Ja, dit betekent zeker niet dat we nu gratis voetbal enzo krijgen, of wel?
Jawel, digitenne kunnen ze met de huidige conax kaarten niet verder dichttimmeren.
http://www.kpn.com/kpn/show/id=796410/contentid=19675
[ Voor 25% gewijzigd door makreel op 09-09-2006 11:40 ]
Ik overweeg de aanschaf van een LCD-TV met geïntegreerde DVB-T tuner. Ik heb nu al Digitale TV van KPN met losse tuners op een CRT TV, maar wil toch ook wel eens om naar de flat screen. Als ik dat zonder losse tuner kan, dan lijkt me dat wel prima. Ik kan echter nergens recensies vinden. Heeft iemand hier ervaring mee?
Goed nieuws! Echter zie ik al dat KPN ajax tv en psv enz nu al heeft?! Mis ik iets, want ik zie het nergens op mn tv`tjemakreel schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 11:25:
Jawel, digitenne kunnen ze met de huidige conax kaarten niet verder dichttimmeren.
Dit is een prachtige aanvulling op de clubkanalen met PSV, AJAX en Feyenoord die we eerder dit jaar hebben gelanceerd” aldus Ludolf Rasterhoff, Directeur Televisie en Media van KPN.
[ Voor 21% gewijzigd door DaannO op 09-09-2006 21:45 ]
Als je de software installeerd bied hij ook de driver aan, die dus ;-)Shuriken schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 15:18:
[...]
Welke drivers heb je geinstalleerd? de BDA of het DTV pakketje? Bij mij werkt het beide goed op een officiele conax cam.
Inmiddels heb ik het wel werkend op de beta3 van de officiele software, tenminste niet alle kanlen hebben geluid, maar dat is vast beta issues ;-)
Ik ben in iedergeval blij dat de hardware combinatie nu goed werkt.
Heeft iemand de 3030 mantis van twinhan al werkend onder mediaportal?
Hoewel, voor canal+ moest je destijds wel bijlappen.makreel schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 11:25:
Ze gaan de bestaande klanten echt niet gratis voorzien van voetbalkanalen hoor. Het is een koud kunstje om enkele zenders gewoon dicht te zetten voor niet extra betalende klanten. Er staat dat ze bestaande klanten kunnen voorzien van voetbalkanalen, niet dat ze dat kostenloos gaan doen.
Peace is not simply the absence of war.
Het idee is dat die voetbalkanalen ook voor Digitale TV beschikbaar komt en daarbij is het niet mogelijk om uitbreidingen te kopen van het basispakket, of iets dergelijks. Je krijgt gewoon de zenders die er zijn. Dus het lijkt me dat je er niet voor hoeft bij te betalen, of KPN moet ineens een aanvullend pakket voor Digitale TV maken, maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren.KroeT schreef op zondag 10 september 2006 @ 09:15:
Ze gaan de bestaande klanten echt niet gratis voorzien van voetbalkanalen hoor. Het is een koud kunstje om enkele zenders gewoon dicht te zetten voor niet extra betalende klanten. Er staat dat ze bestaande klanten kunnen voorzien van voetbalkanalen, niet dat ze dat kostenloos gaan doen.
Mine wordt nog niet aangeboden via de Primafoon, dus dat lijkt me stug...KroeT schreef op donderdag 07 september 2006 @ 12:00:
Mja, goed punt. Maar als zelfs mensen van de Primafoon DVB-T gaan afraden... Alsof ze meer provisie krijgen op Mine-verkopen
[ Voor 16% gewijzigd door Morgoth op 10-09-2006 14:06 ]
Anoniem: 164734
Goed nieuws! Alleen lijkt het mij erg sterk dat KPN voetbal live op Digitenne gaat plaatsen zonder extra kosten... Ik hoop het natuurlijk wel!
Ik heb liever dat KPN de kwaliteit van het signaal omhoog gooit! Dit i.v.m. mijn 80 inch LCD scherm van Philips...
Ik heb liever dat KPN de kwaliteit van het signaal omhoog gooit! Dit i.v.m. mijn 80 inch LCD scherm van Philips...
Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat KPN de voetbalzenders voor nop gaat aanbieden, daar is het gewoon te duur voor. Maar ik zal het opzich zeker overwegen om te kopen voor een schappelijk bedrag per maand. De vraag is, wat is schappelijk?
Naast KPN Digitale TV heb ik ook UPC Digitale TV. UPC Digitale TV is mooier en strakker als KPN Digitale TV. Al met al is met KPN Digitale TV nog steeds goed te kijken, al zijn met name de ondertiteling en logo's erg onduidelijk.makreel schreef op zondag 10 september 2006 @ 18:38:
80 inch? Dat is 2 meter. Hoe ziet het dvb-t beeld er dan uit?
Gratis lijkt mij ook niet. Misschien wordt het onderdeel van het betaalde pakket zoals we dat nu kennen. Daarmee bedoel ik dat per november NL123 gratis verspreid worden. Misschien dat ze voetbal er nu bij stoppen ter compensatie hiervan voor de mensen die reeds een abonnement hebben ofzo.Wao schreef op zondag 10 september 2006 @ 18:38:
Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat KPN de voetbalzenders voor nop gaat aanbieden, daar is het gewoon te duur voor. Maar ik zal het opzich zeker overwegen om te kopen voor een schappelijk bedrag per maand. De vraag is, wat is schappelijk?
Is er hier iemand die ervaring heeft met de Topfield PVR's die KPN aanbiedt?
Ik heb nu een Samsung PVR en die bevalt opzicht prima, alleen geeft deze het formaat van de uitzending niet goed door. Hierdoor schakelt de TV (in mijn geval een LCD TV van Philips) niet automatish over naar het juiste formaat. Het gevolg is dus of altijd 4:3 (breedbeeld met zwarte balken) of 16:9 (vervormde 4:3 uitzendingen).
Ik heb hier ook UPC om uit te proberen, die box doet het wel goed namelijk.
Zou dit een beperking zijn van de Samsung PVR?
Zijn er voor de rest nog voor- en/of nadelen van de Topfield t.o.v. de Samsung?
Ik heb nu een Samsung PVR en die bevalt opzicht prima, alleen geeft deze het formaat van de uitzending niet goed door. Hierdoor schakelt de TV (in mijn geval een LCD TV van Philips) niet automatish over naar het juiste formaat. Het gevolg is dus of altijd 4:3 (breedbeeld met zwarte balken) of 16:9 (vervormde 4:3 uitzendingen).
Ik heb hier ook UPC om uit te proberen, die box doet het wel goed namelijk.
Zou dit een beperking zijn van de Samsung PVR?
Zijn er voor de rest nog voor- en/of nadelen van de Topfield t.o.v. de Samsung?
Anoniem: 188906
Vooralsnog baal ik enorm van de digitale tv van kpn. Geluid valt heel vaak weg, erg "prettig" als je een programma probeert te volgen, en de kwaliteit van het beeld is "blokkerig'.
Heb de zender al op een boek gezet bij het raam.
Kwaliteit ontvangst 99% en kwaliteit sterkte 99%. NOT.
Nog even kijk ik dit aan en anders ga ik terug naar de kabel. Dan maar 8 euro meer per maand betalen.
Nog even kijk ik dit aan en anders ga ik terug naar de kabel. Dan maar 8 euro meer per maand betalen.
Ja, Ik heb de 80GB versie en die bevalt me prima.Anoniem: 164734 schreef op zondag 10 september 2006 @ 21:40:
Is er hier iemand die ervaring heeft met de Topfield PVR's die KPN aanbiedt?
Het signaal voor 16:9 komt prima door op mijn tv maar wel alleen op de publieke omroepen, de commerciele zenden dit signaal niet mee denk ik. Je kan het ook in (tenminste mijn veronica) gids zien, alleen bij uitzendingen van de publieke zenders geven een breedbeeld logo.
Maar als dat logo in de gids er staat, snapt mijn tv het ook.
Ik snap er ook niets van ;-)
Het leuke van de Topfield is dat je zonder problemen 2 zenders kan opnemen en naar een 3de kan kijken, vind ik een erg fijna feature :-D
Ok, zo 1 op de 10 keer wil 1 van die twee opnames wel eens mislukken, dus geen blangrijke dingen zo opnemen, ook niet gebruiken maken van de timeshift e.d. als je dit doet dan wordt die kans hoger.
Het enige nadeel van dit apperaat vind ik zelf is dat als hij op een opgegeven opname tijd automatisch aangaat (vanaf standby) om te gaan opnemen, hij na die opname ook weer uit gaat.... ook als je inmiddels zelf ergens naar zat te kijken. Een beetje jammer ;-)
Dit soort problemen varieren heel erg per persoon merk ik.Anoniem: 188906 schreef op zondag 10 september 2006 @ 22:02:
Vooralsnog baal ik enorm van de digitale tv van kpn. Geluid valt heel vaak weg, erg "prettig" als je een programma probeert te volgen, en de kwaliteit van het beeld is "blokkerig'.
Ik heb eigenlijk nooit klachten, zeer zelden een storing en top beeld en geluid (wel op een gewone breedbeeld) en sommige mensen hebben heel veel problemen.
Dit komt van het persbericht van kpn.com (http://www.kpn.com/kpn/show/id=796410/contentid=19675):Wao schreef op zondag 10 september 2006 @ 18:38:
"Op basis van deze distributieovereenkomst gaat Tele2-Versatel een televisieproduct onder eigen merknaam aanbieden via het netwerk van Digitenne. Daarnaast maakt Tele2-Versatel gebruik van het Digitenne netwerk en het netwerk van Mine (interactieve televisie van KPN) voor distributie van haar voetbalgerelateerde betaalzenders. Tevens kunnen klanten van Mine en Digitennne van KPN, als gevolg van deze overeenkomst, voortaan ook Eredivisiezenders van Tele2 ontvangen."
Het heeft er toch alle schijn van dat KPN dit gaat aanbieden binnen een Digitale TV abonnement van KPN (uiteraard moet je dat abonnement wel hebben).
Inmiddels heb ik hem ook deels werkend onder media portalKaoh schreef op zondag 10 september 2006 @ 00:32:
[...]Heeft iemand de 3030 mantis van twinhan al werkend onder mediaportal?
De cam wordt ondersteund en de kaart werkt.
Alleen kan ik niet full screen gaan en niet alle kanalen werken, ongeveer 30% van de payed channels werken.
Ik had gehoopt dit weekend wel live voetbal te kunnen kijken, maar helaas nog geen nieuws van KPN. Weet iemand al wat meer?
kortom knap waardeloos dus. Gelukkig had ik hem nog niet besteld. Zo moeilijk kan het toch niet zijn lijkt me om een goed werkende kaart te maken.Kaoh schreef op woensdag 13 september 2006 @ 00:04:
[...]
Inmiddels heb ik hem ook deels werkend onder media portal
Alleen kan ik niet full screen gaan en niet alle kanalen werken, ongeveer 30% van de payed channels werken.
Ik heb KPN maar even gebeld. De helpdesk medewerker vertelde dat ze nog geen informatie had en dat het zeker dit weekend nog niet actief zal zijn. Ze hadden wel vandaag om 11:00 uur een voorlichting hoe alles gaat werken. Hopelijk vandaag dan meer informatie??Anoniem: 164734 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:06:
Ik had gehoopt dit weekend wel live voetbal te kunnen kijken, maar helaas nog geen nieuws van KPN. Weet iemand al wat meer?
Er zijn twee verschillende driver pakketten, heb je beide geprobeerd? EEn paar pagina's terug vertelde iemand dat hij de twinham goed werkend onder MP had, alleen de stabiliteit liet nog wat te wensen over, maar dat was met drivers van voor februari 2006 en ondertussen zijn er nieuwe drivers (zowel voor XP als voor MCE) uitgekomen.Kaoh schreef op woensdag 13 september 2006 @ 00:04:
[...]
Inmiddels heb ik hem ook deels werkend onder media portal
Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...
Net een nieuwe zenderscan gedaan. Kanaal 26 is erbij met de naam "Info 2". Ik krijg de melding "Conax geen toegang". Hoogstwaarschijnlijk zal hier het voetbal gebeuren op komen tegen extra betaling. Dit is mijn verwachting.
De kabel hier is UPC, die gebruiken nagravision2 (oid) als codering, met als resultaat dat niemand anders dan UPC hier de apparatuur voor kan/mag leveren. Bij KPN heb je tenminste nog de keuze uit Samsung en Topfield voor je PVR vanwege het "open" encryptiesysteem. Bij UPC kun je niet eens een PVR kiezen, ook al zou iemand die aanbieden.Kaoh schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:59:
Daarbij heb je dan toch nog veel geld gestoken in een technologie die alleen kpn levert. Overstappen op de kabel (de enige concurent) is dan natuurlijk nog steeds een flinke keus.
Ik vraag me ook af in hoeverre KPN verplicht is om die blokkering van hun devices af te halen na een bepaalde tijd. Het lijkt immers heel erg op het simlocked GSM principe en daar zijn de aanbieders ook verplicht om de lock te verwijderen na een jaar.
[ Voor 4% gewijzigd door Gerco op 15-09-2006 14:57 ]
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Einde analoge televisie op 11 december
Tweede Kamer akkoord met overstap naar digitaal
In de nacht van 10 op 11 december 2006 komt er een eind aan 55 jaar analoge televisie in Nederland. De publieke omroepen zullen hun programma's dan alleen nog digitaal uitzenden.
De Tweede Kamer is daar vandaag mee akkoord gegaan. De overstap van analoge naar digitale ethertelevisie is twee weken later dan eerder werd aangekondigd. Dat geeft de mensen die hun televisiesignaal binnenkrijgen met een spriet- of een harkantenne nog drie maanden de tijd om te zorgen voor een alternatief.
Nederland is het eerste land in Europa dat volledig overschakelt naar digitale ethertelevisie. Momenteel zijn 74.000 huishoudens nog afhankelijk van analoge televisieontvangst; 220.000 als ook vakantiehuisjes en tweede toestellen worden meegerekend. Zij maken slechts één procent uit van het totale aantal kijkers.
28.000 huishoudens kunnen op hun huidige locatie geen kabeltelevisie ontvangen. Aangezien het bereik van digitaal ethernet (Digitenne) vooralsnog slechts een fractie van Nederland beslaat, is voor die huishoudens internet of satelliet momenteel de enige optie.
Minister Van der Hoeven (OCW) en minister Wijn (Economische Zaken) starten per direct een landelijke voorlichtingscampagne over de omschakeling. De site is er al: www.signaalopdigitaal.nl. Binnenkort worden er folders verspreid en komen er radiospots en advertenties in dagbladen. Ook Postbus 51 biedt informatie.
Bron: http://www.zdnet.nl/techzone.cfm?id=60668&mxp=135
Tweede Kamer akkoord met overstap naar digitaal
In de nacht van 10 op 11 december 2006 komt er een eind aan 55 jaar analoge televisie in Nederland. De publieke omroepen zullen hun programma's dan alleen nog digitaal uitzenden.
De Tweede Kamer is daar vandaag mee akkoord gegaan. De overstap van analoge naar digitale ethertelevisie is twee weken later dan eerder werd aangekondigd. Dat geeft de mensen die hun televisiesignaal binnenkrijgen met een spriet- of een harkantenne nog drie maanden de tijd om te zorgen voor een alternatief.
Nederland is het eerste land in Europa dat volledig overschakelt naar digitale ethertelevisie. Momenteel zijn 74.000 huishoudens nog afhankelijk van analoge televisieontvangst; 220.000 als ook vakantiehuisjes en tweede toestellen worden meegerekend. Zij maken slechts één procent uit van het totale aantal kijkers.
28.000 huishoudens kunnen op hun huidige locatie geen kabeltelevisie ontvangen. Aangezien het bereik van digitaal ethernet (Digitenne) vooralsnog slechts een fractie van Nederland beslaat, is voor die huishoudens internet of satelliet momenteel de enige optie.
Minister Van der Hoeven (OCW) en minister Wijn (Economische Zaken) starten per direct een landelijke voorlichtingscampagne over de omschakeling. De site is er al: www.signaalopdigitaal.nl. Binnenkort worden er folders verspreid en komen er radiospots en advertenties in dagbladen. Ook Postbus 51 biedt informatie.
Bron: http://www.zdnet.nl/techzone.cfm?id=60668&mxp=135
En zijn die digitale uitzendingen dan FTA of alleen FTV (via KPN)? Dat kan ik er niet uithalen bij dit bericht...
[edit]
Gevonden: Het is dus gelukkig FTA, ze zijn blijkbaar bijgedraaid van hun waanzinnige FTV plan.
[edit]
Gevonden: Het is dus gelukkig FTA, ze zijn blijkbaar bijgedraaid van hun waanzinnige FTV plan.
[ Voor 58% gewijzigd door Gerco op 15-09-2006 18:30 ]
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Tuuuurlijk, nóg later. Ik snap niet dat de overheid denkt dat het zoveel fucking werk is om even naar de winkel te wandelen voor een ontvanger. Ze blijven uitstellen en uitstellen...
Goed, nu iig een definitieve datum. Mooi om te weten.
Wie o wie gebruikt er hier KPN Digitale TV / Digitenne i.c.m. een grotere LCD tv (b.v. 80 cm) en is tevreden over de beeldkwaliteit? Zo ja, welke tuner gebruik je?
Anoniem: 48051
Al de 2 topics doorneemt dan kom je vaak genoeg tegen dat KPN digitenne (op dit moment) nog steeds geen aanrader is voor LCD Tv's . Ik heb zelf 40 " tv + Topfield 160GB. Op mn 32 CRT heb ik veel beter beeld dan kabel (analoog) maar ja.. wat je hier ook veel leest... de bandbreedte per kanaal is te beperkt.
Met WK voetbal was 't beeld veel beter.
Valt dus hardware matig allemaal best mee, alleen software ondersteuning is nog slecht.TrailBlazer schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:14:
[...]
kortom knap waardeloos dus. Gelukkig had ik hem nog niet besteld. Zo moeilijk kan het toch niet zijn lijkt me om een goed werkende kaart te maken.
MyTheatre werkt echter als een trein, geen enkel probleem met die software.
Met wat plugins is de gratis versie best aardig, alleen jammer van de max 1 uur, die limiet verdwijnt met 40 euro.
MP is toch ook wel software met een hoop ellende voor een hele hoop mensen, prachtig initiatief maar het is er nog niet helemaal.
Volgens mij heeft KPN geen blokkering op hun hardware zitten.Gerco schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 14:33:
[...]
De kabel hier is UPC, die gebruiken nagravision2 (oid) als codering, met als resultaat dat niemand anders dan UPC hier de apparatuur voor kan/mag leveren. Bij KPN heb je tenminste nog de keuze uit Samsung en Topfield voor je PVR vanwege het "open" encryptiesysteem. Bij UPC kun je niet eens een PVR kiezen, ook al zou iemand die aanbieden.
Ik vraag me ook af in hoeverre KPN verplicht is om die blokkering van hun devices af te halen na een bepaalde tijd. Het lijkt immers heel erg op het simlocked GSM principe en daar zijn de aanbieders ook verplicht om de lock te verwijderen na een jaar.
Je kan deze apperaten ook meenemen over de grens en daar naar free to air uitzendingen kijken.
Nee, ik ben het helemaal met je eens. De arogantie van UPC om niet een standaard te kiezen die breed verkrijgbaar is is ook voor mij de reden waarom ik voor KPN heb gekozen. Ook ik zit in UPC gebied.
Dat wordt ze aangepraat door de kabel maatschappijen die niet willen dat KPN/DIgitenne die bandbreedte kan gaan inzetten om in het hele land een volledige dienstverlening via dvb-t te gaan geven ;-)KroeT schreef op zondag 17 september 2006 @ 10:28:
Tuuuurlijk, nóg later. Ik snap niet dat de overheid denkt dat het zoveel fucking werk is om even naar de winkel te wandelen voor een ontvanger. Ze blijven uitstellen en uitstellen...
LOL, met de oude 1.0.1.9 werkt het nog slechter, nu krijg ik echt alleen maar free-to-air terwijl My-Theatre daar ook al volledig mee werkt.Oceria schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 14:08:
[...]
Er zijn twee verschillende driver pakketten, heb je beide geprobeerd? EEn paar pagina's terug vertelde iemand dat hij de twinham goed werkend onder MP had, alleen de stabiliteit liet nog wat te wensen over, maar dat was met drivers van voor februari 2006 en ondertussen zijn er nieuwe drivers (zowel voor XP als voor MCE) uitgekomen.
Bah, met de herinstallatie van die 1.0.2.4 drivers werkt MP nu helemaal niet meer goed
Kan nu alleen nog maar Free channels ontvangen zucht.
Zelfde reden voor mij dus. Ik woon in een stad waar ook UPC is (Almere)... alleen heb ik nu een paar jaar geen kabel omdat ik in een tijdelijke starterswoning woon.Kaoh schreef op maandag 18 september 2006 @ 23:23:
[...]
Volgens mij heeft KPN geen blokkering op hun hardware zitten.
Je kan deze apperaten ook meenemen over de grens en daar naar free to air uitzendingen kijken.
Nee, ik ben het helemaal met je eens. De arogantie van UPC om niet een standaard te kiezen die breed verkrijgbaar is is ook voor mij de reden waarom ik voor KPN heb gekozen. Ook ik zit in UPC gebied.
Maar wat mij betreft komt er ook nooit meer kabel in huis. Ik ben nu ondertussen gewend aan Digitenne/KPN, waar gelukkig nu ook steeds meer hardware voor beschikbaar komt. En waar ik inderdaad gewoon naar hartelust mee kan experimenteren en zelf m'n ontvangst-hardware kiezen. In een evt. volgende woning zou ik een nog grotere voorkeur geven aan schotel.
Nee, UPC heeft het mooi verknald. Hadden ze gewoon gebruik gemaakt van een open standaard, dan was misschien de apparatuur en de werking ervan ook niet zo complex geweest, had het beter gedraaid en waren er minder mensen die zich beperkt voelen in hun mogelijkheden om het te gebruiken.
Af en toe vraag ik me af of UPC ooit wel eens iets goeds kan leveren...
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Sinds vandaag zie ik ook een info 2 en een info 3 kanaal. Deze zijn beide gecodeerd en niet met de huidige "rechten"op mijn kpn kaartje te kijken, misschien moet er voor het voetbal dus toch bijbetaald worden.....
Wat dacht jij dan ? Dat Versatel zomaar zijn(haar?) enorme miljoenen investering 'gratis' aan de KPN/Digitenne klanten aanbiedtjoop99 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 20:47:
Sinds vandaag zie ik ook een info 2 en een info 3 kanaal. Deze zijn beide gecodeerd en niet met de huidige "rechten"op mijn kpn kaartje te kijken, misschien moet er voor het voetbal dus toch bijbetaald worden.....

Dat zowiezo niet. Wel dat KPN een investering doet om meer klanten te trekken!fulgore schreef op woensdag 20 september 2006 @ 22:51:
[...]
Wat dacht jij dan ? Dat Versatel zomaar zijn(haar?) enorme miljoenen investering 'gratis' aan de KPN/Digitenne klanten aanbiedt
Ik had ook niet verwacht dat het gratis zou zijn(al was dat wel leuk geweest), het was meer dat het feit dat deze kanalen nu gecodeerd zijn eigenlijk al aangeeft dat er een extra abbonement voor afgesloten moet worden. Ik ben benieuwd hoe ze qua prijs gaan zitten, het is toch een markt waarop KPN zich zal moeten binnenvechten en ik had me ook voor kunnen stellen dat ze de gok hadden kunnen nemen om het bestaande abbonement een paar euro te verhogen en iedereen voetbal te geven(het is een unique selling point t.o.v. de kabel).fulgore schreef op woensdag 20 september 2006 @ 22:51:
[...]
Wat dacht jij dan ? Dat Versatel zomaar zijn(haar?) enorme miljoenen investering 'gratis' aan de KPN/Digitenne klanten aanbiedt
[ Voor 17% gewijzigd door joop99 op 21-09-2006 13:10 ]
Daar had ik in het geheel niet blij mee geweest en ik denk velen met mij. Zo'n WK kanaal is best even leuk, maar als voetbal geld gaat kosten haak ik af. Als ze het abo voor iedereen zouden verhogen om er voetbal bij te leveren zou ik toch wel aan de telefoon hangen om uitleg te eisen, een tweede jaar abo zal er dan waarschijnlijk niet in zitten.joop99 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 13:07:
ik had me ook voor kunnen stellen dat ze de gok hadden kunnen nemen om het bestaande abbonement een paar euro te verhogen en iedereen voetbal te geven(het is een unique selling point t.o.v. de kabel).
Het meest jammere aan het feit dat die voetbalzenders er nu bij komen vind ik eigenlijk dat we extra bandbreedte voor de andere zenders nu wel kunnen gaan vergeten.
Ik mag toch hopen dat ze hier nog eens wat aan gaan doen als DVB-T straks landelijk uitgerold wordt.
Ik mag toch hopen dat ze hier nog eens wat aan gaan doen als DVB-T straks landelijk uitgerold wordt.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Is hier misschien iemand die al enig zicht heeft op wanneer men overstapt naar MPEG-4?Eymey schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 08:27:
Het meest jammere aan het feit dat die voetbalzenders er nu bij komen vind ik eigenlijk dat we extra bandbreedte voor de andere zenders nu wel kunnen gaan vergeten.
Ik neem aan dat je dan ook nieuwe decoders nodig hebt... Graag zou ik een indicatie hebben voordat ik een PVR aanschaf
Dat is onbekend. Wat wel bekend is dat KPN een deal heeft gesloten met een bedrijf hierover. Dat is puur hardware gerelateerd. En dan hardware voor in de zendmasten.whiteguy schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 11:40:
[...]
Is hier misschien iemand die al enig zicht heeft op wanneer men overstapt naar MPEG-4?
Ik neem aan dat je dan ook nieuwe decoders nodig hebt... Graag zou ik een indicatie hebben voordat ik een PVR aanschaf
Om een indicatie af te geven per wanneer MPEG4 beschikbaar is (puur op eigen gevoel en ideeën). KPN gaat eerst landelijke dekking regelen voor DVB-T. Dat is er nog niet en is noodzakelijk voor de overschakeling van analoog naar digitaal. Dat zal ergens begin volgend jaar afgerond zijn. Met die overschakeling komt wat bandbreedte uit, die zal gebruikt worden voor of kwaliteitsverbetering van het signaal (minder compressie) of meer zenders (dit zal voorkeur KPN hebben verwacht ik, in verband met commerciele mogelijkheden).
Willen ze MPEG4 gaan aanbieden zullen alle zendmasten in het land voorzien moeten worden van nieuwe hardware. Dat is dus nog een flinke klus. Dan zal er eerst een testperiode plaatsvinden, daarna wellicht landelijke uitrol gefaseerd. Waarbij eerst MPEG2 en MPEG4 naast elkaar draaien. Vervolgens de volledige overstap naar MPEG4 met alle voordelen.
Voorlopig dus nog geen MPEG4 verwacht ik. Dat lijkt me zelfs heel sterk. Al is het alleen maar omdat iedereen nu MPEG2 tuners heeft. Gezien de overstap van analoog naar digitaal geen politiek verstandige zet om dit op korte termijn te doen!
Daarnaast spelen nog veel organisatorische aspecten. Denk daarbij aan de oprichting van KPN Broadcasting (zo heet dat geloof ik) met daarin Nozema Services, Digitenne en Mine TV. De eerste twee partijen zijn overgenomen of deels overgenomen. Die twee zullen volledig KPN moeten worden op korte termijn. Digitenne zal als zelfstandig merk verdwijnen naast KPN en dit zal iets als "Digitenne van KPN" gaan heten. Vervolgens is het de vraag in hoeverre Mine TV een hogere prioriteit zal krijgen. De commerciele mogelijkheden voor KPN zijn daarbij hoger als die van TV via DVB-T.
De aanschaf van een MPEG2 PVR kan zeker geen kwaad. Zelfs een aanrader, geweldige apparaten zijn het! Nu helemaal, omdat de Topfield's in de aanbieding zijn bij KPN.
Oh ja, vergeet ik helemaal te melden dat DVB-H er ook nog aankomt of al is. Das Digitenne via de lucht zeg maar....
En nog wat informatie hierover op internet:whiteguy schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 11:40:
[...]
Is hier misschien iemand die al enig zicht heeft op wanneer men overstapt naar MPEG-4?
http://www.ad.nl/economie/article475847.ece
http://www.planet.nl/planet/show/id=118880/contentid=732882
http://www.harmonicinc.com/ah_press_release_text.cfm?ID=615
http://alldigital.smartem...wHTML.asp?mId=8F&uId=16F5
Ik heb sinds gisteravond op 1 van mijn samsung kastje last van enorme "ruis". De audio komt goed door maar het beeld is helemaal fucked up, groene horizontale strepen die lopen over het beeld. Aan en uit zetten van het samsung kastje brengt geen verschil. Aangezien de andere ontvanger wel beeld geeft vermoedt ik dat er iets is met de decoder en niet met het ontvangst. Is er iemand met vergelijkbare ervaring? Moet ik KPN gaan bellen? Suggesties welkom.
Dat artikel van tevolutie is niet echt hoopgevend.. 'de migratie zal waarschijnlijk voor het eind van het jaar plaatsvinden'Anoniem: 164734 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 12:16:
[...]
En nog wat informatie hierover op internet:
http://www.ad.nl/economie/article475847.ece
http://www.planet.nl/planet/show/id=118880/contentid=732882
http://www.harmonicinc.com/ah_press_release_text.cfm?ID=615
http://alldigital.smartem...wHTML.asp?mId=8F&uId=16F5

Anoniem: 150872
En tot die tijd proberen ze nog heel veel van die "oude tuners" te slijten terwijl je ze binnen 2 jaar niet meer kunt gebruiken!! Nu ook dat aanbod voor 99 EUR een PVR (mooie aanbieding) jammer dat ie dan niet meer te gebruiken is.whiteguy schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 12:48:
[...]
Dat artikel van tevolutie is niet echt hoopgevend.. 'de migratie zal waarschijnlijk voor het eind van het jaar plaatsvinden'
Zijn er NU al geen tuner op de markt die zowel MPEG2 als MPEG4 aankunnen icm KPN TV??
Ik de gok gewaagd en de Topfield PVR gekocht. Die is nu in de aanbieding bij KPN. Tot mijn grote verbazing heb ik nu prachtig beeld op mijn 80 cm LCD scherm van Philips. Ook springt de LCD automatisch op het juist beeldformaat. Echt geweldig! Met de Samsung tuners (zowel PVR als single) had ik op mijn LCD altijd een soort van "glazig beeld". Dat is helemaal weg met de Topfield.Anoniem: 48051 schreef op maandag 18 september 2006 @ 12:51:
Al de 2 topics doorneemt dan kom je vaak genoeg tegen dat KPN digitenne (op dit moment) nog steeds geen aanrader is voor LCD Tv's . Ik heb zelf 40 " tv + Topfield 160GB. Op mn 32 CRT heb ik veel beter beeld dan kabel (analoog) maar ja.. wat je hier ook veel leest... de bandbreedte per kanaal is te beperkt.
p.s. Ik heb wel goede vergulden scart kabels gebruikt.
Anoniem: 190372
Hey,
Ik heb dus al iets van twee jaar Digitale TV van KPN, nooit problemen gehad ofzo.
Maargoed, sinds iets van twee weken doet het raar.
Zappen naar een andere zender duurt iets van 7 seconden(voorheen 3 seconden) en het menu van KPN is verdwenen. Bijvoorbeeld, als ik het volume harder zet, komt er normaal een balkje waar je kan zien hoe hard het al staat, dat is er nu dus niet meer.
Datzelfde geldt voor het switchen van zender, normaal komt er dan zown blauw balkje met de Zender + het programma dat nu draait. Voorderest kan ik zo vaak ik wil op mijn afstandsbediening drukken op bijvoorbeeld Teletekst, maar er gebeurt niets.. geldt ook voor de MEESTE andere knopjes op volume en zender veranderen na..
Het zou dus aan de afstandsbediening kunnen liggen, maar als ik op bijv. teletekst knopje drukt, dan verschijnt er wel zo'n rood stipje op de Samsung recorder, wat betekent dat er wel contact is..
Hopelijk kan iemand mij helpen, bij voorbaat dank.
Ik heb dus al iets van twee jaar Digitale TV van KPN, nooit problemen gehad ofzo.
Zappen naar een andere zender duurt iets van 7 seconden(voorheen 3 seconden) en het menu van KPN is verdwenen. Bijvoorbeeld, als ik het volume harder zet, komt er normaal een balkje waar je kan zien hoe hard het al staat, dat is er nu dus niet meer.
Datzelfde geldt voor het switchen van zender, normaal komt er dan zown blauw balkje met de Zender + het programma dat nu draait. Voorderest kan ik zo vaak ik wil op mijn afstandsbediening drukken op bijvoorbeeld Teletekst, maar er gebeurt niets.. geldt ook voor de MEESTE andere knopjes op volume en zender veranderen na..
Het zou dus aan de afstandsbediening kunnen liggen, maar als ik op bijv. teletekst knopje drukt, dan verschijnt er wel zo'n rood stipje op de Samsung recorder, wat betekent dat er wel contact is..
Digitenne via de lucht?.....Anoniem: 164734 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 12:13:
...
Oh ja, vergeet ik helemaal te melden dat DVB-H er ook nog aankomt of al is. Das Digitenne via de lucht zeg maar....
DVB-T is zo 'lucht' als maar zijn kan
Ik ken de single- en dualtuners van KPN niet, maar dat Topfield ontvangers over het algemeen kwalitatief erg goed zijn kan ik zeker beämen> ik heb zelf gewoon de NON-PVR Topfield COT3000-T bij mijn Digitenne abonnement... en over de scherpte van de scart uitgangen, decoder en de helderheid van de kleuren heb ik inderdaad niks aan te merken.Anoniem: 164734 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 09:39:
[...]
Ik de gok gewaagd en de Topfield PVR gekocht. Die is nu in de aanbieding bij KPN. Tot mijn grote verbazing heb ik nu prachtig beeld op mijn 80 cm LCD scherm van Philips. Ook springt de LCD automatisch op het juist beeldformaat. Echt geweldig! Met de Samsung tuners (zowel PVR als single) had ik op mijn LCD altijd een soort van "glazig beeld". Dat is helemaal weg met de Topfield.
Foutje bedankt. Bedoelde idd wat jij nu beschrijft!Eymey schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 23:23:
[...]
Digitenne via de lucht?...... Wat denk je dat Digitenne is?
DVB-T is zo 'lucht' als maar zijn kan. DVB-H is voor zover ik weet gewoon weer een vorm van DVB, speciaal bedoeld voor op mobiele telefoons. Wat het medium is weet ik niet (of course, ook via de lucht, maar het transport zal wrs toch via een laag als UMTS oid. plaats moeten vinden).
Klinkt toch als of een afstandsbediening die stuk is of de tuner die niet helemaal meer in order is. Ik zou KPN gewoon even bellen, die kunnen je zo aan een nieuwe helpen. Bij mij was de afstandsbediening van een single tuner stuk. Na bellen met KPN had ik binnen 2 dagen zowel een nieuwe single tuner al afstandsbediening in huis.Anoniem: 190372 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 15:43:
Hey,
Kun je die Topfield gewoon ook kopen als je -zoals ik- al TV na KPN hebt? Ik zit namelijk al heel lang te dubben of ik zal overstappen naar de schotel maar als ik dit lees (dat de beeldkwaliteit véél beter is met die Topfield) dan ben ik daar goedkoper mee uit en het is nog eens makkelijker ook.Ik de gok gewaagd en de Topfield PVR gekocht. Die is nu in de aanbieding bij KPN. Tot mijn grote verbazing heb ik nu prachtig beeld op mijn 80 cm LCD scherm van Philips. Ook springt de LCD automatisch op het juist beeldformaat. Echt geweldig! Met de Samsung tuners (zowel PVR als single) had ik op mijn LCD altijd een soort van "glazig beeld". Dat is helemaal weg met de Topfield.
Zit er ook component uit op?
Ja, je kan hem kopen, maar dan betaal je de volle mep. Ik heb vorige week 139 bij Mediamarkt Den Haag betaald. Ik gellof dat KPN ze nu voor 149 heeft. Beeldkwaliteit is idd veel beter dan Samsung. Zit ook YUV op via scart 1. Nadeel: macrovision-beveliging op alle uitgangen. Heeft Topfield al vorig jaar geüpdatet in de firmware, maar KPN nog steeds niet.Ferret schreef op zondag 24 september 2006 @ 13:17:
[...]
Kun je die Topfield gewoon ook kopen als je -zoals ik- al TV na KPN hebt? Ik zit namelijk al heel lang te dubben of ik zal overstappen naar de schotel maar als ik dit lees (dat de beeldkwaliteit véél beter is met die Topfield) dan ben ik daar goedkoper mee uit en het is nog eens makkelijker ook.
Zit er ook component uit op?
Anoniem: 172262
ff een vraagje ik heb een lcd tv aangeschaft (samsung) waarbij ook een multifunctionele ab bij zit. Nu dacht ik dat ik mijn samsung decodertje van kpn daar ook mee kan aansturen maar helaas. Ik heb 74 codes geprobeerd om de decoder mee aan te sturen. Weet iemand of de Samsung SMT 1000T ook onder een andere naam bestaat. Ik kan deze decoder sowieso niet vinden op de samsung site.
Net een brief in de bus van KPN dat Digitenne en TV van KPN per 1 oktober verder gaan als 1 dienst met de naam "Digitenne van KPN" 
Vanaf 18 september loopt er ook een actie:
-1 maand op proef
-1 jaar TV-film gratis t.w.v. €40.10
-Topfield 80 voor €99.- ( i.c.m. nieuwe abbonement )
-Topfield 160 voor €149.- ( i.c.m. nieuwe abbonement )
-1 maand op proef
Geld het 1 jaar TV-Films gratis ook voor mensne die al abbonnee zijn?Alfisti schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:22:
Net een brief in de bus van KPN dat Digitenne en TV van KPN per 1 oktober verder gaan als 1 dienst met de naam "Digitenne van KPN"
-1 maand op proef
Zal wel weer niet, eenmaal binnen krijg je niet zo snel meer kadootjes.koentjek schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:36:
[...]
Geld het 1 jaar TV-Films gratis ook voor mensne die al abbonnee zijn?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Hageneis, (of iemand anders) kun jij me even doorgeven om welk type het gaat? Ik dan maar eens snuffelen of ik hem ook elders goedkoper kan krijgen. De MM in Amsterdam heeft hem niet.... mooi balen want ik werk er om de hoek. Alvast bedankt!Hageneis schreef op zondag 24 september 2006 @ 16:20:
[...]
Ja, je kan hem kopen, maar dan betaal je de volle mep. Ik heb vorige week 139 bij Mediamarkt Den Haag betaald. Ik gellof dat KPN ze nu voor 149 heeft. Beeldkwaliteit is idd veel beter dan Samsung. Zit ook YUV op via scart 1. Nadeel: macrovision-beveliging op alle uitgangen. Heeft Topfield al vorig jaar geüpdatet in de firmware, maar KPN nog steeds niet.
Staat er niet bij. zal morgen wel ff bellen naar onze leverancier.koentjek schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:36:
[...]
Geld het 1 jaar TV-Films gratis ook voor mensne die al abbonnee zijn?
Het is de TF5300K, dat is dus de speciale KPN-Topfield. Staat op KPN.com voor € 149 (€ 99 voor nieuwe klanten na 50 retour).Ferret schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:57:
[...]
Hageneis, (of iemand anders) kun jij me even doorgeven om welk type het gaat? Ik dan maar eens snuffelen of ik hem ook elders goedkoper kan krijgen. De MM in Amsterdam heeft hem niet.... mooi balen want ik werk er om de hoek. Alvast bedankt!
Actieprijs voor MM lijkt inderdaad voorbij...
Staat ook op de site.Alfisti schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:22:
-1 maand op proef
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1123501
En voor Koentjek:
Een jaar lang gratis TVFilm na activatie van uw abonnement. Stuur de bijgeleverde voucher op en krijg deze dikke filmgids t.w.v. € 40,10 een jaar lang gratis in de bus.
[ Voor 15% gewijzigd door fulgore op 26-09-2006 22:21 ]
Oud nieuws maar toch grappig gezien in het kader van de Topfield actie van dit moment:
In de toekomst alleen KPN ontvangers voor DVB-T
Artikel geplaatst door Jarco Kriek
De overname van Digitenne door KPN is een feit meldt het electronicabedrijf Nedis op haar website. Het was eigenlijk al langer bekend dat een overname van Digitenne door KPN zou geschieden nadat KPN Telecom het bedrijf Nozema had overgenomen van de Nederlandse Staat. Nozema was ook grootaandeelhouder van het zelfstandig bedrijf Digitenne. KPN was al langer DVB-T provider in de vorm van het product KPN-TV. KPN zal nu beide providers samenvoegen en als één grote landelijke DVB-T provider verder gaan onder de naam "Digitenne van KPN". Overigens meldt Nedis op haar website wel dat de plannen nog onder enig voorbehoud zijn.
Het abonnementsgeld van "Digitenne van KPN" zal worden bepaald op €8,95 per maand. De abonnee krijgt voor dit bedrag de beschikking over drie smartcards. Eén en ander zal wel gevolgen hebben voor leveranciers van gecerticeerde Digitenne ontvangers. KPN zal bij het product "Digitenne van KPN" alleen nog maar gebruik gaan maken van de eigen DVB-T ontvangers. De importeurs Rebox en Clark Electronics, die met de merken Finepass, Topfield en Rebox Digitenne gecertificeerde ontvangers leveren, zullen in de toekomst dan ook geen ontvangers leveren voor het product "Digitenne van KPN". Tot eind augustus kunnen deze bedrijven nog Digitenne gecertificeerde ontvangers uitleveren. Na deze tijd zal KPN de nog resterende voorraad van deze importeurs voorzien van KPN smartcards en kunnen ze meelopen met acties die KPN heeft ingepland. Wanneer deze voorraad echter verkocht is zal KPN alleen nog maar de eigen ontvanger aan de consument aanbieden.
En dit is natuurlijk goed (ook al wat ouder) nieuws:
Nederlands DVB-T netwerk wordt gemoderniseerd
Artikel geplaatst door Jarco Kriek
Nozema, onlangs overgenomen door KPN Telecom, heeft met Amerikaanse Harmonic een overeenkomst gesloten met betrekking tot het leveren van Harmonic DiviCom multi-service encoders en Harmonic DiviTrack multiplexing solutions voor het DVB-T netwerk in Nederland. Dat heeft het Amerikaanse bedrijf gisteren bekend gemaakt. Nederland zal het eerste land worden in Europa dat analoge terrestoriale televisieverspreiding staakt. Eind oktober 2006 zal deze analoge verspreiding stoppen. De vrijgekomen ruimte zal dan worden gebruikt het verder uitbreiden van de dekking van het digitaal terrestoriale netwerk, ook wel DVB-T genoemd. De levering van de Harmonic High Performance producten staat dan ook gepland voor het 4e kwartaal 2006.
Mede door het gebruik van de nieuwe Harmonic producten zal men efficiënter kunnen omgaan met de beschikbare bandbreedte waardoor men meer content via de beschikbare bandbreedte kan aanbieden aan de consument. De keuze voor Harmonic is mede gevallen doordat de aangekochte encoders toekomstgericht zijn. Zo is migratie van MPEG2 naar MPEG4 AVC (H.264) op elk gewenst moment mogelijk. Door de overschakeling naar MPEG4 kan men meer zenders op een zender plaatsen. Dit wordt bijvoorbeeld op dit moment al gebruikt bij digitale HDTV verspreiding via de kabel (DVB-C) en satelliet (DVB-S). De upgrade zal overigens niet alleen voor nieuwe DVB-T zenders gelden maar ook de inmiddels in gebruik zijnde landelijke DVB-T zenders binnen het Nozema zenderpark zullen worden geüpgrade. Harmonic zal het Nozema DVB-T zenderpark is samenwerking met het Nederlandse bedrijf Simac Broadcasting uitvoeren.
En tochhh ben ik een twijfelaar om over te gaan naar een door
KPN aangeboden topfield.
149 euro voor een topfield 80 als bestaande klant is natuurlijk geen geld. Een aantal vragen waar jullie misschien antwoord op hebben:
- Zijn er meer mensen die een echte verbetering hebben gemerkt wat betreft beeldkwaliteit tussen de normale single tuner van samsung en een topfield? ( op LCD)
- Wat nou als KPN van andere compressie e.d gebruik gaat maken? Stel dit zou met een firmware update kunnen lees ik een paar berichten hierboven dat KPN de topfields niet meer gaat supporten. Een firmware update gaat er (over het netwerk) dus nooit komen.
- Praktische vraag: Is de ontvanger ook gewoon te halen bij de primafoon voor die prijs?
KPN aangeboden topfield.
149 euro voor een topfield 80 als bestaande klant is natuurlijk geen geld. Een aantal vragen waar jullie misschien antwoord op hebben:
- Zijn er meer mensen die een echte verbetering hebben gemerkt wat betreft beeldkwaliteit tussen de normale single tuner van samsung en een topfield? ( op LCD)
- Wat nou als KPN van andere compressie e.d gebruik gaat maken? Stel dit zou met een firmware update kunnen lees ik een paar berichten hierboven dat KPN de topfields niet meer gaat supporten. Een firmware update gaat er (over het netwerk) dus nooit komen.
- Praktische vraag: Is de ontvanger ook gewoon te halen bij de primafoon voor die prijs?
Op mijn 32" LCD is het een wereld van verschil
Qua updates vertrouw ik er wel op dat ze bestaande apparaten blijven ondersteunen. De prijs van de primafoon weet ik niet.
Qua updates vertrouw ik er wel op dat ze bestaande apparaten blijven ondersteunen. De prijs van de primafoon weet ik niet.
Gezien de Topfield PVR aanbieding zit ik ernstig te twijfelen om over te stappen van analoge kabel naar 'TV van KPN'.Hageneis schreef op woensdag 27 september 2006 @ 14:05:
Op mijn 32" LCD is het een wereld van verschil
Ik heb (ook) een 32" LCD; hierop ziet de analoge kabel er niet zo fraai uit. Is de beeldkwaliteit van 'TV van KPN' met de Topfield beter dan analoge kabel?
De Samsung lijkt lichtjes te downscalen (misschien 10 beeldlijnen) waardoor het beeld waziger is. Dit kan best een (mislukte) manier zijn om MPEG-artefacten te maskeren. Bij de Topfield zien met name de titels er beter uit.jurk schreef op woensdag 27 september 2006 @ 14:24:
[...]
Gezien de Topfield PVR aanbieding zit ik ernstig te twijfelen om over te stappen van analoge kabel naar 'TV van KPN'.
Ik heb (ook) een 32" LCD; hierop ziet de analoge kabel er niet zo fraai uit. Is de beeldkwaliteit van 'TV van KPN' met de Topfield beter dan analoge kabel?
Een ander voordeel is dat de Topfield alleen in 16/9-signaal meegeeft als er ook daadwerkeljk anamorf beeld is. Dat geeft je in ieder geval weer de vrijheid om zelf handmatig op de tv in te zoomen bij letterbox (de commercielen zijn blijkbaar te stom om anamorf uit te zenden).
Uit Usenet:Hageneis schreef op woensdag 27 september 2006 @ 15:45:
[...]
De Samsung lijkt lichtjes te downscalen (misschien 10 beeldlijnen) waardoor het beeld waziger is. Dit kan best een (mislukte) manier zijn om MPEG-artefacten te maskeren. Bij de Topfield zien met name de titels er beter uit.
Een ander voordeel is dat de Topfield alleen in 16/9-signaal meegeeft als er ook daadwerkeljk anamorf beeld is. Dat geeft je in ieder geval weer de vrijheid om zelf handmatig op de tv in te zoomen bij letterbox (de commercielen zijn blijkbaar te stom om anamorf uit te zenden).
Stuk is van december 2005; misschien dat het met een van de updates is verholpen?Sommigen onder jullie zullen je herinneren dat ik vorig jaar schreef dat de onscherpte van Digitenne voor een belangrijk deel veroorzaakt werd door het feit dat het beeld vertikaal ca. 1% verkleind werd.
Wat blijkt nu: dat lag dus aan de Samsung van KPN, want met de Finepass is het beeld precies even groot als wat er analoog via de kabel binnenkomt. En dus ook nagenoeg even scherp.
Als ik ergens nog eens een keer een stukje testbeeld kan vinden kan ik hier misschien iets definitievers over zeggen, maar op het oog ziet het er hetzelfde uit qua scherpte. Er is echter wel een belangrijk verschil: sinds de dood van PAL+ zijn breedbeelduitzendingen op de publieke zenders een stuk waziger geworden. Bij Digitenne worden deze echter anamorf uitgezonden.
In deze gevallen is Digitenne duidelijk scherper dan analoog!
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Ja, daar heb ik 'm ook gehaald voor die prijs. Prima apparaat! Ben er zeer tevreden over!- Praktische vraag: Is de ontvanger ook gewoon te halen bij de primafoon voor die prijs?
Anton
[ Voor 4% gewijzigd door woutersa op 27-09-2006 20:29 ]
Toch bijzonder..vanmiddag even bij de primafoon geweest en daar hadden ze alleen de Samsung recorder staan...topfield? nee meneer die hebben we nietwoutersa schreef op woensdag 27 september 2006 @ 20:29:
[...]
Ja, daar heb ik 'm ook gehaald voor die prijs. Prima apparaat! Ben er zeer tevreden over!
Anton
Nope, heb nu 1.30 op de single tuner in de slaapkamer op een 37 cm tv, dus niet zo relevant qua scherpte; heb mijn bril toch niet op in bedIcelus schreef op woensdag 27 september 2006 @ 17:00:
[...]
Uit Usenet:
[...]
Stuk is van december 2005; misschien dat het met een van de updates is verholpen?
Voor de Topfield had ik een twin met firmware 1.32 (psst, kopen?) op de LCD in de woonkamer. De utdate heeft niets aan scherpte teogevoegd.
Wat houdt dat in... dat YUV. Ik heb mijn Topfield 160 ook via scart aan mn tv hangen maar vind het beeld nog steeds niet goed genoeg.Hageneis schreef op zondag 24 september 2006 @ 16:20:
[...]
Ja, je kan hem kopen, maar dan betaal je de volle mep. Ik heb vorige week 139 bij Mediamarkt Den Haag betaald. Ik gellof dat KPN ze nu voor 149 heeft. Beeldkwaliteit is idd veel beter dan Samsung. Zit ook YUV op via scart 1. Nadeel: macrovision-beveliging op alle uitgangen. Heeft Topfield al vorig jaar geüpdatet in de firmware, maar KPN nog steeds niet.
Andere kabels gebruiken ?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 48051 op 27-09-2006 23:41 ]
Ik begin er toch steeds meer voor te voelen om zo'n Topfield te halen. Het blijkt dat ze hem hier bij de MM wel degelijk hebben en ook voor 149 euro.
Echter, ik voel me nog steeds een beetje bekocht door KPN dus ik heb vanochtend een klachtbrief gestuurd dat ik het oneerlijk vind dat je als bestaande abonnee geen recht hebt op die extra korting van 50 euro en dat ik met zo'n belabberde Samsung ontvanger blijf zitten.
Ben benieuwd naar de reactie
Echter, ik voel me nog steeds een beetje bekocht door KPN dus ik heb vanochtend een klachtbrief gestuurd dat ik het oneerlijk vind dat je als bestaande abonnee geen recht hebt op die extra korting van 50 euro en dat ik met zo'n belabberde Samsung ontvanger blijf zitten.
Ben benieuwd naar de reactie
YUV = component. Flatscreen tv's hebben meestal wel een ansluiting met een rode, blauwe en groene cinch (=tulpstekker). De Topfields kunnen dat signaal over de SCART1 sturen. Als je een scart>componentkabeltje erop zet ben je klaar.Anoniem: 48051 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 23:40:
[...]
Wat houdt dat in... dat YUV. Ik heb mijn Topfield 160 ook via scart aan mn tv hangen maar vind het beeld nog steeds niet goed genoeg.
Andere kabels gebruiken ?
[afbeelding]
Zelfs heb ik er RGB op staat omdat de Topfield tussen mijn dvd-recorder en de tv in zit.
jammer dat het zender aanbod zo goed als niet wordt uitgebreid maakt het voor mij oninteressant. Topfield PVR verhaal wil ik wel hebben maar blijf door ontbreken van o.a. BBC 1-4 bij UPC Digital hangen en wachten tot ik de UPC PVR ontvang voor 50 euro (in bruikleen) staat gepland voor 'najaar 06' .
Ok dus met zo'n kabel:Hageneis schreef op donderdag 28 september 2006 @ 12:54:
[...]
YUV = component. Flatscreen tv's hebben meestal wel een ansluiting met een rode, blauwe en groene cinch (=tulpstekker). De Topfields kunnen dat signaal over de SCART1 sturen. Als je een scart>componentkabeltje erop zet ben je klaar.
Zelfs heb ik er RGB op staat omdat de Topfield tussen mijn dvd-recorder en de tv in zit.
http://www.kabeleurope.nl/overzicht.php?ids=24
kan ik de klus klaren. Alleen is het dan jammer dat ik steeds kabels moet wisselen als ik van xbox360 > tv wil kijken en andersom

Kan op zich ook wel met de 'el cheapo'-kabels van elektronica online..Anoniem: 48051 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 14:01:
[...]
Ok dus met zo'n kabel:
http://www.kabeleurope.nl/overzicht.php?ids=24
kan ik de klus klaren. Alleen is het dan jammer dat ik steeds kabels moet wisselen als ik van xbox360 > tv wil kijken en andersom
http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=8154
(4.80 incl verzending!)
Ik heb nog UPC Digitale TV op proef en daarnaast KPN met de Topfield PVR.
Wat mij opvalt is dat ik soms minder goed beeld heb. Maar, als ik dan overschakel naar UPC is het verschil klein. UPC is vaak net iets beter. Vaak is het de opnamekwaliteit gewoon slecht. Tja, dan krijg je nergens mooi beeld. Zo irriteer ik me vaak ook mateloos aan de kwaliteit van voetbalwedstrijden tegenwoordig. Op de Nederlandse zenders gewoon geen mooi beeld. Niet met UPC, KPN of wat dan ook. Kijk ik via ZDF bijvoorbeeld, strak beeld.
Kortom; KPN DVB-T blijft minder van kwaliteit als digitaal via de kabel en al helemaal via de satelliet. Maar, het is echt niet slecht. Met kwalitatief goed apparatuur (kabels, Topfield PVR en goede antenne) kun je gewoon goed beeld hebben. De prijs kwaliteits verhouding is dan ook erg hoog. Zeker in vergelijking met bijvoorbeeld UPC! :-)
Enne, in de toekomst komt alles goed! :-)
Wat mij opvalt is dat ik soms minder goed beeld heb. Maar, als ik dan overschakel naar UPC is het verschil klein. UPC is vaak net iets beter. Vaak is het de opnamekwaliteit gewoon slecht. Tja, dan krijg je nergens mooi beeld. Zo irriteer ik me vaak ook mateloos aan de kwaliteit van voetbalwedstrijden tegenwoordig. Op de Nederlandse zenders gewoon geen mooi beeld. Niet met UPC, KPN of wat dan ook. Kijk ik via ZDF bijvoorbeeld, strak beeld.
Kortom; KPN DVB-T blijft minder van kwaliteit als digitaal via de kabel en al helemaal via de satelliet. Maar, het is echt niet slecht. Met kwalitatief goed apparatuur (kabels, Topfield PVR en goede antenne) kun je gewoon goed beeld hebben. De prijs kwaliteits verhouding is dan ook erg hoog. Zeker in vergelijking met bijvoorbeeld UPC! :-)
Enne, in de toekomst komt alles goed! :-)
Ik heb ook Tv via KPN en ben aan het rondkijken voor het opnemen van programma's (voor weinig geld). De topfield harddisk oplossing is volgens mij niet veel geld ( ook al vind ik het aso dat we als bestaande kpn klanten de 50 euro korting mislopen).ik heb alleen een vraag over die EPG mogelijkheid. ik lees dat je maar 24 uur vooruit kan inprogrammeren. maar hoe doe je dat dan bij programma's/ series die eens per week komen( 90 % van de leuke series)? moet je dat dan de dag ervoor inprogrammeren? ipv 1 keer voor de komende 10 weken. dit zou voor mij een reden zijn om het niet te kopen.
Als je nu een opname wilt inprogammeren van een serie die bijvoorbeeld over 3 dagen op tv is. Dan zul je die opname handmatig moeten invoeren, dus niet via de EPG. Gaat prima!Jeronimusius schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:33:
Ik heb ook Tv via KPN en ben aan het rondkijken voor het opnemen van programma's (voor weinig geld). De topfield harddisk oplossing is volgens mij niet veel geld ( ook al vind ik het aso dat we als bestaande kpn klanten de 50 euro korting mislopen).ik heb alleen een vraag over die EPG mogelijkheid. ik lees dat je maar 24 uur vooruit kan inprogrammeren. maar hoe doe je dat dan bij programma's/ series die eens per week komen( 90 % van de leuke series)? moet je dat dan de dag ervoor inprogrammeren? ipv 1 keer voor de komende 10 weken. dit zou voor mij een reden zijn om het niet te kopen.
ok, en dat kan ook voor de komende 10 weken?Anoniem: 164734 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:38:
[...]
Als je nu een opname wilt inprogammeren van een serie die bijvoorbeeld over 3 dagen op tv is. Dan zul je die opname handmatig moeten invoeren, dus niet via de EPG. Gaat prima!
Bij mij loopt de EPG vaak achter met wat ik gisteren zat te kijken.. duurt soms wel een half uur voordat het actueele erin staat... Is dit te verhelpen?
Dit heb ik zelf ook bijna altijd (met de standaard samsung box) .Op een of andere manier onthoudt hij de tijd van afsluiten en als je hem bijv de volgende dag aanzet dan staat de tijd en het programma nog op gisteren op het moment van afsluiten. na 5 minuten klopt het weer. een half uur lijkt me wel heel irritant. Je kunt natuurlijk ook je box aan laten staan. dan is hij altijd actueelkoentjek schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:55:
Bij mij loopt de EPG vaak achter met wat ik gisteren zat te kijken.. duurt soms wel een half uur voordat het actueele erin staat... Is dit te verhelpen?
Is dit fenomeen ook met de harddisk varianten?
[ Voor 6% gewijzigd door Jeronimusius op 03-10-2006 14:09 ]
Mijn drie Samsung decoders hebben dit ook. Onthouden de tijd en EPG van de dag ervoor, en synct pas na 5 tot 15 minuten. Soms sneller, ligt aan het weer ofzoJeronimusius schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 14:06:
[...]
Dit heb ik zelf ook bijna altijd (met de standaard samsung box) .Op een of andere manier onthoudt hij de tijd van afsluiten en als je hem bijv de volgende dag aanzet dan staat de tijd en het programma nog op gisteren op het moment van afsluiten. na 5 minuten klopt het weer. een half uur lijkt me wel heel irritant. Je kunt natuurlijk ook je box aan laten staan. dan is hij altijd actueelhebben meerdere mensen dit?
Waar kan ik informatie vinden over andere varianten?Jeronimusius schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 14:06:
[...]
Dit heb ik zelf ook bijna altijd (met de standaard samsung box) .Op een of andere manier onthoudt hij de tijd van afsluiten en als je hem bijv de volgende dag aanzet dan staat de tijd en het programma nog op gisteren op het moment van afsluiten. na 5 minuten klopt het weer. een half uur lijkt me wel heel irritant. Je kunt natuurlijk ook je box aan laten staan. dan is hij altijd actueelhebben meerdere mensen dit?
Heb vandaag ook een Topfield gehaald bij de Primafoon. Alleen konden ze door een storing het abo nog niet activeren, de medewerker zei wel dat het gewoon ging werken. Ik heb nu wel de smartcard telefonsich geactiveerd, maar zenders buiten Ned 2 heb ik nog niet. Meer mensen met deze ervaring?
Zijn dat Single tuners met firmware 1.30? Twin tuner horen 1.32 te hebben, daar is deze bug uit verwijderd (wel handig voor een twin tuner die vanuit stand-by op tij d aan moet).Exorcist schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 15:56:
[...]
Mijn drie Samsung decoders hebben dit ook. Onthouden de tijd en EPG van de dag ervoor, en synct pas na 5 tot 15 minuten. Soms sneller, ligt aan het weer ofzo
Heb ik ook een keer gehad, even bellen met de helpdesk en ze lossen 't op. Maar, als er een storing is. Dat verklaart natuurlijk meteen een hoop!peetman schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 16:19:
Heb vandaag ook een Topfield gehaald bij de Primafoon. Alleen konden ze door een storing het abo nog niet activeren, de medewerker zei wel dat het gewoon ging werken. Ik heb nu wel de smartcard telefonsich geactiveerd, maar zenders buiten Ned 2 heb ik nog niet. Meer mensen met deze ervaring?
Met de EPG kun je ongeveer anderhalf à twee dagen vooruit programmeren, anders moet het handmatig.Jeronimusius schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:33:
ik lees dat je maar 24 uur vooruit kan inprogrammeren. maar hoe doe je dat dan bij programma's/ series die eens per week komen( 90 % van de leuke series)? moet je dat dan de dag ervoor inprogrammeren? ipv 1 keer voor de komende 10 weken. dit zou voor mij een reden zijn om het niet te kopen.
Bij het programmeren kun je aangeven of het een eenmalige, dagelijkse, ieder-weekend, iedere-werkdag of wekelijkse opname moet worden. Werkt uiteraard alleen voor programma's die telkens netjes op hetzelfde tijdstip wordt uitgezonden.
Anoniem: 191634
Hoe doen jullie dat dan?Hageneis schreef op woensdag 27 september 2006 @ 14:05:
Op mijn 32" LCD is het een wereld van verschil![]()
Esoterische scart-kabels wellicht.
Ik heb ook een Topfield PVR, en op mijn Sharp 32" LCD ziet het er nou echt niet zo geweldig uit.
Sharp maakt trouwens ook LCD schermen met ingebouwde DVB-T tuner. Het zou dus wel moeten kunnen om een beetje knap beeld te krijgen, anders verkopen ze die dingen niet.
Lijkt me dat je daar juist erg wazige, zweverige, beelden van krijgt.
Weet iemand trouwens of die Topfield met harddisk ook aansluitbaar is op de pc? Ik wil namelijk weten of je sommige programma's die je reeds hebt opgenomen op de Topfield HD ook kunt overzetten op DVD op de één of andere manier.....
De KPN versie heeft iig geen USB, dus die optie kan je laten schieten. Eventueel een (andere) digitale uitgang? Geen idee of die er op zit namelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door KroeT op 05-10-2006 19:37 ]

Nee, is-ie niet.Nez_O_Poz schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 16:42:
Weet iemand trouwens of die Topfield met harddisk ook aansluitbaar is op de pc?
Dat kan relatief simpel door de harddisk uit de recorder te halen en in je PC te zetten. Andere manieren zijn opnemen vanaf de SCART-uitgang met een capture-kaart (met kwaliteitsverlies) of zelf een uitgang op de recorder maken (bereid je voor op veel knutselwerk)Ik wil namelijk weten of je sommige programma's die je reeds hebt opgenomen op de Topfield HD ook kunt overzetten op DVD op de één of andere manier.....
Anoniem: 129805
ik heb tegenwoordig 3 info kanalen erbij die nu nog zwart beeld hebben......enig idee of dit een voorbode is op 3 extra zenders?
Dit topic is gesloten.