[KPN TV+] - Ervaringen en discussie

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:13
mad-dog schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 16:48:
[...]

Als je het via ARC laat lopen zou je em gewoon moeten kunnen bedienen, dat staat feitelijk los van de TV+ ontvanger
Helaas niet. De versterker heeft een ARC output en daarmee zit ie ook op de ARC van de TV en op de KPN box.
Maar na even googlen staat internet vol met mensen die hun afstandsbediening van de versterker niet meer kunnen gebruiken voor een all-in-one oplossing. Of dat de KPN afstandsbediening het geluid niet kan regelen (wellicht alleen via optical, maar dan mis ik (HD) audioformaten die niet via optical gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

@remzor
Daar kan je een Harmony voor gebruiken

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

TFHfony

Professional Weirdo

Ortep schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 18:50:
@remzor
Daar kan je een Harmony voor gebruiken
Welke al 5 jaar niet meer verkrijgbaar is.
Het is gewoon jammer dat het TV+ box zich niet via CEC laat bedienen. De VIP5202 deed dat wel.
Als je meer gebruikt dan een simpele soundbar moet je voortaan met 2 AB's aan de gang gaan.
Nee... Nog steeds geen fan van TV+.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

TFHfony schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 19:08:
[...]

Het is gewoon jammer dat het TV+ box zich niet via CEC laat bedienen.
Ik heb hier nog 2 stuks Harmony liggen. Eentje nog in de doos. Een paar maanden geleden gekocht.

Ik bediening hier de TV+ gewoon via de AB van mijn tv als ik dat wil. Maar ik vind de AB van de box prettiger

[ Voor 3% gewijzigd door Ortep op 31-12-2024 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Ortep schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 19:26:
[...]

Ik heb hier nog 2 stuks Harmony liggen. Eentje nog in de doos.

Ik bediening hier de TV+ gewoon via de AB van mijn tv als ik dat wil. Maar ik vind de AB van de box prettiger
Maar jij hebt er dus geen receiver o.i.d. tussenzitten. Ik wel. Met HDMI ARC en CEC functionaliteit dus. Was bij de Ziggo Next geen probleem, nu helaas wel. En een oplossing blijkt er niet te zijn. Lees ook dat een Harmony geen soelaas biedt dus daar ga ik geen fors bedrag in investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

TFHfony schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 19:08:
[...]

Het is gewoon jammer dat het TV+ box zich niet via CEC laat bedienen. De VIP5202 deed dat wel.
Als je meer gebruikt dan een simpele soundbar moet je voortaan met 2 AB's aan de gang gaan.
Nee... Nog steeds geen fan van TV+.
Niet helemaal waar. Ik bedien de tv box en Sonos met de ab van m'n Samsung tv. Dat werkt prima.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Zondagskindje schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 20:20:
[...]

Niet helemaal waar. Ik bedien de tv box en Sonos met de ab van m'n Samsung tv. Dat werkt prima.
Dat werkte hier ook prima met de KPN VIP5202, Nvidia shield en Samsung tv.
Maar met TV+ kan ik de Samsung one niet gebruiken. En de KPN AB kan mijn shield niet aansturen. Ook op mijn receiver kon ik alleen maar het volume regelen via TV+.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

TFHfony schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 21:25:
[...]

Dat werkte hier ook prima met de KPN VIP5202, Nvidia shield en Samsung tv.
Maar met TV+ kan ik de Samsung one niet gebruiken. En de KPN AB kan mijn shield niet aansturen. Ook op mijn receiver kon ik alleen maar het volume regelen via TV+.
Dat is flink balen!

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:23
mgiebels schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 14:53:
Hier gewoon nog altijd 0 klachten alles werkt super met kpn modem getest en nu al 1,5 jaar met eigen apparatuur ook geen probleem.
Niks traag alles snel
Hier ook zo, raar dat er zoveel verschil in is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleR
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-07 09:12
Ook gepost op het KPN forum maar wellicht dat hier iemand het probleem herkent / een oplossing weet:

Youtube HDR werkt niet in KPN TV+ box (maar dolby vision in netflix bijvoorbeeld wel): het valt mij op dat als ik een HDR YouTube video afspeel via de KPN tv+ box, dat HDR dan wel als “kwaliteit” staat bij de video (lees 4K HDR), maar dat mijn LG TV niet naar “HDR” switched. In de Netflix app werkt dit bijvoorbeeld wel met Dolby Vision, dan krijg ik dat netjes.

als ik HDR verander in de instellingen van “automatisch” naar “continue” werkt het vanzelfsprekend wel, maar dan zijn al mijn tv zenders ook in HDR. De prioriteit aanpassen van Dolby Vision naar HDR10 heeft helaas geen effect.

Gebruik ik de YouTube app van mijn LG TV zelf dan doet deze het wel. Ook een extra check gedaan: bij de Disney+ app precies hetzelfde probleem. Maar gek genoeg, zoals ik al eerder zei, bij de Netflix app dus niet. Daar schakelt hij netjes van SDR naar Dolby Vision zodra ik Dolby Vision content afspeel

kortom: het is dus niet een probleem dat exclusief is voor YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
DoubleR schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 02:25:
Ook gepost op het KPN forum maar wellicht dat hier iemand het probleem herkent / een oplossing weet:

Youtube HDR werkt niet in KPN TV+ box (maar dolby vision in netflix bijvoorbeeld wel): het valt mij op dat als ik een HDR YouTube video afspeel via de KPN tv+ box, dat HDR dan wel als “kwaliteit” staat bij de video (lees 4K HDR), maar dat mijn LG TV niet naar “HDR” switched. In de Netflix app werkt dit bijvoorbeeld wel met Dolby Vision, dan krijg ik dat netjes.

als ik HDR verander in de instellingen van “automatisch” naar “continue” werkt het vanzelfsprekend wel, maar dan zijn al mijn tv zenders ook in HDR. De prioriteit aanpassen van Dolby Vision naar HDR10 heeft helaas geen effect.

Gebruik ik de YouTube app van mijn LG TV zelf dan doet deze het wel. Ook een extra check gedaan: bij de Disney+ app precies hetzelfde probleem. Maar gek genoeg, zoals ik al eerder zei, bij de Netflix app dus niet. Daar schakelt hij netjes van SDR naar Dolby Vision zodra ik Dolby Vision content afspeel

kortom: het is dus niet een probleem dat exclusief is voor YouTube
Dit herken ik met content vanaf de Synology NAS afspelen. Mijn HDR films pakt ie niet in HDR, hij switcht dan niet automatisch. Wat idd in Netflix zelf met Dolby Vision wel gebeurt.
Ik blijf mijn Shield gewoon gebruiken, die ondersteunt ook veel meer formaten. Die KPN box als media player is het allemaal net niet imho..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:25
@DoubleR Helaas is dit inderdaad nog niet in orde bij de KPN TV+ box.
Probleem speelt al langere tijd, en is nog steeds niet opgelost door ze.
Ikzelf gebruik daarom ook geen apps op de TV+ decoder, maar gewoon van mijn OLED+ zelf.
Waarschijnlijk moeten we wachten op de nieuwe aankomende tv ontvanger welke denk ik binnenkort wel uitgerold gaat worden, de soundbox: een Sagecom VSB3198, aldus www.totaaltv.nl

Ook bij SkyShowtime speelt een vergelijkbaar probleem. Hier geeft de (automatische) HDR, ze gebruiken zover ik weet slechts de HDR10, op diverse apparaten diverse problemen.
Op mijn OLED+ helemaal geen HDR bij SST, op de Apple TV 4K+ popt er wel een HDR logo op, echter geen goede data in de stream want de TV geeft gewoon een SDR beeld weer.
Tenslotte op een Chromecast 4K, laatste versie, wordt wel de HDR van SST wel weer goed weergeveven, en gaat het over in de juiste beeldweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:48
Voor de liefhebber: Ik heb een tv+ box met afstandsbediening over, voor prijs stuur een DM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:58

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Schmitzel schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 10:25:
Voor de liefhebber: Ik heb een tv+ box met afstandsbediening over, voor prijs stuur een DM
Mag niet, recent nog gedoe over geweest hier op tweakers dat iemand dat kastje 2e hands gekocht had en daarna op afstand afgesloten werd door kpn.

[ Voor 24% gewijzigd door CrankyGamerOG op 02-01-2025 10:33 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleR
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-07 09:12
dinandus schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 10:06:
@DoubleR Helaas is dit inderdaad nog niet in orde bij de KPN TV+ box.
Probleem speelt al langere tijd, en is nog steeds niet opgelost door ze.
Ikzelf gebruik daarom ook geen apps op de TV+ decoder, maar gewoon van mijn OLED+ zelf.
Waarschijnlijk moeten we wachten op de nieuwe aankomende tv ontvanger welke denk ik binnenkort wel uitgerold gaat worden, de soundbox: een Sagecom VSB3198, aldus www.totaaltv.nl

Ook bij SkyShowtime speelt een vergelijkbaar probleem. Hier geeft de (automatische) HDR, ze gebruiken zover ik weet slechts de HDR10, op diverse apparaten diverse problemen.
Op mijn OLED+ helemaal geen HDR bij SST, op de Apple TV 4K+ popt er wel een HDR logo op, echter geen goede data in de stream want de TV geeft gewoon een SDR beeld weer.
Tenslotte op een Chromecast 4K, laatste versie, wordt wel de HDR van SST wel weer goed weergeveven, en gaat het over in de juiste beeldweergave.
Oké nou in ieder geval fijn om te weten dat het niet aan mij ligt I guess…

Als ik HDR op continue zet pakt hij het dus wel maar weet dus niet of hij dan van de SDR fake HDR maakt of dan wel HDR forceert op de goede manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:25
@DoubleR volgens mij zou je dat in je tv menu van je LG moeten kunnen zien, soort van lay out info.
Ik weet het zo snel niet terug te vinden waar precies in je tv menu je dit kunt terug vinden, maar op zich moet het wel kunnen, doe ik met mijn Philips OLED+ ook, hier via de info knop en dan dieper erin kijken.

Heb ooit de LG G serie mogen testen thuis, werd zelfs door monteurs geplaatst, vanwege de kwetsbaarheid, maar slechts korte tijd, dus de instellingen ken ik zo een twee drie niet meer.
Uiteindelijk is deze prachtige LG naar een kennis gegaan, ik ben verknocht aan de Ambilight!

@Schmitzel Tja, daar kun je dus niemand een plezier mee doen, bij een andere kijker zal de box gedactiveerd worden, daarnaast moet je als je je abo beindigen zou, alles terug sturen, mist er iets krijg je de factuur voor de betreffende missende items.
Naast de boxjes van KPN zie dat ook met de Ziggo Next en de Mini Next gebeuren, hiervoor geldt dezelfde procedure.

[ Voor 23% gewijzigd door dinandus op 02-01-2025 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmitzel
dinandus schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 12:47:
@DoubleR volgens mij zou je dat in je tv menu van je LG moeten kunnen zien, soort van lay out info.
Ik weet het zo snel niet terug te vinden waar precies in je tv menu je dit kunt terug vinden, maar op zich moet het wel kunnen, doe ik met mijn Philips OLED+ ook, hier via de info knop en dan dieper erin kijken.

Heb ooit de LG G serie mogen testen thuis, werd zelfs door monteurs geplaatst, vanwege de kwetsbaarheid, maar slechts korte tijd, dus de instellingen ken ik zo een twee drie niet meer.
Uiteindelijk is deze prachtige LG naar een kennis gegaan, ik ben verknocht aan de Ambilight!

@Schmitzel Tja, daar kun je dus niemand een plezier mee doen, bij een andere kijker zal de box gedactiveerd worden, daarnaast moet je als je je abo beindigen zou, alles terug sturen, mist er iets krijg je de factuur voor de betreffende missende items.
Naast de boxjes van KPN zie dat ook met de Ziggo Next en de Mini Next gebeuren, hiervoor geldt dezelfde procedure.
Nou, ik heb hele andere ervaringen, boxje op marktplaats gekocht, abo NOOIT aangepast en kan gewoon gebruik maken van kpn+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Schmitzel schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 13:47:
[...]

Nou, ik heb hele andere ervaringen, boxje op marktplaats gekocht, abo NOOIT aangepast en kan gewoon gebruik maken van kpn+
KPN treedt op tegen op Marktplaats gekochte apparatuur: alsnog extra betalen
KPN is begonnen met het aanschrijven van klanten die meer decoders op het account geactiveerd hebben dan bij het abonnement is overeengekomen. Voor deze extra decoders moet in de toekomst ook maandelijks vijf euro extra worden betaald. Dit is de prijs van een extra decoder die KPN bij abonnementen van TV+ en Interactieve TV als extra optie aanbiedt. Het maakt in deze voor KPN niet uit dat de betreffende klant de apparatuur zelf op bijvoorbeeld Marktplaats heeft gekocht.
Daarnaast staat het punt dat bij het beëindigen van je abonnement, je de decoder moet terugsturen naar KPN. Doe je dat niet, krijg je een boete.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmitzel
Ah dat heb ik gemist, ik heb iig (nog) geen brief gehad. Inmiddels bij een andere provider, en zoals gezegd mijn tv+ boxje komt van MP, die hoef ik niet naar kpn terug te sturen, mijn orgineel verkregen boxje wel uiteraard.

[ Voor 12% gewijzigd door Schmitzel op 02-01-2025 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppy
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17-07 09:20
Hebben jullie al goed in het menu van het betreffende tv kastje kpn DIW7022 gekeken, om problemen op te lossen kun je in het menu beeld kiezen uit Multicast , daar stond het bij mij op , heb ik op aanraden van een technicus veranderd naar Unicast , en alles werkt ook beeld in HDR en Dolby Atmos , apparatuur: Samsung The serif , Sonos Beam , sub mini surroud speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtmenning
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-01 17:13
Ik heb de tv+ nu een half jaar en alleen maar ellende. soms een dag ok.
Vast lopen niet opstarten. Volgens Kpn was de bedrade verbinding niet goed, nieuwe kabel eraan en geen oplossing.
Helaas kan ik niet van mijn 2 jarig contract af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 18:08

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

gtmenning schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 17:13:
Ik heb de tv+ nu een half jaar en alleen maar ellende. soms een dag ok.
Vast lopen niet opstarten. Volgens Kpn was de bedrade verbinding niet goed, nieuwe kabel eraan en geen oplossing.
Helaas kan ik niet van mijn 2 jarig contract af.
nieuws: KPN-klanten klagen over problemen met TV+ Box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik ga morgen over weer naar KPN, nu bij budget (wat ook KPN is natuurlijk). Vandaag al de TV+ box aangesloten. Afgezien dat het verschrikkelijk lang (>3 uur) duurde voordat hij de nieuwe firmware binnen had (die ik blijkbaar moest downloaden) ben ik niet super happy.

Belangrijkste is dat zappen echt een stuk langzamer is dan op het oude systeem.
Kan zeker niet stiekem die oude houden en de nieuwe niet aansluiten of wel. Is het toch maar 1 kastje wat ik dan in gebruik heb.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Cyberpope schreef op maandag 6 januari 2025 @ 19:28:
Afgezien dat het verschrikkelijk lang (>3 uur) duurde voordat hij de nieuwe firmware binnen had (die ik blijkbaar moest downloaden) ben ik niet super happy.
Bijzonder, ik heb er van de week een geïnstalleerd en die moest ook worden geüpdatet. Ik denk dat het hele proces inclusief reboot iets van 10 min duurde.

Dat wil niet zeggen dat er geen problemen zijn met de KPN+ box. Ik had ook veel problemen met zappen, maar dat is eens tuk minder geworden nadat ik het kastje een harde reset had gegeven naar de fabrieksinstellingen.

Voor de trage opstart en het hangen bij het KPN logo schijn inmiddels een update te zijn. Die wordt deze week uitgerold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Zal wel een one-off zijn die update. Neem ik aan.

Maar zappen is wel merkbaar trager.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:14
Ik heb sinds een paar dagen dat de afstandsbediening niet meer, zo lijkt het iig, gekoppeld is met de box. Opnieuw koppelen werkt niet want na koppelen kan ik gelijk al niet meer op Ok drukken om door te gaan. Enige dat lijkt te helpen is stroom van de box af te halen... Iemand nog meer last?

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaRuBe
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 21:41
trinity999 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 15:12:
Ik ben het roerend eens met @Verwijderd. Ik heb meerdere TV+ kasjes en beide vertonen dezelfde kuren.
Reset zichzelf op onwillekeurige tijdstippen, niet vaak maar het gebeurt. De beeldkwaliteit is nog wel te doen maar de geluidkwaliteit is gewoonweg bagger. Instelmogelijkheden zijn er nagenoeg niet.
Ze updaten iedere 14 dagen van alles, waarvan 90% onzin en voor mij nutteloos is, maar om de elementaire problemen op te lossen daar zie je maar erg weinig van terug in de updates.
Daarbij zijn die dingen ook nog een erg traag.

Ik heb het ook voor een groot gedeelte gehad met die Android kastjes en ben weer terug aan het gaan naar de schotel, wat een verademing om met te zien hoe snel Enigma is en de beeld en geluidskwaliteit is.
Voor de Nederlandse zenders zal ik TV+ nog wel blijven gebruiken maar voor de rest, nee.
Ik zou zeggen: check je inhome eens grondig. Die TV+ Boxen hadden bij mij ook kuren, maar dat bleek bij mij uiteindelijk te zitten in een brakke switch en utp kabel. Sinds ik die eruit heb gehaald, werken die kastjes vlekkeloos. Let wel, 4 van die boxen en allemaal draadloos aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtl
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-09 15:05
Iemand ervaring met Steam Link en/of Moonlight op dit apparaat? Zowel de TV+ als PC zijn bedraad aangesloten, maar in beide apps wordt er geklaagd over te weinig beschikbare bandbreedte. Ik denk niet dat dit de directe issue is, gezien zelfs 10 Mbit/s teveel gevraagd is. Codecs maken weinig uit, ik heb problemen op H264, HEVC en AV1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:18
mrtl schreef op zondag 12 januari 2025 @ 20:26:
Iemand ervaring met Steam Link en/of Moonlight op dit apparaat? Zowel de TV+ als PC zijn bedraad aangesloten, maar in beide apps wordt er geklaagd over te weinig beschikbare bandbreedte. Ik denk niet dat dit de directe issue is, gezien zelfs 10 Mbit/s teveel gevraagd is. Codecs maken weinig uit, ik heb problemen op H264, HEVC en AV1.
De lan poort van TV Box is gelimiteerd op 100 mbit, wellicht is dat het probleem ?

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-08 22:26
Ik lees in dit forum vele slechte ervaringen met TV+, maar sommige zijn natuurlijk al oud en allicht niet goed om een keuze op te baseren.

Is er ergens een overzicht van de issues en eventueel functionele verschillen tussen KPN TV en KPN TV+?

Ik denk dan aan:
- operationele issues met de box
- compatibiliteit met bepaalde TV's
- beeldkwaliteit
- doorspoelen reclames bij opnames, kan dit nog steeds met TV+

Mijn huidige dienst is KPN TV met twee Arris boxen. Belangrijkste TV is LG G4 (2024). Overweging is overstappen naar Budget of naar KPN TV+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:42
Stephanus schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 12:42:
Ik lees in dit forum vele slechte ervaringen met TV+, maar sommige zijn natuurlijk al oud en allicht niet goed om een keuze op te baseren.

Is er ergens een overzicht van de issues en eventueel functionele verschillen tussen KPN TV en KPN TV+?

Ik denk dan aan:
- operationele issues met de box
- compatibiliteit met bepaalde TV's
- beeldkwaliteit
- doorspoelen reclames bij opnames, kan dit nog steeds met TV+

Mijn huidige dienst is KPN TV met twee Arris boxen. Belangrijkste TV is LG G4 (2024). Overweging is overstappen naar Budget of naar KPN TV+.
Durf niet te zeggen of er zo'n overzicht is.

Wel weet ik dat een groep mensen het nik vinden.
Maar er is ook wel een groep die er tevreden mee zijn.
Denk dat het vooral komt door de layout, Het werkt net allemaal even anders.

Ik vind het super!, Je hebt tv en streamingsdiensten allemaal op 1 apparaat.

-Beelkwaliteit is bij live tv echt goed (multicast)
Bij terugkijken iets minder (unicast) maar nog steeds prima.
- Doorspoelen bij opnames kan nog steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:04
Ik ben daar ook wel benieuwd naar. Ik kan verlengen naar TV+ maar toch wat huiverig om te doen door alle kritieken.
De oude TV ontvanger is wat gedateerd maar doet het wel gewoon prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
dutchgio schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 13:01:
Ik ben daar ook wel benieuwd naar. Ik kan verlengen naar TV+ maar toch wat huiverig om te doen door alle kritieken.
De oude TV ontvanger is wat gedateerd maar doet het wel gewoon prima.
Als je momenteel GEEN klachten hebt, dan zou ik toch nog even wachten.
TV+ is in theorie een mooi product, echter de afwerking laat wel te wensen over en gezien de vele updates is er nog wel wat werk te verrichten door KPN vooraleer het een volwassen product is.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:01
JaRuBe schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 07:34:
[...]

Ik zou zeggen: check je inhome eens grondig. Die TV+ Boxen hadden bij mij ook kuren, maar dat bleek bij mij uiteindelijk te zitten in een brakke switch en utp kabel. Sinds ik die eruit heb gehaald, werken die kastjes vlekkeloos. Let wel, 4 van die boxen en allemaal draadloos aangesloten.
Dit hoeft zeker niet per sé de oorzaak te zijn. Mijn 2 TV+ boxen hadden afwisselend alle bekende kuren, zowel bedraad als niet bedraad, getest op zowel Experiabox v10a als Fritzbox.

Inmiddels over op Odido via de TV app op een Google TV streamer, tot nu toe alles vlekkeloos op dezelfde infrastructuur.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-08 22:26
charleychui schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:44:
[...]

Als je momenteel GEEN klachten hebt, dan zou ik toch nog even wachten.
TV+ is in theorie een mooi product, echter de afwerking laat wel te wensen over en gezien de vele updates is er nog wel wat werk te verrichten door KPN vooraleer het een volwassen product is.
Hoe is dat als je van KPN TV naar Budget gaat. Hou je dan de oude boxen? Andere verschillen?

(Zou het liefst niets veranderen, maar bij overstappen zijn er wel leuke kortingen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaRuBe
Stephanus schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 17:39:
[...]

Hoe is dat als je van KPN TV naar Budget gaat. Hou je dan de oude boxen? Andere verschillen?

(Zou het liefst niets veranderen, maar bij overstappen zijn er wel leuke kortingen.)
Die TV kastjes zijn van KPN, dus die zul je gewoon moeten inleveren als je naar Budget gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Klopt, maar als je niet van TV+ afkomt, krijg je het oude platform van KPN. En als je dat al had, blijft alles gewoon werken, alleen abonummer en pincode vervangen. Indien je wenst kun je dan je nieuwe kastje terugsturen (maar ik zou hem omruilen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
RvD86 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 12:56:
[...]

Durf niet te zeggen of er zo'n overzicht is.

Wel weet ik dat een groep mensen het nik vinden.
Maar er is ook wel een groep die er tevreden mee zijn.
Denk dat het vooral komt door de layout, Het werkt net allemaal even anders.
Het is niet de layout dat is een dikke prima.
Het is de traagheid. Het is gewoon te stroperig zeker in vergelijk met de vorige decoder de 5202)
De hardware heeft gewoon niet genoeg power(cache, zwakke processor?) om de software smooth te laten verlopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JaRuBe
Thombias schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 11:50:
[...]

Het is de traagheid. Het is gewoon te stroperig zeker in vergelijk met de vorige decoder de 5202)
De hardware heeft gewoon niet genoeg power(cache, zwakke processor?) om de software smooth te laten verlopen.
tsja, hier toch echt een hele andere ervaring. De TV+ Box functioneert hier vlekkeloos: betrouwbaar, snel en eenvoudig in gebruik. Voor geen goud terug naar die ouwe meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:42
Thombias schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 11:50:
[...]

JaRuBe schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 12:48:
[...]

tsja, hier toch echt een hele andere ervaring. De TV+ Box functioneert hier vlekkeloos: betrouwbaar, snel en eenvoudig in gebruik. Voor geen goud terug naar die ouwe meuk.
Precies dit!

Gek dat daar zoveel verschil in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
JaRuBe schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 12:48:
[...]

Idem hier, geen klachten en sneller dan die oude meuk.
Heb totaal geen klachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:53
Ik heb zelf lang klachten gehad met lip-sync issues en andere haperingen, maar dat bleek aan mijn infra te liggen, ik gebruikte een switch die geen IGMP snooping ondersteunde (tip uit dit topic). Nu werkt het echt prima. Heel af en toe nog iets geks, maar bij lange na niet genoeg om te overwegen op iets anders over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kindrih
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22:23
Van de week abonnee geworden bij KPN met glasvezel en tv pakket.
TV+ kastje erbij gekregen en aangesloten, alleen lopen we tegen het probleem aan dat het zappen ontzettend traag gaat. NED1 t/m 3 gaat snel vanaf rtl4 ontzettend traag. Wanneer ik de box op unicast zet gaat het zappen wel snel. Echter met unicast lever je in op beeld en audio kwaliteit?
Iemand die dit probleem herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:48
Arjantje72 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 12:57:
[...]

Idem hier, geen klachten en sneller dan die oude meuk.
Heb totaal geen klachten.
Blijft bijzonder dat de één alleen maar gezeik heeft met spontane herstarts, vastlopers en zwart beeld en andere nooit problemen hebben.

Hier dus de nieuwe box weer vervangen voor de oude meuk. Alle problemen direct opgelost.

En hier was de box direct aangesloten op de experiabox, zonder switches. We bleven problemen houden met die tv+, ook na talloze resets, nieuwe boxjes en andere tv’s. Mijn vertrouwen in het product is dus volledig weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Ik heb totaal geen problemen met de "nieuwe" TV+ boxjes.
En het is niet dat ik een standaard netwerk setup heb. Unfi Dreamrouter Pro en al het verkeer naar een TV+ box gaat over 2 switches. TV heeft een eigen VLAN omdat de Unifi Flex Mini (waar 1 van de TV+ boxjes achter hangt) geen IGMP doet.
Het enige "probleem" dat ik met TV+ heb is dat de afstandsbediening anders is ingedeeld. En ik vind de "Google Assistant" knop nogal onhandig zitten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:33
Ik heb, na veel ellende, de tv opgezegd en gebruik nu NLziet op een AppleTV, wat een verademing zeg, dit had ik veel eerder moeten doen. Overigens, volgens de KPN medewerker kon ik de tv niet zelf opzeggen, lukte prima via de app.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:33

GVR

"anderen" die nooit problemen hebben zul je hier veelal niet horen. Ik heb zelf 2 TV+ kastjes in gebruik, beiden via wifi. Experia v12 router en 2x experia wifi (de oude varianten dus) acces points in gebruik. Laatst nog een paar keer wat haperingen meegemaakt en foutmeldingen gezien, maar die zijn ook weer vanzelf opgelost, en verder werken die kastjes bij mij dus prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 08:57
Sinds een tijdje heb ik een NAS en ben bezig met het overzetten van m'n films op 1080p blu-ray's naar de Synology NAS.
Ik gebruik Plex als media server en heb een Plex Pass aangeschaft.
De films spelen we af m.b.v. de Plex app die we op de KPN TV+ (Andriod TV) box hebben geïnstalleerd.
De KPN TV+ box is d.m.v. een ethernet-kabel fysiek verbonden met het internet-modem van KPN.

Maar heel af en toe blijft na 'n tijdje afspelen de film 'hangen'. Niet altijd en niet bij elke film. En na een tijdje speelt de film weer even door en een paar momenten later hangt ie weer. Alsof de datastroom vanaf de NAS hapert. De bitrate kan het probleem niet zijn omdat ik alle films heb getranscodeerd om deze behoorlijk omlaag te krijgen.

Het stoppen en weer starten van de Plex app of van de KPN TV+ box biedt geen soelaas. Na herstart speelt de film weer even goed en treedt na een tijdje het probleem weer op.

Op mijn Android telefoon en Android tablet heb ik geen issues met het afspelen van films via de Plex app.
En via de Plex app op mijn Samsung televisie lijkt ook alles prima te werken.

Weet iemand raad of heeft iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
vtpeters schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:57:
Sinds een tijdje heb ik een NAS en ben bezig met het overzetten van m'n films of 1080p blu-ray's naar de NAS.
Ik gebruikt Plex als media server en heb een Plex Pass aangeschaft.
De films spelen we af m.b.v. de Plex app die we op de KPN TV+ (Andriod TV) box hebben geïnstalleerd.
De KPN TV+ box is d.m.v. een ethernet-kabel verbonden met het internet-modem van KPN.

Maar heel af en toe blijft na tijdje afspelen de film 'hangen'. Niet altijd en niet bij elke film. En na een tijdje speelt de film weer even door en een paar momenten later hangt ie weer. Alsof de datastroom vanaf de NAS hapert. De bitrate kan het probleem niet zijn omdat ik alle films heb getranscodeerd om deze behoorlijk omlaag te krijgen.

Het stoppen en weer starten van de Plex app of van de KPN TV+ box biedt geen soelaas. Na herstart speelt de film weer even goed en treedt na een tijdje het probleem weer op.

Op mijn Android telefoon en Android tablet heb ik geen issues met het afspelen van films via de Plex app.

Ik zou zeggen, kijk eens naar kodi.
De app kan je gewoon installeren op elke android / firestick en via SMB gewoon de NAS bereiken!

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katban
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:20
@vtpeters Toen ik in de pilot de tv+ box had, had ik VLC erop geïnstalleerd. Daarmee kon ik mijn bestanden die op de nas staan, prima afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:29
ik vroeg mij af hoe kun je een abonneenummer verwijderen uit een tv+ decoder is dat met een hard-reset?

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katban
Cruzer schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 12:51:
ik vroeg mij af hoe kun je een abonneenummer verwijderen uit een tv+ decoder is dat met een hard-reset?
Volgens mij kun je dat niet zelf. Maar, waarom zou je dat überhaupt willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
katban schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 13:37:
[...]

Volgens mij kun je dat niet zelf. Maar, waarom zou je dat überhaupt willen?
Sja van mijn toekomstige provider Budget thuis krijg ik een oud kastje en wil graag die DIW7702. Als ik die op marktplaats koop werkt dit dan als ik die van mijn provider niet activeer en alleen die van Marktplaats wel activeer.

Of krijg ik dan ook een rekening voor de huur van 2 kastjes, omdat ik 2 kastjes in huis heb, waarvan die van Marktplaats is geactiveerd DIW7702?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:28
Kan ik eigelijk de tv+ kan aansluiten? Pas echt op dat zelf of kan ik hem eerder al instellen?
Zou hem graag van te voren al willen aansluiten/aanleggen ipv op laatste moment.,

[ Voor 30% gewijzigd door Soppyscroll op 04-02-2025 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• katban
Cruzer schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 16:11:
[...]

Sja van mijn toekomstige provider Budget thuis krijg ik een oud kastje en wil graag die DIW7702. Als ik die op marktplaats koop werkt dit dan als ik die van mijn provider niet activeer en alleen die van Marktplaats wel activeer.

Of krijg ik dan ook een rekening voor de huur van 2 kastjes, omdat ik 2 kastjes in huis heb, waarvan die van Marktplaats is geactiveerd DIW7702?
Ik denk dat dit wel interessante topics zijn voor jou:
https://community.kpn.com...202-op-marktplaats-527897
https://community.kpn.com...tvanger-werkt-niet-596646

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
ja had ik al gelezen thanks! Maar zag in dit forum dat het wel kan/lukt als ze maar niet geregistreerd zijn. Maar ik denk dat ik google tv streamer koop met de kpn app. Alleen is kijken via een KPN kastje wel betere beeld kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katban
Cruzer schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 20:22:
[...]

ja had ik al gelezen thanks! Maar zag in dit forum dat het wel kan/lukt als ze maar niet geregistreerd zijn.
---
Maar al zou dat kúnnen, dan nog mág het niet. Het zijn huurapparaten en niet koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik kwam er recent achter dat de multicast streams alleen werken als ik "beste kwaliteit" uitzet, en dus automatisch kies. Oftewel, de 14Mbit stream werkt niet of nauwelijks.
De STB zit direct bekabeld op de experia box (10b) aangesloten, de rest van mijn apparatuur op een switch die op een 2e poort van de experia box zit. Zou toch allemaal goed moeten gaan? Voordat ik dingen ga proberen zoals de stb achter de switch plaatsen.
Al maakt het ook niet heeeeeeel veel uit, veel kijken we toch on demand, of even op pauze, en dan zit je toch naar de unicast stream te kijken. Als ik wat rondzoek ben ik ook bepaald niet de enige waar multicast op hoge kwaliteit issues geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:42
_ferry_ schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:14:
Ik kwam er recent achter dat de multicast streams alleen werken als ik "beste kwaliteit" uitzet, en dus automatisch kies. Oftewel, de 14Mbit stream werkt niet of nauwelijks.
De STB zit direct bekabeld op de experia box (10b) aangesloten, de rest van mijn apparatuur op een switch die op een 2e poort van de experia box zit. Zou toch allemaal goed moeten gaan? Voordat ik dingen ga proberen zoals de stb achter de switch plaatsen.
Al maakt het ook niet heeeeeeel veel uit, veel kijken we toch on demand, of even op pauze, en dan zit je toch naar de unicast stream te kijken. Als ik wat rondzoek ben ik ook bepaald niet de enige waar multicast op hoge kwaliteit issues geeft.
Ondersteunt de switch die tussen de Experia box en de STB zit IGMP snooping? En als je switch dat ondersteunt, staat het dan ook aan? IGMP snooping is namelijk nodig om de multicast IPTV streams goed en betrouwbaar te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

JungleJim schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:33:
[...]

Ondersteunt de switch die tussen de Experia box en de STB zit IGMP snooping? En als je switch dat ondersteunt, staat het dan ook aan? IGMP snooping is namelijk nodig om de multicast IPTV streams goed en betrouwbaar te laten werken.
Als ik die er tussen zou zetten (nu zit STB dus direct op experia box) dan wel ja, het staat IIG wel ingeschakeld.
Ik kan wel gaan testen met allen STB, STB achter de switch, factory reset en weet ik het wat, maar als het een probleem is waar veel mensen tegenaan lopen is dat verspilde moeite :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:42
_ferry_ schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:42:
[...]

Als ik die er tussen zou zetten (nu zit STB dus direct op experia box) dan wel ja, het staat IIG wel ingeschakeld.
Ik kan wel gaan testen met allen STB, STB achter de switch, factory reset en weet ik het wat, maar als het een probleem is waar veel mensen tegenaan lopen is dat verspilde moeite :P
Ah sorry my bad, iets te snel gelezen, dacht dat de STB op de switch zat maar hij zit dus rechtstreeks op de Experia box 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DijkDude
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 18-09 02:56
vtpeters schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:57:
Sinds een tijdje heb ik een NAS en ben bezig met het overzetten van m'n films op 1080p blu-ray's naar de Synology NAS.
Ik gebruik Plex als media server en heb een Plex Pass aangeschaft.
De KPN TV+ box is d.m.v. een ethernet-kabel fysiek verbonden met het internet-modem van KPN.

Maar heel af en toe blijft na 'n tijdje afspelen de film 'hangen'. Niet altijd en niet bij elke film. En na een tijdje speelt de film weer even door en een paar momenten later hangt ie weer. Alsof de datastroom vanaf de NAS hapert. De bitrate kan het probleem niet zijn omdat ik alle films heb getranscodeerd om deze behoorlijk omlaag te krijgen.

Misschien een beetje flauw maar ik heb een flinke tijd Kodi gebruikt en ook Plex, (betaald maar wel beter)
Todat ik al het gedoe zat was met verbindingsproblemen, ip's, instellingen, menu's etc.
Als het niet boeit om allemaal info te zien die je in principe ook gewoon op IMDB kan zoeken zou ik gewoon via VLC kijken.
Vind de Synology altijd moeiteloos zonder iedere keer weer opnieuw allerlei info in te moeten voeren als je weer eens een paar weken niet hebt gekeken.
En ook pauzeren, vooruit/achteruit spoelen etc. vele malen simpeler.
Dit is uiteraard mijn persoonlijke ervaring waar er ook ongetwijfeld mensen zijn die meer verstand van zaken hebben en bovenstaande problemen bv met Plex niet ervaren.
Dus "just my 2 cents"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
_ferry_ schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:14:
Zie je zo groot verschil tussen de 2 streams? ik ga pas vanaf maandag online dus moet nog even wachte.

[ Voor 3% gewijzigd door Soppyscroll op 05-02-2025 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Soppyscroll schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:45:
[...]

Zie je zo groot verschil tussen de 2 streams? ik ga pas vanaf maandag online dus moet nog even wachte.
Nou dat weet ik dus niet, omdat de hoge bitrate niet goed werkt :Y) maar ik zag wel bij beelden met veel beweging (zee, concert met knipperende lampen, confetti) dat er best wat blokken qua compressie zichtbaar waren. Iets wat ik bijvoorbeeld bij de Netflix app van de TV niet ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
_ferry_ schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:54:
[...]

Nou dat weet ik dus niet, omdat de hoge bitrate niet goed werkt :Y) maar ik zag wel bij beelden met veel beweging (zee, concert met knipperende lampen, confetti) dat er best wat blokken qua compressie zichtbaar waren. Iets wat ik bijvoorbeeld bij de Netflix app van de TV niet ervaar.
ik zal maandag even ervaren. dan wordt ik officieel aangesloten door kpn. en afgesloten door Ziggo. dus dan heb ik beide ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaRuBe
_ferry_ schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:54:
[...]

nou, hier nergens last van hoor. Multicast met beste kwaliteit aan werkt als een zonnetje.
Beeld ziet er strak uit, geen last van hetgeen je beschrijft. Heb hier ook Ziggo en kwaliteit van TV van beide providers is wat mij betreft vergelijkbaar. Ben persoonlijk wel meer fan van de algehele TV ervaring bij KPN dan bij Ziggo, maar dat is ook een kwestie van smaak en gewenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Mag je de TV+ ontvanger langere tijd spanningloos maken? Bij de vorige arris ging dat niet, want dan moest ik weer de EB ertussen zitten om TV te kunnen kijken (ik heb deze eruit gegooid en gebruik mijn eigen (asus)router). Maar dit is een android TV box, dus gok ik van wel, maar wel even hier een chech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Cyberpope schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 17:41:
Mag je de TV+ ontvanger langere tijd spanningloos maken? Bij de vorige arris ging dat niet, want dan moest ik weer de EB ertussen zitten om TV te kunnen kijken (ik heb deze eruit gegooid en gebruik mijn eigen (asus)router). Maar dit is een android TV box, dus gok ik van wel, maar wel even hier een chech.
Met KPN modem is het geen probleem, mijn 2 boxen gaan snachts van de stroom af en savonds weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superyupkent
  • Laatst online: 02:06
ik heb zelf al 3 jaar een setup zonder kpn modem en kpn ONT. de KPN+ werkt goed, ook als deze even uit staan. de Arris heb ik laatst weer eens aangesloten ter controle en die werkte ook meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
Zijn er hier mensen die de KPN TV+ app voor Android tv gebruiken? Deze draait hier op een Nvidia Shield en het is echt om te janken hoe vaak het beeld hapert, buffert en vastloopt. Ik dacht eerst dat het aan mijn Shield of WiFi lag, maar apps als Netflix, YouTube, Videoland en Prime werken zonder problemen.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaRuBe
meintje schreef op zondag 2 maart 2025 @ 20:07:
Zijn er hier mensen die de KPN TV+ app voor Android tv gebruiken? Deze draait hier op een Nvidia Shield en het is echt om te janken hoe vaak het beeld hapert, buffert en vastloopt. Ik dacht eerst dat het aan mijn Shield of WiFi lag, maar apps als Netflix, YouTube, Videoland en Prime werken zonder problemen.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen.
Ik heb die app ook geinstalleerd, maar eerlijk gezegd gebruik ik die weinig. Maar de keren dat ik 'm gebruik, heb ik niet de problemen die jij beschrijft. Maar, moet wel zeggen dat ik mijn Shield bedraad heb aangesloten.
Heb je de meest recente versie van de app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
JaRuBe schreef op maandag 3 maart 2025 @ 07:45:
[...]

Ik heb die app ook geinstalleerd, maar eerlijk gezegd gebruik ik die weinig. Maar de keren dat ik 'm gebruik, heb ik niet de problemen die jij beschrijft. Maar, moet wel zeggen dat ik mijn Shield bedraad heb aangesloten.
Heb je de meest recente versie van de app?
Het bleek een gevalletje 'eerst klagen, daarna kijken hoe ik het op kan lossen' :+ De app had rond de 400mb cache opgeslagen. Deze opgeschoond waarna de interface van de app nog steeds wel erg traag is, maar het tv kijken wel zonder haperingen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Na maanden van prima functioneren van mijn 2 TV+ kastjes is het nu problematisch. De streaming apps hebben ineens problemen: reageren traag en kunnen soms afleveringen gewoon niet starten (laad cirkel in beeld en verder niks, of zwart beeld). Dit is bij Prima, Disney+ en soms netflix ook. Eén kastje via bedraad netwerk, andere via WiFi, maakt niet uit. Het is wel random, soms gaat het meerdere afleveringen goed, dan weer niet.

UIteraard kastjes goed op/herstart.

Is er iets bekend qua recente updates die dit gedrag veroorzaakt kan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaRuBe
superduper schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 12:48:
Na maanden van prima functioneren van mijn 2 TV+ kastjes is het nu problematisch. De streaming apps hebben ineens problemen: reageren traag en kunnen soms afleveringen gewoon niet starten (laad cirkel in beeld en verder niks, of zwart beeld). Dit is bij Prima, Disney+ en soms netflix ook. Eén kastje via bedraad netwerk, andere via WiFi, maakt niet uit. Het is wel random, soms gaat het meerdere afleveringen goed, dan weer niet.

UIteraard kastjes goed op/herstart.

Is er iets bekend qua recente updates die dit gedrag veroorzaakt kan hebben?
Ze zijn modems aan het updaten, wellicht is die bij jou ook van een update voorzien. Al geprobeerd modem even te rebooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

JaRuBe schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:15:
[...]

Ze zijn modems aan het updaten, wellicht is die bij jou ook van een update voorzien. Al geprobeerd modem even te rebooten?
Ik heb een Fritzmodem dus dat zou het niet moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaRuBe
superduper schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:40:
[...]

Ik heb een Fritzmodem dus dat zou het niet moeten zijn
Ah check, die zitten idd niet in de upgrade ronde volgens mij.
Maar goed, ook een FB kan je even rebooten natuurlijk.... baat het niet, dan ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is er een mogelijkheid om op de KPN+ box uit te zetten dat als je naar een film of programma gaat bij Netflix dat hij dan automatisch die gaat starten?

In de instellingen via de Netflix-website heb ik dat uitgezet, en op de chromecast with google tv starten films/programma's pas op als ik daar echt opdracht voor geef. Ik zou denken dat het dus ook bij de KPN+ box zou moeten kunnen, is (bijna) dezelfde software dacht ik. Maar noch in Netflix, noch in de algemene instellingen kan ik verder vinden hoe dat zou moeten.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hallo Allemaal,

Ik ben tot vorig jaar klant geweest en overgestapt op Odido.
Redenen: enorm prijsverschil en tv-kijken zonder kastje.

Nu is het weer tijd om contracten te vergelijken en is KPN met een aanbieding niet veel duurder.
Wat ik me echter afvraag en niet geheel duidelijk krijg:

Is de app die je op je tv kunt installeren net zo goed of beter dan die van Odido ?(werkt prima, heel soms ff een keer de tv herstarten).
Daaraan gerelateerd: als je toch de ontvanger moet gebruiken, werkt dat dna nog steeds zo bagger via een eigen protocol of is het al gewoon echt ip-tv zoals Odido (dit ivm ondersteuning eigen Omada router die ik neit weg wil doen of wil omzeilen door toch de KPN router te moeten aansluiten alleen voor de tv-box).

De reden waarom ik evt terug wil naar KPN is de WAF factor, zij denkt dat KPN toch wat soepeler liep qua opnames en terugkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:01
KillerAce_NL schreef op maandag 28 april 2025 @ 20:06:
Is de app die je op je tv kunt installeren net zo goed of beter dan die van Odido ?(werkt prima, heel soms ff een keer de tv herstarten).
Toen ik begin dit jaar van KPN naar Odido verhuisde heb ik kortstondig de KPN app geprobeerd op een Google TV steamer en dat was echt dramatisch. De besturing is OK maar de beeldkwaliteit was veel slechter dan via de Odido app op hetzelfde apparaat. Voetbal kijken echt niet te doen.
Daaraan gerelateerd: als je toch de ontvanger moet gebruiken, werkt dat dna nog steeds zo bagger via een eigen protocol of is het al gewoon echt ip-tv zoals Odido (dit ivm ondersteuning eigen Omada router die ik neit weg wil doen of wil omzeilen door toch de KPN router te moeten aansluiten alleen voor de tv-box).

De reden waarom ik evt terug wil naar KPN is de WAF factor, zij denkt dat KPN toch wat soepeler liep qua opnames en terugkijken.
De beeldkwaliteit via de KPN box was dan wel echt heel goed maar zelf was ik (en mijn vrouw) blij van het TV+ platform af te zijn vanwege de vele bugs, juist rondom opnames en terugkijken. Kijk zelf bijna nooit reguliere TV maar ik hoor mijn vrouw nooit klagen over de Odido TV app, dat was bij KPN wel anders.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

KillerAce_NL schreef op maandag 28 april 2025 @ 20:06:
Ik zou het niet weten, Ik heb hier 3 smart tv's in huis maar gebruik ze als domme televisie. Heb er overal een Chromecast TV, Shield of TV+ boxje achter hangen.
Ik heb nog nooit de KPN router gebruikt. En het ip-tv van Odido is net zoveel ip-tv als dat van KPN...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Nu online
servies schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 11:44:
En het ip-tv van Odido is net zoveel ip-tv als dat van KPN...
Dat is niet waar. Odido gebruikt simpel unicast, KPN gebruikt multicast. De nieuwe KPN+ boxen kunnen ook unicast doen. Maar @KillerAce_NL heeft evenmin gelijk, KPN gebruikt geen 'eigen protocol', multicast/IGMP is gewoon een standaard implementatie voor IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Tom Paris schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 12:37:
[...]

Dat is niet waar. Odido gebruikt simpel unicast, KPN gebruikt multicast. De nieuwe KPN+ boxen kunnen ook unicast doen. Maar @KillerAce_NL heeft evenmin gelijk, KPN gebruikt geen 'eigen protocol', multicast/IGMP is gewoon een standaard implementatie voor IPTV.
Dus KPN doet méér IPTV dan Odido ;).
Ik doelde meer op jouw laatste regel met betrekking tot het IPTV zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Tom Paris schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 12:37:
[...]

Je hebt gelijk, ik zei het populair. Ze gebruiken wel als enige het systeem met geloof ik dhcp optie 60.
Hun tv-boxen moesten daardoor altijd op de experie aangesloten worden tenzij je router die optie ondersteunt en dat doen lang niet alle routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Ik probeer de decoder - Sagemcom DIW7022 - aan de gang te krijgen mbv de harmony hub.

Het aanmelden ging als vanzelf, maar ik kan nog niet eens de decoder opstarten.

Wat ik al geprobeerd heb;

De Bluetooth koppeling dmv de pair knop achterop de hub en de Bluetooth koppeling vanaf de Sagemcom DIW7022.

Opnieuw instellen van de Harmony software, zowel vanaf de Android app als vanaf windows.

Wat zie ik over het hoofd / zijn andere opties die ik nog niet gedaan heb?

Mocht dit in het verkeerde forum / topic staan, mijn excuses

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter_621
  • Laatst online: 19:49
Hoe zijn de ervaringen inmiddels? Beeldkwaliteit in orde, ook vergeleken met de oude kastjes? software en hardware ok?

We hebben hier nog een oud abonnement, maar ik kwam er achter dat dat inmiddels €12 per maand duurder is dan een KPN TV+ abonnement (!!). Overstappen naar iets anders lijkt dus een goed idee. Maar er zijn meer opties dan KPN. AON, dus Freedom internet is bijvoorbeeld ook betaalbaar mogelijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:39
Ik las toevallig dit voor de voetballiefhebbers: https://www.totaaltv.nl/n...rlopig-alleen-in-unicast/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:23
Wrd ook eens tijd aangezien je hier abonnementskosten voor betaald.

PSN : Geraedus

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjantje72
Pieter_621 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 13:54:
Hoe zijn de ervaringen inmiddels? Beeldkwaliteit in orde, ook vergeleken met de oude kastjes? software en hardware ok?

We hebben hier nog een oud abonnement, maar ik kwam er achter dat dat inmiddels €12 per maand duurder is dan een KPN TV+ abonnement (!!). Overstappen naar iets anders lijkt dus een goed idee. Maar er zijn meer opties dan KPN. AON, dus Freedom internet is bijvoorbeeld ook betaalbaar mogelijk...
Beeldkwaliteit is helemaal prima, kastje reageert snel en nooit geen problemen mee (ik heb 2 kastjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgiebels
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 17:09
Arjantje72 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 16:42:
[...]

Beeldkwaliteit is helemaal prima, kastje reageert snel en nooit geen problemen mee (ik heb 2 kastjes.
Hier 3 kastjes in huis waarvan ik met 1 vanaf dag 0 heb getest voor KPN en vind het beeld van de tv+ vele malen mooier als de arris 5202 is net allemaal ff scherper. Heb namelijk eerste half jaar met pilot ze naast elkaar kunnen draaien dus goed het verschil kunnen ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

mgiebels schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 09:46:
[...]

Hier 3 kastjes in huis waarvan ik met 1 vanaf dag 0 heb getest voor KPN en vind het beeld van de tv+ vele malen mooier als de arris 5202 is net allemaal ff scherper. Heb namelijk eerste half jaar met pilot ze naast elkaar kunnen draaien dus goed het verschil kunnen ervaren.
Ik heb ook aan die test mee gedaan. Ze gebruikten toen exact dezelfde stream en de beeldkwaliteit was dus identiek. Het is volledig digitaal, dus er kan niet "een scherper beeld uit komen, tenzij je op je TV of op je box zelf iets met de settings doet. Uit je HDMI kabel komen namelijk exact dezelfde nullen een eentjes, of je de TV+ of the Arris VIP5202 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katban
Volgens mij kan daar toch verschil in zitten, want (volgens mij) zijn het op de achtergrond 2 verschillende systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

katban schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 17:12:
Volgens mij kan daar toch verschil in zitten, want (volgens mij) zijn het op de achtergrond 2 verschillende systemen.
Ze gebruiken dezelfde streams.
Het enige verschil kan multicast vs unicast zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Het is mij gelukt om Multicast op een DIW7022 via WiFi werkend te krijgen met een Xperiabox v10 i.c.m. een WiFi router in access point mode.
Kpn modem denkt dan dat alle apparaten die verbonden zijn met het WiFi van je router via lan zijn verbonden (terwijl dat niet zo is)
Heb haarscherp beeld met dolby digital geluid.

Edit: zeer vreemd, ik kan iedere keer zo'n 1 a 2 uur gewoon prima zonder storingen kijken via WiFi met multicast en dan doet hij ineens niets meer beeld staat constant stil dan. Herstart van het kastje lost het weer op voor 1 tot 2 uur.

[ Voor 29% gewijzigd door edgarf28 op 07-09-2025 22:11 ]

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Ik heb sinds gisteren voor het eerste out of the blue problemen met multicast op de DIW7022 in mijn Unifi setup. Zijn er meer mensen met problemen, en heeft KPN een firmware update uitgerold?

It takes one to know one...

• Polini1490
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11:06
edgarf28 schreef op zondag 7 september 2025 @ 16:09:
Het is mij gelukt om Multicast op een DIW7022 via WiFi werkend te krijgen met een Xperiabox v10 i.c.m. een WiFi router in access point mode.
Kpn modem denkt dan dat alle apparaten die verbonden zijn met het WiFi van je router via lan zijn verbonden (terwijl dat niet zo is)
Heb haarscherp beeld met dolby digital geluid.

Edit: zeer vreemd, ik kan iedere keer zo'n 1 a 2 uur gewoon prima zonder storingen kijken via WiFi met multicast en dan doet hij ineens niets meer beeld staat constant stil dan. Herstart van het kastje lost het weer op voor 1 tot 2 uur.
Komt omdat je waarschijnlijk geen wifi6 hebt. Dat is wel een vereiste namelijk.

• Tom Paris
  • Nu online
edgarf28 schreef op zondag 7 september 2025 @ 16:09:
Dat komt omdat WiFi en multicast (zonder aanpassingen) niet goed samengaan. Multicast slokt heel veel airtime op, waardoor je WiFi netwerk na een tijdje 'verstopt' raakt. Geavanceerdere APs halen trucjes uit om multicast over WiFi soepel te laten lopen, bijv. door zelf multicast-to-unicast te doen, of door multicast-clients te isoleren van andere clients. Waarschijnlijk doet KPN daarom unicast over WiFi, of ze doen zelf zo'n 'trucje' in hun Experia Box / SuperWifi.

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Wat betreft de Sagemcom DIW7022 ben ik een stapje verder met het stilstaande beeld. Het terugdraaien van de Unifi switch firmware update 7.2.120 naar 7.1.26 lost alle problemen op.

Ik kwam deze ook net tegen waar meer mensen tegen hetzelfde probleem aanlopen:
https://community.ui.com/...db-4f23-972c-45001f6f6bee

[ Voor 37% gewijzigd door Dubbeldrank op 10-09-2025 15:31 . Reden: link toegevoegd ]

It takes one to know one...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nark0tiX
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 00:05

Nark0tiX

Software Engineer

Jammer om dit allemaal te lezen, wil weg bij ziggo ivm trage upload. Maar tv via ziggo is subliem. Het kastje de next? Super snel. De ziggo GO app? Op elk device. Google tv of mobiel... Super snel en UX is top. Zit nu in een vakantie huisje met KPN box, dus daxht eens ervaringen op zoeken. Vooral met googletv. Maar zo te zien veel problemen nog. Wacht tot er een echt alternatief op ziggo komt. Nou heb ik ook iptv voor overige kanalen, maar kijk toch vaak via ziggo

• Pieter_621
  • Laatst online: 19:49
Voorlopige conclusie na overstappen: Het vorige Arris-doosje is veel sneller. Op de TV+-doos: De TV-gids is traag. Het openen is snel, maar na een seconde verspringt alles als het echt geladen is. Naar de volgende pagina duurt een seconde, en de programma's en de zenders laden apart waardoor alles nog een keer verspringt. Zappen duurt 3 seconden met multicast aan. Met unicast ongeveer een seconde. De TV-gids blijft traag, ook met unicast. Direct op de experia V10 aansluiten ipv switch met IGMP-snooping maakt geen verschil.
Sommige instellingen zitten in het KPN-menuutje, en andere, zoals de HDR-instelling, zit verstopt onder de android TV-instellingen.
Er zit geen informatiescherm op om te zien of je multicast goed werkt, wat erg onhandig is. Bij audio naar stereo converteren is de synchronizatie niet constant, en dus niet te fixen met instellingen op TV of KPN-doosje. Passtrough lijkt beter. De audio kan je alleen vertragen, niet voor laten lopen.

Het beeld is prima. Onze TV heeft beter te bedienen smart-TV functies dan deze android TV. Al is het aansturen via home assistant een leuke toevoeging.

Kortom, alles werkt, maar het is een tamelijk knullige ervaring. Het is wel goedkoper.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste