Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katban
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-04 18:19
Ik heb vdsl en heb geen enkel probleem met de tv+ box.
Wel is het zo dat ik de interface van tv+ niet ok vind. Het is een interface die prima werkt met muis of met touch, maar met de bijgeleverde afstandsbediening gaat het niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-05 05:28
Kpn tv server storing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-03 14:26
Via de ITV app kan ik wel kijken nu ?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Laatst online: 10-05 05:28
Mars18 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:28:
[...]

Via de ITV app kan ik wel kijken nu ?
Even wachten en het doet het weer. Erg jammer dat er dan bij KPN storing staat: geen storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:40
momenteel werkt de itv app niet lekker . KPN geeft ook aan dat er momenteel een storing is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:14
Stokertje schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:02:
Hoe is de situatie inmiddels met de KPN TV+? Is het te doen? Wil ook graag naar KPN glasvezel, maar dan moet de TV wel een beetje werken. Nu Ziggo.
Ik ben een maandje geleden overgestapt van iTV naar TV+, wetende dat er nog kinderziekten zijn. Het valt me 100% mee:
- Kwaliteit van het beeld prima (gelijkwaardig aan iTV, misschien af en toe iets beter en af en toe iets slechter)
- Ik heb geen last van geluidsissues, behalve dan dat elke keer als je de gids opent ff paar seconden geen geluid is, dat is op zichzelf wel irritant maar niet onoverkomelijk
- elke 2 weken is er een update met verbetergingen (vaak heel kleine), dat zorgt ervoor dat je vertrouwen houdt dat openstaande issues wel een keer aan de beurt komen.
- Zappen is wel wat trager, zeker vergeleken met Ziggo, maar is al wel beter dan poos geleden.

Negatief:
- Google TV setting kan alleen OF HDR, OF geen HDR setting. Als je dus Netflix met HDR wil kijken, moet je eerst de settings aanpassen. Want als je default HDR aanzet, krijg je verkeerde kleuren bij non-HDR content.... Dit zorgt er bij mij voor dat ik Netflix en HBO nog via de LG apps doe. Maar goed, t.o.v. iTV kastje mag dit geen nadeel worden genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:38
jurjen_g schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:22:
[...]

Ik ben een maandje geleden overgestapt van iTV naar TV+, wetende dat er nog kinderziekten zijn. Het valt me 100% mee:
- Kwaliteit van het beeld prima (gelijkwaardig aan iTV, misschien af en toe iets beter en af en toe iets slechter)
- Ik heb geen last van geluidsissues, behalve dan dat elke keer als je de gids opent ff paar seconden geen geluid is, dat is op zichzelf wel irritant maar niet onoverkomelijk
- elke 2 weken is er een update met verbetergingen (vaak heel kleine), dat zorgt ervoor dat je vertrouwen houdt dat openstaande issues wel een keer aan de beurt komen.
- Zappen is wel wat trager, zeker vergeleken met Ziggo, maar is al wel beter dan poos geleden.

Negatief:
- Google TV setting kan alleen OF HDR, OF geen HDR setting. Als je dus Netflix met HDR wil kijken, moet je eerst de settings aanpassen. Want als je default HDR aanzet, krijg je verkeerde kleuren bij non-HDR content.... Dit zorgt er bij mij voor dat ik Netflix en HBO nog via de LG apps doe. Maar goed, t.o.v. iTV kastje mag dit geen nadeel worden genoemd.
Dank voor deze ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:05
Ik heb een aantal specifieke issues met de KPN Android TV app die in de Play Store staat en ik vroeg me af of deze zijn gefixed in de TV+ box:

- Geen verder kijken optie/duidelijk waar je gebleven bent bij opnames.
- Specifieke opnames die niet teruggekeken kunnen worden via de app (dit zal via de specifieke box vast anders zijn), alleen via een kastje.
- Terugkijken/start vanaf het begin knop is niet aanwezig als het programma net (0-10 min) afgelopen is.
- Doorspoelen freezed het scherm dus geen idee hoe ver je moet doorspoelen, constant weer even "play" om te checken.
- Opnames die je semi-live kijkt zijn niet door te spoelen, alleen als je de systeem tijd even een uur vooruitzet, lukt dit. Bij Ziggo geen enkel probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
thecompany schreef op maandag 17 juli 2023 @ 08:40:
Ik heb een aantal specifieke issues met de KPN Android TV app die in de Play Store staat en ik vroeg me af of deze zijn gefixed in de TV+ box:

- Geen verder kijken optie/duidelijk waar je gebleven bent bij opnames.
Er is wel een verder kijken optie, en op de tiles staat een voortgangsbalk zodat je wel enigszins kan zien hoe ver je was. Maar het zou duidelijker mogen. In de app zie ik trouwens dat ze daar de voortgangsbalk ook tonen na het klikken op OK, in het TV+ kastje mist die daar.
- Specifieke opnames die niet teruggekeken kunnen worden via de app (dit zal via de specifieke box vast anders zijn), alleen via een kastje.
Volgens mij is het nog steeds zo dat je in de losse app niet alles mag terugzien, maar op het TV+ kastje staan wel al mijn opnames.
- Terugkijken/start vanaf het begin knop is niet aanwezig als het programma net (0-10 min) afgelopen is.
Er zijn wel bepaalde programma's / zenders waar het terugkijken pas later lijkt te mogen / kunnen, dan staat er in de gids een icoontje voor. Maar niet specifiek programma's die net afgelopen zijn, heb er net een paar getest en gewoon kunnen starten.
- Doorspoelen freezed het scherm dus geen idee hoe ver je moet doorspoelen, constant weer even "play" om te checken.
Je kan op 2 manieren spoelen, met de navigatieknop, dan zie je alleen hoe ver je op de balk zit en geen beeld wijzigen, maar ook met de fastforward knop, dan gaat het beeld wel wijzigen, niet super soepel, maar afdoende om ongeveer goed uit te komen
- Opnames die je semi-live kijkt zijn niet door te spoelen, alleen als je de systeem tijd even een uur vooruitzet, lukt dit. Bij Ziggo geen enkel probleem.
Net geprobeerd, live uitzending opnemen, dan pauzeren, halve minuut later verder kijken, ik kan gewoon doorspoelen (uiteraard tot aan live, niet naar de toekomst)

Hopelijk heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:05
jurjen_g schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:59:
[...]

Er is wel een verder kijken optie, en op de tiles staat een voortgangsbalk zodat je wel enigszins kan zien hoe ver je was. Maar het zou duidelijker mogen. In de app zie ik trouwens dat ze daar de voortgangsbalk ook tonen na het klikken op OK, in het TV+ kastje mist die daar.

[...]

Volgens mij is het nog steeds zo dat je in de losse app niet alles mag terugzien, maar op het TV+ kastje staan wel al mijn opnames.

[...]

Er zijn wel bepaalde programma's / zenders waar het terugkijken pas later lijkt te mogen / kunnen, dan staat er in de gids een icoontje voor. Maar niet specifiek programma's die net afgelopen zijn, heb er net een paar getest en gewoon kunnen starten.

[...]

Je kan op 2 manieren spoelen, met de navigatieknop, dan zie je alleen hoe ver je op de balk zit en geen beeld wijzigen, maar ook met de fastforward knop, dan gaat het beeld wel wijzigen, niet super soepel, maar afdoende om ongeveer goed uit te komen

[...]

Net geprobeerd, live uitzending opnemen, dan pauzeren, halve minuut later verder kijken, ik kan gewoon doorspoelen (uiteraard tot aan live, niet naar de toekomst)

Hopelijk heb je er wat aan.
toon volledige bericht
Bedankt voor je feedback! Dit klinkt goed, het lijkt erop dat vrijwel al mijn issues met de TV box+ opgelost kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:09

TFHfony

Professional Weirdo

Ik moet binnenkort de definitieve keuze gaan maken tussen mijn VIP5202 en de TV+ box die ik nog in huis heb staan. De grootste problemen die ik nog heb met de TV+ box:

* HDMI CEC werkt niet lekker. Bij de VIP5202 kan ik gewoon mijn Samsung Remote gebruiken zodat ik één AB nodig heb voor TV, KPN Box, Marantz & Nvidia shield. Bij de TV+ box ga ik weer losse AB's gebuiken.
* Beeldkwaliteit van het terugkijken op de TV+ box lijkt aanzienlijk slechter. Het beeld loopt niet vloeiend en lijkt een lagere bitrate te hebben
* TV+ lijkt alleen HDR AAN/UIT te hebben in plaats van het in te schakelen als het moet.
* Kodi kan alleen maar op de op de box ingestelde beeldfrequentie te kunnen lopen. Maar goed., daar kan ik mijn Nvidia Shield voor gebruiken
* Gids is nog altjid traag in vergelijking met VIP5202

Pro's:
* Integratie met Netflix, Prime, F1TV & Viaplay op de box nog soepeler
* Interface ziet er mooier uit
* HD-Glas zenders gewoon op 1 - 10

Pfff... als ze nou nog echt wat aandacht aan die box besteden...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty74
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-04 17:51
Chrisjuh_15 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:53:
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om de KPN afstandsbediening te koppelen met een LG OLED tv zodat je ook het volume, source en aan/uit van de tv ermee kunt bedienen?

Het heeft in de beginfase van de beta test gewerkt (sept '22 tot ongeveer half december), maar nu krijg ik het met geen mogelijkheid meer voor elkaar. Ik heb alle koppelcodes en methodes al geprobeerd, maar niks lijkt te helpen...
]

Helemaal zelf probleem > check mijn topic...

KPN Ontvanger (DIW7022) & LG Smart remote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-04 16:45
Mede tweakers,

Het is best lastig om een juist topic te gebruiken i.p.v. een nieuwe aan te maken dus ik probeer het o.a. in deze. Ik heb een Samsung 75QN95B TV en omdat Tizen niet helemaal geweldig is wil ik graag een uitwijk naar Android. Maar aangezien er best veel spelers op de markt zijn....

Ik twijfel tussen de Google chromecast TV, de nVidia shield Pro of het nieuwe kastje van KPN wat ook op android draaid. Ik vind mooi beeld en geluid belangrijk maar kan het niet vergelijken tussen deze 3 apparaten.

Iemand een tip?
Naast het regulier TV kijken heb ik ook diverse streaming apps zoals netflix en hbo maar ook IPTV van Canal digital ivm mijn vakantie adres.

Dank alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:12
ChrisVrolijk schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:08:
Mede tweakers,

Het is best lastig om een juist topic te gebruiken i.p.v. een nieuwe aan te maken dus ik probeer het o.a. in deze. Ik heb een Samsung 75QN95B TV en omdat Tizen niet helemaal geweldig is wil ik graag een uitwijk naar Android. Maar aangezien er best veel spelers op de markt zijn....

Ik twijfel tussen de Google chromecast TV, de nVidia shield Pro of het nieuwe kastje van KPN wat ook op android draaid. Ik vind mooi beeld en geluid belangrijk maar kan het niet vergelijken tussen deze 3 apparaten.

Iemand een tip?
Naast het regulier TV kijken heb ik ook diverse streaming apps zoals netflix en hbo maar ook IPTV van Canal digital ivm mijn vakantie adres.

Dank alvast
In ieder geval niet het kastje van KPN. Werkt nog steeds bagger. Van de week Pathe Thuis gedownload. Geen geluid. Daarna op de Chromecast hetzelfde gedaan en... wél geluid!
Zoveel gedoe met die slechte uitvoering van KPN. Telkens weer is er wat.

Als het je gaat om een stabiele Android/Google TV ervaring kies je de CC of Nvidia. TV gaat dan alleen via de Android app en die heeft een mindere stream. Dus daarvoor zal je (voor hogere bandbreedte) toch een KPN kastje nodig hebben. Ik gebruik de KPN TV+ box dus naast de CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:23
Ik heb sinds 2 weken de nieuwe tv+ box van
kpn i.v.m verlenging, wat een ramp ding!! Kan niet eens fatsoenlijk een film kijken via Prime of Netflix elke keer bufferen en bufferen, box heb ik bedraad aangesloten dus ook geen probleem met zwakke wifi. Hiervoor de oude box van kpn gehad altijd top gewerkt nooit vast lopers gehad of vertraging, en zappen ging ook nog super snel.

Geen vooruitgang dit maar een paar stappen terug! Enige voordeel die ik zie misschien een iptv app installeren voor wat buitenlandse zenders, overigens nog niet geprobeerd, heeft iemand dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:11
moca007 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:20:
Ik heb sinds 2 weken de nieuwe tv+ box van
kpn i.v.m verlenging, wat een ramp ding!! Kan niet eens fatsoenlijk een film kijken via Prime of Netflix elke keer bufferen en bufferen, box heb ik bedraad aangesloten dus ook geen probleem met zwakke wifi. Hiervoor de oude box van kpn gehad altijd top gewerkt nooit vast lopers gehad of vertraging, en zappen ging ook nog super snel.

Geen vooruitgang dit maar een paar stappen terug! Enige voordeel die ik zie misschien een iptv app installeren voor wat buitenlandse zenders, overigens nog niet geprobeerd, heeft iemand dit al geprobeerd?
Heb nu de TV+ ook een aantal dagen.
Waar ik eerst altijd een Nokia box er naast moest houden kan nu alles op 1 box.
En dit werkt super!
Ik had juist met de oude (5202) vaak vastlopers e.d.

Enkel ding wat mij is opgevallen bij de TV+ is dat na het zappen het een seconde duurt voor het geluid er is.
Maar ach als dat het enige is.
Zal na een paar updates wel verholpen zijn.

W.b. iptv app, alle bekende zoals Kodi en Tivimate zijn beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:23
RvD86 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:42:
[...]

Heb nu de TV+ ook een aantal dagen.
Waar ik eerst altijd een Nokia box er naast moest houden kan nu alles op 1 box.
En dit werkt super!
Ik had juist met de oude (5202) vaak vastlopers e.d.

Enkel ding wat mij is opgevallen bij de TV+ is dat na het zappen het een seconde duurt voor het geluid er is.
Maar ach als dat het enige is.
Zal na een paar updates wel verholpen zijn.

W.b. iptv app, alle bekende zoals Kodi en Tivimate zijn beschikbaar
Hopelijk komen ze snel met updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

TFHfony schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 20:11:
Ik moet binnenkort de definitieve keuze gaan maken tussen mijn VIP5202 en de TV+ box die ik nog in huis heb staan. De grootste problemen die ik nog heb met de TV+ box:

* HDMI CEC werkt niet lekker. Bij de VIP5202 kan ik gewoon mijn Samsung Remote gebruiken zodat ik één AB nodig heb voor TV, KPN Box, Marantz & Nvidia shield. Bij de TV+ box ga ik weer losse AB's gebuiken.
* Beeldkwaliteit van het terugkijken op de TV+ box lijkt aanzienlijk slechter. Het beeld loopt niet vloeiend en lijkt een lagere bitrate te hebben
* TV+ lijkt alleen HDR AAN/UIT te hebben in plaats van het in te schakelen als het moet.
* Kodi kan alleen maar op de op de box ingestelde beeldfrequentie te kunnen lopen. Maar goed., daar kan ik mijn Nvidia Shield voor gebruiken
* Gids is nog altjid traag in vergelijking met VIP5202

Pro's:
* Integratie met Netflix, Prime, F1TV & Viaplay op de box nog soepeler
* Interface ziet er mooier uit
* HD-Glas zenders gewoon op 1 - 10

Pfff... als ze nou nog echt wat aandacht aan die box besteden...
toon volledige bericht
Inmiddels een goede 3 weken verder en de beslissing is genomen: De DIW7022 heb ik weer losgekoppeld en de VIP5202 terug op zijn plek gezet. De DIW7022 gaat nog even naar boven tot KPN het ding terug vraagt.
TV+ is wat mij betreft eigenlijk nog niet "af" als product en te veel een stap terug qua gebruiksgemak t.o.v. de VIP5202.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-03 14:26
Meer mensen last van haperingen bij het bekijken van ESPN kanalen?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1187
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-10-2023
Ik ben van plan om mijn oude KPN ontvanger om te ruilen voor de KPN TV+ box.
Het lijkt mij handiger om in 1 menu te switchen tussen streamingdiensten en tv zenders in plaats van elke keer te moeten switchen tussen tv zenders en chromecast met verschillende afstandsbedieningen.

Ik lees in (de beperkt beschikbare) reviews dat er nogal wat problemen zijn met deze box.
Is het voor een 'normale' tv kijker al een goed idee om over te stappen? Of zitten er nog zoveel bugs in deze box dat ik nog beter even kan blijven bij mijn oude box? Ik weet dat dit natuurlijk een erg persoonlijke vraag is, maar wellicht kan iemand me wat helderheid geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:26

Speedmaster

Make my day...

stefan1187 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:37:
Het lijkt mij handiger om in 1 menu te switchen tussen streamingdiensten en tv zenders in plaats van elke keer te moeten switchen tussen tv zenders en chromecast met verschillende afstandsbedieningen.

Ik lees in (de beperkt beschikbare) reviews dat er nogal wat problemen zijn met deze box.
Is het voor een 'normale' tv kijker al een goed idee om over te stappen? Of zitten er nog zoveel bugs in deze box dat ik nog beter even kan blijven bij mijn oude box? Ik weet dat dit natuurlijk een erg persoonlijke vraag is, maar wellicht kan iemand me wat helderheid geven.
Kort en bondig, wacht nog minsten een jaar. Nu overstappen op TV+ is absoluut niet verstandig. Het eigen forum van KPN staat vol met klachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-05 13:02

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik moet eerlijk zeggen dat de meest hinderlijke bugs en wel uit zijn. Ik werk nu ong een half jaar met deze boxjes en in het algemeen gaat het best.

Ik ben 'blij' met de opmerking van @TFHfony over dat HDMI-CEC niet lekker werkt. Ik heb daar ook nog wel wat problemen mee, maar via tweakers / KPN fora krijg ik weinig oplossingen. Het zit wel in de wat complexere setups (Tv + soundbar en KPN+ box perfect laten samenwerken icm eARc enzo) maar werken met 1 ab gaat prima en de streaming apps doen het (nu) ook prima.

Wireless multicast is echt een uitdaging, krijg ik niet lekker aan de gang ondanks een WiFI6 AP vlakbij. maar voor de slaapkamer is unicast prima genoeg en dat werk zonder haperingen draadloos.

Ik gebruik nu de chromecasts helemaal niet meer, dus als dat je wens is kan ik de overstap wel aanraden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

stefan1187 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:37:

Ik heb bijna een jaar lang zowel de VIP5202 als de DWI7022 in huis gehad. De DWI7022 houden was voor mij nog steeds geen optie:

* HDMI-CEC wordt niet ondersteund. Je kan wel de KPN AB gebruiken voor je TV/Soundbar, maar ik wilde juist mijn Samsung One gebruiken. Dit wordt niet ondersteund
* HDR staat altijd aan of uit. Verneukt dus eigenlijk altijd je beeld. Dus geen HDR bij je Netflix/Disney/HBO/Amazon/etc, of altijd HDR aan bij je TV uitzendingen (ook geen gezicht) of elke keer met de hand schakelen.
* Beeld/geluid loopt vaak na een lange tijd niet synchroon meer
* AB verliest met regelmaat de verbinding met de ontvanger waardoor je een enorm grote melding in je scherm krijgt
* Het ding werkt alleen op 25/50fps, wat erg naar is bij films/series via streams of bv Kodi/Plex
* Opnames/pauze/terugkijken is altijd unicast, dus in een zeer matige beeldkwaliteit.
* Gids erg langzaam bij pagina wissel

TV+ is bij lange na niet klaar voor release naar klanten, maar wordt je wel door de strot gedrukt. Als je je abbo momenteel verlengt (om weer normale tarieven te krijgen) moet je automatisch je iTV inruilen voor TV+. Voor mij de reden om per 11/09 geen TV meer af te nemen bij KPN. Jammer, want de VIP5202 beviel op zich prima.
TV+ is voor mij een dikke TV-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RvD86
Heb het nu een maandje en bevalt mij eigenlijk wel goed.

Grote voordeel is dat ik altijd 2 kastjes had en nu alles op 1.
Hierbij gebruik ik dan wel gewoon de afstandsbediening van KPN.
Bij mij nog niet gebeurd dat deze verbinding is verloren.

Op wat schoonheidsfoutjes (bijv. idd terugkijken is van mindere kwaliteit, geen verticale gids etc.) na werkt het bij mij prima.

Kan beter maar ik zou de 5202 niet meer terugwillen.

Wellicht is dat over een half jaar anders maar voor nu prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
Chrisjuh_15 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:53:
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om de KPN afstandsbediening te koppelen met een LG OLED tv zodat je ook het volume, source en aan/uit van de tv ermee kunt bedienen?

Het heeft in de beginfase van de beta test gewerkt (sept '22 tot ongeveer half december), maar nu krijg ik het met geen mogelijkheid meer voor elkaar. Ik heb alle koppelcodes en methodes al geprobeerd, maar niks lijkt te helpen...
Beetje late quote, maar mijn LG G1 kan ik met de KPN afstandsbediening volume, source en aan/uit bedienen. Ik weet niet meer exact welke code, wel dat het in elk geval niet de eerste was. Kostte dus wel ff tijd. Dit vanaf dat ik TV+ kreeg, eind juni.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

TFHfony schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:10:
[...]

Ik heb bijna een jaar lang zowel de VIP5202 als de DWI7022 in huis gehad. De DWI7022 houden was voor mij nog steeds geen optie:

* HDMI-CEC wordt niet ondersteund. Je kan wel de KPN AB gebruiken voor je TV/Soundbar, maar ik wilde juist mijn Samsung One gebruiken. Dit wordt niet ondersteund
* HDR staat altijd aan of uit. Verneukt dus eigenlijk altijd je beeld. Dus geen HDR bij je Netflix/Disney/HBO/Amazon/etc, of altijd HDR aan bij je TV uitzendingen (ook geen gezicht) of elke keer met de hand schakelen.
* AB verliest met regelmaat de verbinding met de ontvanger waardoor je een enorm grote melding in je scherm krijgt
* Het ding werkt alleen op 25/50fps, wat erg naar is bij films/series via streams of bv Kodi/Plex
* Opnames/pauze/terugkijken is altijd unicast, dus in een zeer matige beeldkwaliteit.

TV+ is bij lange na niet klaar voor release naar klanten, maar wordt je wel door de strot gedrukt. Als je je abbo momenteel verlengt (om weer normale tarieven te krijgen) moet je automatisch je iTV inruilen voor TV+. Voor mij de reden om per 11/09 geen TV meer af te nemen bij KPN. Jammer, want de VIP5202 beviel op zich prima.
toon volledige bericht
Wanneer is je laatste ervaring met de DWI7022 ? In de laatste maanden flink wat updates geweest waardoor ik me niet in alle punten kan vinden.

Gids is niet echt langzaam meer; geen issues met AB connectie; De samsung one vind ik een waardeloos beperkte AB maar zal eens proberen om daar de KPN box mee te bedienen. Terugkijken is idd mindere kwaliteit. HDR wordt mi wel geschakeld obv input.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jurjen_g
TFHfony schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:10:
[...]

Ja dat vind ik zelf ook jammer, had graag de LG remote gebruikt voor alles. Maar andersom werkt gelukkig wel (met KPN remote kan ik afdoende LG bedienen).
Dit vind ik ook het grootste minpunt, ik hoop dat ze dit binnenkort aanpassen dat je "Automatisch HDR" kan doen.
@superduper als je hem op HDR always zet, dan spuugt ie bij niet-HDR content een verkeerde colorset uit waar de modernere tv's juist verkeerd (of eigenlijk goed) mee omgaan. Mijn LG G1 geeft dan echt duidelijk verkeerde kleuren weer. Daarom staat ie bij mij op SDR, en zet ik alleen als ik echt ff mooie film op Netflix / disney wil zien de HDR aan. Dat zou eigenlijk gewoon automatisch moeten. (Setting "HDR automatisch" toevoegen, die schijnt ooit bestaan te hebben bij 1 van de beta's aan het begin).
Heb ik geen last van? Maar lijkt me onprettig
Nog nooit gehad, ik zou je AB omruilen denk ik.
Ik kan tegenwoordig (na 1 van de latere releases) wel andere fps selecteren; een stuk of 10 of meer combi's inclusief 60 en 24 (of eigenlijk 59,nogwat en 23,nogwat). Wat ik zou willen is dat automatisch de juiste wordt geselecteerd; of tenminste dat je per app kan aangeven wat de default moet zijn.
De kwaliteit wel minder dan live, maar "zeer matig" vind ik niet passend (of er is iets mis bij jouw streams); het is beter dan NLZiet standaard, vergelijkbaar met T-Mobile live, beter dan Canal Digitaal live, en far better dan zelf opnemen op harddisks o.i.d. Sinds kort is gelukkig eindelijk ook Dolby aanwezig bij de opnames (behalve RTL4)
Ja de gids vind ik ook minder, daarnaast irritant dat geluid een paar seconden wegvalt als je de gids opent.
Dat is een persoonlijke afweging / statement, afhankelijk van wat je belangrijk vindt. Ik ben bewust van de oude 5202 naar TV+ gegaan en zie zowel voordelen als nadelen. In elk geval lang niet genoeg nadelen om te zeggen dat ik terug wil naar de 5202, laat staan opzeggen. Nu ben ik wel pas in juni overgestapt dus heb de eerste maanden TV+ met alle bijbehorende kinderziekten gelukkig gemist, ik denk dat dat wel scheelt in hoe ik er tegenaan kijk.

[ Voor 7% gewijzigd door jurjen_g op 29-08-2023 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

superduper schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:34:
[...]

Wanneer is je laatste ervaring met de DWI7022 ? In de laatste maanden flink wat updates geweest waardoor ik me niet in alle punten kan vinden.

Gids is niet echt langzaam meer; geen issues met AB connectie; De samsung one vind ik een waardeloos beperkte AB maar zal eens proberen om daar de KPN box mee te bedienen. Terugkijken is idd mindere kwaliteit. HDR wordt mi wel geschakeld obv input.
Tot 2 weken geleden.
Met de Samsung One AB kon ik prima mijn TV, KPN VIP5202, Nvidia Shield & receiver bedienen. Er lag dus maar 1 AB op tafel. Maar omdat KPN weigert HDMI-CDC ondersteuning toe te voegen, moest er minstens de NVidia Shield AB weer bij op tafel. Maar eigenlijk ook die van de TV. Dus van 1 AB terug naar 3.
Op de VIPS5202 werd de hele gids ingeladen en kon je in seconden van 1 -> 600 scrollen.
Bij de DWI7022 wordt zodra je naar de volgende pagina gaat deze live geladen. In één keer naar boven/beneden scrollen gaat er gewoon niet mee.
HDR wordt niet correct geschakeld. Deze functie zat er wel in (automatisch) maar die is er al enkele maanden uit. Het is nu aan of uit.
jurjen_g schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:34:
[...]

Ja dat vind ik zelf ook jammer, had graag de LG remote gebruikt voor alles. Maar andersom werkt gelukkig wel (met KPN remote kan ik afdoende LG bedienen).
Dat gaat zeker niet lukken. De DWI7022 kan zelf niets met HDMI-CEC signalen die binnen komen van andere apparaten/AB's. Je kan alleen de KPN AB gebruiken om te koppelen met een TV/Receiver/Soudbar. Maar je kan dus niet met een AB van je TV/Receiver/et... de KPN box bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:00
Ik ben best tevreden over de nieuwe TV+ ontvanger, sinds de test start in huis.
Er kunnen nog wel wat dingen verbetert, o.a. de automatische HDR standen, nu is het of HDR of Dolby Vision of gewoon SDR. Heb de DWI7022 gewoon op SDR staan op dit moment. De apps gebruik ik gewoon via de TV zelf.
De HDMI koppeling werkt wel degelijk. Ik kan bijvoorbeeld met mijn Philips AB wel degelijk zappen bij de zenders van TV+. Ook de soundbar van mijn Philips is gewoon in staat om met de AB van de TV+ gewoon in volume te regelen. Ook de Dolby Atmos signalen, hier op de NL TV amper gebruikt, kan de TV+ box gewoon en correct doorgeven.

Ook de beeldscherpte van de belangrijkste Nederlandse, ook de commerciële met zeer goede kwaliteit worden aangeboden, zeker een genot om te zien op een 77er OLED van 2022.

Ik ben voor de DWI7022 gegaan omdat dit voor mijn gewoon financieel het goedkoopste tv abo, eh het 3 in1 abo het voordeligst was.

Totaal geen spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

TFHfony schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:23:
[...]

Tot 2 weken geleden.
Met de Samsung One AB kon ik prima mijn TV, KPN VIP5202, Nvidia Shield & receiver bedienen. Er lag dus maar 1 AB op tafel. Maar omdat KPN weigert HDMI-CDC ondersteuning toe te voegen, moest er minstens de NVidia Shield AB weer bij op tafel. Maar eigenlijk ook die van de TV. Dus van 1 AB terug naar 3.
Op de VIPS5202 werd de hele gids ingeladen en kon je in seconden van 1 -> 600 scrollen.
Bij de DWI7022 wordt zodra je naar de volgende pagina gaat deze live geladen. In één keer naar boven/beneden scrollen gaat er gewoon niet mee.
HDR wordt niet correct geschakeld. Deze functie zat er wel in (automatisch) maar die is er al enkele maanden uit. Het is nu aan of uit.

[...]

Dat gaat zeker niet lukken. De DWI7022 kan zelf niets met HDMI-CEC signalen die binnen komen van andere apparaten/AB's. Je kan alleen de KPN AB gebruiken om te koppelen met een TV/Receiver/Soudbar. Maar je kan dus niet met een AB van je TV/Receiver/et... de KPN box bedienen.
toon volledige bericht
Gisteren geprobeerd met de Samsung one en ik kan prima zappen, input wisselen en naar de apps van de KPN box schakelen. Dus in de basis werkt dit. Alleen vind ik de samsung one dermate weinig funties bieden om volledig en snel uit de voeten te kunnen, dan maar wat meer knopjes zoals op de KPN AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1187
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-10-2023
Bedankt allemaal voor de reacties :). Ik begrijp dat de ervaring met de KPN tv+ box ook voor een groot deel heel persoonlijk is. Begrijpelijk natuurlijk. En dat veel bugs eigenlijk pas zichtbaar worden als je een wat ingewikkeldere setting thuis hebt staan. Ik heb jaren geleden de (toen nog) Horizonbox van Ziggo in huis gehad, en die zat in het begin ook nogal vol met kinderziektes. En ook dat heeft een hele tijd geduurd. Ik gok dat deze KPN TV+ box eenzelfde proces ondergaat, en dat ze uiteindelijk verholpen gaan worden. Ik blijf de updates over de box volgen en denk dat ik er toch maar voor ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-05 10:48
stefan1187 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:08:
Bedankt allemaal voor de reacties :). Ik begrijp dat de ervaring met de KPN tv+ box ook voor een groot deel heel persoonlijk is. Begrijpelijk natuurlijk. En dat veel bugs eigenlijk pas zichtbaar worden als je een wat ingewikkeldere setting thuis hebt staan. Ik heb jaren geleden de (toen nog) Horizonbox van Ziggo in huis gehad, en die zat in het begin ook nogal vol met kinderziektes. En ook dat heeft een hele tijd geduurd. Ik gok dat deze KPN TV+ box eenzelfde proces ondergaat, en dat ze uiteindelijk verholpen gaan worden. Ik blijf de updates over de box volgen en denk dat ik er toch maar voor ga!
Succes.
ik hou het voorlopig nog bij mijn Next en Next mini, die feiloos werken.
Ik zit al een half jaar in het formele KPN forum de voortgang van de bugs / updates tav TV+ te monitoren, echter zie ik nog geen reden om over te stappen.
Het product is nog lang niet goed genoeg om door de consument te worden gebruikt.
Het is een groffe schande, dat de consument momenteel nog steeds als proeftuin voor TV+ wordt misbruikt!

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
Ook voor de Next en de Mini Next wordt er nog steeds verder getest en extra mogelijkheden uitgerold.
Zit namelijk zelf bij Ziggo in diverse test panels.
Inderdaad naast een KPN TV+ abo, ieder zo zijn " hobbies" ....

• Stokertje
Er worden op marktplaats nieuwe diw7022 kastjes verkocht, werken deze gewoon binnen een bestaand abonnement zonder extra kosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:35
Stokertje schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:48:
Er worden op marktplaats nieuwe diw7022 kastjes verkocht, werken deze gewoon binnen een bestaand abonnement zonder extra kosten?
ja hoor, heb ik ook gedaan.

• Stokertje
Top, dankjewel!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-04 17:53

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Sinds paar maanden de kpn tv+ kastje in bezit. Erg veel
Vastlopers met beeld. Ook als je het even laat lopen of andere zender selecteerd. Dit gebeurt elke keer na uit stand by zetten en dan willen kijken.
Opkossing is steeds stekker eruit en even wachten en opnieuw erin, kastje start opnieuw op en dan is het verholpen.

Meer mensne hier last van?
Ik heb glas 100, experia v10
Op andere tvs met de app geen problemen

• dinandus
Kijk je via LAN of Wifi verbinden met je TV+ box?
Hier via bedrade verbinding en werkt prima. Wel via de V 12 E.Box.
Trouwens ik zou voor de nieuwe V12 modem gaan, dan zou het prima moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
Gaat KPN geen extra (abonnements) kosten rekenen als ze een tweede kastje geregistreerd zien worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjdijkema
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-05 22:13
Coldbullet schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:52:
Sinds paar maanden de kpn tv+ kastje in bezit. Erg veel
Vastlopers met beeld. Ook als je het even laat lopen of andere zender selecteerd. Dit gebeurt elke keer na uit stand by zetten en dan willen kijken.
Opkossing is steeds stekker eruit en even wachten en opnieuw erin, kastje start opnieuw op en dan is het verholpen.

Meer mensne hier last van?
Ik heb glas 100, experia v10
Op andere tvs met de app geen problemen
Kijk je via WiFi? Want dat wordt niet ondersteund icm jouw modem.
Heb je geluidsinstellingen wel allemaal op doorloop? Dat verhelpt ook veel vage problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-04 17:53

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

pjdijkema schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 21:44:
[...]

Kijk je via WiFi? Want dat wordt niet ondersteund icm jouw modem.
Heb je geluidsinstellingen wel allemaal op doorloop? Dat verhelpt ook veel vage problemen.
Ja kijk met wifi. Kpn wifi versterker staat er 1m letterlijk langs
Geluids instellingen niks mee gedaan is zoals “af fabriek”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjdijkema
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-05 22:13
Is het wel een superwifi 2?
En is deze bedraad aangesloten op de modem ?

[ Voor 46% gewijzigd door pjdijkema op 08-09-2023 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmitzel
Stokertje schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:10:
[...]

Gaat KPN geen extra (abonnements) kosten rekenen als ze een tweede kastje geregistreerd zien worden?
Nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokertje
Dankjewel, net een nieuw ongeregistreerd kastje besteld op Marktplaats, die persoon zei hetzelfde. Vind dat toch mooier werken dan de Chromecast Google TV. (Gaat om slaapkamer) Is mooi als alles eender is met beneden, ook zijn in tegenstelling tot de KPN Itv app dan wel alle zenders beschikbaar.

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-05 09:11
Stokertje schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 15:50:
[...]

Dankjewel, net een nieuw ongeregistreerd kastje besteld op Marktplaats, die persoon zei hetzelfde. Vind dat toch mooier werken dan de Chromecast Google TV. (Gaat om slaapkamer) Is mooi als alles eender is met beneden, ook zijn in tegenstelling tot de KPN Itv app dan wel alle zenders beschikbaar.
Ik heb een tweede kastje van kpn waar ik 5 euro per maand voor betaal. Als ik het goed begrijp dan zou ik die van mijn abbo kunnen laten afhalen wat me 60 euro per jaar scheelt. En daarvoor in de plaats zou ik dus zo'n ongeregistreerd kastje kunnen kopen en die werkt dan gewoon? Die wordt dan niet weer bij mijn abbo opgeteld? Dat zou dan wel heel mooi zijn!

• RvD86
Ferret schreef op donderdag 14 september 2023 @ 07:13:
[...]

Ik heb een tweede kastje van kpn waar ik 5 euro per maand voor betaal. Als ik het goed begrijp dan zou ik die van mijn abbo kunnen laten afhalen wat me 60 euro per jaar scheelt. En daarvoor in de plaats zou ik dus zo'n ongeregistreerd kastje kunnen kopen en die werkt dan gewoon? Die wordt dan niet weer bij mijn abbo opgeteld? Dat zou dan wel heel mooi zijn!
w.b. werking weet ik niet.

Hou er wel rekening mee dat als je de 2e decoder eraf laat halen dat je gratis opnemen pakket er niet meer bij zit(krijg je gratis bij een 2e decoder)...Of je moet hier geen gebruik van maken :)

• Stokertje
Ferret schreef op donderdag 14 september 2023 @ 07:13:
[...]

Tweede kastje draait inmiddels, of ik er een bedrag voor op de rekening ga zien wacht ik even af, volgens zeggen niet, maar vertrouw er nog niet helemaal op dat er niks in rekening gebracht gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Stokertje schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:05:
[...]

Tweede kastje draait inmiddels, of ik er een bedrag voor op de rekening ga zien wacht ik even af, volgens zeggen niet, maar vertrouw er nog niet helemaal op dat er niks in rekening gebracht gaat worden.
Ok, dan wacht ik jouw reactie hierover nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmitzel
Ferret schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 05:11:
[...]

Ok, dan wacht ik jouw reactie hierover nog even af.
Bij mij is nooit iets in rekening gebracht.
Lijkt mij ook niet echt zo dat KPN pro-actief gaat scannen welke apparaten verbonden zijn met je modem. Vermoed dat ze dit vanuit privacy wetgeving ook zeker niet mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
Schmitzel schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:57:
[...]

Bij mij is nooit iets in rekening gebracht.
Lijkt mij ook niet echt zo dat KPN pro-actief gaat scannen welke apparaten verbonden zijn met je modem. Vermoed dat ze dit vanuit privacy wetgeving ook zeker niet mogen.
Nee, dat zal ook wel niet. Maar ze kunnen wel zien dat je een 2e apparaat registreert met abonneenummer en pin lijkt me? Het is een vorm van inloggen lijkt me.

• Ferret
Stokertje schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:03:
[...]

Maar ze kunnen wel zien dat je een 2e apparaat registreert met abonneenummer en pin lijkt me? Het is een vorm van inloggen lijkt me.
Nou, dat dus. Dat idee heb ik dus ook. Maar zoals gezegd wacht ik nog even af.

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-05 18:35

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Sinds een paar dagen start mijn tv box op in 480P vanalles geprobeerd maar hij onthoud het niet.

Iemand dit euvel al gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:53
Ben blij met de update van de nieuwe decoder van gisteravond. Zappen gaat weer een stuk sneller, beeld en geluid lopen weer sync enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmitzel
GoEV6 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 08:19:
Ben blij met de update van de nieuwe decoder van gisteravond. Zappen gaat weer een stuk sneller, beeld en geluid lopen weer sync enz.
Goed om te horen, ik ga m binnenkort ook weer eens aansluiten om te kijken hoe het nu werkt tov 6 mnd geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 19:00
Bij mij blijft de lipsync problematisch helaas. Ik heb alle suggesties van het KPN forum geprobeerd, maar zodra ik 5.1 geluid wil, loopt het geluid voor op het beeld en helaas kun je niet 'in de min' syncen. Zowel op automatisch, passthrough en DD+ lukt het niet.

De enige oplossing is om hem in te stellen op stereo wat ik voor reguliere tv programma's prima vind, maar bij films wil je eigen wel de 'bioscoop ervaring' qua geluid.

Op mijn Nvidia Shield heb ik beeld en geluid wel in sync.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef09031991
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:37
Hallo mede tweakers,

Vraagje, mijn ouders hebben net een nieuw huis en krijgen daar KPN glasvezel met de daarbij horende KPN TV+ box.
Nu ben ik in samenspraak met de lokale TV winkel bezig met het uitzoeken van de nieuwe apparatuur.
Wat staat er op nummer 1 voor mijn ouders, simpliciteit en gebruikersgemak, alle streamings apps, herhalingen terugkijken, 4k beeld etc is minder relevant voor hen.
Nu weet ik ook niet of het relevant is om te melden welke apparatuur er word aangeschaft maar ik doe het toch, daar komt namelijk ook de hamvraag uit voort.
Er komt in huis:
-LG OLED55G36LA (een TV gemaakt in samenwerking met B&O, software matig dan)
andere merken werken niet samen met de Beo remote.
-Beosound stage
-Beosound balance
-Beo remote

Nu ben ik dus in gesprek met de verkoper over wat betreft gebruikersgemak en functionaliteiten.
Hij wist mij te melden dat met de Beo Remote alles bedient kan worden, oftwel radio,spotify en het zappen van tv kanalen, ideaal voor mijn ouders, want maar 1 afstandbedeniening en dus 1 werkwijze.
Nu wist hij wel te melden dat de KPN box met geleverde afstandsbediening aangesloten kan worden maar dan verlies je het idee van 1 afstandsbedieing, want 2 (Beo remote en KPN afstandsbedenieng)
Hij wist wel te vertellen dat met de Beo remote wel gewoon de App van KPN+ tv bedient kant worden.
Maar hoe werkt dit in praktijk en is dit efficient? of word het toch aangeraden om de box aan te sluiten en middels dat apparaat tv zendens te wisselen etc.
In principe als de app dus echt zo waardeloos is dan kunnen we ook besluiten om een ander merk tv te kopen want dan gaan we de Beo remote alleen gebruiken voor muziek/spotify en de KPN afstandsbediening van de KPN TV+ box voor het zappen etc.
Graag jullie ervaringen over het gebruik van 'tv kijken' middels de KPN app, iets wat mijn vader ook direct vroeg was van 'he ik wil niet elke keer mijn inlog etc moeten invullen om tv te kijken via de app, gewoon TV aan en gaan'
Iets wat jullie gebruikers vast wel weten

Thanks voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-05 16:56
Steef09031991 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:45:
Hallo mede tweakers,

Vraagje, mijn ouders hebben net een nieuw huis en krijgen daar KPN glasvezel met de daarbij horende KPN TV+ box.
Nu ben ik in samenspraak met de lokale TV winkel bezig met het uitzoeken van de nieuwe apparatuur.
Wat staat er op nummer 1 voor mijn ouders, simpliciteit en gebruikersgemak, alle streamings apps, herhalingen terugkijken, 4k beeld etc is minder relevant voor hen.
Nu weet ik ook niet of het relevant is om te melden welke apparatuur er word aangeschaft maar ik doe het toch, daar komt namelijk ook de hamvraag uit voort.
Er komt in huis:
-Beosound stage
-Beosound balance
-Beo remote

Nu ben ik dus in gesprek met de verkoper over wat betreft gebruikersgemak en functionaliteiten.
Hij wist mij te melden dat met de Beo Remote alles bedient kan worden, oftwel radio,spotify en het zappen van tv kanalen, ideaal voor mijn ouders, want maar 1 afstandbedeniening en dus 1 werkwijze.
Nu wist hij wel te melden dat de KPN box met geleverde afstandsbediening aangesloten kan worden maar dan verlies je het idee van 1 afstandsbedieing, want 2 (Beo remote en KPN afstandsbedenieng)
Hij wist wel te vertellen dat met de Beo remote wel gewoon de App van KPN+ tv bedient kant worden.
Maar hoe werkt dit in praktijk en is dit efficient? of word het toch aangeraden om de box aan te sluiten en middels dat apparaat tv zendens te wisselen etc.
In principe als de app dus echt zo waardeloos is dan kunnen we ook besluiten om een ander merk tv te kopen want dan gaan we de Beo remote alleen gebruiken voor muziek/spotify en de KPN afstandsbediening van de KPN TV+ box voor het zappen etc.
Graag jullie ervaringen over het gebruik van 'tv kijken' middels de KPN app, iets wat mijn vader ook direct vroeg was van 'he ik wil niet elke keer mijn inlog etc moeten invullen om tv te kijken via de app, gewoon TV aan en gaan'

toon volledige bericht
Even kort mijn situatie schetsen;
KPN gebruiker sinds juli 2023 hier i.c.m. een LG65GX (2020).De TV box zelf een week lang gebruikt maar ik kon niet wennen aan twee afstandsbedieningen. Dus eigenlijk al direct over gestapt op de KPN app van de LG tv zodat ik alles kan aansturen met mijn LG Magic Remote. Ik denk dat dit een vergelijkbare situatie is als die van jouw ouders, m.u.v. de tv. Die van jouw ouders is een nieuwer model en ik vermoed ook, ander OS. Dus wellicht zit er een verschil in de LG KPN+ app tussen onze tv's.

Al met al werkt het voor mij allemaal goed; de LG KPN+ app is snel, kan sinds een maand of twee-drie ook opnemen via de app (en terugkijken) en heb maar 1x moeten inloggen, de eerste keer. Opstarten is niet direct maar ook niet onwijs langzaam (wil wel ff een keer meten voor je als ik thuis ben). Enige wat ik zelf persoonlijk nog beetje tegen aanloop zijn:
  1. de LG KPN+ app niet direct start met live tv maar dat ik daar nog naar toe moet navigeren. Dit heeft de KPN+ app op de TV Box wel.
  2. De ondertitels bij NL programma's zijn soms niet helemaal lekker (vallen soms weg, vertraging) maar niet dusdanig dat het storend is.
  3. Als ik de LG KPN+ app heb gebruikt en ga daarna iets anders doen (even gamen, andere app gebruiken) en ik ga daarna terug naar de LG KPN+ app, dan komt het soms voor dat ie geen beeld geeft. Restart van de LG KPN+ app is dan de enige oplossing.
Verder moet ik zeggen dat ik voor TV kijken totaal niet kijk of het 4K is; dat is persoonlijk voor mij niet boeiend. 1080p is meer dan genoeg en dat toont de LG KPN+ app ook.

Hopelijk kan je hier wat mee, als je nog iets wil weten dan hoor ik het wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:23
Steef09031991 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:45:
Hallo mede tweakers,

Er komt in huis:
-Beosound stage
-Beosound balance
-Beo remote

toon volledige bericht
1. De KPN TV+ is alleen beschikbaar via de nieuwe tv-ontvanger (DIW7022) van KPN die op GoogleTV draait.

2. KPN iTV app kun je op elke recente televisie downloaden/ gebruiken.

De KPN iTV app kun je zoals andere apps via de afstandbediening van je tv/ soundbar bedienen, zonder elke keer opnieuw in te loggen. Je kunt opnames inplannen, deze terugkijken etc. zonder gedoe.

Belangrijkste verschil tussen de KPN iTV app (7,2 Mb/s) en de KPN TV+ (14,2 Mb/s) tv-ontvanger is dat de beeldkwaliteit/ bitrate bij de KPN iTV app aanzienlijk lager is. Dit verschil is op een high end tv en gemiddelde kijkafstand goed zichtbaar, kan ook zijn dat jouw ouders het verschil niet zien of er geen waarde aan hechten.

Verder klinkt de gehele setup die jullie in gedachten hebben als overkill gelet op de aangegeven wensen, het zou eventueel simpeler kunnen wanneer B&O geen harde eis is en jouw ouders in het Apple ecosysteem zitten/ een iPhone hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef09031991
Kraziey schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:37:
[...]

Even kort mijn situatie schetsen;
KPN gebruiker sinds juli 2023 hier i.c.m. een LG65GX (2020).De TV box zelf een week lang gebruikt maar ik kon niet wennen aan twee afstandsbedieningen. Dus eigenlijk al direct over gestapt op de KPN app van de LG tv zodat ik alles kan aansturen met mijn LG Magic Remote. Ik denk dat dit een vergelijkbare situatie is als die van jouw ouders, m.u.v. de tv. Die van jouw ouders is een nieuwer model en ik vermoed ook, ander OS. Dus wellicht zit er een verschil in de LG KPN+ app tussen onze tv's.

Al met al werkt het voor mij allemaal goed; de LG KPN+ app is snel, kan sinds een maand of twee-drie ook opnemen via de app (en terugkijken) en heb maar 1x moeten inloggen, de eerste keer. Opstarten is niet direct maar ook niet onwijs langzaam (wil wel ff een keer meten voor je als ik thuis ben). Enige wat ik zelf persoonlijk nog beetje tegen aanloop zijn:
  1. de LG KPN+ app niet direct start met live tv maar dat ik daar nog naar toe moet navigeren. Dit heeft de KPN+ app op de TV Box wel.
  2. De ondertitels bij NL programma's zijn soms niet helemaal lekker (vallen soms weg, vertraging) maar niet dusdanig dat het storend is.
  3. Als ik de LG KPN+ app heb gebruikt en ga daarna iets anders doen (even gamen, andere app gebruiken) en ik ga daarna terug naar de LG KPN+ app, dan komt het soms voor dat ie geen beeld geeft. Restart van de LG KPN+ app is dan de enige oplossing.
Verder moet ik zeggen dat ik voor TV kijken totaal niet kijk of het 4K is; dat is persoonlijk voor mij niet boeiend. 1080p is meer dan genoeg en dat toont de LG KPN+ app ook.

Hopelijk kan je hier wat mee, als je nog iets wil weten dan hoor ik het wel :)
toon volledige bericht
Dank voor de snelly reply.

Opzich vallen die problemen wel mee,hoe jij ze omschrijft.
We hebben 1 KPN box bij onze abbo, dus wellicht gaat die dan naar de slaapkamer.
Dan gaan we het eerst proberen met de TV app, werkt dat niet goed dan bestellen we een extra kastje.
Gelukkig kan je die kastjes wegwerken alleen de tweede afstandsbediening blijft..
Verders houd ik mijn hart een beetje vast met KPN, ze komen namelijk van Ziggo en ze zijn niet zo flexibel meer met veranderingen, leeftijd zullen we maar zeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef09031991
Freshouttheoven schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:29:
[...]

1. De KPN TV+ is alleen beschikbaar via de nieuwe tv-ontvanger (DIW7022) van KPN die op GoogleTV draait.

2. KPN iTV app kun je op elke recente televisie downloaden/ gebruiken.

De KPN iTV app kun je zoals andere apps via de afstandbediening van je tv/ soundbar bedienen, zonder elke keer opnieuw in te loggen. Je kunt opnames inplannen, deze terugkijken etc. zonder gedoe.

Belangrijkste verschil tussen de KPN iTV app (7,2 Mb/s) en de KPN TV+ (14,2 Mb/s) tv-ontvanger is dat de beeldkwaliteit/ bitrate bij de KPN iTV app aanzienlijk lager is. Dit verschil is op een high end tv en gemiddelde kijkafstand goed zichtbaar, kan ook zijn dat jouw ouders het verschil niet zien of er geen waarde aan hechten.

Verder klinkt de gehele setup die jullie in gedachten hebben als overkill gelet op de aangegeven wensen, het zou eventueel simpeler kunnen wanneer B&O geen harde eis is en jouw ouders in het Apple ecosysteem zitten/ een iPhone hebben.
toon volledige bericht
Ook dank voor de quick reply.

Wij krijgen optie 1 oftewel het best haalbare in deze beschreven situatie.

Wat betreft apparatuur, mijn ouders en apps/iphone. geen goede combinatie.
Die Beoremote gaat heel weer waarde voor hun bieden plus moeders vind het design mooier dan bv Sonos of ander vergelijkbaar merk.

Als ik nog vragen heb meld ik mij weer hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:24
Een week geleden hebben we ook de TV+ box, na verlenging contract, ontvangen.
Gelukkig maken we de meeste kinderziektes niet mee.
Maar het geluid loopt vaak niet synchroon. Vooral bij programma terugkijken is het erg storend. Het geluid lijkt wel een halve seconde voor of achter (ben ik nog niet uit) te lopen. Live kijken daarna heeft er ook last van, maar minder lijkt het. Al met al is het erg irritant.
Het aanpassen van synchroon bij de instellingen helpt alleen even een beetje.
Is synchronie nog steeds een issue en is daar nog iets anders aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
Frup schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:05:
Een week geleden hebben we ook de TV+ box, na verlenging contract, ontvangen.
Gelukkig maken we de meeste kinderziektes niet mee.
Maar het geluid loopt vaak niet synchroon. Vooral bij programma terugkijken is het erg storend. Het geluid lijkt wel een halve seconde voor of achter (ben ik nog niet uit) te lopen. Live kijken daarna heeft er ook last van, maar minder lijkt het. Al met al is het erg irritant.
Het aanpassen van synchroon bij de instellingen helpt alleen even een beetje.
Is synchronie nog steeds een issue en is daar nog iets anders aan te doen?
Die synchronisatie is bij mij ook nog steeds een drama. Het enige wat helpt (bij mij) is het geluid om te laten zetten naar stereo, maar dat wil je eigenlijk niet want dan kun je niet genieten van een film in 5.1.

Bij mij moet het geluid 'in de min' aangepast worden, maar dat kan helaas niet.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bommel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:02
Ik heb sinds een paar dagen de KPN TV+ box en na het aansluiten werkte alles prima totdat ik gisteren een update van de app kreeg. Daarna bleef het beeld bij live tv kijken na 2-3 second vast staan.

Uiteindelijk bleek het probleem te zijn dat de box na de update op Multicast stond ingesteld terwijl deze initieel kennelijk op Automatisch of unicast stond.

Achtergrond: ik gebruik een eigen router en heb alleen in het IPTV VLAN de juiste instellingen voor multicast en ik had de TV+ box op mijn IoT VLAN aangesloten (omdat ik dacht dat deze box uberhaupt geen multicast ondersteunde).

De instelling voor multicast zit onder
code:
1
Instellingen -> Informatie en dan Video mode (helemaal onderaan in het menu
. Voor het gemak hier een filmpje waar de instelling zit:

[Video: https://vlix.io/video/a1a4f25f62e0eb5261ca/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
Spasm schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:16:
[...]

Die synchronisatie is bij mij ook nog steeds een drama. Het enige wat helpt (bij mij) is het geluid om te laten zetten naar stereo, maar dat wil je eigenlijk niet want dan kun je niet genieten van een film in 5.1.

Bij mij moet het geluid 'in de min' aangepast worden, maar dat kan helaas niet.
Op kunnen lossen door de soundbar via een optische kabel met de TV+ box te verbinden (spdif). Het volume van de afstandsbediening ook gekoppeld met de soundbar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
Frup schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 18:24:
[...]

Op kunnen lossen door de soundbar via een optische kabel met de TV+ box te verbinden (spdif). Het volume van de afstandsbediening ook gekoppeld met de soundbar.
Ik heb geen soundbar maar een home cinema set. Als ik een optische kabel aansluit dan krijg ik enkel stereo geluid en dat werkt dan inderdaad. Maar ik wil surround geluid dus ik schiet er helaas niks mee op. Als ik de KPN app op mijn Nvidia Shield gebruik, is het ook synchroon, maar dat is óók stereo 😔.
Ik snap simpelweg niet waarom je niet 'in de min' kunt synchroniseren. Kodi kan het, TiViMate kan het, KPN kan het niet.

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frup
Spasm schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 01:58:
[...]
Ik snap simpelweg niet waarom je niet 'in de min' kunt synchroniseren. Kodi kan het, TiViMate kan het, KPN kan het niet.
Het maakt je set zo goed als onbruikbaar inderdaad.
Er lijkt een prematuur product geïntroduceerd. Er zijn wel meer tekortkomingen. Bijv. de favorietenlijst. Je kan zenders wel als favoriet markeren, maar alleen héél omslachtig oproepen.
Blijkbaar hebben dit soort klachten een lage of totaal géén prioriteit.
Misschien helpt het om deze klachten massaal via de KPN Community zélf te ventileren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spasm
Frup schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:13:
[...]
Misschien helpt het om deze klachten massaal via de KPN Community zélf te ventileren.
Nee dat helpt niks. Staan talloze posts, waaronder ook de mijne.
Het enige dat je dan krijgt is een standaard lijstje met oplossingen die je kunt proberen,
welke in mijn geval allemaal niet werken (behalve de boel op stereo zetten dan).

Ik begrijp ook heel goed dat het enorm moeilijk is om
rekening te houden met de talloze combinaties van apparatuur die er in de wereld bestaan, maar het is wel balen zo.

Gelukkig komen er wel om de 2 weken updates van de software dus hopelijk komt er t.z.t. een oplossing.
Het enige wat irritant is (vind ik) is dat als je in comments van de productupdates iets zegt over dat de lipsync nog steeds niet werkt is dat ze erg geagiteerd reageren en dat je maar een eigen topic moet openen.
Als je dat doet krijg je het genoemde lijstje, en wordt het topic na een paar dagen als 'opgelost' afgevinkt.

Over het beeld en internet niks dan lof, maar qua instellingen loopt het nog erg achter op wat ik van Ziggo gewend was.

/rant

Random WTF

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TRaSH
  • Laatst online: 11-05 01:40

TRaSH

koffie ?

Momenteel is de consument de test panel van het nieuwe apparaat
En precies wat je zegt als je een topic opent dan krijg je de standaard dingen of van die onzin dat je maar een optische kabel moet gebruiken of op stereo moet zetten.
Ik was er zo klaar mee dat ik hem terug in de doos gepleurd heb en gewoon de smart tv app gebruik, is ook stereo maar geeft minder problemen.
3 dagen later word je post gemarkeerd als opgelost door iemand.
Ook al heb je aangegeven dat het niet opgelost is

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-04 02:34
Iemand ontdekt hoe je makkelijk door je favoriete zenders kan zappen? Ik weet hoe ik het overzicht van Favoriete zenders kan zien, maar als je er één pakt en dan op de afstandsbenieding met de Pg Up knop naar de volgende favoriete zender wil toont hij de volgende reguliere zender.

Op de oudere box - die zonder Android TV - kon je zappen binnen een select aantal favoriete zenders

Ook kon ik daar zien via die gele knoop of een zencer HD, 4K of SD was. Kan ook niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Ik kan er niets anders van maken dat KPN TV voor mij ruk is.. alles is zo onlogisch.. traag, veel handelingen om uit een menu te komen, af en toe valt geluid weg, ook reset de box zich wel eens..
En het beeld is ook niet alles, in mijn ogen ter vergelijking met Ziggo.

Over het internet niets dan lof.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik kan ook niet zeggen dat ik echt tevreden ben.
geluid loopt vaak niet synchroon, ondertiteling is live lelijk (daarom kijk ik alles met 5 seconden vertraging :D en dat lost tegelijkertijd ook het niet synchroon lopen van het geluid op) ondertiteling in vertraging is mooier/scherper maar verschiet wel steeds van kleur. Dat HDR nog altijd altijd aan of altijd uit staat.
Daarom gebruik ik ook nog steeds een chromecast met google tv voor alles wat niet live is.

Maar het is imho echt een wanproduct.

[ Voor 9% gewijzigd door ArthurMorgan op 29-10-2023 09:50 ]

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje-w
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-11-2024
Hi all,

Wij gaan binnenkort verhuizen. De afgelopen twee jaar hebben we Ziggo gehad. Hoewel we erg tevreden waren over de TV liet het internet te wensen over. Met name videobellen is drama gebleken.

Nu we gaan verhuizen leek dit me een moment om over te stappen op KPN. Onze nieuwe woning heeft nog geen glasvezel maar waarschijnlijk wordt dit in de nabije toekomst aangesloten.

Nu ik bovenstaand allemaal lees begin ik toch te twijfelen om bij Ziggo te blijven.

Zou iemand ons van enig advies kunnen verschaffen? Saillant detail is dat in de woning het niet mogelijk is het modem bedraad te verbinden met de TV+ module omdat er geen UTP door de muren loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
Stampertje-w schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:26:
Hi all,

Wij gaan binnenkort verhuizen. De afgelopen twee jaar hebben we Ziggo gehad. Hoewel we erg tevreden waren over de TV liet het internet te wensen over. Met name videobellen is drama gebleken.

Nu we gaan verhuizen leek dit me een moment om over te stappen op KPN. Onze nieuwe woning heeft nog geen glasvezel maar waarschijnlijk wordt dit in de nabije toekomst aangesloten.

Nu ik bovenstaand allemaal lees begin ik toch te twijfelen om bij Ziggo te blijven.

Zou iemand ons van enig advies kunnen verschaffen? Saillant detail is dat in de woning het niet mogelijk is het modem bedraad te verbinden met de TV+ module omdat er geen UTP door de muren loopt.
Advies is persoonlijk.
Eigenlijk zou je het beste uit 2 "werelden" moeten nemen, dus Internet bij KPN en TV bij Ziggo, maar dat wordt natuurlijk een te kostbare oplossing. (tenminste voor mij persoonlijk).
Daarnaast is internet afnemen momenteel waarschijnlijk in je nieuwe woning alleen mogelijk via coax. (ADSL ed laat ik even buiten beschouwing, want dat is not done, te traag etc).
KPN heeft tevens problemen met de TV+ dienst, werkt nog steeds niet naar behoren, zitten veel probemen in, die gebruikers tot wanhoop drijven, echter zijn er ook gebruikers die er geen last van hebben, maar persoonlijk zou ik mij hier nog even niet aan wagen totdat het product gevrijwaard is van alle bugs ed.

Neem even een jaartje Ziggo, maar informeer eens bij je nieuwe buren wat zij ervaren/gebruiken.
Ik heb momenteel goede ervaringen met het Ziggo Int. XXL en TV Complete Next (zonder bellen pakket)
400/40 Next, Next mini en tevens nog een CI+ in huis.
Voldoende bandbreedte voor een gamende zoon, thuiskantoor vrouw met dagelijke teams meetings, films steamen ed.

KPN gewoon in het achterhoofd houden als de glasvezel er is, maar waarschijnlijk kan je dan ook bij Delta terecht.

Succes met de keuze!

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ik heb een Samsung The Frame (2019). Bij TV kijken via het TV+ boxje valt zo af en toe geluid heel even weg. Stereo/Passthrough of auto lijkt niet uit te maken.

Helaas is er geen optie om het TV+ kastje via sp/dif aan te sluiten op de Oneconnect om dat eens te proberen.

TV staat al op PCM, dus ook daar geen optie om dit aan te passen. Nog andere zaken die ik kan proberen.

TV+ box hangt aan router via een netgear sg108e v3 switch met default instellingen en laatste firmware dus igmp naar mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Ik heb een Samsung met one Connect uit 2020, en ik deel die ervaring ook dat het geluid af en toe weg valt. Meestal bij NL 1 / 2

Na de laatste update is het wel al minder maar nog steeds aanwezig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
in de bekende bevindingen lijst staat wel iets dergelijks overigens en dat er nog aan gewerkt wordt

https://forum.kpn.com/ken...ekende-bevindingen-585617

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Dat is me nogal een lijstje..😶

• frank..
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:08
Er word met 2 weken eindelijk glasvezel bij mij aangesloten en wil daar ook graag gebruik van gaan maken omdat het kopernetwerk erg traag is. Het enige probleem is dat ik dan de 5202 moet inleveren en die tv+ door mijn strot geduwd krijg.
Ik heb daar al bij vrienden wat ervaring mee opgedaan en dit is echt een dikke no-go.

Weet iemand toevallig of je met een nieuw internet tv+ abonnement nog gewoon een "oud 4k" kastje kan gebruiken?

Denk dat is mijn fijne 5202 wel moet inleveren bij de overstap naar glasvezel maar een andere is snel genoeg ergens anders vandaan gehaald natuurlijk 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:26

Speedmaster

Make my day...

frank.. schreef op donderdag 16 november 2023 @ 23:57:
Er word met 2 weken eindelijk glasvezel bij mij aangesloten en wil daar ook graag gebruik van gaan maken omdat het kopernetwerk erg traag is. Het enige probleem is dat ik dan de 5202 moet inleveren en die tv+ door mijn strot geduwd krijg.
Ik heb daar al bij vrienden wat ervaring mee opgedaan en dit is echt een dikke no-go.

Weet iemand toevallig of je met een nieuw internet tv+ abonnement nog gewoon een "oud 4k" kastje kan gebruiken?

Denk dat is mijn fijne 5202 wel moet inleveren bij de overstap naar glasvezel maar een andere is snel genoeg ergens anders vandaan gehaald natuurlijk 😉
Waarom niet na plaatsen van het glaskastje bellen dat je de “drager” gewisseld wilt hebben van koper naar glas. Dit kan namelijk zonder je abonnement te wijzigen en dus met behoud van je huidige kastjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:08
Speedmaster schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:58:
[...]

Waarom niet na plaatsen van het glaskastje bellen dat je de “drager” gewisseld wilt hebben van koper naar glas. Dit kan namelijk zonder je abonnement te wijzigen en dus met behoud van je huidige kastjes.
Dat is ook wel een idee ja. En als dat geregeld is de snelheid aanpassen binnen het abonnement. Met een beetje mazzel moet dat dan ook apart kunnen.

Edit: ja dat kon. Abonnement voor nieuwe klanten is 65 en voor mij wordt het dan 74,50. Zelfde snelheid, zelfde tv zenders, zelfde extra's. 🤔🤔

[ Voor 13% gewijzigd door frank.. op 19-11-2023 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
Mijn TV+ kastje gaat niet in eco-modus. De eco stand of snel starten maakt geen enkel verschil.
In beide gevallen start het direct. Ook het geluid via optisch gaat gewoon door. Opnieuw opstarten helpt niet.
Weet iemand een oplossing?

• Stampertje-w
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-11-2024
charleychui schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:14:

Advies is persoonlijk.
Eigenlijk zou je het beste uit 2 "werelden" moeten nemen, dus Internet bij KPN en TV bij Ziggo, maar dat wordt natuurlijk een te kostbare oplossing. (tenminste voor mij persoonlijk).
Daarnaast is internet afnemen momenteel waarschijnlijk in je nieuwe woning alleen mogelijk via coax. (ADSL ed laat ik even buiten beschouwing, want dat is not done, te traag etc).
KPN heeft tevens problemen met de TV+ dienst, werkt nog steeds niet naar behoren, zitten veel probemen in, die gebruikers tot wanhoop drijven, echter zijn er ook gebruikers die er geen last van hebben, maar persoonlijk zou ik mij hier nog even niet aan wagen totdat het product gevrijwaard is van alle bugs ed.

Neem even een jaartje Ziggo, maar informeer eens bij je nieuwe buren wat zij ervaren/gebruiken.
Ik heb momenteel goede ervaringen met het Ziggo Int. XXL en TV Complete Next (zonder bellen pakket)
400/40 Next, Next mini en tevens nog een CI+ in huis.
Voldoende bandbreedte voor een gamende zoon, thuiskantoor vrouw met dagelijke teams meetings, films steamen ed.

KPN gewoon in het achterhoofd houden als de glasvezel er is, maar waarschijnlijk kan je dan ook bij Delta terecht.

Succes met de keuze!
toon volledige bericht
Inmiddels verhuist en gekozen om voorlopig toch maar even bij ziggo te blijven voor de time being. Helaas is het internet hier nog slechter dan in het oude appartement ondanks dat het nieuwbouw betreft.

Via de klantenservice nu een nieuw modem besteld, hopelijk gaat dat soelaas bieden. In de tussentijd hopen dat het glasvezel snel wordt gerealiseerd...

• charleychui
Stampertje-w schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:57:
[...]

Inmiddels verhuist en gekozen om voorlopig toch maar even bij ziggo te blijven voor de time being. Helaas is het internet hier nog slechter dan in het oude appartement ondanks dat het nieuwbouw betreft.

Via de klantenservice nu een nieuw modem besteld, hopelijk gaat dat soelaas bieden. In de tussentijd hopen dat het glasvezel snel wordt gerealiseerd...
Wellicht wel even off topic, maar een tip.
Mocht de router "switch" niet helpen:
Maak een account aan of gebruik je Ziggo account om in te loggen op de Ziggo Community
https://community.ziggo.nl/
Hier zit veel expertise en heb je ook rechtstreeks contact met Ziggo medewerkers 2e lijns.
Maak een topic aan en geef aan wat er mis is.
Uit ervaring heb ik hier zelf meer aan gehad, dan even bellen met je probleem!

charleyr

• floepie05
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03 10:03
Weet iemand of je een app kan sideloaden net zoals bij alle andere Google TV apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef09031991
Steef09031991 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:43:
[...]

Dank voor de snelly reply.

Opzich vallen die problemen wel mee,hoe jij ze omschrijft.
We hebben 1 KPN box bij onze abbo, dus wellicht gaat die dan naar de slaapkamer.
Dan gaan we het eerst proberen met de TV app, werkt dat niet goed dan bestellen we een extra kastje.
Gelukkig kan je die kastjes wegwerken alleen de tweede afstandsbediening blijft..
Verders houd ik mijn hart een beetje vast met KPN, ze komen namelijk van Ziggo en ze zijn niet zo flexibel meer met veranderingen, leeftijd zullen we maar zeggen....
En we zijn anderhalve maand verder en toch met wat tegenvallende ervaringen met de KPN tv app.

Waar lopen mijn ouders tegen aan:
-Zwarte schermen met zappen en vervolgens de melding van KPN in het scherm (kan video niet laden) voornamelijk boven kanaal 3.
Begrijp mij goed, dit is niet constant maar toch wel meer dan gemiddeld, deze meldingen..

Zij hadden ook haperingen maar dat hebben we gister gelukkig opgelost (UTP kabel rechtstreeks verbonden aan KPN kastje, verliep eerst via een switch)

Wij hebben nu ook een ticket lopen bij KPN maar ik dacht ik stel de vraag ook hier.

De 'ticket stap' waar we nu zijn is modem resetten en tv/utp rechtstreeks verbinden en dit is dus gedaan zonder verbetering, ja hapering verdwenen maar melding/zwart schem blijft.

Iemand nog tips of gewoon verder gaan met de KPN ticket.

Ter info setup betreft:
-LG oled G6 2023
-B&O one remote
-B&O soundstage

Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
Frup schreef op woensdag 22 november 2023 @ 09:27:
Mijn TV+ kastje gaat niet in eco-modus. De eco stand of snel starten maakt geen enkel verschil.
In beide gevallen start het direct. Ook het geluid via optisch gaat gewoon door. Opnieuw opstarten helpt niet.
Weet iemand een oplossing?
Ik kwam erachter dat de TV+ box wel in ECO stand gaat als ik de box uitschakel met de rechter druktoets op de AB.
Voorheen schakelde de box tegelijk uit met de TV, maar nu blijkbaar niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Vraagje; als ik via de DIW7022 naar radio luister valt regelmatig het geluid weg. Ik heb de tv aangezet om te zien wat er dan telkens gebeurde en wat blijkt, na een tijd schakelt het kastje de interne Chromecast in en daardoor stopt de muziek. Ik moet dan op de AB weer op een knop drukken (maakt niet uit welke) om de Chromecast uit te schakelen waarmee de muziek weer gaat spelen. Erg vervelend dus en ik vraag me af hoe ik dat kan voorkomen. Ik ben in het menu wezen zoeken en kom uit bij Schermbeveiliging. Die staat stannaard op 15 minuten en als test heb ik die op 5 minuten gezet en warempel, na 5 minuten schakelt de Chromecast in.

Helaas kun je kiezen uit 5, 15, 30 minuten, 1 uur en 2 uur maar niet Nooit want die optie zit er niet bij.

Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
https://www.totaaltv.nl/n...t-tv-met-automatisch-hdr/
KPN voegt in de nieuwe firmwareversie 0.25.0 van de TV+ decoder de instellingsmogelijkheid 'automatisch HDR' toe. Hierdoor wordt de beeldkwaliteit bij het kijken van onder meer het lineaire tv-aanbod verbeterd. De optie is te vinden via Instellingen → Apparaat → Apparaatvoorkeuren → Weergave en geluid → Schermresolutie → HDR instelling. Automatische HDR is een door de gebruikers veel gevraagde toevoeging aan de functionaliteit van de nieuwste bruikleendecoder. De oudere 4K-decoders van het telecombedrijf hebben deze mogelijkheid al langere tijd beschikbaar.
dat werd tijd. (uiterlijk 7 december zou iedereen de update aangeboden moeten krijgen.)

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-12-2024
Vandaag kpn+ kastjes aangesloten die ik gekregen heb bij het verlengen van m'n abonnement. Nu vraag ik me af wat het voordeel nog is van een kpn kastje ten opzichte van een Nvidia Shield Pro met de KPN app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
Zmokkie schreef op zondag 10 december 2023 @ 21:34:
Vandaag kpn+ kastjes aangesloten die ik gekregen heb bij het verlengen van m'n abonnement. Nu vraag ik me af wat het voordeel nog is van een kpn kastje ten opzichte van een Nvidia Shield Pro met de KPN app?
Weinig. Maar volgens mij heeft de app geen surround geluid.

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-05 07:35
Spasm schreef op zondag 10 december 2023 @ 23:16:
[...]

Weinig. Maar volgens mij heeft de app geen surround geluid.
Huh? Volgens mij heeft de KPN app een aanzienlijk lagere bitrate dan de multicast streams die de KPN+ kastjes kunnen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-01 15:22
Enkele weken terug hebben wij het KPN TV+ kastje gekregen bij het verlengen van ons internet + TV hussle abonnement.
Bij installatie leek live TV kijken goed te werken. Langzaam maar zeker lopen wij tegen allerlei problemen aan.

Behalve het onhandige menu voor als je live TV wilt kijken lopen we tegen een erg storend probleem aan bij het terugkijken van programma's. Beeld en geluid loopt niet synchroon bij het terugkijken van progamma's. Ik heb deze klacht in dit topic en op de KPN fora al meerdere keren voorbij zien komen.

Ik heb het KPN TV+ kastje op een receiver aangesloten, maar ik ben er vrij zeker van dat daar het probleem niet ligt. Met de oude KPN settop-box liep het beeld en geluid wel gewoon synchroon. Het is ook typisch dat het probleem speelt bij terugkijken van programma's uit de TV-gids en niet bij live kijken naar een TV uitzending.

Helaas heb ik de oude settop-box teruggestuurd naar KPN dus die kan ik niet meer terugplaatsen. Heeft iemand nog een gouden tip die misschien kan helpen?

Kun je KPN hiervoor in gebreke stellen? Ik betaal voor TV met de mogelijkheid om programma's terug te kijken. Dat lukt niet met het kastje wat ik nu heb staan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:40
Welkom bij de bèta testers van KPN tv+

[ Voor 3% gewijzigd door trinity999 op 11-12-2023 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:06
Ik vind het tv kijken bij KPN zo slecht dat ik volgend jaar gewoon weer terug ga naar Ziggo. Dan maar iets minder snel internet.

Komt de afstandsbediening van KPN bij AliExpress weg ofzo, wat een gedrocht van een ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-05 16:20
Werken er alleen maar pubers bij de klantenservice? :+ Diensten werken altijd goed, maar qua klantenservice echt een treurnis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JaRuBe
  • Laatst online: 11-05 11:41
ik gebruik sinds introductie 3 TV+ boxen in huis. Alle 3 draadloos aangesloten. De eerste maanden wat problemen gehad, maar sinds de zomer werkt het hier vlekkeloos. 1 STB direct op een tv, 1 via een soundbar en 1 op een receiver. Het menu is zeker een kwestie van gewenning en ook niet geheel mijn voorkeur, maar dat is gewoon het gevolg van de keuze voor deze Android oplossing.
Ik heb mijn shield onlangs afgekoppeld omdat ik de TV+ box ook prima kan gebruiken als Kodi speler, ook dat werkt vlekkeloos.

Dus blijf het bijzonder vinden dat er ook genoeg mensen zijn met de nodige problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
trinity999 schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:03:
Welkom bij de bèta testers van KPN tv+
Is er ook een opt-out regeling? (kun je het oude kastje terug krijgen bijvoorbeeld?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
JaRuBe schreef op woensdag 13 december 2023 @ 07:03:
Ik heb mijn shield onlangs afgekoppeld omdat ik de TV+ box ook prima kan gebruiken als Kodi speler, ook dat werkt vlekkeloos.
Dat klinkt interessant. Hoe doe je dat? Heb je dan Kodi op de KPN TV+ box geïnstalleerd?
Dus blijf het bijzonder vinden dat er ook genoeg mensen zijn met de nodige problemen.
Het is ook heel gek. Het zou natuurlijk toeval kunnen zijn maar het is wel typisch dat het terugkijken van programma's plotseling sinds het nieuwe kastje zo problematisch is.

We hebben overigens nu ook last van plotselinge geluidsvolume verschillen. Dan springt het volume naar beneden en moet je het volume harder zetten en dan 5 minuten later knalt in één keer het geluidsvolume knetterhard omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

JaRuBe schreef op woensdag 13 december 2023 @ 07:03:
ik gebruik sinds introductie 3 TV+ boxen in huis. Alle 3 draadloos aangesloten. De eerste maanden wat problemen gehad, maar sinds de zomer werkt het hier vlekkeloos. 1 STB direct op een tv, 1 via een soundbar en 1 op een receiver. Het menu is zeker een kwestie van gewenning en ook niet geheel mijn voorkeur, maar dat is gewoon het gevolg van de keuze voor deze Android oplossing.

Een en ander hangt ook veel af van je eisen/usecase.
Als je hem via Wifi hebt, gebruik je volgens mij de unicast streams. Deze zijn kwalitatief minder dan de multicast streams, maar geven minder problemen. En wellicht gebruik je geen externe receiver waarbij je je geluid op surround hebt staan. Daar dit nogal eens lipsync problemen oplevert.
Terugkijken van opnames is altijd unicast en dus met een mindere beeldkwaliteit. De bijzonder waardeloze "altijd aan" instelling van HDR waarbij de kleuren dus vernaggeld werden is gelukkig wel aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-05 07:35
TFHfony schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:05:
[...]

Een en ander hangt ook veel af van je eisen/usecase.
Als je hem via Wifi hebt, gebruik je volgens mij de unicast streams. Deze zijn kwalitatief minder dan de multicast streams, maar geven minder problemen.
Volgens mij is bovenstaande niet altijd waar. Volgens mij ondersteunt de Box 12 de mogelijkheid om de multicast te converteren naar unicast waardoor je draadloos toch de hoge kwaliteit streams kunt bekijken. Zie https://www.kpn.com/telev...zonder-internet-kabel.htm
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste