Het grote Digitenne/KPN Digitale TV (DVB-T) topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 233.987 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat grappig is als ik het eerder genoemde postcode die in een reply hier bovenin voorkomt intoets met een huisnummer, krijg ik dat het niet beschikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aart44 schreef op maandag 18 december 2006 @ 15:55:
[...]

Ik lees net dat het on air moet zijn gewoon nog even testen.
smilde of eindhoven wat bedoel je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier kun je ff checken of het beschikbaar is
http://www.kpn.com/kpn/show/id=937515/spage=1568234
bij mij (tilburg) nog niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:20
Je moet je niet altijd wat aantrekken van die check. Wat betreft Eindhoven hebben ze het gewoon nog niet geupdate volgens mij. Die geeft nog aan dat het pas vanaf 18-12 beschikbaar is, ook al kunnen mensen dus al de zenders ontvangen (smartcard doet z'n werk blijkbaar nog niet, maar goed er is een begin...).

Ik heb er wel eens met een kennis over gepraat (medewerkster primafoon) en het blijkt dat er regelmatig mensen zijn die buiten het officiele dekkingsgebied gewoon ontvangst hadden. Het probleem hierbij is uiteraard: hoe test je het? Je hebt dus een tuner/antenne nodig van iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:19
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:03:
[...]

smilde of eindhoven wat bedoel je
Eindhoven moet het nu doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 13:38

slaay

Natuurbeleven.com

Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 15:59:
wat grappig is als ik het eerder genoemde postcode die in een reply hier bovenin voorkomt intoets met een huisnummer, krijg ik dat het niet beschikbaar is
KPN.com postcodecheck:
Digitenne is op dit moment nog niet beschikbaar
Dus in een paar uur tijd is opeens Digitenne niet meer beschikbaar op mijn adres geworden.. 8)7

Rare mensen bij KPN..Ik weet niet wat zij met dwe postcodecheck daar gedaan hebben.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Zie ook http://home.planet.nl/~pl...dvbt/digitenne-kpntv.html

Als je niet op Smilde of Nijmegen kan heb je voorlopig nog geen digitenne in het noorden...
(Ik dacht ten minste dat jij degene uit het hoge noorden was :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Hoi,

Ik had begrepen dat er ook apparaatjes zijn die het signaal van een satelliet schotel kunnen doorsturen naar andere TV's in huis zodat je geen 2e satelliet + receiver hoeft te kopen?

Iemand enig idee waar je die kan krijgen?

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IntToStr schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:36:
Zie ook http://home.planet.nl/~pl...dvbt/digitenne-kpntv.html

Als je niet op Smilde of Nijmegen kan heb je voorlopig nog geen digitenne in het noorden...
(Ik dacht ten minste dat jij degene uit het hoge noorden was :))
smilde :), mast staat 6 km van mijn huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aart44 schreef op maandag 18 december 2006 @ 14:32:
[...]

Nee er kunnen alleen smartcards van KPN in.

Ja je snapt het zeker niet helemaal KPN gebruikt de Conax codering en die codering is zeker niet gekraakt dus werkt het alleen met de originele kaart, en ja vroeger zaten coderingen iets simpeler in elkaar als tegenwoordig.

Overigens wil dat niet zeggen dat het ooit een keer wel gekraakt kan worden, misschien over een paar jaar als een paar goeie informatica programmeurs er mee aan de gang gaan.
Maar ik ben bang dat het een te simpel pakket is gewoon wat normale zenders als het nu een pakket van twintig filmzenders is, ook is een abo gewoon goedkoop dus om dat te kraken dat loont toch niet. 8)7
hehe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik in Eindhoven nog steeds geen digitennesignaal....
Klinkt toch als een forse storing. Iemand meer nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 17:38:
Inmiddels heb ik in Eindhoven nog steeds geen digitennesignaal....
Klinkt toch als een forse storing. Iemand meer nieuws?
Je bedoelt dat je smartcard geactiveerd is en je abonnement en dat je nog steeds niet het volledige pakket kunt bekijken?

Het is niet te hopen dat het net zo lang duurt als met storingen van IPB :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit moet ik toch even kwijt. Ik vond 10 jaar geleden de televisie veel mooier; met analoge TV haarscherp beeld en met de satelliet helemaal.

Het beeld is nu veel slechter, zowel analoog als digitaal. KPN digitale TV haalt het in elk geval niet bij de kwaliteit die door de analoge kabel binnenkwam 10 jaar geleden.

Het analoge beeld is onscherp en flets geworden en soms zie je dat het toch ergens digitaal (op een slechte manier) in is gepakt. Heb weleens de omroep gemaild maar die zeiden dat zei de televisieprogramma's in perfecte kwaliteit aan de televisieboeren geven. Dus in mijn geval maakt de Casema er een bende van.

En het digitale beeld is een en al storing. Lees dit topic en het Mine topic maar eens. Veel gevoeliger voor storingen is het ook: het weer, brommers die voorbij rijden, noem maar op. Artifacts, blokjes, wegvallen, gekraak.

En dan het beeld. Na 10 jaar hakken ze van een speelfim die ze uitzenden nog steeds eerst de stukken links en rechts eraf waardoor er slechts 60 over blijft. En ga dat dan maar eens op je breedbeeld tv bekijken. Of het WK-voetbal, dat zou in HD en breedbeeld worden uitgezonden. En wat kregen we? Normaal en 4:3!!! Hahaha wat een ellende :)

De TV's zijn er trouwens ook niet beter op geworden, althans de betaalbare flatscreens. De kwaliteit is nog lang niet zo mooi als van een glazen buis helaas. Ja misschien die van een 1920x1080 wel, maar die zijn erg duur en daarop komen alleen je DVD's tot zijn recht, niet de uitzendingen van de Casema of UPC.

Zo, dat is eruit :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:57:
[...]

smilde :), mast staat 6 km van mijn huis
Maar het kan ook helemaal nog niet dat Smilde al vandaag zou gaan uitzenden, kanaal 30 en 33 zijn nog in gebruik in Lopik en Utrecht en gaan vannacht pas over, kanaal 60 verticaal zouden ze al kunnen gebruiken maar dat zullen ze wel niet doen het zal wel alles in eens zijn. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

slaay schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:18:
[...]

KPN.com postcodecheck:

[...]

Dus in een paar uur tijd is opeens Digitenne niet meer beschikbaar op mijn adres geworden.. 8)7

Rare mensen bij KPN..Ik weet niet wat zij met dwe postcodecheck daar gedaan hebben.
Ach ja, het inlezen van gegevens in een database gaat wel eens fout he.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slaay schreef op maandag 18 december 2006 @ 17:58:
[...]

Je bedoelt dat je smartcard geactiveerd is en je abonnement en dat je nog steeds niet het volledige pakket kunt bekijken?

Het is niet te hopen dat het net zo lang duurt als met storingen van IPB :P
Alles is geactiveerd. Maar heb nog geen beeld. Allemaal zwart. Op de fta zenders na. Zie wel dat ik ontvangst heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Gewoon even wachten, KPN had vanmiddag storing. Zal hopelijk vandaag verholpen worden, anders zal het wel morgen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 18:05:
Dit moet ik toch even kwijt. Ik vond 10 jaar geleden de televisie veel mooier; met analoge TV haarscherp beeld en met de satelliet helemaal.

Het beeld is nu veel slechter, zowel analoog als digitaal. KPN digitale TV haalt het in elk geval niet bij de kwaliteit die door de analoge kabel binnenkwam 10 jaar geleden.

Het analoge beeld is onscherp en flets geworden en soms zie je dat het toch ergens digitaal (op een slechte manier) in is gepakt. Heb weleens de omroep gemaild maar die zeiden dat zei de televisieprogramma's in perfecte kwaliteit aan de televisieboeren geven. Dus in mijn geval maakt de Casema er een bende van.

En het digitale beeld is een en al storing. Lees dit topic en het Mine topic maar eens. Veel gevoeliger voor storingen is het ook: het weer, brommers die voorbij rijden, noem maar op. Artifacts, blokjes, wegvallen, gekraak.

En dan het beeld. Na 10 jaar hakken ze van een speelfim die ze uitzenden nog steeds eerst de stukken links en rechts eraf waardoor er slechts 60 over blijft. En ga dat dan maar eens op je breedbeeld tv bekijken. Of het WK-voetbal, dat zou in HD en breedbeeld worden uitgezonden. En wat kregen we? Normaal en 4:3!!! Hahaha wat een ellende :)

De TV's zijn er trouwens ook niet beter op geworden, althans de betaalbare flatscreens. De kwaliteit is nog lang niet zo mooi als van een glazen buis helaas. Ja misschien die van een 1920x1080 wel, maar die zijn erg duur en daarop komen alleen je DVD's tot zijn recht, niet de uitzendingen van de Casema of UPC.

Zo, dat is eruit :)
Welke aanbieders heb je getest digitaal? Slechts Casema? Want voor zover ik weet kunnen wij straks kiezen uit @Home Digitaal (kabel), Digitenne (ether dus) en straks wellicht Mine (Adsl). Ik weet niet of je hier één van hebt getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Hier in Eindhoven ook alleen zwart beeld bij alle gecodeerde zenders. Sommige opties in het menu mbt de smartcard kan ik ook niets mee.

Vind het ook hinderlijk dat NL1,2,3 en Brabant,Gelderland op 501 t/m 505 komen en de rest gewoon wel op 4 t/m xx.

Afwachten maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ ferdius: Ja, Casema alleen.

En nu dan KPN digitale televisie.

Mine durf ik nog niet aan als ik de problemen lees in het Mine topic. En bovendien vind ik het veels te duur. En dan zetten ze dit neer op hun site "tot 1 januari 2007 geen abonnementskosten voor Mine ". Nou het duurt sowieso al minimaal 4 weken voordat ze het opleveren en dan nog heb je kans dat je weken/maanden zonder functionerend product zit. En de ADSL "aanbieding" die ze erbij doen is slechts voor de eerste 3 maanden. Dan kan je beter KPN Zappen & Surfen nemen.

Maar ik ga eerdaags verhuizen dus nog genoeg tijd om rustig na te denken wat ik dan ga nemen, maar ik denk toch zeker wel schotel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net nog even gebeld. handmatig hebben ze het geactiveerd. prima de luukse allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:14
Bergen schreef op maandag 18 december 2006 @ 07:24:
Je kunt toch gewoon een splitter en/of versterker voor de Mediabox plaatsen? Dan kun je er net zoveel Mediaboxen op aansluiten als je wilt.
Klopt niet, ook daar moet je met een abo kaart aan de slag heb ik begrepen, en UPC staat niet toe dat je er meer neemt.
Bergen schreef op maandag 18 december 2006 @ 07:24:Tja, maar dat kan natuurlijk gefixt worden. Als je binnenkomende signaal slecht is, laat je gewoon een monteur langskomen. Dat kost je niets, maar je moet natuurlijk wel zeker weten dat 't niet aan je eigen splitters of veel te lange/goedkope/oude kabels ligt. ;)
Was puur ter reactie op zijn motivatie om digitaal te willen.
Bergen schreef op maandag 18 december 2006 @ 07:24:De hardware is niet van UPC, maar van Thomson en Pace. In welk opzicht is die hardware slecht? Loze uitspraken hebben we niets aan, je moet ze natuurlijk wel onderbouwen.
Dagelijkse gedwongen reboots om de EPG binnen te halen, terwijl je zit te kijken bijvoorbeeld, geen digitale uitgangen voor audio en geen mogelijkheden voor digitale kwaliteit opnemen. Even een paar basis features. Ik ken 4 mensen waarbij hij binnen een jaar verangen moest worden omdat de tuner kapot was. Ik heb er geen, ik heb dit alleen via vrienden die het wel hebben.
Bergen schreef op maandag 18 december 2006 @ 07:24:Yep, die is er al, je kunt 'm zo bestellen. En nogmaals, wat er is zo slecht aan het 'standaard ding'? Hij werkt uitstekend! Voor zover er nog problemen zijn ligt dat aan de software, maar die wordt regelmatig geupdate. Verder werkt de PVR (of DVR zoals UPC hem noemt, Digital Video Recorder)) precies hetzelfde als de huidige Mediabox.
Zie response boven, over de gehoorde klachten over het standaard ding. PVR is een algemene benaming voor dit soort recorders, waaronder zowel de Digitale als de analoge vallen.
Bergen schreef op maandag 18 december 2006 @ 07:24:(Het is trouwens 'apparaat', niet 'apperaat'.)
Bedankt voor deze wel nuttige bijdrage.

Jammer dat je de nadelen van alleen kunnen kiezen uit deze twee apparaten niet benoemd, want keuze is altijd beter dan je eigen smaak opleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Heb trouwens ook nog even gebeld naar kpn (gesprek van < 6 minuten _/-\o_ ) en mevrouw daar heeft het geactiveerd. Binnen half uur moet ik beeld hebben. Ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 09:21
Kaoh schreef op maandag 18 december 2006 @ 19:00:
Dagelijkse gedwongen reboots om de EPG binnen te halen, terwijl je zit te kijken bijvoorbeeld, geen digitale uitgangen voor audio en geen mogelijkheden voor digitale kwaliteit opnemen. Even een paar basis features. Ik ken 4 mensen waarbij hij binnen een jaar verangen moest worden omdat de tuner kapot was. Ik heb er geen, ik heb dit alleen via vrienden die het wel hebben.
Dit is echt een hoop onzin. Je hoeft helemaal geen updates te doen voor de EPG, dit werkt gewoon goed. Verder zit er gewoon een digitale Coax audio uitgang op de mediabox. Het enige nadeel is dat je inderdaad niet digitaal kan opnemen, maar dat is met de DVR ook geen probleem meer.

Trouwens boeiend dat de mediabox vervangen moet worden, dit is op kosten van UPC omdat je de box van hun leent. Je zit hoogstens een paar dagen zonder DTV.

Ik ben benieuwd of het digitenne product mij net zo blij zal maken als de digitale televisie van UPC.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, nu doen alle zenders het, maar NED1 2 en 3 en Omroep Brabant en Omroep Gelderland zitten nu op kanaal 501 tm 505. Iemand enig idee hoe ik NED 1 2 3 op 1 2 3 krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aart44 schreef op maandag 18 december 2006 @ 18:09:
[...]

Maar het kan ook helemaal nog niet dat Smilde al vandaag zou gaan uitzenden, kanaal 30 en 33 zijn nog in gebruik in Lopik en Utrecht en gaan vannacht pas over, kanaal 60 verticaal zouden ze al kunnen gebruiken maar dat zullen ze wel niet doen het zal wel alles in eens zijn. 8)7
hoe kom jij aan deze info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Agentschap telecom, digitenne etc ;)
(gok ik zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:27
Bij het uitschakeling van de analoge tv en inschakeling van dvt had ik meteen ontvangst, ook al was de sterkte erg laag en gaf de kwaliteit 0 aan. Het beeld was echter goed en ik heb niet verder gekeken.

Vandaag met de dichte mist kreeg ik blokjes op de tv en heb 3 dingen gedaan:
- De dunne antenne kabel van mijn binnen ontvanger vervangen door een iets dikkere.
- het hele huis door gelopen, en de antenne alle richten proberen,
en nu kreeg ik ook af en toe kwaliteit ontvangst (50%).
- handmatig alle kanalen doorlopen (kanaal zoeken, rode knop op de Topfield indrukken en kijken waar ik minimaal 20% ontvangst heb.

Vooral de laatste actie had ik al veel eerder moeten doen, ik ontvang nu een kwaliteit van 99% BEDANKT voor de tip :)

Ik woon midden in Arnhem op een hoge plek, en ontvang nu de volgende kanalen:

* 30 Lopik
* 33 oa tv Utrecht
* 34 oa tv rijnmond
* 35 oa 3sat (Duits fta)
* 42 Nijmegen
* 42 Arnhem
* 46 oa MDR (Duits fta)
* 48 oa arte (Duits fta)
* 55 oa pro sieben (Duits fta)
* 56 ao tele 2
* 57 oa MTV
* 60 oa rtl4, zelfde zenders als 64
* 64 oa RTL4, zelfde zenders als 60

Jammer genoeg zijn de Duitse fta zenders met de KPN versie van de Topfield niet te ontvangen, maar voor de prijs hoor je mij niet klagen.
Ik kan nog niet alle zenders van het digitenne pakket ontvangen en de sterke is niet altijd goed.
(ps, ik heb geen abbo, dus ik kan alleen ned 1,2,3 en alle regionale zenders bekijken en alle FTA radio zenders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
Ja inderdaad agentschap telecom zie hier,

http://www.agentschap-telecom.nl/dav/index.html

Opstelpunt Coord NB Coord OL Provincie Kanaal Bandgrenzen ERP(kW) Eff.hoogte Status Type

Smilde 52N54 14 6O24 15 Drenthe 25 502.000-510.000 40 295 O D
Smilde 52N54 14 6O24 15 Drenthe 30 542.000-550.000 40 295 O D
Smilde 52N54 14 6O24 15 Drenthe 33 566.000-574.000 30 295 O D
Smilde 52N54 14 6O24 15 Drenthe 54 734.000-742.000 40 295 O D
Smilde 52N54 13 6O24 14 Drenthe 60 782.000-790.000 40 296 O D

Ja en vorige week een brief en email gehad van KPN dat in de nacht van 18 naar 19 december er dingen veranderen en je weer een zoekaktie moet doen. :X

[ Voor 3% gewijzigd door aart44 op 18-12-2006 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

We kijken hier tv via een digitale satellietontvanger, met tot voor kort de analoge etherontvangst voor de 2e tv. Ondanks dat hier officieel geen dekking is (lees: oktober 2007 :() hebben we toch een digitenne single tuner besteld. Wie niet waagt wie niet wint, als het nog niet werkt hebben we iig vast zo'n ding.

Zoals verwacht is de ontvangst met de meegeleverde binnenantenne ronduit belabberd, max. 20% signaalsterkte na wat proberen. Ik lees echter dat het ook mogelijk is om de oude analoge dakantenne te gebruiken voor de ontvangst, maar hoe precies?
Als ik de antennekabel in de tuner steek is er 2% ontvangststerkte, net zoveel als zonder antenne aangesloten. Ik heb het antennesignaal al op passief gezet, zonder resultaat. Moet de antenne simpelweg opnieuw uitgericht worden (hij stond altijd ongeveer goed) of vergeet ik verder nog iets?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:14
M@cer schreef op maandag 18 december 2006 @ 19:32:
[...]

Dit is echt een hoop onzin. Je hoeft helemaal geen updates te doen voor de EPG, dit werkt gewoon goed. Verder zit er gewoon een digitale Coax audio uitgang op de mediabox. Het enige nadeel is dat je inderdaad niet digitaal kan opnemen, maar dat is met de DVR ook geen probleem meer.

Trouwens boeiend dat de mediabox vervangen moet worden, dit is op kosten van UPC omdat je de box van hun leent. Je zit hoogstens een paar dagen zonder DTV.

Ik ben benieuwd of het digitenne product mij net zo blij zal maken als de digitale televisie van UPC.
Volgens de gebruikers van UPC box gebeurde er elke dag een restart, ook terwijl ze zaten te kijken rond een uur of 4. Volgens een van hun voor de EPG, ben dan benieuwd waar die reboot dan steeds voor was, of kwam er gewoon dagelijks, of bijna dagelijks een nieuwe versie software uit?
Ik weet ook niet of dit nog steeds zo is, of dit verandert is, nogmaals ik gebruik hem niet zelf, ik geef alleen de klachten door ik erover hoor.
Ik ben het eens dat de PVR die nu eindelijk is gekomen en hoop nieuwe mogelijkheden zijn gekomen voor de upc gebruikers, en een hoop ergenissen verdwenen zijn, maar en erg laat en nog steeds een schande dat ze geen open standaard hebben gepakt.
Het vrervangen gaat inderdaad kostenloos maar het is geen uiting van kwaliteit en betrouwbaarheid, natuurlijk mogen apparaten kapot gaan, maar er zijn grensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaassie
  • Laatst online: 18-09 18:28
Heb de stap ook maar eens gewaagd, hoewel Digitenne hier (Barneveld) officieel nog niet beschikbaar is. Vanmiddag naar de Primafoon gestapt, en zowaar, ze hadden nog een tuner!

Heb wel gemerkt dat de plaats en het uitrichten van de antenne heel nauw komt. Eerst had ik op veel zenders geen signaal, maar aan het eind van de avond kwam ook RTL4, RTL5, SBS6 door. Na opnieuw een scan gedaan te hebben vervielen TV Gelderland ( :? is hier toch Gelderland?) en Omroep Brabant , en kreeg ik BBC World, AT5, TV Rijnmond, TV Flevoland en Infokanaal erbij. Heb nu in totaal 28 kanalen waarvan 2x Tele2 Voetbal die niets doen (heb geen voetbal abbo) en Private Spice die niets doet (dacht eigenlijk dat deze standaard open stond en op aanvraag geblokkeerd kon worden?).
Signaalsterkte en Kwaliteit zitten beide tussen de 50 en 70%, vind de beeldkwaliteit toch nog meevallen. Is wel erg gevoelig: als ik met een laptop op de bank ga zitten is het signaal weg... :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Kaoh schreef op maandag 18 december 2006 @ 23:41:
[...]

Volgens de gebruikers van UPC box gebeurde er elke dag een restart, ook terwijl ze zaten te kijken rond een uur of 4. Volgens een van hun voor de EPG, ben dan benieuwd waar die reboot dan steeds voor was, of kwam er gewoon dagelijks, of bijna dagelijks een nieuwe versie software uit?
Ik weet ook niet of dit nog steeds zo is, of dit verandert is, nogmaals ik gebruik hem niet zelf, ik geef alleen de klachten door ik erover hoor.
Ik ben het eens dat de PVR die nu eindelijk is gekomen en hoop nieuwe mogelijkheden zijn gekomen voor de upc gebruikers, en een hoop ergenissen verdwenen zijn, maar en erg laat en nog steeds een schande dat ze geen open standaard hebben gepakt.
Het vrervangen gaat inderdaad kostenloos maar het is geen uiting van kwaliteit en betrouwbaarheid, natuurlijk mogen apparaten kapot gaan, maar er zijn grensen.
Er waren inderdaad een aantal mensen die vaker een update ontvingen dan nodig (zeker in het begin van de mediabox), maar dat probleem is allang verholpen. Ik heb nu ruim 2 jaar DTV van UPC en nog nooit echte problemen gehad.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 18-09 18:20
Klaassie schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 01:25:
Heb de stap ook maar eens gewaagd, hoewel Digitenne hier (Barneveld) officieel nog niet beschikbaar is. Vanmiddag naar de Primafoon gestapt, en zowaar, ze hadden nog een tuner!

Heb wel gemerkt dat de plaats en het uitrichten van de antenne heel nauw komt. Eerst had ik op veel zenders geen signaal, maar aan het eind van de avond kwam ook RTL4, RTL5, SBS6 door. Na opnieuw een scan gedaan te hebben vervielen TV Gelderland ( :? is hier toch Gelderland?) en Omroep Brabant , en kreeg ik BBC World, AT5, TV Rijnmond, TV Flevoland en Infokanaal erbij. Heb nu in totaal 28 kanalen waarvan 2x Tele2 Voetbal die niets doen (heb geen voetbal abbo) en Private Spice die niets doet (dacht eigenlijk dat deze standaard open stond en op aanvraag geblokkeerd kon worden?).
Signaalsterkte en Kwaliteit zitten beide tussen de 50 en 70%, vind de beeldkwaliteit toch nog meevallen. Is wel erg gevoelig: als ik met een laptop op de bank ga zitten is het signaal weg... :
Lijkt me ook niet zo vreemd als je buiten het dekkingsgebied zit..

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Mocht je smartcard gisteren handmatig geactiveerd zijn, grote kans dat je KPN weer mag bellen.
Wat blijkt, het systeem bij KPN ligt al meer dan 24 uur plat/werkt niet goed, waardoor nieuwe aanmeldingen nog steeds niet doorgevoerd zijn.

Elke morgen wordt je smartcard eruit gegooid, omdat het systeem de nieuwe aanmeldingen dus niet verwerkt heeft.

De KPN medewerker was er niet erg van overtuigd dat het systeem morgenvroeg wel zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Dus ik kan beter nog maar even wachten met het aanschaffen van een pakketje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@cer schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 10:03:
Dus ik kan beter nog maar even wachten met het aanschaffen van een pakketje.
Maar het duurt toch 3 weken voordat je het allemaal in bezit hebt en bent aangesloten? Dus dan heb je sowieso nog effe de tijd, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Als ik dat pakket van cadeaupakket met tele2 voetbal haal, moet ik dan nog 3 weken wachten op activatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slaay schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 09:18:
Mocht je smartcard gisteren handmatig geactiveerd zijn, grote kans dat je KPN weer mag bellen.
Wat blijkt, het systeem bij KPN ligt al meer dan 24 uur plat/werkt niet goed, waardoor nieuwe aanmeldingen nog steeds niet doorgevoerd zijn.

Elke morgen wordt je smartcard eruit gegooid, omdat het systeem de nieuwe aanmeldingen dus niet verwerkt heeft.

De KPN medewerker was er niet erg van overtuigd dat het systeem morgenvroeg wel zou werken.
Geen idee, vanmorgen zag ik dat mijn tv het gewoon deed op de overige zenders... Weet niet hoe het nu ervoor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm doe net even voor de lol postcodecheck, het is nu niet meer beschikbaar op mijn adres en gisteren nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:15:
hmm doe net even voor de lol postcodecheck, het is nu niet meer beschikbaar op mijn adres en gisteren nog wel
Eindhoven KPN.com postcodecheck:
Digitenne is op dit moment nog niet beschikbaar.
Vanaf 18-12-2006 is TV van KPN wel beschikbaar in uw regio.
LOL

Ik vind dit wel opvallend bij de postcodecheck:
* De postcodecheck laat zien wanneer Digitenne beschikbaar wordt/is met de meegeleverde binnenantenne.

[ Voor 17% gewijzigd door slaay op 19-12-2006 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Die postcodecheck zegt wel meer...
Je kunt beter bij de plaatselijk primafoon even navraag doen. Als ze binnen een dekkingsgebied liggen zouden ze er een cursus over moeten hebben gehad.

Bij is overigens de smartcard ook weer gedeactiveerd. Ik mag toch hopen dat dit snel opgelost gaat worden.

Hoe zit het eigenlijk met dat info kanaal? Heb dat hier in het topic wel voorbij zien komen, maar ontvangen doe ik het niet in ieder geval. Misschien na de (her)activatie een nieuwe scan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Systeem bij KPN zou weer moeten werken.
Mijn order van gisteren is vandaag om 10:30 uur verwerkt.
Ze moeten het vandaag weer handmatig activeren en dan zou het morgen gewoon moeten blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadMarky schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:37:
We kijken hier tv via een digitale satellietontvanger, met tot voor kort de analoge etherontvangst voor de 2e tv. Ondanks dat hier officieel geen dekking is (lees: oktober 2007 :() hebben we toch een digitenne single tuner besteld. Wie niet waagt wie niet wint, als het nog niet werkt hebben we iig vast zo'n ding.

Zoals verwacht is de ontvangst met de meegeleverde binnenantenne ronduit belabberd, max. 20% signaalsterkte na wat proberen. Ik lees echter dat het ook mogelijk is om de oude analoge dakantenne te gebruiken voor de ontvangst, maar hoe precies?
Als ik de antennekabel in de tuner steek is er 2% ontvangststerkte, net zoveel als zonder antenne aangesloten. Ik heb het antennesignaal al op passief gezet, zonder resultaat. Moet de antenne simpelweg opnieuw uitgericht worden (hij stond altijd ongeveer goed) of vergeet ik verder nog iets?
Blijft dezelfde zender zenden ? Of val je onder een nieuwe zender ? Dan moet je opnieuw uitrichten. En let ook op de pol (polarisatie) die kan vertikaal zijn. In dat geval moet de antenne met de harkjes vertikaal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:18:
[...]

Blijft dezelfde zender zenden ? Of val je onder een nieuwe zender ? Dan moet je opnieuw uitrichten. En let ook op de pol (polarisatie) die kan vertikaal zijn. In dat geval moet de antenne met de harkjes vertikaal staan.
Het is nog steeds dezelfde zender, Markelo. Binnenkort maar eens het dak op dan.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaassie
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 10:15:

Maar het duurt toch 3 weken voordat je het allemaal in bezit hebt en bent aangesloten? Dus dan heb je sowieso nog effe de tijd, toch?
Nee hoor, als je het bij de Primafoon haalt niet. Als ze het nog op vooraad hebben tenminste. Ik ben er gisteren langsgeweest en kon direct kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laatste update digitenne:

Planning omschakeling

Aanschakeldatum commerciele uitzendingen buiten de randstad.

Locatie Datum

Smilde dec-06
Nijmegen dec-06
Eindhoven Oost dec-06
Oss t.b.v.Gelderland jan-07
Oss t.b.v. Brabant jan-07
Alkmaar jan-07
Zwolle feb-07
Goes feb-07
Groningen feb-07
Lelystad feb-07
Hengelo feb-07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe sluit je dat ding eigenlijks aan? Geloof het of niet, ik kan er NIKS op vinden op digitenne.nl of kpn.com.

We gebruiken al een scart-aansluiting voor de vhs- en de dvd-speler, dus nóg één erbij en het is weer lastig. Bovendien krijg je er weer een afstandsbediening erbij of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
Klaassie schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:45:
[...]

Nee hoor, als je het bij de Primafoon haalt niet. Als ze het nog op vooraad hebben tenminste. Ik ben er gisteren langsgeweest en kon direct kijken.
Spice Platinum moet je de pincode 1234 gebruiken is standaard, dat is dat de kinderen niet kunnen kijken en is eventueel te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadMarky schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:38:
[...]

Het is nog steeds dezelfde zender, Markelo. Binnenkort maar eens het dak op dan.
Als t dezelfde is, dan zal die ook wel horizontale polarisatie hebben en kan de anttene hetzelfde blijven een half jaartje. Als analoog het goed deed, dan is er iets anders aan de hand denk ik. Dan zou je voldoende signaal moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:13:
Hoe sluit je dat ding eigenlijks aan? Geloof het of niet, ik kan er NIKS op vinden op digitenne.nl of kpn.com.

We gebruiken al een scart-aansluiting voor de vhs- en de dvd-speler, dus nóg één erbij en het is weer lastig. Bovendien krijg je er weer een afstandsbediening erbij of niet?
Inderdaad geloof er geen fuck van!

http://www.kpn.com/kpn/show/id=878672

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaassie
aart44 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:26:
[...]

Spice Platinum moet je de pincode 1234 gebruiken is standaard, dat is dat de kinderen niet kunnen kijken en is eventueel te wijzigen.
Had juist pincode ingeven, maar kwam dan met de melding: geblokkeerd, net als de Tele2 Voetbal zenders. Sinds vanmiddag doet hij het ineens wel trouwens... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Pff, de kwaliteit van Digitenne is hier (Utrecht) nu echt om te janken. Kijken naar een groot aantal zenders is gewoon onmogelijk. Het lijkt erop dat sinds alle wijzigingen afgelopen weken het alleen maar slechter is geworden.

De maat is nu echt redelijk vol aan het worden. Ik denk dat de Dreambox er nu echt redelijk snel gaat komen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-07 13:16
Hier is de kwaliteit zelfs zo slecht dat de zenders, NED 1, 2, 3, Discovery en een hele zut andere zenders geen signaal hebben. Alles van RTL en SBS komt gewoon goed door. Ik zit ook in(vlakbij) Utrecht. Het is de laatste tijd inderdaad wel om te huilen. Twee weken terug kon ik ook al een keer NED 1, 2 en 3 niet ontvangen.

I love the smell of a Palm in the morning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke regio's zitten jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
Staat in beide posts, Utrecht dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaassie
Hebben je wel een reset naar frabieksinstellingen en nieuwe zenderscan gedaan? Regio Utrecht is vanacht gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje;

Ik heb een KPN Samsung (single tuner) decoder. Als ik deze reset naar de fabrieksinstellingen en nieuwe zenders ga zoeken, vind ik alle 'normale' zenders + een aantal extra regionale zenders. Het probleem met deze extra zenders is dat ze op een heel rare plaats worden gezet, bijvoorbeeld 1001, 1002, 508, 509... etc. Deze kan ik dus niet vinden met mijn afstandbediening en het is ook niet te veranderen met de functie "zenders indelen".

Hoe kan ik deze zenders bekijken? (de decoder kan ze immers wel ontvangen)
Hoe krijg ik deze zenders wel op een normale plaats bv; 24, 25 etc. ?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Hier in Eindhoven heb ik op alle zenders een goed signaal. Allemaal > 90%.
Ontvang zelfs een paar duitse free to air zenders... (op 1001, 1002, etc) die ik niet kan kijken.

Voor utrecht, zie idd de kpn site, daar staat uitgelegd wat je moet doen.

Ik blijf me alleen enigszins ergeren aan het feit dat de zenders nl1, 2, 3 op 501 etc komen te staan :(
Moest toch bellen naar kpn voor die smartcard activatie shit en heb hier ook meteen naar gevraagd maar was geen zinnig antwoord uit te krijgen. Die zender in Eindhoven oost zendt deze zenders gewoon zo uit zodat ze op 501 t/m 505 komen...

Zenders van plaats wijzigen is niet mogelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door IntToStr op 19-12-2006 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
Klaassie schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 19:44:
Hebben je wel een reset naar frabieksinstellingen en nieuwe zenderscan gedaan? Regio Utrecht is vanacht gewijzigd.
Bedankt, dat was het dus. Tsja, daar zal wel een brief over zijn gekomen van KPN, maar die lees ik niet allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Klaassie schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 19:44:
Ja, net gedaan...

de signaalsterkte (beide balkjes) zijn opzich ook niet zo slecht.. alleen het geluid/beeld zijn gewoon verre van vloeiend.. Ned 1/2/3 zijn niet te volgen..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds een paar dagen die topfield tuner in bezet, omdat vanaf de 18e hier in Assen ook begonnen zou worden met het abonnement. Na activatie via 0800 en 0900 heb ik echter totaal geen signaal. Postcodecheck levert zojuist ook ineens de boodschap NIET BESCHIKBAAR op. En zojuist geprobeerd de klantenservice te bellen, maar die is niet bereikbaar (verbinding wordt na een heel verhaal over wijzigingen in regio utrecht verbroken). Vanmiddag ook al gebeld en heb toen de afspraak gemaakt dat ik door de technische dienst morgenmiddag wordt teruggebeld. Hopelijk lukt het nog dit jaar, anders gaat bij mij het beeld op zwart en mis ik die 50 euri teruggave. Wellicht kun je morgen een zgan topfield op marktplaats tegenkomen...... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 06:26
Hmm zit weer eens tv te kijken en de beeldkwaliteit is erg slecht op de meeste zenders.Het beeld lijkt te schokken ook geregeld artifacts en interlaced beeld :D Ik wordt er erg moe van en m'n ogen zeker...

Zit nu Game Kings te Kijken en de interlace problemen zijn niet normaal kan aan skatebooorders niet eens meer zien dat het scaters zijn als ze bewegen...

[ Voor 27% gewijzigd door paragon op 19-12-2006 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

paragon schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 20:58:
Hmm zit weer eens tv te kijken en de beeldkwaliteit is erg slecht op de meeste zenders.Het beeld lijkt te schokken ook geregeld artifacts en interlaced beeld :D Ik wordt er erg moe van en m'n ogen zeker...

Zit nu Game Kings te Kijken en de interlace problemen zijn niet normaal kan aan skatebooorders niet eens meer zien dat het scaters zijn als ze bewegen...
Regio Utrecht en al een reset gedaan?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 19:55:
Ik heb een KPN Samsung (single tuner) decoder. Als ik deze reset naar de fabrieksinstellingen en nieuwe zenders ga zoeken, vind ik alle 'normale' zenders + een aantal extra regionale zenders. Het probleem met deze extra zenders is dat ze op een heel rare plaats worden gezet, bijvoorbeeld 1001, 1002, 508, 509... etc. Deze kan ik dus niet vinden met mijn afstandbediening en het is ook niet te veranderen met de functie "zenders indelen".

Hoe kan ik deze zenders bekijken? (de decoder kan ze immers wel ontvangen)
Druk op de OK-knop en kies je zender uit de lijst.
Hoe krijg ik deze zenders wel op een normale plaats bv; 24, 25 etc. ?
Dat kan niet, maar misschien kun je iets met favorietenlijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
asmi schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 22:17:
[...]

Druk op de OK-knop en kies je zender uit de lijst.

[...]

Dat kan niet, maar misschien kun je iets met favorietenlijsten.
Ja dat probleem had ik vanmorgen ook met mijn Samsung maar het kan dus wel dan is de fabrieksreset niet gelukt of je hebt net als ik alleen de zenders gewist dus je moet een totale reset uitvoeren en dan pas zenders zoeken dan krijg je je normale lijst weer terug. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 06:26
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:50:
[...]

Regio Utrecht en al een reset gedaan?
Nee Amstelveen, ben weereens terug gegaan naar fabrieks instellingen en nu is de kwaliteit weer omhoog alleen krijg ik bij veel zenders steeds stilstaand beeld en is het signaal soms weg. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

paragon schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 23:36:
[...]

Nee Amstelveen, ben weereens terug gegaan naar fabrieks instellingen en nu is de kwaliteit weer omhoog alleen krijg ik bij veel zenders steeds stilstaand beeld en is het signaal soms weg. :S
Heeft de mist hier wat mee te maken, of geen mist te bekennen in Amstelveen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Volgens mij geleid mist het signaal zelfs beter, dus zou het beeld beter moeten zijn (ik weet het niet helemaal zeker, correct me if i'm wrong).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs74
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08 22:43
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 20:49:
Heb sinds een paar dagen die topfield tuner in bezet, omdat vanaf de 18e hier in Assen
/knip/
mis ik die 50 euri teruggave. Wellicht kun je morgen een zgan topfield op marktplaats tegenkomen...... :'(
Hoi Oman,

Waar heb je nog een Topfield kunnen krijgen in Assen? Zou ik graag willen weten!!!

Om je op weg te helpen: heb je al geprobeerd om de zenders handmatig op te zoeken? Werkte bij mij! Automatisch vond ie niets. Postcodecheck zegt niets....
Je moet in ieder geval de publieke zender en regionaal kunnen ontvangen. Smilde gaat vandaag weer wat veranderen, maar je moet ze kunnen ontvangen op kanaal 60.
Als je je hebt aangemeld voor een abonnement, moet je die 50 euro terug krijgen. In het ergste geval betaal je nu al abonnementskosten en kan je die zenders nog niet zien...
In ieder geval heb je een mooie Topfield! :)

(en mocht je hem willen verkopen......... :9 )
M@cer schreef op woensdag 20 december 2006 @ 00:45:
Volgens mij geleid mist het signaal zelfs beter, dus zou het beeld beter moeten zijn (ik weet het niet helemaal zeker, correct me if i'm wrong).
Ja ik kreeg gister ineens allerlei Duitse zenders! :9~ Wel geblokt natuurlijk...... :(

[ Voor 59% gewijzigd door Thijs74 op 20-12-2006 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal!

Ik heb sinds gisteren ook een DVB-T antenne gekregen als kadotje voor sint/kerst van mijn vriendin. Die woont in Duitsland, dus kan digitaal ALLE zender kijken van Duitsland (nu ze nog niet versleuteld zijn, dat gaat wel gebeuren zodat je per zender moet gaan betalen)

Maar, mijn vraag is nu: Kan ik hiermee ook NL zenders kijken? Het is een USB stick met antenne (een losse, die je weer op die stick inplugt)

Het werkt hier prima :) (ok, de afstandsbediening die erbij zat doen het niet dus das vet klote, maar hij zit alweer in doosje en gaat geruild worden :) )

Maar ik hoor jullie over abbonementen praten, en over smartcards..... Dus al zou ik via de stick willen kijken, kan dat niet omdat er geen smartcard inkan? Dus zou ik alleen de Free to Air zender kunnen ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:27
Als ik de Topfield automatisch laat zoeken dan vind hij wel kanalen, maar niet optimaal.
Ned 1,2,3 worden netjes op 1,2,3 gezet, maar niet de versie's met het beste ontvangst, die komen in de 1000 terecht. Handmatig kanaal voor kanaal af gaan, en dat voor verschillende standen van de antenne is voor mij nodig om de optimale combinatie te vinden.

Ik zit in Arnhem en officeel komt hier in het 2e kwartaal van 2007 het pakket met comerciele zenders. Ik kan echter ze echter al wel ontvangen. In totaal (veschillende standen van de antenen) kan ik 56 Tv kanalen ontvangen. Daarvan zijn er een aantal duitse (niet te bekeijken met de topfield) en bv ned1,2 en 3 komen 3x voor op vershillende kanaalen. Het valt me op dat soms het kanaal "Nederland 1" heet en soms voledig met hoofdletters "NEDERLAND 1"
Afhankelijk van de stand van de antenne, kan ik in Arnhem echter ook omroep-Zeeland, Flevoland, Braband en AT5 ontvangen :).

=edit=
Alle comerciele zenders van het digitenne paket kan ik nu ontvangen, maar niet gelijktijdig maar afhankelijk van de stand van de antenne. Gister avond lukte het me nog om alles gelijktijdig te ontvangen, maar nu niet meer.
====

Opzich had ik geen abbo nodig, ik kon al jaren alleen ned1,2 en 3 ontvangen, maar door de 50 retour was het abbo wel erg aantrekkelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door canonball op 20-12-2006 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hadden de Eindhovenaren onder ons gisteravond ook zo'n slechte ontvagst op Net5 en Talpa bijvoorbeeld? Kon het niet kijken namelijk.

Iemand al tips om Ned 1 2 3 op 1 2 3 te krijgen. Technische dienst zou me terugbellen tussen 8 en tien. Ik blijf daarvoor thuis: niemand! En als je belt hebben ze het te druk en verbreken ze de verbinding.

Tja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 09:09:

Maar ik hoor jullie over abbonementen praten, en over smartcards..... Dus al zou ik via de stick willen kijken, kan dat niet omdat er geen smartcard inkan? Dus zou ik alleen de Free to Air zender kunnen ontvangen?
Ja je hebt het helemaal goed gezien al die usb sticks kun je in Nederland alleen gebruiken voor de publieke zenders dus NL 1 2 en 3 en je regiozender. :X

We bestaat er iets waar een conax smartcard in kan dat is de E30Plus van

http://anysee.com/eng/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 10:39:
Hadden de Eindhovenaren onder ons gisteravond ook zo'n slechte ontvagst op Net5 en Talpa bijvoorbeeld? Kon het niet kijken namelijk.

Iemand al tips om Ned 1 2 3 op 1 2 3 te krijgen. Technische dienst zou me terugbellen tussen 8 en tien. Ik blijf daarvoor thuis: niemand! En als je belt hebben ze het te druk en verbreken ze de verbinding.

Tja....
Ik had er ook naar gevraagd, maar daar wisten ze niets op. Het lijkt erop dat de tv zenders die fta zijn op erg vreemde plekken worden gezet. Alle versleutelde zenders worden wel op de juiste plek gezet.

Heb gisteren dvd gekeken dus weet niet of het beeld slecht was. Wel weet ik dat het bij mij uitmaakte om de antenne een kwartslag te draaien. Hierdoor heb ik nu op alle zenders > 90% waar het eerst 80% was bij een bepaald kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IntToStr schreef op woensdag 20 december 2006 @ 11:50:
[...]

Ik had er ook naar gevraagd, maar daar wisten ze niets op. Het lijkt erop dat de tv zenders die fta zijn op erg vreemde plekken worden gezet. Alle versleutelde zenders worden wel op de juiste plek gezet.

Heb gisteren dvd gekeken dus weet niet of het beeld slecht was. Wel weet ik dat het bij mij uitmaakte om de antenne een kwartslag te draaien. Hierdoor heb ik nu op alle zenders > 90% waar het eerst 80% was bij een bepaald kanaal.
Ik word er nu morgen over teruggebeld. Kan niet zo zijn dat die volgorde zo is geven ze toe. Iemand ook al singaam gehad voor de update van de software? Mijn epg is erg instabiel. En ook neemt is zeer onnouakeurig op. Vanmorgen had ie iets opgenomen op 25 december a.s!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 18-09 18:20
OT:
(DVB-T zenders in Duitsland) nu ze nog niet versleuteld zijn, dat gaat wel gebeuren zodat je per zender moet gaan betalen)
Nope, de publieken zullen daar nooit op slot gaan. Dus je zal altijd 11 zenders gratis en voor nop kunnen gaan kijken. De commerciëlen in Duitsland (en dan alleen de RTL groep) gaan wel op Slot. Pro7Sat1 gaat voorlopig niet op slot (die is van het entavio platform afgestapt)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thijs,

Ik strand al bij het richten van de antenne. Die blijft op 0% staan. Kan ik dan toch handmatig de zenders instellen. Is er ergens een frequentieoverzicht te vinden?
En voor het ontvangen van publieke zender en regionale betaal ik natuurlijk niet......

Ik heb de topfield bij fotozaak foka uit r'dam gekocht (paar euro verzendkosten)

[quote]Thijs74 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 06:50:
[...]

Waar heb je nog een Topfield kunnen krijgen in Assen? Zou ik graag willen weten!!!

Om je op weg te helpen: heb je al geprobeerd om de zenders handmatig op te zoeken? Werkte bij mij! Automatisch vond ie niets. Postcodecheck zegt niets....
Je moet in ieder geval de publieke zender en regionaal kunnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren is Smilde ook in de lucht met de commercielen.
Kwaliteit is aanmerkelijk omhoog gegaan, terwijl die niet eens slecht was.
Maar de FTA zenders zijn nu wel beter geworden.

Smilde zet de zenders wel goed neer, dus begint met ned 1 2 3 etc etc

Dus Assen moet geen probleem zijn, als je alles goed hebt aangesloten en geactiveerd dan kan hij alleen maar defect zijn, hoop het niet voor je

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben net teruggebeld.
Er is officieel nog geen digitenne in Eindhoven.
Waarschijnlijk donderdag of vrijdag pas.
Wat je tot nu toe krijgt is meer geluk dan wijsheid.

Ik kreeg te horen dat ik morgen of overmorgen alle fabrieksinstellingen moet herstellen. Dan de card eruit, 15 minuten stroom eraf. Dan card erin. En dan voor Eindhoven moet ik automatisch zenders zoeken. Ze schijnen dan allemaal op kanaal 64 te zitten.

Dat is wat ik weet. Maar ze hadden grote storingen. Afwachten dus maar.

Overigens daarna schijnt alles goed te moeten gaan. Dan zitten ze senders op de juiste kanalen en update je software vanzelf.

Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:30:
Ben net teruggebeld.
Apart, ze zenden het toch echt uit. Maar goed, zolang het werkt vind ik het best :)
Ik kreeg te horen dat ik morgen of overmorgen alle fabrieksinstellingen moet herstellen. Dan de card eruit, 15 minuten stroom eraf. Dan card erin. En dan voor Eindhoven moet ik automatisch zenders zoeken. Ze schijnen dan allemaal op kanaal 64 te zitten.
Valt mee te leven, maar allemaal op kanaal 64 lijkt me echt onzin. Ze kunnen nooit alle zenders over dat kleine frequentiebereik uitzenden. Ga er maar gewoon vanuit dat de gecodeerde zenders hetzelfde blijven.
Ik begin een beetje moe te worden van die storingen van kpn. InternetPlusBellen, Digitenne, allemaal maar een hoop ellende. Het is dat ik zelf behoorlijk wat inzicht in de werking van bijv een experiabox of zo'n pvr heb, maar veel mensen zullen grote problemen hebben denk ik...
Overigens daarna schijnt alles goed te moeten gaan. Dan zitten ze senders op de juiste kanalen en update je software vanzelf.
Ik heb die uitspraak veelvuldig gehoord tijdens mijn gesprekken met helpdeskmedewerkers... (voornamelijk voor ipb) Eerst zien dan geloven is zeker van toepassing tegenwoordig.
Zal ik ook doen :)

Hopelijk gaat het weer snel zoals "vroeger": heb jarenlang nooit klachten gehad bij kpn/planet. Nu kan ik alleen gebruik maken van de diensten omdat ik zelf m'n modem heb lopen tweaken via de instellingen en dan is het maar hopen dat er geen "storing" is...

Tip voor als je nog eens moet bellen naar helpdesk en ze helpen je niet: laat duidelijk merken dat je weet waar je het over hebt en dan je meer weet dan de medewerker. (Dit is helaas zo goed als altijd het geval bij mij mbt ipb bijv) Je hebt zo meer kans op de 2e lijn. Als je daar eenmaal bent, niets dan lof :)

/end kpn bashing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:30:
Ben net teruggebeld.

Dat van kanaal 64 kan ik alvast verklappen, is niet waar:
http://www.agentschap-tel...=&provincie=Noord-Brabant
Op de antenne in Eindhoven worden alleen de kanalen 30, 31, 33, 56 en 60 uitgezonden.

Misschien handig voor de mensen die MCE gebruiken en last hebben dat de publieke zenders niet netjes op 1, 2, 3 etc staan:
http://www.microsoft.com/...bruiken/epgformulier.aspx
Als MS veel meldingen krijgt dat bijv Nederland 1 op 1000 zit, dat ze dan een aangepaste selectie maken voor MCE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maandag avond stond op de digitenne site, dat het officieel opgeleverd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

KPN moet consumenten die een TWIN tunerhebben besteld teleurstellen. De TWIN tuner is niet meer leverbaar en zal ook niet meer terugkeren in het pakket. Een TWIN tuner is een ontvanger waarmee één kanaal gekeken kan worden terwijl tegelijkertijd een ander kanaal wordt opgenomen.

Consumenten die soms weken hebben moeten wachten op de levering worden nu via email geconfronteerd met eenzijdige annulering van de bestelling.
Bron: http://www.geenbeeld.nl/?id=233&faqid=33
Zo te zien is het waar: http://www.kpn.com/kpn/show/id=878637
Was dit al bekend?

[ Voor 5% gewijzigd door slaay op 20-12-2006 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wederom contact met klantenservice is mijn smartcard voor de 3e keer geactiveerd en dit keer met succes! de ontvangst in assen komt bij mij echter niet boven de 70%. De klantenservice gaf aan dat als je ontvangst minder dan 80% is, je gratis een buitenantenne kunt krijgen. Daar ga ik dus ook gebruik van maken.
Vergeleken met dat sneeuwbeeld van essent via de ouderwetse kabel is dit nu al een hele vooruitgang.

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:26
Phoolie schreef op woensdag 13 december 2006 @ 22:23:
Ik kan van een vriend van me zo'n ontvanger krijgen, dus hoef ik alleen maar zo'n kaartje aan te schaffen, nu vraag ik me alleen af voor hoe lang je aan zo'n abbonement vast zit, heb al op de KPN site gekeken, maar daar kon ik niks vinden.

Iemand hier die me hier antwoord op kan geven?
iemand die hier antwoord op weet. De KPN mailen komt totaal geen reactie op.

Verwijderd

Ga dan even naar de primafoonwinkel...

• Thijs74
Ik heb de antenne boven op de kast "gepleurd". Na de update gister van zendmast Smilde ontvangst bijna 100%! Zit toch zo'n 40 km van Smilde af. Zou toch denken dat in Assen de ontvangst beter zou zijn. Misschien storingsbronnen? Zit er een flatgebouw in de weg? Brand het lampje op de antenne wel? Ik neem aan dat je alle zenders nu wel gevonden hebt?!

En bedankt voor de tip, ga zo ff kijken. :9
Hoi canonball,

Volgens mij heeft dat te maken met het tijdelijke-definitieve netwerk. Ik had ook eerst de zenders via Smilde op 1001 en zo. Nu is de boel hier veranderd en staan ze op p001 en zo.
Bedoel je nederland 1 onder toets 1? Dat lukt mij ook nog steeds niet. Als je bedoelt nederland1 op p001: zie m'n reactie op canonball.

Verwijderd

Thijs74 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 04:48:
[...]

Ik heb de antenne boven op de kast "gepleurd". Na de update gister van zendmast Smilde ontvangst bijna 100%! Zit toch zo'n 40 km van Smilde af. Zou toch denken dat in Assen de ontvangst beter zou zijn. Misschien storingsbronnen? Zit er een flatgebouw in de weg? Brand het lampje op de antenne wel? Ik neem aan dat je alle zenders nu wel gevonden hebt?!

En bedankt voor de tip, ga zo ff kijken. :9

[...]

Hoi canonball,

Volgens mij heeft dat te maken met het tijdelijke-definitieve netwerk. Ik had ook eerst de zenders via Smilde op 1001 en zo. Nu is de boel hier veranderd en staan ze op p001 en zo.

[...]

Bedoel je nederland 1 onder toets 1? Dat lukt mij ook nog steeds niet. Als je bedoelt nederland1 op p001: zie m'n reactie op canonball.
Nou ik bedoel vooral dat onder knop 1 Ned 1 zit.

• Klaassie
Phoolie schreef op donderdag 21 december 2006 @ 00:48:
[...]
nu vraag ik me alleen af voor hoe lang je aan zo'n abbonement vast zit, heb al op de KPN site gekeken, maar daar kon ik niks vinden.
Is toch een jaar-abonnement? Heb ik in m'n hoofd zitten tenminste, maar weet niet waar dat zwart op wit staat.

• makreel
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Gevonden:

"DUUR EN BEËINDIGING VAN HET DIGITALE TV VAN KPN ABONNEMENT
6.1 Het DIGITALE TV VAN KPN abonnement wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en heeft een
minimale duur van één (1) jaar na de datum van totstandkoming van de Overeenkomst op grond
van artikel 3.3. van deze Algemene Voorwaarden, tenzij met de Contractant schriftelijk een andere
periode tegen nader vast te stellen voorwaarden is overeengekomen. De Contractant kan het
DIGITALE TV VAN KPN abonnement schriftelijk opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn
van één kalendermaand."

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

In Eindhoven heb ik deze zenders:

Kanaal 30:
1000 Nederland 1 *
1001 Nederland 2 *
1002 Nederland 3 *
1003 TV Gelderland *
1004 Omroep Brabant *

Kanaal 31:
0027 Tele2 Voetbal 1 *
0028 Tele2 Voetbal 2 *
0016 TMF *
0017 MTV *
0014 Animal Planet *

Kanaal 33:
(geen zender)

Kanaal 56:
0008 Net 5 *
0010 Talpa/Nickelodeon *
0011 één *
0012 Canvas/ketnet *
0013 BBC Prime *
0019 Discovery Channel *
0018 Eurosport *
0020 Private Spice *

Kanaal 60:
0004 RTL 4 *
0005 RTL 5 *
0007 RTL 7 *
0006 SBS 6 *
0009 Veronica/Jetix *

Ik mis dus 2 zenders:
BBC World
CNN

Hebben meer mensen in Eindhoven hier last van? Of op welk kanaal zou ik deze moeten ontvangen?

Verwijderd

slaay schreef op donderdag 21 december 2006 @ 14:06:

Kanaal 30:
1000 Nederland 1 *
1001 Nederland 2 *
1002 Nederland 3 *
1003 TV Gelderland *
1004 Omroep Brabant *

Kanaal 31:
0027 Tele2 Voetbal 1 *
0028 Tele2 Voetbal 2 *
0016 TMF *
0017 MTV *
0014 Animal Planet *

Kanaal 33:
(geen zender)

Kanaal 56:
0008 Net 5 *
0010 Talpa/Nickelodeon *
0011 één *
0012 Canvas/ketnet *
0013 BBC Prime *
0019 Discovery Channel *
0018 Eurosport *
0020 Private Spice *

Kanaal 60:
0004 RTL 4 *
0005 RTL 5 *
0007 RTL 7 *
0006 SBS 6 *
0009 Veronica/Jetix *

Ik mis dus 2 zenders:
BBC World
CNN

Hebben meer mensen in Eindhoven hier last van? Of op welk kanaal zou ik deze moeten ontvangen?
Hadden we in het noorden ook last van
wat ik heb gedaan is het kanaal waar de zender onder moet staan handmatig scannen toen had ik wel succes.

• IntToStr
slaay schreef op donderdag 21 december 2006 @ 14:06:

*Lijst*

Ik mis dus 2 zenders:
BBC World
CNN

Zie http://home.planet.nl/~pl...dvbt/digitenne-kpntv.html.
Volgens dit overzicht zouden we ze idd niet moeten kunnen ontvangen als we er vanuit gaan dat het rijtje met ned1, 2, 3 in het weekend pas goed doorkomt bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aart44 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 11:07:
[...]

Ja je hebt het helemaal goed gezien al die usb sticks kun je in Nederland alleen gebruiken voor de publieke zenders dus NL 1 2 en 3 en je regiozender. :X

We bestaat er iets waar een conax smartcard in kan dat is de E30Plus van

http://anysee.com/eng/index.php
hmmzz, das wel jammer dus..... Mjah. Maybe komt het nog wel..... (en daarbij, via je laptop tv moeten kijken, of je laptop aan moeten hebben om via de laptop DVB-T te ontvangen, en door te sluizen naar je TV is ook niet echt wat, dus dan zou een ontvanger handiger zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs74
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:49:
[...]

Nou ik bedoel vooral dat onder knop 1 Ned 1 zit.
Ja precies! Ik dacht ook steeds: waarom wil dat niet...

Blijkt dat als de zenders goed staan, dus ned 1 is P001 op de topfield, ned 1 onder knop 1 zit. Alleen je moet 3 seconden wachten voordat hij erheen "zapt". Geduld dus... :(

(of begrijp ik het niet helemaal......) 8)7
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 13:04:

Ik heb de topfield bij fotozaak foka uit r'dam gekocht (paar euro verzendkosten)
Heeft iedereen massaal het pakket besteld of zo.....?

Gister gekeken. Topfield 160GB: 149,-! Kat in 't bakkie dacht ik. Helaas nog even overleggen, wil ik nu bestellen is het ineens 199,-! :( De officiële prijs, dat wel.

Mmmmmm........, verder zoeken dan maar...... Of toch kopen, blijft een lage prijs.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 10:16
Ik heb hier laatst een monteur thuis gehad omdat ik een probleem had met m'n Topfield. Bleek achteraf m'n scart te zijn die niet goed meer in de tv zat :+ Maar goed, die man hielp meteen om m'n lcd van de muur te tillen en opnieuw alles aan te sluiten.
Nou moet ik erbij zeggen; ik woon op een schip (een coaster als iemand het wat zegt) en ik gebruik de meegeleverde binnen antenne. Die monteur was stom verbaasd; ik had op alle kanalen een ontvangst van 99 to 100% terwijl die antenne dus helemaal omgeven is van staal. Ik lig op het Buiten-IJ in Amsterdam en heb wel de antenne naar het IJ gericht (daar staat de zender). De antenne staat terhoogte van de waterlijn en misschien zelfs net daaronder. En evensgoed een prima ontvangst!
Wel heb ik sinds de laatste update op alledrie m'n ontvangers (dus de Topfield en 2 single Samsungtuners) last van bevriezende beelden en veel blokjes op diverse zenders. Dus ondanks het prima signaal toch een achteruitgang met daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Thijs74 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 05:45:
Blijkt dat als de zenders goed staan, dus ned 1 is P001 op de topfield, ned 1 onder knop 1 zit. Alleen je moet 3 seconden wachten voordat hij erheen "zapt". Geduld dus... :(
Als je direct na de 1 op OK drukt gaat het wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Thijs74 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 05:45:
Heeft iedereen massaal het pakket besteld of zo.....?

Gister gekeken. Topfield 160GB: 149,-! Kat in 't bakkie dacht ik. Helaas nog even overleggen, wil ik nu bestellen is het ineens 199,-! :( De officiële prijs, dat wel.

Mmmmmm........, verder zoeken dan maar...... Of toch kopen, blijft een lage prijs.....
Ja, iedereen heeft die Topfield pakketten besteld :)

De prijs van 149 is de prijs na aftrek van de 50 euro korting die je van kpn terug kunt vragen als je voor 1 januari een digitenne abbo hebt. Moet wel binnen 2 weken/maanden (weet niet precies meer) na start abbo worden verstuurd. Veel winkels en kpn adverteren dus met 149, maar je betaald 199 en kunt 50 terugkrijgen.

Weet trouwens niet zeker of de actie op 1 januari afloopt, maar gezien de datum is dat niet geheel onbelangrijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IntToStr schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 09:18:
[...]
De prijs van 149 is de prijs na aftrek van de 50 euro korting die je van kpn terug kunt vragen als je voor 1 januari een digitenne abbo hebt. Moet wel binnen 2 weken/maanden (weet niet precies meer) na start abbo worden verstuurd. Veel winkels en kpn adverteren dus met 149, maar je betaald 199 en kunt 50 terugkrijgen.

Weet trouwens niet zeker of de actie op 1 januari afloopt, maar gezien de datum is dat niet geheel onbelangrijk...
Ik neem aan dat KPN juridisch gezien die termijn moet gaan verlengen. Al enkele malen is de introductie van digitenne vertraagd. In grote delen van het land is er zelfs nog geen ontvangst voor een abonnement. Bovendien heb ik aan de buitenkant van de doos de beperking van de termijn niet gezien. Pas na het openen van de plastic verpakking in de verpakking aan de binnenkant van een dubbelgevouwen papiertje in kleine lettertjes kwam ik het tegen. Als een beperkende voorwaarde zo goed verstopt is, en feitelijk niet vóó'r de koop bekend kan zijn, dan kan men er geen rechten aan ontlenen.

Maar KPN zal tegenstribbelen denk ik. Is er iemand die weet hoe je zo iets juridisch aanpakt ???
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.