Het grote Digitenne topic deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 97.228 views sinds 30-01-2008

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:03
Even een inkopper. Het is vast te simpel om waar te zijn, maar het klopt toch dat je bij bestelling van een PVR 160GB met 89,- korting ook niet nog eens 89,- korting krijgt als je ook een singletuner voor de slaapkamer meebestelt? Zou dat wel werken als je die singletuner bij een andere winkel koopt of is het abo-gebonden gelocked dat je het maar 1 keer krijgt >:) ?

Ook lees ik hier bij deze winkel iets over een borg van 35 euro die ik betaal als ik een eigen singletuner koop in de winkel. Kan iemand me uitleggen hoe dit werkt als ik al een abo bij KPN heb afgesloten en die 89 euro op het eerste apparaat al van hen heb gehad? Bij voorbaat dank :)

Nog even samenvattend: ik wil dus via KPN.com de Topfield PVR bestellen voor 149 euro (korting eraf) en daarnaast een eigen singletuner kopen (waar en bij wie maakt feitelijk niet uit want overal zijn ze 89 euro).

[ Voor 42% gewijzigd door objectief2 op 13-12-2007 13:23 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:11

Mentalist

[avdD]

Je krijgt per abo één keer 90 euro terug.

Dus als je voor die single tuner ook weer 90 euro terug wilt zou dat in principe kunnen, als je daar een 2de abonnement voor neemt. Betaal je dus wel 2x €6,95 per maand, totaal €13,90 per maand dus :P.

Je kan er wel voor kiezen een single tuner te huren in plaats van te kopen. Dan betaal je geen €90 maar in plaats daarvan €3,-/maand.

[ Voor 21% gewijzigd door Mentalist op 13-12-2007 13:32 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Een tijdje geleden was er hier een vraag over: is het uiteindelijk nog gelukt om een tuner aan te sluiten op een pc monitor via de VGA ingang?

2,00 m. + begane grond

• objectief2
W3ird_N3rd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 13:31:
Je krijgt per abo één keer 90 euro terug.

Dus als je voor die single tuner ook weer 90 euro terug wilt zou dat in principe kunnen, als je daar een 2de abonnement voor neemt. Betaal je dus wel 2x €6,95 per maand, totaal €13,90 per maand dus :P.

Je kan er wel voor kiezen een single tuner te huren in plaats van te kopen. Dan betaal je geen €90 maar in plaats daarvan €3,-/maand.
Oke, hartelijk dank. Ik vind dat verhaal van die borg van 35 euro enigszins verwarrend vandaar. Dat zal wel een oude actie geweest zijn, vroeger 35 en nu 90 gok ik.

Het wordt 1 abo dan met 2 smartcards (1 PVR en 1 singletuner) :)

[ Voor 5% gewijzigd door objectief2 op 13-12-2007 14:10 ]

Anoniem: 241568

giant2000 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 13:57:
Een tijdje geleden was er hier een vraag over: is het uiteindelijk nog gelukt om een tuner aan te sluiten op een pc monitor via de VGA ingang?
Een VGA interface werkt naast (analoog) rood, groen, blauw met twee gescheiden syncs voor horizontaal en verticaal.
Bij een SCART interface is de sync gecombineerd.
Bij een TV heb je vaste frequenties voor de horizontale (15,625 kHz) en de verticale (50 Hz) sync.
Maar die kunnen ook wel voorkomen bij een PC-monitor.

Je kunt ze niet zomaar aan elkaar zetten.
Bij veel PC-videokaarten kun je externe video aansluiten, maar dan heb je de PC er bij nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 241568 op 13-12-2007 15:01 ]

Anoniem: 243126

Ik heb net mijn hark antenne ontvangen en gemonteerd.
Apeldoorn is en blijft een probleem,zullen toch teveel bomen voor staan.
Richting zwolle op heb ik een mooi vrij zicht met ongeveer 500 meter open terrein voor me,de ontvangst sterkte is wat lager dan met de funke buiten antenne ongeveer 30-35%,wel zonder versterking,de funke geeft een behoorlijke versterking mee, de beeldkwaliteit is veel hoger 80-85%,en na 1,5 uur rtl geen storingen gezien.
Er lijken mijn ook minder artafacten zichtbaar in het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-05 00:53
objectief2 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 13:09:

Nog even samenvattend: ik wil dus via KPN.com de Topfield PVR bestellen voor 149 euro (korting eraf) en daarnaast een eigen singletuner kopen (waar en bij wie maakt feitelijk niet uit want overal zijn ze 89 euro).
Die personal recorders..sinds wanneer zijn die in prijs verlaagd? Op kpn.com kan ik ze nergens meer vinden. Zullen ze uit het assortiment zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik heb het een tijdje gevolgd en ze stonden eerst gewoon te koop bij het kopje 'apparatuur' voor 239,-. Daarvoor stonden ze daar voor 269,-. Sinds vorige week ongeveer staan ze daar echter niet meer en zijn ze exclusief alleen nog te bestellen via de bestelpagina. Daar kun je dus aangeven of je 1,2 of 3 tv's wil aansluiten en wordt de optie getoond. Met korting kost deze dus 149,- als je 1 tv wil aansluiten.

Nou heb ik nog wel een vraagje. Ik ben van plan te bestellen via een speciale digitenne actie voor vakbondleden. Dat is deze pagina:

https://www.kpn.com/tv/di...leden-van-een-vakbond.htm

Nu staat daar bij de single tuner:

- Digitale ontvanger ter waarde van 89,- gratis in bruikleen :/

Ik had altijd begrepen dat dat apparaat van jezelf is want dat wil ik ook graag. Wellicht kan iemand bevestigen of het apparaat zoals ik dat hier lees retour KPN moet of dat ze het gewoon krom uitdrukken :) ? Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:17

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

PeYote schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:24:
[...]

Teletekst is gewoon gelijk, alleen je kijkt nu blijkbaar via de Topfield. Als je de TT-decoder in je TV weer gebruikt heb je al die extra mogelijkheden terug, doe ik zelf omdat mijn TV sneller is (meer geheugen?).
Mijn universele afstandsbediening (logitech) heeft geen problemen met deze Topfield, die stond al in hun database.
Wat dus alleen gaat werken wanneer je nog een analoog signaal naar je TV hebt.
Je kunt niet zomaar de TT decoder van je TV gebruiken op het Digitenne signaal.
Anoniem: 241568 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:57:
[...]

Een VGA interface werkt naast (analoog) rood, groen, blauw met twee gescheiden syncs voor horizontaal en verticaal.
Bij een SCART interface is de sync gecombineerd.
Bij een TV heb je vaste frequenties voor de horizontale (15,625 kHz) en de verticale (50 Hz) sync.
Maar die kunnen ook wel voorkomen bij een PC-monitor.

Je kunt ze niet zomaar aan elkaar zetten.
Bij veel PC-videokaarten kun je externe video aansluiten, maar dan heb je de PC er bij nodig.
De Topfield PVR kan Component over SCART uitvoeren, en volgens mij moet Component naar VGA helemaal niet zo moeilijk zijn (en SCART naar VGA zal ook niet moeilijk zijn.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
objectief2 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 09:42:Nou heb ik nog wel een vraagje. Ik ben van plan te bestellen via een speciale digitenne actie voor vakbondleden. Dat is deze pagina:

https://www.kpn.com/tv/di...leden-van-een-vakbond.htm

Nu staat daar bij de single tuner:

- Digitale ontvanger ter waarde van 89,- gratis in bruikleen :/

Ik had altijd begrepen dat dat apparaat van jezelf is want dat wil ik ook graag. Wellicht kan iemand bevestigen of het apparaat zoals ik dat hier lees retour KPN moet of dat ze het gewoon krom uitdrukken :) ? Bvd.
KPN biedt sinds kort ook de mogelijkheid om een tuner te huren. De eerste tuner is gratis, elke volgende tuner kost €3 per maand. Als je van deze actie gebruikmaakt kun je blijkbaar alleen huren.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Koffie schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 10:29:
[...]

Is dat zo? Ik heb een Samsung twin tuner en de tv teletekst werkt zonder problemen. Handig voor ondertitels op 888, dan kan je zo switchen van kanaal en de ondertitel gaat vanzelf mee. Geldt alleen voor NLD 1, 2 en 3 en de Belgen. De commercielen hebben wat anders op 888.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Vraagje voor de topfield pvr 160 eigenaren.

Is het mogelijk om de teletekst mee te capturen naar een opname ? Ik zou natuurlijk een single tuner kunnen gebruiken en een harddiskrecorder of video en de tuner het teletext signaal aanzetten.
Het gaat hier om de ondertiteling op bbc prime, de belgen en publieke omroepen.

Ik krijg met de standaard scart kabel wel gewoon het teletext signaal op de tv, ik gebruik dus de teletext unit van de TV en niet van de digitenne tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Advies please!

Ik heb wat spullen besteld om een HTPC te bouwen en daarbij een DVB-T PCI kaart besteld (was de enige TV kaart die low profile was :P ).
Het gaat om de Asus MyCinema P7131 Dual (ook wel bekend als "Hybrid SE" ipv "Dual").

Ik heb nog geen TV kabel op m'n kamer, dus analoog kijken kan ik niet. Ik zit er over te denken om in Januari misschien een Digitenne abbotje te nemen. Geen gezeik met kabels enzo.
Op de digitenne site van KPN zie ik een losse smartcard, een aantal decoder kastjes en wat antennes...
Hoe doe ik dat met die Asus TV kaart? Zit daar een kaartlezer bij voor die smartcard? of moet ik een code invoeren? hoe werkt dat?
En moet ik er nog een antenne bij kopen of wordt zoiets bijgeleverd?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Heb je zelf al gezocht :?
Kan die kaart CI aan ? Zit er al een CAM bij ?
Je zult een CAM moeten kopen waar je KPN kaartje ingaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Koffie schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 12:49:
Heb je zelf al gezocht :?
Kan die kaart CI aan ? Zit er al een CAM bij ?
Je zult een CAM moeten kopen waar je KPN kaartje ingaat.
Ja ik heb gezocht. duhh, de term google is mij wel bekend. Ik zit niet voor niets al jaren hier op GoT..
Ik heb zitten uitzoeken wat er nu precies bij die TV kaart zit en welke mogelijkheden er zijn om DVB-T te ontvangen. Ik zie allerlei decoders/tuners, antennes en smartcards, maar niks hoe je die invoert in een PC.
Bij de TV kaart staat niet aangegeven of er nou wel of niet een kaartlezer bij zit en of je er een kan aansluiten

Weird_Nerd heeft het blijkbaar voor elkaar, dus het zou moeten kunnen. maar hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
LCD_viewer schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 12:19:
Vraagje voor de topfield pvr 160 eigenaren.

Is het mogelijk om de teletekst mee te capturen naar een opname ? Ik zou natuurlijk een single tuner kunnen gebruiken en een harddiskrecorder of video en de tuner het teletext signaal aanzetten.
Het gaat hier om de ondertiteling op bbc prime, de belgen en publieke omroepen.

Ik krijg met de standaard scart kabel wel gewoon het teletext signaal op de tv, ik gebruik dus de teletext unit van de TV en niet van de digitenne tuner.
Op de PVR lijkt me dat niet mogelijk, maar je kan wél de SCART uitgang die nu naar je tv gaat aansluiten op een video-/HDD recorder natuurlijk. Je hebt van die kastjes om tussen meerdere SCARTs te switchen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
giant2000 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 13:51:
[...]

Op de PVR lijkt me dat niet mogelijk, maar je kan wél de SCART uitgang die nu naar je tv gaat aansluiten op een video-/HDD recorder natuurlijk. Je hebt van die kastjes om tussen meerdere SCARTs te switchen.
Nee ik vermoed dat het inderdaad niet gaat. In de goeie ouwe tijd kon je met een goede VHS recorder het teletext signaal opnemen en achteraf bij het afspelen aan of uitschakelen. Het signaal werd dus apart opgeslagen op de band. Ansich ideaal.

Met de komst van de dvd en hd recorders is dat punt een nogal ondergeschoven kindje maar bij veel mensen toch nog een wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04 11:06

drh

Anoniem: 243126 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 20:39:
Ik heb net mijn hark antenne ontvangen en gemonteerd.
Apeldoorn is en blijft een probleem,zullen toch teveel bomen voor staan.
Richting zwolle op heb ik een mooi vrij zicht met ongeveer 500 meter open terrein voor me,de ontvangst sterkte is wat lager dan met de funke buiten antenne ongeveer 30-35%,wel zonder versterking,de funke geeft een behoorlijke versterking mee, de beeldkwaliteit is veel hoger 80-85%,en na 1,5 uur rtl geen storingen gezien.
Er lijken mijn ook minder artafacten zichtbaar in het beeld.
De yagi antenne heeft geen ingebouwde versterker zoals de funke dus je zal altijd minder uitslag hebben maar de kwaliteit is het belangrijkste. En als kanaal 65 goed binnenkomt dan zit het met de lagere kanalen ook wel snor.

drh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeYote
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:52
[...]

[...]
Idd, bij een TV met ingebouwde digitenne-tuner zal het misschien niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-05 15:26

jelle.

Product Owner
Icelus schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 11:44:
[...]
KPN biedt sinds kort ook de mogelijkheid om een tuner te huren. De eerste tuner is gratis, elke volgende tuner kost €3 per maand. Als je van deze actie gebruikmaakt kun je blijkbaar alleen huren.
Inderdaad, in juli is het huurmodel (een Topfield) geintroduceerd en standaard is de eerste tuner (gratis) dus een huurpakket. Je moet het zo zien: je huurt het ding voor €3 (onbepaalde tijd) en je krijgt €3 korting zodat de eerste tuner gratis blijft. Daarbij is ie uiteraard in bruikleen, dus als er iets mee mis is, is het ook zaak van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

McKaamos schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 12:57:
Weird_Nerd heeft het blijkbaar voor elkaar, dus het zou moeten kunnen. maar hoe?
Nederland 1, 2 en 3 ja, en regionalen :P. De Digitenne smartcard heb er nooit mee aan de praat gekregen dus dat zal ik ook niet geschreven hebben.

In principe kan je met een Phoenix kaartlezer de Digitenne smartcard wel gebruiken, maar dat heb ik zelf nooit aan de gang gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

LCD_viewer schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 14:13:
[...]

Nee ik vermoed dat het inderdaad niet gaat. In de goeie ouwe tijd kon je met een goede VHS recorder het teletext signaal opnemen en achteraf bij het afspelen aan of uitschakelen. Het signaal werd dus apart opgeslagen op de band. Ansich ideaal.

Met de komst van de dvd en hd recorders is dat punt een nogal ondergeschoven kindje maar bij veel mensen toch nog een wens.
Dat zal dan een recorder zijn geweest die dat signaal idd apart wegschreef.
Dat zal dan wellicht niet gaan lukken, maar als jij een VHS/HDD recorder een signaal op de Video IN aanbied welke door een ander aparaat voorzien is van beeld + teletext overlay ondertitels, wordt dat beeld uiteraard gewoon zo opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 18:06:
[...]

Nederland 1, 2 en 3 ja, en regionalen :P. De Digitenne smartcard heb er nooit mee aan de praat gekregen dus dat zal ik ook niet geschreven hebben.

In principe kan je met een Phoenix kaartlezer de Digitenne smartcard wel gebruiken, maar dat heb ik zelf nooit aan de gang gekregen.
Ahh ok :) Naja tis weer TV iig, dat had ik niet meer sinds de etheruitzendingen zijn gestopt :P
Plus de analoge ingang die ik kan misbruiken voor m'n Megadrive :)

Wanneer ik op mezelf ga koop ik wel een DVB-C systeem (nu nog low profile vinden, misschien de FloppyDTV Lite DVB-C) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

McKaamos schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 18:27:
Wanneer ik op mezelf ga koop ik wel een DVB-C systeem (nu nog low profile vinden, misschien de FloppyDTV Lite DVB-C) :)
Gebruik je dan Windows of Linux/*nix? Onder Windows zou ik niet zien waarom je dat USB-ding van KPN niet pakt? :)

Verder kan je een Phoenix kaartlezer voor weinig kopen: http://cgi.ebay.de/SmartM...7QQtcZphotoQQcmdZViewItem (http://stores.ebay.de/luxleds)

Maar er zit configuratiewerk in, en ik zou je aanraden er een "gewone" tuner bij te nemen (huur/koop is gratis) voor het geval de update eens niet doorkomt met zo'n systeem.

Ik persoonlijk ben er niet mee verdergegaan omdat, naast dat het me niet meteen lukte de cardserver goed in te stellen, ik erachter kwam dat je onder Linux aanpassingen tot in de kernel moet doen om het werkende te krijgen. Het voordeel is dat het dan op driver-niveau werkt en dus in principe in echt iedere applicatie werkt. Het nadeel dat je bij iedere kernel-upgrade die je doet je ook de boel weer moet patchen..

Het is overigens in principe ook in userspace op te lossen, maar voor Kaffeine heb ik zo'n oplossing helaas niet gevonden.

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 14-12-2007 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Gewoon WinXP SP2. Maybe MCE ofzo. Zie nog wel even, HTPC moet nog gebouwd worden :P alles is nog onderweg.

De TV kaart is meer besteld omdat m'n pa heeft beloofd kabels te leggen en ik een Megadrive heb die ik dan via de HTPC wil doen.
Dattie DVB-T lust zorgt iig dat ik NL1/2/3 heb en ik nieuws kan kijken. Alssie smartcard had gepakt had ik die er misschien bij gehaald, maar dat is niet het geval.

Als ik op mezelf ga haal ik er gewoon DVB-C bij.

Het grote punt is dat ik alles in 1 kastje wil, een Aopen H360 kastje wel te verstaan, dus externe kastjes heb ik geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Over het algemeen kan dat wel degelijk, de Digitenne-ontvanger moet in staat zijn om "VBI Insertion" te doen en ik heb nog geen TV gezien (al sluit ik niet helemaal uit dat ze wel bestaan) waarbij de TT-decoder niet werkt op de signalen die via de SCART binnenkomen vanaf de Digitenne-ontvanger.
Ondersteuning van VBI Insertion is ook vrij gebruikelijk, je hebt alleen pech als je een oude versie TF5300 hebt, want er zijn versies geweest waarbij het uit stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik zit nu op de KPN/Digitenne website te kijken en het lijkt totaal niet meer mogelijk om de Topfield-PVR mee te bestellen. Het apparaat is verwijderd uit de apparaten-sectie en voor 2 tv's wordt alleen nog de mogelijkheid voor een 2e huurtuner geboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

McKaamos schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 19:21:
Gewoon WinXP SP2. Maybe MCE ofzo. Zie nog wel even, HTPC moet nog gebouwd worden :P alles is nog onderweg.

De TV kaart is meer besteld omdat m'n pa heeft beloofd kabels te leggen en ik een Megadrive heb die ik dan via de HTPC wil doen.
Dattie DVB-T lust zorgt iig dat ik NL1/2/3 heb en ik nieuws kan kijken. Alssie smartcard had gepakt had ik die er misschien bij gehaald, maar dat is niet het geval.

Als ik op mezelf ga haal ik er gewoon DVB-C bij.

Het grote punt is dat ik alles in 1 kastje wil, een Aopen H360 kastje wel te verstaan, dus externe kastjes heb ik geen zin in.
Ik pak dat USB ding niet omdat ik geen externe hardware wil. Ales moet in een Aopen H360 kast (en die zijn best wel compact ;) )

De Asus MyCinema is low profile en kan er dus in. FloppyDTV van DE is in je floppy bay, en daarmee zijn dat goede oplossingen.
Ben jij nou een Tweaker? :P

Dat USB-ding van KPN is 114mm x 69mm x 21mm (DxBrxH). Die past dus net zo goed in een floppybay. Of ergens anders in je kast. USB kabel intern aansluiten, antennekabel naar buiten leiden.

Een Phoenix kaartlezer, die onder Windows (veel) makkelijker (vergeleken met sasc-ng en cardservers onder Linux) is aan te sturen (ProgDVB+Cnxcam: http://dvbt.galway.nl/ geen kernelwijzigingen nodig.. oeps, die kan je helemaal niet maken onder Windows al zou je het willen), en die kaartlezer is zo klein dat je 'm echt wel ergens in je kast kwijtkan..

Als kosten hiervoor al een argument zijn moet je al helemáál niet aan DVB-C beginnen, dat is namelijk alleen maar véél duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
objectief2 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 20:49:
Ik zit nu op de KPN/Digitenne website te kijken en het lijkt totaal niet meer mogelijk om de Topfield-PVR mee te bestellen. Het apparaat is verwijderd uit de apparaten-sectie en voor 2 tv's wordt alleen nog de mogelijkheid voor een 2e huurtuner geboden.
Wel eens van Primafoon gehoord :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Modbreak:We zijn al weer over de 1000 posts heen. Ik kijk uit naar een vervolg topic (zoek even contact met Seven of Nine als je het topic wilt openen, misschien wil hij het zelf wel doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik heb de topicstart even een beetje getweakt. Het is dus niet de bedoeling dat een random user hiermee een nieuw topic start, maar dit als hulp voor Seven of Nine. Ik wil het nieuwe topic anders ook wel starten, maar dat is wmb. aan Seven of Nine :).

Het grote Digitenne topic deel 5
Vijfmaal is scheepsrecht.

Vorige delen:
- Het grote Digitenne topic deel 4
- Het grote KPN Digitenne topic deel 3
- Het grote Digitenne/KPN Digitale TV (DVB-T) topic deel 2
- KPN begint met Digitale TV
- Digitenne
Wat is KPN Digitenne
KPN Digitenne is de merknaam waaronder digitale tv via de ether wordt aangeboden. De achterliggende gebruikte standaard is DVB-T, Digital Video Broadcasting - Terrestrial. Het grote voordeel van deze nieuwe techniek is dat beelden digitaal kunnen worden gecomprimeerd, waardoor er meer zenders op een frequentie passen. De DVB-T standaard beschrijft dat hiervoor MPEG-2 encoding moet worden gebruikt. KPN Digitenne krijgt op deze manier 5 a 6 zenders op een frequentie, waar met een analoge uitzending slechts 1 zender op zou passen.
Om deze techniek commercieel rendabel te maken in Nederland wordt er abonnementsgeld gevraagd voor het bekijken van de commerciele zenders. In het buitenland (o.a. Frankrijk, Duitsland, UK) is dit vaak gratis, in Nederland is dat echter niet mogelijk omdat de commerciële zenders al voldoende "bereik" hebben via de kabel. Hierdoor hebben ze geen behoefte om voor DVB-T uitzendingen te betalen, waardoor dit niet anders is op te lossen dan met een abonnement. Veelal liggen de abonnementskosten lager dan van kabeltelevisie. Hier staat tegenover dat door de MPEG-2 compressie het beeld "blokkeriger" is (maar ook volledig vrij van ruis itt analoge kabel), en er minder zenders worden aangeboden.
Om er voor te zorgen dat de uitzendingen niet worden bekeken door mensen die niet hebben betaald, wordt het beeld gecodeerd. In de satellietwereld is dit een bekend begrip. Door middel van een smartcard, die door KPN moet worden geactiveerd, is het mogelijk de signalen te decrypten. Hiervoor is gekozen voor de Conax encryptie.
Omdat de uitzendingen door de ether gaan is het gebruik van KPN Digitenne niet beperkt tot thuis. Voorbeelden van toepassingen zijn televisie in de auto, of op de camping.
Benodigdheden
Decoder
Allereerst is er een apparaat nodig die de signalen opvangt en omzet in beeld en geluid, een decoder. Deze apparaten zijn er in verschillende soorten en maten. KPN biedt hiervoor een single tuner decoder aan van Samsung of KPN zelf (intern Topfield), en Tele2 een model van het merk FinePass. Single tuner wil zeggen dat er een decodeer-element in zit. Dit apparaat is dus voldoende om gewoon televisie te kunnen kijken op een televisie. Voor elke televisie is een aparte decoder nodig.
Ook heeft KPN de Topfield PVR in het assortiment. Dit apparaat heeft een harde schijf aan boord, en een zg. twin-tuner. Eigenlijk zit er dus niet een tuner in het apparaat, maar 2. In dit geval een om op te nemen, en een om tegelijk een andere zender te kunnen kijken.
Tevens heeft KPN een USB-decoder in het aanbod (Anysee E30 Plus), om televisie te kunnen kijken op de PC of laptop. De Anysee werkt op het moment van schrijven alleen op Windows-besturingssystemen. Er is ook een pocket-tv om ook onderweg Digitenne te kunnen kijken (TFT-711). De kosten van een decoder varieert van €49 tot €199. In principe is elke decoder met een Conax CAM (Conditional Access Module) geschikt. Voorbeelden hiervan zijn in televisies ingebouwde DVB-T tuners of een Technotrend T-1500 PCI met budget CI dochterbord.
Conax-Module
Sommige TV's hebben een ingebouwde DVB-T tuner. Onder andere Philips en Sony hebben zulke modellen in het assortiment. Hiermee zijn de publieke omroepen sowieso te ontvangen. Voor de extra kanalen is een losse Conax-module nodig. De Conax-module zorgt ervoor dat de beveiligde beelden kunnen worden gedecrypt (ontsleuteld). Welke hiervoor geschikt is is het best te bespreken met een lokale satteliet-winkel, over het algemeen wordt de officiele Conax-module (SCM Conax 4.00e) aangeraden. Andere modules die officieel Conax ondersteuning hebben (en door W3ird_N3rd getest met Digitenne) zijn de Technisat TechniCrypt CX en de Alphacrypt Classic (niet de light) van Mascom. Verder is er nog een grote verzameling van modules die zijn te herprogrammeren om Conax te ondersteunen (Matrix, Xcam en nog tientallen anderen) maar het gaat te ver om die hier allemaal te behandelen. Ze werken niet allemaal even goed. Mocht je op de Duitse eBay een Conax CAM voor 10 euro tegenkomen, soms aangegeven als een module van Telenor of een Conax 3.03, koop hem dan NIET. Ze werken NIET met Digitenne! Je kan ze ook NIET flashen om ze geschikt te maken voor Digitenne, de hardware van de betreffende CAMs is simpelweg niet capabel!
Antenne
Bijgeleverd bij de decoders van Tele2 en KPN zijn in de regel een antenne. In principe is elke antenne voor UHF kanaal 21-69 geschikt. Funke biedt speciale binnen- en buitenantenne's aan voor ontvangst van digitale televisie. Technisch gezien zijn deze hetzelfde, maar de buitenantenne is waterdicht en heeft een betere kabel die je erop moet schroeven en vervangbaar is ipv. aangegoten. Let er hierbij goed op dat veel tuners de mogelijkheid hebben 5 volt aan een antenne te leveren. Met een gewone onversterkte antenne (zoals de meeste "hark" antennes) is dit niet gewenst. Meestal is deze optie aan of uit te zetten in het systeemmenu van de decoder.
Abonnement
Tot slot is er nog de mogelijkheid tot het gebruik van een smartcard. Deze laatste is nodig als u meer zenders wilt bekijken dan de publieke en regionale omroepen. Tele2 en KPN stoppen deze smartcard normaal gesproken in de doos bij de decoder. Als u een losse Conax-module heeft aangeschaft is deze smartcard ook los te bestellen bij KPN. De smartcard dient in de decoder of Conax-module gestoken te worden. Door een abonnement te nemen wordt de smartcard geactiveerd. Dit abonnement kost €6,95 per maand bij KPN, en voor dat geld mogen 3 smartcards worden geactiveerd. Voor €6 euro per maand extra worden ook de voetbalkanalen vrijgegeven. Wanneer er maar 1 TV in huis is is Tele2 een goedkopere optie, voor €9,95 per maand kan daar een abonnement voor 1 TV worden afgesloten inclusief de voetbalkanalen. Vaak wordt er voor het activeren van de smartcard "aansluitkosten" in rekening gebracht.
Welke zenders kan ik met KPN Digitenne bekijken
Op het moment van schrijven zijn dat de volgende televisiezenders:
- Nederland 1, 2, 3 (ook zonder abonnement te bekijken)
- RTL 4, 5, 7, 8
- Net5, SBS6, Veronica/Jetix
- Nickelodeon/ComedyCentral
- één, Ketnet/Kanvas
- BBC Prime
- BBC World, CNN
- TMF,MTV
- Eurosport
- Discovery, Animal Planet, Private Spice
- De regionale zenders.
- Tele 2 voetbal (2 zenders, met apart premium-abonnement)
- AT5/Nostalgienet (kanaal is gedeeld met Tele2 Voetbal 2 dus alleen beschikbaar indien er geen voetbal wordt uitgezonden)

De volgende radiozenders zijn tevens te beluisteren:
- Radio 1, 2, 3, 4, 5, 6
- Concertzender
- Radio Veronica
- Sky Radio
- Radio 538
- Caz
- Q-Music
- Classic FM
- Radio 10 Gold
- Arrow Classic Rock
- Business Newsradio
- Slam! FM
- FunX
- evt. Regionale zender
Vraag en antwoord
Q: Ik heb net een abonnement afgesloten, maar ik zie alleen de publieke omroepen. Hoe komt dat?
A: Waarschijnlijk moet de smartcard nog worden geactiveerd. Het exacte proces staat uitgelegd op de quick connect card (of iets in die trant), maar het komt er op neer dat de smartcard-code even moet worden doorgegeven aan KPN.

Q: Ik vind het beeld maar lelijk. Kan dat niet mooier?
A: Tuurlijk, likje verf erover, stukken artistieker. Maar even alle stokheid op een gekje; in de lucht is niet zo veel bandbreedte. Gemiddeld is er 2,5Mb/s gereserveerd voor een televisiekanaal. Dat beketent dat er een MPEG-2 stream van 2,5Mb/s naar je decoder gaat. Dit levert geen optimaal beeld. Kenmerk van dit gebrek is de opbouw in "blokjes" van het scherm. KPN kan de bandbreedte per zender opschroeven door minder zenders op een frequentie uit te zenden. Echter hebben ze effectief maar 4 frequenties, wat betekent dat er in het zenderaanbod zou moeten worden gesneden. Ik neem aan dat we dat ook liever niet hebben. Het schijnt dat de Topfield decoders een betere MPEG-2 decoder ingebouwt hebben, en dus voor beter beeld zorgen. Verwacht echter geen wonderen, het blijft een stream van 2,5Mb/s.

Q: Ik heb mijn setje staan, maar ik heb nergens bereik. HELP!?
A: Geen man overboord. Probeer allereerst eens de antenne te verplaatsen. DVB-T is erg gevoelig voor de positionering van de antenne. Vaak helpt het om het pijltje op de antenne richting de zendmast te richten, echter verschilt dit van huis tot huis.

Een paar algemene richtlijnen voor plaatsing van de antenne: zoek uit waar de zendmast staat (bijvoorbeeld op Google maps). Plaats de antenne dan bij een wand van het huis die "uitkijkt" op de zendmast. Stel de zendmast is in het noorden t.o.v. van je huis en je plaatst de antenne bij een raam dat uitkijkt op het zuiden, dan is er een kans dat je geen ontvangst hebt of slechtere ontvangst hebt dan mogelijk. Als je gewoon enkel glas hebt helpt het om de antenne bij een raam te plaatsen. Verder: hoe hoger, hoe beter. De zolder is vaak ook een goede plek voor de antenne, zelfs als de antenne "door de dakpannen" moet kijken kan dit een goede plek zijn omdat de hoogte zal compenseren.

Als er nou echt geen beeld komt met de binnenantenne terwijl je wel in het ontvangstgebied woont (bijvoorbeeld omdat je in een huis van gewapend beton, dubbel glas en stalen veiligheidsdeuren woont), kijk dan of je wel ontvangst hebt met de binnenantenne in de tuin of voor het huis (je kan hem verlengen met een standaard coax verlengkabel). Mogelijk is zelfs het openen van een raam al voldoende. Heb je dan wel goed beeld, neem dan eens contact op met KPN (in het geval van een KPN Digitenne abonnement). In een aantal gevallen geven zij een buitenantenne, waarmee alsnog een beter bereik kan worden behaald. Leg uit dat je in het ontvangstgebied woont en dat "ie het wel doet als ik de antenne in de tuin zet".

Q: Is het zo goedkoop, hebben ze geen BBC. Hoe zit dat?
A: Jawel hoor... BBC Prime, BBC World. Het klopt dat er geen BBC 1,2,3,4 in het pakket zitten. De BBC schijnt tegenwoordig geen nieuwe licenties meer voor die zenders aan het buitenland te verkopen. In plaats daarvan verkopen ze veel liever de series die ze maken. Reken dus voorlopig ook maar niet op de BBC.
Over dit topic
Wat willen we wel in dit topic zien, en wat niet? Eigenlijk heel simpel. Bediscussieer hier alles dat met KPN Digitenne te maken heeft. De decoders, de DVB-T techniek, het bereik, het zenderaanbod, nieuwtjes, insider informatie, kortom; maak er wat leuks van.
Berichten in de trant van "jammer dat de BBC's er niet bij zitten" zijn echter niet gewenst. Dat deze zenders er niet bij zitten is bekend, dat dat jammer is ook, en het voegt weinig toe aan het topic. Houdt het dus leuk, maar ook nuttig.
Tevens is dit topic niet bedoeld om Mine van KPN te bespreken, gezien het hier om een hele andere techniek gaat met hele andere voor en nadelen. De discussie zal dan iets teveel door elkaar heen lopen.
En last but not least, de Conax encryptie die KPN hanteert zullen wij respecteren in dit topic, en op Tweakers in het algemeen. Geen posts dus die betrekking hebben op het kraken hiervan.
Links
- Website KPN Digitenne
- Website Tele2 Digitenne
- Frequenties Digitenne
- Weblog Dutch-media, waar regelmatig nieuwtjes te vinden zijn
- Het grote Anysee E30 Plus ism. Digitenne topic
Veel discussieplezier in dit vijfde deel!

[ Voor 100% gewijzigd door Mentalist op 15-12-2007 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168676

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 05:24:
Ik heb de topicstart even een beetje getweakt. Het is dus niet de bedoeling dat een random user hiermee een nieuw topic start, maar dit als hulp voor Seven of Nine. Ik wil het nieuwe topic anders ook wel starten, maar dat is wmb. aan Seven of Nine :).

Vijfmaal is scheepsrecht.

Vorige delen:
- Het grote Digitenne topic deel 4
- Het grote KPN Digitenne topic deel 3
- Het grote Digitenne/KPN Digitale TV (DVB-T) topic deel 2
- KPN begint met Digitale TV
- Digitenne
Wat is KPN Digitenne
KPN Digitenne is de merknaam waaronder digitale tv via de ether wordt aangeboden. De achterliggende gebruikte standaard is DVB-T, Digital Video Broadcasting - Terrestrial. Het grote voordeel van deze nieuwe techniek is dat beelden digitaal kunnen worden gecomprimeerd, waardoor er meer zenders op een frequentie passen. De DVB-T standaard beschrijft dat hiervoor MPEG-2 encoding moet worden gebruikt. KPN Digitenne krijgt op deze manier 5 a 6 zenders op een frequentie, waar met een analoge uitzending slechts 1 zender op zou passen.
Om deze techniek commercieel rendabel te maken in Nederland wordt er abonnementsgeld gevraagd voor het bekijken van de commerciele zenders. In het buitenland (o.a. Frankrijk, Duitsland, UK) is dit vaak gratis, in Nederland is dat echter niet mogelijk omdat de commerciële zenders al voldoende "bereik" hebben via de kabel. Hierdoor hebben ze geen behoefte om voor DVB-T uitzendingen te betalen, waardoor dit niet anders is op te lossen dan met een abonnement. Veelal liggen de abonnementskosten lager dan van kabeltelevisie. Hier staat tegenover dat door de MPEG-2 compressie het beeld "blokkeriger" is (maar ook volledig vrij van ruis itt analoge kabel), en er minder zenders worden aangeboden.
Om er voor te zorgen dat de uitzendingen niet worden bekeken door mensen die niet hebben betaald, wordt het beeld gecodeerd. In de satellietwereld is dit een bekend begrip. Door middel van een smartcard, die door KPN moet worden geactiveerd, is het mogelijk de signalen te decrypten. Hiervoor is gekozen voor de Conax encryptie.
Omdat de uitzendingen door de ether gaan is het gebruik van KPN Digitenne niet beperkt tot thuis. Voorbeelden van toepassingen zijn televisie in de auto, of op de camping.
Benodigdheden
Decoder
Allereerst is er een apparaat nodig die de signalen opvangt en omzet in beeld en geluid, een decoder. Deze apparaten zijn er in verschillende soorten en maten. KPN biedt hiervoor een single tuner decoder aan van Samsung of KPN zelf (intern Topfield), en Tele2 een model van het merk FinePass. Single tuner wil zeggen dat er een decodeer-element in zit. Dit apparaat is dus voldoende om gewoon televisie te kunnen kijken op een televisie. Voor elke televisie is een aparte decoder nodig.
Ook heeft KPN de Topfield PVR in het assortiment. Dit apparaat heeft een harde schijf aan boord, en een zg. twin-tuner. Eigenlijk zit er dus niet een tuner in het apparaat, maar 2. In dit geval een om op te nemen, en een om tegelijk een andere zender te kunnen kijken.
Tevens heeft KPN een USB-decoder in het aanbod (Anysee E30 Plus), om televisie te kunnen kijken op de PC of laptop. De Anysee werkt op het moment van schrijven alleen op Windows-besturingssystemen. Er is ook een pocket-tv om ook onderweg Digitenne te kunnen kijken (TFT-711). De kosten van een decoder varieert van €49 tot €199. In principe is elke decoder met een Conax CAM (Conditional Access Module) geschikt. Voorbeelden hiervan zijn in televisies ingebouwde DVB-T tuners of een Technotrend T-1500 PCI met budget CI dochterbord.
Conax-Module
Sommige TV's hebben een ingebouwde DVB-T tuner. Onder andere Philips en Sony hebben zulke modellen in het assortiment. Hiermee zijn de publieke omroepen sowieso te ontvangen. Voor de extra kanalen is een losse Conax-module nodig. De Conax-module zorgt ervoor dat de beveiligde beelden kunnen worden gedecrypt (ontsleuteld). Welke hiervoor geschikt is is het best te bespreken met een lokale satteliet-winkel, over het algemeen wordt de officiele Conax-module (SCM Conax 4.00e) aangeraden. Andere modules die officieel Conax ondersteuning hebben (en door W3ird_N3rd getest met Digitenne) zijn de Technisat TechniCrypt CX en de Alphacrypt Classic (niet de light) van Mascom. Verder is er nog een grote verzameling van modules die zijn te herprogrammeren om Conax te ondersteunen (Matrix, Xcam en nog tientallen anderen) maar het gaat te ver om die hier allemaal te behandelen. Ze werken niet allemaal even goed. Mocht je op de Duitse eBay een Conax CAM voor 10 euro tegenkomen, soms aangegeven als een module van Telenor of een Conax 3.03, koop hem dan NIET. Ze werken NIET met Digitenne! Je kan ze ook NIET flashen om ze geschikt te maken voor Digitenne, de hardware van de betreffende CAMs is simpelweg niet capabel!
Antenne
Bijgeleverd bij de decoders van Tele2 en KPN zijn in de regel een antenne. In principe is elke antenne voor UHF kanaal 21-69 geschikt. Funke biedt speciale binnen- en buitenantenne's aan voor ontvangst van digitale televisie. Technisch gezien zijn deze hetzelfde, maar de buitenantenne is waterdicht en heeft een betere kabel die je erop moet schroeven en vervangbaar is ipv. aangegoten. Let er hierbij goed op dat veel tuners de mogelijkheid hebben 5 volt aan een antenne te leveren. Met een gewone onversterkte antenne (zoals de meeste "hark" antennes) is dit niet gewenst. Meestal is deze optie aan of uit te zetten in het systeemmenu van de decoder.
Abonnement
Tot slot is er nog de mogelijkheid tot het gebruik van een smartcard. Deze laatste is nodig als u meer zenders wilt bekijken dan de publieke en regionale omroepen. Tele2 en KPN stoppen deze smartcard normaal gesproken in de doos bij de decoder. Als u een losse Conax-module heeft aangeschaft is deze smartcard ook los te bestellen bij KPN. De smartcard dient in de decoder of Conax-module gestoken te worden. Door een abonnement te nemen wordt de smartcard geactiveerd. Dit abonnement kost €6,95 per maand bij KPN, en voor dat geld mogen 3 smartcards worden geactiveerd. Voor €6 euro per maand extra worden ook de voetbalkanalen vrijgegeven. Wanneer er maar 1 TV in huis is is Tele2 een goedkopere optie, voor €9,95 per maand kan daar een abonnement voor 1 TV worden afgesloten inclusief de voetbalkanalen. Vaak wordt er voor het activeren van de smartcard "aansluitkosten" in rekening gebracht.
Welke zenders kan ik met KPN Digitenne bekijken
Op het moment van schrijven zijn dat de volgende televisiezenders:
- Nederland 1, 2, 3 (ook zonder abonnement te bekijken)
- RTL 4, 5, 7, 8
- Net5, SBS6, Veronica/Jetix
- Nickelodeon/ComedyCentral
- één, Ketnet/Kanvas
- BBC Prime
- BBC World, CNN
- TMF,MTV
- Eurosport
- Discovery, Animal Planet, Private Spice
- De regionale zenders.
- Tele 2 voetbal (2 zenders, met apart premium-abonnement)
- AT5/Nostalgienet

De volgende radiozenders zijn tevens te beluisteren:
- Radio 1, 2, 3, 4, 5, 6
- Concertzender
- Radio Veronica
- Sky Radio
- Radio 538
- Caz
- Q-Music
- Classic FM
- Radio 10 Gold
- Arrow Classic Rock
- Business Newsradio
- Slam! FM
- FunX
- evt. Regionale zender
Vraag en antwoord
Q: Ik heb net een abonnement afgesloten, maar ik zie alleen de publieke omroepen. Hoe komt dat?
A: Waarschijnlijk moet de smartcard nog worden geactiveerd. Het exacte proces staat uitgelegd op de quick connect card (of iets in die trant), maar het komt er op neer dat de smartcard-code even moet worden doorgegeven aan KPN.

Q: Ik vind het beeld maar lelijk. Kan dat niet mooier?
A: Tuurlijk, likje verf erover, stukken artistieker. Maar even alle stokheid op een gekje; in de lucht is niet zo veel bandbreedte. Gemiddeld is er 2,5Mb/s gereserveerd voor een televisiekanaal. Dat beketent dat er een MPEG-2 stream van 2,5Mb/s naar je decoder gaat. Dit levert geen optimaal beeld. Kenmerk van dit gebrek is de opbouw in "blokjes" van het scherm. KPN kan de bandbreedte per zender opschroeven door minder zenders op een frequentie uit te zenden. Echter hebben ze effectief maar 4 frequenties, wat betekent dat er in het zenderaanbod zou moeten worden gesneden. Ik neem aan dat we dat ook liever niet hebben. Het schijnt dat de Topfield decoders een betere MPEG-2 decoder ingebouwt hebben, en dus voor beter beeld zorgen. Verwacht echter geen wonderen, het blijft een stream van 2,5Mb/s.

Q: Ik heb mijn setje staan, maar ik heb nergens bereik. HELP!?
A: Geen man overboord. Probeer allereerst eens de antenne te verplaatsen. DVB-T is erg gevoelig voor de positionering van de antenne. Vaak helpt het om het pijltje op de antenne richting de zendmast te richten, echter verschilt dit van huis tot huis.

Een paar algemene richtlijnen voor plaatsing van de antenne: zoek uit waar de zendmast staat (bijvoorbeeld op Google maps). Plaats de antenne dan bij een wand van het huis die "uitkijkt" op de zendmast. Stel de zendmast is in het noorden t.o.v. van je huis en je plaatst de antenne bij een raam dat uitkijkt op het zuiden, dan is er een kans dat je geen ontvangst hebt of slechtere ontvangst hebt dan mogelijk. Als je gewoon enkel glas hebt helpt het om de antenne bij een raam te plaatsen. Verder: hoe hoger, hoe beter. De zolder is vaak ook een goede plek voor de antenne, zelfs als de antenne "door de dakpannen" moet kijken kan dit een goede plek zijn omdat de hoogte zal compenseren.

Als er nou echt geen beeld komt met de binnenantenne terwijl je wel in het ontvangstgebied woont (bijvoorbeeld omdat je in een huis van gewapend beton, dubbel glas en stalen veiligheidsdeuren woont), kijk dan of je wel ontvangst hebt met de binnenantenne in de tuin of voor het huis (je kan hem verlengen met een standaard coax verlengkabel). Mogelijk is zelfs het openen van een raam al voldoende. Heb je dan wel goed beeld, neem dan eens contact op met KPN (in het geval van een KPN Digitenne abonnement). In een aantal gevallen geven zij een buitenantenne, waarmee alsnog een beter bereik kan worden behaald. Leg uit dat je in het ontvangstgebied woont en dat "ie het wel doet als ik de antenne in de tuin zet".

Q: Is het zo goedkoop, hebben ze geen BBC. Hoe zit dat?
A: Jawel hoor... BBC Prime, BBC World. Het klopt dat er geen BBC 1,2,3,4 in het pakket zitten. De BBC schijnt tegenwoordig geen nieuwe licenties meer voor die zenders aan het buitenland te verkopen. In plaats daarvan verkopen ze veel liever de series die ze maken. Reken dus voorlopig ook maar niet op de BBC.
Over dit topic
Wat willen we wel in dit topic zien, en wat niet? Eigenlijk heel simpel. Bediscussieer hier alles dat met KPN Digitenne te maken heeft. De decoders, de DVB-T techniek, het bereik, het zenderaanbod, nieuwtjes, insider informatie, kortom; maak er wat leuks van.
Berichten in de trant van "jammer dat de BBC's er niet bij zitten" zijn echter niet gewenst. Dat deze zenders er niet bij zitten is bekend, dat dat jammer is ook, en het voegt weinig toe aan het topic. Houdt het dus leuk, maar ook nuttig.
Tevens is dit topic niet bedoeld om Mine van KPN te bespreken, gezien het hier om een hele andere techniek gaat met hele andere voor en nadelen. De discussie zal dan iets teveel door elkaar heen lopen.
En last but not least, de Conax encryptie die KPN hanteert zullen wij respecteren in dit topic, en op Tweakers in het algemeen. Geen posts dus die betrekking hebben op het kraken hiervan.
Links
- Website KPN Digitenne
- Website Tele2 Digitenne
- Frequenties Digitenne
- Weblog Dutch-media, waar regelmatig nieuwtjes te vinden zijn
- Het grote Anysee E30 Plus ism. Digitenne topic
Veel discussieplezier in dit vijfde deel!
en toen werd het stil :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

voorgestelde aanpassing:
- AT5/Nostalgienet *kanaal is gedeeld met Tele2 kanaal dus alleen beschikbaar indien er geen (gecodeerd) voetbal wordt uitgezonden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Er is geen technische reden dat een topic bij 1000 posts "vol" is, het is vooral een psychologische reden. Qua database kunnen er zonder problemen vele duizenden posts in een topic. Alleen bij het zoeken dmv. ?limit=999 is het wel handig als topics niet groter dan 1000 zijn en sommige templates worden een beetje vervelend als topics echt misselijk groot worden.

Met andere woorden, ga hier gerust verder met praten over Digitenne tot Seven of Nine langskomt om het kort te sluiten.

@franssie: check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8374

Even een beginners vraag:

Ik heb sinds vrijdag Digitenne en bij de setup was ik eerst al afgehaakt omdat de ontvangst in het zenderzoek menu van de topfield op 0% bleef staan en de conclusie eigenlijk was dat het niet ging lukken.

Daarna heb ik het geprobeerd vanuit het enige raam met "zicht" op de zender en voila, ontvangst!

Ik ga dus een buitenantenne ontvangen :)

Evengoed heb ik daarna (met de zenders allemaal gevonden) de zooi weer terug gezet in de woonkamer en wat scherts mijn verbazing??? Gewoon alle kanalen te zien?!!! In het menuutje onderin (als je net overschakelt naar een andere zender) zie ik 80 to 90 % in de balk, maar in het afstemmenu is alles gewoon 0%. Hoe kan het dat de beeldkwaliteit dan toch best ok is?? ik zie artifacten maar dat is de mpeg bandbreedte, verder is het beeld volgens mij zoals het zou moeten zijn.

Wat geeft dat metertje in het afstemmenu nu eigenlijk aan??

Bedank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Dat balkje werkt geloof ik niet helemaal goed (wel meer verhalen over gehoord). Gewoon starten met zoeken, dan merk je vanzelf dat ie het prima doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:11

Q-bone

Dusss...

Een vraagje...(zit me nog te verdiepen in de digitale tv via kpn of canaldigitaal)

Is het mogelijk om een topfield dvr te kopen (160euro dacht ik) en dan niet via digitenne te kijken maar via een abonnement van canaldigitaal? de kwaliteit is daar volgens mij beter. En kost amper meer...

of is dit uberhaupt niet mogenlijk?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:42

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Q-bone schreef op zondag 16 december 2007 @ 15:30:
Een vraagje...(zit me nog te verdiepen in de digitale tv via kpn of canaldigitaal)

Is het mogelijk om een topfield dvr te kopen (160euro dacht ik) en dan niet via digitenne te kijken maar via een abonnement van canaldigitaal? de kwaliteit is daar volgens mij beter. En kost amper meer...

De kwaliteit is zeker weten beter. Maar het zender aanbod is minder. Let daar dus even goed op. (FTA kanalen niet meegerekend).
Of die topfield dvr ook geschikt is om sat tv te kijken weet ik niet. Kijk 's in de specs.
Voor zover ik weet zijn er geen ontvangers die fabriek af DVB-S (sat) en DVB-T (digitenne) kunnen...
Of je koopt een (veel?) duurdere ontvanger waar je de tuners in kunt verwisselen. Een Dreambox 7025 is er zo een. Daar kan je 2 DVB-S of 2 DVB-T of 2 DVB-C (digitaal via kabel) tuners instoppen, of zelfs 1 DVB-T en 1 DVB-S of elke andere combi... Het kost alleen wat. :+ Maar dan heb je ook echt wat.

[ Voor 8% gewijzigd door remco_k op 16-12-2007 15:42 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Q-bone schreef op zondag 16 december 2007 @ 15:30:

De Topfield TF5300k is voor DVB-T (Digitenne), niet voor DVB-S (satelliet).
Er zijn wel soortgelijke Topfields voor satelliet (TF5000PVR, TF5500PVR), maar die worden niet bijna-weggegeven door KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

W_N had geloof ik een goedkoopie die zowel S als T aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Koffie schreef op zondag 16 december 2007 @ 16:10:
W_N had geloof ik een goedkoopie die zowel S als T aan kan.
Klopt: W3ird_N3rd in "Het grote Digitenne topic deel 4"

Ik ben alleen bang dat een shop me met een straight RS232 kabel heeft opgescheept.. Kan dus (nog) niks flashen om te testen of ik de A/V sync van de Opticum TSCR4000 kan fixen :(. De Vantage doet het verder wel prima.

Seven of Nine heeft aangegeven niet zoveel tijd meer te hebben, daarom heb ik deel 5 gestart. :)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.