Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14

Opmerking vooraf

Dit topic is de opvolger van '[KPN Interactieve TV] - Ervaringen en discussie'. KPN heeft per februari 2023 hun TV-platform vernieuwd. Zodoende kunnen hier vragen gesteld worden en ervaringen/discussies uitgewisseld/gestart worden.

De bronvermelding van dit topic is de KPN website zelf. Op de volgende pagina is de kennisbank te vinden (op de KPN website) van dit TV-platform. Updates m.b.t. het platform zijn hier te vinden.

Twee soorten KPN TV+ abonnementen

KPN TV+ met tv-zenders
Kijk je graag tv? Maar ben je ook fan van streaming? Dan is KPN TV+ met tv-zenders perfect voor jou. Met ruim 65 zenders zit je altijd goed. En wil je ongestoord een film kijken of je favoriete serie bingen? Dan kan dat natuurlijk ook. Met KPN TV+ heb je alles op 1 plek.

KPN TV+ met tv-zenders kost €12,50 per maand.
KPN TV+ alleen streamen
Krijg je niet genoeg van alle streamingapps? En gebruik je meerdere apps naast elkaar op verschillende apparaten? Dan is KPN TV+ alleen streamen wat voor jou. Met de KPN TV+ Box stream je al je favoriete series en films op 1 scherm. Log in bij je favoriete streamingapps en kijk wat je wil. Net die ene film of serie zien die niet in je abonnement zit? Je zet extra streamingabonnementen makkelijk aan of uit. Jij hebt het voor het kiezen.

KPN TV+ alleen streamen kost €3,50 per maand.

Wat krijg je met KPN TV+?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A6r1x0AVMTyLBlfohFdMZ4yOkNE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5EJCXz5LPnwR7pDkqdg0R6Pn.png?f=user_large
Alles op 1 scherm
Al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek met de KPN TV+ Box.

Makkelijk zoeken
Zoek makkelijk door al jouw entertainment met 1 afstandsbediening.

Nergens aan vast
Zet met KPN je extra streamingsabonnement(en) of zenderpakketten maandelijks makkelijk aan of uit.

En verder:
  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Meer dan 65 tv-zenders incl. ESPN
  • Toegang tot apps als: Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Altijd en overal tv-kijken met de KPN TV app
  • Doe meer op je tv met je stem. Druk op de Google Assistent-knop op je afstandsbediening om live tv te zoeken, een serie aan te zetten, je opname in te stellen, een app te openen en aanbevelingen te krijgen die bij je stemming passen of smarthome-apparaten te bedienen.
  • Met Chromecast built-in kan je al je favoriete films, series, apps en games rechtstreeks naar je tv sturen.
  • HD glas zenders.
Kies je voor een alleen streamen abonnement?
Dan krijg je:
  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Toegang tot Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Series en films uit ons Pluspakket
  • Makkelijk zoeken door al je streamingapps met 1 afstandsbediening
  • Een flexibel abonnement: je zit nergens aan vast

De KPN TV+ Box

Een kleine én krachtige box die werkt op Android TV. Werkt perfect samen met Google, de Google Play Store en Chromecast built-in. Gemaakt van 100% gerecycled plastic en brengt al je entertainment samen op 1 plek.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cOjGBSX3dqIV9viB2XMg9WLDeV8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QYUETJ7TIhNurwLvuNImbH9D.png?f=user_large

Toegang tot al je favoriete apps
Standaard zijn de volgende apps geïnstalleerd: Netflix, YouTube, Videoland, Disney+, HBO Max, Viaplay, Prime Video, NPO Start en Spotify. Mis je nog apps? Via de Google Play Store heb je toegang tot meer dan 5.000 apps en games.

Praat met Google en doe meer met je tv
Met de Google Assistent gebruik je je stem om te zoeken wat er nu te zien is. Of om te zappen naar een andere zender, apps te openen of antwoorden te krijgen: vraag het gewoon aan Google.

Ingebouwde Chromecast
Schakel makkelijk van je telefoon, tablet of laptop naar je tv. Met Chromecastbuilt-in stuur je al je foto’s, video’s of games rechtstreeks naar je tv.

Aansluiten via wifi
Verbind de KPN TV+ Box draadloos met je wifi thuis. Zo hoef je geen extra kabels te trekken. En dankzij de bluetooth afstandsbediening plaats je ‘m makkelijk uit ‘t zicht.

Superscherpe beeldkwaliteit
Met de KPN TV+ Box heb je superscherp en levensecht beeld door de 4K Ultra HDén HDR-ondersteuning met Dolby Vision, HDR10, HDR10+ en HLG.

De allerbeste geluidskwaliteit
Heb je Dolby Atmos? Je KPN TV+ Box heeft ‘t ook. Voor een echte bioscoopervaring bij je thuis.

Milieuvriendelijker
De box is laag in energieverbruik, klein én gemaakt van gerecycled plastic. Door de ecostand is de KPN TV+ Box milieuvriendelijker en verbruik je minder energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Major
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik gebruik alleen nog maar de KPN iTV app op de tv's (1 samsung frame, een LG G2 en een Chromecast op een oude Pioneer LCD), werkt perfect! Heb de oude settop boxes afgekoppeld. Ben wel benieuwd naar de meerwaarde van de nieuwe android box (dus nog steeds een extra kastje) t.o.v. de iTV app direct op de smart tv.

[ Voor 5% gewijzigd door El Major op 10-02-2023 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-12-2024
Afgelopen week ons abonnement met iTV ontvanger omgezet naar het KPN TV+ met TV zenders. Kastje is al binnen gekomen, kan het a.s woensdag zelf installeren.

Werden zelf helemaal gek van onze huidige ontvanger die te pas en te onpas vast liep wanneer wij Netflix, Videoland, Prime of een andere dienst gebruikte. Kastje elke keer spanningsloos krijgen om opnieuw op te starten. Hopelijk is dat verholpen na woensdag 😃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
BBTM schreef op zondag 12 februari 2023 @ 11:23:
Afgelopen week ons abonnement met iTV ontvanger omgezet naar het KPN TV+ met TV zenders. Kastje is al binnen gekomen, kan het a.s woensdag zelf installeren.

Werden zelf helemaal gek van onze huidige ontvanger die te pas en te onpas vast liep wanneer wij Netflix, Videoland, Prime of een andere dienst gebruikte. Kastje elke keer spanningsloos krijgen om opnieuw op te starten. Hopelijk is dat verholpen na woensdag 😃
Top. Ik ben benieuwd. Zelf zitten wij nog op de Arris 2952 maar vanwege een verhuizing gaan we binnenkort een nieuw jaarabonnement aan en ik denk dat ik daarbij ook TV neem (en dus TV+ neem).

Deel gerust je ervaringen na woensdag :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 16:00
Zijn er meer mensen die problemen hebben met livestreams van Viaplay in combinatie met (met name) Google TV? Dit is via het nieuwe KPN TV+ kastje.

"Viaplay kan de content niet laden".

Het probleem doet zich alleen maar voor bij sport livestreams.
Het probleem doet zich ook voor bij de Viaplay app van LG Oled zelf.
Het probleem doet zich niet voor de Viaplay app van Apple TV.

[ Voor 5% gewijzigd door Lekkerbek312 op 12-02-2023 13:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• youri_ajax
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-04 21:04
Heb twee KPN TV+ boxjes nu iets meer dan een week in gebruik. In mijn optiek heeft KPN hier nog veel werk te verzetten.

Het zappen is ver-schrikke-lijk. Box direct aangesloten op een Experia 12 en het duurt gemiddeld 3-4 seconden voordat het beeld verschijnt na het zappen.

Waarbij je bij de Arris boxjes gemakkelijk de gids kon gebruiken, is daar niks meer van over. Alles zit weggestopt met twee of drie kliks extra. Ook tijdens het gebruik van de gids kon je voorheen de stream blijven zien, ook hierbij moet de nieuwe TV+ boxjes deze steeds opnieuw bufferen.

Geen idee wie de QA van KPN is en wat ze doen, maar volgensmij niet veel.

Als dit de "nieuwe standaard" zal zijn bij nieuwe KPN klanten, zullen ze snel wegrennen ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
youri_ajax schreef op zondag 12 februari 2023 @ 23:22:
Heb twee KPN TV+ boxjes nu iets meer dan een week in gebruik. In mijn optiek heeft KPN hier nog veel werk te verzetten.

Het zappen is ver-schrikke-lijk. Box direct aangesloten op een Experia 12 en het duurt gemiddeld 3-4 seconden voordat het beeld verschijnt na het zappen.

Waarbij je bij de Arris boxjes gemakkelijk de gids kon gebruiken, is daar niks meer van over. Alles zit weggestopt met twee of drie kliks extra. Ook tijdens het gebruik van de gids kon je voorheen de stream blijven zien, ook hierbij moet de nieuwe TV+ boxjes deze steeds opnieuw bufferen.

Geen idee wie de QA van KPN is en wat ze doen, maar volgensmij niet veel.

Als dit de "nieuwe standaard" zal zijn bij nieuwe KPN klanten, zullen ze snel wegrennen ben ik bang...
Ik snap heel eerlijk ook niet waarom ze standaard de KPN TV+ box aanbieden aan nieuwe klanten, telefonisch werd mij verteld tijdens het verlengen dat de box veel kinderziektes heeft en dat het echt wel een poos gaat duren voordat deze verholpen zijn. 8)7 Iets dat wij voor lief nemen omdat wat wij nu hebben met onze Arris box ook niet bepaald als prettig ervaren kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 15:26
Ik volg al een 2 tal weken een topic in het KPN forum over het wel en wee van TV+
Huidige provider wil ik wellicht in de toekomst gaan "inruilen" voor een glasvezel abonnement.
Voordelen: van 350mb/35mb naar 1gb/1gb, Next, Next mini, CI+ naar 3X TV+ (internet/tv) voor een paar euro minder.

Helaas zijn er behoorlijk veel problemen met de TV+ momenteel.
Veel klachten over traag zappen, geen favoriete zenderlijst, audio problemen, spontaan vastlopen box, reboots, matige kwaliteit streams ed

In potentie is het een goed concept, echter zoals hierboven al is aangegeven, is KPN te snel met een productie release voor TV+ gekomen, kwestie van goed functioneel testen lijkt ook hier een utopie.
Daarnaast is het zo, dat nieuwe abonnementen geen keuze meer hebben, anders dan TV+
Ik wacht het even af, totdat de "foutjes" eruit zijn gehaald en het een goed product is!

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-04 21:58
charleychui schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:06:
Ik volg al een 2 tal weken een topic in het KPN forum over het wel en wee van TV+
Huidige provider wil ik wellicht in de toekomst gaan "inruilen" voor een glasvezel abonnement.
Voordelen: van 350mb/35mb naar 1gb/1gb, Next, Next mini, CI+ naar 3X TV+ (internet/tv) voor een paar euro minder.

Veel klachten over traag zappen, geen favoriete zenderlijst, audio problemen, spontaan vastlopen box, reboots, matige kwaliteit streams ed

In potentie is het een goed concept, echter zoals hierboven al is aangegeven, is KPN te snel met een productie release voor TV+ gekomen, kwestie van goed functioneel testen lijkt ook hier een utopie.
Daarnaast is het zo, dat nieuwe abonnementen geen keuze meer hebben, anders dan TV+
Ik wacht het even af, totdat de "foutjes" eruit zijn gehaald en het een goed product is!
Zit met hetzelfde, einde van dit jaar kan ik naar glas, maar denk erover tv misschien maar bij Ziggo te laten, heb het idee dat dat echt het meest stabiel is met de CI+ modules in de tv. (Dus geen losse kastjes)

Alles bij elkaar misschien wel iets duurder. Punt is dat we bij overstap naar KPN ook de sportzenders verliezen die er bij Ziggo gratis bij zitten. (Geen extra pakket)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:58

Speedmaster

Make my day...

El Major schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:50:
Ik gebruik alleen nog maar de KPN iTV app op de tv's (1 samsung frame, een LG G2 en een Chromecast op een oude Pioneer LCD), werkt perfect! Heb de oude settop boxes afgekoppeld. Ben wel benieuwd naar de meerwaarde van de nieuwe android box (dus nog steeds een extra kastje) t.o.v. de iTV app direct op de smart tv.
TV+ van KPN heeft alleen meerwaarde als je geen smart TV hebt. Daarnaast zijn er op dit moment nog zo veel problemen met de kastjes dat mijn advies zou zijn om zeker nog een half jaar tot een jaar te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:09
El Major schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:50:
Verschil in kwaliteit van de stream dacht ik. Multicast vs unicast (staat wel e.e.a. over in [KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renelis
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-04 00:54
Is het bij gebruik van het nieuwe TV+ kastje ook nog nodig om het TV VLAN (4) aan te maken in je eigen netwerkapparatuur?
Of loopt dit verkeer wel via het reguliere internet VLAN (6)

Ben benieuwd of iemand daar (al) antwoord op heeft.

https://www.strava.com/athletes/4819403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Major
Speedmaster schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:45:
[...]

TV+ van KPN heeft alleen meerwaarde als je geen smart TV hebt. Daarnaast zijn er op dit moment nog zo veel problemen met de kastjes dat mijn advies zou zijn om zeker nog een half jaar tot een jaar te wachten
Ik denk dat er weinig mensen zijn zonder smart tv, maar misschien zit ik ernaast. En als je geen smart TV hebt zou ik eerder voor een Chromecast gaan waar je vervolgens de KPN iTV app op kunt zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Major
barrymossel schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:37:
[...]

Verschil in kwaliteit van de stream dacht ik. Multicast vs unicast (staat wel e.e.a. over in [KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3).
Ik heb via de app juist mooier beeld gekregen dan dat ik had via de settop boxes, maar wellicht had oude types (Arris).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBTM
Inmiddels de nieuwe box in gebruik en tot nu heel erg tevreden. Wij missen de glaszenders niet, box is niet super langzaam en wij hoeven onze langzame Philips Android TV niet meer te gebruiken voor de apps.

Tot nu toe nog geen echte klachten.

Edit 1.)

Ondanks dat de eco stand uit staat heeft de KPN TV+ box toch echt kuren met 'snel' willen opstarten. Vanochtend startte de box op met Videoland (?) - gisteravond voor het laatst gebruikt en voor het naar bed gaan de box daadwerkelijk uitgezet. Bij het opstarten bleek Videoland direct te gebruiken, om terug te gaan naar het 'home menu' gaf de box aan 'KPN TV+ opstarten' of iets in die trend. Uit eindelijk ruim 10 minuten moeten wachten voordat ik het journaal kon gaan zien 8)7

Gelukkig eiste de baby veel tijd op dus het vloog zo voorbij...

[ Voor 53% gewijzigd door BBTM op 20-02-2023 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-04 22:26
Vandaag voor het eerst "echt" gebruik gemaakt vd tv streams. Kwaliteit is wel echt matig (kijk Champions League nu), via de KPN iTV app lijkt de stream zelfs van betere kwaliteit (iets vloeiender).

Meer mensen hier last van? Het nieuwe tv+ kastje leek me wel handig omdat de apps op mn samsung smarttv af en toe vastlopen, maar als de tv stream zo slecht is heeft het weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
rvrrr schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 21:22:
Vandaag voor het eerst "echt" gebruik gemaakt vd tv streams. Kwaliteit is wel echt matig (kijk Champions League nu), via de KPN iTV app lijkt de stream zelfs van betere kwaliteit (iets vloeiender).

Meer mensen hier last van? Het nieuwe tv+ kastje leek me wel handig omdat de apps op mn samsung smarttv af en toe vastlopen, maar als de tv stream zo slecht is heeft het weinig zin.
Bekend bij kpn hoor.
Lees het forum van TV+ maar eens aandachtig door, adhv de huidige ervaringen blijf ik voorlopig nog bij Ziggo, totdat TV+ de status van "volwassen" heeft bereikt!

https://forum.kpn.com/kpn...ntroduceert-kpn-tv-574128

charleyr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mfransen
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-04 21:40
renelis schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:32:
Is het bij gebruik van het nieuwe TV+ kastje ook nog nodig om het TV VLAN (4) aan te maken in je eigen netwerkapparatuur?
Of loopt dit verkeer wel via het reguliere internet VLAN (6)

Ben benieuwd of iemand daar (al) antwoord op heeft.
Kan allebei, is in te stellen en de decoder valt terug op unicast (VLAN6) als multicast (VLAN4) niet beschikbaar is.
De streams via het TV vlan zijn van hogere kwaliteit/bitrate en hebben Dolby geluid.
De streams via het internet vlan zijn gelijk aan die in de apps en zijn van lagere bitrate en slechts stereo geluid.

• BBTM
rvrrr schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 21:22:

Nee, hier hebben wij geen last van. Kwaliteit van de TV streams is voor mij net zo goed als dat dit was via iTV.

Wij hebben dan een Philips Smart TV en gelukkig hoeven wij het erg trage menu van deze TV niet meer te gebruiken. Enige bijzonderheden heb ik reeds hier boven gemeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 19:13
charleychui schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:06:

Sinds twee weken in gebruik en ik kan al deze problemen bevestigen. De eerste week ging het goed, af en toe een app die vastliep. De oude box is nu een paar dagen terug en de problemen beginnen op te stapelen.

Momenteel loopt de box iedere dag wel een keer vast of is er een spontane reset. In het hoofdmenu langs de verschillende zenders scrollen is Russische roulette. Idem voor een reclame blok op YouTube (gelukkig heb je dat niet veel.. oh wacht).

Klantenservice gaat helpen om de problemen te verhelpen, lukt het niet dan wil ik de oude box terug. Wel frappant dat de meneer die ik sprak verbaasd was dat ik meer problemen ervaarde dan hij normaal verwacht. Sorry, de norm is dus dat mensen problemen ervaren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:58

Speedmaster

Make my day...

Th3Eagle schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:41:
[...]

......
Klantenservice gaat helpen om de problemen te verhelpen, lukt het niet dan wil ik de oude box terug.

...
En dat kan je dus vergeten, KPN laat je niet meer terug gaan naar de "oude" kastjes.
Op termijn moet iedereen over op dit nieuwe systeem, maar ik weet voor mij zelf dat ik zo lang mogelijk zal wachten voor ik overstap naar KPN TV+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djrosko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-04 22:45
mfransen schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:09:
[...]

Kan allebei, is in te stellen en de decoder valt terug op unicast (VLAN6) als multicast (VLAN4) niet beschikbaar is.
De streams via het TV vlan zijn van hogere kwaliteit/bitrate en hebben Dolby geluid.
De streams via het internet vlan zijn gelijk aan die in de apps en zijn van lagere bitrate en slechts stereo geluid.
Kan je ergens terug vinden in welke kwaliteit/bitrate je daadwerkelijk kijkt of welke audio stream je door krijgt? Zodat je alles kan controleren of het wel goed staat allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.n.
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 06-03-2023
beste mensen,

wij hebben de 2 tv+ boxen van KPN nu vanaf 31 januari 2023 in gebruik.
En hebben vanaf dag 2 alleen maar problemen ervaren.
van Bluetooth problemen met de afstandbediening, en geen beeld maar wel geluid met aanzetten van de tv+ box, en diverse meldingen met opstarten.
Er is ook al een monteur langs geweest om de problemen op te lossen, maar dat heeft ook niet geholpen.
ik heb op 14 februari ook een email gekregen dat op 1 april de algemene voorwaarden gaan veranderen en als je het daar niet mee eens bent dat je dan kosteloos op kan zeggen, wat ik nu ook ga doen.
Want ik ben er klaar mee met KPN.
voor mij geen KPN meer. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
p.n. schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:52:
beste mensen,

wij hebben de 2 tv+ boxen van KPN nu vanaf 31 januari 2023 in gebruik.
En hebben vanaf dag 2 alleen maar problemen ervaren.
van Bluetooth problemen met de afstandbediening, en geen beeld maar wel geluid met aanzetten van de tv+ box, en diverse meldingen met opstarten.
Er is ook al een monteur langs geweest om de problemen op te lossen, maar dat heeft ook niet geholpen.
ik heb op 14 februari ook een email gekregen dat op 1 april de algemene voorwaarden gaan veranderen en als je het daar niet mee eens bent dat je dan kosteloos op kan zeggen, wat ik nu ook ga doen.
Want ik ben er klaar mee met KPN.
voor mij geen KPN meer. :(
Ja, ik begrijp de emotie wel, gezien de reacties in het KPN TV+ forum.
Het idee is goed, echter is de uitvoering ronduit bedroevend te noemen.
De klanten worden als proefpersonen gebruikt, terwijl het product nog lang niet klaar is voor relase naar de consument.
Ik wacht het rustig af, ben momenteel bij Ziggo en op de internet verbinding na, ben ik over het algemeen tevreden en natuurlijk zijn ook bij Ziggo een aantal zaken die voor verbetering vatbaar zijn.
Zo is bv de realese van HBO Max als app op de Next en Next mini, bedroevend te noemen, want er zijn een aantal issues niet opgelost!
Zo zie je maar, nergens bij de buren is het gras groener ;-)

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.n.
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 06-03-2023
bij de ziggo next mini kan je ook geen apps downloaden, dus ook voor mij geen ziggo.
er blijft maar weinig over van providers die

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrizy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09-03-2023
Heb nu kpntv plus, wat een ellende is dit. We hadden voorheen een Aris van KPN, werkte perfect voor ons. Maar hoorde van kpntv plus, dat je de ontvanger uit het zich kan plaatsen. Dat wilde wij proberen. Helaas kon ik( volgens kpn) mijn aris niet omruilen voor tvplus, maar moest gelijk een upgrade doen van abonnement. Toch besteld. Ontvangen en geïnstalleerd. Kpnplus afstandsbediening is Bluetooth, ons tv LG en infrarood, magic afstandsbediening werkt niet dus meer. Want het smart gedeelte van de tv gebruik je niet meer, omdat het geluid ook niet meer via surround systeem kan lopen voor 2 verschillebde devices.
Na 1 dag (dus binnen 14 dagen proeftijd) kpn mede gedeeld dat dit niet voor ons werkt en we afzien van tvplus. Dat we verder willen met ons oude abonnement. Kpn zei dat dat niet meer kan want dat (vorige) abonnement hebben we niet meer, je moet nu naar tvplus, wil je kpn blijven gebruiken, of je abonnement kosten worden veel duurder als voorheen. (Belachelijk)
Maar goed nu toch kpn plus genomen, de magic afstandsbediening van lg helaas in de la gelegd, en de smart tv laten voor wat het is/was.
Kpn plus : start heel traag op, soms moeten we het wel 4x opnieuw opstarten voordat we beeld hebben. Daarnaast vaak geluids problemen, het hapert en later ook helemaal weg valt. Dan weer opnieuw opstarten en dan doet het soms wat langer goed. Soms haperende beelden. En het zappen is echt zoals iedereen al ervaart een drama, het duurt echt minimaal 4 seconden voordat er beeld is.
Wat is adviseer: begin er niet aan, althans voorlopig niet, laat kpn eerst al deze problemen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Het geluid kan je wel voor beiden naar je surround systeem laten lopen
TV box via hdmi rechtstreeks op je tv aansluiten
Afhankelijk van wat voor aansluiting je van de tv naar de surround heb lopen.
ik gebruik zelf een optical vanuit mijn LG Oled naar de reciever.
Via de optical kan ik alle geluiden vanuit de tv tot max dolby digital laten weergeven.
Het enige wat ik met de magic remote dan doe is om de uitgang van het geluid van de tv op optical te zetten.
Met een hdmi werkt dit hetzelfde.
het snelste gaat dit door op het tandwieltje te drukken van de magic remote en dan naar de sound settings te gaan met de aanwijzer en dan vervolgens de juiste uitgang te selecteren.

Ik zou btw eens de kpn tv app op je tv installeren en kijken of dit wellicht even een tussenoplossing is, totdat TV+ box is geperfectioneerd middels diverse sw updates.

[ Voor 14% gewijzigd door charleychui op 09-03-2023 09:15 ]

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-04 18:28
Hey hallo. Ben ook beetje aan t kijken naar KPN plus. Ik wil eigenlijk naar KPN plus zonder tv.

Misschien stomme vraag, maar als je kiest voor een abonnement zonder lineaire tv, krijg je dan wel de ITV app van KPN ?

Dit omdat ik op de andere tv's in de slaapkamers, in de overkapping en in de schuur via de app tv wil kunnen kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:27
everlast666 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 18:23:
Misschien stomme vraag, maar als je kiest voor een abonnement zonder lineaire tv, krijg je dan wel de ITV app van KPN ?
Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
everlast666 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 18:23:
Hey hallo. Ben ook beetje aan t kijken naar KPN plus. Ik wil eigenlijk naar KPN plus zonder tv.

Dit omdat ik op de andere tv's in de slaapkamers, in de overkapping en in de schuur via de app tv wil kunnen kijken.
Wellicht een optie om alleen de internetdienst af te nemen en dan een abbo van NL Ziet App of Canal Digitaal app

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• everlast666
charleychui schreef op zondag 12 maart 2023 @ 09:41:
[...]

Wellicht een optie om alleen de internetdienst af te nemen en dan een abbo van NL Ziet App of Canal Digitaal app
Zou kunnen Idd maar dan is t financiële voordeel wel teniet gedaan tov kpn Incl tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenaerts
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-01 21:42
Helaas… ik hoopte op wat positieve tips..
Mijn tv+ doet het prima rechtstreeks op de slaapkamer tv.
Maar.. beneden moet ie via de Av receiver naar de tv. Iedere herstart is het geluid weg. Denon reciever is de hub die alles aanstuurt.
Straks kijken of de oude kpn kast het nog doet…
En dat omdat we af en toe gewone tv zenders willen zien…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
maartenaerts schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 17:07:
Helaas… ik hoopte op wat positieve tips..
Mijn tv+ doet het prima rechtstreeks op de slaapkamer tv.
Maar.. beneden moet ie via de Av receiver naar de tv. Iedere herstart is het geluid weg. Denon reciever is de hub die alles aanstuurt.
Straks kijken of de oude kpn kast het nog doet…
En dat omdat we af en toe gewone tv zenders willen zien…
Tips over je TV+ box en problemen kan je zo en zo in het desbetreffende KPN forum opzoeken
Dat zijn welgeteld 72 pagina's om door te lezen, maar het beste kan je even in het forum je probleem beschrijven.
Succes
https://forum.kpn.com/kpn...ngen%C2%A0&+de+Kennisbank

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Platform vernieuwd, is het nog wel steeds Accenture AVS onder de motorkap?

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 20:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/83ZlCNOHWi1hz7YC9Qj2nwv7v08=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0bO7OMcRNWxLxPoigmSS3wfX.jpg?f=fotoalbum_large
Na de overgang naar de zomertijd staat het 'nu' balkje niet meer goed. Je zou verwachten dat hij een uur eerder zou aangeven dan de werkelijke tijd maar hij geeft een uur later aan. Het juiste programma wordt wel gehighlight.
Meer mensen dit probleem?

edit: probleem opgelost

[ Voor 8% gewijzigd door Rudi Vader op 29-03-2023 08:43 ]

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-04 18:33

Chrisjuh_15

Facta non verba

Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om de KPN afstandsbediening te koppelen met een LG OLED tv zodat je ook het volume, source en aan/uit van de tv ermee kunt bedienen?

Het heeft in de beginfase van de beta test gewerkt (sept '22 tot ongeveer half december), maar nu krijg ik het met geen mogelijkheid meer voor elkaar. Ik heb alle koppelcodes en methodes al geprobeerd, maar niks lijkt te helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-04 19:52
Ik ben al heel lang klant van KPN, daarvoor van Telfort.
Ik heb de oude box inmiddels weer aangesloten en ga wachten tot dit platform volwassen is. Het heeft zeker potentie, en alles via 1 afstandbediening in 1 omgeving is wel wat ik wil.
Ik heb TV+ 1 week getest, maar wat een ellende, geluid dat wegvalt, spontane vastlopers, geluid sync issues, framedrops etc. etc.
Gelukkig heb ik mijn 'oude' abo nog gewoon, want ik heb die nieuwe TV+ box voor 30 euro nieuw op marktplaats gekocht om het uit te kunnen proberen en niet gelijk aan de meerprijs vast te zetten van het nieuwe abbonement. En ik heb hierbij mijn huidige voordelen kunnen behouden, oa gratis espn sport.

Blij met mijn keuze en ik wacht het rustig af tot de developers van KPN de bugs hebben opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-04 10:43

l3p

www.^.nl

mfransen schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:09:
[...]
Ik heb sinds zaterdag TV+, aangesloten op een Unifi netwerk. werkte op zich prima allemaal, zelfs streamen vanaf mijn NAS met kodi.
Echter sinds gister werkt het live TV kijken gedeelte niet meer. 2 seconden beeld/geluid en dat stopt het.
Of dit nou komt omdat officieel mijn abonnement inging of een update, geen idee.
Wanneer ik de TV+ box rechtstreeks op de modem aansluit werkt het live tv kijken wel weer, echter dan kan ik weer niet streamen van mijn NAS in thuisnetwerk.

Iemand een idee waar ik dit in kan stellen van de VLANs?

L3p - PC - HT - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmitzel
l3p schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:00:
[...]

Echter sinds gister werkt het live TV kijken gedeelte niet meer. 2 seconden beeld/geluid en dat stopt het.
Of dit nou komt omdat officieel mijn abonnement inging of een update, geen idee.
Naar mijn weten maakt het niet uit welk abonnement je hebt.
Er wordt geen ander signaal doorgegeven oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 20:49
l3p schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:00:
[...]

Ik heb sinds zaterdag TV+, aangesloten op een Unifi netwerk. werkte op zich prima allemaal, zelfs streamen vanaf mijn NAS met kodi.
Wanneer ik de TV+ box rechtstreeks op de modem aansluit werkt het live tv kijken wel weer, echter dan kan ik weer niet streamen van mijn NAS in thuisnetwerk.

Iemand een idee waar ik dit in kan stellen van de VLANs?
Bij mij werkt het streamen van mijn nas, live tv en programma's terugkijken perfect via wifi op mijn 5Ghz netwerk op mijn Fritzbox, geen Experia rommel op mijn netwerk. (Mijn 2.4Ghz gebruik ik voor mijn domotica). Ik gebruik daar nog een omslachtige methode voor. FX file explorer en VLC. Maar dat kan beter.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:57
Ben sinds kort overgestapt van Budget (met zo'n oud Arris tv-kastje) naar nu KPN i.c.m. TV+. Had ik van tevoren maar de ervaringen gelezen...

Het beeld is helaas merkbaar slechter. Mij viel meteen op dat het veel donkerder en korreliger is. Het kastje is gewoon bedraad aangesloten en de streams lopen via multicast. Dat kan ik ook in m'n Fritzbox zien.

Helaas zit ik er nu een jaar aan vast. Ik zou het voorlopig niemand aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmitzel
kwon schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 08:28:
Ben sinds kort overgestapt van Budget (met zo'n oud Arris tv-kastje) naar nu KPN i.c.m. TV+. Had ik van tevoren maar de ervaringen gelezen...

Het beeld is helaas merkbaar slechter. Mij viel meteen op dat het veel donkerder en korreliger is. Het kastje is gewoon bedraad aangesloten en de streams lopen via multicast. Dat kan ik ook in m'n Fritzbox zien.

Je kan gaan klagen toch? contract ontbinden, dreigen met overstappen als je niet terug mag naar oude contract.
Als je de oude setup box nog hebt kun je die gewoon weer aansluiten. Misschien kun je een korting van ze krijgen het komende jaar om de meerprijs van TV+ te compenseren..
Ik zou mij er niet zomaar bij neerleggen.

Gelukkig was de medewerker die ik aan de lijn had erg eerlijk over TV+ toen ik belde voor de omzetting, die had het over veel kinderziektes en bugs, vandaar dat ik het TV+ abonnement niet genomen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Schmitzel schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:47:
[...]

Je kan gaan klagen toch? contract ontbinden, dreigen met overstappen als je niet terug mag naar oude contract.
Als je de oude setup box nog hebt kun je die gewoon weer aansluiten. Misschien kun je een korting van ze krijgen het komende jaar om de meerprijs van TV+ te compenseren..
Ik zou mij er niet zomaar bij neerleggen.

Gelukkig was de medewerker die ik aan de lijn had erg eerlijk over TV+ toen ik belde voor de omzetting, die had het over veel kinderziektes en bugs, vandaar dat ik het TV+ abonnement niet genomen heb.
Het is wel de omgekeerde wereld zo!
Hoe is het mogelijk dat dit wordt toegestaan, dat KPN een niet goed werkend product "slijt" aan de consument!

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmitzel
charleychui schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 12:16:
[...]

Het is wel de omgekeerde wereld zo!
Hoe is het mogelijk dat dit wordt toegestaan, dat KPN een niet goed werkend product "slijt" aan de consument!
Ben het helemaal met je eens hoor, dit had nooit live gemogen.
Maar nu je er mee moet dealen zo ik het niet zomaar accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-04 22:29
Kun je het "oude" KPN tv nog wel bestellen? Mijn abbo loopt binnenkort af en mocht ik geen korting krijgen, zou ik het opzeggen en opnieuw aanvragen. Maar ik zie op de KPN site alleen nog maar tv+ staan als optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schmitzel
kleinelievewolff schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:21:
Kun je het "oude" KPN tv nog wel bestellen? Mijn abbo loopt binnenkort af en mocht ik geen korting krijgen, zou ik het opzeggen en opnieuw aanvragen. Maar ik zie op de KPN site alleen nog maar tv+ staan als optie.
Helaas is TV+ het enige wat je nog kan krijgen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:57
kwon schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 08:28:

Ik moet hier toch wel op terugkomen. Het donkere en korrelige beeld kwam doordat HDR standaard aan staat, óók voor de normale televisiezenders. Heb hem in de instellingen van het kastje nu op SDR gezet en de kwaliteit is nu eigenlijk gewoon hetzelfde als met het oude kastje. Prima dus.

Er zitten nog wel een paar kinderziektes in maar die vind ik niet storend, terwijl ik me best snel kan ergeren aan dingen. Ik verwacht dat dit product op termijn wel veel beter wordt dan wat er met die oude tv-kastjes wordt/werd aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
Goedemorgen. Ik zou heel graag bij kpn een abonnement nemen met alleen internet maar wel met de kpn itv app. Ik hoef geen kastje (android tv)

ziet er niet naar uit dat de kpn itv app ooit losgekoppeld gaat worden van een tv abbo neem ik aan ?

dan wordt t de NL ziet app dan maar als dat niet anders kan. Ik heb nu al een maand de settop box niet meer aangesloten en dat bevalt met icm met de itv app eigenlijk perfect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
Hopelijk geen grap (zie datum): Met de laatste TV+ update gebruiken de TV+ boxen het HD glas signaal voor kanalen 1 t/m 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04-2023
Muis666 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 11:55:
Hopelijk geen grap (zie datum): Met de laatste TV+ update gebruiken de TV+ boxen het HD glas signaal voor kanalen 1 t/n 10.
Die was al aangekondigd.... maar is blijkbaar sneller gerealiseerd dan gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben van Dam
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16-04-2023
Ondertiteling van Nederlandse programma's loopt niet synchroon
Ook bij de apps loopt het geluid niet synchroon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Ik heb vandaag mijn TV+ abbo met 2 kastjes opgezegd binnen de maand opzegtermijn.
Blijf gewoon mijn Nvidia shields gebruiken en neem een NLZiet abbo erbij van €8.
Scheelt me €10 p/m. Even wennen misschien dat steeds meer on-demand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-08-2024
l3p schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:55:
Ik heb vandaag mijn TV+ abbo met 2 kastjes opgezegd binnen de maand opzegtermijn.
Blijf gewoon mijn Nvidia shields gebruiken en neem een NLZiet abbo erbij van €8.
Scheelt me €10 p/m. Even wennen misschien dat steeds meer on-demand is.
Is het niet mogelijk om de KPN TV App te downloaden op de Nvidea boxjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Dat kan zeker, maar voorheen werkte dat ook allemaal niet lekker.
Dat had nu ook een optie geweest maat je zit nog steeds aan het dure abonnement vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmitzel
Schijnt vandaag wel een update uitgerold te zijn, wie weet helpt het..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markdejong
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-04 18:53
Gisteren ingezet voor random testers, morgen voor de rest. Zie link.
https://forum.kpn.com/pro...-kpn-tv-app-1-97-1-588137

[ Voor 5% gewijzigd door markdejong op 04-04-2023 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
gram501 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:39:
[...]

Is het niet mogelijk om de KPN TV App te downloaden op de Nvidea boxjes?
Je kan alleen kpn itv gebruiken als je lineaire tv van kpn afneemt is mij verteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:02
Kwaliteit van het beeld is sinds de update zeker beter. Ik denk gelijk al de HD Glas zenders die ik heb/had via de oude decoder. Zappen gaan ook wat sneller en het geluid is gelijk aan ipv pas na 1 a 2 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrocoDuck
  • Laatst online: 23-04 09:18
Vandaag kastje gekregen. Kon alleen met korting verlengen als ik tv+ kastjes zou nemen.

Leek eerst goed, zappen oké. Geluid goed in sync. Totdat ik bij het journaal begin gemist aan klikte. Die liep vast na 5 minuten en daarna continu klagen over internet connectie problemen. Terwijl internet perfect 200/200 is met Speedtest. Andere tv met nog oude kastje werkt wel perfect.

Alles bekabeld aangesloten, V12 modem

Anyway, na herstarten tv+ kastje geen geluid meer en met geen mogelijkheid weer aan te krijgen. Wil geen Google assistent dus de gevonden spraak opdracht om volume hoger te zetten niet geprobeerd.

Denk dat ik de verlenging maar annuleer en wat anders zoek…. Voelt als betalen om proefkonijn te zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
CrocoDuck schreef op woensdag 12 april 2023 @ 22:27:
Alles bekabeld aangesloten, V12 modem
Ook rechtstreeks op het KPN modem aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrocoDuck
Onmogelijk. Heb een kabel vanuit de meterkast naar een utp wandcontactdoos. Daarop zit mijn gigabit switch (managed). Kan ook overweg met snooping etc.

Op die switch zat m’n oude kastje en werkt prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CirclDigital
En nu dus niet.... kan je eigenwijs zijn, je kan het ook eens proberen rechtstreeks aan te sluiten.
Of met wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
CirclDigital schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:04:
En nu dus niet.... kan je eigenwijs zijn, je kan het ook eens proberen rechtstreeks aan te sluiten.
Of met wifi.
Als @CrocoDuck wel beeld maar geen geluid heeft dan ligt het waarschijnlijk niet aan de verbinding tussen TV+ box en router maar aan iets anders. En hij heeft gelijk dat TV+ een beta product is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmitzel
Muis666 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:43:
[...]

Als @CrocoDuck wel beeld maar geen geluid heeft dan ligt het waarschijnlijk niet aan de verbinding tussen TV+ box en router maar aan iets anders. En hij heeft gelijk dat TV+ een beta product is...
Volgens de medewerker die ik aan de lijn had maakt het geen klap uit hoe je die TV+ box aansluit, als je maar een verbinding hebt met KPN netwerk hebt. Bekabeld/draadloos met of zonder switches, zou niets uit moeten maken, aldus KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
Schmitzel schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:45:
[...]

Volgens de medewerker die ik aan de lijn had maakt het geen klap uit hoe je die TV+ box aansluit, als je maar een verbinding hebt met KPN netwerk hebt. Bekabeld/draadloos met of zonder switches, zou niets uit moeten maken, aldus KPN.
Dat is dan ook weer niet helemaal waar. Als je via WiFi aansluit zonder KPN ondersteunde accesspoints dan ga je in kwaliteit wel iets achteruit. Dit omdat de multicast streams een hogere bitrate hebben dan de unicast streams die de TV+ boxen als fallback gebruiken als multicast niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrocoDuck
Multicast en snooping werkt gewoon. Had gewoon tv beeld met geluid en alles, pas toen ik probeerde terug te kijken ging er van alles fout. Elke keer vastlopen na 5 minuten terug kijken. TV+ app ging ze herstarten.

Toen via het menu van de tv+ box een reboot gedaan om te kijken of ik daarna wel zou kunnen terugkijken. Vanaf die reboot wel beeld, geen geluid. Boel van stroom los gehaald etc. Geen effect.

WiFi bereik op dat punt, ondanks 2 stuks superwifi2 is daar niet super. Bekabeling is in principe zo goed dat toen ik gbit kon had mijn Apple TV op die switch 990/990 haalde. En nu dus 205/250 ofzo. Gecapped op de 200/200

M’n oude kastje geeft op dezelfde utp kabel en HDMI weer prima beeld èn geluid.

[ Voor 6% gewijzigd door CrocoDuck op 13-04-2023 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrocoDuck
Anyway mijn probleem is opgelost na een belletje richting klantenservice. Mag mijn nieuwe contract met korting houden, en de nieuwe kastjes terugsturen. (En dat nog wel even uitstellen en wachten op updates).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaRuBe
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 21:43
ik vind het best bijzonder om op dit forum te lezen dat je niet ingezet wil worden als tester...
Tuurlijk, het product van KPN moet nog bijgeschaafd worden, maar mijn ervaringen zijn verder prima. KPN heeft al heel wat zaken sinds de introductie verbeterd en ze beloven dit te blijven doen. Voorlopig houden zij zich aan die belofte.

Mijn eigen ervaringen zijn gewoon prima. Heb een V10 met 3 SW2 punten met 3 KPN+ kastje... allemaal draadloos en vrijwel zonder problemen. Met 1 box af en toe wat gezeur, maar ik vemoed dat dit ook te maken heeft met het feit dat deze gekoppeld is aan een receiver waar dan weer een tv aanhangt. Soms gaat het dan met geluid even niet lekker (lipsync), maar box corrigeert dit meestal zelf in enkele seconden.
De andere 2 boxen hangen gewoon aan een tv (geen 4k) en werken probleemloos.

Kortom, dit geldt voor alle providers, de thuissituatie heeft heel wat invloed op de kwaliteit van internet. WiFi dekking, haalbare snelheid, gebruikte kabels, plaatsing apparatuur etc... Maar ook externe zaken als voedingen van apparatuur, aquariums etc... de meeste mensen begrijpen dit niet.

Een maat van me klaagde steen en been, maar die had het modem achter een aquarium geplaatst en de wifiversterker achter de tv... dat heeft natuurlijk de nodige impact.

[ Voor 22% gewijzigd door JaRuBe op 14-04-2023 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanslk
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 26-04 00:24
Om persoonlijke redenen gebruik ik een VPN op mijn router, weet iemand welke ipv4 / hostnames ik moet routen om de verificatie door te komen dat ik op mijn eigen kpn netwerk zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04 21:14
Waarom gebruik je niet gewoon VPN-split-tunneling in je vpn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
Per aankomende woensdag wordt de doorgifte zo ingericht dat we niet alleen de maximale bandbreedte geven, maar ook met de minste vertraging.

Is dit 1:1 doorgifte van het bronsignaal?
Ja
Betekent dit dat er dan ook minder vertraging zit in het tv-signaal voor die zenders? (handig bij bijv. WK voetbal etc.)
Ja, de vertraging is nu zo min mogelijk.
Geldt deze wijziging ook voor iTV?
Ja, de zenders 661 t/m 670 bij iTV zijn ook verbeterd.
Opnames bij iTV en TV+
De opnames van zenders 661 t/m 670 bij iTV zijn ook verhoogd naar ~14 Mbps. De opnames bij TV+ zitten op ~8 Mbps. De opnames bij TV+ werken via een ander protocol (HTTP i.p.v. RTSP) waardoor het qua kwaliteit geen verschil maakt.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• szijlstr
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-04 18:09
Vooralsnog alleen maar ellende met de TV+ ontvangers. Programma terugkijken en opnames lopen te pas en onpas vast. Zappen is vreselijk traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:44
Zijn er ook afstandsbedieningen waarmee je zowel de kpn box (bluetooth) als een sony tv (ir) volledig kunt bedienen?
Met de kpn afstandsbediening kan ik alleen de hdmi ingangen van de tv bedienen. De tv gebruik ik o.a. nog om apple tv+ te kijken, een app die nog steeds niet door de kpn box ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknologic
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-04 23:20
Is er een app om t KPN TV+kastje te bedienen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-03 14:26
Volgens mij is er nu een storing met interactieve tv terugkijken via de TV app.
Krijg geen beeld bij ESPN.

Net nu ik wat wil terugkijken,

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:13
Ik krijg beeld + geluid niet synchroon op de Arris VIP52022 als ik hem op auto of passthrough zet.
Het geluid loopt voor op het beeld dus ik moet de slider eigenlijk naar links zetten, maar helaas gaat dit niet 0 is de minimum waarde.

De enige manier om het synchroon te krijgen is om hem op PCM te zetten, maar dat is alleen stereo.

Mijn setup is als volgt:
  • Samsung Home Cinema HT-J5500 aangesloten op HDMI1 (4K Poort) van een Panasonic 40dxx689.
  • Nvidia ShieldTV Pro 2019 aangesloten op HDMI2 (4K Poort) van de TV.
  • HDMI Switch aangesloten op HDMI3 (1080P Poort) van de TV.
  • KPN Arris Box aangesloten op poort 1 van de HDMI Switch.
  • PS4 aangesloten op poort 2 van de HDMI Switch.
Het geluid loopt via HDMI Arc. Ook heb ik een optische kabel van de KPN box naar de HT-J5500 lopen zodat ik de TV uit kan laten tijdens radio luisteren.

Ik heb geprobeerd om de KPN Box rechtstreeks op HDMI3 aan te sluiten maar dan blijft het probleem bestaan.

Op mijn Nvidia Shield Pro 2019 met de KPN APP werkt dit wel prima gek genoeg. In feite ben ik de Arris dus ook niet nodig, maar ik kan zulke dingen niet uitstaan als ik het niet voor elkaar krijg :P

Mijn Home Cinema en TV hebben ook lip sync opties, maar als ik de gebruik dan gaat de Shield weer out-of-sync.

Meer mensen met zulke problemen ?

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• echo237
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:04
ricknologic schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 19:17:
Is er een app om t KPN TV+kastje te bedienen?
Via de Google Home app kan ik als ik op het apparaat klik, de optie afstandsbediening openen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:13
Hebben jullie ook problemen met programmas terugkijken?
Hier constant haperingen een stilstaand beeld. Heb vandaag de nieuwste update geïnstalleerd.

Bedraad aangesloten op switch met IGPM snooping aan.

Lees ook veel klachten op het KPN forum.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:15
Moet je per se Superwifi punten gebruiken om de kpn+ box via wifi aan te sluiten of is een V12 modem voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katban
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-04 18:21
Deezers schreef op zondag 28 mei 2023 @ 14:09:
Moet je per se Superwifi punten gebruiken om de kpn+ box via wifi aan te sluiten of is een V12 modem voldoende?
Zie https://www.kpn.com/telev...zonder-internet-kabel.htm
En dan onderwerp: "Werkt KPN TV+ met wifi ook als ik een ander modem heb?"
Volgens dat aansluitschema heb je dan geen Superwifi nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Spasm schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 22:55:
Hebben jullie ook problemen met programmas terugkijken?
Hier constant haperingen een stilstaand beeld. Heb vandaag de nieuwste update geïnstalleerd.

Bedraad aangesloten op switch met IGPM snooping aan.

Lees ook veel klachten op het KPN forum.
Yup, vaak schokkerig beeld. Overigens ook regelmatig bij Netflix. Heb de Chromecast maar weer aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmitzel
barrymossel schreef op maandag 29 mei 2023 @ 09:15:
[...]

Yup, vaak schokkerig beeld. Overigens ook regelmatig bij Netflix. Heb de Chromecast maar weer aangesloten.
Dus nog steeds niet goed, ik laat de oude setup dus nog maar even staan voorlopig, als het als een zonnetje loopt dan hoor ik het graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:22

Agent47

I always close my contracts.

Het blijft mij verbazen dat kpn nog geen app heeft voor de Apple TV, wat ziggo wel heeft. Scheelt weer een kastje en wat kabels naar boven.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:05
Denk dat KPN geen Apple TV gaat ondersteunen, daar hun nieuwe tv platform nu op Adroid basis draait.
Maar onmogelijk is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04 21:41

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

KPN neemt het in PRD testen wel weer heull letterlijk :(

* Falcon aait nog even zijn kleine 4k decoder (ook bluetooth trouwens)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Deezers schreef op zondag 28 mei 2023 @ 14:09:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z8Y7cOoo4A246PyeGfQTawFswmA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mRio4Fg6VFrLoAw2jdzUFVse.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
Ik mis de fritzboxen in het overzicht.werkt tv+ ook achter een fritzbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmitzel
trinity999 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:58:
Ik mis de fritzboxen in het overzicht.werkt tv+ ook achter een fritzbox?
Zeker, heb ik ook. Uiteraard wel last van alle bekende issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-04 20:10
De grap is dat de modem/access point ondersteuning moet hebben voor IGMP snooping. Zo te zien hebben alleen de Box12 en Superwifi2 daar ondersteuning voor.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
Schmitzel schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:06:
[...]

Zeker, heb ik ook. Uiteraard wel last van alle bekende issues
Wat bedoel je precies. wat TV+ betreft, of specifieke issues omdat hij achter een fritzbox hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
Jassy schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:13:
De grap is dat de modem/access point ondersteuning moet hebben voor IGMP snooping. Zo te zien hebben alleen de Box12 en Superwifi2 daar ondersteuning voor.
Nee. Voor multicast over WiFi moet je converteren naar unicast. Wifi heeft last van collissions en multicast heeft geen retry en kan daar dus niet tegen.
Volgems mij converteren de door KPN ondersteunde combinaties het multicast signaal onder water naar unicast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmitzel
trinity999 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:17:
[...]

Wat bedoel je precies. wat TV+ betreft, of specifieke issues omdat hij achter een fritzbox hangt?
De algemene tv+ issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Voorlopig is dat een hele waslijst!
ik blijf voorlopig nog maar bij Ziggo, daar heb ik geen ergenissen van TV issues :)
uiteraard volg ik het KPN forum, je weet maar nooit wanneer het product eindelijk goed wordt opgeleverd!

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
Hoe is de situatie inmiddels met de KPN TV+? Is het te doen? Wil ook graag naar KPN glasvezel, maar dan moet de TV wel een beetje werken. Nu Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Stokertje schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:02:
Hoe is de situatie inmiddels met de KPN TV+? Is het te doen? Wil ook graag naar KPN glasvezel, maar dan moet de TV wel een beetje werken. Nu Ziggo.
Kun je beter even hier kijken denk ik: https://forum.kpn.com/kpn...pn-tv-574128/index87.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
Bedankt, zal daar eens gaan neuzen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trinity999
Wetende dat er problemen zijn met TV+ heb ik de stap gewaagd en ik heb tot nu toe geen moment spijt. Van de hele waslijst aan problemen heb ik tot nu toe geen last behalve dan de het geluidniveau aan de lage kant is.
Ik heb glas en Ik heb het idee dat de meeste klachten zijn van mensen die op VDSL zitten en niet op glas.
Het is dus zeker te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
Ik lees in het KPN forum inderdaad meerdere positieve, maar ook negatieve ervaringen. Er lijken de laatste tijd wel een hoop problemen opgelost. Verder werkt het via de Google TV chromecast over het algemeen wel goed denk ik, dat heb ik dan als backup.

Mooi te horen dat het ook goed kan werken. Als we het doorzetten komt hier 1Gbit glas. Glasvezel wordt volgende week vanuit tuin de meterkast ingetrokken, we kunnen dus in principe aanvragen als we willen. Maar eerst nog even een provider afhankelijk mailadres + alle daaraan gekoppelde accounts overzetten naar een provider onafhankelijk mailadres zoals Gmail ofzo. Das nog wel een klusje…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
trinity999 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 16:32:
Ik heb glas en Ik heb het idee dat de meeste klachten zijn van mensen die op VDSL zitten en niet op glas.
Het is dus zeker te doen.
Waar baseer je dat op?
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste