Een vergissing de buitenlandse zenders zijn niet FTA KPN/Digitenne zend die gecodeerd uit alleen met een abo zijn ze zichtbaar, het goedkoopste is een kleine 8 euro per maand, de eis is dan dat je telefoon van KPN hebt.rick77 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 18:08:
[...]
Ligt het niet kunnen ontvangen van buitenlandse FTA zenders aan de apparatuur die KPN verkoopt of aan de smartcard die je er in steekt als je digitenne wilt ontvangen?
Ik kan van een vriend van me zo'n ontvanger krijgen, dus hoef ik alleen maar zo'n kaartje aan te schaffen, nu vraag ik me alleen af voor hoe lang je aan zo'n abbonement vast zit, heb al op de KPN site gekeken, maar daar kon ik niks vinden.
Iemand hier die me hier antwoord op kan geven?
Iemand hier die me hier antwoord op kan geven?
Goed hier. De zender staat in Sliedrecht.The_Cure schreef op woensdag 13 december 2006 @ 20:14:
Wil overstappen van Tele2 naar Digitenne. Iemand met beide ervaringen kwa beeldkwaliteit?
Iemand uit Dordrecht met Digitenne? Hoe is de kwaliteit in Dordt?
Er stond een demo in de primafoon.
[ Voor 5% gewijzigd door makreel op 13-12-2006 22:29 ]
Ok top, zal morgen eens gaan kijken daar, hopelijk hebben ze de topfield tuner nog in het magazijn.makreel schreef op woensdag 13 december 2006 @ 22:28:
[...]
Goed hier. De zender staat in Sliedrecht.
Er stond een demo in de primafoon.
Waar zit je (welke wijk)? En met een in-huis-antenne of een buitenantenne?
Krispijn, op het noorden, 4 hoog met een buitenantenne die binnen hangt.The_Cure schreef op woensdag 13 december 2006 @ 22:33:
[...]
Ok top, zal morgen eens gaan kijken daar, hopelijk hebben ze de topfield tuner nog in het magazijn.
Waar zit je (welke wijk)? En met een in-huis-antenne of een buitenantenne?

Beeld is beter dan deze snapshot (is door mijn hauppauge pvr150 tv kaart via het analoge signaal weer digital gemaakt), er zijn op tv iets meer details te zien.
Nog een:

Ik ben er wel tevreden mee.
[ Voor 12% gewijzigd door makreel op 13-12-2006 22:53 ]
Het gaat hier over zenders uit het buitenland. Dus zenders die in Duitsland of Belgie staan. Deze zijn allemaal FTA te ontvangen. KPN/Digitenne heeft echter ontvangers geleverd met een 'lock' waardoor deze ontvangers op de buitenlandse zenders geen beeld geeft.aart44 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 21:50:
[...]
Een vergissing de buitenlandse zenders zijn niet FTA KPN/Digitenne zend die gecodeerd uit alleen met een abo zijn ze zichtbaar, het goedkoopste is een kleine 8 euro per maand, de eis is dan dat je telefoon van KPN hebt.
Verwijderd
Ik heb gisteren bij de BelCompany een KPN digitale televisie ontvanger gekocht. Want bij de Primafoon winkel waren ze uitverkocht. En dat was mijn mazzel want bij de BelCompany betaalde ik geen EUR 84,95 voor het ding maar slechts EUR 44,95. Er ging dus EUR 40,- korting af! Dus misschien een handige tip voor mensen die ook nog (of alvast) zo'n ding nodig hebben: BelCompany!
Verwijderd
Sinds 11 dec doet mn teletext van mn TV vreemd, Bij sommige pagina's worden lege zinnen gevuld met zinnen uit andere pagina's zodat alles dan erg vol is. Bij analoog nooit een probleem gehad. Wat zou de oorzaak zijn ? Is het te verhelpen ? De teletext van de PR is niet om aan te zien alle lettertjes fonkelen als sterren. Dus dat is geen optie.
Verwijderd
Ik heb net mijn Topfield teruggestuurd omdat KPN zei dat het zeker aan dat apparaat zou liggen. Maar als ik het goed begrijp kan ik hem dus net zo goed meteen weer terug laten sturen. Ik had namelijk ook op geen enkele wijze ook maar iets van ontvangst. Maar wil wel graag zo zeker mogelijk weten, dat ik nu niet nog eens dat ding voor niets laat opsturen....IntToStr schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 10:34:
Voor mensen die 0% ontvangst krijgen:
Ik moest in mijn Topfield bij het zoeken naar zenders handmatig zoeken en het kanaal op 30 zetten. Toen versprong het signaal opeens naar 98%.
Misschien dat er meer mensen zo zitten...
Ik zit in Eindhoven. En heb de Topfield 160.
Ik heb al iets langer dan deze maand digitenne van KPN, dit omdat ik op een woonboot woon waar geen kabel aanwezig was en wij toch meer wilde ontvangen dan alleen de publieke zenders.
Ik heb de ontvanger dus nog voor 35 euro gekocht en betaal per maand 7,95 aan abo kosten.
Ik heb trouwens de twin-tuner
Ontvangst : 98%
Kwaliteit hiervan : 100%
Nadelen :
- Zodra er zwaar verkeer langs rijdt (vrachtwagens etc..) valt het geluid eventjes weg of is er een hapering in het beeld
- Apparaat is spannings gevoelig, beste is dus zelfs om het apparaat op een aparte groep te zetten om storingen tegen te gaan
- Binnen antenne gevoelig voor electronische apparatuur
- Apparaat heeeeeel erg gevoelig voor stof
Voordelen
- Goedkoop TV
- Geen zinloze zenders (spanje, turkije, noem maar op, kijk je toch niet naar)
- Opname naar dvd-recorder is gewoonweg in superkwaliteit
- Mogelijkheid tot instellen van 1 multi-afstandsbediening
- Infrarood ontvangst ligt hoog
Ik heb de ontvanger dus nog voor 35 euro gekocht en betaal per maand 7,95 aan abo kosten.
Nadelen :
- Zodra er zwaar verkeer langs rijdt (vrachtwagens etc..) valt het geluid eventjes weg of is er een hapering in het beeld
- Apparaat is spannings gevoelig, beste is dus zelfs om het apparaat op een aparte groep te zetten om storingen tegen te gaan
Voordelen
- Goedkoop TV
Wabbawabbawabbawabba
Tipje, vraag de buitenantenne aan bij KPN en zorg dat deze hoger staat dan het verkeer, je hebt dan minder tot geen last van storing.KatirZan schreef op donderdag 14 december 2006 @ 11:11:
Ik heb al iets langer dan deze maand digitenne van KPN, dit omdat ik op een woonboot woon waar geen kabel aanwezig was en wij toch meer wilde ontvangen dan alleen de publieke zenders.
Nadelen :
Voordelen
- Goedkoop TV
Wat bedoel je trouwens met het apparaat erg gevoelig is voor stof?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Heeft iemand foto's van de spullen die je bij de KPN buitenantenne geleverd krijgt?
Dus wat voor soort kabel, stekkers en dergelijke.
Daarnaast zit er ook een muurbevestiging bij ofzo?
Dus wat voor soort kabel, stekkers en dergelijke.
Daarnaast zit er ook een muurbevestiging bij ofzo?
Dich bis echt unne foëzen haas
Verwijderd
Ik heb nu alleen nog even Ned1, 2 en 3 op mijn KPN Samsung decodertje. Is er nog een andere manier om hier meer televisiezenders op te krijgen dan een abonnement bij de KPN?
ik heb ook wel iets bizars meegemaakt met digitenne van KPN, heb zelf een rebox, en woon omgeving leiden..
Mijn broer woont aan de westkant van ons huis, die is nu de deur uit, en heb zijn digitenne gekregen, bij hem altijd volle 100 procent bereik. Ik woon aan de oostkant van ons huis, deed de digitenne het helemaal niet lekker, hij had wel 100 kwaliteit, maar moest iedere keer zoeken naar signaal, bij de meeste kanalen
nl. rtl7, discovery, 1,2,3, en net 5
Mijn binnenantenne stond altijd in het raamkozijn naar de oostkant, nu heb ik mijn antenne op mijn kast gezet, richting westen en nu doet die het 100% kanalen zappen lekker snel
Zo wazig, leek wel alsof mijn kast, die naast mijn tv staat, het signaal tegen hield..
anyway.. hij doet het nu, en vind het wel best, mogen alleen wel wat meer kanalen op vind ik
Mijn broer woont aan de westkant van ons huis, die is nu de deur uit, en heb zijn digitenne gekregen, bij hem altijd volle 100 procent bereik. Ik woon aan de oostkant van ons huis, deed de digitenne het helemaal niet lekker, hij had wel 100 kwaliteit, maar moest iedere keer zoeken naar signaal, bij de meeste kanalen
Mijn binnenantenne stond altijd in het raamkozijn naar de oostkant, nu heb ik mijn antenne op mijn kast gezet, richting westen en nu doet die het 100% kanalen zappen lekker snel
Zo wazig, leek wel alsof mijn kast, die naast mijn tv staat, het signaal tegen hield..
anyway.. hij doet het nu, en vind het wel best, mogen alleen wel wat meer kanalen op vind ik
Nintendo SWITCH! FTW
Zelf dacht ik eerst ook iets als "Is dat ding nou kapot of doe ik iets fout"Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 11:04:
Ik heb net mijn Topfield teruggestuurd omdat KPN zei dat het zeker aan dat apparaat zou liggen. Maar als ik het goed begrijp kan ik hem dus net zo goed meteen weer terug laten sturen. Ik had namelijk ook op geen enkele wijze ook maar iets van ontvangst. Maar wil wel graag zo zeker mogelijk weten, dat ik nu niet nog eens dat ding voor niets laat opsturen....
Ik zit in Eindhoven. En heb de Topfield 160.
Na wat gepuzzel en het opzoeken van het kanaal waarop het uitgezonden zou moeten worden bleek ik dus opeens met handmatig zoeken wel ontvangst te krijgen.
Ik kan natuurlijk niet voor je beslissen of dit de oplossing voor je is, maar als je dit nog niet geprobeerd hebt is de kans groot dat het apparaat niet kapot is.
Hopelijk gaat dit wel goed als de andere zenders op andere kanalen komen straks. Je kunt handmatig maar op 1 kanaal zoeken. Bij automatisch vond ie niets...
Bij mij zette die topfield de zenders trouwens op 501 t/m 505. Na een kort onderzoek via afstandsbediening kon ik niet zo snel iets vinden op die zenders op 1 t/m 5 te zetten. Zijn er mensen met een topfield die hier ook last van hebben of weten hoe je die krengen zelf op de juiste plek zet?
Misschien is het bij het "echte" digitenne signaal wel goed...
En meer zenders zou leuk zijn, maar kpn heeft maar beperkte frequenties. Hoe meer zenders ze daar in zouden proppen, hoe slechter het beeld per zender. Ik heb liever een paar zenders minder in goede kwaliteit dan extra zenders waar je bijna nooit naar kijkt maar dan ook de rest in mindere kwaliteit.
Daar staat wat over op het info kanaal, een digitenne compleet pakket wat na 18 december beschikbaar zou moeten zijn (en op 19 december gaan de kanalen in Utrecht weer veranderen).SOCO_cola schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:17:
ik heb ook wel iets bizars meegemaakt met digitenne van KPN, heb zelf een rebox, en woon omgeving leiden..
Ze verwijzen naar kpn.com, maar daar kom ik overal het oude verhaal nog tegen, dus geen idee wat er nu precies gaat gebeuren.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
Dank, ik heb ze vandaag maar weer eens gebeld. En ze sturen de hele doos weer terug. Morgen maar weer eens proberen. En dan hoop ik inderdaad dat maandag Digitenne gewoon perfect werkt. Maar goed. Dat zien we dan weer verder...IntToStr schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:41:
[...]
Zelf dacht ik eerst ook iets als "Is dat ding nou kapot of doe ik iets fout"![]()
Na wat gepuzzel en het opzoeken van het kanaal waarop het uitgezonden zou moeten worden bleek ik dus opeens met handmatig zoeken wel ontvangst te krijgen.
Ik kan natuurlijk niet voor je beslissen of dit de oplossing voor je is, maar als je dit nog niet geprobeerd hebt is de kans groot dat het apparaat niet kapot is.
Hopelijk gaat dit wel goed als de andere zenders op andere kanalen komen straks. Je kunt handmatig maar op 1 kanaal zoeken. Bij automatisch vond ie niets...
Bij mij zette die topfield de zenders trouwens op 501 t/m 505. Na een kort onderzoek via afstandsbediening kon ik niet zo snel iets vinden op die zenders op 1 t/m 5 te zetten. Zijn er mensen met een topfield die hier ook last van hebben of weten hoe je die krengen zelf op de juiste plek zet?
En meer zenders zou leuk zijn, maar kpn heeft maar beperkte frequenties. Hoe meer zenders ze daar in zouden proppen, hoe slechter het beeld per zender. Ik heb liever een paar zenders minder in goede kwaliteit dan extra zenders waar je bijna nooit naar kijkt maar dan ook de rest in mindere kwaliteit.
Ja op die manier de Duitse en Belgische zenders maar dan moet je wel ergens wonen waar die te ontvangen zijn, maar van de Samsung ontvangers is met de nieuwste firmware de "lock" af dacht dat de firmware 130 was.devriesjande schreef op woensdag 13 december 2006 @ 22:56:
[...]
Het gaat hier over zenders uit het buitenland. Dus zenders die in Duitsland of Belgie staan. Deze zijn allemaal FTA te ontvangen. KPN/Digitenne heeft echter ontvangers geleverd met een 'lock' waardoor deze ontvangers op de buitenlandse zenders geen beeld geeft.
Wel moet je ze handmatig inlezen dan zet hij ze op kanaalnummer 1001 enz.
Verwijderd
Ik heb ook een personal recorder van samsung. Ik heb de ontvanger in de zomer in mijn strandhuisje gehad en had geen storingen. Thuis kreeg ik in de woonkamer storingen terwijl ik die in de slaapkamer niet had. Daarnaast het ergelijke dat de recorder op zwart springt, maar wel de ondertiteling van de zenders weergaf. Zeer veel van mijn opnames lopen vast omdat er schijnbaar af en toe een storinkje is. Ik heb al vele programma's gemist en mijn vrouw is het apparaat spuugzat omdat niet meer zeker is of de opname er wel op staat, of soms gedeeltelijk. Het enige dat KPN klantenservice, via de mail maar ook via de telefoon kan zeggen is dat je de stekker er in en eruit moet halen. Inderdaad het werkt, maar ik ben er doodziek van. Eindelijk een apparaat met geweldig bedieningsgemak en dan blijkt het niet te werken. Daarnaast is de ontvangst na 27 november slechter geworden en neem ik dezelfde problemen als hierboven waar. Ik denk dat ik het apparaat en het abbonnement retourneer ivm wanvertoning en niet leveren van de dienst zoals deze beloofd is. Jammer het leek zo'n leuke oplossing
Rob van Opbergen uit Ijmuiden
Rob van Opbergen uit Ijmuiden
@rob, Ik zou de topfield personal recorder proberen. De ervaringen zijn veel beter dan de samsung versie, zowel wat kwaliteit betreft als stabiliteit. Misschien kan je met je klachten de samsung omruilen bij de primafoon voor een topfield.
Dit is ook wel raar zeg. Als ik in de Postcode check van KPN mijn postcode in Almere Buiten invul komt er uit dat er nog geen Digitenne beschikbaar is in mijn regio. Terwijl volgens het plaatje van alle zendmasten dat eerder gepost is Almere zowel onder de zender van Lelystad als de zender van Lopik valt. (Wat is er eigenlijk gebeurd met de Digitenne zendmast die langs de A6 vlak bij Almere Haven stond? Was dat maar een tijdelijke nood-zender ofzo?)
En dat terwijl ik toch al zeker anderhalf jaar redelijk tevreden naar Digitenne (inmiddels KPN-Digitenne) kijk! (Redelijk tevreden omdat ik niet bepaald blij was toen NGC uit het pakket gehaald werd, maar verder is de beeldkwaliteit stukken beter dan de analoge UPC kabel die ik hiervoor had).
En dat terwijl ik toch al zeker anderhalf jaar redelijk tevreden naar Digitenne (inmiddels KPN-Digitenne) kijk! (Redelijk tevreden omdat ik niet bepaald blij was toen NGC uit het pakket gehaald werd, maar verder is de beeldkwaliteit stukken beter dan de analoge UPC kabel die ik hiervoor had).
Verwijderd
Stomme vraag misschien, maar zet ik de Topfield op kanaal 30? En zo ja: hoe doe ik dat?IntToStr schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:41:
[...]
Zelf dacht ik eerst ook iets als "Is dat ding nou kapot of doe ik iets fout"![]()
Het apparaat trekt iets meer stof aan dan normaliter....dat komt omdat de luchtingang aan de bovenkant zitMeNTaL_TO schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:30:
[...]
Tipje, vraag de buitenantenne aan bij KPN en zorg dat deze hoger staat dan het verkeer, je hebt dan minder tot geen last van storing.
Wat bedoel je trouwens met het apparaat erg gevoelig is voor stof?
Wat betreft een buiten antenne, deze geeft precies hetzelfde probleem, maar dit komt waarschijnlijk omdat wij de antenne niet hoog genoeg op kunnen hangen (hoogste punt woning is 5,20 meter)
Wabbawabbawabbawabba
Eindhoven was het toch he?Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 12:17:
Stomme vraag misschien, maar zet ik de Topfield op kanaal 30? En zo ja: hoe doe ik dat?
Ga naar installatie, zenders zoeken (of iets wat hier op lijkt). Er staat standaard automatisch, maar je kunt ook handmatig kiezen bij zoeken. Ga dan naar het vakje eronder en blader naar 30. Nu zal je signaal opeens zichtbaar zijn.
Succes..
Hier in Heerde (gelderland) toch nog een heel aardig signaal via mijn Sony bravia lcd tv.
Hirschmann binnenantenne eraan (met versterker) en even handmatig op kanaal 22 gezocht en voila hij vond ned 1,2,3 en tv oost. Signaal vrijwel altijd 100% af en toe 80% en het beeld ziet er best mooi uit.
Toch leuk zo'n digitale ontvanger al in je LCD tv.
Hirschmann binnenantenne eraan (met versterker) en even handmatig op kanaal 22 gezocht en voila hij vond ned 1,2,3 en tv oost. Signaal vrijwel altijd 100% af en toe 80% en het beeld ziet er best mooi uit.
Toch leuk zo'n digitale ontvanger al in je LCD tv.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Dat vind ik wel het voordeel van DVB-T, je hebt goed beeld, blokken in beeld of geen beeld.
Nu heb ik UPC analoog, maar het is meer sneeuw dan wat anders.
Met digitenne heb ik mooi strak beeld.
Nu heb ik UPC analoog, maar het is meer sneeuw dan wat anders.
Met digitenne heb ik mooi strak beeld.
Per mail ontvangen:
Frequentie wijziging Digitenne in Regio Utrecht (*)
In de nacht van maandag 18 op dinsdag 19 december worden er frequentiewijzigingen doorgevoerd op het Digitenne netwerk in de regio Utrecht (*). Hierdoor kan het voorkomen dat u vanaf dinsdag 19 december de volgende TV kanalen niet automatisch meer ontvangt.
Nederland 1
Nederland 2
Nederland 3
Regio TV Utrecht
Net 5
Talpa
CNN
Één (VRT)
Ketnet/Canvas (VRT)
BBC Prime
Discovery Channel
Eurosport
Private Spice
Is dit bij u het geval, dan kunt u dit zelf herstellen. Door uw digitale ontvanger opnieuw te installeren kunt u alle zenders weer ontvangen.
Het opnieuw instellen van uw digitale ontvanger doet u door:
Fabrieksinstellingen te herstellen
Automatisch Zenders Zoeken
Let hierbij op dat u altijd uw antenne goed richt. Dit kan helpen de kwaliteit van uw ontvangst te verhogen.
Klik hier voor een uitgebreide instructie voor Samsung en Topfield ontvangers
Deze frequentiewijzigingen zijn helaas noodzakelijk in verband met nieuwe internationale afspraken over frequenties tussen Nederland en onze buurlanden.
In het 1e kwartaal van 2007 zullen in alle regio’s gefaseerd frequentiewijzigingen voorkomen. Wij zullen u hier te zijner tijd over informeren
De laatste informatie over wijzigingen kunt u ook altijd vinden op www.kpn.com (trefwoord: Digitenne Update) en het Infokanaal van Digitenne (kanaal 26 op uw digitale ontvanger).
Excuus voor deze noodzakelijke overlast.
Met vriendelijke groet,
Michiel Buitelaar
Directeur Consumentenmarkt
(*) Regio Utrecht betreft een groot deel van de provincie Utrecht, in het bijzonder de klanten die hun Digitenne signaal ontvangen van de zendmasten in Utrecht, Maarsen, Amersfoort en IJsselstein. Als u nu de uitzending van Regio TV Utrecht kunt ontvangen dan behoort u zeer waarschijnlijk tot het gebied.
In de nacht van maandag 18 op dinsdag 19 december worden er frequentiewijzigingen doorgevoerd op het Digitenne netwerk in de regio Utrecht (*). Hierdoor kan het voorkomen dat u vanaf dinsdag 19 december de volgende TV kanalen niet automatisch meer ontvangt.
Nederland 1
Nederland 2
Nederland 3
Regio TV Utrecht
Net 5
Talpa
CNN
Één (VRT)
Ketnet/Canvas (VRT)
BBC Prime
Discovery Channel
Eurosport
Private Spice
Is dit bij u het geval, dan kunt u dit zelf herstellen. Door uw digitale ontvanger opnieuw te installeren kunt u alle zenders weer ontvangen.
Het opnieuw instellen van uw digitale ontvanger doet u door:
Fabrieksinstellingen te herstellen
Automatisch Zenders Zoeken
Let hierbij op dat u altijd uw antenne goed richt. Dit kan helpen de kwaliteit van uw ontvangst te verhogen.
Klik hier voor een uitgebreide instructie voor Samsung en Topfield ontvangers
Deze frequentiewijzigingen zijn helaas noodzakelijk in verband met nieuwe internationale afspraken over frequenties tussen Nederland en onze buurlanden.
In het 1e kwartaal van 2007 zullen in alle regio’s gefaseerd frequentiewijzigingen voorkomen. Wij zullen u hier te zijner tijd over informeren
De laatste informatie over wijzigingen kunt u ook altijd vinden op www.kpn.com (trefwoord: Digitenne Update) en het Infokanaal van Digitenne (kanaal 26 op uw digitale ontvanger).
Met vriendelijke groet,
Michiel Buitelaar
(*) Regio Utrecht betreft een groot deel van de provincie Utrecht, in het bijzonder de klanten die hun Digitenne signaal ontvangen van de zendmasten in Utrecht, Maarsen, Amersfoort en IJsselstein. Als u nu de uitzending van Regio TV Utrecht kunt ontvangen dan behoort u zeer waarschijnlijk tot het gebied.
Verwijderd
Ik heb net een DVB-T ontvanger Topfield 5300K aangeschaft. Ik woon in het zuidoosten van het land en met een andere (tijdelijk geleende) KPN ontvanger kon ik met een groote en hoog geplaatste buitenantenne (zonder KPN abonnement) belgische en duitse free to air kanalen ontvangen.
Echter met de Topfield 5300K ontvanger alleen maar de nederlandse Free to air kanalen.
De helpdesk van KPN deelde mij mee dat zij een vraag over de free to air kanalen niet eens behandelden want daar verdienden ze niets aan! Het gaat echter wel om een KPN ontvanger die gekocht is in een elektrozaak.
In deze winkel zegt men dat de service bij KPN ligt.
Het lijkt er op dat de ontvanger zo geprogrammerd is dat hij de buitenlandse kanalen blokeerd, want tijdens het kanalen zoeken zie je dat deze kanalen wel ingelezen worden.
Weet iemand of het mogelijk is om deze ontvanger eventueel via een "geheim" menu zo in te stellen dat hij ook buitenlandse free to air kanalen ontvangt?
Echter met de Topfield 5300K ontvanger alleen maar de nederlandse Free to air kanalen.
De helpdesk van KPN deelde mij mee dat zij een vraag over de free to air kanalen niet eens behandelden want daar verdienden ze niets aan! Het gaat echter wel om een KPN ontvanger die gekocht is in een elektrozaak.
Het lijkt er op dat de ontvanger zo geprogrammerd is dat hij de buitenlandse kanalen blokeerd, want tijdens het kanalen zoeken zie je dat deze kanalen wel ingelezen worden.
Weet iemand of het mogelijk is om deze ontvanger eventueel via een "geheim" menu zo in te stellen dat hij ook buitenlandse free to air kanalen ontvangt?
Verwijderd
Haha, werkt perfect. Signaal 'maar' 55% en heerlijk strak beeld. Benieuwd hoe Digitenne maandag binnen komt.IntToStr schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 12:50:
[...]
Eindhoven was het toch he?
Ga naar installatie, zenders zoeken (of iets wat hier op lijkt). Er staat standaard automatisch, maar je kunt ook handmatig kiezen bij zoeken. Ga dan naar het vakje eronder en blader naar 30. Nu zal je signaal opeens zichtbaar zijn.
Succes..
Even voor de mensen die nog geen decoder/recorder hebben.
Probeer het eens bij een KPN business centrum, daar staan vaak nog wat oudere vooraden die je niet in de primafoon vind.
Heb gisteren een samsung met 80 gig schijf gekocht voor €149, met een terugbetaalbon van €50.
De kaart kreeg ik er gratis bij.
Het kan wezen dat er hier perongeluk iets fout is gegaan maar ik zou zeggen probeer het als je er voordeel mee kan doen.
Probeer het eens bij een KPN business centrum, daar staan vaak nog wat oudere vooraden die je niet in de primafoon vind.
Heb gisteren een samsung met 80 gig schijf gekocht voor €149, met een terugbetaalbon van €50.
De kaart kreeg ik er gratis bij.
Het kan wezen dat er hier perongeluk iets fout is gegaan maar ik zou zeggen probeer het als je er voordeel mee kan doen.
Met automatisch zenderzoeken wordt de sterkste zender vastgelegd en zijn anderen niet zichtbaar. Ga je handmatig zoeken dan kun je de door jou gewenste kanalen kiezen.Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 01:52:
Ik heb net een DVB-T ontvanger Topfield 5300K aangeschaft. Ik woon in het zuidoosten van het land en met een andere (tijdelijk geleende) KPN ontvanger kon ik met een groote en hoog geplaatste buitenantenne (zonder KPN abonnement) belgische en duitse free to air kanalen ontvangen.
Bedankt voor het posten, het infokanaal verwijst naar kpn.com maar daar stond toen ik keek nog niets.Tuut-Tuut schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 23:58:
Per mail ontvangen:
[knip]
Met vriendelijke groet,
Michiel Buitelaar
Jammer dit nu regelmatig achter elkaar gebeurt, ik had liever dat ze de upgrade van 26 november dan niet hadden gedaan en nu in 1 keer alles.
Ik heb sinds een paar weken mijn kpn Samsung twintuner vervangen door een kpn Topfield 5300k PVR. Die bevalt goed al is mijn belangrijkste bezwaar dat teletekst niet doorgegeven wordt naar mijn TV.
Nu heb ik begrepen dat nieuwe software versie 1.37 (Ik heb 1.32) al sinds october beschikbaar is maar ik heb daar op de Topfield nog geen melding van gezien. Mijn broer die zo'n Topfield al sinds begin dit jaar heeft ook niet en zit ook nog op 1.32.
Iemand een idee hoe het met deze update zit?
Nu heb ik begrepen dat nieuwe software versie 1.37 (Ik heb 1.32) al sinds october beschikbaar is maar ik heb daar op de Topfield nog geen melding van gezien. Mijn broer die zo'n Topfield al sinds begin dit jaar heeft ook niet en zit ook nog op 1.32.
Iemand een idee hoe het met deze update zit?
Hallo,
Wij zitten te twijfelen tussen Digitenne en digitale tv van UPC. Voor zover ik heb kunnen zien is UPC goedkoper plus veel meer zenders. Alleen kan je dan maar op 1 tv in huis digitale tv ontvangen? Terwijl je met Digitenne op max. 3 tv's in huis digi tv kan ontvangen maar daarvoor moet je wel steeds een aparte tuner kopen waardoor Digitenne dus uiteindelijk veel duurder is dan de UPC.
Iemand tips of iemand die misschien een manier weet waardoor je met de UPC wel op meerdere tv's in huis digi tv kan ontvangen?
Wij zitten te twijfelen tussen Digitenne en digitale tv van UPC. Voor zover ik heb kunnen zien is UPC goedkoper plus veel meer zenders. Alleen kan je dan maar op 1 tv in huis digitale tv ontvangen? Terwijl je met Digitenne op max. 3 tv's in huis digi tv kan ontvangen maar daarvoor moet je wel steeds een aparte tuner kopen waardoor Digitenne dus uiteindelijk veel duurder is dan de UPC.
Iemand tips of iemand die misschien een manier weet waardoor je met de UPC wel op meerdere tv's in huis digi tv kan ontvangen?
i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD
Ik heb sinds gister ook digitenne (zuidwest drenthe, zendmast smilde). Ontvangst is rond de 80%, en kwaliteit rond de 90%)
Het beeld is per frame vrij strak (beter dan analoog voorheen), maar zo af en toe heb ik het idee dat er te weinig frames worden verstuurd. Vooral als de camera beweegt valt dit dus op, het is niet vloeiend genoeg.
Meer mensen met dezeflde ervaring? En kan ik ervan uitgaan dat dit nog gaat verbeteren de komende tijd?
Het beeld is per frame vrij strak (beter dan analoog voorheen), maar zo af en toe heb ik het idee dat er te weinig frames worden verstuurd. Vooral als de camera beweegt valt dit dus op, het is niet vloeiend genoeg.
Meer mensen met dezeflde ervaring? En kan ik ervan uitgaan dat dit nog gaat verbeteren de komende tijd?
Euh vergeet niet dat je voor Digitale tv wel een analoog abonnenment van UPC moet hebben he. Dus dat is 15 euro en dan nog die 2 euro voor digitaal erbij.El_Bandito schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 14:36:
Hallo,
Dus je kunt niet alleen digitaal nemen van UPC.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Ja en nee, de ruimte die vrijkomt door het stoppen van de 3 analoge zenders kan gebruikt worden voor 24 nieuwe kanalen in deze kwaliteit of het verbeteren van de kwaliteit van de huidige zenders.
Verwijderd
Hmm, hoop maar dat ze de kwaliteit gaan verbeteren, al zou het ook niet verkeerd zijn als NGC weer terug zou komen...
Ik zou graag een combinatie zien
Alle zenders op goede kwaliteit, zoals ned 1, 2 en 3 nu bijv, en dan verder opvullen met zenders voor zover mogelijk.
En idd iets meer van die "keyframes" of hoe je die dingen noemt zo niet overbodig zijn.
Alle zenders op goede kwaliteit, zoals ned 1, 2 en 3 nu bijv, en dan verder opvullen met zenders voor zover mogelijk.
En idd iets meer van die "keyframes" of hoe je die dingen noemt zo niet overbodig zijn.
[ Voor 23% gewijzigd door IntToStr op 16-12-2006 16:46 ]
Klopt, de 'gewone' consument boeit de kwaliteit niet, omdat ze het niet ziet.makreel schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 17:00:
Het zou me niks verbazen wanneer het betaalde extra pakketten worden.
Er komen inderdaad extra paketten voor zover ik weet, dat stond overigens ook ergens in een persbericht enige tijd geleden, welke ook voor niet kpnérs beschikbaar is.
Overigens wordt zowel nick als talpa nog steeds doorgegeven, het is alleen niet mogelijk om talpa overdag te kijken en niet om savonds nick/thebox te kijken.
Niet dat iemand behoefte heeft aan talpa overdag. Wat mij betreft zetten ze talpa enkel aan als het voetbal bezig is en daarna mikken ze thebox er maar weer op.
[ Voor 27% gewijzigd door netblade op 16-12-2006 17:19 ]
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Hebben we.schnumi schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 15:40:
[...]
Euh vergeet niet dat je voor Digitale tv wel een analoog abonnenment van UPC moet hebben he. Dus dat is 15 euro en dan nog die 2 euro voor digitaal erbij.
Dus je kunt niet alleen digitaal nemen van UPC.
Dan zou ik voor UPC gaan. Kwaliteit is toch wel beter als die van Digitenne + veel meer zenders.
Dat is zo. Maar ik hoor wel meer klachten....
Ik zit nu eigenlijk te twijfelen tussen UPC en Canaaldigitaal (satelliet). Alleen we doen het eigenlijk omdat het signaal gewoon slecht is nu. Vooral boven, op mijn kamer. Maar ja, dat los je niet op door digitale tv te nemen want dan kan maar op 1tv... in de huiskamer in ons geval.
Ik zit nu eigenlijk te twijfelen tussen UPC en Canaaldigitaal (satelliet). Alleen we doen het eigenlijk omdat het signaal gewoon slecht is nu. Vooral boven, op mijn kamer. Maar ja, dat los je niet op door digitale tv te nemen want dan kan maar op 1tv... in de huiskamer in ons geval.
[ Voor 46% gewijzigd door El_Bandito op 16-12-2006 22:51 ]
Tsja satteliet is natuurlijk nog weer iets beter. Veel gratis zenders etc, verschillende koppen erop (hotbird, astra noem maar op). Je kan er veel meer mee maar de aanschaf is wel een stuk duurder.
Maar uiteindelijk kun je er meer mee. Ik heb overigens weinig te klagen over UPC digital maargoed dat verschilt per gebied.
Maar uiteindelijk kun je er meer mee. Ik heb overigens weinig te klagen over UPC digital maargoed dat verschilt per gebied.
Verwijderd
Als je een rot kabel signaal hebt gaat digitale tv via de kabel ook niet goed werken natuurlijk...El_Bandito schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 22:50:
Dat is zo. Maar ik hoor wel meer klachten....
Zoek eens de oorzaak van het brakke signaal. Dat kan natuurlijk upc zijn, maar mijn ervaring is meer dat er vaak verschrikkelijk gare kabels en splitters gebruikt worden (Gamma troep ofzo).
Digitenne is veel goedkoper dan UPC, het abo verschil is 12 euro in voordeel van digitenne.El_Bandito schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 14:36:
En je kan inderdaad 3 tv's erop aansluiten, UPC filtert het digitale signaal vanaf de eerste reciever en laat dus niets meer door voor eventuele andere. Als je nu slecht beeld is gaat je digitaal van upc ook slecht werken. UPC gebruikt geen standaard waardoor je gebonden bent aan de hardware van UPC, en ook die is slecht. Ik hoor hier veel klachten over. Binnenkort (of is hij er al) komt eindleijk een PVR voor upc uit, dat is dus 1 keuze maar in apperatuur, het slechte standaard ding, of dit dure huur apperaat.
Kwaliteit van het beeld van UPC is wel hoger.
Kijk als extra laternatief ook eens naar mine.tv dat heeft ook wel een aardige belofte, en is op alle front (prijs, kwaliteit en zender aanbod) vergelijkbaar met UPC kabel.
Sateliet is een goed alternatief, duurdere aanschaf dan digitenne en zelfde abo kosten over het algemeen, maar meer zenders en beter kwaliteit.
Ik zit na de behoorlijke kwaliteitsverslechtering ook over satteliet na te denken. Ik voel me nu toch net een keer teveel genaaid na 2 jaar klant te zijn geweest. Iedere verandering wordt het iets slechter, wat optelt dat ik nu practisch elke 10 seconde minimaal 1 keer slecht beeld heb en dat bij 1 op 10 daarvan ook nog eens het geluid wegvalt 
Dit is met bijna optimale ontvangst (die al die tijd constant is gebleven, dus daar zou het sowieso niet aan moeten liggen).

Dit is met bijna optimale ontvangst (die al die tijd constant is gebleven, dus daar zou het sowieso niet aan moeten liggen).
Raar, van het geluid heb ik op 3 decoders op 3 locaties absoluut geen last van.kingmob schreef op zondag 17 december 2006 @ 08:39:
Ik zit na de behoorlijke kwaliteitsverslechtering ook over satteliet na te denken. Ik voel me nu toch net een keer teveel genaaid na 2 jaar klant te zijn geweest. Iedere verandering wordt het iets slechter, wat optelt dat ik nu practisch elke 10 seconde minimaal 1 keer slecht beeld heb en dat bij 1 op 10 daarvan ook nog eens het geluid wegvalt
Ik zit er over na te denken om Digitenne te nemen. Alleen sprak ik laatst iemand die het gebruikte maar last had met zijn WIFI apparatuur. Dus als hij Digitenne keek zijn WIFI het niet meer (goed) deed.
Hebben hier meer mensen last van? Of is dit te voorkomen.
Dit omdat hier 4 computers op WIFI zitten en waarschijnlijk 3 tv's op digitenne gaan komen
.
Hebben hier meer mensen last van? Of is dit te voorkomen.
Dit omdat hier 4 computers op WIFI zitten en waarschijnlijk 3 tv's op digitenne gaan komen
Dat van die WiFi is onzin. Dat digitennesignaal is nu ook al in je huis aanwezig. Of je het signaal gebruikt of niet is daarop niet van invloed. Als je de digitenne-antenne dicht bij de WiFi antenne zet kan ik me voorstellen dat hij stoort, die is immers actief en er zal vast wat metaal inzitten wat het WiFi signaal van heel dichtbij kan beinvloeden.
Ik heb hier 1 computer en 2 laptops op WiFi en 3 digitenne ontvangers in huis en ik heb met beide geen last. Niet door beinvloeding van elkaar tenminste. De "upgrade" van een paar weken geleden heeft al meer problemen veroorzaakt dan alle andere dingen die ik heb gezien bij elkaar.
Wat mij betreft hebben WiFi en digitenne helemaal geen invloed op elkaar.
Ik heb hier 1 computer en 2 laptops op WiFi en 3 digitenne ontvangers in huis en ik heb met beide geen last. Niet door beinvloeding van elkaar tenminste. De "upgrade" van een paar weken geleden heeft al meer problemen veroorzaakt dan alle andere dingen die ik heb gezien bij elkaar.
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Ik heb dus de eerste samsung decoder, misschien dat dat het probleem is.
Zolang je de wifi AP niet naast je digitenne antenne zet meot het allemaal geen probleem zijn.The_Cure schreef op zondag 17 december 2006 @ 12:30:
Dus als hij Digitenne keek zijn WIFI het niet meer (goed) deed.
Misschien had die persoon zijn Wifi AP wel naast zijn tv gezet en dan heb je zeker last van slechte wifi terwijl de tv aanstaat
Zorg ervoor dat je Wifi ergens centraal en niet tussen de apperatuur staat, dan is eht geen probleem.
Ik heb met mijn topfield eens per twee weken een geluid glitch, en misschien per 30 minuten een blokje ergens in een frame.kingmob schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:15:
Ik heb dus de eerste samsung decoder, misschien dat dat het probleem is.
Niet storend voor mij, mijn vrouw heeft ze niet eens door, ik vooral omdat ik er zo op zit te letten dankzij jullie allemaal ;-)
hier ook totaal geen storing, met de digitenne antenne op 2 meter afstand van mn wifi...Gerco schreef op zondag 17 december 2006 @ 12:49:
Dat van die WiFi is onzin. Dat digitennesignaal is nu ook al in je huis aanwezig. Of je het signaal gebruikt of niet is daarop niet van invloed. Als je de digitenne-antenne dicht bij de WiFi antenne zet kan ik me voorstellen dat hij stoort, die is immers actief en er zal vast wat metaal inzitten wat het WiFi signaal van heel dichtbij kan beinvloeden.
Vraagje,.. talpa (tien) zend nu 24 uur per dag uit, maar als ik nu talpa opzet dan draait daar nog steeds die tekenfilm zender...
Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)
Mag ik vragen hoe dit bij andere abonnees ervoor staat? Hier krijg ik wel dat nieuwe logo van Nickelodeon in beeld (waarvan Nickelodeon zelf zegt, dat als je dat logo in beeld hebt, zit je op de nieuwe zender), maar om 18:00 gaat gewoon de schakelaar om naar Talpa. En laten we serieus zijn, wat heb je nou liever, Talpa met 13 in een dozijn programma's, of leuke tekenfilmpjes 2 uur langer?Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 12:44:
AT 5 verwijnt per 15 december aankomende uit het DVB-T aanbod van KPN (Digitenne van KPN)
<knip>
Overigens zal KPN naar verwachting per 16 december de zendercombinatie Nickelodeon/The Box doorgeven in DVB-T ten behoeve van haar betalende abonnees.
Bron: http://dutchmedia.web-log...6/12/at_5_verdwijnt_.html
Geef Nickelodeon, weg met Talpa! :-/
Dan denk ik dat je het probleem toch echt in je eigen installatie moet zoeken. Ik heb al ruim 10 jaar sat. televisie en zelde tot nooit een probleem gehad met de ontvangst. Enkel een enkele keer met een omweersbui die het signaal vernaggelt.kingmob schreef op zondag 17 december 2006 @ 08:39:
Euh beste vriend lees het stukje nog eens, hij heeft het niet over satteliet maar over de verslechtering bij digitenne.
Verwijderd
Bij digitale televisie worden er geen regelmatige "frame's" gestuurd maar een compressie van beelden. Als het beeld stilstaat is dus de informatie overdracht laag, bij snelle bewegingen hoog. In je ontvang kastje zit een processor die de informatie terugrekent naar beelden. Gemiddeld kan je zo veel meer TV signalen over één kanaal verzenden. Dat zijn dus allemaal digitale impulsen die in een wirwar over het hele kanaal heen worden gezonden, en bij de ontvanger weer in de juiste volgorde en op de juiste plaats worden teruggezet. Vandaar dat je ook geen echo's en reflectie's hebt zoals bij gewone analoge TV. Pas als de informatie zo verstoord wordt dat de processor in het ontvangstkastje de code niet meer juist ontvangt dan worden de beelden niet meer bij gewerkt. In principe wijzigt een beeld niet zo erg, (neem een strak blauwe lucht zonder bewegende wolken dat heeft een informatie inhoud van niks) vandaar dat bij storing het beeld de nijging heeft stil te staan of dat een informatie blokje fout is gecodeerd: het blokeffect.-MvZ- schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 15:35:
Ik heb sinds gister ook digitenne (zuidwest drenthe, zendmast smilde). Ontvangst is rond de 80%, en kwaliteit rond de 90%)
Vandaar dat het er zo strak uitziet. Je zit meestal naar steeds hetzelfde beeld te kijken.
Als echter het beeld erg sterk wijzigd, dan zou je eigenlijk even voor één frame het hele totale beeld moeten coderen. Dat kost veel meer ruimte van het kanaal waar misschien wel 4 of 8 zenders gebruik van maken. In dat geval zou je van te voren al een heleboel informatie moeten over sturen in de tijd dat het beeld niet zo erg wijzigd. Het resultaat is bij snelle bewegende beelden dat er een grote hoeveelheid informatie opgeslagen moet worden. Pas als al de wijzigingen zijn ontvangen dan kan in één klap het beeld worden gewijzigd. Je loopt dus ook altijd in de tijd gezien achter. Dat onthouden wordt op een bepaald moment te gek en daarom krijg je die vervelende effecten.
Dat zal dus in de toekomst niet veranderen tenzij: er minder TV signalen per kanaal worden gezonden, of er enorme hoeveelheden informatie worden gebufferd (opgeslagen in een soort voorraadvat van informatie) en het beeld een lange tijd achter gaat lopen. (ook meer geheugen nodig)
Je zal er dus mee moeten leven, tenzij er nieuwe codeer technieken worden verrzonnen en dat die ook nog via nieuwe processen in zowel het zend en ontvang kastje worden geimplementeerd.
Het is dus zeker geen storing, maar een tekortkoming in de gebruikte digitale compressie methode en techniek die onomkoombaar is.
Verwijderd
Vreemd hoor ! Misschien geeft de meting van het signaal wel een gemiddelde over een iets langere tijd aan. Dus is de sterkte en de kwaliteit gemiddeld wel goed genoeg maar zijn er erg heftige kortdurende storingen vlak bij je in de buurt. Misschien een niet goed afgeschermt digitaal apparaat (desktop PC die open is) of een niet afgeschermde kabel, bij voorbeeld een bougie kabel van een brommer of van een elektromotor met vonken op de borstels. Trams, trein of een garage met vonken in de buurt of een hobbyist of je vrouw steeds aan t stofzuigen met een versleten vonkende stofzuigermotor ? Je zou dat kunnen testen door een goed afgeschermde kabel op de antenne te hebben (dus geen plastic maar met metaal stekers) en dan een richtantenne (een ouderwetse hark antenne) ronddraaien liefst erg hoog of de bestaande anttenne met Al-folie in bepaalde richtingen af te schemen van de mogelijke storingsbron.kingmob schreef op zondag 17 december 2006 @ 08:39:
Ik zit er aan te denken om dat cadeaupakket te halen voor 1 jaar met Tele2 voetbal voor 179 euro. Op dit moment heb ik UPD DTV en dit is helemaal geweldig en wil ik ook zeker niet kwijt.
Maar het grote probleem is dat je (nog) geen 2e tv aan kan sluiten bij UPC, dus ik zit nu met een mooie 32" LCD op de slaapkamer, maar met verschrikkelijk beeld met oa storing.
Iemand ervaring met de ontvangst in Purmerend en hoe is de kwaliteit van het beeld als je opneemt naar je DVD Recorder met de decoder die in dit pakket wordt meegeleverd??
Maar het grote probleem is dat je (nog) geen 2e tv aan kan sluiten bij UPC, dus ik zit nu met een mooie 32" LCD op de slaapkamer, maar met verschrikkelijk beeld met oa storing.
Iemand ervaring met de ontvangst in Purmerend en hoe is de kwaliteit van het beeld als je opneemt naar je DVD Recorder met de decoder die in dit pakket wordt meegeleverd??
[ Voor 13% gewijzigd door M@cer op 17-12-2006 20:51 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Tijdens het wk voetbal was het beeld anders perfect, dus het kan wel.Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 19:04:
[...]
Het is dus zeker geen storing, maar een tekortkoming in de gebruikte digitale compressie methode en techniek die onomkoombaar is.
Het is bijna 18 december, dus Eindhoven krijgt ook het volledige pakket van Digitenne.
Ik ben benieuwd!
Ik ben benieuwd!
Verwijderd
Een snelle bal kan op geoptimaliseerd worden, dat waren de eerste pogingen om te verbeteren. Het gaat pas fout als een beeld helemaal voor details zeer snel verandert, bijvoorbeeld een boom vol blaadjes in de storm of een trui vol haartjes van een dansende dame met wiebelende borsten.makreel schreef op zondag 17 december 2006 @ 20:52:
[...]
Tijdens het wk voetbal was het beeld anders perfect, dus het kan wel.
Je vergeet dat ze om zo min mogelijk verandering per frame te hebben ze de frames normaliseren. Door die techniek creeeren ze minder kleur tonen per vlak en dus minder mogelijke wijzigingen. Door minder te normaliseren kan je ook zeer sterke kwaliteits verbeteringen krijgen met een veel minder grote bandbreedte behoefte dan een key frame van 1 per frame. Ook kunnen ze het aantal key frames per seconde opschroven, dan blijven missend pakketjes minder lang als fout in beeld. Daarbij is mpeg 4 al lang een veel beter alternatief dan mpeg 2 waar digitenne van gebruik maakt.Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 23:55:
[...]
Een snelle bal kan op geoptimaliseerd worden, dat waren de eerste pogingen om te verbeteren. Het gaat pas fout als een beeld helemaal voor details zeer snel verandert, bijvoorbeeld een boom vol blaadjes in de storm of een trui vol haartjes van een dansende dame met wiebelende borsten.
KPN heeft al vele maanden geleden aangekondigt om over te gaan naar mpeg 4 uitzendingen... ooit.
Daarmee kunnen ze en meer zenders met ook nog een HDTV kwaliteit gaan uitzenden over de beschikbare bandbreedte. Alleen is de apperatuur die daar nu voor op de markt is niet allemaal geschikt.
Hoe de overgang daar naartoe zal zijn is eigenlijk de grootste vraag, en wat men met de extra kanelen die ze nu hebben gaan doen, want daar past nog best wat extra zenders in, of anders verdeelt (waar het nu op lijkt) waardoor zeker de kwaliteit per zender omhoog kan.
Nou, bij VRT staat het breedbeeldsignaal weer eens niet aan. Ik begrijp dit niet.. voor de omzetting was dit nooit een probleem. Tegenwoordig "bevriest" het beeld ook wel eens. Dat gebeurde voorheen nooit.
_██_
(ಠ_ృ)
Je kunt toch gewoon een splitter en/of versterker voor de Mediabox plaatsen? Dan kun je er net zoveel Mediaboxen op aansluiten als je wilt.Kaoh schreef op zondag 17 december 2006 @ 02:33:
[...]
UPC filtert het digitale signaal vanaf de eerste reciever en laat dus niets meer door voor eventuele andere.
Tja, maar dat kan natuurlijk gefixt worden. Als je binnenkomende signaal slecht is, laat je gewoon een monteur langskomen. Dat kost je niets, maar je moet natuurlijk wel zeker weten dat 't niet aan je eigen splitters of veel te lange/goedkope/oude kabels ligt.Als je nu slecht beeld is gaat je digitaal van upc ook slecht werken.
De hardware is niet van UPC, maar van Thomson en Pace. In welk opzicht is die hardware slecht? Loze uitspraken hebben we niets aan, je moet ze natuurlijk wel onderbouwen.UPC gebruikt geen standaard waardoor je gebonden bent aan de hardware van UPC, en ook die is slecht.
Zoals? Er zijn wel wat kinderziekten geweest zoals een blokkerig beeld e.d. en maar die zijn grotendeels zo niet allemaal opgelost door softwareupdates. Mensen die nog steeds last van blokkerige beelden hebben moeten de oorzaak bij de signaalkwaliteit zoeken.Ik hoor hier veel klachten over.
Yep, die is er al, je kunt 'm zo bestellen. En nogmaals, wat er is zo slecht aan het 'standaard ding'? Hij werkt uitstekend! Voor zover er nog problemen zijn ligt dat aan de software, maar die wordt regelmatig geupdate. Verder werkt de PVR (of DVR zoals UPC hem noemt, Digital Video Recorder)) precies hetzelfde als de huidige Mediabox. (Het is trouwens 'apparaat', niet 'apperaat'.)Binnenkort (of is hij er al) komt eindleijk een PVR voor upc uit, dat is dus 1 keuze maar in apperatuur, het slechte standaard ding, of dit dure huur apperaat.
Wanneer je goede bekabeling in je huis hebt liggen is UPC echt top. Het beeld wat mijn DVR mediabox op mijn plasma laat zien komt erg dicht in de buurt van het beeld van mijn Harman Kardon DVD speler.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ik weet nu pas helemaal zeker dat de kwaliteit is gehalveerd sinds de "upgrade". Ik ben eens gaan kijken naar de filesizes van de opnames in mijn PVR en waar ik eerst plm 2GB per uur nodig had voor een opname is het nu 1GB geworden.
Nu zal een gemiddelde consument ws zeggen: "Leuk, kan ik meer opnemen", maar ik zeg GVD!!!
Ik heb al een giftige mail naar KPN gestuurd (verschillende de afgelopen dagen), maar als ik überhaupt wat terughoor is het dat "stel uw antenne bij" standaardmailtje. Hoe krijg ik ze zover dat mijn klacht gehoord word en is er enige hoop op verbetering of moet ik weer terug naar de UPC kabel?
Nu zal een gemiddelde consument ws zeggen: "Leuk, kan ik meer opnemen", maar ik zeg GVD!!!
Ik heb al een giftige mail naar KPN gestuurd (verschillende de afgelopen dagen), maar als ik überhaupt wat terughoor is het dat "stel uw antenne bij" standaardmailtje. Hoe krijg ik ze zover dat mijn klacht gehoord word en is er enige hoop op verbetering of moet ik weer terug naar de UPC kabel?
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Zijn er plannen om HD-Zenders toe te voegen aan het assortiment? Kan dit wel?
Ik heb nu een HD tv en ik vind de kwaliteit gewoon erg slecht. Het zier er niet uit... Ik zit er serieus weer aan te denken om gewoon terug te gaan naar de kabel of digitale kabel (met HD optie)
Ik heb nu een HD tv en ik vind de kwaliteit gewoon erg slecht. Het zier er niet uit... Ik zit er serieus weer aan te denken om gewoon terug te gaan naar de kabel of digitale kabel (met HD optie)
Verwijderd
Heeft er al iemand in Eindhoven Digitenne? Of is die beloofde 18 december een lokkertje geweest?
Volgens Agentschap Telecom zouden deze zenders in gebruik worden genomen:Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 10:12:
Heeft er al iemand in Eindhoven Digitenne? Of is die beloofde 18 december een lokkertje geweest?
Kanaal Bandgrenzen ERP(kW) Eff.hoogte Status Type
30 542.000-550.000 10 87 O D
31 550.000-558.000 10 87 N D
33 566.000-574.000 5 87 N D
56 750.000-758.000 10 87 N D
60 814.000-822.000 10 87 N D
Maar op welk kanaal de overige digitenne zenders komen geen idee?! Of is dit ook op kanaal 30, zoals de publieke omroepen nu al te ontvangen zijn.
Daarnaast, kanaal 30 ontvang ik met 85%, 31 met 45% en de rest is 10% of minder.
Dus volgens mij is het nog niet actief.
Wanneer je nog geen abo hebt, krijg je dan wel de zenders te zien met scannen?
Vanochtend snel een scan gedaan met automatisch zoeken, maar ik kreeg als resultaat alleen de 5 bekende zenders. Dit heb ik overigens zonder smartcard in het apparaat gedaan.
18 december is nog niet afgelopen...
Overigens, in het overzicht in bovenstaande post staat bij Status een O bij het bekende kanaal en een N bij de andere. Ik neem aan dat dit Operational en Not operational of iets dergelijks betekent.
Overigens, in het overzicht in bovenstaande post staat bij Status een O bij het bekende kanaal en een N bij de andere. Ik neem aan dat dit Operational en Not operational of iets dergelijks betekent.
[ Voor 32% gewijzigd door IntToStr op 18-12-2006 10:53 ]
Verwijderd
Nou je moet wel je smartcard activeren (lees: abonnement nemen) en erin doen, anders zul je ze ook niet ontvangen. Ik ben nog aan het werk, maar ga vanavond aan de gang.IntToStr schreef op maandag 18 december 2006 @ 10:37:
Vanochtend snel een scan gedaan met automatisch zoeken, maar ik kreeg als resultaat alleen de 5 bekende zenders. Dit heb ik overigens zonder smartcard in het apparaat gedaan.
Tja, ik zou het kunnen testen, maar omdat het exact begonnen is met de nieuwe update en het het in het verleden prima deed, heb ik er een hard hoofd in. Het is inmiddeld wel iets minder erg geworden, maar nog steeds duidelijk aanwezig. Het enige wat ik kan bedenken is de erg slechte bedrading in ons huis. Bijvoorbeeld het licht aandoen, of de koelkast opendoen, doet de TV eigenlijk altijd stotteren. Dat is altijd al zo geweest.Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 19:27:
[...]
Vreemd hoor ! Misschien geeft de meting van het signaal wel een gemiddelde over een iets langere tijd aan. Dus is de sterkte en de kwaliteit gemiddeld wel goed genoeg maar zijn er erg heftige kortdurende storingen vlak bij je in de buurt. Misschien een niet goed afgeschermt digitaal apparaat (desktop PC die open is) of een niet afgeschermde kabel, bij voorbeeld een bougie kabel van een brommer of van een elektromotor met vonken op de borstels. Trams, trein of een garage met vonken in de buurt of een hobbyist of je vrouw steeds aan t stofzuigen met een versleten vonkende stofzuigermotor ? Je zou dat kunnen testen door een goed afgeschermde kabel op de antenne te hebben (dus geen plastic maar met metaal stekers) en dan een richtantenne (een ouderwetse hark antenne) ronddraaien liefst erg hoog of de bestaande anttenne met Al-folie in bepaalde richtingen af te schemen van de mogelijke storingsbron.
Sterker nog, het indrukken van een piezo element (in de vorm van een gasaansteker voor het fornuis) zet het beeld even stil
Maargoed, dat heeft altijd een duidelijk aanwwijsbare reden, gebeurt niet eens altijd en is zeker niet zo vaak.
Same here, maar ik zou toch verwachten dat je de zenders wel kunt zien in de lijst met als mededeling dat ze gecodeerd zijn of zo. Smartcard activeren moet ik ook nog doen. Had hiervoor al voor het weekend gebeld maar ze wilden niets doen omdat ze niet konden garanderen dat het ook echt zou werken. Zoals ik in mijn vorige post ook nog zei, de signalen zullen in ieder geven die status O moeten krijgen, anders kun je proberen wat je wilt, maar zie je nietsVerwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 10:51:
[...]
Nou je moet wel je smartcard activeren (lees: abonnement nemen) en erin doen, anders zul je ze ook niet ontvangen. Ik ben nog aan het werk, maar ga vanavond aan de gang.
Verwijderd
Door de update zou de gevoeligheid voor storingen groter kunnen worden. Ik weet ook niet of er nu minder redundantie in het signaal zit of dat die in een te korte tijd aanwezig is, dat zou ook wel kunnen. De foutdetectie werkt wel goed: daardoor staat het beeld stil. Je kastje ziet gewoon rommel binnen komen en ververst het beeld dan niet meer. Bij een gebruik van een breed spectrum zoals bij digitenne zijn snelle (vonk) pulsen overal in het spectrum aanwezig en dus volgens mij erg vervelend.kingmob schreef op maandag 18 december 2006 @ 11:31:
[...]
Tja, ik zou het kunnen testen, maar omdat het exact begonnen is met de nieuwe update en het het in het verleden prima deed, heb ik er een hard hoofd in. Het is inmiddeld wel iets minder erg geworden, maar nog steeds duidelijk aanwezig. Het enige wat ik kan bedenken is de erg slechte bedrading in ons huis. Bijvoorbeeld het licht aandoen, of de koelkast opendoen, doet de TV eigenlijk altijd stotteren. Dat is altijd al zo geweest.
Sterker nog, het indrukken van een piezo element (in de vorm van een gasaansteker voor het fornuis) zet het beeld even stil. Dus 1 ding is zeker, die binnenantennes zijn erg gevoelig.
Maargoed, dat heeft altijd een duidelijk aanwwijsbare reden, gebeurt niet eens altijd en is zeker niet zo vaak.
De gasaansteker bewijst volgens mij dat de redenering klopt. Dat geeft ook een enorme energie in korte tijd dus op alle frequenties en in de volle bandbreedte: zo'n vonk. De eerste radio's werkte ook zo. Het kan dus zo zijn dat er andere vonkachtige storingsbronnen zijn waar je je niet van bewust bent. Een hoog staande antenne boven de storingen en dus ook met een sterker signaal vanwege de hoogte, liefst buiten het gebouw (ouderwetse anttene bijvb gericht op de zender) geeft dus de oplossing.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 11:54 ]
Hmm..
KPN: 5616JD huisnummer xx (Eindhoven-Strijp), is Digitenne niet beschikbaar meneer..
Ik: Maar op kpn.com staat dat het vandaag beschikbaar zou zijn..
KPN: Ik krijg de melding dat het niet beschikbaar is, ik kan u niet vertellen wanneer dit wel het geval is..
[ Voor 3% gewijzigd door slaay op 18-12-2006 11:52 ]
Verwijderd
ik zit in het noorden des lands (mast Smilde), waar de commercielen vandaag de lucht in gaan. Netzoals de mensen in Eindhoven, doet het hier nog helemaal niet, bij het scannen duurt kanaal 36 wel wat langer, maar ik heb mijn twijfels of mijn abbo wel goed geactiveerd is.
Hoop niet dat ik de zelfde antwoord krijgt als slaay
Ik vrees het ergste.
van de digitenne pagina:
Eindhoven http://www.digitenne.nl/pagina_41.html
Smilde http://www.digitenne.nl/pagina_33.html
Ik vrees het ergste.
van de digitenne pagina:
Heb je wel je abbo geactiveerd?Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 12:28:
ik zit in het noorden des lands (mast Smilde), waar de commercielen vandaag de lucht in gaan. Netzoals de mensen in Eindhoven, doet het hier nog helemaal niet, bij het scannen duurt kanaal 36 wel wat langer, maar ik heb mijn twijfels of mijn abbo wel goed geactiveerd is.
Ik vrees het ergste.
van de digitenne pagina:
Het ziet er naar uit dat we dus nog langer kunnen gaan wachten, maar ik wil toch in ieder geval nog dit jaar m'n abbo eigenlijk omdat ik dan m'n bon voor 50 euro retour van de topfield nog in kan sturen.
Lekker dit zeg. Woon sinds november in Eindhoven, dus had geen upc abbo genomen omdat digitenne in 4e kwartaal zou komen. Geen ramp om even tv te missen of zo, maar wil toch onderhand wel eens een programma zien of zo. Alles blijft maar uitgesteld worden
Verwijderd
ja mijn abbo is via 0900 nummer geactiveerd, maar heb het idee dat dit niet goed gegaan is omdat ik niet te vinden was in het systeem. als er vanavond nog niets is bel ik en ik zal jullie op de hoogte houden.IntToStr schreef op maandag 18 december 2006 @ 12:59:
[...]
Heb je wel je abbo geactiveerd?
Het ziet er naar uit dat we dus nog langer kunnen gaan wachten, maar ik wil toch in ieder geval nog dit jaar m'n abbo eigenlijk omdat ik dan m'n bon voor 50 euro retour van de topfield nog in kan sturen.
Lekker dit zeg. Woon sinds november in Eindhoven, dus had geen upc abbo genomen omdat digitenne in 4e kwartaal zou komen. Geen ramp om even tv te missen of zo, maar wil toch onderhand wel eens een programma zien of zo. Alles blijft maar uitgesteld worden
Bij mij staat ook nog steeds helaas digitenne is pas vanaf 18-12-2006 bij u beschikbaar, heb het vermoeden dat wij hier nog lang tegenaan gaan kijken
Ik zie hier in de faq op de kpn site trouwens dat er ook het volgende telefoonnummer is voor digitenne: 0800-0576. Dit kan worden gebeld om bijv private spice weer te activeren staat daar.
Kan ook vast gebeld worden om een smartcard te activeren
Dat 0800 nummer moet je ook bellen om je smartcard te activeren. (staat op de smartcard vermeld)IntToStr schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:23:
Ik zie hier in de faq op de kpn site trouwens dat er ook het volgende telefoonnummer is voor digitenne: 0800-0576. Dit kan worden gebeld om bijv private spice weer te activeren staat daar.
Maar om je abo te activeren, moet je het 0900 nummer bellen. Op het 0800 krijg je ook geen KPN medewerker te spreken, alleen een computer.
Verwijderd
Kunnen er ook andere smartcards dan die van KPN in?
Ik heb er nooit iets precies van gesnapt maar ik dacht dat je (vroegah) smartcards voor een prikkie op marktplaats kon kopen en dat je dan een tijd lang een hoop zenders zou hebben...
Ik heb er nooit iets precies van gesnapt maar ik dacht dat je (vroegah) smartcards voor een prikkie op marktplaats kon kopen en dat je dan een tijd lang een hoop zenders zou hebben...
Verwijderd
Heb net wel gewoon mijn card kunnen activeren bij een medewerker. Even afwachten nu of hij het doet. De zenders vindt ie wel. Krijg alleen de melding: incorrecte card. Kon half uurtje duren.slaay schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:33:
[...]
Dat 0800 nummer moet je ook bellen om je smartcard te activeren. (staat op de smartcard vermeld)
Maar om je abo te activeren, moet je het 0900 nummer bellen. Op het 0800 krijg je ook geen KPN medewerker te spreken, alleen een computer.
Misschien toch maar een buitenantenne nemen/eisen danVerwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 11:48:
[...]
Door de update zou de gevoeligheid voor storingen groter kunnen worden. Ik weet ook niet of er nu minder redundantie in het signaal zit of dat die in een te korte tijd aanwezig is, dat zou ook wel kunnen. De foutdetectie werkt wel goed: daardoor staat het beeld stil. Je kastje ziet gewoon rommel binnen komen en ververst het beeld dan niet meer. Bij een gebruik van een breed spectrum zoals bij digitenne zijn snelle (vonk) pulsen overal in het spectrum aanwezig en dus volgens mij erg vervelend.
De gasaansteker bewijst volgens mij dat de redenering klopt. Dat geeft ook een enorme energie in korte tijd dus op alle frequenties en in de volle bandbreedte: zo'n vonk. De eerste radio's werkte ook zo. Het kan dus zo zijn dat er andere vonkachtige storingsbronnen zijn waar je je niet van bewust bent. Een hoog staande antenne boven de storingen en dus ook met een sterker signaal vanwege de hoogte, liefst buiten het gebouw (ouderwetse anttene bijvb gericht op de zender) geeft dus de oplossing.
Hier kan ik nu ook de zender vinden!Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:54:
[...]
Heb net wel gewoon mijn card kunnen activeren bij een medewerker. Even afwachten nu of hij het doet. De zenders vindt ie wel. Krijg alleen de melding: incorrecte card. Kon half uurtje duren.
Bron: Leeuwarder Courant
Datum 14 december 2006
Atsma peilt klachten digitale tv-ontvangst
Gepubliceerd op 14 december 2006, 11:04
DEN HAAG - Tweede Kamerlid Joop Atsma (CDA) uit Surhuisterveen roept televisiekijkers die na de signaalomschakeling sinds begin deze week geen beeld meer kunnen krijgen, op zich bij hem te melden.
Atsma heeft al tientallen klachten gekregen van mensen die niet via de digitale ether de publieke omroep kunnen ontvangen. Atsma wil dit volgende week met minister Maria van der Hoeven (media) bespreken om tot oplossingen te komen. Atsma is bereikbaar via de Tweede Kamer of via j.atsma@tweedekamer.nl.
Hmm, en geenbeeld.nl is ook een actie gestart. Denk dat het beter is om geenbeeld.nl te gebruiken.
Dan krijgt iedereen 2e kamer, ministers etc inzicht waar de plekken zijn met geen dekking.
Nee er kunnen alleen smartcards van KPN in.Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:36:
Kunnen er ook andere smartcards dan die van KPN in?
Ja je snapt het zeker niet helemaal KPN gebruikt de Conax codering en die codering is zeker niet gekraakt dus werkt het alleen met de originele kaart, en ja vroeger zaten coderingen iets simpeler in elkaar als tegenwoordig.
Overigens wil dat niet zeggen dat het ooit een keer wel gekraakt kan worden, misschien over een paar jaar als een paar goeie informatica programmeurs er mee aan de gang gaan.
Maar ik ben bang dat het een te simpel pakket is gewoon wat normale zenders als het nu een pakket van twintig filmzenders is, ook is een abo gewoon goedkoop dus om dat te kraken dat loont toch niet.

Verwijderd
Heb nog steeds geen beeld, maar de KPN zegt dat ze even storing hebben bij de afdeling die de kaarten moet invoeren/autoriseren. Maar later vandaag moet ik zeker ontvangst kunnen hebben in Eindhoven. Ik zie ook bij alle zenders ontvangst. Dus ik durf voorzichtig te zeggen dat het wel goed komt. Je krijgt binnen enkele dagen een brief met daarin je activatiecode, die je nodig hebt voor je 50 euro teruggavebon. Bij die brief zit het aanvraagfomulier voor het jaar gratis tv-gids. Maar dat allemaal ter info.
Dank u! Ik heb m'n vriendin naar de primafoon gestuurd om een abo aan te vragen.Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 15:00:
Heb nog steeds geen beeld, maar de KPN zegt dat ze even storing hebben bij de afdeling die de kaarten moet invoeren/autoriseren. Maar later vandaag moet ik zeker ontvangst kunnen hebben in Eindhoven. Ik zie ook bij alle zenders ontvangst. Dus ik durf voorzichtig te zeggen dat het wel goed komt. Je krijgt binnen enkele dagen een brief met daarin je activatiecode, die je nodig hebt voor je 50 euro teruggavebon. Bij die brief zit het aanvraagfomulier voor het jaar gratis tv-gids. Maar dat allemaal ter info.
En wat geeft de postcodecheck van kpn.com aan?Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 15:34:
dus bij jullie vind hij de zenders nu wel?
hier in het hoge noorden nog niets
Zou je vandaag het volledige pakket moeten kunnen ontvangen?
Want voor Eindhoven stond deze namelijk voor 18 december.
PS de storing bij KPN is blijkbaar nog niet opgelost, want mijn kaart is ook nog steeds niet actief.
Verwijderd
ja inderdaad op mijn posctcode ook.
Maar ik zie de zenders ook nog niet in mijn lijst staan, jij wel?
Hier in Eindhoven wel.Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 15:48:
ja inderdaad op mijn posctcode ook.
Maar goed, 18 december is nog niet voorbij.
Ik lees net dat het on air moet zijn gewoon nog even testen.slaay schreef op maandag 18 december 2006 @ 15:53:
[...]
Hier in Eindhoven wel.
Maar goed, 18 december is nog niet voorbij.
[ Voor 57% gewijzigd door aart44 op 18-12-2006 15:58 ]
Dit topic is gesloten.