KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 232.534 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:40
scorpion303 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:42:
Ik heb hier nog een oudere Kreatel IP-STB 1710 (met KPN-logootjes) liggen. Volgens mij was dit de voorloper van de huidige twin-tuner. Heb ik nog wat aan dit apparaatje als ik straks Interactieve TV van KPN aanvraag?
Als hij werkt, dan werkt hij, anders niet.
De HD gaat je geen ondersteuning geven voor dit apparaat in geval van problemen, het kan er wel voor zorgen dat je op een 2e TV in hogere kwaliteit dan Digitenne TV kan kijken.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiezel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:34
Net Hetnet gebeld om te vragen of het startpakket daar ook €50 is net als bij planet/kpn. 13 minuten later (x€0.45) weet ik nu evenveel als toen... Weer een verkoper die van niks af wist. Ook niet van andere aanbiedingen die liepen etc. Weet iemand misschien wel het antwoord hierop? Volgens de website kan je vanaf nu (als het contract na 1 aug 2007 getekend is) bij planet (net als hetnet) je contract maandelijks opzeggen. Meneer de verkopert zei dat dit niet klopte... wat is het nu :? ?

-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 10:35
Kiezel schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:37:
Net Hetnet gebeld om te vragen of het startpakket daar ook €50 is net als bij planet/kpn. 13 minuten later (x€0.45) weet ik nu evenveel als toen... Weer een verkoper die van niks af wist. Ook niet van andere aanbiedingen die liepen etc. Weet iemand misschien wel het antwoord hierop? Volgens de website kan je vanaf nu (als het contract na 1 aug 2007 getekend is) bij planet (net als hetnet) je contract maandelijks opzeggen. Meneer de verkopert zei dat dit niet klopte... wat is het nu :? ?
Dat tweede (opzeggen) klopt volgens mij niet. Bij mij (december) staat dat het een jaar abonnement is en daarna maandelijks opzegbaar. Voor internet alleen geldt het wel.

Over de prijs, dat vind ik ook heel onduidelijk bij HetNet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.m.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:22
Kiezel schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:37:
Dat startpakket is geen 50E bij Het Net, die korting geldt alleen voor Planet en KPN. Over die contracten weet ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mackie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-01 16:10
da_denstar schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:12:
Kan iemand mij zijn/haar ervaring vertellen hoe de beeldkwaliteit is op een > 40 " Full-hd tv?
Ik heb hier een Panasonic 42" Full HD Plasma :) . Beeld is zeer scherp, zeker t.o.v. digitenne of standaard CAI. Kijkafstand is ongeveer 2,4 meter.

We can do it two ways: easy or really easy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je direct bij Het Net bestelt betaal je 99.95 voor het start paket , ik heb direct bij kpn bestelt en betaal 49.95 ( eerst 99.95 volgende factuur 50 euri retour), en ben abbonee van Het Net.. Best wel krom dat bedrijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Maf... Als ik de postcodecheck op kpn.com doe, dan is interactieve tv nog niet beschikbaar... Als ik het via hetnet.nl check, dan kan het wel... Weet iemand hoe dit zit? het loopt toch gewoon via hetzelfde (kpn) netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 10:56
Status update #3: Het pakket is binnen! Planet IPTV + Internetplusbellen aangevraagd 12-12, pakket binnen 9-1. Zo maar eens over de installatie van het geheel buigen. Is wel een veeeel grotere doos dan ik verwacht had (lees maatje standaard ADSL pakket).

Edit: pakket geopend en wat me opviel is dat er een grote (normale maat) zapper in zit en dat de KPN Experia Box verdacht veel lijkt op een oude speedtouch. Na het koken maar eens mee gaan knoeien verder.

[ Voor 29% gewijzigd door Neophyte_NL op 10-01-2008 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo, ik had wat programma's opgenomen. Wil ze gaan afkijken ... niks zwart beeld, oke helpdesk gebeld ! die dachten eerst dat mijn signaal zwak was en dat ik dus zwart beeld opnam !

Ik uitgelegd dat ik al een stukje had gekeken ! met wat moeite kwam ik terug in tv menu ! hmm de harde schijf is dus waarschijnlijk kapot ! hmm ik balen maar goed ook nieuws , ik krijg een nieuwe decoder, met harde schijf, en deze is niet van Kreatel maar van Thomson ! ben ik blij :) de 1e lichting is dus niet zo goed bevallen bij kpn en men gaat nu dus over op een andere producent ! hopelijk gaat dit beter !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 13:37
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:36:
zo, ik had wat programma's opgenomen. Wil ze gaan afkijken ... niks zwart beeld, oke helpdesk gebeld ! die dachten eerst dat mijn signaal zwak was en dat ik dus zwart beeld opnam !

Ik uitgelegd dat ik al een stukje had gekeken ! met wat moeite kwam ik terug in tv menu ! hmm de harde schijf is dus waarschijnlijk kapot ! hmm ik balen maar goed ook nieuws , ik krijg een nieuwe decoder, met harde schijf, en deze is niet van Kreatel maar van Thomson ! ben ik blij :) de 1e lichting is dus niet zo goed bevallen bij kpn en men gaat nu dus over op een andere producent ! hopelijk gaat dit beter !
Ik heb maandag gebeld, en vandaag een nieuwe binnen gekregen, is nog gewoon een Kreatel 1760. Morgen even vervangen, moet je trouwens voor bellen met de helpdesk, ivm verwijderen oude tuner uit de DB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:36:

Herstart het apparaat eens met de knop achterop en haal het startmenu naar voren via menu, nieuwe software halen en kijk dan de opname nog eens?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:15
scorpion303 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:27:
Maf... Als ik de postcodecheck op kpn.com doe, dan is interactieve tv nog niet beschikbaar... Als ik het via hetnet.nl check, dan kan het wel... Weet iemand hoe dit zit? het loopt toch gewoon via hetzelfde (kpn) netwerk?
Da's raar, bij mij ook. Als dit de waarheid is stap ik direct over naar Hetnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he even een vraagje!

hoe nemen jullie op? want als ik af en toe op neem dan mist ie stukken?? en soms doe ikdan ook tijd van de voren en tijd erna en nog mist ie een stuk van voren af het laaste stuk?? volgens mij kloppen die tijden in die gids niet?? en kunnen jullie ook maar een dag opnemen en niet al voor de rest van de week opnemen? want ik zie dan niks in de gids.. hebben jullie hier ook problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 10:10
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:51:
he even een vraagje!

hoe nemen jullie op? want als ik af en toe op neem dan mist ie stukken?? en soms doe ikdan ook tijd van de voren en tijd erna en nog mist ie een stuk van voren af het laaste stuk?? volgens mij kloppen die tijden in die gids niet?? en kunnen jullie ook maar een dag opnemen en niet al voor de rest van de week opnemen? want ik zie dan niks in de gids.. hebben jullie hier ook problemen mee?
Opnemen doe ik standaard +10 minuten erna anders valt steeds een stuk weg inderdaad maar dat ligt denk ik meer aan de tvzender zelf dan aan itv (films soms +20min).
Verder dan een dag opnemen kan inderdaad meestal niet omdat er inderdaad gewoon niks staat. Het zou handig zijn als ze een functie inbouwen waarmee je gewoon handmatig van een bepaalde tijd tot een tijd kan opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ook Interactieve TV besteld, kreeg als vrij snel het hele pakket thuis.
Bleek dat de Experia Box kapot was, zouden een nieuwe opsturen.

Kreeg ongeveer een halve week later een brief waarin stond dat we alle oude spullen moesten terugsturen, behalve de (kapotte) Experia Box. Wij weer gebeld naar KPN, waar ze vertelde dat we gewoon de kapotte onderdelen terug moesten sturen. (Hun facturen en andere brieven kloppen niet)

Paar dagen later later kregen we een pakket van KPN (Wij weer blij :) ) Blijkt dat ze nog zo'n grote ontvanger hadden gestuurd inplaats van een Experia Box.
Weer gebeld. Medewerker zei dat er helemaal niks genoteerd stond... (Hoe kunnen ze dan die ontvanger sturen?)
Hij noteerde het nu wel en zei dat we over ongeveer 1 week de Experia Box zouden krijgen.

Week later weer gebeld om te vragen of het nog komt. Blijkt dat ze het wel genoteerd hadden, maar verder niks.

Dus waarschijnlijk weer een weekje wachten.

Goede communicatie ook in het bedrijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 20:48:
...
Week later weer gebeld om te vragen of het nog komt. Blijkt dat ze het wel genoteerd hadden, maar verder niks.

Dus waarschijnlijk weer een weekje wachten.

Goede communicatie ook in het bedrijf...
Goede communicate hebben ze daar zeker (NOT!). Ik had ook allemaal rare acties tijdens mij aanvraag traject...maar goed.

En ik lees op het KPN forum ook dat ze erg makkelijk zijn met het versturen van nieuwe decoders.....beter dat dan dat ze daar ook moeilijk over gaan doen.

Even nog een update van mij, heb nu een kleine maand ITV en het bevalt me echt wel goed. Beeldkwaliteit is goed en heb niet veel problemen. Je leest het goed, niet veel, dus er zijn wel problemen. Zo heb ik ongeveer één keer in de week dat ie de zenders niet kan vinden. Dan even een reset van de ontvanger en dan doet hij het weer....maar ja, dat vind ik niet heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mackie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-01 16:10
VFRRijder schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 10:16:
[...]

Je leest het goed, niet veel, dus er zijn wel problemen. Zo heb ik ongeveer één keer in de week dat ie de zenders niet kan vinden. Dan even een reset van de ontvanger en dan doet hij het weer....maar ja, dat vind ik niet heel erg.
Ik heb hetzelfde probleem hier, meestal op vrijdag. Helpdesk vertelde mij dat het een bekende issue is en dat ze bezig zijn met een oplossing (software aanpassing). Dit vertelde ze mij echter vorig jaar November en het is nu nogsteeds niet opgelost, begint zo langzaam aan wel steeds irritanter te worden :X .

We can do it two ways: easy or really easy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 19:52
Hmm, de postcodecheck op HetNet werkt momenteel niet of ben ik de enige met dit probleem?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
Gugger schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:40:
Hmm, de postcodecheck op HetNet werkt momenteel niet of ben ik de enige met dit probleem?
Wegens een storing is het op dit moment helaas niet mogelijk om TV kijken van Het Net te bestellen. Probeert u het later nogmaals. Excuses voor het ongemak.
Schijnbaar is er een storing :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:26
Heeft er iemand nog meer problemen met de Afstandsbediening (of de ontvangst van de tuner), heb vorige week een nieuwe AB besteld, maar ook deze heeft dezelfde kuren, hier ligt het dus niet aan, ook aangezien het feit dat de TV-knopjes het wel goed doen

De lampjes op de AB brandden wel correct, maar op de STB gaat het lampje niet rood oplichten!

Dat doet ie een tijd lang totdat die opeens wel weer reageert voor 5 minuten en dan is het weer mis.
Aan m'n verbinding ligt het ook niet, dat weet ik, want ik werk bij KPN.

Hoop niet dat dit aan m'n tuner ligt, dit zou dan m'n 3e zijn, alhoewel er wel weer geruchten rond gaan dat er een nieuwe STB in aantoch zou zijn? Weet toevallig hier ook iemand wat van?

Just a simple thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
En dan hier vragen over de nieuwe STB?

Maar kijk eens op het ITV Forum voor meer info ?

En hier geen problemen met de AB en de STB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:26
har0 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:55:
[...]

En dan hier vragen over de nieuwe STB?

Maar kijk eens op het ITV Forum voor meer info ?

En hier geen problemen met de AB en de STB
Ja, beetje krom he O-) .. Maar daarom waren het ook geruchten... In mijn werk heb ik niet dagelijks te maken met I-TV vandaar..

Just a simple thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
En dat weet je doordat.....
Of is dit gewoon een gok, omdat de 1700 wordt opgevold door de 1900 serie bij Kreatel (Motorola). Zou niet verkeerd zijn, er is namelijk HD support, en een HDMI aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:53
Door de behoorlijke prijsverlaging van KPN op de Kreatel 1760 is het gerucht wel voedbaar dat er een opvolger voor Kreatel 1760 komt. Ik geloof alleen echter niet dat KPN ook maar iets met HDTV gaat doen. Daarvoor lijkt me dat de huidige bandbreedte te weinig en zodoende de spreekwoordelijke bottleneck vormt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiezel
Miki schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 09:01:
Door de behoorlijke prijsverlaging van KPN op de Kreatel 1760 is het gerucht wel voedbaar dat er een opvolger voor Kreatel 1760 komt. Ik geloof alleen echter niet dat KPN ook maar iets met HDTV gaat doen. Daarvoor lijkt me dat de huidige bandbreedte te weinig en zodoende de spreekwoordelijke bottleneck vormt.
Ik kan het zo snel ff niet terug vinden maar volgens mij heeft de 1700 series geen support voor MPG4 en de 1900 series wel (dit weet ik wel zeker). Dit zou dus wel weer een hoop bandbreedte kunnen schelen.

-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Kiezel schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:10:
[...]

Ik kan het zo snel ff niet terug vinden maar volgens mij heeft de 1700 series geen support voor MPG4 en de 1900 series wel (dit weet ik wel zeker). Dit zou dus wel weer een hoop bandbreedte kunnen schelen.
Ben benieuwd of het technisch mogelijk is om 2 soorten streams aan te bieden maar we zullen het wel zien in de toekomst. Ik kan helaas (en misschien nog wel gelukkig) nog geen IPTV aanvragen omdat de nieuwbouwwijk waar ik woon nog niet daarvoor is geschikt is gemaakt. Hopelijk als het zover is dat ze dan ook de nieuwe decoders hebben :>

Voor info over de Motorola Kreatel decoders kun je hier meer vinden: http://broadband.motorola...ideoProductsOverview.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiezel
nou de 1700 serie heeft blijkbaar ook gewoon mpg-4 support, ik meende echter wel dat het signaal in mpg-2 werd doorgestuurd... Dus misschien valt hierop nog wat bandbreedte te winnen. Ik wil eigenlijk ook over naar iTV, maar nu begin ik dus weer te twijfelen... grmbl...

-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren aangezien ik erover aan het nadenken ben om over te gaan op KPN Interactieve TV vraag ik me de volgende 3 dingen af:

- Welke internet provider raden jullie mij aan HetNet of KPN?
- Kan ik beter even wachten totdat de Kreatel 1760 serie eruit is (als de geruchten kloppen)?
- Kan iemand hier uit ervaring aangeven of men tevreden is over de internet snelheid icm iTV?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:01:
Heren aangezien ik erover aan het nadenken ben om over te gaan op KPN Interactieve TV vraag ik me de volgende 3 dingen af:

- Welke internet provider raden jullie mij aan HetNet of KPN?
- Kan ik beter even wachten totdat de Kreatel 1760 serie eruit is (als de geruchten kloppen)?
- Kan iemand hier uit ervaring aangeven of men tevreden is over de internet snelheid icm iTV?

Alvast bedankt!!
Vraag 1:
Dat kun je volgens mij zelf beter bepalen. KPN levert alleen een basisproduct en HetNet levert extra diensten. Even op beide websites kijken wie wat voor welke prijs levert. De verbinding opzich zelf blijft gelijk namelijk KPN ADSL.

Vraag 2:
Wachten totdat de nieuwe en dan... wachten op het volgende gerucht 8)7

Vraag 3:
Neem het topic en voorgaande delen eens door.... genoeg pagina's om door te lezen of men wel tevreden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:52

Tacoos

i am i

Vorige week onze 2de STB ontvangen, omdat bij de eerste de harddisk naar z'n grootje was. Deze nieuwe STB gaf geen zendernr weer. Was me niet opgevallen, maar mijn vrouw dacht dat de vorige dat wel deed..
Wil ik net hier op het forum de vraag gaan stellen of er op de display van de STB nu wel of niet een zendernr komt te staan , loopt 'ie vast na een half uur op pauze te hebben gestaan in weergave modus.
Na harde reset: toch zendernr. 8)7

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op 7 januari I-TV bestelt , wacht nu op de bevestigingsbrief! ( Duurde toch 5 werkdagen?? )
Hoop dat het goed komt , als het net als me IPB abbo gaat 2 jaar terug dan vrees ik het ergste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SilentTears schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:16:
Heeft er iemand nog meer problemen met de Afstandsbediening (of de ontvangst van de tuner), heb vorige week een nieuwe AB besteld, maar ook deze heeft dezelfde kuren, hier ligt het dus niet aan, ook aangezien het feit dat de TV-knopjes het wel goed doen

De lampjes op de AB brandden wel correct, maar op de STB gaat het lampje niet rood oplichten!

Dat doet ie een tijd lang totdat die opeens wel weer reageert voor 5 minuten en dan is het weer mis.

Hoop niet dat dit aan m'n tuner ligt, dit zou dan m'n 3e zijn, alhoewel er wel weer geruchten rond gaan dat er een nieuwe STB in aantoch zou zijn? Weet toevallig hier ook iemand wat van?
Ja ook hier problemen met de AB. Deze heeft een bereik van nog geen meter! En dan is het voordeel van een AB natuurlijk weg. De tv ermee bedienen gaat prima vanaf grote afstand. Ik denk dat het aan de STB ligt en hang nu ook in de wacht bij de helpdesk!

edit:
inmiddels geholpen door de helpdesk:
ze sturen een nieuwe afstandsbediening op. ik denk echter dat dat niet gaat werken, maargoed we zullen het proberen. Denk dat het volgende gaat gebeuren:

[list]
• Afstandsbediening ontvangen --> proberen --> werkt niet
• Bellen helpdesk --> het werkt niet --> ow wat vreemd --> we sturen een nieuwe STB op
• Bellen want duurt te lang
• Paar dagen later STB ontvangen
• Even installeren --> het werkt weer
[/list]

Verder een prima product!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 19:31 . Reden: uit de wacht van de helpdesk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
De afstandbediening is inderdaad een geval apart:
  • hij maakt alleen contact als ik ergens mik zolang het maar niet direct naar de tuner is gericht.
  • een aantal knoppen zendy wel een signaal naar de tuner maar die doet er niks mee (knippert wel dat ie het ontvangt) (beide paperclipjes in opnames).
  • een aantal knoppen werkt geheel niet (de slowmotion en de 'hh'-knop)
  • en waar is de 'terug' naar vorige zender knop?
Iemand anders dezelfde ervaring met niet werkende knoppen?

Verder nu een week in gebruik en zowel de Experia box als de tuner doen het goed. De tuner is één keer vastgelopen op een opname, maar verder heeft alles een week uptime gehad zonder gedoe. Ben er al met al tot nu toe erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
@Neophyte_NL
Hier dezelfde ervaring met niet werkende knoppen. Verder nog een toetsenbord aan de tuner gehangen. Basis toetsen worden herkend (cijfer toetsen en de pijltjes toetsen). Rest doet niet veel...

[ Voor 52% gewijzigd door Bebob_NL op 20-01-2008 17:05 . Reden: tiepgriep ]

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Sommige knoppen werken ook niet, dit is bekend er is geen functionaliteit voor (kijk op forum van KPN). Welke knoppen dit precies zijn weet ik niet, maar volgens mij inderdaad die paperclip knopjes....volgens mij zou de herhaling knop wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de paperclip kun je tijdens de opname een zgn. "bookmark" maken, later kun je eenvoudig naar dit punt terugspringen. Heb het een s geprobeerd en het werkt hier wel.

gr.
Neophyte_NL schreef op zondag 20 januari 2008 @ 16:31:
De afstandbediening is inderdaad een geval apart:
  • hij maakt alleen contact als ik ergens mik zolang het maar niet direct naar de tuner is gericht.
  • een aantal knoppen zendy wel een signaal naar de tuner maar die doet er niks mee (knippert wel dat ie het ontvangt) (beide paperclipjes in opnames).
  • een aantal knoppen werkt geheel niet (de slowmotion en de 'hh'-knop)
  • en waar is de 'terug' naar vorige zender knop?
Iemand anders dezelfde ervaring met niet werkende knoppen?

Verder nu een week in gebruik en zowel de Experia box als de tuner doen het goed. De tuner is één keer vastgelopen op een opname, maar verder heeft alles een week uptime gehad zonder gedoe. Ben er al met al tot nu toe erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
Vrijdag de Tuner gewisseld, voor een hongaarse versie.
Ding werkt wel beter. Sneler zappen, stabieler (Nog geen vastlopers gehad).

Zouden dan nu alle problemen opgelost zijn ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.m.
wat moet ik me voorstellen bij een Hongaarse versie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
p.m. schreef op zondag 20 januari 2008 @ 23:47:
wat moet ik me voorstellen bij een Hongaarse versie?!
Made in Hungary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag een brief van KPN gehad , Product kan niet geleverd worden 8)7 waarom zegt die postcode check dan van wel??? En ze zullen er ook niet bijzeten waarom het niet kan ... zucht

PS : postcode is 2034NA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

Onze nieuwe tuner (de tweede) heeft last van beeldstoringen, zo lijkt het.
We hebben al een aantal malen een beeldstoring gezien die bestaat uit een verticale strook ongeveer midden in het beeld, van onder naar boven, zo'n 10 cm breed, waarin het beeld ietwat gegolfd is.
Als de tuner helemaal uit is geweest, is de storing weg. Als de tuner langer aanstaat (ook standby telt mee, zo lijkt t), dan komt de storing terug.
Het is niet zender specifiek en zou niet aan de TV mogen liggen, want via de kabelaar (moek nog opzeggen, ja |:( ) is op hetzelfde moment op dezelfde zender geen storing te zien.
Beeld is aangesloten via de composiet aansluiting.
Zijn er toevallig mensen die dit herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Is er trouwens iets bekend over een dekkingskaart i.c.m. IPTV en toekomstige uitbreiding? Ik ben sinds kort verhuist naar een nieuwbouwwijk (IJburg) en er is geen IPTV aan te vragen terwijl ik wel zeker weet dat er glasvezel in de grond ligt. Ik heb ook telefonisch geprobeerd het aan te vragen maar ook daar te horen gekregen dat het nog niet mogelijk is op mijn nieuwe adres. Bij de vraag of ze een idee had wanneer het wel mogelijk kon zijn gaf de medewerkster aan dat ze daar geen zicht op had. Heeft iemand hier wel meer zicht op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Tacoos schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:25:
We hebben al een aantal malen een beeldstoring gezien die bestaat uit een verticale strook ongeveer midden in het beeld, van onder naar boven, zo'n 10 cm breed, waarin het beeld ietwat gegolfd is.
Als de tuner helemaal uit is geweest, is de storing weg. Als de tuner langer aanstaat (ook standby telt mee, zo lijkt t), dan komt de storing terug.
Het is niet zender specifiek en zou niet aan de TV mogen liggen, want via de kabelaar (moek nog opzeggen, ja |:( ) is op hetzelfde moment op dezelfde zender geen storing te zien.
Klinkt als kabel die niet goed aangesloten zit, heb het hier ook wel eens als je schoongemaakt hebt, Dan zit de aansluiting niet helemaal goed meer, even los en weer vast en het is weg.
Kabelaar heb je ook via composiet aangesloten? Dat is de enige manier om het te vergelijken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Loekie op 21-01-2008 15:48 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:39:
Vrijdag een brief van KPN gehad , Product kan niet geleverd worden 8)7 waarom zegt die postcode check dan van wel??? En ze zullen er ook niet bijzeten waarom het niet kan ... zucht

Is afhankelijk van welk abonnement je hebt en wat de afstand vanaf de centrale + kwaliteit van de lijn is. Hoe verder je van de centrale afzit en hoe slechter de lijn hoe lager de kans dat je ITV kan aanvragen. Als je Surfen en Bellen hebt van Het Net kan het uberhaupt nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

Loekie schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:47:
[...]

Klinkt als kabel die niet goed aangesloten zit, heb het hier ook wel eens als je schoongemaakt hebt, Dan zit de aansluiting niet helemaal goed meer, even los en weer vast en het is weg.
Kabelaar heb je ook via composiet aangesloten? Dat is de enige manier om het te vergelijken ;)
Ik verwacht niet dat t een loszittende kabel is, omdat het beeld wel ok is als de tuner echt uit is geweest via de schakelaar op de achterkant, maar een keer controleren kan natuurlijk geen kwaad.
De composiet uitgang zit weer op een composiet --> scart aansluiting op de TV (bij de vorige tuner op dezelfde manier aangesloten en geen beeldproblemen), kabelaar via coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:49:
[...]

Is afhankelijk van welk abonnement je hebt en wat de afstand vanaf de centrale + kwaliteit van de lijn is. Hoe verder je van de centrale afzit en hoe slechter de lijn hoe lager de kans dat je ITV kan aanvragen. Als je Surfen en Bellen hebt van Het Net kan het uberhaupt nog niet.
Waarom bied Het Net TV kijken dan aan in combinatie met surfen en bellen als het niet kan??? kijk hier maar. Op de site van kpn.tv staat gewoon dat het kan met surfen en bellen van Het Net.. ik zit 600 meter van centrale en de lijn is gewoon perfect , me buren hebben het wel :S

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuus ik bedoelde met Snel surfen en bellen kan het nog niet. Dan heb je wss dit pakket en geen instap surfen en bellen. Net zoals dat kpn en planet geen ITV boven Standard/Lite officieel aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:39:

Stadsgenoot :)

Maar goed, wees blij dat je iig een brief krijgt, die heb ik vaak niet gehad....maar met een beetje doorzettingsvermorgen gaat het wel een keer lukken. Ik heb het 6 keer moeten aanvragen, maar nu heb ik het al een tijdje en het bevalt uitstekend!

Maar die postcode check is niet altijd helemaal goed, soms krijg ik als ik mijn adres check ook de info dat het niet leverbaar is terwijl ik het dus al wel heb.......kijk je een dag later dan kan het opeens weer wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:59:
Excuus ik bedoelde met Snel surfen en bellen kan het nog niet. Dan heb je wss dit pakket en geen instap surfen en bellen. Net zoals dat kpn en planet geen ITV boven Standard/Lite officieel aanbieden.
Ah ok dan snap ik het ;) dat heb ik dus.. ook een prutsers dan dat ze dat niet aangeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VFRRijder schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:52:
[...]

Stadsgenoot :)

Maar goed, wees blij dat je iig een brief krijgt, die heb ik vaak niet gehad....maar met een beetje doorzettingsvermorgen gaat het wel een keer lukken. Ik heb het 6 keer moeten aanvragen, maar nu heb ik het al een tijdje en het bevalt uitstekend!

Maar die postcode check is niet altijd helemaal goed, soms krijg ik als ik mijn adres check ook de info dat het niet leverbaar is terwijl ik het dus al wel heb.......kijk je een dag later dan kan het opeens weer wel 8)7
:) ik kreeg niet eens een brief me vriendin werd gewoon keurig gebelt , alleen die snapt er niets van dus die zei maar ja en amen :(

Vandaag maar een een belletje gewaagt (je gelooft het niet gelijk een medewerker!) en je krijgt I-TV alleen bij lage abbo's vanwege de bandbreedte zij de heer van de helpdesk , ik kon wel zo overstappen naar planet of kpn (tot 3 M/b abbo... :'( ) kon ook planet comfort tot 6 M/b nemen alleen zei die gozer dan haal je nooit je maximale snelheid van je lijn omdat de TV best veel vraagt... reken maar op 4 M/b kreeg ik te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:59
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:38:
[...]

:) ik kreeg niet eens een brief me vriendin werd gewoon keurig gebelt , alleen die snapt er niets van dus die zei maar ja en amen :(

Vandaag maar een een belletje gewaagt (je gelooft het niet gelijk een medewerker!) en je krijgt I-TV alleen bij lage abbo's vanwege de bandbreedte zij de heer van de helpdesk , ik kon wel zo overstappen naar planet of kpn (tot 3 M/b abbo... :'( ) kon ook planet comfort tot 6 M/b nemen alleen zei die gozer dan haal je nooit je maximale snelheid van je lijn omdat de TV best veel vraagt... reken maar op 4 M/b kreeg ik te horen.
Schiet mij maar lek hoor maar hier snap ik niks van. Je zou toch denken dat je juist met een hoge snelheid een betere ontvangst hebt van I-TV? 8)7
Ik heb een 4 Mb abbo bij HetNet en daarom zou ik buiten de boot vallen? Wat een puinhoop zeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferret schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 07:38:
[...]

Schiet mij maar lek hoor maar hier snap ik niks van. Je zou toch denken dat je juist met een hoge snelheid een betere ontvangst hebt van I-TV? 8)7
Ik heb een 4 Mb abbo bij HetNet en daarom zou ik buiten de boot vallen? Wat een puinhoop zeg....
Ik heb dus ook die 4 Mb abbo Het Net... en die valt net buiten de boot....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferret schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 07:38:
[...]

Het is niet moeilijk te snappen :

Bij I-TV wordt je lijn geupgrade naar ADSL2+ (12Mbit max).
Van die 12MBit gaan 2 * 4MBit naar ITV, hou je nog 4 MBit over. Trek daar nog eens 1 MBit voor af voor VOIP en je hebt max 3 MBit over voor je 'normale' Internet.

Wellicht zonder VOIP is het mogelijk je 4MBit te houden, maar weet niet of die mogelijkheid er is. De regel bij KPN/Planet/Het Net schijnt te zijn dat als je maar lang genoeg blijft volhouden en blijft 'zeuren' dat uiteindelijk het wel mogelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 09:07:
[...]

Het is niet moeilijk te snappen :

Bij I-TV wordt je lijn geupgrade naar ADSL2+ (12Mbit max).
Van die 12MBit gaan 2 * 4MBit naar ITV, hou je nog 4 MBit over. Trek daar nog eens 1 MBit voor af voor VOIP en je hebt max 3 MBit over voor je 'normale' Internet.

Wellicht zonder VOIP is het mogelijk je 4MBit te houden, maar weet niet of die mogelijkheid er is. De regel bij KPN/Planet/Het Net schijnt te zijn dat als je maar lang genoeg blijft volhouden en blijft 'zeuren' dat uiteindelijk het wel mogelijk is :)
Het maximum van adsl2+ is geen 12mbit. Maar dit is het minimale wat vereist is voor een itv lijn. Ze houden rekening met een stukje variatie in de lijn, de lijn is over het algemeen redelijk stabiel maar je hebt altijd schommelingen in de lijn zitten. Kpn houdt gewoon een veilige bandbreedte aan om er voor te kunnen zorgen dat de ITV lijn stabiel is. Kpn doet dan ook zijn uiterste best om op die manier de snelheid te kunnen garanderen. Dus als je die 2*4 mbit neemt voor ITV plus de 3mbit van de internetverbinding is 11mbit. met schommelingen in de lijn heb je dus 12mbit nodig. Bij een Go abo is dit 8+1.5 + de 1 marge = 10.5 mbit.

Je kunt inderdaad proberen om de order er door te laten drukken maar bij een Snel Surfen zullen ze de order nooit en te nimmer accepteren. Er zijn wel een aantal test klanten die dit hebben maar dit is vooral om de stabileit van dit abonnement te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperActivE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 22:02

HyperActivE

Niet zo actief als verwacht

Miki schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:40:
Is er trouwens iets bekend over een dekkingskaart i.c.m. IPTV en toekomstige uitbreiding? Ik ben sinds kort verhuist naar een nieuwbouwwijk (IJburg) en er is geen IPTV aan te vragen terwijl ik wel zeker weet dat er glasvezel in de grond ligt. Ik heb ook telefonisch geprobeerd het aan te vragen maar ook daar te horen gekregen dat het nog niet mogelijk is op mijn nieuwe adres. Bij de vraag of ze een idee had wanneer het wel mogelijk kon zijn gaf de medewerkster aan dat ze daar geen zicht op had. Heeft iemand hier wel meer zicht op?
Glasvezel hoeft niet door KPN geleverd te zijn, er zijn ook andere aanbieders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-05 22:20
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 09:51:
[...]

Het maximum van adsl2+ is geen 12mbit. Maar dit is het minimale wat vereist is voor een itv lijn. Ze houden rekening met een stukje variatie in de lijn, de lijn is over het algemeen redelijk stabiel maar je hebt altijd schommelingen in de lijn zitten. Kpn houdt gewoon een veilige bandbreedte aan om er voor te kunnen zorgen dat de ITV lijn stabiel is. Kpn doet dan ook zijn uiterste best om op die manier de snelheid te kunnen garanderen. Dus als je die 2*4 mbit neemt voor ITV plus de 3mbit van de internetverbinding is 11mbit. met schommelingen in de lijn heb je dus 12mbit nodig. Bij een Go abo is dit 8+1.5 + de 1 marge = 10.5 mbit.

Je kunt inderdaad proberen om de order er door te laten drukken maar bij een Snel Surfen zullen ze de order nooit en te nimmer accepteren. Er zijn wel een aantal test klanten die dit hebben maar dit is vooral om de stabileit van dit abonnement te testen.
Momenteel heb ik IPB Basic (6mbit) i.c.m. itv.
Kun je niet bestellen via de site van kpn. Dus die 4 zou ook moeten kunnen.
Die 6 haal ik niet meer op het moment dat ik 3 streams gebruik, oftwel met 2 tuners verschillende zenders kijken en nog een verschillende zender opnemen. Dan gebruik je 3*3=9. Blijf er nog 3 over voor internet. Sluit ik 1 stream, dan gaat de downloadsnelheid weer naar 6.
In totaal staat in experiabox 12.
Meer dan 12 levert kpn niet, omdat er dan meer ruis op de lijn komt en de stabiliteit niet kan worden gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

simonanton schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:49:
[...]

Momenteel heb ik IPB Basic (6mbit) i.c.m. itv.
Kun je niet bestellen via de site van kpn. Dus die 4 zou ook moeten kunnen.
Die 6 haal ik niet meer op het moment dat ik 3 streams gebruik, oftwel met 2 tuners verschillende zenders kijken en nog een verschillende zender opnemen. Dan gebruik je 3*3=9. Blijf er nog 3 over voor internet. Sluit ik 1 stream, dan gaat de downloadsnelheid weer naar 6.
In totaal staat in experiabox 12.
Meer dan 12 levert kpn niet, omdat er dan meer ruis op de lijn komt en de stabiliteit niet kan worden gegarandeerd.
En hoe komt t dat jij 2 tuners hebt? Voor een 2de tv moest je toch naar digitenne uitwijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Tacoos schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:58:
[...]

En hoe komt t dat jij 2 tuners hebt? Voor een 2de tv moest je toch naar digitenne uitwijken?
Hij neemt of de problemen die dat op kan leveren voor lief, of heeft meegedaan bij een testgroep. Vanwege de bandbreedte en meerdere tuners gok ik op het laatste...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tacoos schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:58:
[...]

Inderdaad je kan nooit 2 tuners aansluiten... voor een 2de TV geven ze digitenne er gratis bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:59
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 09:51:
[...]

Ok, bedankt voor de uitleg (jij ook DaffyD). Ik begrijp dat ik I-TV dus maar beter kan vergeten... jammer hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Loekie schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 12:02:
[...]

Hij neemt of de problemen die dat op kan leveren voor lief, of heeft meegedaan bij een testgroep. Vanwege de bandbreedte en meerdere tuners gok ik op het laatste...
Ik behoorde niet tot een testgroep, maar heb een tuner op marktplaats gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
simonanton schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:17:
[...]

Vandaar de gok ;)
Krijg je wel eens fouten te zien op ITV dan, of alles zonder enig probleem?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

simonanton schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:17:
[...]

Jammer dat 't niet officieel kan. Mijn vrouw is dat wel zo uitgelegd aan de telefoon, toen ze wilde bestellen. Kostte wat moeite om uit te leggen dat 't niet zo werkt.....
Enig idee of en zo ja , wanneer, dit officieel ondersteund gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
Hmmm wil ik zojuist via programma gemist even snel nova van gister kiezen, is er in het menu programma gemist maar 1 knop namelijk 'zoeken'. Ook bij filmdirect en planet is er alleen nog de optie zoeken hier. Tijd voor een reboot (6 dagen up) of een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.m.
Neophyte_NL schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 20:57:
Hmmm wil ik zojuist via programma gemist even snel nova van gister kiezen, is er in het menu programma gemist maar 1 knop namelijk 'zoeken'. Ook bij filmdirect en planet is er alleen nog de optie zoeken hier. Tijd voor een reboot (6 dagen up) of een bekend probleem?
ik boot m meestal bij dat soort bijwerkingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou een reboot hier helpen?

Vlgs mij is de hele gebruiksers zoek interface bij uitzending gemist waardeloos.
De interface van uitzendingemist.nl is via internet veel makkelijker en daar vind je ook meer programma's . Verwacht eigenlijk van KPN dat ze dit snel overnemen.
Weet iemand waarom dat niet gebeurd?
Neophyte_NL schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 20:57:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
Bedankt voor de reacties. Uiteindelijk zijn de opties sinds gister weer terug (zonder te booten).

Dat 'programma gemist' van KPN niet gelijk is aan 'uitzending gemist' van de publieken op internet viel mij ook wat tegen ja. (Waarom bijv. wel 10x Journaal in de lijst maar geen Pauw & Witteman). SBS shownieuws herhalingen zijn leuk voor de liefhebber, maar heb dan dus liever volledig rtlgemist én uitzendinggemist :P.

Waar was dat forum van KPN ook al weer verborgen, zal daar toch ook wel geopperd zijn neem ik aan?

[ Voor 8% gewijzigd door Neophyte_NL op 27-01-2008 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Loekie schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:27:
[...]

Vandaar de gok ;)
Krijg je wel eens fouten te zien op ITV dan, of alles zonder enig probleem?
Alles werkt naar behoren. Krijg heel af en toe foutcode -5 (abonnement niet actief of dsl modem niet actief) te zien op 1 van beide tuners. Voor de rest is performance en kwaliteit prima in orde.
2e tuner, welke ik op marktplaats had gekocht, deed het ook meteen. :-) Wanneer dat niet het geval is, dan kan kpn het serienummer toevoegen aan je itv abonnement en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
simonanton schreef op maandag 28 januari 2008 @ 09:02:
[...]

Alles werkt naar behoren. Krijg heel af en toe foutcode -5 (abonnement niet actief of dsl modem niet actief) te zien op 1 van beide tuners. Voor de rest is performance en kwaliteit prima in orde.
2e tuner, welke ik op marktplaats had gekocht, deed het ook meteen. :-) Wanneer dat niet het geval is, dan kan kpn het serienummer toevoegen aan je itv abonnement en gaan met die banaan.
En je kunt ook 3 streams tegelijk gebruiken?
De helpdesk ondersteund niet meer dan 1 tuner actief, dat krijg je er niet standaard door.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Loekie schreef op maandag 28 januari 2008 @ 09:19:
[...]

En je kunt ook 3 streams tegelijk gebruiken?
De helpdesk ondersteund niet meer dan 1 tuner actief, dat krijg je er niet standaard door.
Ja 3 streams. Dit heb ik getest met downloaden. Ik heb een downloadsnelheid van 6 mbit/s. Met 2 verschillende streams (verschillende zenders) behoud ik 6 mbit/s. Open ik een derde stream (nog een zender), dan gebruikt itv 3*3 = 9 en blijft er ongeveer 3 mbit/s over voor download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
simonanton schreef op maandag 28 januari 2008 @ 09:55:
[...]

Ja 3 streams. Dit heb ik getest met downloaden. Ik heb een downloadsnelheid van 6 mbit/s. Met 2 verschillende streams (verschillende zenders) behoud ik 6 mbit/s. Open ik een derde stream (nog een zender), dan gebruikt itv 3*3 = 9 en blijft er ongeveer 3 mbit/s over voor download.
Het was per stream toch 4 Mbit? Dan zou het neerkomen op 3*4 + 3 = 15 Mbit/s, grappig ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op maandag 28 januari 2008 @ 10:55:
[...]

Het was per stream toch 4 Mbit? Dan zou het neerkomen op 3*4 + 3 = 15 Mbit/s, grappig ;)
idd vaag verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Loekie schreef op maandag 28 januari 2008 @ 10:55:
[...]

Hoe kan men mij anders 6 mbit/s leveren als mijn totale downloadsnelheid 12 mbit/s (volgens experiabox) is?
Dus een stream = 3 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simonanton schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:05:
[...]

Hoe kan men mij anders 6 mbit/s leveren als mijn totale downloadsnelheid 12 mbit/s (volgens experiabox) is?
Dus een stream = 3 Mbit.
TV Stream is 4 mbit , voip 1 mbit je heb 2 steams 1 voor opnemen en de ander voor gewoon en dan je down limit dus voor de rekenaars is dat 2*4 + 1 + 6 = 15 mbit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
simonanton schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:05:
[...]

Dus een stream = 3 Mbit.
Volgens:
http://tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=1623593
dus 4 Mbit per stream
Uit:
http://tweakers.net/nieuw...order=asc&page=2#reacties
Ik meen dat als je 2 dezelfde kanalen kijkt op verschillende tuners, dat de stream maar 1 keer wordt binnengehaald.
Staat ergens op youtube een filmpje over.

http://nl.youtube.com/watch?v=BAj_Kz7ddE0
Hiero, dus 2 streams mogelijk, bij schakelen naar 3e(op ongeveer 1:35) gaat het fout. Kun jij dit reproduceren of kan jij wel 3 streams krijgen?

Dus of je krijgt rond de 15 Mbit in huis(wat natuurlijk leuk is) en je experiabox geeft dat verkeerd aan, of je krijgt 12Mbit en je kan maar 2 streams binnenhalen. Die laatste theorie heeft als nadeel dat die niet de val van 6 naar 3 Mbit op je internet verklaart.

[ Voor 9% gewijzigd door Loekie op 28-01-2008 14:49 . Reden: youtube link toegevoegd ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Loekie schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:42:
[...]

Volgens:
http://tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=1623593
dus 4 Mbit per stream
Uit:
http://tweakers.net/nieuw...order=asc&page=2#reacties
Ik meen dat als je 2 dezelfde kanalen kijkt op verschillende tuners, dat de stream maar 1 keer wordt binnengehaald.
Staat ergens op youtube een filmpje over.

http://nl.youtube.com/watch?v=BAj_Kz7ddE0
Hiero, dus 2 streams mogelijk, bij schakelen naar 3e(op ongeveer 1:35) gaat het fout. Kun jij dit reproduceren of kan jij wel 3 streams krijgen?

Dus of je krijgt rond de 15 Mbit in huis(wat natuurlijk leuk is) en je experiabox geeft dat verkeerd aan, of je krijgt 12Mbit en je kan maar 2 streams binnenhalen. Die laatste theorie heeft als nadeel dat die niet de val van 6 naar 3 Mbit op je internet verklaart.
Ik krijg in ieder geval geen 15 Mbit binnen. KPN levert geen 15 Mbit i.c.m. itv aangezien dit voor een te hoge ruis op de lijn zorgt en itv dan instabiel zou kunnen worden.
Ik heb absoluut 12 Mbit. En heb daarnaast dus een downloadsnelheid (voor internet) van 6 Mbit. T.v. gaat voor internet, dus op downloadsnelheid voor internet wordt geknepen als t.v. in gedrang komt.
Ik zal vanavond ofzo eens de grenzen opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
Even een vraagje, sinds dat ik I-TV heb is googlemaps erg traag en laadt vaak geen detail kaarten in. Zijn er meer mensen met deze problemen, i.c.m. I-TV ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
fleppuhstein schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:43:
Even een vraagje, sinds dat ik I-TV heb is googlemaps erg traag en laadt vaak geen detail kaarten in. Zijn er meer mensen met deze problemen, i.c.m. I-TV ?
Hier geen last van met de tuner op standby. Staat de tuner aan/uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
Neophyte_NL schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 18:50:
[...]

Hier geen last van met de tuner op standby. Staat de tuner aan/uit?
Zowel aan als uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee waneer KPN met een goede IPTV ontvanger komen, ik heb zo'n ding gehad in de mine fase, maar die heb ik terug gestuurd. Die kon je alleen maar met scart of composite video aansluiten, geen HDMI connector of HD resolutie op de composite.

Het is dus nog gewoon PAL! en heeft niets met HD temaken!
De primafoon verkoopt weer apekool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 04:46:
Heeft iemand een idee waneer KPN met een goede IPTV ontvanger komen, ik heb zo'n ding gehad in de mine fase, maar die heb ik terug gestuurd. Die kon je alleen maar met scart of composite video aansluiten, geen HDMI connector of HD resolutie op de composite.

Het is dus nog gewoon PAL! en heeft niets met HD temaken!
De primafoon verkoopt weer apekool!
Momenteel test men een nieuwere versie welke HD ondersteund. Daarop is o.a. hdmi te vinden.
Typenummer weet ik even niet, maar het is een motorola. Dus ik zou zeggen. Check de site van Motorola. Het is een tuner welke ook gebruikt kan worden voor Digitenne. Het is nog niet bekend wanneer de nieuwe tuner wordt aangeboden. Een succesvolle testperiode moet hier aan vooraf zijn gegaan. En daar zit men nog volledig in.

[ Voor 9% gewijzigd door simonanton op 30-01-2008 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Heb je dit alleen bij googlemaps? Mocht het internetten in zijn geheel draadloos en traag zijn en je hebt de SpeedTouch 780w, dan kun je in de instellingen in de SpeedTouch een vinkje weghalen. Weet ff niet hoe die heet. Ik dacht bij beveiligingsinstellingen. Ik zou ff googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simonanton schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 07:28:
[...]

Heb je dit alleen bij googlemaps? Mocht het internetten in zijn geheel draadloos en traag zijn en je hebt de SpeedTouch 780w, dan kun je in de instellingen in de SpeedTouch een vinkje weghalen. Weet ff niet hoe die heet. Ik dacht bij beveiligingsinstellingen. Ik zou ff googlen.
Ik denk dat je Interceptie webbrowsing bedoelt? Dat staat bij speedtouch en dan configuratie. Klik op configureren en tada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 10:32:
[...]

Ik denk dat je Interceptie webbrowsing bedoelt? Dat staat bij speedtouch en dan configuratie. Klik op configureren en tada.
Die bedoel ik idd. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 16:49
Ik gebruik nu al een lange tijd voipbuster.
Sinds vorig jaar heb ik een Siemens C455 IP (IP / DECT VoIP Telefoon met ingebouwde antwoordapparaat van Siemens: de Gigaset C455) Deze had ik op aangesloten op de Zilveren KPN Experibox en werkte zonder problemen. Nu is deze box gisteren vervangen door een SpeedTouch 780. Heb alles opnieuw aagesloten en gereset. Telkens als ik probeer te bellen wordt de verbinding na ongeveer 25 seconden verbroken.
Heeft iemand wellicht hetzelde probleem of een mogelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
nl_umpire schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:30:
Ik gebruik nu al een lange tijd voipbuster.
Sinds vorig jaar heb ik een Siemens C455 IP (IP / DECT VoIP Telefoon met ingebouwde antwoordapparaat van Siemens: de Gigaset C455) Deze had ik op aangesloten op de Zilveren KPN Experibox en werkte zonder problemen. Nu is deze box gisteren vervangen door een SpeedTouch 780. Heb alles opnieuw aagesloten en gereset. Telkens als ik probeer te bellen wordt de verbinding na ongeveer 25 seconden verbroken.
Heeft iemand wellicht hetzelde probleem of een mogelijke oplossing?
Ik heb geen oplossing voor je, maar het schijnt dat de SpeedTouch 780 w moeilijker te configureren (lees: niet) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Ik heb precies hetzelfde! Maakt niet uit of TV aan of uit staat en ik heb de zilveren modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Hole
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02-2024
Heb hier nu 3 maanden IPTV en dat werkte perfect tot vorige week toen de tuner crashte en niks meer deed. Tuner handmatig aan- en uitgezet en kreeg de melding dat er een probleem was met de harde schijf, die moeten formateren en het werkte weer voor even. Nu crasht de tuner hier dagelijks en heb gisteren met KPN gebeld die zeggen dat het een software fout is. Ik krijg nu binnen 5 dagen een nieuwe tuner toegestuurd. Prima service al hoop ik dat dit probleem bij de nieuwe tuner niet meer zal voorkomen.

Is dit een bekend probleem hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
VFRRijder schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:49:
[...]

Ik heb precies hetzelfde! Maakt niet uit of TV aan of uit staat en ik heb de zilveren modem.
Hier ook een zilveren modem. Zal eens met de HelpDesk bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is niet alleen met I-TV dat google maps zuigt hoor... heb alleen IPB met zilveren siemens en heb percies hetzelfde probleem .. ligt aan het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

Tacoos schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:25:
Tuner staat nu al een dikke week via de scart op de TV aangesloten en de storing is nog niet wedergekeerd. Vreemd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
Ook al eens tijdens de startup op menu gedrukt, en zo de beeld instellingen van de tuner aangepast ? Voor composiet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update voor wat betreft de Afstandsbediening problemen: Ik heb inmiddels een nieuw "stokbrood" AB ontvangen, maar dit mocht helaas (zoals verwacht) niks oplossen. Helpdesk maar weer eens gebeld en nu sturen ze een nieuwe tuner op....denk dat dat het probleem wel oplost (vermoed zelf een ir-ontvanger die een beetje brak is).......

Het schijnt dat alles bij planet aan elkaar hangt.....kreeg een email dat ze de opzegging van mijn internetplus bellen in goede orde hebben ontvangen en plots kon ik niet meer bellen....De grap is alleen dat ik nooit opdracht heb gegeven voor opzegging....misschien kan ik ze daar bij planet met de 2 afstandsbedieningen een tikje de goede weg op "clicken"....wat een bedrijf zeg...

zo dat is er weer uit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 20:11:

Het schijnt dat alles bij planet aan elkaar hangt.....kreeg een email dat ze de opzegging van mijn internetplus bellen in goede orde hebben ontvangen en plots kon ik niet meer bellen....De grap is alleen dat ik nooit opdracht heb gegeven voor opzegging....misschien kan ik ze daar bij planet met de 2 afstandsbedieningen een tikje de goede weg op "clicken"....wat een bedrijf zeg...

zo dat is er weer uit 8)7
Ik kreeg ook een bevestiging dat m'n internet abonnement opgezegd zou worden. Ik gebeld....bleek een foutje te zijn, tja, volgens mij heb je voor ITV ook een internet verbinding nodig zei ik....dat dacht zij ook :). Maar goed, ik heb nog steeds internet dus we zien wel....volgens Planet zou de opzegging op 18 juni worden....we gaan het merken....en heel kwaad worden als er echt iets afgesloten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe tuner ontvangen en wat een verademing zeg! De AB werkt nu gewoon prima.....

Inmiddels is de daad bij het woord gevoegd van het opzeggen van mijn telefonie aansluiting zonder toestemming en ben ik afgesloten. Na vele telefoontjes en welles nietes gesprekken nu toch de conclusie: KPN heeft een fout(lees: onverklaarbare storing) waardoor sommige mensen hun aansluiting verliezen doormiddel van het opzeggen van een extra aansluiting. de TD gaat het onderzoeken en weer aansluiten....

Ik ben weer happy :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiezel
Ik vraag me af wat het "kpn bezuinigings verhaal" voor mine gaat betekenen. Wat ik las gaat mine ook onder de naam kpn door. Heeft iemand meer inzicht over juist wel of niet afsluiten van een abonnement via Planet. Wellicht valt hier namelijk voordeel bij te halen aangezien een abo bij kpn 5 euri in de maand meer kost dan bij planet.

-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar ik begreep verdwijnen de merken Planet en Hetnet en blijven er drie hoofdmerken over (KPN, Hi en Telfort) waaronder alle huidige KPN activiteiten gaan plaatsvinden.

De impact wordt geschat op een andere logo boven je rekening en een aanpassing van het helpdesknummer.

Bron: Het 8 uur journaal van gisteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Verhalen gaan de ronde dat Planet straks gelijk wordt met KPN Direct. En HetNet zal ook op gaan in Telfort.

Ben benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken voor de Interactieve TV gebruikers van HetNet gaan die dan toch ook op in KPN Direct? Blijf nog steeds jammer vinden dat prijzen van KPN Direct (Internet+Bel) zo enorm hoog liggen 1,5mb lijn voor 34,95... ik heb toendertijd toch niet beste ervaringen gehad. Offtopic: Mn Tele2 doet het dan een stukje beter voor 5 euro minder en heel wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.m.
Lijkt me eerder dat het ook mogelijk wordt om iTV aan te vragen via Telfort/HetNet. Dat is toch wat KPN wil, zo veel mogelijk aansluitingen. Dan beperk je dat niet tot je "high end merk" (Planet/KPN), maar dan pak je de budgetklanten (Het Net/Telfort) ook mee.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.