Acties:
  • +3 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:53
HyperH schreef op woensdag 13 december 2023 @ 08:50:
[...]

Is er ook een opt-out regeling? (kun je het oude kastje terug krijgen bijvoorbeeld?)
Nee helaas, het is onomkeerbaar. eenmaal overgestapt naar een nieuw abonnement kun je niet meer terug.
Op termijn wil KPN alles vervangen door TV+.

Ik heb eigenlijk nagenoeg geen klachten [meer] met TV+ en ben best wel tevreden erover. Mijn grootste klacht is in de vorige update verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-12-2024
Hier ook problemen met het niet synchroon lopen van beeld en geluid. Gelukkig m'n oude kastjes nog niet teruggestuurd. Dat gaat niet gebeuren ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:07
Ik heb mijn abo verlengd en nu kpn tv+ box ontvangen. Ik heb ook nog de 'oude' tv box. Geen idee of ik die nu moet inleveren.

Ik heb bij mijn oude box een Chromecast Google TV aangesloten waar ik tevreden over ben. Om nu niet het wiel zelf uit te moeten gaan vinden: Doe ik er verstandig aan om die nieuwe boxen te installeren of win ik er niets mee ten opzichte van mijn huidige installatie? Het niet meer hoeven wisselen van HDMI kanaal is onvoldoende reden (dat is 3x klikken waar ik me niet aan stoor).

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• trinity999
De "oude" tv box ga je moeten inleveren, die brief krijg je nog toegestuurd met het verzoek om terug te sturen.
Dus de keuze of je de "oude" box blijft gebruiken heb je niet.

In de nieuwe TV+ zitten nog wat kinderziektes in, zoals geluid synchronisatie. Maar dat is heel erg verschillend.
Je zou het moeten proberen. Ik ben van vrijwel alle klachten die je zo her en der leest gelukkig gevrijwaard. Ik ben er dan ook tevreden over.

De TV+box is in feite een Android TV kastje.In principe kun je met TV+ box hetzelfde als wat je met GCCTV kan en heb je de GCCTV niet meer nodig. Tenzij je specifieke app's hebt die niet op de TV+box werken maar die ben ik nog niet tegengekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:18

buzzlightyear

To infinity and beyond...

Kleine tip: koop een tweedehands STB (te koop op Marktplaats voor 10 euro of minder) en stuur die retour. De oude blijft geregistreerd en zijn hier nog in gebruik tot de kinderziektes echt zijn verdwenen uit de nieuwe Android kastjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-01 15:22
Zijn er alternatieven voor de KPN TV+ box om het IP-TV signaal kijken? Bestaat er misschien hardware of software die van het IP-TV signaal gebruik kan maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:00
HyperH schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:30:
Zijn er alternatieven voor de KPN TV+ box om het IP-TV signaal kijken? Bestaat er misschien hardware of software die van het IP-TV signaal gebruik kan maken?
KPN heeft meerdere streams met verschillende bitrates en kwaliteit. De streams voor de app en de website kun je met verschillende hardware/software afspelen, maar deze streams hebben niet de hoogste kwaliteit.

De hoogste kwaliteit multicast streams kun je momenteel alleen met KPN apparatuur afspelen. Ik las gisteren dat KPN wel bezig is met een app voor de AppleTV maar die is nog toekomstmuziek. Er was vroeger een draad op tweakers hoe je de multicast streams kon bekijken op eigen apparatuur maar die is afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-01 15:22
Erg jammer. De enige reden om een TV abonnement te nemen is de gebruikservaring. Live nieuws kijken, snel kunnen wisselen tussen kanalen, een programmagids, etc.
Die gebruikservaring is momenteel bagger, omdat het kastje eigenlijk meer voor streamen en apps bedoelt is dan traditioneel lineaire TV kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:06

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Als ik dit zo allemaal lees, begin ik toch wat onzeker te worden.
Ik heb onlangs een glasvezel + tv abbo afgesloten bij KPN, want glasvezel is eindelijk (bijna) leverbaar.
Nu heb ik nog ziggo zonder enkel probleem. De next mini werkt perfect.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superyupkent
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 10:47
Ik heb zelf al jaren KPN glasvezel en TV. Sinds vorige week de KPN+ box, ben er erg tevreden over. Mijn losse android box staat nu uit. Zelf heb ik geen enkel probleem ervaren zoals ik hierboven lees. De box draait achter een MikroTik netwerk en is bedraad aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:12

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

superduper schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:28:
[...]

Gisteren geprobeerd met de Samsung one en ik kan prima zappen, input wisselen en naar de apps van de KPN box schakelen. Dus in de basis werkt dit. Alleen vind ik de samsung one dermate weinig funties bieden om volledig en snel uit de voeten te kunnen, dan maar wat meer knopjes zoals op de KPN AB.
Excuses voor het quoten van een maanden oude post, maar dit is de enige reactie die ik tot nu toe op internet heb kunnen vinden die aangeeft met de Samsung One remote te kunnen zappen op de DIW7022. Ik ben gister overgestapt van ziggo naar KPN en dit is tot nog toe de grootste tegenvaller (verder werkt alles nog prima). De Samsung One vind ik erg fijn maar zou prima bereid zijn om over te stappen op de KPN remote als deze ook de apps op de TV zou kunnen bedienen. Maar helaas.
Ik ben benieuwd hoe jij met de Samsung remote hebt kunnen zappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:03

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ray-zor schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 10:02:
[...]

Excuses voor het quoten van een maanden oude post, maar dit is de enige reactie die ik tot nu toe op internet heb kunnen vinden die aangeeft met de Samsung One remote te kunnen zappen op de DIW7022. Ik ben gister overgestapt van ziggo naar KPN en dit is tot nog toe de grootste tegenvaller (verder werkt alles nog prima). De Samsung One vind ik erg fijn maar zou prima bereid zijn om over te stappen op de KPN remote als deze ook de apps op de TV zou kunnen bedienen. Maar helaas.
Ik ben benieuwd hoe jij met de Samsung remote hebt kunnen zappen.
Ik heb eigenlijk niks bijzonders gedaan, en eignelijk alleen voor een test de Samsung remote one gepakt en dat werkte in de basis. Apps bedienen idd niet. Ik vind de one echt te minimalistisch dus gebruik toch gewoon de kpn remote.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:31

SilencerNL

No remorse

Ik probeer de functies van de afstandsbediening van de DIW7022 na te bouwen in Home Assistant, via de Android TV integratie.

Alle knoppen werken, behalve de 'gids' knop. De Android TV integratie biedt netjes de 'GUIDE' toets, maar die heeft blijkbaar niet dezelfde werking als de afstandsbediening (gaat gewoon naar 'home').

Heeft iemand de gids knop werkend gekregen op deze manier? Gebruikt KPN daarvoor een andere toets? Ik heb al de meest logische alternatieven geprobeerd, zoals de 'G' toets, en alle functie toetsen, maar geen enkel bied dezelfde functie als de gids knop op de AB.

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear

buzzlightyear

[b]SilencerNL schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 20:50:[/
Alle knoppen werken, behalve de 'gids' knop.
Werkt helaas niet. Heb een request gepost op het forum van KPN, wellicht kun je het daar ook eens posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beachbar
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-02 13:45
Mijn ouders (dus ik kan mijn vraag niet op het forum van KPN stellen) zijn recent overgegaan van Ziggo naar KPN. Ze zijn op leeftijd, dus een hele stap voor ze.
Daar kregen ze een Sagemcom DIW7022 kastje met KPN afstandsbestandsbediening (hierna AB).
Hun TV is een BeoVision Avant 55 met AB een BeoRemote One, Hun nieuwe AB is volgens mij BT (dus Bluetooth). Bij Ziggo konden ze alles daarmee bedienen, maar de montrice van KPN zei dat dit ze nu met twee AB's moesten werken. Maarrrr.... dat vraag ik mij af:
Óf de AB van KPN is te programmeren om B&O aan te sturen óf de BeoRemote moet de Sagemcom toch kunnen aansturen?
Overigens hebben ze daarnaast een Panasonic DMP-BD65 of 45 (blue-rayspeler), maar die gebruiken ze minder vaak (maar als die ook aangestuurd kan worden, hoor ik het ook graag). Misschien snap ik uit de beschrijving van de hoofdvraag wel, hoe ik die moet instellen.

Dit is voor mijn ouders wel een downgrade, dus vandaag mijn vraag (eigenlijk vragen): Is alles te bedienen met één AB, welke AB is aan te raden en hoe is dat in te stellen?
Of heeft KPN gelijk en moeten ze er maar mee leven?
Ik hoop dat iemand die hier ervaring mee heeft mij kan en wil informeren zodat ik mijn ouders uit de brand kan helpen?
Ik heb al wat posts van Tweakers en ook van het KPN nagelezen, maar -helaas- nog niet het concrete antwoord gelezen. En ik kan niet telkens heen en weer rijden, testen en antwoorden geven via dit Forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beachbar
Nee, nog niet gezien; dank voor de link.
Maar dan slaan we de vraag over welke AB het beste is (die van KPN of die van B&O). En of de B&O in de lijst staat (welk aparaatnummer?) Ik kan namelijk lastig testen en via dit forum vervolgvragen stellen. Aangezien de KPN zei dat het niet zou kunnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Beachbar op 07-01-2024 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:31
Sinds kort ben ik ook overgestapt naar TV+, komende van de VIP5202 kastjes na het verlengen van mijn abonnement. Scheelde weer 6 euro per maand. Maar ik heb er nu al spijt van. Ik wist natuurlijk van de lopende problemen o.a. door dit topic maar de medewerker kon mij verzekeren dat slechts een heel klein deel van de klanten soms problemen ervaart. Nou, ik heb ze allemaal geloof ik:
  • Geluid loopt achter bij gebruik van ingebouwde chromecast
  • Geluid loopt achter bij alle streaming apps
  • Sommige series kunnen niet worden opgenomen (met name Net5 zo lijkt het)
  • De ontvanger moet minstens 1x per dag opnieuw worden opgestart omdat tv danwel gids danwel UI vastloopt danwel er niets kan worden opgenomen
Ik heb 2 ontvangers, 1 op een oude plasma en 1 op een modernere samsung lcd en beiden hebben alle issues. Geen homecinema systemen. Ik heb alle audio opties binnen de instellingen geprobeerd en niets maakt ook maar enig verschil. Wat een wanproduct zeg. Iemand nog tips hoe dit op te nemen met KPN? Aangezien de klantenservice niets anders kan dan een script aflezen en de problemen ontkennen?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap_pa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:42
Beachbar schreef op zondag 7 januari 2024 @ 19:51:

... En of de B&O in de lijst staat (welk aparaatnummer?) Ik kan namelijk lastig testen en via dit forum vervolgvragen stellen. Aangezien de KPN zei dat het niet zou kunnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4CD8JbeHK_16MzO0VgaF8aCS7D4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hTAzuCgvvT8rWNF9BWmu2CdB.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear

buzzlightyear

RubenDJ schreef op zondag 7 januari 2024 @ 20:29:
Sinds kort ben ik ook overgestapt naar TV+, komende van de VIP5202 kastjes na het verlengen van mijn abonnement. Scheelde weer 6 euro per maand. Maar ik heb er nu al spijt van.
Niet een antwoord op je vraag maar wellicht een alternatief. Ik draai hier de VIP5202 en het TV+ kastje naast elkaar. Misschien kun je een tweedehands 5202 kopen? Durf niet met zekerheid te zeggen of je die nog kunt registreren maar wellicht een gokje waard?

Overigens herken ik de problemen niet maar dat is waarschijnlijk omdat we een Apple TV gebruiken voor alle apps. Nu wachten op de KPN app voor de ATV en dan kunnen (hopelijk) alle set top boxen de deur uit 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-05 08:07
RubenDJ schreef op zondag 7 januari 2024 @ 20:29:
Sinds kort ben ik ook overgestapt naar TV+, komende van de VIP5202 kastjes na het verlengen van mijn abonnement. Scheelde weer 6 euro per maand. Maar ik heb er nu al spijt van. Ik wist natuurlijk van de lopende problemen o.a. door dit topic maar de medewerker kon mij verzekeren dat slechts een heel klein deel van de klanten soms problemen ervaart. Nou, ik heb ze allemaal geloof ik:
Misschien kan je wat informatie/oplossingen vinden in dit topic en anders daar een nieuw topic aanmaken,
Succes!

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beachbar
Hartelijk dank; dan gaan we dit proberen (i.c.m. de eerder link naar KPN over het instellen van de AB).
Het zou toch wel bijzonder gaaf zijn dat als KPN zegt dat het niet kan, het toch lukt met de hulp van de inzet van Tweaker-mensen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:37
Even positief bericht. Sinds een week weer terug bij KPN en nu KPN+, moet zeggen valt niet tegen. Snel, goede beeldkwaliteit. Valt me op, als je zapt , zie je niet meteen welke programma er na komt en ook niet welke ervoor was, zodat je meteen terug kunt kijken in 1 handeling. Moet eerst de gids aanslingeren. Bedieningsgemak dingetje. Ik zal eens een suggestie indienen waar het kan bij KPN. Maar niet ontevreden dus. Ik hoef niet direct zo nodig terug naar de 5202 die ik voorheen had.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beachbar
Ik was er gisteren en heb geprobeerd de afstandsbediening van de KPN op één van de vier apparaat codes voor B&O (155, 186, 381 en 717, zie recent andere suggestie in dit draadje) af te stemmen, maar de TV reageerde er bij geen van allen op.
Echter... bij de gehanteerde stappen volgens https://www.kpn.com/telev...ng/instellen/t4hu2115.htm kreeg ik bij stap 3 echter niet twee korte rode lampjes, maar knipperde de andere (blauw of groen?) één keer. Wat doe ik niet goed? Of kan het 'gewoon' zo zijn dat bepaalde apparaten B&O niet worden ondersteund?
Dan moet ik de afstandsbediening van B&O programmeren (en wordt het TV kastje dan wel ondersteund)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap_pa
Uit deze link

Ipv dat ts blijft pielen met die KPN ab, kan hij beter eens naar zijn dealer gaan en een IR oogje halen om dat op zijn TV aan te sluiten (en de PUC tabel aan laten passen). Dan kan hij met de B&O ab het KPN kastje bedienen.Wat moet je met een KPN ab waarmee je alleen volume en zenders kunt regelen?

Er staan ook nog wat andere codes.
Zie ook
https://forum.kpn.com/kpn...-afstandsbediening-528101
https://forum.kpn.com/kpn...t-b-o-v1-lukt-niet-492152

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beachbar
Zap_pa schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 21:27:
Uit deze link

Ipv dat ts blijft pielen met die KPN ab, kan hij beter eens naar zijn dealer gaan en een IR oogje halen om dat op zijn TV aan te sluiten (en de PUC tabel aan laten passen). Dan kan hij met de B&O ab het KPN kastje bedienen.Wat moet je met een KPN ab waarmee je alleen volume en zenders kunt regelen?

Er staan ook nog wat andere codes.
Zie ook
https://forum.kpn.com/kpn...-afstandsbediening-528101
https://forum.kpn.com/kpn...t-b-o-v1-lukt-niet-492152
Dank voor de suggesties. Ik zal de andere PUC ook eens proberen. Maar ik begrijp niet helemaal wat er wordt bedoeld met "een IR oogje halen om dat op zijn TV aan te sluiten (en de PUC tabel aan laten passen)." Dan loopt er een kabeltje van de B&O naar de KPN TV ontvanger? Ik meen dat de Sagemcom (DIW7022) op BT werkt; die staat in een gesloten kast dus ontvangt geen IR. En de AB van de B&O bevat (ook) BT en dat was oorspronkelijk ook de vraag (om de AB van de B&O aan te passen naar de Sagemcom). Maar toen werd aangedragen dat de AB van KPN makkelijker zou zijn om aan te passen. En daar zit wat in/ De TV hoeft alleen aan en uit en het volume te regelen. Anders, hoe wijzig ik de AB van B*O, moet ik die laten updaten?

Daarnaast mis ik nog een antwoord op mijn vraag of het updaten goed gaat, aangezien de AB in stap 3 geen akkoord d.m.v. knipperen van het vermelde ledje geeft. Iemand ook een idee daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap_pa
Beachbar schreef op zondag 21 januari 2024 @ 18:11:

Daarnaast mis ik nog een antwoord op mijn vraag of het updaten goed gaat, aangezien de AB in stap 3 geen akkoord d.m.v. knipperen van het vermelde ledje geeft. Iemand ook een idee daarover?
Als het niet werkt zal het updaten niet goed gaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zH96FAzP8sLdOdWdw6mAirdeWEg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Dbdu1dxR4aEgfE7Tgmdh524O.png?f=user_large
Heb je ook de andere codes gebruikt zoals genoemd in de KPN fora?

Het IR verhaal is niet van toepassing daar de AB van B&O bluetooth heeft (had ik overheen gelezen).

Lees deze https://forum.kpn.com/ken...tv-box-573263#Automatisch eens door.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UNog5YCYDRqQvsh22RbRg_YaKYA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jd3yvFIzXZGuEkZdvhmoog12.png?f=user_large

En stel de vragen anders op het KPN forum of bij een B&O dealer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JzDioe6WPJkQ9Bn_qlhowYDt0So=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PEZsxpp7WXA8TvNapmrBHsyz.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:03
waarom de kpn ontvanger niet gewoon achterop de tv met een t-ripje?
De nieuwe ontvanger is zo klein en licht, valt echt niet van achter de tv weg,
heb je in elk geval gewoon een goede BT verbinding met de KPN AB

Ik was van de week ook bij iemand om de AB van KPN met een Panasonic te combineren, opdat alles met de KPN AB te doen. Alle voorgestelde, op type gezocht Pana`s geprobeerd, nada niks.
Uiteindelijk was het een simpele 212 code ingeven op de KPN AB, en werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-05 10:02
Heb sinds vrijdag de ontvanger gekregen maar ben echt heftig ontevreden ten opzichte van de oude ontvanger, wit is geel gekleurd waardoor een voetbal wedstrijd vervelend is om te kijken, alsof iemand koffie over het scherm heeft gemorst. Opstarten vanuit slaap duurt ongeveer anderhalve minuut en het meest vervelende van alles is dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld, gok zo'n 400ms, het lijkt namelijk nagesynchroniseerd terwijl het een normaal Nederlands programma was.

Wie heeft er tips voordat ik het terug stuur?

Edit 1:

Setup:
lg oled tv
Yamaha receiver
Teufel speakers
Bedraad internet via de switch die kpn aanraad

Alle andere apparaten op de tv doen het wel goed, geen lag, geen rare kleuren en oude kastje heeft er ook geen last van, mijn conclusie is dat het kastje niet af is en nog aardig wat kinderziektes heeft

Edit 2: de kpn firmware versie nummer is 0.25.0

Edit 3: hdr instellingen naar automatisch heeft de kleur verholpen dankjewel voor de uitleg hieronder!
De synch voor het geluid is nu nog het enige probleem deze heb ik geprobeerd aan te passen met de slider maar de vertraging maakt het erger -100ms (of meer) maar logisch dat je niet het geluid voor kan laten lopen gok dat dit niet te verhelpen is voor mij

[ Voor 41% gewijzigd door boombes op 28-01-2024 10:28 ]

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katban
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-04 18:19
@boombes
Kleuren: ga naar de HDR-instelling en wijzig die. Waarschijnlijk helpt dat.
Opstarten: waarschijnlijk staat ie in ECO-modus. Gewoon uitzetten, dan start ie net zo snel op als de 'gewone' tv-ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-05 10:02
katban schreef op zondag 28 januari 2024 @ 09:32:
@boombes
Kleuren: ga naar de HDR-instelling en wijzig die. Waarschijnlijk helpt dat.
Opstarten: waarschijnlijk staat ie in ECO-modus. Gewoon uitzetten, dan start ie net zo snel op als de 'gewone' tv-ontvanger.
Bij beeld in de instellingen vind ik geen hdr. Welk menu bedoel je precies? Ik vind daar alleen de optie multi cast / unicast. Daarmee veranderd er niks aan de rare kleur instelling

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katban
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-04 18:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHT2005
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik begrijp niet waarom technische dienst mij niet terug belt hierover dat is mij beloofd, ook de betreffende afdeling die ik aan de lijn had zou de teamleider mij hebben terug gebeld ook niet gebeurd,

Ze moeten nu toch wel begrijpen dat het of aan de verbinding zou liggen of aan de TV+ kastjes toen ik de oude nog had Arris VIP 5202 had ik er totaal geen last van, ik weet niet wat er met de verbinding gebeurd wanneer je overstapt naar TV+…….

Ook televisie blijft weleens geheel vast staan of wel geluid geen beeld dan moet je de tuner resetten en dan gaat het weer een tijdje, dit probleem heb ik nu sinds kort erbij en weet je dit is een gratis iets

Vandaar mijn kritische opmerking ze wachten natuurlijk dat ik over die 14 dagen heen zou zijn dan kun je namelijk geen herroeping meer doen, maar hoe je het went of keert KPN blijft hiermee in gebreken er zou toch een oplossing moeten komen en als KPN geen oplossing zou weten dat er een financiele tegemoetkoming wordt gegeven of iets zolang dit aan de gang zal blijven want de klant is en blijft de dupe van die ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-04 22:19
Ik heb sinds kort ook KPN TV+, nu is het output signaal van het Android kastje altijd 2160P op 60Hz dit betekent dat het kastje wat aan upscaling en frame generation doet als je TV kijkt of een van de streaming apps gebruikt. Ik zou dit liever door mijn TV laten doen maar vind nergens in de menus de optie om resolution switching of refresh rate switching aan te zetten. Dit kan bijvoorbeeld met een shield wel zover ik weet.

Heeft iemand hier een oplossing voor ?

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

• JaRuBe
  • Laatst online: 20:17
VHT2005 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:02:
Ik begrijp niet waarom technische dienst mij niet terug belt hierover dat is mij beloofd, ook de betreffende afdeling die ik aan de lijn had zou de teamleider mij hebben terug gebeld ook niet gebeurd,

Ze moeten nu toch wel begrijpen dat het of aan de verbinding zou liggen of aan de TV+ kastjes toen ik de oude nog had Arris VIP 5202 had ik er totaal geen last van, ik weet niet wat er met de verbinding gebeurd wanneer je overstapt naar TV+…….

Ook televisie blijft weleens geheel vast staan of wel geluid geen beeld dan moet je de tuner resetten en dan gaat het weer een tijdje, dit probleem heb ik nu sinds kort erbij en weet je dit is een gratis iets

Vandaar mijn kritische opmerking ze wachten natuurlijk dat ik over die 14 dagen heen zou zijn dan kun je namelijk geen herroeping meer doen, maar hoe je het went of keert KPN blijft hiermee in gebreken er zou toch een oplossing moeten komen en als KPN geen oplossing zou weten dat er een financiele tegemoetkoming wordt gegeven of iets zolang dit aan de gang zal blijven want de klant is en blijft de dupe van die ellende.
wellicht ligt het aan mij, maar wat is precies je probleem? Waarover wil je terug gebeld worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-05 12:17
Schmitzel schreef op maandag 29 mei 2023 @ 09:22:
[...]

Dus nog steeds niet goed, ik laat de oude setup dus nog maar even staan voorlopig, als het als een zonnetje loopt dan hoor ik het graag ;)
Even een update:
Inmiddels heb ik tv+ nu weer 3 weken aangesloten.
Alle issues die er bij mij waren zijn allemaal opgelost. Voor mij werkt het goed.
In die 3 weken 2 keer een vastloper gehad, verder geen issues meer met geluid etc.
Ik ben tevreden ermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-04 11:36
Ben ik nu gek aan het worden? De iOS app heeft een make-over gekregen en nu mis ik de AirPlay optie. Casten naar een Google TV kan wel. Heel irritant want nu kan ik niet meer op m’n grote tv kijken (ik gebruik een AppleTV en KPN heeft geen AppleTV app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:07
Tristan schreef op zondag 18 februari 2024 @ 16:44:
Ben ik nu gek aan het worden? De iOS app heeft een make-over gekregen en nu mist ik de AirPlay optie. Casten naar een Google TV kan wel. Heel irritant want nu kan ik niet meer op m’n grote tv kijken (ik gebruik een AppleTV en KPN heeft geen AppleTV app)
Wat ook veranderd is, is dat je niet meer naar beide kanten kunt draaien voor landscape modus. Ik heb dus een telefoonhoesje met zo'n voetje, en die zit nu aan de bovenkant...

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Klopt het dat opnames van commerciële zenders niet terug te kijken zijn via de KPN iTV+ app op Android TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkEijnden
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-05 11:50
Hallo allemaal,

Ik heb eigenlijk weinig problemen met de TV+ Box. Het was even wennen en sommige dingen werken anders, maar verder geen problemen. Het enige is het geluid.
Als ik apps gebruik van mijn smarttv zoals Netflix, dan volstaat op mijn soundbar een volume van ongeveer 10. Als ik de TV+ box gebruik, moet mijn geluid op mijn soundbar op minstens 24 staan om het überhaupt te kunnen verstaan.

Hebben meerdere hier last van? Of mogelijk een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmitzel
MarkEijnden schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:16:
Hallo allemaal,

Ik heb eigenlijk weinig problemen met de TV+ Box. Het was even wennen en sommige dingen werken anders, maar verder geen problemen. Het enige is het geluid.
Als ik apps gebruik van mijn smarttv zoals Netflix, dan volstaat op mijn soundbar een volume van ongeveer 10. Als ik de TV+ box gebruik, moet mijn geluid op mijn soundbar op minstens 24 staan om het überhaupt te kunnen verstaan.

Hebben meerdere hier last van? Of mogelijk een oplossing?
Dat is ook mijn enige probleem, moet met de update van deze maand verholpen worden als het goed is. En die komt uiterlijk 22-2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkEijnden
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-05 11:50
Schmitzel schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:23:
[...]

Dat is ook mijn enige probleem, moet met de update van deze maand verholpen worden als het goed is. En die komt uiterlijk 22-2.
Oh dat zou top zijn. Waar heb je die informatie gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schmitzel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srvv93
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:23
Hoe schakel ik de Wifi op de TV+ box uit? Ik heb het vermoeden dat de box stoort met onze (2.4 Ghz) babyfoon, ondanks dat de TV+ bekabeld is aangesloten :?

Als ik de TV+ uitzet is de verbinding met de babyfoon weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Laatst online: 00:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZT9KbDkTfOB69f8afiUTEVo8HxE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LFzSTv3MXkLTaiz7oyAFsnsg.jpg?f=fotoalbum_large

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Srvv93
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:23
Ah, ik kom er net achter dat ik blijkbaar niet de nieuwste TV+ box heb, maar de Arris 5202... die geeneens Wifi heeft. 8)7

Weer op zoek naar de echte oorzaak dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
Heeft de babyfoon wel een wifi verbinding? Kan het zijn dat je Arris bijvoorbeeld een vast ip adres heeft dat conflicteert met de babyfoon?

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalmma
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:51
Hebben meer mensen last van haperen beeld en geluid heel soms na de update van vandaag. Zowel op multicast als op unicaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaRuBe
kalmma schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 22:14:
Hebben meer mensen last van haperen beeld en geluid heel soms na de update van vandaag. Zowel op multicast als op unicaat.
Nee, geen problemen. Box al even gereboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-04 08:35

Pimmuz

Roar

Hoihoi even een kort vraagje,

Sinds kort die nieuwe KPN tvbox wat dus een 'android' kastje is en dat werkt prima! Heb zelfs afgezien van een nieuwe Nvidia Shield want deze tvbox heeft ook goede apps ondersteuning erg prettig :)

Maar stel ik neem het ding mee op vakantie werken die apps dan ook nog buitenshuis mits je fatsoenlijke internetverbinding hebt in je huisje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 10:41
Pimmuz schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:04:

Sinds kort die nieuwe KPN tvbox wat dus een 'android' kastje is en dat werkt prima! Heb zelfs afgezien van een nieuwe Nvidia Shield want deze tvbox heeft ook goede apps ondersteuning erg prettig :)

Maar stel ik neem het ding mee op vakantie werken die apps dan ook nog buitenshuis mits je fatsoenlijke internetverbinding hebt in je huisje?
Ik zou zeggen dat alleen het TV kijken niet werkt op een niet KPN adres. Maar dat kun je makkelijk testen door de ethernetkabel uit het kastje te trekken, hotspot op je telefoon aan en de TV+ box daarmee verbinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n8tur3
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:54
Pimmuz schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:04:

Ik doe dit met een Chromecast TV en dat werkt prima met Netflix en Amazon Prime. De oude ITV-app en de nieuwe TV+-app werken dan beperkt.
Het kastje is onderwater ook Android TV, dus de geinstalleerde apps moeten werken, behalve dus het KPN deel beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Het is helaas geen succes geworden was de afstandsbediening vergeten en dan kun je er vrij weinig mee :p
Gisteren had ik weer problemen met de Viaplay app het beeld leek ligt te haperen en na 5minuten begon hij constant te bufferen.

Ik dacht ga eens speedtest uitvoeren via een app en wat blijkt die androidbox draait op 100mbit en dit lijken de KPN fora's ook te bevestigen.

Hier baal ik toch wel een beetje van want ik heb ook problemen met 4K films afspelen met Plex want dan is Gigabit toch wel prettig. Iemand enig idee of dit verhaal klopt en of er een fix voor is om hem toch op Gigabit te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
@Pimmuz Dan had je het kastje met je smartphone kunnen besturen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z-O8FBU7u3oh_jIhtx9CW4l85wg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aCK2oBxBxH5xp8ZhFLGtU0eO.jpg?f=fotoalbum_large

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
Pimmuz schreef op zondag 31 maart 2024 @ 13:44:

Hier baal ik toch wel een beetje van want ik heb ook problemen met 4K films afspelen met Plex want dan is Gigabit toch wel prettig. Iemand enig idee of dit verhaal klopt en of er een fix voor is om hem toch op Gigabit te laten werken?
klopt, KPN heeft enkele updates geleden de Lan verbinding bewust begrensd op 100mbit.
Je kan hem wel op Wifi zetten. Die is niet begrensd to 100mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:38
Pimmuz schreef op zondag 31 maart 2024 @ 13:44:
Weet je zeker dat die problemen veroorzaakt worden door je connectiesnelheid? De SoC is geen krachtpatser, dus zou me niet verbazen als die tekort schiet bij hele hoge bitrates.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Tom Paris schreef op zondag 31 maart 2024 @ 17:49:
[...]

Weet je zeker dat die problemen veroorzaakt worden door je connectiesnelheid? De SoC is geen krachtpatser, dus zou me niet verbazen als die tekort schiet bij hele hoge bitrates.
Nee niet 100% maar de Plex app op mijn ondertussen al 6jaar oude Samsung UE55KS7000 werkt prima dus dan zit het of in de bandbreedte of de Soc.

Zou heel erg jammer zijn als dit ding toch zo beperkt is dan moet er alsnog iets van een Shield komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
Pimmuz schreef op maandag 1 april 2024 @ 11:11:
[...]

Nee niet 100% maar de Plex app op mijn ondertussen al 6jaar oude Samsung UE55KS7000 werkt prima dus dan zit het of in de bandbreedte of de Soc.

Zou heel erg jammer zijn als dit ding toch zo beperkt is dan moet er alsnog iets van een Shield komen.
Ik heb toevallig ook een KS7000 (de 60"), maar die trekt 4K H.265 voor geen meter... (Zelfs YouTube 4K met Premium bitrate is soms al haperend). Doet je Plex geen transcoding voor je Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Laatst online: 23:49
Voordat ik de sprong waag, zou ik eerst wel ns willen testen met zo'n TV+ box of het goed werkt in mijn thuis omgeving. (Ik heb nu nog prima werkende Arris kastjes)

Stel, ik leen zo'n kastje van iemand, kan ik die zo in mijn thuisomgeving gebruiken wanneer deze gereset is en ik 'm activeer onder mijn abbo nummer?

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 10:41
NIK0 schreef op maandag 1 april 2024 @ 20:34:
Voordat ik de sprong waag, zou ik eerst wel ns willen testen met zo'n TV+ box of het goed werkt in mijn thuis omgeving. (Ik heb nu nog prima werkende Arris kastjes)

Stel, ik leen zo'n kastje van iemand, kan ik die zo in mijn thuisomgeving gebruiken wanneer deze gereset is en ik 'm activeer onder mijn abbo nummer?
Geen idee. Maar mijn inziens blijf je beter bij de Arris kastjes. Ik heb nog steeds een Chromecast met Google TV naast de KPN TV+ hangen voor de smart functies. En ervaar nog steeds irritante bugs in het TV gedeelte van de nieuwe KPN box.

Enige voordeel is mijn inziens dat je bij verlenging (en dan moet je over) een goedkoper abo kan krijgen, al dan niet door een korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schmitzel
NIK0 schreef op maandag 1 april 2024 @ 20:34:

Ja dat kan. Ik heb zelf een kastje via marktplaats gekocht, gaat perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Laatst online: 23:49
@barrymossel @Schmitzel Thanks!
Ik heb 2 van die Arris kastjes en ben benieuwd of ik zowel de Arris als de TV box tegelijk aan de praat kan krijgen als ik IGMP aanzet op m'n switch..

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004

GVR

Afgelopen week abonnement verlengd voor 2 jaar met tv+. Volgens de kpn medewerker zou dat gepaard gaan met de experia box 12 en 2 nieuwe tv ontvangers. Nu heb ik (conform bevestigingsmail) in het pakket alleen de twee ontvangers (DIW7022) gekregen en geen box 12.

Tv+ werkt toch niet met de oude experia box 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:55
GVR schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 20:14:
Afgelopen week abonnement verlengd voor 2 jaar met tv+. Volgens de kpn medewerker zou dat gepaard gaan met de experia box 12 en 2 nieuwe tv ontvangers. Nu heb ik (conform bevestigingsmail) in het pakket alleen de twee ontvangers (DIW7022) gekregen en geen box 12.

Tv+ werkt toch niet met de oude experia box 10?
Werkt bedraad prima met de V10.

Wil je draadloos gebruik maken van de nieuwe TV ontvanger dien je een super WiFi2 punt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Freshouttheoven schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 20:39:
[...]

Werkt bedraad prima met de V10.

Wil je draadloos gebruik maken van de nieuwe TV ontvanger dien je een super WiFi2 punt te hebben.
Draadloos aangegeven in het gesprek, en dat zou met de v12 moeten en indien nodig later eventueel aangevuld met extra WiFi punten.

Ga morgen maar even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
GVR schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 20:46:
[...]

Draadloos aangegeven in het gesprek, en dat zou met de v12 moeten en indien nodig later eventueel aangevuld met extra WiFi punten.

Ga morgen maar even bellen.
Volledig draadloos vanaf de modem naar de ontvanger werkt inderdaad enkel met de V12.

Hou hierbij wel rekening dat je dan inlevert op de beeldkwaliteit, draadloos is namelijk unicast i.t.t. de betere multicast die enkel bedraad beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
Freshouttheoven schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 20:49:
[...]

Volledig draadloos vanaf de modem naar de ontvanger werkt inderdaad enkel met de V12.

Hou hierbij wel rekening dat je dan inlevert op de beeldkwaliteit, draadloos is namelijk unicast i.t.t. de betere multicast die enkel bedraad beschikbaar is.
Is dit echt zo? Volgens mij ondersteunt de V12 onderwater conversie van het multicast signaal naar unicast. Als dat zo is zal de beeldkwaliteit hetzelfde zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Tom Paris schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:33:
[...]

Ik heb toevallig ook een KS7000 (de 60"), maar die trekt 4K H.265 voor geen meter... (Zelfs YouTube 4K met Premium bitrate is soms al haperend). Doet je Plex geen transcoding voor je Samsung?
Geen idee moet het allemaal nog even bekijken maar zelfs de normale tv zenders lopen op dit moment enorm te haperen eigenlijk hetzelfde als bij films streamen met Plex. Plexapp van de tv zelf heeft geen moeite met 4K en hij zet zelf de audio op AC3 5.1 want hogere audio ja dan krijg ik wel transcoding.

Viaplay is meestal op te lossen door de app te sluiten en opnieuw op te starten.

[ Voor 0% gewijzigd door Pimmuz op 03-04-2024 10:09 . Reden: typfaut ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Muis666 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:43:
[...]

Is dit echt zo? Volgens mij ondersteunt de V12 onderwater conversie van het multicast signaal naar unicast. Als dat zo is zal de beeldkwaliteit hetzelfde zijn...
Een tijd geleden in ieder geval wel, mede hierdoor en de andere bugs ben ik in het najaar terug gegaan naar de VIP5202 en zitten de DIW7022 ontvangers weer in de doos. Ik meen ook een KPN forum post of topic te herinneren die de lagere beeldkwaliteit bevestigde echter kan ik deze zo snel niet meer terug vinden.

Krijg jij Dolby Digital geluid (bij live TV) via de volledig draadloos aangesloten DIW7022? Zo ja, betekend dit dat je een multicast signaal hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Vanmiddag gebeld, krijg morgen alsnog de box12 binnen en ga dan eerst proberen hoe het via WiFi werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaRuBe
Muis666 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:43:
[...]

Dat is inderdaad niet zo. Multicast/unicast staat volledig los van wifi of bedraag aangesloten. Ik heb 4 boxen draadloos aangesloten en alle boxen met multicast en hoogst mogelijke kwaliteit ingesteld. Alle 4 werken zonder problemen, zowel beeld als geluid vlekkeloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR

GVR

JaRuBe schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:44:
[...]

Dat is inderdaad niet zo. Multicast/unicast staat volledig los van wifi of bedraag aangesloten. Ik heb 4 boxen draadloos aangesloten en alle boxen met multicast en hoogst mogelijke kwaliteit ingesteld. Alle 4 werken zonder problemen, zowel beeld als geluid vlekkeloos.
Fijn om te weten dat het dus ook goed via WiFi kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thh8
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 30-04 10:04
Freshouttheoven schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:47:
Een tijd geleden in ieder geval wel, mede hierdoor en de andere bugs ben ik in het najaar terug gegaan naar de VIP5202 en zitten de DIW7022 ontvangers weer in de doos. Ik meen ook een KPN forum post of topic te herinneren die de lagere beeldkwaliteit bevestigde echter kan ik deze zo snel niet meer terug vinden.
Heb jij die VIP5202 kunnen aanvragen bij KPN? Ik heb sinds 2 dagen ook TV+ maar ik lees overal dat KPN je niet laat switchen van TV+ naar iTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-04 14:06

ken-dj

Life is short break the rules

barrymossel schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:29:
[...]

Ik zou zeggen dat alleen het TV kijken niet werkt op een niet KPN adres. Maar dat kun je makkelijk testen door de ethernetkabel uit het kastje te trekken, hotspot op je telefoon aan en de TV+ box daarmee verbinden.
Werkt niet zo! Je kunt met je abonnements nummer en je pincode de kpn tv app downloaden en door heel Europa tv kijken. De kpn tv+ box moet met een kpn netwerk verbonden zijn.

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
thh8 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 00:51:
[...]

Heb jij die VIP5202 kunnen aanvragen bij KPN? Ik heb sinds 2 dagen ook TV+ maar ik lees overal dat KPN je niet laat switchen van TV+ naar iTV.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n8tur3
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:54
Freshouttheoven schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 20:49:
[...]

Ik heb die de TV+ doos getest voor release en 6 mnd via WiFi-Mesh van TP-Link aangesloten gehad. Het 1e punt zat bedraad aangesloten op een V8. Geen vlan of uni/multicast of streaming haperingen gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
n8tur3 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:55:
[...]

Ik heb die de TV+ doos getest voor release en 6 mnd via WiFi-Mesh van TP-Link aangesloten gehad. Het 1e punt zat bedraad aangesloten op een V8. Geen vlan of uni/multicast of streaming haperingen gehad.
De TV+ boxen kunnen zowel de multicast als de unicast streams afspelen en schakelen voor zover ik weet automatisch naar de lagere bitrate unicast streams als ze de multicast streams niet ontvangen.

Of je multicast of unicast ontvangt kun je zien aan de bitrate (als je router die laat zien) of aan of het signaal Dolby Digital bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:50
Hoe gaat het TV kijken bij KPN, net zo soepel als bij Ziggo en hun Next?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

ivo-nl schreef op donderdag 4 april 2024 @ 21:42:
Ik heb zojuist de 'oude' box weer geactiveerd want mijn ervaringen met die nieuwe androidbox zijn simpelweg dramatisch. Dan maar iets trager maar wel stuk strakker en beter beeld en die afstandsbediening is ook veel logischer ingericht :)

Ook werken de apps totaal niet op dat android ding en de LAN poort is gelimiteerd tot 100mbit ook echt flauwekul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
ivo-nl schreef op donderdag 4 april 2024 @ 21:42:
Perfect kastje - doet precies wat het moet doen, weinig stroomverbruik en snel. Op de Chromecast. -Google TV boven heb ik de app ook geïnstalleerd en daar kijk ik nu ook TV mee. (heb dus 1 KPN TV+ kastje en de rest via de Chromecast met Google TV)

Soepel, apps er allemaal op (netflix kodi en weet ik het allemaal. Alles wat in de Android App store zit)

1 minpuntje kwam ik achter - ARC - ook al stond dat nog aan terwijl de input op bijvoorbeeld de Apple TV staat, zet ie toch het hele boeltje uit als ie in standby gaat :P best iets waar wij lang naar gezocht hebben wat het nou was...

1 tip - ik heb mijn kastjes en Google TV's in een eigen VLAN zitten - specifiek voor KPN TV, geen gemulti-unicast in mijn LAN daardoor ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
Vorkie schreef op zondag 7 april 2024 @ 15:26:
[...]

Perfect kastje - doet precies wat het moet doen, weinig stroomverbruik en snel. Op de Chromecast. -Google TV boven heb ik de app ook geïnstalleerd en daar kijk ik nu ook TV mee. (heb dus 1 KPN TV+ kastje en de rest via de Chromecast met Google TV)

Soepel, apps er allemaal op (netflix kodi en weet ik het allemaal. Alles wat in de Android App store zit)

1 minpuntje kwam ik achter - ARC - ook al stond dat nog aan terwijl de input op bijvoorbeeld de Apple TV staat, zet ie toch het hele boeltje uit als ie in standby gaat :P best iets waar wij lang naar gezocht hebben wat het nou was...

1 tip - ik heb mijn kastjes en Google TV's in een eigen VLAN zitten - specifiek voor KPN TV, geen gemulti-unicast in mijn LAN daardoor ook.
Gebruik je een eigen router met IGMP proxy? Ervaar je verschil in beeldkwaliteit tussen de KPN TV+ Box en je Google TV kastjes? De eerste kan namelijk de betere kwaliteit multicast streams aan, eigen boxen volgens mij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Vorkie schreef op zondag 7 april 2024 @ 15:26:
[...]

Aangezien ik heel erg graag de Tvbox+ wil laten werken heb ik hem vandaag terug gezet naar fabrieks instellingen en vanuit daar dingen gaan testen. Tv kijken werkt super dat was in het begin ook zo en toen ben ik gaan lopen kloten met de instellingen daar blijf ik nu even vanaf.

Het vreemde (ironische :p) is dat Viaplay zowel live kijken als dingen terugkijken ook perfect werkt. Disney+/Plex/Videoland de stream apps zeg maar daarin tegen werken voor geen meter.

Beeld stottert heel erg maar de apps zelf werken erg vlot dus ik begrijp ook niet waar ik dit moet gaan zoeken dus ik hoopte dat jij misschien wat tips & truuks voor me hebt. HDR settings? Audio die niet lekker loopt?

Bij voorbaat dank en als iemand anders suggesties heeft zijn die ook welkom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
Stel je refresh rate voor Netflix ed eens in 23.976 of 24 hz. Dan is het bij mij met de meeste series soepel.

Het kastje draait op Android 11 en ondersteund helaas geen dynamic refresh rate.

Android 12 heeft dat wel, maar of ze dat ooit gaan updaten....

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Kan het proberen maar denk niet dat het de oplossing is want zelfs als ik Disney+ op SD zet is er micro stuttering het is echt heel erg licht maar je ziet het wel.

Plex bv een oude DBZ aflevering van 640x480 heeft het probleem ook, het heeft met iets anders te maken vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Was met door de wisselende berichten hier wat huiverig, maar tv+ werkt naar behoren hier. V12 modem in meterkast, nog 2 experia wifi punten in huis (zolder en garage tegen achtergevel) en 2 tv+ boxen (woonkamer en slaapkamer op 1e verdieping) welke beiden draadloos met multicast verbonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19:27
Nu kpn het een beetje op orde heeft dan is het ook tijd om de zenders in 24 mb uit te zenden.

Want een kleinere provider in het noorden van het land lukt dat al een jaar.

En waarom kan kpn en ziggo dit niet dit zijn de grootste providers maar lopen elke keer achter de feiten aan.
Bijna iedereen in Nederland heeft ook bijna een 4k tv komen ze ze met hd+ aanzetten.
Hoezo word de klant genaaid.

En we blijven het maar pikken.
We betalen veel voor weinig bij kpn en ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom Paris
benjans68 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 11:46:
Nu kpn het een beetje op orde heeft dan is het ook tijd om de zenders in 24 mb uit te zenden.

Want een kleinere provider in het noorden van het land lukt dat al een jaar.

En waarom kan kpn en ziggo dit niet dit zijn de grootste providers maar lopen elke keer achter de feiten aan.
Bijna iedereen in Nederland heeft ook bijna een 4k tv komen ze ze met hd+ aanzetten.
Hoezo word de klant genaaid.

En we blijven het maar pikken.
We betalen veel voor weinig bij kpn en ziggo.
KPN en Ziggo bieden beide 4k zenders aan, heel beperkt (2) maar het netwerk en de decoders zijn er klaar voor. Het wachten is op zenders die daadwerkelijk in 4k gaan uitzenden... dat ligt niet bij KPN en Ziggo, maar bij NPO/RTL/SBS/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:03
@Tom Paris Eigenlijk is het bij Ziggo slechts 1 zender, want ik tel de Ziggo Sport van of kanaal 14 of 400 niet als een echt UHD kanaal mee, is tegenwoordig allemaal opgeschaalde HD beeld.
Blijft alleen Love Nature mee, die krijg je alleen online in UHD binnen, via de coax is het ook gewoon in HD.

Gemiste kans, van de zomer is zowel het voetbal kampioenschap alsmede de Olympische Spelen in UHD, echter dat zullen we helaas niet als zodanig kunnen gaan zien ben ik bang voor in ons land.

Trouwens het kampioenschap voetbal is eigenlijk ook niet in native UHD, wordt niet eens als zodanig opgenomen, eh uitgezonden. Nee het wordt o.a. in Duitsland wel als een vorm van UHD uitgezonden, door 1 partij, vergelijkbare kwwaliteit als het "UHD" van ESPN UHD. Het schijnt ook voor de landelijke omroep niet als zodanig te kunnen worden aangeboden, daar er slechts 1 partij hiervoor over de rechten beschikt bij onze oosterburen. Een provider nog wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19:27
En dat bedoelde ik nou ook Dinandus ben blij dat jij het ook zo ziet en ik alleen.
De laatste keren dat ze 4k gingen uitzenden was er altijd wat.

Zelfs in turkye hebben ze al jaren 4k zenders,en Frankrijk zend ook in 4k uit,waarom lopen weinig Nederland altijd achter de feiten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graxo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-10-2024
Hi,

Ik ben recent overgestapt naar KPN en hierbij kreeg ik TV+.
Dit betekend weer een extra kasten icm afstandsbediending. Is het mogelijk om op een manier KPN TV in te stellen als IPTV op bijvoorbeeld Plex of Emby?
Het zou mooi zijn, maar ik kan mij voorstellen dat dit niet mogelijk is.

Groet,
Graxo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

@Graxo
Je kan het natuurlijk ook andersom doen. Ik ben juist afstandsbedieningen kwijt geraak door tv+.
Ik draai mijn kodi nummers op dat kastje. Daar kan je natuurlijk ook plex op draaien. En met cec werkt nu ook de AB van de tv met alles. Of de AB van de kpn

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graxo
Ortep schreef op woensdag 17 april 2024 @ 14:57:
@Graxo
Je kan het natuurlijk ook andersom doen. Ik ben juist afstandsbedieningen kwijt geraak door tv+.
Ik draai mijn kodi nummers op dat kastje. Daar kan je natuurlijk ook plex op draaien. En met cec werkt nu ook de AB van de tv met alles. Of de AB van de kpn
Ik heb overal in mijn kamers een apple tv en in de woonkamer een logitech harmony, dus daar wil ik niet vanaf stappen. Daarnaast vind ik Android TV is niet prettig werken. Vandaar dat ik opzoek ben naar een oplossing.

Mijn alternatief is, omdat ik TV van KPN er gratis bij heb gekregen, het kastje van KPN niet gebruiken en een abbo afsluiten bij NLZiet. Die hebben namelijk wel een Apple tv app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

@Graxo
Ik had ook een logitech harmony hub om alles te bedienen. Die ga ik dus morgen te koop zetten. Ik heb hem niet meer nodig. Alles kan nu met de AB van de kpn.

Van Android tv heb je geen last, dat zie je gewoon nooit meer als je Kodi of plex er op hebt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear

buzzlightyear

Graxo schreef op woensdag 17 april 2024 @ 15:37:
[...]

Ik heb overal in mijn kamers een apple tv en in de woonkamer een logitech harmony, dus daar wil ik niet vanaf stappen. Daarnaast vind ik Android TV is niet prettig werken. Vandaar dat ik opzoek ben naar een oplossing.

Mijn alternatief is, omdat ik TV van KPN er gratis bij heb gekregen, het kastje van KPN niet gebruiken en een abbo afsluiten bij NLZiet. Die hebben namelijk wel een Apple tv app.
Ter info: KPN is bezig met een AppleTV app. Zou ergens in 2024 beschikbaar moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graxo
buzzlightyear schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:15:
[...]

Ter info: KPN is bezig met een AppleTV app. Zou ergens in 2024 beschikbaar moeten komen.
Klopt, dat had ik ook gevonden. Dus die wacht ik nog wel eventjes af denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graxo
Ortep schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:02:
@Graxo
Ik had ook een logitech harmony hub om alles te bedienen. Die ga ik dus morgen te koop zetten. Ik heb hem niet meer nodig. Alles kan nu met de AB van de kpn.

Van Android tv heb je geen last, dat zie je gewoon nooit meer als je Kodi of plex er op hebt gezet.
Hoe bedoel je, zie je nooit meer? Ik maak gebruik van Emby, kan ik daar kijn tv ook in krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Graxo schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:51:
[...]

Hoe bedoel je, zie je nooit meer? Ik maak gebruik van Emby, kan ik daar kijn tv ook in krijgen?
Als je tv+ hebt kijk je tv via de box die je van de kpn krijgt. Daar kan je dus ook emby, plex of kodi op zetten.

Je moet net andersom denken.

Je hebt in principe 2 apps.
1 ) Tv+ dat standaard kan opstarten. Je ziet heel android niet.
2 ) je gaat 1 keer naar android, installeert Emby, Plex of Kodi.

Daarna kan je tussen Tv+ en de app switchen met de AB van de KPN of met die van de tv.
Of je gebruikt stembediening.

Ik had eerst mijn tv, een settopbox en een box om kodi en meer op te draaien. En een Harmony Hub om de hele zaak met één AB te bedienen.

Nu heb ik alleen de tv en tv+ box en de AB daarvan en alles werkt.

Twee apparaten minder dus

Ik had ook een Harmony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graxo
Ortep schreef op woensdag 17 april 2024 @ 20:47:
[...]

Als je tv+ hebt kijk je tv via de box die je van de kpn krijgt. Daar kan je dus ook emby, plex of kodi op zetten.

Je moet net andersom denken.

Je hebt in principe 2 apps.
1 ) Tv+ dat standaard kan opstarten. Je ziet heel android niet.
2 ) je gaat 1 keer naar android, installeert Emby, Plex of Kodi.

Daarna kan je tussen Tv+ en de app switchen met de AB van de KPN of met die van de tv.
Of je gebruikt stembediening.

Ik had eerst mijn tv, een settopbox en een box om kodi en meer op te draaien. En een Harmony Hub om de hele zaak met één AB te bedienen.

Nu heb ik alleen de tv en tv+ box en de AB daarvan en alles werkt.

Twee apparaten minder dus

Ik had ook een Harmony
Dit is geen oplossing voor mij. Zoals ik al aangaf wil ik niet van mijn apple tvs afwijken. Daar heb ik nu alles prima ingesteld.
Ik wacht wel tot kpn ook een apple tv app heeft, tv kijken doen wij toch eigenlijk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:25
Ik merk dat wanneer ik bijvoorbeeld Netflix of Prime Video via de TV+ box kijk, het beeld vaak heel lichtjes stottert ten opzichte van wanneer ik precies dezelfde beelden via een Chromecast (met Google TV) kijk. Op die laatste zijn de beelden altijd 100% vloeiend. Het heeft niet met een gebrek aan bandbreedte te maken.

Ik vind dit vreemd, want volgens mij is de hardware van de KPN-box veel sneller dan die van de Chromecast. Heel soms zijn de beelden op de KPN-box ook vloeiend maar ik kom er maar niet achter waar dit precies aan ligt.

Herkent iemand zich in dit probleem en is er misschien ook een oplossing?
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste