Nou, mijn momentje van klagen...
Sinds een aantal maand ITV icm Planet Internet (geen telefonie). We hebben al vaak problemen gehad (ISDN modem ontvangen ipv analoog, defecte tv-decoder, etc). Vorige week donderdag begonnen alle TV zenders te haperen. Decoder uit/aan, firmware geupdate, uit/aan, niets hielp en 't internet bleef wel werken.
Uit wanhoop 't modem maar gereboot om te kijken of het TV probleem daarmee opgelost zou zijn.
Niet dus.
Alles wat 't modem deed was een "power" lampje geven, verder niets (5min gewacht, vol verbazing). Alle kabels (telefoon + 4x UTP) er uit, nogmaals een reboot... Nog alleen een powerlampje. Toen een factory reset gegeven (30sec met paperclip achter op 't modem), niets bracht hem terug tot leven.
Ik de telefoon in, kijken of de helpdesk me verder kon helpen. Na 2x doorverbonden te zijn en het verhaal dus 2x uitgelegd te hebben kreeg ik een derde persoon aan de telefoon die redelijk bereid was mij te helpen. Na 45minuten van testen was het hem ook ein-de-lijk duidelijk dat er een probleem was buiten kunnen van de telefonische helpdesk. Maar hij wou niet geleven dat het het modem was. Nu zou hij een monteur sturen (dezelfde dag nog!

) die helaas niet op kwam dagen (

) omdat hij dacht dat het telefonisch af kon..... Ooohh nee he. Uiteraard was ik er zelf toen niet en heeft hij mijn vader wijs gemaakt dat er in Amsterdam een printplaat stuk was waardoor ons modem niet op wou starten (FFS). Hij kon het niet repareren omdat er meerdere klanten opzaten die dan downtime zouden krijgen. "We zouden het dus een aantal dagen zonder Internet en TV moeten doen." was letterlijk wat hij gezegt heeft. WHAT THE HACK?!
Een dag later bedacht ik me ineens dat ik nog een oud ExperiaBox modem had liggen, van voor het Interactieve TV pakket, dus die aangesloten.
Et voila, internet!
Helaas deed de TV hetzelfde als voorheen, stotteren en stoten (1FPS) maar we konden weer emailen en telebankieren.
Gelijk maar weer de telefoon in, na twee keer doorverbonden te zijn (again, zonder melding of enige reden) kreeg ik na meer dan 30 minuten iemand aan de telefoon die mijn verhaal geloofde. Hij zou een modem op laten sturen die woensdag, uiterlijk donderdag binnen zou moeten zijn. Helaas moest hij me wel doorverbinden naar een andere lijn omdat hij niet gemachtigd zou zijn. Na een goede 10 minuten en wéér het volledige verhaal gedaan te hebben zou hij nog even wat gegevens noteren, "blijft u aan de lijn, u wordt zsm geholpen"
Wéééér doorverbonden! Weer bijna 10 minuten later krijg ik zijn collega aan de telefoon: "Wat kan ik voor u doen?" [klantgegevens + bij lezen + verhaal]. Toen vertelde hij me dat het modem al toegestuurd is en dat ik hem niet meer nodig had... Toen had ik het idee al dat er waarschijnlijk weer wat mis zou gaan, maar vol goede hoop gewacht tot vanavond 17:30 of er een modem geleverd zou zijn wat natuurlijk niet het geval was.
Voor 't eten begonnen met bellen, 1:15 uur later klaar: Het modem was niet toegestuurd. Ik wordt hier zo moe van he, het enige wat ze (3x doorverbonden) me konden vertellen dat het allemaal "wat vaag gegaan is".
Blijkt dat het protocol is dat op het moment dat de opdracht wat moeilijk of ingewikkeld is de klant direct doorverbonden moet worden om tijd te besparen in de hoop dat de ander het wel zou snappen
Om een (zeer) lang verhaal kort te maken, hij heeft nu aangegeven nu wél een modem te laten versturen en dat we moeten bellen als hij binnen is. Dan kunnen ze ons wat tegemoed komen in telefoonkosten e.d. (Toch al gauw €1,50, *sigh*). In ieder geval tot maandag dus weer geen TV, gelukkig wel internet op 't oude modem...
Wat mij het meest tegen zit is het volgende:
- Doorverbonden worden zonder er ook maar enige melding van te geven, vaak langer dan 10min in de wacht.
- Onderling hebben ze géén benul wat er besproken is/wordt. Zo mag je doodleuk nogmaals je klantgegevens geven, wachten tot op de hoogte is, je verhaal doen om doodleuk wéér doorverbonden te worden.
- Ze blijven protocollen doorwerken, ook als je ze vraagt 't alfabet op te lezen zullen ze eerst vragen 't modem te resetten (om vervolgens doorverbonden te worden).
- Beloven een monteur te sturen die vervolgens een uur te laat belt dat hij niet op komt dagen. Mijn ouders zijn er voor thuisgebleven.
Ik heb echt he-le-maal genoeg van die gasten