Ik heb ook sinds gisteren problemen met de EPG van mijn topfield harddiskrecorder. Er staan geen programma's meer in. Bij mijn samsung twintuner op de slaapkamer is dit ook zo. Storing bij KPN???Anoniem: 112649 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 18:47:
ik ben de (on)gelukkige eigenaar van een topfield 160gb die ik recent heb gekocht. De laatste dagen heb ik problemen met epg. de programma's worden in de guide niet meer afgebeeld. Waar kan dit aan liggen?
Het later opnemen dan gepland heeft te maken met de uitzendtijden van de omroepen. Vaak begint de opname tegelijkertijd met een reclameblok, terwijl het programma pas enkele minuten later begint.
Inmiddels heb ik nu wel gratis een buitenantenne ontvangen omdat de ontvangst lager dan 80% is.
Dus check even of dit bij jou het geval is en of het tijdelijk buiten plaatsen van de binnenantenne een verbetering van de ontvangst oplevert.
Dit heeft te maken met een storing in het EPG systeem. Men is er op dit ogenblik mee aan het werk, maar kan geen uitspraken doen omtrend de duur van de storing. Wel kon de helpdeskmedewerker me melden dat eventueel ingestelde opnames niet correct zullen verlopen. Er zullen dus opnames verloren gaan.
Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...
Dit is wel een handig apperaat voor laptops:Anoniem: 202952 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 09:14:
kan iemand me ook vertellen of ik een normale digitenne decorder kan aansluiten aan die freecom freeview usb ?
dus ipv antenne sluit ik dan eerst de decorder aan !
groet,
http://www.ziezotec.nl/sa...0-plus-met-smartcard.html
Nog niet geprobeerd, maar klinkt goed.
Goh.. ik probeer a knight's tale te kijken.. de film is nu ruim een uur bezig... Maar ik heb maar een half uur gezien... heel apart... Overigens zat tussen het gepiep en gekraak ook nog een kwartiertje aan geluid...
Gelukkig schiet het sparen voor een satelliet-aansluiten redelijk op, want dit is echt om te janken
Gelukkig schiet het sparen voor een satelliet-aansluiten redelijk op, want dit is echt om te janken
Deze storing was bij mij gisteren avond rond 22:00 weer verholpen.Oceria schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 19:29:
Dit heeft te maken met een storing in het EPG systeem.
Ik zag dat de nieuwe LCD schermen van Philips een ingebouwde DVB-T tuner hadden. Betekent dit dat er een KPN smartcard op een of andere manier inpast? Bestaan er daar adapters voor ofzo? Want anders is het natuurlijk nogal nutteloos.
Ik neem aan dat dit net zoals bij de Sony bravia LCD werkt, die had dit al wat langer: Je moet de goede module kopen (Conax meen ik) en die moet je in je tv douwen en daar gaat je smartcard weer in. Als het goed is moet het dan werken.Grimm9mm schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 21:20:
Ik zag dat de nieuwe LCD schermen van Philips een ingebouwde DVB-T tuner hadden. Betekent dit dat er een KPN smartcard op een of andere manier inpast? Bestaan er daar adapters voor ofzo? Want anders is het natuurlijk nogal nutteloos.
En je moet natuurlijk een antenne aan je TV hangen maar dat is logisch.
edit: deze module schijnt goed te werken: Conax module voor LCD tv
[ Voor 9% gewijzigd door schnumi op 05-01-2007 22:21 ]
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
En let even op dat in ieder geval de Bravia LCDs geen actieve antenne ondersteunen. Je moet dus een aparte powerinserter aan je antennekabeltje hangen om de antenne van stroom te voorzien.
Peace is not simply the absence of war.
Klopt inderdaad, denk dat de philips dit ook niet heeft. Dus je moet inderdaad een powerinserter erbij halen.KroeT schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:26:
En let even op dat in ieder geval de Bravia LCDs geen actieve antenne ondersteunen. Je moet dus een aparte powerinserter aan je antennekabeltje hangen om de antenne van stroom te voorzien.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Anoniem: 203647
Ik heb sinds de omschakeling naar de nieuwe kanaalindeling last van storingen (stilstaand beeld en geluidsonderbrekingen) ongeveer om de 5 minuten.
Voorheen had ik nergens last van en was ik zeer tevreden met kpn/digitenne. Ik heb een Samsung twintuner en locatie is Almere.
Hebben meer mensen deze problemen?
KPN zegt dat ik de fabrieks instellingen opnieuw moet instellen, maar dat heb ik al 6 x gedaan met een ontvangst van 99%, of ze zeggen dat de antenne hoger gehangen moet worden... ik zit al op 5 hoog
Voorheen had ik nergens last van en was ik zeer tevreden met kpn/digitenne. Ik heb een Samsung twintuner en locatie is Almere.
KPN zegt dat ik de fabrieks instellingen opnieuw moet instellen, maar dat heb ik al 6 x gedaan met een ontvangst van 99%, of ze zeggen dat de antenne hoger gehangen moet worden... ik zit al op 5 hoog
Dit heb ik ookAnoniem: 203647 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 18:31:
Ik heb sinds de omschakeling naar de nieuwe kanaalindeling last van storingen (stilstaand beeld en geluidsonderbrekingen) ongeveer om de 5 minuten.
Laatst had ik weer last van vage storing, dit keer geen beeldverminking maar storing op de TV. Ik leg het een beetje vaag uit maar ik zou niet anders weten hoe ik het moet omschrijven

Dat is misschien ook je probleem, zit je ver bij de KPN toren vandaan?Anoniem: 203647 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 18:31:
1 van de 4 of 5 benodigde zenders is de zender in Leleystad, de andere zenders zitten in Almere.
Wanneer jij daar op 5 hoog zit zal zender Almere bij je binnendenderen en wanneer te hard, de ontvangst van Leleystad kunnen storen.
Wanneer de kpn toren in ongeveer dezelfde richting staat als Leleystad heb je een probleempje, maar anders zou je eens een richtantenne richting Leleystad kunnen proberen (al of niet gecombinerd met een verzwakker).
Edit:
zie net dat alle 5 zenders in Almere zitten, dus leleystad heb je niet nodig.
Onzin advies over hark dus. Blijft wel staan dat de signalen erg hard kunnen zijn
[ Voor 6% gewijzigd door bitli op 07-01-2007 11:29 ]
Anoniem: 203748
Ik gebruik de Topfield 5300 met 160GB. Zoals eerder in dit forum is gesuggereerd kun je de HD in je PC plaatsen. Ik ben dan in staat de *.rec files van de HD m.b.v. tftools naar mijn PC te lezen. Ik heb het ProjectX geinstalleerd en het lukt soms om een opgenomen file naar DVD-formaat om te zetten. Maar het blijkt dat er in de meeste opnamen zoveel beeldfouten voorkomen, dat ProjectX er geen chocolade van weet te maken. Heeft iemand ervaring met ProjectX?
Ja, werkt prima. Was je opname misschien gecodeerd?Anoniem: 203748 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:21:
Ik gebruik de Topfield 5300 met 160GB. Zoals eerder in dit forum is gesuggereerd kun je de HD in je PC plaatsen. Ik ben dan in staat de *.rec files van de HD m.b.v. tftools naar mijn PC te lezen. Ik heb het ProjectX geinstalleerd en het lukt soms om een opgenomen file naar DVD-formaat om te zetten. Maar het blijkt dat er in de meeste opnamen zoveel beeldfouten voorkomen, dat ProjectX er geen chocolade van weet te maken. Heeft iemand ervaring met ProjectX?
Omschakeling zou vanacht plaats vinden:
Niets van gemerkt. alles is hetzelfde (Eindhoven).
Bij het opnieuw automatisch inscannen "vergeet" m'n twintuner om de stations op de laatste zender (kan 60, rtl4 enz) weg te schrijven, deze moet ik daarna handmatig inscannen en weer wegschrijven.
Vanaf 8 januari geldt een gewijzigd Digitenne programma pakket. Dit betreft de volgende wijzigingen: Kanaal 10: Tien (24-uur per dag) Kanaal 13: Nickelodeon / AT-5 (*) Kanaal 23: BBC Prime (**) |
Bij het opnieuw automatisch inscannen "vergeet" m'n twintuner om de stations op de laatste zender (kan 60, rtl4 enz) weg te schrijven, deze moet ik daarna handmatig inscannen en weer wegschrijven.
8 januari is ook pas net begonnen 
Zal vanavond eens kijken of het bij mij wel lukt (ook Eindhoven)
Anoniem: 200017
zet ie dan ook meteen nederland 1 op 1? of blijft het systeem gewoon niet goed werken....IntToStr schreef op maandag 08 januari 2007 @ 11:11:
8 januari is ook pas net begonnen
vertrouwen in digitenne heb ik niet echt meer.
het werkt. maar daar is dan ook alles mee gezegd.
kreeg gisteren een buitenantenne.
de boor die ik nodig hem om door 46 cm muur heen te boren moet ik zelf maar regelen....
zo lust ik er nog wel een.
Ik vraag me serieus af wat nou het doel van deze wijziging is. Immers, AT5 is niets meer dan een regionale zender, en zal te zien zijn vanaf 18:00. Nickelodeon, de landelijke zender, die doorzend tot 20:00, wordt dus net als nu gewoon 2 uur te vroeg afgekapt.bitli schreef op maandag 08 januari 2007 @ 09:18:
Omschakeling zou vanacht plaats vinden:
Vanaf 8 januari geldt een gewijzigd Digitenne programma pakket.
Dit betreft de volgende wijzigingen:
Kanaal 10: Tien (24-uur per dag) Kanaal 13: Nickelodeon / AT-5 (*) Kanaal 23: BBC Prime (**)
Ook vraag ik me af waarom ze het dan onder capaciteitsproblemen gooien als ik hier nog gewoon TV-West, TV Flevoland, TV Rijnmond, een infokanaal, Omroep Brabant TV én TV Gelderland ontvang. Maak daar gewoon 1 regionale zender van die per regio verschilt. Heb ik geen last meer van AT5 en kan ik gewoon Nickelodeon/The Box én NGC ontvangen.
* Gaius moest misschien maar 's de schotelantenne om gaan bouwen...
Ik kan nu al 3 dagen geen Ned 1, 2 en 3 kijken.. al verschillende keren de fabrieksinstellingen gereset, maar dat helpt niet. Alle overige netten zijn wel redelijk..
Ben benieuwd wanneer dit nou weer gaat verdwijnen
Ben benieuwd wanneer dit nou weer gaat verdwijnen
Anoniem: 178955
Ik weet het, het zal ongetwijfeld ergens in de kleine lettertjes staan, maar ik zou toch graag van de expertise hier gebruik maken. Zou één van de wijzigingen die onlangs doorgevoerd zijn een reden kunnen zijn om mijn contract op te zeggen? Ik ben al vanaf het begin ontevreden over de kwaliteit en ben er liever vandaag nog vanaf dan morgen.
Ik ben al aan het aftellen: nog twee weekjes tot 22 januari -> Zendtoren Alkmaar online met alle kanalen. Olé olé
170074
Ik hoop dat ze hier ook eens die digitenne in de lucht gooien! Wie weet hoe dat zit in de omgeving Emmen-Assen?
Soms valt er ook niets te winnen....Anoniem: 200017 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 12:21:
[...]
de boor die ik nodig hem om door 46 cm muur heen te boren moet ik zelf maar regelen....
Anoniem: 188914
Weer Belgie EEN in smalbeeld met alles in de hoogte uitgerekt. Hoe krijgen ze dit toch voor elkaar?! De ene dag is alles gewoon goed en de volgende dag zie ik allemaal lange hoofden. Ik krijg er nu zelf ook een beetje een punthoofd van.
Ik heb er sinds vandaag (in A'dam) 2 zenders bij tw tv gelderland en tv brabant. Daar zat ik op te wachten
Erger: sinds vandaag is AT5 opeens verdwenen van mijn Digitenne?!fulgore schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 01:26:
Ik heb er sinds vandaag (in A'dam) 2 zenders bij tw tv gelderland en tv brabant. Daar zat ik op te wachten

Een nieuwe zenderscan bracht de oplossing niet. Het AT5/Nickelodeon kanaal is nergens te vinden.
En ik krijg nu DRIE keer NED1/2/3, waarvan 2 keer natuurlijk zwart beeld. En slechte ontvangst op TV Gelderland en TV Brabant. Volgens mij kan ik op mijn Topfield TF3000COT-d tuner die kanalen niet weggooien. Handig!

Maar weet iemand hoe het zit met AT5? Zijn er meer mensen in regio Amsterdam die hier last van hebben?
Lezen mensen het info kanaal uberhaupt wel eens?Cap schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 05:02:
[...]
Erger: sinds vandaag is AT5 opeens verdwenen van mijn Digitenne?!![]()
Een nieuwe zenderscan bracht de oplossing niet. Het AT5/Nickelodeon kanaal is nergens te vinden.
En ik krijg nu DRIE keer NED1/2/3, waarvan 2 keer natuurlijk zwart beeld. En slechte ontvangst op TV Gelderland en TV Brabant. Volgens mij kan ik op mijn Topfield TF3000COT-d tuner die kanalen niet weggooien. Handig!![]()
Maar weet iemand hoe het zit met AT5? Zijn er meer mensen in regio Amsterdam die hier last van hebben?
Het viel mij op dan ik op NLD1 tijdens het schaatsen het beeld af en toe even van 4x3 naar 16x9 zag springen en weer terug, dus blijkbaar word het signaal wel een aantal keer meegezonden, misschien dat de feed vanuit belgie het signaal af en toe niet goed meezend?Anoniem: 188914 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 00:13:
Op het moment van schrijven klopt alles, maar ik weet dat als ik morgen op een willekeurig moment naar Belgie EEN zap, dat de kans groot is dat de proporties niet correct zijn.
.
[ Voor 29% gewijzigd door MeNTaL_TO op 09-01-2007 06:44 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Weet er iemand of er nog van die Topfield harddisks van KPN ergens anders te koop zijn? Ik weet dat ze bij KPN uitverkocht zijn.
Weet iemand meer over de reden dat ze niet meer te krijgen zijn? Ik hoorde / las iets over conflicten over contracten en ook tussen Topfield europa en korea?
daarnaast las ik ( heleboel aantal posts terug) dat er binnenkort een nieuwe actie aankomt bij KPN , iemand iets meer kennis hierover?
Weet iemand meer over de reden dat ze niet meer te krijgen zijn? Ik hoorde / las iets over conflicten over contracten en ook tussen Topfield europa en korea?
daarnaast las ik ( heleboel aantal posts terug) dat er binnenkort een nieuwe actie aankomt bij KPN , iemand iets meer kennis hierover?
bij foka. nl hebben ze er nog staan volgens hun site.Jeronimusius schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:34:
Weet er iemand of er nog van die Topfield harddisks van KPN ergens anders te koop zijn? Ik weet dat ze bij KPN uitverkocht zijn.
de 50 euro korting geldt niet meer.
In Smilde zitten alle 5 zenders:170074 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 23:48:
Ik hoop dat ze hier ook eens die digitenne in de lucht gooien! Wie weet hoe dat zit in de omgeving Emmen-Assen?
http://www.at-ez.nl/dav/index.html Drente /alle kiezen
Harkje op z'n kant richting Smilde doet alles.
170074 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 23:48:
Klopt hier achter Zwolle (Veluwe) strakke ontvangst van het complete Digitenne pakket via de zender Smilde (60 km).bitli schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 17:06:
[...]
In Smilde zitten alle 5 zenders: (Kn. 25, 30, 33, 54 en 60)
http://www.at-ez.nl/dav/index.html Drente /alle kiezen
Harkje op z'n kant richting Smilde doet alles.
Dus moet het zeker bij jou lukken
[ Voor 23% gewijzigd door EdjeK op 09-01-2007 19:04 ]
Ik vraag me af hoe het kan dat zij de enige zijn die deze verkopen. Lijkt me een beetje duister. ik zal ze morgen eens bellen.Anoniem: 200017 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 13:30:
[...]
bij foka. nl hebben ze er nog staan volgens hun site.
de 50 euro korting geldt niet meer.
Daarnaast worden ze ook niet echt meer ondersteund door KPN. Iemand tips wat ik het beste kan doen?
De Topfield bevalt mij zeer goed.Jeronimusius schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:02:
[...]
Ik vraag me af hoe het kan dat zij de enige zijn die deze verkopen. Lijkt me een beetje duister. ik zal ze morgen eens bellen.
Daarnaast worden ze ook niet echt meer ondersteund door KPN. Iemand tips wat ik het beste kan doen?
afgelopen zaterdag bij 2 mediamarkten, RAF electronics en twee primafoons langsgeweest. Primafoon had zowaar een (1) PVR (samsung staan), maar verder eigenlijk niets en zowiezo eigenlijk veel te duur zo zonder de kortingsactie die ik helaas gemist had (vergeleken met een conventionele DVD recorder).
Kan eigenlijk geen goede dealer vinden voor de topfield non-KNP recorders.
En wat me zowiezo bij de Primafoon tegenviel is het gebrek aan kennis van het fenomeen DVB-t (storingen etc) en van wat er komen gaat "nee, nu is er geen actie, maar die zal er vast wel weer komen", "ja, er komen vast binnenkort wel zenders bij".
Ook voor Mine hoef je al niet bij de primafoon aan te kloppen, weet men niets van en je wordt verwezen naar het internet.
Ondertussen weet ik eerlijk nog niet of dat ik bij digitenne moet blijven, of naar DVB-s, DVB-c, Mine of desnoods de normale kabel moet gaan overstappen...
Kan eigenlijk geen goede dealer vinden voor de topfield non-KNP recorders.
En wat me zowiezo bij de Primafoon tegenviel is het gebrek aan kennis van het fenomeen DVB-t (storingen etc) en van wat er komen gaat "nee, nu is er geen actie, maar die zal er vast wel weer komen", "ja, er komen vast binnenkort wel zenders bij".
Ook voor Mine hoef je al niet bij de primafoon aan te kloppen, weet men niets van en je wordt verwezen naar het internet.
Ondertussen weet ik eerlijk nog niet of dat ik bij digitenne moet blijven, of naar DVB-s, DVB-c, Mine of desnoods de normale kabel moet gaan overstappen...
Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...
Lieve hemel zeg. Eindelijk wordt Belgie EEN in het juiste formaat uitgezonden, verklooien ze het breedbeeld bij Canvas/Ketnet. Niet alle programmas op de Belgische zender zijn 16:9, maar dat weerhoudt KPN er niet van om toch constant het breedbeeld signaal mee te sturen met als gevolg dat alles in de breedte wordt uigerekt zodat zelfs de meest slungelige figuren ogen als brede klerenkasten.
Dit lachspiegel effect speelt nu al een aantal weken en ik heb meerdere malen contact met KPN gezocht, maar veel meer dan een standaard brief is er niet uitgekomen.
Dit lachspiegel effect speelt nu al een aantal weken en ik heb meerdere malen contact met KPN gezocht, maar veel meer dan een standaard brief is er niet uitgekomen.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 188914 op 10-01-2007 19:41 ]
Mja.. en Ned 1 - 3 verspringen bij mij nu regelmatig van beeldformaat voor een fractie van een seconde.
Wat werken daar voor prutsers?

_██_
(ಠ_ృ)
Wees blij dat je nederland 1-3 kan kijken....Atomsk schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:00:
Mja.. en Ned 1 - 3 verspringen bij mij nu regelmatig van beeldformaat voor een fractie van een seconde.Wat werken daar voor prutsers?
Ik heb eergister maar eens een mailtje gestuurd aan de KPN met de vraag wat de procedure is voor het opzeggen. Ik heb liever helemaal geen tv, dan dit drama..
Tis helaas nog even wachten tot de Dreambox dm600 uitkomt..
Anoniem: 26121
Het is echt heel slecht. Het lijkt wel of de kwaliteit van Digitenne hard achteruit holt. Helaas heb ik geen alternatief, in deze (tijdelijke) studentenwoningen is geen kabeltelevisie, geen telefoonaansluiting en een schotel mag je niet ophangen. Anders was ik allang weg bij Digitenne.Atomsk schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:00:
Mja.. en Ned 1 - 3 verspringen bij mij nu regelmatig van beeldformaat voor een fractie van een seconde.Wat werken daar voor prutsers?
Alleen als het grootse landelijke storingen zijn wordt dit vermeld in het interne informatiesysteem. En wat betreft acties, die worden relatief kort van te voren gemeld aan het personeel. Wat betreft uitbreiding van de kanalen, die staat, zover ik weet, wel gepland, maar daar zijn verder ook geen concrete plannen over welke gemeld zijn aan het personeel.surfpunk schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:58:
Dat klopt, dat is pas vanaf 1 februari beschikbaar in alle primafoons. Vanaf dat moment kan er ook pas inhoudelijke informatie worden gegeven.Ook voor Mine hoef je al niet bij de primafoon aan te kloppen, weet men niets van en je wordt verwezen naar het internet.
Opzeggen gaat alleen via de klantenservice, 0900-0576.MrBarBarian schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:21:
Ik heb eergister maar eens een mailtje gestuurd aan de KPN met de vraag wat de procedure is voor het opzeggen. Ik heb liever helemaal geen tv, dan dit drama..
En ik in Eindhoven hebt er AT5 bij. Zat ik ook net op te wachten. :-)fulgore schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 01:26:
Waar zijn ze bij KPN mee bezig? Het is inderdaad huilen met de pet op. Heb ik vorig jaar geinvesteerd in decoders, antennes en weet ik veel wat, krijgen we dit gelazer...
Anoniem: 192470
samen bij nickAnoniem: 200017 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:55:
[...]
En ik in Eindhoven hebt er AT5 bij. Zat ik ook net op te wachten. :-)
tien is nu 24 uurs...
Anoniem: 112926
ik wil een smartcard only kopen, omdat ik al een sony 32v2500 heb, maar ik vraag me af of ik dan ook mijn dvd recorder kan gebruiken en tv kan kijken (zit er een single of een twin tuner in de tv?)
Kun je misschien aangeven, waarom??Servor schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 15:01:
Waar zijn ze bij KPN mee bezig? Het is inderdaad huilen met de pet op. Heb ik vorig jaar geinvesteerd in decoders, antennes en weet ik veel wat, krijgen we dit gelazer...
Zou iemand voor de gein eens kunnen kijken of er wat aan de compressie is veranderd....ik zit 10 (talpa) te kijken en moet zeggen dat ik het er helemaal niet verkeerd uit vind zien...het lijkt een verbetering met wat het was....of heb ik te weinig slaap gehad?
Wij kijken hier niet eens meer met KON met de brakke kabel weer nu omdat het beeld bij KPN echt janken is sinds die laatste omzetting....
Jammer KPN!
Jammer KPN!
Computer games don't affect kids. If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
Voor mij is de maat ook vol. Misschien tele2 nu, naar casema ga ik echt nooit meer terug. Zijn er nog andere alternatieven, behalve satelliet?dennismaus schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 20:06:
Wij kijken hier niet eens meer met KON met de brakke kabel weer nu omdat het beeld bij KPN echt janken is sinds die laatste omzetting....
Jammer KPN!
ik vind het beeld nu eigenlijk best goed 
(eindhoven...) zeker op een normale tv
op een 37 inch lcd is sat. idd wel beter, maar nederland 1-3 zijn op digitennen niet veeel minder als op de sat... denk dat de meeste mensen (geen tweakers
) het niet eens zullen opmerken.
(eindhoven...) zeker op een normale tv
op een 37 inch lcd is sat. idd wel beter, maar nederland 1-3 zijn op digitennen niet veeel minder als op de sat... denk dat de meeste mensen (geen tweakers
Anoniem: 38733
Als je op NL1/2/3 sat beter vindt dan Digitenne, dan kun je nagaan hoe slecht Digitenne feitelijk is. Sat is voor NL1/2/3 namelijk al een poos slecht (Canal Digitaal aan het bezuinigen?), met gemiddelde bitrates van nog geen 3Mbit.Anoniem: 192470 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:07:
op een 37 inch lcd is sat. idd wel beter, maar nederland 1-3 zijn op digitennen niet veeel minder als op de sat... denk dat de meeste mensen (geen tweakers) het niet eens zullen opmerken.
http://www.linowsat.com/0192/all/0192.shtml
Dan doet bijv. kabelaar @Home het een stuk beter met 8Mbit voor NL1/2/3! De beste beeldkwaliteit vind je tegenwoordig dus niet meer op de sat, hoe graag Canal Digitaal dat ook wil laten doen geloven in haar TV spots. Zijn gewoon pure leugens.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 14-01-2007 15:50 ]
Goede Christus. Alweer kloppen de proporties niet bij de Belgische zenders. Ben ik de enige die hier problemen mee heeft? 4:3 uitzending uitgerekt in de breedte zowel op mijn breedbeeld als 4:3 CRT Teeveetje. Ik moet echt iets anders gaan zoeken. K0t KPN.
Nee hoor, hier ook. Het is echt waardeloos op dit moment. Ik ga overstappen, tele2 wordt het voor mij.Anoniem: 188914 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 03:22:
Goede Christus. Alweer kloppen de proporties niet bij de Belgische zenders. Ben ik de enige die hier problemen mee heeft? 4:3 uitzending uitgerekt in de breedte zowel op mijn breedbeeld als 4:3 CRT Teeveetje. Ik moet echt iets anders gaan zoeken. K0t KPN.
Sinds kort een andere lcd TV (samsung LES71B). Het probleem is nu dat het tv scherm de ontvangst van digitenne stoort!!!!!! Dus als ik iets opneem met de samsung personal recorder en mn tv scherm staat uit, dan is er niets aan de hand. Prima ontvangst. Maaaaar zodra ik mn tv aanzet stoort het signaal
.
De ontvangst is dan gemiddeld 95% maar de kwaliteit schommelt snel heen en weer tussen de 0 en 20 %
Ik heb altijd zonder problemen de binnenantenne gebruikt maar ben bang dat ik nu een buitenantenne moet gaan aanschaffen.
Ik weet dat elektrische apparaten de ontvangst kunnen storen (koelkast, magnetron e.d.) maar als je
TV het signaal stoort krijg je wel een hele vervelende situatie
Ik kan niet eens normaal tv kijken. Ik heb het spul al gereset, zenders opnieuw ingesteld e.d. maar geen resultaat.
Iemand nog een suggestie?
De ontvangst is dan gemiddeld 95% maar de kwaliteit schommelt snel heen en weer tussen de 0 en 20 %
Ik heb altijd zonder problemen de binnenantenne gebruikt maar ben bang dat ik nu een buitenantenne moet gaan aanschaffen.
Ik weet dat elektrische apparaten de ontvangst kunnen storen (koelkast, magnetron e.d.) maar als je
TV het signaal stoort krijg je wel een hele vervelende situatie

Canal Digitaal haalt NL 1/2/3 van Digitenne en knalt het daarna op de schotel. Dit is het geval sinds de omzetting van analoge naar digitale ethersignalen. Canal Digitaal biedt dus exact dezelfde kwaliteit als Digitenne voor NL 1/2/3. Een hogere bitrate heeft voor Canal Digitaal geen zin als het aanbod simpelweg niet beter is.Anoniem: 38733 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:47:
[...]
Als je op NL1/2/3 sat beter vindt dan Digitenne, dan kun je nagaan hoe slecht Digitenne feitelijk is. Sat is voor NL1/2/3 namelijk al een poos slecht (Canal Digitaal aan het bezuinigen?), met gemiddelde bitrates van nog geen 3Mbit.
http://www.linowsat.com/0192/all/0192.shtml
Dan doet bijv. kabelaar @Home het een stuk beter met 8Mbit voor NL1/2/3! De beste beeldkwaliteit vind je tegenwoordig dus niet meer op de sat, hoe graag Canal Digitaal dat ook wil laten doen geloven in haar TV spots. Zijn gewoon pure leugens.
Waar haal je dit soort onzin nou weer vandaan.? Canal Digitaal en digitenne delen de MCR en krijgen de publieke in de hoogst mogelijke digitale kwaliteit binnen.KroeT schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 09:18:
[...]
Canal Digitaal haalt NL 1/2/3 van Digitenne en knalt het daarna op de schotel. Dit is het geval sinds de omzetting van analoge naar digitale ethersignalen. Canal Digitaal biedt dus exact dezelfde kwaliteit als Digitenne voor NL 1/2/3. Een hogere bitrate heeft voor Canal Digitaal geen zin als het aanbod simpelweg niet beter is.
Die onzin hoorde ik van m'n pa, dus als het niet klopt zal ik hem er persoonlijk mee om de oren slaan
Anoniem: 164734
Ik zou zeggen, slaan!KroeT schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 09:57:
Die onzin hoorde ik van m'n pa, dus als het niet klopt zal ik hem er persoonlijk mee om de oren slaan
Daar klopt niet veel van. Zowel Canal Digitaal als KPN (Digitenne) betrekken Nederland 1, 2 en 3 rechtstreekse via een glasvezelverbinding van de media Gateway van de het NOB in Hilversum. Van daaruit sturen ze het de ether in (KPN Digitenne, DVB-T) of verspreiden het via de satelliet (Canal Digitaal, DVB-S). Zowel de ether als de satelliet zitten zeg maar "vol" en daardoor is er beperkte bandbreedte beschikbaar.
Bij UPC is daar nu veel discussie over. Omdat ze voor het signaal voor Nederland 1, 2 en 3 als bron Canaal Digitaal gebruiken. Omdat die erg is verslechterd is stapt UPC binnenkort over naar de glasvezelverbinding van de media Gateway van de het NOB in Hilversum. De kabelaars hebben (nog) geen bandbreedte tekort en geven Nederland 1, 2 en 3 digitaal door met een bandbreedte van ongeveer 8Mb/s (dankzij de glasvezelverbinding).
Daar kunnen Canaal Digitaal en KPN (Digitenne) alleen maar van dromen!
Canal Digital vind het nodig om NL 1,2,3 zo nodig een bitrate van 2,5/3 mbit/s te geven... zelfs Digitenne wil daar nog hogere bitrates voor geven (geloof iets van 4-5 mbit voor de publieke omroepen?). Terwijl het rechtstreeks van het mediapark met 8 mbit/s eruit komt.Terrestrial schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 09:25:
[...]
Waar haal je dit soort onzin nou weer vandaan.? Canal Digitaal en digitenne delen de MCR en krijgen de publieke in de hoogst mogelijke digitale kwaliteit binnen.
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Hebben meer mensen er last van dat Discovery Channel en Spice het niet doen? Spice maakt me geen reet uit, maar DC kijk ik erg vaak dus dat wil ik graag weer zien. Hij geeft aan dat er geen ontvangst is bij die 2.
Rex is hier (den Haag) gewoon weer aan het vissen. Spice weet ik niet, want ik heb daar nooit de briefkaart voor ingestuurd.DaannO schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:17:
Hebben meer mensen er last van dat Discovery Channel en Spice het niet doen? Spice maakt me geen reet uit, maar DC kijk ik erg vaak dus dat wil ik graag weer zien. Hij geeft aan dat er geen ontvangst is bij die 2.
_██_
(ಠ_ృ)
Jammer genoeg zie ik hier geen hengeltjeAtomsk schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:34:
[...]
Rex is hier (den Haag) gewoon weer aan het vissen. Spice weet ik niet, want ik heb daar nooit de briefkaart voor ingestuurd.
Ik kan alleen melden dat ik ook zo'n tv heb met de ontvanger er zo'n beetje naast en heb (bijna) altijd goed beeld.jversteeg schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 09:13:
Sinds kort een andere lcd TV (samsung LES71B). Het probleem is nu dat het tv scherm de ontvangst van digitenne stoort!!!!!! Dus als ik iets opneem met de samsung personal recorder en mn tv scherm staat uit, dan is er niets aan de hand. Prima ontvangst. Maaaaar zodra ik mn tv aanzet stoort het signaal.
TV het signaal stoort krijg je wel een hele vervelende situatieIk kan niet eens normaal tv kijken. Ik heb het spul al gereset, zenders opnieuw ingesteld e.d. maar geen resultaat.
Amsterdam hier gewoon net5, spice en DCDaannO schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:39:
[...]
Jammer genoeg zie ik hier geen hengeltjeMeer mensen die in Amsterdam en omstreken er last van hebben? Trouwens net 5 wil ook niet!
Oke, bedankt voor de info. Dan weet ik dat het aan mij ligt.Neophyte_NL schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:54:
[...]
Amsterdam hier gewoon net5, spice en DC
Het kabeltje naar de binnenantenne van KPN is niet bijzonder goed afgeschermd. het vervangen door een beter afgeschermde coaxkabel en plug kan wel helpen denk ik. Zelf nog niet geprobeerd, maar ik ben het wel van plan. In de tussentijd zou je ook een coaxverlengkabel van een paar meter kunnen aanschaffen en de binnenantenne zo verder van het tvscherm vandaan plaatsten.jversteeg schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 09:13:
TV het signaal stoort krijg je wel een hele vervelende situatieIk kan niet eens normaal tv kijken. Ik heb het spul al gereset, zenders opnieuw ingesteld e.d. maar geen resultaat.
_██_
(ಠ_ృ)
Interessante ontdekking hier, ik was bezig met de pc die direct naast mijn antenne staat voor de pc dvb-t kaart die ik gebruik om tv te kunnen kijken op mijn pc.
Nu was plotseling het beeld heel slecht geworden, blokkerig, geluids haperingen en grote compressie error vlakken op een aantal kanalen.
Ik heb de pc weer een paar cm terug geschoven en de kwaliteit is weer perfect zaols voorheen.
Invloed van machines kan dus heel veel uit maken ook met een paar cm verschil in positionering.
Nu was plotseling het beeld heel slecht geworden, blokkerig, geluids haperingen en grote compressie error vlakken op een aantal kanalen.
Ik heb de pc weer een paar cm terug geschoven en de kwaliteit is weer perfect zaols voorheen.
Invloed van machines kan dus heel veel uit maken ook met een paar cm verschil in positionering.
Ik heb gemerkt dat de antenne een kwart verdraaien al een beter beeld op kan leveren, en de antenne bij het raam neerzetten betekent veel blokken en slecht ontvangst van o.a. RTL4, 5 en 7 
Als het werkt is het redelijk waar voor je geld (8 euro per maand is toch 10 euro goedkoper dan kabel), en de Topfield HDD recorder is top vind ik persoonlijk

Als het werkt is het redelijk waar voor je geld (8 euro per maand is toch 10 euro goedkoper dan kabel), en de Topfield HDD recorder is top vind ik persoonlijk
Ned1,2,3 doen het wel prima maar de overige zenders zijn om te huilen. Ik zal proberen om een buitenantenne van KPN te krijgen. Er loopt nog coaxkabel door het hele huis, dus aansluiten is niet zo'n probleem denk ik. Heb je bij digitenne nog te maken met een maximale lengte van de kabel?Atomsk schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 18:13:
[...]
Het kabeltje naar de binnenantenne van KPN is niet bijzonder goed afgeschermd. het vervangen door een beter afgeschermde coaxkabel en plug kan wel helpen denk ik. Zelf nog niet geprobeerd, maar ik ben het wel van plan. In de tussentijd zou je ook een coaxverlengkabel van een paar meter kunnen aanschaffen en de binnenantenne zo verder van het tvscherm vandaan plaatsten.
Ik heb een vraag over de prijzen van Digitenne. Enige tijd geleden stond op de site van KPN vermeld dat het abonnement voor een bestaande KPN-relatie €7.95 zou kosten en voor overige klanten €14.95. Op dit moment kan ik dit verschil in prijs nergens meer vinden. Betekend dit dat Digitenne voor iedereen €7.95 per maand kost?
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Anoniem: 205098
Topfield 160 GB problemen EPG update
Ik heb uitgebreid gesproken met de technische dienst van KPN nadat ik veel problemen had met epg op de Topfield. KPN is gestopt met de leverancier Topfield vanwege de vele software problemen. Het epg is alleen maar op te lossen door de decoder 10 min van de stroom af te halen. Dat werkt. Maar ondanks dat geeft KPN het aanschafbedrag terug als je met ze belt. De vraag is nu "welke koop ik dan nu, de samsung?" Er schijnt ook binnenkort een nieuwe HDrecorder via KPN uit te komen. Wie weet meer?
Ik heb uitgebreid gesproken met de technische dienst van KPN nadat ik veel problemen had met epg op de Topfield. KPN is gestopt met de leverancier Topfield vanwege de vele software problemen. Het epg is alleen maar op te lossen door de decoder 10 min van de stroom af te halen. Dat werkt. Maar ondanks dat geeft KPN het aanschafbedrag terug als je met ze belt. De vraag is nu "welke koop ik dan nu, de samsung?" Er schijnt ook binnenkort een nieuwe HDrecorder via KPN uit te komen. Wie weet meer?
Bovenop de antenne staat een pijl. Deze dient naar het raam te wijzen, anders kan de kwaliteit behoorlijk teruglopen.A_A_R schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 08:50:
Ik heb gemerkt dat de antenne een kwart verdraaien al een beter beeld op kan leveren, en de antenne bij het raam neerzetten betekent veel blokken en slecht ontvangst van o.a. RTL4, 5 en 7
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
De samsung is ook niet meer te koop bij KPN.Anoniem: 205098 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 09:58:
Topfield 160 GB problemen EPG update
Mij vertelden ze ook dat ik hem maar terug moet sturen.
En daar wacht ik maar op.
Dat ding is enorm onbetrouwbaar.
Neemt vaak niet op of het verkeerde op.
Dus we wachten af.
Maar er zit iets aan te komen zeggen ze ook bij kpn.
Oude single decoders gooien ze nu ook voor niets op de markt.
En verder is er niets meer te koop....
Zelfs Mine gaat er nu uit voor 99 euro.
De schappen moeten leeg.
Overigens ivn dik digitennen nog steeds helemaal geen superbeeld geven. Ned 1 2 3 is soms perfect. Maar rest is vaak erg slecht.
Datzelfde viel mij ook al op. Zeker nu XS4ALL een XS4ALL-only aanbod heeft. De hele KPN eruit. Je raakt wel je kortingen uit het verleden kwijt...(van xs4all dan)argro schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 09:40:
Ik heb een vraag over de prijzen van Digitenne. Enige tijd geleden stond op de site van KPN vermeld dat het abonnement voor een bestaande KPN-relatie €7.95 zou kosten en voor overige klanten €14.95. Op dit moment kan ik dit verschil in prijs nergens meer vinden. Betekend dit dat Digitenne voor iedereen €7.95 per maand kost?
Als ik ook nog mijn KPN korting van 6 euro verlies is het al bijna niet rendabel.
XS4ALL only
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Op de webstite staat nu €9,95 vermeld. Dit is dus 2 euro meer maar geen 2 tarieven meer.
http://www.kpn.com/kpn/show/id=878605
Ik had nogal wat storing van langsrijdend zwaar verkeer met de antenne in de woonkamer. Toen heb ik de antenne twee verdiepingen hoger op een bestaande oude coaxkabel aangesloten. Pietsje minder signaalsterkte door de kabeldemping, maar nog ruim voldoende. Totaal geen storing meer en prima beeld.jversteeg schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 09:31:
[...]
Ned1,2,3 doen het wel prima maar de overige zenders zijn om te huilen. Ik zal proberen om een buitenantenne van KPN te krijgen. Er loopt nog coaxkabel door het hele huis, dus aansluiten is niet zo'n probleem denk ik. Heb je bij digitenne nog te maken met een maximale lengte van de kabel?
Anoniem: 8819
Kleine vraag ?
Waar kan ik een buiten digiten antenne kopen?
Nu heb ik er geen last van maar in de zomer (blokjes)
Dat komt omdat nu een boom geen bladeren meer heeft die pal voor mijn raam staat. (woon in een flat)
Dat komt omdat nu een boom geen bladeren meer heeft die pal voor mijn raam staat. (woon in een flat)
als ik nu een 2e smartcard bestel, ben ik dan weer 3 dagen bezig met bellen om die te activeren of is die dan meteen aan je abo gekoppeld?
Anoniem: 164734
Verkoopt KPN geen tuners meer met een harde schijf? Ze staan niet meer op de website van KPN.
Als je klaagt over de ontvangst, krijg je er een gratis thuis...Anoniem: 8819 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 23:38:
Kleine vraag ?
Zojuist krijg ik de volgende mailing in mijn inbox:
Hopelijk wordt hierdoor de kwaliteit weer een beetje beter!Betreft: Frequentiewijzigingen Digitenne
Geachte heer/mevrouw,
Door de verdere uitbreiding van het Digitenne netwerk worden er de komende weken in het hele land diverse frequentiewijzigingen doorgevoerd op het Digitenne netwerk. Het kan hierdoor voorkomen dat u een deel van de TV kanalen niet meer automatisch ontvangt. U kunt dat zelf eenvoudig herstellen door uw digitale ontvanger opnieuw te installeren.
Gebied Zendmasten Datum
Omstemming gebied Utrecht Amersfoort
Lopik
Maarssen
Utrecht Maandag 22 januari 2007
Omstemming gebied Amsterdam Wormer
Amsterdam 1
Amsterdam 2 Dinsdag 23 januari 2007
Omstemming gebied Haarlem Haarlem Maandag 12 februari 2007
Omstemming gebied Hilversum Hilversum Maandag 12 februari 2007
Omstemming Gebied Flevoland (zuid) Almere Maandag 12 februari 2007
Omstemming gebied Zuid-Holland (Noord) Den Haag
Oestgeest
Naaldwijk
Alphen
Scheveningen
Gouda
Delft Maandag 5 maart 2007
Omstemming gebied Zuid-Holland (Zuid) Rotterdam Wilhelmina
Rotterdam DC
Krimpen ad Ijssel
Vlaardingen
Sliedrecht
Gorinchem Maandag 26 maart 2007
Als u uw digitale ontvanger opnieuw moet installeren kunt u dat eenvoudig doen via het menu van uw digitale ontvanger:
1. Kies in het hoofdmenu voor “Installeren”
2. Kies vervolgens voor het “Herstellen van de fabrieksinstellingen”
3. Kies als laatste voor “Automatisch Zenders Zoeken” Let op:
Richt altijd uw antenne goed uit.
Een uitgebreide instructie voor Samsung en Topfield ontvangers vindt u hier.
Voor overige ontvangers raden we aan uw handleiding te raadplegen. De laatste informatie over wijzigingen kunt u ook altijd vinden op www.kpn.com en het Infokanaal van Digitenne (kanaal 26 op uw digitale ontvanger).
Met vriendelijke groet,
Jacob Middeldorp
Dit soort info is ook altijd te vinden op http://www.kpn.com/kpn/show/id=1648833A_A_R schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 17:12:
Zojuist krijg ik de volgende mailing in mijn inbox:
Hopelijk wordt hierdoor de kwaliteit weer een beetje beter!
[ Voor 59% gewijzigd door EdjeK op 20-01-2007 14:24 ]
Sinds donderdag Digitenne in huis en vanavond voor het eerst gekeken. Ging om een voetbal wedstrijd (dé reden om Digitenne te nemen). De kwaliteit van de voetbalkanalen valt wel een beetje tegen. Vooral wanneer het beeld uitzoomt lijkt het net alsof ik naar een youtube filmpje zit te kijken.
Wel vreemd dat andere zenders in hogere kwaliteit worden uitgezonden terwijl je voor voetbal nog extra betaald ook.
De ontvantst is verder wel goed, beide getallen (signaalsterkte en ontvangstkwaliteit volgens mij) geven 99% aan, daar kan de matige kwaliteit van de voetbalkanalen dus niet aan liggen.
Wel vreemd dat andere zenders in hogere kwaliteit worden uitgezonden terwijl je voor voetbal nog extra betaald ook.
De ontvantst is verder wel goed, beide getallen (signaalsterkte en ontvangstkwaliteit volgens mij) geven 99% aan, daar kan de matige kwaliteit van de voetbalkanalen dus niet aan liggen.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Anoniem: 129805
ik heb iets heel bizars. ik woon in een flat op 3 hoog. ik heb de twintuner en de samsung personal recorder 80. beide antennes staan op nagenoeg dezelfde plek in huis. de twintuner heeft nooit problemen altijd goed signaal. alleen voor de recoder blijft de balk met ontvangst kwaliteit heen en weer schieten van 0 naar 99 en daar tussenin. Ik kpn bellen buitenantenne gehad probleem opgelost, kpn gaat rotzooien met de frequenties en het hele probleem is terug. de ontvangst kwaliteit van de recorder knalt weer heen en terug. en de twintuner blijft dapper doorgaan zonder problemen..... heeft iemand dit ooit meegemaakt en een oplossing of advies?
Zijn er mensen in Eindhoven die Ned 1, 2, 3 op 1 hebben van hun Topfield decoder?
Of staat hij ook op kanaal 501, 502 en 503?
Of staat hij ook op kanaal 501, 502 en 503?
@ martijn77
Dat probleem heb ik ook sinds ze met de frequenties aan het rommelen zijn. Ik denk dat de gedurende de omschakeling soms gebruik moeten maken van wat minder optimale frequenties en zendersterktes, totdat alles in kannen en kruiken is. Laten we dus hopen dat met het afronden van de werkzaamheden ook de problemen opgelost zijn.
@hubert01
Kijk even of je Ned 1 tm 3 niet toevallig dubbel hebt. Dan kun je de 501-503 kanalen verwijderen.
Dat probleem heb ik ook sinds ze met de frequenties aan het rommelen zijn. Ik denk dat de gedurende de omschakeling soms gebruik moeten maken van wat minder optimale frequenties en zendersterktes, totdat alles in kannen en kruiken is. Laten we dus hopen dat met het afronden van de werkzaamheden ook de problemen opgelost zijn.
@hubert01
Kijk even of je Ned 1 tm 3 niet toevallig dubbel hebt. Dan kun je de 501-503 kanalen verwijderen.
Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...
Hier (Utrecht) heb ik NED1,2,3 dubbel (op 501, 502, 503 én 1, 2, 3). BBC World en BBC Prime kreeg ik pas na handmatig zoeken op kanaalnummer 27 en ik heb nu ook TV Gelderland en Omroep Brabant (op 504 en 505).
Samsung Twin Tuner
Samsung Twin Tuner
It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM
Na eerdere problemen (zie dit topic) heb ik gebeld met KPN en deze boden mij direct een nieuwe aan (bekend probleem?). Ze vertelde me echter dat ik hem het beste nog even kon houden omdat ze er weinig meer op voorraad hadden en de mijne het nog wel een beetje deed. Echter 3 dagen later lag er een nieuwe PVR op de mat en hen ik de oude kosteloos terug gestuurd. Prima service dus.
Ik heb wel het idee als ik hier zo een beetje rond lees dat ik de laatste in ontvangst heb genomen, hopen dus dat deze heel blijft. Laatste probleem welke nu nog staat is dat de firmware niet meer wordt geupgrade. Misschien sturen ze hem ooit nog eens mee ofzo. Bedankt voor alle hulp.
Ik heb wel het idee als ik hier zo een beetje rond lees dat ik de laatste in ontvangst heb genomen, hopen dus dat deze heel blijft. Laatste probleem welke nu nog staat is dat de firmware niet meer wordt geupgrade. Misschien sturen ze hem ooit nog eens mee ofzo. Bedankt voor alle hulp.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Zelfde verhaal hier. Echter ik zag dat hij deze zenders tijdens het scannen wel vond, maar dus niet toevoegt.driedees schreef op maandag 22 januari 2007 @ 19:16:
Hier (Utrecht) heb ik NED1,2,3 dubbel (op 501, 502, 503 én 1, 2, 3). BBC World en BBC Prime kreeg ik pas na handmatig zoeken op kanaalnummer 27 en ik heb nu ook TV Gelderland en Omroep Brabant (op 504 en 505).
Samsung Twin Tuner
Raar.
Overigens was de KPN melding eind vorig jaar al voorbode van de problemen. "We hebben nog niet alles getest, problemen die we met de omschakelingen tegenkomen lossen we adhoc op". Imho zeer amateuristisch.
Bij mij is de kwaliteit en ontvangststerkte zeker verbeterd! Ook heb ik alle zenders weer. Ik ben weer een happy camper.
Idem, zeer tevreden. Heb alleen kanaal 34 (BBC, CNN etc) nog niet via Alkmaar maar via de Wormer. Zit er niet mee, de rest is nu 100%. Niet gek, een kilometer van een 20/40 kW zendmast.
Wat ikzelf heb gedaan is naar een KPN winkel gaan en daar zo'n 2e smartcard gekocht. De medewerker koppelt het nummer dan meteen aan je bestaande abonnement en de kaart hoeft dan (volgens die medewerker) niet meer geactiveerd te worden. Toch moest ik thuis die kaart nog wel activeren via de telefoon, maar die was binnen een uurtje actief.Anoniem: 192470 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 00:56:
als ik nu een 2e smartcard bestel, ben ik dan weer 3 dagen bezig met bellen om die te activeren of is die dan meteen aan je abo gekoppeld?
is er iemand in omgeving Zwolle die de voetbalkanalen ontvangt? Ik krijg in principe alle kanalen behalve de twee voetbalkanalen. Soms zie ik ze wel in de lijst staan bij een zenderscan, maar dan voegt hij ze niet toe.
of moet ik wachten totdat de antenne in Zwolle wordt omgebouwd? (eind feb) Volgens mij zit ik nu nog op de antenne van Smilde (+/- 60 Km)
of moet ik wachten totdat de antenne in Zwolle wordt omgebouwd? (eind feb) Volgens mij zit ik nu nog op de antenne van Smilde (+/- 60 Km)
De voetbalkanalen moet je je extra voor abonneren, als je de rest wel krijgt moet je de voetbalkanalen ook krijgen mits dus dat extra abo van 6 euro p/m.
Ze worden wel toegevoegd aan de zenderlijst, echter komt onderin de balk de melding te staan dat het betaalkanalen zijn. Het lijkt mij dus dat jij wat anders bedoeld dan de persoon met problemen (pianoman).aart44 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:13:
De voetbalkanalen moet je je extra voor abonneren, als je de rest wel krijgt moet je de voetbalkanalen ook krijgen mits dus dat extra abo van 6 euro p/m.
This footer is intentionally left blank
waar zie ik of ik die dubbel heb?Oceria schreef op maandag 22 januari 2007 @ 19:01:
@ martijn77
@hubert01
ik heb ze in elk geval niet op 1 2 3 staan.
Ja... Hier op 8094 ontvang ik ze strak via de zender Smilde. (Handmatig scannen kanaal 54, daarna opslaan, en voila ze zitten dan keurig op 0027 en 0028.pianoman schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 14:15:
is er iemand in omgeving Zwolle die de voetbalkanalen ontvangt? Ik krijg in principe alle kanalen behalve de twee voetbalkanalen. Soms zie ik ze wel in de lijst staan bij een zenderscan, maar dan voegt hij ze niet toe.
[ Voor 8% gewijzigd door EdjeK op 23-01-2007 16:48 ]
als het goed is is het al geactiveerd op de smart card, want ik heb zo'n totaal pakket genomen maar ik zal eens scannen op kanaal 54
Heb ik hier ook, enne is 8094 nog ietjes verder als Zwolle... N.Veluwepianoman schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:31:
want ik heb zo'n totaal pakket genomen.
Dit topic is gesloten.