Het grote Digitenne/KPN Digitale TV (DVB-T) topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 233.984 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 00:37:
edit:
dat concert zojuist op nl2 was inderdaad 704x576. nl3 was 640x576, Eurosport 480x576.
Tijd voor HDTV... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:20
MeNTaL_TO schreef op maandag 04 december 2006 @ 15:33:
Hmm Topfield van mijn ouders is al defect, na de upgrade hebben ze alle kanalen weer goed gezet, heeft een aantal dagen gewerkt (tot vrijdag.) Toen hadden ze opeens nog maar toegang tot NLD 1,2 en 3 en alle kanalen weer door elkaar (en al 2 weken geen Tele2). Mijn broertje kaartje eruit gehaald en gelijk weer terug gestoken en nu ligt ie dus in de Topfield.
Eens kijken hoe goed de garantie is, want dit is toch wel zwaar minders.

[edit] Mijn ma heeft de primafoon de helpdesk laten bellen, vervolgens weten ze niet wat ze moeten zeggen en geven dus de klant maar aan de telefoon. Ze konden niets doen wat het systeem lag eruit of we morgen maar terug wilden bellen, het gebeurt blijkbaar wel vaker dat de kaart erin valt (waarom?). We moeten een goedkeuring hebben van een monteur zodat we zelf het apparaat open mogen maken om de kaart eruit te halen (met behoud van garantie). Eerst kwamen ze met het verhaal dat we binnen 3 dagen een nieuwe zouden krijgen als we deze op zouden sturen (maar dan zijn we wel al onze programma's kwijt en gezien de orderuitlevering lijkt het me erg sterk).
Waarom niet gewoon het nummer gebeld wat in het boekje staat? Heb ik ook gedaan en er werd direct een afspraak gepland met een monteur van de KPN. Ik mocht zelfs de tijd nog uitzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie o wie kan mij helpen...

Ik zie door de bomen het bos niet meer zo, Is het nu zo dat het publieke omroepenpakket, dwz het gewone FTA pakket zonder smartcard, in geheel nederland is te ontvangen na 11 december?

Of probeert kpn je gewoon te lokken, want ik zie nergens meer dekkingskaarten van nederland etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Ferret schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 07:41:
[...]

Waarom niet gewoon het nummer gebeld wat in het boekje staat? Heb ik ook gedaan en er werd direct een afspraak gepland met een monteur van de KPN. Ik mocht zelfs de tijd nog uitzoeken!
Omdat het interne KPN systeem eruit lag, ze konden dus niets voor me doen?

PS. Welk nummer is het precies? (Proberen kan nooit kwaad lijkt me).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt nu tijdelijk die suffe regio zenders.......maar enig idee wat er daarna gaat gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 08:14:
je hebt nu tijdelijk die suffe regio zenders.......maar enig idee wat er daarna gaat gebeuren?
Ik denk dat er pakketten ingevoerd gaan worden, helaas zal je daar wel extra voor moeten gaan betalen (tenminste, zo lees ik het wel in de aankondigingen van KPN).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 07:46:
Wie o wie kan mij helpen...

Ik zie door de bomen het bos niet meer zo, Is het nu zo dat het publieke omroepenpakket, dwz het gewone FTA pakket zonder smartcard, in geheel nederland is te ontvangen na 11 december?

Of probeert kpn je gewoon te lokken, want ik zie nergens meer dekkingskaarten van nederland etc.
Dat is wel de bedoeling er is een tijdelijke dekking van 11 dec 06 tot 11 juni 07, dan gaat t KPN van start in t hele land ( als ze het halen ) zie http://home.planet.nl/~ploe2070/fmtv/dvbt/publiek-temp.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 00:37:
[...]
Naar mijn weten zit digitenne in dezelfde band als analoge tv, dus wellicht dat een oude tv antenne gewoon werkt.
Dat is wel zeker, ik gebruik een ouderwetse Yagi antenne op dak. Zo'n hark dus. Wat wel handig is, dat je weet of de polarisatie vertikaal is, bij de analoge TV was de polarisatie horizontaal. Bij één antenne (met erg veel harkjes) precies op Keulen gericht heb ik de antenne 90 graden gedraaid (vertikaal gezet)
Bij het tijdelijke netwerk van 11 dec 06 tot 11 juni zijn er ook zenders die horizontaal blijven. Zie: http://home.planet.nl/~ploe2070/fmtv/dvbt/publiek-temp.html en ook
http://home.planet.nl/~pl...dvbt/digitenne-kpntv.html

Als de pol (polarisatie) vertikaal is, dan moeten de harkjes dus ook vertikaal staan. Dat is uiteindelijk de bedoeling zodat je met een vertikale spriet antenne altijd in het horizontale vlak ontvangst hebt. Bij een Yagi moet je uitrichten, maar dan heb je ook sterkere ontvangst.

Overigens is zo iets makkelijk te proberen, gewoon bewegen en draaien, terwijl je naar het scherm kijkt, (de ontvangstbalkjes in beeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat aanstaand weekeinde de dekking van Digitenne wordt uitgebreid met nog eens 15 masten? Of heb ik het dan verkeerd begrepen? Ik kan het antwoord niet vinden op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 08:39
AT5 is (een beetje laat) toch begonnen met een soort van actie: http://www.at5.nl/index.asp?newsid=22935

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 21:22
Vanaf 11 December zijn de Publieke zender FTA in de lucht! Dus zonder smartcard en met elke DVB-T Box te bekijken.

In de nieuwe regio's (Behalve Smilde, Eindhoven, Oss en Nijmegen) gaat voorlopig alles horizontaal de lucht in. De zenders tussen de haakjes zullen Vertikaal zijn. Let hier dus op bij het afstellen van je kamer- of dakantenne.

Ik woon in de grensregio, dus kan al gratisch en voor niets naar DVB-T loeren (11 duitse zenders, helaas allemaal publiek) met mijn eenvoudige kamerantenne. Hier komen er er dus vier of vijf bij (Ik kijk over Markelo, zal daar ook TV Gelderland in komen?). Betekent 15 of 16 zenders gratis :).

Een sterkere, betere kamerantenne (Zender AA200) is onderweg, en daarmee kan ik ook de duitse commercielen ontvangen, en zal dus het totaal stijgen tot bijna 30 zenders. Nog steeds gratis :)

Ik heb een Technisat Digipal 2. Dit is een FTA ontvanger, maar kan ook bij de gecodeerde zenders de technische gegevens uitlezen. Het is een aardige ontvanger voor mensen die alles willen weten over de techniek (De bitrates, de instellingen van de zender, signaalsterke en kwaliteit enzovoort).

Volgend jaar zal de KPN gaan beginnen met de ombouw van het zenderpark en zal het netwerk zijn definitieve vorm krijgen. Alle zenders zullen dan vertikaal gepolariseerd zijn (Hier in de grensregio erg vervelend, want duitsland is horizontaal...). De vermogens zullen dan ook flink opgeschroeft worden (Markelo gaat in beginsel met 20kW onair, maar zal daarna vervangen worden door Hengelo die met 40kW de lucht in gaat, dus dat is al een stuk meer). Dit heeft ermee te maken dat de kanalen niet mogen storen op de analoge uitzendingen van de buurlanden.

Tot zover :)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:20
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 07:58:
[...]

Omdat het interne KPN systeem eruit lag, ze konden dus niets voor me doen?

PS. Welk nummer is het precies? (Proberen kan nooit kwaad lijkt me).
Staat in de handleiding. Ik zit nu op m'n werk dus ik kan het niet nakijken voor je. Misschien op www.kpn.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb een probleemje met de instelling van de tijd van mijn Topfield PVR.

Sinds het begin van de week loopt de tijd van mijn Topfield 1 uur achter. Ook alle tijden in de EPG lopen 1 uur achter. (Dus het maken van een opname mbv de EPG gaat wel goed. 8))
De Systeeminstellingen / Tijdsinstellingen staan, zoals door de handleiding aangeraden, op Automatisch.
Dit probleem lijkt te zijn opgetreden nadat er een stroomstoring is geweest. Na herstart (stekker er even uit) is het probleem blijven bestaan.

Iemand een suggestie hoe ik de tijdsinstellingen weer goed krijg? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Ferret schreef op woensdag 06 december 2006 @ 10:41:
[...]

Staat in de handleiding. Ik zit nu op m'n werk dus ik kan het niet nakijken voor je. Misschien op www.kpn.com?
Er word vandaag al terug gebeld voor een afspraak, dus wacht dat maar even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds deze week een Topfield 160 GB van KPN gekocht. Ik woon in Eindhoven. Als ik nu mijn antenne etc aansluit krijg ik 0 ontvangst. Dat kan kloppen wellicht omdat a.s. zondag pas de FTA zenders de lucht in gaan. en de week erop gaat digitenne van start. MAar misschien klopt het ook niet, en moet ik nu al wat kunnen zien. Wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Laatst online: 00:34
Ik heb een Topfield 80 en krijg ook 0 ontvangst in Eindhoven (Noord-West).
We staan gelukkig dus niet alleen :-)

Begon me ook al zorgen te gaan maken omdat het toch over een paar dagen moet werken. Dacht dat m'n ontvanger misschien kapot zou zijn.

Afwachten tot de 11e dan maar... Ik neem aan dat als er problemen zouden zijn ze dit toch wel zouden melden als de datum al zo dichtbij is. Denk ik... Toch.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:39
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 18:17:
Wow,

De resolutie van Ned 123 is verhoogd naar 704x576.
Kom op luitjes nu nog naar 720x576.
704 betekend meestal 720 met 16 pixels overscan, dus waarschijnlijk is het nou de volle resolutie. Meeste DVD's zijn 704x576.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 06:54
jurk738 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:40:
Ik heb een probleemje met de instelling van de tijd van mijn Topfield PVR.

Sinds het begin van de week loopt de tijd van mijn Topfield 1 uur achter. Ook alle tijden in de EPG lopen 1 uur achter. (Dus het maken van een opname mbv de EPG gaat wel goed. 8))
De Systeeminstellingen / Tijdsinstellingen staan, zoals door de handleiding aangeraden, op Automatisch.
Dit probleem lijkt te zijn opgetreden nadat er een stroomstoring is geweest. Na herstart (stekker er even uit) is het probleem blijven bestaan.

Iemand een suggestie hoe ik de tijdsinstellingen weer goed krijg? :?
Ik heb dit ook meegemaakt, maar na een reset (terug naar fabrieksinstellingen) was dit over. Het kwam omdat ik zelf met de tijd had zitten spelen, en na alles weer op auto gezet te hebben nam hij de lokale tijd niet aan, maar de GMT.
Je bent dan wel alle settings kwijt, maar da's niet zo'n probleem lijkt me.

[ Voor 3% gewijzigd door A_A_R op 07-12-2006 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Onze topfield is weer gemaakt, de kaart zit weer op de normale plek, nu nog het probleem opgelost krijgen dat Tele2 iedere dag opeens weer uit het pakket is van 1 kaart, op de andere 2 kaarten blijft het gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
A_A_R schreef op donderdag 07 december 2006 @ 14:57:
[...]

Ik heb dit ook meegemaakt, maar na een reset (terug naar fabrieksinstellingen) was dit over. Het kwam omdat ik zelf met de tijd had zitten spelen, en na alles weer op auto gezet te hebben nam hij de lokale tijd niet aan, maar de GMT.
Je bent dan wel alle settings kwijt, maar da's niet zo'n probleem lijkt me.
Bedankt.
Na het terugzetten vd fabrieksinstellingen is mijn Topfield weer ingesteld op de lokale tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik heb op 25 augustus 2006 digitale tv van KPN aangeschaft bij Tell Me in Leiderdorp. Er is mij verteld dat er een actie is van KPN dat je 40 euro (tuner) retour en 29,95 (aansluitkosten) retour krijgt van KPN. Na een aantal weken kreeg ik van KPN zo een actie voucher die opgestuurd moet worden voor de 40 retour. Deze heb ik rond half september retour gestuurd naar KPN, maar tot op heden heb ik beide bedragen nog niet op mijn rekening ontvangen. Wat is jullie ervaring hiermee. Hebben meer mensen moeten wachten op dit geld. Ook bij de servicedesk van TV KPN sta weer eens langdurig in de wacht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Laatst online: 17-09 06:54
AleSyS schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 12:22:
Ik heb op 25 augustus 2006 digitale tv van KPN aangeschaft bij Tell Me in Leiderdorp. Er is mij verteld dat er een actie is van KPN dat je 40 euro (tuner) retour en 29,95 (aansluitkosten) retour krijgt van KPN. Na een aantal weken kreeg ik van KPN zo een actie voucher die opgestuurd moet worden voor de 40 retour. Deze heb ik rond half september retour gestuurd naar KPN, maar tot op heden heb ik beide bedragen nog niet op mijn rekening ontvangen. Wat is jullie ervaring hiermee. Hebben meer mensen moeten wachten op dit geld. Ook bij de servicedesk van TV KPN sta weer eens langdurig in de wacht :(
Toevallig heb ik eenzelfde voucher, en daar staat op dat je je geld binnen 6 weken terug moet hebben. Het wordt denk ik tijd om ze te bellen dan. Ik hoop dat je een kopie hebt van de bon, met datum oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
A_A_R schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 15:01:
[...]

Toevallig heb ik eenzelfde voucher, en daar staat op dat je je geld binnen 6 weken terug moet hebben. Het wordt denk ik tijd om ze te bellen dan. Ik hoop dat je een kopie hebt van de bon, met datum oid.
Ik heb, zo dom dat ik ben, geen kopie gemaakt. Ik weet wel zeker dat ik op tijd de voucher opgestuurd heb. Ik probeer nu al een paar dagen de servicedesk (0900-0576) te bellen. Ik krijg alleen maar te horen dat iedereen in gesprek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag bij de dixons een single-tunertje gehaald, en ik moet zeggen dat ik _zeer_ teleurgesteld ben over de kwaliteit van digitenne. Ik heb een uitstekende ontvangst 95+%, en geen last van blokjes oid, maar in vergelijking met analoge antenne is dit serieus een achteruitgang. De lijntjes van het Interlaced signaal zijn veel beter zichtbaar dan eerst het geval was, ook heb ik het idee dat de kleuren en ook gewoon de resolutie vele malen beter was. Ik hoop dat KPN hier snel verbetering in aan zal brengen, want ik wilde eigenlijk liever weer analoog gaan kijken... (maarja daar heb je na 2 dagen niet zoveel meer aan...)

edit: ik ben serieus geneigd om het beeld van mijn projector te verkleinen bij digitenne... het ziet er echt slechter uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2006 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

De hark in de ontvanger prikken (en de antenne op passief instellen) heeft trouwens het beeld behoorlijk verbeterd, weinig tot geen haperen meer :) En dus ook geen antenne meer in de vensterbank :P

[ Voor 14% gewijzigd door _ferry_ op 08-12-2006 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Ik heb een 42" plasma en ik vind het beeld ook echt beroerd... vooral discovery ziet er uit alsof je het streamed vanaf internet op 300kbps

Verder is er nu een nieuw probleem bijgekomen.. het beeld blijft vaak een paar seconde hangen. Had ik nog nooit eerder last van :?

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ik zie dat hier wat mensen wat ervaring hebben met de topfield 5000, nu lijkt zo'n apparaatje mij ook wel wat, maar ik kan zo snel even geen shop vinden die hem verkoopt? :?

Heeft iemand toevallig een online shop die hem op voorraad heeft?

en dan gelijk een vraag erbij, met betrekking tot de HD ruimte; hoeveel Gb neemt een uur film ongeveer in beslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsx
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-06 09:40
RonnieB82 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 23:13:
ik zie dat hier wat mensen wat ervaring hebben met de topfield 5000, nu lijkt zo'n apparaatje mij ook wel wat, maar ik kan zo snel even geen shop vinden die hem verkoopt? :?

en dan gelijk een vraag erbij, met betrekking tot de HD ruimte; hoeveel Gb neemt een uur film ongeveer in beslag?
Een shop weet ik zo snel even niet, maar als ik in mijn opname lijst kijk zie ik dat een film van een uur zo'n 1000 tot 1500 mb in beslag neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:50

Oceria

I've been in between....

RonnieB82 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 23:13:

Inderdaad, het is een sateliet tuner, ik heb niet goed gekeken.

[ Voor 15% gewijzigd door Oceria op 10-12-2006 14:30 . Reden: Verkeerde link ]

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Oceria schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 13:24:
[...]

http://www.ziezotec.nl/sa...pfield-5510-twin-pvr.html

De 5510, je kunt zelf kiezen welke harddisk je er in wilt hebben.
als ik de specs zo lees, lijkt het me een schotel ontvanger?? of kan deze zelfs beide?? (dus DVB-T en DVB-S?)

dan kan ik mn schotel ook weer eens aansluiten voor wat extra kanalen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al ruim een jaar Digitenne van KPN. Nooit problemen mee gehad, maar nou heb ik een tijd geleden een LCD HD-Ready TV gekocht (resolutie: 960x540, en heeft een HDMI aansluiting) en wil ik eigenlijk wel betere kwaliteit ontvangen, en op zijn minst via Component kabel. Zijn er ontvangers waar dat mee kan? Ik heb nu de RE-1150CO, en ik denk niet dat het daar mee gaat lukken, of wel? Ik gebruik nu namelijk een SCART-kabel, en dat kan toch wel beter, lijkt mij zo. Kan iemand mij uitleggen welke ontvanger ik dan moet hebben, welke kabels, en waar het zo goedkoop mogelijk te halen is (maar wel GOED!)?

BVD,

Paul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Wanneer je de nu de decoder op RGB-weergave hebt staan (niet composiet) en je LCD-tv geeft dat goed weer via de SCART aansluiting, dan zit je volgens mij al aan het maximum wat kwaliteit betreft. Component is alleen maar een andere signaalcodering, maar brengt geen zichtbare kwaliteitsverbetering tov RGB.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 16:33
Zag net op KASSA dat zondag nacht de analoge zend masten offline worden gehaald.

de website geen www.geenbeeld.nl wil dit in kaart gaan brengen.
Aangezien ik niet echt bang ben dat ik geen berijk zal hebben maandag wilde ik dit toch even plaatsen.

Maar wij hebben op dit moment wel wat storingen beneden. dit komt 100% aan de anten. deze is niet sterk genoeg. zijn er ook buiten antenes te krijgen? antene buiten nooit problemen. antenne binne. ijskast open magnetron oon. beeld kan je vergeten

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

To_Tall schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 21:16:
Zag net op KASSA dat zondag nacht de analoge zend masten offline worden gehaald.

de website geen www.geenbeeld.nl wil dit in kaart gaan brengen.
Aangezien ik niet echt bang ben dat ik geen berijk zal hebben maandag wilde ik dit toch even plaatsen.

Maar wij hebben op dit moment wel wat storingen beneden. dit komt 100% aan de anten. deze is niet sterk genoeg. zijn er ook buiten antenes te krijgen? antene buiten nooit problemen. antenne binne. ijskast open magnetron oon. beeld kan je vergeten
Buiten antenne moet je KPN even voor bellen, krijg je gratis als je ontvangstproblemen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee of het mogelijk is dat je als je een smartcard van casema DTV via de kabel aanschaft en de kabel in de DTS decoder van KPN doet, het mogelijk is om via de decoder van KPN (Samsung) met een abbonement van casema DTV te kijken via de kabel? vééééél meer zenders en waarschijnlijk ook geen last van schokjes...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atomsk schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 19:21:
Wanneer je de nu de decoder op RGB-weergave hebt staan (niet composiet) en je LCD-tv geeft dat goed weer via de SCART aansluiting, dan zit je volgens mij al aan het maximum wat kwaliteit betreft. Component is alleen maar een andere signaalcodering, maar brengt geen zichtbare kwaliteitsverbetering tov RGB.
En hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 09:48:
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is dat je als je een smartcard van casema DTV via de kabel aanschaft en de kabel in de DTS decoder van KPN doet, het mogelijk is om via de decoder van KPN (Samsung) met een abbonement van casema DTV te kijken via de kabel? vééééél meer zenders en waarschijnlijk ook geen last van schokjes...)
Kan je diesel in een benzinemotor gooien :?

Als je even nadenkt kan je zelf het antwoord wel gokken, nee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo niet, je kan toch gewoon de kabel in die ontvanger pluggen en een smartcard van casema in dat ding doen, anders heb je dus voor een ontvanger betaald waar je ALLEEN KPN op kan ontvangen!!!!! (dan vind ik dat je hem moet kunnen huren en niet kopen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het net geprobeerd, en hij staat op RGB, maar het ziet er nog steeds niet echt lekker uit... Geen andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 18:52:
Ik heb nu al ruim een jaar Digitenne van KPN. Nooit problemen mee gehad, maar nou heb ik een tijd geleden een LCD HD-Ready TV gekocht (resolutie: 960x540, en heeft een HDMI aansluiting) en wil ik eigenlijk wel betere kwaliteit ontvangen, en op zijn minst via Component kabel. Zijn er ontvangers waar dat mee kan? Ik heb nu de RE-1150CO, en ik denk niet dat het daar mee gaat lukken, of wel? Ik gebruik nu namelijk een SCART-kabel, en dat kan toch wel beter, lijkt mij zo. Kan iemand mij uitleggen welke ontvanger ik dan moet hebben, welke kabels, en waar het zo goedkoop mogelijk te halen is (maar wel GOED!)?
Heb zelf de KPN-Topfield (en ook een Sharp PALpanel) en daarvan *kan* de SCART YUV leveren, heb ook een verloopkabeltje gekocht, maar vind de RGB beter beel dgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:41:
Hoezo niet, je kan toch gewoon de kabel in die ontvanger pluggen en een smartcard van casema in dat ding doen, anders heb je dus voor een ontvanger betaald waar je ALLEEN KPN op kan ontvangen!!!!! (dan vind ik dat je hem moet kunnen huren en niet kopen!)
Kabel: dvb-c met Irdeto codering
digitenne: dvb-t met Conax codering

Ik durf niet te zeggen of je alleen kpn kan ontvangen met de kpn doosjes, maar in principe kan je alle fta en conax gecodeerde dvb-t zenders ontvangen (met bijpassende smartcard natuurlijk).

Dat er slechts 1 aanbieder is, is een ander verhaal (hoewel je aan de grens ook buitenlandse zenders kan ontvangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Wat een bull zeg. Probeer het maar eens, kom dan niet zeuren als je je decoder opgeblazen heb, de antenne ingang is vermoedelijk niet berekend op een kabel ingang.

Jij bent ook zeker iemand die het stom vind dat de Wii geen 360 games aankan, want beide zijn toch consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
De gehele standaard is anders dus dat werkt sowieso niet!

DVB-C = Casema (Digi TV via de Kabel)
DVB-T = KPN (Digi TV via de Ether)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Hoe doe je wat? De decoder op RGB zetten? Dat gaat via het instellingen menu. Gewoon even zoeken naar de juiste optie en evt. uitproberen. Het verschil tussen composite en RGB zie je direct. Alhoewel.. wanneer je tv meerdere scartingangen heeft, ondersteund er vaak maar één RGB weergave. Kijk dus wel dat je de juiste ingang gebruikt. RGB geeft betere resolutie en vollere kleuren, composite een flets beeld met lelijke schaduwlijnen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 14:24:
[...]

Ik durf niet te zeggen of je alleen kpn kan ontvangen met de kpn doosjes, maar in principe kan je alle fta en conax gecodeerde dvb-t zenders ontvangen (met bijpassende smartcard natuurlijk).

Dat er slechts 1 aanbieder is, is een ander verhaal (hoewel je aan de grens ook buitenlandse zenders kan ontvangen).
(zoals ik al eerder heb gezegd)

"Kleine: vergissing: met de KPN diggitenne doosjes kan je ALLEEN KPN digitenne ontvangen, geen buitenlandse FTA zenders, Ik woon aan de grens en heb super ontvangst van zenders uit zowel België als Duitsland, een stuk of 30 TV kanalen en 9 radiokanalen die netjes in de lijst opgenomen worden, maar ze worden geblocked !!!! Ik kan het beeld niet bekijken: service niet aanwezig staat er dan. Dat is dus KPN monopolie FTA.. Ik vind dat KPN gratis de lock uit alle doosjes moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op zondag 10 december 2006 @ 14:43:
[...]

Wat een bull zeg. Probeer het maar eens, kom dan niet zeuren als je je decoder opgeblazen heb, de antenne ingang is vermoedelijk niet berekend op een kabel ingang.

Jij bent ook zeker iemand die het stom vind dat de Wii geen 360 games aankan, want beide zijn toch consoles!
Gelukkig ben ik niet zo levenloos als jij, je zal je maar de hele dag verdiepen in hoe een DTV kastje in elkaar zit! Ik stel hier gewoon een vraag en jij doet meteen alsof ik achterlijk ben, een forum is om over dingen te praten en om dingen te vragen en als je daar geen normaal antwoord op kan geven zonder iemand direct af te kraken vraag ik mij af wat je hier doet!

Maar ff on-topic, vannacht vind dus die omzetting plaats, zouden we daar vanacht (als DTV kijkers) nog veel van merken, ik denk het niet omdat alleen het analoge signaal stop wordt gezet...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2006 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 19:38:
[...]

Gelukkig ben ik niet zo levenloos als jij, je zal je maar de hele dag verdiepen in hoe een DTV kastje in elkaar zit! Ik stel hier gewoon een vraag en jij doet meteen alsof ik achterlijk ben, een forum is om over dingen te praten en om dingen te vragen en als je daar geen normaal antwoord op kan geven zonder iemand direct af te kraken vraag ik mij af wat je hier doet!

Maar ff on-topic, vannacht vind dus die omzetting plaats, zouden we daar vanacht (als DTV kijkers) nog veel van merken, ik denk het niet omdat alleen het analoge signaal stop wordt gezet...
Misschien omdat dit een technisch forum is, waar er van verwacht wordt te weten hoe dingen een beetje werken. Dat jij daar je niet in verdiept moet je mij niet kwalijk nemen.
Letterlijk uit de startpost:
KPN Digitenne is de merknaam waaronder digitale tv via de ether wordt aangeboden. De achterliggende gebruikte standaard is DVB-T, Digital Video Broadcasting - Terrestrial. Het grote voordeel van deze nieuwe techniek is dat beelden digitaal kunnen worden gecomprimeerd, waardoor er meer zenders op een frequentie passen. De DVB-T standaard beschrijft dat hiervoor MPEG-2 encoding moet worden gebruikt. KPN Digitenne krijgt op deze manier 5 a 6 zenders op een frequentie, waar met een analoge uitzending slechts 1 zender op zou passen.
Om deze techniek commercieel rendabel te maken wordt er abonnementsgeld gevraagd voor het bekijken van de commerciele zenders. Veelal liggen de abonnementskosten lager dan van kabeltelevisie. Hier staat tegenover dat door de MPEG-2 compressie de beeldkwaliteit minder is, en er minder zenders worden aangeboden.
Om er voor te zorgen dat de uitzendingen niet door mensen worden bekeken door mensen die niet hebben betaald, wordt het beeld ge-encrypt. In de sattelietwereld is dit een bekend begrip. Door middel van een smartcard, die door KPN moet worden geactiveerd, is het mogelijk de signalen te decrypten. Hiervoor is gekozen voor de Conax encryptie.
Omdat de uitzendingen door de ether gaan is het gebruik van KPN Digitenne niet beperkt tot thuis. Voorbeelden van toepassingen zijn televisie in de auto, of op de camping. KPN bied voor campinggebruikers speciale abonnementsvormen aan, die bijvoorbeeld recht geven op 3 of 6 maanden televisie, in plaats van een jaarabonnement.

[ Voor 48% gewijzigd door MeNTaL_TO op 10-12-2006 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Laatst online: 16-09 23:39
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 17:31:
[...]

(zoals ik al eerder heb gezegd)

"Kleine: vergissing: met de KPN diggitenne doosjes kan je ALLEEN KPN digitenne ontvangen, geen buitenlandse FTA zenders, Ik woon aan de grens en heb super ontvangst van zenders uit zowel België als Duitsland, een stuk of 30 TV kanalen en 9 radiokanalen die netjes in de lijst opgenomen worden, maar ze worden geblocked !!!! Ik kan het beeld niet bekijken: service niet aanwezig staat er dan. Dat is dus KPN monopolie FTA.. Ik vind dat KPN gratis de lock uit alle doosjes moet halen.
Met een niet door KPN gelverde en met korting aangeboden dvb-t ontvanger kan je alles ontvangen.
Dus als je gewoon een doosje koopt voor de volle pond, is er geen monopolie.
Als je geen gebruik wilt maken van KPN zijn korting op apperatuur wordt je ook niet beperkt in gebruik :D en anders wel, vrije keuze en dus nergens een monopolie te bekennen. En als er dan andere bedrijven zijn die DVB-T zouden gaan uitzenden is er dus niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Kaoh schreef op zondag 10 december 2006 @ 23:59:
[...]

Met een niet door KPN gelverde en met korting aangeboden dvb-t ontvanger kan je alles ontvangen.
Als je geen gebruik wilt maken van KPN zijn korting op apperatuur wordt je ook niet beperkt in gebruik :D en anders wel, vrije keuze en dus nergens een monopolie te bekennen. En als er dan andere bedrijven zijn die DVB-T zouden gaan uitzenden is er dus niets aan de hand.
Hmm, valt dit onder dezelfde regelgeving als een simlock dan? Want dan kunnen we na een tijdje claimen deze beveiliging eruit te laten slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Sinds een minuut of 20 is hier in Leeuwarden ook 't signaal in de lucht. De zenders in Irnsum en Smilde (kanaal 32 en 60) zijn te ontvangen. Hoogezand (36) niet maar is misschien ook te ver weg. Wieringermeer (39) zou wel binnen bereik moeten zijn maar doet nog niets.

Afbeeldingslocatie: http://www.happysat.org/zuig/Prognose.JPG

(was misschien al gepost, maar komt iig hier vandaan.)

[ Voor 84% gewijzigd door Bergen op 11-12-2006 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Zender markelo is zo tegen half 2 aangegaan met een digitaal signaal. Ik heb daarbij drie fotos gemaakt:

De Parameters:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rozendaw/P1030182-1024.jpg

Netwerkgegevens:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rozendaw/P1030183-1024.jpg

Bitrates:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rozendaw/P1030185-1024.jpg

Klik ze aan als je het wat beter wil zien :).

De ontvangst is hier, 34 km van markelo (Hemelsbreed) met een aktieve kamerantenne erg slecht. Dit komt door de gebruikte parameters. Die hebben er niet echt een robust signaal van gemaakt. In ruil daarvoor krijgt het bouquet een flink aantal Mbits mee, maar die worden niet ten volle benut (De bitrates zijn vrij laag, in vergelijking met Duitsland. Daar doen ze bijna 4.5Mbit op een bouquet van 13Mbit in totaal. Daar zijn vier zenders per bouquet on-air.).

Ze hadden de beschermingsinterval beter op 1/8 kunnen zetten, dan was het signaal een stuk beter geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boudewein
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-03-2024
Volgens Wikipedia moeten de drie zenders Ned 1, 2 en 3 sinds de overgang naar digitaal dit weekend free-to-air te ontvangen zijn, dat betekend ongecodeerd en dus ook te ontvangen met een DVB-T USB stick, kan iemand dit verifieren?

Ik wil namelijk programma's van deze zenders kunnen opnemen en een DVB-T USB stick is een redelijke goedkope en simpele oplossing, ook met linux.

http://nl.wikipedia.org/w...inde_van_de_analoge_tv.3F
pricewatch: Freecom DVB-T Digital TV Receiver (USB 2.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
boudewein schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:45:
Volgens Wikipedia moeten de drie zenders Ned 1, 2 en 3 sinds de overgang naar digitaal dit weekend free-to-air te ontvangen zijn, dat betekend ongecodeerd en dus ook te ontvangen met een DVB-T USB stick, kan iemand dit verifieren?

Ik wil namelijk programma's van deze zenders kunnen opnemen en een DVB-T USB stick is een redelijke goedkope en simpele oplossing, ook met linux.

http://nl.wikipedia.org/w...inde_van_de_analoge_tv.3F
pricewatch: Freecom DVB-T Digital TV Receiver (USB 2.0)
Yep klopt. Ik heb ook een FTA ontvanger, en dat gaat probleemloos! Hij geeft wel een coderingssleuteltje aan, maar de zenders zijn wel FTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaoh schreef op zondag 10 december 2006 @ 23:59:
[...]

----Bovenstaande zienswijze klopt niet.-----
KPN biedt bijvoorbeeld een topfield 80 aan voor 149 Euro met 50 Euro korting bij het nemen van een abonnement. Je krijgt die korting slechts éénmaal per abonnement, dus als je drie van dat soort digitenne kastjes voor één abonnement koopt zijn er dus twee te duur: daar krijg je geen korting op. Bovendien heeft t voor mij helemaal geen zin om een abonnement te nemen want voorlopig is zijn hier geen commerciele zenders in de lucht. Ik betaal dus het volle pond, en heb geen korting en kan toch niet andere FTA zenders zien. Indien in de toekomst er wel uitzendingen zijn, dan kan ik mn korting niet meer krijgen want in de kleine lettertjes staat, als je de doos hebt opengemaakt en het plastic erafgescheurd aan de binnenzijde van een vouwblad, dat de actie tot 1 jan 2007 geldig is.

Ik maak dus geen gebruik van KPN's korting op de apparatuur en ben toch beperkt in het gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een sony Bravia met ingebouwde tuner, CI module en KPN smartcard. Alles werkt redelijk goed; alleen valt 2-3 keer per avond het hele signaal eruit en dan moet ik 1-2 minuten wachten en komt ie weer terug. Hebben anderen ook deze ervaring of weten die een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Iemand ervaring met de ontvangst in Nijmegen?

Lijkt me doordat er schijnbaar een zender in Nijmegen (en Arnhem) zelf staat dat het wel goed zit met de ontvangst?

Mischien dat ik vanmiddag vast zo'n kastje ga halen om op 18 december klaar te zijn voor digitenne.
Mits het beeld een beetje te pruimen is... :)

[ Voor 8% gewijzigd door ZiegoM op 11-12-2006 13:24 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Heb vanochtend snel even getest of ik beeld had (in Eindhoven), maar de zenders geven gewoon goede kwaliteit beeld. Ben benieuwd hoe het er volgende week uitziet met de andere zenders... Wat ik begrepen heb is die kwaliteit wel minder, maar we zullen zien :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:32

slaay

Natuurbeleven.com

IntToStr schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:10:
Heb vanochtend snel even getest of ik beeld had (in Eindhoven), maar de zenders geven gewoon goede kwaliteit beeld. Ben benieuwd hoe het er volgende week uitziet met de andere zenders... Wat ik begrepen heb is die kwaliteit wel minder, maar we zullen zien :-)
Hier in Eindhoven ook 90% ontvangst met een binnen antenne. Je wilt dus zeggen dat de andere zenders met minder vermogen uitgezonden gaan worden?
Hmm, dan is het te hopen dat het net zo goed werkt als nu.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Ik had in het installatiemenu zo'n 97 a 98% ontvangst.

Bij de andere zenders worden er volgens mij meer zenders over dezelfde bandbreedte verstuurd, maar dit kun je even nakijken op een link een paar blz terug naar een planet homepage. NL1, 2 en 3 worden nu in zo goed als dvd resolutie uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3aanm
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-11-2024
Hallo

Heeft iemand een oplossing.Ik krijg volledig geen signaal. Ik heb een topfield recorder, maar als ik zenders wil zoeken staat mijn signaal kwaliteit op 0% Doe ik iets verkeerd, moet ik nog iets instellen want ik zou toch wel graag een beetje tv krijgen. Als ik de recorder automatisch laat zoeken vind hij niks.

Ik woon in wolvega,friesland trouwens;)

[ Voor 6% gewijzigd door a3aanm op 11-12-2006 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Nog een voor-de-hand-liggende-tip wanneer je de decoder op een buitenantenne aansluit: zorg ervoor dat de coaxplug die op de antennekabel zit volledig afgeschermt is. Dus niet met een plastic kapje, maar helemaal van metaal.

Zoëen bijv: Afbeeldingslocatie: http://www.koopelektro.nl/prod_images%5Ctn_48-2332369.jpg van Hirschman.

Vanmiddag bij m'n ouders even bezig geweest en die plug maakte het verschil tussen slechte/varierende signaalsterkte en een stabiel signaal van voldoende kwaliteit. Signaalsterkte 31% (antenne zit op zolder), ontvangskwaliteit 95%).

[ Voor 3% gewijzigd door Atomsk op 11-12-2006 18:48 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit hier op 200 meter van de zendmast in goes, maar ontvang niks icm met een dec 2540 t aangesloten op de pc.

Iemand een andere ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTGT
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 17:08
Hier Eindhoven-Zuid ook perfecte ontvangst op een binnenantenne... (ontvangstkwaliteit 98% = zender Daalakkerweg Eindhoven). Zag zojuist het filmpje op L1, dat Roermond en Eys zo slecht te ontvangen zijn in Limburg, nou ontvang Roermond hier met 70% ontvangstkwaliteit (antenne binnen, wel bij het raamgeplaatst). Heb wel de antenne op z'n kant moeten zetten, maar dat klopt volgens de specificaties van de zender Roermond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Laatst online: 25-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:11:
[...]

KPN biedt bijvoorbeeld een topfield 80 aan voor 149 Euro met 50 Euro korting bij het nemen van een abonnement. Je krijgt die korting slechts éénmaal per abonnement, dus als je drie van dat soort digitenne kastjes voor één abonnement koopt zijn er dus twee te duur: daar krijg je geen korting op. Bovendien heeft t voor mij helemaal geen zin om een abonnement te nemen want voorlopig is zijn hier geen commerciele zenders in de lucht. Ik betaal dus het volle pond, en heb geen korting en kan toch niet andere FTA zenders zien. Indien in de toekomst er wel uitzendingen zijn, dan kan ik mn korting niet meer krijgen want in de kleine lettertjes staat, als je de doos hebt opengemaakt en het plastic erafgescheurd aan de binnenzijde van een vouwblad, dat de actie tot 1 jan 2007 geldig is.

Ik maak dus geen gebruik van KPN's korting op de apparatuur en ben toch beperkt in het gebruik.
En wat denk je dat die Topfield normaal kost? Digitenne had ze twee jaar geleden voor EUR 679!! Daarna een actie voor 279 (toen KPN ze ook ging verkopen) en daatr zat dan wel die lock op. Als de KPN-Topfields echt FTA konden ontvangen, zou ik ze met flinke winst in Duitsland verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Het schijnt dat Goes uit staat... Sorry, staat wel gewoon aan!

[ Voor 35% gewijzigd door Jassy op 11-12-2006 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Laatst online: 16-09 23:39
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:11:
[...]

Die redenatie klopt niet.
Als je hem zonder abo koopt bij kpn koop je inderdaad iets voor de volle pont zonder vrijheid, maar je bent vrij om er 1 van elke andere leverancier te halen. En dan is hij ook niet gelocked. Klagen over niets. Daarbij is die topfield nog steeds met flinke korting ten opzichte van een unlocked versie van topfield zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

hier in Tilburg geen ontvangst met een binnenantenne
komend jaar ook geen antenne in Tilburg, dus op de laptop tv kijken zal de komende tijd niet gaan werken...

Ik heb het gevoel dat ze in de dunbevolkte gebieden (groningen friesland flevoland) 3x zoveel zendmasten hebben staan dan hier in brabant...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

De verwerking van mijn e-mail had vertraging opgelopen, maar nu heb ik eindelijk antwoord van de KPN-bot. Ze raad me aan om mijn antenne te controleren (brand het lampje) en de antenne te verplaatsen, etc, etc, etc.

Is er een manier om mijn klacht bij een echt persoon terecht te laten komen in plaats van die bot? Ik zou wel een echte reaktie willen zien op mijn grieven en niet een standaard "controleer de antenne" verhaaltje.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En gaat die 2,2Mbit nou omhoog nu analoog uit de lucht is of blijft het zo? Er zijn kabelaars die het 3-voudige voor NL1 gebruiken.

Met zulke bitrates krijgt Digitenne mij niet als klant iig. :/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2006 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jimbolino schreef op maandag 11 december 2006 @ 21:56:
hier in Tilburg geen ontvangst met een binnenantenne
komend jaar ook geen antenne in Tilburg, dus op de laptop tv kijken zal de komende tijd niet gaan werken...
Ook niet als je de antenne flink hoog zet?
Op de Bergse Maas ongeveer bij Waalwijk had ik op de boot nog ontvangst. Niet echt sterk, maar het werkte nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 22:42:
[...]
Ook niet als je de antenne flink hoog zet?
Op de Bergse Maas ongeveer bij Waalwijk had ik op de boot nog ontvangst. Niet echt sterk, maar het werkte nog wel.
nee ik heb op 2e verdieping geprobeerd aan de noordkant en aan de zuidkant, maar krijg 0,0 zenders
begin toch te denken dat het aan de hardware ligt.
Heb een laptop met dvb-t tuner in mini-pci-e slot. En gebruik als software Windows Media Center.
Analoge tv kon ik Ned2 ontvangen als ik voor het raam aan de noordkant stond (boven)
En in de woonkamer een Duitse zender...

Misschien als het wat beter weer is nog eens proberen.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 22:31:
[...]

En gaat die 2,2Mbit nou omhoog nu analoog uit de lucht is of blijft het zo? Er zijn kabelaars die het 3-voudige voor NL1 gebruiken.

Met zulke bitrates krijgt Digitenne mij niet als klant iig. :/
Deze bitrate is dynamisch en fluctueert tussen de 2 en 3 Mbit. Yep, dit is Digitenne kwaliteit, in Duitsland is 4Mbit meer regel dan uitzondering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Even voor de duidelijkheid:

Ik ben gewend om (op mijn anti-kraak kamer) tv te ontvangen via een analoge antenne van 10 euro. Maw vrij gaar beeld.
Wanneer jullie het hebben over 'slechte ontvangst', bedoelen jullie dan echt onkijkbaar of ongeveer kabelkwaliteit (analoog)?
Ik ben namelijk al blij als het beeld enigzins te zien is, maar omdat er een zender in Nijmegen zelf staat (waar ik dus woon) moet het wel goed zitten met redelijk beeld toch?

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ZiegoM schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 00:07:
Even voor de duidelijkheid:

Ik ben gewend om (op mijn anti-kraak kamer) tv te ontvangen via een analoge antenne van 10 euro. Maw vrij gaar beeld.
Wanneer jullie het hebben over 'slechte ontvangst', bedoelen jullie dan echt onkijkbaar of ongeveer kabelkwaliteit (analoog)?
Ik ben namelijk al blij als het beeld enigzins te zien is, maar omdat er een zender in Nijmegen zelf staat (waar ik dus woon) moet het wel goed zitten met redelijk beeld toch?
als jij op een tv van vergelijkbare prijs aan het kijken bent moet het eigenlijk wel beter worden > eigenlijk is het beeld aleen op flatscreens tegenvallend :)
/edit: beter dan analoog op een antenne dan > dat werktebij mij ook nooit

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 12-12-2006 00:29 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Voor mensen die 0% ontvangst krijgen:
Ik moest in mijn Topfield bij het zoeken naar zenders handmatig zoeken en het kanaal op 30 zetten. Toen versprong het signaal opeens naar 98%.

Misschien dat er meer mensen zo zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3aanm
IntToStr schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 10:34:
Ik moest in mijn Topfield bij het zoeken naar zenders handmatig zoeken en het kanaal op 30 zetten. Toen versprong het signaal opeens naar 98%.

Waar zet je de recorder op een ander signaal als ik vragen mag, en hoe kom ik erachter welk signaal bij mijn regio hoort? bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
a3aanm schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 10:42:
[...]

Waar zet je de recorder op een ander signaal als ik vragen mag, en hoe kom ik erachter welk signaal bij mijn regio hoort? bedankt!
Bergen in "Het grote Digitenne/KPN Digitale TV (DVB..."

Het standaardkanaal staat achter de plaatsnaam. Goes gebruikt 54 bijvoorbeeld.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelDell
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05-2024
Atomsk schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 11:10:
[...]

Bergen in "Het grote Digitenne/KPN Digitale TV (DVB..."

Het standaardkanaal staat achter de plaatsnaam. Goes gebruikt 54 bijvoorbeeld.
Heb zelf ook geen ontvangst (Enschede, signaal rond de 50%, kwaliteit 0%) en daarom gisteren maar eens met de klantenservice gebeld. Die hebben het hier helemaal niet over gehad. Mijn kanaal stond dus constant op 48, blijkt nu dus dat ik 'm op 51 moet zetten.

Slimmerikken daar bij KPN.....

Tis Top in Tukkerland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jimbolino schreef op maandag 11 december 2006 @ 23:06:
[...]

nee ik heb op 2e verdieping geprobeerd aan de noordkant en aan de zuidkant, maar krijg 0,0 zenders
begin toch te denken dat het aan de hardware ligt.
Heb een laptop met dvb-t tuner in mini-pci-e slot. En gebruik als software Windows Media Center.
Analoge tv kon ik Ned2 ontvangen als ik voor het raam aan de noordkant stond (boven)
En in de woonkamer een Duitse zender...

Misschien als het wat beter weer is nog eens proberen.
Misschien ondersteund dat kaartje geen antennevoeding. De standaardantenne heeft een actieve versterker ingebouwd, als ik de antennevoeding uitzet werkt 't ding veel slechter. Een normale tv spriet werkt dan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik heb een probleem die ik nog niet ben tegengekomen hierzo (Ik volg Digitenne / digitale tv van KPN en deze draad al zeer lang). Ook ik heb een Topfield 80 aangeschaft maar deze heeft het nare probleem steeds vast te lopen. Ik moet dan de stekker er uit trekken om hem weer aan de praat te krijgen. Je hoort de harde schijf tikken als hij vast loopt. Nadat de stekker erin zit zegt hij dat de schijf geformatteerd moet worden. Ik ben dus steeds mijn opnames kwijt. Heeft iemand anders er last van of heb ik gewoon een niet goed functionerend apparaat. Bedankt alvast.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mobyrick schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 16:43:
Ook ik heb een Topfield 80 aangeschaft maar deze heeft het nare probleem steeds vast te lopen. Ik moet dan de stekker er uit trekken om hem weer aan de praat te krijgen. Je hoort de harde schijf tikken als hij vast loopt. Nadat de stekker erin zit zegt hij dat de schijf geformatteerd moet worden. Ik ben dus steeds mijn opnames kwijt. Heeft iemand anders er last van of heb ik gewoon een niet goed functionerend apparaat.
Beide. Heb ik ook last van gehad, en het bleek een defecte harde schijf te zijn.
De inhoud van de schijf ben je in principe inderdaad kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

checken we allemaal even de inkoopacties site? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs74
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08 22:43
IntToStr schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 10:34:

HAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!! En dat was de oplossing voor mijn probleem!!!!!

Nu eindelijk ontvangst!!!! Bedankt!!!!!!!!!!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Normaal reageer ik niet zo uitbundig, maar alle frustraties komen eruit....... :X :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Ik heb trouwens vandaag even een single tuner gehaald (4x in totaal) en het beeld van NL1-3 en Omroep Gelderland is hier heel aardig. Zelf maar gewone kabelkwaliteit.
Overigens ontvang ik ook CNN (is mindere bitrate volgens mij, af en toe blokjes) en ook een zooi aan Duitse zender (Eins, WDR, etc, stuk of 10). Deze ontvangen 3 huisgenoten van mij overigens niet... Misschien omdat mijn kamerantenne echt tegen het raam staat.

Al met al ben ik zeker tevreden als de overige zender (vanaf 18 dec) net zo goed zijn als NL1-3. Bovendien is de single tuner niet overdreven traag en makkelijk te gebruiken.

edit: Ik woon overigens in Nijmegen, ongeveer 4 km van die mast midden in de stad.

[ Voor 6% gewijzigd door ZiegoM op 13-12-2006 01:48 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

ZiegoM schreef op woensdag 13 december 2006 @ 01:47:Al met al ben ik zeker tevreden als de overige zender (vanaf 18 dec) net zo goed zijn als NL1-3. Bovendien is de single tuner niet overdreven traag en makkelijk te gebruiken.
Ehmm..dit is puur giswerk ...Volgens mij moeten ze dan de kanalen veel meer gaan verdelen en dat zou dan weer een frequentie wijziging tot gevolg hebben en een nieuwe zoekaktie. Ik ben bang dat ze datttt niet zo snel gaan doen meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

asmi schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 18:10:
[...]

Beide. Heb ik ook last van gehad, en het bleek een defecte harde schijf te zijn.
De inhoud van de schijf ben je in principe inderdaad kwijt.
Een defecte harde schijf dus, dat is wel vreemd want hij doet het wel gewoon maar af en toe loopt hij gewoon vast. Heb je hem terug gebracht, ik heb hem namelijk al 2 maanden in huis.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 14:54
Is er al iemand die van de geld terug actie echt geld heeft terug gekregen van KPN? Ik heb op 9 October een Topfield personal recoder gekocht, dezelfde week nog de bon voor 50 euro op de bus gedaan maar nog steeds niets terug ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:40

Peetman

Tjah....

Jep, Ik heb het vorige week teruggehad. Ik dacht dat ik het ook rond die tijd heb opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3aanm
MichaelDell schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 11:43:
[...]

Heb zelf ook geen ontvangst (Enschede, signaal rond de 50%, kwaliteit 0%) en daarom gisteren maar eens met de klantenservice gebeld. Die hebben het hier helemaal niet over gehad. Mijn kanaal stond dus constant op 48, blijkt nu dus dat ik 'm op 51 moet zetten.

Slimmerikken daar bij KPN.....
wat waardeloos is dat zeg, het staat ook nergens in de gebruiksaanwijzing beschreven volgens MIJ, ik heb nu verschillende zenders geprobeerd en bij zender 60 was het ineens 98%. vol bereik dus. Kpn niet bedankt, jullie wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:32

slaay

Natuurbeleven.com

Vanaf 18 december komt in Eindhoven digitenne beschikbaar. Nu heb ik al het Publieke Omroep pakket.
Daarmee haal ik met de binnenantenne een Ontvangststerkte 82% en Ontvangstkwaliteit van 78%.

Nu begreep ik uit eerdere posts, dat het signaal van de publieke omroepen sterker is dan het signaal van de overige zenders die via Digitenne uitgezonden worden.

Nu zag ik op KPN.com de buitenantenne:
Afbeeldingslocatie: http://www.kpn.com/common/graphics/products/160x180_buitenantenne_w.gif

Is deze antenne qua ontvangst gelijk aan de binnenantenne? Dus als ik de binnenantenne op de plek neer zou zetten waar de buitenantenne komt te staan, is dit qua ontvangst gelijk?

Dan zou ik namelijk kunnen zien of het zinvol is om die buitenantenne te kopen.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woon in Zuid-Limburg. Maandag ff naar de Mediamarkt in Herzogenrath gegaan (bij Kerkrade net over de grens). DVB-t ding gekocht voor op één cent na 45 euro. En alles doet het.

En de rest van NL maar braaf bij KPN zo'n ding van 85 euro kopen.
Scheelt toch 40 euro. Is dat geen bedrog ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:10:
Woon in Zuid-Limburg. Maandag ff naar de Mediamarkt in Herzogenrath gegaan (bij Kerkrade net over de grens). DVB-t ding gekocht voor op één cent na 45 euro. En alles doet het.

En de rest van NL maar braaf bij KPN zo'n ding van 85 euro kopen.
Scheelt toch 40 euro. Is dat geen bedrog ofzo?
Het verschil is, dat bij de KPN er ook een gleufje in zit met decoder erachter en een antenne en een kaartje dacht ik: dat kost extra. Je krijgt er dan ook meteen minder functionaliteit bij :( : de belg op kanaal 41 zie je dan niet meer en duitse zenders kanaal 34 en 54 ook niet meer. Die vallen wel in mijn bereik met buitenantenne.
Met de KPN-er kan je met een kaartje + abonnement over een half jaartje in zuid limburg voor 7,95 per maand ook de commerciele zenders zien als je wil en jij niet. Als je alleen de FTA wil ontvangen dan is jouw kastje super natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

slaay schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:36:
Vanaf 18 december komt in Eindhoven digitenne beschikbaar. Nu heb ik al het Publieke Omroep pakket.
Daarmee haal ik met de binnenantenne een Ontvangststerkte 82% en Ontvangstkwaliteit van 78%.

Nu begreep ik uit eerdere posts, dat het signaal van de publieke omroepen sterker is dan het signaal van de overige zenders die via Digitenne uitgezonden worden.

Nu zag ik op KPN.com de buitenantenne:
[afbeelding]

Is deze antenne qua ontvangst gelijk aan de binnenantenne? Dus als ik de binnenantenne op de plek neer zou zetten waar de buitenantenne komt te staan, is dit qua ontvangst gelijk?

Dan zou ik namelijk kunnen zien of het zinvol is om die buitenantenne te kopen.
Klopt, de dingen schijnen op de behuizing na gelijk te zijn.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://laptoping.com/suwonexpress.html

straks tv kijken via digitenne in de trein naar huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Er zijn nu al USB sticks te verkrijgen (rond de €50) die ook gewoon als een digitale tuner werken. Maar daar kan je natuurlijk wel geen smartcard in doen... Dus alleen NL1,2,3 +regio

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:23:
[...]
Het verschil is, dat bij de KPN er ook een gleufje in zit met decoder erachter en een antenne en een kaartje dacht ik: dat kost extra. Je krijgt er dan ook meteen minder functionaliteit bij :( : de belg op kanaal 41 zie je dan niet meer en duitse zenders kanaal 34 en 54 ook niet meer. Die vallen wel in mijn bereik met buitenantenne.
Ligt het niet kunnen ontvangen van buitenlandse FTA zenders aan de apparatuur die KPN verkoopt of aan de smartcard die je er in steekt als je digitenne wilt ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mobyrick schreef op woensdag 13 december 2006 @ 10:04:
Een defecte harde schijf dus, dat is wel vreemd want hij doet het wel gewoon maar af en toe loopt hij gewoon vast. Heb je hem terug gebracht, ik heb hem namelijk al 2 maanden in huis.
Het ging bij mij om de Digitenne-variant; ik ben er persoonlijk mee naar de toenmalige importeur in Schiedam geweest en daar werd de schijf ter plekke omgewisseld, onder garantie uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Waar vind ik een lijst met kanalen frequenties, zodat ik de kanalen handmatig kan instellen?

Het rare in namelijk dat NL 1,2,3 sinds de omschakeling beroerd qua ontvangst zijn. Voor de omschakeling waren de publieke zenders juist het beste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:06
Wil overstappen van Tele2 naar Digitenne. Iemand met beide ervaringen kwa beeldkwaliteit?

Iemand uit Dordrecht met Digitenne? Hoe is de kwaliteit in Dordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rick77 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 18:08:
[...]

Ligt het niet kunnen ontvangen van buitenlandse FTA zenders aan de apparatuur die KPN verkoopt of aan de smartcard die je er in steekt als je digitenne wilt ontvangen?
Dat ligt aan het kastje zelf. Dus ook zonder kaartje kan je die buitenlanders niet ontvangen.
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.