Dank, de VIP5202 is een huur box en moet weer terug naar KPN.buzzlightyear schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:35:
[...]
Zonet even opgemeten: adapters steken nagenoeg zelfde uit, scheelt max iets van 1-2 mm.
Weet niet of je je VIP5202 zelf hebt aangeschaft en dus eventueel moet retouren maar vooralsnog kun je die 5202 naast het TV+ kastje blijven gebruiken. Just that you know 🙂
Ik heb een vraag voor mensen die de KPN iTV android box hebben (4k of zonder)
Ik wil graag kijken of de Tivimate app is te installeren... https://tivimate.com/ Kan iemand dat voor mij uitproberen? Ik heb zelf nog oude boxen liggen.
Ik wil graag kijken of de Tivimate app is te installeren... https://tivimate.com/ Kan iemand dat voor mij uitproberen? Ik heb zelf nog oude boxen liggen.
Geprobeerd en installeren is geen probleemsupayoshi schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:48:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/p5m0J602MSmFJeQDFEwCYOs3.jpg?f=user_large)
Ja werkt!supayoshi schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:48:
Draai ik zelf ook
Kan jij ook de nummers op de afstandsbediening gebruiken voor kanalen zappen in Tivimate?
Zou ik morgen even moeten proberen.supayoshi schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 23:17:
[...]
Kan jij ook de nummers op de afstandsbediening gebruiken voor kanalen zappen in Tivimate?![]()
![]()
Heb gewoon een favorieten lijst en gebruik hiervoor de P+/P-
Maar volgens mij werkt het met nummers ook
Krijg maar geen HDR op mijn Prime app.
Met andere apparaten werkt het prima.
Ja ik heb Dolby Vision is preffered optie en HDR op automatisch. Maar als een show geen Dolby Vision heeft zoals The Boys op Prime dan moet die standaard naar HDR switchen. Dat doet doen mijn native apps ook en mijn apple TV
Ja ik heb Dolby Vision is preffered optie en HDR op automatisch. Maar als een show geen Dolby Vision heeft zoals The Boys op Prime dan moet die standaard naar HDR switchen. Dat doet doen mijn native apps ook en mijn apple TV
Ik heb even gekeken, op mijn chromecast met google tv doet hij hetzelfde als op de kpn box. De app van mijn TV doet het wel goed. Ik denk dus dat het of aan de app ligt of aan android tv (daar draait de kpn + box op)lHybridl schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:05:
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Ben wel benieuwd, wat kan/doet die app precies?RvD86 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 23:34:
[...]
Zou ik morgen even moeten proberen.
Heb gewoon een favorieten lijst en gebruik hiervoor de P+/P-
Maar volgens mij werkt het met nummers ook
De TV+ box schakelt volgens mij nog niet automatisch tussen de Dolby Vision en de HDR, ondanks dat er eenlHybridl schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:05:
stand "HDR Automatisch" opzit. Waarschijnlijk heb je de voorkeur in het menu op DV staan, zet deze eens op de HDR modus, waarschijnlijk heb je dan bij je Amazon Prime dan ook de juiste HDR weergave.
Bij de HDR modus geeft hij trouwens wel de HLG weer, wat op o.a. de ESPN "UHD" gebruikt wordt, staat bij voorkeur deze op DV, zal er ook geen HLG weergave zijn.
Tot zover mijn ervaring met de juiste weergave van de HDR op de TV+ box.
Inhakend op de TV+ box, ondanks dat ik een 4K abo heb, geen beeld op geen van de drie UHD zenders momenteel, al van alles geprobeerd, van herstarten modum, de tv ontvanger zelf. Ook het stroomloos maken van beide voorgenoemde heeft geen beeld weergave, tot voor kort altijd prima gewerkt. Ik krijg wel de info balk van de drie zenders, ook het geluid is er maar geen beeld, blijft compleet zwart.
Iemand een idee?
Dat is een app om IPTV mee te kijken.Schmitzel schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:28:
[...]
Ben wel benieuwd, wat kan/doet die app precies?
Ah oke, heb je daar verder nog wat voor nodig behalve die app?
In die app moet je inloggen met je kpn account. En aan dat account moet wel een tv abonnement gekoppeld zijn.Schmitzel schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:41:
[...]
Ah oke, heb je daar verder nog wat voor nodig behalve die app?
Een andere mogelijkheid is https://tv.kpn.com/. Ook daar moet je eenmalig inloggen en moet wel een tv abonnement gekoppeld zijn.
Je kan Tivimate toch niet gebruiken in combinatie met een KPN abonnement? Die app is alleen voor wat minder legale streams toch?Muis666 schreef op maandag 2 september 2024 @ 12:28:
[...]
In die app moet je inloggen met je kpn account. En aan dat account moet wel een tv abonnement gekoppeld zijn.
Een andere mogelijkheid is https://tv.kpn.com/. Ook daar moet je eenmalig inloggen en moet wel een tv abonnement gekoppeld zijn.
Is gewoon een android box en kan naast elkaar draaien. Er bestaan ook legale streams, maar daarvoor wordt TiViMate inderdaad meestal niet gebruikt.Stefan22 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:00:
[...]
Je kan Tivimate toch niet gebruiken in combinatie met een KPN abonnement? Die app is alleen voor wat minder legale streams toch?
Goedemiddag,
ik heb een vraagje en hoop dat iemand de oplossing voor me heeft.
Vanaf de glasvezelkast heb ik een USG3 geïnstalleerd en dit werkt eigenlijk met de scripts al jaren goed. Soms een keer extra de IGMP restarten na wat problemen. Maar goed dat is te doen.
Nu heb ik alleen dat 1 van de KPN tv kastjes geen update meer wilt halen. Ik krijg een 301 error.
KPN zegt je moet de experia box er weer tussen zetten en dan kan je alles updaten.
Dit lijkt me niet de beste weg.Want dan zit ik iedere keer in de shit met een update.
Weet iemand toevallig of er automatisch iets van een poort of software link geblockt wordt in de USG3?
( ik ben geen netwerk goeroe maar wel redelijk handig)
ik heb een vraagje en hoop dat iemand de oplossing voor me heeft.
Vanaf de glasvezelkast heb ik een USG3 geïnstalleerd en dit werkt eigenlijk met de scripts al jaren goed. Soms een keer extra de IGMP restarten na wat problemen. Maar goed dat is te doen.
Nu heb ik alleen dat 1 van de KPN tv kastjes geen update meer wilt halen. Ik krijg een 301 error.
KPN zegt je moet de experia box er weer tussen zetten en dan kan je alles updaten.
Dit lijkt me niet de beste weg.Want dan zit ik iedere keer in de shit met een update.
Weet iemand toevallig of er automatisch iets van een poort of software link geblockt wordt in de USG3?
Its all in the little things that people do..
Misschien een stomme vraag en denk dat ik het antwoord al weet maar blijkbaar is Ziggo Sport (zender 233) niet gratis toegankelijk als je het Ziggo Sport pakket opzegt?
Ik was altijd in de veronderstelling dat je betaald voor de extra zenders (Ziggo sport 2 tm 6) maar dat je wel toegang had tot een zender van Ziggo.
Behoorlijk balen dit.
Ik was altijd in de veronderstelling dat je betaald voor de extra zenders (Ziggo sport 2 tm 6) maar dat je wel toegang had tot een zender van Ziggo.
Behoorlijk balen dit.
Dat is alleen bij Ziggo zo.
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Ik heb geen USG3 of TV+, maar het probleem komt bekend voor.ptjuh schreef op woensdag 4 september 2024 @ 12:23:
Voor het updaten van de VIP5202 (KPN TV) is het noodzakelijk dat er ook een DNS van KPN wordt gebruikt om de update server te bereiken.
Dus als je nu alleen Google DNS of Cloudflare DNS gebruikt op de USG3 dan werkt updaten mogelijk niet. Voer dan achteraan in de DNS lijst ook een KPN DNS server toe en het probleem zou opgelost moeten zijn.
Deze info is dus voor gewoon KPN TV, maar mogelijk ook relevant voor TV+.
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik heb het idee van wel. Dus bij deze een leuke link:
https://community.kpn.com...-app-voor-smart-tv-622257
En dan vanavond deze melding: nieuws: KPN heeft een storing, televisiekijken mogelijk verhinderd
Zou het 1 met het ander te maken hebben?
https://community.kpn.com...-app-voor-smart-tv-622257
De deadline voor aanmelding is 20 oktober 2024.Afgelopen zomer hebben we de gloednieuwe TV+ App gelanceerd voor je smartphone en tablet. Nu nodigen we je van harte uit om deel te nemen aan de bètatest van onze nieuwe KPN TV+ App voor Smart TV! Net als de mobiele app is deze ontworpen om je kijkervaring te verbeteren door live tv en streamingdiensten te combineren in één handige app op je Smart TV.
En dan vanavond deze melding: nieuws: KPN heeft een storing, televisiekijken mogelijk verhinderd
Zou het 1 met het ander te maken hebben?
[ Voor 20% gewijzigd door Witlof op 15-10-2024 21:07 . Reden: storing toegevoegd ]
Vorige week de TV+ box voor mijn moeder besteld ter vervanging van de trage interactieve TV kachel.
Blijkbaar moest er ook iets vervangen worden aan de glasvezelaansluiting waardoor er ook een monteur ingepland was. Prima service
Echter begonnen de problemen tijdens haar 1e TV kijk avond: geen verbinding, haal de stekker van uw modem los en wacht 30sec. voor u de stekker er weer in steekt.
Moeders aan de lijn en uitgelegd wat een modem is en waar die staat, zonder resultaat, dus ook de stekker van de TV box eruit laten halen en na opnieuw opstarten was er weer beeld. Leg uit dat omdat die nieuwe is er nog updates opgehaald worden. So far so good.
Had al afgesproken om het weekend langs te komen om het nieuwe TV kastje te installeren (tijdens de bestelling was er nog geen sprake van een monteur en ze woont 150Km ver weg).
Het kastje bleek al een aantal keer de storingsmelding te hebben gegeven, ze trok maar steeds de stekker er uit. Tijdens mijn aanwezigheid ook weer, dit is niet goed en als het zo blijft volgende week KPN bellen.
Dus op onderzoek uit en in het berichtenscherm een melding over geen wifi verbinding.
WiFi uitgezet op de box en zeg dat de monteur dit eigenlijk had moeten doen als dit een bekend probleem is. Nog geen uur later weer storing. Wifi maar ingesteld, maar was ook niet de oplossing.
Volgende storingsmoment ook maar in de andere melding over verbinding met <MAC> adres gedoken en deze geselecteerd, daarna geen storing meer gehad.
Zijn dit bekende problemen en waarom niet gefixed door KPN in de software/firmware
Zonder een handige zoon had mijn moeder nog dagelijks de box moeten herstarten en vervolgens uren aan de lijn gezeten met KPN om het gefixed te krijgen.
In het verleden had ze problemen met de vaste lijn, deze ging niet meer over als ze gebeld werd. KPN bleef volhouden dat er niets aan de hand was. Uiteindelijk een monteur langs gestuurd en na de 3e modemwissel was wel duidelijk dat het probleem in de centrale zat. Monteur had de boel ook zeer slordig achtergelaten, 1 van de modems geplaatst en de wifi niet aangepast naar de oude instellingen. Alle apparatuur in huis ontregeld. Dus deze keer verteld dat ze me moest bellen als de monteur er was om te voorkomen dat de boel weer ontregeld zou raken. Is niet echt mijn hobby om op printers / audioapparatuur / TV / GSM wifi codes in te kloppen.
Terug naar de TV+ box. Apparaat is echt van deze tijd en werkt lekker soepel.
Laptop hele weekend niet uit de tas gehaald om Ziggo (MotoGP) en F1TV te kijken via HDMI op de TV.
Ziggo GO via chromecasten vanaf mobiel en F1TV app toegevoegd aan de box.
Ook uitleggen hoe terugkijken, bekijken vanaf begin en NOS live app is te starten ging makkelijk.
Als je niet meer weet in welk menu je zit druk je op de Home (paniek) button
Toppertje deze TV+ box op de installatie perikelen na dan..
Blijkbaar moest er ook iets vervangen worden aan de glasvezelaansluiting waardoor er ook een monteur ingepland was. Prima service
Echter begonnen de problemen tijdens haar 1e TV kijk avond: geen verbinding, haal de stekker van uw modem los en wacht 30sec. voor u de stekker er weer in steekt.
Moeders aan de lijn en uitgelegd wat een modem is en waar die staat, zonder resultaat, dus ook de stekker van de TV box eruit laten halen en na opnieuw opstarten was er weer beeld. Leg uit dat omdat die nieuwe is er nog updates opgehaald worden. So far so good.
Had al afgesproken om het weekend langs te komen om het nieuwe TV kastje te installeren (tijdens de bestelling was er nog geen sprake van een monteur en ze woont 150Km ver weg).
Het kastje bleek al een aantal keer de storingsmelding te hebben gegeven, ze trok maar steeds de stekker er uit. Tijdens mijn aanwezigheid ook weer, dit is niet goed en als het zo blijft volgende week KPN bellen.
Dus op onderzoek uit en in het berichtenscherm een melding over geen wifi verbinding.
WiFi uitgezet op de box en zeg dat de monteur dit eigenlijk had moeten doen als dit een bekend probleem is. Nog geen uur later weer storing. Wifi maar ingesteld, maar was ook niet de oplossing.
Volgende storingsmoment ook maar in de andere melding over verbinding met <MAC> adres gedoken en deze geselecteerd, daarna geen storing meer gehad.
Zijn dit bekende problemen en waarom niet gefixed door KPN in de software/firmware
Zonder een handige zoon had mijn moeder nog dagelijks de box moeten herstarten en vervolgens uren aan de lijn gezeten met KPN om het gefixed te krijgen.
In het verleden had ze problemen met de vaste lijn, deze ging niet meer over als ze gebeld werd. KPN bleef volhouden dat er niets aan de hand was. Uiteindelijk een monteur langs gestuurd en na de 3e modemwissel was wel duidelijk dat het probleem in de centrale zat. Monteur had de boel ook zeer slordig achtergelaten, 1 van de modems geplaatst en de wifi niet aangepast naar de oude instellingen. Alle apparatuur in huis ontregeld. Dus deze keer verteld dat ze me moest bellen als de monteur er was om te voorkomen dat de boel weer ontregeld zou raken. Is niet echt mijn hobby om op printers / audioapparatuur / TV / GSM wifi codes in te kloppen.
Terug naar de TV+ box. Apparaat is echt van deze tijd en werkt lekker soepel.
Laptop hele weekend niet uit de tas gehaald om Ziggo (MotoGP) en F1TV te kijken via HDMI op de TV.
Ziggo GO via chromecasten vanaf mobiel en F1TV app toegevoegd aan de box.
Ook uitleggen hoe terugkijken, bekijken vanaf begin en NOS live app is te starten ging makkelijk.
Als je niet meer weet in welk menu je zit druk je op de Home (paniek) button
Toppertje deze TV+ box op de installatie perikelen na dan..
[ Voor 3% gewijzigd door Aapmansz op 20-10-2024 18:05 ]
Weet iemand hier hoe ik mijn Netflix koppel/activeer via KPN?
Heb de entertainment korting aangezet (zie ik ook op de factuur) maar er word nog steeds via Netflix afgeschreven ?
Misschien doe ik iets verkeerd.
Heb de entertainment korting aangezet (zie ik ook op de factuur) maar er word nog steeds via Netflix afgeschreven ?
Je moet hem 2 keer activeren.Pimmuz schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:32:
Weet iemand hier hoe ik mijn Netflix koppel/activeer via KPN?
Daarna alle 2 uitzetten dan 1 weer aanzetten. Dan laat je de 2 de aan staan dan moet het goed komen.
Ik moest gewoon weereens beter lezen & opletten aangezien ik er keurig een mail over had ontvangen dus alles werkt nu primaMartNL schreef op donderdag 7 november 2024 @ 23:46:
[...]
Je moet hem 2 keer activeren.
Daarna alle 2 uitzetten dan 1 weer aanzetten. Dan laat je de 2 de aan staan dan moet het goed komen.
Hoi mede tweakers...
Mijn abb kan ik verlengen en overstappen naar kpn+ tv. Verder blijft alles hetzelde maar ik ben wel 12 euro per maand goedkoper uit.
Nou lees je vooral over de problemen met het nieuwe kpn+ kastje en niet over de dingen die wel goed gaan en lijkt de overstap dus een slecht idee.
Hoe denken jullie hierover? Is het nieuwe kastje al stabiel genoeg? Of waar lopen jullie nog tegenaan?
Mijn abb kan ik verlengen en overstappen naar kpn+ tv. Verder blijft alles hetzelde maar ik ben wel 12 euro per maand goedkoper uit.
Nou lees je vooral over de problemen met het nieuwe kpn+ kastje en niet over de dingen die wel goed gaan en lijkt de overstap dus een slecht idee.
Hoe denken jullie hierover? Is het nieuwe kastje al stabiel genoeg? Of waar lopen jullie nog tegenaan?
Inmiddels hebben wij het kastje ruim een jaar en op en die bekende problemen hebben wij gelukkig niet.
De meeste bugs zullen er inmiddels ook wel uit zijn.
Zou ook niet meer terug willen naar het oude kastje.
Hier heb je alles (tv + alle streamingsdiensten) in 1.
Eerder had ik naast het tv kastje nog een chromecast nodig.
Wij zijn er tevreden over.
Kinderen en vrouwlief kunnen er ook goed hun weg mee vinden😊
De meeste bugs zullen er inmiddels ook wel uit zijn.
Zou ook niet meer terug willen naar het oude kastje.
Hier heb je alles (tv + alle streamingsdiensten) in 1.
Eerder had ik naast het tv kastje nog een chromecast nodig.
Wij zijn er tevreden over.
Kinderen en vrouwlief kunnen er ook goed hun weg mee vinden😊
Hier een meer dan tevreden gebruiker van TV+. Alle problemen die bij de introductie aanwezig waren, zijn verleden tijd.frank.. schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 23:24:
Hoi mede tweakers...
Mag ik vragen waar jij nog informatie leest dat er nog veel problemen zouden zijn met de TV+ Box?
De TV+ box draait naar volle tevredenheid hier al sinds de 1e introductie bij KPN.
Prima box en lekker vlot, kortom dik tevreden
Prima box en lekker vlot, kortom dik tevreden
Ik las deze op het kpn forum. Waren vooral geluidproblemen.JaRuBe schreef op woensdag 13 november 2024 @ 07:18:
[...]
Hier een meer dan tevreden gebruiker van TV+. Alle problemen die bij de introductie aanwezig waren, zijn verleden tijd.
Mag ik vragen waar jij nog informatie leest dat er nog veel problemen zouden zijn met de TV+ Box?
Maar goed te horen dat de problemen zijn aangepakt door KPN. Hoop tevreden gebruikers zo te horen. Denk dat ik ook maar eens de overstap ga maken.
Bedankt allemaal voor jullie reacties
Ik had zelf tot voort kort nog best vaak lipsync issues en haperend beeld. Toen heb ik voor de grap eens mijn switch tussen het modem en de kpn box uit gehaald en voilá, weg zijn alle problemen. Tijd voor een nieuwe switch dus...
@Jorizzz ondersteunt je switch IGMP snooping? Dat is namelijk nodig om multicast goed te laten werken. Als je switch dat niet ondersteunt kun je inderdaad de problemen krijgen die je noemt.
Hier idd ook een tevreden gebruiker van TV+, eigenlijk nauwelijks problemen. En als er iets aan de hand is lost een herstart van het kastje dat op.
Hier idd ook een tevreden gebruiker van TV+, eigenlijk nauwelijks problemen. En als er iets aan de hand is lost een herstart van het kastje dat op.
[ Voor 28% gewijzigd door JungleJim op 13-11-2024 10:47 ]
Oeh, dat is een goede om te onthouden, thanks!JungleJim schreef op woensdag 13 november 2024 @ 10:45:
@Jorizzz ondersteunt je switch IGMP snooping? Dat is namelijk nodig om multicast goed te laten werken. Als je switch dat niet ondersteunt kun je inderdaad de problemen krijgen die je noemt.
Afgelopen week mijn vrouw overtuigd om over te stappen op TV+ (we hadden 4K kastjes, zonder 4K abbo en een aparte nvidia shield)
Positief:
- nog maar 1 kastje nodig (uiteindelijk),
- alles draait soepel.
- android tv met echte tv kijken werkt beter dan verwacht
negatief:
- maar 1 witte afstandsbediening aan te sluiten, de zwarte comfort+ dus bestelde en erbij aangesloten. (Pos: deze heeft ook een TV knop die op de witte ontbreekt)
- ik krijg disney+ met geen mogelijkheid ingelogd. Heeft iemand enig idee? disney+ app opnieuw geinstalleerd, cache gewist, proberen in te loggen met mobiel, 2fa code in de mail en ouderwets username/password. In alle gevallen krijg ik wel een mail dat er een nieuw device is toegevoegd, maar blijft de app hangen op inloggen.
Positief:
- nog maar 1 kastje nodig (uiteindelijk),
- alles draait soepel.
- android tv met echte tv kijken werkt beter dan verwacht
negatief:
- maar 1 witte afstandsbediening aan te sluiten, de zwarte comfort+ dus bestelde en erbij aangesloten. (Pos: deze heeft ook een TV knop die op de witte ontbreekt)
- ik krijg disney+ met geen mogelijkheid ingelogd. Heeft iemand enig idee? disney+ app opnieuw geinstalleerd, cache gewist, proberen in te loggen met mobiel, 2fa code in de mail en ouderwets username/password. In alle gevallen krijg ik wel een mail dat er een nieuw device is toegevoegd, maar blijft de app hangen op inloggen.
“An elephant is a mouse with an operating system”
heb nog wat problemen met syncen geluid lip beweging, youtube knalt eruit na een aantal filmpjes , spontane reboots, er moet nog echt het 1 en ander gebeuren anders ga ik naar iets anders
Heeft iemand ervaring met de KPN TV+ app op een geroot Android toestel (telefoon)?
Werkt die app op een geroot device, of heeft KPN dat geblokkeerd?
Op mijn BL-unlocked en geroote (Magisk) telefoon met stock Android 14 werkt de app namelijk niet. Hij start wel, laat de gids zien etc, maar het afspelen werkt niet. Noch live TV, noch opnames. noch terugkijken.
Kan iemand bevestigen dat het wel of niet hoort te werken?
Zou het helpen om root te verbergen met één van de daarvoor beschikbare methodes?
Op mijn BL-unlocked en geroote (Magisk) telefoon met stock Android 14 werkt de app namelijk niet. Hij start wel, laat de gids zien etc, maar het afspelen werkt niet. Noch live TV, noch opnames. noch terugkijken.
Zou het helpen om root te verbergen met één van de daarvoor beschikbare methodes?
Ik heb sinds maandag de KPN tv+ box.
Hoort die zo traag te zijn of is dat alleen in het begin?
Ik heb de eco-stand uit.
Verdere instellingen om het sneller te krijgen kan ik niet vinden.
Ik heb de eco-stand uit.
@Thombias Nee, hoor, de KPN TV+ box draait normaliter gewoon, niet traag maar ook niet supersnel.
Heb je hem bedraad of via WIFI aangesloten, bedraad verdient wel de voorkeur, beveelt KPN ook zelf aan? Ik vind hem gewoon voldoen, merk nagenoeg geen verschil met een NEXT box van Ziggo ernaast.
Heb je hem bedraad of via WIFI aangesloten, bedraad verdient wel de voorkeur, beveelt KPN ook zelf aan? Ik vind hem gewoon voldoen, merk nagenoeg geen verschil met een NEXT box van Ziggo ernaast.
Ik vind het zeker niet traag.Thombias schreef op woensdag 18 december 2024 @ 17:34:
Ik heb sinds maandag de KPN tv+ box.
Ik heb de eco-stand uit.
Maar dat kan perceptie zijn.
Wat ervaar jij als traag?
Ik had hem bedraad. Opstarten is echt traag minstens 30-40 seconden. Verder valt het eigenlijk wel mee maar toch merkbaar trager dan de vip5202. Die heb ik dus vanavond weer aangesloten. Die loopt toch vloeiender.dinandus schreef op woensdag 18 december 2024 @ 17:43:
@Thombias Nee, hoor, de KPN TV+ box draait normaliter gewoon, niet traag maar ook niet supersnel.
Als opstarten 30-40 sec is, dan moet deze wel op de eco-stand staan. Weet je deze dat je deze op "Snelle start" hebt staan? Hier wat info.Thombias schreef op woensdag 18 december 2024 @ 21:29:
[...]
Ik had hem bedraad. Opstarten is echt traag minstens 30-40 seconden. Verder valt het eigenlijk wel mee maar toch merkbaar trager dan de vip5202. Die heb ik dus vanavond weer aangesloten. Die loopt toch vloeiender.
Wat ervaar je verder nog als traag? Want ik die TV+ Box draait hier stukken beter dan die 5202.
Op mijn telefoon met lineageos 21 (android 14) en root met magisk werkt de app probleemloos. Ik heb de app zelf niet verborgen voor root. Wel de magisk manager op hide gezet en enforce denylist staat aan.deechtewber schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:53:
Heeft iemand ervaring met de KPN TV+ app op een geroot Android toestel (telefoon)?
Hij stond echt op eco stand/snelle stand.JaRuBe schreef op woensdag 18 december 2024 @ 23:27:
[...]
Als opstarten 30-40 sec is, dan moet deze wel op de eco-stand staan. Weet je deze dat je deze op "Snelle start" hebt staan? Hier wat info.
Wat ervaar je verder nog als traag? Want ik die TV+ Box draait hier stukken beter dan die 5202.
Ik zal wel een maandagmorgen model hebben gekregen.
Ik ga hem in een proef opstelling wel even verder testen.
Bestaat er al een root methode voor dit kastje?
[ Voor 8% gewijzigd door Thombias op 19-12-2024 08:24 ]
@Thombias Kijk eens naar de laatste post van dit topic: https://community.kpn.com...68&postid=10121#post10121
Toen ik het kastje maandag binnenkreeg was dat het eerste wat er gebeurde. De updates(firmware/etc.).katban schreef op donderdag 19 december 2024 @ 08:41:
@Thombias Kijk eens naar de laatste post van dit topic: https://community.kpn.com...68&postid=10121#post10121
Er zit 5 seconde tussen het wisselen van zender.
[ Voor 6% gewijzigd door Thombias op 19-12-2024 08:57 ]
Bij mij zitten er ook een aantal seconden tussen.
Het wisselen gaat wel snel, maar voor ik echt beeld heb ben ik wel even verder.
Ook gebeurt het regelmatig dat ik na het aanzetten geen geluid heb. Als ik dan naar een andere zender ga en weer terug dan werkt alles weer.
Bedraad of wifi maakt niet uit. Eco of snel ook niet.
Ik lijd er niet echt onder, maar het viel me wel op.
Het wisselen gaat wel snel, maar voor ik echt beeld heb ben ik wel even verder.
Ook gebeurt het regelmatig dat ik na het aanzetten geen geluid heb. Als ik dan naar een andere zender ga en weer terug dan werkt alles weer.
Bedraad of wifi maakt niet uit. Eco of snel ook niet.
Ik lijd er niet echt onder, maar het viel me wel op.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Helaas went het. Want zo komen ze er bij KPN wel mee weg. Als je na een jaar kunt overstappen merk je het al niet meer.
Heb hier ook nog steeds vreemde en stomme dingen, maar je leert ermee leven. Gelukkig is het al een stuk beter dan net na de release. Alleen veel beter dan wat het nu is, verwacht ik niet meer...
https://github.com/hadoop...blob/main/docs/hacking.md
Heb hier ook nog steeds vreemde en stomme dingen, maar je leert ermee leven. Gelukkig is het al een stuk beter dan net na de release. Alleen veel beter dan wat het nu is, verwacht ik niet meer...
Volgens mij niet. En ik denk ook niet dat dat snel gaat gebeuren. Wat zou je er precies mee willen?Thombias schreef op donderdag 19 december 2024 @ 08:20:
[...]
Bestaat er al een root methode voor dit kastje?
Op het moment geen plannen. Maar anders gewoon voor de hobby een beetje tweaken van de UI.barrymossel schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:37:
Helaas went het. Want zo komen ze er bij KPN wel mee weg. Als je na een jaar kunt overstappen merk je het al niet meer.
[...]
Volgens mij niet. En ik denk ook niet dat dat snel gaat gebeuren. Wat zou je er precies mee willen?
Maar ik heb er geen plannen mee. Was gewoon benieuwd of er al wat mensen mee bezig waren geweest.
Mjin contract met KPN is inmiddels opgezegd. Met internet geen klagen, met het vorige TV platform ook niet maar TV+ is gewoon een drama hier. Live TV kijken (wat wij eigenlijk nooit doen) werkt wel goed maar alles daar omheen heeft te vaak storing.
Opnames die het helemaal niet doen, of waarvan het geluid niet synchroon loopt, random foutmeldingen, zwart beeld, chromecast functie die niet of half werkt, instellingen die gereset worden en ga zo maar door. Het ligt niet aan de verbinding want deze problemen komen en gaan. Een reboot van het kastje lost sommige dingen tijdelijk op maar het is gewoon een puinhoop. Misschien heb ik net als @Thombias een maandagmorgen model ofzo aangezien anderen in dit topic volhouden geen problemen ter ervaren maar feit is gewoon dat het als platform niet voor iedereen stabiel is.
De inmiddels aangekochte Google TV streamer is een verademing. Alles werkt vlekkeloos en ben ik erachter dat ook TV kijken prima gaat via de diverse apps die beschikbaar zijn. Eerlijk is eerlijk, het is even wennen maar uiteindelijk een veel betere ervaring dan TV+.
Opnames die het helemaal niet doen, of waarvan het geluid niet synchroon loopt, random foutmeldingen, zwart beeld, chromecast functie die niet of half werkt, instellingen die gereset worden en ga zo maar door. Het ligt niet aan de verbinding want deze problemen komen en gaan. Een reboot van het kastje lost sommige dingen tijdelijk op maar het is gewoon een puinhoop. Misschien heb ik net als @Thombias een maandagmorgen model ofzo aangezien anderen in dit topic volhouden geen problemen ter ervaren maar feit is gewoon dat het als platform niet voor iedereen stabiel is.
De inmiddels aangekochte Google TV streamer is een verademing. Alles werkt vlekkeloos en ben ik erachter dat ook TV kijken prima gaat via de diverse apps die beschikbaar zijn. Eerlijk is eerlijk, het is even wennen maar uiteindelijk een veel betere ervaring dan TV+.
Dank voor je bericht. Ik heb exact dezelfde config. Dus ook de magisk manager op hide en enforce denylist aan, maar de TV app niet aangevinkt in die denylist. En jij hebt per definitie ook een unlocked botloader net als ik. Vreemd dat die app het bij mij al eindeloos niet doet dan.RedNas74 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 06:54:
[...]
Op mijn telefoon met lineageos 21 (android 14) en root met magisk werkt de app probleemloos. Ik heb de app zelf niet verborgen voor root. Wel de magisk manager op hide gezet en enforce denylist staat aan.
Mag ik vragen wat voor telefoon jij hebt? Misschien ligt het aan mijn Oneplus 11.
[ Voor 6% gewijzigd door deechtewber op 20-12-2024 10:30 ]
Ik heb een Xiaomi Mi 9t.deechtewber schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:29:
[...]
Dank voor je bericht. Ik heb exact dezelfde config. Dus ook de magisk manager op hide en enforce denylist aan, maar de TV app niet aangevinkt in die denylist. En jij hebt per definitie ook een unlocked botloader net als ik. Vreemd dat die app het bij mij al eindeloos niet doet dan.
Mag ik vragen wat voor telefoon jij hebt? Misschien ligt het aan mijn Oneplus 11.
Blijkbaar komt er een nieuw type TV ontvanger uit in 2025 :
https://www.androidtv-guide.com/pay-tv-provider/kpn-vsb3918/
Misschien ter vervanging of aanvulling van de KPN TV+ Box
Hier ook deze ervaringen. Komen van een (eindelijk goed) werkend arris 5202 systeem af. Maar wat een drama is dat tv+ systeem.RubenDJ schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:12:
Mjin contract met KPN is inmiddels opgezegd. Met internet geen klagen, met het vorige TV platform ook niet maar TV+ is gewoon een drama hier. Live TV kijken (wat wij eigenlijk nooit doen) werkt wel goed maar alles daar omheen heeft te vaak storing.
Kleine opsomming van de lopende dingen:
- opstarten duurt normaal 3 seconden maar de laatste weken tot meer dan 1 minuut
- zappen gaat traag
- gids is traag
- beeld in gids gaat ineens op zwart, dan weer beeld, dan weer zwart-
- opnames afspelen pauzeren ineens
- hele systeem wordt trager. Om de dag opnieuw opstarten maakt het kastje weer wat sneller maar is van korte duur en lijkt me niet oke
- spontane reboots van de launcher tijdens het tv kijken
-soms ineens hele rare storingen zoals gelijk op pauze springen als je naar een ander kanaal zapt.
Hoevaak we dit systeem wel niet opnieuw moeten opstarten om de storingen te laten verdwijnen.... 😞🫤
En dit is slechts een deel van de problemen die we ervaren.
De apps erop gebruiken we niet, behalve F1 tv. Dit werkt wel goed (lees handiger dan streamen via telefoon)
Internet is meer dan snel genoeg (100+mb) en het systeem zit rechtstreeks aangesloten op de Fritzbox.
Dit wordt echt uitzitten.
Idem...Ginger Tosser schreef op zondag 29 december 2024 @ 12:48:
[...]
Hier ook deze ervaringen. Komen van een (eindelijk goed) werkend arris 5202 systeem af. Maar wat een drama is dat tv+ systeem.
Kleine opsomming van de lopende dingen:
- opstarten duurt normaal 3 seconden maar de laatste weken tot meer dan 1 minuut
- zappen gaat traag
- gids is traag
- beeld in gids gaat ineens op zwart, dan weer beeld, dan weer zwart-
- opnames afspelen pauzeren ineens
- hele systeem wordt trager. Om de dag opnieuw opstarten maakt het kastje weer wat sneller maar is van korte duur en lijkt me niet oke
- spontane reboots van de launcher tijdens het tv kijken
-soms ineens hele rare storingen zoals gelijk op pauze springen als je naar een ander kanaal zapt.
Hoevaak we dit systeem wel niet opnieuw moeten opstarten om de storingen te laten verdwijnen.... 😞🫤
En dit is slechts een deel van de problemen die we ervaren.
De apps erop gebruiken we niet, behalve F1 tv. Dit werkt wel goed (lees handiger dan streamen via telefoon)
Internet is meer dan snel genoeg (100+mb) en het systeem zit rechtstreeks aangesloten op de Fritzbox.
Dit wordt echt uitzitten.
Ik heb zelfs nog in het testpanel van TV+ gezeten. Velen gaven aan het platform nog niet klaar te vinden, maar KPN heeft het toch in de markt gezet.
KPN heeft mij toen nog 9 maanden zowel mijn VIPS5202 als TV+ naast elkaar laten gebruiken, maar toen moest ik over naar TV+. Prima... TV bij KPN opgezegd en ik gebruik nu NLZIET icm KPN Glas. Een stapje terug in beeldkwaliteit, maar gezien we weinig lineaire TV kijken niet echt een issue.
Gewoon een NVidia shield, welke lekker met dezelfde AB te bedienen is als mijn TV en mijn versterker en we zijn van alle gemakken voorzien.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ben hard op zoek naar een andere manier van tv kijken. Even nlziet geprobeerd maar dat was binnen een half uur al bekeken, dat ging het niet worden.TFHfony schreef op zondag 29 december 2024 @ 13:16:
[...]
Idem...
Ik heb zelfs nog in het testpanel van TV+ gezeten. Velen gaven aan het platform nog niet klaar te vinden, maar KPN heeft het toch in de markt gezet.
KPN heeft mij toen nog 9 maanden zowel mijn VIPS5202 als TV+ naast elkaar laten gebruiken, maar toen moest ik over naar TV+. Prima... TV bij KPN opgezegd en ik gebruik nu NLZIET icm KPN Glas. Een stapje terug in beeldkwaliteit, maar gezien we weinig lineaire TV kijken niet echt een issue.
Gewoon een NVidia shield, welke lekker met dezelfde AB te bedienen is als mijn TV en mijn versterker en we zijn van alle gemakken voorzien.
Wij kijken juist lineair tv en zelden Disney of dergelijke. En als we dat al doen gaat dat via de tv en niet via een ander kastje.
@Ginger Tosser Als je de KPN TV+ eens direct (bekabeld) op je KPN modem aansluit, dus zonder je Fritz box ertussen? Denk dat dan een deel van je benoemde problemen minder worden, c,q, verdwijnen?
Ik heb de TV+ box direct op het modem 12 vb versie en heb ik geen problemen zoals jij ze benoemt.
Ik heb de TV+ box direct op het modem 12 vb versie en heb ik geen problemen zoals jij ze benoemt.
De naam 'Soundbox' suggereert zoiets: https://www.sagemcom.com/...solutions/audio-solutionsMapje schreef op zondag 29 december 2024 @ 07:58:
Blijkbaar komt er een nieuw type TV ontvanger uit in 2025 :
TV decoder met ingebouwde (smart) speaker. Vast en zeker tegen een meerprijs per maand.
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Ik heb alleen de Fritzbox, overgehouden van XS4All.dinandus schreef op zondag 29 december 2024 @ 13:38:
@Ginger Tosser Als je de KPN TV+ eens direct (bekabeld) op je KPN modem aansluit, dus zonder je Fritz box ertussen? Denk dat dan een deel van je benoemde problemen minder worden, c,q, verdwijnen?
Een kpn modem heb ik niet en krijg ik zelfs niet. Ondanks navraag (zeuren) bij kpn. Klantenbinding heer dat geloof ik.... 🤔
Ik heb exact dezelfde problemen, ik had ook een Fritzbox en omdat KPN aangaf dat dit het probleem was heb ik aangegeven dat ik dan wel op hun modem zou overgaan, deze enkele dagen later bezorgd. Maar de problemen zijn er nog steeds. even naar de gids en er wordt een reset uitgevoerd even het geluid harder of zachter zetten , reset. Naar het menu gaan dan of een reset of een onleesbaar donker scherm, de monteur die in het beging maart 2023 hier was gaf al aan dat dit product nooit op de markt had mogen komen, hij klaagde er ook over dat het menu telkens werd veranderd en dat hij telkens opnieuw de weg moest vinden wat niet makkelijk was , laat staan dat een gebruiker de weg weet te vinden, als deze toch gevonden is, dan is het de volgende keer weer veranderd.
Leuk KPN TV maar ik heb er mijn buik van vol, ik ga denk ik maar terug naar de schotel.
Leuk KPN TV maar ik heb er mijn buik van vol, ik ga denk ik maar terug naar de schotel.
@bertdendekker neem aan dat je deze klachten bij KPN ook hebt gemeld, ook op hun forum?
Lijkt wel wat op hoe sommige acties waren bij gebruik van de KPN TV app als je deze online zou gebruiken.
Deze schijnen nu wel inmiddels opgelost.
Lijkt wel wat op hoe sommige acties waren bij gebruik van de KPN TV app als je deze online zou gebruiken.
Deze schijnen nu wel inmiddels opgelost.
Hier gewoon nog altijd 0 klachten alles werkt super met kpn modem getest en nu al 1,5 jaar met eigen apparatuur ook geen probleem.
Niks traag alles snel
Niks traag alles snel
Geluksvogel. Ik had eerst een modem dat na 24 uur geen ip adressen meer uitgaf. Dat was op te lossen door een schakelklok die iedere dag de stroom er 1 minuut af haalde.mgiebels schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 14:53:
Hier gewoon nog altijd 0 klachten alles werkt super met kpn modem getest en nu al 1,5 jaar met eigen apparatuur ook geen probleem.
Niks traag alles snel
Nu heb ik een Fritzbox, ook kpn, die werkt goed.
Maar de tv is ontstellend traag kanaal wisselen duurt 5 seconden. Lipsync is hopeloos, bij aanzetten is er soms geen geluid.
Alles bedraad aangesloten regelrecht op de fritzbox
Ik ben het roerend eens met @bertdendekker. Ik heb meerdere TV+ kasjes en beide vertonen dezelfde kuren.
Reset zichzelf op onwillekeurige tijdstippen, niet vaak maar het gebeurt. De beeldkwaliteit is nog wel te doen maar de geluidkwaliteit is gewoonweg bagger. Instelmogelijkheden zijn er nagenoeg niet.
Ze updaten iedere 14 dagen van alles, waarvan 90% onzin en voor mij nutteloos is, maar om de elementaire problemen op te lossen daar zie je maar erg weinig van terug in de updates.
Daarbij zijn die dingen ook nog een erg traag.
Ik heb het ook voor een groot gedeelte gehad met die Android kastjes en ben weer terug aan het gaan naar de schotel, wat een verademing om met te zien hoe snel Enigma is en de beeld en geluidskwaliteit is.
Voor de Nederlandse zenders zal ik TV+ nog wel blijven gebruiken maar voor de rest, nee.
Reset zichzelf op onwillekeurige tijdstippen, niet vaak maar het gebeurt. De beeldkwaliteit is nog wel te doen maar de geluidkwaliteit is gewoonweg bagger. Instelmogelijkheden zijn er nagenoeg niet.
Ze updaten iedere 14 dagen van alles, waarvan 90% onzin en voor mij nutteloos is, maar om de elementaire problemen op te lossen daar zie je maar erg weinig van terug in de updates.
Ik heb het ook voor een groot gedeelte gehad met die Android kastjes en ben weer terug aan het gaan naar de schotel, wat een verademing om met te zien hoe snel Enigma is en de beeld en geluidskwaliteit is.
Voor de Nederlandse zenders zal ik TV+ nog wel blijven gebruiken maar voor de rest, nee.
Het gekke is dat ik mee doe met de test voor kijken zonder kastje.
Die app moet dan op je tv draaien. Vreselijk traag is dat. Maar dat ligt aan de tv.
Als ik de app op het KPN+ kastje zelf zet werkt het prima.
Waarom werkt dan de oorspronkelijke app niet goed
Die app moet dan op je tv draaien. Vreselijk traag is dat. Maar dat ligt aan de tv.
Als ik de app op het KPN+ kastje zelf zet werkt het prima.
Waarom werkt dan de oorspronkelijke app niet goed
Ik heb sinds gisteren TV+ met 2x een DIW7022 en vooralsnog werkt het hier prima. In de woonkamer bekabeld aangesloten op mijn eigen Asus router.
Het is wel even wennen, kom van Ziggo af met de Next mediabox.
Het meest vervelende vind ik dat ik de Bose Lifestyle 650 afstandsbediening niet meer kan gebruiken om alles te bedienen. Voorheen gebruikte ik deze voor mijn LG oled en Ziggo Next combi.
Nu de ab van Bose om het audisysteem aan te zetten en het volume te regelen en de ab van KPN voor de rest. Dat vind ik persoonlijk wel bagger en is echt even wennen, áls ik er aan kan gaan wennen..
Het meest vervelende vind ik dat ik de Bose Lifestyle 650 afstandsbediening niet meer kan gebruiken om alles te bedienen. Voorheen gebruikte ik deze voor mijn LG oled en Ziggo Next combi.
Nu de ab van Bose om het audisysteem aan te zetten en het volume te regelen en de ab van KPN voor de rest. Dat vind ik persoonlijk wel bagger en is echt even wennen, áls ik er aan kan gaan wennen..
Als je het via ARC laat lopen zou je em gewoon moeten kunnen bedienen, dat staat feitelijk los van de TV+ ontvangerremzor schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 16:41:
Ik heb sinds gisteren TV+ met 2x een DIW7022 en vooralsnog werkt het hier prima. In de woonkamer bekabeld aangesloten op mijn eigen Asus router.
@MapjeTom Paris schreef op zondag 29 december 2024 @ 13:47:
De naam 'Soundbox' suggereert zoiets: https://www.sagemcom.com/...solutions/audio-solutions
TV decoder met ingebouwde (smart) speaker. Vast en zeker tegen een meerprijs per maand.
Zie ook het bericht op de frontpage van vandaag: nieuws: KPN-settopbox met Android 12 en ingebouwde speaker verschijnt online
Helaas niet. De versterker heeft een ARC output en daarmee zit ie ook op de ARC van de TV en op de KPN box.mad-dog schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 16:48:
[...]
Als je het via ARC laat lopen zou je em gewoon moeten kunnen bedienen, dat staat feitelijk los van de TV+ ontvanger
Maar na even googlen staat internet vol met mensen die hun afstandsbediening van de versterker niet meer kunnen gebruiken voor een all-in-one oplossing. Of dat de KPN afstandsbediening het geluid niet kan regelen (wellicht alleen via optical, maar dan mis ik (HD) audioformaten die niet via optical gaan).
@remzor
Daar kan je een Harmony voor gebruiken
Daar kan je een Harmony voor gebruiken
Welke al 5 jaar niet meer verkrijgbaar is.
Het is gewoon jammer dat het TV+ box zich niet via CEC laat bedienen. De VIP5202 deed dat wel.
Als je meer gebruikt dan een simpele soundbar moet je voortaan met 2 AB's aan de gang gaan.
Nee... Nog steeds geen fan van TV+.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ik heb hier nog 2 stuks Harmony liggen. Eentje nog in de doos. Een paar maanden geleden gekocht.TFHfony schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 19:08:
[...]
Het is gewoon jammer dat het TV+ box zich niet via CEC laat bedienen.
Ik bediening hier de TV+ gewoon via de AB van mijn tv als ik dat wil. Maar ik vind de AB van de box prettiger
[ Voor 3% gewijzigd door Ortep op 31-12-2024 19:32 ]
Maar jij hebt er dus geen receiver o.i.d. tussenzitten. Ik wel. Met HDMI ARC en CEC functionaliteit dus. Was bij de Ziggo Next geen probleem, nu helaas wel. En een oplossing blijkt er niet te zijn. Lees ook dat een Harmony geen soelaas biedt dus daar ga ik geen fors bedrag in investeren.Ortep schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 19:26:
[...]
Ik heb hier nog 2 stuks Harmony liggen. Eentje nog in de doos.
Ik bediening hier de TV+ gewoon via de AB van mijn tv als ik dat wil. Maar ik vind de AB van de box prettiger
Niet helemaal waar. Ik bedien de tv box en Sonos met de ab van m'n Samsung tv. Dat werkt prima.TFHfony schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 19:08:
[...]
Het is gewoon jammer dat het TV+ box zich niet via CEC laat bedienen. De VIP5202 deed dat wel.
Als je meer gebruikt dan een simpele soundbar moet je voortaan met 2 AB's aan de gang gaan.
Nee... Nog steeds geen fan van TV+.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Dat werkte hier ook prima met de KPN VIP5202, Nvidia shield en Samsung tv.Zondagskindje schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 20:20:
[...]
Niet helemaal waar. Ik bedien de tv box en Sonos met de ab van m'n Samsung tv. Dat werkt prima.
Maar met TV+ kan ik de Samsung one niet gebruiken. En de KPN AB kan mijn shield niet aansturen. Ook op mijn receiver kon ik alleen maar het volume regelen via TV+.
Dat is flink balen!TFHfony schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 21:25:
[...]
Dat werkte hier ook prima met de KPN VIP5202, Nvidia shield en Samsung tv.
Maar met TV+ kan ik de Samsung one niet gebruiken. En de KPN AB kan mijn shield niet aansturen. Ook op mijn receiver kon ik alleen maar het volume regelen via TV+.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Hier ook zo, raar dat er zoveel verschil in is.mgiebels schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 14:53:
Niks traag alles snel
Ook gepost op het KPN forum maar wellicht dat hier iemand het probleem herkent / een oplossing weet:
Youtube HDR werkt niet in KPN TV+ box (maar dolby vision in netflix bijvoorbeeld wel): het valt mij op dat als ik een HDR YouTube video afspeel via de KPN tv+ box, dat HDR dan wel als “kwaliteit” staat bij de video (lees 4K HDR), maar dat mijn LG TV niet naar “HDR” switched. In de Netflix app werkt dit bijvoorbeeld wel met Dolby Vision, dan krijg ik dat netjes.
als ik HDR verander in de instellingen van “automatisch” naar “continue” werkt het vanzelfsprekend wel, maar dan zijn al mijn tv zenders ook in HDR. De prioriteit aanpassen van Dolby Vision naar HDR10 heeft helaas geen effect.
Gebruik ik de YouTube app van mijn LG TV zelf dan doet deze het wel. Ook een extra check gedaan: bij de Disney+ app precies hetzelfde probleem. Maar gek genoeg, zoals ik al eerder zei, bij de Netflix app dus niet. Daar schakelt hij netjes van SDR naar Dolby Vision zodra ik Dolby Vision content afspeel
kortom: het is dus niet een probleem dat exclusief is voor YouTube
Youtube HDR werkt niet in KPN TV+ box (maar dolby vision in netflix bijvoorbeeld wel): het valt mij op dat als ik een HDR YouTube video afspeel via de KPN tv+ box, dat HDR dan wel als “kwaliteit” staat bij de video (lees 4K HDR), maar dat mijn LG TV niet naar “HDR” switched. In de Netflix app werkt dit bijvoorbeeld wel met Dolby Vision, dan krijg ik dat netjes.
als ik HDR verander in de instellingen van “automatisch” naar “continue” werkt het vanzelfsprekend wel, maar dan zijn al mijn tv zenders ook in HDR. De prioriteit aanpassen van Dolby Vision naar HDR10 heeft helaas geen effect.
Gebruik ik de YouTube app van mijn LG TV zelf dan doet deze het wel. Ook een extra check gedaan: bij de Disney+ app precies hetzelfde probleem. Maar gek genoeg, zoals ik al eerder zei, bij de Netflix app dus niet. Daar schakelt hij netjes van SDR naar Dolby Vision zodra ik Dolby Vision content afspeel
Dit herken ik met content vanaf de Synology NAS afspelen. Mijn HDR films pakt ie niet in HDR, hij switcht dan niet automatisch. Wat idd in Netflix zelf met Dolby Vision wel gebeurt.DoubleR schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 02:25:
Ook gepost op het KPN forum maar wellicht dat hier iemand het probleem herkent / een oplossing weet:
Ik blijf mijn Shield gewoon gebruiken, die ondersteunt ook veel meer formaten. Die KPN box als media player is het allemaal net niet imho..
@DoubleR Helaas is dit inderdaad nog niet in orde bij de KPN TV+ box.
Probleem speelt al langere tijd, en is nog steeds niet opgelost door ze.
Ikzelf gebruik daarom ook geen apps op de TV+ decoder, maar gewoon van mijn OLED+ zelf.
Waarschijnlijk moeten we wachten op de nieuwe aankomende tv ontvanger welke denk ik binnenkort wel uitgerold gaat worden, de soundbox: een Sagecom VSB3198, aldus www.totaaltv.nl
Ook bij SkyShowtime speelt een vergelijkbaar probleem. Hier geeft de (automatische) HDR, ze gebruiken zover ik weet slechts de HDR10, op diverse apparaten diverse problemen.
Op mijn OLED+ helemaal geen HDR bij SST, op de Apple TV 4K+ popt er wel een HDR logo op, echter geen goede data in de stream want de TV geeft gewoon een SDR beeld weer.
Tenslotte op een Chromecast 4K, laatste versie, wordt wel de HDR van SST wel weer goed weergeveven, en gaat het over in de juiste beeldweergave.
Ikzelf gebruik daarom ook geen apps op de TV+ decoder, maar gewoon van mijn OLED+ zelf.
Waarschijnlijk moeten we wachten op de nieuwe aankomende tv ontvanger welke denk ik binnenkort wel uitgerold gaat worden, de soundbox: een Sagecom VSB3198, aldus www.totaaltv.nl
Ook bij SkyShowtime speelt een vergelijkbaar probleem. Hier geeft de (automatische) HDR, ze gebruiken zover ik weet slechts de HDR10, op diverse apparaten diverse problemen.
Op mijn OLED+ helemaal geen HDR bij SST, op de Apple TV 4K+ popt er wel een HDR logo op, echter geen goede data in de stream want de TV geeft gewoon een SDR beeld weer.
Tenslotte op een Chromecast 4K, laatste versie, wordt wel de HDR van SST wel weer goed weergeveven, en gaat het over in de juiste beeldweergave.
Voor de liefhebber: Ik heb een tv+ box met afstandsbediening over, voor prijs stuur een DM
Mag niet, recent nog gedoe over geweest hier op tweakers dat iemand dat kastje 2e hands gekocht had en daarna op afstand afgesloten werd door kpn.Schmitzel schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 10:25:
Voor de liefhebber: Ik heb een tv+ box met afstandsbediening over, voor prijs stuur een DM
[ Voor 24% gewijzigd door CrankyGamerOG op 02-01-2025 10:33 ]
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Oké nou in ieder geval fijn om te weten dat het niet aan mij ligt I guess…dinandus schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 10:06:
@DoubleR Helaas is dit inderdaad nog niet in orde bij de KPN TV+ box.
Als ik HDR op continue zet pakt hij het dus wel maar weet dus niet of hij dan van de SDR fake HDR maakt of dan wel HDR forceert op de goede manier
@DoubleR volgens mij zou je dat in je tv menu van je LG moeten kunnen zien, soort van lay out info.
Ik weet het zo snel niet terug te vinden waar precies in je tv menu je dit kunt terug vinden, maar op zich moet het wel kunnen, doe ik met mijn Philips OLED+ ook, hier via de info knop en dan dieper erin kijken.
Heb ooit de LG G serie mogen testen thuis, werd zelfs door monteurs geplaatst, vanwege de kwetsbaarheid, maar slechts korte tijd, dus de instellingen ken ik zo een twee drie niet meer.
Uiteindelijk is deze prachtige LG naar een kennis gegaan, ik ben verknocht aan de Ambilight!
@Schmitzel Tja, daar kun je dus niemand een plezier mee doen, bij een andere kijker zal de box gedactiveerd worden, daarnaast moet je als je je abo beindigen zou, alles terug sturen, mist er iets krijg je de factuur voor de betreffende missende items.
Naast de boxjes van KPN zie dat ook met de Ziggo Next en de Mini Next gebeuren, hiervoor geldt dezelfde procedure.
Ik weet het zo snel niet terug te vinden waar precies in je tv menu je dit kunt terug vinden, maar op zich moet het wel kunnen, doe ik met mijn Philips OLED+ ook, hier via de info knop en dan dieper erin kijken.
Heb ooit de LG G serie mogen testen thuis, werd zelfs door monteurs geplaatst, vanwege de kwetsbaarheid, maar slechts korte tijd, dus de instellingen ken ik zo een twee drie niet meer.
Uiteindelijk is deze prachtige LG naar een kennis gegaan, ik ben verknocht aan de Ambilight!
@Schmitzel Tja, daar kun je dus niemand een plezier mee doen, bij een andere kijker zal de box gedactiveerd worden, daarnaast moet je als je je abo beindigen zou, alles terug sturen, mist er iets krijg je de factuur voor de betreffende missende items.
Naast de boxjes van KPN zie dat ook met de Ziggo Next en de Mini Next gebeuren, hiervoor geldt dezelfde procedure.
[ Voor 23% gewijzigd door dinandus op 02-01-2025 12:51 ]
Nou, ik heb hele andere ervaringen, boxje op marktplaats gekocht, abo NOOIT aangepast en kan gewoon gebruik maken van kpn+dinandus schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 12:47:
@DoubleR volgens mij zou je dat in je tv menu van je LG moeten kunnen zien, soort van lay out info.
KPN treedt op tegen op Marktplaats gekochte apparatuur: alsnog extra betalenSchmitzel schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 13:47:
[...]
Nou, ik heb hele andere ervaringen, boxje op marktplaats gekocht, abo NOOIT aangepast en kan gewoon gebruik maken van kpn+
Daarnaast staat het punt dat bij het beëindigen van je abonnement, je de decoder moet terugsturen naar KPN. Doe je dat niet, krijg je een boete.KPN is begonnen met het aanschrijven van klanten die meer decoders op het account geactiveerd hebben dan bij het abonnement is overeengekomen. Voor deze extra decoders moet in de toekomst ook maandelijks vijf euro extra worden betaald. Dit is de prijs van een extra decoder die KPN bij abonnementen van TV+ en Interactieve TV als extra optie aanbiedt. Het maakt in deze voor KPN niet uit dat de betreffende klant de apparatuur zelf op bijvoorbeeld Marktplaats heeft gekocht.
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Ah dat heb ik gemist, ik heb iig (nog) geen brief gehad. Inmiddels bij een andere provider, en zoals gezegd mijn tv+ boxje komt van MP, die hoef ik niet naar kpn terug te sturen, mijn orgineel verkregen boxje wel uiteraard.
[ Voor 12% gewijzigd door Schmitzel op 02-01-2025 14:19 ]
Hebben jullie al goed in het menu van het betreffende tv kastje kpn DIW7022 gekeken, om problemen op te lossen kun je in het menu beeld kiezen uit Multicast , daar stond het bij mij op , heb ik op aanraden van een technicus veranderd naar Unicast , en alles werkt ook beeld in HDR en Dolby Atmos , apparatuur: Samsung The serif , Sonos Beam , sub mini surroud speakers
Ik heb de tv+ nu een half jaar en alleen maar ellende. soms een dag ok.
Vast lopen niet opstarten. Volgens Kpn was de bedrade verbinding niet goed, nieuwe kabel eraan en geen oplossing.
Helaas kan ik niet van mijn 2 jarig contract af.
Vast lopen niet opstarten. Volgens Kpn was de bedrade verbinding niet goed, nieuwe kabel eraan en geen oplossing.
nieuws: KPN-klanten klagen over problemen met TV+ Boxgtmenning schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 17:13:
Ik heb de tv+ nu een half jaar en alleen maar ellende. soms een dag ok.
Ik ga morgen over weer naar KPN, nu bij budget (wat ook KPN is natuurlijk). Vandaag al de TV+ box aangesloten. Afgezien dat het verschrikkelijk lang (>3 uur) duurde voordat hij de nieuwe firmware binnen had (die ik blijkbaar moest downloaden) ben ik niet super happy.
Belangrijkste is dat zappen echt een stuk langzamer is dan op het oude systeem.
Kan zeker niet stiekem die oude houden en de nieuwe niet aansluiten of wel. Is het toch maar 1 kastje wat ik dan in gebruik heb.
Belangrijkste is dat zappen echt een stuk langzamer is dan op het oude systeem.
Kan zeker niet stiekem die oude houden en de nieuwe niet aansluiten of wel. Is het toch maar 1 kastje wat ik dan in gebruik heb.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Bijzonder, ik heb er van de week een geïnstalleerd en die moest ook worden geüpdatet. Ik denk dat het hele proces inclusief reboot iets van 10 min duurde.Cyberpope schreef op maandag 6 januari 2025 @ 19:28:
Afgezien dat het verschrikkelijk lang (>3 uur) duurde voordat hij de nieuwe firmware binnen had (die ik blijkbaar moest downloaden) ben ik niet super happy.
Dat wil niet zeggen dat er geen problemen zijn met de KPN+ box. Ik had ook veel problemen met zappen, maar dat is eens tuk minder geworden nadat ik het kastje een harde reset had gegeven naar de fabrieksinstellingen.
Voor de trage opstart en het hangen bij het KPN logo schijn inmiddels een update te zijn. Die wordt deze week uitgerold
Zal wel een one-off zijn die update. Neem ik aan.
Maar zappen is wel merkbaar trager.
Maar zappen is wel merkbaar trager.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ik heb sinds een paar dagen dat de afstandsbediening niet meer, zo lijkt het iig, gekoppeld is met de box. Opnieuw koppelen werkt niet want na koppelen kan ik gelijk al niet meer op Ok drukken om door te gaan. Enige dat lijkt te helpen is stroom van de box af te halen... Iemand nog meer last?
Ik zou zeggen: check je inhome eens grondig. Die TV+ Boxen hadden bij mij ook kuren, maar dat bleek bij mij uiteindelijk te zitten in een brakke switch en utp kabel. Sinds ik die eruit heb gehaald, werken die kastjes vlekkeloos. Let wel, 4 van die boxen en allemaal draadloos aangesloten.trinity999 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 15:12:
Ik ben het roerend eens met @bertdendekker. Ik heb meerdere TV+ kasjes en beide vertonen dezelfde kuren.
Iemand ervaring met Steam Link en/of Moonlight op dit apparaat? Zowel de TV+ als PC zijn bedraad aangesloten, maar in beide apps wordt er geklaagd over te weinig beschikbare bandbreedte. Ik denk niet dat dit de directe issue is, gezien zelfs 10 Mbit/s teveel gevraagd is. Codecs maken weinig uit, ik heb problemen op H264, HEVC en AV1.
De lan poort van TV Box is gelimiteerd op 100 mbit, wellicht is dat het probleem ?mrtl schreef op zondag 12 januari 2025 @ 20:26:
Iemand ervaring met Steam Link en/of Moonlight op dit apparaat? Zowel de TV+ als PC zijn bedraad aangesloten, maar in beide apps wordt er geklaagd over te weinig beschikbare bandbreedte. Ik denk niet dat dit de directe issue is, gezien zelfs 10 Mbit/s teveel gevraagd is. Codecs maken weinig uit, ik heb problemen op H264, HEVC en AV1.
Ik lees in dit forum vele slechte ervaringen met TV+, maar sommige zijn natuurlijk al oud en allicht niet goed om een keuze op te baseren.
Is er ergens een overzicht van de issues en eventueel functionele verschillen tussen KPN TV en KPN TV+?
Ik denk dan aan:
- operationele issues met de box
- compatibiliteit met bepaalde TV's
- beeldkwaliteit
- doorspoelen reclames bij opnames, kan dit nog steeds met TV+
Mijn huidige dienst is KPN TV met twee Arris boxen. Belangrijkste TV is LG G4 (2024). Overweging is overstappen naar Budget of naar KPN TV+.
Is er ergens een overzicht van de issues en eventueel functionele verschillen tussen KPN TV en KPN TV+?
Ik denk dan aan:
- beeldkwaliteit
Mijn huidige dienst is KPN TV met twee Arris boxen. Belangrijkste TV is LG G4 (2024). Overweging is overstappen naar Budget of naar KPN TV+.
Durf niet te zeggen of er zo'n overzicht is.Stephanus schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 12:42:
Ik lees in dit forum vele slechte ervaringen met TV+, maar sommige zijn natuurlijk al oud en allicht niet goed om een keuze op te baseren.
Ik denk dan aan:
- beeldkwaliteit
Wel weet ik dat een groep mensen het nik vinden.
Maar er is ook wel een groep die er tevreden mee zijn.
Denk dat het vooral komt door de layout, Het werkt net allemaal even anders.
Ik vind het super!, Je hebt tv en streamingsdiensten allemaal op 1 apparaat.
-Beelkwaliteit is bij live tv echt goed (multicast)
Bij terugkijken iets minder (unicast) maar nog steeds prima.
- Doorspoelen bij opnames kan nog steeds.
Ik ben daar ook wel benieuwd naar. Ik kan verlengen naar TV+ maar toch wat huiverig om te doen door alle kritieken.
De oude TV ontvanger is wat gedateerd maar doet het wel gewoon prima.
De oude TV ontvanger is wat gedateerd maar doet het wel gewoon prima.