KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 232.537 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:31
Bij mijn Anysee USB ding voor Digitenne word alles opgeslagen als een Scrambeld Transport stream. Deze is dan ook alleen te bekijken als je de juiste smartcard er weer hebt.

Ik denk dat het hierbij een zelfde soort techniek gaat. (gok ik...)

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Heeft iemand een idee wat er gebeurt als je de 1760 niet terugstuurt als je de 1960 ervoor in de plaats gekregen hebt? De 1760 springt soms uit de stand-by, en dat is soms erg lastig. Voor een logeerkamer (2e tv) is dat echter niet zo'n probleem. Dan de aan-uit schakelaar maar omzetten.
Volgens KPN kan nog steeds maar 1 tuner op een aansluiting, maar ondertussen heb ik wat getest en ook een tweede wil best. Zo lang je maar geen drie streams tegelijkertijd probeert te krijgen. En Digitenne levert hier (ja, achtergelegen gebied) maar 4 zenders, dus is geen optie.
groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-07 05:57
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:02:
Hallo,
Heeft iemand een idee wat er gebeurt als je de 1760 niet terugstuurt als je de 1960 ervoor in de plaats gekregen hebt? De 1760 springt soms uit de stand-by, en dat is soms erg lastig. Voor een logeerkamer (2e tv) is dat echter niet zo'n probleem. Dan de aan-uit schakelaar maar omzetten.
Volgens KPN kan nog steeds maar 1 tuner op een aansluiting, maar ondertussen heb ik wat getest en ook een tweede wil best. Zo lang je maar geen drie streams tegelijkertijd probeert te krijgen. En Digitenne levert hier (ja, achtergelegen gebied) maar 4 zenders, dus is geen optie.
groet!
Als je niet gevraagd is om de 1760 terug te sturen, zou ik hem inderdaad lekker houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, ik kreeg het verzoek wel... maar ja... altijd handig voor "erbij"
ekko schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 17:54:
[...]

Als je niet gevraagd is om de 1760 terug te sturen, zou ik hem inderdaad lekker houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen (of verwijzen naar de info) hoe ik opnamen van de harddisk recorder over kan zetten naar de laptop? Had hem aangesloten, maar XP doet er verder niets mee. De usb-aansluiting is er wel, maar staat ik geen enkele handleiding beschreven. Misschien dat het officieel niet kan, maar eventueel wel met een omweg?

Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:40
Als je even een paar posts omhoog kijkt ;)
Verder is de USB-poort niet actief in KPN uitvoering.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
Vandaag een 2.5" laptop schijf (60GB) in de kreatel 1760 gemonteerd. werkt prima. De schijf wordt goed herkend en geformatteerd de eerste keer. De box is nu wél fluisterstil!

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer onder de indruk van de mogelijkheden van "Interactieve TV" van KPN.
De afstandsbediening heeft geen toets te veel en ziet er bijzonder mooi uit, terwijl de
afmetingen zeer bescheiden zijn.
Vergelijk dat maar eens met de afstandsbediening van een willekeurige DVD-recorder.
De gebruikersvriendelijkheid is uitstekend. De mogelijkheden zijn zeer veelzijdig.
Tijdens het opnemen van een programma, kan men tegelijkertijd naar een ander programma kijken. Ook dan werkt de functie "timeshift". Er worden dan dus 2 programma's tegelijkertijd opgenomen.
Tijdens het opnemen van een programma, kan men ook kijken naar een reeds eerder opgenomen programma dat op de harddisk staat. Ook desgewenst weer met "timeshift".
De functie "programma gemist" werkt eveneens tijdens het opnemen van een programma.
Kortom een zeer veelzijdig apparaat. Als de ontvanger in "standby" wordt gezet, wordt de lopende opname geheel afgemaakt. Dit wordt duidelijk op het display vermeld.
Het systeem "Interactieve TV" van KPN is verrassend veelzijdig.
De ergonomie van het geheel is ongekend goed.
Het enige puntje van mogelijke kritiek zou kunnen zijn, dat het uitvoeren van de commando's van de afstandsbediening wat aan de trage kant zijn. Verder niets dan lof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eh ja, welkom in de wereld van de digitale video recorder ;)
De punten die je noemt kloppen wel hoor, maar dat zijn ook de standaard zaken van een dienst als deze.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-07 05:57
Loekie schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:00:
eh ja, welkom in de wereld van de digitale video recorder ;)
De punten die je noemt kloppen wel hoor, maar dat zijn ook de standaard zaken van een dienst als deze.
Toch is het altijd leuk als iemand enthousiast is over dit product!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Is de component (Y,Pb,Pr) uitgang actief op de vip1960? En is hier 576p als uitgang te kiezen?

Ik stap waarschijnlijk binnenkort ook over op interactieve tv van kpn. Ben trouwens ook benieuwd of je als aankomende klant op zeker de vip1960 krijgt of dat je kans loopt op een andere ontvanger?

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Ik volg dit topic al een tijdje met enige intresse omdat ik hoogst waarshcijnlijk bij mijn verhuizing einde dit jaar ook digitale tv wil gaan nemen.

Nu was er een tijdje geleden spraken van de XS4ALL dit ook ging aanbieden. Maar daarna is het weer een tijd stil geweest.

Kan iemand hier meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 18:27
Bebob_NL schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 17:16:
Is er iemand al in geslaagd de opnames van de kreatel af te spelen op de PC? ik ben niet verder dan een gescrambled beeld in VLC media player gekomen :(
De multicast stream is voor 70% tot 80% gecodeerd, je kreatel heeft een setje certificaten aan boord die de boel decoden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Wij kunnen hier overstappen op glashart. Dat is glasvezel internet van reggefiber met kpn als provider. Je krijgt er dan ook Digitale TV bij (zie ook [Glashart] Glasvezel in Uden)

Ik heb alleen een aantal vragen over deze IPTV van KPN. Je kunt volgens hun maar 3 decoders per huishouden hebben. Eén krijg je er in bruikleen (de motorola VIP-1960 met HDMI en HDD recoder) en de 2 andere kun je huren voor 5 euro per maand. Ik vind het omzin om 2x 5 euro per maand extra te moeten betalen. Want ik zit nu bij @home (ziggo) met digitale tv en ik heb nu sowieso al 3 tv's op digitale tv aangesloten.
Nou werd mij via de telefoon al tussen neus en lippen door verteld dat je via marktplaats ook makkelijk decoders kunt kopen zodat je niet die decoder via kpn hoeft te huren. Weten jullie hier meer over? Want nadat ik dit nog een keer voor de zekerheid aan hun vroeg via de mail kreeg ik het volgende antwoord:
Decoders kunnen gebruikt worden als ze door KPN geleverd zijn, voorzien van de benodigde firmware en codering. Een soortgelijke decoder (anders dan Motorola VIP-1960 of 1760) zal derhalve niet werken
Ik wil op die andere tv's wel gewoon digitale tv blijven kijken, maar niet voor de 5 euro extra per maand (dan kan ik beter bij Ziggo blijven en een HDTV abonnement erbij afsluiten, dan heb ik alsnog HDTV voor de full-hd tv beneden)
En wat voor soort decoder heb je nodig voor IPTV om digitale tv te kunnen ontvangen? Want via de telefoon vertelden ze mij dat het bij IPTV sowieso niet werkt met kaartjes en firmware zoals dat bij DVB-C wel het geval is. Maar via de mail zeggen ze weer wel dat ze gebruik maken van firmware en codering..?

En weten jullie misschien wanneer er ongeveer overgestapt zal worden op MPEG-4? Want ik verwacht anders dat ik alleen een stap achteruit ga als ik van MPEG-4 bij @home overstap op MPEG-2 bij IPTV. Dit is wat ze mij terugmailden:
De omzetting van MPEG-2 naar MPEG-4 loopt op dit moment al, dit proces zal voor het eind van dit jaar zijn voltooid.
ik heb geen zin om tot december te wachten op MPEG-4 als de kwaliteit van MPEG-2 echt stukken lager ligt dan die van MPEG-4 bij ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 10:35
Je kan inderdaad via marktplaats een decoder kopen, dat werkt bij mij (standaard ITV via ADSL) gewoon goed. Wel moet het soms zijn dat die decoder gereset is ofzo, maar dat kan de helpdesk ook voor je doen geloof ik....hoe dit precies werkt weet ik niet, die van mij vroeg gewoon meteen om m'n abonnement nummer en werkte daarna perfect. Je zou moeten zoeke op ITV of Mine tuners, enkel die werken (dus de witte 1760 of zwarte 1960). En ook echt die oorspronkelijk via KPN geleverd zijn.

Over de kwaliteit, tsja, digitale TV van Ziggo of UPC vind ik van betere BEELDkwaliteit, de moglijkheden van ITV zijn wel weer heel goed. Zelf heb ik een 42" LCD en zit op +/- 3 meter (1760 aangesloten via SCART) en ik vind de beeldkwaliteit acceptabel. Voetbal was niet mooi, maar gewone series en films zijn gewoon goed te doen. Maar je moet (vind ik) geen DVD kwaliteit verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je de nieuwe Motorola automatisch krijgt i.p.v. dat oude Kreatel ding ?
Kun je hem kopen ?

Ik hoor graag van iemand .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:27:
Weet iemand of je de nieuwe Motorola automatisch krijgt i.p.v. dat oude Kreatel ding ?
Kun je hem kopen ?

Ik hoor graag van iemand .......
Wat ik uit bovenstaande reacties haal: ja je krijgt dan de nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien ik een abbo Instap surfen i.c.m. Interactieve TV neem, krijg ik dan ee Experiabox of een 'ongemodificeerd' draadloos modem in bruikleen. Ik zou namelijk graag zelf een VoIP aanbieder uitkiezen en het lijkt me dat dit niet mogelijk is met een Experiabox zonder eigen ATA apparatuur, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag met KPN gesproken en die wist te melden dat interactieve TV nu ook beschikbaar is voor klanten die geen ADSL via KPN/Het Net afnemen. Op de website is dit echter niet te kiezen dus vraag me af of die info wel klopt. Ik zal een mailtje richting KPN sturen zodat ik het zeker weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:03:
Vandaag met KPN gesproken en die wist te melden dat interactieve TV nu ook beschikbaar is voor klanten die geen ADSL via KPN/Het Net afnemen. Op de website is dit echter niet te kiezen dus vraag me af of die info wel klopt. Ik zal een mailtje richting KPN sturen zodat ik het zeker weet.
Dat klinkt als goed nieuws!
Want dan kan ik straks gewoon glasvezel nemen (100mbit) en toch digitale televisie kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intheweb schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 09:55:
[...]

Dat klinkt als goed nieuws!
Want dan kan ik straks gewoon glasvezel nemen (100mbit) en toch digitale televisie kijken :D
Helaas blijkt het niet te kloppen. Ik heb wederom contact met KPN gehad en vooralsnog is Interactieve TV alleen mogelijk i.c.m. Direct ADSL/IPB/Het Net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:59:

En weten jullie misschien wanneer er ongeveer overgestapt zal worden op MPEG-4? Want ik verwacht anders dat ik alleen een stap achteruit ga als ik van MPEG-4 bij @home overstap op MPEG-2 bij IPTV. Dit is wat ze mij terugmailden:

[...]
ik heb geen zin om tot december te wachten op MPEG-4 als de kwaliteit van MPEG-2 echt stukken lager ligt dan die van MPEG-4 bij ziggo
Mpeg4 heeft an sich niets met kwaliteit te maken, alleen met efficientie van compressie. Als eindconsument win je er hooguit mee dat er meer zenders aangeboden kunnen worden. Wat zo'n TV partij doet als ze Mpeg4 inzetten is de bitrate verlagen tot een niveau waarop je met Mpeg4 nog ongeveer dezelfde kwaliteit haalt als daarvoor met Mpeg2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de ExperiaBox nog steeds 'verplicht' om Interactieve TV te gebruiken (dus zonder IPB, maar met bijv. Direct ADSL of met Het Net (Snel) Surfen)? En als de ExperiaBox wel verplicht is, kun je dan het VoIP gedeelte van de ExperiaBox naar eigen believen aanpassen naar bijv. BudgetPhone of VoipBuster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:09

Neoz

Neoz & Hobbes

Beetje jammer :

In mijn nieuwe woning is wel IPB te bestellen maar kan er geen Interactieve TV bij bestellen. Hebben meer mensen zoiets gehad, en hoe lang kan het duren voor het beschikbaar wordt ? Want echte gelijkwaardige oplossingen zijn er niet volgens mij :?

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 20:50:
[...]

Helaas blijkt het niet te kloppen. Ik heb wederom contact met KPN gehad en vooralsnog is Interactieve TV alleen mogelijk i.c.m. Direct ADSL/IPB/Het Net.
Ik heb zelf er ook nog maar even een mail er aan gewaagd... ik ga bijna voor 90% zeker voor glasvezel en dan zou iTV van KPN niet meer dan normaal moeten zijn. Nu kunnen ze klanten met een goeie verbinding gaan bedienen, maar dan willen ze alles toch liever onder de eigen pet houden... beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neoz schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:26:
Beetje jammer :

In mijn nieuwe woning is wel IPB te bestellen maar kan er geen Interactieve TV bij bestellen. Hebben meer mensen zoiets gehad, en hoe lang kan het duren voor het beschikbaar wordt ? Want echte gelijkwaardige oplossingen zijn er niet volgens mij :?
Ik denk dat de postcode check een beetje in de war is want voorheen kon ik wel iTV bestellen en nu in eens niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tacoos

i am i

Gisteren had ik een opname lopen en tegelijkertijd waren we iets anders aan het kijken.
Er liepen geen andere dataverbindingen via pc's oid.
Toch hadden we last van enorme haperingen in het beeld op de zender waar we live aan het kijken waren en die hielden op toen we de opname stopten.
Was er gisteren een algemene storing, of kent iemand dit probleem?
Twee streams tegelijk moest toch kunnen? Vlgs mij hebben we dit al vaker gedaan en zonder problemen.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12-2021
ja, ik had gisteravond ook last van een paar seconde stilstaande beelden & geluid(meerdere keren) ik denk dat het een storing was, want ik had het ook op Digitenne.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:43:
[...]

Ik denk dat de postcode check een beetje in de war is want voorheen kon ik wel iTV bestellen en nu in eens niet meer.
Dat hadden wij ook, via de check was het bij ons beschikbaar, toen kregen we een brief dat het wegens technische redenen niet mogelijk was, toen heb ik gebeld en toen kreeg ik te horen dat ze het opnieuw zouden proberen. Een week later kreeg ik 2 brieven op de mat, allebei van KPN, de een hetzelfde als de vorige, dat het wegens technische redenen niet mogelijk was, in de tweede stond dat het pakket zo snel mogelijk opgestuurd zal worden. Toen hebben we het pakket gekregen en aangesloten, en het werkte gewoon meteen goed.

[ Voor 70% gewijzigd door devhouse op 30-07-2008 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Intheweb schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 08:37:
[...]

Ik heb zelf er ook nog maar even een mail er aan gewaagd... ik ga bijna voor 90% zeker voor glasvezel en dan zou iTV van KPN niet meer dan normaal moeten zijn. Nu kunnen ze klanten met een goeie verbinding gaan bedienen, maar dan willen ze alles toch liever onder de eigen pet houden... beetje jammer.
KPN laat zich niet van zijn beste kant zien... heb nog geen reactie gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al gebeld maar de beste mevrouw van de HD kon niets betekenen, zij kreeg dezelfde afwijzing als ik en kon me niet vertellen waarom. Op emails krijg ik vage antwoorden als: zie de postcode check om te zien of het leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Jheroun schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:09:
[...]

Mpeg4 heeft an sich niets met kwaliteit te maken, alleen met efficientie van compressie. Als eindconsument win je er hooguit mee dat er meer zenders aangeboden kunnen worden. Wat zo'n TV partij doet als ze Mpeg4 inzetten is de bitrate verlagen tot een niveau waarop je met Mpeg4 nog ongeveer dezelfde kwaliteit haalt als daarvoor met Mpeg2.
Maar ik hoop dat ze de winst in bandbreedte toch zullen gebruiken om een hogere kwaliteit signaal te bieden.

Ik ben nu over aan het gaan van upc dtv naar kpn itv. Momenteel heb ik beide tuners actief en helaas geeft upc toch echt wel een heel stuk strakker beeld... Maar ik ga niet terug naar upc wegens andere redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12-2021
Ik heb nu een week interactieve Televisie en het valt me wel een beetje tegen, vooral met het opnemen, als je een programma kiest wat je op wilt nemen, dan neemt hijj het tien minuten te kort op, dit is me al 2x gebeurd, terwijl de film gewoon om de goede afgelopen is(eerder zelfs). Nog een probleem waar ik me aan erger is dat je alleen via de programma gids kan op nemen. Ik ga binnen kort 3 weken op vakantie en wil wel een paar programma's op nemen, ik ben al bijna 15 minuten bezig om naar de juiste dagen te komen, en ik kom erachter dat de gids oppeens stopt, ik kan dus niet de programma's op nemen.

Hebben jullie hier ook last van, en is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Nu online

Tacoos

i am i

Heeft niemand anders gisteren avond last gehad van enorme storingen?
TV kijken was onmogelijk: steeds bevroor het beeld en hele tijden werd het zelfs zwart en verscheen de tekst: 'dit programma is tijdelijk niet beschikbaar'
Ik denk niet dat t aan mijn installatie lag want:
- de internet verbinding was in die tijden gewoon up
- modem hard uit zetten en weer laten opstarten hielp niet
- tuner hard uitzetten en weer aanzetten hielp niet
- steeds bleef NL2 en RTL4 wel in de lucht, vrijwel alle andere zenders waren echter zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
Yep veel mensen hadden last, maar die posten dat op het ITV forum (Was echt een ramp gisteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Nu online

Tacoos

i am i

har0 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 08:43:
Yep veel mensen hadden last, maar die posten dat op het ITV forum (Was echt een ramp gisteren)
Niet dat ik van dat forum wist... :P

edit:

lama.... heb t al gevonden.
nu m'n inloggegevens nog eens terug zien te vinden....

[ Voor 31% gewijzigd door Tacoos op 07-08-2008 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Nou, kpn tv vind ik sinds ik de motorola 1960 aan de receiver heb gekoppeld echt een enorme domper...
:'(
Ik hoor me toch een vreselijk irritante plopjes die enkele seconde aanhouden na een zapactie. Het gebeurd niet bij elke zender maar wel bij heel veel zenders. Vooral Nederland 3 is erg. Veel korte plopjes kort en snel achter elkaar die uit de subwoofer komen. Eerst dacht ik aan een probleem met mijn receiver op de subwoofer uitgang. Maar wanneer ik mijn frontspeakers op Large in stel dan hoor ik ook daar die plopjes. Ik heb de motorola box via scart aan de tv en via spdif coax aan de receiver... Tevens heb ik een andere spdif coax ingang op de receiver geprobeerd... Nu heb ik de toslink in gebruik maar ook daar plopperdeplopplopplop... Tevens nog in de instellingen van de receiver het type ingang op auto, digital en pcmfix gehad.

Het plopjes geluid komt ook sporadisch voor tijdens het kijken van een zender (dus niet alleen direct na het zappen). En gaan soms gepaard met lichte storingen in het beeld maar lang niet altijd, voornamelijk alleen die korte snelle plopjes...

Hebben er meer mensen last van deze problemen?

Tot overmaat van ramp geeft de component uitgang van de motorola een enorm slecht beeld, vervormt alsof het gescrammbled is... :/

[ Voor 5% gewijzigd door Ejorne op 11-08-2008 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiezel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:34
Van de plopjes heb ik geen last... Wel heb ik last dat geluid via toslink iets achterloopt tov de tulpverbinding.Waardoor als ik mijn tv aanzet en de receiver je een soort irritante echo hoort. Hier nog meer mensen last van of ligt de vertraging aan mij receiver?

-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Kiezel schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 23:24:
Van de plopjes heb ik geen last... Wel heb ik last dat geluid via toslink iets achterloopt tov de tulpverbinding.Waardoor als ik mijn tv aanzet en de receiver je een soort irritante echo hoort. Hier nog meer mensen last van of ligt de vertraging aan mij receiver?
Ook hier iets vertraging over de digitale uitgang. Het analoge signaal loopt synchroon met het beeld.

(maar het synchroon laten lopen kan ik regelen in mijn receiver, helaas kan ik de plopjes niet filteren met mijn receiver...)

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vraag is of iemand weet hoe ik mijn probleem zelf kan oplossen.
Het probleem is dat ik niet meer kan opnemen, pauze zetten en verder/terugspoelen met de Motorola 1960.
Als ik wil opnemen krijg ik een melding van: geen opnamemogelijkheden voor dit programma.
Als ik wil spoelen of op pauze zetten krijg ik een melding van: Deze functie wordt niet ondersteund.
In het menu is opnames ook verdwenen.
Dit is misschien (toen is het mijn opgevallen) gekomen nadat ik mijn hd tv had aangeloten met een hdmi kabel.
Ik heb alles gedaan volgens de handleiding. :?
Ook kan ik hierover niets vinden in dit boekje.
Hd tv is Philips 42pfl7403D/10
Tv ontvanger Motorola 1960

14-08-2008
heb het al voor elkaar.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:40:

[... Heel verhaal ...]

14-08-2008
heb het al voor elkaar.
@lookpleasure:
Als je de oplossing nu op het forum post, dan hebben de mensen die dit porbleem in de toekomst krijgen er nog profijt van. Nu moeten hun ook helemaal gaan zoeken.

Verwijderd

Nieuw bericht omdat dit los staat van mijn vorige post:

Ik heb laatst de HelpDesk gesproken van KPN.

Interactieve TV is bij mij nog niet beschikbaar, en ze zei dat KPN er mee bezig is om dit overal beschikbaar te maken. Ze had het over September - Oktober.

Nu snap ik niet waar ik op moet wachten aangezien ik een 8mbit internetplusbellen abonnement heb van KPN. Ook is er bij mij ADSL2+ operationeel.

Line mode: G.992.5 (ADSL2+) (-info uit de experiabox)
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 2278 meter. (info van BBned)

Kan het zijn dat ik door de afstand tot de centrale nog geen toegang tot iTV heb, of weet iemand een andere reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Laatst online: 27-08 16:54
moet je niet minimaal 12Mbit internet hebben (2*4 voor 2 video streams en dan nog eens 4Mbit voor internet zelf... (?)

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julius
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:08
@trobbelsjoeter8:
ik zou zeggen bel de helpdesk nog eens, 0900-0244 optie 4,2,1 en vraag of ze je internet snelheid willen meten. Dan kunnen ze ook meteen zien wat de haalbare snelheid is en afstand tot centrale.

[ Voor 7% gewijzigd door Julius op 17-08-2008 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bebob_NL schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:52:
moet je niet minimaal 12Mbit internet hebben (2*4 voor 2 video streams en dan nog eens 4Mbit voor internet zelf... (?)
je krijgt interactieve tv al bij 3 mbit internetplusbellen, ik denk dat ze er dan inderdaad gewoon 8mbit bij gooien zodat je toch lekker tv kunt kijken.
Julius schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 00:18:
@trobbelsjoeter8:
ik zou zeggen bel de helpdesk nog eens, 0900-0244 optie 4,2,1 en vraag of ze je internet snelheid willen meten. Dan kunnen ze ook meteen zien wat de haalbare snelheid is en afstand tot centrale.
oké, maar mijn internet verbinding is niet slecht, met ADSL2+ haal ik toch nog een 7Mbit van de 8.
in feite is mijn internet verbinding toch niet zo slecht dan?
en aangezien ze er voor interactieve tv nog een paar mbit bij doen, moet ik toch feilloos tv kunnen kijken?

ik zit hier in een drukke woonwijk in Heerlen, zo'n grote stad als heerlen zou toch snel interactieve tv moeten hebben? ik vind het een beetje raar dat het hier nog niet beschikbaar is.

Ik heb ze gevraagd waarom iTV niet leverbaar is in het Heerlen, tevens heb ik gevraagd wanneer het wel leverbaar is. Per E-mail echter. Een 0900 nummer van KPN heb ik niet goede ervaring mee (mijn telefoonrekenign ook niet) en met de e-mail klantenservice heb ik hele goede ervaring. effe wachten dus.

Wij hebben uw bericht ontvangen. U ontvangt binnen 2 werkdagen een antwoord.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2008 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HAHAHA...

ik heb iets leuks gevonden!

http://ipbcheck.kpn-nova.nl/kpn/
Hier kun je de status van je bestelling van interactieve tv volgen.

toch heb ik mijn gegevens erin gestops, ondanks het feit dat ik geen bestelling gedaan heb.
Status:Uw bestelling is ontvangen.

Binnen enkele dagen na uw bestelling ontvangt u per post de bevestigingsbrief. Zodra u deze heeft ontvangen, kunt u hier de actuele status van uw bestelling volgen.
lol, moet ik nu interactieve tv gaan verwachten?? 8)7 8)7

Verwijderd

wat ik me afvroeg: krijg je bij interactieve tv nu ook een smartcard zoals bij digitenne?

En hoe is het beeld van interactieve tv tegenover digitenne?
jajajaja, het is beter... maar kun je op je flatscreen naar DVD kwaliteit kijken of toch nog niet?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2008 15:48 ]

• VFRRijder
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 15:47:
wat ik me afvroeg: krijg je bij interactieve tv nu ook een smartcard zoals bij digitenne?

En hoe is het beeld van interactieve tv tegenover digitenne?
jajajaja, het is beter... maar kun je op je flatscreen naar DVD kwaliteit kijken of toch nog niet?
Nee, je krijgt geen smartcard, je krijgt accountgegevens in een brief die je moet invoeren in de decoder bij de eerste keer dat die opstart.

Ben nu even tijdelijk terug naar Digitenne omdat KPN me zonder te vragen heeft afgesloten van ITV (lang verhaal :(). Maar kan je zeggen dat ik blij ben als m'n ITV connectie weer terug is, het is echt een stuk beter dan Digitenne. Of het DVD kwaliteit is weet ik niet, denk net iets minder, maar op een 42" LCD gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je naast tv programma's met de decoder/recorder ook radiozenders opnemen?
bv een leuk lied op 3fm ofzo?

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:37
Na wat gelezen te hebben hierin, leek me dit wel een leuke dienst. Momenteel digitenne op 1 tv, maar we hebben nog een 2e tv.. kosten hiervoor dus eigenlijk: 9,95 p/m .. is hetzelfde als interactieve tv waar je dus 1x digitenne gratis krijgt.

Nou heb ik, helaas dus, telfort internet.. een volle KPN dochter, maarja.. blijkt dus toch niet te gaan werken. Beetje flauw van KPN/Telfort :P

• VFRRijder
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 00:40:
kun je naast tv programma's met de decoder/recorder ook radiozenders opnemen?
bv een leuk lied op 3fm ofzo?
Uhh, eigenlijk geen idee, maar het is niet zo dat je dan het opgenomen zomaar even op je computer zet. Voor zover ik weet is het (nog) niet mogelijk om gegevens van de decoder sowieso op je PC te krijgen.

Hoop eind volgende week weer ITV te hebben :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was van de week wat kanalen aan het sorteren (lees , niet zichtbaar maken , voornamelijk duitste zenders ...) en zag opeens HD testkanaal 1 en HD testkanaal 2 staan.... heb zelf geen extra abbo en geen hd tv, maar nog een gewone oude breedbeeld bak !

Zijn er mensen die hier meer info over hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 18:58:
Was van de week wat kanalen aan het sorteren (lees , niet zichtbaar maken , voornamelijk duitste zenders ...) en zag opeens HD testkanaal 1 en HD testkanaal 2 staan.... heb zelf geen extra abbo en geen hd tv, maar nog een gewone oude breedbeeld bak !

Zijn er mensen die hier meer info over hebben ?
Ze zijn hier al een tijdje mee aan het testen, maar zie ook op het ITV forum niemand die hier informatie over geeft. Misschien enkel nog een test intern bij KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Er was hier iemand die op glasnet zat en deze kanalen wel kon zien meen ik me te herinneren, anyone?

specs

• Yippie
  • Laatst online: 12-09 23:43
Na net als VFR.. ten onrechte afgesloten te zijn ( ook lang verhaal ) , heb ik sinds gisteren weer ITV pakket, deze keer icm HetNet.

Nu werkt alles behalve dus ITV, tijdens het zoeken naar het abboneenr + pincode die je de 1ste keer bij het opstarten in moet vullen denk ik dat ik per abuis mijn oude ITV gegevens heb ingevoerd.

Weet iemand hoe ik de STB een harde reset kan geven ?

Het gaat om het Motorola model, bij het opstarten Menu knop indrukken geeft me wel een menu waar ik kan herstellen naar fabriekswaarden en/of software/firmware kan verwijderen. Alle optie's geven alleen niet het gewenste resultaat.

Heb KPN gebeld, HD snapte er ook niks van, zij weten de combi voor een reset niet eens.
Bovenstaand heb ik zelf uitgevogeld.

Nu verzoek geplaatst bij 2de lijn.
Die zou me moeten terugbellen.

• VFRRijder
Yippie schreef op woensdag 10 september 2008 @ 20:48:
Na net als VFR.. ten onrechte afgesloten te zijn ( ook lang verhaal ) , heb ik sinds gisteren weer ITV pakket, deze keer icm HetNet.

Weet iemand hoe ik de STB een harde reset kan geven ?

Nu verzoek geplaatst bij 2de lijn.
Die zou me moeten terugbellen.
Welcome to the club! :(.

Mij is op het ITV forum verteld dat je de helpdesk moet bellen en deze kunnen je ontvanger "loskoppelen" van je account. Dus denk toch dat je de helpdesk moet hebben.

Mijn probleem is namelijk dat ik twee ontvangers heb, deze wil ik beide weer gebruiken als ik weer ITV heb (hopelijk a.s. vrijdag, maar heb er een hard hoofd in). Ik gaf aan dat ik helemaal geen nieuwe ontvanger wil, maar gewoon m'n oude.......dan zou ik de helpdesk moeten bellen omdat deze het kunnen controleren.

• Yippie
Begint inderdaad een vervelende soap te worden.

Ook ik wilde geen nieuwe STB, niet mogelijk, zit altijd in het pakket.
Mij werd geadviseerd om de STB gewoon terug te sturen nadat ik het pakket had ontvangen en te hopen dat ik dan dat gedeelte teruggestort krijg. Aangezien dat een drama gaat worden besloten om ze beide maar te gaan gebruiken. Maar zolang je niet opnieuw een abbonneenr in kan voeren is dat natuurlijk onmogelijk.

Bij de Kreatel STB heb ik wel is een monteur van de 2de lijn aan de tel gehad, die kon volgens mij door de gebruiker gereset worden op een rare manier, weet alleen niet meer hoe.

Wat ook raar is dat de Thomson EB aangeeft dat er geen ATM signaal opzit voor de ITV dienst, terwijl het lampje gewoon brandt. Heel vreemd. Zolang ik blijf rommelen in settings en opnieuw probeer reset dat ding steeds. Daar had ik met mijn Siemens EB nooit last van.

Ben benieuwd wanneer die 2de lijn gaat terugbellen, begin het echt zat te worden, zit al 5 weken op die verbinding te wachten door hun fout, en dan dit gezeur.

Wat nog het meest irritant is, dat als je de HD belt, je elke keer een ander krijgt met weer een ander verhaal, die je vervolgens weer doorverwijst. Doorverbinden kunnen ze niet ( s'lands Telco operator 7(8)7 ), dus mag je weer opnieuw dat 0900 nr bellen om vervolgens door een gokspel met keuzes heen te moeten. Ongeacht wat je ook kiest een receptionist krijgt die je vraagt waar het over gaat, je vervolgens verkeerd doorverbind waardoor je lekker bezig blijft. Vindt je het gek dat het telnr zo druk is. Wat nog het ergst is dat er na pak hem beet 35min wordt opgehangen als je net aan de beurt bent.

Had er laatst 1tje die hele tijd valse belofte's zat te maken, gaat die nog arrogant doen ook.
Klacht ingediend, dat heeft toch wel wat geholpen leek het.
Volgende week moet ik nog de grootste uitdaging aan, zorgen dat mijn vorige Planet mailadres weer eindelijk toegankelijk wordt.

• VFRRijder
Hmm, ik wist niet dat je 'm zelf ook kan resetten.....vraag het me af hoor.

Ik precies hetzelfde met het nieuwe pakket, maar ik heb meteen naar de facturatie afdeling gebeld dat ik NIET betaal voor het nieuwe pakket. Dat hebben ze genoteerd, en wanneer ik het laat terugstorten op m'n rekening moest ik nog een keer bellen. Ook meteen bij aangegeven dat ik de telefoon kosten terug wil hebben ( > 1,5 uur). En als ze me dan weer afsluiten ga ik gewoon naar UPC. Dat ga ik trouwens sowieso doen als ik morgen het pakket niet heb...dan zoeken ze het maar gewoon uit (liever niet hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Hoe lang wacht jij al dan ?

Ik heb sinds 9 Sept. een actieve HetNet verbinding, vandaag is de status gewijzigd naar afgerond op hun website. Zie dat ze ook de modem een nieuwere fw hebben gegegeven. Helaas krijg ik nog steeds dezelfde melding voor ITV ( foutcode 5, geen DSL signaal ) ook na een herstart van modem.

2de lijn heeft ook nog niet teruggebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Yippie schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 00:15:
Hoe lang wacht jij al dan ?

Ik heb sinds 9 Sept. een actieve HetNet verbinding, vandaag is de status gewijzigd naar afgerond op hun website. Zie dat ze ook de modem een nieuwere fw hebben gegegeven. Helaas krijg ik nog steeds dezelfde melding voor ITV ( foutcode 5, geen DSL signaal ) ook na een herstart van modem.

2de lijn heeft ook nog niet teruggebeld.
Weet je zeker dat je foutcode 5 hebt? Want die is van abonnement niet actief...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Ik wacht al vanaf 15 augustus (de dag van terugkomst vakantie). Ik zou vanaf vandaag aangesloten moeten zijn, kan het nog niet checken, maar volgens de sites (ipbcheck en de csc) is er vandaag nog niets veranderd. Zal er dus wel weer op neer komen dat er niets is.....dat gaat dus UPC betekenen........helaas. Maar goed....merk het wel als ik thuis kom, laat het hier wel even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Loekie schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:37:
[...]

Weet je zeker dat je foutcode 5 hebt? Want die is van abonnement niet actief...
"TV-Ontvanger of abbonement niet actief" om precies te zijn.

Zoals ik al aangaf in eerder post, heb ik heb abboneenr +pincode van vorig contract per ongeluk ingetikt. Er is alleen geen mogelijkheid om weer in dat scherm te komen, om alsnog de correcte data in te voeren ( wacht inmiddels al 2 dagen om daarover teruggebeld te worden ).

De brief van de huidige ISP n.l. HetNet bevat niet eens het abboneenr, deze velden zijn blank gelaten.
Nam dus aan dat het niet was veranderd t.o.v. van mijn vorige ITV contract icm Planet verbinding ( die ze per "ongeluk" hebben afgesloten 2 maanden geleden ).

Ga zelf wel weer bellen, volgens mijn moeten ze mijn decoder loskoppelen ( IP registratie even weggooien, zodat de decoder zich opnieuw aanmeld of iets dergelijks ). Wish me luck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Nou, mij zijn ze kwijt. Vandaag dus nog steeds geen ITV en de zogenaamde aanvraag blijkt nu weer een "nieuwe aansluiting aanvraag" wat dus niet gaat werken.

Helaas helaas, maar volgende week maar een UPC aansluiting aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
ZO even een update op mijn vorige post:

Kom 20 min geleden van de tel. na 1.5 uur.

Conclusie, nieuwe STB reageert niet zoals het zou moeten.
Er wordt nu een nieuwe opgestuurd.

Heb gevraagd of het mogelijk is om mijn "oude" Kreatel STB aan te sluiten.
HD zei dat het waarschijnlijk niet zou lukken, maar was ook wel benieuwd of het mogelijk was.

Zo gezegd, zo gedaan, en het werkt. Deze reageert wel op een reset, zodoende kon ik mijn nieuwe abbonnee gegevens invoeren, en ITV werkt nu naar behoren.

Zo kan ik mooi toch ervan gebruik maken totdat ik een nieuwe Motorola STB krijg.
Na aardig wat negatieve ervaringen met de HD, ben ik erg blij om te melden dat het ook anders kan, in erg positieve zin. HD medewerker was heel geduldig en behulpzaam, en heeft in mijn ogen al het mogelijke geprobeerd om mij te helpen.

[ Voor 0% gewijzigd door Yippie op 12-09-2008 22:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:28
ivm verhuizing moet ik een nieuwe TV aanbieder kiezen, de enige keuze lijkt digitenne of ziggo en Ziggo is erg duur!

Is het mogelijk om Interactieve TV van KPN te krijgen zonder internet van KPN?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Lisadr schreef op maandag 15 september 2008 @ 13:56:
ivm verhuizing moet ik een nieuwe TV aanbieder kiezen, de enige keuze lijkt digitenne of ziggo en Ziggo is erg duur!

Is het mogelijk om Interactieve TV van KPN te krijgen zonder internet van KPN?
Nee...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:28
Bedankt Loekie. Erg jammer dat Ziggo een monopolie heeft. Ze zijn erg duur! Maarja, zonder TV zitten is ook geen pretje.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 20:30
Ik zit eraan te denken om het pakket " Internet en Interactieve TV Extra" van KPN te nemen.

Ik ben helemaal nieuw in het 'interactieve tv' (ook in digitenne btw.) en wat ik me afvraag: je krijgt je tv via internet binnen (als ik het goed begrijp).

Hoe zit het dan met de snelheid? Wat als ik mijn pc ook aan het staan te downloaden, heeft dat invloed op elkaar?
Is voor mij toch wel een belangrijk issue..

Edit: daarnaast lijkt het mij dat tv via internet vaker plat kán liggen dan tv via satelliet.. of heb ik dat mis?

Graag tips / meningen / ervaringen a.u.b. :)

[ Voor 16% gewijzigd door aaajeetee op 15-09-2008 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Ik heb het pakket. Wat heb je zelf gedaan om ervaringen van anderen te vinden ?

Ligt het er vaker uit ? Lijkt me logisch, alleen als er probleem is bij je ISP
1x mee mee gemaakt tijdens de grote storing van KPN niet zo lang geleden.
Dat is sowieso het nadeel van Tripleplay, ligt het eruit, zit je gelijk zonder TV, internet en telefoon.

Ja werkt via Internet, nee heeft geen effect op je internet.
De bandbreedte voor TV is gereserveerd, dacht 4MB per stream, waarvan je er 2 krijgt, 1 voor opnemen. Daarbovenop krijg je nog internet bijv. 4MB.
Om deze reden moet je dus ADSL2 hebben.

Kwaliteit in vergelijking met Digitenne is veel beter, maar het is geen HD, satteliet is mooier.
In mijn mening ook beter dan de gewone kabel. Dit kan eventueel nog beter worden in de toekomst.

Als je meerdere tv's hebt in huis, kan je gratis max 3 smartcards krijgen voor Digitenne.
Wel moet je zelf de decoders kopen of tegen een gering bedrag huren.

Op de ITV decoder kan maar 1 TV namelijk.

Enige probleem wat ik heb meegemaakt, is dat als je een stopcontact op dezelfde groep in/uit schakelt er een kleine hapering plaatsvindt.

Verder ben ik tevreden, na het inmiddels sinds kort na de introductie te gebruiken. Kosten zijn ook relatief laag, wel vereist dat je dus Internet van KPN hebt. Werkt niet icm Telfort, wel icm Het Net. Voordeel daarvan is dat het per maand opzegbaar is.

[ Voor 22% gewijzigd door Yippie op 15-09-2008 21:29 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Yippie schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:25:
Ik heb het pakket. Wat heb je zelf gedaan om ervaringen van anderen te vinden ?

Ligt het er vaker uit ? Lijkt me logisch, alleen als er probleem is bij je ISP
1x mee mee gemaakt tijdens de grote storing van KPN niet zo lang geleden.

Ja werkt via Internet, nee heeft geen effect op je internet.
De bandbreedte voor TV is gereserveerd, vaak 4MB per stream, waarvan je er 2 krijgt, 1 voor opnemen. Daarbovenop krijg je nog internet bijv. 4MB.
Om deze reden moet je dus ADSL2 hebben.

Kwaliteit in vergelijking met Digitenne is veel beter, maar het is geen HD, satteliet is mooier.
In mijn mening ook beter dan de gewone kabel. Dit kan eventueel nog beter worden in de toekomst.

Als je meerdere tv's hebt in huis, kan je gratis max 3 smartcards krijgen voor Digitenne.
Wel moet je zelf de decoders kopen of tegen een gering bedrag huren.

Op de ITV decoder kan maar 1 TV namelijk.
Oké, dus dat internet abonnement wat erbij zit van 8mbps download, is dus eigenlijk 4 voor internet en 4 voor tv. Das wel even n**ierij :p

Edit: oh en ik ken niemand die dit pakket ook heeft, dus vandaar dat ik het hier even vraag.
Thnx iig :)

[ Voor 4% gewijzigd door aaajeetee op 15-09-2008 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
aaajeetee schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:18:
Ik zit eraan te denken om het pakket " Internet en Interactieve TV Extra" van KPN te nemen.

Ik ben helemaal nieuw in het 'interactieve tv' (ook in digitenne btw.) en wat ik me afvraag: je krijgt je tv via internet binnen (als ik het goed begrijp).

Hoe zit het dan met de snelheid? Wat als ik mijn pc ook aan het staan te downloaden, heeft dat invloed op elkaar?
Is voor mij toch wel een belangrijk issue..

Edit: daarnaast lijkt het mij dat tv via internet vaker plat kán liggen dan tv via satelliet.. of heb ik dat mis?
Je krijgt je TV signaal dan binnen via je telefoonlijntje, net als je internet, je sluit de ontvanger gewoon aan op je modem.

Qua beschikbaarheid, bij mij heef ITV er nooit uitgelegen, maar m'n internet ook niet, dus kan wel zeggen dat dat betrouwbaar is.

Over je snelheid, ja en nee. Neem je internet + ITV basis dan is je snelheid gegarandeerd (3 Mbit internet). Jij wilt extra, dan krijg je 8 Mbit internet, maar als je dan je ITV aan hebt EN je bent een signaal aan het opnemen dan zakt je internet geloof ik terug naar 3 Mbit, ben je enkel één zender aan het kijken dan zou je wel 8 Mbit moeten hebben.

Misschien heb ik het bij het laatste punt mis, maar geloof dat het zo werkte, kan het helaas niet testen omdat ik dus "afgesloten" ben van ITV. Hoop dat er deze week nog een oplossing van KPN komt anders ga ik echt naar de UPC (helaas helaas, want ITV vind ik een goed product).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Dank voor de informatie :)

• Yippie
Ik heb sinds een paar dagen nu wel een probleem.

Vandaag is de vervangende Motorola VIP1960 binnengekomen, keek op mijn oude Kreatel tot vandaag. Probleem is bij het zappen ( 3 seconde tussenpauze gemiddeld ) gaat die na 3 a 4 zenders op zwart. Krijg de melding geen signaal, na een minuut of zo pikt die het signaal weer op.

Gebeurt niet specifiek op drukke tijden of zo, maar gewoon altijd.

Voorheen heb ik hier nooit last van gehad icm een Siemens EB. Heb nu een Speedtouch, en aangezien het probleem zich op beide decoders voordoet verdacht ik de modem.

Heb gebeld eerder op de avond, net teruggebeld, probleem schijnt bekend te zijn, en wordt opgelost met een software update van de Speedtouch EB, zou 2 weken duren ongeveer.

Ben benieuwd, heb nu softwareversie 6.5.29.0.

Iemand anders hier ook last van ?

• VFRRijder
Kan je niet de Siemens aansluiten? Moet toch gewoon kunnen?

• Yippie
Zal ik morgen is proberen, heb hem nog niet teruggestuurd, officieel is die van KPN en moet die nog terug :o Iets in mij zei dat ik daar beter mee kon wachten.

Tevens werd het afgeraden door de HD, maar als ik erover nadenk zie ik niet in waarom.
Beide gebruiken @direct-adsl, terwijl ik eerst Planet had icm ITV en nu HetNet icm ITV.

ps: hoe staat het inmiddels met jou aanvraag ?

Update: inmiddels geprobeerd de Speedtouch om te wisselen met de Siemens EB.
Kreeg geen signaal, sluit weer de Speedtouch aan, geen DSL signaal, dus geen internet en geen ITV. :(

Alle aansluitingen nagelopen, kabels vervangen, niks helpt.
Gebeld met de HD, er was een landelijke storing blijkbaar vandaag, maar zou opgelost moeten zijn.
Ze hebben nu een ticket aangemaakt, maar kan wel paar dagen duren, ze gaan waarschijnlijk mij op een ouder type centrale aansluiten in de wijkverdeelkast, ik zou momenteel sinds deze aansluiting via HetNet aangesloten zijn op een nieuwe centrale, ISAM of iets dergelijks. Dit in verband met het feit dat ik bij Planet nooit problemen had. Zeker is dit nog niet, dat zal moeten blijken uit het belletje van de monteur een dezer dagen.

Beetje raar, en misschien gewoon toeval allemaal, want me modem was online voordat ik hem uitzette. Mocht je dit dus ook willen proberen, beter van niet totdat er uitsluitsel komt.

Zucht...had ik nou maar die gratis Digitenne smartcard opgevraagd, geen internet is 1 ding ( ben nu via N95 verbonden net als de afgelopen 2 maanden ) maar ook geen TV wordt wel erg saai.

[ Voor 66% gewijzigd door Yippie op 18-09-2008 19:49 . Reden: 9 ]

• VFRRijder
Nou, dat is dan slecht nieuws maar dit kan bijna niet komen door het omwisselen van de modem. Overigens had ik vanmiddag ook last dat ik geen internet had, maar inmiddels wel weer.

Mijn status, gisteren te horen gekregen dat er iets ging gebeuren, vanochtend gebeld door een medewerker van KPN (iemand die WEL weet hoe het technisch zit!!) en die had geprobeerd om profiel in te laden voor 12 mbit, maar dat lukte niet, modem moest omgewisseld worden. Dus, om 11:30 stond er al een monteur voor de deur met een nieuwe modem (ook de Thompson). (overigens deed na het omzetten van de Siemens naar de Thompsen m'n internet het meteen op de nieuwe modem, daarom lijkt het me dat dit bij jou niet het probleem moet geven waardoor je nu geen internet meer hebt).

Monteur gebeld naar KPN en hop, meteen zat het 12mbit profiel erin. Echter nu nog het probleem om m'n account weer actief te krijgen, maar daar gaan ze mee aan de slag.

Zo zie je dat er, ook al lijkt het soms van niet, zeker goed helpende mensen binnen KPN zitten. Echter jammer dat je vaak blijft hangen op de 1e lijn die "even een nieuwe aanvraag" doen waardoor juist meer problemen komen.

Dus we zijn er nog niet, maar heb er opzich wel weer vertrouwen in als deze mensen me blijven helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Laten we het maar op vette pech houden inderdaad.
Wel goed dat er bij jou nu ook positieve voortgang is.

En mijn oude account actief krijgen, dat is ook waar ik nog mee bezig ben, eerst maar is zorgen dat alles werkt, vanaf aankomende week zouden ze mijn account moeten kunnen koppelen.

• VFRRijder
Yippie schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 01:36:
Laten we het maar op vette pech houden inderdaad.
Wel goed dat er bij jou nu ook positieve voortgang is.

En mijn oude account actief krijgen, dat is ook waar ik nog mee bezig ben, eerst maar is zorgen dat alles werkt, vanaf aankomende week zouden ze mijn account moeten kunnen koppelen.
Het positieve ligt nu ook alweer een week stil (voor mij merkbaar dan). Modem is nog steeds op de goede snelheid, maar nog steeds geen ITV.

Bij jou nu wel weer alles OK?

• Tha_Spike_1981
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-06-2022
Vraagje? Ik heb nog de oude reciever. Morgen krijg ik een full hd tv en vroeg me af hoe ik aan de nieuwe reciever kan komen? Is die te koop?

• VFRRijder
Tha_Spike_1981 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 19:55:
Vraagje? Ik heb nog de oude reciever. Morgen krijg ik een full hd tv en vroeg me af hoe ik aan de nieuwe reciever kan komen? Is die te koop?
Nee, is niet te koop, verder zal je er ook nog niet heel veel mee opschieten denk ik. Het enige wat je kan gebruiken is de HDMI aansluiting ipv de SCART, maar het is niet opeens HD ofzo. En of je hier zoveel tussen zal merken weet ik niet.

• Yippie
VFRRijder schreef op woensdag 24 september 2008 @ 19:41:
[...]
Bij jou nu wel weer alles OK?
Ben nu eindelijk tevreden, maar dat was wel anders tot afgelopen Zondagnacht, na een storing afgelopen Donderdag, zat ik weer zonder. Postieve nieuws is dat sinds internet werkt, de haperingen cq. timeout die ik constant kreeg en wat steeds erger werd ook weg zijn nu.

Officieel staat de call nog open en ben benieuwd wat het nu was.
Nadat ik had aangegeven nooit problemen gehad te hebben in het verleden met Planet icm ITV, zeiden ze dat ze me op de oude ISAM zouden aansluiten in de centrale. Of dit dus de oplossing is, kan ik nog niet beslissen.

Mbt oude Planet mailaccount, afgelopen Maandag gebeld, moet nu Vrijdag weer terugbellen.
Blijkt dat de medewerker die ik daarvoor had gesproken, het juiste form had in gevuld, maar doorgezet naar de verkeerde afdeling. Is nu dus opnieuw gedaan. Dit om nu eindelijk sinds 5 Sept. administratief mijn huidige HetNet account op voltooid te zetten.

Pas als dat gedaan is, kunnen ze mijn oude mailaccount koppelen.
Het is een lange weg, maar einde lijkt wel eindelijk in zicht.

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Nou, mijn momentje van klagen...

Sinds een aantal maand ITV icm Planet Internet (geen telefonie). We hebben al vaak problemen gehad (ISDN modem ontvangen ipv analoog, defecte tv-decoder, etc). Vorige week donderdag begonnen alle TV zenders te haperen. Decoder uit/aan, firmware geupdate, uit/aan, niets hielp en 't internet bleef wel werken.
Uit wanhoop 't modem maar gereboot om te kijken of het TV probleem daarmee opgelost zou zijn.

Niet dus.
Alles wat 't modem deed was een "power" lampje geven, verder niets (5min gewacht, vol verbazing). Alle kabels (telefoon + 4x UTP) er uit, nogmaals een reboot... Nog alleen een powerlampje. Toen een factory reset gegeven (30sec met paperclip achter op 't modem), niets bracht hem terug tot leven.

Ik de telefoon in, kijken of de helpdesk me verder kon helpen. Na 2x doorverbonden te zijn en het verhaal dus 2x uitgelegd te hebben kreeg ik een derde persoon aan de telefoon die redelijk bereid was mij te helpen. Na 45minuten van testen was het hem ook ein-de-lijk duidelijk dat er een probleem was buiten kunnen van de telefonische helpdesk. Maar hij wou niet geleven dat het het modem was. Nu zou hij een monteur sturen (dezelfde dag nog! *O*) die helaas niet op kwam dagen (:() omdat hij dacht dat het telefonisch af kon..... Ooohh nee he. Uiteraard was ik er zelf toen niet en heeft hij mijn vader wijs gemaakt dat er in Amsterdam een printplaat stuk was waardoor ons modem niet op wou starten (FFS). Hij kon het niet repareren omdat er meerdere klanten opzaten die dan downtime zouden krijgen. "We zouden het dus een aantal dagen zonder Internet en TV moeten doen." was letterlijk wat hij gezegt heeft. WHAT THE HACK?!
Een dag later bedacht ik me ineens dat ik nog een oud ExperiaBox modem had liggen, van voor het Interactieve TV pakket, dus die aangesloten.

Et voila, internet!
Helaas deed de TV hetzelfde als voorheen, stotteren en stoten (1FPS) maar we konden weer emailen en telebankieren.
Gelijk maar weer de telefoon in, na twee keer doorverbonden te zijn (again, zonder melding of enige reden) kreeg ik na meer dan 30 minuten iemand aan de telefoon die mijn verhaal geloofde. Hij zou een modem op laten sturen die woensdag, uiterlijk donderdag binnen zou moeten zijn. Helaas moest hij me wel doorverbinden naar een andere lijn omdat hij niet gemachtigd zou zijn. Na een goede 10 minuten en wéér het volledige verhaal gedaan te hebben zou hij nog even wat gegevens noteren, "blijft u aan de lijn, u wordt zsm geholpen" :? |:(
Wéééér doorverbonden! Weer bijna 10 minuten later krijg ik zijn collega aan de telefoon: "Wat kan ik voor u doen?" [klantgegevens + bij lezen + verhaal]. Toen vertelde hij me dat het modem al toegestuurd is en dat ik hem niet meer nodig had... Toen had ik het idee al dat er waarschijnlijk weer wat mis zou gaan, maar vol goede hoop gewacht tot vanavond 17:30 of er een modem geleverd zou zijn wat natuurlijk niet het geval was.

Voor 't eten begonnen met bellen, 1:15 uur later klaar: Het modem was niet toegestuurd. Ik wordt hier zo moe van he, het enige wat ze (3x doorverbonden) me konden vertellen dat het allemaal "wat vaag gegaan is".
Blijkt dat het protocol is dat op het moment dat de opdracht wat moeilijk of ingewikkeld is de klant direct doorverbonden moet worden om tijd te besparen in de hoop dat de ander het wel zou snappen 8)7

Om een (zeer) lang verhaal kort te maken, hij heeft nu aangegeven nu wél een modem te laten versturen en dat we moeten bellen als hij binnen is. Dan kunnen ze ons wat tegemoed komen in telefoonkosten e.d. (Toch al gauw €1,50, *sigh*). In ieder geval tot maandag dus weer geen TV, gelukkig wel internet op 't oude modem...

Wat mij het meest tegen zit is het volgende:
  • Doorverbonden worden zonder er ook maar enige melding van te geven, vaak langer dan 10min in de wacht.
  • Onderling hebben ze géén benul wat er besproken is/wordt. Zo mag je doodleuk nogmaals je klantgegevens geven, wachten tot op de hoogte is, je verhaal doen om doodleuk wéér doorverbonden te worden.
  • Ze blijven protocollen doorwerken, ook als je ze vraagt 't alfabet op te lezen zullen ze eerst vragen 't modem te resetten (om vervolgens doorverbonden te worden).
  • Beloven een monteur te sturen die vervolgens een uur te laat belt dat hij niet op komt dagen. Mijn ouders zijn er voor thuisgebleven.
Ik heb echt he-le-maal genoeg van die gasten :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Neejoh schreef op donderdag 25 september 2008 @ 19:29:
Nou, mijn momentje van klagen...

Sinds een aantal maand ITV icm Planet Internet (geen telefonie). We hebben al vaak problemen gehad (ISDN modem ontvangen ipv analoog, defecte tv-decoder, etc). Vorige week donderdag begonnen alle TV zenders te haperen. Decoder uit/aan, firmware geupdate, uit/aan, niets hielp en 't internet bleef wel werken.
Uit wanhoop 't modem maar gereboot om te kijken of het TV probleem daarmee opgelost zou zijn.

Niet dus.
Alles wat 't modem deed was een "power" lampje geven, verder niets (5min gewacht, vol verbazing). Alle kabels (telefoon + 4x UTP) er uit, nogmaals een reboot... Nog alleen een powerlampje. Toen een factory reset gegeven (30sec met paperclip achter op 't modem), niets bracht hem terug tot leven.
Exact wat ik dus had, maar was jou is niet verteld dat er die Donderdag dus een storing was ?
Wat ik ook raar vind, is dat bij jou internet wel werkte met een oude EB, bij mij deed die niks.
Ben wel blij voor jou hoor, ik zat 4 volle dagen zonder Internet en TV.

Nog een update van mijn kant, had opeens vandaag weer last van haperingen, en timeout's bij zappen.
Modem cold boot gegeven en nu weer prima. Mag toch hopen dat dit niet om de zoveel dagen hoeft.
Vrijdag is bellen om te weten of het probleem nu is opgelost zodat ze me kunnen vertellen wat de oplossing nou was, en dat gehaper zou dus opgelost moeten worden met een FW update van de modem die we snel zouden moeten verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Ik heb ze nu tot woensdag de tijd gegeven om m'n signaal terug te geven. Heb ik dan nog steeds geen TV signaal dan stop ik er mee....dan maar naar UPC, maar alles beter dan het gezeur dat ik nu de hele tijd heb!

Update:
Lag een brief van KPN in de bus, nieuwe gegevens voor ITV. Deze ingevoerd en m'n decoder accepteerde ze, nu alleen nog even een "zender tijdelijk niet beschikbaar", maar ik ga er vanuit dat dat probleem wel zal verdwijnen. Wie weet gaat het dan nog lukken, en dan is dat aan de paar mensen bij KPN te danken! Ik houd jullie op de hoogte.

[ Voor 45% gewijzigd door VFRRijder op 26-09-2008 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ vfrrijder, ik neem aan dat je de decoder even gereset hebt en de nieuwste software hebt laten ophalen, dan zou hij de zenders moeten pakken :)

Oke , ik heb het volgende probleem, cq advies nodig !

Ik heb op de 1e verdieping mijn experiabox staan, 2 kabels naar de computer toe en 1 naar de decoder van de tv ! Werkt prima , niks mis mee !

Echter willen we de tv naar de begane grond verhuizen , maar dan zit ik dat ik door het beton heen moet om de ethernetkabels weer naar de computers te brengen (mijn telefoonlijn ging net door een piepsmal gat naast de leiding )

Ik kwam op het briljante idee om een home plug te gaan gebruiken, dus , vanuit de experia box kabel in de homeplug steken, deze in het stopcontact,

Beneden homeplug 2 in stopcontact steken en daarvandaan ethernet kabel naar de decoder toe !

voila theoretisch zou dat moeten werken,

Alleen de dozen bij KPN Helpdesk verwezen me door naar de primafoon ... die waren technischer zeiden ze me .....

Ik heb een homeplug van aelecto op het oog

# Draadloos internet via het lichtnet
# tot 200 Mbps data snelheid
# Plug and Play
# Draadloos, dus geen kabels en bedrading installeren
# Eenvoudig delen van centraal opgeslagen data of een printer
# Eenvoudig internet op elke kamer/kantoor mogelijk
# Multi-user gaming over het netwerk
# Besturingssysteem onafhankelijk
# Geschikt voor triple play
# Geschikt voor video streaming
# Bereik van 200 meter

zijn er ervaringen met dit soort apperaten van gebruikers hier en zijn er nog eventuele valkuilen ?

Alvast bedankt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 19:57:
@ vfrrijder, ik neem aan dat je de decoder even gereset hebt en de nieuwste software hebt laten ophalen, dan zou hij de zenders moeten pakken :)
Hmmm, ik moest opnieuw m'n account etc invoeren, maar ik heb verder geen echte reset ofzo gedaan, maar hij haalt toch automatisch de nieuwste software op? (m'n ontvangers hebben dus ook al vanaf +/- 1 augustus uitgestaan)

Wat ik dus wel kan is uitzending gemist kijken, ook videoland is geen probleem, alleen live tv wil dus nog niet. Zou dit niet gewoon nog een vergeten vinkje bij KPN kunnen zijn?

Over die homeplug, ik zou het niet weten, kan op het ITV forum ook niet direct vinden of iemand hier gebruik van maakt. Als die dingen nog een beetje te betalen zijn kan je de gok nemen. Maar aan de andere kant, de ITV tuners werken ook gewoon als deze aan een hub hangen (die dan direct aan de modem hangt). Dit heb ik zelf om het signaal naar m'n tweede tuner door te kunnen geven.

[ Voor 3% gewijzigd door VFRRijder op 26-09-2008 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat je kan proberen (hielp bij mij ook , werkte ook zeg maar 75 % van de box (en al tijden geen problemen meer gelukkig )

is gewoon even de decoder uit zetten , , dan hardwarematig aan doen en op de rode knop drukken, dan kiezen voor nieuwste software ophalen , en dan heb je na een aantal minuten de boel geupdate ! , kan nooit kwaad om te proberen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 22:08:
wat je kan proberen (hielp bij mij ook , werkte ook zeg maar 75 % van de box (en al tijden geen problemen meer gelukkig )

is gewoon even de decoder uit zetten , , dan hardwarematig aan doen en op de rode knop drukken, dan kiezen voor nieuwste software ophalen , en dan heb je na een aantal minuten de boel geupdate ! , kan nooit kwaad om te proberen .
Dit had ik net geprobeerd, maar nu is ie even het hoekie om :). Krijg nu de hele tijd FOUT 21, mislukt om software op te halen. Dan gaat ie opnieuw opstarten maar komt ie weer met die fout. Misschien kan het zijn dat de KPN server even offline is (administratieve systeem is ook in onderhoud) dus probeer het morgen nog even. Anders kan ik weer gaan bellen dat m'n tuner stuk is, gelukkig doen ze daar nooit zo moeilijk over.

Trouwens, hoe kan je eigenlijk je exacte software versie zien? In het menu zag ik bovenaan 1.38 staan, maar dit is volgens mij niet de software. Want ik lees op andere plaatsen dat het een veel langer getal is, 3.70.470 of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
VFRRijder schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 22:21:
[...]
Trouwens, hoe kan je eigenlijk je exacte software versie zien? In het menu zag ik bovenaan 1.38 staan, maar dit is volgens mij niet de software. Want ik lees op andere plaatsen dat het een veel langer getal is, 3.70.470 of iets dergelijks.
Over welke type STB hebben we het ?

Op mijn Motorola VIP1960 heb ik het volgende:

RBL Versie 1.7
Firmware Versie 2.20

Hoe je dit kunt zien ? ( tevens geforceerd updaten indien nodig, of andere problemen bijv. mislukte update )

Zet hem helemaal uit, en houdt nadat je hem aan hebt gezet de Menu toets ingedrukt, dan kom je inhet Firmware Configuratie Menu

Ga naar Verwijderen Software, bevestig
Dan Terug naar Fabrieksinstellingen.

Dan Sluiten, Opnieuw starten..
Vervolgens gaat die dan alles opnieuw downloaden & installeren.

Nog een tip, als je het IP etc wil weten, toets vanaf cold boot op de Aan/Uit voor je STB knop op je AB.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 19:57:

Oke , ik heb het volgende probleem, cq advies nodig !

Heel verhaal over EB op 1e verdieping en homeplug
Als je ISRA op BG zit, daar EB installeren, dan vervolgens kabel naar STB. Homeplug kan werken, maar kan ook enorm vage problemen opleveren. De helpdesk ondersteunt deze opstelling ook niet. Een switch of HUB(geen router) tussen EB levert geen probleem op.

specs

• VFRRijder
Yippie schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 22:31:
[...]

Over welke type STB hebben we het ?

Op mijn Motorola VIP1960 heb ik het volgende:

RBL Versie 1.7
Firmware Versie 2.20

Hoe je dit kunt zien ? ( tevens geforceerd updaten indien nodig, of andere problemen bijv. mislukte update )

Zet hem helemaal uit, en houdt nadat je hem aan hebt gezet de Menu toets ingedrukt, dan kom je inhet Firmware Configuratie Menu

Ga naar Verwijderen Software, bevestig
Dan Terug naar Fabrieksinstellingen.

Dan Sluiten, Opnieuw starten..
Vervolgens gaat die dan alles opnieuw downloaden & installeren.

Nog een tip, als je het IP etc wil weten, toets vanaf cold boot op de Aan/Uit voor je STB knop op je AB.
Succes
Ik heb de 1760 en daar werkt het toch anders zo te zien. Kan ook niet kiezen voor fabrieksinstellingen. Hij blijft nog steeds zeuren om die software, denk dat ik daarvoor KPN maar even ga bellen.

Update:
KPN helpdesk gebeld, alles is technisch in orde, maar administratief ben ik volledig afgesloten??? Na ja, snap je ook niets meer van. Ik zou ook geen internet meer hebben (uhhh, hoe type ik dit dan?). Maar goed, even volgende week afwachten, het is toch al een puinhoop.

[ Voor 12% gewijzigd door VFRRijder op 27-09-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiral
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
VFRRijder schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 09:15:
[...]
Ik heb de 1760 en daar werkt het toch anders zo te zien. Kan ook niet kiezen voor fabrieksinstellingen. Hij blijft nog steeds zeuren om die software, denk dat ik daarvoor KPN maar even ga bellen.
Voor je software versie op de 1760: Je drukt op 'Menu' daarna ga je naar 'Instellingen' vult je pincode in én daarna druk je op de groene knop.

[ Voor 1% gewijzigd door Spiral op 28-09-2008 12:02 . Reden: 1760 ]

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Yippie schreef op woensdag 24 september 2008 @ 21:00:
[...]
Mbt oude Planet mailaccount, afgelopen Maandag gebeld, moet nu Vrijdag weer terugbellen.
Blijkt dat de medewerker die ik daarvoor had gesproken, het juiste form had in gevuld, maar doorgezet naar de verkeerde afdeling. Is nu dus opnieuw gedaan. Dit om nu eindelijk sinds 5 Sept. administratief mijn huidige HetNet account op voltooid te zetten.

Pas als dat gedaan is, kunnen ze mijn oude mailaccount koppelen.
Het is een lange weg, maar einde lijkt wel eindelijk in zicht.
Vandaag weer gebeld, eindelijk is de mijn gegevens omgeving in CSC Maranello geupdate dus zouden ze nu eindelijk mijn email kunnen heractiveren. Gebeld , na in de wacht te staan, werd ik door gestuurd naar 0900-1407

Hier een erg vriendelijke en behulpzame jongeman gesproken, die wel met schokkend nieuws kwam.
Mijn oude mailadres is niet te koppelen aan mijn huidige account. Bij een directe opzegging ( was dus bij mij het geval ) kan dat dus niet. En emailaliassen vallen er sowieso niet onder, al zou het kunnen. Ik heb geen reden te twijfelen aan deze info, maar ben verbijsterd dat ik 3 maanden aan het lijntje ben gehouden, nadat ik door hun schuld ten onrechte direct ben afgesloten.

Ik ben van plan flink de pen in te klimmen en dit te escaleren binnen KPN want dit pik ik dus echt niet.
Ik krijg er niet mijn mailadres mee terug, maar enige voldoening moet wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Van mijn kant ook weer een update.

Ik kan dus vanaf vrijdag programma gemist kijken en films bestellen en kijken. Ook kan ik alle info van m'n account bekijken binnen de tuner, maar ik kon dus nog geen "live" tv kiijken.

Valt er gisteren een factuur in m'n mailbox met, jawel, vanaf 26 september ITV. En zaterdag hadden ze nog gezegd dat ik helemaal geen abonnement heb? Dus, ik weer bellen (gelukkig 1 cent p.m.), lang gesproken en nu vonden ze wel een abonnement. Ook vonden ze het vreemd dat ik eigenlijk alles kon behalve het daadwerkelijk tv kijken (en software updaten ook niet). Nu denken ze dus dat er misschien technisch iets niet goed is. Naja, ticket aan laten maken en hopen dat ik snel geholpen ben.

Verbaast me zelf dat ik zoveel geduld heb, maar de grens komt nu in zicht, als ik eind volgende week nog steeds niets heb ga ik m'n volledige abonnement gewoon lekker terug boeken, gaan ze het maar uitzoeken.....wat willen ze doen, me "afsluiten" :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik heb als ik iets download last dat de TV eruit vliegt (Haperen, stotteren, plopjes).
Ik heb een 6MBit IPB bellen + iTV van KPN. Hebben meer mensen hier last van?
Het is ook pas sinds een weekje. Downloadsnelheid was altijd een kleine 600 nu haal ik 740. Lijkt me dat hij ook een stuk iTV bandbreedte opvreet. KPN bellen of is dit zelf te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
RedHat schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:09:
Ik heb als ik iets download last dat de TV eruit vliegt (Haperen, stotteren, plopjes).
Ik heb een 6MBit IPB bellen + iTV van KPN. Hebben meer mensen hier last van?
Het is ook pas sinds een weekje. Downloadsnelheid was altijd een kleine 600 nu haal ik 740. Lijkt me dat hij ook een stuk iTV bandbreedte opvreet. KPN bellen of is dit zelf te verhelpen?
Standaard dingen: Splitter weg, ISRA-EB < 1m, reset EB, als het daarna nog optreed is een belletje naar de HD nodig. In principe is prioriteit als volgt: eerst telefonie, dan TV, dan internet.
Wat is er het laatst bijgekomen, hogere snelheid of TV? Welke EB heb je?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ik heb zo'n grote Siemens EB.
De splitters heb ik bij het verhuizen allemaal weggehaald (Was niet meer nodig omdat KPN volledig digitaal was).

Tuner (de zwarte van Motorola volgens mij) gewoon via UTP kabel op EB aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
RedHat schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:20:
Ik heb zo'n grote Siemens EB.
De splitters heb ik bij het verhuizen allemaal weggehaald (Was niet meer nodig omdat KPN volledig digitaal was).

Tuner (de zwarte van Motorola volgens mij) gewoon via UTP kabel op EB aangesloten.
De afstand ISRA-EB is ook < 1m? En is ITV er het laatst bij gekomen? of de verhoging van de snelheid?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
iTV is er het laatste bijgekomen.

Er gaat een stekker uit de muur naar de telefoon, en van de telefoon naar de EB. Beide zijn niet super lang.

[ Voor 35% gewijzigd door RedHat op 01-10-2008 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TromboneFreakus
  • Laatst online: 01-08-2023
Ik overweeg Interactieve TV van KPN omdat ik UPC helemaal zat ben. Nu heb ik de site van KPN al flink bekeken en een aardig beeld van wat het is en hoe het werkt.

Een ding snap ik alleen niet en hier kunnen jullie wellicht helderheid over geven. Als ik het goed begrijp moet die decoder voor de TV aangesloten worden op het ADSL-modem. Op dit moment heb ik geen telefoon (of ADSL), maar ik zie wel een (oude) telefoonaansluiting in de meterkast van de gang zitten. Daar zal dus het ADSL-modem wel geplaatst worden als ik het product zou bestellen.

Als ik het goed begrijp betekent dit dus dat ik voor digitale tv een ethernetkabel van die meterkast naar de tv zou moeten aanleggen. Dat is hoogst onpraktisch, nu dat - zeker als ik het netjes zou wegwerken - een ontzettend lange kabel moet zijn.

Bovendien heb ik de indruk dat bij veel meer mensen de telefoonaansluiting niet dicht bij de televisie zit. Daarom vraag ik me dus ook af of ik dit wel goed begrijp, want het zou voor al die mensen een hoogst onpraktisch iets zijn en een waanzinnig slecht verkoopargument voor KPN.

Ik begrijp het dus vast niet goed. Vandaar de vraag: hoe gaat dit in de praktijk bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
RedHat schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:16:
iTV is er het laatste bijgekomen.

Er gaat een stekker uit de muur naar de telefoon, en van de telefoon naar de EB. Beide zijn niet super lang.
Hnmmm, zolang je afstand tussen ISRA('muur' naar ik aanneem) maar zo kort mogelijk is en de standaard kabel gebruikt wordt, moet dat geen probleem opleveren. De hogere snelheden die nu aangeboden worden leveren wel een instabiele lijn op wellicht dat je daar tegen aan loopt, mischien is een andere EB een oplossing. Ik zou de HD bellen en dit probleem voorleggen, wellicht kunnen ze een meting laten starten v.w.b. lijnsnelheid.

@TromboneFreakus: De afstand tussen EB(modem) en ISRA(tel aansluiting) dient zo kort mogelijk te zijn om de snelheid van ADSL voldoende te laten zijn voor ITV, de afstand van EB tot STB kan rustig 50 meter zijn. Zo groot is je woonkamer vast niet ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Loekie op 05-10-2008 23:18 ]

specs

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.