Het grote Digitenne/KPN Digitale TV (DVB-T) topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 233.971 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag hoorde ik van de klantenservice het volgende: Tot 1 februari kun je nog een nieuw Digitenne abonnement afsluiten voor 7,95 als je al KPN klant bent, daarna wordt het voor iedereen die een nieuw abonnement afsluit 9,95. Voor bestaande abonnee's blijft dit nog waarschijnlijk een jaar 7,95. (Zodat je niet heel snel weer van je abonnement afkunt door de tariefswijziging, en een gratis tuner hebt ed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 18:32
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:34:
Tot 1 februari kun je nog een nieuw Digitenne abonnement afsluiten voor 7,95 als je al KPN klant bent, daarna wordt het voor iedereen die een nieuw abonnement afsluit 9,95. Voor bestaande abonnee's blijft dit nog waarschijnlijk een jaar 7,95. (Zodat je niet heel snel weer van je abonnement afkunt door de tariefswijziging, en een gratis tuner hebt ed.)
Eigenlijk belachelijk 25% verhoging.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaassie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 20:03
Vind het nog niet veel... als het goed werkt tenminste.

En nu krijg je een tuner gratis begreep ik, in plaats van voor 50 eurie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog steeds problemen met de ontvangst van digitenne sinds december ongeveer. om de 5 minuten storing... en sinds een paar dagen springt mn samsung twintuner op 3uur.. moet ik hem uit en aan zetten om de tijd weer goed te zetten :?

Birk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Largo schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:22:
[...]
Zelfde verhaal hier. Echter ik zag dat hij deze zenders tijdens het scannen wel vond, maar dus niet toevoegt.
Raar.
Ik heb hier ook last van. zo'n zes tv-zenders plus een aantal radiozenders krijg ik nu niet meer gesaved, terwijl er, voor mij, belangrijke tussen zitten. wat moet ik doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:47

slaay

Natuurbeleven.com

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 22:01:
[...]

Ik heb hier ook last van. zo'n zes tv-zenders plus een aantal radiozenders krijg ik nu niet meer gesaved, terwijl er, voor mij, belangrijke tussen zitten. wat moet ik doen??
Handmatige scan uitvoeren per kanaal. Hiermee is je probleem op te lossen. Heb dit zelf ook al enkele malen moeten doen.

Trouwens, ik zie op http://www.kpn.com/kpn/show/id=878611 dat CNN voor iedereen beschikbaar zou moeten zijn. Maar in Eindhoven kan ik CNN toch echt niet ontvangen, of is er iemand dit wel al gelukt is?

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
EdjeK schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:38:
[...]

Eigenlijk belachelijk 25% verhoging.....
Meer in de richting van 20% (afgerond 8 > 10). Nog steeds erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hoe kijken jullie trouwens DVB-T op de PC? Kaartjes en USB sticks zijn er voldoende, maar dan kun je alleen Ned 1, 2, 3 kijken... Zijn er al setjes met Smart Card reader oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
  • Laatst online: 15-09 18:32
Hageneis schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 08:36:
[...]

Meer in de richting van 20% (afgerond 8 > 10). Nog steeds erg veel.
Jammer voor je!!! 2 verschil t.o.v. 8 is nog altijd 25% oftewel een kwart meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 07:19
Servor schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 09:22:
Hoe kijken jullie trouwens DVB-T op de PC? Kaartjes en USB sticks zijn er voldoende, maar dan kun je alleen Ned 1, 2, 3 kijken... Zijn er al setjes met Smart Card reader oid?
Ja dat bestaat er kan een KPN/Digitenne Conax smartcard in, of het goed werkt weet ik niet.

http://anysee.com/eng/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Hey dat ziet er interessant uit! Thanks voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 15:31

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Vast al een keer ter sprake gekomen...

Een kennis heeft laatste het KPN Digitenne cadeau pakket genomen, incl voetbal en single tuner.
Was er erg blij mee en wilde een tweede single tuner voor op de slaapkamer.

Blijkt dat als je een abo hebt via het cadeau pakket je daar geen 2e en 3e smartcard mee kan activeren en je een 2e volwaaridge abo af moet sluiten.

Geen probleem verder, naar KPN zet en zegt dat er niet bij als je dat cadeau pakket neemt. Of ze moeten het wel erg goed in de kleine lettertjes verstopt hebben.

Nu moet kan hij zijn huidige abo opzeggen incl terug sturen van single tuner en smartcard. En een nieuwe abo nemen incl 2 singletuners. Even het abo omzetten in de computer was er niet bij. Lekker vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Laatst online: 23:08
Servor schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 09:22:
Twinhan verkoopt een pci insteek kaart die dit goed kan.
Wel wat prijzig aangezien je ook een powerd antenne en conax CAM los bij moet kopen, maar het werkt wel allemaal.

http://www.twinhan.com/product_terrestrial_3030.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Volgens mij staat de zender in Alkmaar nu ook aan. Ik deed een herscan vandaag. En hij vond opeens 64 tv zenders (32 van de Wormer en 32 van Alkmaar).

Ik heb nu eindelijk op alle zenders 90-90%

[ Voor 10% gewijzigd door Shuriken op 24-01-2007 21:20 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:21

KroeT

[...]

Klopt, Alkmaar draait alleen op kanaal 34 nog niet (BBC Prime, TV Rijnmond etc), dat komt voor ons denk ik nog uit Haarlem. Even wachten tot 12 februari dus, maar de rest werkt perfect.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 19:07
Ik heb op 23 januari mijn twee Samsung tuners gerset naar de fabrieksinstellingen en opnieuw laten zoeken naar de zenders. Op m'n 32 inch LCD moet ik zeggen dat het beeld er een stuk strakker en rustiger uitziet. Helemaal top dus!

Echter, toen ik m'n Topfield wilde doen liep ik tegen het volgende aan: na de reset naar de fabrieksinstellingen verteld het menu dat ik de antenne zo moet richten dat ik het meest sterke signaal heb. Echter, ik zie helemaal geen uitslag in de balk! Ik kan met de antenne door het huis lopen (zolang als het draadje is) maar ik zie helemaal geen verandering, de balk blijft zwart alsof er geen signaal is. Het ledje op de antenne brand en als ik de plug uit de ontvanger trek gaat het ledje uit. Stekker erin en het gaat weer branden, dat werkt dus.
Ik heb de antenne maar weer op dezelfde plek gezet waar hij stond omdat ik daar een goede ontvangst had en ik heb hem naar de kanalen laten zoeken. De eerste paar keer kreeg ik meteen te zien: 0 TV en 0 radiokanalen gevonden. Balen!!! na een paar keer proberen vond hij ineens wél alle TV en radiokanalen. Ik heb dus nu weer alles maar het blijft vreemd dat ik niet kan zien hoeveel signaal ik heb. Ik kan ook niet vinden in het boekje van de Topfield hoe ik dat kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg om een Freecom DBV-T USB-stick aan te schaffen om hiermee via de laptop NED1-2-3 te kunnen zien (alleen free-to-air zenders dus). Heeft iemand ervaring met dit setje en heeft iemand ervaring met de ontvangst in de regio Den Bosch? De bijgeleverde antenne lijkt mij niet zoveel voor te stellen. Zijn er misschien betere alternatieven?
Timo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:17

Oceria

I've been in between....

Ferret schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 07:47:
(...)

Echter, toen ik m'n Topfield wilde doen liep ik tegen het volgende aan: na de reset naar de fabrieksinstellingen verteld het menu dat ik de antenne zo moet richten dat ik het meest sterke signaal heb. Echter, ik zie helemaal geen uitslag in de balk! Ik kan met de antenne door het huis lopen (zolang als het draadje is) maar ik zie helemaal geen verandering, de balk blijft zwart alsof er geen signaal is. Het ledje op de antenne brand en als ik de plug uit de ontvanger trek gaat het ledje uit. Stekker erin en het gaat weer branden, dat werkt dus.
Ik heb de antenne maar weer op dezelfde plek gezet waar hij stond omdat ik daar een goede ontvangst had en ik heb hem naar de kanalen laten zoeken. De eerste paar keer kreeg ik meteen te zien: 0 TV en 0 radiokanalen gevonden. Balen!!! na een paar keer proberen vond hij ineens wél alle TV en radiokanalen. Ik heb dus nu weer alles maar het blijft vreemd dat ik niet kan zien hoeveel signaal ik heb. Ik kan ook niet vinden in het boekje van de Topfield hoe ik dat kan zien.
Ik heb precies het zelfde probleem. Bij mij was er altijd 98% ontvangst en geen storing, maar sinds de omschakeling in December waren ineens al mijn kanalen verdwenen, had ik geen ontvangst meer en had ik na een scan (waarbij dan wel weer alle kanalen gevonden werden) veel last van storingen en zelfs uitvallend beeld en geluid. De frequentie veranderingen van afgelopen januari hebben geen verbetering opgeleverd.
Ik heb KPN maar eens gebeld en die bellen mij vanmiddag terug om te zien of een buitenantenne geen betere oplossing is....

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Oceria schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:49:
[...]

Ik heb precies het zelfde probleem. Bij mij was er altijd 98% ontvangst en geen storing, maar sinds de omschakeling in December waren ineens al mijn kanalen verdwenen, had ik geen ontvangst meer en had ik na een scan (waarbij dan wel weer alle kanalen gevonden werden) veel last van storingen en zelfs uitvallend beeld en geluid. De frequentie veranderingen van afgelopen januari hebben geen verbetering opgeleverd.
Ik heb KPN maar eens gebeld en die bellen mij vanmiddag terug om te zien of een buitenantenne geen betere oplossing is....
Ik heb nu wel alle kanalen maar nog niet de tijd gehad om naar de kwalitiet te kijken. Ik houd het in de gaten en ook de KPN bellen als het verslechterd is.

En dat terwijl ik ervoor wél een goede ontvangst had.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Misschien is het een idee om een pol te maken over hoe de kwaliteit van KPN tv. Ik wil wel eens weten wat iedereen er nou van vind. Goed idee of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38

robertwebbe

Robert Webbe

Heeft iemand hier misschien ervaring met de verschillende buitenantennes voor DVB-T?
KPN biedt zelf de Funke DSC300-45T aan onder eigen label maar er zijn er veel meer.
Afbeeldingslocatie: http://www.erconline.nl/images/dsc300.JPG

Zo heb je ook nog de KÖNIG DVBT-OUT11:
Afbeeldingslocatie: http://www.erconline.nl/images/KN-DVBT-OUT11.jpg

de Visiosat AVT-200:
Afbeeldingslocatie: http://img.bestofmicro.com/c/I369666.jpg

de Strong ANT-15:
Afbeeldingslocatie: http://www.erconline.nl/images/ant15.jpg

de Funke FFA-4522:
Afbeeldingslocatie: http://www.erconline.nl/images/ffa4522.JPG

Ik heb me er een beetje in verdiept en ze hebben bijna allemaal dezelfde versterking op de onderste na. Aangezien dit een richtantenne is, heeft deze een veel hogere versterking.
Nu woon ik in Arnhem-Zuid en kan dus ook al de Duitse DVB-T kanalen (gratis) ontvangen. Gelukkig heb ik een ontvanger waar ook niet KPN/Digitenne kanalen worden opgenomen dus die staan ook in mijn lijstje. Als echte tweaker wil ik natuurlijk het strakste beeld en dus ga ik voor een buitenantenne. Ik vraag mij nu af of ik dan straks de Duitse kanalen kwijt raak als ik de richtantenne ga gebruiken. Wellicht is de oplossing voor mij dan om niet op zender Arnhem te richten maar op zender Nijmegen, dan "kijkt" die als het ware naar Duitsland. Hoe nauw is het stralingsdiagram van deze antenne? Heeft iemand wellicht ervaring met dergelijke buitenantennes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Laatst online: 21:40
robertwebbe schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:27:
Nu woon ik in Arnhem-Zuid en kan dus ook al de Duitse DVB-T kanalen (gratis) ontvangen. Gelukkig heb ik een ontvanger waar ook niet KPN/Digitenne kanalen worden opgenomen dus die staan ook in mijn lijstje. Als echte tweaker wil ik natuurlijk het strakste beeld en dus ga ik voor een buitenantenne. Ik vraag mij nu af of ik dan straks de Duitse kanalen kwijt raak als ik de richtantenne ga gebruiken. Wellicht is de oplossing voor mij dan om niet op zender Arnhem te richten maar op zender Nijmegen, dan "kijkt" die als het ware naar Duitsland. Hoe nauw is het stralingsdiagram van deze antenne? Heeft iemand wellicht ervaring met dergelijke buitenantennes?
Ik woon in Arnhem Noord, hee hier wel hoger dan in Zuid. Met de standaard KPN antenne kan ik de Duitse en Nederlands comerciele kanalen goed ontvangen.
(Duitse kan ik niet testen (Topfield ;), maar de kwaliteit is rond de 75% ).
De antenne heb ik idd op Nijmegen gericht (pijl richting zuiden). Zowel Arnhem als Nijmegen zenden uit op kanaal 42, hoe ik de antenne ook zet, de kwaliteit is altijd 99% voor ned 1,2 en 3.

Ik heb de Konig-buiten antenne ook getest, er zat geen verschil in ontvangst kwaliteit vergeleken met de standaard antenne. Wanneer ik de Konig ook echt buiten plaatste, was de kwaliteit wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Ik kan alleen wat zeggen over de situatie bij m'n ouders: die gebruiken een oude "gewone" richtantenne die op zolder ligt. Niet optimaal natuurlijk, maar het gaat. Is wel behoorlijk richtingsgevoelig, maar dat komt ws. ook mede doordat de antenne niet op het dak staat.

Ik denk dat het meest ideale is om 2 passieve richtantennes te nemen. Die kun je koppelen, zodat je van twee richtingen goede ontvangst hebt. Een actieve en passieve zijn niet op dezelfde coax te combineren denk ik en twee actieve weet ik niet.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 10:58
Neophyte_NL schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:54:
[...]

Amsterdam hier gewoon net5, spice en DC
Hier Zaandam en geen ontvangt van bovengenoemde kanalen. incl. Tien (=Talpa) en de BBC zenders.

Gebeld met KPN en volgens de helpdesk is dit een storing die volgende week!!! |:( wordt opgelost! Morgen een schotel kopen, ben dat gekloot me digitenne zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitHranDir20
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 21:38
Zijn er meer mensen met problemen na de frequentie wijzigingen in Amsterdam (23-1-2007)? Volgens KPN verhuizen o.a. Net5 en Tien van kanaal 21 naar 27. Op 27 ontvang ik BBC prime etc, maar geen Net5 of Tien. Ze zitten nog wel op kanaal 21, maar sinds dinsdag op een extreem lage ontvangstkwaliteit. Mijn (binnen)antenne geeft een ontvangststerkte van 99% en een ontvangstkwaliteit van 100% aan bij alle andere zenders 8). Heb de vraag al uitgezet bij klantenservice van KPN, maar die zijn niet zo snel met reageren in het weekend...

MHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Laatst online: 25-12-2024
EdjeK schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:50:
[...]

Jammer voor je!!! 2 verschil t.o.v. 8 is nog altijd 25% oftewel een kwart meer ;)
Je hebt helemaal gelijk! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 10:58
MitHranDir20 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 19:20:
Zijn er meer mensen met problemen na de frequentie wijzigingen in Amsterdam (23-1-2007)? Volgens KPN verhuizen o.a. Net5 en Tien van kanaal 21 naar 27. Op 27 ontvang ik BBC prime etc, maar geen Net5 of Tien. Ze zitten nog wel op kanaal 21, maar sinds dinsdag op een extreem lage ontvangstkwaliteit. Mijn (binnen)antenne geeft een ontvangststerkte van 99% en een ontvangstkwaliteit van 100% aan bij alle andere zenders 8). Heb de vraag al uitgezet bij klantenservice van KPN, maar die zijn niet zo snel met reageren in het weekend...
Zie bericht boven je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een 22" TFT monitor die ik als televisie wil gaan gebruiken. Ik zit echter heel erg in twijfel of ik hier een 'ouwerwetse' analoge USB tv-kaart voor ga kopen of een 'hypbride' sticky, dus zowel analoog als digitaal. Belangrijkste overweging hierbij is voormij dat ik dacht dat dvb-t een beter beeld zou geven, dan met een analoge usb tv-kaart (dit beeld is namelijk nogal korrelig).

Maar al lezende door dit topic moet ik volgens mij tot de conclusie komen dat het beeld van DVB-T vooralsnog erg slecht is? Zeker met een USB sticky met een in-door antenne?
Wat me verbaasd is dat ik zo weinig voorbeeld foto's / filmpjes van DVB kan vinden, dus ik kan de kwaliteit niet zo goed vergelijken.

Edit:
Op deze site staan 2 filmpjes (iets naar onder scrollen) waardoor ik dus de indruk kreeg dat DVB-T echt superkwaliteit had! Vooral voorbeeldfilmpje van pro7 (Duitsland) is echt ongelooflijk scherp.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
ik zoek een ontvanger met vga aansluting iemand een idee waar die te krijgen zijn kpn weet het niet..

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Laatst online: 08-09 21:45
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 23:02:
Ik heb sinds kort een 22" TFT monitor die ik als televisie wil gaan gebruiken. Ik zit echter heel erg in twijfel of ik hier een 'ouwerwetse' analoge USB tv-kaart voor ga kopen of een 'hypbride' sticky, dus zowel analoog als digitaal. Belangrijkste overweging hierbij is voormij dat ik dacht dat dvb-t een beter beeld zou geven, dan met een analoge usb tv-kaart (dit beeld is namelijk nogal korrelig).

Maar al lezende door dit topic moet ik volgens mij tot de conclusie komen dat het beeld van DVB-T vooralsnog erg slecht is? Zeker met een USB sticky met een in-door antenne?
Wat me verbaasd is dat ik zo weinig voorbeeld foto's / filmpjes van DVB kan vinden, dus ik kan de kwaliteit niet zo goed vergelijken.

Edit:
Op deze site staan 2 filmpjes (iets naar onder scrollen) waardoor ik dus de indruk kreeg dat DVB-T echt superkwaliteit had! Vooral voorbeeldfilmpje van pro7 (Duitsland) is echt ongelooflijk scherp.
Er wordt altijd gezegd dat t erg slecht is. Om een antwoord te geven. Het digitenne beeld is niet van hoge kwaliteit. single-pass MPEG-2 encoding van 3MBit op 540xnogwat is nu eenmaal niet zo mooi. Op een kleinere TV is dat echter weinig storend. En ook op mijn 20" LCD vind ik het van normale kijkafstand (2 meter) niet storend. Voor de grote huiskamerTV is het niet aan te raden, kleinere TV's (tot 55CM, 63 als je verder weg zit, wellicht) is de kwaliteit afdoende.

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seven of Nine schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 23:14:
[...]

Er wordt altijd gezegd dat t erg slecht is. Om een antwoord te geven. Het digitenne beeld is niet van hoge kwaliteit. single-pass MPEG-2 encoding van 3MBit op 540xnogwat is nu eenmaal niet zo mooi. Op een kleinere TV is dat echter weinig storend. En ook op mijn 20" LCD vind ik het van normale kijkafstand (2 meter) niet storend. Voor de grote huiskamerTV is het niet aan te raden, kleinere TV's (tot 55CM, 63 als je verder weg zit, wellicht) is de kwaliteit afdoende.
het is dus een 22" tft scherm...
Zou je misschien een paar screen captures online kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

canonball schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:10:
[...]
Zowel Arnhem als Nijmegen zenden uit op kanaal 42, hoe ik de antenne ook zet, de kwaliteit is altijd 99% voor ned 1,2 en 3.
Zover ik weet wordt in Arnhem nog geen Digitenne uitgezonden maar start dat pas op 16 april 2007.
Of bedoel je wellicht het free to air pakket (Ned 1,2,3, Gelderland)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
robertwebbe schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 10:07:
[...]Zover ik weet wordt in Arnhem nog geen Digitenne uitgezonden maar start dat pas op 16 april 2007.
Of bedoel je wellicht het free to air pakket (Ned 1,2,3, Gelderland)?
Officieel niet nee, maar bij het afstellen van mijn antenne kwam ik er achter dat ik het Digitenne pakket goed kon ontvangen (sterke/kwaliteit) maar uiteraard geen beeld had. Ik heb daarom mijn kaart geactiveerd en het werkt goed. Ik verwacht niet support te krijgen als de kwaliteit slecht is, maar dat risico wou ik wel nemen. Als je jouw antenne richting Nijmegen (is het sinds half december) richt, kun je al kijken of je ze kunt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

canonball schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 11:51:
[...]

Officieel niet nee, maar bij het afstellen van mijn antenne kwam ik er achter dat ik het Digitenne pakket goed kon ontvangen (sterke/kwaliteit) maar uiteraard geen beeld had. Ik heb daarom mijn kaart geactiveerd en het werkt goed. Ik verwacht niet support te krijgen als de kwaliteit slecht is, maar dat risico wou ik wel nemen. Als je jouw antenne richting Nijmegen (is het sinds half december) richt, kun je al kijken of je ze kunt ontvangen.
Hoe goed ziet het er in nijmegen uit? Vergelijkbaar met een 'standaard' divx film van internet? (Het gaat me alleen om ned 1-2-3 omdat ik alleen free-to-air zenders kan ontvangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:03:
[...]

Hoe goed ziet het er in nijmegen uit? Vergelijkbaar met een 'standaard' divx film van internet? (Het gaat me alleen om ned 1-2-3 omdat ik alleen free-to-air zenders kan ontvangen)
Op hemelsbreed een kilometer of 8 van de Electrabel centrale is er niets op aan te merken. KPN buitenantenne binnen op de eerste verdieping. Nu de zender uit Oss in de lucht is hoef ik niet meer te richten. Af en toe een blokje maar is te verwaarlozen. TV is een gewone Philips breedbeeld Ø 90 cm. Geluid is subliem, beeld is glashelder O-) Kwaliteit van het signaal is 98 %. Ik ben alleen benieuwd of, als straks Venlo uit gaat zenden ik L1 kan ontvangen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 00:12:
[...]

Op hemelsbreed een kilometer of 8 van de Electrabel centrale is er niets op aan te merken. KPN buitenantenne binnen op de eerste verdieping. Nu de zender uit Oss in de lucht is hoef ik niet meer te richten. Af en toe een blokje maar is te verwaarlozen. TV is een gewone Philips breedbeeld Ø 90 cm. Geluid is subliem, beeld is glashelder O-) Kwaliteit van het signaal is 98 %. Ik ben alleen benieuwd of, als straks Venlo uit gaat zenden ik L1 kan ontvangen.
Een buitenantenne kan ik helaas niet plaatsen.

En met storm/regen/onweer/sneeuw? Meer storingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 10:09:
[...]

Een buitenantenne kan ik helaas niet plaatsen.

En met storm/regen/onweer/sneeuw? Meer storingen?
Ik heb hem ook nog binnen staan, op de eerste verdieping. Geen storingen door het verkeer of apparatuur (magnetron oid), tijdens regen of storm. Wel wordt tijdens regen of storm het ontvangen signaal en de kwaliteit een paar % minder maar heeft geen invloed op beeld en geluid. Onweer en sneeuw weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu in ieder geval een terratec cinergy USB XS waarmee ik free-to-air signalen kan ontvangen. Ik hoop dat dit ding ook een goed beeld geeft.
Vanavond ga ik hem uitproberen in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 16:09
Hier in Amsterdam is opeens de BBC World en Prime verdwenen, is hier meer over bekend?
KPN lijkt niet veel moeite te doen wat betreft het informeren van haar klanten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferret schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 07:47:
Ik heb op 23 januari mijn twee Samsung tuners gerset naar de fabrieksinstellingen en opnieuw laten zoeken naar de zenders.
Echter, toen ik m'n Topfield wilde doen liep ik tegen het volgende aan: na de reset naar de fabrieksinstellingen verteld het menu dat ik de antenne zo moet richten dat ik het meest sterke signaal heb. Echter, ik zie helemaal geen uitslag in de balk! .........na een paar keer proberen vond hij ineens wél alle TV en radiokanalen. Ik heb dus nu weer alles maar het blijft vreemd dat ik niet kan zien hoeveel signaal ik heb. Ik kan ook niet vinden in het boekje van de Topfield hoe ik dat kan zien.
Met mijn Topfield kan ik na -- menu -- installatie --- zenders zoeken --- zoek modes --- handmatig-- zender -- kanaalnummer kiezen -- rode knop (niet de opname of de aan/uit) zowel de sterkte als de kwaliteit van het signaal zien en !!! met pieptoontjes ook horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Kan al 2 dagen een aantal kanalen uit 1 groep niet ontvangen (waar uiteraard Discovery bijzit) ik zie ze voorbij komen kanaal 19 Discovery, maar ze ontbreken gewoon in het overzicht (ook na een reset). Geen idee of het aan de decoder ligt (vermoed van niet) maar KPN blijft wel lekker aankloten.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat een k*t zooi zeg! Ik vind dus helemaal niks! geen enkel signaal. In Windows MCE met vista wordt mijn kaart wel herkend, maar het scannen naar 'services' levert niets op. Ik kan kiezen uit 3 paketten: KPN, Digitenne en nog niet in kaart gebracht'.
Met geen van 3 vind ik ook maar iets en ik zit in nijmegen waar notabene een zender zit.
Echt bedroevend dit. Ik denk niet dat t aan vista ligt aangezien er wel netjes alle kanalen wordt langsgescand.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Hm wonderlijk! Nu heb ik ineens via de Guide van MCE toch beeld? Om de een of andere reden moest ik in MCE eerst naar 'guide' gaan en dan Ned 1 aanvinken.
Beetje raar maargoed het ziet er supergoed uit! Als ik tijd heb zal ik ff een keer een filmpje uploaden, maar het ziet er beter uit dan een geripte DVD film. Jammer dat de USB ontvangers met smartcard nog zo duur zijn! Voorlopig genoegen nemen met ned123.

Ik merk nu wel dat hij voor Ned 123 en TV gelderland geen Guide informatie vindt? Voor de commerciele zenders wel?
Ook geen teletext trouwens.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 03:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 01:02:
Ik merk nu wel dat hij voor Ned 123 en TV gelderland geen Guide informatie vindt? Voor de commerciele zenders wel?
Ook geen teletext trouwens.
Voor de rest wel :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 20:56
Misschien slightly off-topic, maar hoe groot is de kans dat ik FTA signalen kan ontvangen in de omgeving van Winterswijk ? Volgens mij is de kans op Duitse FTA in ieder geval vrij groot.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als ik mijn Topfield PVR aanzet dan geeft ie sinds kort de melding dat ik een factory reset en zenderscan zou moeten doen. Echter, voor mijn gebied (Delft) is de frequentiewijziging pas aangekondigd voor in maart. Ik mis dan ook geen kanalen en de beeldkwaliteit is gewoon als vanouds. Dus het lijkt me niet zinvol om nu een zenderscan te doen.
Is dit gewoon gebrekkige/ongecoordineerde communicatie van kpn of heeft het wel zin om nu een zenderscan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja de rest doet het wel :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:56:
[...]

Met mijn Topfield kan ik na -- menu -- installatie --- zenders zoeken --- zoek modes --- handmatig-- zender -- kanaalnummer kiezen -- rode knop (niet de opname of de aan/uit) zowel de sterkte als de kwaliteit van het signaal zien en !!! met pieptoontjes ook horen.
Thanks! Ik ga meteen kijken als ik thuis ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
EdjeK schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:45:
[...]

Ja... Hier op 8094 ontvang ik ze strak via de zender Smilde. (Handmatig scannen kanaal 54, daarna opslaan, en voila ze zitten dan keurig op 0027 en 0028.
na wat gekloot met de antenne eindelijk gelukt. Wel komisch om in dit tijdperk op een stoel te staan terwijl je een antenne boven je hoofd houdt. Ik krijg ze nu ook inderdaad, gek genoeg moet ik zo'n 90 graden van smilde af richten (tegen de klok in) en heb ik de kanalen wel gevonden via een scan op 54.

Een raar ding nu op voetbal kanaal 1 worden de wedstrijden in letterbox op mijn tv gezet, en op voetbal kanaal 2 gewoon anamorph (instelling decoder is 6:9/volledig)

ligt dit aan de uitzending of aan de decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mijn helpen ?

Ik heb digitenne met een twin tuner en een Hd recorder van Sony, voor de veranderingen kon ik gewoon opnemen etc.

Maar nu heb ik wel via mijn tv gewoon alle zenders, maar als ik wil opnemen kan ik alleen ned 123 op nemen, de andere zenders staan op zwart.

Voor de veranderingen had ik geen problemen.

Alvast bedankt
Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 14:56

MarcoKL

That's a huge b*tch!

xon schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 17:09:
[...]

Kijken doe je met je....

Stommmm...kabeltje zat er inderdaad bij!
is dat het kleine coax kabeltje?
ben manual kwijt :s waarop moet je deze aansluiten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
dinow schreef op maandag 29 januari 2007 @ 22:11:
[...]

is dat het kleine coax kabeltje?
ben manual kwijt :s waarop moet je deze aansluiten? :?
Inderdaad, deze moet kruis links van de uitgang van decoder 1 naar de ingang van decoder 2.
De antenne zelf gaat in de ingang van decoder 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt er nou wel of geen teletext informatie meegezonden met DVB-T. Ik kan het tot nu toe namelijk nog steeds niet ontvangen. Ook de Guide informatie in MCE ontbreekt nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:11:
Wordt er nou wel of geen teletext informatie meegezonden met DVB-T. Ik kan het tot nu toe namelijk nog steeds niet ontvangen. Ook de Guide informatie in MCE ontbreekt nog steeds.
Er is wel teletext beschikbaar via mijn settop box. Daarnaast is Guide information wel beschikbaar voor Digitenne. Laatste keer dat ik het probeerde was het echter niet meer up-to-date qua kanalen.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
Teletekst kun je ontvangen met je tuner, en die van mij stuurt het ook nog eens mee naar de tv, zodat je met de ab van je tv ook teletekst kunt bekijken. Als je ontvangst goed is werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

Sinds kort raakt mijn ontvanger (de single tuner van samsung) de tijd kwijt. Heb em al een aantal keer opnieuw ingesteld, maar na verloop van tijd raakt hij de tijd kwijt (volgens mij is het nu 2026...) en daardoor is ook de EPG van slag...

Iemand tips?

En sinds ongeveer de storm van vorige week is de kwaliteit stukken slechter. Mijn buiten antenne hangt nog netjes op zijn plaats, maar ik zie op de site van KPN dat de zendmast van IJsselstein ook vorige week is omgeschakeld... zou dat het kunnen zijn?
Er staat een mast in (bij) Gorinchem en dat zou de dichtsbijzijnde moeten zijn (ik woon in Gorinchem), maar de mast van IJsselstein staat ook dicht bij *die kun ik vanaf mijn dak met helder weer zien staan*...

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
Niet echt last van. Wel duurt het na aanzetten erg lang voordat de actuele tijd en EPG gegevens binnen zijn: 1-2 minuten. Helemaal in het begin (voorjaar 2006) had ik veel sneller de actuele EPG. Nu zit je echter een hele tijd te kijken naar oude EPG en tijdgegevens van de laatste keer dat de box aanstond. Blijkbaar heeft KPN de interval waarop deze gegevens worden uitgezonden een stuk verlaagd, maar dat is al zeker een jaar zo.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkson
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11-2024
In Gorinchem sinds enkele dagen last van enorme belabberde kwaliteit op o.a. Net5, TIEN, Discovery Channel (en nog 5 zenders) Helpdesk zegt dat het een bekende storing is en dat dit via handmatig zoeken op kanaal 21 opgelost kan worden.

Tevens het probleem op de Twin Tuner dat deze geen video signaal meer doorgeeft behalve van NL1,2,3... schijnt ook bekend te zijn.... meer mensen last?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Sinds enkele weken is bij mij Eindhoven-Strijp het signaal sterk zwakker geworden. Waar ik eerst 90+% haalde, is het nu nog maar 70%.

Vandaag KPN gebeld: "Meneer, de postcodecheck geeft aan dat u pas vanaf het 3e kwartaal van 2007, Digitenne kunt ontvangen."

8)7

Terwijl ik al vanaf december 2006 Digitenne heb, omdat toen de postcodecheck aangaf dat het beschikbaar was.

Vrijdag word ik teruggebeld door de technische dienst. Ik ben benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slaay schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:42:
Sinds enkele weken is bij mij Eindhoven-Strijp het signaal sterk zwakker geworden. Waar ik eerst 90+% haalde, is het nu nog maar 70%.

Vandaag KPN gebeld: "Meneer, de postcodecheck geeft aan dat u pas vanaf het 3e kwartaal van 2007, Digitenne kunt ontvangen."

8)7

Terwijl ik al vanaf december 2006 Digitenne heb, omdat toen de postcodecheck aangaf dat het beschikbaar was.

Vrijdag word ik teruggebeld door de technische dienst. Ik ben benieuwd ;)
Hou maar op.
Wat je ook doet. Ze zeggen alleen maar dat je je geld kunt terugkrijgen. In maart gaan ze weer iets doen met een antenne in Eindhoven en in juli ook. Mijn decoder kan ik teruggeven en dan maken ze alles ongedaan. Leg je erbij neer. Geniet soms van het megastrakke beeld en leg je neer bij het soms megarukbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

oh? Wist niet dat het probleem al bekend was. Is dus probleem met de antenne in Eindhoven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

slaay schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:10:
oh? Wist niet dat het probleem al bekend was. Is dus probleem met de antenne in Eindhoven?
Zie deze link, hier zie je welke zenders er al aan staan en welke er nog in de planning zijn. Eindhoven oost staat dus al sinds december 2006 aan, Eindhoven west pas juli 2007. Ik denk dat ze daarom veiligheidshalve maar 2007 zeggen.

[ Voor 41% gewijzigd door robertwebbe op 30-01-2007 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Pindasaus schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:14:
Hier in Amsterdam is opeens de BBC World en Prime verdwenen, is hier meer over bekend?
KPN lijkt niet veel moeite te doen wat betreft het informeren van haar klanten..
Hier had KPN idd wel wat meer communicatie over mogen plegen. Onvoorstelbaar hoe hard ze bezig zijn een in theorie prima product (voor die prijs) zo hard mogelijk te vernaggelen zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

Dirkson schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:35:
In Gorinchem sinds enkele dagen last van enorme belabberde kwaliteit op o.a. Net5, TIEN, Discovery Channel (en nog 5 zenders) Helpdesk zegt dat het een bekende storing is en dat dit via handmatig zoeken op kanaal 21 opgelost kan worden.

Tevens het probleem op de Twin Tuner dat deze geen video signaal meer doorgeeft behalve van NL1,2,3... schijnt ook bekend te zijn.... meer mensen last?
hmm.. heb jij ook last van de van slag geraakte klok?? het is bij mij maandag 22 oktober 13:37 volgens mijn ontvanger. Volgens mijn horloge is het 30 jan 23:08... Zou dat ook in de zender zitten?

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

surfpunk schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:35:
Sinds kort raakt mijn ontvanger (de single tuner van samsung) de tijd kwijt. Heb em al een aantal keer opnieuw ingesteld, maar na verloop van tijd raakt hij de tijd kwijt (volgens mij is het nu 2026...) en daardoor is ook de EPG van slag...

Iemand tips?
Heb je de stroom er af gehaald, ongeveer 10 minuten? Daarna fabrieksinstellingen terugzetten en automatisch zenders zoeken.
Pindasaus schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:14:
In regio Utrecht hielp het om handmatig te zoeken. (kanaal 27).

[ Voor 4% gewijzigd door Largo op 31-01-2007 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Servor schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:42:
[...]

Hier had KPN idd wel wat meer communicatie over mogen plegen. Onvoorstelbaar hoe hard ze bezig zijn een in theorie prima product (voor die prijs) zo hard mogelijk te vernaggelen zeg...
Volgens mij zijn deze zenders niet uit het pakket weg. Dus dat ligt dan aan de ontvangst of aan je reciever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

Largo schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 00:16:
[...]

Heb je de stroom er af gehaald, ongeveer 10 minuten? Daarna fabrieksinstellingen terugzetten en automatisch zenders zoeken.
hmm.. sinds net weet mijn ontvanger weer hoe laat het is.. (weet niet of dat per middernacht was)
Ontvanger heeft niet uit gestaan en nergens aan gezeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
Ik zag mijn EPG gisteren al niet verder gaan dan 31 jan 06.00.
Nu is het woensdag, en nog steeds is de laatste update van de EPG 06.00 vanochtend.
Ik heb mijn Topfield al spaningsloos gemaakt, maar dit heeft niet geholpen.

Heeft iemand nog een idee, of is dit een algemene storing (omgeving Arnhem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:46:
Kan iemand mijn helpen ?

Ik heb digitenne met een twin tuner en een Hd recorder van Sony, voor de veranderingen kon ik gewoon opnemen etc.

Maar nu heb ik wel via mijn tv gewoon alle zenders, maar als ik wil opnemen kan ik alleen ned 123 op nemen, de andere zenders staan op zwart.

Voor de veranderingen had ik geen problemen.

Alvast bedankt
Willem
Heb hetzelfde probleem gehad, schijnt dat dit komt omdat je de tuner op standby zet.
Even een factory reset uitvoeren en de tuner niet meer uitzetten :
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1147796/spage=1717772

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Hm, mijn tuners gaan altijd uit (stekkerblok met knop) als ik geen tv kijk. Er komt zoveel warmte vanaf in standby, dat moet ook ergens vandaan komen en ik gok dat dat uit mijn stopcontact komt. Onzin, al die standby apparaten.

Maar is BBC Prime en World écht niet uit het pakket?! :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Servor schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:06:
Hm, mijn tuners gaan altijd uit (stekkerblok met knop) als ik geen tv kijk. Er komt zoveel warmte vanaf in standby, dat moet ook ergens vandaan komen en ik gok dat dat uit mijn stopcontact komt. Onzin, al die standby apparaten.

Maar is BBC Prime en World écht niet uit het pakket?! :?.
Nee. als je aan het scannen bent zie je ze ook voorbij vliegen. Waarom ze uiteindelijk niet worden opgeslagen is mij ook een raadsel. Zoals gezegd: zoek handmatig (in Utrecht kanaal 27)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pronk
  • Laatst online: 11-09 21:26

Pronk

Koffie?

Ik heb twee kleine vraagjes, ik heb sinds kort een LCD TV met ingebouwde DVB-T decoder.

- Op dit moment is Digitenne nog niet te ontvangen in mijn woonplaats, ik heb gelezen op de site van Digitenne dat het voor het einde van dit jaar in heel Nederland te ontvangen is. Is er misschien ergens op het internet te vinden wanneer dit per woonplaats gerealiseerd wordt?

- Ik wil een DVB-T antenne kopen om de ingebouwde decoder te testen via de 'free to air' zenders. Deze zijn toch in heel Nederland te ontvangen? Waarop sluit ik die antenne eigenlijk aan? Op de coax aansluiting? Kan dat dan via een splittertje, of kan ik dan geen analoge signalen meer ontvangen?

Edit: Het zijn geloof ik toch iets meer vragen geworden. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Pronk op 31-01-2007 15:12 ]

Ja lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 02:31

franssie

Save the albatross

Pronk schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:04:
Ik heb twee kleine vraagjes, ik heb sinds kort een LCD TV met ingebouwde DVB-T decoder.

- Op dit moment is Digitenne nog niet te ontvangen in mijn woonplaats, ik heb gelezen op de site van Digitenne dat het voor het einde van dit jaar in heel Nederland te ontvangen is. Is er misschien ergens op het internet te vinden wanneer dit per woonplaats gerealiseerd wordt?

- Ik wil een DVB-T antenne kopen om de ingebouwde decoder te testen via de 'free to air' zenders. Deze zijn toch in heel Nederland te ontvangen? Waarop sluit ik die antenne eigenlijk aan? Op de coax aansluiting? Kan dat dan via een splittertje, of kan ik dan geen analoge signalen meer ontvangen?

Ik zou geen splittertje gebruiken - > je sluit het inderdaad op je COAX aan. Als je TV+Kabel+Antenne aansluit heb ik geen idee wat je allmaal met elkaar verbindt maar het is er niet op ontworpen ... en verder stoort het signaal van de een op de ander dus is een splitter kansloos denk ik .
Verder moet het gewoon lukken met een digitenne antenne maar een (oude0 telescoop antenne zou je ook eerst kunnen proberen (polarisatie is dacht ik horizontaal dus moet je de antenne plat leggen dacht ik, kortom probeer maar wat te zwaaien).
Verder heb je voor Digitenne een CONAX Cam hebben en dna nog specifiek een bepaald type (zie elders in dit topic).
Succes! Ik ga het doen aan boord zodra ik een kleine LCD tv heb gevonden met DVB-T & common interface slot.

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 31-01-2007 17:15 . Reden: edits zijn leuk ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkson
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11-2024
surfpunk schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:08:
[...]

hmm.. heb jij ook last van de van slag geraakte klok?? het is bij mij maandag 22 oktober 13:37 volgens mijn ontvanger. Volgens mijn horloge is het 30 jan 23:08... Zou dat ook in de zender zitten?
Op de single tuner in de slaapkamer wel. In de huiskamer op de twintuner niet. Vreemde is overigens dat ik in de slaapkamer geen ontvangst problemen heb en in de huiskamer wel (sinds kort). Ook bestaat het probleem van het videosignaal nog steeds. Heb maar even een klachtenformulier ingevuld op de KPN site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Pronk schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:04:

En haal ergens een powerinserter als je ontvangst niet goed genoeg is, want hoogstwaarschijnlijk ondersteunt je tv geen actieve antenne. Wel eerst even goed nalezen, je wilt vast geen powerinserter aansluiten wanneer je tv wél al zelf stroom op de antenne kwakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pronk
  • Laatst online: 11-09 21:26

Pronk

Koffie?

franssie schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:12:
[...]

Ik zou geen splittertje gebruiken - > je sluit het inderdaad op je COAX aan. Als je TV+Kabel+Antenne aansluit heb ik geen idee wat je allmaal met elkaar verbindt maar het is er niet op ontworpen ... en verder stoort het signaal van de een op de ander dus is een splitter kansloos denk ik .
Verder moet het gewoon lukken met een digitenne antenne maar een (oude0 telescoop antenne zou je ook eerst kunnen proberen (polarisatie is dacht ik horizontaal dus moet je de antenne plat leggen dacht ik, kortom probeer maar wat te zwaaien).
Verder heb je voor Digitenne een CONAX Cam hebben en dna nog specifiek een bepaald type (zie elders in dit topic).
Succes! Ik ga het doen aan boord zodra ik een kleine LCD tv heb gevonden met DVB-T & common interface slot.
Mijn TV heeft wel een knopje op de afstandbediening waarmee ik snel kan switchen tussen Analoge en Digitale televisie. Dat is eigenlijk wel iets wat ik wil gebruiken, maar kan me ook geen andere manier dan met een splitter bedenken om dit te realiseren.
KroeT schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:35:
[...]

En haal ergens een powerinserter als je ontvangst niet goed genoeg is, want hoogstwaarschijnlijk ondersteunt je tv geen actieve antenne. Wel eerst even goed nalezen, je wilt vast geen powerinserter aansluiten wanneer je tv wél al zelf stroom op de antenne kwakt :)
Bedank voor de tip, ik zal het eens gaan nalezen.

Weten jullie misschien ook of er misschien ergens op het internet te vinden is wanneer Digitenne ontvangst per woonplaats gerealiseerd wordt?

Ja lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil uitbreiden met een extra tuner. Ben momenteel in het bezit van een tweetal samsung single tuners.

Op de website van KPN zag ik dat een single tuner tegenwoordig 89,95 doet. Destijds kreeg ik er twee (bijna) gratis... behoorlijk in prijs gestegen dus.

Was eigenlijk van plan een twin tuner aan te schaffen maar die worden niet meer verkocht (althans, niet op de website van KPN en bij de twee primafoon en buisiness-center winkels waar ik ben geweest)

Zijn er alternatieven, ik lees hier af en toe iets over topfield tuners?

Graag ervaring prijs/kwaliteit ...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Ik dnek dat de reden waarom kpn niets meer verkoopt is omdat ze straks naar de mpeg-4 apperatuur gaan switchen. En dan willen ze natuurlijk met nieuwe machines klaar staan.

Wilde gok hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Kaoh schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:59:
Ik dnek dat de reden waarom kpn niets meer verkoopt is omdat ze straks naar de mpeg-4 apperatuur gaan switchen. En dan willen ze natuurlijk met nieuwe machines klaar staan.

Wilde gok hoor.
Zeer wild, want dan moeten ze of iedereen met een oude decoder een nieuwe aanbieden of ze moeten allemaal upgradable zijn.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
MeNTaL_TO schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:26:
[...]

Zeer wild, want dan moeten ze of iedereen met een oude decoder een nieuwe aanbieden of ze moeten allemaal upgradable zijn.
Nou, het is een feit dat ze overgaan op mpeg-4, dus dat is niet de situatie. Ik denk alleen dat het feit dat er bijna niets meer te koop is een hint is dat kpn de vooraad op maakt in afwachting van de switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Kaoh schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 00:07:
Nou, het is een feit dat ze overgaan op mpeg-4,
Kun je die stelling onderbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Ik meende hier te hebben gelezen dat KPN verklaard heeft voorlopig juist níet naar mpeg4 over te stappen, juist in verband met de grote hoeveelheid Samsung tuners die geen mpeg4 ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 14:56

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Kaoh schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:37:
[...]

Inderdaad, deze moet kruis links van de uitgang van decoder 1 naar de ingang van decoder 2.
De antenne zelf gaat in de ingang van decoder 1.
Is dat 'RF Out' naar 'RF In' ?
Ik heb een topfield recorder btw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
asmi schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 00:34:
[...]

Kun je die stelling onderbouwen?
Sorry, bij de zoektocht om even het nieuws bericht erbij te pakken stuite ik ook op deze:
http://dutchmedia.web-log...6/07/kpn_geen_planne.html

Blijkbaar is dat verhaal toch niet meer zeker, dat deel had ik gemist.

Ze hebben dus wel encoders gekocht die mpeg-4 aankunnen maar officieel gaan ze die niet gebruiken, puur om klaar te zijn voor de toekomst.
Maar dan dicteerd logica wel dat die teokomst dus mpeg-4 gaat bevatten. Maar is het wel weer wilde speculatie van mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
dinow schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 08:40:
[...]

Is dat 'RF Out' naar 'RF In' ?
Ik heb een topfield recorder btw..
Klopt helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Kaoh schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 08:46:
[...]
Sorry, bij de zoektocht om even het nieuws bericht erbij te pakken stuite ik ook op deze:
http://dutchmedia.web-log...6/07/kpn_geen_planne.html

Blijkbaar is dat verhaal toch niet meer zeker, dat deel had ik gemist.

Ze hebben dus wel encoders gekocht die mpeg-4 aankunnen maar officieel gaan ze die niet gebruiken, puur om klaar te zijn voor de toekomst.
Maar dan dicteerd logica wel dat die teokomst dus mpeg-4 gaat bevatten. Maar is het wel weer wilde speculatie van mij :D
Ik denk dat de apparatuur voorheen gewoon nog te duur en te schaars was om al eerder of direct op MPEG4 over te gaan. Nu de prijs langzamerhand zal dalen zul je zien dat de fabrikanten standaard al dual apparaten gaan maken zodat je dan idd al voorbereid bent voor de toekomst. Ooit zal er dan een moment komen dat ze overgaan op MPEG4 en dan kun je je MPEG2 only apparaat dus niet meer gebruiken. Zelf verwacht ik dat ze met MPEG4 zullen starten met slechts een paar HD kanaaltjes, naast de MPEG2 SD kanalen.

Voordat alles naar MPEG4 over zal gaan zat het nog wel een jaar of twee, drie minimaal duren denk ik. KPN zal natuurlijk rekening houden met klanten die hun apparatuur nog maar relatief kort (2 / 3 jaar) in gebruik hebben, al is dat tegenwoordig al redelijk lang voor elektronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Pronk schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 10:47:
[...]
Weten jullie misschien ook of er misschien ergens op het internet te vinden is wanneer Digitenne ontvangst per woonplaats gerealiseerd wordt?
Hier vind je een overzicht van de zenderplanning, je zult dan zelf even moeten kijken aan de hand van het vermogen van de betreffende zender welke je denkt te kunnen gaan ontvangen.

http://home.planet.nl/~ploe2070/fmtv/dvbt/digitenne-kpntv.html

[ Voor 18% gewijzigd door robertwebbe op 03-02-2007 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:56:
[...]

Ok, ik heb dit gedaan en ik kan nu wel ze zendersterkte- en kwaliteit zien maar.... Hoe weet ik nu welke zender ik moet kiezen? In eerste instantie staat-ie op 21 maar daar heb ik 55% signaal en geen kwaliteit (de balk laat dus niets zien). Ga ik naar zender 25 dan heb ik ineens twee maal 98% 8)7
Ik woon in Amsterdam en heb altijd begrepen dat ik de antenne naar het IJ of de Rai moet laten wijzen maar ik zou werkelijk niet weten welke zenders dat zijn en dus ook niet wat ik moet kiezen in het menu.

Please help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferret schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 13:57:
[...]

Ok, ik heb dit gedaan en ik kan nu wel ze zendersterkte- en kwaliteit zien maar.... Hoe weet ik nu welke zender ik moet kiezen? In eerste instantie staat-ie op 21 maar daar heb ik 55% signaal en geen kwaliteit (de balk laat dus niets zien). Ga ik naar zender 25 dan heb ik ineens twee maal 98% 8)7
Ik woon in Amsterdam en heb altijd begrepen dat ik de antenne naar het IJ of de Rai moet laten wijzen maar ik zou werkelijk niet weten welke zenders dat zijn en dus ook niet wat ik moet kiezen in het menu.

Please help!
één bericht terug lezen bij rolandwebbe..daar staat een verwijzing naar al de zenders in t land, Landkaart erbij kijken waar je woont..ff kijken waar noord en zuid is en je weet de richting en het kanaal waarop je moet richten. De pijl op de antenne wijst de gevoelige richtiong aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
Als je op kanaal 25 twee keer 98% haalt, gewoon een scan doen. Als je alle kanalen krijgt is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 17:13:
[...]

één bericht terug lezen bij rolandwebbe..daar staat een verwijzing naar al de zenders in t land, Landkaart erbij kijken waar je woont..ff kijken waar noord en zuid is en je weet de richting en het kanaal waarop je moet richten. De pijl op de antenne wijst de gevoelige richtiong aan.
Excuses! De verwarring komt door mij.... Ik heb nu gezien dat de kanalen overeen komen met wat m'n Topfield vind. Het enige vreemde is dat ik op kanaal 64 een signaalsterkte heb van 55% (Bouquet 1) en de rest zijn allemaal rond de 98%. Terwijl ik niet aan de antennen kom.

[ Voor 41% gewijzigd door Ferret op 04-02-2007 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainZz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:19
Ik krijg het niet voor elkaar om guide+ werkende te krijgen. Ik heb een Sony RDR-HX725 HD dvd recorder, digitale tv van kpn (single tuner van samsung) en een LG 26LX2R lcd televisie. Ik heb de samsung tuner aangesloten op mijn tv via een RF kabel. De dvd recorder is vanuit de L1 aangesloten op de tv en vanuit de L3 op de tuner.

Instellingen in menu van guide+ lopen goed tot ik een kanaal moet invoeren of zoiets. Letterlijk staat er: "Geef alstublieft het zendernummer op op welk uw externe ontvanger op uw recorder is afgesteld."
Geen idee wat ik hier moet invoeren (begrijp de zin ook niet helemaal :+ ) maar ik heb 01 gedaan omdat ik daar eurosport op ontvang op mijn recorder via de RF kabel. Dit is het host channel dus dat zou moeten kloppen. Daarna gaat ie een code verzenden en zou de externe ontvanger (ik neem aan dat dit de tuner is) overgeschakeld moeten zijn naar 101. Ik zie hier niks gebeuren.....

Wat doe ik hier nu fout? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
BrainZz schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:24:
Ik krijg het niet voor elkaar om guide+ werkende te krijgen.

[…]

Wat doe ik hier nu fout? :X
Niets; KPN stuurt geen Guide+ gegevens meer sinds vorig jaar.
Naar mijn weten is dat nog steeds het geval.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainZz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:19
Icelus schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:38:
[...]
Niets; KPN stuurt geen Guide+ gegevens meer sinds vorig jaar.
Naar mijn weten is dat nog steeds het geval.
Ik dacht dat het hostchannel alleen veranderd was van TMF naar Eurosport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
BrainZz schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 03:17:
[...]

Ik dacht dat het hostchannel alleen veranderd was van TMF naar Eurosport?
Dat klopt. Gebruik het zelf niet maar heb van verschillende gebruikers gehoord dat de gegevens sinds eind vorig jaar niet meer worden doorgegeven.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje Klaasje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 11:33
Weet iemand al iets wat de KPN wil gaan doen met de plus pakketen. Begin 2007 zouden deze worden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:58

voodooless

Sound is no voodoo!

Zullen we maar met Deel 3 verder gaan? We zijn al flink over de 1000 posts heen namelijk!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.