Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 2] Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 229.143 views sinds 30-01-2008

• Neophyte_NL
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 11-07 11:18
Klopt het dat het ITV forum van de KPN zelf er uit ligt of is er een nieuwe URL?

• Yippie
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21-09-2018
quote:
TromboneFreakus schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 19:36:
Als ik het goed begrijp betekent dit dus dat ik voor digitale tv een ethernetkabel van die meterkast naar de tv zou moeten aanleggen. Dat is hoogst onpraktisch, nu dat - zeker als ik het netjes zou wegwerken - een ontzettend lange kabel moet zijn.

Bovendien heb ik de indruk dat bij veel meer mensen de telefoonaansluiting niet dicht bij de televisie zit. Daarom vraag ik me dus ook af of ik dit wel goed begrijp, want het zou voor al die mensen een hoogst onpraktisch iets zijn en een waanzinnig slecht verkoopargument voor KPN.

Ik begrijp het dus vast niet goed. Vandaar de vraag: hoe gaat dit in de praktijk bij jullie?
Modem moet zo dicht mogelijk op het ISRA punt, vanaf daar gaat een ethernet kabel naar de decoder/Set topbox (STB) die vervolgens via SCART of HDMI op je TV aangesloten zit.

Neem aan dat het je nu duidelijk is.

• VFRRijder
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22:30
quote:
Neophyte_NL schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 20:41:
Klopt het dat het ITV forum van de KPN zelf er uit ligt of is er een nieuwe URL?
Ja klopt, al sinds donderdag of vrijdag.....beetje vreemd.

• Yippie
quote:
VFRRijder schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 22:29:
[...]

Ja klopt, al sinds donderdag of vrijdag.....beetje vreemd.
DNS probleem denk ik, heb hier wel een alternatieve link naar de homepage, maar de link naar het forum : http://forum.kpn.tv loopt dood. Geldt trouwens voor het hele kpn.tv domain. Ook niet te pingen.

• har0
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23-03-2018
quote:
iTV is er het laatste bijgekomen.

Er gaat een stekker uit de muur naar de telefoon, en van de telefoon naar de EB. Beide zijn niet super lang.
Err ligt het aan mij of moet dat zijn: UIt muur naar Experia en dan pas naar de telefoon ? Zoals je het hier neerzet is het niet goed

• Neophyte_NL
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 11-07 11:18
quote:
Yippie schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 22:56:
[...]

DNS probleem denk ik, heb hier wel een alternatieve link naar de homepage, maar de link naar het forum : http://forum.kpn.tv loopt dood. Geldt trouwens voor het hele kpn.tv domain. Ook niet te pingen.
Zal al te denken aan een drastische censuur poging. Afgelopen weken was de toegevoegde waarde van het forum al nihil.

• har0
jah .. forum dood, webcare foetsie, geen 20Mb+ Itv meer mogelijk op de KPN site ..we wachten weer af (hier dus nog steeds Extra+ITV = 12.1900= te weinig voor een extra abbo)

• VFRRijder
Hier nog steeds niets. M'n ene ontvanger blijft hangen omdat ie moet updaten maar de software niet kan ophalen, bij m'n andere ontvanger kan ik nog steeds enkel Programma Gemist kijken en films huren. Zo zijn we alweer een week verder en niets van m'n issue of klacht gehoord.

Lijkt wel dat ik de nieuwste software moet hebben om tv te kunnen kijken maar deze kan niet opgehaald worden.

Iemand trouwens al eens abonnementsgeld laten terugboeken van KPN (dus zelf via de bank)? Zo ja, wat was hun reactie hierop?

VFRRijder wijzigde deze reactie 07-10-2008 20:29 (12%)

• Loekie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15:07
quote:
VFRRijder schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:28:
Hier nog steeds niets. M'n ene ontvanger blijft hangen omdat ie moet updaten maar de software niet kan ophalen, bij m'n andere ontvanger kan ik nog steeds enkel Programma Gemist kijken en films huren. Zo zijn we alweer een week verder en niets van m'n issue of klacht gehoord.

Lijkt wel dat ik de nieuwste software moet hebben om tv te kunnen kijken maar deze kan niet opgehaald worden.

Iemand trouwens al eens abonnementsgeld laten terugboeken van KPN (dus zelf via de bank)? Zo ja, wat was hun reactie hierop?
Whack dat het een wel werkt en het ander niet, zijn allebei onderdeel van ITV. Ik zou er achteraan bellen.
Die abonnementskosten zou ik niet direct laten terugboeken, zeker in geval van een technisch probleem niet. Dan gaat de ene afdeling er een afsluiting tussendoor gooien terwijl de ander het probeert op te lossen. Die kosten krijg je later wel vergoed als het opgelost is.

specs

• Yippie
quote:
VFRRijder schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:28:

Had ik ook met mijn 1ste nieuwe STB, heb een nieuwe gehad en sindsdien werkt het.
Ik heb inmiddels ook een beperkte financiele vergoeding gekregen vanwege de hele gang van zaken.

• TromboneFreakus
  • Laatst online: 28-07-2018
quote:
Loekie schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 23:15:
[...]
@TromboneFreakus: De afstand tussen EB(modem) en ISRA(tel aansluiting) dient zo kort mogelijk te zijn om de snelheid van ADSL voldoende te laten zijn voor ITV, de afstand van EB tot STB kan rustig 50 meter zijn. Zo groot is je woonkamer vast niet ;)
De grootte van de woonkamer valt wel mee, maar ik heb geen zin om die kabel helemaal weg te werken. Gaat dat niet draadloos of met internet via stopcontact goed?

• VFRRijder
quote:
Loekie schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:49:
[...]

Whack dat het een wel werkt en het ander niet, zijn allebei onderdeel van ITV. Ik zou er achteraan bellen.
Die abonnementskosten zou ik niet direct laten terugboeken, zeker in geval van een technisch probleem niet. Dan gaat de ene afdeling er een afsluiting tussendoor gooien terwijl de ander het probeert op te lossen. Die kosten krijg je later wel vergoed als het opgelost is.
Weet je wat het probleem is, ik ben sinds 13 augustus al aan het bellen. Ik ben het gewoon helemaal zat. Ook voor dit, vorige week gebeld, ticket aangemaakt, helemaal niets meer van gehoord.

Inderdaad vreemd, het lijkt er gewoon op dat je de nieuwste software nodig hebt om tv te kunnen kijken (kan iemand dit bevestigen?) En het lijkt dus dat m'n ontvanger dit niet heeft en ook niet kan ophalen.
quote:
Yippie schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:50:
[...]

Had ik ook met mijn 1ste nieuwe STB, heb een nieuwe gehad en sindsdien werkt het.
Ik heb inmiddels ook een beperkte financiele vergoeding gekregen vanwege de hele gang van zaken.
Het kan niet m'n ontvanger zijn, alle 3 m'n ontvangers hebben er last van:

1e: Kan Programma gemist kijken en films huren (1760, gekocht via MP)
2e: Kan software niet ophalen (1760 originele, kon zelfde als 1e totdat ik koos om software op te halen via menu)
3e: Kan software niet ophalen (nieuwe 1960, waar niet eens abonnement gegevens instaan)

De storingsdienst vertelde dat het toen goed was, maar begreep ook niet waarom het ene wel werkte en het andere niet. Als ik nu ga bellen krijg ik gewoon weer precies hetzelfde.

• Loekie
quote:
VFRRijder schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:32:
[...]

Weet je wat het probleem is, ik ben sinds 13 augustus al aan het bellen. Ik ben het gewoon helemaal zat. Ook voor dit, vorige week gebeld, ticket aangemaakt, helemaal niets meer van gehoord.

Inderdaad vreemd, het lijkt er gewoon op dat je de nieuwste software nodig hebt om tv te kunnen kijken (kan iemand dit bevestigen?) En het lijkt dus dat m'n ontvanger dit niet heeft en ook niet kan ophalen.

[...]

2e: Kan software niet ophalen (1760 originele, kon zelfde als 1e totdat ik koos om software op te halen via menu)
3e: Kan software niet ophalen (nieuwe 1960, waar niet eens abonnement gegevens instaan)

De storingsdienst vertelde dat het toen goed was, maar begreep ook niet waarom het ene wel werkte en het andere niet. Als ik nu ga bellen krijg ik gewoon weer precies hetzelfde.
Het enige dat ik me voor kan stellen is dat je lijn niet geschikt is voor ITV, maar dan zou huren ook niet moeten kunnen. Staan in ontvanger 1 nog de gegevens van de vorige klant? Software niet op kunnen halen kan iets met die lijn te maken hebben, een reset durf ik je niet aan te raden(wellicht verlies je dan ook huren fan films en prog gemist). Is er al een terugkoppeling geweest dat de lijn in orde zou zijn(is je ticket al gesloten?).

specs

• Yippie
quote:
[...]

Krijg je wel de mogelijkheid na een reset en alle instellingen weg te gooien om je pincode + abboneenr in te vullen ? Krijg je die niet, dan ligt het dus aan de STB. Waarschijnlijk is er bji de activatie iets niet goed gaan.

• VFRRijder
quote:
Yippie schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 00:58:
[...]

Krijg je wel de mogelijkheid na een reset en alle instellingen weg te gooien om je pincode + abboneenr in te vullen ? Krijg je die niet, dan ligt het dus aan de STB. Waarschijnlijk is er bji de activatie iets niet goed gaan.
Ja, die heb ik bij beide 1760's gehad. En met beide heb ik het ingevuld en toen kon ik dus op bijde PG kijken en films huren. Echter omdat ik dus geen TV kon kijken heb ik bij eentje in het menu een software update geforceerd, sindsdien komt die ontvanger dus niet meer voorbij het ophalen van software (fout 21 uit m'n hoofd)

M'n 1960 heb ik nieuw uit het startpakket aangesloten en die hangt meteen al bij het software ophalen (fout 14 geloof ik). Hier in het menu kan ik ook niet kiezen voor software update omdat ie dat al automatisch doet.
quote:
Loekie schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 00:26:
[...]

Het enige dat ik me voor kan stellen is dat je lijn niet geschikt is voor ITV, maar dan zou huren ook niet moeten kunnen. Staan in ontvanger 1 nog de gegevens van de vorige klant? Software niet op kunnen halen kan iets met die lijn te maken hebben, een reset durf ik je niet aan te raden(wellicht verlies je dan ook huren fan films en prog gemist). Is er al een terugkoppeling geweest dat de lijn in orde zou zijn(is je ticket al gesloten?).
Nee, geen terug koppeling gehad van het issue. Als ik bel gaan ze meten en lijkt alles goed.....maar dat is het dus gewoon niet. Ik zit ook te denken, kan het niet m'n modem zijn die gewoon kapot is ofzo? Dat ding heb ik ook al vaak genoeg gereset maar dat maakt ook niets uit.

• Yippie
Vreemde zaak VFR..

Tijd voor een monteur bij je thuis langs te laten komen lijkt me nu dan de volgende stap.
Hoe staan ze hier tegenover ?

• VFRRijder
quote:
Yippie schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:52:
Vreemde zaak VFR..

Tijd voor een monteur bij je thuis langs te laten komen lijkt me nu dan de volgende stap.
Hoe staan ze hier tegenover ?
Zeker vreemd. Net weer gebeld, ticket stond nog open en volgens haar was er niets mee gebeurd. Ze heeft de fouten wel nog wat extra omschreven en zou het doorsturen naar twee collega's (eerst zien dan geloven).

Verder kunnen zij geen monteur sturen, daar gaat de 2e lijn over. Dus....nog steeds niets en ze vinden het een raar probleem, maar daar heb ik weinig aan.

Ga trouwens vrijdag bij een collega met ook ITV m'n tuner daar aan hangen, kijken of ie dan wel de software kan ophalen....hou jullie op de hoogte.

• bamoah
  • Laatst online: 01-07 13:15
quote:

Als je toevallig de siemens experia box heb dan moet die geupdate worden naar de nieuwste firmware (volgens mij die van febuari 2008) Deze probleem had ik ook gehad toen ik een VIP1960 kreeg, bij de 1e bolletje al geeft ie aan dat hij niet contact kan maken met KPN of iets dergelijks, zou zeggen bellen met de 2e lijn en een update laten forceren van de modem (als het een siemens is met oud firmware)

Is trouwens een bekend probleem, dus ik weet niet waarom je nog niet geholpen ben. En wat ook niet echt help is dat de siemens niet naar nieuw software zoek na een harde reset of na een uur zonder stroom te zitten..

Al met al jouw probleem met de VIP1960 een een simpele firmware udate van de Siemens (als je die heb tenminste)

bamoah wijzigde deze reactie 09-10-2008 08:29 (22%)

• Loekie
quote:
bamoah schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 08:20:
[...]

Als je toevallig de siemens experia box heb dan moet die geupdate worden naar de nieuwste firmware (volgens mij die van febuari 2008) Deze probleem had ik ook gehad toen ik een VIP1960 kreeg, bij de 1e bolletje al geeft ie aan dat hij niet contact kan maken met KPN of iets dergelijks, zou zeggen bellen met de 2e lijn en een update laten forceren van de modem (als het een siemens is met oud firmware)

Is trouwens een bekend probleem, dus ik weet niet waarom je nog niet geholpen ben. En wat ook niet echt help is dat de siemens niet naar nieuw software zoek na een harde reset of na een uur zonder stroom te zitten..

Al met al jouw probleem met de VIP1960 een een simpele firmware udate van de Siemens (als je die heb tenminste)
Daarvan is alleen sprake bij een nieuwe aanskuiting, bovendien zorgt een reset ervoor dat het dan weer werkt. VFR heeft dat allemaal al gedaan. Bovendien werken de 2 1760's ook niet correct. De issue lijkt me wel in de verbinding te zitten, maar of dat alleen het modem of ook het profiel van de lijn is....

specs

• bamoah
  • Laatst online: 01-07 13:15
quote:
Loekie schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 09:49:
[...]

Daarvan is alleen sprake bij een nieuwe aanskuiting, bovendien zorgt een reset ervoor dat het dan weer werkt. VFR heeft dat allemaal al gedaan. Bovendien werken de 2 1760's ook niet correct. De issue lijkt me wel in de verbinding te zitten, maar of dat alleen het modem of ook het profiel van de lijn is....
Fijn, ik geef alleen aan wat ik destijd zelf heb meegemaakt, voor de goede orde probleem deed zich voor toen ik de VIP1960 kreeg, was geen nieuw verbinding en ik maak gebruik van een 1760 en 1960. Ongeacht of je een nieuw lijn heb of niet na een harde reset of afkopeling van een uur moet de speriabox gaan kijken voor nieuw firmware, is bevestigd door de 1 en 2e lijn destijds.

bamoah wijzigde deze reactie 09-10-2008 10:23 (12%)

• Loekie
quote:
bamoah schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 10:20:
[...]

Fijn, ik geef alleen aan wat ik destijd zelf heb meegemaakt, voor de goede orde probleem deed zich voor toen ik de VIP1960 kreeg, was geen nieuw verbinding en ik maak gebruik van een 1760 en 1960. Ongeacht of je een nieuw lijn heb of niet na een harde reset of afkopeling van een uur moet de speriabox gaan kijken voor nieuw firmware, is bevestigd door de 1 en 2e lijn destijds.
Na een reset wel, na herstart niet. Dat zou een veel te grote druk op het netwerk opleveren.

specs

• JTTS
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 15-05-2015
Sinds zondag aangesloten, het valt me niet tegen, erg makkelijk is uitzending gemist en de kwaliteit vind ik zeker acceptabel, ik heb ook digitenne en satelliet en kan dus goed vergelijken, beeld zit tussen digitenne
en satelliet in. Ik heb het genomen omdat ik vier ECV kanalen wil hebben en omdat Digitenne gratis wordt dus het is dan niet duur. Ik heb wel een paar dingen zelf uit moeten vogelen zoals bijvoorbeeld het invoeren van de tijd om in een opname te kunnen springen (over de reclame heen). Maar die functionaliteit zit er in dus geen probleem.

Ik heb wel een paar vragen:

Heeft het zin de box aan te sluiten via HDMI? (ik heb een 37inch full HD TV)

Is er geen andere afstandsbediening te krijgen, dat witte plastieke ding is niet alleen foeilelijk, ook de ergonomie is slecht, iemand ervaring met het omzetten naar een universele AB?

• Loekie
quote:
JTTS schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 14:06:
Heeft het zin de box aan te sluiten via HDMI? (ik heb een 37inch full HD TV)
Ja, als je geen teletekst gebruikt, dan bij het inschakelen direct op menu-toets drukken, dan het menu voor video kiezen en dan de juiste modus selecteren. Dit gebeurt nl niet automatisch.

specs

• JTTS
quote:
Loekie schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 14:09:
[...]

Ja, als je geen teletekst gebruikt, dan bij het inschakelen direct op menu-toets drukken, dan het menu voor video kiezen en dan de juiste modus selecteren. Dit gebeurt nl niet automatisch.
Dat had ik gelezen in de handleiding, de vraag is of het beeld er beter van wordt ten opzichte van de scart die er nu in zit.

En teletekst zit niet op de motorola 1960 dus dat is geen probleem.

• Loekie
quote:
JTTS schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 14:16:
[...]

Dat had ik gelezen in de handleiding, de vraag is of het beeld er beter van wordt ten opzichte van de scart die er nu in zit.

En teletekst zit niet op de motorola 1960 dus dat is geen probleem.
De scaler in het apparaat is beter dan die in je TV zit waarschijnlijk, bovendien sla je een conversiestap over.
Teletekst zit ook niet op de 1760, zit alleen als VBI-slice in de stream die via SCART direct wordt doorgegeven.

specs

• shadowillusions
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 12-03-2018
maar is het beeld beter op HDMI of is het hetzelfde als op SCART?

• JTTS
quote:
shadowillusions schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 17:44:
maar is het beeld beter op HDMI of is het hetzelfde als op SCART?
Dat was inderdaad ook mijn vraag, en of jullie alternatieven hebben voor die plastieke AB?

• VFRRijder
quote:
Loekie schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 09:49:
[...]

Jawel!!!! Ik heb weer TV!!!! Je kunt je niet voorstellen hoe blij ik ben!!!

Goed, het verhaal. Mijn eerdere ticket lag dus op een "zender niet beschikbaar" stapel, die zijn waarschijnlijk minder belangrijk ofzo. Maar door mijn belletje van gisteren (dank om me te pushen nog een keer te bellen voor een monteur) is ie dus op de (correcte) stapel gekomen van een echte storing.

Nu vanavond werd ik al gebeld (door dezelfde man die me in eerste instantie ook belde om me weer aan te sluiten) met de melding dat er inderdaad een setting in de centrale nog niet goed stond. Weet niet precies wat, maar had met de communicatie van de tuners met de server te maken.

Toen ik thuis kwam, tuner aan, jawel...software updaten en TV!

Het duurde dus helaas net iets langer dan bedoeld door die setting, maar door de hulp van het ITV forum en de behulpzame mensen van KPN daarop is het dus toch gelukt. Helaas is dat forum down (tijdelijk naar ik begrepen heb), maar ga ze toch zeker bedanken!! Ja, klinkt raar, ze bedanken voor dit hele gedoe, maar zonder hun hulp was ik waarschijnlijk nooit meer aangesloten :)

Na, ik ga ff tv kijken nu :)

• Yippie
*O* deze is wel gepast dacht ik zo

Goed nieuws, veel kijkplezier VFR, jammer dat het zo lang moet duren.

Ben per toeval ergens achter gekomen, de AB van de Kreatel STB ( 1ste model ) doet het ook op de Motorola ( nieuwste model ). Hoefde niks te doen. Kwam er achter toen ik per toeval de verkeerde AB oppakte.

• Loekie
@ VFRRijder: Mooi dat te horen, toch het profiel van de lijn niet goed. De VC's voor Filmdirect stonden al wel goed, vaag, maar mooi dat het opgelost is. :)

specs

• VFRRijder
quote:
JTTS schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 20:06:
[...]

Dat was inderdaad ook mijn vraag, en of jullie alternatieven hebben voor die plastieke AB?
Wat beter is moet ik ook nog even uitzoeken.....en over teletekst, jammer dat het niet via HDMI kan, maar ga toch proberen om dat te gebruiken....lijkt me altijd beter dan analoge SCART.

En een alternatief voor de AB, koop een universele, bijvoorbeeld van Logitech....kost wat, maar je kan echt alles programmeren en werkt perfect, spreek uit ervaring (Logitech Harmony 555).

• har0
Eindelijk VFRRijder :) Congrats !

Oh en't ITV forum is er ook weer

• Spiral
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 20:36
quote:
JTTS schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 14:06:
Ik heb het genomen omdat ik vier ECV kanalen wil hebben en omdat Digitenne gratis wordt dus het is dan niet duur.
Voor zover ik weet krijg je Digitenne gratis bij ITV. Maar als je al Digitenne hebt dan moet je het contract van Digitenne standaard uit zitten.

Dus als je Digitenne langer hebt dan de proeftijd (1 mnd) hebt en daarna ITV aanvraagd. Blijf je betalen voor Digitenne. Vraag je eerst ITV aan dan kan je DAAROP digitenne aanvragen en deze zijn dan gratis.

In jouw geval blijf je dus naast Digitenne ook je ITV betalen. Ik kan hier niet zo'n bron voor geven behalve mijzelf. Ik heb tot medio juni bij een Primafoon gewerkt.

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

• JTTS
quote:
Spiral schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:07:
[...]

Voor zover ik weet krijg je Digitenne gratis bij ITV. Maar als je al Digitenne hebt dan moet je het contract van Digitenne standaard uit zitten.

Dus als je Digitenne langer hebt dan de proeftijd (1 mnd) hebt en daarna ITV aanvraagd. Blijf je betalen voor Digitenne. Vraag je eerst ITV aan dan kan je DAAROP digitenne aanvragen en deze zijn dan gratis.

In jouw geval blijf je dus naast Digitenne ook je ITV betalen. Ik kan hier niet zo'n bron voor geven behalve mijzelf. Ik heb tot medio juni bij een Primafoon gewerkt.
Ik moest nog tot eind november maar men heeft de actie nu al in laten gaan.

• Spiral
  • Laatst online: 20:36
Ok, dat is helder.

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

• ekko
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 10-07 23:07
quote:
Spiral schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:07:
[...]

Even off-topic: Is dat een aanrader, werken bij de Primafoon?

• JTTS
Even een vraag over uitzending gemist, ik wilde even de wereld draait door van afgelopen vrijdag kijken, staat die er niet tussen terwijl er wel vara programma's van die avond voor en na het tijdstip van DWDD staan, komt dat vaker voor?

• VFRRijder
quote:
JTTS schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 21:47:
Even een vraag over uitzending gemist, ik wilde even de wereld draait door van afgelopen vrijdag kijken, staat die er niet tussen terwijl er wel vara programma's van die avond voor en na het tijdstip van DWDD staan, komt dat vaker voor?
Hmm, even gecontroleerd, en zie 'm ook niet. Nu je het zegt, volgens mij stond DWDD er vorige week vrijdag ook niet bij. Komt dus inderdaad vaker voor, misschien even aangeven op het ITV forum?

• Loekie
quote:
VFRRijder schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 21:54:
[...]

Hmm, even gecontroleerd, en zie 'm ook niet. Nu je het zegt, volgens mij stond DWDD er vorige week vrijdag ook niet bij. Komt dus inderdaad vaker voor, misschien even aangeven op het ITV forum?
Dat kan met rechten te maken hebben, daarom werden er ook geen journaals getoond tijdens het EK, de voetbalrechten stonden dit niet toe.

specs

• VFRRijder
quote:
Loekie schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 00:23:
[...]

Dat kan met rechten te maken hebben, daarom werden er ook geen journaals getoond tijdens het EK, de voetbalrechten stonden dit niet toe.
Zou best kunnen, maar wat is er dan zo anders aan een vrijdag uitzending?? Kijk het verder nooit dus :)

• Loekie
quote:
VFRRijder schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 13:26:
[...]

Zou best kunnen, maar wat is er dan zo anders aan een vrijdag uitzending?? Kijk het verder nooit dus :)
Een live optreden, filmfragmenten? Rechthebbenden willen dan niet dat het via internet beschikbaar komt. Enige optie is dan een opname. Wel lekker krom, maar over het algemeen wordt betaald per aantal malen uitzenden.

specs

• Yippie
Maar via de website is het wel gewoon beschikbaar..

Misschien een goede vraag om aan de ITV HD voor te leggen waarom het aanbod beperkter is dan de website ?

• Loekie
quote:
Yippie schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 23:53:
Maar via de website is het wel gewoon beschikbaar..

Misschien een goede vraag om aan de ITV HD voor te leggen waarom het aanbod beperkter is dan de website ?
Daar zullen ze het ook niet weten, het ITV-forum wellicht wel?

specs

• JTTS
En nu wilde Pauw en Witteman van gisteren even kijken, staat die er weer niet tussen en DWDD nu wel.

Is niet echt betrouwbaar, oorzaak?

• Loekie
quote:
JTTS schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:44:
En nu wilde Pauw en Witteman van gisteren even kijken, staat die er weer niet tussen en DWDD nu wel.

Probeer je STB eens te herstarten, dat wil nog wel eens helpen. Maar KPN is afhankelijk van uitzendinggemist, dus pas als die het doorgeeft aan KPN kan het op programmagemist terugkomen.

specs

• VFRRijder
quote:
JTTS schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:44:

Kan best iets met rechten zijn zoals Loekie aangeeft. En let maar eens op, de hele week staat DWDD erbij, maar vrijdag niet.

• kruij505
  • Laatst online: 05-07-2009
hallo
kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om de dingen die ik opgenomen heb via de interactive tv,
over te zetten via mijn netwerk naar de laptop zodat ik de programa,s onderweg kan kijken op mijn werk?
want ik zie de ontanger nergens in mijn netwerk terug
alvast bedankt voor de evt reackties

• Yippie
Dat kan niet, en je ziet hem niet omdat de STB in een ander VLAN zit ( dus niet in zelfde ip reeks )
quote:
Loekie schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:06:
[...]

Probeer je STB eens te herstarten, dat wil nog wel eens helpen. Maar KPN is afhankelijk van uitzendinggemist, dus pas als die het doorgeeft aan KPN kan het op programmagemist terugkomen.
Ik zie de P&W uitzending van gisteren er gewoon tussen staan. Om de zoveel tijd een koude start van je STB is zeker aan te raden. Laatst ontbraken er dingen in de programmagids, was na een herstart opgelost.

Yippie wijzigde deze reactie 14-10-2008 22:17 (72%)

• jeroen_d7
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 22-09-2014
heb vandaag ook mijn kpn itv pakket binnengekregen. had wel wat voeten in de aarde, ik heb nl al bellen en internet premium en volgens de hd was itv hier niet leverbaar. na 3 telefoontjes had ik ze ervan overtuigd dat het wel zo was..
goed vandaag aangesloten en ben best tevreden.
ik had digitale tv van ziggo en wilde daar gewoon vanaf,dus analoog kabel signaal en digitale tv opgezegd.
gezien de prijs van kpn itv in vergelijking met de prijs van het analoge kabelgeld en digitale pakket van ziggo ben ik zeer tevreden,
de kwaliteit vind ik net iets minder dan ziggo, nl ik heb het gevoel dat de kleuren wat fletser en vreemder zijn.
wat ik wel veel beter vind is het geluid van deze decoder.
enige nadeel wat ik ondervind is dat als ik van eweka ga downloaden het tv kijken onmogelijk word ivm onderbrekingen ed. iemand anders hier ook last van?

• VFRRijder
quote:
jeroen_d7 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 19:37:
heb vandaag ook mijn kpn itv pakket binnengekregen. had wel wat voeten in de aarde, ik heb nl al bellen en internet premium en volgens de hd was itv hier niet leverbaar. na 3 telefoontjes had ik ze ervan overtuigd dat het wel zo was..
goed vandaag aangesloten en ben best tevreden.
ik had digitale tv van ziggo en wilde daar gewoon vanaf,dus analoog kabel signaal en digitale tv opgezegd.
gezien de prijs van kpn itv in vergelijking met de prijs van het analoge kabelgeld en digitale pakket van ziggo ben ik zeer tevreden,
de kwaliteit vind ik net iets minder dan ziggo, nl ik heb het gevoel dat de kleuren wat fletser en vreemder zijn.
wat ik wel veel beter vind is het geluid van deze decoder.
enige nadeel wat ik ondervind is dat als ik van eweka ga downloaden het tv kijken onmogelijk word ivm onderbrekingen ed. iemand anders hier ook last van?
Welcome to the club! Zo zie je, steeds meer mensen nemen het, en ik blijf erbij (ondanks het gezeur dat ik gehad heb met afsluitingen etc) dat het gewoon een goed product is. Ja, er zitten nog kinderziektes in, en ja, soms gaat er iets niet goed, maar dat heb je bij de andere aanbieders ook.

Qua kleuren, heb je 'm aangesloten met SCART of met HDMI? Als je HDMI gebruikt moet je 'm even instellen in een goede modus (bij eerste bolletje bij opstarten tuner op MENU drukken). Draai je 'm verder wel onder RGB als je SCART gebruikt?

Over die onderbrekingen, volgens mij waren er meer mensen met dat probleem maar weet het even niet zeker. Ik ga er vanuit dat je je modem al een keer gereset heb etc? Want eigenlijk zou het niet moeten kunnen, maar omdat jij zo'n snel abonnement hebt kan er misschien iets misgaan.

• jeroen_d7
ja heb de experia gereset, maar die onderbrekingen zijn alleen als ik de max down snelheid gebruik, niet met normaal internetverkeer dus.
uhm de kleuren,
ik heb het zowel met scart als met hdmi kabel geprobeerd,
en idd met hdmi ingesteld op 720o, en met scart gewoon op scart en rgb idd.
kan zijn dat ik van ziggo kabel digitaal kom, maar ik vind de kleuren gewoon niet goed, geel is erg fel en groen ook, onnatuurlijk eigenlijk, als je bv naar de simpsons kijkt :) dan zijn de kleuren geel van hun gezichten heel anders dan voorheen, erg apart, verder ben ik tevreden over de scherpte en stabiliteit!
ik denk dat dit product snel verder verbeterd word.
wat ik wel echt een minpunt vond is dat ik de klantenservice die erg onwetend is moest overtuigen dat ik bij een adsl2+ centrale woon en dat itv hiet gewoon mogelijk is terwijl ze volhielden van niet. de technische dienst gaf me uiteindelijk gelijk.
maar op die manier zal de klantenservice veel mensen helaas een nee verkopen terwijl het wel mogelijk is?
maar goed ik blijf er ook bij dat dit erg interssant en goedkoop is nu ik de analoge kabel de deur uit heb gegooid!

• RedHat
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 17:19
KPN gaat nu onderzoek doen naar mijn lijnproblemen.

Ik kan nog steeds niet, zelfs niet na komst monteur, internetten en tv kijken tegelijk.

Als je internet gaat het beeld stotteren en fouten vertonen. Echt bandbreedteprobleem dus.

Ze hebben iig hun experts erop gezet :)

Diablo3 BattleTag: RedHat#2846
Mijn Diablo 3 Monk Season 16

• VFRRijder
quote:
RedHat schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:09:
KPN gaat nu onderzoek doen naar mijn lijnproblemen.

Ik kan nog steeds niet, zelfs niet na komst monteur, internetten en tv kijken tegelijk.

Als je internet gaat het beeld stotteren en fouten vertonen. Echt bandbreedteprobleem dus.

Ze hebben iig hun experts erop gezet :)
OK, goed om te horen.....weet je ook hoe snel ze ernaar gaan kijken?

• mvaanholt
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20-11-2009

mvaanholt

PS-42Q91H 107cm PLASMA

Kan ik de tuner ook op een switch aansluiten?

Ik heb namelijk een Wii en een Playstation en die wil ik ook via UTP aansluiten. Kan ik nu een switch aan de zilvere experiabox aansluiten en dan op de switch de kreatel, Playstation3 en de Wii?

mvaanholt wijzigde deze reactie 22-10-2008 14:02 (70%)

Wij houden nog steeds van Grolsch!!

• VFRRijder
quote:
mvaanholt schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 13:59:
Kan ik de tuner ook op een switch aansluiten?

Ik heb namelijk een Wii en een Playstation en die wil ik ook via UTP aansluiten. Kan ik nu een switch aan de zilvere experiabox aansluiten en dan op de switch de kreatel, Playstation3 en de Wii?
Ja, dit moet geen probleem zijn, heb ik bij mezelf ook (2 ITV tuners en XBOX 360). Je moet dus wel even zorgen dat het geen router is die eigen ip nummers uitgeeft.

• mvaanholt
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20-11-2009

mvaanholt

PS-42Q91H 107cm PLASMA

quote:
VFRRijder schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 23:50:
[...]

Ja, dit moet geen probleem zijn, heb ik bij mezelf ook (2 ITV tuners en XBOX 360). Je moet dus wel even zorgen dat het geen router is die eigen ip nummers uitgeeft.
Klopt gisteren even getest en werkt super. Kan hier dan ook gewoon een 2e tuner aan zodat ik op 2 verschillende tv verschillende zenders kan kijken?

Wij houden nog steeds van Grolsch!!

• Loekie
quote:
mvaanholt schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 08:08:
[...]

Klopt gisteren even getest en werkt super. Kan hier dan ook gewoon een 2e tuner aan zodat ik op 2 verschillende tv verschillende zenders kan kijken?
Ja mits maximum van binnengehaalde kanalen 2 blijft, je kunt ook hetzelfde kanaal op 2 tuners kijken en op 1 van de tuners een 2e kanaal opnemen.

specs

• naaa
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 14-07 23:08

naaa

As an angel hits the ground

Heeft er iemand hier (KPN werk-slaaf misschien) enig inzicht wanneer Interactieve TV in heel Nederland verkrijgbaar is?

Op heel veel internet websites lees ik dat dit eind 2007 zou moeten zijn; inmiddels zitten we aan het eind van 2008.

Neem reeds al mijn diensten bij KPN af (analoge lijn, iNet en Digitenne), maar vooral dat laatste begint mij aardig de keel uit te hangen.

Ik woon net buiten Utrecht. Alles ligt hier voor de deur (koper voor telefonie, ADSL2, kabel en glasvezel) maar Interactieve TV is niet mogelijk?

• Yippie
Waarom bel je niet met de HD. Neem aan dat het in Utrecht gewoon beschikbaar moet zijn.

• antoinetteb41
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 29-12-2008
Ik heb ook de eer om na 5 maanden alles werkend en in huis te hebben.
Op het moment heb ik een internet extra abo en itv dan.
Het hele gebeuren staat ingetraind op 16mb of je nu wel of niet tv kijkt de snelheid van het internet blijft hetzelfde., 8,5 dus
Zelfs meer dan 8mb om en nabij de 8,5mb en geen haperingen in het tv beeld.
Afstand tot de centrale bedraagt ongeveer 352meter.
Her en der zag ik dat veel mensen problemen hebben met de combinatie itv en internet , dat de download
gauw minder wordt.
Ik wil het inet graag naar de 20 mb upgraden, via maranello is dit nog steeds mogelijk .
Ik ben benieuwd.

• kira72
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 07-03-2009
quote:
antonie schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:12:
Neem reeds al mijn diensten bij KPN af (analoge lijn, iNet en Digitenne), maar vooral dat laatste begint mij aardig de keel uit te hangen.
Heb vorige week m'n digitenne op gezegd beeld werd steeds slechter, ben nu eigenlijk op zoek naar wat anders het gaat waarschijnlijk ziggo worden omdat ITV niet beschikbaar is.

Lees nu hier dat de poscode check niet altijd werkt terwijl er wel adsl2 is, maar hoe weet je nu of er een adsl2 centrale in de buurt is???

• mkamonster
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 10-04 21:01
Hmm, ik denk erover om over te gaan op ITV, echter wat mij ergert zijn die lelijke apparaten. Nu vraag ik me af of er mensen zijn die een IR-Extender gebruiken met het apparaat van KPN? Zo ja, welke?

• jeroen_d7
ik heb ook de premium internet en bellen variant, netjes 20 mb! perfect
maar toen, via maranello itv erbij gepakt, premium
alles in huis, mijn modem werd teruggezet naar 12 mb.
na heel erg veel bellen met de hd, werkelijk niemand kwam eruit, gaf er eindelijk iemand eerlijk toe dat itv in combinatie met premium niet meer wordt verkocht, want dit zou in de toekomst problemen kunnen geven.....??

dus ik ben terug gezet naar 12 mb en niemand die de moeite nam hierover in te lichten of om me een brief hierover te sturen.

ik heb hierover 3 weken geleden een aangetekende brief gestuurd dat ik de contractuele 20 mb eis en anders maar weg met itv als dat de enige oplossing is...

maar, niemand laat wat horen en intussen is me via de helpdesk verteld dat ik alleen een downgrade kan krijgen naar extra en dat kost dan ook nog 25 euro!!!!

dit hebben ze tegen mijn zin nog uitgevoerd ook!

vervolgens is het ongelooflijke dat je in maranello nog steeds de combinatie premium kunt kiezen!!!!
dit vervolgens weer gedaan en wat denk je?

betaal idd gewoon 74,95 per maand en de snelheid blijven ze op 12mb houden en weigeren ze te verhogen want het is niet mogelijk in combinatie met itv, dat het gewoon nog in maranello wordt verkocht snapt niemand daar.

dus pas op met upgraden naar premium!

ik zelf stuur maandag een nieuwe aangetekende brief met een onmiddellijke opzegging van mijn kant uit daar ze niet binnen een door mij redelijk gestelde termijn reageren.

nu ga ik op zoek naar een kleine provider die wellicht wel afspraken na komt.

• trobbelsjoeter8
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 01-12-2008
quote:
jeroen_d7 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:14:
wat ik wel echt een minpunt vond is dat ik de klantenservice die erg onwetend is moest overtuigen dat ik bij een adsl2+ centrale woon en dat itv hiet gewoon mogelijk is terwijl ze volhielden van niet. de technische dienst gaf me uiteindelijk gelijk.
Ik ben dus niet de enige!!

Als ik inlog op mijn Experia Router, kan ik onder: " Status --> Internet " zien dat ik ADSL2+ heb.

Als ik een postcode-check doe, dan kan ik nog geen ITV bestellen. Andere postcodes uit de wijk (paar straten verderop) kunnen ITV ook nog niet bestellen, terwijl we wel allemaal ADSL2+ hebben.

Kan als ik het goed lees dus gewoon een KPN foutje zijn?

:/

dit is mijn signature: q35tREGW%$SGew4tsaa4TA%ysrf

• Loekie
Het kan ook rustig geen foutje zijn, ADSL2+ is een voorwaarde, de andere is dat de centrale geschikt is. Dat laatste gaat iets verder dan ADSL2+.

specs

• trobbelsjoeter8
quote:
Loekie schreef op zondag 16 november 2008 @ 13:58:
Het kan ook rustig geen foutje zijn, ADSL2+ is een voorwaarde, de andere is dat de centrale geschikt is. Dat laatste gaat iets verder dan ADSL2+.
En wanneer is de centrale geschikt? Ik bedoel, hoe kan ik dat nagaan zonder de HelpDesk te bellen?

HD = |:(

• Loekie
quote:
trobbelsjoeter8 schreef op zondag 16 november 2008 @ 14:40:
[...]

En wanneer is de centrale geschikt? Ik bedoel, hoe kan ik dat nagaan zonder de HelpDesk te bellen?

Als je PC door de check heenkomt. Meer informatie dan dat is ook op de HD niet bekend vziw.

specs

• kira72
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 07-03-2009
quote:
Heb ook geinformeerd bij de helpdesk krijg je het volgende als antwoord:

Bedankt voor uw vraag. Wij kunnen geen mededelingen verrichten met betrekking tot beschikbaarheid van Interactieve TV. Wellicht is het een optie om in te schrijven voor de KPN-nieuwsbrief.

Heb je ook niks aan dus :(

• jeroen_d7
Kpn is ook een ongelooflijk ongeloofwaardige helpdesk, iedereen verteld er wat anders, nee meneer echt niet mogelijk hoor interactieve tv. Ik weet zelf anders dat onze centrale adsl 2 is 3n verder ook geschikt is voor itv.
na 4 keer bellen hebben ze gewoon maar een pakket opgestuurd en ja hoor natuurlijk werkt het. ik weet het niet met die postcodechecks daar.....

• Loekie
Dan heb je geluk gehad, als het technisch niet mogelijk is, kunnen ze het niet eens bestellen. Bij primafoon iig niet en daar gebruiken ze hetzelfde systeem volgens de medewerker.

specs

• ksmedts
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18-07 07:48
Ik zie dat er hier nog een hoop mensen zijn die ruzie hebben met kpn om itv aangeschaft te krijgen, ik had ook ditzelfde probleem....

De postcode check bleef maar aangeven dat het niet kon bij mij maar wel bij de buren!? Toen heb ik eindelijk een medewerker van kpn zover gekregen om een lijnmeting te doen... resultaat was een aardig verbaasde kpn medewerker en we konden zo door naar de bestelprocedure :)

Maar ik zit nu zelf met een probleempje... ik probeer met een pinnacle tv kaart + ir blasters het hele zaakje binnen mce aan de praat te krijgen, maar ik heb geen idee waar ik de blaster op de motorola settopbox moet plaatsen heeft iemand van jullie enig idee???

• Vastgoedmanager
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 16-07 13:03
Even een stomme vraag wellicht, maar de draadloos modem die bij het pakket zit, kun je daar direct meerdere computers op aansluiten of heb je nog een extra router nodig?

• trobbelsjoeter8
quote:
Tommey_NL schreef op zondag 23 november 2008 @ 13:17:
Even een stomme vraag wellicht, maar de draadloos modem die bij het pakket zit, kun je daar direct meerdere computers op aansluiten of heb je nog een extra router nodig?
Ik heb internetplusbellen, en ja, daar kan ik totaal 4 computers op aansluiten via kabels.
Daarnaast zit er ook nog draadloos internet in gebakken.

• Vastgoedmanager
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 16-07 13:03
quote:
trobbelsjoeter8 schreef op zondag 23 november 2008 @ 13:27:
[...]

Ik heb internetplusbellen, en ja, daar kan ik totaal 4 computers op aansluiten via kabels.
Daarnaast zit er ook nog draadloos internet in gebakken.
Aha, ja bedraad is niet de bedoeling. Maar je creeert dus een draadloos netwerk in principe waar je meerdere pc's op kan aansluiten? Dus eigenlijk is het een draadloze modem met ingebouwde router. Zou super zijn, scheelt weer een extra kastje, stroompunt e.d.

Dank.

Vastgoedmanager wijzigde deze reactie 23-11-2008 14:13 (50%)

• Yippie
quote:
Tommey_NL schreef op zondag 23 november 2008 @ 14:13:
[...]

Aha, ja bedraad is niet de bedoeling. Maar je creeert dus een draadloos netwerk in principe waar je meerdere pc's op kan aansluiten? Dus eigenlijk is het een draadloze modem met ingebouwde router. Zou super zijn, scheelt weer een extra kastje, stroompunt e.d.

Dank.
Ja, eigenlijk is het een modem, accespoint, en router in 1. In theorie kan je net zoveel aansluiten als dat er IP adressen zijn. 255-1-aantal LAN poorten.

• Silberblitz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 12-07-2011
Hallo mensen,

Ik zit met een probleem waar ik geen raad mee weet. Ik heb ook de KPN Experia box en Interactive TV abbonement eerst had ik een gewone tv en daar werkte die via de scartkabel op en alles deed het prima.
Maar ik heb sinds een week een FULL HD LCD TV gekocht, die prachtig beeld geeft enkel als ik de Experia box aansluit via HDMI doet ie niets ja je ziet het blauwe opstart scherm, en erna valt ie weg en geeft de TV aan dat ie geen signaal meer krijgt. Via analoog scart kabel doet ie het wel prima, maar de kwaliteit ben ik niet tevreden mee weet zeker dat dit veel beter kan.
Verder ligt het niet aan de kabel want mijn PS3 en mijn FULL HD Camcorder doen het prima via die kabel en HDMI aansluiting.

Kan iemand mij helpen of heeft iemand dit ook eerder gehad?

Mijn dank is groot!

Groeten,
Alexander

• Loekie
quote:
Silberblitz schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 04:11:
Hallo mensen,

Ik zit met een probleem waar ik geen raad mee weet. Ik heb ook de KPN Experia box en Interactive TV abbonement eerst had ik een gewone tv en daar werkte die via de scartkabel op en alles deed het prima.
Maar ik heb sinds een week een FULL HD LCD TV gekocht, die prachtig beeld geeft enkel als ik de Experia box aansluit via HDMI doet ie niets ja je ziet het blauwe opstart scherm, en erna valt ie weg en geeft de TV aan dat ie geen signaal meer krijgt. Via analoog scart kabel doet ie het wel prima, maar de kwaliteit ben ik niet tevreden mee weet zeker dat dit veel beter kan.
Verder ligt het niet aan de kabel want mijn PS3 en mijn FULL HD Camcorder doen het prima via die kabel en HDMI aansluiting.

Kan iemand mij helpen of heeft iemand dit ook eerder gehad?

Mijn dank is groot!

Groeten,
Alexander
STB uit, na minuut aan, als een gek op de menu-toets rossen tot er een start menu is. Navigeren naar video en daar HDMI aanzetten op gewenste resolutie, opslaan en na doorstarten houd je je beeld :)

Succes

specs

• MoneyPriest
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 19-10-2018

MoneyPriest

Tulikivi lover & 2080Wp

Heeft iemand ervaring met het vervangen van de HDD in de Motorola? Dus ik trek de 160GB eruit en plaats een 500GB terug.
Kom ik dan weg met een FAT32 format? Zijn er nog andere dingen waar ik dan aan moet denken?

Quidquid latine dictum sit, altum viditur

• VFRRijder
quote:
MoneyPriest schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 13:00:
Heeft iemand ervaring met het vervangen van de HDD in de Motorola? Dus ik trek de 160GB eruit en plaats een 500GB terug.
Kom ik dan weg met een FAT32 format? Zijn er nog andere dingen waar ik dan aan moet denken?
Ik heb er zelf een 20GB harddisk ingezet (jaja, stuk kleiner, maar voor de slaapkamer genoeg, en VEEL stiller). Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb hoe ik 'm geformatteerd heb??? Misschien wel helemaal niet, dus in Windows de partitie verwijderd en in de STB gehangen, maar durf het niet met zekerheid te zeggen, gewoon proberen. En FAT32 is volgens mij niet het probleem, die standaard is 160GB en dus eigenlijk ook al te groot voor FAT32.

• restless81
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 16-06 21:19
Even een reactie op het draadloos aansluiten op de ExperiaBox.

Op de experia box kunnen maximaal 54 pc draadloos aangesloten worden. Waarom je er 54 zou willen aansluiten weet ik niet maar het is in princiepe mogelijk. Je moet er echter wel rekening mee houden dat als je meerdere PC's draadloos aansluit je de daadwerkelijke overdrachtsnelheid van het draadloze netwerk (dus niet de max. 54mbit) moet delen door het antal aangelsoten draadloze pc's en je dan ook nog eens rekening moet houden met de overhead ivm WPA/WEP beveiliging. hierdoor zal de werkelijke snelheid van het draadloze netwerk drastisch om laag gaan bij het aansluiten van meerdere draadloze pc's. imo is bekabeld wat dat betrefd nog steeds de beste oplossing.

• Yippie
quote:
Loekie schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 10:30:
[...]

STB uit, na minuut aan, als een gek op de menu-toets rossen tot er een start menu is. Navigeren naar video en daar HDMI aanzetten op gewenste resolutie, opslaan en na doorstarten houd je je beeld :)

Succes
Je kan de MENU toets ook gewoon ingedrukt houden ;)

Yippie wijzigde deze reactie 28-11-2008 21:54 (0%)
Reden: typo

• Marc3l
  • Laatst online: 16:19
Wil waarschijnlijk ook itv gaan bestellen.
Ik sinds gister een 42" full hd maar met digitenne is het echt een drama :'(

Heb nog wel enkele vraagjes

- Is het beeld echt veel beter dan digitenne op grote lcd/plama schermen?
Verwacht natuurlijk geen hd kwaliteit maar het lijkt nu of ik nu slechte youtube/telefoon filmpjes aan het bekijken ben.

- Zijn er nog veel storingen/vastlopers, niet opgenomen programma's enz?

Heb nu al internetplusbellen, dus het internet abonnement heb ik al.
Voor de mensen die ook eerst al internetplusbellen hadden, hoe lang gaat het ongeveer duren voordat je alles hebt of maakt het niet uit dat je al een klant bent?

edit:
Nog een klein vraagje, als je eredivisie live hebt neem aan dat je deze dan ook op digitenne kan ontvangen (bij het gratis digitenne van itv)?

Marc3l wijzigde deze reactie 30-11-2008 18:01 (12%)

• VFRRijder
quote:
Marc3l schreef op zondag 30 november 2008 @ 17:53:
Wil waarschijnlijk ook itv gaan bestellen.
Ik sinds gister een 42" full hd maar met digitenne is het echt een drama :'(

Heb nog wel enkele vraagjes

- Is het beeld echt veel beter dan digitenne op grote lcd/plama schermen?
Verwacht natuurlijk geen hd kwaliteit maar het lijkt nu of ik nu slechte youtube/telefoon filmpjes aan het bekijken ben.

- Zijn er nog veel storingen/vastlopers, niet opgenomen programma's enz?

Heb nu al internetplusbellen, dus het internet abonnement heb ik al.
Voor de mensen die ook eerst al internetplusbellen hadden, hoe lang gaat het ongeveer duren voordat je alles hebt of maakt het niet uit dat je al een klant bent?

edit:
Nog een klein vraagje, als je eredivisie live hebt neem aan dat je deze dan ook op digitenne kan ontvangen (bij het gratis digitenne van itv)?
Ik heb ook een 42" LCD en ik vind ITV gewoon goed beeld geven, echt wel stukken beter dan Digitenne ja, maar kabel (digitaal) blijft beter en zal je ook sneller HD gaan krijgen.

Ikzelf heb geen last van storingen of vastlopers, maar er zijn wel mensen die dit hebben....al is het de laatste tijd ook bij hun een stuk minder geworden. Er moet in december nieuwe software komen waarmee de storingen verholpen zijn.

Alles wat ik instel wordt opgenomen, geen problemen mee. Maar je kan (nog) niet vrij opnemen, je zit vast aan de programma gids.....als die dus een keer niet werkt kan je niets opnemen, ook gaat het tot ongeveer 5 dagen (publieke), dus alles wat erna zit kan je ook niet opnemen. Ze werken hier aan (zeggen ze), maar kan dus nog niet.

Over het voetbal, ik geloof het wel maar weet het niet zeker, kan je daar op internet (kpn) niets over vinden?

• p.m.
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 18-07 16:04
Dat van dat voetbal kan ik bevestigen... dat wordt ook op je digitenne-kaartje geactiveerd als je het bij je itv-abo neemt.

• Cyberneer
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

Cyberneer

Triath1337

Zijn er onder de topiclezers hier ook mensen die mijn probleem delen:

Als ik de box 'koud' opstart, duurt het ophalen van de 'elektronische programmagids' bijna 5 minuten.
Kan ik dit oplossen met een instelling in de modem of in de box?

Ook kan ik me niet meer aanmelden op forum.kpn.tv, er wordt om mijn accountnummer gevraagd, maar als ik die invul zegt de validatie dat het niet correct is! Bijzonder...

• VFRRijder
quote:
Cyberneer schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:21:
Zijn er onder de topiclezers hier ook mensen die mijn probleem delen:

Als ik de box 'koud' opstart, duurt het ophalen van de 'elektronische programmagids' bijna 5 minuten.
Kan ik dit oplossen met een instelling in de modem of in de box?

Ook kan ik me niet meer aanmelden op forum.kpn.tv, er wordt om mijn accountnummer gevraagd, maar als ik die invul zegt de validatie dat het niet correct is! Bijzonder...
Dat bij koud opstarten klopt en is niets aan te doen, ja, dus niet volledig uitzetten maar op standby houden.

Over je forum toegang....weet je zeker dat je het goede ITV abonneenummer invoert? Vind het ook vreemd dat je er eerst wel op kon en nu niet meer, ik heb daar geen last van. Misschien even mailtje naar KPN sturen?

• Cyberneer
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

Cyberneer

Triath1337

quote:
VFRRijder schreef op woensdag 10 december 2008 @ 18:51:
Dat bij koud opstarten klopt en is niets aan te doen, ja, dus niet volledig uitzetten maar op standby houden.
Hmm, jammer. Dat was 'vroeger' niet zo.
quote:
Over je forum toegang....weet je zeker dat je het goede ITV abonneenummer invoert? Vind het ook vreemd dat je er eerst wel op kon en nu niet meer, ik heb daar geen last van. Misschien even mailtje naar KPN sturen?
Ja, ze wijzen in de beschrijving naar het nummer in 'Mijn Info', als ik die overneem blijft de foutmelding.
Ik kan op dezelfde website niet naar het contactformulier voordat ik mijn abo-nummer heb ingevuld. Het is nogal geforceerd. 8)7

• Loekie
quote:
Cyberneer schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:50:
[...]

Hmm, jammer. Dat was 'vroeger' niet zo.

[...]

Ja, ze wijzen in de beschrijving naar het nummer in 'Mijn Info', als ik die overneem blijft de foutmelding.
Ik kan op dezelfde website niet naar het contactformulier voordat ik mijn abo-nummer heb ingevuld. Het is nogal geforceerd. 8)7
Je dient ook het email adres te gebruiken dat je van KPN hebt gekregen, zonder dat kun je niet op het forum komen. Er is als het goed is ook een los mail-adres van de beheerders waar je naar toe kunt mailen met verzoek tot toegang tot het forum, maar dat adres heb ik niet voor je. :(

specs

• The Champ
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 29-06 00:04
Ik heb internet van Telfort (20MB) met bellen. Kan ik nu ook dit ITV bestellen? In de primafoon winkel hebben ze gezegd namelijk dat dat wel kan.
Maar in het foldertje dat ik meekreeg, staat dat ik KPN/Het Net Internetaansluiting nodig heb.

Bij ITV kan je eredivisielive bij bestellen voor 9,95/maand en krijg je net als digitale tv van de kabel 4 kanalen hiervoor. Als je nou een 2de tv wilt aansluiten, krijg je digitenne met hierop ook eredivisie live, maar krijg je dan hierop ook die 4 kanalen, of net als alle 'normale' digitenne gebruikers 'slechts' 2 kanalen?

The "real" Champ will always be The Champ

• Loekie
quote:
The Champ schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 15:37:
Ik heb internet van Telfort (20MB) met bellen. Kan ik nu ook dit ITV bestellen? In de primafoon winkel hebben ze gezegd namelijk dat dat wel kan.
Maar in het foldertje dat ik meekreeg, staat dat ik KPN/Het Net Internetaansluiting nodig heb.
Voor ITV heb je idd een aansluiting van KPN/Het Net nodig, zonder dat werkt het niet. Ik ben dus bang dat de primafoon-medewerker je niet goed begrepen heeft of nog geen cursus oid heeft gehad.
quote:
Bij ITV kan je eredivisielive bij bestellen voor 9,95/maand en krijg je net als digitale tv van de kabel 4 kanalen hiervoor. Als je nou een 2de tv wilt aansluiten, krijg je digitenne met hierop ook eredivisie live, maar krijg je dan hierop ook die 4 kanalen, of net als alle 'normale' digitenne gebruikers 'slechts' 2 kanalen?
2 kanalen, er is niet echt meer ruimte bij digitenne. Een 2e TV zou je evt via een ontvanger die je via marktplaats koopt kunnen gebruiken, maar de helpdesk kan je daarbij niet helpen.

specs

• The Champ
[quote]Loekie schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 18:31:
[...]

Voor ITV heb je idd een aansluiting van KPN/Het Net nodig, zonder dat werkt het niet. Ik ben dus bang dat de primafoon-medewerker je niet goed begrepen heeft of nog geen cursus oid heeft gehad.

Vreemd ik heb toch 3x tegen haar gezegd dat ik momenteel internet heb via Telfort en ze vroeg me nog of daar de helpdesk wel ok was, alsof die van hun zoveel beter is.

[...]

2 kanalen, er is niet echt meer ruimte bij digitenne. Een 2e TV zou je evt via een ontvanger die je via marktplaats koopt kunnen gebruiken, maar de helpdesk kan je daarbij niet helpen.
[quote]

Je bedoelt zo'n ontvanger die het draadloos doorstuurt naar een 2de tv? Moet je dan op tv 1 hetzelfde kijken als op tv2? Of kan het nu wel, omdat je ook tegelijk kan opnemen en andere zender kijken? (twintuner)

• The Champ
quote:
Loekie schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 18:31:
[...]

[...]

ok

• The Champ
quote:
[...]

[...]

[/quote]

• The Champ
quote:
[...]

[/quote]

[...]

[/quote]

• The Champ
quote:
[...]

[...]

Vreemd ik heb toch 3x tegen haar gezegd dat ik momenteel internet heb via Telfort en ze vroeg me nog of daar de helpdesk wel ok was, alsof die van hun zoveel beter is.

Je bedoelt zo'n ontvanger die het draadloos doorstuurt naar een 2de tv? Moet je dan op tv 1 hetzelfde kijken als op tv2? Of kan het nu wel, omdat je ook tegelijk kan opnemen en andere zender kijken? (twintuner)

• Yippie
quote:
The Champ schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 00:36:
[...]
Weet niet wat je vraag precies is, maar je kan met ITV tot max 3 Digitenne smartcards krijgen kosteloos.
Wel moet je zelf zorgen voor een decoder ( kopen of huren ).
Voordeel van Digitenne voor bijv. de slaapkamer is dat het draadloos is.

Ook kan je een 2de ITV STB aansluiten, bij beide opties kan je dus naar verschillende kanalen kijken.
Nadeel hiervan is dat je dan niet kan opnemen terwijl je beide STB's in gebruik hebt.

• Loekie
quote:
The Champ schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 00:36:
[...]

Andere ITV-ontvanger, je kunt dan in je hele huis maximaal 2 verschillende kanalen gebruiken. Deze staan af en toe op marktplaats. Dus heb je ontvanger 1 aanstaan met opname en kijken ander kanaal, kun je op de andere alleen het kanaal van de opname of livetv ontvanger 1 kijken.
Je kunt dan wel op 2 TV's je voetbal kijken ;)

specs

• carlobloks
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 20-12-2008
Weet iemand misschien of het mogelijk is om de iTV motorola 1960 box van KPN via een universele AB te kunnen bedienen?

Ik gebruik een afstandsbediening van BOSE (Cinemate) en ik kan er nergens achterkomen wat de apparaatcode is van de iTV box van KPN.

Ik heb al contact opgenomen met de klantenservice van KPN, maar die weten niet of dat mogelijk is en die hebben al helemaal geen idee wat de apparaatcode zou kunnen zijn...

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen, alvast bedankt!

• Yippie
quote:
carlobloks schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 14:31:
Weet iemand misschien of het mogelijk is om de iTV motorola 1960 box van KPN via een universele AB te kunnen bedienen?

Ik gebruik een afstandsbediening van BOSE (Cinemate) en ik kan er nergens achterkomen wat de apparaatcode is van de iTV box van KPN.

Ik heb al contact opgenomen met de klantenservice van KPN, maar die weten niet of dat mogelijk is en die hebben al helemaal geen idee wat de apparaatcode zou kunnen zijn...

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen, alvast bedankt!
Lijkt me wel mogelijk, aangezien je met de AB van de 1960 ook je TV kan bedienen, zie ik niet waarom het niet andersom zou kunnen. Misschien bij Motorola vragen ?
Heb net even snel gezocht, en op de website van Motorola staat IR-protocol and IR-codes
Motorola proprietary

Ter info, de 1960 werkt bijv. ook met de AB van de oudere Kreatel zonder ook maar iets te hoeven configureren. Zie nu net waarom dat is, Motorola heeft Kreatel opgekocht, dus zijn van dezelfde fabrikant.

Yippie wijzigde deze reactie 20-12-2008 23:02 (10%)

• hfvorsteveld
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 04-08-2010
is iemand nu al in staat geweest om de bestanden van de harde schijft van ITV-tuner op een pc te zetten?
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True