TFHfony schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:10:
[...]
Ik heb bijna een jaar lang zowel de VIP5202 als de DWI7022 in huis gehad. De DWI7022 houden was voor mij nog steeds geen optie:
* HDMI-CEC wordt niet ondersteund. Je kan wel de KPN AB gebruiken voor je TV/Soundbar, maar ik wilde juist mijn Samsung One gebruiken. Dit wordt niet ondersteund
Ja dat vind ik zelf ook jammer, had graag de LG remote gebruikt voor alles. Maar andersom werkt gelukkig wel (met KPN remote kan ik afdoende LG bedienen).
* HDR staat altijd aan of uit. Verneukt dus eigenlijk altijd je beeld. Dus geen HDR bij je Netflix/Disney/HBO/Amazon/etc, of altijd HDR aan bij je TV uitzendingen (ook geen gezicht) of elke keer met de hand schakelen.
Dit vind ik ook het grootste minpunt, ik hoop dat ze dit binnenkort aanpassen dat je "Automatisch HDR" kan doen.
@
superduper als je hem op HDR always zet, dan spuugt ie bij niet-HDR content een verkeerde colorset uit waar de modernere tv's juist verkeerd (of eigenlijk goed) mee omgaan. Mijn LG G1 geeft dan echt duidelijk verkeerde kleuren weer. Daarom staat ie bij mij op SDR, en zet ik alleen als ik echt ff mooie film op Netflix / disney wil zien de HDR aan. Dat zou eigenlijk gewoon automatisch moeten. (Setting "HDR automatisch" toevoegen, die schijnt ooit bestaan te hebben bij 1 van de beta's aan het begin).
* Beeld/geluid loopt vaak na een lange tijd niet synchroon meer
Heb ik geen last van? Maar lijkt me onprettig
* AB verliest met regelmaat de verbinding met de ontvanger waardoor je een enorm grote melding in je scherm krijgt
Nog nooit gehad, ik zou je AB omruilen denk ik.
* Het ding werkt alleen op 25/50fps, wat erg naar is bij films/series via streams of bv Kodi/Plex
Ik kan tegenwoordig (na 1 van de latere releases) wel andere fps selecteren; een stuk of 10 of meer combi's inclusief 60 en 24 (of eigenlijk 59,nogwat en 23,nogwat). Wat ik zou willen is dat automatisch de juiste wordt geselecteerd; of tenminste dat je per app kan aangeven wat de default moet zijn.
* Opnames/pauze/terugkijken is altijd unicast, dus in een zeer matige beeldkwaliteit.
De kwaliteit wel minder dan live, maar "zeer matig" vind ik niet passend (of er is iets mis bij jouw streams); het is beter dan NLZiet standaard, vergelijkbaar met T-Mobile live, beter dan Canal Digitaal live, en far better dan zelf opnemen op harddisks o.i.d. Sinds kort is gelukkig eindelijk ook Dolby aanwezig bij de opnames (behalve RTL4)
* Gids erg langzaam bij pagina wissel
Ja de gids vind ik ook minder, daarnaast irritant dat geluid een paar seconden wegvalt als je de gids opent.
TV+ is bij lange na niet klaar voor release naar klanten, maar wordt je wel door de strot gedrukt. Als je je abbo momenteel verlengt (om weer normale tarieven te krijgen) moet je automatisch je iTV inruilen voor TV+. Voor mij de reden om per 11/09 geen TV meer af te nemen bij KPN. Jammer, want de VIP5202 beviel op zich prima.
TV+ is voor mij een dikke TV-
Dat is een persoonlijke afweging / statement, afhankelijk van wat je belangrijk vindt. Ik ben bewust van de oude 5202 naar TV+ gegaan en zie zowel voordelen als nadelen. In elk geval lang niet genoeg nadelen om te zeggen dat ik terug wil naar de 5202, laat staan opzeggen. Nu ben ik wel pas in juni overgestapt dus heb de eerste maanden TV+ met alle bijbehorende kinderziekten gelukkig gemist, ik denk dat dat wel scheelt in hoe ik er tegenaan kijk.
[
Voor 7% gewijzigd door
jurjen_g op 29-08-2023 17:38
]