Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:41
kwon schreef op donderdag 18 april 2024 @ 08:31:
Ik merk dat wanneer ik bijvoorbeeld Netflix of Prime Video via de TV+ box kijk, het beeld vaak heel lichtjes stottert ten opzichte van wanneer ik precies dezelfde beelden via een Chromecast (met Google TV) kijk. Op die laatste zijn de beelden altijd 100% vloeiend. Het heeft niet met een gebrek aan bandbreedte te maken.

Ik vind dit vreemd, want volgens mij is de hardware van de KPN-box veel sneller dan die van de Chromecast. Heel soms zijn de beelden op de KPN-box ook vloeiend maar ik kom er maar niet achter waar dit precies aan ligt.

Herkent iemand zich in dit probleem en is er misschien ook een oplossing?
Dat ligt waarschijnlijk aan een mismatch tussen de fps van het bronmateriaal en de fps van van de KPN TV+ box. De KPN-box schakelt niet automatisch over naar de fps van het bronmateriaal, je Chromecast waarschijnlijk wel. En als de fps niet matcht dan moet er soms een extra beeld worden toegevoegd wat je kunt ervaren als stotteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:39

Pimmuz

Roar

Ik merk dat wanneer ik bijvoorbeeld Netflix of Prime Video via de TV+ box kijk, het beeld vaak heel lichtjes stottert ten opzichte van wanneer ik precies dezelfde beelden via een Chromecast (met Google TV) kijk. Op die laatste zijn de beelden altijd 100% vloeiend. Het heeft niet met een gebrek aan bandbreedte te maken.

Ik vind dit vreemd, want volgens mij is de hardware van de KPN-box veel sneller dan die van de Chromecast. Heel soms zijn de beelden op de KPN-box ook vloeiend maar ik kom er maar niet achter waar dit precies aan ligt.

Ik heb exact hetzelfde probleem Tv kijken werkt probleemloos opgeslagen of items terugkijken ook lichte stotter en bij alle Video stream apps is het drama op de Viaplay app na. KPN geeft telefonisch aan dat ze ervan weten en mee bezig zijn...

Volgens diverse KPN fora weten ze dit al heel erg lang daarom heb ik hier ook aan bv Vorkie gevraagd hoe het kan dat het bij hem en waarschijnlijk anderen wel goed werkt. Ik ga geen aparte vlans aanmaken voor een Tvbox+ van KPN want ze geven zelf aan dat daar het probleem niet inzit.

Je levert een fantastisch product want ja erg prettig dat die apps erop kunnen maar vervolgens werken ze niet bij een hoop klanten dat vind ik vrij bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:26
Sinds maandag 15 april ook overgestapt naar de TV+, komende vanaf iTV. Dit in verband met nieuw jaarcontract waarin ik een hogere snelheid (glasvezel 200>1000) kreeg + Netflix combo, voor 12 euro per maand minder. Dat was de moeite.
Tot op heden, zowel televisie als apps (Netflix en F1TV) geen problemen en stotteringen. Moet zeggen dat het erg prettig is om niet meer te hoeven wisselen tussen iTV en de Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik heb nu wel serieus spijt dat ik van ziggo naar kpn ben overgestapt.
Tot nu toe alleen maar haperingen en nu sinds gisteravond storing :/

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:39
Muis666 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 08:43:
[...]

Dat ligt waarschijnlijk aan een mismatch tussen de fps van het bronmateriaal en de fps van van de KPN TV+ box. De KPN-box schakelt niet automatisch over naar de fps van het bronmateriaal, je Chromecast waarschijnlijk wel. En als de fps niet matcht dan moet er soms een extra beeld worden toegevoegd wat je kunt ervaren als stotteren...
Het lijkt inderdaad in de hoek van de FPS te zitten. Heb de KPN-box nu ingesteld op 60 Hz i.p.v. 50 waar hij op stond. Sindsdien geen stotteringen meer.

Dus... bedankt voor deze! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8tur3
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-05 16:46
buzzlightyear schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:15:
[...]

Ter info: KPN is bezig met een AppleTV app. Zou ergens in 2024 beschikbaar moeten komen.
KPN is bezig met een TV+ app op Android, die ook op iPhone/iPad draait.
Of die app ooit naar een Chromecast of een AppleTV (kastje) komt is nog maar de vraag. Nu is dat keihard geblokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 19:54

Komt waarschijnlijk omdat de TV+ Box op 50Hz staat ingesteld en Chromecast op 60Hz.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoC
kwon schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 12:37:
[...]

Het lijkt inderdaad in de hoek van de FPS te zitten. Heb de KPN-box nu ingesteld op 60 Hz i.p.v. 50 waar hij op stond. Sindsdien geen stotteringen meer.

Dus... bedankt voor deze! _/-\o_
Nu gaat live TV alleen weer stotteren :) . De oplossing is dat de TV+ Box automatisch de frequentie aanpast, maar dat heeft KPN niet ingebouwd (in tegenstelling tot Ziggo bij de Next Mini). Het beste wat je kan doen is de TV+ Box alleen gebruiken voor live TV en voor apps een ander apparaat (helaas).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superyupkent
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-05 21:31
Toch vreemd dat sommige mensen hier tegen zoveel issues aanlopen.

Hier werkt alles vlekkeloos. Live tv, Netflix, Disney en Amazon Prime. Daarnaast nog kodi op de box geïnstalleerd die films van mijn Synology afspeelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:40
superyupkent schreef op zondag 21 april 2024 @ 06:14:

Hier werkt alles vlekkeloos. Live tv, Netflix, Disney en Amazon Prime. Daarnaast nog kodi op de box geïnstalleerd die films van mijn Synology afspeelt.
Inmiddels bij mij ook vlekkeloos, dat was een jaar geleden wel heel wat anders.
Echt maar 1 keer in de maand een vastloper oid.
En ik gebruik het ongeveer hetzelfde, live tv, apps, plex, casten, gaat echt prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
superyupkent schreef op zondag 21 april 2024 @ 06:14:

Het is een feit dat 24fps content (streamingdiensten dus) niet vloeiend afgespeeld kan worden op 50Hz, en dat 25fps content (live TV) niet vloeiend afgespeeld kan worden op 60Hz. Daar heeft iedereen last van. Misschien dat niet iedereen het merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapp-it
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10:08
Beste mede Tweakers,
Ik heb een vraag over het instellen van de afstandbediening voor een AVR te weten in mijn geval de Denon AVC-S660H. Ik heb alle codes die staan in de lijst https://www.kpn.com/w3/fi...ntid=44211&mode=incontext geprobeerd maar ik krijg het niet werkend. Is er iemand hier die toevallig een Denon heeft en het werkend heeft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superyupkent
Vandaag de nieuwe minigids in de update van tv app. Echt mooie verbetering. Qua features beter dan itv. Alleen jammer dat je 3x omlaag moet klikken ipv 1x vroeger bij itv.

Keep up the good work kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacteria1980
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-05 15:29
Hallo tweakers,

Ik heb iets geks waar ik tegen aan loop. Ik heb 3 ITV kastjes van KPN in huis.
Mijn modem is een eigen Fritsbox. Vanaf de modem loopt er een kabel naar zolder na de TP link SG1024DE V1 Switch. Van daaruit loopt een kabel naar benenden naar mijn tv. Ook daar zit een switch TL DG105E. Vandaar uit gaat een UTP kabel naar het kpn itv kastje. Het volgende probleem doet zich voor. Als ik op beide IGMP snooping aanzet heb ik maar 3 sec beeld op de ontvanger. Zet ik op de SG1024DE IGMP snooping uit dan heb ik wel beeld benenden op de tv? Ik dacht altijd dat op alle switches Snooping aan moest staan? De overige 2 kastjes zitten regelrecht op de Fritsbox en heb ik totaal geen problemen mee. Wie kan dit probleem verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:04
Kun je met TV+ ook inloggen met je eigen netflix en videoland account (zonder het bij KPN af te nemen)? Dus dat ik via de KPN TV+ ontvanger kan inloggen met met eigen gegevens?

Of werkt dit alleen als je het ook via KPN betaald?

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-05 23:54
knorde schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 21:30:
Kun je met TV+ ook inloggen met je eigen netflix en videoland account (zonder het bij KPN af te nemen)? Dus dat ik via de KPN TV+ ontvanger kan inloggen met met eigen gegevens?

Of werkt dit alleen als je het ook via KPN betaald?
Ja, Kan gewoon met je eigen account/inloggegevens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
RvD86 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 21:45:
[...]

Ja, Kan gewoon met je eigen account/inloggegevens
Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Is het ook mogelijk om met de TV+ afstandsbediening de TV in te schakelen en het volume te regelen van de receiver (het liefst ook aanzetten maar ik denk dat je maar 1 apparaat extra kan aanzetten ermee)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaRuBe
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:07
knorde schreef op maandag 20 mei 2024 @ 15:29:
Is het ook mogelijk om met de TV+ afstandsbediening de TV in te schakelen en het volume te regelen van de receiver (het liefst ook aanzetten maar ik denk dat je maar 1 apparaat extra kan aanzetten ermee)?
Yup, kan allemaal. Check even dit draadje op het KPN Forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
JaRuBe schreef op maandag 20 mei 2024 @ 18:28:
[...]

Yup, kan allemaal. Check even dit draadje op het KPN Forum.
Kan het ook de receiver in en uitschakelen?
Dat vind ik zo gauw niet terug.

Niet het ergste maar het zou handig zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaRuBe
ik heb de AB afgestemd op zowel TV als mijn Marantz receiver. Dus ik zet met 1 knop, de TV+ Box, TV en receiver aan en kan daarna geluid bedienen van de receiver. Uitzetten van de apparaten idem dito.

Maar het is wel zo dat het afhankelijk is van merk en type apparatuur en of de betreffende fabrikant die codes met KPN gedeeld heeft.

edit: zie ook kpn.com/hc

[ Voor 33% gewijzigd door JaRuBe op 21-05-2024 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
JaRuBe schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 07:44:
ik heb de AB afgestemd op zowel TV als mijn Marantz receiver. Dus ik zet met 1 knop, de TV+ Box, TV en receiver aan en kan daarna geluid bedienen van de receiver. Uitzetten van de apparaten idem dito.

Maar het is wel zo dat het afhankelijk is van merk en type apparatuur en of de betreffende fabrikant die codes met KPN gedeeld heeft.

edit: zie ook kpn.com/hc
En dat doe je dan met de KPN+ afstandsbediening? Je hoeft dus niet 3 knoppen in te drukken om alle apparaten uit te zetten? Dat zou echt top zijn!

Ik heb overigens een Samsung TV (QLED) en een Sony Receiver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaRuBe
knorde schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 08:01:
[...]

En dat doe je dan met de KPN+ afstandsbediening? Je hoeft dus niet 3 knoppen in te drukken om alle apparaten uit te zetten? Dat zou echt top zijn!

Ik heb overigens een Samsung TV (QLED) en een Sony Receiver.
Idd, met de AB zet je de TV+ Box aan/uit met de knop rechtsboven. De TV en Receiver zet je aan/uit met de knop links boven op de AB. Dus kleine correctie op mijn eerdere tekst, je hebt 2 knoppen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
JaRuBe schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 08:03:
[...]

Idd, met de AB zet je de TV+ Box aan/uit met de knop rechtsboven. De TV en Receiver zet je aan/uit met de knop links boven op de AB. Dus kleine correctie op mijn eerdere tekst, je hebt 2 knoppen nodig.
Oh dat is prima, daar kan ik prima mee leven!
Dan ga ik het zo bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
[...]

Toch nog even een extra vraag,

Ik heb vandaag tv+ aangevraagd dus krijg ik het binnenkort.

Hoe werkt dat met de Source knop in deze situatie?
Je kan dan (denk ik) schakelen tussen hdmi 1, hdmi 2 etc. maar hoe weet de afstandsbediening dat je de tv wilt besturen i.p.v. de box op dat moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Laatst online: 08:33
[...]

Je kunt hem ook instellen zoals je eerdere tekst. Als ik op de TV knop of die andere knop druk gaan al mijn apparaten aan.

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
knorde schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 21:35:
[...]

Toch nog even een extra vraag,

Ik heb vandaag tv+ aangevraagd dus krijg ik het binnenkort.

Hoe werkt dat met de Source knop in deze situatie?
Je kan dan (denk ik) schakelen tussen hdmi 1, hdmi 2 etc. maar hoe weet de afstandsbediening dat je de tv wilt besturen i.p.v. de box op dat moment?
Inderdaad, met de source knop wissel je tussen HDMI ed. Als ik hem op HDMI 2 zet, dan moet ik de afstandsbediening van mijn Nvidia Shield erbij pakken. De AB van de KPN box doet dan verder niks. Maar wellicht dat bij een combinatie van andere apparaten het wel werkt. Dat kan ik niet bevestigen noch ontkennen.

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• katban
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-04 18:19
Ik heb het zo ingesteld dat als ik op de AB op de KPN-knop druk, dat dan ook automatisch de tv en ook de soundbar aangaat. Volgens mij heb ik dat toen geregeld via de instelling HDMI-CEC. Dus voor het inschakelen van de 3 apparaten hoef ik alleen op de KPN-knop te drukken.
Voor het uitschakelen heb ik wel de 2 knoppen nodig: met de KPN-knop zet ik de 5202 uit. Met de tv-knop zet ik tv én soundbar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Spasm schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 08:19:
[...]

Inderdaad, met de source knop wissel je tussen HDMI ed. Als ik hem op HDMI 2 zet, dan moet ik de afstandsbediening van mijn Nvidia Shield erbij pakken. De AB van de KPN box doet dan verder niks. Maar wellicht dat bij een combinatie van andere apparaten het wel werkt. Dat kan ik niet bevestigen noch ontkennen.
Maar als ik het goed begrijp kun je dus wel met de tv+ afstandsbediening van hdmi kanalen wisselen van de tv? Ik bedoel in dat geval hoe je wisselt tussen de hdmi kanalen. Met de logitech harmony deed ik dat met de navigatie (pijltjes) toetsen. Maar hoe moet ik dat nu zien? Of moet je gewoon meerdere keren drukken op de source knop om bij de juiste ingang te komen die je wilt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
katban schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 08:37:
Ik heb het zo ingesteld dat als ik op de AB op de KPN-knop druk, dat dan ook automatisch de tv en ook de soundbar aangaat. Volgens mij heb ik dat toen geregeld via de instelling HDMI-CEC. Dus voor het inschakelen van de 3 apparaten hoef ik alleen op de KPN-knop te drukken.
Voor het uitschakelen heb ik wel de 2 knoppen nodig: met de KPN-knop zet ik de 5202 uit. Met de tv-knop zet ik tv én soundbar uit.
Dat HDMI-CEC klinkt wel interessant. Maar als ik het goed begrijp werkt dit alleen voor het aanzetten (niet voor het uitzetten) van apparaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• katban
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-04 18:19
knorde schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:31:
[...]

Dat HDMI-CEC klinkt wel interessant. Maar als ik het goed begrijp werkt dit alleen voor het aanzetten (niet voor het uitzetten) van apparaten?
Bij mij werkt het alleen bij het aanzetten.
Voor het uitzetten moet ik beide knopjes gebruiken: met de KPN-knop zet ik de 5202 uit. Met de tv-knop zet ik de tv uit, en mijn soundbar gaat dan automatisch uit.

Mijn instellingen zijn:
5202: instellingmenu 'Stand-by': instelling 'Schakel de tv automatisch in op juiste HDMI-ingang': AAN
Samsung-tv: Menu Algemeen/ Beheer externe apparaten: instelling 'Anynet+ (HDMI-CEC)': AAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
Bij mij werkt uitzetten ook. Kan zijn dat je dat op je TV moet inschakelen.

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
knorde schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:30:
[...]

Maar als ik het goed begrijp kun je dus wel met de tv+ afstandsbediening van hdmi kanalen wisselen van de tv? Ik bedoel in dat geval hoe je wisselt tussen de hdmi kanalen. Met de logitech harmony deed ik dat met de navigatie (pijltjes) toetsen. Maar hoe moet ik dat nu zien? Of moet je gewoon meerdere keren drukken op de source knop om bij de juiste ingang te komen die je wilt gebruiken?
Ja dat kan door meerdere keren te drukken inderdaad.
knorde schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:31:
[...]

Ik heb het werkend voor zowel aan als uitzetten, denk dat dat een instelling op je TV moet zijn.
Is overigens niet altijd handig. Ik heb een optische kabel van het KPN kastje naar mijn Home Cinema
lopen omdat ik anders lip sync problemen heb. Daardoor kan ik voor radio luisteren de TV uitlaten, maar
als ik die uitdoe gaat de rest ook mee uit :) . De oplossing om dan de TV via de knop aan de achterkant uit te schakelen.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Het werkt perfect via HDMI-CEC, zowel aan als uitzetten.

Echter loop ik nu tegen een heel ander probleem aan (heeft niets met HDMI-CEC te maken).

Nu viel mij op dat het beeld van de videoland app steeds een beetje schokt.

Vanmorgen ben ik aan het spelen geweest met de instellingen.
Ik had hem staan op beeldresolutie: 4k2k-59hz.
Deze heb ik veranderd naar beeldresolutie: 4k2k-50hz.

Daarmee loopt videoland helemaal goed.
Maar bij de YouTube app is het precies andersom.
Daarbij hapert het beeld op beeldresolutie: 4k2k-50hz en moet ik hem weer zetten op beeldresolutie: 4k2k-59hz.

Het is vervelend als ik dit steeds moet wijzigen in de instellingen.

Herkend iemand dit en weet iemand hoe ik dit kan veranderen zodat het in beide apps goed is?
Ik heb een Samsung QLED 4K tv. Alles is bekabeld aangesloten.
Ik heb ook al met allerlei beeldinstellingen getest maar ik krijg of de ene app goed of de andere.
Eigenlijk zou je het per app moeten kunnen instellen.

Hopelijk heeft iemand een oplossing hiervoor want het zou zo ideaal zijn dat je nu nog maar 1 afstandsbediening nodig hebt.

Overigens werkt het wel perfect vanuit de apps van de TV zelf (het is een smart TV). Ik had juist gehoopt dat ik nu alles vanuit 1 afstandsbediening kon doen (dus alles via de KPN ontvanger).

[ Voor 9% gewijzigd door knorde op 25-05-2024 20:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:05
@knorde Irritant probleem, maar ook een bekend issue. Is hier eerder besproken, zie een aantal berichten vanaf hier: Pimmuz in "[KPN TV+] - Ervaringen en discussie"

[ Voor 4% gewijzigd door musicfreak op 26-05-2024 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:18
Ik heb momenteel ontvangst via Sat van Canal Digitaal met App om te streamen
Nu wordt door Canal Digitaal een herindeling doorgevoerd op de Sat waardoor de kwaliteit van de zenders slechter wordt
Internet heb ik van Xs4all. (KPN).
Nu wil ik overstappen met Tv naar KPN
Maar nu lees ik dat KPN + Tv nog veel problemen heeft
Welk abonnement kan ik nu het beste afsluiten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

knorde schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 10:35:
Het werkt perfect via HDMI-CEC, zowel aan als uitzetten.

Echter loop ik nu tegen een heel ander probleem aan (heeft niets met HDMI-CEC te maken).

Nu viel mij op dat het beeld van de videoland app steeds een beetje schokt.

Vanmorgen ben ik aan het spelen geweest met de instellingen.
Ik had hem staan op beeldresolutie: 4k2k-59hz.
Deze heb ik veranderd naar beeldresolutie: 4k2k-50hz.

Daarmee loopt videoland helemaal goed.
Maar bij de YouTube app is het precies andersom.
Daarbij hapert het beeld op beeldresolutie: 4k2k-50hz en moet ik hem weer zetten op beeldresolutie: 4k2k-59hz.

Het is vervelend als ik dit steeds moet wijzigen in de instellingen.

Herkend iemand dit en weet iemand hoe ik dit kan veranderen zodat het in beide apps goed is?
Ik heb een Samsung QLED 4K tv. Alles is bekabeld aangesloten.
Ik heb ook al met allerlei beeldinstellingen getest maar ik krijg of de ene app goed of de andere.
Eigenlijk zou je het per app moeten kunnen instellen.

Hopelijk heeft iemand een oplossing hiervoor want het zou zo ideaal zijn dat je nu nog maar 1 afstandsbediening nodig hebt.

Overigens werkt het wel perfect vanuit de apps van de TV zelf (het is een smart TV). Ik had juist gehoopt dat ik nu alles vanuit 1 afstandsbediening kon doen (dus alles via de KPN ontvanger).
Ik heb exact hetzelfde probleem of nouja iets wat er heel erg op lijkt, Viaplay & Videoland werken probleemloos maar Disney+, Netflix & Plex hebben last van microstuttering.

Bij Netflix is het ook nog eens afhankelijk van wat ik aanzet de ene serie/film speelt wel vlekkeloos af de andere niet. Ookal zijn sommige series exact hetzelfde in specificatie dus 4K/DD 5.1 toch loopt de een de soepel de ander niet.

Volgens de KPN fora's is dit een bekend probleem maarja blijkbaar al een lange tijd helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Pimmuz schreef op maandag 27 mei 2024 @ 12:15:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem of nouja iets wat er heel erg op lijkt, Viaplay & Videoland werken probleemloos maar Disney+, Netflix & Plex hebben last van microstuttering.

Bij Netflix is het ook nog eens afhankelijk van wat ik aanzet de ene serie/film speelt wel vlekkeloos af de andere niet. Ookal zijn sommige series exact hetzelfde in specificatie dus 4K/DD 5.1 toch loopt de een de soepel de ander niet.

Volgens de KPN fora's is dit een bekend probleem maarja blijkbaar al een lange tijd helaas.
Ja het is erg jammer dat dit probleem (nog) niet erkend wordt door KPN.
Ik denk dat het grote gros van de gebruikers er geen problemen mee heeft omdat hij het "gewoon doet".

Ik irriteer me alleen mateloos aan die microstuttering.
De apps op de tv zelf werken wel helemaal goed zonder stotteringen.
Het zit hem dus echt in de KPN tv+ ontvanger.

Live tv werkt overigens wel goed via dezelfde ontvanger.
Ik heb niet het idee dat hier aan gewerkt wordt, dan zou een veel grotere groep hierover moeten klagen.
Erg jammer dit, maar helaas!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:05
@knorde Zo lang de ontvanger geen update krijgt naar Android 12 zal het niet veranderen, geen idee of KPN zo'n upgrade aan gaat bieden in de toekomst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:20

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

knorde schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:23:
[...]

Ja het is erg jammer dat dit probleem (nog) niet erkend wordt door KPN.
Ik denk dat het grote gros van de gebruikers er geen problemen mee heeft omdat hij het "gewoon doet".

Ik irriteer me alleen mateloos aan die microstuttering.
De apps op de tv zelf werken wel helemaal goed zonder stotteringen.
Het zit hem dus echt in de KPN tv+ ontvanger.

Live tv werkt overigens wel goed via dezelfde ontvanger.
Ik heb niet het idee dat hier aan gewerkt wordt, dan zou een veel grotere groep hierover moeten klagen.
Erg jammer dit, maar helaas!
Ik denk dat het kastje gewoon te zwak is, ik merk dat met Plex ook, als ik dan Plex native op de TV pak is er niets aan de hand.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

CrankyGamerOG schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:07:
[...]

Ik denk dat het kastje gewoon te zwak is, ik merk dat met Plex ook, als ik dan Plex native op de TV pak is er niets aan de hand.
Nee het is niet de hardware want zelfs 480p (oude DBZ afleveringen) hebben er last van op Plex het heeft waarschijnlijk met iets van config te maken op die Tvbox+.

Had er bijna nog een andere tv voor gekocht maar dat gaat me te ver ik wacht het rustig af en anders een Nvidia Shield erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
[...]

Als ik de hz wijzig dan werkt het wel goed (alleen verschuift het probleem dan naar een andere app).
De ene app is 50hz nodig en de andere 60hz.

De hardware lijkt het dus prima aan te kunnen maar Android 11 zorgt ervoor dat de hz zich niet aan kan passen waar nodig.

Ik heb de tv ontvanger nu maar weer alleen voor live tv in gebruik en de apps via mijn tv.
Jammere is wel dat je weer met meerdere afstandsbedieningen zit.

Ik heb via marktplaats een harmony hub gekocht (moet nog binnenkomen).
Op het KPN forum is er een topic waar de harmony hub i.c.m. de tv+ afstandsbediening besproken wordt.
Het is allemaal niet ideaal maar probeer de beste combinatie te vinden.

Jammer dat dit idee (alles in 1) door software falen niet gebruikt kan worden voor waar het voor bedoeld is.

[ Voor 33% gewijzigd door knorde op 27-05-2024 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Pimmuz schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:25:
[...]

Nee het is niet de hardware want zelfs 480p (oude DBZ afleveringen) hebben er last van op Plex het heeft waarschijnlijk met iets van config te maken op die Tvbox+.
verkeerd gelezen

[ Voor 9% gewijzigd door CrankyGamerOG op 28-05-2024 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
knorde schreef op maandag 27 mei 2024 @ 19:15:
[...]

Als ik de hz wijzig dan werkt het wel goed (alleen verschuift het probleem dan naar een andere app).
De ene app is 50hz nodig en de andere 60hz.
In het Chromecast-topic gaat het hier ook al een tijdje over (vanaf hier). Wellicht werkt de Refresh Rate-app (oorspronkelijk voor Nvidia Shield en niet alle functionaliteit werkt op andere apparaten) ook op de KPN-box. Het apparaat zelf zou ik dan gewoon op 50 Hz instellen (voor tv van KPN). Bepaalde andere apps kun je dan handmatig op 60 Hz instellen. Of net andersom kan natuurlijk ook...

Voor automatische aanpassing van de refresh rate binnen één app is helaas nog geen goede oplossing (al doet Netflix op een Chromecast dat tegenwoordig wél als een van de weinige apps).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaRuBe
[...]

dat kastje is prima, het is hier al vaker gezegd: probleem zit in Android 11. Die ondersteunt het automatisch switchen van de framerate en daar zit de crux. TV kijken kan het beste op 50Hz, maar veel content van de streamingdiensten is 23,976Hz en dan krijg je dus stutter. Enige workaround is de refresh rate elke keer aanpassen, maar dat is geen doen.

KPN moet zorgen dat Sagemcom (de leverancier) de android versie naar minimaal ATV11 brengt. Maar ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
JaRuBe schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 20:04:
[...]

dat kastje is prima, het is hier al vaker gezegd: probleem zit in Android 11. Die ondersteunt het automatisch switchen van de framerate en daar zit de crux. TV kijken kan het beste op 50Hz, maar veel content van de streamingdiensten is 23,976Hz en dan krijg je dus stutter. Enige workaround is de refresh rate elke keer aanpassen, maar dat is geen doen.

KPN moet zorgen dat Sagemcom (de leverancier) de android versie naar minimaal ATV11 brengt. Maar ja....
Je bedoelt naar Android TV 12 neem ik aan? Dan ondersteunt het besturingssysteem wel auto refresh-rate, maar 9 van de 10 apps zelf nog steeds niet (voor zover ik weet op dit moment alleen Netflix, Kodi en Plex). Dus dat zal waarschijnlijk weinig verbetering brengen.

Maar als deze app ook werkt op de TV+ Box kun je in ieder geval per app een eigen refresh-rate instellen. Dat is al een behoorlijke verbetering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knorde
Ik heb sinds kort KPN TV+ en nu viel mij op dat het tv kastje soms niet na de eerste keer op power drukken aan gaat. Ik moet dan nog een keer op power drukken voordat hij aangaat.

Dit gebeurt 1 op de 10 keer ongeveer.
Overigens werkt de knop wel goed want je ziet bij indrukken wel een lampje branden.

Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantinoNL
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12-2024
Goedemiddag,

Misschien niet helemaal ontopic, maar ik wist niet in welk topic ik dit anders moest plaatsen.

Weten jullie of het mogelijk is om met het tv-kastje van KPN (de oude Arris 5202 via ethernet, geen coax) in een andere woning tv te kijken of is dit gekoppeld aan het adres?

Bedankt alvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

SantinoNL schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:50:
Goedemiddag,

Misschien niet helemaal ontopic, maar ik wist niet in welk topic ik dit anders moest plaatsen.

Weten jullie of het mogelijk is om met het tv-kastje van KPN (de oude Arris 5202 via ethernet, geen coax) in een andere woning tv te kijken of is dit gekoppeld aan het adres?

Bedankt alvast.
Je moet kpn internet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantinoNL
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12-2024
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:57:
[...]

Je moet kpn internet hebben.
Oké dat is het geval, dan werkt het dus? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:32
UHD👌👌

[ Voor 197% gewijzigd door GoEV6 op 14-06-2024 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmitzel
Sinds een aantal dagen iets heel irritants:
Het volume van het kpn-bakje wordt op nul gezet na opnieuw aanzetten.
Dan moet ik via google assistant dat weer op maximaal zetten zodat de tv of soundbar weer geluid doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:03
Niet slecht zo op het eerste oog!

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmitzel
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 20:46:
[...]

Niet slecht zo op het eerste oog!
Loopt hier niet lekker, strepen in het beeld, en gestotter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Laatst online: 13:32
Schmitzel schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 21:37:
[...]

Hier in het begin ook nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:41

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schmitzel
Npo1, de EK wedstrijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-05 12:27
Als ik overschakel op UHD moet ik eerst ff terugspoelen voordat ik beeld heb..... Jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:43

GVR

Schmitzel schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 21:37:
[...]

Hier nu ook met bel-slw. Fijn Kpn. Normaal nooit issues met tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:26
GVR schreef op maandag 17 juni 2024 @ 19:50:
[...]

Hier nu ook met bel-slw. Fijn Kpn. Normaal nooit issues met tv.
Hier geen last van de beeldkwaliteit. Loopt vloeiend, wat niet vloeiend loopt en hapert is het geluid. Stottert een beetje sinds eind vorige week. Is op meer zenders met live kijken, dus volgens mij niet met UHD te maken. Met terugkijken of opnames nergens last van. Verschillende instellingen al geprobeerd, maar geen verschil.

Zie nu dat er 13 juni een update is geweest. Mogelijk dat dit er mee te maken heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Ralph88 op 17-06-2024 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

knorde schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:06:
Ik heb sinds kort KPN TV+ en nu viel mij op dat het tv kastje soms niet na de eerste keer op power drukken aan gaat. Ik moet dan nog een keer op power drukken voordat hij aangaat.

Overigens werkt de knop wel goed want je ziet bij indrukken wel een lampje branden.

Herkent iemand dit?
Ik herken dit probleem maar dan andersom dus dat hij niet de eerste keer uitgaat en dit had ik soms ook met de oude kastjes.

UDH heb ik een aantal wedstrijden aangehad vind niet dat het iets extra;s brengt dus maar weer uitgezet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-05 15:20
Pimmuz schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:27:
[...]

Ik herken dit probleem maar dan andersom dus dat hij niet de eerste keer uitgaat en dit had ik soms ook met de oude kastjes.

UDH heb ik een aantal wedstrijden aangehad vind niet dat het iets extra;s brengt dus maar weer uitgezet :p
Ik herken alleen het niet aan willen gaan. Sinds de update van, wat was het, vorige maand of even daarvoor, toen de mini-gids werd geintroduceerd.

Ik gebruik een Harmony remote. Super-irritant als je activiteit niet opstart en 'tig keer moet klikken om de DIW7022 een extra zet geven.

Maar eerlijk gezegd erger ik me helemaal dood aan het steeds vaker optreden probleem van wegvallend beeld (zwart), terwijl het geluid doorloopt.

Lijkt per zender en misschien ook live vs opname te verschillen, maar komt soms uren niet voor en soms meerdere keren in een minuut. Bizar. Nog geen patroon kunnen herkennen. Volledige reboot/power toggle helpt eigenlijk ook niet echt.

En sommige zenders hebben heel erg moeite om het geluid synchroon te houden. Dan hapert het geluid, bij herhaling, of je zit een tijdje naar asynchroon beeld/geluid te kijken, hapert 'ie en dan is het eventjes goed om na een paar minuten opnieuw fout te zitten.

En dat valt elke dag op. En ik kan het steeds slechter aan mijn wederhelft uitleggen dat we (3mnd geleden) zo nodig van Ziggo over moesten naar glas/KPN... 't is dat het zo absurd goedkoop is en ik er 2 jaar aan vast zit, maar goedkoop is duurkoop voor wat betreft het tv-deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:58
Blij met opnamepakket, en het overal kunnen bekijken Ipad, tv en mobiel.
En verder gaan waar je gebleven ben op ieder apparaat :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaRuBe
swiv98 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:55:
[...]

Ik herken alleen het niet aan willen gaan. Sinds de update van, wat was het, vorige maand of even daarvoor, toen de mini-gids werd geintroduceerd.

Ik gebruik een Harmony remote. Super-irritant als je activiteit niet opstart en 'tig keer moet klikken om de DIW7022 een extra zet geven.

Maar eerlijk gezegd erger ik me helemaal dood aan het steeds vaker optreden probleem van wegvallend beeld (zwart), terwijl het geluid doorloopt.

Lijkt per zender en misschien ook live vs opname te verschillen, maar komt soms uren niet voor en soms meerdere keren in een minuut. Bizar. Nog geen patroon kunnen herkennen. Volledige reboot/power toggle helpt eigenlijk ook niet echt.

En sommige zenders hebben heel erg moeite om het geluid synchroon te houden. Dan hapert het geluid, bij herhaling, of je zit een tijdje naar asynchroon beeld/geluid te kijken, hapert 'ie en dan is het eventjes goed om na een paar minuten opnieuw fout te zitten.

En dat valt elke dag op. En ik kan het steeds slechter aan mijn wederhelft uitleggen dat we (3mnd geleden) zo nodig van Ziggo over moesten naar glas/KPN... 't is dat het zo absurd goedkoop is en ik er 2 jaar aan vast zit, maar goedkoop is duurkoop voor wat betreft het tv-deel.
Ook ik gebruik diverse Harmony's in huis met verschillende TV+ Boxen en dat werkt allemaal vloeiend. Wel heb ik dit gedrag soms met mijn televisie die niet goed reageert. Dat heb ik opgelost door het SuperWifi punt wat verder van de TV te zetten. Kennelijk kunnen WiFi en Bluetooth niet altijd even goed samen. Deze tip las ik elders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiv98
JaRuBe schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 07:21:
[...]

Ook ik gebruik diverse Harmony's in huis met verschillende TV+ Boxen en dat werkt allemaal vloeiend.
Mag ik vragen welk soort/merk/type apparaat jij in de Harmony setup hebt gebruikt, om de DIW7022 te besturen?

Ben begonnen met de 'gewone' Sagem DIW7022 die wel in de lijst voor kwam, maar die implementatie is zeker niet volledig: bijvoorbeeld geen van de gekleurde toetsen is te gebruiken.
Daarna een 'experimental Android Media device' gebruikt, die je als toetsenbord moet aanmelden in de Sagem, maar ook daarmee werken eigenlijk dezelfde toetsen/operaties niet.

Wat jammer is, want sommige manier van spoelen/blokken skippen vallen dan weg, en dan zit je met het nogal krappe 'pijltje vooruit' (wat maar 10s is ipv de 30 die Ziggo op de Next box aanhield; driehonderd keer klikken voor 1 reclameblok... 8)7 )

Buiten die missende toetsen, werkt het overigens wel prima hoor. Minus dat de Sagem dus af en toe niet aan gaat. En dat ligt _niet_ aan de Harmony, want die doet alles via bluetooth (het enige dat de Sagem ondersteunt ook, trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasmid
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 20:02
Weet iemand of deze ontvangertjes ook werken zonder KPN dus puur voor apps zoals disney+ etc op 't ziggo netwerk of ander netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapp-it
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10:08
swiv98 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:26:
[...]

Mag ik vragen welk soort/merk/type apparaat jij in de Harmony setup hebt gebruikt, om de DIW7022 te besturen?

Ben begonnen met de 'gewone' Sagem DIW7022 die wel in de lijst voor kwam, maar die implementatie is zeker niet volledig: bijvoorbeeld geen van de gekleurde toetsen is te gebruiken.
Daarna een 'experimental Android Media device' gebruikt, die je als toetsenbord moet aanmelden in de Sagem, maar ook daarmee werken eigenlijk dezelfde toetsen/operaties niet.

Wat jammer is, want sommige manier van spoelen/blokken skippen vallen dan weg, en dan zit je met het nogal krappe 'pijltje vooruit' (wat maar 10s is ipv de 30 die Ziggo op de Next box aanhield; driehonderd keer klikken voor 1 reclameblok... 8)7 )

Buiten die missende toetsen, werkt het overigens wel prima hoor. Minus dat de Sagem dus af en toe niet aan gaat. En dat ligt _niet_ aan de Harmony, want die doet alles via bluetooth (het enige dat de Sagem ondersteunt ook, trouwens).
Ik haak even aan ;) Hier iets met WAF, die gebruikt liever de witte AB... Wat je zou kunnen doen is om even een toetsenbord aan te sluiten op de Sagem en te kijken welke toets wat doet. Uit mijn hoofd is F12 de Netflix toets, kan je dan de Sagem dan redelijk bedienen dan kan je in de activiteit een Computer toevoegen en die pairen via BT. Je zou ook kunnen proberen om een Nvidia Shield toe te voegen. Just my 2c ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear
  • Laatst online: 27-05 20:26

buzzlightyear

To infinity and beyond...

Maak hier gebruik van KPN TV+ in combinatie met een universele remote, de Remote 2 van Unfolded Circle. De Remote 2 heeft een AndroidTV integratie waarmee de Sagem bediend kan worden. Werkt feilloos. Helaas mist een guide functie waardoor de gids niet direct bereikbaar is maar dit kan met een macro commando opgelost worden. Voor de geïnteresseerden, morgen start een Kickstarter voor de Remote 3 met meer fysieke knoppen en enige andere features zoals wireless charging, slider knop etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiv98
Zapp-it schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:59:
[...]

Ik haak even aan ;) Hier iets met WAF, die gebruikt liever de witte AB... Wat je zou kunnen doen is om even een toetsenbord aan te sluiten op de Sagem en te kijken welke toets wat doet. Uit mijn hoofd is F12 de Netflix toets, kan je dan de Sagem dan redelijk bedienen dan kan je in de activiteit een Computer toevoegen en die pairen via BT. Je zou ook kunnen proberen om een Nvidia Shield toe te voegen. Just my 2c ;)
Ik betrapte mijn vrouw in de eerste weken ook steeds met 'die witte'. Raar hoe dat werkt :)

Goed idee om met een fysiek toetsenbord aan de gang te gaan. Niet aan gedacht, omdat daar niet letterlijk die gekleurde knoppen op zitten natuurlijk, maar omdat andere toetsen wellicht iets vergelijkbaars doen. Of anders idd nog een andere Android mediaspeler proberen. Al is steeds al die dingen herconfigureren in de waardeloos verouderde (en nooit al zo beste) Harmony Remote software niet mijn favoriete bezigheid.

Dus, inderdaad @buzzlightyear die remote hou ik al jaren in de gaten, ook op kickstarter, maar durfde voor dat geld de sprong nog niet te wagen. Die Harmony Ultimate moet eerst stuk, geloof ik.
Dank voor de suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Phasmid schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:47:
Weet iemand of deze ontvangertjes ook werken zonder KPN dus puur voor apps zoals disney+ etc op 't ziggo netwerk of ander netwerk?
In theorie zou dit moeten werken aangezien het apparaat alleen internet nodig heeft voor de Apps maar wel eeen KPN verbinding/modem etc op je eigen adres om de Tv beelden te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
knorde schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:06:

Herkent iemand dit?
Ik heb het niet opgelost gekregen, wij hebben/ hadden hier boven en beneden last van.
Maar omdat er meerdere dingen ons stoorde (met alle respect hoor) zijn wij vorige week overgestapt naar NLziet en hebben wij KPN TV+ opgezegd.

Wij stoorde ons vooral aan het feit dat beeld en geluid steeds ongelijk liepen (hadden we met het oude tv platform geen last van). Nu kun je dat in de ontvanger aanpassen maar na verloop van tijd gaat het toch weer scheef lopen. Daarnaast ervaarde wij dat bij het zappen het soms lang duurt voordat het geluid het doet (beeld is er wel snel). De spontane reboots hielpen ook niet echt mee en zo waren er nog meerdere kleine dingen wat ons heeft doen besluiten over te stappen op het gebied van tv.

Wij hebben wel erg het gevoel dat KPN TV+ nog niet helemaal goed en stabiel is. Het oude tv platform werkte perfect en daar hadden wij nooit problemen mee. NLziet werkt bij ons ook perfect dus wij zijn blij dat we nu een werkbare oplossing hebben gevonden.

Het is jammer dat het niet meer mogelijk was om terug te gaan naar het oude tv platform (dit heb ik wel gevraagd maar was niet meer mogelijk). Internet en vaste telefonie laten wij uiteraard wel gewoon bij KPN want dat werkt uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 23:40

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

6 maanden terug overgestapt van Ziggo naar KPN Internet en TV+. En behoudens wat kleine verschillen die wennen waren, heb ik verder geen problemen ervaren.
Maar sinds een week of 2 a 3 is de stabiliteit achteruitgegaan. De router (Asus RT-AX88U) moet ik nu enkele keer per week rebooten vanwege geen internet en of zwart beeld en of zeer vertraagde audio.
Zwart beeld heb ik nu 2x meegemaakt op NL1, mogelijk te maken met het recente UHD update.

Ik hoop eigenlijk dat de meest recente updates de oorzaak zijn en deze instabiliteit de komende tijd wordt verbeterd met nieuwe updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
knorde schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:31:
[...]

Ik heb het niet opgelost gekregen, wij hebben/ hadden hier boven en beneden last van.
Maar omdat er meerdere dingen ons stoorde (met alle respect hoor) zijn wij vorige week overgestapt naar NLziet en hebben wij KPN TV+ opgezegd.

Wij stoorde ons vooral aan het feit dat beeld en geluid steeds ongelijk liepen (hadden we met het oude tv platform geen last van). Nu kun je dat in de ontvanger aanpassen maar na verloop van tijd gaat het toch weer scheef lopen. Daarnaast ervaarde wij dat bij het zappen het soms lang duurt voordat het geluid het doet (beeld is er wel snel). De spontane reboots hielpen ook niet echt mee en zo waren er nog meerdere kleine dingen wat ons heeft doen besluiten over te stappen op het gebied van tv.

Wij hebben wel erg het gevoel dat KPN TV+ nog niet helemaal goed en stabiel is. Het oude tv platform werkte perfect en daar hadden wij nooit problemen mee. NLziet werkt bij ons ook perfect dus wij zijn blij dat we nu een werkbare oplossing hebben gevonden.

Het is jammer dat het niet meer mogelijk was om terug te gaan naar het oude tv platform (dit heb ik wel gevraagd maar was niet meer mogelijk). Internet en vaste telefonie laten wij uiteraard wel gewoon bij KPN want dat werkt uitstekend!
Ik heb hier ook heel lang last gehad van out of sync lopen van beeld geluid. Ik moest 'in de min' met de syncronisate en dat kan dit kastje helaas niet.

De enige oplossing die ik in eerste instantie had gevonden was om het ding op stereo te zetten, maar dat is toch een domper op de kijkervaring bij een 5.1 film.

Ik heb het nu eindelijk werkend met een optische kabel van mijn home cinema naar de KPN box (dus niet naar de TV, want dan nog out-of-sync bij mij). Ik moest hiervoor ARC helaas wel uitschakelen omdat mijn tv en/of home cinema anders in de war raakten. Nadeel hiervan is dat ik nu op alle andere HDMI kanalen geen geluid uit de speakers kan krijgen. Ik hoop dat het ooit nog eens opgelost wordt via HDMI-ARC zodat alles weer naar behoren werkt.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:59
Ik zit zelf met het geval dat met enige regelmaat audio en video in sync lopen als ik begin te kijken, , maar na verloop van tijd het steeds verder uit elkaar begint te lopen. Wegzappen en weer terug en alles loopt weer in sync. Super irritant natuurlijk, maar het gebeurt ook weer niet elke keer dat we iets kijken. Ik heb er nog niet gestructureerd genoeg naar gekeken om te zien of het op bepaalde zenders gebeurt, of op bepaalde momenten, maar het is redelijk vaak.

Ik heb weleens geprobeerd om de instellingen op unicast te zetten ipv multicast, dat zou op de één of andere manier moeten werken, maar dan krijg ik bij elke zender wisseling een keihard static geluid voor een halve seconde ofzo. Echt niet te doen.

Ik kijk nu dik een jaar via TV+, heb lang geduld gehad met het wachten op oplossingen, maar begin het gevoel te krijgen dat ik beter kan overstappen naar Ziggo ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto1962
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-05 01:20
Ray-zor schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:48:
6 maanden terug overgestapt van Ziggo naar KPN Internet en TV+. En behoudens wat kleine verschillen die wennen waren, heb ik verder geen problemen ervaren.
Maar sinds een week of 2 a 3 is de stabiliteit achteruitgegaan. De router (Asus RT-AX88U) moet ik nu enkele keer per week rebooten vanwege geen internet en of zwart beeld en of zeer vertraagde audio.
Zwart beeld heb ik nu 2x meegemaakt op NL1, mogelijk te maken met het recente UHD update.

Ik hoop eigenlijk dat de meest recente updates de oorzaak zijn en deze instabiliteit de komende tijd wordt verbeterd met nieuwe updates
De Asus RT-AX88U heeft een bug met de firmware.
Ik heb de router gedown grade naar versie
3.0.0.4.386_49674-ge182230

Daarna was het internet weer stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 23:40

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Roberto1962 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:37:
[...]

De Asus RT-AX88U heeft een bug met de firmware.
Ik heb de router gedown grade naar versie
3.0.0.4.386_49674-ge182230

Daarna was het internet weer stabiel
Dank voor de heads-up. Toevallig de dag voor mijn post firmware geupdate naar 3004_388.7_0. Weet niet meer welke versie ik daarvoor had. Even afwachten hoe zich dat houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13:28
Ik lees net op tv totaal dat ze het terug kijken opwaarderen naar 14.2mb beeldkwaliteit.
Wat ik nog steeds niet begrijp is dat zowel kpn en ziggo dit niet kunnen opwaarderen naar 25mb en dat een kleine provider als skv veendam dit al doet met 15 zenders.
En zeker met glasvezel moet dit te doen zijn,ziggo kan ik me voorstellen die gebruiken nog steeds coax die worstelen met hun eigen product dat word alleen maar leden verlies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
benjans68 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 23:19:
Ik lees net op tv totaal dat ze het terug kijken opwaarderen naar 14.2mb beeldkwaliteit.
Wat ik nog steeds niet begrijp is dat zowel kpn en ziggo dit niet kunnen opwaarderen naar 25mb en dat een kleine provider als skv veendam dit al doet met 15 zenders.
En zeker met glasvezel moet dit te doen zijn,ziggo kan ik me voorstellen die gebruiken nog steeds coax die worstelen met hun eigen product dat word alleen maar leden verlies.
Volgens mij is het bronmateriaal 14,2 mbit/s. Hoger heeft geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13:28
En waarom heeft hoger geen zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

benjans68 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 00:15:
Omdat de bron maar 14,2Mbit is. Dus je gaat alleen maar onzinnige data ter bij genereren.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
benjans68 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 00:15:
De beeldkwaliteit kan nou eenmaal niet beter zijn dan het bronmateriaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:44
Correctie: 'de bron' is niet 14,2 Mbit/s, maar weldegelijk 25. KPN zegt er zelf over:
Die 25 Mbit/s streams bestaan al jaren, die gebruiken we als bron voor onze Encoders, ITV en OTT. Ook onder andere Discovery en ESPN leveren ons dit soort streams aan. Dit betreft het zgn Mezzanine format en is bedoeld als uncompressed aanleverformaat voor encoding en distributie door de distributeurs.

Er is dus voor eindgebruikers geen aantoonbaar verschil in Picture Quality tussen 14 en rechtstreekse 25 Mbit/s.

https://forum.kpn.com/kpn...en-wanneer-bij-kpn-604129
Dus effectief maakt het niet uit, maar toch belangrijk om de techniek achter de streams te begrijpen.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boschhd
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Tom Paris schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 22:22:
Correctie: 'de bron' is niet 14,2 Mbit/s, maar weldegelijk 25. KPN zegt er zelf over:

[...]

Dus effectief maakt het niet uit, maar toch belangrijk om de techniek achter de streams te begrijpen.
De '... Er is dus geen ...' lijkt me wel wat sterk. Er zijn ook wel een flink aantal kleinere aanbieders die dit wel doorzetten. Misschien dat er weinig verschil is te zien. Maar goed, bitrates vs beeldkwaliteit zijn ook afhankelijk van de gebruikte codec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
boschhd schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 22:34:
[...]

De '... Er is dus geen ...' lijkt me wel wat sterk. Er zijn ook wel een flink aantal kleinere aanbieders die dit wel doorzetten. Misschien dat er weinig verschil is te zien. Maar goed, bitrates vs beeldkwaliteit zijn ook afhankelijk van de gebruikte codec.
De 'dus' komt van KPN... Encoden/recoden kost hardware, software, onderhoud, testen, management van je decoders etc. Misschien dat voor kleine aanbieders de kosten van dat alles niet opwegen tegen de mogelijke baten in lagere bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boschhd
  • Niet online
Tom Paris schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 22:41:
[...]

De 'dus' komt van KPN... Encoden/recoden kost hardware, software, onderhoud, testen, management van je decoders etc. Misschien dat voor kleine aanbieders de kosten van dat alles niet opwegen tegen de mogelijke baten in lagere bandbreedte.
Ja, zo las ik t ook.

Dat zijn de afwegingen precies. Mogelijk hebben de kleinere ISPs ook niet een grote xdsl base en is alles glasvezel. Maakt de keuze voor meer bits ook makkelijker.

Hoewel de klanten 25mb blijkbaar als beter ervaren dan zelfs 'UHD' die we nu kunnen zien op 690.

[ Voor 17% gewijzigd door boschhd op 03-07-2024 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het verbaast me dat ik veel mensen zie die problemen hebben met afspelen van radiozenders via kpn tv+, maar niet het tegenovergestelde probleem.

Vroeger kon ik lijstjes maken met mijn favoriete zenders voor bijv sport, actualiteiten of UHD-uitzendingen. Nu zijn de enige opties alleen favorieten of alle zenders, inclusief al die honderden radiozenders die ik niet wil.

Hoe kom ik van die radiozenders af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Gisteravond heeft het KPN TV+ kastje ineens bedacht dat ie het wachtwoord niet langer geldig vond. Alle apparatuur functioneert nog, enkel het KPN kastje geeft aan "ongeldig wachtwoord". Ik weet dat bekabeld internet beter is, maar toch, meer meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
boschhd schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 22:34:
[...]

Welke aanbieders dan en welke zenders dan? KPN en Ziggo krijgen dezelfde streams uit Hilversum en die zijn 14mbit/s. Het is onmogelijk om de standaardzenders (NPO, RTL, SBS) in betere kwaliteit aan te bieden dan het bronmateriaal, ook voor andere aanbieders.

[ Voor 4% gewijzigd door MarcoC op 10-07-2024 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boschhd
  • Niet online
MarcoC schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 21:50:
[...]

Welke aanbieders dan en welke zenders dan? KPN en Ziggo krijgen dezelfde streams uit Hilversum en die zijn 14mbit/s. Het is onmogelijk om de standaardzenders (NPO, RTL, SBS) in betere kwaliteit aan te bieden dan het bronmateriaal, ook voor andere aanbieders.
De NPO streams. En die zijn 25mb. Zoals in de gelinkte stukken wordt beschreven.
E zo te lezen ook een aantal andere, bv. ESPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
boschhd schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:55:
[...]

De NPO streams. En die zijn 25mb. Zoals in de gelinkte stukken wordt beschreven.
E zo te lezen ook een aantal andere, bv. ESPN.
In het gelinkte stuk staat dit:
NPO heeft met NPO 1 UHD op dit moment wel een tijdelijk sportzomerkanaal in betere beeldkwaliteit, maar stopt het aanvoersignaal richting providers op 14 juli, na het einde van het EK voetbal.
NPO 1 UHD wordt ook gewoon door KPN doorgegeven. Dan blijven alleen ESPN over en wat exotische zenders zoals Discovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boschhd
  • Niet online
MarcoC schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:26:
[...]

In het gelinkte stuk staat dit:

[...]
NPO 1 UHD wordt ook gewoon door KPN doorgegeven. Dan blijven alleen ESPN over en wat exotische zenders zoals Discovery?
"Het is de kleine lokale provider Stichting Kabelnet Veendam (SKV) die het sportevenement lineair in de hoogste kwaliteit doorgeeft. Niet in 4K of UHD, maar in HBR. De HBR-beelden zijn in standaard HD-beeldresolutie, maar worden geleverd met een bandbreedte van ongeveer 25 Mb/s - bijna twee keer zoveel als bij andere providers. Dit zorgt voor een zeer gedetailleerd beeld. "

We zijn er in eerdere posts ook op ingegaan. NPO levert hun gewone zenders sinds kort in 25mb aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
boschhd schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:33:
[...]

"Het is de kleine lokale provider Stichting Kabelnet Veendam (SKV) die het sportevenement lineair in de hoogste kwaliteit doorgeeft. Niet in 4K of UHD, maar in HBR. De HBR-beelden zijn in standaard HD-beeldresolutie, maar worden geleverd met een bandbreedte van ongeveer 25 Mb/s - bijna twee keer zoveel als bij andere providers. Dit zorgt voor een zeer gedetailleerd beeld. "

We zijn er in eerdere posts ook op ingegaan. NPO levert hun gewone zenders sinds kort in 25mb aan.
Dit gaat over de Olympische Spelen. Wellicht lees ik er overheen, maar ik kan nergens vinden dat NPO al hun streams in 25Mb/s aanlevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
MarcoC schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:48:
[...]

Dit gaat over de Olympische Spelen. Wellicht lees ik er overheen, maar ik kan nergens vinden dat NPO al hun streams in 25Mb/s aanlevert.
Ja je leest er overheen: Tom Paris in "[KPN TV+] - Ervaringen en discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:58
Meer mensen problemen met terugkijken van opnames? Beeld blijft haperen.
Zijn opnames van ESPN

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:34
Komend seizoen gaat het Europese voetbal uitgezonden worden door Ziggo. Omdat het 'openbaar' beschikbaar moet zijn, gaan zij dit aanbieden via de Ziggo Go App. Daarvoor kan je je dus gratis aanmelden om te kunnen kijken naar de Nederlandse clubs. Maar is deze app ook te installeren op de KPN TV+ box van KPN? Of is dit wat gevoelig?

Er is een Android app: https://play.google.com/s...?id=com.lgi.ziggotv&hl=nl

Meer info via: https://www.nu.nl/enterta...van-europees-voetbal.html

Laat maar..... Heb het al gevonden. Je moet dit via de Google Play Store doen. Die app moet je dus ook echt opstarten zie ik. Dan kan je het toevoegen.

Nu ook met uitleg via een link: https://community.kpn.com...n-op-de-kpn-tv-box-574363

[ Voor 20% gewijzigd door Witlof op 12-07-2024 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superyupkent
Vakantie vraag.

Iemand hier ervaring met het aansluiten van de kpn+ set top box op een mikrotik/vpn appliance vanuit Frankrijk/buitenland?

Met een EoIP tunnel zou de vlan 4 dhcp en igmp door moeten komen.

Ps ik weet het.. kan via de app. Maar ik zit 2 weken met mijn schoonouders. Dus een projectje kan geen kwaad in de avonduren 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:34
Je kan ook kiezen voor de unicast ipv multicast optie. Minder lastig configureren lijkt me en kan je gezellig met je schoonouders TV kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom Paris
superyupkent schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:42:
Vakantie vraag.

Iemand hier ervaring met het aansluiten van de kpn+ set top box op een mikrotik/vpn appliance vanuit Frankrijk/buitenland?

Met een EoIP tunnel zou de vlan 4 dhcp en igmp door moeten komen.

Ps ik weet het.. kan via de app. Maar ik zit 2 weken met mijn schoonouders. Dus een projectje kan geen kwaad in de avonduren 😁
OpenVPN TAP tunnel, geen TUN. Dan kot DHCP en IGMP ook door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fictorie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:45
Nu het KPN TV+ platform en box wat volwassener worden denk ik om overstappen naar TV+ (goedkoper). Ik heb wel een praktische vraag. We hebben nu een VIP5202 kastje op de slaapkamer en de stroomadapter zit nogal strak en moeilijk achter de TV in het stopcontact. Kan iemand vertellen wat de afmetingen zijn van de TV+ box stroomadapter en of dat kleiner of groter is dan de oude 5202 adapter. Het gaat met name om hoever de adapter uitsteekt.

Henk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• buzzlightyear
  • Laatst online: 27-05 20:26

buzzlightyear

To infinity and beyond...

fictorie schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 18:48:
Kan iemand vertellen wat de afmetingen zijn van de TV+ box stroomadapter en of dat kleiner of groter is dan de oude 5202 adapter. Het gaat met name om hoever de adapter uitsteekt.
Henk
Zonet even opgemeten: adapters steken nagenoeg zelfde uit, scheelt max iets van 1-2 mm.

Weet niet of je je VIP5202 zelf hebt aangeschaft en dus eventueel moet retouren maar vooralsnog kun je die 5202 naast het TV+ kastje blijven gebruiken. Just that you know 🙂
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste