Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 2] Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 229.125 views sinds 30-01-2008

• Spixo
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 00:06
Ik ben mij een beetje aan het oriënteren op de aanbieding van HetNet van interactieve TV + internet. Maar nergens wordt echt duidelijk beschreven wat voor apparatuur je nu precies nodig heb.

Mijn vraag is vooral kan ik op mijn ISRA een eigen ADSL2+ modem aansluiten? En hoe gaat dan de verbinding van de interactieve TV? Is dat gewoon een ethernetkabel vanaf mijn modem / router naar die recorder? Of ben ik verplicht om zo'n Experiabox te gaan gebruiken?

• hfvorsteveld
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 04-08-2010
Er gaat in elk geval gewoon een ethernetkabel van de setup-box naar de router. De setup-box is dus in elk geval van KPN. Zelf heb ik een experiabox, die ook van KPN is. Ik weet niet of het los van elkaar kan.
En: de harde schijf van die recorder is dus afgesloten, je kan er niets vanaf halen om daarna op je ipod oid te bekijken.

• thefox154
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 18-06 19:27
is er iemand hier die eerst digitale tv via versatel/tele2 heeft gehad? Ik vind de kwaliteit van tele2 namelijk zeer matig en wil naar iets anders. Me vriendin is nog niet overtuigd van een schotel aan het huis. Misschien dat dit wat is?

• Loekie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19-06 00:18
quote:
Ricardo87 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 14:10:
Ik ben mij een beetje aan het oriënteren op de aanbieding van HetNet van interactieve TV + internet. Maar nergens wordt echt duidelijk beschreven wat voor apparatuur je nu precies nodig heb.

Mijn vraag is vooral kan ik op mijn ISRA een eigen ADSL2+ modem aansluiten? En hoe gaat dan de verbinding van de interactieve TV? Is dat gewoon een ethernetkabel vanaf mijn modem / router naar die recorder? Of ben ik verplicht om zo'n Experiabox te gaan gebruiken?
Je krijgt van hetnet/KPN de apparatuur om ITV te kunnen gebruiken en dat is std een Experiabox en een STB. Die zijn middels een ethernetkabel verbonden.

specs

• Yippie
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21-09-2018
quote:
Ricardo87 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 14:10:

Zie post hierboven, met als aanvulling dat je NIET je eigen modem/router kunt gebruiken.
Je Motorola settopbox waarmee je ITV kijkt, moet aangesloten zijn op de Experiabox ( modem/router ineen ).
Zij kunnen deze op afstand beheren. Met je eigen modem zou je wellicht wel kunnen internetten maar dus geen gebruik van ITV kunnen maken.

• Spixo
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 00:06
quote:
Yippie schreef op zondag 28 december 2008 @ 23:10:
[...]

Zie post hierboven, met als aanvulling dat je NIET je eigen modem/router kunt gebruiken.
Je Motorola settopbox waarmee je ITV kijkt, moet aangesloten zijn op de Experiabox ( modem/router ineen ).
Zij kunnen deze op afstand beheren. Met je eigen modem zou je wellicht wel kunnen internetten maar dus geen gebruik van ITV kunnen maken.
Ok, vervelend. Die Experiabox heeft namelijk geen gigabit switch of 802.11n ondersteuning. Dan moet ik daarachter weer mijn eigen router gaan hangen 8)7

In ieder geval bedankt voor je antwoord :)

• Yippie
quote:
Ricardo87 schreef op maandag 29 december 2008 @ 11:28:
[...]

Ok, vervelend. Die Experiabox heeft namelijk geen gigabit switch of 802.11n ondersteuning. Dan moet ik daarachter weer mijn eigen router gaan hangen 8)7

In ieder geval bedankt voor je antwoord :)
Klopt maar daar heb je alleen wat aan binnen je eigen netwerk, aangezien je internet snelheid 8Mb ? is.
(geldt voor nieuwe abbonee's, voor bestaande ergens medio Q1 heb ik begrepen )
Eigenlijk krijg je 16Mb dan, vandaar dat je ADSL2+ nodig hebt.
2x 4Mb per kanaal gereserveerd via apart VLAN waar je niet bij kan.
1 om live te kijken terwijl je eventueel met de 2de stream opneemt.
Je internet snelheid is altijd beschikbaar en wordt dus niet beinvloed door het tv kijken of andersom.

Ter info, als het goed is krijg je de Speedtouch 780WL, met aangepaste firmware.
Ook daar kan je weer niks aan veranderen, wel WDS en dergelijke configuren natuurlijk.
O voor het geval je de handleiding niet leest, de settopbox moet op poort 1.

• harryslinger
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19-06 00:24
quote:
Yippie schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 00:28:
[...]

Klopt maar daar heb je alleen wat aan binnen je eigen netwerk, aangezien je internet snelheid 8Mb ? is.
(geldt voor nieuwe abbonee's, voor bestaande ergens medio Q1 heb ik begrepen )
Eigenlijk krijg je 16Mb dan, vandaar dat je ADSL2+ nodig hebt.
2x 4Mb per kanaal gereserveerd via apart VLAN waar je niet bij kan.
1 om live te kijken terwijl je eventueel met de 2de stream opneemt.
Je internet snelheid is altijd beschikbaar en wordt dus niet beinvloed door het tv kijken of andersom.

Ter info, als het goed is krijg je de Speedtouch 780WL, met aangepaste firmware.
Ook daar kan je weer niks aan veranderen, wel WDS en dergelijke configuren natuurlijk.
O voor het geval je de handleiding niet leest, de settopbox moet op poort 1.
correctie tuner moet op poort 3

• Yippie
quote:
harryslinger schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 19:11:
[...]

correctie tuner moet op poort 3
Blijkbaar is dat niet vast, bij mij werd verteld 1 anders 4.
Had problemen met de 1ste STB, deze is vervangen en doet het inderdaad op beide poorten.
Heb je ook een ST780WL ?

• Loekie
quote:
Yippie schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 21:42:
[...]

Had problemen met de 1ste STB, deze is vervangen en doet het inderdaad op beide poorten.
Heb je ook een ST780WL ?
Er zou een verandering aankomen waardoor poort 3 het TV-netwerk vast ingesteld heeft, dus het gaat van belang worden.

specs

• harryslinger
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19-06 00:24
quote:
Yippie schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 21:42:
[...]

Heb je ook een ST780WL ?
nee, heb geen 780 maar ben HD medewerker, het werkt in princiepe op elke poort maar er word nu poort 3 gehanteerd omdat het volgende modem wel een dedicated poort heeft voor itv (poort 3) welke alleen voor itv te gebruiken is en niet voor internet

• SirWilliam
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 03-12-2012
Gisteren ook een ITV + 8mbit DSL installatiepakket binnengekregen met een Speedtouch 780 EB erbij. ITV en internet werken prima. Via een ethernetkabeltje wordt de volle 8mbit gewoon gehaald. Wireless heb ik echter wat problemen op de volgende 2 machines:

- Dell Latitude D610 laptopje met ingebouwde WLAN interface >> 25% van de 8mbit wordt gehaald
- Desktop PC met WLAN USB adapter (Sitecom WL-142 geloof ik) >>50% van de 8mbit wordt gehaald.

Op beide machines geen verstorende factoren als Virusscanner, Windows update etc. Ik dacht in eerste instantie dat er misschien iets niet goed staat op de Speedtouch EB, maar dat zal wel niet aangezien de snelheden verschillen tussen mijn 2 machines. Signaalsterkte is op beiden overigens ook gewoon 100%.

Hoewel beide WL interfaces geen probleem zouden moeten hebben met 8mb, vermoed ik toch dat het hier aan zal liggen of heeft iemand enig idee wat ik eventueel nog over het hoofd zie?

edit: Ik kan de optie Web Browsing Interception overigens niet uitschakelen op de EB 780WL, er valt zo ongeveer niets te configureren aan dat ding :(.

SirWilliam wijzigde deze reactie 08-01-2009 14:36 (7%)

specs

• musicfreak
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21:52
quote:
SirWilliam schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 14:18:
Hoewel beide WL interfaces geen probleem zouden moeten hebben met 8mb, vermoed ik toch dat het hier aan zal liggen of heeft iemand enig idee wat ik eventueel nog over het hoofd zie?
Misschien TCP Optimizer even draaien? Zie http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=325100 / http://www.speedguide.net/tcpoptimizer.php.

Mijn platencollectie op Discogs

• SirWilliam
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 03-12-2012
Thanks! Heeft helaas niet geholpen. Heb nu op mijn desktop gewoon een pci WLAN kaartje geinstalleerd. nu werkt het perfect. Misschien toch brakke drivers van mn usb dongle of misschien was de WPA2 encryptie gewoon teveel voor de dongle? Anyway, ik ben weer blij :).

specs

• onne
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:03
Hallo,

Ik heb sinds kort ITV van KPN. Ben over het algemeen zeer tevreden (zeker in vergelijking met digitenne wat ik eerst had).
Vind alleen het menu zeer traag! In dit topic zie ik die opmerking bij anderen niet terug. Is dit desondanks toch een herkenbaar probleem, of heeft het wellicht met mijn software versie te maken?

Edit:
Ik heb RBL Versie: 1.7
FIrmware Versie: 2.20

onne wijzigde deze reactie 11-01-2009 10:10 (8%)

• Dreetje_
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 21:15
quote:
onne schreef op zondag 11 januari 2009 @ 09:34:
Hallo,

Ik heb sinds kort ITV van KPN. Ben over het algemeen zeer tevreden (zeker in vergelijking met digitenne wat ik eerst had).
Vind alleen het menu zeer traag! In dit topic zie ik die opmerking bij anderen niet terug. Is dit desondanks toch een herkenbaar probleem, of heeft het wellicht met mijn software versie te maken?

Edit:
Ik heb RBL Versie: 1.7
FIrmware Versie: 2.20
Dit een algemeen probleem wat eigenlijk al heel lang speelt. Voor afgelopen december stond er een update gepland maar de is voorlopig uitgesteld tot medio het voorjaar omdat het achterliggende platform nog niet gereed. In deze update zit waarschijnlijk ook teletekst via de ontvanger, vrij programeren en snellere menu's

Maar hou er ook rekening mee dat de update weer later komt want de ontwikkeling van Itv van Kpn gaat zeer langzaam. De afgelopen 2 jaar is er eigenlijk weinig verbeterd. Zelf denk ik er over om weer terug te gaan naar de kabel.

Om te checken welke softwareversie je hebt ga je naar instellingen en daar druk je dan op de groene knop, Dat krijg je de softwareverdie te zien. Als het goed is dat op het moment versie 410.

Ik weet niet of je al algemeld bent bij het forum van Kpn zelf?

Dit is het adres er van: http://forum.kpn.tv/

• onne
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:03
quote:
Dreetje_ schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:02:
[...]

Dit een algemeen probleem wat eigenlijk al heel lang speelt. Voor afgelopen december stond er een update gepland maar de is voorlopig uitgesteld tot medio het voorjaar omdat het achterliggende platform nog niet gereed. In deze update zit waarschijnlijk ook teletekst via de ontvanger, vrij programeren en snellere menu's

Maar hou er ook rekening mee dat de update weer later komt want de ontwikkeling van Itv van Kpn gaat zeer langzaam. De afgelopen 2 jaar is er eigenlijk weinig verbeterd. Zelf denk ik er over om weer terug te gaan naar de kabel.

Om te checken welke softwareversie je hebt ga je naar instellingen en daar druk je dan op de groene knop, Dat krijg je de softwareverdie te zien. Als het goed is dat op het moment versie 410.

Ik weet niet of je al algemeld bent bij het forum van Kpn zelf?

Dit is het adres er van: http://forum.kpn.tv/
Ok bedankt, ga me melden op het forum. Ik heb ook versie 410, ben benieuwd hoe lang die update op zich gaat laten wachten...

• Adlermann
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 23:44
Ik krijg binnenkort ook interactieve TV van KPN (onderdeel van fibre to the home). Zijn er hier mensen die ervaring hebben met interactieve TV binnen fibre to the home? Ik heb nu namelijk al digitale TV van Ziggo en daar zitten dus ook HD zenders bij...eigelijk wil ik wel graag HD zenders blijven ontvangen (maar om dubbel te betalen voor zowel ziggo als tv van kpn is wat zonde). Biedt, of gaat KPN binnenkort HD uitzendingen aan?

• Loekie
quote:
Adlermann schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 17:07:
Ik krijg binnenkort ook interactieve TV van KPN (onderdeel van fibre to the home). Zijn er hier mensen die ervaring hebben met interactieve TV binnen fibre to the home? Ik heb nu namelijk al digitale TV van Ziggo en daar zitten dus ook HD zenders bij...eigelijk wil ik wel graag HD zenders blijven ontvangen (maar om dubbel te betalen voor zowel ziggo als tv van kpn is wat zonde). Biedt, of gaat KPN binnenkort HD uitzendingen aan?
Ik hoorde dat er testen met HD via glasnet gaande waren, maar in hoeverre ze daarmee gevorderd zijn.....

specs

• A3janusA
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 17-04-2010
Forum Interactieve TV van KPN ook voor niet-klanten?

Sinds een maand heb ik Digitenne. De kwaliteit is op zichzelf wel aardig, maar het beeld vertoont te vaak blokjes en ik moet regelmatig de zenders weer opnieuw instellen/zoeken.
Vanwege deze ervaringen overweeg ik Interactieve TV van KPN. De reacties op dit forum volg ik met belangstelling. Nu wilde ik ook kijken op het forum van KPN, maar ik zag dat dat alleen kan als je al 'Interactieve TV - klant' bent.

Vraag:
Is er op een of andere manier een mogelijkheid de ervaringen op het forum van Interactieve TV - KPN te lezen (schrijven/reageren hoeft niet) zonder klant te zijn?

Adriaan

• Yippie
quote:
A3janusA schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 18:35:
Forum Interactieve TV van KPN ook voor niet-klanten?

Sinds een maand heb ik Digitenne. De kwaliteit is op zichzelf wel aardig, maar het beeld vertoont te vaak blokjes en ik moet regelmatig de zenders weer opnieuw instellen/zoeken.
Vanwege deze ervaringen overweeg ik Interactieve TV van KPN. De reacties op dit forum volg ik met belangstelling. Nu wilde ik ook kijken op het forum van KPN, maar ik zag dat dat alleen kan als je al 'Interactieve TV - klant' bent.

Vraag:
Is er op een of andere manier een mogelijkheid de ervaringen op het forum van Interactieve TV - KPN te lezen (schrijven/reageren hoeft niet) zonder klant te zijn?

Adriaan
Vraag het is anders bij de helpdesk...op een andere manier kan niet.

Wat je ook kan doen, is een Hetnet verbinding aanvragen icm ITV.
Hetnet is per maand opzegbaar, bovendien stijg je niet in kosten, omdat je de kosten van je huidige Digitenne niet meer hebt. Digitenne is namelijk gratis ( max 3 smartcards ) als je al ITV hebt.

Kan je vertellen uit eigen ervaring, dat kwaliteit super is in vergelijking met Digitenne, maar minder als digitale tv van de kabelaars.

Op die manier behoudt je dan Digitenne wat je tijdens sportevenementen / straatfeesten / bbq / camping etc kan blijven gebruiken omdat het draadloos werkt. Tevens handig voor de slaapkamer etc.

• A3janusA
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 17-04-2010
De suggestie om een HetNet verbinding aan te vragen vind ik een goeie!
Bedankt.

Ik ga nog wel na of Digitenne dan gelijk gratis wordt.
Want ik heb ergens gelezen dat als je éérst Digitenne doet en dan ITV er minder mogelijkheden zijn dan wanneer je gelijk ITV neemt.

• VFRRijder
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 19:53
quote:
A3janusA schreef op zondag 25 januari 2009 @ 11:05:
De suggestie om een HetNet verbinding aan te vragen vind ik een goeie!
Bedankt.

Ik ga nog wel na of Digitenne dan gelijk gratis wordt.
Want ik heb ergens gelezen dat als je éérst Digitenne doet en dan ITV er minder mogelijkheden zijn dan wanneer je gelijk ITV neemt.
Voordat het gratis wordt moet je wel eerst langer dan een jaar Digitenne hebben.....zo ja, dan wordt het gewoon direct gratis.

• entilzha
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 09-01-2014
quote:
Adlermann schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 17:07:
Dit is wat ze zelf zeggen, zie:
http://www.kpn.com/tv/interactieve-tv/haarscherp-beeld.htm

De toekomst in HD
In de toekomst zullen ook zenders worden toegevoegd aan het pakket die in HD-kwaliteit (high definition) uitzenden. Het beeld wordt dan tot vijf keer scherper dan je gewend bent met een analoge verbinding.

Je tv-ontvanger is al geschikt voor de doorgifte van HD-kanalen.

• eymey
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21:28
Ik vermoed dat HD pas kan gaan komen op het moment dat KPN in de meeste gebieden V-DSL kan bieden. Ik kan me niet voorstellen dat ze een HD kanaal in een streampje van 4 mbit gaan proppen, of ze moet de tweede stream van 4 mbit nog gaan opofferen :).

Ik zelf zit er ook over te denken om interactieve tv te nemen (met name vanwege opneem mogelijkheden, programma gemist in hogere kwaliteit en meerdere regionale zenders).

Alleen lijkt het me zeer onaantrekkelijk om weer zo'n speedtouch 780/experiabox te krijgen. Los van het feit dat ze stroom slurpen ben ik tevreden met mijn fritz!box en dect bellen via m'n siemens C450 IP (in de toekomst misschien een fritzbox 7270).

Is er niemand die evt. inside info heeft over de VLAN's die KPN hanteert? (ip ranges) of gebruikt de tuner echt specifieke speedtouch features?

• Loekie
quote:
eymey schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:44:
Ik vermoed dat HD pas kan gaan komen op het moment dat KPN in de meeste gebieden V-DSL kan bieden. Ik kan me niet voorstellen dat ze een HD kanaal in een streampje van 4 mbit gaan proppen, of ze moet de tweede stream van 4 mbit nog gaan opofferen :).

Ik zelf zit er ook over te denken om interactieve tv te nemen (met name vanwege opneem mogelijkheden, programma gemist in hogere kwaliteit en meerdere regionale zenders).

Alleen lijkt het me zeer onaantrekkelijk om weer zo'n speedtouch 780/experiabox te krijgen. Los van het feit dat ze stroom slurpen ben ik tevreden met mijn fritz!box en dect bellen via m'n siemens C450 IP (in de toekomst misschien een fritzbox 7270).

Is er niemand die evt. inside info heeft over de VLAN's die KPN hanteert? (ip ranges) of gebruikt de tuner echt specifieke speedtouch features?
Als KPN ook maar een beetje HD wil doen zullen ze stream van 8 Mbit moeten pakken, dan is het nog krap. Als ze het als T-mobile in Duitsland aanpakken is 1 extra VC-setting voldoende, maar of ze echt maar 2 verschillende VC's gebruiken waag ik te betwijvelen. Ik weet dat de Fritz!Box 7270 iig 2 VC's aankan en dmv van enig hacken wellicht meer, maar of je dan de juiste settings geprogammeerd krijgt...
Als HD je overweging is zou je kunnen uitwijken naar kabel of satelliet(ws goedkoopste optie), ik ben me zelf ook aan het oriënteren op DVB-S(2).

specs

• eymey
quote:
Loekie schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:30:
[...]

Als KPN ook maar een beetje HD wil doen zullen ze stream van 8 Mbit moeten pakken, dan is het nog krap. Als ze het als T-mobile in Duitsland aanpakken is 1 extra VC-setting voldoende, maar of ze echt maar 2 verschillende VC's gebruiken waag ik te betwijvelen. Ik weet dat de Fritz!Box 7270 iig 2 VC's aankan en dmv van enig hacken wellicht meer, maar of je dan de juiste settings geprogammeerd krijgt...
Als HD je overweging is zou je kunnen uitwijken naar kabel of satelliet(ws goedkoopste optie), ik ben me zelf ook aan het oriënteren op DVB-S(2).
HD ben ik eigenlijk nieteens zo in geinteresseerd. De opmerking daarover was eerder een reactie op de quote van de KPN site die gepost was :). Ik wil gewoon TV met redelijk beeld en als daarbij nog enige "spielerei factor" mogelijk is (eigen modem, iptv streams oppikken met VLC wellicht, etc. ) dan is dat leuk meegenomen :).

Maar goed, dat hangt er dus inderdaad van af hoe KPN de meerdere internet channels oplost. Ik zou me kunnen voorstellen dat er of meerdere VLANS gebruikt worden (al dan niet gerouteerd naar meerdere VC's) , of de IPTV-STB legt verbinding met een streaming server en wordt dan door de modem gerouteer naar een andere VC of een server bij KPN :).

Ik lees hier wel dat mensen die een switch gebruiken succesvol zowel de xbox, wii, whatever als de STB aan die switch hangen. Dit vind ik ook vreemd in deze context. Dat zou betekenen dat de STB altijd in je eigen netwerk hangt samen met je eigen apparatuur? :S.

• eymey
Het zou eigenlijk leuk zijn als KPN of andere providers die met dit soort relatief nieuwe technieken werken wat meer ruimte zouden laten voor enthousiastelingen op dit forum, in termen van eigen modem gebruiken en VLAN en VC gegevens e.d. gewoon vrij geven.

Desnoods na het ondertekenen van een verklaring ofzo waarin je je ervan bewust bent dat je in dat geval geen recht hebt op support bij niet werkende modems, etc. en alleen op het functioneren van de dienst zelf, tenzij je de Experiabox weer aansluit :)

• Loekie
quote:
eymey schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:13:
Het zou eigenlijk leuk zijn als KPN of andere providers die met dit soort relatief nieuwe technieken werken wat meer ruimte zouden laten voor enthousiastelingen op dit forum, in termen van eigen modem gebruiken en VLAN en VC gegevens e.d. gewoon vrij geven.

Desnoods na het ondertekenen van een verklaring ofzo waarin je je ervan bewust bent dat je in dat geval geen recht hebt op support bij niet werkende modems, etc. en alleen op het functioneren van de dienst zelf, tenzij je de Experiabox weer aansluit :)
Support technisch levert dat een ramp en hoge kosten op, daar begint KPN niet aan. De dienst wordt net als IPB vrij strak in eigen regie gehouden om vage problemen te voorkomen. Als je VLC gaat gebruiken om de streams binnen je eigen netwerk te broadcasten, waar stopt die broadcast dan? ;) Sommige zaken die jij doet zouden in zo'n geval nog wel eens z'n weerslag kunnen hebben op andere klanten, KPN is er niet op ingericht om zo'n probleem te diagnoseren.

specs

• Adlermann
quote:
Loekie schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:30:
[...]

Het probleem is, ik krijg zo'n triple play abonnement van KPN over glasvezel. Als ik 50mbit internet wil dan MOET ik bellen en televisie erbij nemen. Ik heb geen zin om en nog kabel erbij te houden. Dat wordt me dan iets te duur :) Dus ik hoop dat KPN snel enkele HD kanalen gaat aanbieden (eerlijkheidshalve, ziggo is ook waardeloos met HD :) )

• Loekie
quote:
Adlermann schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:59:
[...]

Het probleem is, ik krijg zo'n triple play abonnement van KPN over glasvezel. Als ik 50mbit internet wil dan MOET ik bellen en televisie erbij nemen. Ik heb geen zin om en nog kabel erbij te houden. Dat wordt me dan iets te duur :) Dus ik hoop dat KPN snel enkele HD kanalen gaat aanbieden (eerlijkheidshalve, ziggo is ook waardeloos met HD :) )
Laatst hoorde ik dat er HD-test kanalen via glasvezel worden aangeboden, hoe is de kwaliteit daarvan?

specs

• eymey
quote:
Loekie schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:34:
[...]

Support technisch levert dat een ramp en hoge kosten op, daar begint KPN niet aan. De dienst wordt net als IPB vrij strak in eigen regie gehouden om vage problemen te voorkomen. Als je VLC gaat gebruiken om de streams binnen je eigen netwerk te broadcasten, waar stopt die broadcast dan? ;) Sommige zaken die jij doet zouden in zo'n geval nog wel eens z'n weerslag kunnen hebben op andere klanten, KPN is er niet op ingericht om zo'n probleem te diagnoseren.
Ik snap de redenen erachter om het niet te doen inderdaad wel, ook de technische, maar het was wel leuk geweest ;-)

Of op z'n minst de dingen die minder intrusive zijn. Zoals de SIP gegevens voor voip zodat je dingen als je siemens c450 ip kan gebruiken (snellere verbindingsopbouw dan wanneer een apparaat als de experiabox voor ATA moet gaan spelen).

• Adlermann
quote:
Loekie schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 17:05:
[...]

Laatst hoorde ik dat er HD-test kanalen via glasvezel worden aangeboden, hoe is de kwaliteit daarvan?
geen idee, glasvezel ligt nog maar tot de eerste verdieping. Ik woon op de 2e :) Morgen word ik aangesloten als het goed is.

• Loekie
quote:
eymey schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 17:17:
[...]

Ik snap de redenen erachter om het niet te doen inderdaad wel, ook de technische, maar het was wel leuk geweest ;-)

Of op z'n minst de dingen die minder intrusive zijn. Zoals de SIP gegevens voor voip zodat je dingen als je siemens c450 ip kan gebruiken (snellere verbindingsopbouw dan wanneer een apparaat als de experiabox voor ATA moet gaan spelen).
True ;)

Het zou mij ook aanstaan om op deze manier mijn mediacenter te gebruiken om streams op te pikken...

Het enige verschil in verbindingsopbouw is dat de C450 IP dat direct via voip kan doen en dat een dect aangesloten op de EB eerst de keuze moet doorgeven, een bedraad toestel doet dat zeker zo direct. De nieuwe EB heeft ook een mogelijkheid om d.m.v. een dongle dect direct op EB aan te melden.
Bron
Maar het wordt nooit zo flexibel als bij sommige andere aanbieders.

specs

• eymey
quote:
Loekie schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:55:
[...]

True ;)

Het zou mij ook aanstaan om op deze manier mijn mediacenter te gebruiken om streams op te pikken...

Het enige verschil in verbindingsopbouw is dat de C450 IP dat direct via voip kan doen en dat een dect aangesloten op de EB eerst de keuze moet doorgeven, een bedraad toestel doet dat zeker zo direct. De nieuwe EB heeft ook een mogelijkheid om d.m.v. een dongle dect direct op EB aan te melden.
Bron
Maar het wordt nooit zo flexibel als bij sommige andere aanbieders.
Hmm, levert KPn tegenwoordig de 787 dan als EB?

Ik was juist steeds meer bezig om meer te doen met zo weinig mogelijk apparaten :). Nu nog een fritzbox 7170 icm. een c450IP maar later misschien een 7270 (ook ingebouwd DECT basisstation). M'n Fritzbox, 450IP, NAS en 3com gigabit switch nemen op dit moment samen maar ong. 24 watt op als ze idlen :).

Anyway, nog maar eens over nadenken dus, voor ik interactieve tv wil nemen :).

Heeft iemand eigenlijk al eens gemeten hoeveel stroom hun hedendaagse EB slurpt? En de settop box? (als ie aan staat en als ie 'uit'/'standby' staat).

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
quote:
Loekie schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:55:
[...]
Dat kan toch niet? Bij IPTV krijg je toch ook gewoon zo'n verplichtte Settopbox of is dat bij glasvezel anders? Lijkt me niet logisch vanuit KPN-standpunt

• Loekie
quote:
D-e-n schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 10:24:
[...]

Dat kan toch niet? Bij IPTV krijg je toch ook gewoon zo'n verplichtte Settopbox of is dat bij glasvezel anders? Lijkt me niet logisch vanuit KPN-standpunt
Lees nog eens goed, ik zeg toch ook dat ik dat jammer vind?

specs

• D-e-n
quote:
Loekie schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 10:42:
[...]

Lees nog eens goed, ik zeg toch ook dat ik dat jammer vind?
Ow sorry. Ik had één reactie in de discussie over 't hoofd gezien. Vandaar dat ik het even niet volgde.

• Loekie
No worries ;)

specs

• eymey
Nou ja, het glasvezel-verhaal (iig in de gebieden waar KPN actie wordt zoals Almere) is het nog weer 'pikanter':

Om de beheerkosten voor KPN laag te houden (waarschijnlijk) krijg je bij glasvezel dus ook gewoon doodleuk alsnog een Speedtouch (experiabox) door je neus geboord :(. Alleen wordt dan het dsl-gedeelte dus niet gebruikt.

Terwijl de fiber terminatie-kastjes juist uitermate geschikt zijn om de vlan's voor telefonie en voip e.d. zelf te regelen.

• Loekie
quote:
eymey schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 14:08:
Nou ja, het glasvezel-verhaal (iig in de gebieden waar KPN actie wordt zoals Almere) is het nog weer 'pikanter':

Om de beheerkosten voor KPN laag te houden (waarschijnlijk) krijg je bij glasvezel dus ook gewoon doodleuk alsnog een Speedtouch (experiabox) door je neus geboord :(. Alleen wordt dan het dsl-gedeelte dus niet gebruikt.

Terwijl de fiber terminatie-kastjes juist uitermate geschikt zijn om de vlan's voor telefonie en voip e.d. zelf te regelen.
Omdat de NT niet routeert en een EB wel ;)
Ik ken de specifieke NT niet, kwam uit Eindhoven meende ik. Maar afhankelijk van je glasvezel aanbieder kan die wel TV via coax aanleveren(flexibel aan te sluiten op bestaande apparatuur) of internet op 1 poort.
Op die EB's wordt een speciale firmware gezet die het mogelijk maakt om het apparaat te laten routeren vanaf LAN 1(meen ik) naar de andere LANpoorten en draadloos. Ook het belgedeelte van de EB wordt gebruikt.

specs

• eymey
quote:
Loekie schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 14:42:
[...]

Omdat de NT niet routeert en een EB wel ;)
Ik ken de specifieke NT niet, kwam uit Eindhoven meende ik. Maar afhankelijk van je glasvezel aanbieder kan die wel TV via coax aanleveren(flexibel aan te sluiten op bestaande apparatuur) of internet op 1 poort.
Op die EB's wordt een speciale firmware gezet die het mogelijk maakt om het apparaat te laten routeren vanaf LAN 1(meen ik) naar de andere LANpoorten en draadloos. Ook het belgedeelte van de EB wordt gebruikt.
Zoiets zal het inderdaad wel zijn, hoewel ik me van XMSnet herinner (via een collega die het fiber project in Zeewolde trekt namens de inwoners) dat je daar dus wel op hetzelfde kastje waar ook de coax-uitgang op zit, ook je telefoon, eigen router en settopbox(en) kan koppelen.

Bij KPN zit er op de NT trouwens inderdaad ook een coax uitgang :).

Het nadeel van de KPN constructie blijf ik gewoon vinden dat je direct weer met een bak apparatuur opgezadeld wordt en dat KPN er blijkbaar niet veel aan gelegen is om ook wat op het stroomverbruik van de gekozen oplossing te denken.

• eymey
Anyway, ik denk dat ik de interactieve tv toch ga aanvragen in combinatie met internet, en de EB dan maar voor lief neem.

De telefonie ga ik iig niet via KPN afnemen. Daarvoor heb ik vandaag zojuist een abbo bij callvoip.nl aangevraagd! :)

• boeskool
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 30-12-2009
Ik ga hemelsbreed 800 meter verhuizen (in een woonwijk in Oldenzaal) en daar is geen ITV mogelijk .... verwachting is dat er de komende jaren ook nog geen ITV mogelijk zal zijn.... KPN lijkt dus niet te gaan investeren op korte termijn in nieuwe centrales ....

• Julius
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 09-08-2016
vergeet niet dat er ook VDSL komt en dan is i-tv wel beschikbaar omdat je dan dichter bij de centrale komt (gaat vast nog wel een paar jaar duren) Wikipedia: VDSL

Julius wijzigde deze reactie 29-01-2009 21:44 (10%)

• Loekie
quote:
boeskool schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 21:00:
Ik ga hemelsbreed 800 meter verhuizen (in een woonwijk in Oldenzaal) en daar is geen ITV mogelijk .... verwachting is dat er de komende jaren ook nog geen ITV mogelijk zal zijn.... KPN lijkt dus niet te gaan investeren op korte termijn in nieuwe centrales ....
Het moet fysiek natuurlijk wel mogelijk zijn om een voldoende snelle verbinding te leveren vanuit de centrale, in een plaats als Oldenzaal gaan ze niet even een paar extra centrales neerzetten.
VDSL kan een stap zijn, maar waarvan nog niet bekend is of KPN die ook daadwerkelijk overal gaat zetten.

@Julius: Je koper loopt bij VDSL tot aan de wijkkast(welke een heel stuk dichter bij je woning zit), vandaar uit gaat het via fiber naar centrale en verder.

specs

• Julius
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 09-08-2016
@loekie: Dat weet ik wel, maar ik probeer het begrijpelijk te houden en verwijs naar die wiki.

• wmeester
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18-06 12:44
Zit zelf ook te denken op ITV aan te schaffen. Ik heb nu alleen een telfort internet abbo en digitenne. De boel moet dus flink omgezet worden. (hoop dat dat goed gaat)

Ik heb echter nog twee vraagjes:
-is het iemand al gelukt om de datastream, van de experiabox naar de settopbox, draadloos te versturen? Ik zit er zelf namelijk aan te denken om de mijn oude Linksys wap54g voor te gebruiken. Ik weet alleen niet of de experia box en/of de settop box dit begrijpen.....
(dit alles om een kabel door het huis te voorkomen)
-Hoe lang is de opstarttijd van de Settop box? Ik heb namelijk een KlikaanKlikuit (tm) systeem en wil daar de settop box ook op aansluiten.

• Monda
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18-06 21:32
Ik ga deze week waarschijnlijk ITV bestellen.
Ik wilde echter nog weten welke decoder er momenteel standaart bijgeleverd wordt. Beschikt deze over HDMI en hoe zit het momenteel met de ontwikkelingen op het gebied van HD-TV?

PSN: Mondaatje

• VFRRijder
quote:
Monda schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 14:54:
Ik ga deze week waarschijnlijk ITV bestellen.
Ik wilde echter nog weten welke decoder er momenteel standaart bijgeleverd wordt. Beschikt deze over HDMI en hoe zit het momenteel met de ontwikkelingen op het gebied van HD-TV?
Al paar keer aan bod gekomen, maar HD moet je niet verwachten zolang je op het koper lijntje zit.

Je krijgt de zwarte Motorola 1960 met HDMI aansluiting.

• Monda
quote:
VFRRijder schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 15:44:
[...]

Al paar keer aan bod gekomen, maar HD moet je niet verwachten zolang je op het koper lijntje zit.

Je krijgt de zwarte Motorola 1960 met HDMI aansluiting.
Oke, das wel raar aangezien dit op de site staat:
De toekomst in HD
In de toekomst zullen ook zenders worden toegevoegd aan het pakket die in HD-kwaliteit (high definition) uitzenden. Het beeld wordt dan tot vijf keer scherper dan je gewend bent met een analoge verbinding.

• eymey
quote:
Monda schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 15:50:
[...]

Oke, das wel raar aangezien dit op de site staat:
De toekomst in HD

Dat HD kan pas komen wanneer KPN hun nieuwe ALL-IP glasvezel netwerk heeft uitgerold. Dit wordt een nieuw netwerk met meer wijkkasten, die van een glasvezel verbinding voorzien gaan worden. Het laatste stuk naar je huis wordt dan V-DSL (wat kortere afstanden koper nodig heeft dan wat met de huidige structuur van centrales handig is).

• D-e-n
quote:
eymey schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:55:
[...]

Dat HD kan pas komen wanneer KPN hun nieuwe ALL-IP glasvezel netwerk heeft uitgerold. Dit wordt een nieuw netwerk met meer wijkkasten, die van een glasvezel verbinding voorzien gaan worden. Het laatste stuk naar je huis wordt dan V-DSL (wat kortere afstanden koper nodig heeft dan wat met de huidige structuur van centrales handig is).
Probleem met het huidige (standaard) IPTV van de KPN vind ik vooral dat je er geen 20Mb internetverbinding bij kunt nemen, 8Mb is het maximum. Ik hoef nog helemaal geen HDTV of 100Mb internet maar een beetje snelheid is wel lekker.

• eymey
quote:
D-e-n schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 22:11:
[...]

Probleem met het huidige (standaard) IPTV van de KPN vind ik vooral dat je er geen 20Mb internetverbinding bij kunt nemen, 8Mb is het maximum. Ik hoef nog helemaal geen HDTV of 100Mb internet maar een beetje snelheid is wel lekker.
Tsja... eigenlijk geldt bij jouw probleem mijn zelfde uitleg :). Het theoretische maximum van ADSL is rond de 20 mbit, maar dat haal je ook alleen als je echt heel gunstig zit tov. de DSLAM. Aangezien KPN idealiter 4-8 mbit wil reserveren voor IPTV kunnen ze dus niet hoger aanbieden.

Mij maakt het ook niet zo veel uit.... 8 mbit heb ik tot nu toe nog nooit als te langzaam ervaren. Een ISO' tje met Linux is nog snel genoeg binnen en de rest download ik toch wanneer ik slaap of iets anders doe :).

• D-e-n
quote:
eymey schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 00:01:
[...]
Mij maakt het ook niet zo veel uit.... 8 mbit heb ik tot nu toe nog nooit als te langzaam ervaren. Een ISO' tje met Linux is nog snel genoeg binnen en de rest download ik toch wanneer ik slaap of iets anders doe :).
Ik vraag me idd ook af wat ik er van ga merken. Bij het downloaden is de snelheid van je eigen verbinding zelden maatgevend. Ik zou het eigenlijk wel eens willen uitproberen: 8Mb ipv de 20 die UPC me nu aanbiedt

• Loekie
quote:
D-e-n schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 10:54:
[...]

Ik vraag me idd ook af wat ik er van ga merken. Bij het downloaden is de snelheid van je eigen verbinding zelden maatgevend. Ik zou het eigenlijk wel eens willen uitproberen: 8Mb ipv de 20 die UPC me nu aanbiedt
Tja, de meeste sneheidsbeleving zit toch in het resolven, gaat dat snel dan voelt het toch al sneller.
Daarnaast is het punt waar en hoe je het internet opgaat van belang, KPN is wat dat betreft wel fijn. Ik zit zelf bij telfort en heb t.o.v. een KPN-verbinding toch al gauw een hop of 4-5 meer nodig en dat merk je natuurlijk wel.

specs

• Zjoske1978
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 11-09-2010
Ik heb het basispakket, maar zie nu ineens dat ik alle 4 de eredivisie live kanalen kan bekijken. Lekker!
Heb mijn instellingen en rekening nagekeken, maar daar staat het voetbalpakket gewoon uit.
Is dit een of andere promotieactie ofzo? Hoop dat ik het signaal per ongeluk binnen krijg natuurlijk...

• Neophyte_NL
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 19-06 12:48
quote:
Zjoske1978 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 15:10:
Ik heb het basispakket, maar zie nu ineens dat ik alle 4 de eredivisie live kanalen kan bekijken. Lekker!
Heb mijn instellingen en rekening nagekeken, maar daar staat het voetbalpakket gewoon uit.
Is dit een of andere promotieactie ofzo? Hoop dat ik het signaal per ongeluk binnen krijg natuurlijk...
Het gaat inderdaad om een (leuke) promotieactie.

• Zjoske1978
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 11-09-2010
quote:
Neophyte_NL schreef op zondag 08 februari 2009 @ 19:58:
[...]

Het gaat inderdaad om een (leuke) promotieactie.
Jammer, kon er ook niks over vinden op de site van KPN ofzo...
Ik ben iig om tot het eind van dit seizoen ;)

• Gericom
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 28-06-2017
quote:
Zjoske1978 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 15:10:

Geachte ..,

Komend weekend (6 t/m 8 feb) kijkt u het hele weekend gratis naar Eredivisie Live bij Interactieve TV van KPN! Eredivisie Live is hét kanaal voor de voetbalfan met alle live wedstrijden uit de eredivisie, voor- en nabeschouwingen, talkshows en reportages.

Wilt u gaan kijken? Dan hoeft u helemaal niets te doen. De voetbalkanalen worden automatisch zichtbaar op kanaal 222 t/m 225. Heel gemakkelijk. En wilt u dit voetbalgevoel iedere week ervaren? Bestel het voetbalpakket dan direct met uw afstandsbediening, het kost maar € 9,95 per maand en is maandelijks opzegbaar.

Veel kijkplezier!

Met vriendelijke groet,

Jacob Middeldorp
Directeur Klantcontact

• entilzha
Vandaag de monteur langsgehad om het bij mij aan de praat te krijgen. Het datapad was op 2 punten tussen mijn aansluiting en de hoofdaansluiting/verdeelpunt/centrale/whatever kaput.. Nu werkt het als een tierelier. Mooi speelgoed hoor, en goedkoper dan UPC.

Nog een vraag aan de kenners hier: Hoe gebruik ik nu mijn Wii? Ik heb hem op de VCR poort van de VIP1960 aangesloten. Volgens de handleiding moet ik dan de ontvanger op standby zetten om films te kijken (of te Wii'en neem ik aan). Maar als ik het ding op standby zet komt er een vliegend power logo'tje op het scherm met de mededeling dat ik op de power knop moet drukken om de ontvanger weer aan te zetten.. (DUH)

Waar moet ik op duwen dat ik weer kan smash-bros'en?

• Loekie
Schakelaar op achterzijde uit al geprobeerd?

specs

• entilzha
quote:
Loekie schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 00:36:
Schakelaar op achterzijde uit al geprobeerd?
Ja, en dat werkt niet. Heel het scherm gaat op zwart.

Als ik hem dan weer aan zet, heb ik 1 seconde Wii, en daarna komt er een scherm dat hij weer nieuwe software + programmagids aan het downloaden is. Dat duurt een tijdje, en daarna weer het geweldige advies om op de powerknop te drukken als je wil dat de ontvanger aan gaat.

De enige oplossing die ik tot zover heb is handmatig elke keer de scart kabels vervangen. Zwaar irritant, en geen optie wat mij betreft. Maar die VCR ingang zit niet voor niks op die VIP1960. Ik wil er ook graag gebruik van maken. :) Iemand anders die wel een vcr/spelcomputer in combinatie met KPN iTV gebruikt?

• arcokolken
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 06-01-2010
Vraagje: ik wil graag interactieve televisie gaan nemen in mijn nieuwe appartement. Via de site van KPN staat dat het bij mij nog niet beschikbaar is, via de site televisiedigitaal.nl staat dat het wel beschikbaar is voor mij. Weet iemand waardoor dit verschil komt en of ik het wel zou kunnen aanvragen?

Daarnaast wil ik mijn televisie en bekabeling alvast gereed maken. Ik heb al een ADSL modem van KPN. Wat moet er verder komen? Ethernetkabel van modem naar de settopbox en een hdmi kabel van de settopbox naar de TV?

• arcokolken
Iemand?

• Loekie
quote:
entilzha schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 08:28:
[...]

Ja, en dat werkt niet. Heel het scherm gaat op zwart.

Als ik hem dan weer aan zet, heb ik 1 seconde Wii, en daarna komt er een scherm dat hij weer nieuwe software + programmagids aan het downloaden is. Dat duurt een tijdje, en daarna weer het geweldige advies om op de powerknop te drukken als je wil dat de ontvanger aan gaat.

De enige oplossing die ik tot zover heb is handmatig elke keer de scart kabels vervangen. Zwaar irritant, en geen optie wat mij betreft. Maar die VCR ingang zit niet voor niks op die VIP1960. Ik wil er ook graag gebruik van maken. :) Iemand anders die wel een vcr/spelcomputer in combinatie met KPN iTV gebruikt?
Hoe heb je je TV aangesloten op de STB? Via HDMI wellicht? Bij mijn weten is dat geen mogelijkheid, die SCART-mogelijkheid wordt ook gewoon doorgelusd in standby of uit.
@ arcokolken: Cat5e van modem naar STB ja, maar als KPN zelf zegt dat het niet kan, dan kom je het bestelproces niet in.
Heb je het al geprobeerd via je persoonlijke omgeving van KPN?

Loekie wijzigde deze reactie 15-02-2009 20:13 (9%)

specs

• Yippie
quote:
arcokolken schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 17:44:
Vraagje: ik wil graag interactieve televisie gaan nemen in mijn nieuwe appartement. Via de site van KPN staat dat het bij mij nog niet beschikbaar is, via de site televisiedigitaal.nl staat dat het wel beschikbaar is voor mij. Weet iemand waardoor dit verschil komt en of ik het wel zou kunnen aanvragen?

Daarnaast wil ik mijn televisie en bekabeling alvast gereed maken. Ik heb al een ADSL modem van KPN. Wat moet er verder komen? Ethernetkabel van modem naar de settopbox en een hdmi kabel van de settopbox naar de TV?
Met alle respect maar wij hebben geen glazen bol, de enige die uitsluitsel kan geven is KPN zelf, dus bel ze op.

Voor het aansluiten, heb je inderdaad Ethernetkabel van modem ( experiabox ook wel EB genoemd ) naar STB ( set-top box ). Van STB naar TV heb je AV, SCART of HDMI.

Aangezien ITV 2x 4Mb nodig heeft voor gelijktijdig TV kijken en opnemen, moet je dus ADSL+2 hebben.

• arcokolken
quote:
Loekie schreef op zondag 15 februari 2009 @ 20:08:
[...]

@ arcokolken: Cat5e van modem naar STB ja, maar als KPN zelf zegt dat het niet kan, dan kom je het bestelproces niet in.
Het vreemde is dat ik me via televisiedigitaal.nl wel kan aanmelden. Via mijn persoonlijke KPN omgeving is de optie niet beschikbaar. Ik zal morgen KPN maar even bellen.

arcokolken wijzigde deze reactie 15-02-2009 22:28 (16%)

• entilzha
quote:
[...]

Hoe heb je je TV aangesloten op de STB? Via HDMI wellicht? Bij mijn weten is dat geen mogelijkheid, die SCART-mogelijkheid wordt ook gewoon doorgelusd in standby of uit.
...
Nee, aangesloten via SCART (binnenkort wil ik overigens wel naar HDMI). En deze wordt dus niet doorgelust in standby, er komt dan een kansloze boodschap op het scherm.

Het lijkt erop dat ik de helpdesk maar eens moet gaan lastigvallen. Als techneut is dat eigenlijk mijn eer te na, maar misschien is er wel echt iets mis ofzo. Jammer dat hier niemand het antwoord weet/de SCART ingang van de STB gebruikt.

• arcokolken
quote:
arcokolken schreef op zondag 15 februari 2009 @ 22:10:
[...]

Het vreemde is dat ik me via televisiedigitaal.nl wel kan aanmelden. Via mijn persoonlijke KPN omgeving is de optie niet beschikbaar. Ik zal morgen KPN maar even bellen.
Hmm, KPN gebeld.. het is nog niet beschikbaar. Irritant dat ze geen zicht hebben op wanneer het wel beschikbaar komt. Nu maar de Digitenne genomen. Ik denk dat ik de netwerkkabel maar wel alvast aanleg zodat ik later makkelijk nog kan overstappen.

• VFRRijder
quote:
entilzha schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:07:
[...]

Nee, aangesloten via SCART (binnenkort wil ik overigens wel naar HDMI). En deze wordt dus niet doorgelust in standby, er komt dan een kansloze boodschap op het scherm.

Het lijkt erop dat ik de helpdesk maar eens moet gaan lastigvallen. Als techneut is dat eigenlijk mijn eer te na, maar misschien is er wel echt iets mis ofzo. Jammer dat hier niemand het antwoord weet/de SCART ingang van de STB gebruikt.
Volgens mij zou het ook moeten werken als dat stomme "druk op blablabla" er niet is. Maar, die is alleen weg als je de tuner echt uitzet en dan is het inderdaad logisch dat het niet doorgegeven wordt. Dus, ik denk gewoon dat het niet kan, ook niet echt een fout, want dat stomme screensaver ding staat er echt zo ingeprogrammeerd.

• Loekie
quote:
entilzha schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:07:
[...]

Ik ben bang dat de HD je er niet mee kan helpen, valt nl buiten ondersteuning.
Volgens de handleiding moet je de VCR op de poort VCR aansluiten en TV op TV(da's logisch) en je dient de VCR op dezelfde std gebruiken als waarmee STB op TV zit, dus beide RGB of S-Video.
Bij de HD zullen ze ws een nieuw apparaat toesturen, als ze daar al in mee gaan.

specs

• entilzha
quote:
Loekie schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:02:
[...]

Ik ben bang dat de HD je er niet mee kan helpen, valt nl buiten ondersteuning.
Volgens de handleiding moet je de VCR op de poort VCR aansluiten en TV op TV(da's logisch) en je dient de VCR op dezelfde std gebruiken als waarmee STB op TV zit, dus beide RGB of S-Video.
Bij de HD zullen ze ws een nieuw apparaat toesturen, als ze daar al in mee gaan.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Ik heb nu de Wii op de poort VCR, en de TV op TV. Hij kan het Wii signaal prima doorgeven (doet dat ook 1 seconde als ik hem hard uit/aan zet) maar vertikt het daarna gewoon en laat in plaats daarvan liever een screensaver zien.

Wat is nou de bedoeling van die VCR poort? Als ik een VCR had gehad ipv een Wii, had het dan wel gewerkt? De Wii geeft toch gewoon een s-video signaal over de SCART? Moet ik misschien mijn STB ergens op s-video ipv RGB zetten oid? :?

• Loekie
quote:
entilzha schreef op maandag 16 februari 2009 @ 16:06:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Ik heb nu de Wii op de poort VCR, en de TV op TV. Hij kan het Wii signaal prima doorgeven (doet dat ook 1 seconde als ik hem hard uit/aan zet) maar vertikt het daarna gewoon en laat in plaats daarvan liever een screensaver zien.

Wat is nou de bedoeling van die VCR poort? Als ik een VCR had gehad ipv een Wii, had het dan wel gewerkt? De Wii geeft toch gewoon een s-video signaal over de SCART? Moet ik misschien mijn STB ergens op s-video ipv RGB zetten oid? :?
Bedoeling van VCR-poort is om indien STB aanstaat signaal naar de VCR sturen en in standby van VCR naar TV.
Volgens de specs doet het ding alleen loop-through, ik weet niet in hoeverre een TV het pikt als je het ene apparaat RGB laat praten en de ander S-Video.
Als je het apparaat uit hebt gezet met schakelaar en weer start menu en dan via video het juiste type kiezen.

specs

• arcokolken
quote:
[...]

Kan cat6 ook? Die heb ik hier namelijk liggen...

• rev
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19-06 11:36
Binnenkort ontvang ik bij een KPN IP-TV abonnement een Motorola VIP1960 met HDMI aansluiting. Ik wil voor series/films kijken een beamer gebruiken en voor kort kijken (journaal/zappen) een nog aan te schaffen LCD monitor naast de STB. Met de 2408WFP van Dell bijvoorbeeld kun je
quote:
verbinding maken met Blu-ray DiscTM dvd-spelers, HD dvd-spelers, kabel-tv-boxes of uw favoriete gameconsole.
Heeft iemand al geprobeerd om de VIP1960 STB op een monitor met HDMI ingang aan te sluiten? Werkt dat?

• pvtonger
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 13-06 14:59
Mag er tussen de Experia Box en de TV Box een (draadloze) router worden geplaatst? De router is zo geconfigureerd dat er geen IP adressen worden uitgegeven. (Geen DHCP server dus). Hij zorgt er alleen voor dat ik een (optimaal) WiFi signaal in de woonkamer heb. Vanuit de meterkast is het signaal te slecht.

Er loopt nu een LAN kabel via het stopcontact van de meterkast naar de TV. Ik wil dus de kabel van de Experia Box naar de router laten gaan. Van daaruit dan een LAN kabel naar de TV Box en andere apparaten die ik op internet/netwerk wil aansluiten.

Ik neem aan dat dit mogelijk is. Toch?

• Loekie
quote:
pvtonger schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 12:10:
Mag er tussen de Experia Box en de TV Box een (draadloze) router worden geplaatst? De router is zo geconfigureerd dat er geen IP adressen worden uitgegeven. (Geen DHCP server dus). Hij zorgt er alleen voor dat ik een (optimaal) WiFi signaal in de woonkamer heb. Vanuit de meterkast is het signaal te slecht.

Er loopt nu een LAN kabel via het stopcontact van de meterkast naar de TV. Ik wil dus de kabel van de Experia Box naar de router laten gaan. Van daaruit dan een LAN kabel naar de TV Box en andere apparaten die ik op internet/netwerk wil aansluiten.

Dat gaat niet werken, er kan geen routerend apparaat tussen, een switch zou wel kunnen.
@arcokolken: een CAT6 zou moeten kunnen, indien je deze via patch aansluit(dus net als cat5e patch).

specs

• eymey
quote:
pvtonger schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 12:10:

Zolang je de router niet laat routeren en dus als veredelde switch/accesspoint laat dienen zal het vast wel kunnen, aangenomen dat IPTV via hetzelfde fysieke netwerk loopt als je 'gewone' thuisnetwerk.

Echter, ik had begrepen dat KPN de IPTV via een apart VLAN laag lopen en over een poos met nieuwe modems zelfs 1 bepaalde netwerkpoort verplicht voor IPTV.

Je zou dus misschien beter 2 LAN kabels naar je woonkamer kunnen laten lopen: eentje direct naar je STB en eentje naar je andere router.

• eymey
Wat dat betret ben ik zelf ook heel benieuwd hoe het gaat werken wanneer ik het krijg. Ik zou namelijk eigenlijk het liefst 1 kabel diredt van de EB naar de STB laten lopen en voor de rest mijn externe IP 1 op 1 met mijn bestaande fritz!box verbonden houden, die ook de telefonie regelt en andere dingen die ik in mijn LAN heb ingesteld en ik niet verwacht in de EB in te kunnen stellen.

Maar goed, ik heb op div. fora al gelezen dat de KPN EB geen DMZ en dat soort dingen instelbaar heeft en een andere router (lees: de Fritzbox) als ATM client gebruiken (om het IP te krijgen) zal ook wel niet werken.

• Loekie
quote:
eymey schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 13:27:
[...]

Zolang je de router niet laat routeren en dus als veredelde switch/accesspoint laat dienen zal het vast wel kunnen, aangenomen dat IPTV via hetzelfde fysieke netwerk loopt als je 'gewone' thuisnetwerk.

Echter, ik had begrepen dat KPN de IPTV via een apart VLAN laag lopen en over een poos met nieuwe modems zelfs 1 bepaalde netwerkpoort verplicht voor IPTV.

Je zou dus misschien beter 2 LAN kabels naar je woonkamer kunnen laten lopen: eentje direct naar je STB en eentje naar je andere router.
Zeer waarschijnlijk gaat ook dat niet werken, hoe 'dommer' het apparaat tussen EB en STB, hoe beter.
Sommige routers kunnen alleen op basis van IP gebridged werken, in dat geval werkt het niet.
2 kabels is een optie idd, zij het niet zo'n mooie.
De STB zal afhankelijk van welk modem je krijgt op poort 3 aangesloten moeten zijn. De andere 3 poorten blijven dan over voor eigen bekabelde apparatuur.

@eymey: Als je ITV gebruikt zit je ook vast aan het meegeleverde modem, een FB daarnaast gebruiken is wellicht mogelijk afhankelijk van je wensen. Dan dient je FB als router achter de EB gebruikt te worden.

specs

• pesla
  • Laatst online: 12-04 16:25

pesla

LekkerCryptisch.nl

Ik heb een en ander gelezen in dit topic, en op KPN.nl wat betreft Interactieve TV. Toch nog een vraag:

Stel je neemt bij KPN IPTV af in combinatie met een 4mb adsl abonnement.(Internet Basis en Interactieve TV). Krijg je dan in totaal 4mbit tot je beschikking (dus voor het kijken van TV en gewoon gebruik van internet) of is er naast die 4mbit nog een aantal mbit gereserveerd op je lijn voor IPTV?

Met andere woorden: Gaat de TV haperen zodra je op internet aan het surfen / downloaden bent?

Alvats bedankt!

LekkerCryptisch: Alles over crypto, in gewone mensentaal (https://lekkercryptisch.nl) • Telegram (https://t.me/LekkerCryptisch)

• VFRRijder
quote:
pesla schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:00:
Ik heb een en ander gelezen in dit topic, en op KPN.nl wat betreft Interactieve TV. Toch nog een vraag:

Stel je neemt bij KPN IPTV af in combinatie met een 4mb adsl abonnement.(Internet Basis en Interactieve TV). Krijg je dan in totaal 4mbit tot je beschikking (dus voor het kijken van TV en gewoon gebruik van internet) of is er naast die 4mbit nog een aantal mbit gereserveerd op je lijn voor IPTV?

Met andere woorden: Gaat de TV haperen zodra je op internet aan het surfen / downloaden bent?

Alvats bedankt!
Staat hier wel duidelijk beschreven een paar keer, je hebt 4Mb internet + TV, dus TV staat er gewoon los van, waarschijnlijk zal je modem gaan intrainen op 12Mb, dus nee, geen haperingen.

• pesla

pesla

LekkerCryptisch.nl

quote:
VFRRijder schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:03:
[...]

Staat hier wel duidelijk beschreven een paar keer, je hebt 4Mb internet + TV, dus TV staat er gewoon los van, waarschijnlijk zal je modem gaan intrainen op 12Mb, dus nee, geen haperingen.
Thanks, ik had hetzelfde idee, maar deze bevestiging is voor mij een goed gevoel. Ik kon het zo snel niet opmaken uit andere posts.

LekkerCryptisch: Alles over crypto, in gewone mensentaal (https://lekkercryptisch.nl) • Telegram (https://t.me/LekkerCryptisch)

• pesla

pesla

LekkerCryptisch.nl

Nog een vraag, voor de liefhebber:

Ik heb tzt. ervaring opgedaan met een van de eerste versies van de STB van KPN. Deze draaide toen een java-app die 1) erg traag was en 2) last had van memory-leaks (en dus vaak resets). Zijn deze eigenschappen nu nog actueel op de huidige STB die je krijgt bij iTV van KPN?

• eymey
quote:
Loekie schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 14:33:
[...]

Zeer waarschijnlijk gaat ook dat niet werken, hoe 'dommer' het apparaat tussen EB en STB, hoe beter.
Sommige routers kunnen alleen op basis van IP gebridged werken, in dat geval werkt het niet.
2 kabels is een optie idd, zij het niet zo'n mooie.
De STB zal afhankelijk van welk modem je krijgt op poort 3 aangesloten moeten zijn. De andere 3 poorten blijven dan over voor eigen bekabelde apparatuur.

@eymey: Als je ITV gebruikt zit je ook vast aan het meegeleverde modem, een FB daarnaast gebruiken is wellicht mogelijk afhankelijk van je wensen. Dan dient je FB als router achter de EB gebruikt te worden.
Mja, de meeste routers kun je wel gewoon als 'switch' gebruiken door de WAN poort van de router ongebruikt te laten, de router een IP in hetzelfde subnet te geven als de EB en dan klaar. Dan is die router qua 'domheid' voldoende om al het te routen verkeer gewoon via de EB te laten gaan. Maar ja, als het nieuwe type EB (de tg 787 van Thomson) deen verplichte IPTV-poort heeft, dan ontkomt hij dus al niet aan 2 kabels.

Wat betreft de FB: Ik snap dat ik sowieso aan de EB vast zit voor iptv. Maar ik hoop dus dat er een manier bestaat waarop de EB qua internetverkeer zo veel mogelijk kan overhandigen aan de FB, zodat ik deze erin kan houden. Ik kan natuurlijk ook gewoon de LAN-truc toepassen en de FB alleen nog maar als veredelde VOIP client gebruiken, maar dat vind ik dan ook weer overdreven voor een apparaat dat 200 euro waard is.

• eymey
quote:
pesla schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:17:

Ik heb tzt. ervaring opgedaan met een van de eerste versies van de STB van KPN. Deze draaide toen een java-app die 1) erg traag was en 2) last had van memory-leaks (en dus vaak resets). Zijn deze eigenschappen nu nog actueel op de huidige STB die je krijgt bij iTV van KPN?
Ik kan het je nog niet garanderen.... ik hoop het pakket binnenkort binnen te krijgen. Maar volgens mij krijg je dezelfde STB (typenummer in dit topic al een paar keer genoemd) die de glasvezel klanten hier in Almere ook krijgen en die zijn bij mijn weten best tevreden :).

• VFRRijder
quote:
pesla schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:17:

Er draait dezelfde gare trage software op. Bij mij werkt de 1760 (de oude) wel iets sneller maar loopt soms vast (1x in de maand ofzo). De (nieuwe) 1960 werkt soms verschrikkelijk traag omdat ie de afstandbediening niet goed ontvangt ofzo en het menu is soms ook ECHT een drama. Maar deze is bij mij nog nooit vastgelopen.

• pesla

pesla

LekkerCryptisch.nl

quote:
VFRRijder schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:37:
[...]

Er draait dezelfde gare trage software op. Bij mij werkt de 1760 (de oude) wel iets sneller maar loopt soms vast (1x in de maand ofzo). De (nieuwe) 1960 werkt soms verschrikkelijk traag omdat ie de afstandbediening niet goed ontvangt ofzo en het menu is soms ook ECHT een drama. Maar deze is bij mij nog nooit vastgelopen.
Erg jammer, ik denk dat ik dan toch afzie van het bestellen van een iTV abonnement icm. een dsl-abonnement bij KPN. Ik heb niet het gevoel dat KPN dit op korte termijn gaat fixen - helaas.

• Loekie
quote:
eymey schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:20:
[...]

Mja, de meeste routers kun je wel gewoon als 'switch' gebruiken door de WAN poort van de router ongebruikt te laten, de router een IP in hetzelfde subnet te geven als de EB en dan klaar. Dan is die router qua 'domheid' voldoende om al het te routen verkeer gewoon via de EB te laten gaan. Maar ja, als het nieuwe type EB (de tg 787 van Thomson) deen verplichte IPTV-poort heeft, dan ontkomt hij dus al niet aan 2 kabels.

Wat betreft de FB: Ik snap dat ik sowieso aan de EB vast zit voor iptv. Maar ik hoop dus dat er een manier bestaat waarop de EB qua internetverkeer zo veel mogelijk kan overhandigen aan de FB, zodat ik deze erin kan houden. Ik kan natuurlijk ook gewoon de LAN-truc toepassen en de FB alleen nog maar als veredelde VOIP client gebruiken, maar dat vind ik dan ook weer overdreven voor een apparaat dat 200 euro waard is.
Tja, als je de router een IP moet geven gaat het al fout, de STB zit in een ander netwerk dan de rest van je normale apparaten. Sommige routers hebben de switch-functie op een losse chip en deze wordt via de software gekoppeld aan het modem/wan gedeelte, in zo'n geval kan het heel goed werken. Zit het op 1 chip dan wordt het lastiger en ben je afhankelijk van de implementatie.
De meest zekere optie is die switch, als je nu ITV besteld krijg je zeer waarschijnlijk een TG787v en dan ontkom je sowieso niet aan 2 kabels.
Ik durf je niet te zeggen in hoeverre je de EB al het overige verkeer door kunt laten routen naar de FB, dat zul je dan moeten testen.

specs

• Loekie
quote:
pesla schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:38:
[...]

Erg jammer, ik denk dat ik dan toch afzie van het bestellen van een iTV abonnement icm. een dsl-abonnement bij KPN. Ik heb niet het gevoel dat KPN dit op korte termijn gaat fixen - helaas.
De 1760 loopt waarschijnlijk om andere redenen vast dan waarom de 1960 traag aanvoelt.
De 1960 kan af en toe traag overkomen, maar is stukken stabieler dan de 1760. Er draait vziw een embedded linuxkernel met software op, of de ui via Java gaat durf ik niet te zeggen.
Sowieso zijn bijna alle vormen van digitale TV trager wegens enerzijds het wachten op een keyframe bij zappen of wachten op een volle ingebouwde buffer.

specs

• eymey
Testen ga ik het zeker :-). Ik hoop dat ik ook de TG787 ga krijgen en dat daarop iets meer te configureren valt dan op de Speedtouch 780. Ik weet van screenshots en vroegere topics hier op GoT dat de oudere Siemens EB bv. wel een DMZ optie had (via de portal van KPN aan te zetten). Hier zou ik al grotendeels mee geholpen zijn, denk ik. En hopen dat de VOIP en IPV6 bindings in de Thomson uit te schakelen zijn.

• VFRRijder
quote:
Loekie schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 16:01:
[...]

De 1760 loopt waarschijnlijk om andere redenen vast dan waarom de 1960 traag aanvoelt.
De 1960 kan af en toe traag overkomen, maar is stukken stabieler dan de 1760. Er draait vziw een embedded linuxkernel met software op, of de ui via Java gaat durf ik niet te zeggen.
Sowieso zijn bijna alle vormen van digitale TV trager wegens enerzijds het wachten op een keyframe bij zappen of wachten op een volle ingebouwde buffer.
Klopt, dat zeg ik ook, de stabiliteit van de 1960 is (bij mij) gewoon 100%, nog nooit vastgelopen en geen schokken in het beeld. Alleen is het menu soms gewoon echt traag. Maar goed, dat is voor mij geen reden om het op te zeggen.

Datzelfde geldt voor het vastlopen van de1760, tsja....dan maar een keertje resetten...geen reden om op te zeggen.

• pvtonger
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 13-06 14:59
Ik heb ook IPTV incl 8mbit en telefonie besteld. Dat is alleen niet zonder slag of stoot gegaan. Eerst een telefonische bestelling bij KPN gedaan. Bij het doorlezen van de overeenkomst, via mail, valt me op dat diverse zaken niet goed zijn. Nog maar eens bellen met KPN. De persoon die ik aan de lijn heb adviseert om de eerste overeenkomst te annuleren en een nieuwe aan te maken. Ook deze gaat telefonisch. Maar wederom (ongeveer dezelfde) fouten in de nieuwe overeenkomst. Toen zei er iets 'klik' in mijn hoofd en heb ik KPN wederom gebeld om te zeggen dat ik de tweede overeenkomst ook wilde annuleren.
Daarna met HetNet gebeld en ook daar een telefonische bestelling gedaan. De overeenkomst was foutloos dus ik ging lekker achterover leunen en wachten op het pakketje. Echter maandag was ook de laatste overeenkomst geannuleerd. HetNet kon me niet uitleggen waarom. Nu heb ik inmiddels een vierde bestelling (via internet) gedaan.

Toen ik HetNet om uitleg wilde vragen, kreeg ik eerst een mevrouw aan de lijn die wilde weten waarom ik belde. Ik gaf aan dat ik IPTV had besteld. Nog voordat ik mijn verhaal kon uitleggen vroeg ze met een ontzettend irritante toon "Oh dan wilt u nu zeker weten wanneer het wordt geleverd". Ppffff

Ik hoop alleen niet dat dit een voorbode van veel ellende met IPTV is 8)

• eymey
:-). Bij mij halen ze in ieder geval ook de afgesproken 26 feb. niet. Ik heb nog steeds geen installatiepakket ontvangen. Wel staat bij de bestelstatus sinds 18 februari dat ik "eerdaags de informatie ontvang om het product te kunnen gaan gebruiken". Ook van XS4ALL heb ik nog geen bericht dat ze een opzegging hebben ontvangen, terwijl ik dit wel via internet bij het plaatsen van mijn KPN bestelling heb aangegeven (incl. contractnummer van xs4all).

Gisteren heb ik maar eens gebeld met de klantenservice en ik kreeg een erg behulpzame dame aan de telefoon die wel leek te weten van enkele fouten in het ordersysteem en het proces. Ze wist ook te vertellen dat ipv. 3 weken het met IPTV erbij soms 4 weken kan duren. Ook wist ze me te vertellen dat het opzeggen van xs4all niet altijd automatisch gaat.

Ik vertelde haar dat ik rond 2 februari, toen ik ook een bevestiging had ontvangen per post van KPN, ook gebeld ben oor een andere dame die ff navraag deed of het wel klopt dat ik nu nog signaal op de lijn had. "Ja, dat is van XS4ALL en die zouden jullie ook opzeggen", was mijn antwoord.

In ieder geval... de dame van gisteren wist me te vertellen dat de dame van toen had moeten doorvragen naar het contractnummer van XS4ALL en mij er ook op had moeten wijzen dat het kan gebeuren dat ik in de overgang tussen XS4ALL en KPN 3 dagen zonder signaal kan komen te zitten en dat ik om dat te overbruggen bij primafoon een dongle kan 'lenen' (50 euro borg). Nu zou ik eigenlijk al te laat zijn om die te halen :S

Maar goed, long story short, de dame heeft het e.e.a. uitgezocht en het lijkt erop dat m'n orderproces gewoon nog loopt, en dat ik ook 1 dezer dagen alsnog het installatiepakket ontvang en dat ik uiterlijk 6 maart alles werkend moet hebben. Dus ik ben benieuwd. Inmiddels zie ik in het ordersysteem van XS4ALL ook dat er iets gaande is (ik kan niet handmatig een opzegprocedure starten). Verder heeft de behulpzame dame een notitie in het systeem achter gelaten en mag ik bij de primafoon verzoeken om de klantenservice even te bellen, in de hoop dat ik nogn zo'n dongle kan lenen.

• Monda
Ik ga binnenkort ook ITV aanvragen, omdat ik geen digitale tv kan ontvangen van Ziggo of UPC in Gouda.
Ik vroeg me alleen af of er veel kwaliteitsverschil tussen ITV en digitale tv van de genoemde aanbieders is.

Even voor de duidelijkheid, (ben enorm newb op dit gebied)
Ik heb adsl van kpn (8mb). Is het zo simpel dat ik mijn reciever simpel weg dmv een utp kabeltje verbind met mn modem en de reciever vervolgens dmv hdmi met mn tv verbind?

Verder heb ik een ps3 en wil nog een geluidsset kopen, versterker + 5.1 setje. Is dit een heel gedoe om dit in combinatie met ps3 en ITV goed werkende te krijgen?

• eymey
quote:
Monda schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 14:30:
Ik ga binnenkort ook ITV aanvragen, omdat ik geen digitale tv kan ontvangen van Ziggo of UPC in Gouda.
Ik vroeg me alleen af of er veel kwaliteitsverschil tussen ITV en digitale tv van de genoemde aanbieders is.

Even voor de duidelijkheid, (ben enorm newb op dit gebied)
Ik heb adsl van kpn (8mb). Is het zo simpel dat ik mijn reciever simpel weg dmv een utp kabeltje verbind met mn modem en de reciever vervolgens dmv hdmi met mn tv verbind?

Verder heb ik een ps3 en wil nog een geluidsset kopen, versterker + 5.1 setje. Is dit een heel gedoe om dit in combinatie met ps3 en ITV goed werkende te krijgen?
Over de kwaliteit kan ik je (nog) niks zeggen... heb ook nog geen LCD-tv dus ga het sowieso voorlopig in combinatie met een CRT gebruiken. De kwaliteit zal ongetwijfeld wat minder zijn dan UPC/Ziggo (je hebt voorlopig sowieso geen HD-kanalen). De bandbreedte zal (wat ik gelezen heb) ruwweg 4 mbit zijn, met optie dat dit in de toekomst via MPEG4 wordt.

Ten op zichte van Digitenne teken ik voor die 4 mbit per kaan! ;). Bovendien gaat het mij om goedkoop tv kijken met nog een beetje leuke mogelijkheden.

Qua aansluiten: Yep, zo simpel is het in principe.

Als je nog een geluidsset wil kopen heb je vele opties: Je kan gewoon de HDMI poorten op je tv gebruiken (neem aan dat die er wel meer dan 1 heeft) en let anders op een HT receiver die 2 of meer HDMi ingangen heeft :)

• eymey
Unbelievable...

Toen ik vanmiddag thuis kwam werd ik, waar ik ook heen wilde, naar een XS4all error pagina geleid dat er wat mis was met m'n internetverbinding en dat ik het modem moest herstarten en anders de helpdesk bellen. Toen ik voor de grap de ATM-inlognaam voor KPN direct-adsl in mijn fritz!box modem invoerde had ik ineens internet via KPN!!! Het modem blijkt ook ingetraind te zijn op 16 mbit.

Ben benieuwd :). De order status pagina van KPN meldde vandaag ook dat het pakket gisteren is verzonden.

• Monda
quote:
eymey schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 15:43:
[...]

Over de kwaliteit kan ik je (nog) niks zeggen... heb ook nog geen LCD-tv dus ga het sowieso voorlopig in combinatie met een CRT gebruiken. De kwaliteit zal ongetwijfeld wat minder zijn dan UPC/Ziggo (je hebt voorlopig sowieso geen HD-kanalen). De bandbreedte zal (wat ik gelezen heb) ruwweg 4 mbit zijn, met optie dat dit in de toekomst via MPEG4 wordt.

Ten op zichte van Digitenne teken ik voor die 4 mbit per kaan! ;). Bovendien gaat het mij om goedkoop tv kijken met nog een beetje leuke mogelijkheden.

Qua aansluiten: Yep, zo simpel is het in principe.

Als je nog een geluidsset wil kopen heb je vele opties: Je kan gewoon de HDMI poorten op je tv gebruiken (neem aan dat die er wel meer dan 1 heeft) en let anders op een HT receiver die 2 of meer HDMi ingangen heeft :)
Bedankt voor je antwoord!
Dus ik kan mijn ps3 met HDMI aan mn versterker hangen en dan met HDMI naar tv?
Daarnaast de reciever van ITV via HDMI naar versterker en dan HDMI naar tv?

Monda wijzigde deze reactie 28-02-2009 11:41 (6%)

• eymey
quote:
Monda schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 11:34:
[...]

Bedankt voor je antwoord!
Dus ik kan mijn ps3 met HDMI aan mn versterker hangen en dan met HDMI naar tv?
Daarnaast de reciever van ITV via HDMI naar versterker en dan HDMI naar tv?
Mits je receiver de signalen van PS3 natuurlijk goed door kan geven (laat je daar dus over informeren). Verder hoef je dan dus natuurlijk maar 1 hdmi van je versterker naar TV te hebben (je versterker switcht). Maar goed, alles rechtstreeks aan tv kan dus ook nog steeds. Het is maar net wat je wil.
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True