Dich bis echt unne foëzen haas
Anoniem: 201264
helemaal juist!slaay schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 10:39:
De rechten die jij hebt, is dat het product dus niet aan je verwachtingen voldoet.
Dat je het terugkunt sturen binnen 7 dagen ofzo.
Maar dat KPN die termijn moet verlengen weet ik niet als je dat zo kan eisen.
kpn zal het termijn niet verlengen. maar je kunt het wel annuleren of binnen 7 dagen ongeopend terugzenden
Anoniem: 197442
Ongeopend ? Dan zie je toch die beperking niet !!Anoniem: 201264 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 11:03:
[...]
helemaal juist!
kpn zal het termijn niet verlengen. maar je kunt het wel annuleren of binnen 7 dagen ongeopend terugzenden
wel kan ik de programma gids zien van deze zenders...
opnieuw kpn bellen of nog even wachten?
com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd
Het ziet er naar uit dat je smartcard nog niet is geactiveerd. Dat systeem is echt een chaos de afgelopen week. Zelf bellen naar kpn en vragen om activatie heeft voor mij geholpen.mind_ schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 14:25:
ik heb mijn smartcard gisteren laten activeren, maar krijg alleen een zwart beeld bij de "betaalzenders".
wel kan ik de programma gids zien van deze zenders...
opnieuw kpn bellen of nog even wachten?
Anoniem: 200017
ze zouden mij terugbellen tussen 12 en 2.
nog niets gehoord.
zouden ze eergisteren ook al doen.
als ik ze bel krijg ik een minuut of wat gezeur over slechte ontvangt en het resetten van mijn decoder.
en als ik daar niet mee geholpen ben kan ik het later nog eens proberen. "de verbinding wordt nu verbroken." en als je op knp.com kijkt vindt je gewoon vrijwel geen informatie anders dan die ze vertellen aan de telefoon. verschrikkelijk slechte service.
ze hadden gisteravond een probleem met de activatie van smartcards, vanavond is het hopelijk opgelost zei de helpdesk (en anders moest ik "gewoon" maar weer even bellen

(kosten gesprek 22 euro <pre-paid telefoon>, totale kosten bellen bijna 50 euro
com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd
Hoe lang heb je dan wel niet gebeld?mind_ schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 15:49:
kpn gesproken.
ze hadden gisteravond een probleem met de activatie van smartcards, vanavond is het hopelijk opgelost zei de helpdesk (en anders moest ik "gewoon" maar weer even bellen![]()
)
(kosten gesprek 22 euro <pre-paid telefoon>, totale kosten bellen bijna 50 euro).
Ik heb officieel ontvangst in Eindhoven. Maar mis dus nog 2 zenders. Wel slecht dat KPN zegt dat ik het kan bestellen in Eindhoven, maar dat ze niet vermelden dat er nog 2 zenders ontbreken.
Maar er zou een update komen van het weekend? Althans dat werd gezegd in een eerdere reply van iemand in dit topic.
Ik ben benieuwd.
Zo te zien, blijft KPN dus last hebben van een storing op die activatie...gaat goed daar.
Is deze nou nog wel of niet te krijgen voor die 149 euro? Heeft iemand nog wat verloren stapels zien staan in Noord holland/grote ketens?
klopt mocht je je bedenkenAnoniem: 197442 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 12:18:
[...]
Ongeopend ? Dan zie je toch die beperking niet !!
Staat er hier nog eentje in de winkel. (omgeving Hilversum ) dus mocht je echt niets kunnen vinden............xon schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 19:57:
jongens ik heb nog een PVR nodig van topfield.
Is deze nou nog wel of niet te krijgen voor die 149 euro? Heeft iemand nog wat verloren stapels zien staan in Noord holland/grote ketens?
Anoniem: 192470
ben dat nummer nu al half uur aan het bellen en ze nemen gewoon niet op!!!
ook andere kpn nummers nemen gewoo niet op..
gister ook al niet...
en zou tot 2200 moeten kunnen bellen....
***KPN!
Nee die kaart kun je alleen telefonisch activeren. Je kunt proberen het vie een Primafoon te doen.Anoniem: 192470 schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 19:05:
kan je ook online die kaart activeren,
ben dat nummer nu al half uur aan het bellen en ze nemen gewoon niet op!!!
ook andere kpn nummers nemen gewoo niet op..
gister ook al niet...
en zou tot 2200 moeten kunnen bellen....
***KPN!
Mogelijk dat zij het wel in hun systeem kunnen activeren.
Volgens mij kunnen ze dat ook niet in een primafoon winkel doen. Tenzij de apparatuur daar is gekocht en dan gaat het altijd standaard meteen. Je kan wel daar gratis van de telefoon gebruik maken. (Als de rij niet te lang wordt want de wachttijden zijn daar even groot.)slaay schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 22:56:
[...]
Nee die kaart kun je alleen telefonisch activeren. Je kunt proberen het vie een Primafoon te doen.
Mogelijk dat zij het wel in hun systeem kunnen activeren.
-jaa het is zooooo druk....
naja na hoop gezeik kon ze het dan activeren.....
maar nu 3 uur later nog steeds geen beeld....
morgen maar weer bellen, maar lijkt UPC wel...
Toch ben ik wel tevreden aangezien ik een slechte analoge kabel naar boven had lopen, dus vooral sneeuw op mijn tv had.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Bij mij deed ie het na activatie ook niet... Bleek dat ik de smartcard er verkeerd om in had.Anoniem: 192470 schreef op zondag 24 december 2006 @ 01:06:
na 35 min nam er iemand op....
-jaa het is zooooo druk....
naja na hoop gezeik kon ze het dan activeren.....
maar nu 3 uur later nog steeds geen beeld....
morgen maar weer bellen, maar lijkt UPC wel...
De groene zijde moet naar boven (in de Topfield PVR).
Heb uuuurrreeeennnn met kpn gasten aan de telefoon gehangen en er is nog nooit iets uitgekomen, behalve "onze excuses/sorry/ja meneer..... bla bla bla" nog 4 vrienden van me hebben dezelfde problemen.
Ik ben nu weer terug naar kabel van casema, en hele probleem opgelost. De reden waarom ik Digitenne gekozen had was om geen kabels te hoeven trekken, nu ben ik blij dat er een kabeltje loopt lost in ieder geval alle problemen op, en ik heb bbc1/2 en national geographic weer terug
Dit is trouwens in Gorinchem.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Antenne al eens hoger neergezet of een buitenantenne geplaatst? Ik kan me niet voorstellen dat je uren met KPN aan de lijn heb gezeten en deze dingen niet voorgesteld heb gekregen?prutser001 schreef op zondag 24 december 2006 @ 15:02:
Hebben de meeste hier nou ook dat het beeld vaak stilstaat, je allemaal blokjes hebt, zodra er een scooter start/magnetron aangaat het signaal practisch weg is, zelfs als ik de stofzuiger aanzet lijkt het signaal al erger te worden, daar komt ook bij dat het vaak genoeg voorkomt dat er geen signaal is, of dat de helft van de zenders niet werken (geen signaal).
Heb uuuurrreeeennnn met kpn gasten aan de telefoon gehangen en er is nog nooit iets uitgekomen, behalve "onze excuses/sorry/ja meneer..... bla bla bla" nog 4 vrienden van me hebben dezelfde problemen.
Ik ben nu weer terug naar kabel van casema, en hele probleem opgelost. De reden waarom ik Digitenne gekozen had was om geen kabels te hoeven trekken, nu ben ik blij dat er een kabeltje loopt lost in ieder geval alle problemen op, en ik heb bbc1/2 en national geographic weer terug
Dit is trouwens in Gorinchem.
En nee, ik heb er geen last van nu mijn antenne boven het drukke verkeer voor de deur staat (en dit is aan een van de doorgaande wegen in Utrecht).
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
(topfield)
die mensen bij kpn snappen nml nergns iets van...
standaard antwoord is : U moet de zenders opnieuw scannen..
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
M.a.w. totaal niet meer van toepassing door de uitrol van vele steun- en hoofdzenders.prutser001 schreef op zondag 24 december 2006 @ 15:31:
Ja ik heb een andere antenne geprobeerd, ding hoger gezet/gehangen, zelfs als ik em buiten het raam hang geen verschil, het maakt allemaal niets uit, heb toen ook een nieuwe ontvanger gekregen omdat ze dachten dat hij misschien defect was (samsung d8 ik) als ik nou de enige was met de problemen zou ik zeggen ja ik doe iets verkeerd, maar als er nog 3 zijn met exact hetzelfde gezeik, en van alles geprobeerd te hebben. Het is allemaal al ff geleden probeer de ellende zo snel mogelijk te vergeten
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Er is hier niets verandert, 1 van de 4 personen heeft het nogsteeds en ook dezelfde problemen.MeNTaL_TO schreef op zondag 24 december 2006 @ 15:35:
[...]
M.a.w. totaal niet meer van toepassing door de uitrol van vele steun- en hoofdzenders.
Hij moet nog wachten op de hoofdkabel aansluiting, zodra deze er is gaat digitenne weg.
M.a.w. totaal van toepassing.
Dan ligt het volgens mij echt aan de ene (aan zijn huis, opstelling, buren). Ik heb digitenne al een langere tijd en woon in dezelfde regio (Rotterdam) en zowel met een topfield als Strong als een Samsung geen problemen met ontvangst. Blijkbaar zijn we verwend met de kabel, want vroeger (oude lullen modus) met de antenne bleef je draaien en bijstellen. Ik heb mijn antenne zo hoog mogenlijk bij het raam gezet en geen problemen met ontvangst met alle 3 de decoders (nu zelfs in 3 verschillende regio's (strong staat in Nootdorp, Samsung in Utrecht en Topfield in Schiedam).prutser001 schreef op zondag 24 december 2006 @ 15:40:
[...]
Er is hier niets verandert, 1 van de 4 personen heeft het nogsteeds en ook dezelfde problemen.
Hij moet nog wachten op de hoofdkabel aansluiting, zodra deze er is gaat digitenne weg.
M.a.w. totaal van toepassing.
Hier komt iets hips te staan
Krijg je ze op 500 of 1000?Anoniem: 192470 schreef op zondag 24 december 2006 @ 15:28:
heeft iemand in eindhoven nederland 1 2 3 al op 1 2 en 3 gekregen?
(topfield)
Ik krijg ze namelijk met scannen soms op 1000 en soms op 500.
Die 500 zal pas weggaan/vervangen worden door 1, 2 etc zodra Lopik uitgezet wordt.
Dus kan nog zeker half jaar duren.
Staat op kpn.com te lezen, alleen kan ik het niet zo terugvinden.
Ik heb hetzelfde hoor, als mijn koelkast, vaatwasser, wasmachine of CV aanslaat heb ik storing.. Ik heb geen buitenantenne, ik heb zelf geen kabel naar het dak toe lopen dus snel zal dat er niet komen. Ow, ja zelfs als ik een schakelaar omzet heb ik storing op mijn TV.MeNTaL_TO schreef op zondag 24 december 2006 @ 15:47:
[...]
Dan ligt het volgens mij echt aan de ene (aan zijn huis, opstelling, buren). Ik heb digitenne al een langere tijd en woon in dezelfde regio (Rotterdam) en zowel met een topfield als Strong als een Samsung geen problemen met ontvangst. Blijkbaar zijn we verwend met de kabel, want vroeger (oude lullen modus) met de antenne bleef je draaien en bijstellen. Ik heb mijn antenne zo hoog mogenlijk bij het raam gezet en geen problemen met ontvangst met alle 3 de decoders (nu zelfs in 3 verschillende regio's (strong staat in Nootdorp, Samsung in Utrecht en Topfield in Schiedam).
Het signaal is sterk dus ok lijkt me. Beetje vaag dat ik mijn antenne buiten het bereik van deze storingsinvloeden zou moeten plaatsten. Een mast van 20 meter op m'n huis vind ik niet zo mooi staan..
En ik heb soms zwart beeld of gewoon slecht beeld (storing/blokkies) wat alleen weg gaat als ik de ontvanger uit en weer aan zet
Aan de andere kant kijk ik niet zoveel TV. Het is goedkoop en elke dienst heeft z'n prijs. Deze was dus goedkoop.
Anoniem: 112926
Gaarne jullie ervaringen!
wat ik heb ervaren met de installeren is dat hij alle zenders vind maar niet wegschrijft. Na nog een scan weer wat zenders erbij gezet, dan nog een keer handmatig en alles staat erop.HyperMan schreef op zondag 24 december 2006 @ 22:05:
Yay kan nu hier eindelijk bv Talpa kijken hier bij m'n moeder in Friesland (al hoewel we tv Drenthe hebben ipv Fryslan, maar we zitten dan ook vlakbij drenthe). Alleen mis ik een paar tv zenders, en een stuk of 10 radio zenders, het zijn er vreemd genoeg wel meer dan ie meldt na afloop van scannen (tv 7 radio 9) maar gister vond ie er wel meer dus ik ga nog ff kloten. Hoe zit het trouwens met die gratis buitenhuisantenne, want een stuk of wat kanalen hebben <50% signaalsterkte (die bovenste balk toch), net vielen ze helemaal weg.
Anoniem: 62272
Ik had problemen met ontvangst van alle zenders en met name Ned1, 2, 3, AT5 en TV-NH. (woon in noordholland).
Het beeld en geluid was aan het hakkellen, dus een uurtje geleden de KPN gebeld en hun instructies uitgevoerd.
Mijn problemen zijn de wereld uit.
Ga naar het menu en stel je ontvanger terug naar de fabrieksinstelling.
Bevestig dit met "Oké"
Kiezen na het opstarten de "Nederlandse taal"
Schakel nu je ontvanger uit en haal de steker uit de wandcontactdoos en antenne los.
Laat de ontvanger voor minimaal 15 minuten uit.
Sluit alles weer aan na 15 min.
Ontvanger aanzetten en een nieuwe kanaalscan uitvoeren.
Het heeft bij mij geholpen.
Succes.
hmmzz.. even echt uitzetten dus! Goed plan, ga ik vandaag nog even proberen hoewel ik niet technisch kan beredeneren wat het voordeel is. Maar baat het niet dan schaadt het niet.Anoniem: 62272 schreef op maandag 25 december 2006 @ 15:34:
Ik weet niet of het al aan bot is gekomen, maar voor de zekerheid dan:
Ik had problemen met ontvangst van alle zenders en met name Ned1, 2, 3, AT5 en TV-NH. (woon in noordholland).
Het beeld en geluid was aan het hakkellen, dus een uurtje geleden de KPN gebeld en hun instructies uitgevoerd.
Mijn problemen zijn de wereld uit.
Ga naar het menu en stel je ontvanger terug naar de fabrieksinstelling.
Bevestig dit met "Oké"
Kiezen na het opstarten de "Nederlandse taal"
Schakel nu je ontvanger uit en haal de steker uit de wandcontactdoos en antenne los.
Laat de ontvanger voor minimaal 15 minuten uit.
Sluit alles weer aan na 15 min.
Ontvanger aanzetten en een nieuwe kanaalscan uitvoeren.
Het heeft bij mij geholpen.
Succes.
Als er een (micro)processor in zit, dan krijgt die automatisch een nette start van zijn werkzaamheden (initialisatie) nadat de spanning eraf is geweest. Het kan zelfs zo zijn (in principe) dat een processor gewoon op een laag pitje (verkeerd) door blijft werken in de standby mode. Bijvoorbeeld om af en toe te kijken of er iets te doen valt ofzo. Het kwartiertje wachten lijkt me overdreven. Het zal misschien te maken hebben met het ontladen van electrolitische condensatoren. Die houden de spanning een korte tijd vast. Ik wacht dan meestal een seconde of tien. Bij PC's kan je dat ook hebben, dat bepaalde schakelingen in een verkeerde toestand kunnen komen: dan moet alles opgestart worden. Niet gewoon uitzetten, maar echt de stekker eruit. Al die apparatuur gebruikt sluipstroom al staat de knop op uit. Dat kan je beredeneren, vaak kan je hem "aan" zetten met de afstandsbediening. Hij moet dan ook steeds kijken of er misschien wel op de afstandsbediening is gedrukt. Daarvoor is een "oog" en tenminste één schakeling nodig. En al die apparaten verbruiken stroom: sluipstroom.Len schreef op maandag 25 december 2006 @ 16:13:
[...]
hmmzz.. even echt uitzetten dus! Goed plan, ga ik vandaag nog even proberen hoewel ik niet technisch kan beredeneren wat het voordeel is. Maar baat het niet dan schaadt het niet.
ik heb het eergisteren opnieuw gescand, maar nog geen 1 2 3 op 1 2 3. Het schijnt wel eraan te komen. Morgen bel ik met de technische dienst. Die schijnen me er mee te helpen. Ik laat het weten hier.Anoniem: 192470 schreef op zondag 24 december 2006 @ 15:28:
heeft iemand in eindhoven nederland 1 2 3 al op 1 2 en 3 gekregen?
(topfield)
overigens ook irritant:
hebben ze 2 voetbal kanalen,
komen 3 wedstrijden achter elkaar, doen ze allemaal op 1! kanaal.
als ze nu ff wisselen kunnen ze ook gewoon de persconferenties erbij uitzenden(allemaal live)
maarja het blijft kpn..
[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 192470 op 26-12-2006 16:59 ]
Ik zou wel eens willen weten of de meeste mensen nu een buiten antenne hebben of dat de binnenantenne voldoende ontvangst heeft.
Wie weet waar ongeveer de scheiding ligt met goede ontvangst. (km van de zendmast)
Ik woon in Friesland en wellicht kan ik de zender van Smilde (hemelsbreedt ca. 55km) nu al ontvangen.
Leeuwarden (30km) wordt pas maart 2007 gerealiseerd en deze zal dan toch geheel Friesland moeten bedekken, ook plaatsen verder dan de 55km die ik van Smilde woon.
Wie kan mij advies geven?
Ik weet niet of de zender van Smilde vergelijkbaar is met die in IJsselstein, maar ik woon daar hemelsbreed ca 10 KM vanaf en met binnenantenne lukte het wel. Niet eens perfect, maar het lukte.Jimmyw schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 20:32:
Buiten antenne of binnen
Ik zou wel eens willen weten of de meeste mensen nu een buiten antenne hebben of dat de binnenantenne voldoende ontvangst heeft.
Wie weet waar ongeveer de scheiding ligt met goede ontvangst. (km van de zendmast)
Ik woon in Friesland en wellicht kan ik de zender van Smilde (hemelsbreedt ca. 55km) nu al ontvangen.
Leeuwarden (30km) wordt pas maart 2007 gerealiseerd en deze zal dan toch geheel Friesland moeten bedekken, ook plaatsen verder dan de 55km die ik van Smilde woon.
Wie kan mij advies geven?
55 KM lijkt me dus uitgesloten - ik denk dat je aan een buitenantenne vastzit.
Maargoed, je kan het toch gewoon eerst effe proberen?
Alles kan stuk.
Tele2 (staat maar overal groot in beeld, dus idd makkelijk te missen)Anoniem: 192470 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 16:58:
ok, en weet jij ook of ze de topfield update er nog op gaan zettn?
overigens ook irritant:
hebben ze 2 voetbal kanalen,
komen 3 wedstrijden achter elkaar, doen ze allemaal op 1! kanaal.
als ze nu ff wisselen kunnen ze ook gewoon de persconferenties erbij uitzenden(allemaal live)
maarja het blijft kpn..
Sommige mensen proberen ook alles om KPN de schuld te geven.
Ik heb zelf geen digitenne meer en ik ben erg blij met m'n Dreambox (DVB-S) :-)MrBarBarian schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 18:58:
Pff, de kwaliteit van Digitenne is hier (Utrecht) nu echt om te janken. Kijken naar een groot aantal zenders is gewoon onmogelijk. Het lijkt erop dat sinds alle wijzigingen afgelopen weken het alleen maar slechter is geworden.
De maat is nu echt redelijk vol aan het worden. Ik denk dat de Dreambox er nu echt redelijk snel gaat komen.
Helaas hebben 2 van m'n zwagers en m'n schoonouders nog wel digitenne (regio Utrecht) en ook zij hebben merkbaar slechter beeld en meer last van haperingen/storingen.
Mijn beredenering voor de oorzaak hiervan is alsvolgt:
Digitenne en Satelliet TV zenden TV kanalen gebundeld uit, er worden bijv. 4 TV kanalen (en een paar radio kanalen) gegroepeerd in 1 zogenaamde Multiplex.
Zo'n multiplex heeft een vaste totale bitrate, in het geval van Digitenne dacht ik 12 Mbit/s. Alle TV zenders die daarin zitten krijgen die 12 Mbit/s verdeeld. Die verdeling is dynamisch, dus als 1 zender heel druk zit te doen en de rest staat stil, dan krijgt die ene tijdelijk meer 'bitrate'.
Een Multiplex kent dus een bepaalde bandbreedte, bijvoorbeeld 12 Mbit/s (12 megabit per seconde).
Als je daar 4 tv zenders in stopt, heb je tv zenders die kwalitatief vrijwel gelijk zijn aan satelliet ontvangst. (ca. 3 Mbit/s per TV kanaal)
Toen ik een paar jaar geleden begon met digitenne kijken, had KPN gemiddeld 6 TV en 5 radiozenders in 1 van de 5 beschikbare multiplexen zitten. (dat is dan ca 1.2 Mbit/s per TV kanaal - wat al minder is dan de helft tov de 3Mbit/s van satelliet)
Nu is dat aantal zenders behoorlijk uitgebreid. Ik slaag er niet in om een lijstje te vinden, maar laten we zeggen dat er nu 35 TV kanalen worden uitgezonden in de regio Utrecht, in dezelfde 5 multiplexen van toen, met nog steeds dezelfde bitrates.
Dan hebben ze nu dus al gemiddeld 7 tv en 5 radio kanalen in 1 multiplex hebben zitten. (1.0 Mbit/s per TV kanaal - 3x minder dan satelliet TV).
Het beeld is theoretisch om te janken. Practisch kan ik het zelf niet meer zien.
Het moet onderhand een godswonder zijn als je op je TV beeld een lucifer nog kunt onderscheiden van een blauwe auto.
Inherent aan deze ontwikkeling is dat ontvangers meer moeite hebben met correcte ontvangst van deze 'data', er is meer in 1 multiplex gefrommeld, dus een storingkje van de brommer aan de andere kant van de stad/dorp kan opeens wel impact hebben, ipv niet. En als hij impact heeft, dan geld de storing voor minimaal 7 zenders gelijkertijd.
KPN beloofd beterschap, immers komt er (dacht ik) halverwege 2007 een nieuwe multiplex bij, de 6e, waardoor ze die 35 zenders beter kunnen verdelen en dus gaat de kwaliteit vooruit. Als ze die 6e Multiplex voor 100% zouden gebruiken voor herverdeling van bestaande zenders word het beeld merkbaar beter. (niet goed, maar beter).
Maar ...
KPN zegt gelijkertijd dat het aantal zenders word uitgebreid, er komen oa regionale omroepen en thema kanalen bij... En wat word dan het gevolg?
Die 6e Multiplex word (als je het mij vraagt) helemaal niet gebruikt voor 'betere beeldkwaliteit' maar voor uitbreiding.
Sommige dingen in bovenstaande heb ik op 'gegoogled', komen allen van niet-officiele sites zoals digitenne.nl of kpn.com.
Alles kan stuk.
Hier kun je zo'n lijstje vinden: http://www.radiowereld.nl/fmtv.remco_k schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 21:05:
Nu is dat aantal zenders behoorlijk uitgebreid. Ik slaag er niet in om een lijstje te vinden, maar laten we zeggen dat er nu 35 TV kanalen worden uitgezonden in de regio Utrecht, in dezelfde 5 multiplexen van toen, met nog steeds dezelfde bitrates.
Op veel plaatsen kun je momenteel meer programma's ontvangen dan vroeger, maar daarvoor worden ook meer frequenties gebruikt. De gemiddelde bitrate per programmma is nu niet lager dan voor de grote omschakeling.
Als de kwaliteit de laatste tijd verslechterd is (waarvan ik overigens weinig merk) dan moet dat een andere oorzaak hebben.
O? Verklaar dan eens dat de opgenomen programmas op mijn Samsung DVR na de "upgrade" opeens de helft minder ruimte innemen? De enige verklaring die ik kan verzinnen is dat de bitrate sterk verlaagd is, gecombineerd met een sterke reductie in het aantal keyframes (te zien aan de zap-storingen).asmi schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 23:02:
De gemiddelde bitrate per programmma is nu niet lager dan voor de grote omschakeling.
Als de kwaliteit de laatste tijd verslechterd is (waarvan ik overigens weinig merk) dan moet dat een andere oorzaak hebben.
Het aantal kleine storingen (artifacts, wegvallend geluid) is overigens ook minimaal verdubbeld sinds de "upgrade" en het duurt ook nog eens langer voor deze weer weg zijn. In al die tijd heeft mijn DVR niets minder dan 99% ontvangststerkte en 99% ontvangstkwaliteit weergegeven.
Als jij een andere theorie hebt die al deze symptomen verklaart, hoor ik het graag. Ik stuur overigens inmiddels bijna dagelijks een klacht naar KPN, maar deze hebben nog niet 1 keer gereageerd met iets anders dan de standaard "stel uw antenne bij" e-mail.
[ Voor 13% gewijzigd door Gerco op 26-12-2006 23:26 ]
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Anoniem: 130222
Maar ff ontopic;
De Amsterdamse zender AT5 blijft toch te ontvangen via Digitenne van KPN. In de nacht van 7 op 8 januari 2007 zal er een wijziging plaatsvinden in de zenderindeling van Digitenne. Met ingang van 8 januari zal AT5 een kanaal delen met Nickelodeon. Nickelodeon zal te zien zijn van 06.00 uur tot 18.00 uur en AT5 van 18.00 uur tot 06.00 uur.
Vanaf 8 januari zal de Talpazender Tien bij Digitenne 24 uur per dag op kanaal 10 te vinden zijn. Het gaat om een tijdelijke oplossing voor AT5 die volgens KPN "dankzij samenwerking van alle betrokken partijen, ondanks de schaarste aan capaciteit van het Digitenne netwerk, mogelijk is geworden". AT5 zal in ieder geval nog tot 1 oktober 2007 via Digitenne te ontvangen zijn. Op korte termijn zullen AT5 en KPN/Digitenne met diverse partijen en instanties de mogelijkheden voor een meer structurele oplossing bespreken.
Bron: http://www.koopinfo.nl/node/959
En dat staat ... waar?asmi schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 23:02:
[...]
Op veel plaatsen kun je momenteel meer programma's ontvangen dan vroeger, maar daarvoor worden ook meer frequenties gebruikt.
Volgens mij zijn waren ze 'vroeger' met 5 multiplexen en vandaag de dag nog steeds zo.
In diezelfde 5 multiplexen, zitten meer TV kanalen.
Elke multiplex heeft een eigen frequentie en een vaste bitrate (denk ik).
Dus jij zegt hierboven dat er reeds een 6e multiplex is?
Ik kan het nergens hard vinden, maar het lijkt me sterk.
Voor de duidelijkheid: ik heb het over de regio Utrecht, kijkend op de zendmast in IJsselstein.
Als je zou schrijven: de gemiddelde bitrate per multiplex is nu niet lager dan voor de grote omschakeling, dan ben ik dat met je eens.De gemiddelde bitrate per programmma is nu niet lager dan voor de grote omschakeling.
Maar iets in me zegt dat je doelt op de gemiddelde bitrate per TV kanaal is nu niet lager dan voor de grote omschakeling.
Een andere oorzaak kan dus zijn dat er meer zenders in 1 multiplex worden gestopt, waardoor de bitrate lager word, de ontvanger kan minder goed kanalen decoderen, vooral als de ontvangst al moeilijk was en daardoor wellicht meer artifacts toont.
Wat betreft ontvangst sterkte: 1 van mijn 2 zwagers woont in IJsselstein, zijn twin tuner ontvangt zelfs nog zenders zonder aangesloten antenne. En ook hij heeft last van minder goed beeld dan voorheen. Ik neem snel dingen van mensen aan, vooral als dat (technisch) goed is onderbouwd. Maar in dit geval heeft de omgeving er niets mee te maken.
De bitrate per TV kanaal is echt naar beneden gegaan.
Om deze stelling wat krijgt bij te zetten, lees dan deze reaktie nog eens:
Dan lijkt me wel duidelijk dat de bitrate van sommige of alle zenders drastisch omlaag is gegaan, om ruimte te maken voor anderen.Gerco schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 23:12:
[...]
O? Verklaar dan eens dat de opgenomen programmas op mijn Samsung DVR na de "upgrade" opeens de helft minder ruimte innemen? De enige verklaring die ik kan verzinnen is dat de bitrate sterk verlaagd is, gecombineerd met een sterke reductie in het aantal keyframes (te zien aan de zap-storingen).
Als zo'n opname verder 'goed' is gelukt dan is dit het levende bewijs: de bitrate is gehalveerd - of zoals geschreven, er worden minder keyframes gestuurd.
Alles kan stuk.
Dat mag je zelf doen, ik wijs er alleen op dat je het volgens mij niet bij een verlaagde gemiddelde bitrate moet zoeken. Ik merk alleen dat de kwaliteit van Nederland 1-2-3 nu niet meer beter is dan die van de overige zenders, zoals vroeger. Opnames van Nederland 1-2-3 nemen nu ook minder ruimte in dan vroeger, maar het scheelt geen factor 2. Voor de overige zenders, en dus voor het gemiddelde, is er volgens mij weinig veranderd aan de bitrate.Gerco schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 23:12:
O? Verklaar dan eens dat de opgenomen programmas op mijn Samsung DVR na de "upgrade" opeens de helft minder ruimte innemen?
Op http://www.radiowereld.nl/fmtv, of rechtstreeks op http://home.planet.nl/~ploe2070/fmtv/dvbt/publiek-temp.html. Je kunt bijvoorbeeld momenteel vanuit IJsselstein TV-Brabant en TV-Gelderland bekijken, maar daarvoor is wel kanaal 30 voor in gebruik genomen dat vroeger analoog werd gebruikt.
Welke TV-kanalen bedoel je dan precies? En denk je er aan dat de met name bouquet 5 feitelijk uit meerdere frequenties/multiplexen bestaat?Volgens mij zijn waren ze 'vroeger' met 5 multiplexen en vandaag de dag nog steeds zo.
In diezelfde 5 multiplexen, zitten meer TV kanalen.
Goed, doen we...asmi schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 23:35:
Dat mag je zelf doen, ik wijs er alleen op dat je het volgens mij niet bij een verlaagde gemiddelde bitrate moet zoeken.
- Dezelfde video codec, die is niet veranderd
- 50% kleinere filesize voor opnames van dezelfde programmas
- Toegenomen frequentie van kleine storingen
- Opeens keyframestoring bij het zappen
- Toegenomen gemiddelde tijd dat een storing zichtbaar is
- Meer zenders bij gelijkblijvend aantal multiplexen
- Gelijkgebleven ontvangststerkte en kwaliteit
- Gelijkgebleven overige factoren (lees: plaats van de antenne en overige apparatuur)
Theorie 1: Toeval
Theorie 2: Verminderde bitrate en keyframe frequentie
Ik ga voor theorie 2, vooral aangezien een aantal andere mensen in dit topic er ook last van hebben. Sinds ik de sterk verminderde filesize gemerkt heb ben ik helemaal overtuigd.
Zelfde codec, minder data = slechtere kwaliteit. Dat hoef ik een tweaker toch hopelijk niet uit te leggen?
Heb je overigens ook argumenten voor je vermoedens of blijft het bij "volgens mij"?
[ Voor 6% gewijzigd door Gerco op 27-12-2006 00:15 ]
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Anoniem: 62272
in iedergeval heeft het mij geholpen.
Ik ga alleen nog even de zenders handmatig invoeren, dan ben ik ook van de dubbele zenders af.
Voor het nog wil weten er worden wel 5 tot 6 zenders op één kanaal geplaatst door de KPN, als voorbeeld. Ned 1, 2 ,3, TV-NH en BBC-w zitten op 1 kanaal plus nog een paar radio zenders. Ik heb de zender indeling opgevraagd bij de help-desk om ze handmatig in te voeren. Dus het is niet zo gek dat de kwaliteit niet zo hoog is. Maar goed, het is beter dat de kabel hier in Uithoorn.

Anoniem: 164734
Wie kan zijn ervaringen delen?
Het lijkt of de PVR het initiele formaat-wissel signaal niet doorgeeft oid, of de tv begrijpt het niet op de goede manier. Wanneer ik de tv van zender wissel of op de formaatknop druk werkt het namelijk wel prima. Of dat aan de TV of aan de PVR ligt weet ik niet, met de DVD speler werkt het overigens wel prima.
JAMMER! Dit is een probleem van de Samsung tuners. Een software fout denk ik. Erg spijtig dat dit probleem erin zit.Gerco schreef op woensdag 27 december 2006 @ 10:29:
@sioux: Samsung PVR bezitter hier. Ik kan bevestigen dat het beeldformaat niet altijd correct verspringt. Wanneer ik dan op de "beeldformaat" knop van mijn TV druk, springt hij wel op het goede formaat (de tv bekijkt dan blijkbaar opnieuw wat het formaat zou moeten zijn).
Het lijkt of de PVR het initiele formaat-wissel signaal niet doorgeeft oid, of de tv begrijpt het niet op de goede manier. Wanneer ik de tv van zender wissel of op de formaatknop druk werkt het namelijk wel prima. Of dat aan de TV of aan de PVR ligt weet ik niet, met de DVD speler werkt het overigens wel prima.
met dit als resultaat:

Sorry voor de slechte kwaliteit foto, maar het enige voorhanden is een telefoontoestel.
1 IC in de voeding is eruit gespettert, al ver buiten de garantie.
Ik heb contact gehad met samsung, maar die willen me niet helpen aan het typenummer.
Is er iemand die het typenummer weet ?
PVoutput 3250 WP
Vreemd, bij mij valt het juist op dat de Discovery-documentaries over de 1000 MB/uur komen, vroeger was dat niet meet dan 850.....Gerco schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 23:12:
[...]
O? Verklaar dan eens dat de opgenomen programmas op mijn Samsung DVR na de "upgrade" opeens de helft minder ruimte innemen? De enige verklaring die ik kan verzinnen is dat de bitrate sterk verlaagd is, gecombineerd met een sterke reductie in het aantal keyframes (te zien aan de zap-storingen).
Het aantal kleine storingen (artifacts, wegvallend geluid) is overigens ook minimaal verdubbeld sinds de "upgrade" en het duurt ook nog eens langer voor deze weer weg zijn. In al die tijd heeft mijn DVR niets minder dan 99% ontvangststerkte en 99% ontvangstkwaliteit weergegeven.
Als jij een andere theorie hebt die al deze symptomen verklaart, hoor ik het graag. Ik stuur overigens inmiddels bijna dagelijks een klacht naar KPN, maar deze hebben nog niet 1 keer gereageerd met iets anders dan de standaard "stel uw antenne bij" e-mail.
Er zijn nog veel meer theoretische mogelijkheden, om er maar een paar te noemen:Gerco schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 23:55:
Theorie 1: Toeval
Theorie 2: Verminderde bitrate en keyframe frequentie
- perceptie
- verkeerd ingestelde apparatuur
- andere verdeling van de beschikbare bitrate
- slechtere foutcorrectie
- ....
Tussen deze twee lijstjes vallen in de Digitenne-boeketten, naast de hernummering en herindeling de volgende verschillen op:
- aantal toegevoegde TV-programma's: het info-kanaal, ter waarde van ongeveer 0,3 bewegend beeld-kanaal
- aantal toegevoegde radioprogramma's: 2
- de bitrate op kanaal 34/49 is verhoogd van 14,93 naar 19,91 Mbit/s, op de andere frequenties is hij niet veranderd
2GB/uur? Dat heb ik zelfs op de publieken nog nooit gezien! In mijn beleving zijn Discovery en beide VRT's er op vooruit gegaan, en de publieken gelijk gebleven. De rest kijk ik eigenlijk zelden (behalve het time-shiften van de wedstrijden, maar voetbal is aktijd al moeilijk via DVB).Gerco schreef op woensdag 27 december 2006 @ 18:22:
Over discovery kan ik niet spreken, daar ik alleen Mythbusters opneem en daar niet op de size heb gelet. De opnames van Veronica (Stargate) zijn echter van 2G/uur naar 1G/uur gegaan.
Ik vind RTL4, 5 en 7 nog tegenvallen, maar de rest is mijns inziens ietsje beter geworden sinds afgelopen weekend. Naar groottes van de opnames heb ik nog nooit gekeken.
Ik woon in Almere trouwens.
Naar welk adres moet je een brief sturen?
Anoniem: 135575
KlantenService 0900-0244 (€0,10 per minuut) wellicht?Anoniem: 164734 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 17:02:
Hoe kun je KPN Digitale TV opzeggen? Ik heb twee weken geleden een brief gestuurd en niets gehoord, zelfs geen bevestiging van de brief.
Naar welk adres moet je een brief sturen?
Ik heb het nu anders geprobeerd. Via de volgende site:Anoniem: 135575 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 17:28:
[...]
KlantenService 0900-0244 (€0,10 per minuut) wellicht?
http://abonnementenopzegg...elevisie/KPN_digitale_tv/
Daar kun je standaard brieven voor opzeggen maken. Erg handig! Het adres wat ik heb gebruikt is in ieder geval anders als die van deze website, dus nu moet het dan goedkomen. Maar weer even rustig afwachten.
Altijd leuk die grote bedrijven. Een abonnement afsluiten is zo geregeld, maar opzeggen is een heel ander verhaal!
Omdat je telefoonangst hebt en niet even belt?Anoniem: 164734 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 21:22:
[...]
Altijd leuk die grote bedrijven. Een abonnement afsluiten is zo geregeld, maar opzeggen is een heel ander verhaal!
KPN!MeNTaL_TO schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 21:05:
[...]
Tele2 (staat maar overal groot in beeld, dus idd makkelijk te missen)
Sommige mensen proberen ook alles om KPN de schuld te geven.
tele 2 zelf zend alle wedstrijden live uit, kpn mag al die wedstrijden over 2 kanalen verdelen.....
gister was het ook beetje raar dat , zenden ze ajax en az live uit ...
LOGISCH...
maar de andere wedstrijden worden daarna niet uitgezonden(doen ze pas vandaag

na ajax gaan ze dan nog eens az uitzenden die ze een uur gelezen al live hadden uitgezonden...
Zorg dat je apparaat heel blijft!

Mijn pvr ging kapot en na een belletje met kpn bleek dat ze het apparaat niet zullen omruilen voor een nieuwe, omdat het een aanbieding was en ze niet meer op voorraad hebben... ook reparatie door kpn behoort niet tot de opties.
Mij werd aangeboden het apparaat terug te sturen en ik krijg mijn volledige aankoopbedrag binnen 6 weken terruggetrort op mijn rekening en mijn abonnement werd per direct stopgezet!
Fijne service van kpn?! en zit nu weer lekker naar mijn analoge kabelsignaal te kijken.
de oplossing is dus digitenne. maar gezien ervaringen bij mijn stagebedrijf is dit systeem nou niet echt perfect. veel storing enzo. maar ik praat wel over 3 jaar geleden.
hoe staat het met de kwaliteit van digitenne op dit moment? in hoeverre zit er verschil tussen upc digital en digitenne? is dat verschil groot? en voldoet de gewone binnenshuisantenne aan de eisen voor een fatsoenlijke beeldkwaliteit?
ik begrijp niet van upc dat ze maar één kastje per huishouden geven. dat is namelijk dodelijk voor als er meer mensen digitale tv willen hebben in één huishouden. (ja, op mezelf gaan maar daar wil ik nog even een jaartje mee wachten)
Ik heb hetzelfde. Ze willen mijn apparaat terug. Ik krijg mijn geld terug. Komt door de onjuiste softwareversie. Die is niet meer online. En derhalve neemt ie slecht op. Erg onbetrouwbaar in elk geval. Ik heb aangegeven dat terugsturen niet echt ideaal is. Ik moet een nieuw apparaat kopen voor 380 euro. Daarop gaf men aan dat ik mijn apparaat niet meteen terug moest sturen, maar over een maandje of zo. Men gaf een beetje tussen de regels aan dat er dan ook weer een leuke aanbiending zou zijn. Kortom...peterstyle87 schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 13:10:
Misschien wel interessant voor de mensen die een kpn topfield 80 of 160 gb hebben aangeschaft.
Zorg dat je apparaat heel blijft!![]()
Mijn pvr ging kapot en na een belletje met kpn bleek dat ze het apparaat niet zullen omruilen voor een nieuwe, omdat het een aanbieding was en ze niet meer op voorraad hebben... ook reparatie door kpn behoort niet tot de opties.
Mij werd aangeboden het apparaat terug te sturen en ik krijg mijn volledige aankoopbedrag binnen 6 weken terruggetrort op mijn rekening en mijn abonnement werd per direct stopgezet!
Fijne service van kpn?! en zit nu weer lekker naar mijn analoge kabelsignaal te kijken.
Anoniem: 202720
Bijv ik browse naar 13 (BBC), als ik dan Ch Up doe ga ik naar 15 (CNN), en als ik dan weer Ch Up doe ga ik naar 18 (Eurosport). Ik mis dus 14, 16, 17. Ik kan scannen wat ik wil, maar ik krijg ze maar niet.
>.<
Al een factory reset geprobeerd?Anoniem: 202720 schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 22:27:
Raar, op de een of andere manier heb ik een aantal zenders (waaronder TMF/MTV) niet meer.
Bijv ik browse naar 13 (BBC), als ik dan Ch Up doe ga ik naar 15 (CNN), en als ik dan weer Ch Up doe ga ik naar 18 (Eurosport). Ik mis dus 14, 16, 17. Ik kan scannen wat ik wil, maar ik krijg ze maar niet.
>.<
Een pagina terug suggereerde iemand ook om na een reset even de stekker er een kwartier uit te halen, dan pas opnieuw scannen.
Wat kan is dat men een accu die 10+ minuten de settings onthoud erin hebben zitten zodat bij korte stroomstoringen je instellingen niet verloren gaan, dan moet je wel 15 minuten de stekker eruit hebben voor een goede reset.Anoniem: 197442 schreef op maandag 25 december 2006 @ 20:18:
[...]Het kwartiertje wachten lijkt me overdreven. Het zal misschien te maken hebben met het ontladen van electrolitische condensatoren. Die houden de spanning een korte tijd vast.
Zowel mijn single als twintuner zitten achter een schakelaar en staan dus alleen aan als ik TV kijk en die hebben beiden nog nooit een instelling verloren. Ik zie die toegevoegde waarde van die 10 minuten uit ook niet echt, hetzelfde als de 'toegevoegde' waarde van een gehele factory reset en niet slechts een reset van de zenderinstellingen.Kaoh schreef op zondag 31 december 2006 @ 18:44:
[...]
Wat kan is dat men een accu die 10+ minuten de settings onthoud erin hebben zitten zodat bij korte stroomstoringen je instellingen niet verloren gaan, dan moet je wel 15 minuten de stekker eruit hebben voor een goede reset.
Misschien zit er een bug in de factory reset van de topfield ;-)Neophyte_NL schreef op maandag 01 januari 2007 @ 15:55:
hetzelfde als de 'toegevoegde' waarde van een gehele factory reset en niet slechts een reset van de zenderinstellingen.
Ik vul alleen maar ideeen aan waarom een 15 minuten power cycle anders kan zijn dan een 10 seconden power cycle.
Wij betalen €7,95 per maand en dan kun je drie TV's aansluiten. De TV's staan beneden, op de slaapkamer van mn ouders en op de kamer van mn broer. Maar nu wil ik ook TV kijken in mijn kamer, dus zou er een mogelijkheid zijn om één abonnement te houden waar je dan een vierde TV bijbetaald ipv een tweede abonnement?
Anoniem: 202952
Nu heb ik het bprobleem sinds het begin al dat dat ding echt zeer onbetrouwbaar is met opnemen. Soms neemt ie niet op, soms te lang. Soms neemt ie andere programma's op. Etc. Is dat een softwareprobleem? Of is het een digitenneprobleem? Of ligt het gewoon aan mij. :-)
De FreeCom FreeView kun je gebruiken. Houd er wel rekening mee dat je er alleen gratis kanalen zoals NL1,2,3 mee kan kijken.Anoniem: 202952 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 08:53:
Kan iemand mij vertellen of een laptop aan speciale specificatie moet voldoen om digitale tv te bekijken. Zijn er speciale cardreaders die je makkelijk in je usb poort plugged. Wil niewe laptop gaan kopen en ben dus benieuwd naar al deze informatie en wat voor laptop ik moet gaan kopen Hoe zit het bv met grafische kaart, etc.. Wil laptop gaan gebruiken aan boord van zeilboot.
Bespreking FreeView
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Bespreking FreeViewdank je wel voor je snelle reactie. Maakt het nog uit wat voor laptop je hebt? deze is alleen voor free to air, bestaat er ook eentje met een smartcard reader?
Zijn volgens mij zeldzaam. Je hebt namelijk ook een zgn. CONAX-module naast de smartcard nodig.Anoniem: 202952 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 11:35:
De FreeCom FreeView kun je gebruiken. Houd er wel rekening mee dat je er alleen gratis kanalen zoals NL1,2,3 mee kan kijken.
Bespreking FreeViewdank je wel voor je snelle reactie. Maakt het nog uit wat voor laptop je hebt? deze is alleen voor free to air, bestaat er ook eentje met een smartcard reader?
De specificaties waar de computer aan moet voldoen zijn (volgens de 2e link):
- Microsoft Windows XP SP1
- PIII 800MHz CPU
- 128MB RAM
- 1GB Free hard disk space
- Graphic Card (Support Microsoft DirectX 9.0 or above), Microsoft Direct X 9.0b
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
software,,Anoniem: 200017 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 09:17:
Ik heb een Topfield 160 van KPN. Software 1.32.
Nu heb ik het bprobleem sinds het begin al dat dat ding echt zeer onbetrouwbaar is met opnemen. Soms neemt ie niet op, soms te lang. Soms neemt ie andere programma's op. Etc. Is dat een softwareprobleem? Of is het een digitenneprobleem? Of ligt het gewoon aan mij. :-)
alleen hebbenz e die update er weer afgehaalt/nooit opgezet..
moet nog eens bellen, maar dan ben ik weer een uur verder....
die software is het zeggen ze ook bij kpn. en de update is er niet meer. het wachten is tot de volgende update. maar het is onduidelijk of die er komt. is er geen andere manier om dat ding up te daten. ik vind het verder een prima apparaat. maar het is oook onzinnig om het weg te gooien omdat de software niet meer goed is... tips? graag!Anoniem: 192470 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:44:
[...]
software,,
alleen hebbenz e die update er weer afgehaalt/nooit opgezet..
moet nog eens bellen, maar dan ben ik weer een uur verder....
Tot de upgrade had ik hier ook 1.32; daarop was zeker wel wat aan te merken maar onbetrouwbaarheid qua opnemen is mij niet opgevallen. Zijn er misschien bepaalde situaties waarbij het fout gaat?Anoniem: 200017 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 09:17:
Ik heb een Topfield 160 van KPN. Software 1.32.
ik weet niet precies hoe die updates eigenlijk binnenkomen,Anoniem: 200017 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 16:46:
[...]
die software is het zeggen ze ook bij kpn. en de update is er niet meer. het wachten is tot de volgende update. maar het is onduidelijk of die er komt. is er geen andere manier om dat ding up te daten. ik vind het verder een prima apparaat. maar het is oook onzinnig om het weg te gooien omdat de software niet meer goed is... tips? graag!
maar een CI update voor de sat gaat via een kanaal.
zo heb ik die wel eens geupdate door een opgenomen kanaal via internet te downlaoden(had iemand dus op internet gezet)
via tftool op de hdd van de topfield gedaan , en toen geupdate..
dus als die update ook verstopt zit in een kanaal(weet ik dus niet)
zou iemand deze van de hdd kunnen halen (oud opgenomen programma waarin deze zit )en op internet kunnen zetten
Waar het bij mij met de vorige versie wel eens mis ging (niet meer gezien met de nieuwe) is als je al iets opneemt en dan een tweede opname, danwel timeshifting. Niet altijd, maar soms had ik daarna een zwarte opname ipv het programma.asmi schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 17:39:
[...]
Tot de upgrade had ik hier ook 1.32; daarop was zeker wel wat aan te merken maar onbetrouwbaarheid qua opnemen is mij niet opgevallen. Zijn er misschien bepaalde situaties waarbij het fout gaat?
Anoniem: 87422
Dat klinkt meer als een stervende harddisk.Maakt herstellen van fabrieksinstellingen echt wat uit, of is een poosje stroomloos maken ook voldoende?Anoniem: 87422 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 19:33:
Ik heb ook sinds de upgrade problemen met opnemen. Bij het opnemen loopt ineens de teller, niet meer. Hij blijft stilstaan of er wordt maar heel kort opgenomen. Als ik dan de fabrieksinstellingen herstel doet hij het weer een tijd goed. Kortom hij is toch wel heel onbetrouwbaar geworden.
Op het forum van Sat4ALL.com is te lezen dat KPN de 1.4-update heeft teruggetrokken, omdat er bugs inzaten. De update zou later weer beschikbaar worden gesteld. Ook ná 31 december 2006.Anoniem: 200017 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 16:46:
die software is het zeggen ze ook bij kpn. en de update is er niet meer. het wachten is tot de volgende update. maar het is onduidelijk of die er komt.
ik snap er niets meer van.Didjee schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 21:08:
[...]
Op het forum van Sat4ALL.com is te lezen dat KPN de 1.4-update heeft teruggetrokken, omdat er bugs inzaten. De update zou later weer beschikbaar worden gesteld. Ook ná 31 december 2006.
de techische dienst zegt tegen mij dat de software niet meer in de lucht is.
en dat het uiterst onzeker is of er nog nieuwe software komt, omdat de topfield decoders uit de verkoop zijn.
het erg storingsgevoelig opnemen kan ook aan de ontvangst liggen. Ik ben inmiddels een weekje in afwachting van een buitenantenne die ze me zouden sturen. ik begrijp dat niemand echt noemenswaardige storingen heeft vmbt het opnemen met de epg?
nog een practische vraag. als ik iets aan het opnemen ben, en ik wil gaan slapen, kan ik de topfield niet uitzetten zonder dat het opnemen stopt. als ik de volgende morgen opsta is ie nog steeds aan. Kan ie zichzelf niet uitzetten?
De Samsung heeft dat probleem ook en ik gebruik in zo'n geval de sleep timer. Gewoon op 120 minuten oid zetten en hij gaat dan uit mits je opname ook is afgelopen!. Heel irritant dat die optie er niet inzit. KPN accepteert ook geen suggesties voor de software, ze hebben er iig niet op gereageerd toen ik hier een mailtje over stuurde.
Het lijkt wel of KPN niet gewend is aan klanten die hun mond opendoen, aangezien als ze reageren het een standaardmail is. Meestal krijg ik na 2 weken echter nog steeds geen reaktie.
Anoniem: 188914
Gewoon op de uit-knop drukken en vervolgens de ja/nee-vraag onbeantwoord laten. Als de opname klaar is schakelt het apparaat zich uit.Anoniem: 200017 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 09:20:
nog een practische vraag. als ik iets aan het opnemen ben, en ik wil gaan slapen, kan ik de topfield niet uitzetten zonder dat het opnemen stopt. als ik de volgende morgen opsta is ie nog steeds aan. Kan ie zichzelf niet uitzetten?
Ik heb ook een practische vraag: als de topfield zichzelf heeft aangeschakeld voor een timer-opname en ik daarna de TV aanzet om op een ander kanaal te gaan kijken dan schakelt het apparaat zich uit als de timer-opname klaar is. Is er een handige manier om dat te voorkomen? Bij een oudere software-versie was het een keer van kanaal wisselen voldoende om uitschakelen te voorkomen, maar in versies 1.32 en 1.40 werkt die truc niet.
Als ik het me goed herinner was het gisteren was het bij het 7-uur-journaal ook mis. Maar het nu lopende programma is weer goed. Systeem kan ik er nog niet in ontdekken.Anoniem: 188914 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 16:51:
Belgie EEN wil bij mij niet meer in breedbeeld en is zowel op mijn 4:3 CRT TV als Bravia LCD uit proporties. Gister was het nog goed. Wat is hier toch aan de hand?
Ik vermoed dat KPN 1 keer per uitzending de flag voor 16x9 zet en dat dit nog gemist wordt soms, waarom dit nu wel gebeurt en voor de grote upgrade niet?asmi schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 18:23:
[...]
Als ik het me goed herinner was het gisteren was het bij het 7-uur-journaal ook mis. Maar het nu lopende programma is weer goed. Systeem kan ik er nog niet in ontdekken.
Anoniem: 188914
Voor de kanaalwisselingen ging het met TV-West ook nog wel eens fout. Nu volgens mij alleen België-een, of andere kanalen ook?Anoniem: 188914 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:30:
Voor de upgrade had ik nooit problemen met ratios en proporties. Er is echt geen touw vast te knopen aan de logica die KPN hanteert.
Handige tip, die ga ik uitproberen, ik gebruik inderdaad altijd de sleep timer.asmi schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 18:11:
[...]
Gewoon op de uit-knop drukken en vervolgens de ja/nee-vraag onbeantwoord laten. Als de opname klaar is schakelt het apparaat zich uit.
Die oude truc heeft bij mij nooit gewerkt, vreemd. Maar volgens mij is er geen manier om dit te voorkomen. Erg jammer dat ze niet een extra off stand hebben gebouwd in de software, lijkt me redelijk simpel. Heb je wel eens gekeken of dat toevallig de sleep timer automatisch actief is geworden of zo iets simpels ;-), ik zal eens verder zoeken.asmi schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 18:11:
[...]
Ik heb ook een practische vraag: als de topfield zichzelf heeft aangeschakeld voor een timer-opname en ik daarna de TV aanzet om op een ander kanaal te gaan kijken dan schakelt het apparaat zich uit als de timer-opname klaar is. Is er een handige manier om dat te voorkomen? Bij een oudere software-versie was het een keer van kanaal wisselen voldoende om uitschakelen te voorkomen, maar in versies 1.32 en 1.40 werkt die truc niet.
dus ipv antenne sluit ik dan eerst de decorder aan !
groet,
Anoniem: 33163
voor digitenne met conax encriptie
weet iemand of het nodig is om de conax cam module in de sony digitale tuner teplaatsen voor het ontvangen van de
gratis ned1 2 3 zenders --- deze worden immers zonders encriptie digitaal doorgrgeven
Als je het alleen om NED 123 gaat kan je die 70 euro voor de Conax in je zak houden.Anoniem: 33163 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:15:
heb zelf een sony bravia type kdl-40w2000 met digitale tuner(DVB-T compatible)
voor digitenne met conax encriptie
weet iemand of het nodig is om de conax cam module in de sony digitale tuner teplaatsen voor het ontvangen van de
gratis ned1 2 3 zenders --- deze worden immers zonders encriptie digitaal doorgrgeven
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Bij mij staat ie op versie 1.37 en er is nooit iets van een software update geweest.
Heb gisteren eens geprobeerd de antenne los te halen en de stroom er 15 min af, maar dat helpt niet.
Had afgelopen week wat vage problemen met opnemen. Ik kreeg opeens een ander scherm als ik iets met de timer wilde instellen/aanpassen en de info balkjes verdwenen pas als ik op exit drukte. Opnames waarbij je de timer van 0:00 naar 23.55 zet geven ook rare effecten helaas.
Al met al vind ik het toch een redelijk product, zeker voor de prijs.
Je wilt de antenne-uitgang van een digitennedecoder aansluiten op de antenne-ingang van een freeview usb? Dat gaat niet werken, want die antenne-uitgang geeft alleen maar een analoog tvbeeld voor tv's die geen scart-, svideo-, of composite-aansluiting hebben.Anoniem: 202952 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 09:14:
kan iemand me ook vertellen of ik een normale digitenne decorder kan aansluiten aan die freecom freeview usb ?
dus ipv antenne sluit ik dan eerst de decorder aan !
groet,
Dan moet je een analoge USB tv-ontvanger aanschaffen. Daar kun je wel het beeld van een gewone digitenne ontvangen naar doorsluizen.
_██_
(ಠ_ృ)
Anoniem: 112649
Het later opnemen dan gepland heeft te maken met de uitzendtijden van de omroepen. Vaak begint de opname tegelijkertijd met een reclameblok, terwijl het programma pas enkele minuten later begint.
Inmiddels heb ik nu wel gratis een buitenantenne ontvangen omdat de ontvangst lager dan 80% is.
Dus check even of dit bij jou het geval is en of het tijdelijk buiten plaatsen van de binnenantenne een verbetering van de ontvangst oplevert.
Dit topic is gesloten.