Leef lekker in het nu, er is niks anders
Ik zag laatst na aflevering van Westenwind, om naar de volgende aflevering te gaan druk op de rode knop, maar dit werkt niet hier, bij iemand anders wel ?
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Antenne heeft 80-90% bereik, dicht schommelt nogal.
Ja als iedereen het automatisch doet waarom zou je het niet handmatig doen!!GBI schreef op maandag 19 november 2007 @ 08:26:
Ik doe zender modus "handmatig" kies zender 65 zwolle, ga zoeken naar zenders en vind allee rtl4568, veronica en sbs6. Verder helemaal niets. Nafijn, ik die zender bekijken krijg ik op ned 1,2,3 geen signaal, op de rest van de zenders geen kaart aanwezig. Heb het pakket bij primafoon gekocht dus ik zou hem niet hoeven te activeren. Toch maar even die card geactiveerd en heb nu nog geen beeld.
Maar dan moet je wel kanaal 22+23+47+65 doen.
Op die vier kanalen zit je pakket op in Zwolle zie hier.
http://home.planet.nl/~pl...dvbt/digitenne-kpntv.html
En kijk dat je de antenne zo zet dat je signaal hebt op alle vier de kanalen.
Iemand dat al eens uitgeprobeerd? Weet wel dat tele2 ook de samsung singletuner heeft, maar weet niet wat het verschil is met de kpn-variant. Als er al een verschil is...koektrommeltje schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 20:20:
Ik ga een van mn recorders verkopen, en krijg nu de vraag van iemand of in de Samsung pvr ook tele2 kaartjes passen van digitenne.
Iemand een idee of dit het geval is? Zou lullig zijn als iemand van tele2 geen pvr zou kunnen kopen omdat ze daarvoor gelocked zijn.
De echte tweakertGBI schreef op maandag 19 november 2007 @ 08:26:
zaterdag digitenne aangeschaft. Vandaag geinstalleerd en van die 10min klopt niets. Ik doe zender modus "handmatig" kies zender 65 zwolle, ga zoeken naar zenders en vind allee rtl4568, veronica en sbs6. Verder helemaal niets. Nafijn, ik die zender bekijken krijg ik op ned 1,2,3 geen signaal, op de rest van de zenders geen kaart aanwezig. Heb het pakket bij primafoon gekocht dus ik zou hem niet hoeven te activeren. Toch maar even die card geactiveerd en heb nu nog geen beeld.
Geeft niets hoor, heb ik ook gedaan en daardoor ook nogal wat foutjes gemaakt.
Gewoon die bende neerzetten en automatisch laten zoeken.
Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda
Alleen is mijn tv 16:9 en het output signaal van disco chan is 4:3. Al verander op de tuner, maar dit mocht nog niets opleveren. Straks maar weer verder kloten.
Helaas is DC niet, zoals alle Nederlandse zenders in 16:9 anamorphic, maar in 4:3. Kijk maar eens naar het logo of de ondertiteling, die zitten deels in het zwarte gedeelte. Geld ook voor TMF, MTV, BBC Prime, etc. Lullig, want nu heb je dus zwarte balken rondom. Kijk je heel veel naar DC dan zou ik de decoder op 4:3 en de tv op autowide of zoom instellen.GBI schreef op maandag 19 november 2007 @ 10:29:
Alleen is mijn tv 16:9 en het output signaal van disco chan is 4:3. Al verander op de tuner, maar dit mocht nog niets opleveren. Straks maar weer verder kloten.
2,00 m. + begane grond
Anoniem: 129750
hier ook niet (leiden)brewer schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 01:21:
Iemand momenteel beeld? ik niet in ieder geval, zenders zoeken helpt ook niet "regio Zwolle"
Anoniem: 180665
Hier ook geen beeld. Denk dat in heel Nederland geen beeld is. Zelfs Ned 1,2,3 doen het niet!brewer schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 01:21:
Iemand momenteel beeld? ik niet in ieder geval, zenders zoeken helpt ook niet "regio Zwolle"
Hmm ik zit net al mijn kabel/instellingen na te gaan, toen bedacht ik om eerst eens de forums te lezen.brewer schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 01:21:
Zal wel groot onderhoud, of een grote storing zijn
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -
Rotterdam kanaal 21 (publieke bouquet): wel signaal, geen beeld.
Breda kanaal 30 (publiek), geen signaal.
Ontvanger doet het nog wel, want kanaal 59 uit Antwerpen/Schoten geeft nog gewoon beeld
http://www.sat4all.com/fo....php?Cat=0&Number=1463618
[ Voor 13% gewijzigd door Mentalist op 20-11-2007 02:33 ]
1337
Ik las ds in dat draadje dat ze van QAM64 naar QAM16 gaan, dan wordt het minder gevoelig voor storingen of niet? Maar de bandbreedte wordt ook lager? Dus hogere compressie?W3ird_N3rd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 01:50:
Goes: bouquet 1 t/m 4 plat. Geen signaal, niks.
Rotterdam kanaal 21 (publieke bouquet): wel signaal, geen beeld.
Breda kanaal 30 (publiek), geen signaal.
Ontvanger doet het nog wel, want kanaal 59 uit Antwerpen/Schoten geeft nog gewoon beeld.
http://www.sat4all.com/fo....php?Cat=0&Number=1463618
Zou het netto beter of slechter zijn?
[ Voor 3% gewijzigd door mace op 20-11-2007 09:00 ]
Ik heb me aangemeld voor een maandje gratis digitenne en krijg nu een mail dat ik bij ontvangst het contract op moet sturen met legitimatie. Maar ik neem aan dat ik dat niet hoef te doen als ik het voor het eind van de maand terug stuur?
[ Voor 92% gewijzigd door Tasminos op 20-11-2007 22:53 ]
Ik denk het eigenlijk wel. Destijds moest ik me ook legitimeren in de Primafoonwinkel toen ik daar Digitenne kocht, ook met de eerste maand gratis. Kennelijk zijn ze ervan overtuigd dat het product zo goed is dat je er na een maand toch niet meer vanaf wilt.j_bos schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 12:00:
www.testkijkersgezocht.nl. Ik heb me aangemeld voor een maandje gratis digitenne en krijg nu een mail dat ik bij ontvangst het contract op moet sturen met legitimatie. Maar ik neem aan dat ik dat niet hoef te doen als ik het voor het eind van de maand terug stuur?
Anoniem: 81330
Zit je heerlijk poker te kijken....."zwart". Zucht....dan maar slapen.brewer schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 01:30:
Zal wel een update zijn ofzo, staat wel iets op Digitenne.nl staat wel iets gepland voor woensdag. nou ja laat genoeg om te gaan slapen
Mijn broer gaatt binnenkort verhuizen en wilt graag op de goedkoopste manier (Nederlander
Digitenne is bij mijn weten het goedkoopst hierin (tov Casema)
Maar bij Digitenne via KPN kan ik het registreren maar via Tele2 is het ineens niet mogelijk.
Is hier een verschil tussen? En wat kan hij het beste nemen?
Thanks!
Waar lees jij dat?MaCe1337 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 08:59:
[...]
Ik las ds in dat draadje dat ze van QAM64 naar QAM16 gaan, dan wordt het minder gevoelig voor storingen of niet? Maar de bandbreedte wordt ook lager? Dus hogere compressie?
Zou het netto beter of slechter zijn?
De verschillen: bij KPN is de eerste tuner gratis, bij Tele2 kost deze €49.95. Aansluitkosten bij Tele2 zijn €29.95 tegenover €14.95 bij KPN, en bovendien geldt die actie van gratis Tele2 Eredivisiekanalen bij Tele2 voor €9.95 ('kaal' abonnement bij KPN is €6.95) alleen voor de wedstrijden van het huidige seizoen. Een pakket van KPN is 30 dagen op proef, eerste maand is gratis, en je kunt het meteen meenemen bij Primafoon (en eventueel daar ook terugbrengen). Bij Tele2 moet het, voor zover ik weet, besteld wordenDaros schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:05:
Goedeavond, heb een beetje gezocht op internet voor Digitenne en gewoon Kabel TV.
Mijn broer gaatt binnenkort verhuizen en wilt graag op de goedkoopste manier (Nederlander) Voetbal kanalen bekijken.
Digitenne is bij mijn weten het goedkoopst hierin (tov Casema)
Maar bij Digitenne via KPN kan ik het registreren maar via Tele2 is het ineens niet mogelijk.
Is hier een verschil tussen? En wat kan hij het beste nemen?
Thanks!
Helemaal niet.

Nou, de kooptuners schijnen niet gelockt te zijn, maar de huurtuners zijn wel gelockt, dit weet ik uit ervaring.Diamond AT schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:48:
Ik ben net bij primafoon geweest. Ik heb zo'n kastje voor digitenne meegekregen voor 89 euro. Ik krijg dit bedrag terug op mijn rekening. Ik kon ook een leen apparaat meekrijgen voor niks. Deze blijft dan eigendom van KPN. Is er verschil tussen deze 2 kastjes????
En kerel, je bent Tweaker, niet zo'n jip en janneke taal
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Ik zal wel weer iets vreemds gerookt hebben die dag.Sorcerer8472 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:08:
Van QAM64 naar QAM16? Dan heb je een paar dB minder signaal nodig, terwijl je véél minder data kwijt kunt... Lijkt me stug dat ze dit gaan doen?
Zonder twijfelMaCe1337 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:24:
[...]
Ik zal wel weer iets vreemds gerookt hebben die dag.
http://en.wikipedia.org/w...on_of_a_DVB-T_transmitter
Circa 50% verlaging van de bitrate zie ik een stukje lager.W3ird_N3rd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 12:04:
[...]
Zonder twijfel. Desondanks is een overgang van 64QAM naar 16QAM niet geheel ondenkbaar.
http://en.wikipedia.org/w...on_of_a_DVB-T_transmitter
Sorcerer8472 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 12:12:
[...]
Circa 50% verlaging van de bitrate zie ik een stukje lager.
Ik doelde op de tabel.
Ja, grafiekje onderaan dat deel in de link die je plakte, waarbij haalbare bitrates bij de verschillende modulaties worden weergegeven..?
Grafiek? Nu ben ik echt blind aan het worden.Sorcerer8472 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 17:04:
[...]
Ja, grafiekje onderaan dat deel in de link die je plakte, waarbij haalbare bitrates bij de verschillende modulaties worden weergegeven..?
Tabel, sorry, ik ben ook druk met andere dingen naast op GoT posten.W3ird_N3rd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 17:10:
[...]
Grafiek? Nu ben ik echt blind aan het worden.
Wat je dus doet is de hoeveelheid error correction verlagen op een signaal dat iets nauwkeuriger kan worden ontvangen... dat maakt afaik niet veel verschil (behalve misschien voor brommer-storingen aangezien die vaak pulserend zijn waardoor errorcorrectie eerder mogelijk is dan het goed detecteren van de fase van een golf, wat bij 64qam ingewikkelder is).W3ird_N3rd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 17:35:
En hoe is de 14,929mbit/s van 16QAM met code rate 3/4 dan lager dan de 14,929mbit/s van 64QAM met een code rate van 1/2?
Iemand overigens ervaring met de ingebouwde DVB-T in Philips televisies? Is de kwaliteit goed en de zapsnelheid snel?
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Tja, ik ken dat model niet zo, maar behalve een antenne heb je ook een Digitenne smartcard nodig. Past die in de ingebouwde tuner?Videopac schreef op donderdag 22 november 2007 @ 19:10:
Ik denk er over om een Philips 26PFL7532d voor op de slaapkamer te kopen. Deze heeft een ingebouwde DVB-T tuner. Als ik nu een DVB-T antenne er op aansluit zou het toch moeten werken, toch?
daar ik opeens op één smartcard CONAX geen toegang krijg.
[ Voor 28% gewijzigd door Mentalist op 22-11-2007 21:29 ]
Deze topfield was voorzien van de laatste (voor zover ik weet) software en dus met het nieuwe KPN logo in de software.
Deze tuner heeft sinds kort kuren: Heb nu meermalen geconstateerd dat ie bij het opnemen wel op record springt, maar dat ie verder niets doet. Het rode opnamesymbool verschijnt wel in beeld, maar de tijdsduur van de opname blijft 0.00
Tevens reageert de tuner dan niet op een aantal toetsen van de afstandsbediening, terwijl deze gewoon in orde is. Een soortgelijke afstandsbediening geeft helaas hetzelfde resultaat, dus het ligt echt aan de tuner.
Iemand ook dit soort klachten gehad? Is dit een bug van het ding?
Kan je wel timeshiften?
Hoor je de harddisk draaien?
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ik heb er meermalen gewoon mee opgenomen; zowel dmv de timer als gewoon direct. De storing is ook niet elke keer, maar soms.W3ird_N3rd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 18:15:
Heb je de doorluskabel voor de 2de tuner erin gestopt?
Kan je wel timeshiften?
Hoor je de harddisk draaien?
Timeshift geeft geen problemen. Althans, daar hbe ik nooit wat van gemerkt.
Harddisk hoor ik niet, maar daar heb ik ook niet op gelet. Zou het wel gewoon moeten doen, want ik kan ook gewoon op de opnamelijst kijken van programma's die ie eerder opgenomen heeft.
Wachten totdat je automatisch de voucher in de bus krijgt. Deze invullen en dan krijg je het vanzelf op je rekening.Moreno schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 19:02:
Ik heb zojuist digitenne van KPN gekocht bij een winkel. Ze zeiden dat ik die 89.95 euro terug kon vragen bij de KPN. Hoe moet ik dat doen?
Uiteraard. En ook al zou die er niet inzitten, volgens mij moet ie dan nog een programma kunnen opnemen.W3ird_N3rd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 19:55:
Zit de doorluskabel erin?
Het probleem trad op bij het opnemen van 2 opnamen tegelijk.
Verdere klachten:
-Het opnamesymbool bleef constant in beeld staan. Ook bij het overschakelen bleef ie staan, in plaats van automatisch te verdwijnen na een paar seconden. Opnametijd bleef ook op nul staan.
-Overschakelen naar een ander kanaal ging enkel via de OK-knop. Dus niet automatisch na een paar seconden zoals dus wel hoort. Dus als je bijvoorbeeld naar Ned2 wilt en de 2 indrukt schakelde ie niet over naar Ned 2. Tenzij je dus de OK knop direct erachter indrukte.
Nou nee, stel het ding poogt de 2de tuner aan te spreken (volgens mij heb je hier zelf geen controle over, welke tuner hij gebruikt) voor de opname, en de doorluskabel zit er niet in, dan krijg je mooi geen opname.koektrommeltje schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 01:05:
[...]
Uiteraard. En ook al zou die er niet inzitten, volgens mij moet ie dan nog een programma kunnen opnemen.
Raar, lijkt er toch op dat er iets met de 2de tuner is. Misschien is de doorluskabel stuk?Het probleem trad op bij het opnemen van 2 opnamen tegelijk.
Ik begin toch het idee te krijgen dat je misschien aanspraak op de garantie moet maken, als de doorluskabel in orde is.
[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 24-11-2007 02:22 ]
en goed geplaatst is natuurlijk.W3ird_N3rd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 02:20:
Raar, lijkt er toch op dat er iets met de 2de tuner is. Misschien is de doorluskabel stuk?
Ik begin toch het idee te krijgen dat je misschien aanspraak op de garantie moet maken, als de doorluskabel in orde is.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Nog een ding dat me op is gevallen? Als ik de tuner weer aanzet na standby, blijft de programmagids nog wel eens achter. Dat klopt ook niet.
Ik kijk het nog even aan, of dit vaker gaat gebeuren. Tot nu toe 1 of 2 keer eerder gezien terwijl ik een flim wilde opnemen.
Als het vaker gaat gebeuren, ga ik inderdaad de garantie aanspreken. Heb helaas geen aankoopbon erbij.
Doorluskabel is trouwens goed aangesloten.
Kapotte harddisk is ook nog een mogelijkheid.koektrommeltje schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 04:47:
Als het vaker gaat gebeuren, ga ik inderdaad de garantie aanspreken. Heb helaas geen aankoopbon erbij.
Het ziet er naar uit dat het toch een of ander hardware-probleem is, en dan zal het ook niet vanzelf overgaan.
Gedeeltelijk volgens mij.W3ird_N3rd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 02:20:
[...]
Nou nee, stel het ding poogt de 2de tuner aan te spreken (volgens mij heb je hier zelf geen controle over, welke tuner hij gebruikt) voor de opname, en de doorluskabel zit er niet in, dan krijg je mooi geen opname.
Als de opname niet in het bouqet zit wat je op dat moment kijkt, zal hij van de 2e tuner gaan opnemen.
Uit mijn hoofd springt hij namelijk niet naar RTL4 wanneer daarvan een getimede opname start, terwijl je naar Ned1 zit te kijken.
De enige manier om dat voor elkaar te krijgen, is door op te nemen van de 2e tuner.
Ik weet alleen niet of hij zo slim is om op te nemen van de eerste tuner wanneer het wel in hetzelfde bouqet valt.
heb op de topfield site nu 1.46 gedownload
TF6000COK firmware (30652) 2007-11-19
hoe krijg ik dit nu op me topfield ontvanger ?
Want minder geluid achterloop wil ik wel
Anoniem: 70162
als je hoovert erboven staat er dat de lip sync gefixt is
straks ff uitproberen
en hoe je die erop krijgt? kijk eens naar de achterkant: com-poortje!
sorry ik ben er niet zo in thuisAnoniem: 70162 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 21:45:
hey vetjes, weer nieuwe firmware. thanks voor de melding!
als je hoovert erboven staat er dat de lip sync gefixt is
straks ff uitproberen
en hoe je die erop krijgt? kijk eens naar de achterkant: com-poortje!

Wat moet ik precies doen aan de achterkant
[ Voor 8% gewijzigd door Mars18 op 24-11-2007 21:51 ]
Het is een beetje zonde om een LCD TV met kabeltuner te kopen als je weet dat je voor de tuner al een paar honderd euro betaal... (en deze dus niet gebruikt)
Er zijn ook LCD TV's met ingebouwde DVB-T tuner, moet dan alleen nog een Conax CAM in
[ Voor 24% gewijzigd door Mentalist op 24-11-2007 22:02 ]
Kijken of er een compoort op zit, dat is een 9 polige RS 232 aansluiting, bij de laatste versies zit die er niet op.Mars18 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 21:51:
[...]
Wat moet ik precies doen aan de achterkant
Zit die er op dan kun je met een nulmodem kabel de software er in zetten.
Zo niet moet je gewoon wachten tot KPN de software zelf getest heeft en hun logo er bij in heeft gezet en zelf de soft door de lucht aanbieden.
hij zit er niet op volgens mijaart44 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:02:
[...]
Kijken of er een compoort op zit, dat is een 9 polige RS 232 aansluiting, bij de laatste versies zit die er niet op.
Zit die er op dan kun je met een nulmodem kabel de software er in zetten.
Zo niet moet je gewoon wachten tot KPN de software zelf getest heeft en hun logo er bij in heeft gezet en zelf de soft door de lucht aanbieden.
Probleem bij TV's met (televisie)tuner en MP3 spelers met (radio)tuner, is dat er extra heffingen worden berekend door de EU landen...W3ird_N3rd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:01:
Analoge kabeltuner kost geen drol (digitale is wel duur). Misschien anders een PCI (b.v. Technotrend T-1500+budget CI+Conax CAM) of USB ontvanger?
Er zijn ook LCD TV's met ingebouwde DVB-T tuner, moet dan alleen nog een Conax CAM in.
Ik zal de andere tips in overweging nemen.
synchronisatieprobleem is nagenoeg weg. d'r zit af en toe nog een heel miniem verschil in, maar dat mag echt geen naam hebben. ik moet met m'n bril af (bijziend he
ik zeg: hoezee!
Waarom wacht KPN zo lang danAnoniem: 70162 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 23:22:
ok, ik heb versie 1.46 geprobeerd op de TF6000COK.
synchronisatieprobleem is nagenoeg weg. d'r zit af en toe nog een heel miniem verschil in, maar dat mag echt geen naam hebben. ik moet met m'n bril af (bijziend he) helemaal op het scherm gaan zitten om het te zien. misschien 2 of 3 frames ofzo.
ik zeg: hoezee!
of een veel fundamentelere vraag: waarom leveren ze ineens gecastreerde decoders zonder compoort?
Omdat je daarmee de KPN logo's weg kan slopen, en waarschijnlijk ook locks (op buitenlandse zenders en/of niet-KPN smartcards).Anoniem: 70162 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 23:45:
[...]
of een veel fundamentelere vraag: waarom leveren ze ineens gecastreerde decoders zonder compoort?
Anoniem: 232049
Ik heb hier ook last van gehad (en kennissen van mij ook) het is wat mij betreft een bug van de topfield TF5300K (3 maal scheepsrechtkoektrommeltje schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 17:21:
Ik heb kortgeleden een 160Gb Topfield pvr, de TF5300K overgenomen, naast mn andere tuners.
Deze topfield was voorzien van de laatste (voor zover ik weet) software en dus met het nieuwe KPN logo in de software.
Deze tuner heeft sinds kort kuren: Heb nu meermalen geconstateerd dat ie bij het opnemen wel op record springt, maar dat ie verder niets doet. Het rode opnamesymbool verschijnt wel in beeld, maar de tijdsduur van de opname blijft 0.00In het opnamearchief is dan ook niets van de opname terug te vinden.
Tevens reageert de tuner dan niet op een aantal toetsen van de afstandsbediening, terwijl deze gewoon in orde is. Een soortgelijke afstandsbediening geeft helaas hetzelfde resultaat, dus het ligt echt aan de tuner.
Iemand ook dit soort klachten gehad? Is dit een bug van het ding?
De nieuwste software is ondertussen al flink 'oud' ik blijf echter hopen op een software update die deze problemen mogelijk verhelpt. Deze apparaten worden nog steeds verkocht, vandaar.
Wat voor mij heel goed hielp is 24 uur de stekker er uit. Voor je dat doet: even fabrieks instellingen installeren, dan gooit ie de zenderlijst er uit. Je opnames blijven behouden overigens, maar niet je opname instellingen (dus wat er allemaal voorgeprogrammeerd stond).
Dan stekker er uit, de volgende dag er weer in, alle kanalen weer opzoeken, klaar. En weer je opnames in programmeren.
Ik heb standaard ook time-shift uit gezet (puur ivm onnodige belasting/beschrijven van de harde schijf, als je naar plee moet en je drukt op pauze dan start de schijf op en kun je toch timeshiften)
en heb sindsdien geen last meer van deze bug. Maar dat hoeft natuurlijk geen verband te houden met elkaar, maar het uitproberen waard
Zie ook nog mijn post hierover
lock weet ik niet. sinds ik er zelf nieuwe firmware opgezet heb kan ik sowieso geen buitenlandse zenders meer ontvangen. matig weer de laatste tijd.W3ird_N3rd schreef op zondag 25 november 2007 @ 00:24:
[...]
Omdat je daarmee de KPN logo's weg kan slopen, en waarschijnlijk ook locks (op buitenlandse zenders en/of niet-KPN smartcards).
maar de KPN branding is er niet af hoor. en dit is eerlijk gezegd ook niet het eerste apparaat dat ik tegenkom waarbij de branding een firmware update gewoon overleeft.
Klopt. Alle tuners en PVR's zouden vervangen moeten worden, en dan heb je nog iedereen die met een CAM werkt.Koffie schreef op zondag 25 november 2007 @ 21:12:
Ik dacht dat de gemiddelde tuner die via de KPN te krijgen is, dit niet aan kan. Het zal er dus voorlopig niet van komen.
Wel een goede manier om in één stap op de fles te gaan. Geen MPEG4 de komende 5 jaar lijkt me. Hooguit (en dat lijkt me ook al extreem onwaarschijnlijk) zouden er, mocht er een extra frequentie beschikbaar komen, daarop themazenders in MPEG4 komen. Maar daar kan dan bijna niemand een abonnement op nemen, dus dat lijkt me ook niet aantrekkelijk.
Anoniem: 241568
Ik bezit zelf deze ontvanger niet, maar ik heb bij andere types ontdekt dat men alleen de connector niet monteert.
Dus domweg een nieuwe connector er in solderen en het werkt.
Tip: Je kunt als je geen printconnector gebruik, maar een standaard 9polig D connector, deze meteen als nullmodem bedraden. In dat geval kun je de PC met een "rechte" kabel aansluiten.
In ieder geval alleen aan DVB-T.Flippel schreef op maandag 26 november 2007 @ 08:58:
Ik zit er aan te denken om Digitenne van KPN aan te schaffen in combinatie met de Topfield PVR 160. Nu is mijn vraag of het mogelijk is de Topfield als Recorder te blijven gebruiken op het moment dat ik in de toekomst weer wil overstappen op een andere aanbieder of dat het apparaat dan nutteloos wordt? Dus is het gebruik van de Topfield gebonden aan Digitenne of niet?
Dus o.a. de Belgische, Duitse en NL free-to-air zenders werken gewoon.
Dus dat betekent dat hij geen signaal kan opnemen van een externe bron, dus bijvoorbeeld door een digitale ontvanger van UPC aan de PVR te hangen?Anoniem: 241568 schreef op maandag 26 november 2007 @ 09:16:
[...]
In ieder geval alleen aan DVB-T.
Dus o.a. de Belgische, Duitse en NL free-to-air zenders werken gewoon.
Mhwa, wellicht kunnen wij het "huurtuner-model" als subtiele hint opvangen. Op dat moment kan er gewoon een omruilprogramma komen (over 2, 3 jaar?). Stukken eenvoudiger als het merendeel van de tuners toch van KPN is.W3ird_N3rd schreef op zondag 25 november 2007 @ 22:28:
[...]
Klopt. Alle tuners en PVR's zouden vervangen moeten worden, en dan heb je nog iedereen die met een CAM werkt.
Wel een goede manier om in één stap op de fles te gaan. Geen MPEG4 de komende 5 jaar lijkt me. Hooguit (en dat lijkt me ook al extreem onwaarschijnlijk) zouden er, mocht er een extra frequentie beschikbaar komen, daarop themazenders in MPEG4 komen. Maar daar kan dan bijna niemand een abonnement op nemen, dus dat lijkt me ook niet aantrekkelijk.
Schaadt het niet, dan baat het niet
Sorry. Ik kan dat niet testen omdat ik die PVR niet heb.Flippel schreef op maandag 26 november 2007 @ 09:29:
[...]
Dus dat betekent dat hij geen signaal kan opnemen van een externe bron, dus bijvoorbeeld door een digitale ontvanger van UPC aan de PVR te hangen?
Misschien is er een opname mogelijkheid via de SCART ingang ?
Bezitters van deze PVR zullen deze vraag wel kunnen beantwoorden.
Iemand die mij hier bij kan helpen?Anoniem: 241568 schreef op maandag 26 november 2007 @ 09:36:
[...]
Sorry. Ik kan dat niet testen omdat ik die PVR niet heb.
Misschien is er een opname mogelijkheid via de SCART ingang ?
Bezitters van deze PVR zullen deze vraag wel kunnen beantwoorden.
Anoniem: 210209
Geluid achterlopen?? Het geluid loopt juist voor op het beeldMars18 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 21:22:
Ik heb nu topfield software versie 1.28
heb op de topfield site nu 1.46 gedownload
TF6000COK firmware (30652) 2007-11-19
hoe krijg ik dit nu op me topfield ontvanger ?
Want minder geluid achterloop wil ik wel
"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."
Anoniem: 210209
Ik heb die 1.46 erin gezet en de netwerk lock is er af. Bij een eerdere versie kreeg je de melding dat je de box moest resetten als je van netwerk wisselde, die melding is ook weg. Lipsynch is ook goed nu. Ik had ook last dat het up/down knopje het niet meer deed als je langzaam van kanaal 22 naar 24 zapte, dit is ook over. Ga zo door KPNW3ird_N3rd schreef op zondag 25 november 2007 @ 00:24:
[...]
Omdat je daarmee de KPN logo's weg kan slopen, en waarschijnlijk ook locks (op buitenlandse zenders en/of niet-KPN smartcards).
Je kunt nergens de bron kiezen, hij neemt altijd het signaal van de ingebouwde Digitennetuner op. Dus zover ik kan zien kun je hem niet gebruiken als videorecorder via bv een Scart aansluiting (misschien kun je er zelfs zoiets in solderen, standaard kan het niet).Flippel schreef op maandag 26 november 2007 @ 08:58:
Ik zit er aan te denken om Digitenne van KPN aan te schaffen in combinatie met de Topfield PVR 160. Nu is mijn vraag of het mogelijk is de Topfield als Recorder te blijven gebruiken op het moment dat ik in de toekomst weer wil overstappen op een andere aanbieder of dat het apparaat dan nutteloos wordt? Dus is het gebruik van de Topfield gebonden aan Digitenne of niet?
This footer is intentionally left blank
F4T4L_3RR0R schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 21:51:
Zijn er ontvangers te verkrijgen waar ik een normale computermonitor kan aansluiten? Door middel van VGA of DVI?
Het is een beetje zonde om een LCD TV met kabeltuner te kopen als je weet dat je voor de tuner al een paar honderd euro betaal... (en deze dus niet gebruikt)

Er zijn kabeltjes in de handel van SCART naar VGA.
http://www.allekabels.nl/na/0/395/Scart-Naar-Vga-Kabel.html
[ Voor 22% gewijzigd door giant2000 op 26-11-2007 14:46 ]
2,00 m. + begane grond
Is die upgrade wel door KPN uitgezonden ?Anoniem: 210209 schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:41:
[...]
Ik heb die 1.46 erin gezet en de netwerk lock is er af. Bij een eerdere versie kreeg je de melding dat je de box moest resetten als je van netwerk wisselde, die melding is ook weg. Lipsynch is ook goed nu. Ik had ook last dat het up/down knopje het niet meer deed als je langzaam van kanaal 22 naar 24 zapte, dit is ook over. Ga zo door KPNop de goede weg.
En dan gaat KPN voor de lol een paar miljoen tuners kopen en uitdelen? Van welk geld?Seven of Nine schreef op maandag 26 november 2007 @ 09:35:
[...]
Mhwa, wellicht kunnen wij het "huurtuner-model" als subtiele hint opvangen. Op dat moment kan er gewoon een omruilprogramma komen (over 2, 3 jaar?). Stukken eenvoudiger als het merendeel van de tuners toch van KPN is.
Ik zie het zo snel nog niet gebeuren hoor. Het moet toch ergens vandaan komen
Dat werkt zo te zien alleen met apparaten die specifiek een VGA-signaal uit kunnen sturen.giant2000 schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:36:
[...]
[afbeelding]
Er zijn kabeltjes in de handel van SCART naar VGA.
http://www.allekabels.nl/na/0/395/Scart-Naar-Vga-Kabel.html
In de Topfield-recorders die nu in de winkel staan, zit als ik mij niet vergis versie 1.45 (ergens in september '07 gedateerd) geflashed, t.o.v. 1.40 die als laatste is uitgezonden. Misschien dat deze update in de nabije toekomst ook nog uitgezonden gaat worden?Anoniem: 232049 schreef op zondag 25 november 2007 @ 10:28:
De nieuwste software is ondertussen al flink 'oud' ik blijf echter hopen op een software update die deze problemen mogelijk verhelpt. Deze apparaten worden nog steeds verkocht, vandaar.
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
en nou merk ik dat het volume nogal eens varieert, dus zomaar harder en zachter gaat. heeft iemand dat ook?
//hmzz. lijkt erop dat dat alleen is via de cinch-aansluitingen. via scart nergens last van
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 26-11-2007 18:33 ]
Mhwa, eerst de economische levensduur van deze tuners wegslijten dan, en vervolgens vervangen. Als een klant opzegt kunnen ze deze tuner weer hergebruiken. En wellicht kunnen ze die aan het einde nog aan een willekeurig derdewereldland schenken, zijn ze meteen weer goed voor de maatschappij. Tuurlijk zijn dat langetermijnplannen, maar die tuners moeten ze echt een keer vervangen ;-) Het houdt in ieder geval de mogelijkheid open op deze manier.W3ird_N3rd schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:48:
[...]
En dan gaat KPN voor de lol een paar miljoen tuners kopen en uitdelen? Van welk geld?
Ik zie het zo snel nog niet gebeuren hoor. Het moet toch ergens vandaan komen.
[...]
Dat werkt zo te zien alleen met apparaten die specifiek een VGA-signaal uit kunnen sturen.
[ Voor 3% gewijzigd door RSpliet op 26-11-2007 19:43 ]
Schaadt het niet, dan baat het niet
Ik denk niet dat KPN ze zal willen vervangen als ze niet echt kapot zijn. En dan heb je alle PVR's nog. Dat zijn koop-apparaten ja, maar je maakt die klanten zeker niet blij met een overstap naar MPEG4. Ik zou er iig niet blij mee zijn.
Zijn er nog tweakers die hier ook last van hebben toevallig?
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
Dat is balen, hier geen last.Backpacker schreef op maandag 26 november 2007 @ 21:58:
Heb op dit moment geen signaalnet in een goeie aflevering van numbers. Heb het in de afgelopen maand al drie keer gehad,vaak voor meerdere uren. Ik zit op de mast van Gorinchem..
Zijn er nog tweakers die hier ook last van hebben toevallig?
Ik kan me niet voorstellen dat er werkzaamheden gepland zijn op primetime, maar het zou wel aardig zijn als de KPN werkzaamheden aangeeft.
2,00 m. + begane grond
Ik heb het net terug... maar ik zou nog een 2e ~90 euro retour moeten krijgen (dubbele actie via MediaMarkt bij nieuwe tv: 1x gratis tuner, 1x jaar lang gratis aboDiamond AT schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:06:
Let wel op met de actie dat je 89 euro retour krijgt. Dit kan volgens de klatenservice tot 3 maanden duren namelijk.
Op die 2e teruggave zit ik nog te wachten...
Ik hoop het voor je, maar ik geloof dat je de korting maar 1x kunt krijgen.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:29:
Op die 2e teruggave zit ik nog te wachten...
Dit topic is gesloten.