Het grote Digitenne/KPN Digitale TV (DVB-T) topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 233.833 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-04 02:19
Het grote KPN Digitenne (DVB-T) topic deel 2
Aangezien beide eerste delen vol beginnen te raken, tijd voor een groot topic. Ditmaal voor KPN Digitenne, voorheen 2 aparte merknamen (KPN Digitale Televisie en Digitenne)

Vorige delen:
- KPN begint met Digitale TV
- Digitenne
Wat is KPN Digitenne
KPN Digitenne is de merknaam waaronder digitale tv via de ether wordt aangeboden. De achterliggende gebruikte standaard is DVB-T, Digital Video Broadcasting - Terrestrial. Het grote voordeel van deze nieuwe techniek is dat beelden digitaal kunnen worden gecomprimeerd, waardoor er meer zenders op een frequentie passen. De DVB-T standaard beschrijft dat hiervoor MPEG-2 encoding moet worden gebruikt. KPN Digitenne krijgt op deze manier 5 a 6 zenders op een frequentie, waar met een analoge uitzending slechts 1 zender op zou passen.
Om deze techniek commercieel rendabel te maken wordt er abonnementsgeld gevraagd voor het bekijken van de commerciele zenders. Veelal liggen de abonnementskosten lager dan van kabeltelevisie. Hier staat tegenover dat door de MPEG-2 compressie de beeldkwaliteit minder is, en er minder zenders worden aangeboden.
Om er voor te zorgen dat de uitzendingen niet worden bekeken door mensen die niet hebben betaald, wordt het beeld ge-encrypt. In de sattelietwereld is dit een bekend begrip. Door middel van een smartcard, die door KPN moet worden geactiveerd, is het mogelijk de signalen te decrypten. Hiervoor is gekozen voor de Conax encryptie.
Omdat de uitzendingen door de ether gaan is het gebruik van KPN Digitenne niet beperkt tot thuis. Voorbeelden van toepassingen zijn televisie in de auto, of op de camping. KPN bied voor campinggebruikers speciale abonnementsvormen aan, die bijvoorbeeld recht geven op 3 of 6 maanden televisie, in plaats van een jaarabonnement.
Welke zenders kan ik met KPN Digitenne bekijken
Op het moment van schrijven zijn dat de volgende televisiezenders:
- Nederland 1, 2, 3 (ook zonder abonnement te bekijken)
- RTL 4, 5, 7
- Net5, SBS6, Veronica/Jetix
- Nickelodeon/Talpa
- één, Ketnet/Kanvas
- BBC Prime
- BBC World, CNN
- TMF,MTV
- Eurosport
- Discovery, Animal Planet, Private Spice
- De regionale zenders.
- Tele 2 voetbal (2 zenders, met apart premium-abonnement)

De volgende radiozenders zijn tevens te beluisteren:
- Radio 1, 2, 3, 4, 747
- Concertzender
- Radio Veronica
- Sky Radio
- Radio 538
- Caz
- Q-Music
- Classic FM
- Radio 10 Gold
- Arrow Classic Rock
- Business Newsradio
- Slam! FM
- RTL FM
- een of twee regionale zenders
Over dit topic
Wat willen we wel in dit topic zien, en wat niet? Eigenlijk heel simpel. Bediscussieer hier alles dat met KPN Digitenne te maken heeft. De decoders, de DVB-T techniek, het bereik, het zenderaanbod, nieuwtjes, insider informatie, kortom; maak er wat leuks van.
Berichten in de trant van "jammer dat de BBC's er niet bij zitten" zijn echter niet gewenst. Dat deze zenders er niet bij zitten is bekend, dat dat jammer is ook, en het voegt weinig toe aan het topic. Houdt het dus leuk, maar ook nuttig.
Tevens lijkt het mij niet handig om hier Mine van KPN te bespreken, gezien het hier om een hele andere techniek gaat met hele andere voor en nadelen. De discussie zal dan iets teveel door elkaar heen lopen.
En last but not least, de conax encryptie die KPN hanteert zullen wij respecteren in dit topic, en op tweakers in het algemeen. Geen posts dus die betrekking hebben op het kraken hiervan.
Links
- Website KPN Digitenne
- Weblog Dutch-media, waar regelmatig nieuwtjes te vinden zijn
Veel plezier in dit tweede deel!

[ Voor 9% gewijzigd door RSpliet op 27-12-2006 11:04 . Reden: Merknamen gemerged ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164734

Ik heb een vraag over de beeldkwaliteit in combinatie met een LCD TV. Ik heb her en der op internet gelezen dat dit niet goed is en dat DVB-T van Digitenne/KPN niet goed samenwerkt met LCD tv's i.v.m. de lage bitrate. Klopt dit?

Ik heb nu een CRT, maar wil op korte termijn een 32" LCD TV van Philips kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En nog een vraag:

Ik heb een JVC Breebeeld TV, daarbij de Samsung PVR voor KPN TV. Werkt prima. Alleen ik krijg het beeldformaat niet goed. Als de PVR ingesteld staat op 4:3 heb ik soms volledig scherm, maar vaak zwarte balken (onder en boven). Stel ik in op 16:9 heb ik nog steeds op zenders de zwarte balken (wel minder als bij 4:3), maar de zenders die bij 4:3 volledig scherm hadden worden nu vervormd (lichamen worden breeder en verhoudingen kloppen niet meer). Mijn tv staat ingesteld op automatisch beeld formaat.

Hoe hebben jullie dit opgelost? Is dit eigenlijk wel op te lossen? Heeft dit te maken met de manier waarop KPN en de zenders het beeld doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-05 17:21
Anoniem: 164734 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 21:52:
En nog een vraag:

Ik heb een JVC Breebeeld TV, daarbij de Samsung PVR voor KPN TV. Werkt prima. Alleen ik krijg het beeldformaat niet goed. Als de PVR ingesteld staat op 4:3 heb ik soms volledig scherm, maar vaak zwarte balken (onder en boven). Stel ik in op 16:9 heb ik nog steeds op zenders de zwarte balken (wel minder als bij 4:3), maar de zenders die bij 4:3 volledig scherm hadden worden nu vervormd (lichamen worden breeder en verhoudingen kloppen niet meer). Mijn tv staat ingesteld op automatisch beeld formaat.

Hoe hebben jullie dit opgelost? Is dit eigenlijk wel op te lossen? Heeft dit te maken met de manier waarop KPN en de zenders het beeld doorgeven?
Bij mijn weten valt dit niet op te lossen, op mijn breedbeeld laat ik hem vaak maar op 4:3 staan en kies ik dan voor de zoom optie om de zwarte balken onder en boven te verwijderen (niet goed voor de beeldkwaliteit overigens).
Alleen bij de speciale WK Breedbeeld voetbal uitzendingen was het signaal echt 16:9 en ook beeldvullend goed in beeld op 16:9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neophyte_NL schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 22:48:
[...]

Bij mijn weten valt dit niet op te lossen, op mijn breedbeeld laat ik hem vaak maar op 4:3 staan en kies ik dan voor de zoom optie om de zwarte balken onder en boven te verwijderen (niet goed voor de beeldkwaliteit overigens).
Alleen bij de speciale WK Breedbeeld voetbal uitzendingen was het signaal echt 16:9 en ook beeldvullend goed in beeld op 16:9.
Bij mij staat de PVR ook ingesteld op 4:3. Waar ik benieuwd naar ben, doet jouw tv automatisch die zoom optie of moet jij dat handmatig doen? Ik moet dat nu steeds handmatig doen, ik vroeg me af hoe andere tv's daar mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
Anoniem: 164734 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 23:34:
[...]

Bij mij staat de PVR ook ingesteld op 4:3. Waar ik benieuwd naar ben, doet jouw tv automatisch die zoom optie of moet jij dat handmatig doen? Ik moet dat nu steeds handmatig doen, ik vroeg me af hoe andere tv's daar mee omgaan.
Ik zet de TV handmatig op zoom en dat onthoudt hij dan in combinatie met de eerste scart aansluiting, de samsung tuner geeft van zichzelf geen signaal door zoals bijv mijn dvd speler die dan automatisch wide selecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:43

MeNTaL_TO

The future is not set

Iemand enig idee hoe ik de regio af kan dwingen bij de samsung decoder? Hij pakt standaard in Utrecht het AT5 en ander Amsterdams kanaal, terwijl ik Utrecht TV wil hebben. Ik kan hem handmatig forceren, maar dan nummert de decoder gek en heb ik kanalen dubbel (is ook wel uit te zetten, maar gewoon niet handig).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MeNTaL_TO schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 06:27:
Iemand enig idee hoe ik de regio af kan dwingen bij de samsung decoder? Hij pakt standaard in Utrecht het AT5 en ander Amsterdams kanaal, terwijl ik Utrecht TV wil hebben. Ik kan hem handmatig forceren, maar dan nummert de decoder gek en heb ik kanalen dubbel (is ook wel uit te zetten, maar gewoon niet handig).
Ik woon in regio Rotterdam en ontvang standaard TV Rijnmond en TV West. Dat klopt. Daarnaast ontvang ik ook TV Noord Holland en AT5. Twee zenders die ik leuk vind. Ik zou TV Utrecht ook moeten vinden (dichterbij als Amsterdam), maar die vind ie niet bij mij.

Hoe doe je dit? Als de zender niet zelf komt met automatisch zoeken, dan kun je nog altijd handmatig zoeken. Voor AT5 en TVNH kies je kanaal 25 en voor TV Utrecht kanaal 33. Success!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
Anoniem: 164734 schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 07:34:
[...]

Ik woon in regio Rotterdam en ontvang standaard TV Rijnmond en TV West. Dat klopt. Daarnaast ontvang ik ook TV Noord Holland en AT5. Twee zenders die ik leuk vind. Ik zou TV Utrecht ook moeten vinden (dichterbij als Amsterdam), maar die vind ie niet bij mij.

Hoe doe je dit? Als de zender niet zelf komt met automatisch zoeken, dan kun je nog altijd handmatig zoeken. Voor AT5 en TVNH kies je kanaal 25 en voor TV Utrecht kanaal 33. Success!
Zijn de regionale zenders dan in elk boeket over het hele land opgenomen en dus te ontvangen, best zonde van de bandbreedte dan.
* Neophyte_NL wil weer terug naar de HQ-WK breedbeeld kwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neophyte_NL schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 12:40:
[...]

Zijn de regionale zenders dan in elk boeket over het hele land opgenomen en dus te ontvangen, best zonde van de bandbreedte dan.
* Neophyte_NL wil weer terug naar de HQ-WK breedbeeld kwaliteit...
Nee. Alleen hebben de masten in de verschillende regio's zo'n sterk signaal dat je zie in andere regio's met een goede antenne ook kunt ontvangen. Omdat ze wel op andere kanalen worden uitgezonden, kun je ze ontvangen.

Ik mis de HQ-WK breedbeeld kwaliteit ook heel erg! Gelukkig gaan ze de masten ombouwen naar MPEG4 en zal er op den duur (wanneer is echt niet bekend, en zeker niet op korte termijn) veel hogere kwaliteit en meer zenders komen. Maar goed, das allemaal toekomst muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:15

Oceria

I've been in between....

Is er ondertussen al iemand die Digitenne/KPN DVB-T aan de praat heeft gekregen met deze kaart en conax decoder?
Het klinkt veel belovend, maar een google zoektocht levert niet veel resultaat op, alleen de belofte de resultaten te rapporteren, wat tot nog toe niet gebeurd is.

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-05 14:02
En nog een vraag:

Ik heb een Sony, maar het principe zal wel hetzelfde zijn. Na veel gevogel ben ik er indertijd achtergekomen. Je tv stel je in op WIDE/STRETCH of hoe het dan ook heet. De Samsung tuner stel je in op 16:9 met Letterbox. 4:3 wordt netjes weergegeven en breedbeelduitzendingen op NL kan je ook ineens zien. Om te testen kan je even op de Belgische zenders kijken, waar meer breedbeelduitzendingen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oceria schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:28:
Is er ondertussen al iemand die Digitenne/KPN DVB-T aan de praat heeft gekregen met deze kaart en conax decoder?
Het klinkt veel belovend, maar een google zoektocht levert niet veel resultaat op, alleen de belofte de resultaten te rapporteren, wat tot nog toe niet gebeurd is.
Helaas heb ik ook geen resultaten voor je. Ik ben hier ook erg in geintresseerd. Die lijkt namelijk dé oplossing om Digitenne/KPN DVB-T te gebruiken i.c.m. XP Media Center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria

Oceria

I've been in between....

Anoniem: 164734 schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 09:45:
[...]

Helaas heb ik ook geen resultaten voor je. Ik ben hier ook erg in geintresseerd. Die lijkt namelijk dé oplossing om Digitenne/KPN DVB-T te gebruiken i.c.m. XP Media Center.
Dat lijkt mij voorlopig nog niet haalbaar: MCE en ook de opvolger (2007) ondersteunen geen gecodeerde DVB-x uitzendingen. Voor beide kaarten zijn ook nog geen officiële MCE drivers; er wordt aangeraden om met Mediaportal te werken.
Is er onder ons geen handelaar die met de importeur van deze kaarten wil -en kan- testen? Ik stel mijn kpn kaart wel ter beschikking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Anoniem: 164734 schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 07:34:
[...]

Als ik ze handmatig zoek, dan zet de Samsung ze zonder naam helemaal achteraan, met alle kanalen die in die reeks ook zitten, die kan je dan wel weer disablen, maar je houdt dan zo'n rare tellerreeks over. Misschien begrijp ik je verkeerd en kan ik die kanalen dan gewoon wijzigen, maar zou je dan misschien het uitgebreider kunnen vertellen, want ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten doen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-04 02:19
Oceria schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 13:56:
[...]

Dat lijkt mij voorlopig nog niet haalbaar: MCE en ook de opvolger (2007) ondersteunen geen gecodeerde DVB-x uitzendingen. Voor beide kaarten zijn ook nog geen officiële MCE drivers; er wordt aangeraden om met Mediaportal te werken.
Is er onder ons geen handelaar die met de importeur van deze kaarten wil -en kan- testen? Ik stel mijn kpn kaart wel ter beschikking!
Maar MythTV of Freevo kan dan wel een uitkomst zijn. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er voor die kaart uitstekende Linux drivers zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door RSpliet op 13-08-2006 15:11 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:54

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Shuriken schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:26:
[...]

Ik heb zelf de http://www.twinhan.com/product_terrestrial_4.asp draaien. Met mediaportal werkt dit erg goed. Ik heb een officiele conax cam erbij.
weet je heel toevallig welke chip erop zit. Ik wil eigenlijk linux gebruiken en benieuwd of dat een kasn van slagen heeft.
Wat versta je onder een officiele conax cam BTW

[ Voor 5% gewijzigd door TrailBlazer op 14-08-2006 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria

Oceria

I've been in between....

TrailBlazer schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 13:39:
[...]

weet je heel toevallig welke chip erop zit. Ik wil eigenlijk linux gebruiken en benieuwd of dat een kasn van slagen heeft.
Oops, het einde van het vorige topic dus niet goed gelezen.....

Digitenne/KPN kan dus middels de genoemde TV-card en bijbehorende Conax decoder ontvangen worden indien er van Mediaportal gebruik wordt gemaakt.

Blijven de volgende vragen over:
  • werkt het ook op andere media centre software pakketten?
  • Zijn er dingen waar je op moet letten tijdens de install? (speciale drivers/versies, eerst mediaportal installeren of eerst kaart+drivers installeren)
  • Hoe is de stabiliteit van het geheel?
  • Hoe is de beeld kwaliteit? Hoe is de zap snelheid?
  • Lukt opnemen goed? Zijn opnames ook op andere pc's te bekijken?
  • Werkt de EPG nog wel? Of is de verwijzing naar internet sites zoals gebruikt bij analoge TV beter? Of is daar een combinatie van mogelijk?
*Edit* Het gaat dus om de volgende dingen:

[ Voor 12% gewijzigd door Oceria op 14-08-2006 15:16 . Reden: Wat meer info toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-05 17:57

Shuriken

Life is all about priorities

TrailBlazer schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 13:39:
[...]

Ik gebruik deze cam

Ik heb em zelf niet onder linux getest. Maar volgens de berichten op het net zou die vanaf kernel 2.6.12 out-of-the-box moeten werken.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ok ik denk dat ik de gok maar eens ga nemen. Hebben we ook meteen weer een videorecorder is mijn vriendin ook weer blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
TrailBlazer schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:54:
Ok ik denk dat ik de gok maar eens ga nemen. Hebben we ook meteen weer een videorecorder is mijn vriendin ook weer blij
Sluit je die recorder achter een twin tuner aan of niet? Een aantal samsung twin tuners (in ieder geval die van mij) hebben sinds de laatste firmware een bug waardoor er dus geen signaal op de video uitgang staat, tenzij hij sinds een soft reset(stekker eruit) niet meer uit is gezet.
In de praktijk betekent dus dat als ik een video opname wil maken eerst de stroom er af moet halen en dan pas kan tapen. Probleem is bekend bij de KPN en op de site staat ook de oplossing: de twin tuner altijd aan laten staan (dus niet op het klokje maar op een zender). Met de oude firmware had ik hier overigens geen last van en het heeft even geduurd voordat ik achter het probleem van allemaal lege videobanden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik had het erover dat ik een obscure kaart wilde gaan kopen en die in mijn computer klussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
TrailBlazer schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 18:44:
ik had het erover dat ik een obscure kaart wilde gaan kopen en die in mijn computer klussen
Lijkt me dat je dan nog steeds een twintuner moet hebben of kun je je smartcard ook hiervoor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:04
Ik ga binnenkort naar Einhoven verhuizen. Weet iemand of de kwaliteit van kpn digitale tv daar goed genoeg is om de kabel volledig te vervangen (op een 26 inch lcd tv)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Neophyte_NL schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 18:53:
[...]

Lijkt me dat je dan nog steeds een twintuner moet hebben of kun je je smartcard ook hiervoor gebruiken?
ja je koopt een kaart met cam slot waar je smartcard inzit. Dus geen losse kastjes meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-05 11:16
Oceria schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:28:
Ik heb deze conax module icm mn Sony BRAVIA KDL-32v2000 televisie (zit een ingebouwd CI slot in tbv DVD-T) geprobeerd maar dit werkt (nog) niet met KPN TV. Mn TV geeft aan dat de "Cryptoworks module" niet geschikt is. (Tip om de Bravia op land DU en Taal NL werkt niet).
Ik ben nu dus nog opzoek naar een werkende conax CAM module tbv. mn TV icm KPN-TV, maar ben ondertussen ook aan het proberen om de mensen van de satshop te benaderen, om te kijken of zij wat weten.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Heb contact gehad met de satshop... het schijnt dat ze de verkeerde kaart hebben opgestuurt... krijg van de week een nieuwe, laat dan het resultaat weten.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:50

Ik heb in de huiskamer een JVC breedbeeld TV (50Hz). Die heb ik ingesteld op "Auto", waarbij 4:3 uitzendingen gewoon in 4:3 weergegeven worden. Dus met zwarte balken links en rechts. Stand panoramic vervormt het 4:3 beeld om het beeldvullend te maken (vind ik lelijk), en 16:9 Zoom haalt onder en boven een reepje beeld weg, wat ik ook lelijk vind.

Mijn Samsung Digitenne decoder heb ik ingesteld op 16:9 TV aangesloten. Bij de echte breedbeeld uitzendingen van KPN (NL 1, 2 en 3, en België 1 en 2), die dus anamorphic widescreen zijn, zie ik in eerste instantie op mijn TV een horizontaal ingedrukt beeld, maar door handmatig op mijn TV voor stand "WIDE" te kiezen krijg ik die uitzendingen beeldvullend. De letterboxed breedbeeld uitzendingen (dus met zwarte balken boven en onder bij 4:3 beeld) worden automatisch naar 16:9 gezoomed door de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-05 13:24

fulgore

goud

Anoniem: 164734 schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 09:45:
[...]

Als het je om Digitenne/KPN DVB-T i.c.m. XP Media Center te doen is waarom koop je dan geen Hauppauge 150MCE ?
Heb ik ook en werkt perfect. Ik kan via mijn Xbox360 in de woonkamer het KPN kastje in mijn hobbykamer aansturen en tv programma's opnemen etc. Geen enkel probleem.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 05:47
fulgore schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 11:09:
[...]

Als het je om Digitenne/KPN DVB-T i.c.m. XP Media Center te doen is waarom koop je dan geen Hauppauge 150MCE ?
Heb ik ook en werkt perfect. Ik kan via mijn Xbox360 in de woonkamer het KPN kastje in mijn hobbykamer aansturen en tv programma's opnemen etc. Geen enkel probleem.
:? Hoe doe je dat? Dat je met de XBox360 programma's op een MCE machine TV programma's kan laten opnemen wist ik al. Maar hoe kies je het DVB-T kanaal en hoe stuur je dat naar de Hauppauge 150MCE? Waar laat je dan de smart card?

Als je dit werkend hebt, kan ik misschien, misschien UPC wel de deur uit sturen :w

Anderzijds; als het met die Hauppauge lukt, zou het moeten lukken met elke MCE TV kaart...

[ Voor 8% gewijzigd door J.Kossen op 16-08-2006 11:20 . Reden: Toevoegingen / verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

hoe stuur je dat kastje dan aan. * TrailBlazer is confused

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

J.Kossen schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 11:18:
[...]

:? Hoe doe je dat? Dat je met de XBox360 programma's op een MCE machine TV programma's kan laten opnemen wist ik al. Maar hoe kies je het DVB-T kanaal en hoe stuur je dat naar de Hauppauge 150MCE? Waar laat je dan de smart card?

Als je dit werkend hebt, kan ik misschien, misschien UPC wel de deur uit sturen :w

Anderzijds; als het met die Hauppauge lukt, zou het moeten lukken met elke MCE TV kaart...
Bij de Hauppauge tv kaart zit een zogenaamde beanbag. Dat is een IR ontvanger/zender.
Je zet je KPN kastje in je hobbykamer, je plakt daar de IR ontvanger aan. Via bijv. de bijgeleverde remote van de Hauppauge stuur je de Xbox360 een signaal die vervolgens in contact staat met je computer in de hobbykamer waarin de Hauppauge kaart zit. Aan deze kaart zit de IR zender die vervolgens het ontvangen signaal van de Xbox360 doorstuurt naar de IR ontvanger op het KPN kastje.
En tadaaaa, je kan zappen, opnemen etc.

Even Googlen ...
Hier http://www.microsoft.com/.../gebruiken/settopbox.aspx kun je er iig meer over lezen.

[ Voor 11% gewijzigd door fulgore op 16-08-2006 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
Dus een soort van IR Blaster principe... tja dan gaat het idee wat ik had (ontvanger KPN in de meterkast, buitenantenne en dan met de HTPC in de woonkamer bedienen) niet op. Het wordt tijd dat er Smart card readers komen voor de PC die werken icm KPN/Digitenne. Dan wordt het wel weer leuk.

Dit geldt trouwens ook voor DVB-C, want dat is nu helemaal een drama, zeker als je in een gebied woont waar je alleen UPC kan kiezen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

J.Kossen schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 12:08:
[...]

Dus een soort van IR Blaster principe... tja dan gaat het idee wat ik had (ontvanger KPN in de meterkast, buitenantenne en dan met de HTPC in de woonkamer bedienen) niet op. Het wordt tijd dat er Smart card readers komen voor de PC die werken icm KPN/Digitenne. Dan wordt het wel weer leuk.
Je kunt je KPN kastje toch ergens uit het zicht zetten maar wel zo dat het IR verkeer wordt verstuurd/ontvangen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
fulgore schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 12:21:
[...]

Je kunt je KPN kastje toch ergens uit het zicht zetten maar wel zo dat het IR verkeer wordt verstuurd/ontvangen :?
8)7 NIet aan gedacht... Denk te rechtlijnig :P Moet toch 'ns leren 'out-of-the-box' te denken... Thanx

• Chris12
Chris12 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:25:
Heb contact gehad met de satshop... het schijnt dat ze de verkeerde kaart hebben opgestuurt... krijg van de week een nieuwe, laat dan het resultaat weten.
Heb de juiste kaart (zie conax module welke eerder in deze topic werd genoemd) binnen, deze werkt fijn. Echter soms wordt het geluid bij het switchen naar een ander kanaal niet doorgezet (na het terug scahkelen doet deze het dan wel weer?!?!)
Ik weet nog niet of dit ligt aan de kaart of aan de TV.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Niet online
Het publieke omroep pakket:

http://www.kpn.com/kpn/show/id=1456424

Er staat:
"Vanaf 30 oktober biedt KPN in het hele land het Publieke Omroepen Pakket. In eerste instantie kunt u uw antenne op het dak blijven gebruiken.
Binnen een jaar zal het netwerk verder verbeterd worden waardoor het mogelijk wordt een uitgebreider zenderaanbod af te nemen en gebruik te maken van de kleine binnen-antenne."

Ik vraag me af waarom KPN niet direct een buitenantenne meegeeft.

Free to view (zinloze smartcard nodig en verplicht een communistisch KPN kastje):
-O-

Free to air (geen smartcard en in tv ingebouwde dvb-t tuner bruikbaar):
*O*

Het wordt tijd dat de in de 2e kamer geopperde onderhandelingstaktiek,
om te weigeren }:| ned 1, 2 en 3 door te geven als het niet FTA is,
uit te voeren.

[ Voor 144% gewijzigd door makreel op 20-08-2006 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03:01

KroeT

[...]

Hmz, ik hoop dat ze de dekking van de uitgebreidere pakketten, waarvan wij allemaal er dus eentje hebben, direct uitbreiden. Ik ga namelijk niet nog een jaar met deze klote-ontvangst (Alkmaar) door :)

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-05 17:01
makreel schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 11:40:
Het publieke omroep pakket:

http://www.kpn.com/kpn/show/id=1456424
...

Het wordt tijd dat de in de 2e kamer geopperde onderhandelingstaktiek,
om te weigeren }:| ned 1, 2 en 3 door te geven als het niet FTA is,
uit te voeren.
Dat kunnen ze natuurlijk doen maar dan zijn er volgens mij de volgende mogelijkheden:

De overheid betaald het via DVB-T verspreiden van de publieke zenders en het DVB-T netwerk wordt verder uitgerold(en ik dacht dat ze verplicht zijn om analoge ethertelevsie te stoppen)

De overheid betaald niet om de publieke zenders via DVB-T te verspreiden of doet een dusdanig aanbod dat KPN de stekker uit DVB-T trekt en we blijven met de analoge zooi zitten.
en mogen kiezen tussen een lelijke schotel aan de gevel of met de kabelboeren in zee gaan

[ Voor 5% gewijzigd door joop99 op 21-08-2006 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Niet online
http://www.tweedekamer.nl/images/TK095-0506_tcm71-103071.doc

"Zo is het in Engeland gegaan toen de BBC met Sky in discussie was over het ongecodeerd doorgeven van het signaal van de BBC. Daar was eerst niet over te praten met Sky. Toen de BBC stelde haar signaal terug te trekken, zodat het niet meer bij Sky in het pakket zou zitten, was het ineens allemaal geregeld. Zo moet het in Nederland ook kunnen."

:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simsim
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02 13:30
Chris12 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 08:31:
[...]

Heb de juiste kaart (zie conax module welke eerder in deze topic werd genoemd) binnen, deze werkt fijn. Echter soms wordt het geluid bij het switchen naar een ander kanaal niet doorgezet (na het terug scahkelen doet deze het dan wel weer?!?!)
Ik weet nog niet of dit ligt aan de kaart of aan de TV.
De beste oplossing is de FireDTV en dan met name de FloppyDTV versie met en een conax cam. Dat werkt geweldig. Google maar eens op FloppyDTV. 150 euro voor perfecte DVB-T ondersteuning (maar dan wel vooral onder MediaPortal, Meedio, TV-Central en dergelijke want MCE biedt officieel geen cam ondersteuning = versleutelde zenders zoals in NL het geval is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria

Oceria

I've been in between....

Dus de ervaringen met de Conax CI module is zowel bekent met FloppyDTV en digitale Televisies. Ik neem aan dat de kwestie met het achterblijvende geluid een incidenteel geval is. Dat betekent dus dat er behalve de conax codering geen andere codes in de weg staan en dat Mediaportal met een CI geschikte TV kaart (en de CI module zelf) goed werken.

Zijn er bij de FloppyDTV nog dingen waar men op moet letten bij de installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

simsim schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:44:
[...]

De beste oplossing is de FireDTV en dan met name de FloppyDTV versie met en een conax cam. Dat werkt geweldig. Google maar eens op FloppyDTV. 150 euro voor perfecte DVB-T ondersteuning (maar dan wel vooral onder MediaPortal, Meedio, TV-Central en dergelijke want MCE biedt officieel geen cam ondersteuning = versleutelde zenders zoals in NL het geval is)
Klinkt mij als een shameless plug in de oren. Ik zie op verschillende fora de laatste tijd opeens medewerkers van Firedtv die een hoop positieve verhalen aan het verkopen zijn.

De eerste echte review moet ik tot op heden nog zien. Ik heb zelf een Twinhan kaart en die word out-of-the-box door Mediaportla ondersteund. Ik zie niet in waarom de oplossing die Digital Everywhere aanbied beter is.

• Oceria

Oceria

I've been in between....

Shuriken schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 21:05:
[...]

Klinkt mij als een shameless plug in de oren. Ik zie op verschillende fora de laatste tijd opeens medewerkers van Firedtv die een hoop positieve verhalen aan het verkopen zijn.

De eerste echte review moet ik tot op heden nog zien. Ik heb zelf een Twinhan kaart en die word out-of-the-box door Mediaportla ondersteund. Ik zie niet in waarom de oplossing die Digital Everywhere aanbied beter is.
Ik heb die FloppyDTV inderdaad wel voorbij zien komen op verschillende winkels. Nadelen van het ding zijn dat je weer een 3.5" bay moet opofferen (hij komt namelijk in de plaats van je floppy disk te zitten) en hij is nog 11 euro duurder dan de Twinham kaart. Maar ik neem aan dat de werking en de kwaliteit verder gelijk zijn, waardoor de Twinham kaart aantrekkelijker is.

@ Shuriken: ik begrijp dat jij *de* twinham kaart en CI module combo hebt draaien? Wat zijn jouw ervaringen, kwa installatie en beeld kwaliteit? Blijft bij jou het geluid soms ook hangen als je zapt? En hoe is de zapsnelheid? Kun je er opnames mee maken die je vervolgens op bijvoorbeeld een andere pc kunt afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nederland 1, 2 en 3 toch free to air

Nederland 1, 2 en 3 zullen digitaal ongecodeerd( free to air) en dus gratis beschikbaar in de ether beschikbaar komen bij de omschakeling van analoge ethertelevisie-uitzendingen naar DVB-T uitzendingen. Dit verklaarde Cees Vis, lid van de NOS Raad van Bestuur gisteren tegenover DutchMedia. Volgens Vis is een oplossing bereikt door het ministerie van OC&W in overleg met Koninklijke KPN NV en de NOS. Het is nog onduidelijk hoe de free to air DVB-T bekostigd zulen worden, maar die rekening ligt volgens Vis niet bij de NOS. Andere bronnen bevestigen de lezing van Vis. Naar verluid zou de omschakeling wèl een maand later plaatsvinden, dus op 30 november en niet op de geplande datum van 30 oktober. Het is de verwachting dat Maria van der Hoeven, de verantwoordelijke CDA-minister, later vandaag of volgende week een brief hierover aan de Tweede Kamer zal sturen.

RTV Noord maakte bekend dat de regionale omroepen verenigd in ROOS een accoord hebben met Koninklijke KPN NV en het ministerie van OC&W voor uitzending op de Astra1-satelliet. In ieder geval komen alle bestaande in de ether uitzendende regionale tv-zenders op satelliet (TV Noord, Omrop Fryslan TV, TV Noord-Holland, TV Oost, Omroep Zeeland TV, TV Drenthe en TV Gelderland). Financieel wordt de uitzending op satelliet gefinancierd dankzij het vrijvallen van de middelen voor de analoge etheruitzending, maar ook SES Astra zou een zeer 'scherpe' aanbieding hebben gedaan. De verwachting is dat nog voor het eind van dit jaar de satellietuitzendingen starten.

Bron: http://dutchmedia.web-log...6/08/nederland_1_2_e.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het is de verwachting dat Maria van der Hoeven, de verantwoordelijke CDA-minister, later vandaag of volgende week een brief hierover aan de Tweede Kamer zal sturen.
Persbericht en link naar de brief staan nu hier: http://www.minocw.nl/persberichten/12007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176654

Wie kan mij helpen. Ik kan voorgespeelde Video's afspelen, ik kan direct opnemen en afspelen, maar ik kan geen zelf geprogrammeerde video afspelen.
Ik heb KPN digitale TV,een CD-speler, speelt goed af, en een videorecorder van Philips en LCD TV van Philips. Wat kan het probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119008

Ik heb ook via kpn tv(gehad van een maat van me)want mn pa heb de kabel aansluiting naar mn kamer doorgeknipt tijdens de verbouwing hier :9
Beeldkwaliteit op een lcd tv is echt belabberd(algemeen bekend denk ik wel) maar op upc digitaal echt super beeld!
Alleen geven die nog geen tweede kastje weg..zal een betere scartkabel of een buitenantenne helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

De uitstel van het uitschakelen van analoge uitzendingen betekent ook uitstel van een toereikende beeldkwaliteit in het grensgebied van de ontvangstregio. Lees: Ik ben boos, want er wordt pas eind november omgeschakeld naar digitaal in plaats van eind oktober.

Trouwens, ik weet niet eens zeker of KPN wel landelijk digitaal de overige zenders gaat uitzenden zodra ze NED 1, 2 en 3 landelijk gaan uitzenden. Er is dus geen garantie dat ik wel alle zenders goed kan ontvangen vanaf eind november hier in Alkmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simsim
Oceria schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 22:31:
Dus de ervaringen met de Conax CI module is zowel bekent met FloppyDTV en digitale Televisies. Ik neem aan dat de kwestie met het achterblijvende geluid een incidenteel geval is. Dat betekent dus dat er behalve de conax codering geen andere codes in de weg staan en dat Mediaportal met een CI geschikte TV kaart (en de CI module zelf) goed werken.

Zijn er bij de FloppyDTV nog dingen waar men op moet letten bij de installatie?
Nee dat is juist het makkelijke, je hebt maar 1 ding nodig en dat is eejn beschikbare Firewire aansluiting. En wie denkt dat ik hier zelf iets te pluggen heb ...geen idee waar dat idee vandaan komt. Maar ik heb zelf slechte ervaringen met de TwinHan kaart die ik dus ook voor de FloppyDTV heb ingeruilt. Ik ben er tevreden mee en voor ervaringen van anderen raad ik iedereen aan de het forum van MediaPortal of va TV Central (Sceneo) te lezen. Dan weet je ook genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-05 12:00

DeFeCt

je wéét toch

Ik zie hier vaak dezelfde vraag voorbij komen waar maar geen antwoord op komt.. en laat ik nou zelf ook met die vraag zitten :)

Gisteren een LCD TV gekocht en ben toch wel erg geschrokken van de kwaliteit van het tv signaal. Op de oude trinitron was daar niks van te zien, maar dit vind ik echt te slecht voor woorden. Ik heb het samsung kastje met de standaard ontvanger en vraag me nu eigenlijk af wat ik het beste kan doen. Heeft het zin om een andere ontvanger of antenne aan te schaffen of blijft het dan slecht? En als het niet beter wordt dan dit (veel compressie in het beeld), wat is dan het alternatief?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeFeCt schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 08:47:
Ik zie hier vaak dezelfde vraag voorbij komen waar maar geen antwoord op komt.. en laat ik nou zelf ook met die vraag zitten :)

Gisteren een LCD TV gekocht en ben toch wel erg geschrokken van de kwaliteit van het tv signaal. Op de oude trinitron was daar niks van te zien, maar dit vind ik echt te slecht voor woorden. Ik heb het samsung kastje met de standaard ontvanger en vraag me nu eigenlijk af wat ik het beste kan doen. Heeft het zin om een andere ontvanger of antenne aan te schaffen of blijft het dan slecht? En als het niet beter wordt dan dit (veel compressie in het beeld), wat is dan het alternatief?
Ik heb vorige week een LCD TV van Philips gekocht. De kwaliteit van KPN Digitale TV i.c.m. een LCD TV is schrikbarend slecht. Op een CRT is daar weinig van te zien. Ik heb met de kabel via UPC (wel met een versterker op de wandcontactdoos) een zeer goed strak beeld, vele malen beter als KPN Digitale TV. Met UPC Digitale TV heb ik echt prachtig beeld.

Er zit teveel compressie op het signaal. Dit is gedaan om meer zenders door de beperkte ruimte te sturen. Op den duur zal dit verbeteren als men overstapt naar MPEG4. Op korte termijn zal daar geen verandering in komen.

Voor mijzelf is het nu wel duidelijk. Ik ga KPN opzeggen en stap definitief over (of terug, het is maar hoe je het ziet) naar de kabel van UPC en hou daarnaast UPC Digitale TV erbij voor de vele zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57763

Heb al diverse topic doorgenomen maar ben er nog steeds niet uit of onderstaande gaat werken of niet.

Ik ben van plan digitenne incl. single tuner KPN aan te schaffen incl smartcard. Kan ik deze dan via coax aansluiten op mijn TV kaart en dan (via de tuner zappend) gebruik maken van digitenne? In de tuner zit de smartcard reader dus het lijkt me dat het niet meer is dan op de TV kaart het "digitenne" kanaal instellen en dan de tuner + afstandbediening gebruiken om te zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

@IP_TV:

Ja, dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria

Oceria

I've been in between....

simsim schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:01:
[...]

Nee dat is juist het makkelijke, je hebt maar 1 ding nodig en dat is eejn beschikbare Firewire aansluiting. En wie denkt dat ik hier zelf iets te pluggen heb ...geen idee waar dat idee vandaan komt. Maar ik heb zelf slechte ervaringen met de TwinHan kaart die ik dus ook voor de FloppyDTV heb ingeruilt. Ik ben er tevreden mee en voor ervaringen van anderen raad ik iedereen aan de het forum van MediaPortal of va TV Central (Sceneo) te lezen. Dan weet je ook genoeg.
Dat is dus nog een nadeel van de floppyDTV: niet iedereen heeft een firewire poort (ik niet iig). Welke problemen had jij met de Twinham Tuners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Anoniem: 164734 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 14:51:
[...]
Voor mijzelf is het nu wel duidelijk. Ik ga KPN opzeggen en stap definitief over (of terug, het is maar hoe je het ziet) naar de kabel van UPC en hou daarnaast UPC Digitale TV erbij voor de vele zenders.
Helaas is UPC voor mij volgens mij geen optie (Alphen a/d Rijn).. Weet iemand of het signaal van Casema vergelijkbaar is? Of dat (digitale) schotel televisie misschien een goed alternatief is?

Je geeft een hoop geld uit aan een tv om vervolgens tot de conclusie te komen dat dat digitenne helemaal niet zo geweldig is... ik sta er echt van te kijken..

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:20
DeFeCt schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:10:
[...]Je geeft een hoop geld uit aan een tv om vervolgens tot de conclusie te komen dat dat digitenne helemaal niet zo geweldig is... ik sta er echt van te kijken..
Dat was toch al tijden bekend...

Digitenne/KPN werkt gewoon met zeer zware compressie en ook nog lagere resolutie.
Leuk voor op de camping maar meer ook niet.

DVD.NL:Digitenne nader bekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

The_Doman schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:23:
[...]

Digitenne/KPN werkt gewoon met zeer zware compressie en ook nog lagere resolutie.

Leuk, kom jij ff met een test uit 2004!

En ik denk dat er in NL niet een betere stream was van het WK dan op de 2006 digitenne breedbeeldkanaal.

Het beeld is voor mij gewoon prima te doen, op een aantal onbelangrijkere kanalen idd blokjes vorming, maar die heb ik ook op de kabel (discovery ziet er op digitenne beter uit dan op de kabel in Schiedam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 01:21:
[...]
Leuk, kom jij ff met een test uit 2004!

En ik denk dat er in NL niet een betere stream was van het WK dan op de 2006 digitenne breedbeeldkanaal.
Dacht je nu echt dat de beeldkwaliteit beter was geworden?
En voor die (inderdaad uitstekende) WK stream moesten dus andere kanalen uitgschakeld worden om genoeg bandbreedte beschikbaar te hebben.
Nu na het WK zit je dus weer op de "normale" lage kwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

The_Doman schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 01:42:
[...]

Dacht je nu echt dat de beeldkwaliteit beter was geworden?
En voor die (inderdaad uitstekende) WK stream moesten dus andere kanalen uitgschakeld worden om genoeg bandbreedte beschikbaar te hebben.
Nu na het WK zit je dus weer op de "normale" lage kwaliteit...
Ik weet niet waar je deze info vandaan hebt, maar er klopt iig niet veel van.
Het WK kanaal kwam op de plaats van de 3 canal+ (film1(+1) en sport1) kanalen die niet meer doorgegeven mochten worden van UPC.
En ja de streams zijn beter geworden door een betere verdeling, alleen spice is nog steeds erg slecht, maar dat is een kanaal waar in nauwelijks naar kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Het vervelende is dat de frequentie waarop Spice zit het beste doorkomt hier. Discovery kan ik bijvoorbeeld bijna nooit kijken vanwege de slechte ontvangst. Maar ja... randgebied. Eigen schuld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 14:55
Goed, ook even mijn steentje bijdragen in dit topic, vanwege enkele ervaringen met hetgeen hier de afgelopen pagina's besproken is :)

Beeldkwaliteit: Op de TV (83 cm. sony, 4:3, geen 100 hz.) acceptabel, wat rustiger dan een analoog kabel signaal, wel wat minder 'natuurlijk' (compressie zie je dus toch wel). Verder kan ik me inderdaad voorstellen dat het er belabberd uit ziet op een LCD-tv, plasma of beamer. Op mijn pc ziet het beeld er ook verre van mooi uit als ik hem beeldvullend zet... in een windows van 352x288 ofzo is het scherp (duh :D ).

Voor wat betreft oplossingen om het op de PC te gebruiken:
Ik heb inmiddels alweer meer dan een half jaar de veel besproken Twinhan DTV TER CI (met Conax module). Mijn ervaringen toen ik hem net had:

- Digitenne/KPN kaart in de CAM, met behulp van de bijgeleverde software en WDM-drivers van Twinhan.... Werkte, niet meer dan dat. De software wilde nogaleens crashen en was niet erg stabiel, met name als ik wilde gaan opnemen. Dit kwam deels ook door het slechte signaal van de standaard kpn-antenne, met power-inserter ervoor.

- Mediaportal met de BDA- (universele drivers) van Twinhan: Werkte aardig. Ook programma's als MyTheatre en ProgDVB werkten wel redelijk. Toch nog steeds té instabiel.

- Tegenwoordig schijnt Twinhan drivers te hebben waarmee de kaart ook goed samen werkt met MCE... ZELFS de gecodeerde kanalen (afhandeling van het aansturen van de CAM wordt door de drivers gedaan, heeft MCE niks meer mee te maken).

Ik gebruik de kaart echter niet meer onder windows. Ik heb hem sinds een paar maanden in een Linux machine zitten, in combinatie met de video opneem-server "VDR". Dit is geen MCE-achtig programma zoals Mediaportal of MythTV. Het is een harddisk-recorder met on-screen menu interface en mogelijkheden om te streamen naar clients of andere VDR-machines.

Onder Linux heeft het gebruik van het CI-slot met CAM-module ook haken en ogen:
- Het CI-slot op de Twinhan maakt gebruik van een nieuwe software-interface (High Level). de DVB-drivers onder Linux ondersteunen deze interface al wel, maar de meeste DVB-software onder Linux nog niet. Deze zijn allemaal nog ingericht op de low-level CI interfaces van met name DVB-S kaarten.

Hoe maak ik voor mijn VDR-machine dan toch gebruik van de gecodeerde kanalen? Ik gebruik een soft-cam plugin voor VDR, met een zogenaamde 'card-server' (in de dreambox wereld heel bekend). Ik heb hiertoe een Phoenix cardreader aan een seriele poort hangen, waar m'n Digitenne kaart in zit. Werkt perfect, zelfs om meerdere zenders op 1 'transponder' tegelijk te decoderen :9~

En tsja... een analoge tv-kaart, eventueel met Infrarood-stuurmodule en daar je gewone ontvanger op aansluiten werkt natuurlijk ook, maar het klinkt gewoon 'stom'...... Een digitaal signaal middels je tuner omzetten naar analoog, om het vervolgens door je tv-kaart weer naar digitaal om te laten zetten :X

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Overigens vind ik het wel erg netjes dat straks bij de omschakeling van analoog naar digitaal Nederland 1, 2 en 3 alsnog FTA worden.

Ik zat me er al aardig over op te winden dat dit bijna overal in Europa gebeurt, terwijl Nederland weer het buitenbeentje moest worden. En het was ook behoorlijk zinloos, want KPN wordt op kosten gejaagd ( Smartcards opsturen, decoders certificeren, etc.).... de consument wordt extra op kosten gejaagd (een FTA receiver is veel goedkoper dan een receiver met een Conax-gecertificeerd kaart-slot), en de DVB-T usbstick die KPN op een gegeven moment durfde aan te bieden kán nieteens met gecodeerde kanalen werken.

Maar goed, gelukkig is een aantal mensen dus toch verstandig geworden ;)

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria

Oceria

I've been in between....

Kijk, dat is info waar we wat aan hebben.

Toch zie ik hier een beetje een discrepantie: iemand anders schreef eerder dat de twinhan het eigenlijk best goed deed. Welke software versie heb jij gebruikt?

Daarnaast zijn er nu twee verschillende kaarten:
De 3030 (Mantis) en de 3040, welke heb jij gebruikt? De 3030 mantis claimt overigens inderdaad MCE compatible te zijn (niet gecertificeerd overigens!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Oceria schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:06:
[...]

Kijk, dat is info waar we wat aan hebben.

Toch zie ik hier een beetje een discrepantie: iemand anders schreef eerder dat de twinhan het eigenlijk best goed deed. Welke software versie heb jij gebruikt?

Daarnaast zijn er nu twee verschillende kaarten:
De 3030 (Mantis) en de 3040, welke heb jij gebruikt? De 3030 mantis claimt overigens inderdaad MCE compatible te zijn (niet gecertificeerd overigens!).
Hij doet het eigenlijk ook best goed, alleen heb ik hem in Linux dus stabieler :D. En onder windows zijn er ook best opnamen gelukt of hele avonden overheen gegaan dat ik rustig tv kon kijken (toen ik 'm nog in een windows-bak had) maar je moest er niet al te veel mee switchen e.d.. Verder vond ik hem met de bda-drivers dus stabieler. De software versies weet ik niet meer zo..... iig degene die rond januari/februari actueel waren.

Welke versie ik gebruik.... zou ik eens ergens moeten nakijken. Ik ben nu echter niet thuis. In ieder geval dezelfde satshop-versie als waar hier paar keer naar gelinked is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

dus die ene met een geintegreerd CI slot. Ik snap nog weinig van dat low lvl high lvl verhaal maar ik ga ff verder lezen. Ik denk dat ik sowieso f fafwacht hoe mijn digitale tv eruit ziet op mijn nieuwe LCD tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
TrailBlazer schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:34:
dus die ene met een geintegreerd CI slot. Ik snap nog weinig van dat low lvl high lvl verhaal maar ik ga ff verder lezen. Ik denk dat ik sowieso f fafwacht hoe mijn digitale tv eruit ziet op mijn nieuwe LCD tv.
Ja.... of dat wil zeggen, die van mij heeft een aparte dummy-pci kaart erbij met het slot erop.... de kaart wordt met een flatcable met de DTV kaart verbonden.

Dat HL/LL verhaal had er geloof ik mee te maken dat bij de oude low level standaard de software meer moest doen om ervoor te zorgen dat de CI/CAM z'n werk deed. Bij de HL standaard stuurt de software een paar commando's richting de CI/CAM en die doet voor de rest alles.

In ieder geval was er 1 tooltje die High-level ondersteunde (ca-zap). Ik moest dan bv als ik in een kDVB window tv wilde kijken eerst met kDVB (of dat KDE multimedia programma) naar de juiste zender zappen en dan nog dat za-zap tooltje er achteraan aanroepen (eenmalig) om de zender aan het decoderen te krijgen.

Let wel, dit was dus onder Linux :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik wil hem eigenlijk ook onder linux gaan gebruiken, ik ben al een tijdje op zoek naar info over die kaart icm linux maar weinig te vinden. Het lieft met mythtv maar dat lijkt heel moeilijk te worden als ik het zo hoor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simsim
Oceria schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 18:58:
[...]

Dat is dus nog een nadeel van de floppyDTV: niet iedereen heeft een firewire poort (ik niet iig). Welke problemen had jij met de Twinham Tuners?
Ik had problemen met freezes en ook was windows regelmatig van slag en kon de kaart niet meer herkennen. Ik heb al vele jaren pc's in elkaar gezet en upgrades gedaan maar om hierna de nodige BDA drivers opnieuw te installeren zodat XP de kaart wel weer zag was een crime. Was meer trial and error dan dat er een logica te ontdekken viel. Zodra de kaart weer werkte ging het wel weer even een tijdje goed al bleef zappen ultra traag. Ook viel de cam herkenning (nodig voor de smartcard) regelmatig weg maar dat was gelukkig wel simpel met een herstart op te lossen...alhoewel natuurlijk wel vervelend als je net naar een spannende voetbalwedstrijd zit te kijken ofzo.
Al dat soort zaken helemaal geen last van met FloppyDTV, maar inderdaad je hebt dan wel firewire nodig. Maar dat zal het probleem niet mogen zijn, als al niet standaard dan voor weinig een pci kaartje gekocht lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
TrailBlazer schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:38:
ik wil hem eigenlijk ook onder linux gaan gebruiken, ik ben al een tijdje op zoek naar info over die kaart icm linux maar weinig te vinden. Het lieft met mythtv maar dat lijkt heel moeilijk te worden als ik het zo hoor :(
Voor zover ik me kan herinneren uit google-werk naar VDR icm. de Twinhan/CI, waarbij ik ook vaak op MythTV stuitte, had iemand daar al wel een patch voor gemaakt zodat ie met HLCI om ging.

Helaas was MythTV niet mijn doel.... ik volg MythTV al enkele jaren maar interface, ookal best gelikt, wordt maar niet geperfectioneerd (te veel ruwe kantjes, teksten die uit hun ruimte lopen, etc.)... de ontwikkelaar schijnt arrogant te zijn en zich met de verkeerde prioriteiten bezig te houden, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

The_Doman schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:23:
[...]

Bij mij was het in ieder geval niet bekend en op mijn oude Trinitron bak was ik best tevreden over de kwaliteit. Nu we zijn overgestapt ben ik me er maar weer eens in gaan verdiepen wat de mogelijkheden zijn om dit op te lossen dus vandaar... Als het de bandbreedte is maakt een andere antenne ook niks uit neem ik aan? Zou schotel wel een beter signaal leveren of zit je hier met hetzelfde bandbreedte probleem?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
DeFeCt schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:53:
[...]

Bij mij was het in ieder geval niet bekend en op mijn oude Trinitron bak was ik best tevreden over de kwaliteit. Nu we zijn overgestapt ben ik me er maar weer eens in gaan verdiepen wat de mogelijkheden zijn om dit op te lossen dus vandaar... Als het de bandbreedte is maakt een andere antenne ook niks uit neem ik aan? Zou schotel wel een beter signaal leveren of zit je hier met hetzelfde bandbreedte probleem?
Volgens mij heeft schotel wel de volledige resolutie en een veeeeel hogere bandbreedte. In ieder geval is in mijn ogen de kwaliteit stukken beter dan die van DVB-T. Het is dat ik geen schotel kan/mag ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarcieturbo
  • Laatst online: 04-02-2023
In plaats van de aanschaf van een tweede digitale tuner van KPN voor een TV op de slaapkamer, wil ik proberen digitale TV van KPN te ontvangen via mijn computer (19 inch TfT (dell), GeForce 6800 256MB). Mijn ontvangst in de huiskamer is prima (alleen storingen bij brommers), dus ik verwacht geen problemen met de ontvangst in de slaapkamer. Ik heb begrepen dat het aanschaffen van de volgende apparatuur voldoende moet zijn:
  • Twinhan DTV TER-CI (Mantis) digitale TVI PCI kaart (E140)
  • Technisat Technicam CX Conax CI module (E60)
  • Technisat Super DigiTenne (antenne) (E30) / DVB-T Power Inserter (E15)
  • Extra KPN smartcard (E15)
Heeft iemand ervaring met exact een gelijke configuratie? Welke software kan ik het beste gebruiken (MediaPortal, Welltonway)?

Mijn grootste vraag is: Is deze configuratie kwalitatief gelijkwaardig aan een nieuwe TV plus extra tuner (prijs ongeveer gelijk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-05 13:22
Eymey schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:45:
[...]

Volgens mij heeft schotel wel de volledige resolutie en een veeeeel hogere bandbreedte. In ieder geval is in mijn ogen de kwaliteit stukken beter dan die van DVB-T. Het is dat ik geen schotel kan/mag ophangen.
Klopt helemaal: Bandbreedte van een kanaal op de schotel bedraagt 10 Mbit(!)
Een zender mag hier uiteraard onder gaan zitten, wat men dan ook vaak doet. Enkel bij Live-uitzendigen op NL kanalen en bij de BBC haalt men de volledige bandbreedte. Zenders uit arabische landen en het oostblok komen meestal niet verder dan 2 Mbit, soms zelfs nog lager.Het gemiddelde op de schotel ligt zo rond de 4-6 Mbit.

Je kunt overigens wel een schotel binnenshuis ophangen: Voor de astra is 45 cm diameter al voldoende en tegenwoordig bestaan er platte schotels:
Afbeeldingslocatie: http://www.satellietshop.com/images/shop/product/4cc5c243a681447e215afe2fd8b47370.gif
Die kun je makkelijk voor het raam hangen.. :)

[ Voor 12% gewijzigd door poktor op 30-08-2006 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

poktor schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:07:
[...]
Die kun je makkelijk voor het raam hangen.. :)
Ik zie schotels meestal redelijk onder een hoek tegen een huis hangen, omdat ze voor zover ik begrijp gericht zijn naar de sataliet, hoe ga je dit met een schotel achter een raam doen?

Mijn probleem is niet dat ik geen schotel op kan hangen, maar een vrouw heb die geen schotel wil hebben hangen :) Aan de andere kant was het eerste wat ze zei dat dat beeld van de digitenne zo lelijk was op onze nieuwe tv dus wie weet kan ik haar overtuigen...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
DeFeCt schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:42:
Aan de andere kant was het eerste wat ze zei dat dat beeld van de digitenne zo lelijk was op onze nieuwe tv dus wie weet kan ik haar overtuigen...
Dit geeft wel een indicatie HOE SLECHT het digitenne beeld dus is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
The_Doman schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 17:30:
[...]

Dit geeft wel een indicatie HOE SLECHT het digitenne beeld dus is >:)
Haha idd.... de meeste vrouwen die ik ken zien het juist absoluut niet.

Tsja... zo 'n platte schotel lijkt me wel wat..... maar buiten aan de woning bevestigen zal nog steeds een lastig verhaal blijven (woon in soort tijdelijke containerwoning). En hij zou schuin ten op zichte van de woning moeten houden, dus ik geloof nooit dat ie voor een raam ook maar iets van de Astra zou zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150872

Heb al eens ff gezocht op tweakers/google/mailtje naar KPN maar krijg het nergens duidelijk;

Is de standaard samsung (single of twin) tuner die KPN levert ook geschikt voor de FTA zenders van België en Duitsland?

Woon namelijk in Zuid-Limburg en dan lijkt het me wel ideaal om geen kabels te hoeven trekken door het huis EN toch een groot aantal zenders in huis te hebben. In eerste instantie wil ik het eens gaan proberen op de 2e tv en daarna (als de kwaliteit een beetje goed is) in de huiskamer. Zelf vind ik het kostenaspect wel belangrijk/aantrekkelijk om voor KPN tv te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:58

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Vers van de pers;
Vergunning NOS voor digitale televisie uitgebreid
Agentschap Telecom heeft de vergunning van de NOS voor digitale televisie (DVB-T) voor de publieke omroep aangepast. Een aantal frequenties uit de zogenaamde ‘layer 6’, een van de beschikbare frequentiepakketten waarvan de indeling nagenoeg overeenkomt met de provinciegrenzen, is in de vergunning opgenomen.

Agentschap Telecom heeft van de NOS inmiddels een concept omroepzenderplan ontvangen. In dit plan geeft de NOS aan welke frequenties ze in welke regio gaan gebruiken. Ook blijkt dat de uitvoerder Nozema voor de uitrol op een aantal plaatsen tijdelijk een andere frequentie dan in layer 6 is opgenomen, wil gebruiken. Het concept omroepzenderplan wordt op dit moment beoordeeld door Agentschap Telecom.

Meer informatie hierover vindt u in de vergunning
Bron: http://www.at-ez.nl/infor...rchief/nieuwsbrief31.html

Wat het precies inhoud weet ik niet, maar het is meer bandbreedte -of- meer zenders -of- een van beide... lijkt me. :P

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manvanstaal
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-07-2024
remco_k schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 15:57:
Vers van de pers;

[...]

Bron: http://www.at-ez.nl/infor...rchief/nieuwsbrief31.html

Wat het precies inhoud weet ik niet, maar het is meer bandbreedte -of- meer zenders -of- een van beide... lijkt me. :P
Heeft waarschijnlijk met de free to air zenders te maken. Na verdwijnen van de analoge uitzendingen moet het mogelijk worden ned1 2 en 3 ook zonder smartcard te ontvangen met DVB-T

Chaos is a higher form of arranging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-05 17:01
Anoniem: 150872 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 15:08:
Heb al eens ff gezocht op tweakers/google/mailtje naar KPN maar krijg het nergens duidelijk;

Is de standaard samsung (single of twin) tuner die KPN levert ook geschikt voor de FTA zenders van België en Duitsland?

Woon namelijk in Zuid-Limburg en dan lijkt het me wel ideaal om geen kabels te hoeven trekken door het huis EN toch een groot aantal zenders in huis te hebben. In eerste instantie wil ik het eens gaan proberen op de 2e tv en daarna (als de kwaliteit een beetje goed is) in de huiskamer. Zelf vind ik het kostenaspect wel belangrijk/aantrekkelijk om voor KPN tv te kiezen.
In principe zou dit gewoon moeten werken, vraag is wel hoeveel je met de kleine antenne binnen kunt ontvangen. In het KPN/Digitenne pakket is nederland 2 immers ook niet gecodeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Die Samsung is iig niet geschikt voor FTA zenders van Zwitserland. Zojuist geprobeerd in Wallis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-05 00:46
tarcieturbo schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:41:
Heeft iemand ervaring met exact een gelijke configuratie?
Ik heb net vorige week deze exact lijst aangeschaft.

Tot mijn spijt werkt de conax module niet.
Volgens de leverancier is dit een (nu) bekend probleem en zijn ze het aan het oplossen.
Het ligt aan de software volgens de leverancier (Satshop.nl)

Dus ik wacht nu op bevestiging van Twinhan dat dit inderdaad zo is.

Ik kan dus nu alleen feedback geven over de kaart en en kwaliteit van ned 2 maar die is indrukwekkend. Ik heb nooit storing en die heb ik hier ook niet, de software lijkt goed te werken maar ik kijk niet zoveel naar alleen ned 2 ;-)
Mijn grote teleurstelling zit hem nu natuurlijk in dat ik nog steeds geen payed channels kan bekijken.
Ik heb hem verder ook nog niet getest in combinatie met media portal of iets dergelijks.

Een tweede probleem dat ik ervaar is dat de kaart nooit meer functioneerd nadat ik mijn computer uit heb gehad, ik moet dan altijd de kaart er fysiek uithalen en opnieuw insteken anders vindt hij dat hij geen signaal meer kan vinden.

Al met al dus nog niet tevreden.

(btw voor mensen die willen gaan advieseren, ik heb de smartcard ook in single tuners getest en daar functioneerd hij naar behoren. De softrware geeft aan dat er geen CI module aanwezig is, het enige waar ik bang voor ben is dat ik iets kapot heb gedrukt bij het erin duwen van de CI, maar dat zo toch ook niet mogen gebeuren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-05 14:24

Ik ontvang thuis wel de Duitse zenders, op de single tuner. (Arnhem)

Heb de smartcard er (nog) niet in zitten, omdat ik KPN toch nog niet kan ontvangen, dus ik kan je niet vertellen of het dan nog steeds werkt, of dat die smartcard iets dicht gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ noppes: Heb je deze tuner gewoon via KPN besteld dan?? en welke zenders ontvang je zoal??

Op zich hebben ze wel een leuke actie bij KPN;

Twin tuner voor 9,95 EUR (bij abonnement natuurlijk), weet eigenlijk niet of je de "borg" terugkrijgt en aanspraak maakt op het retourbedrag via de voucher als je de smartcard niet activeerd??!! EN of het dan allemaal WEL werkt voor FTA-zenders....... (waarom bieden ze anders losse apparatuur aan??)

Maar weer eens een mailtje naar KPN sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

noppus schreef op maandag 04 september 2006 @ 10:53:
[...]

Ik ontvang thuis wel de Duitse zenders, op de single tuner. (Arnhem)

Heb de smartcard er (nog) niet in zitten, omdat ik KPN toch nog niet kan ontvangen, dus ik kan je niet vertellen of het dan nog steeds werkt, of dat die smartcard iets dicht gooit.
Dat zal niet langer meer duren, ze zijn op dit moment o.a. bezig op de Electrabel energiecentrale in Nijmegen met het plaatsen van DVB-T antennes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
fulgore schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:00:
[...]

Dat zal niet langer meer duren, ze zijn op dit moment o.a. bezig op de Electrabel energiecentrale in Nijmegen met het plaatsen van DVB-T antennes.
Volgens de postcodecheck van KPN duurt het nog tot het tweede kwartaal van 2007. Of bedoel je het dichtgooien van de FTA-duitsers?

@degene die wilde weten hoe ik aan mijn kastje kom: Bij Primafoon kon je tot eind juli een compleet pakket kopen (tuner/antenne/kabels/AB/smartcard) voor € 39.95. Zonder naam of adresgegevens op te geven. Hetzelfde pakket dat nu € 84,95 kost.

(Edit: en dan moet je er ook nog een abonnement bij nemen)

[ Voor 4% gewijzigd door noppus op 04-09-2006 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poepoog
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07-2023
Weet iemand een goede goedkoper werkende A/B te koop?

Bv. een universele die ergens te koop is?

Voor een Samsung SM1000-T

[ Voor 12% gewijzigd door poepoog op 04-09-2006 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-05 16:44

Gerco

Professional Newbie

asmi schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 18:35:
Je hebt helemaal niet de volle prijs voor je recorder betaald. De officiele prijs van een 80GB 5300d (voorzover nog leverbaar) bij een Digitenne-dealer is €679. De verwante satellietmodellen kosten ook al gauw zo'n €500.
Ok, stel dat dat ding als volledige prijs €679,- had. Dan heb ik dus €379,- subsidie van de KPN gekregen omdat zij me graag aan de DTV willen hebben. Deel die €379,- door de €7,95 die ik per maand betaal en dan komt eruit dat ze na 47 maanden die subsidie hebben terugverdiend en de 48e maand een paar euro aan me gaan overhouden.

Lijkt me een beetje sterk niet? KPN is geen filantropische instelling en zo'n subsidie is onrealistisch, zeker als KPN er niet zeker van kan zijn dat ik die 47 maanden ook mijn abo blijf betalen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Gerco schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:23:
[...]Lijkt me een beetje sterk niet? KPN is geen filantropische instelling en zo'n subsidie is onrealistisch, zeker als KPN er niet zeker van kan zijn dat ik die 47 maanden ook mijn abo blijf betalen.
De kpn 80GB topfield PVR kost in duitsland vanaf de 400 euro los.
Bij KPN kost hij met de kaart 280 euro.

Laat zo een apparaat dan 320 inkoop zijn of nog minder dan subsidieerd KPN de koper met 1 jaartje abo kosten, dit is een minimale contract lengte.

Daarbij heb je dan toch nog veel geld gestoken in een technologie die alleen kpn levert. Overstappen op de kabel (de enige concurent) is dan natuurlijk nog steeds een flinke keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
Anoniem: 150872 schreef op maandag 04 september 2006 @ 13:22:
@ noppes: Heb je deze tuner gewoon via KPN besteld dan?? en welke zenders ontvang je zoal??
@Pascalb

Hoe ik aan mijn tuner kom heb ik al hierboven gezegd.

http://www.lfm-nrw.de/fernsehen/digitalesfernsehen/

Hier kun je alle duitse zenders vinden, inclusief het bereik in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-05 11:48
@ poepoog.

Wat dacht je van de philips SRU9600/10. Vervangt gelijk alle andere ab mee.

Specs zijn te vinden op http://www.consumer.phili...H4XPJBJ0RMRCSHQNHKFSESI5P

Heb hem zelf al wel besteld maar nog niet binnen.

Carpe Diem

Zojuist antwoord gehad op mijn vraag aan KPN:

>>>>>>>
De Tuners van KPN zijn geschikt om "vrije uitzendingen" te ontvangen in het
buitenland.
>>>>>>>

Was gisteren in de buurt van de primafoon en dacht loop maar eens ff binnen en vragen naar KPN TV, ze verwachten dat DVB-t pas medio 2007 in Zuid-Limburg volledig actief wordt. Opvallend was daarna wel dat ze me adviseerden om te wachten totdat Mine (IP)TV rond diezelfde periode beschikbaar komt. Ik zei dus meteen dat het wel flink duurder was; antwoord was dat de kwaliteit veel beter was dan via de Ether en veel meer zenders kon ontvangen.

Die vele zenders interesseren me niet zo en dat was blijkbaar wel duidelijk toen werd verteld dat je met Mine je eigen pakket (met tv zenders) kon gaan samenstellen (vanaf 2007), mogelijk kom je zo toch goedkoper uit met betere kwaliteit en geen overbodige zenders.

• KroeT

KroeT

[...]

Volgens mij wil KPN eigenlijk af van het hele DVB-T geheel. Het levert te weinig op, en het is storingsgevoelig.

• Shuriken

Shuriken

KroeT schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:30:
Volgens mij wil KPN eigenlijk af van het hele DVB-T geheel. Het levert te weinig op, en het is storingsgevoelig.
Ik kan me voorstellen dat ze liever Mine propageren omdat ze daar meer op verdienen. Het lijkt me niet dat de KPN van het DVB-T gebeuren af wil. Waarom zouden ze anders Nozema services hebben overgenomen?

• KroeT

KroeT

[...]

Mja, goed punt. Maar als zelfs mensen van de Primafoon DVB-T gaan afraden... Alsof ze meer provisie krijgen op Mine-verkopen :)

• Kaoh
tarcieturbo schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:41:
Ik heb begrepen dat het aanschaffen van de volgende apparatuur voldoende moet zijn:
Heeft iemand ervaring met exact een gelijke configuratie? Welke software kan ik het beste gebruiken (MediaPortal, Welltonway)?
Inmiddels heb ik een officiele Conax 4.0 CAM aangeschaft ipv de Technisat conax cam en die werkt wel goed, tenminste met MyTheatre en al niet met de software die Twinhan levert met de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

Kaoh schreef op donderdag 07 september 2006 @ 19:29:
[...]

Inmiddels heb ik een officiele Conax 4.0 CAM aangeschaft ipv de Technisat conax cam en die werkt wel goed, tenminste met MyTheatre en al niet met de software die Twinhan levert met de kaart.
Welke drivers heb je geinstalleerd? de BDA of het DTV pakketje? Bij mij werkt het beide goed op een officiele conax cam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Tele2 en KPN samen in digitale televisie

Uitgegeven: 8 september 2006 17:44
Laatst gewijzigd: 8 september 2006 18:09
AMSTERDAM - Het telecombedrijf Tele2-Versatel gaat live voetbalwedstrijden en andere voetbalprogramma's via het digitale netwerk van KPN uitzenden. Daartoe hebben de concurrenten een overeenkomst gesloten, zo meldden ze vrijdag.

De programma's worden uitgezonden via digitale televisie van KPN (Digitenne) en via internettelevisie genaamd Mine. Tele2-Versatel gebruikt daarvoor zijn eigen merknaam. "Dit is een prachtige aanvulling op de clubkanalen met PSV, Ajax en Feyenoord die we eerder dit jaar hebben gelanceerd", zei directeur Televisie en Media van KPN, Ludolf Rasterhoff.

Tele2-Versatel denkt met de overeenkomst zijn marktpositie te kunnen versterken "omdat wij nu een laagdrempelig alternatief voor kabeltelevisie gaan aanbieden", zei Günther Vogelpoel, directeur Consumentenmarkt van het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Niet online
Handig, als je bij de ene wedstrijd in het stadion zit, dan kan je de andere wedstrijd op je notebook in de gaten houden. *O*
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.