Het grote Digitenne topic deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 97.180 views sinds 30-01-2008

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-04 02:19
Het grote Digitenne topic deel 4
Na een overvol deel 3, tijd voor een vers deel.

Vorige delen:
- Het grote KPN Digitenne topic deel 3
- Het grote Digitenne/KPN Digitale TV (DVB-T) topic deel 2
- KPN begint met Digitale TV
- Digitenne
Wat is KPN Digitenne
KPN Digitenne is de merknaam waaronder digitale tv via de ether wordt aangeboden. De achterliggende gebruikte standaard is DVB-T, Digital Video Broadcasting - Terrestrial. Het grote voordeel van deze nieuwe techniek is dat beelden digitaal kunnen worden gecomprimeerd, waardoor er meer zenders op een frequentie passen. De DVB-T standaard beschrijft dat hiervoor MPEG-2 encoding moet worden gebruikt. KPN Digitenne krijgt op deze manier 5 a 6 zenders op een frequentie, waar met een analoge uitzending slechts 1 zender op zou passen.
Om deze techniek commercieel rendabel te maken wordt er abonnementsgeld gevraagd voor het bekijken van de commerciele zenders. Veelal liggen de abonnementskosten lager dan van kabeltelevisie. Hier staat tegenover dat door de MPEG-2 compressie de beeldkwaliteit minder is, en er minder zenders worden aangeboden.
Om er voor te zorgen dat de uitzendingen niet worden bekeken door mensen die niet hebben betaald, wordt het beeld ge-encrypt. In de sattelietwereld is dit een bekend begrip. Door middel van een smartcard, die door KPN moet worden geactiveerd, is het mogelijk de signalen te decrypten. Hiervoor is gekozen voor de Conax encryptie.
Omdat de uitzendingen door de ether gaan is het gebruik van KPN Digitenne niet beperkt tot thuis. Voorbeelden van toepassingen zijn televisie in de auto, of op de camping.
Benodigdheden
Decoder
Allereerst is er een apparaat nodig die de signalen opvangt en omzet in beeld en geluid, een decoder. Deze apparaten zijn er in verschillende soorten en maten. KPN biedt hiervoor een single tuner decoder aan van Samsung of KPN zelf (intern Topfield), en Tele2 een model van het merk FinePass. Single tuner wil zeggen dat er een decodeer-element in zit. Dit apparaat is dus voldoende om gewoon televisie te kunnen kijken op een televisie. Voor elke televisie is een aparte decoder nodig.
Ook heeft KPN de Topfield PVR in het assortiment. Dit apparaat heeft een harde schijf aan boord, en een zg. twin-tuner. Eigenlijk zit er dus niet een tuner in het apparaat, maar 2. In dit geval een om op te nemen, en een om tegelijk een andere zender te kunnen kijken.
Tevens heeft KPN een USB-decoder in het aanbod (Anysee E30 Plus), om televisie te kunnen kijken op de PC of laptop. en een pocket-tv om ook onderweg Digitenne te kunnen kijken. De kosten van een decoder varieert van €49 tot €199. In principe is elke decoder met een Conaxmodule geschikt.
Conax-Module
Sommige TV's hebben een ingebouwde DVB-T tuner. Onder andere Philips en Sony hebben zulke modellen in het assortiment. Hiermee zijn de publieke omroepen sowieso te ontvangen. Voor de extra kanalen is een losse Conax-module nodig. De Conax-module zorgt ervoor dat de beveiligde beelden kunnen worden gedecrypt (ontsleuteld). Welke hiervoor geschikt is is het best te bespreken met een lokale satteliet-winkel, over het algemeen wordt de officiele Conax-module aangeraden.
Antenne
Bijgeleverd bij de decoders van Tele2 en KPN zijn in de regel een antenne. In principe is elke antenne geschikt. Funke biedt speciale binnen- en buitenantenne's aan voor ontvangst van digitale televisie. Let er hierbij goed op dat veel tuners de mogelijkheid hebben 5 volt aan een antenne te leveren. Met een gewone sprietantenne is dit niet gewenst. Meestal is deze optie aan of uit te zetten in het systeemmenu van de decoder.
Abonnement
Tot slot is er nog de mogelijkheid tot het gebruik van een smartcard. Deze laatste is nodig als u meer zenders wilt bekijken dan de publieke en regionale omroepen. Tele2 en KPN stoppen deze smartcard normaal gesproken in de doos bij de decoder. Als u een losse Conax-module heeft aangeschaft is deze smartcard ook los te bestellen bij KPN. De smartcard dient in de decoder of Conax-module gestoken te worden. Door een abonnement te nemen wordt de smartcard geactiveerd. Dit abonnement kost €6,95 per maand bij KPN, en voor dat geld mogen 3 smartcards worden geactiveerd. Voor €6 euro per maand extra worden ook de voetbalkanalen vrijgegeven. Wanneer er maar 1 TV in huis is is Tele2 een goedkopere optie, voor €9,95 per maand kan daar een abonnement voor 1 TV worden afgesloten inclusief de voetbalkanalen. Vaak wordt er voor het activeren van de smartcard "aansluitkosten" in rekening gebracht.
Welke zenders kan ik met KPN Digitenne bekijken
Op het moment van schrijven zijn dat de volgende televisiezenders:
- Nederland 1, 2, 3 (ook zonder abonnement te bekijken)
- RTL 4, 5, 7, 8
- Net5, SBS6, Veronica/Jetix
- Nickelodeon/ComedyCentral
- één, Ketnet/Kanvas
- BBC Prime
- BBC World, CNN
- TMF,MTV
- Eurosport
- Discovery, Animal Planet, Private Spice
- De regionale zenders.
- Tele 2 voetbal (2 zenders, met apart premium-abonnement)
- AT5/Nostalgienet

De volgende radiozenders zijn tevens te beluisteren:
- Radio 1, 2, 3, 4, 5, 6
- Concertzender
- Radio Veronica
- Sky Radio
- Radio 538
- Caz
- Q-Music
- Classic FM
- Radio 10 Gold
- Arrow Classic Rock
- Business Newsradio
- Slam! FM
- FunX
- evt. Regionale zender
Vraag en antwoord
Q: Ik heb net een abonnement afgesloten, maar ik zie alleen de publieke omroepen. Hoe komt dat?
A: Waarschijnlijk moet de smartcard nog worden geactiveerd. Het exacte proces staat uitgelegd op de quick connect card (of iets in die trant), maar het komt er op neer dat de smartcard-code even moet worden doorgegeven aan KPN.

Q: Ik vind het beeld maar lelijk. Kan dat niet mooier?
A: Tuurlijk, likje verf erover, stukken artistieker. Maar even alle stokheid op een gekje; in de lucht is niet zo veel bandbreedte. Gemiddeld is er 2,5Mb/s gereserveerd voor een televisiekanaal. Dat beketent dat er een MPEG-2 stream van 2,5Mb/s naar je decoder gaat. Dit levert geen optimaal beeld. Kenmerk van dit gebrek is de opbouw in "blokjes" van het scherm. KPN kan de bandbreedte per zender opschroeven door minder zenders op een frequentie uit te zenden. Echter hebben ze effectief maar 4 frequenties, wat betekent dat er in het zenderaanbod zou moeten worden gesneden. Ik neem aan dat we dat ook liever niet hebben. Het schijnt dat de Topfield decoders een betere MPEG-2 decoder ingebouwt hebben, en dus voor beter beeld zorgen. Verwacht echter geen wonderen, het blijft een stream van 2,5Mb/s.

Q: Ik heb mijn setje staan, maar ik heb nergens bereik. HELP!?
A: Geen man overboord. Probeer allereerst eens de antenne te verplaatsen. DVB-T is erg gevoelig voor de positionering van de antenne. Vaak helpt het om het pijltje op de antenne richting de zendmast te richten, echter verschilt dit van huis tot huis. Als er nou echt geen beeld komt, neem dan eens contact op met KPN (in het geval van een KPN Digitenne abonnement). In sommige gevallen geven zij een buitenantenne, waarmee alsnog een beter bereik kan worden behaald.

Q: Is het zo goedkoop, hebben ze geen BBC. Hoe zit dat?
A: Jawel hoor... BBC Prime, BBC World. Het klopt dat er geen BBC 1,2,3,4 in het pakket zitten. De BBC schijnt tegenwoordig geen nieuwe licenties meer voor die zenders aan het buitenland te verkopen. In plaats daarvan verkopen ze veel liever de series die ze maken. Reken dus voorlopig ook maar niet op de BBC.
Over dit topic
Wat willen we wel in dit topic zien, en wat niet? Eigenlijk heel simpel. Bediscussieer hier alles dat met KPN Digitenne te maken heeft. De decoders, de DVB-T techniek, het bereik, het zenderaanbod, nieuwtjes, insider informatie, kortom; maak er wat leuks van.
Berichten in de trant van "jammer dat de BBC's er niet bij zitten" zijn echter niet gewenst. Dat deze zenders er niet bij zitten is bekend, dat dat jammer is ook, en het voegt weinig toe aan het topic. Houdt het dus leuk, maar ook nuttig.
Tevens is dit topic niet bedoeld om Mine van KPN te bespreken, gezien het hier om een hele andere techniek gaat met hele andere voor en nadelen. De discussie zal dan iets teveel door elkaar heen lopen.
En last but not least, de conax encryptie die KPN hanteert zullen wij respecteren in dit topic, en op tweakers in het algemeen. Geen posts dus die betrekking hebben op het kraken hiervan.
Links
- Website KPN Digitenne
- Website Tele2 Digitenne
- Weblog Dutch-media, waar regelmatig nieuwtjes te vinden zijn
- Het grote Anysee E30 Plus ism. Digitenne topic
Veel discussieplezier in dit vierde deel!

[ Voor 22% gewijzigd door RSpliet op 01-10-2007 17:26 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-04 20:08

Mentalist

[avdD]

u_nix_we_all schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:41:
[...]

I know, maar ik wil het juist voor de laptop :(

Nu zag ik in Het grote Anysee E30 Plus ism. Digitenne topic ook een referentie naar een losse conax module (phoenix o.i.d) maar daar moet ik nog even naar zoeken, misschien kan ik daarmee iets. (i.c.m. een "standaard" dvb-t usb stick)
Nee, aan de Conax module heb je niks in je laptop. Je zou een standaard DVB-T stick moeten nemen, een Phoenix kaartlezer (Mastera, Infinity of een goedkoop noname ding) en dan sasc-ng en een cardserver (newcamd, newcs, etc) installeren.

[edit]
KPN bied voor campinggebruikers speciale abonnementsvormen aan, die bijvoorbeeld recht geven op 3 of 6 maanden televisie, in plaats van een jaarabonnement.
Stond in de topicstart. Hoe/waar kan dat en kosta?

[ Voor 13% gewijzigd door Mentalist op 30-08-2007 16:51 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• RSpliet
W3ird_N3rd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 16:48:
[...]

Nee, aan de Conax module heb je niks in je laptop. Je zou een standaard DVB-T stick moeten nemen, een Phoenix kaartlezer (Mastera, Infinity of een goedkoop noname ding) en dan sasc-ng en een cardserver (newcamd, newcs, etc) installeren.

[edit]

[...]

Stond in de topicstart. Hoe/waar kan dat en kosta?
Och, dat was vroeger bij Digitenne. KPN heeft dit prijsmodel niet overgenomen. Zal het even uit de TS halen. My bad! ;)

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 16:48:
[...]

[...]
Ah, dus je kunt een "gewoon" generiek kaartlezertje gebruiken als je de juiste software hebt ?

(Dan snap ik niet wat er dan zo speciaal is aan die CI / CAM / Conax module die je nodig hebt voor een PVR of met de meeste pci kaarten ?)

Hoe dan ook, ik zal ook zelf wel gaan zoeken als ik tijd heb (en de spullen). Voorlopig heb ik niet eens tijd gehad om FTA op me DVB-T (en analoog hybride) usb stick werkend te krijgen, die em2880 chipset en mijn huidige kernel lusten elkaar niet.

Maar dank voor je info.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

u_nix_we_all schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 17:55:
[...]

Ah, dus je kunt een "gewoon" generiek kaartlezertje gebruiken als je de juiste software hebt ?
Moet wel Phoenix-modus ondersteunen. Ik geloof dat een ander soort kaartlezer het ook deed, maar dat weet ik niet precies meer.
(Dan snap ik niet wat er dan zo speciaal is aan die CI / CAM / Conax module die je nodig hebt voor een PVR of met de meeste pci kaarten ?)
Een CAM in een CI-slot schuiven is "iets" makkelijker dan sasc-ng en een cardserver installeren ;).
Hoe dan ook, ik zal ook zelf wel gaan zoeken als ik tijd heb (en de spullen). Voorlopig heb ik niet eens tijd gehad om FTA op me DVB-T (en analoog hybride) usb stick werkend te krijgen, die em2880 chipset en mijn huidige kernel lusten elkaar niet.
Heb je v4l-dvb van http://linuxtv.org/repo/ geïnstalleerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 30-08-2007 18:03 ]

• u_nix_we_all
  • Niet online
Jazekers. De modules laden ook enzo, ik moet alleen even een andere kernel bakken, met i2c erbij in, i.pv. als module, blijkbaar vind de em2880 het een probleem als i2c een module is.

Maar goed, ben er op het moment niet echt mee bezig, en het is misschien een beetje off-topic aan het worden. Als ik het werkend heb, meldt ik me wel weer even.(en als het niet werkt is het misschien een idee om een "dvb-t linux" topicje in NOS te maken) :+

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-03 14:26
Maandag avond digitenne besteld nog niets ontvangen wat een drama, vandaag een primafoon ingelopen, die zeiden wel dat tv en voetbal gelijk geactiveerd worden, hoop dat morgen nog komt. dan zie ik het voetbal nog dit weekend.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-04 16:09

jelle.

Product Owner
Mars18 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 19:17:
Maandag avond digitenne besteld nog niets ontvangen wat een drama, vandaag een primafoon ingelopen, die zeiden wel dat tv en voetbal gelijk geactiveerd worden, hoop dat morgen nog komt. dan zie ik het voetbal nog dit weekend.
Nou, wat een drama zeg, je hebt na 3 werkdagen nog niets ontvangen!!!! Het is verschrikkelijk.

Tja, als je het in de Primafoon bestelt krijg je het pakket gelijk mee, tevens is het vanaf 25 augustus mogelijk om het voetbalpakket er meteen bij te nemen.

Anoniem: 216129

Mars18 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 19:17:
Slecht nieuws voor je. Het eerste wat je ontvangt is een bevestiging met daarop de verwachte leverdatum. Zit een Track&Trace code bij. 1 á 2 weken later ontvang je je pakket. Dus koop maar een kaartje bij Ticketbox ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 216129 op 30-08-2007 23:17 ]

• Mars18
Anoniem: 216129 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 23:11:
[...]

Slecht nieuws voor je. Het eerste wat je ontvangt is een bevestiging met daarop de verwachte leverdatum. Zit een Track&Trace code bij. 1 á 2 weken later ontvang je je pakket. Dus koop maar een kaartje bij Ticketbox ;)
helemaal een drama zeg,

wat als ik morgen gewoon een box koop bij een zaak, als ik bel met die klanten zooi van ze, kan ik hem vast wel terug sturen ?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Mars18 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 23:14:
[...]

helemaal een drama zeg,

wat als ik morgen gewoon een box koop bij een zaak, als ik bel met die klanten zooi van ze, kan ik hem vast wel terug sturen ?
Je kunt sowieso binnen 30 dagen alles terugsturen. Gewoon doen joh.

Btw in de e-mailbevestiging staat idd 2-3 werkdagen levertijd. Sowieso beetje wazige e-mail. Staat iets in over rembours zonder het bedrag.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 216129 op 30-08-2007 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:48

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

De leveringsprocedure van Digitenne via KPN.com klopt inderdaad niet helemaal. De genoemde bedragen komen niet overeen met de prijs waarvoor het aan de deur geleverd wordt (je betaalt meestal minder dan op KPN.com staat) en de levertijd is langer :(

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Net brief gehad van digitenne, 7 september komt het pakket hierheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-04 18:46

MavhRik

Marcel

[BoSS] schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:56:
De leveringsprocedure van Digitenne via KPN.com klopt inderdaad niet helemaal. De genoemde bedragen komen niet overeen met de prijs waarvoor het aan de deur geleverd wordt (je betaalt meestal minder dan op KPN.com staat) en de levertijd is langer :(
Dan kom je onder de streep toch tevreden uit ;)

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224995

Heb ik vandaag Digitenne gekregen (woon in eindhoven dus ik dacht dat zit wel goed met dat bereik gezien de zendmast hiero) en het pakket geeinstalleerd..
Nou ontvangst is dus echt bagger!
Regelmatig kan ie het kanaal niet vinden..
Als de binnen antenne bij het raam staat vind ie al helemaal niks, zet ik dat ding buiten (lijkt me niet echt de bedoeling voor een binnen antenne) dan gaat het soms redelijk.

Heb het apparaat al eens verplaatst maar het wordt er gewoon niet echt beter op..
Nu woon ik wel in een flat (2e etage) dus wellicht kan dat een probleem zijn?

Al met al is dit geen werkbare situatie..
Wat adviseren jullie mij te doen, waar te beginnen om een beter en stabieler ontvangst te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

In november gaat in Eindhoven nòg een mast aan (Eindhoven west), misschien helpt dat?

[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 01-09-2007 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wellicht... maar ik woon in principe 10 min van het centrum dus het zou toch goed moeten zijn dan?
Is er ook een gedetailleerd kaartje voor wat betreft de dekking?

Heb het idee dat het toch komt doordat ik in zo'n beton blok woon maar wat doe je er aan..
Kan ik met instellingen nog wat doen.. Wellicht een andere antenne?
Heb hier ergens gelezen dat KPN in sommige gevallen de antenne nog wel eens wil vervangen.. weet iemand hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Woon je in meer oostelijk of meer westelijk in Eindhoven?

Als je volgens de postcodecheck dekking zou moeten hebben dan hoef je KPN maar te bellen, zeggen dat je ontvangst bagger is en dat het wel goed is als je je antenne buiten zet. Dan sturen ze je als het goed is een gratis buitenantenne.

Een woning van gewapend beton en HR++ glas is overigens inderdaad niet bevorderlijk voor de ontvangst.

[ Voor 15% gewijzigd door Mentalist op 01-09-2007 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok plan 1: schooien om een buitenantenne.. sounds good..
heb je daar een goeie kans op dat je die krijgt?

qua instellingen valt daar nog iets aan te doen?

Ik woon in west dus het zou kunnen dat die mast me wel helpt ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 224995 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 01:04:
ok plan 1: schooien om een buitenantenne.. sounds good..
heb je daar een goeie kans op dat je die krijgt?
Als je volgens de postcodecheck dekking zou moeten hebben vrijwel zeker 100%.
qua instellingen valt daar nog iets aan te doen?
Waarschijnlijk weinig.
Ik woon in west dus het zou kunnen dat die mast me wel helpt ja :)
Tis wel mogelijk dat KPN je zal verzoeken daarop te wachten als je om een buitenantenne vraagt, dat zou ik niet durven te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, dan ga ik eerst plan 1 eens proberen..
staat die buitenantenne die kpn levert ook op hun site, of weet iemand welke dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 224995 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 01:37:
Ok, dan ga ik eerst plan 1 eens proberen..
staat die buitenantenne die kpn levert ook op hun site, of weet iemand welke dit is?
http://www.kpn.com/kpn/sh...d=291171/typeofpage=77285

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:26

rammes

koekebakker 1e klas

mocht het nog niet te sprake gekomen zijn, in doetinchem aan de a18 word ook een mast geplaatst. begin december kunnen we het hier ook ontvangen.

voordat ik dan dure spullen ga aanschaffen. zou ik graag een simpel usb ontvangertje willen proberen. welke adviseren jullie (onder xp/vista)

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

wat ik me zo afvroeg: is er eigenlijk iemand met een TF6000COK die _geen_ last heeft van asynchroon beeld/geluid bij de "hogere" kanalen? (cnn, bbc prime, etc)

zoja: waar woon je? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78101

Anoniem: 70162 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 11:24:
wat ik me zo afvroeg: is er eigenlijk iemand met een TF6000COK die _geen_ last heeft van asynchroon beeld/geluid bij de "hogere" kanalen? (cnn, bbc prime, etc)

ik heb er ook last van , niet alle kanalen heb ik er last van. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Als ik de SP lees begrijp ik dan goed dat BBC 1 en 2 niet in het pakket zitten? Zo nee, is er een uitbreiding te krijgen waar deze zenders wel in zitten?

Edit: heb het al in een ouder topic gevonden, geen BBC dus. Jammer voor KPN dat ze dit er niet in krijgen. Zal ze veel klanten schelen denk ik.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 01-09-2007 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173060

Beste Mensen,

Ik heb gisteren digitenne aangeschaf en een topfield 160GB. Nadat ik hem aangeloten heb, kan ik idd netjes de zenders laten zoeken etc. OOk heb ik een goede signaalsterkte en kwaliteit (beide 98%) nu merk ik toch dat bepaalde zenders, zo nu en dan geen goed beeld vertonen (blokkerig etc) als ik dan de desbetreffende zender kies zie ik mijn beeld dat de groene "streep" niet genoeg is. Bij andere zenders heb ik dit probleem niet. Als ik dan bijvoorbeeld morgen ga kijken, zou het zo weer kunnen dat de zender in kwestie het wel doet... Ook heb ik regelmatig dan zenders zwart zijn en de dag erna weer goed.. ik vind het best allemaal vaag zeg maar.... ik heb al geprobeerd de zenders opnieuw te zoeken etc. maar het "probleem" blijft aanwezig...
kan iemand me helpen? want als dit zo blijft ga ik weer terug naar mijn kabel.... :(
alvast bedankt voor de info!
gr,
Eddie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47306

Anoniem: 70162 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 11:24:

Na 4 telefoontjes, terug gebeld door de TD van KPN, probleem is bekend en wordt gewerkt aan een oplossing ze weten nog niet precies wat het probleem is maar zijn er mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-04 16:09

jelle.

Product Owner
Anoniem: 9449 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 12:11:
Als ik de SP lees begrijp ik dan goed dat BBC 1 en 2 niet in het pakket zitten? Zo nee, is er een uitbreiding te krijgen waar deze zenders wel in zitten?

Edit: heb het al in een ouder topic gevonden, geen BBC dus. Jammer voor KPN dat ze dit er niet in krijgen. Zal ze veel klanten schelen denk ik.
Wél BBC Prime en BBC World! Het is geen 1 en 2, maar wel iets ;)

En trouwens, het is een rechtenkwestie he, net zoiets als bij National Geographic wat helaas ook bij Digitenne ontbreekt. Als die rechten makkelijk te verkrijgen waren, zou KPN er wel voor gaan denk ik zo...

[ Voor 17% gewijzigd door jelle. op 01-09-2007 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

Anoniem: 47306 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 15:33:
[...]

Na 4 telefoontjes, terug gebeld door de TD van KPN, probleem is bekend en wordt gewerkt aan een oplossing ze weten nog niet precies wat het probleem is maar zijn er mee bezig.
ah toppie. ik heb begin vorige maand ergens een mail gestuurd, maar daar nog steeds geen antwoord op :P

ik vraag me trouwens ook wel af wat dit probleem zou kunnen veroorzaken.
zomaar een gokje:
de buitenlandse zenders hebben wat minder paritybits (iig: controlebits) in de stream zitten; decoder moet harder rekenen, en daardoor loopt het beeld wat achter.
shoot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117396

Ik heb digitenne aantal weken geleden besteld.
Vandaag binnen gekregen, had voor het voetbalpakket gekozen als extra, wil ik nu voetbal gaan kijken krijg ik opeens een melding `geen of gecodeerde uitzending`.

Iemand enig idee??

Dit had ik aangevinkt tijdens bestellen!

Ja, ik wil Live Tele2 Eredivisievoetbal én de beste Nederlandse programma's van Planet Prime voor € 6,- extra per maand

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 117396 op 01-09-2007 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Anoniem: 117396 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 20:06:
Vandaag binnen gekregen, had voor het voetbalpakket gekozen als extra, wil ik nu voetbal gaan kijken krijg ik opeens een melding `geen of gecodeerde uitzending`.

Iemand enig idee??

Ja, ik wil Live Tele2 Eredivisievoetbal én de beste Nederlandse programma's van Planet Prime voor € 6,- extra per maand
KPN al gebeld? Wellicht dat de activering daarvan simpelweg iets langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189254

Hoe zijn de beeldresultaten van Digitenne tegenwoordig op LCD tv's?
Hier staat een 32 inch LCD tv en vraag me af of Digitenne dan de moeite waard zal zijn.
De prijs is erg aantrekkelijk. Nu hebben we kabeltelevisie van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Anoniem: 189254 schreef op zondag 02 september 2007 @ 00:30:
Hoe zijn de beeldresultaten van Digitenne tegenwoordig op LCD tv's?
Hier staat een 32 inch LCD tv en vraag me af of Digitenne dan de moeite waard zal zijn.
De prijs is erg aantrekkelijk. Nu hebben we kabeltelevisie van UPC.
Heb zelf ook een 32' LCD icm Digitenne, en de kwaliteit is niet denderend, maar op zich goed te doen. Ned 1/2/3 zijn een stuk scherper dan de overige kanalen, en moet zeggen dat het beeld op mn twee breedbeelds in huis stukken beter oogt (maar dat is logisch op een beeldbuis).
Al met al hoor je mij niet klagen, enkel dat ze geen NGC meer leveren is ***.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Anoniem: 117396 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 20:06:

Iemand enig idee??

duurt zeker weer een week extra pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exorcist schreef op zondag 02 september 2007 @ 00:35:
[...]

Heb zelf ook een 32' LCD icm Digitenne, en de kwaliteit is niet denderend, maar op zich goed te doen. Ned 1/2/3 zijn een stuk scherper dan de overige kanalen, en moet zeggen dat het beeld op mn twee breedbeelds in huis stukken beter oogt (maar dat is logisch op een beeldbuis).
Al met al hoor je mij niet klagen, enkel dat ze geen NGC meer leveren is ***.
Zijn er vaak blokjes/pixels zichtbaar als je er te dicht op zit? Hoe ver zit je meestal van je LCD af?
En welke decoder gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Anoniem: 189254 schreef op zondag 02 september 2007 @ 00:43:
[...]

Zijn er vaak blokjes/pixels zichtbaar als je er te dicht op zit? Hoe ver zit je meestal van je LCD af?
Ik zit er nooit te dicht op, en dat is weleens merkbaar maar het valt me eerlijk gezegd echt nooit op. Het kijkt gewoon goed weg. Ik zit meestal op een afstand tussen de 3 en de 4 meter, en gebruik (op alle drie de TV's) een Samsung decoder die meegeleverd was.
Mars18 schreef op zondag 02 september 2007 @ 00:40:
[...]

duurt zeker weer een week extra pff
Wat ben jij een ongeduldig, niet begripvol mannetje :o

[ Voor 17% gewijzigd door Exorcist op 02-09-2007 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Exorcist schreef op zondag 02 september 2007 @ 00:48:
[...]

Ik zit er nooit te dicht op, en dat is weleens merkbaar maar het valt me eerlijk gezegd echt nooit op. Het kijkt gewoon goed weg. Ik zit meestal op een afstand tussen de 3 en de 4 meter, en gebruik (op alle drie de TV's) een Samsung decoder die meegeleverd was.

[...]

Wat ben jij een ongeduldig, niet begripvol mannetje :o
Goofkop heeft een een tijd terug online besteld, daar heeft hij al gezegd dat die voetbal er bij wilt. krijgt die eindelijk na wat zal het zijn 2 weken ? het digitenne pakket thuis. En dan blijkt voetbal het niet te doen... En zal die misschien nog een week moeten wachten ?

Ik zelf krijg komende vrijdag het digitenne pakket, het is dat er geen voetbal is dat weekend, maar hoop toch dat het wel gelijk werkt.

Maar als dan weer week duurt mag ik hopen dat het zaterdag 15 september wel werkt. En dan heb ik het 27 augustus aangevraagd. Vind die tijd tussen bestellen en leveren veels te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:40
weet iemand trouwens of Lopik al dvb-t uitzend met z'n nieuwe mast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mars18 schreef op zondag 02 september 2007 @ 01:20:
[...]

Goofkop heeft een een tijd terug online besteld, daar heeft hij al gezegd dat die voetbal er bij wilt. krijgt die eindelijk na wat zal het zijn 2 weken ? het digitenne pakket thuis. En dan blijkt voetbal het niet te doen... En zal die misschien nog een week moeten wachten ?

Ik zelf krijg komende vrijdag het digitenne pakket, het is dat er geen voetbal is dat weekend, maar hoop toch dat het wel gelijk werkt.

Maar als dan weer week duurt mag ik hopen dat het zaterdag 15 september wel werkt. En dan heb ik het 27 augustus aangevraagd. Vind die tijd tussen bestellen en leveren veels te lang.
Ik snap wat je bedoelt, maar de voetbalzenders zijn een extra pakket die standaard niet out of the box werken. Ik vermoed dat een simpel telefoontje naar de KPN dat écht wel rechtzet hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

jozy schreef op zondag 02 september 2007 @ 02:20:
weet iemand trouwens of Lopik al dvb-t uitzend met z'n nieuwe mast?
Ja, dat doet Lopik al. In ieder geval de publieken, weet niet zo zeker of de commerciëlen ook bovenin de mast actief zijn..

[ Voor 20% gewijzigd door Mentalist op 02-09-2007 03:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117396

Idd een telefoontje naar KPN was genoeg.
Gelukkig dat die mensen 7 dagen in de week tot savonds 22.00 bereikbaar zijn, toch Feyenoord kunnen kijken op me tv ipv van via planetvoetbal.
Toch vreemd, je kiest een voetbalpakket als extra dan verwacht je toch gewoon dat die gelijk werkt, nu moest ik eerst bellen (terwijl dat nergens stond aangegeven), en die gozer had het gelijk geactiveerd en 5 minuten later had ik beeld.

Nu kom ik er alleen met me stomme kop net achter dat ik gewoon die smartcard in me Sony Bravia kan steken haha, staat in die handleiding op internet dat je de smartcard in bijgeleverde CAM module moet doen en dan in je Bravia moet schuiven. Zit die module bij het Digitenne pakket of zat die waarschijnlijk bij me tv, dan moet ik namelijk even die doos opzoeken. Iemand misschien idee of deze manier voordelen heeft tov van het beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04 11:06

drh

Anoniem: 173060 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 14:23:
Beste Mensen,

Ik heb gisteren digitenne aangeschaf en een topfield 160GB. Nadat ik hem aangeloten heb, kan ik idd netjes de zenders laten zoeken etc. OOk heb ik een goede signaalsterkte en kwaliteit (beide 98%) nu merk ik toch dat bepaalde zenders, zo nu en dan geen goed beeld vertonen (blokkerig etc) als ik dan de desbetreffende zender kies zie ik mijn beeld dat de groene "streep" niet genoeg is. Bij andere zenders heb ik dit probleem niet. Als ik dan bijvoorbeeld morgen ga kijken, zou het zo weer kunnen dat de zender in kwestie het wel doet... Ook heb ik regelmatig dan zenders zwart zijn en de dag erna weer goed.. ik vind het best allemaal vaag zeg maar.... ik heb al geprobeerd de zenders opnieuw te zoeken etc. maar het "probleem" blijft aanwezig...
kan iemand me helpen? want als dit zo blijft ga ik weer terug naar mijn kabel.... :(
alvast bedankt voor de info!
gr,
Eddie
Bij sommige zenders zit er fading op het signaal, kan komen door atmosferische storingen of dat je antenne niet goed is uitgericht, of je hebt uitgericht op een reflectie van het signaal. Ook kan een bromfiets storing geven als de bromfiets geen ontstoringsdop op de bougie heeft krijg je blokkerig beeld als hij voorbij rijd. Natuurlijk moet je er rekening mee houden dat het signaal door de lucht gaat en gevoeliger is voor storingen als een afgeschermde kabel die door de grond ligt. Het beeld op zwart komt me niet bekend voor, ja de betaalde voetbal zenders die zijn bij mij zwart omdat ik daar niet voor betaal.

drh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Hoe is de kwaliteit van Digitenne op regenachtige dagen? Ik hoorde van een collega dat hij dan amper bereik heeft. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:48

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Anoniem: 117396 schreef op zondag 02 september 2007 @ 03:29:
Nu kom ik er alleen met me stomme kop net achter dat ik gewoon die smartcard in me Sony Bravia kan steken haha, staat in die handleiding op internet dat je de smartcard in bijgeleverde CAM module moet doen en dan in je Bravia moet schuiven. Zit die module bij het Digitenne pakket of zat die waarschijnlijk bij me tv, dan moet ik namelijk even die doos opzoeken. Iemand misschien idee of deze manier voordelen heeft tov van het beeld?
Zo'n CAM-module zit niet bij het standaard Digitenne pakket en ook niet bij je Sony-TV: er zijn wel Digitenne startpakketten in omloop (zie hier) met enkel een CAM-module, maar dan zit er (natuurlijk) geen losse decoder bij, het is of het één, of het ander ;) (en die decoder heb je niet nodig als je die CAM-module in je TV stopt). Je krijgt met zo'n pakket wel 89,95 teruggestort als het je eerste tuner/decoder is.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
De Conax ci module zul je moeten kopen maar ook een powerinserter voeding de Bravia geeft dacht ik geen 5 volt aan de antenne en dan zou je de bijgeleverde binnen antenne kunnen gebruiken.
Ja de voordelen geen stroomvreter die de hele dag op standby moet staan en geen kastje onder je TV.
Ja ik zou gebruik maken van de mogelijkheden van de TV, nu kun je een ci module hier vinden

https://www.cardwriter.nl/nl/pi-1448136473.htm?categoryId=92
Maar ook een starterskit voor een Bravia maar je hebt de helft niet nodig de smartcard heb je al even als ook de antenne.
_/-\o_

Nou ik zie dat iemand me voor is maar vooruit maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Gelukkig dat die mensen 7 dagen in de week tot savonds 22.00 bereikbaar zijn, toch Feyenoord kunnen kijken op me tv ipv van via planetvoetbal.
Toch vreemd, je kiest een voetbalpakket als extra dan verwacht je toch gewoon dat die gelijk werkt, nu moest ik eerst bellen (terwijl dat nergens stond aangegeven), en die gozer had het gelijk geactiveerd en 5 minuten later had ik beeld.

Ik weet niet beter dan dat je die cam module (CONAX) zelf moet kopen, deze steek je dan in je TV en daar kan je smartcard dan weer in.

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Anoniem: 181923 schreef op zondag 02 september 2007 @ 09:24:
Hoe is de kwaliteit van Digitenne op regenachtige dagen? Ik hoorde van een collega dat hij dan amper bereik heeft. Klopt dit?
Geen last van... denk dat dat sterk afhankelijk is van de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Anoniem: 189254 schreef op zondag 02 september 2007 @ 00:43:
[...]

Ik heb gister een Samsung LE40R81 (100 cm / 40 inch) en een Samsung LE32R81 (80 cm / 32 inch) gekocht en de kwalitiet van Digitenne valt me reuze mee, ik kan verwacht dat ik de blokjes echt wel zou zien, maar zie er niets van tenzij ik dichtbij het scherm ga staan. Ik gebruik in beide gevallen de Samsung 1000T 3.5 1.53 hardware.

Bij het 40 inch scherm zit ik er zo'n 4,5 meter vanaf en bij de 32 inch ongeveer 2,5 meter.

Ik ben er erg blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Hmmm, ik heb wat zitten spelen met de TV in combinatie met de tuner, want ik wil niet dat 4:3 beeld wordt omgezet naar 16:9 want dan lijkt iedereen zo dik :)

Bij TMF viel me een groene streep op aan de linkerkant van het beeld, ik heb nog bij andere zenders welke in 4:3 uitzenden gekeken, maar kan bij die niets vinden.

Hoe komt dit en hoe is dit op te lossen? (zit het probleem in de TV, Tuner, KPN uitzending van TMF, of TMF zelf?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18

Oke dan goed om te horen. Op naar vrijdag ;) en dan 15e voetbal kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inVision schreef op zondag 02 september 2007 @ 09:49:
[...]

Ik heb gister een Samsung LE40R81 (100 cm / 40 inch) en een Samsung LE32R81 (80 cm / 32 inch) gekocht en de kwalitiet van Digitenne valt me reuze mee, ik kan verwacht dat ik de blokjes echt wel zou zien, maar zie er niets van tenzij ik dichtbij het scherm ga staan. Ik gebruik in beide gevallen de Samsung 1000T 3.5 1.53 hardware.

Bij het 40 inch scherm zit ik er zo'n 4,5 meter vanaf en bij de 32 inch ongeveer 2,5 meter.

Ik ben er erg blij mee :)
Dan ga ik het toch maar eens proberen. Wat houdt de 1 maand gratis aanbieding in? Dat je je aansluitkosten terug krijgt als het niet bevalt? Of dat je simpelweg alleen de 1e maand gratis krijgt en op ieder moment kan opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Anoniem: 189254 schreef op zondag 02 september 2007 @ 11:28:
[...]

Dan ga ik het toch maar eens proberen. Wat houdt de 1 maand gratis aanbieding in? Dat je je aansluitkosten terug krijgt als het niet bevalt? Of dat je simpelweg alleen de 1e maand gratis krijgt en op ieder moment kan opzeggen?
Als je het binnen een maand terugstuurd / brengt betaal je niets volgens mij, maar ik weet het niet zeker, want ik heb het niet terug gebracht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04 11:06

drh

Persoonlijk heb ik daar niks van gemerkt van slechte ontvangst bij regen
(normaal hier 80 a 90 % ontvangst), zelfs ik heb ik met een onweersbui geen last, zolang hij maar niet recht boven je hangt.

drh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-04 17:56
Hoi,

Kan iemand mij vertellen hoe je precies opneemt als je een twintuner hebt?

Stel je dan de timer via de twintuner in, of stel je dan de (video/hdd)recorder in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Probleem is, dat het geluid wel opgenomen wordt, maar het beeld zelf niet?

Hoe kan dit? Kwestie van verkeerde instelling ergens? Of is het ding kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Laatst online: 18:54
koektrommeltje schreef op zondag 02 september 2007 @ 17:49:

Volgens mij is dat de "bekende" twintuner bug.
Dan moet je het apperaat even een restore naar factory geven en restarten, alles opnieuw scannen.
Daarna mag je hem nooit meer .... zetten, ik vergeet het steeds, mocht je hem nou niet meer op stand by zetten of niet meer uit? want daarna krijg je dit probleem weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh

http://kpn-customer.custh...HVuZXJz&p_li=&p_topview=1

Zie daar iets over oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh

Nog even gezocht, het probleem is dat je hem dus niet op standby mag zetten, anders moet je hem steeds uit en aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
koektrommeltje schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:26:
Hoi,

Kan iemand mij vertellen hoe je precies opneemt als je een twintuner hebt?

Stel je dan de timer via de twintuner in, of stel je dan de (video/hdd)recorder in.
Het is EN.
Je moet op de twintuner de timers instellen om aan te geven van hoelaat tot hoelaat hij welke zender naar de VCR scart moet uitzenden.
Daarnaast moet je de VCR dus instellen om vanaf zijn scart aansluiting van zolaat to zolaar op te nemen.

Dus het instellen van welke zender doe je op de tuner, en van hoelaat tot hoelaat op beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:04
2 weken geleden Digitenne besteld, vrijdag binnengekomen ( terwijl in de brief stond, maandag 3 sept)
Vandaag geinstalleerd. Ik heb zelf geen TV, maar een tvkaart. Een hauppauge pctv 150. Via composit eraan gehangen en het beeld is echt perfect. Ontvangst ik ook goed.
Ben dus best tevreden, maar het leveren duurde alleen wel lang. Geen 1 a 2 werkdagen zoals op de website staat, maar 1 a 2 weken.

Dus aansluiten op een tvkaart gaat echt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Gisteren een "wolkbreuk" boven ons huis, geen enkele vorm van storing, behalve dan dat het volume behoorlijk omhoog moest (vanwege het regenlawaai buiten 8) )

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Kaoh schreef op maandag 03 september 2007 @ 00:16:
[...]

Het is EN.
Je moet op de twintuner de timers instellen om aan te geven van hoelaat tot hoelaat hij welke zender naar de VCR scart moet uitzenden.
Daarnaast moet je de VCR dus instellen om vanaf zijn scart aansluiting van zolaat to zolaar op te nemen.

Dus het instellen van welke zender doe je op de tuner, en van hoelaat tot hoelaat op beide.
Handig:
Ik werk met de PAP (picture and picture) functie, links de Digitenne, rechts de HDD recorder. Erg handig bij het programmeren!

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Bedankt voor de tips betreffende de twintuner met opnameproblemen.

Leuk:(, kan ik weer het hele zooitje thuis opbouwen en omzetten :(

Maar als het dan opgelost is, zou dat mooi zijn. Ik laat het weten of de oplossing gegeven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sinds vandaag heb ik toch maar Digitenne aangeschaft.
Ik gebruik een 32 inch LCD en ik ben toch wel tevreden met het beeld. Standaard kreeg ik er een Topfield Single Tuner bij. :)
Zapsnelheid is goed te doen en EPG is erg handig! Nu nog even een 2ehands tuner op de kop tikken.
Weet iemand misschien of de Topfield PVR nog beter beeld geeft dan de Topfield Single Tuner?
Is het uberhaupt misschien verstandiger om een PVR aan te schaffen gezien het prijsverschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
chrisborst schreef op maandag 03 september 2007 @ 12:03:
2 weken geleden Digitenne besteld, vrijdag binnengekomen ( terwijl in de brief stond, maandag 3 sept)
Vandaag geinstalleerd. Ik heb zelf geen TV, maar een tvkaart. Een hauppauge pctv 150. Via composit eraan gehangen en het beeld is echt perfect. Ontvangst ik ook goed.
Ben dus best tevreden, maar het leveren duurde alleen wel lang. Geen 1 a 2 werkdagen zoals op de website staat, maar 1 a 2 weken.

Dus aansluiten op een tvkaart gaat echt goed!
Via internet ?

Wat moet je betalen aan de postbode ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mars18 schreef op maandag 03 september 2007 @ 23:09:
[...]

Via internet ?

Wat moet je betalen aan de postbode ?
Ligt eraan wat je hebt besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had zelf een single tuner en een Topfield PVR 160 besteld en ik moest 140 euro betalen. De korting van 89 euro krijg je dus meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Heb dit besteld

Abonnementskosten per maand
Abonnementsprijs: € 6,95

TV 1: Digitenne Single Tuner € 3.00 euro per/maand voor € 0.00 euro per/maand
Totaal: € 14.95

Live Tele2 Eredivisievoetbal via KPN
Ja, ik wil Live Tele2 Eredivisievoetbal via KPN

dus dan alleen aansluitkosten bestellen ? en hoe dan met die korting

want 1e ontvanger is gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Mars18 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 01:51:
en hoe dan met die korting

want 1e ontvanger is gratis
Hangt er vanaf waar je besteld, tegenwoordig heb je meestal de Topfield huurtuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marander
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03 17:35
lo allemaal, na 2 jaar heb ik dan eindelijk de stap gemaakt om een TopField tuner eens te testen ipv de samsung. En wat een verschil!

Oude opstelling:
Samsung Twin met funke buitenantenne
Samsung single me binnenantenne (op de slaapkamer)

Ik woon in Purmerend en heb zo'n 2 jaar digitenne van KPN. Ik bleef maar storing houden, maar ja eerst zat ik in het buitengebied dus wilde ze niet echt iets doen. Later was het wel mogelijk en KPN monteur geweest. Die snapte het niet echt en ging maar een nieuwe kabel leggen. Samen met hem afgesteld en het was iets beter, maar bleef nog wel storing houden. Wel volledige sterkte maar kwaliteit was ruk.

Twee maanden geleden ben ik verhuist (200 meter verderop :P ) en had bizar veel storing. Heb zelf de haaievin bovenop het dak geplaatst, maar tevergeefs. Ik kreeg geen signaal. Toen ging ik eens testen en bleek dat bij binnenantennes op de twintuner geen signaal meer gaven. Hmm dus iets met de voeding?

Hier in Purmerend een TopField TF3000COT-d gehaald en ..... super beeld, snellere zap en met een standaard binnenantenne :*)

Zo, moest het even kwijt.

mayo is the special sauce...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:36

Sorcerer8472

Mens sana?

Heb nu zo'n single tuner, maar, (sorry,) de beeldkwaliteit is toch echt ruk hoor :X

NL1, 2 en 3 zijn nog wel te doen, maar RTL4 is één grote blokkendoos. Digitale ruisonderdrukking van de tv helpt wel, maar maakt het beeld ook een heel klein beetje vager (is het in dit geval wel waard).

Enige verbetering t.o.v. de kabel zie ik eigenlijk bij breedbeeld-uitzendingen: dan gebruikt hij de volledige PAL-resolutie om het signaal door te geven (beeld zonder balken naar de zijkanten uitgerekt dus), en dat is merkbaar veel mooier op een breedbeeld-tv. Bij 4:3-programma's zie ik niet echt een voordeel.

Misschien toch nog maar es kijken naar DVB-C, via de kabel dus. (digitenne was gratis bij de tv :P)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 02:38:
[...]

Hangt er vanaf waar je besteld, tegenwoordig heb je meestal de Topfield huurtuner.
hier http://iksluitjeaan.nl/feyenoord

maar nu hebben zie korting van 50 euro opeens in kado bonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 12:08:
NL1, 2 en 3 zijn nog wel te doen, maar RTL4 is één grote blokkendoos. Digitale ruisonderdrukking van de tv helpt wel, maar maakt het beeld ook een heel klein beetje vager (is het in dit geval wel waard).
Dat moet beter kunnen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Laatst online: 24-04 23:20
Ik ben tot nu toe alleen maar zilveren tuners tegengekomen.

Iemand een tip voor een goede zwarte tuner? Alles is bij mij namelijk zwart (tv/dvd/versterker/cd) en vind het geen gezicht om daar een zilver kastje tussen te zetten.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Moet wel erbij zeggen dat het een lcd-tv is die niet al te klein is (dat helpt ook al niet :P) ...

Ik neem aan dat de ontvangstkwaliteit verder niet veel uitmaakt (die is trouwens al erg goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Kreeg net zo brief weer van KPN. overzicht van de kosten, opeens aansluitkosten 30 euro. wat een vage zooi is het daar toch.

En dat voetbal er niet bij zit, ik bellen ja dat kan niet beide tegelijk besteld worden 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Mars18 op 04-09-2007 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50382

Gisteren pakketje gekregen van KPN met Digitenne. Dit is voor mijn Samsung plasma tv (PS42C6H). Ik vind de beeldkwaliteit erg triest, sterker nog het analoge signaal van multikabel is nog beter ook!. Heeft iemand hier ook ervaringen mee? Ga het maar terugsturen dat digitenne want het beeld gaat niet vloeiend. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50382 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 16:43:
Gisteren pakketje gekregen van KPN met Digitenne. Dit is voor mijn Samsung plasma tv (PS42C6H). Ik vind de beeldkwaliteit erg triest, sterker nog het analoge signaal van multikabel is nog beter ook!. Heeft iemand hier ook ervaringen mee? Ga het maar terugsturen dat digitenne want het beeld gaat niet vloeiend. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
in 10 minuten geen reactie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Anoniem: 50382 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 16:43:
Je kan ook proberen of het beter kan, door beter je antenne te plaatsen e.d.
Niet vloeiend beeld valt niet onder de standaard eigenschap van Digitenne, dus probeer je probleem op te lossen.
Zorg dat het kabeltje van de antenne niet langs sterke signaaldragers loopt (scart of stroom), zet hem hoog zi gericht mogelijk naar de mast. Scan eens opnieuw
etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
The_Cure schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 12:50:

Iemand een tip voor een goede zwarte tuner? Alles is bij mij namelijk zwart (tv/dvd/versterker/cd) en vind het geen gezicht om daar een zilver kastje tussen te zetten.

Iemand een idee?
Zilveren apperatuur kopen ;) :p

Ik heb alles mooi zilver, behalve kan ik bij mijn Mine alleen een witte doos krijgen, en bij UPC alles zwart geloof ik.
Tja, design blijft ondergeschikt vind men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Lol, vandaag kwam zo twin tuner binnen die me vader had gekocht. voor zijn tv boven. Dat is een zwart wit tv, me vader is verzamelaar van oude tv en radios.

Maar digitenne werkt er wel goed op hoor. Hij hoeft alleen ned 1 + 2 + 3 en regionale zenders.
Maar beeld was nog erg goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165469

Ik overweeg digitenne aan te schaffen. Ik heb zelf een Pioneer harddisk recorder en vraag me af of het Guide+ systeem goed samenwerkt met Digitenne.

Rondneuzend via Google kwam ik zoveel tegenstrijdige (of al dan niet gedateerde) berichten tegen dat ik de bomen niet meer door het bos zie. Vandaar dat ik de vraag hier nu stel om hopelijk een correct september 2007 antwoord te krijgen......

Dus: Wordt het nu wel of niet ondersteund dat via Eurosport de correcte EPG data wordt meegstuurd? Ook las ik dan weer berichten dat het weliswaar zou gaan maar niet comfortabel werkt, je zou handmatig de decoder steeds op Eurosport moeten zetten. Misschien kan iemand me er iets meer over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
The_Cure schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 12:50:

Iemand een idee?
Als de garantie je niks uitmaakt, en je neemt een kooptuner: overspuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Anoniem: 165469 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 20:29:
Ik overweeg digitenne aan te schaffen. Ik heb zelf een Pioneer harddisk recorder en vraag me af of het Guide+ systeem goed samenwerkt met Digitenne.

...

Dus: Wordt het nu wel of niet ondersteund dat via Eurosport de correcte EPG data wordt meegstuurd? Ook las ik dan weer berichten dat het weliswaar zou gaan maar niet comfortabel werkt, je zou handmatig de decoder steeds op Eurosport moeten zetten. Misschien kan iemand me er iets meer over vertellen.
Nee.
Het heeft zijn eigen guide die prima werkt. En dan heb je Guide+ toch niet meer nodig. Als eht koste wat eht koste moet dien je dit aan te slauiten via de coax uit en inderdaad je tuner steeds op eurosport te laten staan, erg onhandig.
Wil je perfecte integratie van digitenne met harddisk recorders, koop een hardisk recorder met digitenne geintegreerd, niet een harddisk recorder met analoge kabel geintegreerd.

Zo logisch en simpel is het, het is natuurlijk alleen jammer dat iedereen eerst alles al heeft voor die oude analoge spullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Kan de standaard binnen antenne die bij de Topfield zit ook los op de USB Tuner? Die antenne is namelijk echt gaar...aanraken of bijrichten resulteerd in een enorme rotzooi op mn beeld en blok signaal. Anders toch maar de buitenantenne!

Morgen ff slijmen bij de Primafoon winkel, want zo kan het natuurlijk niet...

USB Tuner werkt prima en het beeld is (indien de antenne goed staat) prima! Wel is de USB Tuner SLOOM!

edit:
Ik heb mn antwoord al gevonden in het Digitenne met Anysee E30 USB topic

[ Voor 23% gewijzigd door Stinger666 op 05-09-2007 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Volgens mij kan de USB tuner van Digitenne gewoon 5V leveren voor de binnenantenne.. Maar PC tuners zijn sowieso meestal iets minder gevoelig dan standalone tuners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kaoh schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 19:54:
[...]

Je kan ook proberen of het beter kan, door beter je antenne te plaatsen e.d.
Niet vloeiend beeld valt niet onder de standaard eigenschap van Digitenne, dus probeer je probleem op te lossen.
Zorg dat het kabeltje van de antenne niet langs sterke signaaldragers loopt (scart of stroom), zet hem hoog zi gericht mogelijk naar de mast. Scan eens opnieuw
etc
Ja dus geprobeerd maar het beeld blijft gewoon bagger. Het analoge signaal is gewoon beter dan digitenne. Klinkt gek maar toch is het zo. Het beeld is gewoon natuurlijker en zachter. Misschien heeft het te maken omdat ik plasma heb?? Las ook ergens dat niet alle digitale ontvangers geschikt zijn voor plasma??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-04 17:14

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zo.... eindelijk wat ervaringen met Digitenne opgedaan :)

Een vriend van me had van de MediaMarkt aanbieding (Samsung LCD + jaar gratis digitenne) gebruik gemaakt en ik mocht `m ophalen :P

Meteen de kwaliteit van die tuner gecheckt.... en dat viel mij wel wat tegen :|
Echter, vervolgens sloot ik voor de gein de meegeleverde KPN-antenne aan op mijn Bravia, en daar was het beeld veel mooier dan met die Samsung tuner.

Het enige verschil was de Samsung tuner/Bravia Tuner..antenne stond op dezelfde plek.
Aan opwaardeertechnieken in de Bravia ligt het niet, want een extern signaal wordt ook 'verbeterd'.

Als KPN slim is, zorgen ze voor betere tuners... nauwelijks artifacts, alleen bij snelbewegende beelden (lage bitrate..). Dat zou de concurrentie met bv UPC Digital of Canal Digitaal enorm verbeteren :)

[ Voor 5% gewijzigd door Michael Knight op 05-09-2007 07:59 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228916

Hebben buiten antenne's minder last van langsrijdende scooters e.d.?

Daarnaast geeft de ene website aan dat zendmast Arnhem in bedrijf is, maar de andere website zegt dat hij nog gepland is. Ook de vorige topics geven geen opheldering, weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Is het niet mogelijk zelf een fatsoenlijke buiten antenne te maken? Niet vanwege het geld, maar gewoon uit technische interesse. Vroeger maakten we nog wel eens wifi antenne's uit een pringels doos....

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Michael Knight: let wel op dat je breedbeeld met breedbeeld en niet-breedbeeld met niet-breedbeeld vergelijkt!

Ik blijf erbij: NL1, 2 en 3 zijn redelijk/voldoende te noemen, maar de commerciëlen hebben echt baggerkwaliteit. Goed te zien op een grote lcd-tv.

Gaat de bandbreedte nog toenemen in de toekomst zodat we een hogere kwaliteit kunnen verwachten, of moet ik daarvoor echt DVB-C nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207617

Jullie hebben het steeds over dat een grote (LCD/PLASMA) tv problemen opleverd met digitenne? in de vorm van slechte beeldkwaliteit. Nu vroeg ik me af wat jullie verstaan onder ''slechtbeeldkwaliteit''.
Ik ben namelijk vanplan om zeer binnenkort een nieuwe tv aan te schaffen. Het gaat om een 66'' Samsung LCD televisie. Ik vraag me dus af of dit een veel slechtere kwaliteit op gaat leveren als dat ik nu heb met men oldskool philps 40cm beeldbuis...

FF voor de duidelijkheid ik heb al digitenne.

66´´ dit moet natuurlijk 66 cm zijn :>

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 207617 op 05-09-2007 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Anoniem: 216129 schreef op maandag 03 september 2007 @ 23:40:
[...]

Ik had zelf een single tuner en een Topfield PVR 160 besteld en ik moest 140 euro betalen. De korting van 89 euro krijg je dus meteen.
Is de Topfield dan in prijs verlaagd? Je zou zonder korting dan uitkomen op 229 euro, terwijl de prijs op de site en in de winkel los 279 euro is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Anoniem: 207617 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 16:57:
Jullie hebben het steeds over dat een grote (LCD/PLASMA) tv problemen opleverd met digitenne? in de vorm van slechte beeldkwaliteit. Nu vroeg ik me af wat jullie verstaan onder ''slechtbeeldkwaliteit''.
Ik ben namelijk vanplan om zeer binnenkort een nieuwe tv aan te schaffen. Het gaat om een 66'' Samsung LCD televisie. Ik vraag me dus af of dit een veel slechtere kwaliteit op gaat leveren als dat ik nu heb met men oldskool philps 40cm beeldbuis...

FF voor de duidelijkheid ik heb al digitenne.
Bedoel je echt 66"??? want dat is 167 CM.. dat is HUGE!!!

Ik heb van de week een 100 CM scherm gekocht en zit er op 4,5 meter vanaf, maar vind het beeld goed te doen, tuurlijk zie je soms wel eens wat artifacts, maar niet storend. Ik ben echter geen TV freak, als je een audio en video gek bent is Digitenne niet geschikt.

Voor gewoon normale mensen wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207617

inVision schreef op woensdag 05 september 2007 @ 18:12:
[...]

Ik heb van de week een 100 CM scherm gekocht en zit er op 4,5 meter vanaf, maar vind het beeld goed te doen, tuurlijk zie je soms wel eens wat artifacts, maar niet storend. Ik ben echter geen TV freak, als je een audio en video gek bent is Digitenne niet geschikt.

Sorry man:p
ik bedoelde natuurlijk 66cm:D

maar toch bedankt voor je antwoord. Het wordt digitenne dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Michael Knight schreef op woensdag 05 september 2007 @ 07:58:
Meteen de kwaliteit van die tuner gecheckt.... en dat viel mij wel wat tegen :|
Echter, vervolgens sloot ik voor de gein de meegeleverde KPN-antenne aan op mijn Bravia, en daar was het beeld veel mooier dan met die Samsung tuner.
Ja, dat heb je met die analoge aansluitingen.. Dat is gewoon ellende. Composiet, S-video, het maakt niet eens veel uit, het is technisch gezien gewoon ruk. In je TV kan het signaal gewoon digitaal blijven. Met een analoge verbinding kan je in principe wel goede kwaliteit bereiken, maar het is veel moeilijker vergeleken met een methode waarbij het signaal digitaal blijft.
Ganymedus schreef op woensdag 05 september 2007 @ 11:13:
Is het niet mogelijk zelf een fatsoenlijke buiten antenne te maken? Niet vanwege het geld, maar gewoon uit technische interesse. Vroeger maakten we nog wel eens wifi antenne's uit een pringels doos....
Ja hoor: http://www.xs4all.nl/~zappy/logper/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216129 schreef op maandag 03 september 2007 @ 23:40:
[...]

Hoeveel moest je enkel voor de Topfield PVR 160 betalen?
Ik vraag me namelijk af of ik er ergens minder dan €190 voor hoef te betalen.

• giant2000
inVision schreef op woensdag 05 september 2007 @ 18:12:
[...]

In de volksmond noemen ze Digitenne inmiddels "low-budget tv kijken". B)

2,00 m. + begane grond

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.