Het grote KPN Digitenne topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste
Acties:
  • 181.082 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:19
Het grote KPN Digitenne (DVB-T) topic deel 3
Deel 2 ging redelijk vlotjes, dus bij deze deel 3 van het topic, bedoeld om KPN Digitenne te bediscussieren

Vorige delen:
- Het grote Digitenne/KPN Digitale TV (DVB-T) topic deel 2
- KPN begint met Digitale TV
- Digitenne
Wat is KPN Digitenne
KPN Digitenne is de merknaam waaronder digitale tv via de ether wordt aangeboden. De achterliggende gebruikte standaard is DVB-T, Digital Video Broadcasting - Terrestrial. Het grote voordeel van deze nieuwe techniek is dat beelden digitaal kunnen worden gecomprimeerd, waardoor er meer zenders op een frequentie passen. De DVB-T standaard beschrijft dat hiervoor MPEG-2 encoding moet worden gebruikt. KPN Digitenne krijgt op deze manier 5 a 6 zenders op een frequentie, waar met een analoge uitzending slechts 1 zender op zou passen.
Om deze techniek commercieel rendabel te maken wordt er abonnementsgeld gevraagd voor het bekijken van de commerciele zenders. Veelal liggen de abonnementskosten lager dan van kabeltelevisie. Hier staat tegenover dat door de MPEG-2 compressie de beeldkwaliteit minder is, en er minder zenders worden aangeboden.
Om er voor te zorgen dat de uitzendingen niet worden bekeken door mensen die niet hebben betaald, wordt het beeld ge-encrypt. In de sattelietwereld is dit een bekend begrip. Door middel van een smartcard, die door KPN moet worden geactiveerd, is het mogelijk de signalen te decrypten. Hiervoor is gekozen voor de Conax encryptie.
Omdat de uitzendingen door de ether gaan is het gebruik van KPN Digitenne niet beperkt tot thuis. Voorbeelden van toepassingen zijn televisie in de auto, of op de camping. KPN bied voor campinggebruikers speciale abonnementsvormen aan, die bijvoorbeeld recht geven op 3 of 6 maanden televisie, in plaats van een jaarabonnement.
Benodigdheden
Allereerst is er een apparaat nodig die de signalen opvangt en omzet in beeld en geluid, een Tuner. Deze apparaten zijn er in verschillende soorten en maten. KPN biedt hiervoor een single tuner aan van Samsung of KPN zelf (intern Topfield), en Tele2 een model van het merk FinePass. Dit apparaat is voldoende om gewoon televisie te kunnen kijken. Ook heeft KPN een Topfield PVR in het assortiment. Dit apparaat heeft een harde schijf aan boord, en een zg. twin-tuner. Eigenlijk zit er dus niet een tuner in het apparaat, maar 2. In dit geval een om op te nemen, en een om tegelijk een andere zender te kunnen kijken. Tevens heeft KPN een USB-decoder in het aanbod, om televisie te kunnen kijken op de laptop, en een pocket-tv om ook onderweg Digitenne te kunnen kijken. De kosten van een decoder varieert van €49 tot €199. In principe is elke decoder met een Conaxmodule geschikt.
Bijgeleverd bij de decoders van Tele2 en KPN zijn in de regel een antenne en een smartcard. Die laatste is nodig als u meer zenders wilt bekijken dan de publieke en regionale omroepen. Door een abonnement te nemen wordt de smartcard geactiveerd. Dit abonnement kost €6,95 per maand bij KPN, en voor dat geld mogen 3 smartcards worden geactiveerd. Voor €6 euro per maand extra worden ook de voetbalkanalen vrijgegeven. Wanneer er maar 1 TV in huis is is Tele2 een goedkopere optie, voor €9,95 per maand kan daar een abonnement voor 1 TV worden afgesloten inclusief de voetbalkanalen. Vaak wordt er voor het activeren van de smartcard "aansluitkosten" in rekening gebracht
Welke zenders kan ik met KPN Digitenne bekijken
Op het moment van schrijven zijn dat de volgende televisiezenders:
- Nederland 1, 2, 3 (ook zonder abonnement te bekijken)
- RTL 4, 5, 7, 8
- Net5, SBS6, Veronica/Jetix
- Nickelodeon/AT5
- één, Ketnet/Kanvas
- BBC Prime
- BBC World, CNN
- TMF,MTV
- Eurosport
- Discovery, Animal Planet, Private Spice
- De regionale zenders.
- Tele 2 voetbal (2 zenders, met apart premium-abonnement)

De volgende radiozenders zijn tevens te beluisteren:
- Radio 1, 2, 3, 4, 5, 6
- Concertzender
- Radio Veronica
- Sky Radio
- Radio 538
- Caz
- Q-Music
- Classic FM
- Radio 10 Gold
- Arrow Classic Rock
- Business Newsradio
- Slam! FM
- FunX
- evt. Regionale zender
Over dit topic
Wat willen we wel in dit topic zien, en wat niet? Eigenlijk heel simpel. Bediscussieer hier alles dat met KPN Digitenne te maken heeft. De decoders, de DVB-T techniek, het bereik, het zenderaanbod, nieuwtjes, insider informatie, kortom; maak er wat leuks van.
Berichten in de trant van "jammer dat de BBC's er niet bij zitten" zijn echter niet gewenst. Dat deze zenders er niet bij zitten is bekend, dat dat jammer is ook, en het voegt weinig toe aan het topic. Houdt het dus leuk, maar ook nuttig.
Tevens lijkt het mij niet handig om hier Mine van KPN te bespreken, gezien het hier om een hele andere techniek gaat met hele andere voor en nadelen. De discussie zal dan iets teveel door elkaar heen lopen.
En last but not least, de conax encryptie die KPN hanteert zullen wij respecteren in dit topic, en op tweakers in het algemeen. Geen posts dus die betrekking hebben op het kraken hiervan.
Links
- Website KPN Digitenne
- Website Tele2 Digitenne
- Weblog Dutch-media, waar regelmatig nieuwtjes te vinden zijn
Veel discussieplezier in dit derde deel!

[ Voor 15% gewijzigd door RSpliet op 26-08-2007 13:12 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Mooie startpost! M'n complimenten. :)

Heb nu al minstens 2 jaar Digitenne / KPN-Digitenne (vorig jaar overgestapt van Digitenne naar KPN-Digitenne) en ik ben er erg tevreden over. De prijs/kwaliteit verhouding bevalt mij een stuk beter dan voor UPC analoge kabel wat ik hiervoor had. Op de 55cm 4:3 CRT-TV op de slaapkamer ziet het beeld er haarscherp uit, en ook op de 72cm breedbeeld CRT-TV in de huiskamer ziet het beeld er significant beter uit dan analoge kabel. Wat ik ook erg fijn vind is dat 16:9 breedbeeld uitzendingen van NLD 1, 2, 3 en België 1 en 2 in anamorphic-widescreen uitgezonden worden. Hierdoor heb je de volle beeldlijnen en scherpte, in tegenstelling tot letterboxed-widescreen op de analoge kabel, waarbij je dan de 16:9 Zoom moest gebruiken, ten koste van beeldlijnen en dus scherpte.

Misschien dat ik minder positief over de beeldkwaliteit zou zijn als ik een grotere LCD-TV zou hebben, maar die heb ik niet, dus daar kan ik weinig over zeggen. Ik ben sowieso niet erg overtuigd van LCD-TV, maar dat is weer een hele andere discussie.

Ben benieuwd wat de plannen van KPN zijn voor de verdere ontwikkeling van Digitenne, nadat de landelijke uitrol en definitieve zenderindeling (met de regionale zenders) voltooid is. Hoop dat ze op termijn nieuwe zenders gaan toevoegen, eventueel voor extra betaling. Zo mis ik in de huidige selectie van zenders National Geographic Channel, en ook Cartoon Network zou een fijne aanvulling zijn. Zou best een paar euro per maand extra willen betalen om die 2 zenders met nog een paar andere zenders erbij in één extra kanaal/boeket te ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:18
Ik mis de laatste dagen bij Ned 1, 2, 3 opeens een deel van de breedbeeld uitzendingen. Heb toch echt een 16:9 tv, maar links en rechts wordt er wat afgeknipt. Formaat wijzigen met de tv heeft geen zin, dus zal wel aan de topfield liggen. Heb in de topfield ingesteld dat de tv 16:9 is.

Hebben hier meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:35
Ik kan het niet voor je checken omdat ik ineens helemaal geen nederland 1, 2 en 3 meer heb....

Ik heb al geprobeerd te zoeken in deel 2 maar dat is lastig (zoek maar eens op 'geen' of 'ned 1'....)

Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit kan verhelpen? Ik heb de ontvanger al teruggezet naar de fabrieksinstellingen en opnieuw automatisch laten zoeken. Het vreemde is dat ik ze wél terugzie in de lijst met gevonden tv zenders (dat zijn er dan 43! Ook zo raar....) En als ik dan zeg ok, dan heb ik alleen van nummer 4 tot en met 28 in m'n zenderoverzicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197402

Ik heb KPN digitale televisie met 1 tuner. Als ik nu nog een tuner erbij koop voor de tv in de slaapkamer, kan ik deze tuner dan ook meenemen naar een ander huis hier 1km verderop en daar tv kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stelling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-04 14:12
Anoniem: 197402 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:05:
Ik heb KPN digitale televisie met 1 tuner. Als ik nu nog een tuner erbij koop voor de tv in de slaapkamer, kan ik deze tuner dan ook meenemen naar een ander huis hier 1km verderop en daar tv kijken?
Geen probleem, mits je daar ontvangst hebt. Maar die kans lijkt me groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
IntToStr schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:28:
Ik mis de laatste dagen bij Ned 1, 2, 3 opeens een deel van de breedbeeld uitzendingen. Heb toch echt een 16:9 tv, maar links en rechts wordt er wat afgeknipt. Formaat wijzigen met de tv heeft geen zin, dus zal wel aan de topfield liggen. Heb in de topfield ingesteld dat de tv 16:9 is.

Hebben hier meer mensen last van?
Heb je misschien (per ongeluk) een keer op de 0 (nul) gedrukt? De Topfield schakelt dan namelijk over van 16:9 > 4:3 uitvullen > 4:3 letterbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197402

stelling schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:25:
[...]

Geen probleem, mits je daar ontvangst hebt. Maar die kans lijkt me groot
O, da's mooi. Ik geloof dat je er maximaal 3 totaal mag hebben. Handig als je 3 huizen hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Laatst online: 23:18
Hageneis schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:36:
[...]

Heb je misschien (per ongeluk) een keer op de 0 (nul) gedrukt? De Topfield schakelt dan namelijk over van 16:9 > 4:3 uitvullen > 4:3 letterbox.
Ga ik zometeen thuis proberen :) Hopelijk is het zoiets simpels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ferret schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 14:41:
Ik kan het niet voor je checken omdat ik ineens helemaal geen nederland 1, 2 en 3 meer heb....

Ik heb al geprobeerd te zoeken in deel 2 maar dat is lastig (zoek maar eens op 'geen' of 'ned 1'....)

Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit kan verhelpen? Ik heb de ontvanger al teruggezet naar de fabrieksinstellingen en opnieuw automatisch laten zoeken. Het vreemde is dat ik ze wél terugzie in de lijst met gevonden tv zenders (dat zijn er dan 43! Ook zo raar....) En als ik dan zeg ok, dan heb ik alleen van nummer 4 tot en met 28 in m'n zenderoverzicht...
*schop*

Iemand please? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op dit moment kan ik ook bij mijn ouders niks ontvangen. Ze keken altijd via de zender lelystad als ik het goed heb (vanuit omgeving zwolle) en nu wil de ontvanger niks meer weergeven. Ook opnieuw scannen van de kanalen heeft geen effect.

Zelf heb ik in Enschede het probleem dat ik de zender Markelo slecht kan ontvangen op dit moment. Bovendien moet ik de antenne plat leggen, (horizontale/vertikale uitzending?), om ook maar enige ontvangst te krijgen.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
  • Laatst online: 16-04 10:56
Aiolos schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 18:16:
[...]

Op dit moment kan ik ook bij mijn ouders niks ontvangen. Ze keken altijd via de zender lelystad als ik het goed heb (vanuit omgeving zwolle) en nu wil de ontvanger niks meer weergeven. Ook opnieuw scannen van de kanalen heeft geen effect.

Zelf heb ik in Enschede het probleem dat ik de zender Markelo slecht kan ontvangen op dit moment. Bovendien moet ik de antenne plat leggen, (horizontale/vertikale uitzending?), om ook maar enige ontvangst te krijgen.
Geldt hier op 8094 inderdaad hetzelfde. Keek altijd via Smilde maar aanstaande maandag vinden er wijzigingen plaats en zullen er nieuwe zenders worden aangeschakeld. Misschien de zender in Zwolle ook? Wellicht vooruitlopende hierop is de sterkte van Smilde, Markelo en Lelystad aangepast?

Wijzigingen en nieuwe zenders voor Digitenne volgende week (up date)

In de vroege ochtend van 12 februari gaat in de regio Haarlem, Hilversum en Flevoland een aantal kanalen verhuizen. Bouquet 4 op kanaal 34 verhuisd naar 27; Bouquet 3 van 21 naar 24. Dit in tegenstelling tot wat op de website van KPN vermeld staat. Het publieke bouquet verhuisd van 23 naar 39 (regio Haarlem en Hilversum) en naar 26 in de regio Flevoland.
Tevens zullen binnenkort de zenders Groningen, Hengelo, Lelystad en Zwolle in bedrijf worden genomen waarmee het bereik van het Digitenne TV pakket van KPN enorm wordt uitgebreid. Bron: KPN en Digitenne.

Bron: www.radio.nl/fmtv

[ Voor 5% gewijzigd door EdjeK op 11-02-2007 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-04 13:44
De zenderwijziging zit eraan te komen voor "ons" Zuid-Flevolanders, maar ik vroeg me af of dit ook een kwaliteitsverandering gaat betekenen. De mast hier zou op 1 kW werken, wat in vergelijking met andere masten niet erg veel is.
Ik neem aan dat wanneer de sterkte van de mast wordt verhoogd, de kwaliteit (van ontvangst en dus ook minder "blokjes") hierdoor zal stijgen. Of is dit een verkeerde aanname? Ik heb bijvoorbeeld last van erg veel storingen als ik mijn antenne op een andere plek zet, wat naar mijn idee wijst op een te zwak signaal daar (notabene vlak bij een raam!). Ik hoop dat dit na de wijziging beter is. De plek waar hij nu staat veroorzaakt soms storing door een ander apparaat, en ik zou hem graag willen verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121032

Ik ben al een tijdje opzoek naar een TwinhanDTV Ter-CI (3030 Mantis) kaartje en heb tot nu toe nog weinig (lees: geen) succes gehad.

Weet iemand een (web)shop waar deze wel te koop is?

En wat is het verschil met de TwinhanDTV Cab-CI VP-2033 (Mantis) ?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 121032 op 11-02-2007 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje Klaasje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:22
Weet iemand al iets wat de KPN wil gaan doen met de plus pakketen. Begin 2007 zouden deze worden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Laatst online: 18:54
Anoniem: 121032 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:55:
Ik ben al een tijdje opzoek naar een TwinhanDTV Ter-CI (3030 Mantis) kaartje en heb tot nu toe nog weinig (lees: geen) succes gehad.

Weet iemand een (web)shop waar deze wel te koop is?
Ik heb de mijne bij satshop.nl vandaan.
Let wel, niet alle conax CAM modules doen het goed bij deze kaart.
Anoniem: 121032 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:55:
En wat is het verschil met de TwinhanDTV Cab-CI VP-2033 (Mantis) ?
Dat is een DVB-C kaart, en is dus bedoeld voor digitale Kabel en niet voor Digitenne, die gebruikt DVB-T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Wij hebben op ons werk 2 Philips breedbeeld tv's staan, met op de een KPN digitenne en op de ander Canal Digitaal. Het vreemde is dat de tv met Canal Digitaal vertraging heeft in het beeld/geluid en de digitenne tv niet. Ik dacht altijd dat satalliet beter was :?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Barry schreef op zondag 11 februari 2007 @ 22:07:
Wij hebben op ons werk 2 Philips breedbeeld tv's staan, met op de een KPN digitenne en op de ander Canal Digitaal. Het vreemde is dat de tv met Canal Digitaal vertraging heeft in het beeld/geluid en de digitenne tv niet. Ik dacht altijd dat satalliet beter was :?
Kwaliteit heeft natuurlijk niks met vertraging te maken.
Die vertraging komt doordat het signaal eerst even naar de geostationaire baan van de satelliet op 36.000 km moet, en vervolgens weer 36.000 km terug. Hierdoor ontstaat een vertraging van ongeveer 0,25 seconde. (de lichtsnelheid is immers 300.000 km/s)

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:17

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Iemand anders in Almere ook last van dat na de wijziging van vanacht je na een frabrieks reset en opnieuw scannen je 56 tv zenders en 36 radio stations vind?
Echt ik weet niet wat ze lopen te "kloten" bij KPN. Bij digitenne had ik deze problemen nooit, maar sinds het echt KPN is om de haverklap. Ik heb veel te veel zenders dubbel/driedubbel, en de kwalitiet is er sinds de voetbalzenders erbij zijn gekomen ook niet beter op geworden.

I play my enemies like a game of chess...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-04 17:04
Eerst alle zenders wissen, dan opnieuw laten zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelfire

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Ik heb alle zenders al gewist (hence "fabrieks reset"). Kwaliteit van een aantal zenders (waaronder Discovery) lijkt iets stabieler te zijn. Nog geen hick-ups gehad. Signaalsterkte is alleen wel weer afgenomen. (nu iets van 54%, dit was afgelopen zomer nog 90%), even afwachten dus wat betreft de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:25
Ik snap nog niet veel van de recente prijswijzigingen van Digitenne. Voorheen waren de prijzen €7.95 als bestaande KPN-klant en anders €14.95. Gedurende 1 week stond er een prijs van €7.95 op de www.kpn.com, zonder uitzondering. Een week later werd dat €9.95 voor alle klanten. KPN factureert mij nu €14.95 terwijl ik het abonnement heb afgesloten in de week dat er €7.95 voor iedereen op de site stond. De klantenservice kan mij ook niet helpen en heeft beloofd het e.e.a. uit te zoeken en terug te bellen. Tot op heden niets gehoord.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 22:32

TrailBlazer

Karnemelk FTW

vanmorgen ff fabrieksinstellingen hersteld. Vervolgens nederland 1 2 en 3 kwijt plus nog wat zenders. Ik heb het helemaal gehad met dat digitenne :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101536

Aiolos schreef op zondag 11 februari 2007 @ 22:19:
[...]

Kwaliteit heeft natuurlijk niks met vertraging te maken.
Die vertraging komt doordat het signaal eerst even naar de geostationaire baan van de satelliet op 36.000 km moet, en vervolgens weer 36.000 km terug. Hierdoor ontstaat een vertraging van ongeveer 0,25 seconde. (de lichtsnelheid is immers 300.000 km/s)
Bij mij thuis is het juist andersom en heeft digitenne een kleine vertraging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:13

Oceria

I've been in between....

Angelfire schreef op maandag 12 februari 2007 @ 11:16:
Iemand anders in Almere ook last van dat na de wijziging van vanacht je na een frabrieks reset en opnieuw scannen je 56 tv zenders en 36 radio stations vind?
Echt ik weet niet wat ze lopen te "kloten" bij KPN. Bij digitenne had ik deze problemen nooit, maar sinds het echt KPN is om de haverklap. Ik heb veel te veel zenders dubbel/driedubbel, en de kwalitiet is er sinds de voetbalzenders erbij zijn gekomen ook niet beter op geworden.
Op dit ogenblik worden enkele lokale zenders nog landelijk uitgezonden en worden nederland 1, 2 en 3 dubbel uitgezonden. Het zelfde geldt voor een paar radio zenders.

Dus zoals gezegd eerst de ontvanger resetten (en op OK klikken ;) ) dan opnieuw scannen, daarna de dubbele zenders (NED1 weg nemen, Ned1 laten staan, en zo voort) verwijderen en alles zou weer goed moeten staan.

Voor de mensen die een slechter ontvangst hebben: kijk even of het helpt als je de antenne (met een extra coax kabel) buiten plaatst. Als je dan het service nummer belt kun je alsnog een buiten antenne krijgen, welke inderdaad een beter ontvangst kan geven. Verwacht er geen wonderen van, maar bij mij ging de ontvangst van 0% naar 50-55% en dat is voldoende voor een redelijk ontvangst. De buitenantennes zijn wel moeilijk verkrijgbaar op het moment, dus verwacht een wachttijd van 2 tot 3 weken als je er eentje toegewezen krijgt.

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Angelfire schreef op maandag 12 februari 2007 @ 11:16:
Zender Lelystad is aangeschakeld. Dus klopt het van de dubbele zenders. Eerst een reset, dan opnieuw scannen geeft het beste resultaat.

Opstelpunt Lelystad
Kanaal Bandgrenzen ERP(kW) Eff.hoogte Polarisatie Status In gebruik sinds
23 486.000-494.000 10 184 V O
26 510.000-518.000 20 184 V O
44 654.000-662.000 20 184 V O
47 678.000-686.000 20 184 V O
65 822.000-830.000 20 184 V O

[ Voor 27% gewijzigd door EdjeK op 12-02-2007 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morinel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-01-2021
Probeer sinds de zenderwijziging mijn Strong 5000T opnieuw in te stellen, maar ik krijg niet alle zenders. Het is of Ned 1,2,3, Net 5, Tien en wat buitenlandse zenders en wel Radio 1 t/m 5, en enkele overige radio-zenders, of alle Nederlandse zenders en de meeste buitenlandse, maar niet Radio 1 t/m 5 en wel enkele overige Radio zenders.

De signaalsterkte (59%) en kwaliteit (100%) is al twee jaar gelijk en krijg ik in mijn woning niet hoger.

Enig idee hoe ik dit kan verbeteren? Word er een beetje moedeloos van na een tiental keer resetten naar factory defaults.

Ik woon in Amsterdam, postcode 1067. Iemand vergelijkbare klachten (bij mij in de buurt)?

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Bastard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-04 15:26
morinel schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:18:
Probeer sinds de zenderwijziging mijn Strong 5000T opnieuw in te stellen, maar ik krijg niet alle zenders. Het is of Ned 1,2,3, Net 5, Tien en wat buitenlandse zenders en wel Radio 1 t/m 5, en enkele overige radio-zenders, of alle Nederlandse zenders en de meeste buitenlandse, maar niet Radio 1 t/m 5 en wel enkele overige Radio zenders.

De signaalsterkte (59%) en kwaliteit (100%) is al twee jaar gelijk en krijg ik in mijn woning niet hoger.

Enig idee hoe ik dit kan verbeteren? Word er een beetje moedeloos van na een tiental keer resetten naar factory defaults.

Ik woon in Amsterdam, postcode 1067. Iemand vergelijkbare klachten (bij mij in de buurt)?
Jeroen
Probeer de zenders eens handmatig te zoeken. op de KPN website staan de verschillen boeketten (kanaal met verschillende zenders).

Kijk eens onderaan deze pagina: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1648833
Ik heb eindelijk na 3 uur geklooi de publieke zenders weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelfire

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Kijk, goed om te horen dat Lelystad in de lucht is, dat verklaart ook het iets betere signaal. Ik heb een TopField 3000 (waarvan de handleiding niet meer online staat sinds het KPN is geworden), en de enige reset die ik heb is naar fabrieks instellingen. Deze wist de hele decoder en alle zenders. Ik kan achteraf geen zenders verwijderen. Ik kan alleen een favorieten lijst aanmaken, maar die moet ik elke keer als ik de decoder inschakel actieveren (al met al, ik vind het niet handig). Ik heb al een buiten antenne, dus daar kan ik niets meer aan de kwaliteit doen, alhoewel het nu iets beter is (signaalsterkte) is het er overall toch op achteruit gegaan.

Ik ga toch nog eens met mijn vrouw babbelen over sateliet.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

kleine vraag
Ik heb digitene maar wilde ook digitene via de pc mce systeem hebben.
Ik zoek dus een tuner die ik in mijn pc kan zetten waar ik ook mijn registratie kaartje in kan proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Anoniem: 8819 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 00:14:
kleine vraag
Ik heb digitene maar wilde ook digitene via de pc mce systeem hebben.
Ik zoek dus een tuner die ik in mijn pc kan zetten waar ik ook mijn registratie kaartje in kan proppen.
De tiwnhan pci kaart mantis 3030 CI en als je daar een conax Cam in stopt werkt het prima.
Volgens de site van Twinhan is hij ook geschikt voor de MCE van Vista.
In deel 2 van deze thread is ook een paar keer een usb tuner gemeld, geen idee of die onder MCE werkt.

Zie de vorige pagina voor extra info, in deel 2 van deze thread wordt er verder of gepraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Gister ook bij mijn decoders (één oude Samsung van Digitenne, en één Samsung single-tuner van KPN) opnieuw zenders laten zoeken (zit zelf in Almere Buiten). Kreeg zeker 4 keer het kanaal met de Nederlandse publieke zenders en een regionale zender. Sowieso van de zender in Almere en van de nieuwe zenders in Lelystad en Hilversum. Maar ff vergelijken op welk kanaal die zenders het sterkst waren, en de alternatieven maar uit de lijst verwijderen. Hoop alleen dat bij inschakelen van de decoder (vanaf standby) hij niet weer opnieuw gaat blaten dat m'n kanalenlijst verouderd is (omdat ik zenders gedelete heb)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morinel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-01-2021
E-Bastard schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 00:11:
Probeer de zenders eens handmatig te zoeken. op de KPN website staan de verschillen boeketten (kanaal met verschillende zenders).

Kijk eens onderaan deze pagina: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1648833
Ik heb eindelijk na 3 uur geklooi de publieke zenders weer terug.
Bedankt, ik kan alleen niet handmatig scannen met die Strong, maar ik zal de handleiding er nog even op na slaan.

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik heb net het volgende gedaan:
- fabrieksinstellingen hersteld
- automatisch laten zoeken

De ontvanger vind 42 tv kanalen waaronder kanaalnummer 1000 t/m 1003 zonder naam, 501 t/m 505 met NEDERLAND en nog een zootje rotzooi.
Ik ging er dus vanuit dat er wéér niks van klopte. Nadat ik op ok had geklikt om die zenders te accepteren had ik ineens een hele mooie zenderlijst! Nederland 1, 2 en 3 weer terug en alles netjes op z'n plek...

Ik ben weer happy nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-12-2024
Hier ook problemen met de wegvallende zenders. Echt tig keer opnieuw gescand en de ene keer geen 1,2,3 en dan weer geen net 5; om ziek van te worden.
Gisteravond dan ook een tijdlang lopen te knutselen (Je bent een tweaker, dus wat moet je dan) en de oplossing die ik gevonden werkt, maar is wel omslachtig:
Dit is trouwens op de Samsung PR160 gedaan met handmatig scannen en zoals ik hierboven lees heeft dat op TopField geen zin.
- Eerst de zender lijst schoonmaken (Installeren, fabrieksinstellingen, van alles naar zenders en ok)
- Handmatig de kanalen langslopen (Installeren, handmatig scannen) door ipv de standaard 64, vanaf 5 steeds eentje hoger te gaan. Ondertussen op een kladblok bijhouden welke kanalen 80% of meer signaal en/of kwalitieit hebben.
- Daarna vanaf je lijstje alleen die kanalen handmatig scannen die de hoogste waardes hebben en daarbij opletten dat je niet 2 keer hetzelfde zender blok opneemt in je zender lijst.
Klaar!
Waarom werkt dit wel en automatisch scannen niet?
De genoemde Samsung heeft een beperkt aantal zenders die die kan "onthouden" en als het er teveel worden gooit deze blijkaar zelf at random zenders uit je zojuist gescande lijst.
Aangezien ik blijkbaar precies op een knooppunt van zendmasten woon, ontving ik van Lelystad tot Brabant(!) zenderlijsten en dat kwam op een totaal van 61 tv zenders en 37 radio zenders. Dat was net ff teveel.
Wat me wel tot de vraag leid: Hoeveel zenders (in de zenderslijst) kan de Samsung eigenlijk aan?
Ik heb intussen met wat proberen, de extra regionale omroepen op een totaal van 4 gebracht, maar moet daarbij steeds Ned 1,2 en 3 handmatig weggooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62011

Anoniem: 101536 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:31:
[...]
Bij mij thuis is het juist andersom en heeft digitenne een kleine vertraging
Dan woon je op de maan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Anoniem: 62011 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 17:10:
>>Bij mij thuis is het juist andersom en heeft digitenne een kleine vertraging
Dan woon je op de maan.
Hoeft niet, verschil kan ook komen door verschillende vertraging in verschillende decoders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Zender Zwolle vandaag aangeschakeld....

Opstelpunt Zwolle

Kanaal Bandgrenzen ERP(kW) Eff.hoogte Polarisatie Status
22 478.000-486.000 20 152 V O
23 486.000-494.000 20 152 V O
28 526.000-534.000 20 152 V O
47 678.000-686.000 20 152 V O
65 822.000-830.000 20 152 V O

[ Voor 3% gewijzigd door EdjeK op 13-02-2007 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-04 20:08

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 54991 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 19:20:
Ja dat snap ik, staat zelfs meen k in de topic start van dit topic.
Maar als ik die kaart er dus in laat zitten dan kan het dus wel?
Indien ja dan is dvb-t incl. met digitenne denk ik het beste, maar dan kan ik beter verder gaan in dat topic.
Dus ik moet een willekeurige dual runer kaart hebben, owkee ik meen gelezen te hebben met speciale drivers, en zo'n plugin en zo'n phoenix kaartlezer als ik het goed heb?

Ik heb even gekeken en ik heb niet helemaal vrij zicht naar Eindhoven.
op 10 meter van de erfscheiding staat een ander huis, en een 100 meter verder ook weer een, verder zit er nog ee nsoort van park tussen en dan weer wat huizen.
Lijkt me dat dit toch wel voldoende moet zijn dus?
Ik quote je gewoon hier Iruja :P.

Ik zit hier op zolder en 10 meter verderop kijk ik tegen een ander dak aan. Toch ontvang ik gewoon de DVB-T zender uit België die daarachter staat, de antenne kijkt daar dus "overheen".

Wat er 100 meter verderop staat zou ik me al helemaal geen zorgen over maken, tenzij het de Chinese muur is, maar dan 100 meter hoog.

En met een Phoenix reader kan je als het goed is gewoon 2 DVB-T kaarten (zonder CI) in je PC stoppen en kanalen van beiden decoderen met 1 Phoenix.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 13-02-2007 19:31 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54991

Owkee als ik het goed heb is dit de reader (iig de usb versie: http://www.wbe.dk/default...roductsdetail&ProductID=7
(verder niks illigaals op de site kunnen vinden)

Dan wil ik hat namelijk best wel proberen, koop ik eerst een goede antenne en kaart, kijk ik of ik beeld kan krijgen, en dan kijk ik verder :)

http://www.fusionhdtv.co.kr/ENG/Products/DualDigital.aspx
En dit lijkt mij dan een heel leuk kaartje, ken alleen bij dvb-t kaarten het kwaliteits verschil in ontvangst onderling niet

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 54991 op 13-02-2007 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Idd, je hebt ook een seriële (RS232) poort nodig, als je die niet hebt moet je even een USB>RS232 converter erbij zoeken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.astrasat.nl/in...mers?PHPSESSID=47972d53dd

Ik neem aan dat deze goed is, dan en dan heb ik geen converter nodig toch?
Loop ook denk ik helemaal verkeerd te zoeken :(

En daarbij als ik een postcode check doe is er geen digitenne beschikbaar

[ Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 54991 op 13-02-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164734

Kan iemand uitleggen waarom de PVR's bij apparatuur verdwenen zijn op de KPN website?

Ik krijg sterk het beeld dat Digitenne één complete chaos aan het worden is. Apparatuur is niet meer verkrijgbaar en door alle zender/frequentie wijzigingen is het alleen maar slechter erop geworden.

Wat vinden julllie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 54991 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 20:08:
http://www.astrasat.nl/in...mers?PHPSESSID=47972d53dd

Ik neem aan dat deze goed is, dan en dan heb ik geen converter nodig toch?
Loop ook denk ik helemaal verkeerd te zoeken :(
Die is goed maar die gebruikt USB alleen voor elektriciteit. (in Phoenix mode)
En daarbij als ik een postcode check doe is er geen digitenne beschikbaar
Stop nou toch eens met die postcodecheck, dat is voor binnenantennes.. Kijk gewoon waar de zenders staan en gebruik je gezond verstand. Ik ontvang de Belgische DVB-T die is ontworpen voor buitenantennes helemaal in Nederland, met een binnenantenne achter het raam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breekbrood
  • Laatst online: 29-11-2024
Begrijp het even niet helemaal mbt de postcodecheck. Ik wil voor mijn vriendin graag Digitenne aanvragen, omdat ze afgesloten is bij @Home en aansluiten daar minimaal 4 weken duurt. Ze woont in Zwolle, maar volgens de KPN site kun je pas vanaf 26-02-2007 daar Digitenne ontvangen. Als ik op een overzicht met masten kijk, denk ik: dat moet nu al kunnen.

Hoe krijg je nu dus al zo'n (gratis :+ ) ontvanger in huis, en kun je toch alle zenders zien? Moet je dit dan op een ander adres aanvragen? Krijg je dan geen problemen met KPN (moet je na 26-02 een verhuizing oid doorgeven)? Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208821

Ik woon in Almere en heb mijn twin tuner (ivm de frequentiewijzigingen gereset) dmv fabrieksinstellingen.
Ik kan nu niet meer opnemen op mijn DVD recorder. Het opgenomen beeld is zwart.
Iemand anders ook deze ervaring? Wat nu te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188914

Canvas... 4:3... uitgerekt in de breedte. VOOR DE ZOVEELSTE KEER! CHRISTUS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Anoniem: 208821 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:59:
Ik woon in Almere en heb mijn twin tuner (ivm de frequentiewijzigingen gereset) dmv fabrieksinstellingen.
Ik kan nu niet meer opnemen op mijn DVD recorder. Het opgenomen beeld is zwart.
Iemand anders ook deze ervaring? Wat nu te doen?
Stroom eraf, en weer aanzetten, dit is een known issue al een jaartje of zo, niet op standy zetten geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:17
@breekbrood

Gewoon een ontvanger kopen in de winkel ?
Als het goed is, kan je Ned 1,2,3 en de regionale omroep gratis ontvangen.
Als je een abonnement afsluit, dan krijg je van KPN de aanschafkosten van de ontvanger terug.

Jan

[ Voor 5% gewijzigd door devriesjande op 14-02-2007 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05

franssie

Save the albatross

breekbrood schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 21:36:
Begrijp het even niet helemaal mbt de postcodecheck. Ik wil voor mijn vriendin graag Digitenne aanvragen, omdat ze afgesloten is bij @Home en aansluiten daar minimaal 4 weken duurt. Ze woont in Zwolle, maar volgens de KPN site kun je pas vanaf 26-02-2007 daar Digitenne ontvangen. Als ik op een overzicht met masten kijk, denk ik: dat moet nu al kunnen.

Hoe krijg je nu dus al zo'n (gratis :+ ) ontvanger in huis, en kun je toch alle zenders zien? Moet je dit dan op een ander adres aanvragen? Krijg je dan geen problemen met KPN (moet je na 26-02 een verhuizing oid doorgeven)? Ik hoor het graag!
with ^devriesjande ^ dus gewoon ding kopen, werkt het niet dan gewoon tot de 26e wachten (12 dagen) maar afhankelijk van waar ze woont (beetje zicht in de richtingen van de zenders) en eventueel met een verleng-coax-kabel moet een en ander wel aan de praat te krijgen zijn denk ik. Desnoods oude hark-antenne op zolder uitrichten:)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
breekbrood schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 21:36:

Denk dat je misschien even langs de primafoon kunt gaan en daar de aanschaf doen. Ik heb hier op 8094 (6km hemelsbreed vd mast) het volledige digitennepakket via de zender Zwolle in zeer goede kwaliteit.
Ik heb in december het cadeaupakket aangeschaft en keek eerst via de zender Smilde. Sinds de aanschakeling (13-2-07) van Zwolle, merkbare verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-04 11:53
@breekbrood

Officieel hebben we hier ook geen ontvangst van het commerciële pakket.
Omdat de commerciële zenders bij een zenderscan wel werden opgepikt, heb ik telefonisch contact opgenomen met KPN, en heb een abonnement op het commerciele pakket kunnen krijgen.
De ontvangst is prima. Ik denk dat de postcodecheck niet regelmatig wordt bijgewerkt.
Denk dus dat je het beste even kunt bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoeveel km van de mast moet je eigenlijk verbinding hebben? Als je het zo kan noemen tenminste.
Vandaag met een laptop usb dvb-t op stap geweest weer maar met een goede antenne, en ik kwam in ieder geval al een heel stuk verder.
Ik moet nog een keer een betere kaart proberen, zo'n laptop geval is dus niks.
Maar ik moet nog een 15 km extra overbruggen dus.

Nu heb ik getest met zo'n antenne ongeveer:
Afbeeldingslocatie: http://img.alibaba.com/photo/51003667/DVB_T_Antenna.jpg
Met 25-30 dB gain volgens de doos.

Laat wel horen of een betere kaart helpt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 54991 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 19:43:
Hoeveel km van de mast moet je eigenlijk verbinding hebben? Als je het zo kan noemen tenminste.
Vandaag met een laptop usb dvb-t op stap geweest weer maar met een goede antenne, en ik kwam in ieder geval al een heel stuk verder.
Ik moet nog een keer een betere kaart proberen, zo'n laptop geval is dus niks.
Maar ik moet nog een 15 km extra overbruggen dus.

Nu heb ik getest met zo'n antenne ongeveer:
[afbeelding]
Met 25-30 dB gain volgens de doos.

Laat wel horen of een betere kaart helpt nog.
Hangt er vanaf, maar ik heb ook een laptopkaart, de driverondersteuning is prut maar de tuner is eigenlijk best gevoelig, ondanks dat het geheel in een cardbus kaartje gevrot zit.

Die antenne is belangrijker. De versterking van 25-30dB is de versterker zelf, de booster. Die versterkt vooral ruis. Niet dat die niet nuttig is, want je gaat het kabelverlies ermee tegen, maar daarbuiten is het nergens goed voor.

De echte versterking van de antenne is maar een paar dB.

http://www.sat4all.com/fo...12884&an=0&page=0#1312884

Dat eerste plaatje, die heb ik. Of die nog veel beter zal zijn dan de antenne die je nu hebt weet ik niet, maar deze is erg goed.

Ik weet niet of ik het al genoemd had maar je kan ook zelf een harkje bouwen volgens http://www.xs4all.nl/~zappy/logper/ . Die doen het erg goed. Vergelijkbaar met de HQ, zeker als je er een versterker bij regelt. Je moet alleen echt zuinig met kabel en vooral overgangen zijn met dat harkje, want 1 splitter en je signaal is echt compleet verziekt. Het is dus zaak zo snel mogelijk van kabel naar een versterker te gaan met het harkje, vanaf dat punt maakt het niet meer uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 14-02-2007 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:02
Ik heb sinds de nieuwe zender indeling een heel raar iets met mijn decoder, topfield, de kanaal nummers zijn niet meer 1, 2, 3, etc. maar ineens 1000 en hoger dus normaal zappen is er ook niet meer bij. Iemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-04 17:04
Waar kan ik de locaties van de zenders vinden?

[ Voor 8% gewijzigd door Hollanda op 16-02-2007 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Dracula schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 07:35:
Ik heb sinds de nieuwe zender indeling een heel raar iets met mijn decoder, topfield, de kanaal nummers zijn niet meer 1, 2, 3, etc. maar ineens 1000 en hoger dus normaal zappen is er ook niet meer bij. Iemand een idee hoe dit kan?
- fabrieksinstellingen herstellen
- decoder 15 minuten van de stroom halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
EdjeK schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 09:33:
[...]

Oke ga ik proberen txs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag bij de primafoon in Uden geweest en die vertelde mij dat het iig in Uden onmogelijk is met welke antenne dan ook digitenne te ontvangen.
Veghel zou erom hangen maar waarschijnlijk ook niet.
Dus dan zitten we vast aan dvb-c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

http://www.reichelt.de/?S...RT=0;SORT=preis;OFFSET=16

Weten ze dat héél zeker? :P

Die buitenantenne van KPN is waarschijnlijk ook een prul, valt in het niet bij dit ding. Zelfs mijn HQ indoorantenne heeft waarschijnlijk nog betere ontvangstkwaliteit.

[ Voor 30% gewijzigd door Mentalist op 16-02-2007 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja dat blijven ze beweren.
Ik heb ook zoiets waar laat je dit in je woonkamer als het al zou werken?
Op het dak mag al niet, dat is geen optie dus.
Immers, dvb-c is gewoon voorhanden maar extreem duur wil ik dat gebruiken, en dvb-t geen ontvangst.
Wat ik ook kan doen is even wachten en hopen dat ze hier het signaal fixen, want ik neem aan dat ze daar toch wel wat aan gaan doen.

Loop me nu af te vragen of het het 275 euro verschil in nadeel van dvb-c het toch waard is, en ik kan ook met een single tuner beginnen en later uitbreiden naar een dual tuner dan ben ik evenveel kwijt ongeveer.
In dat geval kan ik nog steeds niet beslissen of ik dvb-c wil met een single tuner of analoog met dual tuner.
Zolang ik niet op mezelf woon heb ik sterk de voorkeur naar de dual tuner eigenlijk, en dat is dan ook de hoofdreden voor een dual tuner...

Eigenlijk zou ik moeten kunnen uitvinden of die floppydtv's ook analoog wat kunnen ontvangen zodat ik er later alphacrypts in kan zetten en in tussentijd toch plezier heb van analoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Ik wordt echt ziek van dat digitenne!

Vorige week opeens NL 1,2 en 3 weg. Ik resetten en zenders opnieuw zoeken. Daarna waren ze weer terug. Maar nu mis ik weer kanaal 10 tot 15 (dus ook Tien) !! Op beide tv's ook
Wie heeft dit ook?

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:30

MeNTaL_TO

The future is not set

Flyduck schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 19:41:

Vorige week opeens NL 1,2 en 3 weg. Ik resetten en zenders opnieuw zoeken. Daarna waren ze weer terug. Maar nu mis ik weer kanaal 10 tot 15 (dus ook Tien) !! Op beide tv's ook
Wie heeft dit ook?
Nope alle kanalen hier nog (3532 en 3123).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 19:08

xon

tikje offtopic:

iemand misschien in het bezit van een kameleon multiafstandsbediening met de Topfield PVR? ik zoek me rot naar de juiste code.
Wat is overigens het precieze type van de topfield pvr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-04 12:06
5300D?
Tenminste die heb ik... Mijn Logitech Harmony software herkende de pvr automagisch.

Overigens nog steeds geen problemen gehad met KPN, alleen een keer moeten resetten naar fabrieksinstellingen. Nee, ik ben echt heel tevreden. Nu alleen nog eens dat BBC World en BBC Prime omruilen voor BBC1 en BBC2, veel interessanter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Heb hier een One For All AB uit een andere serie, die werkt op de Topfield met code 1206.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-03 18:35

Colan

sucks @ solderen

Flyduck schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 19:41:

Wie heeft dit ook?
ik had hetzelfde, ik heb toen na de eerste keer autom. zenders zoeken de antenne een halve slag gedraaid en nog eens gezocht, ik had toen alle zenders...

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
EdjeK schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 09:33:
[...]

Oke alles werkt nu weer zoals het hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-03-2024
EdjeK schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 18:29:
Zender Zwolle vandaag aangeschakeld....

Opstelpunt Zwolle

Kanaal Bandgrenzen ERP(kW) Eff.hoogte Polarisatie Status
22 478.000-486.000 20 152 V O
23 486.000-494.000 20 152 V O
28 526.000-534.000 20 152 V O
47 678.000-686.000 20 152 V O
65 822.000-830.000 20 152 V O
Ik kan op kanaal 28 niets vinden, zitten daar bbc prime en bbc world in?

Er was trouwens ook nog een vraag in dit topic op hoeveel afstand je digitenne kunt ontvangen. Voor de aanschakeling van de antenne van zwolle heb ik mijn ontvanger boven moeten neerzetten om smilde en nijmegen te kunnen ontvangen. Volgens mij is dat een kilometer of 60, maar dat is natuurlijk sterk afhankelijk van de gebouwen (en hun bouwmaterialen) die in de omgeving staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die 60 km is toch al ruim het dubbele van wat ik haal.
Ik ga er nog over nadenken en hoop intussen dat het allemaal wat verbeterd.
De komende 2/3 maanden ga ik mij bezig houden met mijn nieuwe media center en daarna beslis ik of ik DVB-C pak of DVB-T (als ik op mezelf woon dan woon ik in de regio Eindhoven en an heb ik heet het probleem met DVB-T niet meer).
Maar Digitenne is 7,95 per maand, komt dat boven op de 15,45 per maand wat ik betaal voor essent of kan ik essent dan gewoon laten vallen?
Immers ik gebruik de kabel dan toch niet meer, en ik lees tegenstrijdige berichten.

Ik ben er met mijn ouders in ieder geval uit dat als ik de ontvanger voor DVB-T achter de televisie kwijt kan ik Digitenne mag aanvragen.
Met de 45 km die wij van Eindhoven af zitten gaat dat denk ik niet lukken vrees ik :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97329

Ontvanger achter de televisie gaat waarschijnlijk niet goed werken, je moet eerder denken aan ontvanger op de vensterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05

franssie

Save the albatross

Anoniem: 54991 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 15:04:
...

Ik ben er met mijn ouders in ieder geval uit dat als ik de ontvanger voor DVB-T achter de televisie kwijt kan ik Digitenne mag aanvragen.
Met de 45 km die wij van Eindhoven af zitten gaat dat denk ik niet lukken vrees ik :|
Dit kan werken op twee manieren:
1) Je TV ondersteund DVB-T en heeft een Common INterface (CI) slot (sommige nieuwste flatpanels doen dit). Je plaatst dan de digitenne kaart in een conax caardhouden in de CI.
2) Je TV heeft de mogeljkheid een externe Infrarood (IR) zender aan te sluiten. Mijn sony heeft dit (ze noemen dit een muis gek genoeg) waardoor ik alle apparatuur inclusief de PVR in de kast onder de TV heb kunnen zetten - je ziet niets maar alles werkt!
/edit: met essent heb je niets te maken, zeker niet als je een genrator of windmolen hebt? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 17-02-2007 20:37 . Reden: edits zijn leuk ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:14

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik gebruik digitenne ook al een tijdje.
Ik heb zinds kort een Elgato 410 kastje voor mijn Mac gekocht.
Ik kan met mijn Elgato 410 netjes alle zenders ontvangen als ik de KPN antenne gebruik.
Ik ben er heel tevreden over, alleen heb ik 1 probleem.
In de programmagids staat Veronica er niet tussen, wel als ik gewoon zap.
Maar niet in de Guide, waardoor ik dus geen opnames kan plannen.
Mischien moet ik daar een apart topic voor hebben, maar het overlapt een beetje.

Edit: nog een vraag.
Ik heb nergens last van, behalve als er een scooter voorbij komt in de straat.
Nu heb ik van die leuke buurjochies die soms heen en weer racen om hun opgevoerde scooter te testen.
Is dit een bekend probleem?
Normaal heb ik 99% O. sterkte en 99% O. kwaliteit op vrijwel alle zenders, maar dit zakt volledig naar de 0 als die scooter langskomt.

[ Voor 28% gewijzigd door Mud.Starrr op 17-02-2007 21:27 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:18

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

EdjeK schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 11:47:
[...]

Denk dat je misschien even langs de primafoon kunt gaan en daar de aanschaf doen. Ik heb hier op 8094 (6km hemelsbreed vd mast) het volledige digitennepakket via de zender Zwolle in zeer goede kwaliteit.
Ik heb in december het cadeaupakket aangeschaft en keek eerst via de zender Smilde. Sinds de aanschakeling (13-2-07) van Zwolle, merkbare verbetering.
Ik zit op 8245 wat ook niet zo bar ver is van de mast en overweeg Digitenne, maar ik wil dan (uiteraard :P) wel een stabiel beeld hebben.

Waar ik nog niet helemaal uit ben : Teletekst.
Heb je nu bij alle zenders (als ze dat zelf voeren) teletekst ? Een andere TV-zender aanbieder krijg ik er hier in huis wel in, maar het word een absolute no-go als er geen teletekst bij zit (en mijn TV heeft geen tuner dus die kan ik niet gebruiken).

Over die CI interfaces.
Je hebt dus een soort PCMCIA achtige kaart waar je de digitenne kaart in kunt doen. Die grotere kaart past dan in een CI slot.
Begrijp ik het dan goed dat je met *elk* apparaat wat zo'n CI slot heeft, digitenne zou kunnen kijken :?

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Koffie schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 22:07:
Waar ik nog niet helemaal uit ben : Teletekst.
Heb je nu bij alle zenders (als ze dat zelf voeren) teletekst ?
Animal Planet, Private Spice, Infokanaal en vermoedelijk de voetbalkanalen hebben geen teletekst, de rest wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Koffie schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 22:07:
Over die CI interfaces.
Je hebt dus een soort PCMCIA achtige kaart waar je de digitenne kaart in kunt doen. Die grotere kaart past dan in een CI slot.
Begrijp ik het dan goed dat je met *elk* apparaat wat zo'n CI slot heeft, digitenne zou kunnen kijken :?
Het apparaat moet natuurlijk ook DVB-T aankunnen ;). Dus een satellietontvanger kan geen Digitenne ontvangen. Een laptop met PCMCIA slot ook niet. Een willekeurige DVB-T ontvanger, of dat nu een kastje, integrated in TV, PCI-kaart of wat dan ook is mét CI-slot wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-03-2024
Anoniem: 54991 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 15:04:
Die 60 km is toch al ruim het dubbele van wat ik haal.
Ik ga er nog over nadenken en hoop intussen dat het allemaal wat verbeterd.
De komende 2/3 maanden ga ik mij bezig houden met mijn nieuwe media center en daarna beslis ik of ik DVB-C pak of DVB-T (als ik op mezelf woon dan woon ik in de regio Eindhoven en an heb ik heet het probleem met DVB-T niet meer).
Maar Digitenne is 7,95 per maand, komt dat boven op de 15,45 per maand wat ik betaal voor essent of kan ik essent dan gewoon laten vallen?
Immers ik gebruik de kabel dan toch niet meer, en ik lees tegenstrijdige berichten.

Ik moet er wel bij zeggen dat het voor mij niet zo heel simpel aan de praat te krijgen was, heb er 2 dagen over gedaan om de juiste plek (of liever: de juiste richting/zichtlijn) voor de antenne te vinden, en dat luistert enorm nauw. Een paar millimeter verschuiven betekende al geen ontvangst. Nu sinds de mast in zwolle er staat maakt het geen ruk uit waar ik die antenne neerzet (of in welke richting). Je weer hoe het gaat met de landelijke uitrol van dit soort producten. Voor het zelfde geld staat er voor het eind van het jaar ook een antenne bij jou in de buurt. Wat er in de planning staat is alleen wat al vaststaat. Ik heb zelf bij Tiscali gewerkt, en met de uitrol van ADSL was het ook zo. Wat er in de postcodechecks stond en in de planning was alleen op basis van gesloten contracten en verkregen vergunningen. Als we officieel geen plandatum hadden voor een bepaalde postcode kon het toch gebeuren dat het er twee weken later lag. Waarschijnlijk heeft KPN voor die masten een aantal vergunningen nodig en zolang het nog niet zeker is of ze die krijgen zullen ze die locaties niet op de planning zetten. Ga er maar vanuit dat ze streven naar landelijke dekking op zo kort mogelijke termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

asmi schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 22:30:
[...]

Animal Planet, Private Spice, Infokanaal en vermoedelijk de voetbalkanalen hebben geen teletekst, de rest wel.
Dat snap ik (althans: ik begrijp dat die geen TT hebben).
Wat ik bedoel is, hebben Ned1,2,3 RTL4,5 etc (de normale nederlandse publieke en commerciele omroepen) ook TT met Digitenne.
W3ird_N3rd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 01:26:
[...]

Het apparaat moet natuurlijk ook DVB-T aankunnen ;). Dus een satellietontvanger kan geen Digitenne ontvangen. Een laptop met PCMCIA slot ook niet. Een willekeurige DVB-T ontvanger, of dat nu een kastje, integrated in TV, PCI-kaart of wat dan ook is mét CI-slot wel.
Aha, thanks.
Dus : elk apparaat wat DVB-T praak *en* een CI slot heeft, kun je digitenne in vrotten.

edit : Zo'n "Topfield TF5300D" daar zit een 80Gb HDD in, kun je die zelf vervangen voor een grotere ?
Liefst wil ik nl. meteen een HDD recorder maar dan wel een wat grotere disk.

[ Voor 9% gewijzigd door Koffie op 18-02-2007 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Koffie schreef op zondag 18 februari 2007 @ 07:48:
Aha, thanks.
Dus : elk apparaat wat DVB-T praak *en* een CI slot heeft, kun je digitenne in vrotten.
Voor de compleetheid zal ik vermelden dat het wel eens voorkomt dat een bepaalde module (CAM) niet in het CI-slot van sommige ontvangers werkt. Zo werkt b.v. een Matrix module niet goed in sommige Topfield ontvangers.

Ik heb echter nog van geen enkele ontvanger gehoord waarin de Conax module het niet doet. Zelfs in mijn KNC1 PCI kaarten, die bijzonder picky zijn (en een brakke CI implementatie at all hebben) werkt de Conax module gewoon. Mocht het je lukken ergens een DVB-T ontvanger op te duikelen uit donker-Korea die serieus niet compatible is met de Conax module, dan kan je in dat vreemde geval altijd nog uitwijken naar een andere Conax module (Dual CAM Irdeto plus Conax, Alphacrypt, Matrix met Conax-software, Technisat Conax b.v.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Koffie schreef op zondag 18 februari 2007 @ 07:48:
Dat snap ik (althans: ik begrijp dat die geen TT hebben).
Wat ik bedoel is, hebben Ned1,2,3 RTL4,5 etc (de normale nederlandse publieke en commerciele omroepen) ook TT met Digitenne.
Je snapt toch wel dat ik dat ook bedoel?
edit : Zo'n "Topfield TF5300D" daar zit een 80Gb HDD in, kun je die zelf vervangen voor een grotere ?
Liefst wil ik nl. meteen een HDD recorder maar dan wel een wat grotere disk.
Ja, 160GB kan in ieder geval. Of er een bovengrens is weet ik niet.
Maar zijn de TF5300's nog wel te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
pianoman schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 14:49:
[...]
Ik kan op kanaal 28 niets vinden, zitten daar bbc prime en bbc world in?
Klopt. Kanaal 28 is nog niet actief en dat heeft te maken dat deze zenders nog niet buiten de randstad te ontvangen zijn.
Pas bij de totale landelijke zender-swap op 27 maart zal dit in de rest van Nederland te ontvangen zijn.
Bron: Digitenne http://www.digitenne.nl/pagina_46.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

asmi schreef op zondag 18 februari 2007 @ 09:45:
[...]

Je snapt toch wel dat ik dat ook bedoel?
Just checking ;)
Behoud van teletekst is hier minstens zo belangrijk als het beeldkwaliteit.
Ja, 160GB kan in ieder geval. Of er een bovengrens is weet ik niet.
Maar zijn de TF5300's nog wel te koop?
Bij mijn weten wel ? Is er ergens een link waar ik kan lezen dat die TF PVR's idd zelf van een grotere disk voorzien kunnen worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Koffie schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:06:
Is er ergens een link waar ik kan lezen dat die TF PVR's idd zelf van een grotere disk voorzien kunnen worden ?
Als je zin hebt om op www.sat4all.com de forums over Topfield en DVB-T door te ploegen dan kom je daar vast wel iets tegen. Ik heb zelf de harddisk van een TF5300d vervangen door deze http://www.seagate.com/support/disc/specs/ata/st3160023a.html. Ongetwijfeld zijn vele andere compatibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209364

Ik begin het zo langzamerhand behoorlijk zat te raken... We hebben al ruim 2 jaar Digitenne en nooit problemen met ontvangst gehad, totdat KPN de boel begon te reorganiseren :( !

Na talloze keren fabrieksinstellingen te hebben teruggezet, nieuwe zenderscan, antenne binnen en buitenshuis verplaatst en opnieuw uitgericht te hebben en diverse keren beide servicenummers gebeld te hebben... hebben we al ruim een week een minimaal aantal zenders. Ik ben er nu achter (via dit forum) dat ik Bouquet 1 in z'n geheel niet ontvang. Wel staan alle zenders in de zenderlijst, maar de banner zegt doodleuk "geen signaal". Het bizarre is dat mijn buren wel alle zenders ontvanger, dus ook het hele Bouquet 1 :? .

Overigens weten de beide servicenummers niet hoe mijn decoder werkt, het is een panasonic en dus al een oudje ;) . Wat doe ik fout en hoe los ik het gezeur op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

asmi schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:55:
[...]

Als je zin hebt om op www.sat4all.com de forums over Topfield en DVB-T door te ploegen dan kom je daar vast wel iets tegen. Ik heb zelf de harddisk van een TF5300d vervangen door deze http://www.seagate.com/support/disc/specs/ata/st3160023a.html. Ongetwijfeld zijn vele andere compatibel.
Thanks voor de info ;)
Even een vluggertje : wat zijn de video aansluitingen op de achterkant (kan het moeilijk terug vinden op inet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Koffie schreef op zondag 18 februari 2007 @ 16:25:
Even een vluggertje : wat zijn de video aansluitingen op de achterkant (kan het moeilijk terug vinden op inet).
Ik verwijs je maar liever meteen naar de handleiding onder http://www.kpn.com/kpn/show/id=878672. Op eventuele providerlock en opgeloste bugs na zijn de TF5300d (oude Digitenne-variant) en de daar vermelde TF5300k (KPN-variant) identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Thanks, ik zoek al dagen naar die handleiding :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Ik heb naast UPC-DTV een abonnement op Digitenne genomen om te kijken of digitenne qua prijs en kwaliteit, een alternatief voor mij zou zijn. Ondanks dat ik 99% ontvangst met Digitenne heb vind ik het vergelijk van beeldkwaliteit tov UPC Digital in het voordeel van UPC uitvallen. De beeldkwaliteit van UPC is vele malen scherper en zuiverder.

Bij Digitenne lijkt het soms net of er folie op m'n TV-scherm is geplakt en als er acties zijn dan vervaagt de beeldkwaliteit. Zeker bij voetbalwedstrijden lijkt de grasmat soms één vage kleur te worden. Bij stilstaand beeld is het goed maar t.o.v UPC-DTV niet scherp.
Bij het kijken naar UPC zijn de bezwaren van actie scenes absoluut niet aanwezig en blijft het beeld scherp.
Ik heb al van alles geprobeerd; andere antenne opstelling, scartkabels en in/uitgangen omgewisseld. Het wordt er geen steek beter van!!
Waar ligt dat nu aan:
- De samsungdecoder van KPN?
- DVB-T signaal van KPN?
- Of ben ik zo gewend aan de kwaliteit van DTV via de kabel dat ik te kritisch ben geworden?

Wie heeft dezelfde/vergelijkbare ervaring en heeft dit misschien opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EdjeK schreef op zondag 18 februari 2007 @ 17:14:
Ik heb naast UPC-DTV een abonnement op Digitenne genomen om te kijken of digitenne qua prijs en kwaliteit, een alternatief voor mij zou zijn. Ondanks dat ik 99% ontvangst met Digitenne heb vind ik het vergelijk van beeldkwaliteit tov UPC Digital in het voordeel van UPC uitvallen. De beeldkwaliteit van UPC is vele malen scherper en zuiverder.

Bij Digitenne lijkt het soms net of er folie op m'n TV-scherm is geplakt en als er acties zijn dan vervaagt de beeldkwaliteit. Zeker bij voetbalwedstrijden lijkt de grasmat soms één vage kleur te worden. Bij stilstaand beeld is het goed maar t.o.v UPC-DTV niet scherp.
Bij het kijken naar UPC zijn de bezwaren van actie scenes absoluut niet aanwezig en blijft het beeld scherp.
Ik heb al van alles geprobeerd; andere antenne opstelling, scartkabels en in/uitgangen omgewisseld. Het wordt er geen steek beter van!!
Waar ligt dat nu aan:
- De samsungdecoder van KPN?
- DVB-T signaal van KPN?
- Of ben ik zo gewend aan de kwaliteit van DTV via de kabel dat ik te kritisch ben geworden?

Wie heeft dezelfde/vergelijkbare ervaring en heeft dit misschien opgelost?
Dit heeft een aantal factoren. Ten eerste is de bitrate van UPC vele malen hoger t.o.v. Digitenne. Dat zal niet snel veranderen omdat er nog steeds niet genoeg ruimte is in de ether. Daarnaast is de Samsung decoder niet van hoge kwaliteit. Zo hebben de Topfield tuners vaak beter beeld op met name LCD tv's. Daarbij moet wel gezegd worden dat het beeld nog steeds van matige kwaliteit is door de lage bitrate. Kortom; UPC digitale tv is vele malen beter als Digitenne, maar ook duurder. Het is een persoonlijk afweging of je het waard vindt om nu over te schakelen. Digitenne heeft op dit moment ook vrij veel problemen met ontvangst, beeldkwaliteit e.d. door frequentiewijzigingen. KPN zal dit ongetwijfeld gaan veranderen maar wanneer en hoe is nog onbekend. UPC is tegenwoordig zo slecht nog niet. De Mediabox en DVR zijn redelijk stabiel, alleen de prijs is flink hoger. Dan krijg je wel hogere kwaliteit en meer zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit net bij de handleidingen van de KPN tuners te kijken op:

http://www.kpn.com/kpn/show/id=878672

Voorheen stond hier het standaard rijtje. Namelijk de Samsung en Topfield tuners. Nu zie ik ineens ook de handleiding van één of andere Finepass tuner. Is dit een nieuwe tuner die KPN gaat leveren voor DVB-T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breekbrood
Dus als je een Digitenne abonnement neemt krijg je die voucher, en krijg je dat geld terug (€ 89,95). Dat is mooi. Nog een vraag: als je een tweede ontvanger wilt hebben op hetzelfde abbo, betaal je dan per maand meer? En wat kost zo'n smartcard eenmalig?

Laatste vraag: zo'n tweede ontvanger, zijn er een aantal modellen met veel problemen? Een lijstje met not-to-buy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:14

Mud.Starrr

I shoot people for money

breekbrood schreef op maandag 19 februari 2007 @ 07:43:
Dus als je een Digitenne abonnement neemt krijg je die voucher, en krijg je dat geld terug (€ 89,95). Dat is mooi. Nog een vraag: als je een tweede ontvanger wilt hebben op hetzelfde abbo, betaal je dan per maand meer? En wat kost zo'n smartcard eenmalig?

Laatste vraag: zo'n tweede ontvanger, zijn er een aantal modellen met veel problemen? Een lijstje met not-to-buy?
Je mag maximaal 3 smartcards op 1 abbonement gebruiken.
Dus ook 3 ontvangers.

Wil je er meer dan 3, dan moet je bijbetalen.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breekbrood
Zonet even bij de Primafoon in Groningen geweest. Kwaliteit van de informatie die ze daar te bieden hadden, zou je bijna doen besluiten om geen Digitenne te nemen. Ze beweerden daar dat je geen geld terug krijgt als je daar nu een ontvanger haalt. Ik dacht dat je de voucher kreeg als je een abonnement afsloot, en dan gewoon de bon van de Primafoon samen met de voucher terug zou sturen. Twee!!! mensen beweerden dat dit niet zo was. Aangezien Zwolle volgende week wordt geactiveerd, bestel ik dan wel via de site zo'n ontvanger. Weet ik zeker dat het goed gaat.

Ook op de vraag hoe je een tweede ontvanger op één abonnement moet aansluiten, hadden ze geen antwoord. Ze dachten dat je geen twee smartcards nodig had. "Nee, dat gaat allemaal met codes." Ik was in de veronderstelling dat een tuner ALTIJD (DVB-C, DVB-T, DVB-S) een smartcard nodig heeft om te kunnen decoderen. Anders zou je de codes van iemand anders (via internet gekregen) kunnen gebruiken. Ook op dit punt een *zaad* antwoord van de Primafoon.

Volgende week gewoon maar via website bestellen. Soms snap je gewoon niet meer waarom er nog winkels zijn voor zulke apparatuur. Je durft je moeder/oma er toch niet heen te sturen?

Deze informatie staat trouwens ook niet op de website van KPN..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
breekbrood schreef op maandag 19 februari 2007 @ 20:07:
Volgende week gewoon maar via website bestellen. Soms snap je gewoon niet meer waarom er nog winkels zijn voor zulke apparatuur. Je durft je moeder/oma er toch niet heen te sturen?
Juich niet te vroeg. De webshop van KPN maakt er soms ook een zootje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-04 00:12

fulgore

goud

Even aanhaken.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
Dirkson schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:35:
In Gorinchem sinds enkele dagen last van enorme belabberde kwaliteit op o.a. Net5, TIEN, Discovery Channel (en nog 5 zenders) Helpdesk zegt dat het een bekende storing is en dat dit via handmatig zoeken op kanaal 21 opgelost kan worden.

Tevens het probleem op de Twin Tuner dat deze geen video signaal meer doorgeeft behalve van NL1,2,3... schijnt ook bekend te zijn.... meer mensen last?
Ik heb hetzelfde probleem...
Minstens elke dag valt mijn beeld uit en krijg dan de melding 'geen video'. Ik kan dan alleen NL 1,2 en 3 nog zien.
Ik moet dan mijn Samsung recorder volledig van de stroom halen en weer inschakelen voordat ie het weer doet.
Ik heb al een vervangend apparaat van KPN gekregen maar ondervind exact dezelfde problemen

Nog meer mensen dit meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

breekbrood schreef op maandag 19 februari 2007 @ 20:07:
Ook op de vraag hoe je een tweede ontvanger op één abonnement moet aansluiten, hadden ze geen antwoord. Ze dachten dat je geen twee smartcards nodig had. "Nee, dat gaat allemaal met codes." Ik was in de veronderstelling dat een tuner ALTIJD (DVB-C, DVB-T, DVB-S) een smartcard nodig heeft om te kunnen decoderen. Anders zou je de codes van iemand anders (via internet gekregen) kunnen gebruiken. Ook op dit punt een *zaad* antwoord van de Primafoon.
Je hebt ook altijd een smartcard nodig bij normale ontvangers.

Er zijn wel uitzonderingen: een SmartWi, hiermee stop je een WiFi-smartcard in de ontvangers, en de originele smartcard in het basisstation. En een Dreambox, waarmee je een originele kaart via je interne netwerk uit kan lezen (kaart moet dan in een Phoenixlezer in een PC). Maar daar heeft KPN het niet over lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveZ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-04 13:09
Dr0pSHoT schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:46:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem...
Minstens elke dag valt mijn beeld uit en krijg dan de melding 'geen video'. Ik kan dan alleen NL 1,2 en 3 nog zien.
Ik moet dan mijn Samsung recorder volledig van de stroom halen en weer inschakelen voordat ie het weer doet.
Ik heb al een vervangend apparaat van KPN gekregen maar ondervind exact dezelfde problemen

Nog meer mensen dit meegemaakt?
Ik kan juist nl 1,2,3 niet bekijken...en dat geldt ook voor Discovery, Net5 ,Tien en MTV...en laat dat nou juist alle zenders zijn die ik regelmatig bekijk.... geen voetbal en american chopper meer :(

Volledig stroom halen en inschakelen helpt niet...en opnieuw zenders installeren ook niet.
Heb er sinds 2 weken ineens last van, en ik ben pas laat thuis dus kan die @#$$#%#@ ook nooit bereiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:33
@ SteveZ: dat heb ik (Utrecht) dus ook gehad, na het herstellen van de fabrieksinstellingen en opnieuw zenders zoeken bleven er erg veel kanalen 'weg'. Ik kon het oplossen door alles handmatig te zoeken (menu > installeren > handmatig zoeken). Via Radio.nl heb ik gekeken welk bouquet op welk kanaal zit, alle kanalen nagelopen en alles was weer terug. Hetzelfde maakte ik ook mee bij 2 mensen in Amersfoort die ook Digitenne hebben, ook hier moest ik een en ander handmatig zoeken.

Net als vele anderen in dit topic wás ik tevreden over Digitenne, goeie beeldkwaliteit, genoeg zenders en goedkoop. Sinds december heb ik erg veel last van storingen, lijkt het wel of die antenne steeds gevoeliger wordt en het signaal valt regelmatig weg. Om maar te zwijgen over de "blokjes" tijdens het zappen. Blij als m'n contract afloopt, dan maar de iets duurdere kabel.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.