To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles
Overigens is ITV vanaf maandag aan te vragen door HetNet-klanten.
Is dat echt zo!? Helemaal geweldig!Overigens is ITV vanaf maandag aan te vragen door HetNet-klanten.
Verwijderd
Yups, bijna 1 keer per week a 2 weken .. ben bezig met een lijstje te verzamelen en over een tijdje maar eens een mailtje richting KPN/Planet.fleppuhstein schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 18:11:
Hebben jullie ook van regelmatige vaslopers van de PVR ? Voornamelijk tijdens een opname bekijken. Lampje knipperd nog wel rood van AB ontvangst, maar reageerd nergens op. Tijdens vooruit spoelen loopt de teller ook niet meer mee. Staat al laatste software op.
[ Voor 21% gewijzigd door Unneoetech op 09-12-2007 15:52 ]
Ben niet ongeduldig maarruh..... nul komma niks voor HetNet klanten....Overigens is ITV vanaf maandag aan te vragen door HetNet-klanten.
Als je inlogt op je CSC op de homepage van Het Net en daar op je pakket klikt zie je dat je TV erbij kan bestellen.Ferret schreef op maandag 10 december 2007 @ 08:45:
[...]
Ben niet ongeduldig maarruh..... nul komma niks voor HetNet klanten....
Ik wacht wel totdat ik het via de KPN kan aanvragen, dat zit duidelijk beter in elkaar. Bovendien behoud ik dan m'n digitenne abonnement die ik nu heb en die wordt nog eens gratis ook!
/edit: het staat nu ook bij de opties bij kpn.com (Surfen&Bellen van Het Net) maar als ik doorga is het 'Helaas, op uw postcaode nog niet bladiebla'...... Naja, afwachten maar
[ Voor 16% gewijzigd door Ferret op 10-12-2007 16:47 ]
Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 518 / 12302
Gisteren stond hier nog 512 / 3000
In ieder geval een vraag: Op de KPN site staat dat je via de website extra smartcards kunt bestellen voor bestaande Digitenne ontvangers. Kun je ook niet gewoon bestaande smartcards om laten zetten van een los Digitenne abo (ouder dan 1 jaar) naar kaarten behorend bij je I-TV abo?
Mijn digitenne is automatisch omgezet. zonder opgaaf van digitenne bij aanvragen I-TV.Neophyte_NL schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:59:
Na een tijdje dit topic gevolgd te hebben, heb ik vandaag het besluit genomen en mijn Planet abo opgewaardeerd met I-TV. Gelet op alle reacties in dit topic ben ik benieuwd hoe het af loopt en zal jullie op de hoogte houden.
In ieder geval een vraag: Op de KPN site staat dat je via de website extra smartcards kunt bestellen voor bestaande Digitenne ontvangers. Kun je ook niet gewoon bestaande smartcards om laten zetten van een los Digitenne abo (ouder dan 1 jaar) naar kaarten behorend bij je I-TV abo?
Inmiddels staat er meer info op de site van hetnet en kun je het ook via kpn.com bestellen.Ferret schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:00:
Ik heb even ingelogd; ik kan het vinden maar ik vind de informatie erg karig. Waar vind ik bijvoorbeeld info over de eenmalige kosten? Daarnaast zie ik dat ik Snel Surfen zou hebben tot januari 2009 terwijl ik vorige maand over ben gestapt naar Surfen&Bellen.... Beetje rommelig bij HetNet.
Ik wacht wel totdat ik het via de KPN kan aanvragen, dat zit duidelijk beter in elkaar. Bovendien behoud ik dan m'n digitenne abonnement die ik nu heb en die wordt nog eens gratis ook!
/edit: het staat nu ook bij de opties bij kpn.com (Surfen&Bellen van Het Net) maar als ik doorga is het 'Helaas, op uw postcaode nog niet bladiebla'...... Naja, afwachten maar
Verwijderd
Ik wil de USB pport gebruken om bv een externe harddisk aan te sluiten. Wie kan mij het uitleggen ?
Gaat niet werken, er staat spanning op, maar de software doet er niets mee....Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:09:
Ik ben laatst bij primafoon geweest voor een demo. Helaas konden ze mij niet vertellen waar de USB poort achter op de tuner voor diende. Heb zelfs de helpdesk gebeld en ook daar geen antwoord.
Ik wil de USB pport gebruken om bv een externe harddisk aan te sluiten. Wie kan mij het uitleggen ?
Okay, zat/zit jij bij kpn of bij planet? Ondanks dat ze één zouden moeten zijn qua lijnen verschillen ze behoorlijk merk ik (in ieder geval qua aanvraagprocedure). Nu maar voor planet gekozen in de hoop dat in ieder geval mijn adsl lijn up blijft.fleppuhstein schreef op maandag 10 december 2007 @ 22:43:
[...]
Mijn digitenne is automatisch omgezet. zonder opgaaf van digitenne bij aanvragen I-TV.
Verwijderd
p.m. schreef op donderdag 06 december 2007 @ 11:56:
Hij is niet te koop inderdaad, de aktie was voor nieuwe klanten die via de Primafoon een abonnement afsloten.
Echter, die aardige mevrouw van de Primafoon gaf mij er gisteren gewoon 1 mee toen ik er naar vroeg.
Dat kan inmiddels!Ferret schreef op woensdag 12 december 2007 @ 07:34:
Dat wilde ik ook vragen; ik lees namelijk nergens op de site van Het Net (waar ik bij zit) dat je huidige digitenne abo gratis wordt en dat staat wél op kpn.com. Ik wacht dus wel totdat ik het via kpn.com kan aanvragen. Ik ben benieuwd hoe het bij jou gaat verlopen.
*In het CSC-gedeelte van Hetnet zijn wat extra dingen toegevoegd: ik kan nu real-time mijn gespecificeerde belkosten inzien wat eerst niet mogelijk was. Ook alle facturen van Surfen en Bellen zijn nu beschikbaar via CSC terwijl ik die voorheen alleen 'los' via de e-mail kreeg.
*In het vernieuwde scherm met de producten van Hetnet is het alleen maar mogelijk als nieuwe klant het pakket InstapSurfen&Bellen&TV-kijken te bestellen terwijl ik bij pakket wijzigen ook gewoon mijn pakket SnelSurfen&Bellen kan wijzigen in SnelSurfen&Bellen&TV-kijken .
Snappen we het nog? In ieder geval wél frappant!
*Ik kan met geen mogelijkheid via KPN.com interactieve tv naast mijn Surfen&Bellen pakket bestellen het enige wat zichtbaar is Helaas...... terwijl dit alles via HetNet CSC wél mogelijk lijkt te zijn.
*Het help-scherm van HetNet is nog niet aangepast aan de nieuwe dienst TV-kijken. Er is daar nog niks over te vinden. Ook niet over de eventuele beschikbaarheid van het 'gratis' Digitenne abbonement (3x) voor de Interactieve TV klanten.
Ik denk dat ik maar is een telefoontje ga plegen met de Helpdesk van HetNet of zíj al wat meer weten....
Ik heb zelf al Digitenne (> 1 jaar), maar het gaat om een nieuwe aanvraag voor iemand anders. Ik wil dus niet dat ze straks voor een jaar met 2 abonnementen zitten.
Op de site van Planet staat namelijk wél duidelijk vermeld dat dit het geval is, waarom bij HetNet dan niet? Slechte zaak hoor.....
Digitenne bestel je pas als de aanvraag voor ITV er door is, dit doe je dan via www.kpn.com/extratv. Als je wat meer gelezen had, had je dat al kunnen wetenVFRRijder schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:26:
Heeft iemand al een keer via internet ITV besteld tesamen met een abonnement van Digitenne? Dit omdat ik zie dat het alleen gratis is als je het gelijktijdig besteld.....echter, hoe doe je dat dan? Het zijn twee verschillende bestel procedures.
Ik heb zelf al Digitenne (> 1 jaar), maar het gaat om een nieuwe aanvraag voor iemand anders. Ik wil dus niet dat ze straks voor een jaar met 2 abonnementen zitten.
Ik ben inmiddels ook de gelukkige bezitter van zo'n fijne a.b.Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:30:
Vandaag ben ik ook bij de Primafoonwinkel geweest en kreeg bij navraag ook een nieuwe afstandsbediening gratis mee.
[...]
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om het geluid van de t.v. via deze a.b. te bedienen?
De mode knop zit er nl. niet meer op.
Inmiddels handleiding gevonden:simonanton schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:56:
[...]
Ik ben inmiddels ook de gelukkige bezitter van zo'n fijne a.b.
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om het geluid van de t.v. via deze a.b. te bedienen?
De mode knop zit er nl. niet meer op.
http://www.kpn.com/web/show/id=76378
http://hetnet.nl/web/show/id=349744
Het lijkt er dus op dat het net zo goed mogelijk is als bij Planet/KPN
Status orderbestelling op de website: netzo leeg als de afgelopen dagen. We wachten af.... daarna maar eens verdiepen in het omzetten van mijn digitenne kaartjes.
Volgens mij heeft hij (netzoals ik) al een digitenne abo en dus digitenne smartcards. Op bovengenoemde site staat.Loekie schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:50:
[...]
Digitenne bestel je pas als de aanvraag voor ITV er door is, dit doe je dan via www.kpn.com/extratv. Als je wat meer gelezen had, had je dat al kunnen weten
"Heb je al een geschikte tuner in huis?
Dan kun je direct een losse Smartcard bestellen. De kosten hiervoor bedragen eenmalig € 12,95.
Naar de postcodecheck van Digitenne en bestel direct"
Zou fraaier zijn als je gewoon de card nummers door kon voeren om ze zo aan je nieuwe abo te koppelen ipv 3x 12,95.
Kijk, daar heb ik wat aan. Nu nog wachten totdat het op mijn postcode leverbaar is....ekko schreef op donderdag 13 december 2007 @ 16:51:
Vandaag is er opeens (lezen ze dit forum??) in de 'Help' van HetNet wel een antwoord toegevoegd m.b.t het 'gratis' Digitenne-abbo naast je I-TV abbo. Het antwoord is hier te vinden:
http://hetnet.nl/web/show/id=349744
Het lijkt er dus op dat het net zo goed mogelijk is als bij Planet/KPN
Thanks anyway!
Hij sluit en vraagt het voor iemand anders zei hij. Dus: geen digitenne en geen ITV.Neophyte_NL schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:19:
[...]
Volgens mij heeft hij (netzoals ik) al een digitenne abo en dus digitenne smartcards. Op bovengenoemde site staat.
"Heb je al een geschikte tuner in huis?
Dan kun je direct een losse Smartcard bestellen. De kosten hiervoor bedragen eenmalig € 12,95.
Naar de postcodecheck van Digitenne en bestel direct"
Zou fraaier zijn als je gewoon de card nummers door kon voeren om ze zo aan je nieuwe abo te koppelen ipv 3x 12,95.
Dan eerst ITV aanvragen, als dit binnen is, digitenne aanvragen.
Bij KPN wordt het direct omgezet, je krijgt dan ook melding dat het abonnement wordt omgezet.
Verwijderd
VFRRijder schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:59:
Mijn pakket is vandaag binnengekomen. Aansluiten was simpel en het ding startte ook zonder problemen op. Nu hopen dat alles goed blijft werken!.

Zekers....het duurde inderdaad even, en vorige week dus nog een brief dat het om technische redenen niet mogelijk was, maar nadat m'n lijn geupgrade was had ik er weer goede hoop in.
Ik weet niet wat de rest allemaal krijgt, maar ik heb dus de zilveren Siemens Experiabox gekregen.
Afstandsbediening vind ik een beetje vreemd in de hand liggen, maar die kan vanvond waarschijnlijk alweer de kast in omdat ik m'n Logitech AB op de ontvanger heb geprogrammeerd (ging ook erg makkelijk).
Tot nu toe (tja...pas 2,5 dag) tevreden met het product. Beeldkwaliteit is goed en geluid ook. Menu kan denk ik wel wat handiger ingericht worden, soms een beetje onduidelijk hoe je uit een menu komt. Hier vond ik m'n Digitenne Topfield ontvanger toch wel een stukkie beter in. Maar goed, het is nog een jong product en er komen geloof ik geregeld software-updates.
Als ik een wijziging doe in de Experiabox (Siemens SX551WLAN), bijvoorbeeld portforwarding, wireless aan of uit en een backup van de instelllingen, dan krijg ik geen beeld meer op de TV.
Echt verschrikkelijk irritant.
Na een harde reset doet alles het (natuurlijk) weer.
Iemand ook dit (soortgelijk) probleem?
Ik heb nog geen portforwarding dingen geregeld, maar wireless uitzetten lukt gewoon bij mij zonder problemen. Ook nadat de stroom eraf geweest is (is dit een harde of een soft-reset?) staat wireless nog steeds gewoon uit....geen problemen dus.nl_umpire schreef op zondag 16 december 2007 @ 10:10:
Ik heb het volgende probleem:
Als ik een wijziging doe in de Experiabox (Siemens SX551WLAN), bijvoorbeeld portforwarding, wireless aan of uit en een backup van de instelllingen, dan krijg ik geen beeld meer op de TV.
Echt verschrikkelijk irritant.
Na een harde reset doet alles het (natuurlijk) weer.
Iemand ook dit (soortgelijk) probleem?
Nog een vraagje aan de Planet ITV abonnees. Bij de installatie gegevens brief staat op de 2e pagina dat je instellingen kunt beheren bij "Mijn gegevens" en dan "Beheer Cockpit" op de planet site. Er staat ook een activatie code en abonneenummer in de brief, maar waar kan je die dan invullen?? Als ik naar dat beheer cockpit ga, dan linked ie door naar "Mijn KPN". Nu heb ik daar dan een account aangemaakt, maar ik zie daar niets qua instellingen en heb ook nergens die gegevens hoeven invullen. Iemand een idee?
Stroom eraf is soft reset.VFRRijder schreef op zondag 16 december 2007 @ 13:37:
[...]
Ik heb nog geen portforwarding dingen geregeld, maar wireless uitzetten lukt gewoon bij mij zonder problemen. Ook nadat de stroom eraf geweest is (is dit een harde of een soft-reset?) staat wireless nog steeds gewoon uit....geen problemen dus.
Nog een vraagje aan de Planet ITV abonnees. Bij de installatie gegevens brief staat op de 2e pagina dat je instellingen kunt beheren bij "Mijn gegevens" en dan "Beheer Cockpit" op de planet site. Er staat ook een activatie code en abonneenummer in de brief, maar waar kan je die dan invullen?? Als ik naar dat beheer cockpit ga, dan linked ie door naar "Mijn KPN". Nu heb ik daar dan een account aangemaakt, maar ik zie daar niets qua instellingen en heb ook nergens die gegevens hoeven invullen. Iemand een idee?
Cockpit is voor IPB, algemene fout in de brief.
Mijn klacht is dat het TV signaal of geluid regelmatig even haperen. Dit was bij beide boxen het geval. Is dit een bekende klacht?
Concretiseer regelmatig?usered schreef op zondag 16 december 2007 @ 22:01:
Mijn klacht is dat het TV signaal of geluid regelmatig even haperen. Dit was bij beide boxen het geval. Is dit een bekende klacht?
Wat ik merk is dat er bij regionale zenders soms na 'n half uur soms na 1 á 2 uur het beeld en geluid even 1 seconde haperd. Ik denk dat de regionale zenders 'minder' bekeken worden dan [greepuitassoritment]NED1,2,3 RTL4,5,7 [/greepuitassoritment] Dat KPN daarom de bandbreedte van de minder bekeken zenders knijpt, om de meer bekeken zenders door te laten. De bandbreedte wordt volgens mij dynamisch aangepast. Is er een zender waar massaal naar gegeken wordt wordt de bandbreedte daarop vergroot en van andere zenders afgesnoept. (theorietje).
Werking digitenne (pdf) -> Geldt dit ook voor I-TV i.c.m. MPEG-2
To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles
Dit is totale onzin. Beeldkwaliteit van alle zenders is gelijk.Spiral schreef op maandag 17 december 2007 @ 10:10:
[...]
Concretiseer regelmatig?
Wat ik merk is dat er bij regionale zenders soms na 'n half uur soms na 1 á 2 uur het beeld en geluid even 1 seconde haperd. Ik denk dat de regionale zenders 'minder' bekeken worden dan [greepuitassoritment]NED1,2,3 RTL4,5,7 [/greepuitassoritment] Dat KPN daarom de bandbreedte van de minder bekeken zenders knijpt, om de meer bekeken zenders door te laten. De bandbreedte wordt volgens mij dynamisch aangepast. Is er een zender waar massaal naar gegeken wordt wordt de bandbreedte daarop vergroot en van andere zenders afgesnoept. (theorietje).
Werking digitenne (pdf) -> Geldt dit ook voor I-TV i.c.m. MPEG-2
Je haalt slechts de zenders naar binnen die je kijkt.
Dit is zelfs door kpn op het itv forum bevestigd.
Dus je hoeft de bandbreedte niet te delen met meerdere zenders.
[ Voor 3% gewijzigd door simonanton op 17-12-2007 20:27 ]
Verwijderd
Na 2 weken totaal geen brief gehad .. dus ik maar eens aan de bel trekken. Er wat wat fout gegaan ze konden niks vinden... hmm raar je neemt niet voor niets iets op met band. oke nieuwe telefonische aanvraag gedaan. er was ergens een klink in de kabel ik zou donderdag of vrijdag gebeld worden.. Dus niet ....
Ja ik ben niet gek dus ik hang weer aan de telefoon ! Had gelukkig een dame aan de lijn die aardig was en me begreep en meteen een bos bloemen zou laten bezorgen. ! die kwam dus 2 dagen later keurig aan, vrouwtje blij nu ik nog. Zo waar een paar dagen later krijg ik een brief, alles was in werking gezet en binnen 3 a 4 weken zou ik de recorder krijgen . Brief is gedateerd voor 29 november dus voor eind van dit jaar zou ik klaar moeten zijn.
Hebben jullie ook zulke ervaringen en hoe lang duurde het bij jullie voor je het pakket ontving na ontvangst van de 1e brief ??
Bij mij ging het vrij snel (uiteindelijk
- 29 november brief in de bus
- 7 december lijn geupgrade
- 13 december pakket binnen
Tot nu toe werkt het goed.
Als ik I-TV aanvraag, krijg ik dan weer een ander modem? Zo ja, wel een beetje zonde dan....

Updateusered schreef op zondag 16 december 2007 @ 22:01:
Sinds een maand heb ik IPTV van KPN, ik heb al een keer een nieuwe box gekregen vanwegen defect Harddisk.
Het haperen gebeurde bij mij voornamelijk het afgelopen weekend een aantal malen per uur, vandaag gehoord dat er een storing was.
Is opgelost!
Verwijderd
Hoewel er eerder om gevraagd is, heb ik nog weinig mogen lezen over de kwaliteit van I-TV op grotere LCD of Plasma tv's. Ik snap dat het geen HD kwaliteit is, maar is beter of minder dan analoge of 'andere' digitale televisie?
Wat is jullie ervaring hiermee?
[theorie]Ok even over een andere boeg. Ik bedoelde het op deze manier: I-TV heeft per kanaal 4 Mb nodig. en voor twee kanalen dus 8 Mb. Deze kanalen worden geleverd door servers die de vraag naar bandbreedte aan moeten kunnen. De geleverde bandbreedte door de servers kunnen dynamisch aangepast worden. Oftewel als de vraag naar een bepaald kanaal toeneemt zal dat de vrije bandbreedte doen dalen. En als er naar een andere kanaal minder wordt gekeken, en dus minder bandbreedte nodig heeft dan zal de server met een tekort aan bandbreedte zijn bandbreedte kunnen verhogen. Wat wellicht tot gevolg zal hebben dat bij bepaalde kanalen soms een hapering optreedt, omdat deze net niet genoeg bandbreedte overheeft om de pieken aan te kunnen.[theorie]simonanton schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:24:
[...]
Dit is totale onzin. Beeldkwaliteit van alle zenders is gelijk.
Je haalt slechts de zenders naar binnen die je kijkt.
Dit is zelfs door kpn op het itv forum bevestigd.
Dus je hoeft de bandbreedte niet te delen met meerdere zenders.
Verwijderd
Ik mag toch wel aannemen dat KPN multicast gebruikt ipv unicast. Anders heb je inderdaad wel erg veel bandbreedte nodig als KPN zijnde. Ik denk dat het haperen puur een kwestie van een leeglopend buffer is op de ontvanger. Het haperen heb ik vooral bij radio, elke wisseling hikt ie ff een paar seconde en daarna speelt 't zonder problemen.Spiral schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:10:
[...]
[theorie]Ok even over een andere boeg. Ik bedoelde het op deze manier: I-TV heeft per kanaal 4 Mb nodig. en voor twee kanalen dus 8 Mb. Deze kanalen worden geleverd door servers die de vraag naar bandbreedte aan moeten kunnen. De geleverde bandbreedte door de servers kunnen dynamisch aangepast worden. Oftewel als de vraag naar een bepaald kanaal toeneemt zal dat de vrije bandbreedte doen dalen. En als er naar een andere kanaal minder wordt gekeken, en dus minder bandbreedte nodig heeft dan zal de server met een tekort aan bandbreedte zijn bandbreedte kunnen verhogen. Wat wellicht tot gevolg zal hebben dat bij bepaalde kanalen soms een hapering optreedt, omdat deze net niet genoeg bandbreedte overheeft om de pieken aan te kunnen.[theorie]
Ga naar de primafoon, dan zie je digitenne en ITV naast elkaar. Vaak hebben ze dit ook op een breedbeeld TV, kun je redelijk goed zien welke kwaliteit er ongeveer geleverd wordt.Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:06:
Op dit moment overweeg ik internet+bellen met I-TV aan te schaffen. Ik ga binnenkort verhuizen en denk er ook over een nieuwe tv te kopen (LCD of plasma 100cm of meer).
Hoewel er eerder om gevraagd is, heb ik nog weinig mogen lezen over de kwaliteit van I-TV op grotere LCD of Plasma tv's. Ik snap dat het geen HD kwaliteit is, maar is beter of minder dan analoge of 'andere' digitale televisie?
Wat is jullie ervaring hiermee?
Het hang echter wel van je TV af hoe goed het er bij jou uitziet, als je TV niet goed schaalt dan ziet het er minder mooi uit natuurlijk.
Verwijderd
Thnx, ik zal binnenkort eens binnen lopen bij de lokale kpn winkel.
Hoe zit het met het schalen van het beeld waarover je spreekt?
Waaraan kan ik herkennen of een tv goed schaalt of niet. Staat dat
bij de standaard specs?
Ik ben hier ook nieuwsgierig naar. Ik heb een nogal aso-grote 50 inch LG dus.....Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:55:
@loekie
Thnx, ik zal binnenkort eens binnen lopen bij de lokale kpn winkel.
Hoe zit het met het schalen van het beeld waarover je spreekt?
Waaraan kan ik herkennen of een tv goed schaalt of niet. Staat dat
bij de standaard specs?
Overigens heb ik net HetNet én de KPN gebeld maar I-TV op mijn postcode kan nog niet. De helpdesk van HetNet zei van wel maar op mijn aandringen verbond hij mij door met de KPN en die hadden de meest up-to-date postcode check en helaas..... nog niet. Ook niet wanneer wel...
Wat dat betreft kan ik dat haperen bij radio bevestigen. Is niet superstorend. Bij t.v. komt het praktisch niet voor.Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 12:46:
[...]
Ik mag toch wel aannemen dat KPN multicast gebruikt ipv unicast. Anders heb je inderdaad wel erg veel bandbreedte nodig als KPN zijnde. Ik denk dat het haperen puur een kwestie van een leeglopend buffer is op de ontvanger. Het haperen heb ik vooral bij radio, elke wisseling hikt ie ff een paar seconde en daarna speelt 't zonder problemen.
En mijn andere vraag: Wie krijgt hier Guide+ aan de praat????? Ik heb een sony HXD-RDR 870B. Het staat er alleemaal zo simpel in het boekje, maar als je het moet uitvoeren lukt het me allemaal niet.
[ Voor 25% gewijzigd door Jeebo op 18-12-2007 22:58 ]
Het kan niet met een single tuner, je hebt inderdaad een twintuner nodg.Jeebo schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 22:57:
Heeft iemand ervaring met digitenne van kpn icm. een dvd-recorder. Ik heb een single-tuner. Wat is mijn probleem. Ik wil bv. sbs6 kijken en rtl8 opnemen. Is dit mogelijk? Moet ik dan een twin-tuner hebben. Iemand ervaring mee? Het werkt alleemaal alleen kan ik dus niet opnemen en iets anders kijken.
En mijn andere vraag: Wie krijgt hier Guide+ aan de praat????? Ik heb een sony HXD-RDR 870B. Het staat er alleemaal zo simpel in het boekje, maar als je het moet uitvoeren lukt het me allemaal niet.
Of guide+ doorgegeven wordt weet ik niet.
Je kan je vragen over Digitenne beter stellen in het volgende topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1242188, di topic gaat over ITV.
Ze zeiden inderaad dat ze gehoord hadden van de mogelijkheid het nu ook bij HetNet te bestellen, echter hadden zij deze week weer een bericht gekregen dat de aanvraag voor I-TV niet meer via Primafoon geboekt moest worden door enige opstartproblemen.
Ook toen ik aanhaalde hoe het zat met het SnelSurfen&Bellen&TV-kijken abonnement dat niet op de product pagina van HetNet vermeldt staat maar wel te bestellen is via 'Abbonement wijzigen' in het CSC 'mijn gegevens' gedeelte zei ze dat ze het inderdaad moeilijk wordt 4 MB naast je I-TV abbo te nemen. Ze raadde mij met klem aan om nog even te wachten.
Natuurlijk wordt ik daardoor des te nieuwsgieriger en ben ik haast geneigd het toch te proberen.
Jullie horen nog van mij.
Je kunt inderdaad in het CSC van HetNet bij 'Pakket wijzigen' kiezen voor Snel Surfen&Bellen én I-TV maar ik wacht ook totdat ik een bericht van KPN heb ontvangen. Het gaat immers over hun lijntjeekko schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:32:
Vandaag ben ik nog even bij de Primafoon binnen gewandeld m.b.t. het I-TV abbo i.s.m. het Surfen&Bellen abbo van HetNet.
Ze zeiden inderaad dat ze gehoord hadden van de mogelijkheid het nu ook bij HetNet te bestellen, echter hadden zij deze week weer een bericht gekregen dat de aanvraag voor I-TV niet meer via Primafoon geboekt moest worden door enige opstartproblemen.
Ook toen ik aanhaalde hoe het zat met het SnelSurfen&Bellen&TV-kijken abonnement dat niet op de product pagina van HetNet vermeldt staat maar wel te bestellen is via 'Abbonement wijzigen' in het CSC 'mijn gegevens' gedeelte zei ze dat ze het inderdaad moeilijk wordt 4 MB naast je I-TV abbo te nemen. Ze raadde mij met klem aan om nog even te wachten.
Natuurlijk wordt ik daardoor des te nieuwsgieriger en ben ik haast geneigd het toch te proberen.
Jullie horen nog van mij.
Verwijderd
Geachte heer/mevrouw,
Per maandag 31 december 2007 zal de zender Planet Prime komen te vervallen. Deze zender is het afgelopen jaar toegevoegd aan de programmering van Interactieve TV en zal niet meer doorgegeven worden in het nieuwe jaar. Planet Prime zit in het Planet Pluspakket op zenderpositie 84. Binnenkort wordt een ander kanaal doorgegeven. De wijziging in de doorgifte van de zenders zal automatisch worden doorgevoerd.
Het actietarief van €7,50 p.m.* voor het Planet Pluspakket wordt verlengd tot 31 maart 2008. Met het Planet Pluspakket ontvangt u ruim 20 extra (thema)zenders op het gebied van sport, nieuws, muziek, film, erotiek, lifestyle en amusement.
Wilt u een gevarieerder aanbod aan zenders en heeft u nog geen Planet Pluspakket? Kies dan voor het Planet Pluspakket. Om het pakket te activeren kies in het hoofdmenu voor Mijn Info, ga daarna naar Mijn Instellingen en Mijn pakketten.
Wij wensen u fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling toe.
* Planet Pluspakket nu voor €7,50 i.p.v. €9,95
Met vriendelijke groet,
Ik zat me af te vragen:
Als ik nou op mijn pc aan het downloaden ben met volle snelheid, beinvloed dit dan het signaal voor "interactieve tv"?
-=-
Verwijderd
update ! er stond een collega van me aan de deur en raad eens wat hij bij zich had....juist
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2007 19:09 ]
Succes met installeren en laat even weten hoe het is verlopen.Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 16:59:
Zo , ik kreeg vandaag mijn pincode en ab.nummer binnenZou het dan toch gaan gebeuren dat ik nog voor de kerst mijn decoder binnen heb ? dat zou mooi zijn als het met 2 pogingen zou lukken allemaal !
update ! er stond een collega van me aan de deur en raad eens wat hij bij zich had....juistKortom deze jongen gaat installeren
Is er niet één of andere hack dat je de experia box zo kan instellen dat die 8mb toch -als je I-TV niet gebruikt- kan gebruiken voor je internet verbinding?Kiezel schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 12:39:
Nee, iTV wordt met een apart protocol doorgestuurd wat voorrang heeft op je internet verkeer. Bovendien krijg je bv een 12 mbit lijn waarvan maar 4 voor internet wordt gebruikt, de overige 8mb is dan 'gereserveerd' voor iTV.
Nee dat stelt de serviceprovider in. Dus helaas.ekko schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:20:
[...]
Is er niet één of andere hack dat je de experia box zo kan instellen dat die 8mb toch -als je I-TV niet gebruikt- kan gebruiken voor je internet verbinding?
''
Uw gebruikersnaam kon niet (op tijd) gevonden worden. Dit kan komen omdat de opgegeven gebruikersnaam niet bekend is of dat het klantensysteem mogelijk de resultaten niet op tijd heeft terug kunnen geven.
U kunt wel verder gaan met bestellen maar het kan zijn dat de bestelling later gecorrigeerd dient te worden.
''
Mijn gebruikersnaam is echt bekend, dus ik denk dat het klantensysteem niet werkt bij HetNet. Vervolgens kun je op bestellen klikken alleen ben ik bang dat het dan al definitief is. Nu weet ik niet wat de beste manier van bestellen is.....via het (nieuwe) bestelsysteem of 'pakket wijzigen' in het CSC gedeelte bij Hetnet??
Bij mij staat het beeld af en toe stil. Ik heb KPN gebeld en er blijkt een storing te zijn. Er wordt aan gewerkt.fleppuhstein schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:25:
Vandaag al weer tweemaal problemen met dat de zenders tijdelijk niet beschikbaar zijn. Iemand anders hier ook regelmatig last van ?
Woon je in omg. Utrecht?
Zender tijdelijk niet beschikbaar heeft misschien met je ADSL te maken, in geval van IPB kun je na portering het splitter verwijderen. Let er verder op dat de EB binnen 2 meter van ISRA aangesloten is.Cloudje schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:18:
[...]
Bij mij staat het beeld af en toe stil. Ik heb KPN gebeld en er blijkt een storing te zijn. Er wordt aan gewerkt.
Woon je in omg. Utrecht?
Het schokkende beeld lijkt op de storing van vorige week.
Persoonlijk zou ik bestellen via het "Pakket wijzigen" deel op de CSC site. Hierdoor heb je als het goed is bewijs dat je het besteld hebt. Ik heb het via primafoon, telefoon, planet.nl, kpn.tv en kpn.com gedaan en ze konden bij mij heel vaak m'n order niet meer vinden.ekko schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:27:
Mijn gebruikersnaam is echt bekend, dus ik denk dat het klantensysteem niet werkt bij HetNet. Vervolgens kun je op bestellen klikken alleen ben ik bang dat het dan al definitief is. Nu weet ik niet wat de beste manier van bestellen is.....via het (nieuwe) bestelsysteem of 'pakket wijzigen' in het CSC gedeelte bij Hetnet??
Uiteindelijk heb ik het dus wel gekregen en tot nu toe (1,5 week) bevalt het nog steeds goed. Nog geen vastlopers oid gehad.
Verder las ik op de site van KPN dat het startpakket vanaf 27 December nog maar 49,95 kost
Dit lezende heb ik nog een vraag; ik woon op een schip en mijn aansluiting van ADSL staat buiten op de dijk. Daarvandaan gaat een lange kabel (eigenlijk gewoon een dikke 3 aderige rubberkabel omdat het schip beweegt en er 'beweging' in de kabel moet zitten) van zo'n 20 meter het schip in. Daar staat m'n EB en daarvandaan ga ik verder door het schip met goede kabels.Loekie schreef op zondag 23 december 2007 @ 16:08:
[...]
Let er verder op dat de EB binnen 2 meter van ISRA aangesloten is.
Feitelijk heb ik dus het ISRA punt verlegd van buiten naar binnen maar of dat kwalitatief goed is weet ik dus niet en vraag mij af of ik tegen problemen ga aanlopen als ik ITV aanvraag via HetNet.
Ik heb nu een Snel S&B abbo (4 Mb down) en volgens speedtest e.d haal ik zo'n 3,2 a 3,4 Mb down.
Zien jullie wellicht ergens een probleem? Bedankt alvast!
Verwijderd
Sinds vandaag de gelukkige eigenaar van een Samsung LE40F86BD (40" Full HD TFT scherm)
Uiteraard alles gelijk aangesloten en getest ... ben zeer tevreden met de beeldkwaliteit, uiteraard is het geen DVD/HD kwaliteit maar beeld is strak genoeg en veel minder ruis dan bij m'n oude TV.
Vraagje wat ik heb :
Heb (uiteraard) weer een afstandsbediening erbij gekregen welke echter DVD, STB, VCR en TV aan kan sturen. Je raad het al : ik wil deze graag gebruiken ipv de (witte) i-TV afstandsbediening.
M'n TV (duh) en DVD gaat perfect, echter de STB (=i-TV box) reageert totaal nergens op.
Vraag is dus of iemand ook zo'm afstandsbediening van Samsung gebruikt om de STB aan te sturen en welke code ik daarvoor moet gebruiken?!
Net even met een meetlatje gekeken en ik kom op +/- 6,6 cm.Guidooow schreef op zondag 23 december 2007 @ 21:06:
Kan iemand mij vertellen hoe goed de afstandsbediening van de ontvanger is en wat de exacte grootte van het apparaatje is? Ik kan dit namelijk nergens vinden. Als de onvanger niet onder de tv zou passen moet hij namelijk ergens staan waar de afstandsbediening niet direct "oogcontact" kan maken.
Verder las ik op de site van KPN dat het startpakket vanaf 27 December nog maar 49,95 kost
Of de AB goed is weet ik niet omdat ik 'm niet meer gebruik, heb alles in m'n Logitech AB gezet.
Verwijderd
om even te checken, als ik wat wil veranderen moet ik dan A , de ontvanger van de iptv in standby zetten !
B dan de knop op de achterkant uitzetten (hardwarematig dus )
C veranderingen aanbrengen in mijn experia box
D 10 minuutjes wachten en iptv weer hardware matig aanzetten .
Zo ja. dan is dat echt gebruiksvriendelijk geregeld !
Menu vindt ik op zich overzichtelijk , films zijn redelijk resent , echte de prijs verhouding vindt ik minder goed, Laat ze dan doen zoals in de videotheek, Dagfilms 5 euro, en al langer ganbare voor bv 3 euro !
Ook bij het pluspakket kwam ik een aardig minpuntje tegen.
Als je dat aanschaft zit je er voor een jaar aan vast. en daarna pas kan je het per maand afzeggen ! ik wil best zo'n pakket testen maar dat is dus niet te proberen !
Verder vindt ik het aanbod aan kinderfilms uitermate karig. Ja ik gebruik het als echt gezins vervanging.
Kortom op zich best tevreden, opnemen en zo werkt perfect, echter bovenstaande punten zijn wel voor verbetering vatbaar. mischien is het een idee om met zijn allen eens wat verbeterpunten onder elkaar te zetten en die mede als tweakers eens door te sturen aan kpn klantenservice ? Ik zeg maar zo niet geschoten is mis geschoten !
Op zich overbodig aangezien er al een itv forum is.Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 12:46:
wel ik heb alles draaiende, teminste van mijn tveerst wat problemen met half signaal en zo maar een reset bracht de uitkomst... echter door die reset heb ik geen draadloos internet meer , dus zodra ik wat verander in mijn instellingen slaat de iptv decoder op hol.... gevolg ... weer een reset ..
om even te checken, als ik wat wil veranderen moet ik dan A , de ontvanger van de iptv in standby zetten !
B dan de knop op de achterkant uitzetten (hardwarematig dus )
C veranderingen aanbrengen in mijn experia box
D 10 minuutjes wachten en iptv weer hardware matig aanzetten .
Zo ja. dan is dat echt gebruiksvriendelijk geregeld !
Menu vindt ik op zich overzichtelijk , films zijn redelijk resent , echte de prijs verhouding vindt ik minder goed, Laat ze dan doen zoals in de videotheek, Dagfilms 5 euro, en al langer ganbare voor bv 3 euro !
Ook bij het pluspakket kwam ik een aardig minpuntje tegen.
Als je dat aanschaft zit je er voor een jaar aan vast. en daarna pas kan je het per maand afzeggen ! ik wil best zo'n pakket testen maar dat is dus niet te proberen !
Verder vindt ik het aanbod aan kinderfilms uitermate karig. Ja ik gebruik het als echt gezins vervanging.
Kortom op zich best tevreden, opnemen en zo werkt perfect, echter bovenstaande punten zijn wel voor verbetering vatbaar. mischien is het een idee om met zijn allen eens wat verbeterpunten onder elkaar te zetten en die mede als tweakers eens door te sturen aan kpn klantenservice ? Ik zeg maar zo niet geschoten is mis geschoten !
forum.kpn.tv
Het is wel een beetje jammer dat de korting vooralsnog alleen via kpn direct geldig is. Hetnet en planet maken hier nog geen melding van.Guidooow schreef op zondag 23 december 2007 @ 21:06:
...
Weet iemand trouwens of je bij het overstappen naar internet+iTV wel gewoon je telefoonlijn op kan zeggen? Ik neem aan van wel... Waarom zit er trouwens verschil in de bijbehorende internet abo's; Planet down/3mb up/512kb en hetnet down/4mb en up/256kb vroegah namen ze toch altijd de standaard abo's van kpn over?
-=-
Waarom er een verschil in zit is niet bekend.Kiezel schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 11:01:
[...]
Het is wel een beetje jammer dat de korting vooralsnog alleen via kpn direct geldig is. Hetnet en planet maken hier nog geen melding van.
Weet iemand trouwens of je bij het overstappen naar internet+iTV wel gewoon je telefoonlijn op kan zeggen? Ik neem aan van wel... Waarom zit er trouwens verschil in de bijbehorende internet abo's; Planet down/3mb up/512kb en hetnet down/4mb en up/256kb vroegah namen ze toch altijd de standaard abo's van kpn over?
Tenminste niet bij mij.
Wanneer je overstapt naar internet + itv, kies je in principe voor internet only, hetgeen inhoudt dat je je reguliere telefoonlijn vaarwel zegt. Een optie is eventueel internetplusbellen met itv of surfen&bellen+itv. Dit is het zogenoemde triple play.
Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 256 / 8544
Kennelijk gaat het de goede kant op en werken ze keurig door in de kerstvakantie. Ik had mijn aanvraag overigens ingediend op 10 december.
Wat heb je voor een internet verbinding als ik vragen mag? Want die van mij is geupgrade naar 12300.Neophyte_NL schreef op maandag 31 december 2007 @ 11:48:
Kleine status update mbt mijn ITV aanvraag bij Planet: sinds vandaag staat in de router:
Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 256 / 8544
Kennelijk gaat het de goede kant op en werken ze keurig door in de kerstvakantie. Ik had mijn aanvraag overigens ingediend op 10 december.
Ja, daarom, maar goed, wie weet kunnen ze het gewoon over 3,5 Mbit sturen. Na mijn lijn upgrade had ik heel snel het pakket in huis, dus het zit er waarschijnlijk voor je aan te komen.Neophyte_NL schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 19:00:
128/1534 ofzo daarvoor. Ik dacht ook dat ik wat meer totaal zou krijgen er van uitgaande dat je 2x4 nodig hebt voor de tv signalen.
Verwijderd
maar nu kan ik wel mijn box weer resetten van experiabox, kan ik nu alles goed instellen en dat ergens saven zodat ik na een reset alles niet opnieuw hoef in te stellen,
zo had ik gisteren iets opgenomen, en zitten kijken, werd weg geroepen dus zet de boel even op pauze, Kwam pas in de avond terug, nou je drukt op play maar met geen mogelijikheid reageert de tuner... dus moest hem hardwarematig uitzetten... en dan start je op... en dan herkent hij het netwerk weer niet.... kijk van dit soort dingen wodt je moe !
btw leuk dat forum van kpn.. maar als ik geen uitnodiging heb van iemand kom ik er niet op terwijl ik dus wel iptv heb....
Aanmelden met je @kpnplanet.nl mail adres uit de brief met je abboneenummer en pincode.Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 09:02:
hmm ik heb toch wel regelmatig een vastloper met iptv, zou kunnen liggen aan mijn kabel (heb er zelf een gemaakt, die altijd uitstekend gewerkt heeft met internet) dus wordt het denk ik een gat boren in het beton (heb de tv op de 1e verdieping staan )
maar nu kan ik wel mijn box weer resetten van experiabox, kan ik nu alles goed instellen en dat ergens saven zodat ik na een reset alles niet opnieuw hoef in te stellen,
zo had ik gisteren iets opgenomen, en zitten kijken, werd weg geroepen dus zet de boel even op pauze, Kwam pas in de avond terug, nou je drukt op play maar met geen mogelijikheid reageert de tuner... dus moest hem hardwarematig uitzetten... en dan start je op... en dan herkent hij het netwerk weer niet.... kijk van dit soort dingen wodt je moe !
btw leuk dat forum van kpn.. maar als ik geen uitnodiging heb van iemand kom ik er niet op terwijl ik dus wel iptv heb....
Digitenne is qua kwaliteit/zender aanbod een lachertje.
flipjevandejam schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 13:50:
Is er al meer bekend over de mogelijkheid KPN Mine te nemen zonder dat je KPN ADSL abonnee bent?
Je kan je ook gewoon registreren met je @planet ades als je die hebt. Bij mij werkte het na 2 dagen (de beheerder moet je eerst goedkeuren).fleppuhstein schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 09:16:
[...]
Aanmelden met je @kpnplanet.nl mail adres uit de brief met je abboneenummer en pincode.
Bij welke provider/welke combo is dit dan?fleppuhstein schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 14:28:
Vandaag pas beseft dat ik nu voor 40 euro heb: ADSL, Digitenne en Mine. Voorheen betaalde ik los: 35,95 voor ADSL en 6,95 voor Digitenne. Ik heb nu een extra dienst en betaal minder. Strategisch ook wel een slimme stap.
Direct ADSL van KPN zonder vaste telefoon.flipjevandejam schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 21:05:
[...]
Bij welke provider/welke combo is dit dan?
Verwijderd
helpt een andere (universele) afstandbediening dit probleem op te lossen or lgt het aan de ir van de ontvanger?
Net even getest. Ik heb een Logitech universele AB, daarmee kan ik makkelijk van een afstand zappen, pak ik dan de standaard AB dan gaat het wel lastiger, moet dan iets meer richten maar het werkt bij mij dan nog wel.Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 20:17:
Hebben jullie ook last van het slechte bereik van de AB? zit op ongezeer 5 meter van tuner en deze reageert echt niet best.
helpt een andere (universele) afstandbediening dit probleem op te lossen or lgt het aan de ir van de ontvanger?
Verwijderd
Jammer dat er niet ergens centraal (bv bij mijn info ) of zo neergezet wordt met update beschikbaar, en wat de update inhoudt ,
Volgens de Gigaset router:
Volgens speedtest:Downstream rate: 12301 kbps
Upstream rate: 517 kbps
De box reserveert 2x 4Mbit, ook als de tuner uit staat? Is er een mogelijkheid om de volle snelheid te benutten? Hier komen we in ieder geval nooit boven de 300k/s uitDownload 302.1 KByte/sec (=2417 kbps)
Upload 41.1 KByte/sec (=329 kbps)
Is het iemand al gelukt om de opgeslagen bestanden af te spelen op een Windows/Linux bak? Hier wel de bestanden kunnen uitlezen en downloaden door de HD in een Knoppix machine te hangen, maar Windows kan het niet goed afspelen (het beeld is herkenbaar maar lijkt gescrambled)...
Inloggen via Telnet/SSH met putty werkt ook al niet
[instant update]
Als je in hetzelfde subnet gaat zitten (hoe logisch eigenlijk
[ Voor 18% gewijzigd door Bebob_NL op 06-01-2008 14:37 ]
Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.
Dat is gewoon vast gesteld.Bebob_NL schreef op zondag 06 januari 2008 @ 13:46:
IPB+IPTV van Planet:
Volgens de Gigaset router:
[...]
Volgens speedtest:
[...]
De box reserveert 2x 4Mbit, ook als de tuner uit staat? Is er een mogelijkheid om de volle snelheid te benutten? Hier komen we in ieder geval nooit boven de 300k/s uit
Had dit ook eerder geprobeerd, maar alles was dicht. Misschien een update in de software.Is het iemand al gelukt om de opgeslagen bestanden af te spelen op een Windows/Linux bak? Hier wel de bestanden kunnen uitlezen en downloaden door de HD in een Knoppix machine te hangen, maar Windows kan het niet goed afspelen (het beeld is herkenbaar maar lijkt gescrambled)...
Inloggen via Telnet/SSH met putty werkt ook al niet
[instant update]
Als je in hetzelfde subnet gaat zitten (hoe logisch eigenlijk) Dan kan je wel pingen, een portscan levert op dat zowel poort 21 (ftp) als 9001 (telnet misschien?) open staan. Telnetten/SSHen op die poort via Putty werkt echter niet...
Ik heb een Samsung plasma 42". Beeld is mooi, meer het is geen HD beeld. Gewoon standaard beeld via Scart. Geen HDMI op de tuner aanwezig. Af en toe een lege buffer wat resulteerd in een hik up. Van de week krijg ik een nieuwe tuner ivm vast lopers. Maar bij mijn weten is dat nog steeds dezelfde.da_denstar schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:12:
Kan iemand mij zijn/haar ervaring vertellen hoe de beeldkwaliteit is op een > 40 " Full-hd tv?
Verwijderd
Samsung 40" TFT hier. Idem als hierboven, beeld is mooi mits het kanaal een beetje degelijke kwaliteit wordt doorgegeven (verschilt erg per kanaal, stond ergens een lijstje volgens mij met resoluties per kanaal). En inderdaad jammer dat het alleen SCART is en geen HDMI. Weet niet of het er zal schelen trouwens.fleppuhstein schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:20:
[...]
Ik heb een Samsung plasma 42". Beeld is mooi, meer het is geen HD beeld. Gewoon standaard beeld via Scart. Geen HDMI op de tuner aanwezig. Af en toe een lege buffer wat resulteerd in een hik up. Van de week krijg ik een nieuwe tuner ivm vast lopers. Maar bij mijn weten is dat nog steeds dezelfde.
Dit topic is gesloten.