Ik wil digitenne aansluiten op mijn beamer. Ik heb een composite en een Svideo uitgang in mijn beamer over. Worden deze beiden door mijn Samsung Digitenne kastje ondersteund? Kan het nergens vinden
Uitgang op een beamer? Ik denk dat je ingang bedoelt. Je hebt daar in de handel kabeltjes voor.Anoniem: 164335 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:21:
Ik wil digitenne aansluiten op mijn beamer. Ik heb een composite en een Svideo uitgang in mijn beamer over. Worden deze beiden door mijn Samsung Digitenne kastje ondersteund? Kan het nergens vinden
[ Voor 6% gewijzigd door giant2000 op 27-11-2007 12:33 ]
2,00 m. + begane grond
Anoniem: 164335
Ingang dan
Maar ik heb hier een scartkabel naar s-video kabel liggen, maar deze geeft geen beeld. Daarom vroeg ik me af of dit wel uberhaupt werkt bij Digitenne?
Maar ik heb hier een scartkabel naar s-video kabel liggen, maar deze geeft geen beeld. Daarom vroeg ik me af of dit wel uberhaupt werkt bij Digitenne?
Anoniem: 164335
Ja, die heb ik. Daar zit een Svideo kabel op, maar dat werkt helaas niet..... Zwart wit beeld
S-video kabels zijn er in meerdere soorten. De s-video kabels die je meestal bij je videokaarten geleverd krijgt werken vaak niet, die geven dus zwartwit beeld omdat de bekabeling op de pins anders zit aangesloten. (De kabel is van binnen anders).
Probeer eens een andere s-video kabel, eentje uit een nederlandse electronicazaak.
Voor een exacte omschrijving van je probleem moet je even op GoT zoeken op zwartwit + het grote tv-out topic, daar ergens staat het zwartwit probleem precies uitgelegd.
Lijkt erop dat met een juist s-video kabel je beeld keurig in kleur op je beamer wordt weergegeven.
Probeer eens een andere s-video kabel, eentje uit een nederlandse electronicazaak.
Voor een exacte omschrijving van je probleem moet je even op GoT zoeken op zwartwit + het grote tv-out topic, daar ergens staat het zwartwit probleem precies uitgelegd.
Lijkt erop dat met een juist s-video kabel je beeld keurig in kleur op je beamer wordt weergegeven.
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
Weet iemand waar de Topfield Personal Recorder 160 (5300K PVR) nog te krijgen is met usb aansluiting? Winkels? Internet?
Is het mogelijk om ergens anders een 'niet gelockde' Topfield te kopen met de 89,95 retourcheck, zodat je toch nog van de korting geniet. Wat me wel opvalt is dat Topfield Personal Recorder 160 niet duur is bij de KPN, alle anderen niet KPN winkels bieden hem voor meer aan.
Zelf heb ik toch het idee dat Digitenne over niet te lange tijd eruit gaat (danwel een veel beter alternatief (op basis van MPEG4, h.263?), vandaar de goedkope Topfield, of is dit onzin?
Is\komt er nog een PVR met netwerk aansluiting voor Digitenne (DBV-T)?
Is het mogelijk om ergens anders een 'niet gelockde' Topfield te kopen met de 89,95 retourcheck, zodat je toch nog van de korting geniet. Wat me wel opvalt is dat Topfield Personal Recorder 160 niet duur is bij de KPN, alle anderen niet KPN winkels bieden hem voor meer aan.
Zelf heb ik toch het idee dat Digitenne over niet te lange tijd eruit gaat (danwel een veel beter alternatief (op basis van MPEG4, h.263?), vandaar de goedkope Topfield, of is dit onzin?
Is\komt er nog een PVR met netwerk aansluiting voor Digitenne (DBV-T)?
[ Voor 0% gewijzigd door RedHead op 28-11-2007 17:26 . Reden: seriële <=> usb ]
"Nog"? Die heeft nooit bestaan.RedHead schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:21:
Weet iemand waar de Topfield Personal Recorder 160 (5300K PVR) nog te krijgen is met usb aansluiting? Winkels? Internet?
Erg onwaarschijnlijk dat dat op korte termijn gebeurt. Sinds het begin verkoopt KPN die apparaten al voor een bodemprijs om klanten te lokken, als ze ineens zomaar onbruikbaar worden lopen die klanten massaal weer weg.Zelf heb ik toch het idee dat Digitenne over niet te lange tijd eruit gaat (danwel een veel beter alternatief (op basis van MPEG4, h.263?), vandaar de goedkope Topfield, of is dit onzin?
Ongetwijfeld. Maar hoe lang wil je daarop wachten?Is\komt er nog een PVR met netwerk aansluiting voor Digitenne (DBV-T)?
Hachy: zwart-wit beeld heeft vaak te maken met aansluiting van Scart op tv. Probeer het op een andere te pluggen. Maar inderdaad zoals eerder genoemd moet je even in een tv-out topic kijken.
Door Digitenne nu weer me scc verkocht voor zondag 
En tele 2 kijken uit de luie stoel.
En tele 2 kijken uit de luie stoel.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Kan iemand me uitleggen hoe ik NED 1,2 en 3 op de normale kanalen kan zetten?
Nu scant ie ze wel, maar komen ze terecht op 1001, 1002 of 1003...
Is er een manier om ze wel direct op 1, 2, en 3 te krijgen?
Richt ik uit op de verkeerde zendmast of is dit een fout van de software?
Eerder heb ik het ook al gehad.
Oh, ding staat in Spijkenisse. Dus welke zender moet ik gebruiken voor handmatig toevoegen?
Oh, ding staat in Spijkenisse. Dus welke zender moet ik gebruiken voor handmatig toevoegen?
Ik ken het probleem ook bij de zendmast van Smilde. Met handmatig zoeken krijg je ze wel goed op den duur ooit eens. Of je gebruikt de Favorieten knop.koektrommeltje schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:12:
Kan iemand me uitleggen hoe ik NED 1,2 en 3 op de normale kanalen kan zetten?
2,00 m. + begane grond
Met handmatig scanne doet ie het ook niet.
In Delft ook wel eens gehad, maar dan stond ie na een paar keer scannen opeens wel goed. Nu lukt me dat niet.
Maar iemand een idee waarom ie dat doet? Heeft het met de zendmast te maken misschien?
Of is het softwarematig?
In Delft ook wel eens gehad, maar dan stond ie na een paar keer scannen opeens wel goed. Nu lukt me dat niet.
Maar iemand een idee waarom ie dat doet? Heeft het met de zendmast te maken misschien?
Of is het softwarematig?
Ik wil gewoon die topfield update, TF6000COK firmware (30652)
heb nu versie 1.10 maar wil die lip sync update hebben.
Dus ik net Digitenne bellen of ik die update kan krijgen.
Maar in december of januari komt die update landelijk.
ik hoop het maar.
heb nu versie 1.10 maar wil die lip sync update hebben.
Dus ik net Digitenne bellen of ik die update kan krijgen.
Maar in december of januari komt die update landelijk.
ik hoop het maar.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Anoniem: 70162
wat je ook kan doen:
naar de primafoon lopen, en zeggen dat je een defect exemplaar hebt. volgens de handleiding hoort er namelijk een compoort op te zitten*
//* ik weet voor 99% zeker dat dat in de handleiding staat, maar ik heb hem nu niet bij me
naar de primafoon lopen, en zeggen dat je een defect exemplaar hebt. volgens de handleiding hoort er namelijk een compoort op te zitten*
//* ik weet voor 99% zeker dat dat in de handleiding staat, maar ik heb hem nu niet bij me
De afstandsbediening van mijn decoder Samsung SMT1100 is zojuist kapot gegaan. Iemand advies over een vervanger?
Nevermind!
http://www.afstandsbedien...pe=SMT1100TP+met+Harddisk
Nevermind!
http://www.afstandsbedien...pe=SMT1100TP+met+Harddisk
[ Voor 38% gewijzigd door Oyster op 29-11-2007 17:18 ]
Via internet besteldAnoniem: 70162 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 17:06:
wat je ook kan doen:
Anoniem: 70162
hmmz, dan zou je KPN moeten mailen, en da's doorgaans niet echt zinnig 
ahwell, ben bang dat je niets anders rest dan afwachten...
ahwell, ben bang dat je niets anders rest dan afwachten...
Geeft op zich niet veel
Anoniem: 228916
Ik heb dus een TF 6000 COK met COMpoort, ik heb de nieuwe Firmware (1.46) gevonden en ik heb een juiste kabel om een verbinding aan te leggen tussen mijn PC en de Topfield. Maar wat nu? Hoe krijg ik de firmware op de Topfield? Ik kan alleen een handleiding vinden voor firmware updaten van verschillende Topfield PVR met USB aansluiting, maar geen tools voor communicatie met de COM poort of heb ik dat niet nodig? Iemand een goede manual hoe ik dit moet aanpakken?
Bij Topfield op utility kijken en dan de bovenste de TFE down,Anoniem: 228916 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 08:15:
. Maar wat nu? Hoe krijg ik de firmware op de Topfield?
http://www.topfield.co.kr/
Je sluit alles aan. Tuner uit, Programma starten,
juiste com poort selecteren, file selecteren welke je wilt uploaden,
en dan download drukken en tuner inschakelen. Alles loopt dan vanzelf.
Programma en tuner geven vanzelf aan dat het gereed is. Tuner bv "End" in het display.
Gebruik wel een nulmodem kabeltje.
Vermoedelijk heeft 80-90% nog wel een compoort dus loader en software op een usb stickie en met een nulmodemkabel naar de buurman.4POX schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:07:
Dikke bagger,
In mijn hele huis is geen computer te vinden die nog een compoort heeft. Terwijl mijn digitenne Topfield apparaat wel de juiste poort heeft
Als het eenmalig is zou ik geen usb to serial adapter kopen.
Dan hebben ze zich behoorlijk vergist.4POX schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:07:
* 4POX heeft computers van een merk dat al in 1997 inzag dat een com-poort en diskette stations verleden tijd is.
Ik heb zin om daar veel meer fun uit te halen. Ik gooi de decoder in mijn tas en fiets naar de Primafoon. Even hun gek makenasmi schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 00:45:
[...]
Als je daar gelukkig van wordt mag je dat van mij denken. Veel succes met je firmware-upgrade
Die gaan je waarschijnlijk gewoon vertellen dat je moet wachten tot de update op het KPN-netwerk staat4POX schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 16:57:
[...]
Ik heb zin om daar veel meer fun uit te halen. Ik gooi de decoder in mijn tas en fiets naar de Primafoon. Even hun gek maken
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Nuttig joh, mensen lastig vallen die er niets aan kunnen doen4POX schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 16:57:
[...]
Ik heb zin om daar veel meer fun uit te halen. Ik gooi de decoder in mijn tas en fiets naar de Primafoon. Even hun gek maken
En het resultaat ?
Beroep Student, verkoper PrimafoonBl44t44p schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:33:
[...]
Nuttig joh, mensen lastig vallen die er niets aan kunnen doen
Volgens de functie omschrijving zijn Primafoon medewerkers het gezicht van het bedrijf. Als consument zie ik graag een oplossing voor problemen die ik heb. Dus als ik een helpdesk bel val ik dan ook iemand lastig? De tijden dat ik op een donker zoldertje apparaten aan het flashen was voordat ze werken is voor mij over. Een apparaat moet werken. Daarom heb ik toen ook een overstap naar Apple gemaakt. Ik heb geen tijd meer om uren bezig te zijn met apparaten voordat ze werken.
Misschien ben ik dit forum wel ontgroeit. Back ontopic maar weer
Hoeveel mensen ervaren dat het beeld 's nachts beter is? Dat is 1 van de vragen waar ik de laatste tijd mee stoei.
Viel mij ook al op dat daar op sommige zenders verschil in lijkt te zitten. 's nachts een strak plaatje, en op 1 van de RTL zenders in primetime opeens niet-zo-geweldig beeld.
Dat kan kloppen (zie ook de test elders in dit topic). De bandbreedte is variabel per bouquet (3-4-5 zenders) en het kan dus zo zijn dat als er op alle 4 de zenders een actiefilm bezig is dit er minder strak uit ziet dan 's nachts, wanneer er vaak teletekst/datingshit wordt uitgezonden op een aantal zenders (die dan amper bandbreedte verbruiken).W3ird_N3rd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 20:37:
Viel mij ook al op dat daar op sommige zenders verschil in lijkt te zitten. 's nachts een strak plaatje, en op 1 van de RTL zenders in primetime opeens niet-zo-geweldig beeld.
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Mijn test bedoel je?[BoSS] schreef op zondag 02 december 2007 @ 00:51:
[...]
Dat kan kloppen (zie ook de test elders in dit topic).
Ja, maar het vreemde is dat zoiets me bij CanalDigitaal nooit is opgevallen. Ook is de theoretisch beschikbare bandbreedte voldoende om op iedere zender een actiefilm te draaien zonder dat het _zo_ erg zou worden.De bandbreedte is variabel per bouquet (3-4-5 zenders) en het kan dus zo zijn dat als er op alle 4 de zenders een actiefilm bezig is dit er minder strak uit ziet dan 's nachts, wanneer er vaak teletekst/datingshit wordt uitgezonden op een aantal zenders (die dan amper bandbreedte verbruiken).
Uiteraard mag je voor service en klachtafhandeling altijd de Primafoon binnenstappen, de medewerkers zijn inderdaad het gezicht van het bedrijf, als je maar onthoudt dat zij ook niet alles kunnen oplossen. Maar waar ik eigenlijk problemen mee had was je zin "Even hun gek maken"4POX schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 20:07:
Beroep Student, verkoper Primafoon
Volgens de functie omschrijving zijn Primafoon medewerkers het gezicht van het bedrijf. Als consument zie ik graag een oplossing voor problemen die ik heb. Dus als ik een helpdesk bel val ik dan ook iemand lastig? De tijden dat ik op een donker zoldertje apparaten aan het flashen was voordat ze werken is voor mij over. Een apparaat moet werken. Daarom heb ik toen ook een overstap naar Apple gemaakt. Ik heb geen tijd meer om uren bezig te zijn met apparaten voordat ze werken.
Hallo,
hebben hier bij familie pas een pr160 samsung staan , na een aantal jaar single tuner
echter krijgen we de installatiue niet goed , hij geeft aan na zoeken
25 tv zenders & 19 radio zenders , als je die opslaat is het eerste kanaal tmf en staan de nederlandse zenders op 1001 (NL1),1002 (NL2),1003 (NL3)
een software update is er niet geeft het systeem aan
iemand enig idee ??
hebben hier bij familie pas een pr160 samsung staan , na een aantal jaar single tuner
echter krijgen we de installatiue niet goed , hij geeft aan na zoeken
25 tv zenders & 19 radio zenders , als je die opslaat is het eerste kanaal tmf en staan de nederlandse zenders op 1001 (NL1),1002 (NL2),1003 (NL3)
een software update is er niet geeft het systeem aan
iemand enig idee ??
Ja hoor gezien hij 1001 enz aangeeft heeft hijde NL zenders die bij je pakket horen niet gevonden.Ghostface schreef op zondag 02 december 2007 @ 11:37:
iemand enig idee ??
Die zou je met handmatig zoeken kunnen vinden en dan voegt hij ze toe.
Omdat ik je lokatie niet ken moet je zelf even kijken onder wel kanaal ze vallen en die dan handmatig inlezen.
De NL 1-3 en je regiozender staan onder Bouquet 1.
http://home.planet.nl/~pl...dvbt/digitenne-kpntv.html
ik ga eens op je linkje kijken ... of ik eruit komaart44 schreef op zondag 02 december 2007 @ 14:17:
[...]
Ja hoor gezien hij 1001 enz aangeeft heeft hijde NL zenders die bij je pakket horen niet gevonden.
Die zou je met handmatig zoeken kunnen vinden en dan voegt hij ze toe.
Omdat ik je lokatie niet ken moet je zelf even kijken onder wel kanaal ze vallen en die dan handmatig inlezen.
De NL 1-3 en je regiozender staan onder Bouquet 1.
locatie = Rotterdam Hoogvliet
Ik heb hetzelfde probleem ook in Rotterdam.
Mijn 'oplossing' was/is om alles handmatig toe te voegen, te beginnen bij de overige zenders en pas op het allerlaatste moment het bouquet van Ned1,2,3 en de regionale(n)
Net zolang dat bouqet handmatig scannen totdat ie uiteindelijk wel NED1,2,3 op de juiste plek zet. Dat kan na 2 keer zijn, maar soms ook na 10 keer.
Als ie de zenders vind onder 1001,1002,1003, enz, dus NIET opslaan en weer opnieuw dat bouquet scannen..en maar wachten tot ie ze dan wel vind.
Ik zou wel eens willen weten waarom ie het doet op deze manier. Waarom het signaal dus wel opgepikt wordt, maar dan onder 1001,1002,1003, terwijl ie ze even later wel gewoon vind op 0001,0002 en 0003.
Iemand daar een theorie over?
Mijn 'oplossing' was/is om alles handmatig toe te voegen, te beginnen bij de overige zenders en pas op het allerlaatste moment het bouquet van Ned1,2,3 en de regionale(n)
Net zolang dat bouqet handmatig scannen totdat ie uiteindelijk wel NED1,2,3 op de juiste plek zet. Dat kan na 2 keer zijn, maar soms ook na 10 keer.
Als ie de zenders vind onder 1001,1002,1003, enz, dus NIET opslaan en weer opnieuw dat bouquet scannen..en maar wachten tot ie ze dan wel vind.
Ik zou wel eens willen weten waarom ie het doet op deze manier. Waarom het signaal dus wel opgepikt wordt, maar dan onder 1001,1002,1003, terwijl ie ze even later wel gewoon vind op 0001,0002 en 0003.
Iemand daar een theorie over?
Anoniem: 243126
Hallo.
Ik heb sinds kort weer TV na 3 TV loze jaren.
Ik heb nu een proef op digitenne,en deze is niet helemaal optimaal te ontvangen,de kabel is hier trouwens ook niet echt goed.
Ik heb nu een funke buiten antenne,zou een hark antenne beter zijn?
En ik lees over het uitrollen van digitenne door nederland waar kan ik daar wat meer over vinden,ik woon op de noord veluwe en het zou mooi zijn als daar wat betere ontvangst was.
Nu moet je op lelystad richten,de nederlandse zender zouden wat beter kunnen,zitten ongeveer op 60% ontvangst en een kwaliteit van ongeveer 80%, de RTL zenders hebben duidelijk een minder beeld.
Gerrit
Ik heb sinds kort weer TV na 3 TV loze jaren.
Ik heb nu een proef op digitenne,en deze is niet helemaal optimaal te ontvangen,de kabel is hier trouwens ook niet echt goed.
En ik lees over het uitrollen van digitenne door nederland waar kan ik daar wat meer over vinden,ik woon op de noord veluwe en het zou mooi zijn als daar wat betere ontvangst was.
Nu moet je op lelystad richten,de nederlandse zender zouden wat beter kunnen,zitten ongeveer op 60% ontvangst en een kwaliteit van ongeveer 80%, de RTL zenders hebben duidelijk een minder beeld.
Gerrit
Anoniem: 228916
Ik kan het flashen van de firmware van de TF6000COK zeker aanraden, de Lip Synch is een stuk beter en het is ook fijn en een heel rijtje Duitse zenders te hebben.
Noord Veluwe... dat is wat vaag omschreven. Er zijn meer zenders in de buurt: Zwolle en Apeldoorn bijvoorbeeld. heb je die al geprobeerd?Anoniem: 243126 schreef op zondag 02 december 2007 @ 19:42:
[ Voor 5% gewijzigd door giant2000 op 03-12-2007 12:19 ]
2,00 m. + begane grond
Vierhouten,in de buurt van Nunspeet.giant2000 schreef op maandag 03 december 2007 @ 12:18:
[...]
Noord Veluwe... dat is wat vaag omschreven. Er zijn meer zenders in de buurt: Zwolle en Apeldoorn bijvoorbeeld. heb je die al geprobeerd?
Apeldoorn valt tegen,misschien te veel last van de bossen,terwijl de mast maar op 13,5 km staat
Maakt het ook uit of je voor een muur zit? de buitenantenne heeft vrije ruimte richting Zwolle en Lelystad,en staat 2,5 meter van het huis af,hij zou naar het huis toegedraaid moeten worden voor ontvangst van uit apeldoorn.
Richting Lelystad en Zwolle heb ik meer open ruimte voor mijn,ik heb de antenne richting zwolle gedraait en dat lijkt toch iets beter dan Lelystad,de afstand tot de mast in zwolle is 26,5km
Kennissen van mijn in Uddel op 11km van de mast in Apeldoorn hebben een perfecte ontvangst met de binnenantenne.
Een muur kan inderdaad nog al wat uitmaken Kooi van Faraday (er zit altijd wel iets van metaal in een muur). Apeldoorn op 13,5 km? Dat moet een 90+ worden! het proberen waard.Anoniem: 243126 schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:01:
[...]
Vierhouten,in de buurt van Nunspeet.
Apeldoorn valt tegen,misschien te veel last van de bossen,terwijl de mast maar op 13,5 km staat
Maakt het ook uit of je voor een muur zit? de buitenantenne heeft vrije ruimte richting Zwolle en Lelystad,en staat 2,5 meter van het huis af,hij zou naar het huis toegedraaid moeten worden voor ontvangst van uit apeldoorn.
Richting Lelystad en Zwolle heb ik meer open ruimte voor mijn,ik heb de antenne richting zwolle gedraait en dat lijkt toch iets beter dan Lelystad,de afstand tot de mast in zwolle is 26,5km
Kennissen van mijn in Uddel op 11km van de mast in Apeldoorn hebben een perfecte ontvangst met de binnenantenne.
[ Voor 3% gewijzigd door giant2000 op 03-12-2007 15:13 ]
2,00 m. + begane grond
Wat kan ik dan het beste doen? een hark antenne of proberen op het dak te komen met de antenne.giant2000 schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:12:
[...]
Een muur kan inderdaad nog al wat uitmaken Kooi van Faraday (er zit altijd wel iets van metaal in een muur). Apeldoorn op 13,5 km? Dat moet een 90+ worden! het proberen waard.
richting Zwolle is de ontvangst op kanaal 65 , 55-60 en een ontvangst kwaliteit van 75-85
Er is dan soms een stilstaand beeld.
Op Apeldoorn is het ongeveer 45 en een kwaliteit van rond de 70,het beeld staat vooral op RTL regelmatig stil ,op bouquet 1 staat het beeld soms stil.
In elk geval testen: zet de decoder op handmatig zoeken Apeldoorn kanaal 42 (laat staan zodat je de ontvangst uitslag kan zien) en neem de antenne mee naar buiten (je kan de antennekabel gewoon verlngen met een huis-tuin-en-keuken antenne snoer). Kijk waar je de beste onvangst hebt.Anoniem: 243126 schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:39:
[...]
Wat kan ik dan het beste doen? een hark antenne of proberen op het dak te komen met de antenne.
richting Zwolle is de ontvangst op kanaal 65 , 55-60 en een ontvangst kwaliteit van 75-85
Er is dan soms een stilstaand beeld.
Op Apeldoorn is het ongeveer 45 en een kwaliteit van rond de 70,het beeld staat vooral op RTL regelmatig stil ,op bouquet 1 staat het beeld soms stil.
Probeer ook eens een hogere plaats, 1e verdieping, of op zolder...
[ Voor 4% gewijzigd door giant2000 op 03-12-2007 16:04 ]
2,00 m. + begane grond
Ik heb hem al buiten staan op ongeveer 4 meter hoog,het is een funke buitenantenne.giant2000 schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:03:
[...]
In elk geval testen: zet de decoder op handmatig zoeken Apeldoorn kanaal 42 (laat staan zodat je de ontvangst uitslag kan zien) en neem de antenne mee naar buiten (je kan de antennekabel gewoon verlngen met een huis-tuin-en-keuken antenne snoer). Kijk waar je de beste onvangst hebt.
Probeer ook eens een hogere plaats, 1e verdieping, of op zolder...
Ik ben even aan de gang geweest met de binnen antenne aan een lange draad en die mee naar buiten genomen,kanaal 42 en 58 beiden apeldoorn zijn slecht of helemaal niet te ontvangen,er staat hier een C2000 mast op 2,5 km ,niet helemaal in de lijn naar Apeldoorn maar zover wijkt het ook niet af,zou die de ontvangst tegen kunnen houden?
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 243126 op 03-12-2007 19:08 ]
De C2000 mast kan zeker storing geven. De mast van Apeldoorn staat vlak bij Apenheul.Anoniem: 243126 schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:47:
[...]
Ik heb hem al buiten staan op ongeveer 4 meter hoog,het is een funke buitenantenne.
Ik ben even aan de gang geweest met de binnen antenne aan een lange draad en die mee naar buiten genomen,kanaal 42 en 58 beiden apeldoorn zijn slecht of helemaal niet te ontvangen,er staat hier een C2000 mast op 2,5 km ,niet helemaal in de lijn naar Apeldoorn maar zover wijkt het ook niet af,zou die de ontvangst tegen kunnen houden?
Ontvangst van Apeldoorn is hier in Wezep ook slecht 40%, komt ook dat de Wezeperberg er voor ligt. Ook de bossen slurpen signaal weg. Probeer zo hoog mogelijk te komen met je antenne, desnoods in een top van een boom en vastzetten met tai rips.
drh
Als je in Wezep zit moet je Zwolle toch heel goed kunnen pakkendrh schreef op maandag 03 december 2007 @ 19:38:
[...]
De C2000 mast kan zeker storing geven. De mast van Apeldoorn staat vlak bij Apenheul.
Ontvangst van Apeldoorn is hier in Wezep ook slecht 40%, komt ook dat de Wezeperberg er voor ligt. Ook de bossen slurpen signaal weg. Probeer zo hoog mogelijk te komen met je antenne, desnoods in een top van een boom en vastzetten met tai rips.
Ik zal eens kijken of ik hem op het dak kan zetten.van 4 naar 8 meter moet wel wat schelen,maar ik weet nu nog steeds niet of ik met een buitenantenne of een hark antenne moet werken,zou je met een hark niet veel beter kunnen ontvangen?
Zeker, Zwolle heb ik hier bijna 90 tot 98% met de antenne op zolder. ( wij hadden het over Apeldoorn!)Anoniem: 243126 schreef op maandag 03 december 2007 @ 19:51:
[...]
Als je in Wezep zit moet je Zwolle toch heel goed kunnen pakken
Ik zal eens kijken of ik hem op het dak kan zetten.van 4 naar 8 meter moet wel wat schelen,maar ik weet nu nog steeds niet of ik met een buitenantenne of een hark antenne moet werken,zou je met een hark niet veel beter kunnen ontvangen?
Je zou een Hark (Yagi antenne) kunnen proberen, heb er zelf geen ervaring mee op Digitenne.
Sommigen werken hiermee en ontvangen de Duitse zenders nog goed. Wel verticaal polariseren.
drh
Zonder Yagi hier geen blokvrij beeld op bouquet 3 en 4. Maar zelfs met Yagi staat het om de paar minuten wel even stil, helaas.
Ik heb met bouquet 1,3 en 4 niet zo heel veel moeite,2 is veruit het minste,soms een half uur goed beeld en dan weer achter elkaar stilstaand beeld,ik ben al aan het kijken of hiet iets stoort.W3ird_N3rd schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:32:
Zonder Yagi hier geen blokvrij beeld op bouquet 3 en 4. Maar zelfs met Yagi staat het om de paar minuten wel even stil, helaas.
Ik wil van de week even zo,n yagi laten komen,kijken of het dan beter gaat.
Je bedoelt zo'nW3ird_N3rd schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:32:

Ik heb ook wel eens overwogen om zo'n hark te nemen, hoeveel beter zijn deze antenne's als de standaard KPN antenne, zijn deze antenne's bijvoorbeeld minder gevoelig voor "brommerblokken" en zou je er evt. Duitsers mee kunnen ontvangen (ik woon 80 km van Lingen, daar konden we destijds, zij het met lichte sneeuw, prima analoge Duitse tv van ontvangen, of 114 km van Aurich)?
2,00 m. + begane grond
Eigenlijk niet, dat is een Logpergiant2000 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:07:
[...]
Je bedoelt zo'n [afbeelding] antenne?
Ik heb ook wel eens overwogen om zo'n hark te nemen, hoeveel beter zijn deze antenne's als de standaard KPN antenne, zijn deze antenne's bijvoorbeeld minder gevoelig voor "brommerblokken" en zou je er evt. Duitsers mee kunnen ontvangen (ik woon 80 km van Lingen, daar konden we destijds, zij het met lichte sneeuw, prima analoge Duitse tv van ontvangen, of 114 km van Aurich)?
Niet dat die niet goed zijn ofzo, maar tis geen Yagi
Of zo'n antenne helpt bij brommers weet ik niet zeker, die rijden hier niet zoveel door de straat.. Heb het nog nooit bewust meegemaakt dat ik een brommer hoorde en storing zag.
[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 04-12-2007 18:22 ]
Ik heb een dak antenne besteld,hopen dat het nu beter gaat.
Als ik meer weet zal ik het laten weten.
Ik hoor ook dat KPN belooft heeft dat er voor het einde van dit jaar een goede ontvangst zou zijn in vierhouten,weet iemand waar dat dan vandaan zou moeten komen?
Ik hoor ook dat KPN belooft heeft dat er voor het einde van dit jaar een goede ontvangst zou zijn in vierhouten,weet iemand waar dat dan vandaan zou moeten komen?
Kun je je beter afvragen waar die berichten vandaan komen? Je kunt deze website raadplegen omtrent de (eventueel aankomende) zendmasten, verder eigenlijk niets...Anoniem: 243126 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 19:04:
Ik heb een dak antenne besteld,hopen dat het nu beter gaat.
Ik heb hiet net mijn digitenne spul aangesloten en mis de kanalen van Bouquet 4. (veronica,rtl 8 ,één,ketnet,nickeloden,discovery en private spice. De rest wordt wel gevonden.
Is iets offline of ben ik de enige?
Ik woon in dordrecht
Is iets offline of ben ik de enige?
Ik woon in dordrecht
Is je ontvanger er te snel langs gegaan in Dordrecht moet je van alle kanten signaal hebben op kanaal 24 mast Sliedrecht of Waalhaven.A3_h schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 22:35:
Ik heb hiet net mijn digitenne spul aangesloten en mis de kanalen van Bouquet 4. (veronica,rtl 8 ,één,ketnet,nickeloden,discovery en private spice. De rest wordt wel gevonden.
Dus overnieuw zoeken niet auto maar handmatig alleen kanaal 24 dan voegt hij die toe.
Waar is de beloofde zender in oktober 2007 voor Den Helder gebleven? Met al die campings en vakantiehuisjes op Texel, lijkt me dat een hele verbetering.Bl44t44p schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 21:00:
[...]
Kun je je beter afvragen waar die berichten vandaan komen? Je kunt deze website raadplegen omtrent de (eventueel aankomende) zendmasten, verder eigenlijk niets...
En waar die van Heerenveen opdat ook Zuid-Friesland Omrop Fryslan kan ontvangen?stelling schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:09:
[...]
Waar is de beloofde zender in oktober 2007 voor Den Helder gebleven? Met al die campings en vakantiehuisjes op Texel, lijkt me dat een hele verbetering.
2,00 m. + begane grond
Ik heb van een KPN medewerker begrepen dat die mast in Den Helder er helemaal niet meer komt , omdat het signaal teveel zou storen op de apparatuur van de marine .stelling schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:09:
[...]
Waar is de beloofde zender in oktober 2007 voor Den Helder gebleven? Met al die campings en vakantiehuisjes op Texel, lijkt me dat een hele verbetering.
Het zal vast ergens genoemd zijn maar misschien kunnen de experts mij dit vertellen.. Ik heb een DVD-recorder en zit te denken over de aanschaf van Digitenne. Is het mogelijk om deze aan te sluiten. Tevens heb ik ook berichten gelezen dat je alleen de zender kunt opnemen waar je naar kijkt
.
Kan zijn dat deze informatie al genoemd is dan graag de link...
Thanks
Thanks
Je vraag is al vaker behandeld, maar dan toch nog maar een keer:Madone schreef op donderdag 06 december 2007 @ 08:55:
Het zal vast ergens genoemd zijn maar misschien kunnen de experts mij dit vertellen.. Ik heb een DVD-recorder en zit te denken over de aanschaf van Digitenne. Is het mogelijk om deze aan te sluiten. Tevens heb ik ook berichten gelezen dat je alleen de zender kunt opnemen waar je naar kijkt.
Thanks
Je kunt een video- cq. dvd/hdd recorder aansluiten op een single tuner, dan kan je alleen opnemen daar waar de tuner opstaat. Eerder was er ook een twin tuner, hiermee kon je wel een ander kanaal opnemen dan daar waar naar je keek. Helaas heeft de KPN deze een tijdje geleden uit de handel gehaald en vervanger door een twin tuner met ingebouwde HDD recorder. Ik heb zelf een twin tuner via marktplaats op de kop getikt, simpelweg omdat ik al een goede HDD recorder had. Misschien ook jouw oplossing.
Bij alle andere merken die twin tuners hebben in de gaten houden dat je een CONAX decoder nodig hebt voor als je het hele aanbod (RTL-en ed.) wilt kunnen ontvangen.
2,00 m. + begane grond
Het is mijn gezegd bij het aanmelden van digitenne.Bl44t44p schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 21:00:
[...]
Kun je je beter afvragen waar die berichten vandaan komen? Je kunt deze website raadplegen omtrent de (eventueel aankomende) zendmasten, verder eigenlijk niets...
Maar wat er komt wist de telefoniste mijn ook niet te vertellen,het zou uiterlijk 1e kw 2008 klaar zijn,vierhouten zou danook officieel dekking hebben.
Anoniem: 192470
gisteren hebben ze egwoon doodleuk psv niet uitgezonden....
was gelukkig wel op rtl7 maar ,ligt dit nu aan digitennen of aan film1/tele2, die alles nu regelen....
aangezien je via de kabel wel gewoon een film1/tele2 kanaal hebt...
en digitenne dit combineerd met at5...
en geen reacties over voetbal aub
gewoon of iemand anders zelfde probleem had...
was gelukkig wel op rtl7 maar ,ligt dit nu aan digitennen of aan film1/tele2, die alles nu regelen....
ze hebben de vrijdag rechten niet bij tele 2, dus dat is altijd hoor.Anoniem: 192470 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 17:25:
Wat is de vraag nu precies? Ik heb zelf geen AT5 meer op digitenne (gelukkig comedy central voor in de plaats gekomen).Anoniem: 192470 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 17:25:
Maar als het niet op de voetbalkanaal is hebben ze die rechten gewoon niet. Dacht dat rtl7 ook gewoon op digitenne zat?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Tele2 voetbal 1 (NIET het tweede kanaal!) haalt KPN waarschijnlijk van de satelliet (geen bron maar er is reden om dat aan te nemen). Er waren pas wat problemen met de codering, waardoor o.a. veel mensen geen Veronica meer konden zien, Tele2 liep ook niet helemaal goed. Zou toch wel heel erg zijn als KPN hierdoor getroffen is.Anoniem: 192470 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 17:25:

Ik heb een vraag over de programmagids, de EPG.
Ik wil gewoon dat ie op de zender blijft staan waar ik naar aan het kijken ben, en toch kunnen kijken wat andere netten uitzenden door gewoon in de gids te scrollen. Helaas gaat dit niet, omdat ie dan automatisch meeverhuisd naar de zender waarvan ik dus de programmering bekijk.
Is dit in te stellen dat dit niet gebeurd? Volgens mij niet he?
En toch is het me een paar minuten gelukt om gewoon de EPG te bekijekn, zonder dat ie overschakelde. Helaas waarschijnlijk een foutje, maar ik zou dit graag blijvend hebben
Ik wil gewoon dat ie op de zender blijft staan waar ik naar aan het kijken ben, en toch kunnen kijken wat andere netten uitzenden door gewoon in de gids te scrollen. Helaas gaat dit niet, omdat ie dan automatisch meeverhuisd naar de zender waarvan ik dus de programmering bekijk.
En toch is het me een paar minuten gelukt om gewoon de EPG te bekijekn, zonder dat ie overschakelde. Helaas waarschijnlijk een foutje, maar ik zou dit graag blijvend hebben

Voor zover ik het kan zien worden de EPG gegevens per bouquet meegezonden. Wanneer je van Ned1 naar bijv SBS6 gaat, moet er dus wel overgeschakeld worden om de EPG gegevens daarvan binnen te halen.
_██_
(ಠ_ృ)
Anoniem: 241568
Ik heb vrijdag wel PSV-Roda gezien op digitenne.Anoniem: 192470 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 17:25:
Dus het is gewoon uitgezonden.
ja op RTL 7, logischAnoniem: 241568 schreef op zondag 09 december 2007 @ 00:33:
[...]
Ik heb vrijdag wel PSV-Roda gezien op digitenne.
Dus het is gewoon uitgezonden.

Anoniem: 192470
tele 2 heeft ook de vrijdag rechten, heb al zo vaak op vrijdag gekeken, eredivisie is eredivisie .....
dan zend rtl7 en tele 2 gewoon hetzelfde uit...(kwa wedstrijd)
http://www.tele2.nl/tele2tv/voetbal/uitzendschema/#satelliet
alleen deelt tele2 het kanaal nu met at5 en tele2 2 met "oude shit/dit is het goedkoopste wat we konden krijgen"-kanaal
ze zouden wel aan het slapen zijn geweest en niet het at5 kanaal hebben omgeswitched...
en gelukkig was het ook op rtl7.
maar vind het wel ERG slordig,zeker voor paytv.
dan zend rtl7 en tele 2 gewoon hetzelfde uit...(kwa wedstrijd)
http://www.tele2.nl/tele2tv/voetbal/uitzendschema/#satelliet
alleen deelt tele2 het kanaal nu met at5 en tele2 2 met "oude shit/dit is het goedkoopste wat we konden krijgen"-kanaal
ze zouden wel aan het slapen zijn geweest en niet het at5 kanaal hebben omgeswitched...
en gelukkig was het ook op rtl7.
maar vind het wel ERG slordig,zeker voor paytv.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 192470 op 09-12-2007 05:52 ]
Ook binnen he tbouquet zelf schakelt ie over. Het moet anders kunnen, heb ik ervaren. Alleen was dat waarschijnlijk door een fout van de software?Atomsk schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 23:13:
Voor zover ik het kan zien worden de EPG gegevens per bouquet meegezonden. Wanneer je van Ned1 naar bijv SBS6 gaat, moet er dus wel overgeschakeld worden om de EPG gegevens daarvan binnen te halen.
Als je heel snel navigeert, verandert de decoder niet van zender in het voorbeeld-venster. Maar dan moet je erg snel zijn, wil je alles nog kunnen lezen.koektrommeltje schreef op zondag 09 december 2007 @ 12:54:
[...]
Ook binnen he tbouquet zelf schakelt ie over. Het moet anders kunnen, heb ik ervaren. Alleen was dat waarschijnlijk door een fout van de software?
Wanneer ik mijn Digitenne twin tuner (Samsung SMT-1100T) eerder uitzet dan mijn televisie (een behoorlijk oude maar perfect werkende Sony Trinitron analoog), komt er een keiharde pieptoon uit de boxen van de TV die alleen is op te lossen door de TV uit te zetten. Even voor de duidelijkheid: de pieptoon is zo hard dat hij nog minimaal een half uur doorklinkt in je hoofd: het is alsof je trommelvlies op springen staat.
Iemand enig idee hoe ik hier vanaf kom? Ligt het aan de tuner of aan de TV?
Wortelkanaal behandelingen zijn volgens mij niet zo prettig
Lijkt me toch een probleem van je TV. Hebben andere, via SCART aangesloten apparaten dat ook?Rhino schreef op zondag 09 december 2007 @ 14:53:
Wanneer ik mijn Digitenne twin tuner (Samsung SMT-1100T) eerder uitzet dan mijn televisie (een behoorlijk oude maar perfect werkende Sony Trinitron analoog), komt er een keiharde pieptoon uit de boxen van de TV die alleen is op te lossen door de TV uit te zetten. Even voor de duidelijkheid: de pieptoon is zo hard dat hij nog minimaal een half uur doorklinkt in je hoofd: het is alsof je trommelvlies op springen staat.
Ha, slimme truc. Als ik via m'n dvd-recorder kijk, krijg ik de piep niet. Wel merk ik dat ik enige tijd tv moet kijken via de tuner voordat de piep zich voordoet: de oorzaak zit daar dus wel degelijk, alleen is blijkbaar de tv erg gevoelig voor storing oid.Exorcist schreef op zondag 09 december 2007 @ 15:10:
[...]
Lijkt me toch een probleem van je TV. Hebben andere, via SCART aangesloten apparaten dat ook?
Wortelkanaal behandelingen zijn volgens mij niet zo prettig
Ik weet niet of je de spullen ervoor hebt liggen, maar als je een SCART>tulp blokje erop zet, en daarop sluit je je versterker oid aan, hoor je daarop de piep dan ook?
Anoniem: 237663
Weet iemand waarom je bij opzeggen van Digitenne de smartcards moet terugsturen naar KPN?
Ik heb destijds 2 setjes gekocht, bij de ene zat de smartcard erbij en bij de andere niet dus heb ik een losse smartcard erbij gekocht. Vind het toch een beetje raar dat ik nu die dingen moet terugsturen als ik er gewoon voor betaald heb. Ze kunnen toch gewoon die nummers uitschakelen voor ontvangst?
Ik heb destijds 2 setjes gekocht, bij de ene zat de smartcard erbij en bij de andere niet dus heb ik een losse smartcard erbij gekocht. Vind het toch een beetje raar dat ik nu die dingen moet terugsturen als ik er gewoon voor betaald heb. Ze kunnen toch gewoon die nummers uitschakelen voor ontvangst?
"Moet" dat?
Kan me wel verzinnen wat ze ermee willen.. Of ze willen dat jij hem gewoon niet meer in je bezit hebt, omdat zo'n smartcard onder een elektronenmicroscoop een hulpmiddel kan zijn om de codering te kraken. Of ze willen hem schoonmaken en opnieuw programmeren voor hergebruik. Die kaart op zich kost geen drol, maar misschien is het qua licenties goedkoper voor ze.
Maar als je gewoon een kooptuner hebt zou ik de smartcard niet terugsturen. En diegene die je zelf gekocht hebt al helemaal niet.
Als je een huurtuner hebt/had zou ik hem dan weer wel terugsturen, als de smartcard bij de huurtuner hoorde.
Maar spul wat je gekocht hebt: niemand vertelde je vóór de aankoop dat het niet jouw eigendom zou worden. De prijs van de smartcard was ook een prijs die als redelijk gezien kan worden voor dat product waardoor je er vanuit mag gaan dat het jouw eigendom zal worden. (kijk, bij een fiets van 5 euro is dat dus niet het geval, snap je.) Ofwel het is gewoon jouw eigendom, en als je die smartcards om welke reden dan ook wilt houden dan sta je wettelijk volledig in je recht.
@home (kabel) heeft hier op de smartcard zelfs de tekst gezet "Deze smart card is eigendom van @Home". Die tekst mogen ze erop zetten, onder de noemer vrijheid van meningsuiting enzo. Maar ze hoeven niet te proberen hem terug te vragen. Die kaart is mijn eigendom en als ze het daar niet mee eens zijn is dat hun probleem. Die ga ik dus ook nooit terugsturen.
Makkelijkste wat je kan doen (op negeren na, dat is het allermakkelijkste): zeg dat de kaart kwijt of gestolen is. Ze mogen je er geen rekening voor sturen, het is tenslotte jouw eigendom.
[edit]
Oeps!
Vergeten: ik ben wat belangrijks vergeten. Je bent een overeenkomst met KPN aangegaan (het abonnement). Als in de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan als je je handtekening hebt gezet staat dat je de smartcard overdraagt aan KPN, dan moet je hem zeker wel teruggeven als ze daarom vragen! Ik heb de voorwaarden niet gelezen, dus ik weet niet of iets dergelijks erin staat. Als je een smartcard hebt gekocht, maar géén handtekening hebt gezet (en dus geen abonnement bent aangegaan), dan kan/mag KPN hem niet terugvragen.
Kan me wel verzinnen wat ze ermee willen.. Of ze willen dat jij hem gewoon niet meer in je bezit hebt, omdat zo'n smartcard onder een elektronenmicroscoop een hulpmiddel kan zijn om de codering te kraken. Of ze willen hem schoonmaken en opnieuw programmeren voor hergebruik. Die kaart op zich kost geen drol, maar misschien is het qua licenties goedkoper voor ze.
Maar als je gewoon een kooptuner hebt zou ik de smartcard niet terugsturen. En diegene die je zelf gekocht hebt al helemaal niet.
Als je een huurtuner hebt/had zou ik hem dan weer wel terugsturen, als de smartcard bij de huurtuner hoorde.
Maar spul wat je gekocht hebt: niemand vertelde je vóór de aankoop dat het niet jouw eigendom zou worden. De prijs van de smartcard was ook een prijs die als redelijk gezien kan worden voor dat product waardoor je er vanuit mag gaan dat het jouw eigendom zal worden. (kijk, bij een fiets van 5 euro is dat dus niet het geval, snap je.) Ofwel het is gewoon jouw eigendom, en als je die smartcards om welke reden dan ook wilt houden dan sta je wettelijk volledig in je recht.
@home (kabel) heeft hier op de smartcard zelfs de tekst gezet "Deze smart card is eigendom van @Home". Die tekst mogen ze erop zetten, onder de noemer vrijheid van meningsuiting enzo. Maar ze hoeven niet te proberen hem terug te vragen. Die kaart is mijn eigendom en als ze het daar niet mee eens zijn is dat hun probleem. Die ga ik dus ook nooit terugsturen.
Makkelijkste wat je kan doen (op negeren na, dat is het allermakkelijkste): zeg dat de kaart kwijt of gestolen is. Ze mogen je er geen rekening voor sturen, het is tenslotte jouw eigendom.
[edit]
Oeps!
Vergeten: ik ben wat belangrijks vergeten. Je bent een overeenkomst met KPN aangegaan (het abonnement). Als in de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan als je je handtekening hebt gezet staat dat je de smartcard overdraagt aan KPN, dan moet je hem zeker wel teruggeven als ze daarom vragen! Ik heb de voorwaarden niet gelezen, dus ik weet niet of iets dergelijks erin staat. Als je een smartcard hebt gekocht, maar géén handtekening hebt gezet (en dus geen abonnement bent aangegaan), dan kan/mag KPN hem niet terugvragen.
[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 10-12-2007 19:16 ]
Anoniem: 244542
Ik heb al het één en ander hier geleerd, bedankt iedereen alvast daarvoor. Soms een beetje boven mijn technische pet, maar niettemin erg leerzaam.
Ik heb nog wel wat vraagjes. Ik zit nu in mijn maand proefperiode en zie dat ik er qua beeldkwaliteit t.o.v. de kabel behoorlijk op vooruit ben gegaan, maar qua teletekst- en algemene gebruiksvriendelijkheid er op achter uit ben gegaan.
Vooral met de afstandbediening van de Topfield TF6000COK heb ik een probleem, het lijkt onmogelijk te zijn om deze te programmeren in mijn programmeerbare universele afstandsbediening.
De teletekstmogelijkheden zijn ook een stuk minder dan via de kabel, zoals via de gekleurde knoppen naar belangrijke pagina's springen, of 1 pagina vooruit te gaan, of pagina nummers selecteren dmv de pijltjes toetsen. Waarom is dat eigenlijk?
Ook zag ik altijd op mijn radio de zendernaam staan, radio 1, radio 2, etc. Nu zie je alleen maar het nummer staan waarop de zender staat geprogrammeerd.
Ten slotte zie ik soms bij het overgaan van programma naar reclame blok bijvoorbeeld dat het beeld heel eventjes blokkerig wordt. Wat is daar de oorzaak van?
En wat betreft die lip-sync, ik vind dat niet storend, zeker als ik weet dat dat over een tijdje over is.
Hebben jullie nog wijze woorden, tips, of wat dan ook over bovenstaande minpunten t.o.v. de kabel?
Bedankt alvast,
Sander.
Ik heb nog wel wat vraagjes. Ik zit nu in mijn maand proefperiode en zie dat ik er qua beeldkwaliteit t.o.v. de kabel behoorlijk op vooruit ben gegaan, maar qua teletekst- en algemene gebruiksvriendelijkheid er op achter uit ben gegaan.
Vooral met de afstandbediening van de Topfield TF6000COK heb ik een probleem, het lijkt onmogelijk te zijn om deze te programmeren in mijn programmeerbare universele afstandsbediening.
De teletekstmogelijkheden zijn ook een stuk minder dan via de kabel, zoals via de gekleurde knoppen naar belangrijke pagina's springen, of 1 pagina vooruit te gaan, of pagina nummers selecteren dmv de pijltjes toetsen. Waarom is dat eigenlijk?
Ook zag ik altijd op mijn radio de zendernaam staan, radio 1, radio 2, etc. Nu zie je alleen maar het nummer staan waarop de zender staat geprogrammeerd.
Ten slotte zie ik soms bij het overgaan van programma naar reclame blok bijvoorbeeld dat het beeld heel eventjes blokkerig wordt. Wat is daar de oorzaak van?
En wat betreft die lip-sync, ik vind dat niet storend, zeker als ik weet dat dat over een tijdje over is.
Hebben jullie nog wijze woorden, tips, of wat dan ook over bovenstaande minpunten t.o.v. de kabel?
Bedankt alvast,
Sander.
Anoniem: 241568
[
Ook wordt er soms een eigen RDS signaal aan toe gevoegd ipv het orginele.
Van het radiosignaal wordt bij DVB-T via de setopbox alleen het linker en rechterkanaal (audio) doorgegeven; daar heb je dus geen RDS. Dat kan ook niet anders, want dan zouden die signalen opnieuw gemoduleerd en via de antenne ingang aangeboden moeten worden.
Wel heeft het DVB-T signaal zelf wel de info mbt. de zendernaam enz.
Maar dat wordt meestal alleen op het TV-scherm getoond.
Via de kabel wordt meestal het bijbehorende RDS signaal van de zender doorgegeven.[b][message=29234207,noline]
Bedankt alvast,
Sander.
Ook wordt er soms een eigen RDS signaal aan toe gevoegd ipv het orginele.
Van het radiosignaal wordt bij DVB-T via de setopbox alleen het linker en rechterkanaal (audio) doorgegeven; daar heb je dus geen RDS. Dat kan ook niet anders, want dan zouden die signalen opnieuw gemoduleerd en via de antenne ingang aangeboden moeten worden.
Wel heeft het DVB-T signaal zelf wel de info mbt. de zendernaam enz.
Maar dat wordt meestal alleen op het TV-scherm getoond.
Wie weet kan iemand mij hier verder helpen.
Blijkbaar is voor mij een binnen antenne niet "sterk" genoeg. Vooral bij het kijken naar Discovery Channel heb ik last van af en toe stilstaandbeeld en de bekende blokken in beeld.
Nu heb ik zitten kijken naar een buiten antenne. Maar ondertussen zie ik door de bomen het bos niet meer. Op de meeste websites staat de "gain" er netjes bij in DB's.
Nu is mijn vraag wat is de versterking van de KPN binnen antenne?
En welke antenne is nu het "beste"?
Ik kwam ook zo her en der de Yagi antenne tegen. Na een korte blik op de gebruikte frequenties van digitenne vroeg ik me het volgende af: Zou het helpen als je een "signaal versterker" er tussen zou zetten?
Waarschijnlijk denk ik te simpel of zie ik iets over het hoofd.
Blijkbaar is voor mij een binnen antenne niet "sterk" genoeg. Vooral bij het kijken naar Discovery Channel heb ik last van af en toe stilstaandbeeld en de bekende blokken in beeld.
Nu heb ik zitten kijken naar een buiten antenne. Maar ondertussen zie ik door de bomen het bos niet meer. Op de meeste websites staat de "gain" er netjes bij in DB's.
Nu is mijn vraag wat is de versterking van de KPN binnen antenne?
En welke antenne is nu het "beste"?
Ik kwam ook zo her en der de Yagi antenne tegen. Na een korte blik op de gebruikte frequenties van digitenne vroeg ik me het volgende af: Zou het helpen als je een "signaal versterker" er tussen zou zetten?
Waarschijnlijk denk ik te simpel of zie ik iets over het hoofd.
Teletekst is gewoon gelijk, alleen je kijkt nu blijkbaar via de Topfield. Als je de TT-decoder in je TV weer gebruikt heb je al die extra mogelijkheden terug, doe ik zelf omdat mijn TV sneller is (meer geheugen?).Anoniem: 244542 schreef op maandag 10 december 2007 @ 10:17:
Mijn universele afstandsbediening (logitech) heeft geen problemen met deze Topfield, die stond al in hun database.
Over mijn vorige post: ik ben wat belangrijks vergeten. Je bent een overeenkomst met KPN aangegaan (het abonnement). Als in de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan als je je handtekening hebt gezet staat dat je de smartcard overdraagt aan KPN, dan moet je hem zeker wel teruggeven als ze daarom vragen! Ik heb de voorwaarden niet gelezen, dus ik weet niet of iets dergelijks erin staat. Als je een smartcard hebt gekocht, maar géén handtekening hebt gezet (en dus geen abonnement bent aangegaan), dan kan/mag KPN hem niet terugvragen.
@TheNiker: een Yagi is één van de beste antennes ja (samen met een logper en paneel antenne). Hoe groter hoe beter
. Maar vergeet niet dat de positionering van de antenne ook extreem belangrijk is. In een dichtbebouwde stad zal een Yagi van 2 meter op de grond nooit beter presteren van een sprietje van 10cm dat boven de schoorsteen uitsteekt. Algemene regel: hoe hoger hoe beter, en plaats je antenne aan een kant van het huis die uitzicht heeft op de zender zodat de antenne niet "door" het hele huis hoeft te "kijken".
@TheNiker: een Yagi is één van de beste antennes ja (samen met een logper en paneel antenne). Hoe groter hoe beter
[ Voor 23% gewijzigd door Mentalist op 10-12-2007 19:23 ]
Hmm, dus een kwestie van uitproberen.
Nu is het dus de vraag welke zendmast ik te pakken heb.
Arnhem is hemelsbreed 18km en Apeldoorn is 15km
En volgens:
Heeft Arnhem een 40KW zendmast Apeldoorn heeft 20KW
En voor zover ik kan zien zenden ze alle bouquetten op hetzelfde kanaal uit.
Nu is het dus de vraag welke zendmast ik te pakken heb.
Arnhem is hemelsbreed 18km en Apeldoorn is 15km
En volgens:
Heeft Arnhem een 40KW zendmast Apeldoorn heeft 20KW
En voor zover ik kan zien zenden ze alle bouquetten op hetzelfde kanaal uit.
[ Voor 41% gewijzigd door TheNiker op 10-12-2007 22:35 ]
Hoe is je positie ten opzichte van de zenders? Ze zijn allebei directioneel (en waarop ze zijn gericht weet ik niet).
Als het zo is dat b.v. Apeldoorn op de linkerkant van de antenne binnenkomt en Arnhem op de rechterkant, dan kan je proberen wat aluminumfolie (verpakkingspapier van een reep Aldi-chocolade kan handig zijn omdat één kant papier is waardoor het minder makkelijk scheurt) op de zijkant van de antenne te plakken. Aan die kant komen dan geen signalen meer binnen, dit is zo ongeveer de lompste versie van een directionele antenne die je kan maken. Bij signalen van twee zenders kan de kwaliteit namelijk teruglopen, als je er één uit kan filteren met aluminiumfolie kan dat de ontvangst verbeteren.
Als het zo is dat b.v. Apeldoorn op de linkerkant van de antenne binnenkomt en Arnhem op de rechterkant, dan kan je proberen wat aluminumfolie (verpakkingspapier van een reep Aldi-chocolade kan handig zijn omdat één kant papier is waardoor het minder makkelijk scheurt) op de zijkant van de antenne te plakken. Aan die kant komen dan geen signalen meer binnen, dit is zo ongeveer de lompste versie van een directionele antenne die je kan maken. Bij signalen van twee zenders kan de kwaliteit namelijk teruglopen, als je er één uit kan filteren met aluminiumfolie kan dat de ontvangst verbeteren.
Anoniem: 244693
Het is bij zenders op één frequentie juist de bedoeling dat ze elkaar versterken. Dit heet SFN (Single Frequency Network) en is in de digitale wereld heel gebruikelijk. Alle bitjes worden op alle zenders gesynchroniseerd uitgezonden, zodat het niet uitmaakt of je zender A of zender B ontvangt. Hierdoor kan je aan de ene kant van het huis zender A ontvangen en aan de andere kant van het huis zender B. Als je allebei de zenders ontvangt dan versterken ze elkaar. Ze storen elkaar niet, omdat ze op elk moment exact hetzelfde uitzenden. Het afschermen van één van de zenders heeft dus geen verbetering maar een verslechtering van het signaal tot gevolg.W3ird_N3rd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 01:16:
Hoe is je positie ten opzichte van de zenders? Ze zijn allebei directioneel (en waarop ze zijn gericht weet ik niet).
Heb je daar een bron voor?
Ik dacht het eerst ook (ik heb het ook vast wel eens ergens gepost, ik wist niet beter, sorry), maar de ervaring leert anders en iemand op sat4all vertelde ook nog nooit een versterking daardoor te hebben gezien.
Ik dacht het eerst ook (ik heb het ook vast wel eens ergens gepost, ik wist niet beter, sorry), maar de ervaring leert anders en iemand op sat4all vertelde ook nog nooit een versterking daardoor te hebben gezien.
[ Voor 50% gewijzigd door Mentalist op 11-12-2007 12:32 ]
Anoniem: 66878
Heb een Topfield Digitenne PVR. Als ik een opname aan het kijken ben en hij gaat een ander programma opnemen dan krijg ik de melding dat de opname aangepast wordt. En dan stopt het programma waar ik naar aan het kijken was. Dan moet ik dat programma weer opzoeken en terugzoeken waar ik was en kan ik verder kijken. Ik heb het idee dat ie het niet altijd doet.
Iemand tips?
Iemand tips?
Je kan ook ook een FM antenne op je receiver/tuner aansluiten, dan ontvang je de zenders analoog (net als een autoradio) en heb je wel de RDS informatie. Ten slotte is het ook zonde als je die apparaten niet meer zou gebruiken. In de tv gids staan de frequenties nog wel ergens.Anoniem: 244542 schreef op maandag 10 december 2007 @ 10:17:
2,00 m. + begane grond
Inderdaad, dat zou een stuk vriendelijker in het gebruik zijn. En dat de EPG het ook altijd doet, want dat is ook een reden dat ik vrijwel altijd de gids pak.koektrommeltje schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 23:05:
Ik heb een vraag over de programmagids, de EPG.
2,00 m. + begane grond
Herkenbaar, meestal (altijd?) wordt er dan wel een bookmark geplaatst waar je zo naar toe kunt springen met 1 van die gekleurde toetsen onderaan de afstandsbediening.Anoniem: 66878 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:33:
Heb een Topfield Digitenne PVR. Als ik een opname aan het kijken ben en hij gaat een ander programma opnemen dan krijg ik de melding dat de opname aangepast wordt. En dan stopt het programma waar ik naar aan het kijken was. Dan moet ik dat programma weer opzoeken en terugzoeken waar ik was en kan ik verder kijken. Ik heb het idee dat ie het niet altijd doet.
Iemand tips?
Volgens mij gebeurt het als er 2 opnamen aan het lopen zijn.
This footer is intentionally left blank
iemand al een alternatief gezien voor de anysee E30? Met andere woorden...een dvb-t ontvanger voor de pc MET conax decoder zodat het KPN kaartje gebruikt kan worden?
Anoniem: 200017
Nou hij doet dat soms. Was het maar altijd.ajhaverkamp schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:25:
[...]
Herkenbaar, meestal (altijd?) wordt er dan wel een bookmark geplaatst waar je zo naar toe kunt springen met 1 van die gekleurde toetsen onderaan de afstandsbediening.
Volgens mij gebeurt het als er 2 opnamen aan het lopen zijn.
Anoniem: 210209
Hey Robbie heb jij een linkje voor mij waar dat verhaal staat?Anoniem: 244693 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:03:
[...]
Het is bij zenders op één frequentie juist de bedoeling dat ze elkaar versterken. Dit heet SFN (Single Frequency Network) en is in de digitale wereld heel gebruikelijk. Alle bitjes worden op alle zenders gesynchroniseerd uitgezonden, zodat het niet uitmaakt of je zender A of zender B ontvangt. Hierdoor kan je aan de ene kant van het huis zender A ontvangen en aan de andere kant van het huis zender B. Als je allebei de zenders ontvangt dan versterken ze elkaar. Ze storen elkaar niet, omdat ze op elk moment exact hetzelfde uitzenden. Het afschermen van één van de zenders heeft dus geen verbetering maar een verslechtering van het signaal tot gevolg.
Het ontvangen van 2 zenders geeft namelijk altijd een verslechtering van het signaal, Je kunt dat goed zien aan de kwaliteits aanwijzing die terug loopt.
Ik heb een Technotrend T-1500 met CI uitbreiding en Conax 4.00 CAM.xon schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:44:
iemand al een alternatief gezien voor de anysee E30? Met andere woorden...een dvb-t ontvanger voor de pc MET conax decoder zodat het KPN kaartje gebruikt kan worden?
Dat is niet waar: de modulatiemethode compenseert.Anoniem: 210209 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 07:40:
[...]
Hey Robbie heb jij een linkje voor mij waar dat verhaal staat?
Het ontvangen van 2 zenders geeft namelijk altijd een verslechtering van het signaal, Je kunt dat goed zien aan de kwaliteits aanwijzing die terug loopt.
Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Single-frequency_network
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Dit topic is gesloten.