vtpeters schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:57:
Sinds een tijdje heb ik een NAS en ben bezig met het overzetten van m'n films op 1080p blu-ray's naar de Synology NAS.
Ik gebruik Plex als media server en heb een Plex Pass aangeschaft.
De films spelen we af m.b.v. de Plex app die we op de KPN TV+ (Andriod TV) box hebben geïnstalleerd.
De KPN TV+ box is d.m.v. een ethernet-kabel fysiek verbonden met het internet-modem van KPN.
Maar heel af en toe blijft na 'n tijdje afspelen de film 'hangen'. Niet altijd en niet bij elke film. En na een tijdje speelt de film weer even door en een paar momenten later hangt ie weer. Alsof de datastroom vanaf de NAS hapert. De bitrate kan het probleem niet zijn omdat ik alle films heb getranscodeerd om deze behoorlijk omlaag te krijgen.
Het stoppen en weer starten van de Plex app of van de KPN TV+ box biedt geen soelaas. Na herstart speelt de film weer even goed en treedt na een tijdje het probleem weer op.
Op mijn Android telefoon en Android tablet heb ik geen issues met het afspelen van films via de Plex app.
En via de Plex app op mijn Samsung televisie lijkt ook alles prima te werken.
Weet iemand raad of heeft iemand tips?
Misschien een beetje flauw maar ik heb een flinke tijd Kodi gebruikt en ook Plex, (betaald maar wel beter)
Todat ik al het gedoe zat was met verbindingsproblemen, ip's, instellingen, menu's etc.
Als het niet boeit om allemaal info te zien die je in principe ook gewoon op IMDB kan zoeken zou ik gewoon via VLC kijken.
Vind de Synology altijd moeiteloos zonder iedere keer weer opnieuw allerlei info in te moeten voeren als je weer eens een paar weken niet hebt gekeken.
En ook pauzeren, vooruit/achteruit spoelen etc. vele malen simpeler.
Dit is uiteraard mijn persoonlijke ervaring waar er ook ongetwijfeld mensen zijn die meer verstand van zaken hebben en bovenstaande problemen bv met Plex niet ervaren.
Dus "just my 2 cents"