KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 232.535 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 10:56
Voor de Filmdirect liefhebbers -> KPN heeft iets van 8 gratis films in de filmdirect bibliotheek opgenomen (oa. Amsterdamned en Space Jam).

Worden dit soort updates trouwens ook via een nieuwsbrief oid gecommuniceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was erg tevreden met Mine TV nu dan interactieve TV. Al had het erg lang geduurt voordat we het na veel gebel en geleur eindelijk hadden. Toen werkte het perfect. Maar helaas krijgen we zo nu en dan storing. Daar hebben we melding van gemaakt. Waarop een monteur langs kwam en constateerde dat we te kort mb binnen kregen. Dat we te ver van de hoofdkast af zitten. Maar onze conclusie is dat er nu meer mensen gebruik maken van interactieve TV. Dat waarschijnlijk als er een populair programma wordt uitgezonden dat we dan storing hebben. Want soms hebben we op elk kanaal storing maar zoals nu maar op een paar??? Ik krijg het gevoel alsof we een beetje worden afgescheept. Want ze zeiden of je stopt maar met het abonnement of je houdt het maar dan met af en toe storingen. Ja, 1 klant meer of minder maakt voor zo’n groot bedrijf toch niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:40
Hoever zit je dan van de centrale en welke fouten krijg je?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-05 22:20
Neophyte_NL schreef op zondag 10 februari 2008 @ 17:33:
Voor de Filmdirect liefhebbers -> KPN heeft iets van 8 gratis films in de filmdirect bibliotheek opgenomen (oa. Amsterdamned en Space Jam).

Worden dit soort updates trouwens ook via een nieuwsbrief oid gecommuniceerd?
Het zou wat zijn als je hier geld voor vraagt. :-)
Er wordt zo nu en dan gecommuniceerd via een nieuwsbrief, maar dit was mij als itv'er niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
simonanton schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 11:33:
[...]

Het zou wat zijn als je hier geld voor vraagt. :-)
Er wordt zo nu en dan gecommuniceerd via een nieuwsbrief, maar dit was mij als itv'er niet bekend.
Wonder boven wonder zelfs vandaag spontaan een nieuwsbrief gekregen: 6x6 weken lang gratis films!

En even de botenachtervolging uit Amsterdamned kijken was toch wel aardig. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-05 22:20
Neophyte_NL schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:06:
[...]

Wonder boven wonder zelfs vandaag spontaan een nieuwsbrief gekregen: 6x6 weken lang gratis films!

Idd. Ongelooflijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05-2024
Ze mogen ook weleens opschieten met de tvgids,
want dat is rond uit slecht.
als ik vandaag (Woensdag) volgende week dinsdag iets wil opnemen kan dit niet 8)7
ook herhaalde opnamens, elke week een vaste tijd is niet mogenlijk.
kwa software in de tuner is het rond uit slecht.

ps; en de usb poort mag ook wel eens worden vrijgegeven (het is toch mijn apparaat)

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
madmoon schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 23:00:
Ze mogen ook weleens opschieten met de tvgids,
want dat is rond uit slecht.
als ik vandaag (Woensdag) volgende week dinsdag iets wil opnemen kan dit niet 8)7
ook herhaalde opnamens, elke week een vaste tijd is niet mogenlijk.
kwa software in de tuner is het rond uit slecht.

ps; en de usb poort mag ook wel eens worden vrijgegeven (het is toch mijn apparaat)
sorry maar dit kan mijn hdtv samsung ook niet die meer dan 2 x keer zoveel kost en geen hdd heeft en kwa beeld niet veel beter is (lees minder) tja usb, daar heb je een punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mackie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-01 16:10
Vandaag maar weer eens contact gehad met de hdesk over het nogsteeds regelmatig terugkomen van de "zender is niet beschikbaar" melding |:( .

Helpdesk wist mij te vertellen, ook vanwege een eerder notitie bij mijn gegevens van vorig jaar, dat ze het probleem kennen en dat ze alleen nog niet helemaal precies weten waar het aan ligt. Ze gaan nu in ieder geval mijn profiel bekijken en de compressie omzetten van mpeg3 naar mpeg4 als mogelijk een tijdelijke oplossing. Heeft dit nog consequenties voor de beeldkwaliteit, heeft iemand dit meeggemaakt?

Ook wist hij mij te vertellen dat het probleem daarmee niet helemaal weggaat en dat ze bezig zijn met de lancering van een nieuwe tuner (die met de HDMI uitgang) die het probleem moet gaan verhelpen. Tijdsplan durfde hij niets over te zeggen maar ze gaan de tuners toch vervangen voor die andere versie :*) .

We can do it two ways: easy or really easy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
mackie schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:36:
Vandaag maar weer eens contact gehad met de hdesk over het nogsteeds regelmatig terugkomen van de "zender is niet beschikbaar" melding |:( .

Helpdesk wist mij te vertellen, ook vanwege een eerder notitie bij mijn gegevens van vorig jaar, dat ze het probleem kennen en dat ze alleen nog niet helemaal precies weten waar het aan ligt. Ze gaan nu in ieder geval mijn profiel bekijken en de compressie omzetten van mpeg3 naar mpeg4 als mogelijk een tijdelijke oplossing. Heeft dit nog consequenties voor de beeldkwaliteit, heeft iemand dit meeggemaakt?

Ook wist hij mij te vertellen dat het probleem daarmee niet helemaal weggaat en dat ze bezig zijn met de lancering van een nieuwe tuner (die met de HDMI uitgang) die het probleem moet gaan verhelpen. Tijdsplan durfde hij niets over te zeggen maar ze gaan de tuners toch vervangen voor die andere versie :*) .
MPEG3? wasda? Volgens mij is het nog steeds gewoon MPEG2 hoor.
MPEG4 heeft bij gelijke bitrate ws. hogere kwaliteit, maar dat krijg je niet hoor. Zal nog wel ff duren.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mackie
Loekie schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:10:
[...]

MPEG3? wasda? Volgens mij is het nog steeds gewoon MPEG2 hoor.
MPEG4 heeft bij gelijke bitrate ws. hogere kwaliteit, maar dat krijg je niet hoor. Zal nog wel ff duren.
Helpdeskmedewerker riep dit, beetje typisch inderdaad 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Heb het pakket gister voor mijn ouders besteld. Ze zitten al een tijdje met het idee van digitale tv en dit klinkt als een erg leuke aanbieding (decoder + hdd voor €49 :9~).

Zal nog wel even duren voor ik het pakket binnen krijg, jammer is dat altijd.

__edit_______
Vergeten te vragen... Is de afstandsbediening echt dat rare witte ding op www.kpn.tv?

__edit2______
Deze dus
Afbeeldingslocatie: http://www.kpn.com/v2/upload/058b24b6-3ac0-4d64-9020-ea645eecaca8_370x154_wat_is_itv_02.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Neejoh op 22-02-2008 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
Ik heb mijn pakket anderhalve maand geleden ontvangen en daarin zat deze full-sized:

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/68/165565923_8a2432d575.jpg
(foto uit het vorige topic)

[ Voor 3% gewijzigd door Neophyte_NL op 22-02-2008 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Bij verschillende mensen wordt de korte, brede AB geleverd, kans is dus groot dat jij die ook krijgt.
Functioneel gelijk overigens....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:09

Neoz

Neoz & Hobbes

Misschien vraag die eerder gesteld is, maar trekt dat interactieve tv niet heel je internet verbinding leeg ? Als ik met 2 pc's aan het internetten ben, normaal surfen/mailen/msn, kunnen mijn ouders dan nog wel normaal tv kijken beneden ?

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Neoz schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 10:51:
Misschien vraag die eerder gesteld is, maar trekt dat interactieve tv niet heel je internet verbinding leeg ? Als ik met 2 pc's aan het internetten ben, normaal surfen/mailen/msn, kunnen mijn ouders dan nog wel normaal tv kijken beneden ?
Dat schijnt los van elkaar te staan, de megabitjes die je krijgt om TV te kijken en om te internetten zijn als het ware gescheiden. Als jij dus fanatiek aan het internetten bent, merken je ouders daar niets van ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 10:35
Neoz schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 10:51:
Inderdaad, volledig los van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleForce_NL
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-09 11:11
Neophyte_NL schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:06:
[...]

Sinds vandaag interactieve TV in huis, ziet er goed uit.
Hoe kan ik de gratis films kijken? Er wosrt om een code gevraagd, dacht wellicht oooo ivm met o euro ;)
Blijkbaar is dit het niet, IEMAND?

Ennuh teletekst van de nieuwe AB werkt nog niet? Klopt dit?
Heb de TV al wel laten herkennen, geluid etc werkt, teletekst niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 13:37
EagleForce_NL schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 22:37:
[...]

Sinds vandaag interactieve TV in huis, ziet er goed uit.
Hoe kan ik de gratis films kijken? Er wosrt om een code gevraagd, dacht wellicht oooo ivm met o euro ;)
Blijkbaar is dit het niet, IEMAND?

Beide staan uitgelegd in de handleiding, en ook eerder in het topic uitgelegd. Als het goed is heb je een pincode gebruikt voor het eerste maal aanmelden van je tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EagleForce_NL schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 22:37:
[...]
Teletekst werkte bij mij in eerste instantie ook niet, blijkt dat ik de decoder op SCART 1 van m'n TV moest aansluiten, daarna werkte ie wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleForce_NL
fleppuhstein schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 22:40:
[...]

Beide staan uitgelegd in de handleiding, en ook eerder in het topic uitgelegd. Als het goed is heb je een pincode gebruikt voor het eerste maal aanmelden van je tuner.
Als ik het had gevonden had ik het niet gevraagd. Heb het topic doorgenomen maar geen antwoord gevonden. Niet over de code en niet over de teletekst, alleen over de scart1 aansluiting, maar die gebruik ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleForce_NL
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 22:41:
[...]

Teletekst werkte bij mij in eerste instantie ook niet, blijkt dat ik de decoder op SCART 1 van m'n TV moest aansluiten, daarna werkte ie wel gewoon.
Bedankt voor je antwoord, had het in het topic gelezen, staat bij mij al op scart1. Doet niks de knop.
In het boekje staat dat dit voorlopig nog niet werkt en ik de afst.bediening van de tv moet gebruiken, maar enkele hebben hem al wel werkend, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamoah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
EagleForce_NL schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 22:53:
[...]

Bedankt voor je antwoord, had het in het topic gelezen, staat bij mij al op scart1. Doet niks de knop.
In het boekje staat dat dit voorlopig nog niet werkt en ik de afst.bediening van de tv moet gebruiken, maar enkele hebben hem al wel werkend, vandaar mijn vraag.
Werkt wel, met je stokbrood de knopje mode schakel je de afstandbediening naar tv mode vervolgens de teletekst knop.. daar heb je je telekest..of het ook volledig is...is een andder vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teletekst is inderdaad af en toe beroerd. Soms zit je op Ned 1 TT te kijken van RTL4. Schijnt iets te zijn met verversen e.d.
In ieder geval niet de sterkste troef van I-TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
EagleForce_NL schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 22:53:
[...]

Werkt het wel met AB van TV --> AB_itv niet juist geconfigureerd
Werkt het niet met AB van TV --> TV ondersteund geen teletekst over scart, andere aansluiting kan helpen, anders jammer....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 09:18:
Teletekst is inderdaad af en toe beroerd. Soms zit je op Ned 1 TT te kijken van RTL4. Schijnt iets te zijn met verversen e.d.
In ieder geval niet de sterkste troef van I-TV.
Heeft volgens mij meer te maken met je TV hoor. Nieuwe TVs trekken volgens mij in een relatief korte tijd alle pagina's naar beneden van de zender die je zit te kijken. Ik heb het idee dat de ene tv deze TT-cache weer snellerv ververst dan de andere. TT is uberhaupt vergane glorie imho. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:56

DDX

kan iemand mij vertellen hoe de aansluiting van de ontvanger precies zit ?
op ons werk willen we nml iptv aanvragen (ivm geen kabel, en digitenne is slecht ontvangst)
alleen vallen we net buiten het dekkingsgebied van interactieve tv:(

nu had ik het idee om de interactievetv aansluiting ergens anders aan te vragen en via vpn oid connectie te maken ?
alleen dan moet de ontvanger wel via ip connectie maken met de router oid ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
DDX schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:24:
op ons werk willen we nml iptv aanvragen (ivm geen kabel, en digitenne is slecht ontvangst)

nu had ik het idee om de interactievetv aansluiting ergens anders aan te vragen en via vpn oid connectie te maken ?
Onmogelijk, je moet aan de router hangen. Ookal doe je dat elders, en wil je met vpn connectie maken, vraag me af hoe je deze vpn wilt inregelen. Afgezien daarvan heb je 8 Mbit nodig voor je tuner, dus als die locatie een 8Mbps upload heeft dan redt je het que data doorvoer, afgezien van de technische onmogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
DDX schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:24:

Dat gaat je niet lukken ;)
Wellicht wordt het mogelijk als er naar sterkere compressie wordt overgestapt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
Loekie schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 20:12:
[...]

Dat gaat je niet lukken ;)
Wellicht wordt het mogelijk als er naar sterkere compressie wordt overgestapt.
Als er sterkere compressie is, en het signaal minder groot wordt, zal het dekkings gebied ook groter worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

bandbreedte is het probleem niet, op beide lokaties is minimaal een 100mbit verbinding
hoopte dat de tuner gewoon een ip connectie maakte met de router oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
DDX schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:18:
bandbreedte is het probleem niet, op beide lokaties is minimaal een 100mbit verbinding
hoopte dat de tuner gewoon een ip connectie maakte met de router oid
Ik ken geen KPN Adsl verbindingen met 100 Mbit up. Het is namelijk een combi product Met KPN (Of HetNet of Planet) ADSL en I-Tv, en eventueel als derde dienst nog IPB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

nee idee wat ik wou doen :

-kantoor lokatie a waar we graag tv willen (kabel is niet mogelijk en digitenne heeft teveel storing door metaal in pand)
-lokatie b (colocation) waar i-tv wel mogelijk is

aangezien er op beide lokaties minimaal 100mbit up/down is
wou ik op lokatie b een adsl aansluiting+i-tv aanvragen en dit per ip routeren naar lokatie a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mackie
mackie schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:36:

Gister mijn nieuwe experiabox ontvangen :/ . Werd vorige week gebeld door hdesk dat zn mijn siemens experiabox (zilver) willen vervangen voor een thomson, omdat hier waarschijnlijk het probleem zit. Vroeg ik mij af is de thomson slechter/beter?

Hebben meer mensen met bovenstaand probleem hun experiabox vervangen? En hielp dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
Even een paar vraagjes, ik heb de topics doorgelezen maar ik krijg geen helder beeld van bepaalde dingen (ook heb ik de website van kpn tot in den treure bekeken).

1) Bij IPTV wordt het beeld over de internet aansluiting verstuurd, volgens de uitleggen wordt hiervoor bandbreedte gereserveerd. Als ik nu een abonnement neem van 3/512 zit de televisie dan binnen deze bandbreedte (waardoor ik minder heb) of buiten deze bandbreedte?

2) Maakt het soort internet abonnement nog wat uit voor de ontvangst van de digitale televisie?

3) Bij IPTV krijg je dan een decoder en een harddisk recorder? of zit dat verwerkt in één aparaat?

4) De software op de decoder / hardisk recorder, is die een beetje responsive? (heb nu digitale televisie van UPC en het is soms gewoon erg traag)

5) Wat is de kwaliteit van de ontvangst? soms lees ik dat het goed is soms lees ik dat het slecht is?

6) Kan je van één zender opnemen en een andere zender bekijken?

7) Is het bijvoorbeeld mogelijk om een programma op te nemen dat bijvoorbeeld één uur duurt en vervolgens een half uur later (half uur na het beginnen met opnemen) het programma bekijken en op die manier de reclames te skippen met dat timesift?

8) Is er een beetje aanbod op de programma gemist? (is dit vergelijkbaar met uitzending gemist?) Zijn bijvoorbeeld alle programma's terug te zien? (van de zenders die ondersteund worden)

9) Maakt het nog wat uit (behalve in prijs) waar je het neemt? planet, hetnet, xs4all, kpn? (mischien met veranderingen in aanbod dat je dat altijd als eerste bij kpn hebt)

10a) Ik lees bij KPN dat als ik meerdere TV's wil aansluiten dan gaat er 1 via IPTV en de overige via digitene, dus ik kan de opgenomen programma's maar op één t.v. terug kijken, klopt dat?

10b) en klopt het ook dan ook dat het zender aanbod tussen de tv van de IPTV anders is dan de zender aanbod van digitene?

11) Wat is die experiabox? is dat die harddisk recorder of de decoder (of beide?!?) ?

12) En hoe groot is het verschil in kwaliteit of mogelijkheden tussen digitene en IPTV? (qua apparatuur,

Zijn er verder nog bijzonderheden?

[ Voor 4% gewijzigd door ronaldmathies op 07-03-2008 14:14 ]

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronaldmathies schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:10:
Even een paar vraagjes, ik heb de topics doorgelezen maar ik krijg geen helder beeld van bepaalde dingen (ook heb ik de website van kpn tot in den treure bekeken).
Okay, daar gaan we:
1) Bij IPTV wordt het beeld over de internet aansluiting verstuurd, volgens de uitleggen wordt hiervoor bandbreedte gereserveerd. Als ik nu een abonnement neem van 3/512 zit de televisie dan binnen deze bandbreedte (waardoor ik minder heb) of buiten deze bandbreedte?
Buiten.
2) Maakt het soort internet abonnement nog wat uit voor de ontvangst van de digitale televisie?
Nee, dezelfde bandbreedte wordt gereserveerd.
3) Bij IPTV krijg je dan een decoder en een harddisk recorder? of zit dat verwerkt in één aparaat?
1 apparaat.
4) De software op de decoder / hardisk recorder, is die een beetje responsive? (heb nu digitale televisie van UPC en het is soms gewoon erg traag)
Best wel, er is iets vertraging, maar of dat acceptabel is blijft subjectief.
5) Wat is de kwaliteit van de ontvangst? soms lees ik dat het goed is soms lees ik dat het slecht is?
MPEG2 kwaliteit, dus goed genoeg voor televisie, het is geen HD....
6) Kan je van één zender opnemen en een andere zender bekijken?
Ja.
7) Is het bijvoorbeeld mogelijk om een programma op te nemen dat bijvoorbeeld één uur duurt en vervolgens een half uur later (half uur na het beginnen met opnemen) het programma bekijken en op die manier de reclames te skippen met dat timesift?
Ja.
8) Is er een beetje aanbod op de programma gemist? (is dit vergelijkbaar met uitzending gemist?) Zijn bijvoorbeeld alle programma's terug te zien? (van de zenders die ondersteund worden)
Niet alles is te zien, wel veel. Er zit ook nog wat van SBS (Hart van Nederland) bij.
9) Maakt het nog wat uit (behalve in prijs) waar je het neemt? planet, hetnet, xs4all, kpn? (mischien met veranderingen in aanbod dat je dat altijd als eerste bij kpn hebt)
Planet en HetNet gaan binnenkort toch verdwijnen als merken. KPN en XS4all blijven ook over, daartussen zit geen (grote) verschillen.
10a) Ik lees bij KPN dat als ik meerdere TV's wil aansluiten dan gaat er 1 via IPTV en de overige via digitene, dus ik kan de opgenomen programma's maar op één t.v. terug kijken, klopt dat?
Klopt.
10b) en klopt het ook dan ook dat het zender aanbod tussen de tv van de IPTV anders is dan de zender aanbod van digitene?
Yep. Digitenne is iets minder dan het basispakket van IPTV.
11) Wat is die experiabox? is dat die harddisk recorder of de decoder (of beide?!?) ?
Dat is de router.
12) En hoe groot is het verschil in kwaliteit of mogelijkheden tussen digitene en IPTV? (qua apparatuur,
IPTV is betere en constantere kwaliteit, omdat je niet afhankelijk van het weer enzo bent.
Zijn er verder nog bijzonderheden?
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:20:
[...]

Okay, daar gaan we:

[...]

Buiten.

[...]

Nee, dezelfde bandbreedte wordt gereserveerd.

[...]

1 apparaat.

[...]

Best wel, er is iets vertraging, maar of dat acceptabel is blijft subjectief.

[...]

MPEG2 kwaliteit, dus goed genoeg voor televisie, het is geen HD....

[...]

Ja.

[...]

Ja.

[...]

Niet alles is te zien, wel veel. Er zit ook nog wat van SBS (Hart van Nederland) bij.

[...]

Planet en HetNet gaan binnenkort toch verdwijnen als merken. KPN en XS4all blijven ook over, daartussen zit geen (grote) verschillen.

[...]

Klopt.

[...]

Yep. Digitenne is iets minder dan het basispakket van IPTV.

[...]

Dat is de router.

[...]

IPTV is betere en constantere kwaliteit, omdat je niet afhankelijk van het weer enzo bent.

[...]

Nope.
Kort en bondig, zo zie ik het graag :-) bedankt!

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
Als ik zo zit te vergelijken tussen HetNet, Planet en KPN is volgens mij het abonnement van HetNet interesantst. Je krijgt hier de meeste snelheid voor de laagste prijs. Alle overige onderdelen als modem, hd recorder zijn allemaal hetzelfde. Of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:12
ronaldmathies schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:10:
Even als aanvulling: naast de decoder/harddisk recorder krijg je ook nog een modem/router; da's dus de experiabox.

[ Voor 4% gewijzigd door musicfreak op 07-03-2008 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:12
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:20:
Daarnaast is de bitrate van Digitenne flink lager, met een slechter beeld tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jup99
  • Laatst online: 04-08 14:31
Ik heb vandaag IPTV besteld (heb al Internet+bellen met experia siemensbox). Ging er eigenlijk vanuit dat het geheel draadloos zou werken, medewerker in primafoon winkel zei dat het aansluiten niks voorsteld.
(handleiding via internet bekeken en die geeft aan dat het met UTP kabel moet worden aangesloten)

Mijn experiabox staat echter in de meterkast en mijn TV in de huiskamer, afstand is ongeveer 14 meter (hemelsbreed).
Ik heb een houten vloer liggen en in de plinten lopen niet helemaal door (deuropeningen in de gang). Iemand een idee hoe de monteur dit gaat aansluiten ?

las op de site iets over netwerk via stopcontact maar las ook dat dat niet optimale snelheid heeft, en heb ook weinig zin om nog eens 150 euro extra uit te gaan geven voor zo'n set.

Hoe is het aangesloten bij mensen die al IPTV hebben, er moeten meer mensen zijn die dit probleem hebben...router moet immers bij het eerste contactpunt gemonteerd worden volgens KPN, bij de meeste mensen is dit de meterkast.

Ik hoor graag hoe jullie het aangesloten hebben, of hebben laten aansluiten.

[ Voor 5% gewijzigd door jup99 op 08-03-2008 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Wat vinden jullie van de nieuwe firmware upgrade? Het schakelen tussen zenders zou sneller moeten gaan en de tuner zou sneller vanuit standby moeten komen. Ik vind echter dat het schakelen tussen zenders niet verbeterd is! Het geluid stottert nu de eerste seconde en soms duurt het een aantal seconden voordat ik bewegend beeld krijg... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Weet ook nog niet wat ik van de nieuwe software moet zeggen, opzich gaat het zappen denk ik wel sneller, beetje lastig te testen nu :).

Wat ik nu wel minder heb (kan toeval zijn) dat sinds de update ik geen "Zender tijdelijk niet beschikbaar" melding meer heb gehad bij het opstarten van de ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jup99 schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 23:02:
Ik heb vandaag IPTV besteld (heb al Internet+bellen met experia siemensbox). Ging er eigenlijk vanuit dat het geheel draadloos zou werken, medewerker in primafoon winkel zei dat het aansluiten niks voorsteld.
(handleiding via internet bekeken en die geeft aan dat het met UTP kabel moet worden aangesloten)

Mijn experiabox staat echter in de meterkast en mijn TV in de huiskamer, afstand is ongeveer 14 meter (hemelsbreed).
Ik heb een houten vloer liggen en in de plinten lopen niet helemaal door (deuropeningen in de gang). Iemand een idee hoe de monteur dit gaat aansluiten ?

las op de site iets over netwerk via stopcontact maar las ook dat dat niet optimale snelheid heeft, en heb ook weinig zin om nog eens 150 euro extra uit te gaan geven voor zo'n set.

Hoe is het aangesloten bij mensen die al IPTV hebben, er moeten meer mensen zijn die dit probleem hebben...router moet immers bij het eerste contactpunt gemonteerd worden volgens KPN, bij de meeste mensen is dit de meterkast.

router moet dicht bij je ISRA punt staan, waar dit is is afhankelijk per huis. Bij mij staat de router in de huiskamer.

Het aansluiten van de decoder gaat dmv een UTP kabel. Deze kan maximaal 100 meter overbruggen en dat lijkt me voldoende om die te trekken vanuit de meterkast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag vandaag dat interactieve TV ook in mijn postcode gebied beschikbaar is. Heb op dit moment Digitenne, maar denk er over na om over te stappen. Er zijn me nog twee punten onduidelijk:

1) Is de verbinding tussen de modem en de decoder bij de TV ook draadloos te doen in plaats van met een ethernet kabel? Vind het van Digitenne net zo lekker zonder die kabels.

2) Ik begrijp uit diverse berichten dat het niet mogelijk is om iets op vaste tijden te laten opnemen. Bijvoorbeeld elke woensdag 20:30, of elke dag 18:00, maar dat elke opname apart ingesteld moet worden. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
Vanochtend PC aan, geen internet. Ik kijken in de experiabox, zie ineens mijn login veranderd in een nummer@direct-adsl (wireless staat uit). Dus maar even wireless via de buren. Blijkt in eens mijn TV wel te werken , en de router zegt toch echt disconnected. Iemand dit al eerder gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:52

Tacoos

i am i

Cloudje schreef op zondag 09 maart 2008 @ 00:11:
Wat vinden jullie van de nieuwe firmware upgrade? Het schakelen tussen zenders zou sneller moeten gaan en de tuner zou sneller vanuit standby moeten komen. Ik vind echter dat het schakelen tussen zenders niet verbeterd is! Het geluid stottert nu de eerste seconde en soms duurt het een aantal seconden voordat ik bewegend beeld krijg... 8)7
Hmm, heb hier al een paar dagen dezelfde ervaring.
Hoe kan ik zien dat de firmware een upgrade heeft gekregen?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:50:
Zag vandaag dat interactieve TV ook in mijn postcode gebied beschikbaar is. Heb op dit moment Digitenne, maar denk er over na om over te stappen. Er zijn me nog twee punten onduidelijk:

1) Is de verbinding tussen de modem en de decoder bij de TV ook draadloos te doen in plaats van met een ethernet kabel? Vind het van Digitenne net zo lekker zonder die kabels.

2) Ik begrijp uit diverse berichten dat het niet mogelijk is om iets op vaste tijden te laten opnemen. Bijvoorbeeld elke woensdag 20:30, of elke dag 18:00, maar dat elke opname apart ingesteld moet worden. Klopt dat?
1) Nee, dit is niet mogelijk. Decoder heeft geen wireless ...

2) Klopt helemaal. Ik neem even aan dat je een serie die elke week wordt opgenomen .. dit zal je per week moeten instellen .. helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Hole
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02-2024
Heb hier nu een tijdje een nieuwe tuner van Motorola nadat mijn eerste tuner van Kreatel stuk ging. Nu valt het me op dat de nieuwe tuner af en toe spontaan 'opstart' zonder uit standby te komen. Je kan dan duidelijk horen dat de harde schijf in de tuner aanstaat en na een tijdje ook spontaan er weer mee stopt.

Hoort dit zo want ik vind het maar vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
Black-Hole schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:11:
Heb hier nu een tijdje een nieuwe tuner van Motorola nadat mijn eerste tuner van Kreatel stuk ging. Nu valt het me op dat de nieuwe tuner af en toe spontaan 'opstart' zonder uit standby te komen. Je kan dan duidelijk horen dat de harde schijf in de tuner aanstaat en na een tijdje ook spontaan er weer mee stopt.

Doet mijn kreatel ook te pas en te onpas, zowel overdag als 's nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jup99
  • Laatst online: 04-08 14:31

Misschien nodig om een verdere uitleg te geven.
Ik woon in een appartement en heb dus geen mogelijkheid om kabels onder de vloer of over het plafond te laten lopen. Ik heb op de vloer een houten vloer liggen die ik niet ga openbreken voor en kabeltje. Mijn experiabox staat in de meterkast en de TV in de huiskamer.

Kan iemand aangeven hoe de monteur dit gaat aansluiten ? Er moeten toch meer mensen zijn die dit probleem hebben ?

Kan iemand dus aangeven wat de monteur precies doet en wat de mogelijkheden zijn om het geheel aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
De mee geleverde kabel heeft een flinke lengte. Ik kan me zo voorstelen dat de monteur deze uitrolt, en niet verantwoordelijk is voor het weg werken van de kabel.

Daar zal je zelf mee moeten gaan stoeien. Je zou van te voren al een mooie nette weg gewerkte kabel kunnen aanleggen. Netwerk via het stopcontact heeft nog geen support via KPN, ze zijn er echter wel mee aan het testen (Bron: forum.kpn.tv).

Draadloos via een wireless bridge heb ik nog niet werkend gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Heb het kastje ontvangen. Zie echter geen lampjes branden aan de voorkant. Hoor wel de harde schijf draaien. Hij doet verder niets. Planet gaat een nieuwe sturen.
Zijn er nog tips om hem ondertussen toch aan de praat te krijgen?

Mag ik zeggen dat ik het raar vind dat in een digitaal tv kastje geen hdmi aansluiting zit?

[ Voor 17% gewijzigd door makreel op 12-03-2008 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
makreel schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 12:25:
Heb het kastje ontvangen. Zie echter geen lampjes branden aan de voorkant. Hoor wel de harde schijf draaien. Hij doet verder niets. Planet gaat een nieuwe sturen.
Zijn er nog tips om hem ondertussen toch aan de praat te krijgen?
Je kan hem open schroeven en kijken of alles is aangesloten ?
Mag ik zeggen dat ik het raar vind dat in een digitaal tv kastje geen hdmi aansluiting zit?
Want.....Scart = Digitaal, HDMI = Digitaal HD, Mine = Digitaal <> Digitaal HD.

Maw HDMI heeft nog geen toegevoegde waarde. Ze zijn er al mee aan het testen met een nieuwe type tuner die wel een HDMI poort heeft. Nog niks gehoord over HD, lijkt me ook niet te kunnen passen op de bandbreedte.

Verder heb ik vandaag een korte rondleiding gehad op het Netwerk Operations Command van KPN vanuit waar de I-TV, Digitenne en Canal digitaal worden verzonden. Wel leuk naar 60 zenders te gelijk kijken. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
't heeft wel toegevoegde waarde :

geen lompe kabel
hdmi gaatjes vrij op de tv

er staat hier http://nl.wikipedia.org/wiki/SCART dat scart analoog is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
fleppuhstein schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:09:
[...]

Je kan hem open schroeven en kijken of alles is aangesloten ?

[...]
Want.....Scart = Digitaal, HDMI = Digitaal HD, Mine = Digitaal <> Digitaal HD.

Maw HDMI heeft nog geen toegevoegde waarde. Ze zijn er al mee aan het testen met een nieuwe type tuner die wel een HDMI poort heeft. Nog niks gehoord over HD, lijkt me ook niet te kunnen passen op de bandbreedte.

Verder heb ik vandaag een korte rondleiding gehad op het Netwerk Operations Command van KPN vanuit waar de I-TV, Digitenne en Canal digitaal worden verzonden. Wel leuk naar 60 zenders te gelijk kijken. :9
Voor iemand die daar rondsjouwt ben je niet direct technisch, zelfs op wikipedia staat dit alles al netjes uitgelegd.....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
makreel schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:27:
't heeft wel toegevoegde waarde :

geen lompe kabel
hdmi gaatjes vrij op de tv

er staat hier http://nl.wikipedia.org/wiki/SCART dat scart analoog is
Klopt, SCART is gewoon analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.m.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:22
ik log tegenwoordig regelmatig even in op de interface van mn Experia Box en flush dan even de NAT-entries. Ik kreeg het gevoel dat die mede de oorzaak zijn van de 'zender niet beschikbaar' waarna je je EB en Tuner moest rebooten. Sinds ik die entries weg gooi heb ik dat niet meer hoeven doen (een paar week nu). Misschien hebben anderen hier ook wat aan... t is natuurlijk nog niet ideaal, maar ach... minder werk en sneller dan de hele meuk opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamoah
Black-Hole schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:11:

Welk nieuw tuner heb je ? Bedoel je de VIP1960 of gewoon de 1760 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb surfen en bellen van het Net tot volle tevredenheid.Heb nu ook IPTV van het Net besteld.
Als ik het goed begrijp krijg je als je via Planet werkt Digitenne van KPN gratis Geld dit ook voor Het Net ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiezel
  • Laatst online: 11:34
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 13:19:
Heb surfen en bellen van het Net tot volle tevredenheid.Heb nu ook IPTV van het Net besteld.
Als ik het goed begrijp krijg je als je via Planet werkt Digitenne van KPN gratis Geld dit ook voor Het Net ?
snelle zoek actie op hetnet faq levert dit op:

U kunt op uw TV kijken van HetNet decoder op dit moment één tv toestel aansluiten.
Om u de mogelijkheid te bieden om in uw huishouden op meerdere tv's naar digitale televisie te kijken kunt u als u beschikt over TV kijken van HetNet drie gratis aansluitingen op digitenne van KPN aanvragen.
Uw gratis digitenne aanvragen

U kunt uw gratis digitenne aansluiting aanvragen via een speciale KPN website. U surft naar http://www.kpn.com/extratv om uw gratis digitenne aansluiting aan te vragen. het is belangrijk dat u op het moment van aanvragen al beschikt over een opgeleverde TV kijken van HetNet aansluiting.

De kosten voor het startpakket en eventueel de verzendkosten zijn voor uw rekening.

-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De experibox moet zo dicht mogelijk bij het KPN aansluit punt staan en verder werk je met een UTP kabel naar je tuner die mag best 14 meter zijn zeggen ze bij de KPN draadloos naar je TV is mij niet bekent.
Wel internet via het stop contact dat is er wel.
Succes D.P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:15
Is er al iets meer bekend over de beschikbaarheid van interactive TV? Ik krijg al ruim een jaar dat het niet beschikbaar is op mijn locatie (regio 030). Is er meer informatie beschikbaar dat KPN het gebied groter gaat maken (en wanneer :-) )

Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gister ook interactieve tv van KPN. Moet zeggen, wel een verbetering tov de UPC-kabel.
Dat alles incl. de nieuwe, gebruikersvriendelijke afstandbediening. Nieuw istie wel, maar gebruikersvriendelijk ....
Probleem zit in het op elkaar afstemmen van de tv en de KPN-afstandsbediening. Volgens de handleiding is het mogelijk om zowel de KPN-tv-ontvanger als het tv-toestel zelf met de KPN-afstandsbediening te bedienen. Daarvoor moet de zgn. merkcode en de tv-code worden ingevoerd. Om daarvoor in de programmeer-modus te komen, moeten twee toetsen tegelijk worden ingedrukt: de knop 'menu' en (volgens de handleiding) de knop 'stoppen met opnemen of afspelen'. Het controlelampje knippert dan twee keer.
Nou mooi niet ... wat ik ook probeer, ik kom niet in de programmeer-modus :?

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
konehead schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:18:
Is er al iets meer bekend over de beschikbaarheid van interactive TV? Ik krijg al ruim een jaar dat het niet beschikbaar is op mijn locatie (regio 030). Is er meer informatie beschikbaar dat KPN het gebied groter gaat maken (en wanneer :-) )

Bedankt voor de info!
Check de afstand tot de centrale via: http://pcdb.bbned.nl/
De afstand mag niet groter zijn dan iets van 1,5 km en ADSL2+ moet mogelijk zijn, anders werkt het niet.

@wiebe1952: Met de menuknop en het linkerbolletje van het logo moet je in de progammeermodus komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Loekie op 24-03-2008 18:11 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:15
Loekie schreef op maandag 24 maart 2008 @ 18:09:
[...]

Check de afstand tot de centrale via: http://pcdb.bbned.nl/
De afstand mag niet groter zijn dan iets van 1,5 km en ADSL2+ moet mogelijk zijn, anders werkt het niet.

@wiebe1952: Met de menuknop en het linkerbolletje van het logo moet je in de progammeermodus komen.
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar

Maak nu gebruik van de actie SDSL bundeling! Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar uw leverancier / account manager.

Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Htn-Snw
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1644 meter.

Is dit definitief NO-GO voor Interactive TV OF is er nog hoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
Er komt een nieuwe tuner aan:de Motorola 1960. Inclusief HDMI en ondersteuning voor HD uitzendingen. Waarschijnlijk in de loop van volgende week ofzo!
EDIT TOEVOEGING: niets zeker helaas, uit semi-betrouwbare bron ;-)

@konehead: alleen bij kpn kunnen ze je zekerheid geven, dus bel even, dan controleren ze het meteen.

[ Voor 11% gewijzigd door Samopsa op 26-03-2008 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nklomp
  • Laatst online: 07-05 14:05
Hoe kom je aan deze info? Ik heb vorige week interactieve tv besteld dus ben erg benieuwd of ik de nieuwe Motorola krijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
nklomp schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 19:41:
Hoe kom je aan deze info? Ik heb vorige week interactieve tv besteld dus ben erg benieuwd of ik de nieuwe Motorola krijg!
Heb ik gehoord van iemand die bij de helpdesk werkt! Maar verder geen specifieke info helaas, alleen dat ze hem sowieso gaan introduceren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 15:08:
Sinds gister ook interactieve tv van KPN. Moet zeggen, wel een verbetering tov de UPC-kabel.
Dat alles incl. de nieuwe, gebruikersvriendelijke afstandbediening. Nieuw istie wel, maar gebruikersvriendelijk ....
Probleem zit in het op elkaar afstemmen van de tv en de KPN-afstandsbediening. Volgens de handleiding is het mogelijk om zowel de KPN-tv-ontvanger als het tv-toestel zelf met de KPN-afstandsbediening te bedienen. Daarvoor moet de zgn. merkcode en de tv-code worden ingevoerd. Om daarvoor in de programmeer-modus te komen, moeten twee toetsen tegelijk worden ingedrukt: de knop 'menu' en (volgens de handleiding) de knop 'stoppen met opnemen of afspelen'. Het controlelampje knippert dan twee keer.
Nou mooi niet ... wat ik ook probeer, ik kom niet in de programmeer-modus :?

Wat doe ik fout?
Gebeld met KPN-helpdesk. Oplossing: om in de programmeer-modus te komen moeten beide knoppen exact tegelijk ingedrukt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samopsa schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 17:57:
Er komt een nieuwe tuner aan:de Motorola 1960. Inclusief HDMI en ondersteuning voor HD uitzendingen. Waarschijnlijk in de loop van volgende week ofzo!
Hopelijk maakt de harddisk in de nieuwe tuner niet zo'n lawaai als in de huidige Motorola 1760. In stand-by hoor je elke minuut het lawaai van een schijf die opstart en even later weer stilvalt. Uiterst irritant als je aan het werken bent in een stille kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Samopsa schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 17:57:
EDIT TOEVOEGING: niets zeker helaas, uit semi-betrouwbare bron ;-)

@konehead: alleen bij kpn kunnen ze je zekerheid geven, dus bel even, dan controleren ze het meteen.
Dacht ga even met google zoeken naar dit type leverde helaas weinig nuttigs op. Zeker als je images zoekt hilarisch die oude radio's. :P Op motorola.com is ook alleen maar telefoon info te vinden geen decoders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamoah
funrider schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 10:00:
[...]

Dacht ga even met google zoeken naar dit type leverde helaas weinig nuttigs op. Zeker als je images zoekt hilarisch die oude radio's. :P Op motorola.com is ook alleen maar telefoon info te vinden geen decoders.
Dan zou je toch beter moeten zoeken,
http://www.motorola.com/mot/doc/6/6346_MotDoc.pdf

Dit is em trouwens in KPN kleuren

Afbeeldingslocatie: http://i299.photobucket.com/albums/mm318/bamoah/MotoVIP1960.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door bamoah op 27-03-2008 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:07
Da's interessante info, dan ga ik zeker op die versie wachten :). Zou KPN 'm ook introduceren met optionele DVB-T tuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Maar waar ik benieuwd naar ben: stel hij komt volgende week uit, kan je dan gewoon KPN bellen en zeggen dat je die nieuwe wilt hebben? Of moet je een defect aan je huidige tuner gaan faken?

Kopen natuurlijk ook :+

[ Voor 4% gewijzigd door GoTyce op 27-03-2008 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamoah
Nee, helaas KPN heeft de 1960 de 1970 heeft een optionele DVB-T tuner.

Vooralsnog word het geleverd voor nieuwe klanten, voor bestaande klant...vraagteken. En als je oude defect is welk je vervolgens terug voor krijg is mij ook niet duidelijk.

Trouwens dit allemaal is te lezen op de iTV Forum voor de mensen die al iTv hebben, ik zou zeggen registreer je en kom mee lullen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:07
bamoah schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:52:
Nee, helaas KPN heeft de 1960 de 1970 heeft een optionele DVB-T tuner.

Vooralsnog word het geleverd voor nieuwe klanten, voor bestaande klant...vraagteken. En als je oude defect is welk je vervolgens terug voor krijg is mij ook niet duidelijk.

Trouwens dit allemaal is te lezen op de iTV Forum voor de mensen die al iTv hebben, ik zou zeggen registreer je en kom mee lullen :D
Wel met Harddisk dan? (dus de VIP1960)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiezel
Wouter! schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 13:05:
[...]

Wel met Harddisk dan? (dus de VIP1960)
Ik mag toch aannemen van wel, anders kan je niks opnemen... Zodra de HD versie bevestigd wordt gaat ik het bestellen. Aangezien ik en anderen niet op het forum kunnen, keep us posted please :).

-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamoah
Is bevestigd, wanneer je vanaf morgen (31-3) besteld bij de primafoon of online krijg je de nieuwe tuner..word er gezegt door een primafoon medewerker op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

bamoah schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:29:
Is bevestigd, wanneer je vanaf morgen (31-3) besteld bij de primafoon of online krijg je de nieuwe tuner..word er gezegt door een primafoon medewerker op het forum.
Wordt er ook iets gezegd met betrekking tot bestaande klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had 2 weken geleden besteld, maar na bovenstaande berichten toch maar even gevraagd of ik de
oude of de nieuwe tuner krijg, en volgens de kpn medewerkster krijg ik de nieuwe :)
en dat voor hetzelfde geld!! ik moet het haast eerst zelf zien voor ik het geloof wat dat is echt wel een super deal: 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 22:40
p.m. schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 23:38:
ik log tegenwoordig regelmatig even in op de interface van mn Experia Box en flush dan even de NAT-entries. Ik kreeg het gevoel dat die mede de oorzaak zijn van de 'zender niet beschikbaar' waarna je je EB en Tuner moest rebooten. Sinds ik die entries weg gooi heb ik dat niet meer hoeven doen (een paar week nu). Misschien hebben anderen hier ook wat aan... t is natuurlijk nog niet ideaal, maar ach... minder werk en sneller dan de hele meuk opnieuw opstarten.
In het IPB topic heb ik een curl script gepost wat dit ook kan doen. Dan kun je het met 1 klik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
bamoah schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 10:49:
[...]

Dan zou je toch beter moeten zoeken,
http://www.motorola.com/mot/doc/6/6346_MotDoc.pdf

Dit is em trouwens in KPN kleuren

[afbeelding]
Zie nu inderdaad dat ie via United States wel toont via Home Entertainment > DVR > High Definition IP Set-tops. Als je 'Netherlands' selecteert zie je alleen maar telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamoah
Cloudje schreef op zondag 30 maart 2008 @ 14:16:
[...]

Wordt er ook iets gezegd met betrekking tot bestaande klanten?
Vooralsnog vissen bestaande klanten achter het net. Helaas !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bamoah schreef op maandag 31 maart 2008 @ 13:53:
[...]

Vooralsnog vissen bestaande klanten achter het net. Helaas !
Wat zou er gebeuren als m'n 'oude' kapot gaat? Wordt deze vervangen door een nieuw model of oud model?

Als ik het plaatje hierboven ziet ie er al een stuk beter uit wbt vormgeving/kleur (wie heeft in hemelsnaam bedacht dat ding uberhaupt wit te maken?!!). Functioneel zal 't weinig schelen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamoah
@DaffyD

Ik zal er niet sterk op rekenen dat je de nieuwe voor terug krijg, immers voor de oude heb je "betaald", maar ik zou zeggen neem de proef op de som en laat ons weten hoet het afloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar weken interactieve TV van KPN i.c.m. glasvezel.

Voor mensen die het niet weten even het volgende. Glasvezel komt binnen via een soort modem (NT-kastje zoals kpn het noemt) daar zitten 4 pporten aan. Poort 1 wordt gebruikt voor de interactieve TV en poort 3 voor het internet. Van daaruit gaat een utp kabel naar de experia box waar internet en telefoon op aangesloten is.
Poort 2 en 4 werken dus niet en ineteractieve TV gaat rechtstreeks via NT kastje

Nu wil ik 2 TV's aansluiten op de inetractieve TV. Iemand enig idee hoe? Kan dus niet het 2e stekkertje in het NT kastje doen op poort 2 of 4. Ook 1tje bij prikken op de experia box heeft geen zin, omdat daar alleen ienternet (+telefoon) over gaat. KPN had ook niet 1 2 3 een oplossing...

Verder wel gekkenhuis met 9 MB up en 12 down!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
In de adsl variant, kan je er ook een switch/hub ertussen zetten. Misschien kan die ook wel vanaf de NT kast (Doet wel denken aan de NT1 van isdn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IPTV? Is dat hetzelfde als 'MINE' van KPN?

Peter,
www.tv.live-station.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiezel
Peter lees even de Topic start en klik op de eerste link die je ziet staan. :/

-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamoah
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 17:21:
Ik heb sinds een paar weken interactieve TV van KPN i.c.m. glasvezel.

Voor mensen die het niet weten even het volgende. Glasvezel komt binnen via een soort modem (NT-kastje zoals kpn het noemt) daar zitten 4 pporten aan. Poort 1 wordt gebruikt voor de interactieve TV en poort 3 voor het internet. Van daaruit gaat een utp kabel naar de experia box waar internet en telefoon op aangesloten is.
Poort 2 en 4 werken dus niet en ineteractieve TV gaat rechtstreeks via NT kastje

Nu wil ik 2 TV's aansluiten op de inetractieve TV. Iemand enig idee hoe? Kan dus niet het 2e stekkertje in het NT kastje doen op poort 2 of 4. Ook 1tje bij prikken op de experia box heeft geen zin, omdat daar alleen ienternet (+telefoon) over gaat. KPN had ook niet 1 2 3 een oplossing...

Verder wel gekkenhuis met 9 MB up en 12 down!!
Klein vraag, heb jij de nieuwe of de oude tuner ? Aangezien de meerendeel die iTV hebben nog niet op glasvezel zitten. Misschien zou jij in aanmerking kunnen komen met de aankomende test van HDTV in combinatie met de nieuw tuner.

Jouw configuratie moet het uiteindelijk gaan worden voor iedereen.(FTTC of FTTH)

Verder iemand hier aanwezig met de VIP1960 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VFRRijder schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:50:
Even een update qua leveranciers. Op dit moment staat XS4ALL er ook bij voor de toekomst:

"Interactieve TV is op dit moment beschikbaar in combinatie met een internet aansluiting van KPN of Planet. Medio november is Interactieve TV ook beschikbaar in combinatie met een internetaansluiting van Het Net en in de loop van 2008 ook voor XS4ALL."
Gisteren heb ik 't nog nagevraagd bij de persafdeling van XS4ALL: er zijn helemaal geen plannen om binnenkort i.c.m. XS4ALL Interactieve TV van KPN aan te bieden. De informatie zoals deze nu op de site van KPN staat ('In de loop van dit jaar komt Interactieve TV ook beschikbaar i.c.m. een internetaansluiting van XS4ALL'), is onjuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is vreemd. Want ik heb van zowel een Primafoon medewerker als een email van XS4ALL bevestigd gekregen dat zij hier wel degelijk mee bezig zijn. Al zitten ze niet helemaal op dezelfde lijn, de medewerker van de Primafoon had het erover dat XS4ALL deze dienst al per 1 april zou aanbieden, daar is echter niks van waar. Maar ik zit prima bij XS4ALL, mijn abonnement is 'gratis' verhoogd naar een 20Mbit verbinding!

Dit is de mail die ik heb ontvangen:

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw e-mail.

Het is wel de bedoeling dat XS4ALL ook interactieve TV gaat leveren. Op dit moment is daar nog geen planning voor bekend. Op z'n vroegst zal dat pas in de tweede helft van dit jaar bekend worden.

Hebt u nog vragen dan vernemen wij dat graag.

met vriendelijke groet,

Dhr. R. Gerritsen
Service & Support
XS4ALL Internet bv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Da's ook logisch een persvoorlichter zal pas op het moment dat het nodig is hierover ingelicht worden, die hoeft geen technische achtergrond te weten. Wat meer technische en marketing-afdelingen zullen zich echter al wel voorbereiden op een lauch.
Persvoorlichters hoeven alleen goed over te komen in het brengen van een boodschap, welke boodschap dan ook ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bamoah schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:47:
[...]

Klein vraag, heb jij de nieuwe of de oude tuner ? Aangezien de meerendeel die iTV hebben nog niet op glasvezel zitten. Misschien zou jij in aanmerking kunnen komen met de aankomende test van HDTV in combinatie met de nieuw tuner.

Jouw configuratie moet het uiteindelijk gaan worden voor iedereen.(FTTC of FTTH)

Verder iemand hier aanwezig met de VIP1960 ?
Ik heb nog gewoon een oude witte tuner... Waar kan ik e.e.a. teruglezen over de aankomende test voor HDTV?? Dan zal ik eens kijken oif ik mij daar voor aan kan melden o.i.d.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2008 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fleppuhstein schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:47:
In de adsl variant, kan je er ook een switch/hub ertussen zetten. Misschien kan die ook wel vanaf de NT kast (Doet wel denken aan de NT1 van isdn)
Ja dit "adviseerde" KPN mij ook om te proberen... Met een router-switch lukt het in ieder geval niet, maar ik zal van de week even proberen met een simpele switch

thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 14:46:
[...]

Ja dit "adviseerde" KPN mij ook om te proberen... Met een router-switch lukt het in ieder geval niet, maar ik zal van de week even proberen met een simpele switch

thanx
De router switch zal niet zo 123 werken omdat deze waarschijnlijk zelf weer dhcp uitdeeld, en mogelijk denkt de tuner dat de eerste router die hij tegen komt de connectie met internet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand de vip 1960? heeft er zowiezo iemand de laatste drie weken een levering gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiezel
Net even met KPN gebeld en ze kunnen nog niet bevestigen dat de nieuwe HD recorder (1960) uitgeleverd wordt. Aangezien ik weinig zin heb om na een maand te horen dat die er dan wel is wacht ik nog maar weer een tijdje :(.

[ Voor 4% gewijzigd door Kiezel op 09-04-2008 13:15 ]

-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSjaak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Ik ben benieuwd of het mogelijk is om de harde schijf in de tuner te mounten als netwerkschijf. Ik heb deze thread al een beetje doorgeplozen maar kon het antwoord niet vinden.

Dus, is het al iemand gelukt om de opgenomen programma's te streamen naar een PC in je netwerk?
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.