KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 232.536 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiezel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:34
Na een zoek actie op de KPN FAQ kreeg ik dit:

-------------------------------------
Interactieve TV, iTV Tuner Motorola 1960, aansluiten via HDMI
Antwoord:
Als de iTV Tuner Motorola 1960 is aangesloten met de HDMI stekker en kabel, dan worden de signalen niet doorgegeven in de standby stand. De tuner moet worden aangezet om de signalen van bij voorbeeld de videorecorder of de dvd speler door te geven aan de tv.
Interactieve TV, ondersteuning HDTV

Antwoord:
De iTV Tuner Kreatel 1760 voor Interactieve TV die door KPN tot medio april 2008 werd aangeboden, ondersteunt geen HDTV.

De iTV Tuner Motorola 1960 voor Interactieve TV die door KPN wordt aangeboden vanaf medio april 2008, ondersteunt wel HDTV. Deze heeft ook een HDMI aansluiting.

HDTV is een nieuwe technologie voor TV. Programma's die met de HDTV-standaard worden uitgezonden bieden een betere kwaliteit (meer beeldlijnen en meer kleuren).
---------------------------------------------
Medio April dus :D
nu nog ff wachten tot KPN het officieel bevestigd...

technische specs

-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag (e-mail) aan KPN:
Ik overweeg om Interactieve TV aan te schaffen. Welke settopbox krijg ik dan?
Antwoord:
Het e-mailcenter beschikt niet over de gevraagde informatie, waarvoor onze excuses.
Onze telefonische klantenservice kan direct reageren op uw vragen en opmerkingen.
Hiervoor verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met de telefonische ingang van onze Klantenservice via het nummer 0900-0244, EUR 0,10 per minuut (maandag t/m zondag van 08.00u tot 22.00u).
Ondernomen actie:
De klantenservice opgebeld. De medewerker wist van niks. Na ruggespraak met een andere Interactieve TV expert, was het antwoord: Er is alleen de witte settopbox, zoals bij de Primafoon te zien is.

Conclusie:
Gelukkig is dit forum er, waardoor men via toch de gewenste informatie krijgt.
Blijft de vraag: Wat wordt er nou door KPN geleverd?
Nog maar een maandje wachten met bestellen. Eerst zien (in de Primafoonwinkel) dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds Woensdag Interactieve TV. Heb de Kreatel 1760 ontvangen
Installatie was simpel alleen de afstandsbedienig is niet makkelijk in testellen(2 knopjes gelijk indrukken),maar het is gelukt.
Heb het volgende probleem,de tv en tvontvanger zet ik aan en uit via afstandsbediening ( stanbystand). Als ik de Tv en Tv ontvanger aanzet krijg ik wel de mededeling de Tv ontvanger gaat opstarten maar krijg ik een blauw scherm en geen beeld.
Als ik dan de stroom erafhaal en daarna weer aanzet via de schakelaar aan de achterkant gaat de Tv ontvanger wel opstarten en werkt alles goed.
Is er iemand die ook deze ervaringen heeft en een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een hele poos bezig gweest op het i-tv forum zelf duidelijkheid te krijgen over de uitgifte van de nieuwe stb van motorola, een handjevol gebruikers en ikzelf vinden het ronduit belachelijk dat de nieuwe stb alleen voor de nieuwe gebruikers werd gepresenteert en niet voor de bestaande klant (geen koop geen huur) de helpdesk melde weer wel dat indien de kreatel 1760 kaduk ging deze werd omgewisselt naar de nieuwe stb. Maar daar wist de mod van i-tv snel een stok voor te steken door nieuwe instructies richting de hd te mieteren.

De nieuwe intructies zijn dat eerst de oude voorraad wordt opgemaakt en dan wordt eraan de motorola begonnen. Vind het zelf puist belachelijk dat zo`n ding wordt gelanceert maar feitelijk kan niemand eraan komen. Hadden ze beter dat ding verborgen kunnen houden totdat die berg kreatelletjes op waren.

Tevens gaat het gerucht hard dat nieuwe gebruikers die i-tv bestellen geen NIEUWE kreatel krijgen maar gewoon een gereviseerde, Het is algemeen bekend dat de 1760 met bergen terug komt vanwege dat harde schijf probleem. In het service centre wordt er wat software aangepast, ding leeg gehaalt, indien echt nodig nieuwe harde schijf in gemieterd en weer de markt opgeduwt. dus raak die berg kreatelletjes dan wel op?

Ikzelf iriteer mij mateloos aan deze opstelling en met mate aan de houding tegenover bestaande klanten. De mod van het i-tv forum deed nog een ludieke actie om de rest nog wat meer in te peperen door een foto in zijn profiel te plaatsen van de nieuwe motorola...op zijn minst kinderachtig.

Groet Marcel.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
Tevens gaat het gerucht hard dat nieuwe gebruikers die i-tv bestellen geen NIEUWE kreatel krijgen maar gewoon een gereviseerde
Marcel pls .. stick to facts en stop met die verzinsels als het niet gaat zoals jij wilt ?

Ik heb nou mijn 4e NIEUWE vervanger staan. er is je al gemeldt dat nieuwe klanten erst de neiuwe STB krijgen en de oude eerst ter vervanging naar bestaande gaat.

Sprookjes schrijven is een ander Forum, hou het bij de feiten, heeft de rest er ook wat aan

Oh en de ludieke actie van de Mod op het andere forum dat ie toch ging vragen of er wat te regelen is voor de bestaande klanten vergeet je voor het gemak maar ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiezel
har0 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 08:40:
[...]

Marcel pls .. stick to facts en stop met die verzinsels als het niet gaat zoals jij wilt ?

Ik heb nou mijn 4e NIEUWE vervanger staan. er is je al gemeldt dat nieuwe klanten erst de neiuwe STB krijgen en de oude eerst ter vervanging naar bestaande gaat.

Sprookjes schrijven is een ander Forum, hou het bij de feiten, heeft de rest er ook wat aan

Oh en de ludieke actie van de Mod op het andere forum dat ie toch ging vragen of er wat te regelen is voor de bestaande klanten vergeet je voor het gemak maar ? 8)7
Als je het toch over facts hebt; waarom wil KPN dan niet officieel bevestigen dat als je nu overstapt dat je een 1960 krijgt? tenminste mijn ervaring...

-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
de bekende dingen (vooral voor Marcel) staan boven, KPN mag de rest doen, is niet een brilliante actie, maar vuilspuwen om niks in 3 fora liet me mijn pass weer opzoeken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

har0 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 08:40:
[...]

Dat doe ik ook, zal het nog sterker voor je neerzettn, een goeie vriend van mij werkt op de reperatie afdeling van kpn en dus WEET ik dat een nieuwe NIET nieuw is maar gewoon gereviseert. Buiten dat, je babelt je zelf tegen want ok de mod van i-tv BEKENT dat bij het omwisselen er een gereviseerde wordt gestuurt, dus als jij denk dat je een nieuwe hebt staan moet je toch een wakker worden vriend 8)7

De mod heeft helemaal NIETS geregelt voor bestaande klanten, hij heeft en balletje opgegooid en is door een groepje potlootlikkers met de staart tussen de benen weer terug gestuurt met niets.

Het gaat ook om het waarom? 30 keer om gevraagt en 30 keer een ontwijkend antwoordt, Ik ben zeker niet de enigste die dit een beetje dwars zit.

Groet Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
Jah vast, en mijn tante heeft een kennis die zijn zus haar vriend die kent iemand ...
Om de vrede op 2 fora te bewaren doe ik ook hier als op "jou" IPB forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

har0 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 20:00:
Jah vast, en mijn tante heeft een kennis die zijn zus haar vriend die kent iemand ...
Om de vrede op 2 fora te bewaren doe ik ook hier als op "jou" IPB forum.
Ja, ja, ja en jij staat als eerst in de rij als het wel lukt, pffff

Groet Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:43
Dit gaat de verkeerde kant op jongens. Bewaar dit soort discussies s.v.p. voor MSN ofzo want het gaat helemaal aan het daadwerkelijke onderwerp in dit topic voorbij :/.
En leer 'ns een beetje Nederlands, want dit lijkt echt helemaal nergens op. Ik word er scheel van ...

Weet iemand al iets over de IPTV-diensten op KPN Glasnet? Ik ben, zeker i.c.m. de tuner die ook een HDMI-aansluiting heeft en HDTV ondersteunt, zeer geïnteresseerd in IPTV op KPN Glasnet :). Vanaf begin 2009 zal de publieke omroep voor zover ik heb begrepen ook gaan starten met uitzendingen in HD-formaat, dus ik wacht in spanning af :).

http://www.hdtvnieuws.nl/...er-op-hdtv-in-begin-2009/

[ Voor 18% gewijzigd door Wouter! op 17-04-2008 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter! schreef op donderdag 17 april 2008 @ 20:31:
Weet iemand al iets over de IPTV-diensten op KPN Glasnet? Ik ben, zeker i.c.m. de tuner die ook een HDMI-aansluiting heeft en HDTV ondersteunt, zeer geïnteresseerd in IPTV op KPN Glasnet :). Vanaf begin 2009 zal de publieke omroep voor zover ik heb begrepen ook gaan starten met uitzendingen in HD-formaat, dus ik wacht in spanning af :).
Ik heb i-tv via glasnet van KPN. Het werkt nu eindelijk prima op 2 TV's..... maar er zit niks extra's bij t.o.v. "normale" i-tv gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter! schreef op donderdag 17 april 2008 @ 20:31:

http://www.hdtvnieuws.nl/...er-op-hdtv-in-begin-2009/
Of kpn zal gana mee doen volgend jaar met hdtv is afwachten. Ik denk van wel want de concurentie is groot op het gebied van hdtv. De kabelaars zijn al "iets" verder hiermee, zo bied (ik dacht) casema al een pakket aan voor 13 euro per maand waarin 6 hd kanalen zitten verwerkt.

Kpn heeft natuurlijk ook meer te maken met bandbreedte problemen, op glas zal het zeker geen problemen kosten om hd aan te bieden, op het normale adsl2+ netwerk kan het wel...maar, dan op 1 kanaal en opnemen valt dan al weg.

Kpn is druk bezig de codering voor iptv om te zetten naar mpeg4 want dan kunnen ze meer doen met minder bandbreedte. Er is jongsleden een test gedaan op de lokale zenders hiermee, maar dit is afgeblazen om, voor mij, onbekende redenen.

Groet Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Dat IP tv ziet er goed uit, bij verschillende mensen werkt dit leuk en ik wil ook. Echter heb ik al een hele mooie htpc onder mijn tv staan, en daar hoeft niet nog een kastje bij.
Is het al mogelijk om IP TV te kijken door een uitbreidingskaart/ software in Media center te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 13:37
Altijd_Lastig schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 21:49:
Dat IP tv ziet er goed uit, bij verschillende mensen werkt dit leuk en ik wil ook. Echter heb ik al een hele mooie htpc onder mijn tv staan, en daar hoeft niet nog een kastje bij.
Is het al mogelijk om IP TV te kijken door een uitbreidingskaart/ software in Media center te plaatsen?
Kpn biedt deze oplossing nog niet. Lijkt me ook niet dat dit zal komen. Omdat het niet alleen een tuner is. Maar ook de encryptie veiligheids sleutels wordt gedaan door de tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het iemand gelukt om de harde schijf van de kreatel in het netwerk weer te geven?

Ik heb nu 2 kreatels 1tje boven en 1tje beneden en het zou bijvoorbeeld mooi zijn om de opgenomen programma's van beneden, boven weer te geven. En ook weer andersom.

wellicht heeft iemand hier een ideetje voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 23:47:
Is het iemand gelukt om de harde schijf van de kreatel in het netwerk weer te geven?

Ik heb nu 2 kreatels 1tje boven en 1tje beneden en het zou bijvoorbeeld mooi zijn om de opgenomen programma's van beneden, boven weer te geven. En ook weer andersom.

wellicht heeft iemand hier een ideetje voor??
KPN heeft dit allemaal dicht zitten in de "software" Ik heb al gekeken met Wireshark en div andere tools. Maar alles dicht, en niks te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben interactieve televisie van KPN, maar de enige manier om verbining te maken met het netwerk is via een kabel. De modem bevind zich echter helemaal op zolder, en de TV staat beneden in de huiskamer. De kabel staat nu helemaal strak door het hele huis heen, niet echt een optie dus.

Nu zit er een USB ingang in de ontvanger. Zou het kunnen dat een draadloze ontvanger in de USB poort verbinding te maken via de TV ontvanger en het draadloos netwerk? De ontvanger maakt wel contact, maar ik kan nergens instellingen ofzo veranderen.

Is met een PC internet ontvanger via draadloos netwerk interactieve tv kijken uberhaupt wel mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 14:58:
Wij hebben interactieve televisie van KPN, maar de enige manier om verbining te maken met het netwerk is via een kabel. De modem bevind zich echter helemaal op zolder, en de TV staat beneden in de huiskamer. De kabel staat nu helemaal strak door het hele huis heen, niet echt een optie dus.

Nu zit er een USB ingang in de ontvanger. Zou het kunnen dat een draadloze ontvanger in de USB poort verbinding te maken via de TV ontvanger en het draadloos netwerk? De ontvanger maakt wel contact, maar ik kan nergens instellingen ofzo veranderen.

Is met een PC internet ontvanger via draadloos netwerk interactieve tv kijken uberhaupt wel mogelijk?
USB-poort is gedisabeld.

IP-TV via stopcontact

Netwerk over elektriciteitsdraden
Homeplug verzendt data over de stroomdraden binnen een huis of kantoor en vervangt daarmee ethernetkabels of Wifi. Homeplug haalt transmissiesnelheden van maximaal 200Mbps. Hoewel daar in praktijk zo'n 85Mbps van overblijft, is dat nog altijd voldoende om tegelijkertijd 4 televisies van een hd-signaal te voorzien. Wifi zou daarvoor onvoldoende betrouwbaarheid en capaciteit bieden.

Hier staat wat info van de leverancier:

http://www.devolo.nl/nl_N...dlan/dlan200aveasysk.html

Tot 200 Mbps snel – ideaal geschikt voor triple playtoepassingenzoals internettelevisie, video-on-demand, VoIP-telefonie, snel internet.

Afbeeldingslocatie: http://download.devolo.com/webcms/0709748001191326845/awb2_fr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://download.devolo.com/webcms/0194416001189158971/awb3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 15:33:
[...]

USB-poort is gedisabeld.

IP-TV via stopcontact

Netwerk over elektriciteitsdraden
Homeplug verzendt data over de stroomdraden binnen een huis of kantoor en vervangt daarmee ethernetkabels of Wifi. Homeplug haalt transmissiesnelheden van maximaal 200Mbps. Hoewel daar in praktijk zo'n 85Mbps van overblijft, is dat nog altijd voldoende om tegelijkertijd 4 televisies van een hd-signaal te voorzien. Wifi zou daarvoor onvoldoende betrouwbaarheid en capaciteit bieden.

Hier staat wat info van de leverancier:

http://www.devolo.nl/nl_N...dlan/dlan200aveasysk.html

Tot 200 Mbps snel – ideaal geschikt voor triple playtoepassingenzoals internettelevisie, video-on-demand, VoIP-telefonie, snel internet.

[afbeelding]

[afbeelding]
KPN is hier wel mee aan het testen, maar ondersteund dit nog niet. Officieel hoort het modem binnen 3 meter van het isra punt te staan, dus ik denk dat twisq toch zijn bekabelingsplan moet herzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fleppuhstein schreef op zondag 04 mei 2008 @ 16:45:
[...]
KPN is hier wel mee aan het testen, maar ondersteund dit nog niet. Officieel hoort het modem binnen 3 meter van het isra punt te staan, dus ik denk dat twisq toch zijn bekabelingsplan moet herzien.
Wordt al door diverse mensen gebruikt en schijnt goed te werken.

Modem kan inderdaad beter bij aansluiting staan en computer kan gewoon draadloos aangesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-07 05:57
Kiezel schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:25:
Na een zoek actie op de KPN FAQ kreeg ik dit:

Interactieve TV, iTV Tuner Motorola 1960, aansluiten via HDMI
Antwoord:
Als de iTV Tuner Motorola 1960 is aangesloten met de HDMI stekker en kabel, dan worden de signalen niet doorgegeven in de standby stand. De tuner moet worden aangezet om de signalen van bij voorbeeld de videorecorder of de dvd speler door te geven aan de tv.
Interactieve TV, ondersteuning HDTV

Antwoord:
De iTV Tuner Kreatel 1760 voor Interactieve TV die door KPN tot medio april 2008 werd aangeboden, ondersteunt geen HDTV.

De iTV Tuner Motorola 1960 voor Interactieve TV die door KPN wordt aangeboden vanaf medio april 2008, ondersteunt wel HDTV. Deze heeft ook een HDMI aansluiting.

HDTV is een nieuwe technologie voor TV. Programma's die met de HDTV-standaard worden uitgezonden bieden een betere kwaliteit (meer beeldlijnen en meer kleuren).
---------------------------------------------
Medio April dus :D
nu nog ff wachten tot KPN het officieel bevestigd...

technische specs
Is er al iemand op dit forum die de nieuwe TV-tuner van Motorola heeft ontvangen, en wat zijn daar de ervaringen mee t.o.v. de oudere TV-tuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK zit er ook op te wachten dat iemand hem in huis krijgt. HEEL misschien ik morgen? een vriend van mij heeft i-tv aangevraagt en krijgt het (op papier) morgen gelevert. Het pakket is nog niet binnen dus wie weet als deze wel komt zit de "nieuwe" erin?

Groet Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiezel
En Marcel al wat binnen? Ben hier erg benieuwd naar. Overigens geldt dit ook voor overige tweakers met motorola 1960 ervaring :). p.s. groeten hoeft niet op GoT

-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
Wel grappig dat iedereen over de nieuwe Motorola spreekt, terwijl Motorola het bedrijf Kreatel heeft overgenomen. Ik heb namelijk een 1760 van Motorola.

De 1960 was er ook al bij Kreatel, alleen voor de lancering zijn ze ingelijfd door Motorola, en dus is het nu de Motorola 1960.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:09

Neoz

Neoz & Hobbes

Ik heb dus vandaag het apparaat eindelijk binnen gekregen (iets met bestelling in januari 2008 die niet in systeem bleek te staan) Ik heb dus die nieuwe motorola met HDMI, mooi strak apparaat, afstandsbediening ziet er ook wel apart uit :)

Maar nu komt het :
- De stroomkabel van het kastje is van dermate kwaliteit dat als deze niet in een bepaalde hoek ligt deze geen contact maakt, waardoor het kastje het NIET doet, en als hij het na wat wringen toch doet valt hij binnen 5 minuten uit.
- Bij het activeren kende hij het aansluitnummer niet en het geheel werkt dus nog niet.....

Morgen maar eens bellen met KPN hoe dit opgelost gaat worden, want ik ga niet nog eens 4 weken wachten op een nieuw apparaat of kabel...... :( :( :(

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, nog niet binnen. Pakket is bij mijn vrind wel aangeboden, maar doordat hij ana het werk was heeft die hem niet kunnen aannemen. Dinsdag dan wordt die nog keer aangeboden en dan............. who no :9~

Groet Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
Neoz schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 00:58:
Ik heb dus vandaag het apparaat eindelijk binnen gekregen (iets met bestelling in januari 2008 die niet in systeem bleek te staan) Ik heb dus die nieuwe motorola met HDMI, mooi strak apparaat, afstandsbediening ziet er ook wel apart uit :)

Maar nu komt het :
- De stroomkabel van het kastje is van dermate kwaliteit dat als deze niet in een bepaalde hoek ligt deze geen contact maakt, waardoor het kastje het NIET doet, en als hij het na wat wringen toch doet valt hij binnen 5 minuten uit.
- Bij het activeren kende hij het aansluitnummer niet en het geheel werkt dus nog niet.....

Morgen maar eens bellen met KPN hoe dit opgelost gaat worden, want ik ga niet nog eens 4 weken wachten op een nieuw apparaat of kabel...... :( :( :(
Fantastisch dat we een forum lid hebben met de nieuwe tuner...!

Zou je misschien een fotootje van het kastje en de afstandsbediening kunnen maken zodat wij meer een idee krijgen hoe hett er precies uitziet?
B.v.d.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz

Neoz

Neoz & Hobbes

Natuurlijk wil ik dat, vanavond maak ik wel even wat pics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier is de nieuwe tuner binnen, hier verder geen problemen gehad met een stekker of activatie. Geheel werkt naar zelfde idee als de kreatel, simpel en easy. Wel moet je even in het bootmenu aangeven dat je wilt kijken via de hdmi uitgang anders werkt het alleen via de scart.

De interface is weliswaar zelfde gebleven, maar de menu beelden zijn m.i ook in hd kwaliteit, loepzuiver en erg levendig van kleur.

Desing laat zich al raden, superstrak en de tiptronic toetsen ana de voorkant zijn erg trendy, ben er erg blij mee en werkt als een zonnetje :)

Groet Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k wacht vanaf begin maart op de nieuwe tuner en kreeg vandaag te horen dat de 1960 voorlopig niet uitgeleverd gaat worden (hu...??) op mijn vraag hoe het dan kan dat ik hier lees dat hij wel uitgeleverd wordt was de reactie, deze mensen zitten in een test programma en hieruit is gebleken dat de 1960 nog niet werkt (???) daardoor is besloten dat de release datum van 28 april niet doorgaat en wordt verschoven naar eind juli of mogelijk oktober of november.
Nu krijg ik eerst de 1760 opgestuurd en dan moest ik eind juli maar eens bellen... 8)7

Ben ik nu gek }:O of begrijpen we elkaar niet helemaal :?

Zijn ze bij de kpn niet in de war met het hd testprogramma?

En dan te bedenken dat mij al 3x is vertelt dat de de 1960 nu echt naar mij onderweg is
(en dan weer een week wachten weer niets krijgen weer eens bellen, weer iemand die er niets van snapt) tja, nu maar weer een weekje op die 1760 wachten, of heeft iemand een beter idee?

Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:40
Zijn het niet de nieuwe klanten die eerst een nieuwe tuner krijgen? Dat was eerder het geval namelijk...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
Neoz schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 08:38:
Natuurlijk wil ik dat, vanavond maak ik wel even wat pics
Kunt u vertellen waar u de pics geplaast heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 23:07:
Zijn het niet de nieuwe klanten die eerst een nieuwe tuner krijgen? Dat was eerder het geval namelijk...
Ik ben een nieuwe klant, en krijg de 1760 opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dre-nl
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 21:50
ik ben een nieuwe klant en heb sinds zaterdag de nieuwe tuner staan :) sinds gisteren doet ie het ook (kpn had mijn serienr nog niet in hun systeem gezet)

ps die groene bolletjes (logo) kan je zo van de voorkant aftrekken... zit als een sticker op voorkant geplakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 10:35
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:41:
[...]

Ik ben een nieuwe klant, en krijg de 1760 opgestuurd.
Vind dit echt heel vreemd, die nieuwe wordt nu uitgeleverd en lees op het KPN forum ook niets over dat hij niet goed zou werken of iets dergelijks. Bellen en eisen dat je de nieuwe krijgt zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is klip en klaar simpel, als je kan aantonen dat je order is gedaan nà 1april moet je de nieuwe krijgen lijkt mij zo. Krijg je alsnog de oude lijkt het mij zeker zinvol protest aan te tekenen.

Groet Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:08:
Het is klip en klaar simpel, als je kan aantonen dat je order is gedaan nà 1april moet je de nieuwe krijgen lijkt mij zo. Krijg je alsnog de oude lijkt het mij zeker zinvol protest aan te tekenen.

Groet Marcel.
Als je nu bij HetNet interactieve TV bestelt. Kun je er dan vanuit gaan dat je ook wel de nieuwe tuner krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik zie eerlijk gezegd geen enkele reden waarom KPN het oude model niet zou mogen aanbieden. Ik zie nergens dat ze zich vastleggen op een specifiek model en kan me prima voorstellen dat ze hun oude voorraad zoveel mogelijk willen opmaken.

Heel vervelend, maar je hebt volgens mij geen poot om op te staan wanneer je hier een protest tegen gaat indienen. Probeer liever de vriendelijke aanpak door te bellen en je kwestie voor te leggen.

't Is hier nog niet beschikbaar, maar ik zou voorlopig nog even wachten ... totdat zeker is welk model wordt geleverd.

[ Voor 9% gewijzigd door Wouter! op 16-05-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:59
Als je nu bij HetNet interactieve TV bestelt. Kun je er dan vanuit gaan dat je ook wel de nieuwe tuner krijgt?
Ik zou eerst maar even de postcodecheck doen want HetNet roept dat wel leuk dat je dit kunt bestellen maar mooi niet als je Snel Surfen&Bellen hebt.... Ik wacht ook al heel lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ekko schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 17:40:
[...]

Daar zou je wel vanuit kunnen gaan, alleen behaalde redementen bieden GEEN garantie voor de nabije toekomst ;)

Groet Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:31
Ik heb maandagvanavond mijn iTV geïnstalleerd, het beeld is in een woord fantastisch. Alleen wat een tegenvaller, het instellen van TV programma's kan maar voor een paar dagen en alleen uit de gids.

Met de Topfield 160 van Digitenne kan je; per dag, per week, per week behalve het weekend of alleen weekend instellen.

Ongelofelijk dat dit met de iTV recorder (Motorola 1960) allemaal niet mogelijk is, ik hoop dat dit heel snel aangepast wordt. Zelfs mijn oude videorecorder heeft meer functionaliteiten. Als je weet dat ik 12 programma's in de lijst had staan voor wekelijkse opnames, moet je je voor kunnen stellen dat dit heel snel gaat irriteren.

Ook het 'markeren' bij de Topfield is een prima optie, handig om aan te geven waar de reclame zit. Als iemand anders de film gaat kijken kan je snel voorbij de reclame stappen of door naar het deel waar je eerder bent gebleven (als je niet samen naar een film kijkt).

Als ik op vakantie ga moet er iemand de plantjes water komen geven en de programmeerlijst voor me bijhouden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSjaak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Ik heb sinds dit weekend iTV van KPN en ben heel erg tevreden met de functionaliteiten die het biedt. Het grote nadeel vind ik alleen dat je de opgenomen programma's en programma gemist maar op één TV kan bekijken, in mijn geval die in mijn woonkamer. Ik zou graag deze programma's ook vanuit mijn slaapkamer bekijken.

Heeft iemand al een oplossing gevonden voor dit probleem?

Ik heb zelf gekeken naar draadloze video apparaatjes die de video van de woonkamer naar de slaapkamer stuurt en het infrarood signaal van de de slaapkamer naar de woonkamer. Heeft iemand dit al geprobeerd?
Ook heb ik gekeken of ik de video content op de box kan raadplegen vanuit het netwerk, dit is mij tot nu toe nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
DeSjaak schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 11:24:
...
Heeft iemand al een oplossing gevonden voor dit probleem?
...
De "oplossing" die ik sinds vorige week heb is een tweede decoder. Via marktplaats gekocht en deze werkte direct. Soms zal je KPN moeten bellen om deze ook aan je account te koppelen.

Let op, dit wordt officieel niet ondersteund, maar als je altijd maar op één decoder tegelijk kijkt is het/moet het geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Dat is het "nadeel" (als je 't zo wilt noemen, want 't is nu eenmaal een feit) van alle set-topboxen, videorecorders, ontvangers, gameconsoles, DVD/HD-recorders enz, enz. De enige oplossing is om per TV een extra exemplaar aan te schaffen.

Ik vind het dus een beetje vreemd dat je 't hier als specifiek nadeel van de IPTV-decoder noemt, want alleen bij analoge kabel- en etherontvangst heb je dit "probleem" (?) niet. Die techniek is dan ook compleet anders.

[ Voor 8% gewijzigd door Wouter! op 21-05-2008 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
Hallo,

Zou er iemand die bezitter is van de nieuwe tuner (Motorola 1960) nog een foto kunnen maken van de nieuwe tuner met afst.bediening. Dat zou ik heel fijn vinden!

B.v.d.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter! schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:43:
Dat is het "nadeel" (als je 't zo wilt noemen, want 't is nu eenmaal een feit) van alle set-topboxen, videorecorders, ontvangers, gameconsoles, DVD/HD-recorders enz, enz. De enige oplossing is om per TV een extra exemplaar aan te schaffen.

Ik vind het dus een beetje vreemd dat je 't hier als specifiek nadeel van de IPTV-decoder noemt, want alleen bij analoge kabel- en etherontvangst heb je dit "probleem" (?) niet. Die techniek is dan ook compleet anders.
Doe maar alsof het geen probleem is maar stiekum is het toch echt wel een serieus probleem. Ik ben googlendewijs hier terecht gekomen omdat ik van ziggo afwil maar ik zit steeds met dat geemmer met die settopboxen. Want kom op zeg, wie heeft er anno negentientweeduizendenacht nog 1 tv in huis. 2 is al niks meer en ik moet er zelfs 5 voeden. Wordt het niet eens tijd om die boxies te voorzien van meerdere tuners of whatever, ik vind dit echt butt hoor!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSjaak
Ik refereer naar het "nadeel" wat ik persoonlijk ondervind. Niet in relatie tot concurrenten of andere oplossingen. En voor dit "probleem" ben ik opzoek naar een oplossing. Was benieuwd of iemand hier nog een creatieve oplossing voor had gevonden.

Heb inmiddels al wat draadloze video zenders gevonden, denk dat ik voor dat alternatief ga. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Die "problemen" worden pas opgelost wanneer fabrikanten van TV's, DVD/HD-recorders, enz, de decoder gaan integreren in hun apparaten. Er zijn echter zoveel standaarden: o.a. DVB-T, -S, -C en -H, IPTV (met hun providers), al deze zaken met of zonder HD-ondersteuning, met MPEG2 of -4 codering, enz, enz, enz. Het is gewoon ondoenlijk om met al die mogelijkheden iedereen tevreden te houden en voor iedereen een oplossing te bieden.

DVB-T en heel soms DVB-C worden inmiddels in enkele modellen wel geïntegreerd, maar als je ook je opgenomen programma's nog wil kunnen bekijken op alle apparaten wordt het met al die standaardoplossingen wel erg lastig allemaal. Bovendien is de bandbreedte op het netwerk niet oneindig en is het dus de vraag of je nog fatsoenlijk kunt kijken wanneer je met meer dan 2 apparaten tegelijk kijkt (en ook nog wil kunnen internetten).

Er zijn wel oplossingen, maar dan moet je zelf een mediaserver gaan draaien met mediastations (weer per TV, recorder, enz, enz). Dan hou je opgenomen programma's centraal en kun je op alle apparaten terugkijken. Maar dat is voor de gemiddelde thuisgebruiker niet weggelegd. Ook zijn hier wel weer nadelen voor te bedenken.

M.a.w.: Wat jullie willen is bijna onmogelijk en moet je zeker niet verwachten in de nabije toekomst.

De kwaliteit van die draadloze videozenders is overigens echt dramatisch en bovendien zijn ze erg gevoelig voor storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSjaak
Duidelijk verhaal. Bedankt voor de tip, laat ik die draadloze video zenders zitten. KPN biedt naast iTV gratis tot 3 Digitene abonnementen. Je moet dan wel zelf een ontvanger aanschaffen. Denk dat ik daar voor ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 19:59:
[...]

Daar zou je wel vanuit kunnen gaan, alleen behaalde redementen bieden GEEN garantie voor de nabije toekomst ;)

Groet Marcel.
Net nog even gebeld naar de helpdesk. Zij zeggen dat de oude tuner uitgefaseerd is en dat je er van uit kunt gaan dat je de nieuwe tuner krijgt.

edit: Vanavond ook nog even langs de Primafoon geweest waar nog wel de oude tuner als DEMO model stond maar de verkoper van de Primafoon wist mij ook heel duidelijk en overtuigd te vertellen dat je er vanuit kan gaan dat je de nieuwe tuner krijgt, ook i.s.m. Surfen & Bellen van HetNet!

[ Voor 27% gewijzigd door ekko op 22-05-2008 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dre-nl
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 21:50
ik heb ook surfen en bellen en heb 'gewoon' de motorola gekregen.... begin april besteld trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
deSjaak,

Als het om alleen de zelfde zenders kijken gaat:

Kpn tuner via scart naar Videorecorder, en die naar tv met t-stuk, kijk zo hier op 3 tv's het zelfde (omdat Digitenne hier nog niet te leveren is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• core_dump
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08-2024
Gisteren mijn ITV pakket binnengekregen. Zoals ik gehoopt had de nieuwe tuner met zowel component als HDMI aansluitingen. Helaas zat er alleen een SCART kabel bij dus nog niet op HD kwaliteit kunnen testen.

Wat me meteen al opviel was hat de kwaliteit een beetje tegenviel t.o.v. mijn digitale kabeltelevisie (ook via SCART aangesloten). Het beels was iets fletser in mijn idee. Vanmiddag ga ik een HDMI kabel kopen en dan maar even kijken hoe het beeld dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

core_dump schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:30:
Gisteren mijn ITV pakket binnengekregen. Zoals ik gehoopt had de nieuwe tuner met zowel component als HDMI aansluitingen. Helaas zat er alleen een SCART kabel bij dus nog niet op HD kwaliteit kunnen testen.

Wat me meteen al opviel was hat de kwaliteit een beetje tegenviel t.o.v. mijn digitale kabeltelevisie (ook via SCART aangesloten). Het beels was iets fletser in mijn idee. Vanmiddag ga ik een HDMI kabel kopen en dan maar even kijken hoe het beeld dan is.
Na een jaar interactieve tv ben ik sinds gister over op digitale tv van Ziggo en mij valt op dat het beeld nu een stuk scherper en gedetaileerder is (compressie lijkt minder). Had wel de oude tuner dus misschien merk je voordeel met je (nieuwe tuner en) HDMI-kabel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb vorige week de nieuwe box in huis gekregen, na overgestapt te zijn van UPC Digital.
Eerlijk gezegd vind ik het allemaal behoorlijk tegenvallen t.o.v. de mediabox.
Het apparaat reageert ontzettend langzaam op de, toch al vreselijk goedkoop uitziende witte, afstandsbediening. Dit is vooral onhandig wanneer je een opgenomen programma wilt doorspoelen. De beeld- en geluidskwaliteit is redelijk, maar zeker niet beter dan UPC. Je ziet duidelijk de compressie.
Ik kan het niet vergelijken met de oude box van KPN, maar vind dat ze aan de bovengenoemde punten wel echt wat mogen doen. Heb het apparaat nog niet geprobeerd met een HDMI-kabel, iemand hier die dat al wel heeft gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSjaak
Kpn tuner via scart naar Videorecorder, en die naar tv met t-stuk, kijk zo hier op 3 tv's het zelfde (omdat Digitenne hier nog niet te leveren is)
Volgens mij kan je zelfs kastjes kopen die dat alleen doen. Dan hoef je er niet een hele video recorder bij te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
DeSjaak schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:08:
[...]

Volgens mij kan je zelfs kastjes kopen die dat alleen doen. Dan hoef je er niet een hele video recorder bij te zetten.
Klopt, die dingen heten modulators. Handigst is om die tussen je hoofdaansluiting te zetten, dan kun je op alle aansluitingen in je huis "uitzenden" (wel een daarvoor geschikte modulator uiteraard). De kwaliteit van modulators is wel heel erg wisselend trouwens. Ga er ook sowieso maar vanuit dat je kwaliteit inlevert.

Zoek maar 'ns naar "modulator" op www.conrad.nl ofzo ...

[ Voor 4% gewijzigd door Wouter! op 26-05-2008 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• core_dump
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 13:11:
Ook ik heb vorige week de nieuwe box in huis gekregen, na overgestapt te zijn van UPC Digital.
Eerlijk gezegd vind ik het allemaal behoorlijk tegenvallen t.o.v. de mediabox.
Het apparaat reageert ontzettend langzaam op de, toch al vreselijk goedkoop uitziende witte, afstandsbediening. Dit is vooral onhandig wanneer je een opgenomen programma wilt doorspoelen. De beeld- en geluidskwaliteit is redelijk, maar zeker niet beter dan UPC. Je ziet duidelijk de compressie.
Ik kan het niet vergelijken met de oude box van KPN, maar vind dat ze aan de bovengenoemde punten wel echt wat mogen doen. Heb het apparaat nog niet geprobeerd met een HDMI-kabel, iemand hier die dat al wel heeft gedaan?
Heb hem inmiddels zowel op HDMI als op component geprobeerd. Kwaliteit is nog steeds bedroevend.

Bediening van het apparaat is zo traag dat het door de menus gaan bijna onwerkbaar is, zappen duurt lang, de afstandsbediening is niet ergonomisch en de beeldkwaliteit valt (ook op HD) in het niet bij digitale tv via de kabel. al met al, voor mij in ieder geval een teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
core_dump schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:18:
[...]

Heb hem inmiddels zowel op HDMI als op component geprobeerd. Kwaliteit is nog steeds bedroevend.

Bediening van het apparaat is zo traag dat het door de menus gaan bijna onwerkbaar is, zappen duurt lang, de afstandsbediening is niet ergonomisch en de beeldkwaliteit valt (ook op HD) in het niet bij digitale tv via de kabel. al met al, voor mij in ieder geval een teleurstelling.
Gek dat u vindt dat de beeldkwaliteit tegenvalt t.o.v. digitale tv via de kabel. De meeste mensen zijn wel gewoon enthousiast over de beeldkwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is mischien de laatste week de beeldkwaliteit achteruitgegaan? ik heb zinds donderdag de 1960 aangesloten en heb een haperend beeld en geen geluid over hdmi (en een krakend geluid over scard)
De kpn denkt(en ik hoop dat ze gelijk hebben) dat mijn tuner stuk is en hebben reeds een nieuwe opgestuurd... ik hoop echt dat het daarmee verholpen is en dat het beeld een stuk scherper wordt.
het is nu veel minder scherp dan met de analoge kabel van upc!

groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Ik vind het ook vreemd dat het zo tegenvalt. Ik vind ook dat het minder scherp is dan UPC Digital, maar om het nou bedroevend te noemen nee. De beeldkwaliteit bij mij is gewoon goed scherp te noemen.

Uitgaande van HDMI ga ik uit dat je een TFT scherm hebt, misschien heeft het daar nog mee te maken, ik gebruik nog een 32" CRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Tja, op LCD zie je nu eenmaal veel meer artifacts.

Ik vind de kwaliteit van TV Home Digitaal (inmiddels Ziggo) hier overigens heel erg goed, dus ik betwijfel of IPTV daaraan kan tippen. Al ben ik nog steeds wel erg benieuwd naar IPTV :).

[ Voor 12% gewijzigd door Wouter! op 27-05-2008 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg nog wel eens de melding "Deze zender is tijdelijk niet beschikbaar" of de tuner loopt weer eens vast. Moet dan tijdelijk even terug naar de analoge kabel (ja, die heb ik nog voor de overige TV's en Digitenne is niet beschikbaar hier) maar dan zie je pas verschil. Denk niet dat er onderling tussen de digitale aanbieders veel verschil zit, maar gewoon dat het voor sommigen erg tegenvalt die van een digitale aanbieder naar een andere gaan .. zeker na alle mooie praatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamoah
  • Laatst online: 23-10-2024
Voor de mensen die alsnog op foto's van de VIP1960 wachten:

http://www.flickr.com/photos/bamoah/...7605295479812/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al sinds januari 2007 ITV en moet het doen met die foeilelijke witte tuner...nu heb ik een lcd tv gekocht en moest ik er een nieuwe speciale scart kabel bijkopen om de beeldkwaliteit op 720p te krijgen...zoals ik nu begrijp heeft de nieuwe tuner hdmi. Hoe kom ik aan de nieuwe tuner? Vijnzen dat mijn oude kapot is? En is die nieuwe ook daadwerkelijk beter en vooral sneller?

dank voor uw antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 09:49:
Ik heb al sinds januari 2007 ITV en moet het doen met die foeilelijke witte tuner...nu heb ik een lcd tv gekocht en moest ik er een nieuwe speciale scart kabel bijkopen om de beeldkwaliteit op 720p te krijgen...zoals ik nu begrijp heeft de nieuwe tuner hdmi. Hoe kom ik aan de nieuwe tuner? Vijnzen dat mijn oude kapot is? En is die nieuwe ook daadwerkelijk beter en vooral sneller?

dank voor uw antwoord
Dit kan sowieso niet, want 720p kan niet over scart. Dat kan alleen via HDMI of component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiezel
Thanks Bamoah.
De link werkte echter niet helemaal goed; andere poging .
Hoe bevalt jou de nieuwe tuner qua zap-snelheid en de kwaliteit van het beeld?
Is er trouwens al bekend of kpn eventueel het ek in HD uit gaat zenden? Of wanneer er uberhaubt hd uitgezonden gaat worden?

-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
Mijn dank is groot _/-\o_ !

Is het eigenlijk mogelijk om iets te doen met die USB-poorten op die tuner, of is dat door kpn geblokkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:52

Tacoos

i am i

Zijn er meer mensen die net als wij laatste paar weken last hebben van haperingen in uitzendingen?
Het lijkt niet op alle zenders tegelijk of even erg te zijn, maar via de analoge kabel is het dan niet te merken (te controleren omdat UPC het signaal ondanks bevestiging van opzegging abbo nog niet heeft 'uitgezet' bij ons.....)

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 08:49
voor meer info over de nieuwe set-top

http://www.motorola.com/s...20Files/6346_MotDoc-1.pdf

Persoonlijk vind ik ITV op de meeste kanalen beter dan digitaleTV van casema (buiten de HD zenders).
KPN geeft maar maximaal 2 kanaalen door. je heb nu altijd 4Mbit per stream beschikbaar.
casema moet bv de compressie omhoog gooien als er meer kanalen op cabel zijn bv het EK op HD.

Natuurlijk is als je de hdmi gebruik nog geen HD signaal dat je heb op je tv, maar een upgescalde SD signaal naar 720p of 1080i.

maar wat ik ook heel goed vind is de uitzendig gemist. werk snel en de zelf de zelfde kwaliteit of bijna de zelfde kwaliteit als de uitzending zelf. (menu is langzaam mede dat dit online is)

wat ook opvalt is dat ITV de zenders native doorgeeft. bv canvas zend op 16:9 uit en je krijgt ook 16:9 binnen. ipv letterbox wat weer de kwaliteit ver terug gaat.

[ Voor 66% gewijzigd door Master_duck op 28-05-2008 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter! schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:29:
[...]

Dit kan sowieso niet, want 720p kan niet over scart. Dat kan alleen via HDMI of component.
Dus maw heb ik geen andere scart kabel nodig dan de standaard bij de tuner geleverde? Die verkoper heeft mij dus een oor aan genaait? Dan kan die de kabel terug krijgen....ik heb ook liever de nieuwe tuner want dan kan er met een hdmi kabel gewerkt worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
Op de tweakers homepage staat een tekstberichtje m.b.t. interactieve tv dat op zich best intressant is:
nieuws: Videoland gaat films via Interactieve TV van KPN aanbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz

Neoz

Neoz & Hobbes

Veel freezes hier, bij bekijken van willekeurige uitzendingen freeze ups van beeld, erg jammer, meer mensen die hier last van hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 19:57:
[...]

Dus maw heb ik geen andere scart kabel nodig dan de standaard bij de tuner geleverde? Die verkoper heeft mij dus een oor aan genaait? Dan kan die de kabel terug krijgen....ik heb ook liever de nieuwe tuner want dan kan er met een hdmi kabel gewerkt worden....
In principe niet. Wel is het zo dat heel goedkope scartkabels voor verstoringen in het beeld kunnen zorgen, wat op LCD's vaak nog wat duidelijker te zien is ... maar 720p of zoiets is niet mogelijk over scart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
Haperingen, storingen, wegvakkend beeld, verspringend beeld ... word er redelijk geiriteerd van ondertussen, staat al een melding open bij KPN vanaf 09 Mei , en klachten afdeling meld doodleuk:
Er staat een incident in ons systeem, we verzoeken U dan ook geduld te hebben.

Nou Kpn, Da's echt bijna op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:57
Kun je misschien vertellen:
  • Welke settop box gebruik je?
  • Afstand tot de telefooncentrale?
  • Welke applicatie's draai je nog meer op je netwerk die veel bandbreedte vragen?
Zit er zelf over na te denken om IPTV te nemen, maar wil wel graag meer informatie omtrend de verschillende zaken :)

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud20
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10-2017
Gisteren het pakket eindelijk binnengekregen, de experiabox en de motorola 1960.
Alles werkt maar zodra ik de motorola uit zet (standby) gaat na een tijde het ethernetlampje op de experiabox uit.
Als ik de motorola dan weer aanzet gaat het ethernetlampje niet automatisch branden, ik moet dan de experiabox uit en aanzetten om alles weer aan de gang te krijgen.
Heeft iemand dezelfde ervaring en/of een oplossing voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamoah
Voor de mensen met de VIP1960, hoe vinden jullie de geluidsnivo van de ventilator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 08:49
bamoah schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 11:11:
Voor de mensen met de VIP1960, hoe vinden jullie de geluidsnivo van de ventilator ?
dat was eerst schrikken, dat was wel hard. maar toen die eenmaal opstarte (software laden) ging die naar een acceptabel niveau.

ook als je de 1960 op standby zet kan de fan wel eens weer full speed gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamoah
dat was eerst schrikken, dat was wel hard. maar toen die eenmaal opstarte (software laden) ging die naar een acceptabel niveau.

ook als je de 1960 op standby zet kan de fan wel eens weer full speed gaan draaien.
Prettig om te weten dat hij niet heel de tijd zo loeit, ik heb het helaas niet verder kunnen krijgen dan opstarten, bij het opstarten 1e bolletje geeft ie error code F14 :software ophalen mislukt. Heb 2 dagen geleden een ticket laten aanmaken bij de SD, zou terug gebeld woorden, tot op heden niemand van KPN vernomen. Bel je dan zelf krijg je doodleuk te horen ja komt vanzelf goed je MOET gewoon geduld hebben !! Als ik me sateliet opstelling niet had zat ik dus 4 dagen zonder tv.

Ik ga KPN niet meer bellen kijken wat er gaat gebeuren als ik het gewoon zo laat !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud20
ruud20 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 11:09:
Gisteren het pakket eindelijk binnengekregen, de experiabox en de motorola 1960.
Alles werkt maar zodra ik de motorola uit zet (standby) gaat na een tijde het ethernetlampje op de experiabox uit.
Als ik de motorola dan weer aanzet gaat het ethernetlampje niet automatisch branden, ik moet dan de experiabox uit en aanzetten om alles weer aan de gang te krijgen.
Heeft iemand dezelfde ervaring en/of een oplossing voor dit probleem.
Probleem is opgelost, de kabel in poort 4 in plaats van 1 (raar maar waar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud20
OK, Experiabox en Motorola 1960 aan de praat gekregen maar ik had op m'n TV eigenlijk geen Scart-aansluiting over en dus tijdelijk de Playstation losgekoppeld.

Aangezien de Motorola 1960 een HDMI aansluiting heeft maar zo'n kabeltje gehaald a 29,95.

Aangesloten, instellingen aangepast en draaien. Tot mijn verbazing kan echter je via HDMI geen teletekst bekijken.

Zit dus niets anders op dan Scart kabels verwisselen zodra de kids op de Playstation willen want ik gebruik toch wel vaak Teletekst.

Heeft iemand een idee waarom Teletekst via HDMI niet mogelijk is ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Dat hij alleen op poort 4 werkt is niet zo vreemd, want die poort is voor IPTV voorgedefiniëerd.

Laat je trouwens niet neppen met dure HDMI-kabels. Net zoals bij andere digitale kabels is het nut van enorm dure kabels met vergulde connectoren e.d. niet bewezen. Een digitaal signaal geeft alleen ééntjes en nulletjes door en werkt dus over het algemeen wèl ... of niet. Storing is niet waar te nemen (ja kan wel, maar da's weer een ander verhaal en heeft andere oorzaken). HDMI-kabeltjes koop je via Internet al voor ruim minder dan 10 Euro.

Wel vreemd trouwens dat je geen teletext kunt bekijken. Wellicht een bugje wat met een software update nog wel opgelost gaat worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Wouter! op 30-05-2008 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud20
Ik hoop dat er snel iets gedaan gaat worden aan teletekst via HDMI, maar op de site van KPN staat het volgende :

Met Interactieve TV kunt u gebruik maken van Teletekst

Druk op de knop Teletekst van uw Interactieve TV afstandsbediening
U kunt nu teletekstpagina's oproepen met behulp van de cijfertoetsen
U kunt wisselen tussen (sub)pagina's met de navigatietoetsen of de gekleurde toetsen
Om weer TV te kijken drukt u nogmaals op de knop Teletekst
Let op:
Als u de iTV Tuner Motorola 1960 via HDMI heeft aangesloten is teletekst niet beschikbaar.

klinkt dus weinig hoopvol

[ Voor 7% gewijzigd door ruud20 op 30-05-2008 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud20
Het blijkt dat teletekst via HDMI nog lange tijd niet mogelijk zal zijn.
Teletekst is nml analoog en er is voorlopig geen zicht op digitaal teletekst.
Op dit moment schijnt de BBC digitaal teletekst uit te zenden maar BBC is weer niet te ontvangen via KPN.

Tja, dan toch maar gewoon weer Scart................................ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Wel vreemd hoor. Er moet toch gewoon één of andere analoog/digitaal-omzetting mogelijk zijn :?

Je kunt overigens gewoon beide kabels aansluiten. Als je dan teletekst wilt kijken dan schakel je even op je scartaansluiting over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud20
Vanavond weer een nieuw probleem met deMotorola 1960. Ik kan dus niet naar 1 programma kijken en een andere opnemen. Alleen het programma dat ik opneem kan ik ook bekijken.

KPN maar weer 's bellen................... |:(

Net even KPN gebeld, heeft waarschijnlijk met de snelheid te maken, ik word teruggebeld door de 2e lijn.

wordt vervolgd........................

[ Voor 25% gewijzigd door ruud20 op 02-06-2008 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:02
ruud20 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 23:43:
Vanavond weer een nieuw probleem met deMotorola 1960. Ik kan dus niet naar 1 programma kijken en een andere opnemen. Alleen het programma dat ik opneem kan ik ook bekijken.

Net even KPN gebeld, heeft waarschijnlijk met de snelheid te maken, ik word teruggebeld door de 2e lijn.

Je hebt hetzelfde probleem als mij. Helaas heb ik mijn aansluiting moeten opzeggen want het gewoon niet prettig kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heb ik de Motorola 1960 ontvangen. Alles werkt naar behoren.
De gebruiksaanwijzing zou wel wat duidelijker mogen.
O.a. moet men er maar naar raden, hoe opnames tijdens het kijken naar een programma, kunnen worden gemaakt.
Na enig proberen lukt dat wel, maar de gebruiksaanwijing is hier zeer vaag over.

Los bijgevoegd is een kaart met de kanalen, die met de interactieve TV kunnen worden ontvangen. Hier klopt vrijwel niets van. Natuurlijk is de gewenste informatie op internet te vinden, maar het was kennelijk te veel gevraagd, om een actuele lijst van de kanalen bij te pakken bij deze settopbox, die nog maar zeer kort op de markt is.

Liever geen informatie, dan foutieve informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over de Motorola. Kan iemand mij zeggen wat de HD capaciteit is ? Dacht dat het oude model standaard 160GB was ...

Thnx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter! schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 09:39:
Laat je trouwens niet neppen met dure HDMI-kabels. Net zoals bij andere digitale kabels is het nut van enorm dure kabels met vergulde connectoren e.d. niet bewezen. Een digitaal signaal geeft alleen ééntjes en nulletjes door en werkt dus over het algemeen wèl ... of niet.
Das niet helemaal waar. Dat 0 en 1 verhaal wel. Maar je moet het op een lager niveau bekijken. Met een goedkope kabel kan ook een 0 of een 1 niet goed doorkomen. En dat geeft weldegelijk vertekeningen in het beeld. Het is echt niet zo dat je of wel of geen beeld hebt via hdmi hoor. Ook digitaal signaal kan half doorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:15
Ik wacht al ongeveer een jaar op Interactive TV (het is niet beschikbaar). Ik woon in de regio Utrecht. Is er al informatie / zijn er geruchten beschikbaar dat KPN de beschikbaarheid gaat uitbreiden?

Thanks voor jullie reactie.

Kone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:31:
[...]

Das niet helemaal waar. Dat 0 en 1 verhaal wel. Maar je moet het op een lager niveau bekijken. Met een goedkope kabel kan ook een 0 of een 1 niet goed doorkomen. En dat geeft weldegelijk vertekeningen in het beeld. Het is echt niet zo dat je of wel of geen beeld hebt via hdmi hoor. Ook digitaal signaal kan half doorkomen.
In dat geval bestaat er nog altijd zoiets als foutcorrectie, dus een eentje of nulletje minder zie je echt niet op het scherm. Mocht je echter een groot deel van de informatie kwijtraken, dan klopt er simpel weg iets niet met je kabel. Er zou dan een breuk kunnen zijn, of de kabel is meters lang. Er zijn echter bepaalde standaarden voorgeschreven en je zult complete kabels in de winkel niet snel, of helemaal niet zo lang vinden dat dat een probleem wordt. Als een kabel gewoon correct in elkaar zit zul je van vergulde kabels weinig merken. Bij analoog kan dit wel uitmaken, en dan gaat het met name over de afscherming die dan waarschijnlijk beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de motorola 1960 nu 1 maand. De voor èn nadelen:

* 1960 is absoluut stiller dan de kreatel.
* Via hdmi is het een stuk mooier op een plasma/lcd om door de menus heen te scrollen.
* Desing is er absoluut op vooruit gegaan(!)
* Spinning zoals bij de oude kreatel komt amper nog voor, ook na het in standby zetten.
* Door het menu heen zappen gaat m.i sneller dan met de oude kreatel, waarschijnelijk omdat de 1960 een krachtigere cpu heeft(?).

De bugs:

* Teletext werkt niet onder hdmi.
* Opnames blijven niet bewaard na het in standby zetten.

Tips:

Als je de oude kreatel hebt gehad en je krijgt er de nieuwe motorola 1960 er voor terug moet je eerst de experiabox even uitzetten, 15 sec wachten dan weer aanzetten. anders krijg je error f12. Dit komt omdat op die poort het mac-adres actief blijft van de kreatel(!) dus EERST experia ressetten (soft) dan pas de motorola 1960 installeren.

Groet Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter! schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 09:39:
Dat hij alleen op poort 4 werkt is niet zo vreemd, want die poort is voor IPTV voorgedefiniëerd.
Ik heb de kreatel 1760 aangesloten op de 1e poort....en mijn gedraad internet op poort 4...jij zegt dat het uitmaakt in welke poort van de experiabox je de kabels aansluit? Is dit dan ook merkbaar in de kwaliteit?

Ik heb gisteren een nieuwe LCD (Sony 40W4210) tv gekregen en vandaag een beetje zitten vergelijken met mijn oude Philips 100hz breedbeeld tv.... ITV heeft een beter beeld dan de kabel, dat is een feit en duidelijk te zien. ITV loopt ook een paar seconden voor op de kabel. Maar ik vind de kwaliteit van ITV wel erg veel minder dan het beeld van een dvd pfff daar zit wel effe een verschil zeg...

Edit:
heb effe zitten pielen met de settings en nu is het beeld bijna zoals het moet, in ieder geval zeer zekers acceptabel.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2008 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud20
ruud20 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 23:43:

KPN is 2x langsgeweest, de snelheid vanaf de centrale bleek 9 mb te zijn maar onderweg verdween zo'n 2 mb. In de centrale is de snelheid nu opgeschroeft naar 12 mb zodat er rond de 10 binnenkomt.
Opnemen en kijken lukt nu en internet heeft weer de normale snelheid.
Volgens de monteur moet de snelheid vanuit de centrale nog wel verder omhoog naar zo'n 15 a16 mb zodat ik in ieder geval 12mb binnenkrijg. Hiervoor moet in de centerale een nieuwe printplaat gemonteert worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
Is er iemand al in geslaagd de opnames van de kreatel af te spelen op de PC? ik ben niet verder dan een gescrambled beeld in VLC media player gekomen :(

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:40
Bebob_NL schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 17:16:
Is er iemand al in geslaagd de opnames van de kreatel af te spelen op de PC? ik ben niet verder dan een gescrambled beeld in VLC media player gekomen :(
Hoe heb je dat gedaan? Welk bestandsysteem? Wat zegt een mediainfo erover? Je zou verwachten dat het een MPEG2 stream is gezien specs, mpeg2 geeft hier met VLC ook wat probleempjes. Al met een ander programma geprobeerd?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
Loekie schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:08:
[...]

Hoe heb je dat gedaan? Welk bestandsysteem? Wat zegt een mediainfo erover? Je zou verwachten dat het een MPEG2 stream is gezien specs, mpeg2 geeft hier met VLC ook wat probleempjes. Al met een ander programma geprobeerd?
Ik heb zelf een Kreatel, de schijf uit de box gehaald en in een linux bak geparkeerd. Aangezien ik alleen een command prompt linux distro had (en het een p1 200 was :P ) was ik niet in staat om de film op die bak af te spelen. Via een samba share doorgestuurd naar een windows machine. De bestanden waren gescrambled af te spelen in Windows (C2D mobile). Verschillende programma's gaven een zelfde beeld, of geen beeld. Opnames worden echter opgeslagen in chuncks van ~25MB, dus hier zit ook nog een probleem..

[ Voor 3% gewijzigd door Bebob_NL op 11-06-2008 14:05 . Reden: tiepgriep ]

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.