Ed Vertijsment schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 22:30:
Hoi , sorry als ik een oud topic bump maar ben via de search hier gekomen. Ik twijfel over overstappen van Ziggo naar KPN, wij (kind, vrouw, ik) kijken zowel streaming als linear tv en dan ook overal, graag op de vaste tv anders op de tablet.
Ik lees zowel negatieve als positieve ervaringen over de tv box van kpn, dus ik vraag het gewoon nog een keer:
- hoe bevalt ie?
- kan ie draadloos aangesloten worden (ik heb geen coax of ethernet op de slaapkamer)?
- is er een Apple TV app voor KPN tv zodat ik geen box nodig heb om tv te kijken?
- if not: werkt AirPlay lekker (op alle zenders) voor de mobiele app als alternatief (voor slaapkamer tv)
Rare vraag misschien maar een van de dingen die ik vaak doe is de voice ding van de ab van Ziggo de instructie geven “spoel 8 minuten verder”, werkt fijn voor reclame blokken, kan zoiets bij KPN?
Bij voorbaat dank😬
- Bevalt prima, goede beeldkwaliteit, prima performance, zal vast een betere Android TV box beschikbaar zijn, maar wij kunnen alles wat we er mee willen op dit moment
- Ja kan via ethernet of wifi
- Het is een Android TV box en via de play store kun je apps installeren die hiervoor geschikt zijn, wat ik zo snel zie is dat Apple TV ook beschikbaar is als Android TV app, maar heb ik zelf nooit gebruikt, wel bijvoorbeeld Netflix, HBO Max, NPO, Disney+, Kodi, Spotify en Youtube
- AirPlay geen idee (geen Apple devices hier), maar je kunt sowieso wel Chromecast gebruiken om te casten richting het TV+ kastje en via de app op tablet/mobiele telefoon is het ook mogelijk om te casten richting andere devices (alleen via Android getest).
Mocht je TV zelf ook op Android TV draaien (of bijvoorbeeld een ander kastje zoals de Shield), kun je ook de TV+ app installeren, hoef je niet te casten en kun je gewoon TV kijken.