Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty74
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-04 17:51
Hi,

Ik heb sinds kort de nieuwe ontvanger van KPN, zoals heel veel andere In NL
Mooi klein kastje met een witte Remote.

Verder heb ik een LG Oled ( ook heel veel verkocht in NL.)

Ik verwacht dus zeker een paar 100-duizend huishoudens met deze combi, en dat worden er meer.
Helaas is de remote van KPN niet te koppelen met de LG Oled althans mij lukt het niet.
Andersom lukt ook niet dat wil zeggen de smart Remote van LG kan ik niet gebruiken voor de KPN ontvanger.

Op het KPN Formum is er niemand die er uitkomt;

https://forum.kpn.com/kpn...ostid=1781824#post1781824

Heel droevig dat het met twee grote merken gewoon niet lukt om één afstandbediening te gebruiken.

(Om het geheel nog droevige te maken werkt mijn Harmony Logitech ook niet omdat deze geen Bluetooth ondersteuning heeft. Ofwel het tijdperk dat die de oplossing was lijkt ook verdwenen.

NB: Voor de goede orde en voordat ik allemaal ingewikkelde Harmony workarounds krijg we laten de Harmony Logitech even buiten beschouwing in deze puzzel.

Iemand een oplossing?

dit mag weg… ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Michael Knight op 11-07-2023 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty74
Inmiddels stijgt het aantal LG's met KPN ontvangers maar geen oplossing..zover

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-07 14:19
+1, ook hier de combi LG GX + DIW7022. Ik gebruik het TV+ kastje hier dan ook niet maar de TV+ app vanuit de LG Store. Dan kan ik tenminste alles met één afstandsbediening bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty74
Kraziey schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:34:
+1, ook hier de combi LG GX + DIW7022. Ik gebruik het TV+ kastje hier dan ook niet maar de TV+ app vanuit de LG Store. Dan kan ik tenminste alles met één afstandsbediening bedienen.
Dat is dan voor mij ook the Next best thing.
Enige nadeel is wel dat de App een minderen (Max1080P) resolutie schijnt te bieden. Dat is wel wat jammer natuurlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty74
En opnemen van serie en afleveringen etcetera.... Gaat dat ook via de App?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-07 14:19
marty74 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:49:
[...]

Dat is dan voor mij ook the Next best thing.
Enige nadeel is wel dat de App een minderen (Max1080P) resolutie schijnt te bieden. Dat is wel wat jammer natuurlijk....
Daar stoor ik me niet echt aan, het is immers maar reguliere tv. Maar dat is denk ik een persoonlijk dingetje wat voor iedereen anders kan zijn.

Ik kan sinds kort ook opnemen (was eerst niet) sinds een update van de TV+ LG TV app. Op de slaapkamer gebruik ik de laatste Chromecast met de TV+ app en ook daar kan ik mee opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBFATA100
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-07 17:32
Ik moest een KPN afstandsbediening model T4HU1910 (achterkant: wit) koppelen aan een LG TV-toestel. Dat lukte me ook niet. Het was een LG uit 2017 model LG 49SJ810V.
Bij een van de pogingen kwam ik op een webinterface van de decoderbox terecht, waarop ik het merk en typenummer van het TV-toestel kon ingeven. Ik weet niet meer hoe ik daar terecht ben gekomen!
Na het modelnummer te hebben ingegeven kreeg ik te zien dat voor dit TV-toestel code 633 geldt.
Toen ik deze code 633 gebruikte was de genoemde KPN afstandsbediening (tot mijn verbazing) ineens aan het LG-toestel gekoppeld.
Misschien het proberen waard.

PS 1
Ik kon op de KPN--site geen lijst met codes vinden voor specifieke TV-toestellen! Alleen een aantal codes voor LG, die je dan maar allemaal moet proberen en waar tot overmaat van ramp 633 niet bij staat.

PS 2
De helpdesk medewerker dacht de afstandsbediening wel defect zou zijn en heeft een nieuwe opgestuurd.

PS 3
Het rode LEDje dat twee keer moet knipperen zie je nauwelijks in een zonnige, lichte kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnvi
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-06 22:31
Helaas geen oplossing, maar ik heb hetzelfde probleem met mijn Samsung TV en de Ziggo Next Mini.
En helaas heb ik de bevestiging gehad dat er ook geen oplossing mogelijk is.
De Ziggo Next Mini komt met een Bluetooth afstandsbediening, en heeft helaas geen infrarood ontvanger.
De One Remote van Samsung is ook via Bluetooth verbonden met de TV, maar alle externe apparaten worden bediend via CEC of infrarood.
En de Next Mini heeft dus geen infrarood ontvanger, en ondersteunt dus blijkbaar ook geen CEC.
Ik weet dat IR en CEC wel werken, want ik kan de Chromecast met Google TV bedienen via CEC, en kan ik bij mijn ouders de grote Mediabox Next, die wel een IR sensor heeft, wel bedienen.

Het enige wat bij mij wel werkt is het bedienen van het volume van de TV met de afstandsbediening van de Next Mini.

En het lijkt erop dat de DIW7022 ook geen IR sensor heeft, en als de LG afstandsbediening hetzelfde werkt als die van Samsung (wat mij aannemelijk lijkt), zal dat dus ook nooit gaan werken.
Tenzij CEC ondersteund wordt, maar ik weet niet of dat zomaar via een software update kan worden toegevoegd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hijlko.roosjen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-07 16:26
Je kan inmiddels de KPN TV+ box (de Sagemcom DIW7022) wel toevoegen aan de apparaten in MyHarmony (in de Harmony Hub). Ook alle knoppen kan je toewijzen aan de functies. Echter kan de TV+ box bij het pairen/koppelen van een remote niks vinden. Aangezien de boel op bluetooth werkt is dat toch wel een vereiste. Als alternatief kan je als device De NVIDIA Shield TV Pro toevoegen. De meeste knoppen kunnen dan worden toegewezen behalve record, exit (gebruik hiervoor dan Home) en de kleurknoppen onderin. Dan kan je in de TV Box een bluetooth afstandbediening laten zoeken waarna die een "Harmony Keyboard" vindt. Dan zou het goeddeels moeten werken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kFuDyrb0681i8_HVrL1lm7bbsBE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wXzWxWf0ze9SwH9fskZ6Ij0K.png?f=fotoalbum_large

Er zijn ook mensen die een Flirc USB IR receiver in de USB poort van de TV+ box stoppen. D.m.v. de Flirc software is dan een profiel te maken om de IR opdrachten te laten versturen.
https://flirc.tv/products...er?variant=43513067569384
Software is van die site te downloaden.

[ Voor 13% gewijzigd door hijlko.roosjen op 25-10-2023 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty74
Hi Lees dit nu pas
Je kan inmiddels de KPN TV+ box (de Sagemcom DIW7022) wel toevoegen aan de apparaten in MyHarmony (in de Harmony Hub). Ook alle knoppen kan je toewijzen aan de functies. Echter kan de TV+ box bij het pairen/koppelen van een remote niks vinden.
Probeer even zeker te weten... lukt het nu wel met de Hamrony Hub of nog steeds niet?
De DIW7022 hoeft toch niet te pairen met de Harmony? Hoezo dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty74
hijlko.roosjen schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:11:
Echter kan de TV+ box bij het pairen/koppelen van een remote niks vinden. Aangezien de boel op bluetooth werkt is dat toch wel een vereiste. Dan kan je in de TV Box een bluetooth afstandbediening laten zoeken waarna die een "Harmony Keyboard" vindt. Dan zou het goeddeels moeten werken.
[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijlko.roosjen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-07 16:26
De koppeling met het Harmony keyboard raakt geregeld verbroken. Ik ben ermee gestopt. In feite is het KPN gedeelte (voor TV kijken) hetzelfde als de KPN app op de smart TV dus daarvoor hoef je het apparaat niet te hebben. Voor overige apps/streamen gebruik ik mijn Nokia Streaming box 8010 (Android). Ik gebruik van KPN nu nog steeds mijn Arris decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry89
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-11-2024
Goedeavond,

Ik heb een soort work around als je het zo kan noemen, als je op je LG tv de universele afstandbediening wilt instellen moet je zoeken op model naam Sagem. Dan het menu doorlopen met de testen. Je krijgt als je alles hebt gedaan een melding te staan dat het mislukt is. Maar zodra je naar de tv kijken terug gaat, en dan je middelste scroll wiel indrukt het menu te zien krijg van de zender. Dan kan je naar benden om door je zenders te scrollen.

De zender knoppen werken niet alleen je keuze knoppen en scrol wiel. Hoop dat iemand hier beetje mee geholpen is.
Pagina: 1