Het grote Digitenne/KPN Digitale TV (DVB-T) topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 233.983 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 08:39
ajhaverkamp schreef op maandag 27 november 2006 @ 21:15:
Hier in Amsterdam, centrum, oostelijke eilanden is de ontvangst prima. Geen verschil met eerder.
hmm misschien dan straks toch maar een alles herstellende fabrieksreset doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Neophyte_NL schreef op maandag 27 november 2006 @ 21:03:
Hier in Amsterdam (met zicht op de KPN toren in Zuid) is de kwaliteit ook extreem verslechterd (alsof je naar een hele brakke xvid encode zit te kijken incl. jaggies en andere interlacede troep (meerdere keren gezien zojuist @ Net5) op zowel mijn single als twin tuner. Ik heb bij beide de fabrieksinstellingen laten herstellen (alleen voor de zenders) en toen automatisch zoeken gedaan, zou dit enige invloed kunnen hebben?
Dat heb ik dus ook nu. De afgelopen dagen had ik al dat het beeld af en toe wegviel (dat was dus nog voor de update) maar vandaag besloot ik om de antenne eens te draaien richting Rai. Normaal staat ie richting Schiphol gericht. Ik ga hem toch maar weer terugdraaien. Met kans dat ik na de volgende kanalen shuffel AT5 niet meer ontvang maar juist TV Rijnmond. |:( Maar als dat mijn ontvangst ten goede komt dan moet dat maar.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Ik had sowieso al slechte beeldkwaliteit op veel zenders, nu nog steeds zo... (2036)
Baal echt onwijs dat NGC nog steeds niet terug is,.. ik mis die zender echt onwijs.. keek er bijna elke dag naar. Ben ook op zoek naar een goed alternatief..

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:00

Len

Leeg

Hier in Amsterdam (met zicht op de KPN toren in Zuid) is de kwaliteit ook extreem verslechterd (alsof je naar een hele brakke xvid encode zit te kijken incl. jaggies en andere interlacede troep (meerdere keren gezien zojuist @ Net5) op zowel mijn single als twin tuner. Ik heb bij beide de fabrieksinstellingen laten herstellen (alleen voor de zenders) en toen automatisch zoeken gedaan, zou dit enige invloed kunnen hebben?
Dit had ik ook.. Maar na het uit een weer aanzetten van de decoder was het opgelost (via de knop achterop)

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
Len schreef op maandag 27 november 2006 @ 21:46:
[...]

Dit had ik ook.. Maar na het uit een weer aanzetten van de decoder was het opgelost (via de knop achterop)
Mijn samsung twin heeft dus geen knop achterop (ook staat dat wel in de handleiding) Ik zal eens kijken of ik de goede stekker er uit kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de update gedaan en dat ging allemaal prima. Het beeld ziet er net even iets beter uit dan voor voorheen, wat me wel opvalt is dat na het zappen de eerste twee seconden het beeld wat MPEG artifacts toont. Een soort smudge-effect.

Wat me echter behoorlijk irriteert is dat niet alle zenders die breedbeeld uitzenden rekken naar 16:9 zodat het beeld nogal vervormd is. Ik heb overigens een Bravia LCD TV. Maar ook op een gewone 4:3 CRT ondervind ik last van de nieuwe beeldformaat instellingen. Heeft iemand wat tips om dit te corrigeren of is het gewoon een kwestie van op KPN wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 23:39
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:21:
Wat me echter behoorlijk irriteert is dat niet alle zenders die breedbeeld uitzenden rekken naar 16:9 zodat het beeld nogal vervormd is. Ik heb overigens een Bravia LCD TV. Maar ook op een gewone 4:3 CRT ondervind ik last van de nieuwe beeldformaat instellingen. Heeft iemand wat tips om dit te corrigeren of is het gewoon een kwestie van op KPN wachten?
Dat is een kwestie van op de zenders wachten, deze dienen het signaal mee te zenden. Alleen de publieke doen dat.

Hier in Rotterdam lijkt het beter na deze verandering, al leek het op mijn ene singel tuner weer wat slechter, misschien verschil per decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaoh schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:32:
[...]
Dat is een kwestie van op de zenders wachten, deze dienen het signaal mee te zenden. Alleen de publieke doen dat.
...
NED3 is hier op 4:3 niet goed. (Zaandam)
Gelukkig heb ik op mijn a.b. van de tv een breedbeeldknopje. Verder geen noemenswaardige verschillen qua qualiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 01:10
Bij mij is het beeld dramatisch jaggies interlaced artifacts etc, bij voetbal instite(rtl7) was het te erg zo erg dat ik er pijn in m'n ogen van kreeg omdat het beeld gewoon irriteerde 8)7 ook worden sommige zenders niet goed weergegeven, laat de leeuw is toch gewoon breedbeeld, alleen wordt die ge-pan-en-scanned :S Ik zal de stekker er eens uittrekken, want een knop heb ik niet op de achterkant.

Geen succes nogsteeds slecht beeld

[ Voor 23% gewijzigd door paragon op 27-11-2006 23:53 . Reden: Stekker er weer in ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

TrailBlazer schreef op maandag 27 november 2006 @ 17:47:
[...]

als je de handleiding ff download kan je zo zien hoe je je eigen volgorde instelt
Ik weet wel hoe ik dat moet doen, maar na iedere scan kan ik dat weer doen en er komen nogal wat wijzigingen aan.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 23:27:
[...]

NED3 is hier op 4:3 niet goed. (Zaandam)
Gelukkig heb ik op mijn a.b. van de tv een breedbeeldknopje. Verder geen noemenswaardige verschillen qua qualiteit.
Paul de Leeuw leek wel een banaan zonet. En op Belgie Een is het ook erg vreemd. Het vervelende is dat mijn breedbeeld al aanstaat, dus ik kan niks rekken. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Heb je wel de beeld verhouding van je decoder opnieuw ingesteld? Dat soort settings zijn nu allemaal weg na de reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Laatst online: 25-12-2024
Kaoh schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 06:46:
Heb je wel de beeld verhouding van je decoder opnieuw ingesteld? Dat soort settings zijn nu allemaal weg na de reset.
Ik heb dezelfde problemen met Nederland 3 en VRT één. Nederland 1/2 en Ketnet/Canvas krijgen wel de goede aspect ratio mee vanaf de zender. Erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 15:39

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Hageneis schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 08:48:
[...]

Ik heb dezelfde problemen met Nederland 3 en VRT één. Nederland 1/2 en Ketnet/Canvas krijgen wel de goede aspect ratio mee vanaf de zender. Erg vreemd.
Hier (2201) merkte ik het zelfde probleem. Zag er ook vreemd uit als ik decoder op 4:3 en tv op 4:3 zette. Maar ook als beide op 16:9 klopte de verhoudingen niet.

Ook merk ik dat het signaal erg goed doorkomt, maar dat de meter van de kwaliteit erg achterblijft, waar dit voorheen ongeveer net zo goed was als de sterkte van het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier, 2036, is de kwaliteit ook omlaag gegaan; vooral NL1/2/3 zijn minder scherp. Op zich niet vreemd aangezien ze meer TV/radio-kanalen in dezelfde ruimte moeten persen. Heb geen update geïnstalleerd (is die er ook voor de TwinTuner?) en niet uit/aan geschakeld. Denk niet dat de kwaliteit zal toenemen half december wanneer er meer ruimte beschikbaar komt; dat zal wel voor betaalzenders worden ingezet.
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:21:
Zojuist de update gedaan en dat ging allemaal prima. Het beeld ziet er net even iets beter uit dan voor voorheen, wat me wel opvalt is dat na het zappen de eerste twee seconden het beeld wat MPEG artifacts toont. Een soort smudge-effect.
Ik dacht eerst dat ze nu ook gebruik van 'verschil'-MPEG-frames (die de verschillen tussen opeenvolgende frames bevatten) maken. Als je net naar een ander kanaal zapt duurt het dan even tot het volledige beeld aanwezig is.

Zie dat er nu 8 TV-kanalen in Bouquet 1 gepropt worden, dat is zo'n 2Mbit/kanaal...
Nieuwe indeling DVB-T

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 15:39

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Wat mij ook opviel was dat de info balk nu een programma voorloopt. Heb nog geen optie in het menu gevonden om dat aan te passen.

Hopelijk is KPN bewust van al deze vervelende mankementjes en gaan ze er wat aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om met één smartcard 2 decoders te gebruiken. Ik bedoel dus het volgende: ik heb 1 decoder boven en 1 beneden. Als ik dan boven wil kijken, trek ik de card er beneden uit en doe hem er boven in. Als ik beneden wil kijken stop ik hem er beneden weer in. Werkt dit zo makkelijk of moet je dan elke keer de zenders zoeken oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 09:23:
Is het mogelijk om met één smartcard 2 decoders te gebruiken. Ik bedoel dus het volgende: ik heb 1 decoder boven en 1 beneden. Als ik dan boven wil kijken, trek ik de card er beneden uit en doe hem er boven in. Als ik beneden wil kijken stop ik hem er beneden weer in. Werkt dit zo makkelijk of moet je dan elke keer de zenders zoeken oid?
Nee, werkt op deze manier. Zenders worden bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniCache2
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 09:37
niq schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 09:17:
Wat mij ook opviel was dat de info balk nu een programma voorloopt. Heb nog geen optie in het menu gevonden om dat aan te passen.

Hopelijk is KPN bewust van al deze vervelende mankementjes en gaan ze er wat aan doen.
Ik heb precies hetzelfde. Bij mij staan de tijd e.d. wel goed maar programma loopt voor in infobalk. Als ik vervolgens op digitale tvgids druk staat ie wel goed (Finepass VTX 5000).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:40

Peetman

Tjah....

Het is er bij mij ook niet beter op geworden. Op beide 4:3 crt tv's heb ik het uitgerekte beeld bij Ned 3. Instellen help niks, behalve als ik pan & scan doe, maar dan mis ik een deel van het beeld. Verder had ik aan het begin van de avond veel artifacts, later heb ik daar weinig meer van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 09:23:
zo werkt het wel maar om dat nou makkelijk te noemen? Gewoon tweede kaart bij bestellen scheelt je een hoop geloop (of vergeet jij nooit een kaartje dan?)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvH
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 12:09

BvH

Hier 2034 gaat het ook niet helemaal lekker meer. Het 16:9 attentiesignaal lijkt verdwenen te zijn waardoor de tv niet automatisch omschakeld.

M'n oude(re) Rebox heeft alle zenders opnieuw gevonden en lijkt goed te werken maar ontvangt niet tv-west vanuit een standaard reset.

M'n finepass 7000 (hd recorder versie) doet echter nogal vreemd. Hij lijkt alle zenders te vinden tijdens het zoeken maar de regiozender van tv-noord holland word uiteindelijk niet in de lijst gezet terwijl hij wel langs komt tijdens de scan. In plaats daarvan komt tv-west op die plaats. Op de rebox is dit net andersom, wel tv-nh maar geen tv-west.

Handmatig toevoegen van tv-nh op de finepass gaf een heel vreemd resultaat, de gelijknamige radiozender werd in de tv-zenderlijst gezet. :?

Het lijkt wel alsof kpn de kanaalnummers bij de zenders in de decoder afdwingt waardoor het onmogelijk word om bijvoorbeeld tv-west en tv-nh beide in de lijst te hebben (ze krijgen alletwee nr 21 en dus valt er 1 af).

Ook zijn ned 1,2 en 3 niet FTA meer wat ook wel vreemd is.

Een ander heeeel irritant iets is dat de finepass 7000 zichzelf uitzet op het infokanaal van KPN als ik deze voor een paar seconden aan laat staan. Geen idee hoe dat komt en een firmware upgrade hoef ik met KPN denk ik niet meer te verwachten terwijl de decoder pas een paar maanden oud is... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook in Zaandam...

De EPG die je ziet bij het wisselen van lokalen loopt niet meer synchroon met de tijd. Zappen gaat langzamer (krijg wel sneller geluid maar beeld volgt traag).

En heb ook last van aspectratio probleem op NED3.

Kwaliteit vind ik ook minder geworden. Alleen AT-5 is bij nu stukken scherper dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik constateer dezelfde achteruitgang in de beeldkwaliteit. Zoals het nu is, is het eigenlijk niet te pruimen... Inmiddels enkele herinstallaties gedaan en ook het aan/uitzetten met de knop op de cahterzijde zoals elders genoemd, maar ook dat mag niet baten.

In de volgende klachtbeschrijving die ik naar KPN verzonden heb (via dit klachtenformulier ) staan de kenmerken van de verslechtering van het beeld. Ik woon in Hilversum en heb een single tuner van het merk Samsung, door KPN geleverd. Ben benieuwd of en wat hier uit komt...
Sinds de omzetting van Digitenne op 26-27 nov is de beeldkwaliteit sterk verslechterd. De toegenomen vervorming valt vooral op bij bewegende beelden: schokkerig alsof de framerate niet voldoende is en nog opvallender, een soort strepen effecten alsof er interlaced beelden verkeerd verwerkt worden waardoor er een sterk 'zebra' effect optreedt. Ook zie ik bij enkele uitzendingen het gehele beeld op en neer trillen. Dit kwaliteitsniveau is echt onacceptabel slecht.

Daarnaast is me opgevallen dat de breedbeeld uitzending van Belgie wordt behandeld als een 3:4 uitzending. Ik heb de tuner op 16:9 staan, 'gemengd', aangesloten op een breedbeeld tv. NL1 en NL2 geven het breedbeeldsignaal wel correct door.

Ik heb de decoder (samsing single tuner) reeds enkele malen opnieuw geinstalleerd en aan/uit gezet door de stroom eraf te halen (tip van een forum ergens op internet), maar niets helpt. De ontvanger geeft overigens een praktisch optimaal ontvangst signaalsterke aan.

Wat is er gebeurd met de 'upgrade' van 26 op 27 nov? Het lijkt er alleen maar op dat de zenders nog(!) minder bandbreedte hebben gekregen. Ik had persoonlijk het tegengestelde verwacht nu de analoge uitzendingen gestaakt zijn en er meer bandbreedte beschikbaar komt voor digitale ethernet uitzendingen.

Waardoor komen bovenstaande storingen in het beeld en wat gaat u hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 15:36:Wat is er gebeurd met de 'upgrade' van 26 op 27 nov? Het lijkt er alleen maar op dat de zenders nog(!) minder bandbreedte hebben gekregen. Ik had persoonlijk het tegengestelde verwacht nu de analoge uitzendingen gestaakt zijn en er meer bandbreedte beschikbaar komt voor digitale ethernet uitzendingen.
KPN heeft het over een wijziging gehad geen upgrade ;)
De analoge uitzendingen zijn volgens mij nog steeds in de lucht; deze gaan pas half december uit de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
Mja, hier hetzelfde met m'n samsung decoder. Het viel me ook op dat Ned 1, 2 en 3 ineens niet meer als FTA stonden aangegeven. Ned3 en België één nu nog steeds in "smalbeeld".. :( en de beeldkwaliteit is maar matig.. :/

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
Hier ook niks veranderd nog aan de kwaliteit na restarts en aan/uit op zowel mijn single als twin tuner. Wat me verder opvalt is dat het zender wisselen trager gaat en het geluid daarbij ook de eerste seconde ff hapert en het beeld daarna ook. Ik heb de antenne richting gedraaid maar of dat zin heeft op zon korte afstand van een zender vraag ik me af. Ik ga wel een soortgelijke mail opstellen richting de KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

M.a.w. zeer succesvolle actie van de KPN :+

Dit is echt goede reclame voor Digitenne, tele2 staat ook opeens met een aantal andere zenders in de groep terwijl dit vroeger tele2, info kanaal en een paar radio stations waren.
Ben benieuwd hoeveel klachten er binnen gekomen zijn over deze actie (en om eerlijk te zijn, hoe dit gegaan is en nog steeds gaat, is voor mij wel weer typisch KPN.)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De resolutie van Nederland 123 is gedaald van 720x576 naar 640x576.
Onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Iedereen massaal bovenstaande mailtje versturen !

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 01:10
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 19:02:
Onacceptabel.
Hoe check je dit?

Btw wat is "FTA"? ooh nevermind 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door paragon op 28-11-2006 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

digitaal capturen :)

Vergeleken bij Discovery Channel is dat trouwens nog een hoge resolutie :/ DC is 480x576 (inderdaad, horizontaal minder pixels dan verticaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onacceptabel.
Eerder meldde ik dat de beeldkwaliteit is hoger lijkt met de update, maar dat neem ik terug na wat meer tv kijken. En is dat echt zo van de resolutie?! Dat is echt heel erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Onacceptabel.
Volgens mij waren (sommige) zenders dat al vanaf het begin van Digitenne.
[…] Om te zorgen dat het allemaal 'past' haalt men bij Digitenne een aantal trucjes uit. Zo is het verzonden beeld niet van volledige PAL resolutie, zoals bijvoorbeeld bij DVD wel het geval is. De doorgifte van tv-zenders gebeurt bij Digitenne met een resolutie van 480x576 pixels, in plaats van de maximale 720x576 pixels die PAL biedt. Dit betekent dus dat de horizontale resolutie maar liefst 33% lager is dan wat de PAL norm maximaal kan verwerken! De beperkte resolutie is echter niet het grootste probleem, dat wordt namelijk gevormd door de MPEG2 compressie die wordt toegepast.
Bron: DVD.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

KPN maakt met deze upgrade geen vrienden, de topfield van mijn ouders is de weg goed kwijt, gelukkig kan mijn broertje ernaar kijken, maar als ze nu ook al dingen geflikt hebben met resolutie naar beneden en bandbreedte ook nog eens naar beneden vraag ik me echt af wie ze in de maling proberen te nemen.

PS Artikel van dvd.nl is al waar jaartjes oud.

[ Voor 7% gewijzigd door MeNTaL_TO op 29-11-2006 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Ik heb ook een mail naar KPN gestuurd, want dit gaat nergens meer over. Het aantal compressie artifacts is sterk toegenomen, het duurt langer voor ze weg zijn en het zappen is nu een alles behalve prettige ervaring met die "smudge" die verschijnt.

Hieronder mijn e-mail, doe er je voordeel mee, maar neem hem niet over. Als KPN 100 dezelfde mails ontvangt heeft het veel minder effect dan wanneer ze 100 verschillende krijgen:
Na de aanpassing van de zenders bij TV van KPN in de nacht van 26 op 27 november zijn er een aantal dingen in negatieve zin veranderd.

De beeldkwaliteit van een aantal zenders lijkt sterk verminderd te zijn. Zenders die dit niet eerder hadden (Ned 1,2 en 3, maar ook anderen) hebben nu snel compressie artifacten (blokjes) in het beeld bij snelle bewegingen.

Ook is nu tijdens het wisselen van kanalen maximaal een (halve) seconde een verstoring van het beeld te zien. Dit lijkt te komen doordat de frequentie waarmee MPEG2 keyframes verstuurd worden verlaagd is. Er kan geen volledig beeld opgebouwd worden tot er zo'n keyframe voorbijgekomen is, dus ontstaat deze storing.

Verder lijkt het erop dat het langer duurt voor ontstane artifacten weer zijn verdwenen. Dit hangt uiteraard ook samen met bovengenoemde keyframe frequentie.

De Samsung Personal recorder is daarnaast tot drie keer toe vastgelopen bij het zoeken naar zenders, terwijl op vrijwel alle zenders het signaal op 99% kwaliteit en ontvangst staat. Om het apparaat weer leven in te blazen moest ik de stekker uit het stopcontact halen, aangezien hij niet meer reageerde op de afstandbediening, noch op de knoppen voorop.

TV van KPN stond bekend om een goede beeldkwaliteit en weinig artifacten en andere storingen. Met deze verandering begint het verdacht veel op UPC digitale tv te lijken en ik vraag me dan ook af waar KPN mee bezig is als dit uw idee van superieure kwaliteit is. Het is nu ronduit slechter dan analoog.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 00:34

franssie

Save the albatross

Gerco schreef op woensdag 29 november 2006 @ 08:42:
Ik heb ook een mail naar KPN gestuurd, want dit gaat nergens meer over. Het aantal compressie artifacts is sterk toegenomen, het duurt langer voor ze weg zijn en het zappen is nu een alles behalve prettige ervaring met die "smudge" die verschijnt.

Hieronder mijn e-mail, doe er je voordeel mee, maar neem hem niet over. Als KPN 100 dezelfde mails ontvangt heeft het veel minder effect dan wanneer ze 100 verschillende krijgen:

[...]
Heb net vergelijkbare mail verstuurd : Jammer dat ze zo'n belovende techniek zo proberen de nek om te draaien! Ik heb het DVB-S topic ook maar in mijn bookmarks opgenomen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:40

Peetman

Tjah....

Overigens ging het breedbeeld verhaal van Ned 3 gisterenavond wel goed. Ik zat tv te kijken en ineens versprong het beeld naar de juiste verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:12
Sinds de update hier (Hilversum) ook slechtere kwaliteit. Heb net een klachten formulier naar KPN gestuurd!

[ Voor 5% gewijzigd door wmeester op 29-11-2006 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nu toch behoorlijk belabberd en ik wil KPN daar ook op de hoogte van brengen. Waar sturen jullie die emails naar toe? Adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

www.kpn.com -> Klanten service -> Contact met KPN -> Meld uw klacht -> per e-mail.

[ Voor 102% gewijzigd door Gerco op 29-11-2006 16:37 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een reactie van KPN? Ik hoop maar dat het 11 december beter is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 16:53:
Heeft iemand al een reactie van KPN? Ik hoop maar dat het 11 december beter is...
Ik ben bang dat we onszelf onterecht rijk rekenen en verwachten dat het 11 december beter wordt. Het zou betekenen dat de digitale pakketten op een andere frequentie moeten worden uitgezonden en er dus buiten de standaard uitbreiding die in de planning staat om heel nederland te voorzien..OOK nog eens extra zenders aangezet moeten worden om het aanbod over meer kanalen te verdelen.

Ik heb er een keihard hoofd in....ook ik heb een klachtenbrief gestuurd.

Overigens zou ik echt iedereen in dit forum aanraden hetzelfde te doen. Bij het ontstaan van een grote hoeveelheid klachten zou een "problem manager" achtig persoon de trend moeten ontdekken en aktie ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
Ik heb ook een klacht ingedient..
Raar trouwens dat digitale tv niet gewoon als product staat vermeld bij dat klachten formulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmosphere
  • Laatst online: 26-09-2024
hier in eerste onstantie grote problemen maar na een fabrieks reset automatisch laten zoeken en probleem werd verholpen. Helaas moet ik wel zeggen dat de signaalkwaliteit redelijk achter uit is gegaan.. (Hier in omg. zaanstad)

Verder geen probleem opgevallen met EPG .. alleen dat ie soms wel eens vaag wou doen... te kort om nu al te zeggen dat ik er nu (meer) last van heb.

Wat sommige zich afvragen of kpn een grote upgrade lukt... tja ,, juist hun zou het moeten lukken (zou je zeggen)

-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Hier (Hilversum) had ik n paar dagen ook Digitenne staan en al mn zenders waren ook ineens pleite... begreep er niks van en dacht dat er iets met de smartcard aan de hand was misschien. Dit verklaard n hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 10:36
Ik heb het vermoeden/hoop dat het weer beter wordt zodra de regionale zenders per regio doorgegeven kunnen worden(Q1 2007) en er dus een aantal zenders afgaan maar zoals het nu is, is het niet acceptabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal van onze problemen worden vermeld op de website van KPN op de pagina "Vragen over Digitenne update":
Na herstellen fabrieksinstellingen, lukt het niet om bepaalde zenders opnieuw in te stellen
Zorg ervoor dat u uw antenne goed uitricht voordat u de zenderscan uitvoert. Eventueel de antenne wat dichter bij het raam of een hoger punt kan hierbij helpen. Dit zorgt voor optimale ontvangst voor een goede zenderscan.

De melding: "service nu niet beschikbaar", ook als de fabrieksinstellingen eerst hersteld zijn
Zorg ervoor dat u uw antenne goed uitricht voordat u de zenderscan uitvoert. Eventueel de antenne wat dichter bij het raam of een hoger punt kan hierbij helpen. Dit zorgt voor optimale ontvangst voor een goede zenderscan.

Alle zenders verschijnen in een andere volgorde
Er zijn een paar wijzigingen in de volgorde, echter de "normale" volgorde (Nederland 1 op 1 etc.) kunt u pas krijgen als u eerst de Fabrieksinstellingen heeft hersteld en pas daarna een nieuwe volledige zenderscan (Automatisch zenders zoeken) uitvoert.

Op bepaalde zenders zie ik een "uitgerekt" beeld
Er zitten nog een paar kleine fouten in het netwerk, deze worden zo snel mogelijk opgelost.
Bron: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1662621

Verwijderd

Hallo mensen !!!
Ik heb geen problemen omdat ik hier in zuid limburg KPN (nog) niet kan ontvangen. :) :(

Ik heb nu wel ook via Genk op kanaal 41 Ketnet FTA en één met 98% kwaliteit binnen. En dan een stuk of 15 duitse en CNN FTA's op mn Samsung 80. Ik heb een truc ontdekt (het kost wel wat tijd bij t zoeken) om ze te kunnen zien, want op de gewone manier lukt het niet.

Nu ben ik bang dat als ik KPN straks ontvang en / of een fabrieksinstelling herstart doe en / of nieuwe software ga downloaden, ik die zenders allemaal weer kwijt raak

Is dat reeel ? Ik kan toch ook wel automatisch zoeken aléén doen ? Dan worden NED123 toch gewoon onder in de lijst bijgevoegd ?

Ook iets heel vreemds: alle zenders hebben EPG behalve die vlaamse uit Genk kanaal 41. Hoe zou dat komen ?

Als KPN op 11 dec geen goede kwaliteit geeft, neem ik geen abonnenment. Schurken zijn het om die mooie ouderwetse analoge singnalen te verkrachten tot en kaleidoscoop van digitale artefaceten met doorheen een palet met varierende en bewegende vierkante puzzle-stukjes met lage resolutie slecht beeld, dat ooit eens bij de opname perfect was geweest. En dat om alleen nog maar meer van die rommel te kunnen uitzenden. Zal ik dan toch aan die dure sat kaart van kanaal-plus 100 euro moeten gaan ? :(

btw: Ik gebruik uitgerichte harkantenne's boven op dak met de harkjes (ongeveer 20 vertikaal dus) en voor de duitse zenders ook nog een antenneversterker boven op zolder. Je moet wel oppassen om niet te grote versterking te krijgen , anders krijg je oscillaties en vallen en een heleboel kanalen weg. Ik zit op een heuveltje in zuid limburgs dus.

Verwijderd

Na de bekende problemen n.a.v. de "upgrade" heb ik eergisteren de onderstaande mail richting kpn gestuurd:

Sinds de omzetting van Digitenne op 26-27 nov is de beeldkwaliteit sterk verslechterd. De toegenomen vervorming valt vooral op bij bewegende beelden: schokkerig alsof de framerate niet voldoende is en nog opvallender, een soort strepen effecten alsof er interlaced beelden verkeerd verwerkt worden waardoor er een sterk 'zebra' effect optreedt. Ook zie ik bij enkele uitzendingen het gehele beeld op en neer trillen. Dit kwaliteitsniveau is echt onacceptabel slecht.

Daarnaast is me opgevallen dat de breedbeeld uitzending van Belgie wordt behandeld als een 3:4 uitzending. Ik heb de tuner op 16:9 staan, 'gemengd', aangesloten op een breedbeeld tv. NL1 en NL2 geven het breedbeeldsignaal wel correct door.

Ik heb de decoder (samsing single tuner) reeds enkele malen opnieuw geinstalleerd en aan/uit gezet door de stroom eraf te halen (tip van een forum ergens op internet), maar niets helpt. De ontvanger geeft overigens een praktisch optimaal ontvangst signaalsterke aan.

Wat is er gebeurd met de 'upgrade' van 26 op 27 nov? Het lijkt er alleen maar op dat de zenders nog(!) minder bandbreedte hebben gekregen. Ik had persoonlijk het tegengestelde verwacht nu de analoge uitzendingen gestaakt zijn en er meer bandbreedte beschikbaar komt voor digitale ethernet uitzendingen.

Vandaag deze reactie terug:

Geachte heer,

Naar aanleiding van uw vraag omtrent de technische wijzigingen in het netwerk van Digitenne van KPN, kunnen wij u het volgende mededelen.

In de nacht van zondag 26 op maandag 27 november zijn er enkele wijzigingen doorgevoerd in het netwerk van Digitenne van KPN.
Dit heeft tot gevolg dat u uw digitale ontvanger opnieuw moet instellen.

Het is belangrijk om eerst de Fabrieksinstellingen te herstellen en vervolgens een nieuwe zenderscan te verrichten.

De stappen zijn als volgt:

***Voor Samsung ontvangers***

Fabrieksinstellingen herstellen
Ga naar MENU
Kies INSTALLEREN
PINCODE (standaard "0000")
Kies FABRIEKSINSTELLINGEN HERSTELLEN
Selecteer "ZENDERS"
Selecteer "JA"
Druk op "OK"
Automatisch Zenders Zoeken
Ga naar MENU
Kies INSTALLEREN
Kies AUTOMATISCH ZENDERS ZOEKEN
Richt ANTENNE uit voor optimale ontvangst
Druk op "OK"

***Voor Topfield ontvangers***

Ga naar MENU
Kies INSTALLATIE
Kies FABRIEKSINSTELLINGEN
Selecteer "JA"
Druk op "OK"
Zender Zoeken
Ga naar MENU
Kies INSTALLATIE
Kies ZENDERS ZOEKEN
Selecteer ZOEK MODUS > "AUTOMATISCH"
Selecteer "START ZOEKEN"
Druk op "OK"

***Alle overige ontvangers:
Raadpleeg uw handleiding

Kijk voor meer informatie op http://www.kpn.com/kpn/show/id=1648833 .

***Mogelijke problemen bij de zenderscan***

###Na herstellen fabrieksinstellingen, lukt het niet om bepaalde zenders opnieuw in te stellen:

###De melding: "service nu niet beschikbaar", ook als de fabrieksinstellingen eerst hersteld zijn:

###Alle zenders verschijnen in een andere volgorde:

Er zijn een paar wijzigingen in de volgorde, echter de "normale" volgorde (Nederland 1 op 1 etc.) kunt u pas krijgen als u eerst de Fabrieksinstellingen heeft hersteld en pas daarna een nieuwe volledige zenderscan (Automatisch zenders zoeken) uitvoert.

###Op bepaalde zenders zie ik een "uitgerekt" beeld:

Er zitten nog een paar kleine fouten in het netwerk, deze worden zo snel mogelijk opgelost.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Betty Verbeek
KPN

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:12
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 16:11:
Na de bekende problemen n.a.v. de "upgrade" heb ik eergisteren de onderstaande mail richting kpn gestuurd:
*verhaal*
[/i]
Ik heb hetzelfde antwoord gehad van mevr Verbeek.

• Hageneis
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 16:11:

Vandaag deze reactie terug:

Geachte heer,

Naar aanleiding van uw vraag omtrent de technische wijzigingen in het netwerk van Digitenne van KPN, kunnen wij u het volgende mededelen.

In de nacht van zondag 26 op maandag 27 november zijn er enkele wijzigingen doorgevoerd in het netwerk van Digitenne van KPN.
Dit heeft tot gevolg dat u uw digitale ontvanger opnieuw moet instellen.

Het is belangrijk om eerst de Fabrieksinstellingen te herstellen en vervolgens een nieuwe zenderscan te verrichten.

De stappen zijn als volgt:

***Voor Samsung ontvangers***

Ga naar MENU
Kies INSTALLEREN
Kies FABRIEKSINSTELLINGEN HERSTELLEN
Selecteer "ZENDERS"
Selecteer "JA"
Druk op "OK"
Automatisch Zenders Zoeken
Ga naar MENU
Kies INSTALLEREN
Kies AUTOMATISCH ZENDERS ZOEKEN
Druk op "OK"

***Voor Topfield ontvangers***

Ga naar MENU
Kies INSTALLATIE
Kies FABRIEKSINSTELLINGEN
Selecteer "JA"
Druk op "OK"
Zender Zoeken
Ga naar MENU
Kies INSTALLATIE
Kies ZENDERS ZOEKEN
Selecteer ZOEK MODUS > "AUTOMATISCH"
Selecteer "START ZOEKEN"
Druk op "OK"

***Alle overige ontvangers:
Raadpleeg uw handleiding

Kijk voor meer informatie op http://www.kpn.com/kpn/show/id=1648833 .

***Mogelijke problemen bij de zenderscan***

###Na herstellen fabrieksinstellingen, lukt het niet om bepaalde zenders opnieuw in te stellen:

###De melding: "service nu niet beschikbaar", ook als de fabrieksinstellingen eerst hersteld zijn:

###Alle zenders verschijnen in een andere volgorde:

###Op bepaalde zenders zie ik een "uitgerekt" beeld:

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Betty Verbeek
KPN

Hmm, ik heb een iets andere vraag/opmerking ingestuurd en krijg letterlijk dezelfde tekst terug van precies dezelfde Ctrl-C/Ctrl-V-medewerkster...toch wel triest dat begrijpend lezen blijkbaar niet meer wordt onderwezen 8)7

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Hageneis schreef op donderdag 30 november 2006 @ 16:41:
Hmm, ik heb een iets andere vraag/opmerking ingestuurd en krijg letterlijk dezelfde tekst terug van precies dezelfde Ctrl-C/Ctrl-V-medewerkster...toch wel triest dat begrijpend lezen blijkbaar niet meer wordt onderwezen 8)7
Ik heb het idee dat ze ons prima begrepen hebben. Wat had je dan verwacht: "Ja, we hebben de kwaliteit verlaagd. Als het niet bevalt, kunt u altijd terug naar analoog" ???

• Flyduck
Gerco schreef op donderdag 30 november 2006 @ 18:39:
[...]

Ik heb het idee dat ze ons prima begrepen hebben. Wat had je dan verwacht: "Ja, we hebben de kwaliteit verlaagd. Als het niet bevalt, kunt u altijd terug naar analoog" ???
Ja of.. "helaas werkt de dienst nog niet naar behoren en hoeft u geen abbo te betalen en u krijgt een appeltaart toegestuurd..."

• Hageneis
Flyduck schreef op donderdag 30 november 2006 @ 19:26:
[...]

Ja of.. "helaas werkt de dienst nog niet naar behoren en hoeft u geen abbo te betalen en u krijgt een appeltaart toegestuurd..."
VRT één wordt nu ook weer als 16/9 geflagd en de dollartekens zijn weer van de publieken af. Maar ik had inderdaad restitutie van abonnementsgeld verwacht als ze de bestaande abonnees als bèta-testers willen gebruiken....

• Kaoh
Ik moet zeggen dat ik toch echt geen problemen ervaar op mijn topfield.
Tenminste niet erger dan normaal en volledig acceptabel was.

De mailbox via de website van kpn heeft zo een systeem waar ze op basis van trefwoorden en wat logica een beste gok auto reply sturen. Ik suggereer dat jullie allemaal een reply sturen waarin je aangeeft alle mogelijke gesuggeerde oplossingen allang geprobeerd hebt en dat het probleem er niet mee is verholpen. Dan pas komt hij bij een support enginer terecht.
Dat ken ik nog wel van mijn vragen over internetplusbellen destijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
De kwaliteit is hier ook achteruit gegaan.
Bij het zappen is na iedere zap het beeld een halve seconde zwart en daarna vaak nog een halve seconde blokjesbeeld. Ik begrijp dat die halve seconde zwart komt omdat de afstand in de tijd tussen de keyframes is toegenomen en er eerst een volledig beeld voorbij heeft moeten komen om een bewegend beeld uit te kunnen rekenen. Maar waarom er dan nog vaak een halve seconde beeld met blokjes is?
De verklaring kan dan niet anders zijn dan dat naast de resolutie ook de bitrate naar beneden is bijgesteld. Bij het zenders zoeken vindt hij bij het eerste bouquet al 8 zenders op 8 MHz bandbreedte (kanaal 21).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

makreel schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 09:43:
De kwaliteit is hier ook achteruit gegaan.
Bij het zappen is na iedere zap het beeld een halve seconde zwart en daarna vaak nog een halve seconde blokjesbeeld. Ik begrijp dat die halve seconde zwart komt omdat de afstand in de tijd tussen de keyframes is toegenomen en er eerst een volledig beeld voorbij heeft moeten komen om een bewegend beeld uit te kunnen rekenen. Maar waarom er dan nog vaak een halve seconde beeld met blokjes is?
De verklaring kan dan niet anders zijn dan dat naast de resolutie ook de bitrate naar beneden is bijgesteld. Bij het zenders zoeken vindt hij bij het eerste bouquet al 8 zenders op 8 MHz bandbreedte (kanaal 21).
Hum hum, die zender uit Belgié (Genk op kanaal 41) geeft 2 TV kanalen en 9 radio kanalen door. Wat is belangrijker, kwalitiet of kwantiteit ? Belglië kiest voor kwaliteit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Niet online
2 zenders is wel weer het andere uiterste. :')
Hopelijk zijn dit nog kinderziektes i.v.m. de wijzigingen.
Theoretisch moet het beter worden i.p.v. slechter.
Behalve als er ruimte wordt vrijgehouden voor dvb-h.
Wat me nog niet helemaal duidelijk is: wacht hij nu tot er 2 keyframes binnen zijn of 1 voordat er bewegende beelden getoond worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 10:51:
[...]

Hum hum, die zender uit Belgié (Genk op kanaal 41) geeft 2 TV kanalen en 9 radio kanalen door. Wat is belangrijker, kwalitiet of kwantiteit ? Belglië kiest voor kwaliteit !
Ik weet niet hoeveel zenders men in totaal doorgeeft in dat gebied, maakt natuurlijk ook wel uit.
Er waren klachten dat digitenne teweinig zenders doorgaf en blijkbaar wil men dat op deze manier oplossen. Ik had liever dat ze gewacht hadden tot na de uitschakeling van analoog, maar misschien doen ze dan niets meer en gooien ze de bandbreedte weer omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 06:54
Ik zit al drie weken te wachten op een Topfield PVR, besteld via kpn.com ;( Ik heb al meerdere keren per mail gevraagd hoe het zat met de levering, en inmiddels ook een klacht ingediend. Als ik lees dat iemand op 20 november gewoon een Topfield heeft kunnen kopen word ik nog verdrietiger :'(
Heeft iemand anders ook ervaring met de levering via internet? Wat ik het meest vervelende vind is dat de telefonisch geen status kunnen geven omdat ze geen inzage in die gegevens hebben.
Ik ben het inmiddels goed zat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
Terugkomend op mijn vorige posts: ik ben een boel resets en zenders zoeken verder en de ergste coderingsfouten lijken er nu wel uit (niet meer interlaced of andere ongein). Een verbetering tov de oude situatie is het nog steeds niet maar het is in ieder geval weer goed genoeg om naar te kijken (behalve de eerste 2 seconde na het zappen dan). Is de kwaliteit van de voetbalkanalen er wel op vooruit gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AT 5 verwijnt per 15 december aankomende uit het DVB-T aanbod van KPN (Digitenne van KPN)

AT 5 verwijnt per 15 december aankomende uit het DVB-T aanbod van KPN (Digitenne van KPN). Dit schrijft AT 5-adjunct-directeur Roel van den Ende in antwoord op vragen van DutchMedia. KPN verlengt de overeenkomst met AT 5 niet omdat ze 'digitale ruimte nodig heeft voor alternatieve doeleinden' aldus Van den Ende. "AT 5 kan helaas niet veel in het verweer brengen tegen een dergelijke beslissing," aldus de AT 5-adjunct directeur. AT 5 is in de hoofdstad en omgeving de belangrijkste televisienieuwsbron voor hoofdstedelijk nieuws en wordt zeer goed bekeken. Voor sommigen was AT 5 de belangrijkste reden om een abonnement op het DVB-T aanbod van KPN te nemen, aangezien dit voor AT 5 het enige alternatief was ten opzichte van de hoofdstedelijke UPC-kabel.

Uit de sinds deze week geldende nieuwe frequentie-opbouw van het DVB-T netwerk blijkt dat AT 5 in de gehele Randstad wordt doorgegeven, net als (ongecodeerd) TV Rijnmond en TV Flevoland. In de loop van 2007 is het de bedoeling dat de beide regio-zenders alleen regionaal in DVB-T beschikbaar blijven en niet in de hele Randstad, zoals thans ook met TV Noord-Holland het geval is. AT 5 was sinds de start van het DVB-T aanbod dat KPN heeft overgenomen, beschikbaar tegen betaling als onderdeel van het 'Digitenne van KPN' pakket in de Stadsregio Amsterdam.

Bij de overschakeling van analoge naar digitale ethertelevisie heeft de regering met de NOS, regionale zenders en KPN bewerkstelligd dat de regionale publieke zenders alsmede de publieke landelijke zenders via de digitale ether (DVB-T) free to air/ongecodeerd worden uitgezonden. De NOS heeft op haar eigen toegewezen frequenties daartoe een accomodatieplicht. Voor de hoofdstedelijke publieke (lokale) zender AT 5 is dit niet voorzien. AT 5 bedient in de gemeente Amsterdam (kerngebied) circa 743.000 mensen, onderverdeeld in circa 406.700 huishoudens.Sommige regionale zenders die thans in DVB-T (en satelliet) zijn gefaciliteerd hebben in hun kerngebied beduidend minder inwoners/huishoudens.

AT 5 is met deze stap alleen nog via de kabel te ontvangen in de Stadsregio Amsterdam (UPC, Casema, Multikabel, CAIW). Het nog commercieel te lanceren DSL-TV aanbod van KPN/Mine (IPTV) biedt AT 5 daarnaast ook aan. AT 5 heeft zelf onvoldoende middelen om op satelliet uit te zenden.

Overigens zal KPN naar verwachting per 16 december de zendercombinatie Nickelodeon/The Box doorgeven in DVB-T ten behoeve van haar betalende abonnees.

Bron: http://dutchmedia.web-log...6/12/at_5_verdwijnt_.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Laatst online: 22:17
@ A_A_R: toen ik in de zomer nabelde om te vragen hoe het zat met m'n internetbestelling van TV van KPN, vertelde de helpdeskmedewerker dat het "wel vaker misging met bestellingen via internet". Gelukkig was zij toen zo vriendelijk om m'n bestelling via de telefoon opnieuw op te nemen. Bij deze bestelling vermelde zij toen "in het systeem" dat een eventuele internetbestelling op mijn naam kon komen te vervallen. Toen had ik binnen 3 dagen het pakket in huis.
Iets vergelijkbaars maakte ik ook mee toen ik een vaste telefoonlijn aanvroeg bij KPN...

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 10:51:
[...]

effe als Belg antwoorden:

dit zijn dan ook de enigste 11 (staats-)zenders die je via dvb-T kan ontvangen, alle anderen zitten op dvb-c
(in-di of telenet) of dvb-s (tv-vlaanderen) waar deze zenders ook niet altijd FTA zijn...

als er meer fta-zenders komen over dvb-t dan gaat de kwaliteit er wrs ook op achteruit hoor.

(ik volg de dvb-t/s/c-topics ook al was het maar om een manier te vinden om hier de niet FTA - dvb-c kanalen gratis te kunnen bekijken...)

[ Voor 0% gewijzigd door soulrider op 02-12-2006 12:51 . Reden: effe aangevuld dat die 2 tv zenders staatszenders zijn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Laatst online: 17-09 14:15
Ik heb pech met mn Topfield... Telkens als ik hem aanzet dan is het beeld helemaal scheef (zeg maar een hoek van 30 graden) en het hele zootje scrolt van boven naar beneden.
Ik kan het oplossen door de spanning er af te halen maar das natuurlijk mooi met peren zo.

Ik heb vorige week telefonisch kontakt gehad met de TD van KPN en maandag komt een monteur langs om te zien wat er aan de hand is. Hopelijk issie echt naar zn grootje want ik heb eigenlijk gewoon liever een nieuwe. Ik heb deze pas vanaf eind oktober...

@A A R: waarom cancel je je bestelling niet en ga je naar een witgoedboer? Bij de MM staan er nog zat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
Bedankt voor alle reacties.
Ferret, zijn dat "losse" Topfield PVR's, of ook een combinatie van Digitale TV van KPN en de PVR? Die topfield was nl erg goedkoop, dus ik wil hem wel graag voor die prijs hebben.
Ik heb via cc betaald, dus het geld is al wel afgeschreven. Dat vind ik nog het meest vervelende. Ik kan binnen een maand terug laten boeken door mijn bank, dus ik wil het voor volgende week weten of de bestelling nog geleverd gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 12:44:
...............
.....Bij de overschakeling van analoge naar digitale ethertelevisie heeft de regering met de NOS, regionale zenders en KPN bewerkstelligd dat de regionale publieke zenders alsmede de publieke landelijke zenders via de digitale ether (DVB-T) free to air/ongecodeerd worden uitgezonden.........
Dan klinkt mooi " free to air/ongecodeerd " maar met die KPN-digitenne kastjes zal je langs de grenzen en op vakantie, in het buitenland mooi de buitenlandse " free to air/ongecodeerde " zenders NIET kunnen ontvangen. En als je een buitenlands kastje koopt zal je daarmee in Nederland waarschijnlijk de Nederlandse " free to air/ongecodeerde " zenders ook NIET kunnen ontvangen.
Ik heb net over de grens in Duitsland in Hertzogenrad, in de MM zo'n buitenlands kastje gezien met de waarschuwing: "niet voor nederlandse zenders"
En dit KNP monopolisme wordt dan goedgevonden door een regering die vóór "Europa" is!! KPN heeft er stiekem een landencode in gestopt. Kijk maar eens bij de REBOX die expliciet aangeeft dat er een landcode beperking is uitgehaald:
https://www.cardwriter.nl/nl/pi1150024923.htm?categoryId=84

conclusie: FTA free to air, is alleen vrij in de air tot aan de landsgrenzen. voor zover ik weet zijn de grenzen tussen Belgié , Duitsland, Luxenbrg en Frankrijk WÈL open, maar de FTA "luchtgrenzen" van Nederland dicht. Of je kan een duurder kastje kopen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De beeldkwaliteit is nu helemaal bagger. Ook springen beide Belgische zender niet meer naar breedbeeld. Ik heb KPN al gemailed en kreeg ook een standaard bericht terug, waarop ik duidelijk gemaakt heb, dat hun email mijn klachten totaal niet behandelde. Wat zijn ze daar toch allemaal aan het doen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 14:56:
[...]

Dan klinkt mooi " free to air/ongecodeerd " maar met die KPN-digitenne kastjes zal je langs de grenzen en op vakantie, in het buitenland mooi de buitenlandse " free to air/ongecodeerde " zenders NIET kunnen ontvangen. En als je een buitenlands kastje koopt zal je daarmee in Nederland waarschijnlijk de Nederlandse " free to air/ongecodeerde " zenders ook NIET kunnen ontvangen.
Ik heb net over de grens in Duitsland in Hertzogenrad, in de MM zo'n buitenlands kastje gezien met de waarschuwing: "niet voor nederlandse zenders"
En dit KNP monopolisme wordt dan goedgevonden door een regering die vóór "Europa" is!! KPN heeft er stiekem een landencode in gestopt. Kijk maar eens bij de REBOX die expliciet aangeeft dat er een landcode beperking is uitgehaald:
https://www.cardwriter.nl/nl/pi1150024923.htm?categoryId=84

conclusie: FTA free to air, is alleen vrij in de air tot aan de landsgrenzen. voor zover ik weet zijn de grenzen tussen Belgié , Duitsland, Luxenbrg en Frankrijk WÈL open, maar de FTA "luchtgrenzen" van Nederland dicht. Of je kan een duurder kastje kopen. :(
Mijn Hauppauge DEC2540 kan wel de Belgische zenders ontvangen. Dat ding zat bij de "1e generatie" Digitenne ontvangers.
Het is dus ook meteen duidelijk waarom dat apparaat niet meer "digitenne gecertificeerd" is :r

Ook leuk trouwens dat je de extra betaalzenders niet op de pc kan bekijken, Hauppauge moest een lock inbouwen van KPN :/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2006 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 12:44:
AT 5 verwijnt per 15 december aankomende uit het DVB-T aanbod van KPN (Digitenne van KPN)

...
Bizar! Woon zelf in Amsterdam en zou dan dus opgescheept zitten met die jaren tachtig zender van een TV Noord Holland?
Ik had al eerder in een kpn folder gezien dat digitenne van kpn 21 + 2 kanalen zou bieden; dat zijn dus 1 t/m 20 (vandaar spice nu op 20) + 1 regionale zender + 2 voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 20:48:
De beeldkwaliteit is nu helemaal bagger. Ook springen beide Belgische zender niet meer naar breedbeeld. Ik heb KPN al gemailed en kreeg ook een standaard bericht terug, waarop ik duidelijk gemaakt heb, dat hun email mijn klachten totaal niet behandelde. Wat zijn ze daar toch allemaal aan het doen!?
Uh? Jij krijgt er nu pas last van terwijl dit bij mensen na de upgrade was, gisteren was alles bij mij weer in orde, behalve dat je nu trager zapt en het beeld opbouwen na het zappen soms wat langer duurt.
Wel is duidelijk te zien dat op een aantal kanalen de resolutie omlaag gegaan is (of bitrate omlaag) beelden zijn duidelijk minder scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op zondag 03 december 2006 @ 00:56:
[...]

Uh? Jij krijgt er nu pas last van terwijl dit bij mensen na de upgrade was, gisteren was alles bij mij weer in orde, behalve dat je nu trager zapt en het beeld opbouwen na het zappen soms wat langer duurt.
Wel is duidelijk te zien dat op een aantal kanalen de resolutie omlaag gegaan is (of bitrate omlaag) beelden zijn duidelijk minder scherp.
Ik had al eerder aangegeven dat de kwaliteit slechter geworden is en vandaag meld ik dat het nu nog beroerder lijkt en dat zowel Belgie Een als Canvas geen breedbeeld meer doorgeven. Dit vind ik een zeer zorgbarende ontwikkeling, zeker gezien het feit Digitenne/KPN enkele tijd adverteerde met "DVD kwaliteit" televisie. Nu de resolutie al niet eens dat van DVD evenaart, valt de slechte bitrate toch wel erg op.

Ik denk binnenkort toch maar eens te gaan overstappen naar iets anders en als het kan Hi-Def. Alleen weet ik niet of dat uberhaubt mogelijk is zonder schotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
Ja hoor... het lijkt wel op kpn in de gaten houd naar welke kanalen ik kijk en ze er dan afgooid! eerst ngc en nu at5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Laatst online: 17-09 14:15
A_A_R schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 14:10:
Bedankt voor alle reacties.
Ferret, zijn dat "losse" Topfield PVR's, of ook een combinatie van Digitale TV van KPN en de PVR? Die topfield was nl erg goedkoop, dus ik wil hem wel graag voor die prijs hebben.
Ik heb via cc betaald, dus het geld is al wel afgeschreven. Dat vind ik nog het meest vervelende. Ik kan binnen een maand terug laten boeken door mijn bank, dus ik wil het voor volgende week weten of de bestelling nog geleverd gaat worden...
Die combi is er niet meer volgens mij en kun je nu alleen nog de 'losse' ontvangers kopen. Wel geloof ik nu als aanbieding de 180 Mb voor € 149,00. Ook niet gek als je veel opneemt.

Ik krijg morgen een monteur op bezoek omdat-ie van mij stuk is maar ik zal die beste man meteen het verschil laten zien tussen de belabberde kwaliteit van KPN en de schotel. Klagen bij de klantenservice heeft niet zoveel zin als ik lees dat men gewoon allemaal dezelfde reactie terugkrijgt. Maar ik weet wel dat ik baal; ik geef niks om voetbal en daar worden verdomme zomaar twee zenders voor ingericht, AT5 weg, NGC weg én ook nog eens slechtere beeldkwaliteit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik baal er nog steeds van dat ze NGC hebben afgenomen, dat zie ik liever dan twee voetbal kanalen of al die regionale zenders. Sinds de omschakeling overigens, 26/27 november, is mijn ontvangst achteruit gegaan lijkt het..maar dat evenwel aan het weer liggen. Ik kijk het nog even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belachelijk ja! Voor die voetbal kanalen moet je nog betalen ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
Ferret schreef op zondag 03 december 2006 @ 12:49:
[...]

Die combi is er niet meer volgens mij en kun je nu alleen nog de 'losse' ontvangers kopen.
Ik ben gisteren een Topfield 160 GB kunnen bemachtigen bij de Mediamarkt (combi-aanbieding) voor 199,-. Ik ben dus erg blij dat je me die tip hebt gegeven! d:)b
De ontvanger bij het raam gezet, ontvangst van 98%, maar ongeveer 6 van de 26 zenders hebben een slecht beeld, ik bedoel dan stilstaand beeld en wegvallend geluid. Toen ik de ontvanger bij het raam weghaalde, en naast de TV zette was alles OK. RTL4 deed vanochtend weer wat moeilijk, dus nu maar op de TV gezet. Ontvangst is nu bij alle zenders weer goed.
Wel zie ik soms de blokken, en wat vooral irritant is dat bij bewegende beelden je de blokken weer kan zien, zoals je ze kent van de mpeg-compressie (dat was dus voor de "upgrade" niet zo?).
De topfield wil af en toe weigeren een programma op te nemen, wanneer ik op de "record" knop druk. Ik krijg wel het symbool van opnemen, maar de tijd begint niet te lopen. Ook had ik voor afgelopen ochtend een aantal programma's ingesteld, maar toen ik het apparaat aanzette kreeg ik de melding dat er niet werd opgenomen, en of ik de opnamen wilde hervatten. Ik dacht eerst dat ik niet kon opnemen vanuit standby, maar dat moet gewoon kunnen. Een eenmaal opgenomen programma kan ik zonder problemen terugkijken, ik ben wel erg enthousiast over de mogelijkheden van de PVR.
Ik heb zojuist de PVR weer gereset (stekker eruit voor een tijdje en terug naar fabrieksinstellingen), opnieuw gezocht naar zenders en en de HD geformatteerd. Ik hoop dat de problemen nu opgelost zijn, anders maar weer een belletje richting HD.
Ik heb gisteren ook gebeld naar de HD met mijn klacht (niet bezorgen van bestelling via i'net), en ik heb een terugbelafspraak. Ik ben benieuwd of ik terug wordt gebeld, en wat ze met mijn klacht gaan doen...

Edit: Zojuist is er wel vanuit standby een programma opgenomen, dus het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 03:05:
[...]

Ik had al eerder aangegeven dat de kwaliteit slechter geworden is en vandaag meld ik dat het nu nog beroerder lijkt en dat zowel Belgie Een als Canvas geen breedbeeld meer doorgeven. Dit vind ik een zeer zorgbarende ontwikkeling, zeker gezien het feit Digitenne/KPN enkele tijd adverteerde met "DVD kwaliteit" televisie. Nu de resolutie al niet eens dat van DVD evenaart, valt de slechte bitrate toch wel erg op.

Ik denk binnenkort toch maar eens te gaan overstappen naar iets anders en als het kan Hi-Def. Alleen weet ik niet of dat uberhaubt mogelijk is zonder schotel.
Zou dit dan decoder gebonden (of regio gebonden) kunnen zijn, want bij mij doen doen de belgische zenders het wel in 16x9 :?
Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 15:24:
Belachelijk ja! Voor die voetbal kanalen moet je nog betalen ook!
Wel 6 hele fucking euro's 8)7
Ik vind het meer dan zijn geld waard, mijn ma heeft 3 abbo's genomen bij haar topfield, dus mijn broertje en ik kijken (in onze eigen woningen) ook voetbal voor 2 euro per huishouden, koopje in vergelijking met tele2.
Ik ben alleen bang dat dit wel de voorganger is van verschillende pakketten, nu nog extra discovery en jammer dat ze geen BBC mogen doorgeven.

[ Voor 25% gewijzigd door MeNTaL_TO op 03-12-2006 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bedoel je extra discovery, HD discovery ofzow? Want de gewone (in ongelooflijk lelijke kwaliteit) Discovery zit er al op hoor ;)... Ik zal wel dom zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
-oeps verkeerde thread

[ Voor 96% gewijzigd door BAUKstEr op 03-12-2006 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans-d
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-03-2023
[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 14:56:
[...]

En als je een buitenlands kastje koopt zal je daarmee in Nederland waarschijnlijk de Nederlandse " free to air/ongecodeerde " zenders ook NIET kunnen ontvangen.

Ik ben net terug van een weekje vakantie in Limburg en heb in Duitsland bij een grote supermarkt een DVB-T ontvanger van het merk Yamada type DTV-1300 gekocht (voor ongecodeerde zenders). Ik had ook zo mijn twijfels maar voor een bedrag van € 34,95 kan je je geen buil vallen. In de bungalow in Limburg had ik (met een kleine sprietantenne toch ontvangst van een aantal Belgische, Duitse en Nederlandse zenders.
Hier bij me thuis (in Almere) heb ik een prima ontvangst van de Ned1, 2 en 3 en 3 regionale zenders. Ik moet alleen wel een wat grotere kamerantenne gebruiken.
Kortom ik ben zeer tevreden over mijn aankoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 14:56:
[...]
En als je een buitenlands kastje koopt zal je daarmee in Nederland waarschijnlijk de Nederlandse " free to air/ongecodeerde " zenders ook NIET kunnen ontvangen.
Dit is een beetje onzin en onrust stokerij.
Ik heb een volledig niet standaard KPN twinhan DVB-T met conax ondersteuning tv pci kaart en die werkt prima met kpn.
Waarschijnlijk stond die waarschwuing erop omdat je er geen conax kaart in kan stoppen om de payed kanelen te decoderen.
KPN heeft naar de geruchten een lock in de apperaten die ze met stevige korting verkoopt gestopt, dat recht hebben ze. Ze locken alleen niet andere apperaten uit zoals je nu suggereert.
Dit doet UPC bijvoorbeeld wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaoh schreef op zondag 03 december 2006 @ 20:39:
[...]

Dit is een beetje onzin en onrust stokerij.
Ik heb een volledig niet standaard KPN twinhan DVB-T met conax ondersteuning tv pci kaart en die werkt prima met kpn.
Waarschijnlijk stond die waarschwuing erop omdat je er geen conax kaart in kan stoppen om de payed kanelen te decoderen.
KPN heeft naar de geruchten een lock in de apperaten die ze met stevige korting verkoopt gestopt, dat recht hebben ze. Ze locken alleen niet andere apperaten uit zoals je nu suggereert.
Dit doet UPC bijvoorbeeld wel.
---- t recht om niet te verkopen-----
In Heerlen en Maastricht kan ik bij de KPN primafoon winkels helemaal geen digitenne apparaten kopen, ook niet met borg wat betreft die "stevige" korting dus. Ze hadden er nog één op de plank maar die kan alleen met abonnement verkocht worden, en aangezien dat er hier voorlopig nog niet is, verkochten ze die ook niet. De KPN-telefoon adviseert bij andere winkels te kopen, maar ik ben in een stuk of tien winkels in Heerlen, Maastricht en ook nog in Venraaij geweest: geen enkele zaak verkocht DVBT kastjes. Leuk om over te stappen op 11 dec van de analoge TV.

Ik meen me zeker te herinneren dat op die verpakking ook stond dat je geen Ned 1 enzo ermee kon ontvangen. Maar het is mogelijk dat dit produkt nog stamt uit de tijd van een paar maanden geleden toen ook de meeste publieke omroepen nog gecodeerd zouden gaan worden. Alles verandert zo snel: onzekerheid troef. Bedankt toch voor die info van die pci kaart met conex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hans-d schreef op zondag 03 december 2006 @ 20:01:
[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 14:56:
[...]

Ik ben net terug van een weekje vakantie in Limburg en heb in Duitsland bij een grote supermarkt een DVB-T ontvanger van het merk Yamada type DTV-1300 gekocht (voor ongecodeerde zenders). Ik had ook zo mijn twijfels maar voor een bedrag van € 34,95 kan je je geen buil vallen. In de bungalow in Limburg had ik (met een kleine sprietantenne toch ontvangst van een aantal Belgische, Duitse en Nederlandse zenders................
Kortom ik ben zeer tevreden over mijn aankoop
Waar in Limburg kan je Nederlandse zenders ontvangen ? Ik hier in Zuid Limburg geen één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45
Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 19:34:
Hoe bedoel je extra discovery, HD discovery ofzow? Want de gewone (in ongelooflijk lelijke kwaliteit) Discovery zit er al op hoor ;)... Ik zal wel dom zijn...
Discovery Science, Discovery Civilisation en ehh... er bestaat er nog eentje :+

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:15

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 22:53:
[...]
De KPN-telefoon adviseert bij andere winkels te kopen, maar ik ben in een stuk of tien winkels in Heerlen, Maastricht en ook nog in Venraaij geweest: geen enkele zaak verkocht DVBT kastjes. Leuk om over te stappen op 11 dec van de analoge TV.
Zal nog moeilijk worden ook, er is een ernstig te kort aan de diverse DVB-T tuners..........
Back-orders worden naar alle waarschijnlijkheid ook niet voor de kerst meer uitgeleverd, zal dus betekenen dat er een flink aantal mensen zonder televisie zal zitten met kert en oud&nieuw............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Alfisti schreef op maandag 04 december 2006 @ 00:10:
[...]

Zal nog moeilijk worden ook, er is een ernstig te kort aan de diverse DVB-T tuners..........
Back-orders worden naar alle waarschijnlijkheid ook niet voor de kerst meer uitgeleverd, zal dus betekenen dat er een flink aantal mensen zonder televisie zal zitten met kert en oud&nieuw............
Tja, zijn er online niet genoeg te koop?
Maar dat de media winkels hier niet op reageren verbaast me ook dagelijks, je zou denken dat de media boeren vol liggen met goedkope single tuners voor een paar tientjes maar eht lijkt erop dat ze inderdaad allemaal denken dat je die van KPN moet hebben, vreemd allemaal.
Het is schandalig dat de media boeren niet goed mee komen met de ontwikkelingen in alle branches waar ze hun spullen van verkopen. Dect telefoons met usb kabels, tv's zonder analoge tuners of pure wifi telefoons om er maar een paar te noemen, allemaal moeilijk om aan te komen terwijl de techniek dit al een tijdje bedient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:01
Als Digitenne volgend jaar meer betaal-pakketten gaat bieden, dan houd ik het zeker wel voor mogelijk dat daar een pakket met enkele Discovery Channel kanalen + NGC voor komt. En hoewel ik totaal niet geïnteresseerd ben in die Tele2 voetbal kanalen, heb ik ZEKER wel interesse in een thema pakket met NGC, Discovery Science, Discovery History (?) ofzoiets. Daar wil ik wel een paar euro per maand extra voor betalen. Laten we hopen dat dat ook in de planning van Digitenne ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:39
Kaoh schreef op maandag 04 december 2006 @ 01:14:
[...]

Maar dat de media winkels hier niet op reageren verbaast me ook dagelijks, je zou denken dat de media boeren vol liggen met goedkope single tuners voor een paar tientjes maar eht lijkt erop dat ze inderdaad allemaal denken dat je die van KPN moet hebben, vreemd allemaal.
Het is schandalig dat de media boeren niet goed mee komen met de ontwikkelingen in alle branches waar ze hun spullen van verkopen. Dect telefoons met usb kabels, tv's zonder analoge tuners of pure wifi telefoons om er maar een paar te noemen, allemaal moeilijk om aan te komen terwijl de techniek dit al een tijdje bedient.
Wat mij verbaast is dat er nog steeds geen redelijk betaalbare oplossingen zijn op het gebied van Tuners in je computer, laat staan in een TV.
Ik had gedacht dat er rond deze tijs toch minimaal een beweging richting een standaard zou zijn gemaakt voor codering waarmee de weg helemaal vrij zou zijn voor dat soort zaken. Dit zou het hele digitale TV gedoe een enorme zet geven lijkt me.
Doe dan minimaal een soort slot in iedere TV (een Common Interface oid) waar dan zo'n conax decoder in moet ofzo, zodat er een markt komt voor oplossingen ipv alle beperkingen die er nu bestaan. Voor de gewone consument is dit verschil met de 'oude' TV volgens mij van wezenlijk belang.
Helaas...

[ Voor 17% gewijzigd door kingmob op 04-12-2006 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:15

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Kaoh schreef op maandag 04 december 2006 @ 01:14:
[...]

De Media boeren zit ook grotendeels zonder, wij doen oa zaken met Nedis ( grote leverancier van onderdelen ) en ook die is volledig uitverkocht in zijn FTA ontvangers van minder bekende merken.

De enige die nu nog kan leveren is Rebox echter die kosten verkoop 140-170 euro ( afhankelijk van winkel ) en da's toch weer een stuk meer dan de 84,95 die KPN voor een Single tuner vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
kingmob schreef op maandag 04 december 2006 @ 11:46:
[...]

Wat mij verbaast is dat er nog steeds geen redelijk betaalbare oplossingen zijn op het gebied van Tuners in je computer, laat staan in een TV.
Ik had gedacht dat er rond deze tijs toch minimaal een beweging richting een standaard zou zijn gemaakt voor codering waarmee de weg helemaal vrij zou zijn voor dat soort zaken. Dit zou het hele digitale TV gedoe een enorme zet geven lijkt me.
Doe dan minimaal een soort slot in iedere TV (een Common Interface oid) waar dan zo'n conax decoder in moet ofzo, zodat er een markt komt voor oplossingen ipv alle beperkingen die er nu bestaan. Voor de gewone consument is dit verschil met de 'oude' TV volgens mij van wezenlijk belang.
Helaas...
In Nederland niet, voornamelijk doordat Digitenne een CONAX-module vereist. Misschien dat er nu -- door FTA -- meer apperatuur komt.
Voor de computer kun je de Freecom Freeview proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaveloW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 12:08
hans-d schreef op zondag 03 december 2006 @ 20:01:

..........Duitsland bij een grote supermarkt een DVB-T ontvanger van het merk Yamada type DTV-1300 gekocht (voor ongecodeerde zenders). Ik had ook zo mijn twijfels maar voor een bedrag van € 34,95 kan je je geen buil vallen.
Bij welke winkel in Duitsland heb je deze precies gekocht? Ik heb zelf namelijk ook wel interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Hmm Topfield van mijn ouders is al defect, na de upgrade hebben ze alle kanalen weer goed gezet, heeft een aantal dagen gewerkt (tot vrijdag.) Toen hadden ze opeens nog maar toegang tot NLD 1,2 en 3 en alle kanalen weer door elkaar (en al 2 weken geen Tele2). Mijn broertje kaartje eruit gehaald en gelijk weer terug gestoken en nu ligt ie dus in de Topfield.
Eens kijken hoe goed de garantie is, want dit is toch wel zwaar minders.

[edit] Mijn ma heeft de primafoon de helpdesk laten bellen, vervolgens weten ze niet wat ze moeten zeggen en geven dus de klant maar aan de telefoon. Ze konden niets doen wat het systeem lag eruit of we morgen maar terug wilden bellen, het gebeurt blijkbaar wel vaker dat de kaart erin valt (waarom?). We moeten een goedkeuring hebben van een monteur zodat we zelf het apparaat open mogen maken om de kaart eruit te halen (met behoud van garantie). Eerst kwamen ze met het verhaal dat we binnen 3 dagen een nieuwe zouden krijgen als we deze op zouden sturen (maar dan zijn we wel al onze programma's kwijt en gezien de orderuitlevering lijkt het me erg sterk).

[ Voor 43% gewijzigd door MeNTaL_TO op 04-12-2006 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow,

De resolutie van Ned 123 is verhoogd naar 704x576.
Kom op luitjes nu nog naar 720x576.
Die waardes haal ik uit mijn stream gegevens Eye tv (apple).
www.elgato.com.
Tevens alle landen met fta te zien op je laptop of pc!
Dus niet afhankelijk van Samsung kpn kastjes ed.
Bel Nozema.nl of anders nob.nl voor de kwaliteit digitale zenders.
Nozema verwijst mij naar nob die kennelijk over kwaliteit gaan.
Steeds van kastje naar muurtje.

We zullen wel zien wanneer kanalen vrijkomen na stop analoog.

Groeten,

Dordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Is er trouwens, naast de losse antennes, geen optie om iets zelf te bouwen?

Voor WiFi is dat er ook, dus waarom niet voor digitenne :P Want 50€ is best prijzig voor een stukkie antenne, dus als er een zelfbouw optie is probeer ik dat liever eerst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:31:

Voor WiFi is dat er ook, dus waarom niet voor digitenne :P Want 50€ is best prijzig voor een stukkie antenne, dus als er een zelfbouw optie is probeer ik dat liever eerst :)
Een tijdje geleden zat ik ook even zonder antenne, raar maar waar, als alternatief heb ik gewoon een inbus sleutel er in gestoken. Ontvangst was niet minder. Een gewone radioantenne werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
Of je pakt een coaxkabel en stript er een cm of 25 vanaf en plakt de koperen kern tegen het raam. Andere eind steek je in de ontvanger. Klaar. :) Moet je niet te ver van de zendmast afwonen natuurlijk.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:31:

Naar mijn weten zit digitenne in dezelfde band als analoge tv, dus wellicht dat een oude tv antenne gewoon werkt.
Ik heb hier 100% ontvangst met de spriet op m'n Akai tv (15" "portable" model), maar da's niet helemaal eerlijk, heb hier namelijk vrij zicht op de zendmast :P

edit:
dat concert zojuist op nl2 was inderdaad 704x576. nl3 was 640x576, Eurosport 480x576.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2006 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een kpn antenne kost 15 euro :/

buitenantenne is precies hetzelfde alleen behuizing is waterdicht...
ds als je perse wilt knutselen,
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.