Iemand hier die weet hoe het actueel zit met KPN TV box vs KPN TV App?
Ik wil tijdelijk 'TV' aanschaffen, heb al een paar jaar glasvezel van kpn (aangesloten op eigen router, Unifi Dream Machine) en het gaat mij vooral om de kwaliteit. Via de ziggo go app (en Chromecast) kijk ik namelijk al tv, maar ik ben benieuwd of de kwaliteit beter kan.
Mijn TV kan zeker beter (LG G4, 77inch) en met het WK voetbal in aantocht, lijkt het mij de moeite om ff te kijken of het écht beter kan.
Via de KPN website lees ik echter wisselende / gedateerde info.. Zo lees ik deze teksten;
"Is de beeld-en geluidskwaliteit van de KPN TV app vergelijkbaar met die van de KPN TV+ Box?
Ja, via de KPN TV app geven we dezelfde beeldkwaliteit door als de box. Echter is de beeldkwaliteit van het tv-toestel bepalend voor de uiteindelijke kwaliteit."
"Kan ik in 4K kijken met de KPN TV+ App?
Nee, dit is (nog) niet mogelijk."
"Eigenschappen van de KPN TV+ Box
....
Superscherp 4K Ultra HD en HDR beeldkwaliteit.
..."
En via het bestelmenu op de website, als ik tv box aanklik, kan ik het 4K pakket kiezen.. Daar staat vervolgens hele beperkte info over welke kanalen en flink gedateert "Vanaf augustus 2021 krijg je met het 4K pakket ook toegang tot de zender ESPN UHD."
Kortom, wie weet hoe het momenteel echt zit? Wat geeft de beste kwaliteit? Ik zou de box verwachten, maar dat is met die eerdere quote weer tegenstrijdig. En welke kanalen hebben ze in 4k? NOS? Dolby Atmos is leuk, maar niet zo boeiend en het gaat puur om TV, Netflix, Prime, Viaplay zijn nvt (die gaan prima via tv zelf) of is het al beter om NLZiet af te nemen..