• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:35
Dit is dus iets wat KPN gewoon niet voor mekaar krijgt om het op te lossen. Al vanaf het begin van het bestaan heb ik er regelmatig last van.

Zo zijn er nog meer van die akkefietjes die ze er maar niet uit lijken te krijgen. Zo springt bij het terug gaan naar de gids naar de portret stand [android] en als je wil gaan kijken en er is net een programma wissel dan wil het nogal eens zijn dat je het programma wat net afloopt niet kan starten en het programma wat net begint nog niet beschikbaar is, erg irritant.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:58

servies

Veni Vidi Servici

trinity999 schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 09:27:
Zo zijn er nog meer van die akkefietjes die ze er maar niet uit lijken te krijgen. Zo springt bij het terug gaan naar de gids naar de portret stand [android]
Echt nog nooit last van gehad en ik gebruik de TV app op 3 verschillende apparaten: 2x een Google Chromecast TV, 1x een Google TV streamer en 1x een Nvidia Shield.
Volgens mij bepaalt onder Android ook het apparaat zelf de display orientatie...

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:49
Heeft iemand weleens de TV+ box en de 'app op een andere box/streamer' side by side vergeleken? In hoeverre lever ik functionaliteit of gebruiksgemakt ik als ik een eigen box gebruik met de KPN app? Bekangrijk voor mij, al snap ik dat het een edge case is: in hoeverre loop je met zo'n eigen oplossing achter (in de tijd) op de KPN box? Bijvoorbeeld met het kijken van een sportwedstrijd, komt het beeld dan met een eigen oplossing later aan?

Daarnaast de vraag: kun je op de TV+ box een app sideloaden m.b.v. een apk file?

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:41
Jorizzz schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 10:53:
Heeft iemand weleens de TV+ box en de 'app op een andere box/streamer' side by side vergeleken? In hoeverre lever ik functionaliteit of gebruiksgemakt ik als ik een eigen box gebruik met de KPN app? Bekangrijk voor mij, al snap ik dat het een edge case is: in hoeverre loop je met zo'n eigen oplossing achter (in de tijd) op de KPN box? Bijvoorbeeld met het kijken van een sportwedstrijd, komt het beeld dan met een eigen oplossing later aan?

Daarnaast de vraag: kun je op de TV+ box een app sideloaden m.b.v. een apk file?
Het grootste verschil is de kwaliteit van de stream. De hoogste kwaliteit streams (+12 Mbit) kun je alleen op de TV+ Box kijken. Op niet-KPN boxen ben je beperkt tot de 7 Mbit streams.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-09 22:12
Muis666 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 11:44:
[...]

Het grootste verschil is de kwaliteit van de stream. De hoogste kwaliteit streams (+12 Mbit) kun je alleen op de TV+ Box kijken. Op niet-KPN boxen ben je beperkt tot de 7 Mbit streams.
Heeft de multicast stream ook niet een kortere buffer(/-vertragings)tijd?

Edit: Volgens de NOS wel: https://nos.nl/artikel/26...wk-doelpunten-eerder-zien
Waarbij ik "TV-kastje" als multicast interpreteer en "internet stream" als unicast.

[ Voor 22% gewijzigd door Wild Chocolate op 21-08-2026 14:05 ]

iRacing Profiel

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:49
Muis666 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 11:44:
[...]

Wild Chocolate schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 14:02:
[...]

Heeft de multicast stream ook niet een kortere buffer(/-vertragings)tijd?

Edit: Volgens de NOS wel: https://nos.nl/artikel/26...wk-doelpunten-eerder-zien
Waarbij ik "TV-kastje" als multicast interpreteer en "internet stream" als unicast.
Oké, dat is dan überhaupt geen optie. TV kijken blijf ik dus maar gewoon via het kastje doen.

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Dus de app op mijn LG Oled heeft mindere kwaliteit dan op de box (die ik niet heb)?

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:44
Bigg Balls schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 12:00:
Dus de app op mijn LG Oled heeft mindere kwaliteit dan op de box (die ik niet heb)?
Als ik het goed heb heeft de app op de kpn box een hogere bitrate waardoor het beeld scherper is.

PSN : Geraedus

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-09 22:12
Bigg Balls schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 12:00:
Ja, alleen de box kan vooralsnog de multicast stream gebruiken. En die heeft een hogere bandbreedte.

Waarom dat zo is, is mij ook een raadsel. De multicast stream is voor KPN ook veel efficiënter (omdat ze één stream over hun netwerk hebben voor alle klanten, terwijl de TV-App voor elke klant een eigen stream gebruikt).

iRacing Profiel

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:41
Wild Chocolate schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 12:17:
[...]

Waarom dat zo is, is mij ook een raadsel. De multicast stream is voor KPN ook veel efficiënter (omdat ze één stream over hun netwerk hebben voor alle klanten, terwijl de TV-App voor elke klant een eigen stream gebruikt).
De AI zegt dat de meeste besturingssystemen (Google/Android TV, Tizen, WebOS) geen toegang toestaan tot IGMP joins. De TV+ Box draait ook op Android TV, maar met speciale drivers en kernel modules waardoor die wel een multicast broadcast kunnen joinen.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:58

servies

Veni Vidi Servici

Muis666 schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 12:53:
[...]

De AI zegt dat de meeste besturingssystemen (Google/Android TV, Tizen, WebOS) geen toegang toestaan tot IGMP joins. De TV+ Box draait ook op Android TV, maar met speciale drivers en kernel modules waardoor die wel een multicast broadcast kunnen joinen.
En dat is nou precies iets wat je niet aan AI moet vragen... want het is gewoon onzin...

• marijn15
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:20
Zijn er meer die om de paar seconden zwart beeld krijgen bij ESPN Ultra HD? Ik heb dit probleem alleen als ik Ultra HD heb aanstaan, zodra ik het uitzet heb ik nergens last van.

• DyArt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:31
marijn15 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 19:10:
Zijn er meer die om de paar seconden zwart beeld krijgen bij ESPN Ultra HD? Ik heb dit probleem alleen als ik Ultra HD heb aanstaan, zodra ik het uitzet heb ik nergens last van.
Ja ik heb ongeveer hetzelfde, met Ultra HD elke paar seconden knippert het beeld even op mijn LG G1 en komt het HDR logo van de LG tv in beeld en inderdaad bij uitzetten Ultra HD nergens last van.

• boschhd
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ja dat heb ik ook. Had nog niet een verdachte in beeld, tv+box, tv of av amp. Een keer naar ene andere ESPN zender schakelen lijkt t ook op te lossen.

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

GVR

Jup, best storend!

De uhd tip maar eens proberen.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste