Hier niet.DaveFlash schreef op donderdag 18 december 2025 @ 10:32:
jaaaa hoor, kpn tv ligt er uit weer. krijg allemaal foutmeldingen hier
inmiddels opgelost.
Ik heb nu nog 2x een Arris 2952 tv kastje
Op 1 tv gebruiken we het puur om tv te kijken
op een andere, oudere tv gebruiken we het ook om netflix te kijken.
alleen begint 1 kastje nu wat kuren te vertonen dus ik ben aan het kijken om de overstap naar TV+ te maken.
Wat ik lees zijn de meeste wel tevreden met TV+ maar kon zo snel niet een review vinden van iemand die ook de overstap van oud kastje naar nieuw kastje heeft gemaakt.
Wellicht dat iemand hier daar iets over kan zeggen?
Of het geen teruguitgang was op bepaalde gebieden, zoals gebruiksgemak etc.
Op 1 tv gebruiken we het puur om tv te kijken
op een andere, oudere tv gebruiken we het ook om netflix te kijken.
alleen begint 1 kastje nu wat kuren te vertonen dus ik ben aan het kijken om de overstap naar TV+ te maken.
Wat ik lees zijn de meeste wel tevreden met TV+ maar kon zo snel niet een review vinden van iemand die ook de overstap van oud kastje naar nieuw kastje heeft gemaakt.
Wellicht dat iemand hier daar iets over kan zeggen?
Of het geen teruguitgang was op bepaalde gebieden, zoals gebruiksgemak etc.
Louzy#2475
Wij zijn hier overgestapt op TV+ (vanwege de kosten) maar kijk nog altijd met het 5202 kastje. Heb de nieuwe STB wel geprobeerd maar vind de tegel indeling veel te grof/onoverzichtelijk en het laden van de tv gids duurt een ‘eeuwigheid ‘. Dus kijken we vooralsnog via de oude STB. Wellicht dat sommige dingen nu beter zijn geworden maar bezint eer ge begint 😁
Persoonlijk blijf ik ook groot fan van de Arris decoders, onder het motto 'less is more'. Je kunt er niet veel mee anders dan TV kijken, maar daardoor werkt TV kijken wél snel en gemakkelijk. Geen lijsten met apps, een overzichtelijk menu, en geen Google in je woonkamer. Naar mijn mening is TV+ een grote achteruitgang qua gebruiksgemak als je simpelweg TV wil kijken.
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Je hebt alle recht op die mening, maar ik ben het daar totaal niet mee eens. TV+ werkt hier helemaal top (3 TV+ Boxen en de TV+ Soundbox allemaal via WiFi) en word door iedereen hier als uitstekend ervaren. Natuurlijk is het even wennen aan het nieuwe menu, maar dat gaat heel snel.Tom Paris schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 23:49:
Persoonlijk blijf ik ook groot fan van de Arris decoders, onder het motto 'less is more'. Je kunt er niet veel mee anders dan TV kijken, maar daardoor werkt TV kijken wél snel en gemakkelijk. Geen lijsten met apps, een overzichtelijk menu, en geen Google in je woonkamer. Naar mijn mening is TV+ een grote achteruitgang qua gebruiksgemak als je simpelweg TV wil kijken.
Die ARRIS kastjes werden ultra traag, zeker als je die streamingsdiensten erop gaat gebruiken. En ja, als je dat laatste niet gebruikt, dan zijn die oude kastjes op zich nog prima functioneel.
Eens, TV+ is echt in vrijwel alles een vooruitgang. Wij waren hier één van de eersten met zo'n TV+ kastje en in het begin was het niet altijd best, best wel wat issues gehad met vastlopers en audio sync enzo, maar inmiddels werkt het alweer heel lang gewoon heel goed. Als ik dan nu die oude kastjes nog ergens in gebruik zie... Hell no dat ik weer terug zou gaan!JaRuBe schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 07:30:
[...]
Je hebt alle recht op die mening, maar ik ben het daar totaal niet mee eens. TV+ werkt hier helemaal top (3 TV+ Boxen en de TV+ Soundbox allemaal via WiFi) en word door iedereen hier als uitstekend ervaren. Natuurlijk is het even wennen aan het nieuwe menu, maar dat gaat heel snel.
Die ARRIS kastjes werden ultra traag, zeker als je die streamingsdiensten erop gaat gebruiken. En ja, als je dat laatste niet gebruikt, dan zijn die oude kastjes op zich nog prima functioneel.
Ik heb nog wel altijd problemen met het geluid wat niet in sync is met de beelden als ik iets terugkijk via het kastje. Via de app op TV heb ik dit niet. Gewoon live kijken is geen probleem. Maar voor de rest vind ik de beelden via het kastje kwalitatief veel beter.
@buzzlightyear wat mij verbaast is dat je de oude, dacht UHD decoder nog kunt gebruiken nu je naar de TV+ bent overgestapt.
Normaliter moet je de oude decoder inleveren, via Post.NL, anders krijg je de nieuwe vervangende decoder niet mee.
Daarnaast zullen ze je na een bepaalde tijdsperiode dan ook nog een factuur sturen, omdat de oude tv ontvanger nog mist.
Ik zelf heb jaren met het vorige systeem bij KPN gekeken, en vindt de manier van TV kijken met de TV+ ontvanger prima te doen.
Ander groot voordeel is dat het een Android box is, dus heb ik aan 1 ontvanger, welke dan standaard in je contract zit. Wil je meer decoders/ontvangers moet je bij huren. Grote voordeel is dat je via de Android dan voordelig in het hele huis kunt kijken.
Mag trouwens ook meetesten, dus regelmatig updates, maar die zien jullie na verloop van tijd ook wel.
Beeldkwaliteit is ook meer dan goed,
Van de week zag ik de close up opnames bij Pauw op NPO1 en je ziet gewoon sommige er matig geschoren bij zitten. Ik heb ook nog de kabel tv, gratis want de coax ligt er nog van Ziggo, en kan het mooi vergelijken.
Het is dan ook HD volgens de Ziggo specificatie, maar de HD van KPN is toch, met name bij de 1e 10 a 14 zenders gewoon een stuk scherper.
Normaliter moet je de oude decoder inleveren, via Post.NL, anders krijg je de nieuwe vervangende decoder niet mee.
Daarnaast zullen ze je na een bepaalde tijdsperiode dan ook nog een factuur sturen, omdat de oude tv ontvanger nog mist.
Ik zelf heb jaren met het vorige systeem bij KPN gekeken, en vindt de manier van TV kijken met de TV+ ontvanger prima te doen.
Ander groot voordeel is dat het een Android box is, dus heb ik aan 1 ontvanger, welke dan standaard in je contract zit. Wil je meer decoders/ontvangers moet je bij huren. Grote voordeel is dat je via de Android dan voordelig in het hele huis kunt kijken.
Mag trouwens ook meetesten, dus regelmatig updates, maar die zien jullie na verloop van tijd ook wel.
Beeldkwaliteit is ook meer dan goed,
Van de week zag ik de close up opnames bij Pauw op NPO1 en je ziet gewoon sommige er matig geschoren bij zitten. Ik heb ook nog de kabel tv, gratis want de coax ligt er nog van Ziggo, en kan het mooi vergelijken.
Het is dan ook HD volgens de Ziggo specificatie, maar de HD van KPN is toch, met name bij de 1e 10 a 14 zenders gewoon een stuk scherper.
[ Voor 4% gewijzigd door dinandus op 16-01-2026 09:57 ]
Achteruitgang weet ik niet, maar Arris was wel echte IPTV met native teletekst. Nu is TV een streaming app. Voordeel van TV+ vind ik het Google TV platform, je Chromecast kan weg, maar het voelt niet meer echt als native IPTV. Misschien begrijpt iemand wat ik bedoelTom Paris schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 23:49:
Persoonlijk blijf ik ook groot fan van de Arris decoders, onder het motto 'less is more'. Je kunt er niet veel mee anders dan TV kijken, maar daardoor werkt TV kijken wél snel en gemakkelijk. Geen lijsten met apps, een overzichtelijk menu, en geen Google in je woonkamer. Naar mijn mening is TV+ een grote achteruitgang qua gebruiksgemak als je simpelweg TV wil kijken.
Bsck in the days kon je zelf nog een STB op marktplaats kopen en toevoegen. De kastjes van KPN zijn keurig retour gegaan maar niet degene die ik zelf heb gekocht. Meerwaarde van de plus kastjes ligt - naar mijn mening - meer bij het kunnen installeren van apps. Wij gebruiken het enkel voor tv kijken en daarnaast een Apple TV voor de rest. Zal binnenkort weer eens het TV+ kastje aansluiten om te kijken hoe de vlag er nu bijhangt maar vermoed dat de oude tv gids e.d. nog steeds sneller is en met een overzichtelijkere interface.dinandus schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 09:55:
@buzzlightyear wat mij verbaast is dat je de oude, dacht UHD decoder nog kunt gebruiken nu je naar de TV+ bent overgestapt.
Normaliter moet je de oude decoder inleveren, via Post.NL, anders krijg je de nieuwe vervangende decoder niet mee.
Daarnaast zullen ze je na een bepaalde tijdsperiode dan ook nog een factuur sturen, omdat de oude tv ontvanger nog mist.
Ik zelf heb jaren met het vorige systeem bij KPN gekeken, en vindt de manier van TV kijken met de TV+ ontvanger prima te doen.
Ander groot voordeel is dat het een Android box is, dus heb ik aan 1 ontvanger, welke dan standaard in je contract zit. Wil je meer decoders/ontvangers moet je bij huren. Grote voordeel is dat je via de Android dan voordelig in het hele huis kunt kijken.
Mag trouwens ook meetesten, dus regelmatig updates, maar die zien jullie na verloop van tijd ook wel.
Beeldkwaliteit is ook meer dan goed,
Van de week zag ik de close up opnames bij Pauw op NPO1 en je ziet gewoon sommige er matig geschoren bij zitten. Ik heb ook nog de kabel tv, gratis want de coax ligt er nog van Ziggo, en kan het mooi vergelijken.
Het is dan ook HD volgens de Ziggo specificatie, maar de HD van KPN is toch, met name bij de 1e 10 a 14 zenders gewoon een stuk scherper.
Ik begrijp ‘m 😉Bamboozled schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 09:56:
[...]
Achteruitgang weet ik niet, maar Arris was wel echte IPTV met native teletekst. Nu is TV een streaming app. Voordeel van TV+ vind ik het Google TV platform, je Chromecast kan weg, maar het voelt niet meer echt als native IPTV. Misschien begrijpt iemand wat ik bedoel
Vandaar dat we hier nog de oude 5202 gebruiken. Zolang die nog werkt gaan we waarschijnlijk niet overstappen op TV+ STB. Hopelijk heeft KPN tegen die tijd een keer een nette app voor Apple TV ontwikkeld maar daar durf ik al bijna niet meer op te hopen.
Oef geen Apple TV app? Hebben ze op de iPhone ook geen app? Op Android is er een TV+ app.buzzlightyear schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 11:33:
[...]
Ik begrijp ‘m 😉
Vandaar dat we hier nog de oude 5202 gebruiken. Zolang die nog werkt gaan we waarschijnlijk niet overstappen op TV+ STB. Hopelijk heeft KPN tegen die tijd een keer een nette app voor Apple TV ontwikkeld maar daar durf ik al bijna niet meer op te hopen.
Dit dus, op oude platform kon je nog zelf een STB erbij kopen. Dat huurmodel van KPN stoort me.Ik koop liever zelf een kastje van 40 euro dan iedere maand iets van 5 euro te moeten afdragen. Is gewoon een melkkoe voor KPN.dinandus schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 09:55:
@buzzlightyear Wil je meer decoders/ontvangers moet je bij huren. Grote voordeel is dat je via de Android dan voordelig in het hele huis kunt kijken.
iPhone app weet ik niet, vermoedelijk niet. Kijk eens op community forum van KPN, staat al heel lang een topic open over gebrek aan ATV app.Bamboozled schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 11:37:
[...]
Oef geen Apple TV app? Hebben ze op de iPhone ook geen app? Op Android is er een TV+ app.
Het is toch ongelofelijk dat KPN al jaren weigert een TV+ app voor de Apple tv te maken. Zoveel klanten zouden hier erg blij van worden.
Op een wereldwijd aandeel van AppleTV-boxen van ca 2-4% tov Tizen/WebOS/Android&GoogleTV die boven de 50% aandeel zitten?Donnu schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 11:57:
Het is toch ongelofelijk dat KPN al jaren weigert een TV+ app voor de Apple tv te maken. Zoveel klanten zouden hier erg blij van worden.
De toezegging is er van KPN om een ATV app te leveren. Maar ja, dat loopt dus al vanaf medio 2023. Begrijp best dat ze zich eerst richten op andere platformen maar hoelang kan het nu echt duren om zoiets te ontwikkelen?
Ben ik benieuwd waar je dat zwart op wit hebt gezien. Dat een bedrijf er aan werkt is geen bevestiging dat het komtbuzzlightyear schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 12:13:
De toezegging is er van KPN om een ATV app te leveren. Maar ja, dat loopt dus al vanaf medio 2023. Begrijp best dat ze zich eerst richten op andere platformen maar hoelang kan het nu echt duren om zoiets te ontwikkelen?
Is gepost in het forum bij KPN door een KPN medewerker. Nee, er is geen persbericht etc. maar als men het bij KPN niet echt wilt uitrollen dan moeten ze het ook niet posten. Zeker niet omdat er tussentijdse bevestigingen zijn geplaatst dat app er ooit komt. Kan uiteraard ook over 10 jaar zijn maar zo’n reactie schept enige verwachtingen bij de klant.mad-dog schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 12:35:
[...]
Ben ik benieuwd waar je dat zwart op wit hebt gezien. Dat een bedrijf er aan werkt is geen bevestiging dat het komt
Ik vind KPN ook erg karig met zijn regionale en streekzenders. Waar Ziggo en Odido tientallen streekzenders doorgeven en alle regionale zenders hebben inwoners in Krimpen aan den IJssel geen enkele streekzender en maar een paar regionale zenders.
Waarom is KPN hier als enige provider zo gierig in?
Waarom is KPN hier als enige provider zo gierig in?
Vraagje. We kijken regelmatig een uitzending of TV programma terug met Begin gemist. Sinds een kleine week is de kwaliteit bij het terugkijken echt heel slecht. De stream slaat vast en begint opnieuw te bufferen, gevolg door heel slecht beeld. 240p. Na 10/20 seconden is het beeld weer scherp. En na enkele minuten begint het riedeltje weer opnieuw.
Betreft tv+ box met kabel direct op de Experiabox.
Ik heb het idee dat het TV+ kastje er soms even geen zin in heeft, internet werkt gewoon vlekkeloos en zelfs de TV app op een andere LG TV werkt vlekkeloos.
Las wel soortgelijke klachten als ik zoek bij Google alleen zijn die van een jaar terug. Ben benieuwd of meer mensen het de laatste tijd ervaren.
Betreft tv+ box met kabel direct op de Experiabox.
Ik heb het idee dat het TV+ kastje er soms even geen zin in heeft, internet werkt gewoon vlekkeloos en zelfs de TV app op een andere LG TV werkt vlekkeloos.
Las wel soortgelijke klachten als ik zoek bij Google alleen zijn die van een jaar terug. Ben benieuwd of meer mensen het de laatste tijd ervaren.
krakendmodem schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 11:58:
Vraagje. We kijken regelmatig een uitzending of TV programma terug met Begin gemist. Sinds een kleine week is de kwaliteit bij het terugkijken echt heel slecht. De stream slaat vast en begint opnieuw te bufferen, gevolg door heel slecht beeld. 240p. Na 10/20 seconden is het beeld weer scherp. En na enkele minuten begint het riedeltje weer opnieuw.
Betreft tv+ box met kabel direct op de Experiabox.
Ik heb het idee dat het TV+ kastje er soms even geen zin in heeft, internet werkt gewoon vlekkeloos en zelfs de TV app op een andere LG TV werkt vlekkeloos.
Ik merkte gisteren dat het niet lekker liep. Kleine stotteringen en freezes. kwaliteit van het beeld blijft bij mij wel goed. Ik had het met opnames
Las wel soortgelijke klachten als ik zoek bij Google alleen zijn die van een jaar terug. Ben benieuwd of meer mensen het de laatste tijd ervaren.
Ik heb sinds een aantal dagen dat ik geen live TV meer kan kijken... Het beeld blijft dan bevroren terwijl het geluid wel doorloopt. Het is prima te 'fixen', door 1 tikje terug te spoelen en dan te kijken waarbij beeld en geluid prima samen lopen.
Beetje vreemd natuurlijk en het was ooit ook gewoon anders. Zou dit graag voor het F1 en voetbal seizoen gefixed zien zodat ik niet bij de buren hoor als er gescoord wordt en ik het nog moet zien 30s later...
Beetje vreemd natuurlijk en het was ooit ook gewoon anders. Zou dit graag voor het F1 en voetbal seizoen gefixed zien zodat ik niet bij de buren hoor als er gescoord wordt en ik het nog moet zien 30s later...
Lijkt op een probleem met multicast, maar je zult toch iets meer over je setup moeten delen om hier iets zinnigs over te zeggen. Eigen modem of Experiabox, bedraad of draadloos, etc.superduper schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 12:43:
Ik heb sinds een aantal dagen dat ik geen live TV meer kan kijken... Het beeld blijft dan bevroren terwijl het geluid wel doorloopt. Het is prima te 'fixen', door 1 tikje terug te spoelen en dan te kijken waarbij beeld en geluid prima samen lopen.
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Dat probleem heb ik vaak bij Netflix. Je hoort het geluid op de achtergrond, maar op de voorgrond blijft het 'bufferen' scherm ronddraaien.superduper schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 12:43:
Ik heb sinds een aantal dagen dat ik geen live TV meer kan kijken... Het beeld blijft dan bevroren terwijl het geluid wel doorloopt. Het is prima te 'fixen', door 1 tikje terug te spoelen en dan te kijken waarbij beeld en geluid prima samen lopen.
Beetje vreemd natuurlijk en het was ooit ook gewoon anders. Zou dit graag voor het F1 en voetbal seizoen gefixed zien zodat ik niet bij de buren hoor als er gescoord wordt en ik het nog moet zien 30s later...
Steun mij en draag bij aan een wereld zonder MS --------- Random WTF
Hier ook veel problemen met netfilx, buffert tot ongeveer 74%... hoor dan wel het geluid maar beeld blijft zwart.Spasm schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 13:30:
[...]
Dat probleem heb ik vaak bij Netflix. Je hoort het geluid op de achtergrond, maar op de voorgrond blijft het 'bufferen' scherm ronddraaien.
De kpn box van de stroom halen en opnieuw opstarten verhelpt dit voor een tijdje.
I intend to live forever. So far, so good.
Ik heb een eigen Fritz modem en alles is bedraad (op deze TV). Sterker nog, boven heb ik alles via Wifi en daar werkt het wel goed. Daarbij werkte alles al jaren prima. meestal vermoed ik als eerste een update van de KPN Tv+ box die zoals vaker bugs bevat.Tom Paris schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 12:51:
[...]
Lijkt op een probleem met multicast, maar je zult toch iets meer over je setup moeten delen om hier iets zinnigs over te zeggen. Eigen modem of Experiabox, bedraad of draadloos, etc.
- edit -
Niet relevant
Niet relevant
[ Voor 88% gewijzigd door Geraedus op 25-01-2026 06:02 ]
PSN : Geraedus
Bij TotaalTV nu meer info over KPN TV+ op Apple TV:
Hier ook de discussie op het KPN forum: https://community.kpn.com...ostid=2225140#post2225140‘KPN op weg naar Apple TV mediaspeler’
KPN is de enige grote provider die klanten nog geen mogelijkheid geeft om boxless te kijken via de Apple TV mediaspeler. Maar daar lijkt verandering in te komen.
Een doorn in het oog van menig klant van KPN is dat het niet mogelijk is om zonder bruikleendecoder boxless te kijken via mediaspeler Apple TV. De directe concurrenten Ziggo, Odido en Delta bieden al geruime tijd de mogelijkheid aan om via deze mediaspeler te kijken. Apple TV is niet de meest gebruikte mediaspeler in Nederland maar staat bekend als één van de meest betrouwbare. Ook vinden gebruikers van deze mediaspeler dat de kijkervaring bij dit apparaat het hoogst is.
Roadmap
KPN zegt al enige tijd dat een TV+ app voor Apple TV in aantocht is. De app staat op de wegenkaart (roadmap) die intern bij de beleidsmakers van dit telecombedrijf bekend is. Een meer specifieke tijdsaanduiding wil KPN officieel nog niet geven, maar via het forum van techsite Tweakers sijpelen nu toch geluiden naar buiten dat de komst van een TV+ app voor de Apple TV nabij is
Weggehaald
Een medewerker van het telecombedrijf heeft deze week namelijk op het forum geplaatst dat de veel gevraagde app mogelijk voor het derde kwartaal van dit jaar beschikbaar komt. Dit zou betekenen dat de interne test met een klein deel van de klanten al voor de zomer moet plaatsvinden. Na publicatie op het forum van Tweakers is deze opmerking snel verwijderd. Op het KPN-forum is in een al langer lopende discussie over een TV+ app voor Apple TV een screenshot geplaatst van de verwijderde tekst op het Tweakers forum.
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Dit is een jaren lange discussie al over de missende beschikbaarheid van de KPN app op Apple TV. Ga er maar vanuit dat dit een clickbait titel is van TV Totaal.Tom Paris schreef op zondag 25 januari 2026 @ 21:07:
Bij TotaalTV nu meer info over KPN TV+ op Apple TV:
[...]
Hier ook de discussie op het KPN forum: https://community.kpn.com...ostid=2225140#post2225140
Dit is nu meer een eerst zien dan geloven kwestie.
PSN : Geraedus
Ik heb de overstap toch maar gemaakt en ben zeer tevreden. Het was even wennen maar na wat instellingen tweaken werkt het allemaal wel lekker.louzy82 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 11:33:
Ik heb nu nog 2x een Arris 2952 tv kastje
Op 1 tv gebruiken we het puur om tv te kijken
op een andere, oudere tv gebruiken we het ook om netflix te kijken.
alleen begint 1 kastje nu wat kuren te vertonen dus ik ben aan het kijken om de overstap naar TV+ te maken.
Wat ik lees zijn de meeste wel tevreden met TV+ maar kon zo snel niet een review vinden van iemand die ook de overstap van oud kastje naar nieuw kastje heeft gemaakt.
Wellicht dat iemand hier daar iets over kan zeggen?
Of het geen teruguitgang was op bepaalde gebieden, zoals gebruiksgemak etc.
Omdat we de overstap hebben gemaakt kreeg ik ook een beter aanbod voor verlengen dan wat standaard was dus dat is ook mooi meegenomen.
Louzy#2475
Hebben jullie op dit moment ook problemen met terugkijken en live TV? Continue freezes die na een paar secondes weer opgelost zijn. Behoorlijk irritant.
Live TV gaat nog wel (ondanks de audio die niet synchroon loopt) maar met terugkijken is het momenteel echt een drama.
Zwaar ontevreden over TV+. Vanaf dag 1 problemen. Het interactieve platform was veel stabieler. Alles rechtstreeks op de Experiabox, zonder switches of stekkers. Het is niet stabiel te krijgen.
Ik zie op het KPN forum al meerdere meldingen. Het is dus al bekend. https://community.kpn.com...ld-bij-terugkijken-645310
Live TV gaat nog wel (ondanks de audio die niet synchroon loopt) maar met terugkijken is het momenteel echt een drama.
Zwaar ontevreden over TV+. Vanaf dag 1 problemen. Het interactieve platform was veel stabieler. Alles rechtstreeks op de Experiabox, zonder switches of stekkers. Het is niet stabiel te krijgen.
Ik zie op het KPN forum al meerdere meldingen. Het is dus al bekend. https://community.kpn.com...ld-bij-terugkijken-645310
[ Voor 26% gewijzigd door krakendmodem op 28-01-2026 20:50 ]
Ben nu aan het terugkijken en gaat goed evenals het Live kijken (gaat al tijden goed). Raar dat er zoveel verschil in zit.krakendmodem schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 20:29:
Hebben jullie op dit moment ook problemen met terugkijken en live TV? Continue freezes die na een paar secondes weer opgelost zijn. Behoorlijk irritant.
Live TV gaat nog wel (ondanks de audio die niet synchroon loopt) maar met terugkijken is het momenteel echt een drama.
Zwaar ontevreden over TV+. Vanaf dag 1 problemen. Het interactieve platform was veel stabieler. Alles rechtstreeks op de Experiabox, zonder switches of stekkers. Het is niet stabiel te krijgen.
Ik zie op het KPN forum al meerdere meldingen. Het is dus al bekend. https://community.kpn.com...ld-bij-terugkijken-645310
Zijn wel oudere opnamens.
Het enige waar ik last heb is dat het geluid niet synchroon loopt. Het is zo erg dat ik niet eens meer TV wil kijken.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Als dat altijd dezelfde vertraging is: in het menu kun je een delay instellen. Heb ik ook, daarna werkt het perfect.Zondagskindje schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 08:14:
Het enige waar ik last heb is dat het geluid niet synchroon loopt. Het is zo erg dat ik niet eens meer TV wil kijken.
Dat is het dus. De ene keer loopt het geluid synchroon met het beeld, maar bij snel door de zenders zappen loop je de kans dat het daarna ineens niet meer synchroon is. Elke keer die sync handmatig aanpassen heeft weinig zin. Dan is een powercycle de betere optie.Jorizzz schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 08:54:
[...]
Als dat altijd dezelfde vertraging is: in het menu kun je een delay instellen. Heb ik ook, daarna werkt het perfect.
Tot nu toe niet onder de indruk van het product. Ergens wel spijt van de overstap vanaf interactieve TV.
Vaak kun je het in je tv menu ook nog eens wat aanpassen.Jorizzz schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 08:54:
[...]
Als dat altijd dezelfde vertraging is: in het menu kun je een delay instellen. Heb ik ook, daarna werkt het perfect.
En als je wisselt tussen unicast en multicast merk je dan nog verschil?krakendmodem schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 09:12:
[...]
Tot nu toe niet onder de indruk van het product. Ergens wel spijt van de overstap vanaf interactieve TV.
De voorkeur gaat hier toch wel voor multicast uit, maar ik zal Unicast instellen. (ook vanwege de HD+ zenders)DON PAPA schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 09:25:
[...]
En als je wisselt tussen unicast en multicast merk je dan nog verschil?
Terugkijken / Begin Gemist is al unicast geloof ik, maar ook daar ervaar ik continue freezes. Zal eens een fragmentje uploaden zodra ik tijd heb.
Ik heb ook vaak last van niet synchroon beeld en geluid. Heb het bij mijn vorige TV en soundbar opgelost om niet meer (e)ARC te gebruiken. Het kastje aangesloten op de soundbar i.p.v. op de TV. Met de nieuwe TV gaat het wel beter, behalve met terugkijken of vertraagd (niet live) kijken. Via de app op de TV gaat dit wel goed.
Ik heb van alles geprobeerd qua instellingen van tv en kpn kastje, het blijft niet goed gaan.Jorizzz schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 08:54:
[...]
Als dat altijd dezelfde vertraging is: in het menu kun je een delay instellen. Heb ik ook, daarna werkt het perfect.
En dit is sinds een week of 2-3, voorheen had ik er geen last van.
Het is nog ff volhouden want over paar weken stap ik over naar Ziggo.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Ik had ook vanaf dag 1 problemen en bij ons was het vooral de Asus router power cyclen dat nodig was. Ik had een een setup waarbij KPN TV multicast direct via Asus ging zonder een KPN modem er voor. Wegens meerdere redenen mijn hele netwerk, dat aan elkaar hing van (hele) oude asus routers als APs, vervangen door TP-LInk Omada spul. Sindsdien geen problemen meer. (Wederom zonder KPN modem er voor)krakendmodem schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 20:29:
Hebben jullie op dit moment ook problemen met terugkijken en live TV? Continue freezes die na een paar secondes weer opgelost zijn. Behoorlijk irritant.
Live TV gaat nog wel (ondanks de audio die niet synchroon loopt) maar met terugkijken is het momenteel echt een drama.
Zwaar ontevreden over TV+. Vanaf dag 1 problemen. Het interactieve platform was veel stabieler. Alles rechtstreeks op de Experiabox, zonder switches of stekkers. Het is niet stabiel te krijgen.
Ik zie op het KPN forum al meerdere meldingen. Het is dus al bekend. https://community.kpn.com...ld-bij-terugkijken-645310
Iemand een idee welke resolutie je de TV+ box moet zetten op een LG tv om Netflix op 4K te krijgen? Zowel 4k2k-29.97/25/23.976hz, laten alsnog HD zien (ook na herstarten box en Netflix app). Box zit op de HDMI4k aansluiting van de tv. Via de Netflix app op de LG tv zelf wel gewoon 4K.
Edit: Tandwieltje op afstandsbediening LG tv > Alle instellingen > Algemeen > Apparaten > HDMI Instellingen > HDMI Deep Colour > 4K. Dan kan je 4K-50hz kiezen bij de kpn boxm
Edit: Tandwieltje op afstandsbediening LG tv > Alle instellingen > Algemeen > Apparaten > HDMI Instellingen > HDMI Deep Colour > 4K. Dan kan je 4K-50hz kiezen bij de kpn boxm
[ Voor 23% gewijzigd door Deezers op 31-01-2026 14:58 ]
Ik wilde even mijn ervaring delen voor eventuele overstappers. Ik ben vorige week overgestapt van een xs4all glasvezel abonnement naar kpn. Zelfde snelheid, zelfde tv functies, alleen 25 euro per maand goedkoper. Helaas voor xs4all, ik was er graag bij gebleven maar het prijsverschil vond ik echt te groot. Ook de aanbieding kon me niet overtuigen.
Het bevalt goed, snelheid met kpn modem box 12 is beter dan mijn xs4all Fritzbox.
Het ging alleen wel gepaard met opstartproblemen.
Allereerst had de ssid van het modem een andere naam dan op het modem zelf stond. Ik kon het niet herkennen en kon dus ook geen verbinding tot stand brengen met de wifi. Ik had gelezen dat een reset dit probleem zou verhelpen maar dat was niet zo. Helpdesk heeft de gegevens van het modem gereset en het was opgelost, prima geholpen.
Tweede probleem was dat mijn oude arcadyan tv box geregistreerd bleef in mijn account waardoor een aantal settings niet beschikbaar waren in het menu om mijn tv af te stellen. Daar heb ik wel 3 keer met de helpdesk voor moeten bellen voordat de arcadayen tv box echt verwijderd was uit mij account.
Het duurde trouwens wel even voordat ik door had dat je gewoon aan de lijn moet blijven hangen wil je medewerker zelf aan de lijn krijgen. Al met al een beetje stroeve start, wel goed geholpen uiteindelijk. Ben alleen nog niet 100 procent tevreden over de beeldkwaliteit van tv plus. Daar moet ik nog even op puzzelen.
Het bevalt goed, snelheid met kpn modem box 12 is beter dan mijn xs4all Fritzbox.
Het ging alleen wel gepaard met opstartproblemen.
Allereerst had de ssid van het modem een andere naam dan op het modem zelf stond. Ik kon het niet herkennen en kon dus ook geen verbinding tot stand brengen met de wifi. Ik had gelezen dat een reset dit probleem zou verhelpen maar dat was niet zo. Helpdesk heeft de gegevens van het modem gereset en het was opgelost, prima geholpen.
Tweede probleem was dat mijn oude arcadyan tv box geregistreerd bleef in mijn account waardoor een aantal settings niet beschikbaar waren in het menu om mijn tv af te stellen. Daar heb ik wel 3 keer met de helpdesk voor moeten bellen voordat de arcadayen tv box echt verwijderd was uit mij account.
Het duurde trouwens wel even voordat ik door had dat je gewoon aan de lijn moet blijven hangen wil je medewerker zelf aan de lijn krijgen. Al met al een beetje stroeve start, wel goed geholpen uiteindelijk. Ben alleen nog niet 100 procent tevreden over de beeldkwaliteit van tv plus. Daar moet ik nog even op puzzelen.
We hebben nu ook dit kastje bij een glasvezel-abo van KPN, maar het continue gebedel van Google om op je Google-account in te loggen waardeer ik niet echt. Voelt een beetje alsof KPN haar ziel heeft verkocht aan Google.
Start ook erg langzaam op tenzij je de eco-modus uitzet waarna hij meerdere Watts méér gebruikt. Zoek je naar NPO-uitzendingen dan is het random of je resultaten de gewone NPO-zenders zijn of die waar de ondertiteling hardop wordt opgelezen. Geen manier om dat makkelijk/snel te zien.
Nadat de gratis periode over is gaat het kastje lekker terug. Tot die tijd wordt het ws nauwelijks gebruikt, Apple TV is in ongeveer alle opzichten zwaar superieur, maar daar is geen KPN TV app voor...
Start ook erg langzaam op tenzij je de eco-modus uitzet waarna hij meerdere Watts méér gebruikt. Zoek je naar NPO-uitzendingen dan is het random of je resultaten de gewone NPO-zenders zijn of die waar de ondertiteling hardop wordt opgelezen. Geen manier om dat makkelijk/snel te zien.
Nadat de gratis periode over is gaat het kastje lekker terug. Tot die tijd wordt het ws nauwelijks gebruikt, Apple TV is in ongeveer alle opzichten zwaar superieur, maar daar is geen KPN TV app voor...
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Ik probeer de KPN TV+ App op mijn Chromecast te installeren, maar krijg de melding “dit item is niet beschikbaar in je land”. Ik snap er niets van, want ik zit direct aangesloten op mijn UniFi router en gebruik geen VPN of iets dergelijks. Andere apps installeren gaat prima, maar alleen deze app krijg ik niet geïnstalleerd. Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?
Staat je Play Store / Google Pay account wel op Nederland?KrieuwNL schreef op zondag 8 maart 2026 @ 19:10:
Ik probeer de KPN TV+ App op mijn Chromecast te installeren, maar krijg de melding “dit item is niet beschikbaar in je land”. Ik snap er niets van, want ik zit direct aangesloten op mijn UniFi router en gebruik geen VPN of iets dergelijks. Andere apps installeren gaat prima, maar alleen deze app krijg ik niet geïnstalleerd. Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Op de tv+ box gebruik ik de Netflix app. Met regelmaat komt het voor dat bij het starten van content het aldrn blijft hangen op 0% of heel langzaam oploopt waarbij ik inmiddels weet dat dat tot niets leid en ik dit afbreekt. Opnieuw starten van de content helpt soms, terug naar kpn tv en daarna weer naar de Netflix app helpt soms, en soms uit irritatie de box maar een herstart geven via het menu. Herkennen anderen de gebrekkige stabiliteit?
Box en apps hebben laatste softwareupdates.
Box en apps hebben laatste softwareupdates.
Zeer herkenbaar en irritant. Terugwoordig herstart ik gewoon direct de kpn tv+ box.GVR schreef op maandag 13 april 2026 @ 22:24:
Op de tv+ box gebruik ik de Netflix app. Met regelmaat komt het voor dat bij het starten van content het aldrn blijft hangen op 0% of heel langzaam oploopt waarbij ik inmiddels weet dat dat tot niets leid en ik dit afbreekt. Opnieuw starten van de content helpt soms, terug naar kpn tv en daarna weer naar de Netflix app helpt soms, en soms uit irritatie de box maar een herstart geven via het menu. Herkennen anderen de gebrekkige stabiliteit?
Box en apps hebben laatste softwareupdates.
PSN : Geraedus
Klopt. Ik heb meestal dat het geluid wel word afgespeeld op de achtergrondGVR schreef op maandag 13 april 2026 @ 22:24:
Op de tv+ box gebruik ik de Netflix app. Met regelmaat komt het voor dat bij het starten van content het aldrn blijft hangen op 0% of heel langzaam oploopt waarbij ik inmiddels weet dat dat tot niets leid en ik dit afbreekt. Opnieuw starten van de content helpt soms, terug naar kpn tv en daarna weer naar de Netflix app helpt soms, en soms uit irritatie de box maar een herstart geven via het menu. Herkennen anderen de gebrekkige stabiliteit?
Box en apps hebben laatste softwareupdates.
maar geen beeld. Vaak helpt het om een ander film of serie te starten en daarna
terug te gaan naar hetgene dat je wilt zien.
Er hebben al meerdere mensen over geklaagd op het KPN forum.
Daar wordt aangegeven dat zij er niks aan kunnen doen en dat het gemeld moet
worden bij Netflix zelf.
Steun mij en draag bij aan een wereld zonder MS --------- Random WTF
Ja dat geluid issue ervaar ik ook. Zojuist Netflix benaderd wat heeft geleid tot deze support pagina; https://help.netflix.com/nl/node/11634
Standaard stappen zoals apparaat opnieuw staren en issues met de kabel uitsluiten. Maar kpn tv werkt gewoon dus aan de kabel ligt het niet.
Standaard stappen zoals apparaat opnieuw staren en issues met de kabel uitsluiten. Maar kpn tv werkt gewoon dus aan de kabel ligt het niet.
Inderdaad is bij meerdere mensen zo. Als ik de Netflix app van mijn Panasonic TV start heb ik dat probleem echt nooit.GVR schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 19:53:
Ja dat geluid issue ervaar ik ook. Zojuist Netflix benaderd wat heeft geleid tot deze support pagina; https://help.netflix.com/nl/node/11634
Standaard stappen zoals apparaat opnieuw staren en issues met de kabel uitsluiten. Maar kpn tv werkt gewoon dus aan de kabel ligt het niet.
Steun mij en draag bij aan een wereld zonder MS --------- Random WTF
Tja dat zegt dan wellicht ook wat over de oorzaak, KPN wijst naar Netflix maar wie zegt dat het probleem niet in het KPN kastje zit.Spasm schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 09:46:
[...]
Inderdaad is bij meerdere mensen zo. Als ik de Netflix app van mijn Panasonic TV start heb ik dat probleem echt nooit.
Het ligt gewoon aan het kastje, op mobiel, tv (lg) en op de Playstation nooit last gehad van buffer problemen.GVR schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 13:47:
[...]
Tja dat zegt dan wellicht ook wat over de oorzaak, KPN wijst naar Netflix maar wie zegt dat het probleem niet in het KPN kastje zit.
PSN : Geraedus
Ik heb vaak dat Prime het heel slecht doet met opstarten, deze start helemaal niet op of duurt een eeuwigheid.
Als ik Prime opstart op de tv is er niks aan de hand.
Als ik Prime opstart op de tv is er niks aan de hand.
Ik heb weleens gedacht: laat ik zelf een Google TV kastje regelen, en dan de KPN app erop gebruiken. Uiteraard veel minder integratie, maar hoe goed werkt zoiets? Heeft iemand dat weleens geprobeerd? Is het dezelfde beeldkwaliteit? Loop je er mee achter qua tijd t.o.v. KPN's eigen kastje? Hoe handig werkt het allemaal?
@Jorizzz Ik heb geen KPN kastje dus kan niet 1:1 vergelijken.
De integratie met Google TV op m'n tv werkt imo prima. De kwaliteit op NPO is acceptabel, ik gok live een +/- 10 Mbit stream. De Chromecast + Google TV heeft er ook geen moeite mee.
Nu kijk ik eigenlijk nooit lineaire TV dus kan er verder weinig over vertellen. Maar ik hoor de vriendin niet klagen (itt bij het gebruik van de Ziggo app).
N.b. Netflix/Disney/Prime etc hebben zo nu en dan hun kuren. Issues met geluid (profielen), beeldkwaliteit, verversingssnelheid, lag, Dolby Vision en randzaken zoals ondertiteling heb ik de afgelopen jaren regelmatig terug zien komen.
De integratie met Google TV op m'n tv werkt imo prima. De kwaliteit op NPO is acceptabel, ik gok live een +/- 10 Mbit stream. De Chromecast + Google TV heeft er ook geen moeite mee.
Nu kijk ik eigenlijk nooit lineaire TV dus kan er verder weinig over vertellen. Maar ik hoor de vriendin niet klagen (itt bij het gebruik van de Ziggo app).
N.b. Netflix/Disney/Prime etc hebben zo nu en dan hun kuren. Issues met geluid (profielen), beeldkwaliteit, verversingssnelheid, lag, Dolby Vision en randzaken zoals ondertiteling heb ik de afgelopen jaren regelmatig terug zien komen.
- knip -
Iemand hier die weet hoe het actueel zit met KPN TV box vs KPN TV App?
Ik wil tijdelijk 'TV' aanschaffen, heb al een paar jaar glasvezel van kpn (aangesloten op eigen router, Unifi Dream Machine) en het gaat mij vooral om de kwaliteit. Via de ziggo go app (en Chromecast) kijk ik namelijk al tv, maar ik ben benieuwd of de kwaliteit beter kan.
Mijn TV kan zeker beter (LG G4, 77inch) en met het WK voetbal in aantocht, lijkt het mij de moeite om ff te kijken of het écht beter kan.
Via de KPN website lees ik echter wisselende / gedateerde info.. Zo lees ik deze teksten;
"Is de beeld-en geluidskwaliteit van de KPN TV app vergelijkbaar met die van de KPN TV+ Box?
Ja, via de KPN TV app geven we dezelfde beeldkwaliteit door als de box. Echter is de beeldkwaliteit van het tv-toestel bepalend voor de uiteindelijke kwaliteit."
"Kan ik in 4K kijken met de KPN TV+ App?
Nee, dit is (nog) niet mogelijk."
"Eigenschappen van de KPN TV+ Box
....
Superscherp 4K Ultra HD en HDR beeldkwaliteit.
..."
En via het bestelmenu op de website, als ik tv box aanklik, kan ik het 4K pakket kiezen.. Daar staat vervolgens hele beperkte info over welke kanalen en flink gedateert "Vanaf augustus 2021 krijg je met het 4K pakket ook toegang tot de zender ESPN UHD."
Kortom, wie weet hoe het momenteel echt zit? Wat geeft de beste kwaliteit? Ik zou de box verwachten, maar dat is met die eerdere quote weer tegenstrijdig. En welke kanalen hebben ze in 4k? NOS? Dolby Atmos is leuk, maar niet zo boeiend en het gaat puur om TV, Netflix, Prime, Viaplay zijn nvt (die gaan prima via tv zelf) of is het al beter om NLZiet af te nemen..
Ik wil tijdelijk 'TV' aanschaffen, heb al een paar jaar glasvezel van kpn (aangesloten op eigen router, Unifi Dream Machine) en het gaat mij vooral om de kwaliteit. Via de ziggo go app (en Chromecast) kijk ik namelijk al tv, maar ik ben benieuwd of de kwaliteit beter kan.
Mijn TV kan zeker beter (LG G4, 77inch) en met het WK voetbal in aantocht, lijkt het mij de moeite om ff te kijken of het écht beter kan.
Via de KPN website lees ik echter wisselende / gedateerde info.. Zo lees ik deze teksten;
"Is de beeld-en geluidskwaliteit van de KPN TV app vergelijkbaar met die van de KPN TV+ Box?
Ja, via de KPN TV app geven we dezelfde beeldkwaliteit door als de box. Echter is de beeldkwaliteit van het tv-toestel bepalend voor de uiteindelijke kwaliteit."
"Kan ik in 4K kijken met de KPN TV+ App?
Nee, dit is (nog) niet mogelijk."
"Eigenschappen van de KPN TV+ Box
....
Superscherp 4K Ultra HD en HDR beeldkwaliteit.
..."
En via het bestelmenu op de website, als ik tv box aanklik, kan ik het 4K pakket kiezen.. Daar staat vervolgens hele beperkte info over welke kanalen en flink gedateert "Vanaf augustus 2021 krijg je met het 4K pakket ook toegang tot de zender ESPN UHD."
Kortom, wie weet hoe het momenteel echt zit? Wat geeft de beste kwaliteit? Ik zou de box verwachten, maar dat is met die eerdere quote weer tegenstrijdig. En welke kanalen hebben ze in 4k? NOS? Dolby Atmos is leuk, maar niet zo boeiend en het gaat puur om TV, Netflix, Prime, Viaplay zijn nvt (die gaan prima via tv zelf) of is het al beter om NLZiet af te nemen..
De beste beeldkwaliteit krijg je met de TV+ Box en gebruik van multicast streams. Met de Experiabox werkt dat "out of the box", maar met een eigen UniFi router moet je wat aanpassingen in de configuratie van je Dream Machine doen die niet met de UniFi Network Application mogelijk zijn, maar wel via het zgn udm-iptv script. Daar is ook een apart topic voor, zie [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie.DennisZ88 schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 14:10:
Iemand hier die weet hoe het actueel zit met KPN TV box vs KPN TV App?
Ik wil tijdelijk 'TV' aanschaffen, heb al een paar jaar glasvezel van kpn (aangesloten op eigen router, Unifi Dream Machine) en het gaat mij vooral om de kwaliteit. Via de ziggo go app (en Chromecast) kijk ik namelijk al tv, maar ik ben benieuwd of de kwaliteit beter kan.
Zonder die aanpassingen gebruikt de TV+ box unicast, en de bitrates (en de beeldkwaliteit) van een aantal streams zijn daarmee lager dan bij multicast. Vziw is de kwaliteit in de TV app hetzelfde als de unicast streams, maar weet niet 100% zeker.
Het actuele zenderoverzicht staat hier, daar staat ook in welke zenders in het 4K pakket zitten (spoiler: niet heel veel, en ESPN UHD is geen echte 4K maar Full HD met HDR).
Bedankt voor je reactie, jammer dat er nog altijd weinig voortgang in zit (qua 4k), maar de multicast, had ik destijds al over gelezen en lijkt nu inderdaad het meest interessant icm box.JungleJim schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 15:16:
[...]
De beste beeldkwaliteit krijg je met de TV+ Box en gebruik van multicast streams. Met de Experiabox werkt dat "out of the box", maar met een eigen UniFi router moet je wat aanpassingen in de configuratie van je Dream Machine doen die niet met de UniFi Network Application mogelijk zijn, maar wel via het zgn udm-iptv script. Daar is ook een apart topic voor, zie [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie.
Zonder die aanpassingen gebruikt de TV+ box unicast, en de bitrates (en de beeldkwaliteit) van een aantal streams zijn daarmee lager dan bij multicast. Vziw is de kwaliteit in de TV app hetzelfde als de unicast streams, maar weet niet 100% zeker.
Het actuele zenderoverzicht staat hier, daar staat ook in welke zenders in het 4K pakket zitten (spoiler: niet heel veel, en ESPN UHD is geen echte 4K maar Full HD met HDR).
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat het WK niet in 4K uitgezonden gaat worden....DennisZ88 schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 14:10:
Mijn TV kan zeker beter (LG G4, 77inch) en met het WK voetbal in aantocht, lijkt het mij de moeite om ff te kijken of het écht beter kan.
https://www.totaaltv.nl/n...r-wk-voetbal-in-4k-of-uhd
[ Voor 12% gewijzigd door Witlof op 01-05-2026 16:03 ]
Ah dat is jammer om te lezen. Maar desalniettemin, hoe ik nu kijk, dat kan vast beter (ziggo go app die naar Chromecast gaat), hopelijk maakt een tv box het iig full hd en misschien komt er iets van de Belgen, Duitsers of Engelsen (al hangt het dan weer af van KPN)Witlof schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 16:01:
[...]
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat het WK niet in 4K uitgezonden gaat worden....
https://www.totaaltv.nl/n...r-wk-voetbal-in-4k-of-uhd
[ Voor 3% gewijzigd door DennisZ88 op 01-05-2026 16:43 ]
Kpn heeft maar 3 zenders in 4K, dus veel verschil zal je niet zien tussen de kpn tv box en de app.
- LoveNature (4K) – natuurdocumentaires
- INULTRA (4K) – extreme sporten
- ESPN (UHD/4K bij geselecteerde wedstrijden) – vooral Eredivisiewedstrijden in hogere kwaliteit
- LoveNature (4K) – natuurdocumentaires
- INULTRA (4K) – extreme sporten
- ESPN (UHD/4K bij geselecteerde wedstrijden) – vooral Eredivisiewedstrijden in hogere kwaliteit
PSN : Geraedus
En dan is ESPN ook nog niet eens 4K:Geraedus schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 20:39:
Kpn heeft maar 3 zenders in 4K, dus veel verschil zal je niet zien tussen de kpn tv box en de app.
- LoveNature (4K) – natuurdocumentaires
- INULTRA (4K) – extreme sporten
- ESPN (UHD/4K bij geselecteerde wedstrijden) – vooral Eredivisiewedstrijden in hogere kwaliteit
nieuws: Delta begint met uitzenden ESPN UHD-kanaal met hdr en 50fps
Dit geldt ook voor de andere providers.
[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 01-05-2026 23:39 ]
Inmiddels lijkt het erop dat door uitschakelen ipv6 op de experia box het probleem verholpen is. Dit is geen oplossing natuurlijk maar een lapmiddel.Geraedus schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 13:45:
[...]
Zeer herkenbaar en irritant. Terugwoordig herstart ik gewoon direct de kpn tv+ box.
Wat is die KPN tv slecht. Heb 2 van die DIW boxen. Het loopt via Wifi, maar de Wifi van KPN is gewoon bedroevend. Ga de 24ste weer terug naar Ziggo. Nooit meer KPN, duur, slechte interface, maar bovenal voortdurende vertraging in beeld en geluid. Baggerzooi is het.
Nergens last van hier. Modem in de kelder. Bekabeld naar een accespoint en prima ontvangst via wifi op de DIW-box. Dit is dus niet zozeer een probleem met de box maar met hoe je jouw netwerk hebt ingericht.
[ Voor 28% gewijzigd door bazzemans op 02-06-2026 22:52 ]
Ik herken dat. Via Wifi was het echt drama, uiteindelijk heb ik het bedraad aangesloten en het was toen redelijk.snellehenkie schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 21:17:
Wat is die KPN tv slecht. Heb 2 van die DIW boxen. Het loopt via Wifi, maar de Wifi van KPN is gewoon bedroevend. Ga de 24ste weer terug naar Ziggo. Nooit meer KPN, duur, slechte interface, maar bovenal voortdurende vertraging in beeld en geluid. Baggerzooi is het.
Ik ben nu weer terug bij Ziggo, qua tv beleving is het een verademing maar qua internet....
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Vraagje: hoe sluiten jullie de tv box aan? I heb geen ethernet bij de tv, en via wifi werkt ie niet. Momenteel heb ik een setje dvs1200 powerline adapters ertussen maar dit lukt steeds vaker niet te werken.
het lijkt mij dat ik niet de enige ben met deze uitdaging??
het lijkt mij dat ik niet de enige ben met deze uitdaging??
Ik heb hem beneden bekabeld aangesloten, en boven via de wifi. Werkt allebei prima.Ed Vertijsment schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 14:00:
Vraagje: hoe sluiten jullie de tv box aan? I heb geen ethernet bij de tv, en via wifi werkt ie niet. Momenteel heb ik een setje dvs1200 powerline adapters ertussen maar dit lukt steeds vaker niet te werken.
het lijkt mij dat ik niet de enige ben met deze uitdaging??
Vreemd, ik zit op mijn 2e modem en het 2e huis waarin ik dit test, en merkte veel verslechtering in wifi kwaliteit in wifi na ongeveer 10m, misschien pech met het wifi-bereikbaarheid in huis though. Maar draadloos tv kijken heeft nooit gewerkt. Bekabelen is op korte termijn ff geen optie. Ziet iemand nog alternatieven?Jorizzz schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 14:05:
[...]
Ik heb hem beneden bekabeld aangesloten, en boven via de wifi. Werkt allebei prima.
Tweakers staat vol met topics over WiFi verbetering. En die komen in het kort allemaal neer op:Ed Vertijsment schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 14:13:
[...]
Vreemd, ik zit op mijn 2e modem en het 2e huis waarin ik dit test, en merkte veel verslechtering in wifi kwaliteit in wifi na ongeveer 10m, misschien pech met het wifi-bereikbaarheid in huis though. Maar draadloos tv kijken heeft nooit gewerkt. Bekabelen is op korte termijn ff geen optie. Ziet iemand nog alternatieven?
- Ga voor een bekabelde aansluiting.
- Gebruik een (of meerdere) bedraad aangesloten accespoint.
Daarnaast zijn er de mogelijkheden van range extenders en powerline adapters, maar daarvoor geldt: YMMV.
Wifi en bedraad werken prima hier. Ik heb hem bedraad aangesloten omdat dat gewoon beter isEd Vertijsment schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 14:00:
Vraagje: hoe sluiten jullie de tv box aan? I heb geen ethernet bij de tv, en via wifi werkt ie niet.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Zie https://www.kpn.com/televisie/tv-kijken-zonder-internet-kabel en dan 'is mijn modem geschikt' voor een TV+ Box. Ik weet niet zeker of dat overzicht ook geldt voor oudere TV kastjes. Zowel wifi zender als ontvanger moeten namelijk wel mc2uc ondersteunen.Ed Vertijsment schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 14:00:
Vraagje: hoe sluiten jullie de tv box aan? I heb geen ethernet bij de tv, en via wifi werkt ie niet. Momenteel heb ik een setje dvs1200 powerline adapters ertussen maar dit lukt steeds vaker niet te werken.
het lijkt mij dat ik niet de enige ben met deze uitdaging??
[ Voor 12% gewijzigd door Muis666 op 17-06-2026 17:01 ]
Wifi verbeteren al gedaan in die zin dat er een extender van kpn zelf op zolder naast het bureau staat, die 1m gaat prima.Wild Chocolate schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 14:26:
[...]
Tweakers staat vol met topics over WiFi verbetering. En die komen in het kort allemaal neer op:
- Ga voor een bekabelde aansluiting.
- Gebruik een (of meerdere) bedraad aangesloten accespoint.
Daarnaast zijn er de mogelijkheden van range extenders en powerline adapters, maar daarvoor geldt: YMMV.
de 10m die het modem naar de tv moet afleggen is teveel, vooral voor de tv box overigens, de rest lijkt redelijk te werken (al kon ik in het verleden wel wegvallend signaal meten na 10m) en logischerwijs al de wifi tweaks (zoals kanaal kiezen en positioneren van apparatuur) al geprobeerd.
Ik gebruik de laatste kpn modem en (non-soundbar) tv box met ondersteuning.Muis666 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:57:
[...]
Zie https://www.kpn.com/televisie/tv-kijken-zonder-internet-kabel en dan 'is mijn modem geschikt' voor een TV+ Box. Ik weet niet zeker of dat overzicht ook geldt voor oudere TV kastjes. Zowel wifi zender als ontvanger moeten namelijk wel mc2uc ondersteunen.
Zie je op je TV box LIVE of Live als je gewoon live TV kijkt? Bij LIVE kijk je via multicast, wat een hogere bitrate heeft maar dat eigenlijk ongeschikt is om over Wifi verstuurd te worden (i.v.m. packet loss, delays, etc). De door KPN ondersteunde Wifi combinaties (Zie mijn vorige post) converteren het signaal daarom van multicast naar unicast zodat het beter via Wifi verstuurd kan worden.Ed Vertijsment schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 17:06:
[...]
Wifi verbeteren al gedaan in die zin dat er een extender van kpn zelf op zolder naast het bureau staat, die 1m gaat prima.
de 10m die het modem naar de tv moet afleggen is teveel, vooral voor de tv box overigens, de rest lijkt redelijk te werken (al kon ik in het verleden wel wegvallend signaal meten na 10m) en logischerwijs al de wifi tweaks (zoals kanaal kiezen en positioneren van apparatuur) al geprobeerd.
Als je een KPN Box 12 en TV+ Box bedoelt dan moet die combinatie gewoon werken via Wifi. Welke problemen ervaarde je zodat je was overgestapt op powerline?Ed Vertijsment schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 17:19:
[...]
Ik gebruik de laatste kpn modem en (non-soundbar) tv box met ondersteuning.
Live of LIVE moet ik kijken, in ieder geval wel hand matig zowel de unicast als multicasts setting geprobeerd, zonder resultaat.Muis666 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 17:28:
[...]
Als je een KPN Box 12 en TV+ Box bedoelt dan moet die combinatie gewoon werken via Wifi. Welke problemen ervaarde je zodat je was overgestapt op powerline?
Probleem is dat op wifi het simpelweg niet start, als een stream al op gang komt is dat alsof je in 95 een filmpje zit te kijken, extreem lage resolutie (ik schat 640-480 tops) en nog steeds stottert ie dan.
Streamen op andere apparaten werkt prima.
Voor zover ik weet biedt KPN de eerste 10 kanalen aan in of 14 Mbit 1080 resolutie via multicast of een 6.5 Mbit 1080 resolutie via unicast. Ik zou niet weten waarom jij een veel lagere resolutie te zien zou krijgen...Ed Vertijsment schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 18:17:
[...]
Live of LIVE moet ik kijken, in ieder geval wel hand matig zowel de unicast als multicasts setting geprobeerd, zonder resultaat.
Probleem is dat op wifi het simpelweg niet start, als een stream al op gang komt is dat alsof je in 95 een filmpje zit te kijken, extreem lage resolutie (ik schat 640-480 tops) en nog steeds stottert ie dan.
Streamen op andere apparaten werkt prima.
Stotteren komt wel vaak voor als de bandbreedte niet genoeg is, maar dat zou hier geen probleem mogen zijn met maar 10 meter tussen Box 12 en TV+ Box.
Stotteren is een understatement, ik denk dat het ongeveer een beeld per seconde is. Normaal kijken (zelfs op lagere kwaliteit) lijkt niet mogelijk.
Ik kan die lage beeldkwaliteit wel forceren, Dan ga ik een aantal dikke files downloaden die mijn hele netwerk dichttrekken (Ik heb 200Mb VDSL) Maar zodat ik de download begrens op 190, dan heb ik prima TV
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Ik heb wat verder gezocht en blijkbaar heeft KPN een adaptive bitrate waarbij ze dus inderdaad de resolutie en bitrate terugschroeven bij een slechtere / vollopende verbinding.Ortep schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 20:54:
Ik kan die lage beeldkwaliteit wel forceren, Dan ga ik een aantal dikke files downloaden die mijn hele netwerk dichttrekken (Ik heb 200Mb VDSL) Maar zodat ik de download begrens op 190, dan heb ik prima TV
Ik zou echter niet verwachten dat @Ed Vertijsment hier last van kan hebben. Hij gaf aan dat zijn TV+ Box en router maar 10 meter uit elkaar staan. Of trekt ook hij zijn verbinding helemaal dicht met downloads?
Ik ben een vrij lichte internet gebruiker al heb ik een gigabit verbinding, Geen grote downloads en eigenlijk vooral normaal "internet en email" gebruik.Muis666 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 09:35:
[...]
Ik heb wat verder gezocht en blijkbaar heeft KPN een adaptive bitrate waarbij ze dus inderdaad de resolutie en bitrate terugschroeven bij een slechtere / vollopende verbinding.
Ik zou echter niet verwachten dat @Ed Vertijsment hier last van kan hebben. Hij gaf aan dat zijn TV+ Box en router maar 10 meter uit elkaar staan. Of trekt ook hij zijn verbinding helemaal dicht met downloads?
Probeer eens een speedtest app op je TV+ Box te installeren. Het lijkt er dus op dat die over WiFi niet de benodigde snelheid haalt... Je zou makkelijk > 100 Mbit moeten halen.Ed Vertijsment schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 09:41:
[...]
Ik ben een vrij lichte internet gebruiker al heb ik een gigabit verbinding, Geen grote downloads en eigenlijk vooral normaal "internet en email" gebruik.
Zojuist op mijn laptop ongeveer naast de setopbox een speedtest gedaan, download: ~573Mbps upload: ~398Mbps. De tv is "ff bezet" dus wellicht dat ik later daar nog een test op kan draaien (bedankt voor de tip). Zal ff terugkomen als ik de resultaten heb.Muis666 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 09:49:
[...]
Probeer eens een speedtest app op je TV+ Box te installeren. Het lijkt er dus op dat die over WiFi niet de benodigde snelheid haalt... Je zou makkelijk > 100 Mbit moeten halen.
Is dat zo'n SuperWifi schotel ? Hoe is deze aangesloten ? Draadloos ? Of bedraad ?Ed Vertijsment schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 17:06:
[...]
Wifi verbeteren al gedaan in die zin dat er een extender van kpn zelf op zolder naast het bureau staat, die 1m gaat prima.
Indien draadloos, lijkt het me beter om hem ergens halverwege het modem (beneden ?) en het bureau (boven) te plaatsen.
Steun mij en draag bij aan een wereld zonder MS --------- Random WTF
Superwifi idd, staat bedraad op zolder. Als ik die halverwege zet kom ik niet dichterbij de tv dan het modem al staat.Spasm schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 11:24:
[...]
Is dat zo'n SuperWifi schotel ? Hoe is deze aangesloten ? Draadloos ? Of bedraad ?
Indien draadloos, lijkt het me beter om hem ergens halverwege het modem (beneden ?) en het bureau (boven) te plaatsen.
Is er een mogelijkheid om alle series van streaming diensten in verder kijken te zien? Bij google tv dongle is dat overzicht standaard aanwezig.
Gedaan:Muis666 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 09:49:
[...]
Probeer eens een speedtest app op je TV+ Box te installeren. Het lijkt er dus op dat die over WiFi niet de benodigde snelheid haalt... Je zou makkelijk > 100 Mbit moeten halen.
0,95Mpbs, niet veel
In dezelfde kamer werkt de rest prima.
Dat is inderdaad wel heel weinig. Daarom geeft die speedtest alles boven rood aan, je hebt niet eens genoeg bandbreedte voor SD kwaliteit. Je weet zeker dat je TV+ Box met je Box 12 verbindt en niet met je access point op zolder?Ed Vertijsment schreef op maandag 22 juni 2026 @ 18:25:
[...]
Gedaan:[Afbeelding]
0,95Mpbs, niet veel
In dezelfde kamer werkt de rest prima.
Ik zou iets posten op het kpn forum. 1 Mbit op 10 meter afstand lijkt een hardware probleem in je TV+ Box, zeker gezien je laptop op dezelfde plek wel > 500 Mbit haalt.