erover willen klagen, maar aan de andere kant ben ik bang dat het toch niks gaat helpen. Dus ik heb daar (nog) niet over gebeld. En verder denk ik dat de nog minder technisch aangelegde persoon eerder z'n schouders zal ophalen. Dus aangezien "het TV kijken" gewoon werkt, verwacht ik niet dan de gemiddelde klant meteen aan de telefoon hangt. Natuurlijk, de mensen die wel willen klagen doen dat ook graag (ook op het KPN forum), maar dat zal alsnog de minderheid zijn.

Er zullen dus vast mensen gebeld hebben, maar de nieuwe trage software zal (denk ik) geen klachtenstorm hebben opgeleverd.

edit; ik heb even wat langer rondgekeken op het forum en moet toch m'n mening bijstellen. Er zijn inderdaad wel heel veel mensen die erover klagen! Dan is het idd des te gekker dat men aan de helpdesk beweert van niks te weten.

Maar ik begrijp overigens niet hoe het dan kan dat dat soort software gepushed wordt. Wordt dat niet getest ofzo? Of denken ze bij KPN dat de gemiddelde gebruiker meer waarde hecht aan een fris uitziend menu dan een goede werking ervan?

[Voor 20% gewijzigd door Gitarist op 23-08-2020 15:44]

• joenevd
Ik heb veel liever dat ze zeggen dat ze de traagheid onderzoeken en met een oplossing komen. Nu laat KPN zijn klanten stikken.

Ik heb zelf nu 4 keer contact gehad met de klantenservice, maar je wordt echt belachelijk geholpen. Zelfs als er al een procedure loopt moeten ze toch elke keer de kastjes uitlezen. Helaas bel ik ook tijdens het werk en niet thuis ben.

Jammer allemaal want ik vond de tv van KPN jarenlang verreweg het beste werken.

• Mip
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 07:05
Is de interface dermate anders dat het niet te missen is als de update is geïnstalleerd?
Ik zie op het eerste oog weinig verschil, maar kijk dan ook niet veel tv

Bij mij is de Netflix app dermate traag dat het resulteert in vastlopers, ondertiteling die achter loopt..
Gelukkig een Chromecast achter de hand om te Netflixen, maar KPN(of Telfort?) mogen hier inderdaad wel werk van maken

Arris VIP2952 V2 overigens hier

[Voor 4% gewijzigd door Mip op 24-08-2020 08:41]

• joenevd
@Mip In de inleiding van dit topic staan screenshots. Je hebt geen picture in picture meer tijdens het browsen door de gids als voorbeeld en je ziet dan wel een afbeelding van het programma.

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:18
Ik hoop vooral op een Android TV app, dan heb ik dat hele kastje niet meer nodig, en hoeft mijn TV ook niet meer van input-kanaal te wisselen (wat de laatste tijd erg lastig gaat om een of andere reden).
Ik kijk dan gewoon lekker alles vai mijn ShieldTV

Home Assistant configuratie

• joenevd
TheFes schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:28:
Ik hoop vooral op een Android TV app, dan heb ik dat hele kastje niet meer nodig, en hoeft mijn TV ook niet meer van input-kanaal te wisselen (wat de laatste tijd erg lastig gaat om een of andere reden).
Ik kijk dan gewoon lekker alles vai mijn ShieldTV
Idem hier! snap de keuze om alleen voor Samsung tv's een app te maken niet echt..

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:18
joenevd schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:03:
[...]

Idem hier! snap de keuze om alleen voor Samsung tv's een app te maken niet echt..
Hoho, vergeet de LG tv's niet.. |:(

Maar inderdaad, er zijn steeds meer tv's die Android TV draaien, of een Android TV box/stick er aan hebben hangen. Ze zouden daarmee een veel grotere klantengroep kunnen aanspreken.

Home Assistant configuratie

• Hard4Core!
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04-10-2020
Ik heb een Arcadyan HMB2260. Ook ik ondervindt dat deze erg traag is na de update met de nieuwe software.

Vandaag was het zo erg dat de hele STB was vastgelopen. Vervolgens de STB opnieuw opgestart via de aan/uit knop op achterkant maar nu liep de STB zelfs vast bij het inladen van de configuratie.

Ik heb via het menu waar je in kan komen als de STB net aan het opstarten is, de software opnieuw laten ophalen. Vervolgens starte de STB wel op echter kreeg ik toen deze opgestart was gelijk een melding of ik de update van de nieuwe software wilde ophalen of deze wilde uitstellen. Ik heb gekozen voor de eerste optie en de STB ging weer opnieuw opstarten en de nieuwe update installeren.

Na de update is de STB nog steeds erg traag. Maar wat als ik de software opnieuw inlaad en dan kies om de nieuwe update niet te installeren en deze uit te stellen? Blijf ik dan op de oude software? De STB gaf wel gewoon beeld toen ik de melding kreeg.

Ik ga dit natuurlijk nog testen en zal de resultaten hier plaatsen.

• Hard4Core!
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04-10-2020
Net kunnen testen

Ik heb via het menu nogmaals de software er opnieuw op gezet.

Ik kreeg nogmaals de melding of ik wilde updaten. Nu heb ik gekozen voor uitstellen.

De oude software blijft actief erop en de gids werkt ook nog op de oude manier.

Als ik echter op de menu toets druk van de afstandsbediening blijft de lijst leeg en kan ik hier geen keuze maken om bijv naar de gids of instellingen te gaan.

Aangezien er alleen tv gekeken wordt op deze STB laat ik het even voor wat het is.

Misschien dat ik later KPN nog eens bel voor een andere STB.

Ik heb een screenshot toegevoegd van de melding die ik kreeg nadat de software opnieuw geïnstalleerd is.

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:34
tv.kpn.com werkt voor geen meter op mn laptop. De ene zender laat alleen zwart beeld zien en de ander werkt wel gewoon. Meer mensen last van?

• Hageneis
VRT één en Canvas doen het alleen op de ontvanger. Misschien nog bij meer zenders het geval?

• Hageneis
Ik geloof dat er iets niet goed gaat met de opnameservers bij KPN. Ik krijg een time-out bij ophalen opnames en begin gemist werkt ook niet. Hebben meer mensen hier last van?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:36

lier

MikroTik nerd

Schoonouders hebben HMB2260 ontvanger. Wilden samen gaan doen met een Videoland abonnement (dat ik al heb). Helaas staat de app niet standaard geïnstalleerd en moet je via KPN een extra pakket afnemen om het te kunnen bekijken. Is er een optie om zelf apps toe te voegen? De smarttv is helaas niet verbonden met Internet, dus die route heb ik nog achter de hand.

Volgens deze link: https://forum.kpn.com/int...ken-op-ander-adres-452474
Een andere optie is om een abonnement via Videoland zelf te nemen en niet via KPN, dan kun je overal kijken op alle devices. Nadeel is dan wel dat je niet meer via de ontvanger van KPN kunt kijken, wél op een smart-tv.

[Voor 31% gewijzigd door lier op 17-10-2020 17:35]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-03 19:49
Al weken hebben wij last met het geluid met tv kijken. Hij verspringt telkens tussen hard volume naar zacht volume random. Wij hebben glasvezel en de setup er zo uit:

Kpn arris vip5205->Soundbar HW-Q90R->65OLED854.

Wij hebben de kastjes al omgewisseld van boven naar beneden. Ook hebben wij het kastje al een keer terug omgeruild met KPN voor een nieuwe. Het KPN kastje en soundbar heb ik beide gereset maar zonder resultaat. Ook als ik bij KPN in het menu geluid op stereo of dolby zet blijft het probleem. Met andere apparaten zoals PS4 Pro of Nvidia Shield Pro hebben wij geen problemen.

Wie kan ons hiermee helpen want we weten het gewoon even niet meer...

[Voor 16% gewijzigd door thekvnz op 17-10-2020 19:19]

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-05 20:48
Dus het geluid verandert tijdens tv kijken en niet na het zappen?

• Jassy
lier schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:33:
Schoonouders hebben HMB2260 ontvanger. Wilden samen gaan doen met een Videoland abonnement (dat ik al heb). Helaas staat de app niet standaard geïnstalleerd en moet je via KPN een extra pakket afnemen om het te kunnen bekijken. Is er een optie om zelf apps toe te voegen? De smarttv is helaas niet verbonden met Internet, dus die route heb ik nog achter de hand.

Volgens deze link: https://forum.kpn.com/int...ken-op-ander-adres-452474

[...]
Nee, je kan niet met je eigen Videoland account op de KPN ontvanger inloggen. Bovendien is het aanbod op de KPN ontvanger anders dan rechtstreeks via Videoland, maar ik weet niet of dat inmiddels is veranderd.

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:15
Ik heb een vraag, sinds vorige week KPN met twee maal een ontvanger,
De ontvanger boven geeft geen problemen, die van beneden een erg slecht geluid, staan alle twee achter een netgear 1 gb switch ik weet niet of dat nog wat uitmaakt ?
Weet iemand hoe dit kan ?

• robcoenen
Namens KPN
Goed nieuws! We gaan deze week starten met de uitrol van de software-update tegen de traagheid van de tv-ontvangers. Dit is NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213. We hebben deze update de afgelopen periode uitvoerig getest met goede resultaten. De update zal gefaseerd uitgerold worden zodat we dit goed in de gaten kunnen houden. Concreet betekent dit dat we rond 20 januari de laatste tv-ontvangers hebben geüpdatet.
7 t/m 20 januari 2021: NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213
Arris VIP5202, Arcadyan HMB2260, Arris VIP2952, ZTE ZXV8001 en Motorola VIP1853

• humptydumpty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 20:47
Weet iemand of er nog een app van KPN ITV op Android tv komt? Voor mobile is die er dacht ik al (iemand ervaring met gebruik na sideloaden van de app?) maar voor Android nog niets. Met dit verdien model snijden ze zich zo langzamerhand toch ook in de vingers, anderen wel een Android tv app kpn niet.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

humptydumpty schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 17:00:
Weet iemand of er nog een app van KPN ITV op Android tv komt? Voor mobile is die er dacht ik al (iemand ervaring met gebruik na sideloaden van de app?) maar voor Android nog niets. Met dit verdien model snijden ze zich zo langzamerhand toch ook in de vingers, anderen wel een Android tv app kpn niet.
Ik ken de KPN ITV mogelijkheden niet van de Kodi addon die hier ter sprake komt, maar misschien kun je er iets mee? Manke in "Grote Kodi topic - deel XVI"

Testing, one, two ...

• humptydumpty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 20:47
Is niet wat ik in gedachten had voor een tachtigjarige maar wel leuk voor mezelf om mee rond te spelen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

humptydumpty schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:41:
Is niet wat ik in gedachten had voor een tachtigjarige maar wel leuk voor mezelf om mee rond te spelen.
Misschien kan de tachtigjarige een overstap maken naar Ziggo (indien beschikbaar en het aanbod passend is), zij hebben wel een hele fijne Android TV app beschikbaar ;)

Testing, one, two ...

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-05 16:10
Als de bij kpn de 4k optie aanzet van 2,50 wat krijg ik dan extra? De nieuwe box heb ik al. Krijg ik alleen die 3 extra 4k zenders of worden mijn zenders ook in 4k uitgezonden?

Van het kastje naar de muur lopen...

• robcoenen
DancePlaza schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 09:00:
Als de bij kpn de 4k optie aanzet van 2,50 wat krijg ik dan extra? De nieuwe box heb ik al. Krijg ik alleen die 3 extra 4k zenders of worden mijn zenders ook in 4k uitgezonden?
Je krijgt 3 4K zenders en de mogelijkheid om Netflix / Amazon Prime Video via je ontvanger in 4K te kijken.

• absrnd
  • Laatst online: 23:14
Ik stap over van Ziggo naar KPN glasvezel,
Ik heb de settopbox nu via HDMI aangesloten (LG tv), en kan via dat HDMI kanaal tv kijken, als ik de gids wil bekijken, werkt dat niet via de LG ab,(gids knop) ik moet eerste een andere knop indrukken (... knop) om dan de gids te selecteren.

Gaat dit wel werken als ik de TV opnieuw installeer, en alleen met de Settopbox zenders laat zoeken ?

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-05 20:48
Klinkt goed :)

• Wout_Bunt
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-01 11:47
Hallo Allemaal,

Ik kan via een familielid een extra Arris VIP2952 (thuis hebben we er al 4) krijgen. Gaat dit werken of moet KPN ook daadwerkelijk een extra kastje toewijzen?

Met vriendelijke groet!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
absrnd schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:02:
Ik stap over van Ziggo naar KPN glasvezel,
Ik heb de settopbox nu via HDMI aangesloten (LG tv), en kan via dat HDMI kanaal tv kijken, als ik de gids wil bekijken, werkt dat niet via de LG ab,(gids knop) ik moet eerste een andere knop indrukken (... knop) om dan de gids te selecteren.

Gaat dit wel werken als ik de TV opnieuw installeer, en alleen met de Settopbox zenders laat zoeken ?
Ik sta ook op het moment om deze stap te zetten (vooral ivm de instabiliteit van het Ziggo internet en misschien wel mijn aansluiting hier)

Nu kan ik voor 58 euro Ziggo 150mbit nemen.(alleen tv bij Ziggo kan helaas niet meer)
Of voor 60 euro 200mbit KPN (het grootste nadeel lijkt mij die mediabox t.o.v. de CImodule van Ziggo)

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• absrnd
AMARONE schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:12:
[...]

Ik sta ook op het moment om deze stap te zetten (vooral ivm de instabiliteit van het Ziggo internet en misschien wel mijn aansluiting hier)

Nu kan ik voor 58 euro Ziggo 150mbit nemen.(alleen tv bij Ziggo kan helaas niet meer)
Of voor 60 euro 200mbit KPN (het grootste nadeel lijkt mij die mediabox t.o.v. de CImodule van Ziggo)

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Mijn ervaring na een aantal weken is prima, ik kan alles bedienen met mij LG remote, en hoef de media box remote niet te gebruiken.
Wel nog steeds jammer dat de LG gids niet werkt met de media box, zoals de Ci module, maar dat is een kleine ergernis :)
wel moet de Media box zichtbaar zijn voor de remote, Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de 4K box ook draadloos kon werken, maar dit werkte niet, nu zit deze nu tussen de TV en centerspeaker ingeklemd, en dat gaat prima :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
AMARONE schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:12:
[...]

Jawel, dat kan nog steeds. Hier bijvoorbeeld het digitale basispakket 'Kabel TV'. En hier 'TV Start', eventueel uit te breiden met extra opties.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AMARONE
absrnd schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:25:
[...]

Mijn ervaring na een aantal weken is prima, ik kan alles bedienen met mij LG remote, en hoef de media box remote niet te gebruiken.
Wel nog steeds jammer dat de LG gids niet werkt met de media box, zoals de Ci module, maar dat is een kleine ergernis :)
wel moet de Media box zichtbaar zijn voor de remote, Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de 4K box ook draadloos kon werken, maar dit werkte niet, nu zit deze nu tussen de TV en centerspeaker ingeklemd, en dat gaat prima :)

[Afbeelding]
Draadloos op de wifi bedoel je? Want ik heb geen lan kabel naar de tv lopen. De afstandsbediening zou een grote ergenis zijn maar misschien valt het wel mee inderdaad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AMARONE
NY_Giant schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:57:
[...]

Jawel, dat kan nog steeds. Hier bijvoorbeeld het digitale basispakket 'Kabel TV'. En hier 'TV Start', eventueel uit te breiden met extra opties.
Bedankt, het viel me op dat die ineens verdwenen waren van de website maar ze staan er dus nog. Dan is de afweging tussen:
- Ziggo TV+150mbit internet á 59 euro
- Ziggo TV + KPN glasvezel internet 200mbit á 70 euro
- KPN TV+internet 200mbit á 60 euro

Die KPN glasvezel valt wel vies tegen nu Ziggo erop inspringt en alle snelheden verhoogt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• absrnd
AMARONE schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:13:
[...]

Draadloos op de wifi bedoel je? Want ik heb geen lan kabel naar de tv lopen. De afstandsbediening zou een grote ergenis zijn maar misschien valt het wel mee inderdaad.
Ik bedoelde eigenlijk dat de remote en KPN 4K settopbox ook met RF zou werken, zoals de LG remote :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

absrnd schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:25:
[...]

[Afbeelding]
Welk LG televisie heb jij in gebruik?

Ik zie mijn 4K ontvanger (ZTE ZXV8001) niet in de lijst met te selecteren settop boxen? Het LG model dat ik gebruik is een OLED55E8PLA met vanzelfsprekend de recentste firmware.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• absrnd
renskoenraadt schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:01:
[...]

Welk LG televisie heb jij in gebruik?

Ik zie mijn 4K ontvanger (ZTE ZXV8001) niet in de lijst met te selecteren settop boxen? Het LG model dat ik gebruik is een OLED55E8PLA met vanzelfsprekend de recentste firmware.
Ik heb de LG Oled 77CX, ik dacht dat ik toen voor een gewone KPN settopbox gekozen had, de exacte versie stond ook niet in de lijst, en getest met de remote, om te zien of het werkte, en dit ging prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

absrnd schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:15:
[...]

Ik heb de LG Oled 77CX, ik dacht dat ik toen voor een gewone KPN settopbox gekozen had, de exacte versie stond ook niet in de lijst, en getest met de remote, om te zien of het werkte, en dit ging prima.
Dan zal je toch minimaal een fabrikant gekozen moeten hebben, of vergis ik me nu?

Ik heb nu het menu niet beschikbaar, maar ik dacht dat je aan moest geven welke fabrikant de hardware heeft geproduceerd...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19-05 08:45
Omdat ik graag mijn media kastjes wil wegwerken in mijn tv meubel (niet zichtbaar dus) heb ik een nieuwe 4k abonnement afgesloten in ons nieuwe huis. Reden is de Bluetooth afstandsbediening.

Echter aantal nadelen.
- soms is de afstandsbediening traag
- kan mijn afstandsbediening niet koppelen aan volume knop van tv en ook niet
- Sonos kan ik ook niet koppelen.

Kortom ik blijf nu enorm klooien met meerdere afstandsbedieningen. En een Sonos app. Niet erg ideaal. Iemand ervaringen hiermee?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• robcoenen
Er staat een nieuwe update klaar:

• De gids heeft een knop gekregen om een legenda te krijgen van wat je in de gids kunt doen met welke knoppen. Je opent deze door, terwijl je de gids open hebt, de teletekstknop te gebruiken. Er verschijnt dan een lijst aan de zijkant van je scherm met knoppen en wat ze doen.

• Bij het pauzeren van live TV krijg je nu op de infobalk te zien hoe ver je van het livemoment bent:

• Binnenkort beschikbare films worden getoond in het onderdeel Films huren
• Het onderdeel Films huren krijgt een Pathé Thuis logo rechtsboven in de hoek. Dit omdat Pathé Thuis nu de films levert die je kunt huren.
• Als je vanuit de Gids een programma terugkijkt, en dan weer stopt ga je nu terug naar het punt in de Gids waar je was in plaats van naar het live programma dat op dat moment speelt.
• Performanceverbetering zodat het teruggaan naar live tv vanuit verschillende menuonderdelen sneller gaat.
• Het contrast van de pop-up notificaties die je soms krijgt als er wat te melden is, is verhoogd.
• Daarnaast ook nog allerlei bug fixes en aanpassingen onder water waar je als klant verder niets van ziet of merkt.

Hij wordt tussen nu en 22 juli uitgerold

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-05 16:53
Zijn er hier ook mensen die met de Motorola / Arcadyan HMB2260 V2 problemen hebben met de YouTube app? Hier heb ik elke keer bij het starten van een YouTube filmpje dat het kastje de verbinding met internet kwijt is. Na een tweede keer werkt het wel.

Xeon E3 1240 V3 / Asrock B85M ITX / Sapphire RX580 Pulse 8 GB / Corsair Value Select PC 12800 16 GB / Windows 10 Professional 64 bit

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-04 14:21
Ik had de vraag ook hier gesteld, Shadow_Zero in "Ervaringen KPN iTV App op Samsung (Tizen)", gezien daar wat mensen wat inhoudelijke reacties hadden op de kwaliteit van KPN via een app, maar het leek me zeker ook in dit topic thuis horen.

Met mijn Arris VIP2952 op mijn tv (dan wel receiver) kan ik 5.1 Dolby Digital krijgen. Als ik de iTV app gebruik op mijn smartphone, dan wel Windows computer met Chrome en Chromecast, lijk ik niet verder te komen dan 2.0. Klopt het dat de app (iig via Chromecast) geen 5.1 ondersteunt? (Netflix via Chromecast krijg ik bijv. wel 5.1).

Wellicht ook interessante info om aan de OP toe te voegen.

• almerejos
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 04-01-2022
Hallo allemaal,

Ik heb in mijn abonnement een optie om tv-programma's op te nemen en zodoende kan ik nog tot een jaar na de oorspronkelijke uitzenddatum een programma terugkijken. Met speelfilms niet zo nuttig, aangezien die toch twee keer per jaar worden vertoond.

Maar goed, een vraagje. Is er een mogelijkheid om opgeslagen programma's op je eigen pc op te slaan, zoals je bijvoorbeeld met Youtube-filmpjes kan doen. Eigenlijk zoiets als de ouderwetse videorecorder, maar dan snel en digitaal.

Groeten, Jos

• sniperxnl
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-05 19:25
Ik heb 2 ontvangers in huis, als ik een 3e koop op marktplaats moet ik dan weer 5 euro per maand betalen voor een 3e kastje of werkt dat gelijk? Zonder extra kosten?

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:58
almerejos schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 18:48:
Maar goed, een vraagje. Is er een mogelijkheid om opgeslagen programma's op je eigen pc op te slaan, zoals je bijvoorbeeld met Youtube-filmpjes kan doen. Eigenlijk zoiets als de ouderwetse videorecorder, maar dan snel en digitaal.
Reken daar maar niet op. Het enige wat je krijgt is een link (die een jaar 'geldig' blijft) naar het programma dat ergens op een KPN server staat. Er staat niets lokaal opgeslagen, zoals bij ouderwetse Ziggo boxen nog wel eens het geval was.

• Mars18
  • Laatst online: 25-05 13:45
Overgestapt van Tmobile naar KPN vandaag, wat een heerlijke tv ervaring. Eindelijk goed beeld bij ESPN. Bij tmobile was het schokkerig. Hier gewoon strak beeld

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Laatste tijd vaak last dat het ITV kastje niet reageert, ik kan hem wel aan en uit zetten maar dat was het dan ook. Alleen van de spanning af en opnieuw laten opstarten is de oplossing. Meermaals al gereset maar zonder succes. Komt eens per week wel voor. Bekend probleem?

Tevens merk ik dat het Motorola kastje op de slaapkamer steeds langzamer wordt, gids laden duurt erg lang en apps gebruiken is helemaal een ramp. Nog maar even aankijken en anders maar eens bellen.

• robcoenen
Racer89 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:55:
Laatste tijd vaak last dat het ITV kastje niet reageert, ik kan hem wel aan en uit zetten maar dat was het dan ook. Alleen van de spanning af en opnieuw laten opstarten is de oplossing. Meermaals al gereset maar zonder succes. Komt eens per week wel voor. Bekend probleem?

Tevens merk ik dat het Motorola kastje op de slaapkamer steeds langzamer wordt, gids laden duurt erg lang en apps gebruiken is helemaal een ramp. Nog maar even aankijken en anders maar eens bellen.
Hoe reset je de ontvanger? Via het tv-menu of zonder?
Ik geloof dat de laatste manier grondiger is (maar kan hier even snel geen bewijslast voor vinden).

Ik lees ook reacties van mensen welke (1 maand) switchen naar het 4K abonnement zodat ze een nieuwe ontvanger krijgen en daarna weer terug switchen. Niet geheel de bedoeling natuurlijk maar een belletje kan nooit kwaad om te vragen of de ontvanger vervangen kan worden.

Volgens mij worden de Motorola kastjes overigens al lang niet meer uitgeleverd. Ik geloof dat ze nu nog maar Arris producten uitleveren (zowel de HD tv-ontvanger als de 4K UHD tv-ontvager).

• Racer89
  • Niet online
Harde reset via het menu onder het opstarten. Ik heb al een arris 4K kastje maar geen 4k abonnement. Het Arris kastje werkt stukken beter dan de Motorola alleen dat hij soms vast hangt en niet meer reageerd is minder.

Zal het even aankijken, en anders maar eens bellen. Wellicht dat er nog korting geregeld kan worden haha.

• Mars18
Ik kijk op dit moment veel NBA terug op EPSN via de Interactieve tv app, alleen veel last van krakend geluid.
Is dat een bekend probleem?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Beter gaat KPN deze ontvanger gebruiken:

https://www.commscope.com...evices/streamers/vip7100/

Best of both worlds imho!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Vind het jammer dat ze niet preventief oude kastje gaan vervangen en dat je je altijd moet melden voordat je iets nieuws krijgt. Ik snap dat het een hoop geld kost maar die kastjes wat al meer dan 5 jaar staan hebben toch inmiddels hun geld opgebracht lijkt me zo.

Laatste dagen gelukkig geen problemen meer gehad, even aankijken of het zo blijft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mars18
Er is op dit moment een algemene storing bij itv gaande

• Hageneis
Ondertussen zitten we met de storing al op dag 2 :(

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:44
*Knip* Mijn vraag mag bij nader inzien niet ivm de geheimhoudingsverklaring.

[Voor 67% gewijzigd door Maurice- op 10-08-2022 00:01]

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Heb nu een paar weken glasvezel en iTV van KPN.

Bevalt prima. Maar een dingetje waar ik tegenaan loop: bij Ziggo had ik (in de tv gids op mijn tv) een dagelijkse herinnering staan voor het nieuws. Nu biedt KPN wel de mogelijkheid om programma’s herhalend op te nemen (“plan serie opnamen”), maar herinneringen kun je maar 1x instellen, klopt dat? Of heb ik ergens wat over het hoofd gezien?

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• Jassy
Ik heb thuis KPN TV met de Arris VIP5202 en een schotelontvanger Octagon SF8008.

Het is mij opgevallen dat de interface van de KPN Ontvanger bizar onscherp is, waarvan ik dacht dat het aan mijn huidige TV ligt. Ook het beeld heeft een onscherpe zweem. Via de schotelontvanger is zowel de interface als het beeld zeer scherp te noemen.

Doet de 4K ontvanger van KPN zo slecht downscaling naar Full HD of is het beeld gewoon stukken onscherper? Hebben jullie dit ook?

Het probleem verhuisd mee als ik de HDMI poorten en - kabels omwissel. De schotelontvanger blijft scherp maar de KPN ontvanger is heel onscherp.

Edit: ik heb even met de instellingen zitten klooien en op 720p is de interface stukken scherper dan op 1080p/50Hz! Hoe is dit mogelijk....?

[Voor 10% gewijzigd door Jassy op 12-11-2022 14:00]

• juliank
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:22
https://www.totaaltv.nl/n...phdraanbod-tijdelijk-uit/

KPN breidt aanbod tijdelijk uit met WK-kanaal NPO UHD

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Fijn, die ‘standaarden’…; “NPO UHD en ESPN UHD maken gebruik van dezelfde uitzendtechniek, te weten 1080p50/HDR. Hoewel dit niet de 4K-beeldresolutie 2160p is, mogen zenders volgens de standaard van onder meer de European Broadcast Union (EBU) deze feitelijke Full HD-beeldresolutie toch Ultra HD (UHD) noemen.”…

• robcoenen
Gezien het hele KPN TV-platform op de schop is gegaan >>> [KPN TV+] - Ervaringen en discussie
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee