Ik heb al ruim twee jaar TV van KPN en in zijn algemeenheid ben ik best tevreden, maar de laatste tijd valt mij wel op dat er steeds meer haperingen zijn. Artifacs of even stil staan van het beeld en/of geluid. Meer mensen die deze ervaring hebben? Je zou verwachten dat het eerder beter wordt met meer zenders, maar helaas.
Dat idee heb ik ook wel ja, al is het de laatste paar weken weer beter volgens mij.
Misschien kwam dat allemaal wel met dat gerommel van kanalen, als dat straks allemaal weer stabiel is en de bandbreedte van de analoge omgeving erbij wordt gertrokken hoop ik wel dat het beter wordt.
Misschien kwam dat allemaal wel met dat gerommel van kanalen, als dat straks allemaal weer stabiel is en de bandbreedte van de analoge omgeving erbij wordt gertrokken hoop ik wel dat het beter wordt.
Wat bij mij hielp is even de fabrieksinstellingen herstellen en daarna alle zenders opnieuw zoeken.
In de hoop dat digitenne inderdaad zoals beloofd nog dit kwartaal in Eindhoven komt heb ik 1 van de laatste topfield 80 pakketten weten te bemachtigen.
Een vraagje over de radiozenders die binnenkomen via digitenne. Is het mogelijk om net als bij de doorluskabel zo'n zelfde soort kabel aan de 2e uitgang te hangen en te koppelen aan mijn home cinema set? Na even snel door het boekje te hebben gebladerd zag ik dat het wel mogelijk was om de standaard rode en witte aansluiting op de audio in van de home cinema set aan te sluiten, maar daar wil ik de tv op aansluiten. Iemand een idee?
Na extra onderzoek: Als het goed is kan de home cinema set via de scart aansluiting al het geluid afspelen, dus dan heb ik voor de aux in gewoon de topfield...
Een vraagje over de radiozenders die binnenkomen via digitenne. Is het mogelijk om net als bij de doorluskabel zo'n zelfde soort kabel aan de 2e uitgang te hangen en te koppelen aan mijn home cinema set? Na even snel door het boekje te hebben gebladerd zag ik dat het wel mogelijk was om de standaard rode en witte aansluiting op de audio in van de home cinema set aan te sluiten, maar daar wil ik de tv op aansluiten. Iemand een idee?
Na extra onderzoek: Als het goed is kan de home cinema set via de scart aansluiting al het geluid afspelen, dus dan heb ik voor de aux in gewoon de topfield...
[ Voor 12% gewijzigd door IntToStr op 16-11-2006 19:58 ]
Staan er hier nog 4 in de winkelIntToStr schreef op donderdag 16 november 2006 @ 19:42:
In de hoop dat digitenne inderdaad zoals beloofd nog dit kwartaal in Eindhoven komt heb ik 1 van de laatste topfield 80 pakketten weten te bemachtigen.
Uitrol schema van DVB-T 
Nijmegen 12/11/2006
Eindhoven 2 12/11/2006
Smilde 12/18/2006
Oss 12/18/2006
Alkmaar 12/18/2006
Breda 1/8/2007
Groningen 1/15/2007
Apeldoorn 1/19/2007
Zwolle 1/29/2007
Lelystad 1/29/2007
Goes 2/5/2007
Heerlen 2/5/2007
Leeuwarden 2/12/2007
Hengelo 2/26/2007
Maastricht 3/14/2007
Den Helder 3/26/2007
Arnhem 4/16/2007
Venlo 7/23/2007
Den Bosch 8/6/2007
Doetinchem 12/17/2007
Eindhoven 1 12/17/2007
Nijmegen 12/11/2006
Eindhoven 2 12/11/2006
Smilde 12/18/2006
Oss 12/18/2006
Alkmaar 12/18/2006
Breda 1/8/2007
Groningen 1/15/2007
Apeldoorn 1/19/2007
Zwolle 1/29/2007
Lelystad 1/29/2007
Goes 2/5/2007
Heerlen 2/5/2007
Leeuwarden 2/12/2007
Hengelo 2/26/2007
Maastricht 3/14/2007
Den Helder 3/26/2007
Arnhem 4/16/2007
Venlo 7/23/2007
Den Bosch 8/6/2007
Doetinchem 12/17/2007
Eindhoven 1 12/17/2007
Onlangs heb ik een Sharp LCD TV aangeschaft en wel het volgende type : LC-37GE1E
Mijn huidige DVB-T setup is de single tuner van KPN van het merk Samsung aangesloten via scart.
De Sharp is uitgerust met een CI slot en wou daarom graag een
CAM module aanschaffen voorzien van Conax codering om zo de ingebouwde terrestrial tuner te kunnen gebruiken.
Nu komt eigenlijk mijn vraag :
Heeft iemand hier uberhaupt ervaring met conax cam modules icm een model van Sharp. Ben eerlijkgezegd erg benieuwd of alle conax modules zonder meer werken ?
Er zijn nogal wat prijsverschillen aan te merken op die modules
Helaas is Sharp mij nog steeds een antwoord verschuldigd op de vraag welke modules dit model zou ondersteunen, sterker nog volgens Sharp zou er niet eens een CI slot inzitten
Lees nog steeds maar al te vaak dat de Bravia modellen van Sony ook niet zonder meer elke conax module accepteert...
Mijn huidige DVB-T setup is de single tuner van KPN van het merk Samsung aangesloten via scart.
De Sharp is uitgerust met een CI slot en wou daarom graag een
CAM module aanschaffen voorzien van Conax codering om zo de ingebouwde terrestrial tuner te kunnen gebruiken.
Nu komt eigenlijk mijn vraag :
Heeft iemand hier uberhaupt ervaring met conax cam modules icm een model van Sharp. Ben eerlijkgezegd erg benieuwd of alle conax modules zonder meer werken ?
Er zijn nogal wat prijsverschillen aan te merken op die modules
Helaas is Sharp mij nog steeds een antwoord verschuldigd op de vraag welke modules dit model zou ondersteunen, sterker nog volgens Sharp zou er niet eens een CI slot inzitten
Lees nog steeds maar al te vaak dat de Bravia modellen van Sony ook niet zonder meer elke conax module accepteert...
[ Voor 3% gewijzigd door Don-san op 16-11-2006 23:45 ]
Life Expectancy On A ZX12 Is Directly Linked To Your Right Wrist :-)
Anoniem: 197442
Hoi.
Ik woon op een heuvel in Zuid Limburg.
Ik ontvang nu analoog: ned 1-2-3 en Brt één en ketnet en ARD, ZDF, WRD.
Belgié schijnt al op DVBT te zenden, en Aken komt over een jaartje ofzo.
Kan ik nu met een digitenne top box zonder activatie van het abonnement na 10 dec 2006
Ned 1, Ned 2, Ned 3, L1 (limburg) en ook Belgié ontvangen, ik krijg steeds tegenstrijdige berichten.
KPN via de telefoon zegt dat het niet kan, Is Nederland dan een uitzondering in Europa ? Heeft KPN een apart soort DVTB ?
Kan ik nu met een digitenne top box zonder activatie van het abonnement na 10 dec 2006
Ned 1, Ned 2, Ned 3, L1 (limburg) en ook Belgié ontvangen, ik krijg steeds tegenstrijdige berichten.
KPN via de telefoon zegt dat het niet kan, Is Nederland dan een uitzondering in Europa ? Heeft KPN een apart soort DVTB ?
Misschien meer verkeer of storende brommers ?stelling schreef op woensdag 15 november 2006 @ 23:01:
Ik heb al ruim twee jaar TV van KPN en in zijn algemeenheid ben ik best tevreden, maar de laatste tijd valt mij wel op dat er steeds meer haperingen zijn. Artifacs of even stil staan van het beeld en/of geluid. Meer mensen die deze ervaring hebben? Je zou verwachten dat het eerder beter wordt met meer zenders, maar helaas.
Een antenne op het dak werkt beter lijkt me dan zo'n kleine. Of de antenne verplaatsen, hoger.
Op papier wel, maar in de praktijk...Don-san schreef op donderdag 16 november 2006 @ 23:28:
Ben eerlijkgezegd erg benieuwd of alle conax modules zonder meer werken ?
Mijn Twinhan Mantis tv kaart met CI module slikte de eerste conax die ik kocht ook niet, de officiele conax 4.0 cam weer wel.
Daarbij wordt er bij veel apperatuur gemeld dat niet alle CAM's werken alleen die van enkele type, dus of conax uberhaubt ondersteund wordt is dan de vraag, al zou dat wel zo moeten zijn.
Het is wel vreemd dat sharp zelf niet weet dat er een CI in zit, dat baart zorgen.
Want hoe weet jij zo zeker dat er 1 in zit? Ik zie nergens in een review dat ie dat zou hebben.
Ik stel voor dat je de conax cam van conax zelf bij een sat shop haalt en hem gewoon probeert.
Je hebt altijd 7 dagen bedenk terug breng tijd, dus werkt ie niet kan je hem gewoon terug brengen.
Let wel op waar je shoped de prijzen verschillen enorm.
Kan je de samsung Twin-Tuner ook forceren om te upgraden ? Ik heb nog steeds frmware 1.20 en hij zegt dat er geen nieuwe software beschikbaar is.
Terwijl er dat volgens de verhalen hier wel moet zijn.
Terwijl er dat volgens de verhalen hier wel moet zijn.
Van wat ik er van weet heeft KPN hun Samsung box gemodificeerd zodat deze alleen maar Nederlandse DVB-T kan ontvangen. Koop je zelf een losse box, dan zou het geen probleem moeten zijn om Duitsland en Belgie digitaal te ontvangen. Je hebt wel kans dat je dan meerdere harkantennes op je dak moet zetten, maar wanneer je nog een oude harkantenne van vroeger hebt, kun je deze gewoon gebruiken.Anoniem: 197442 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 23:38:
Hoi.
_██_
(ಠ_ృ)
Ik hoop dat de data voor dit jaar kloppenAlfisti schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:40:
Uitrol schema van DVB-T
Nijmegen 12/11/2006
Eindhoven 2 12/11/2006
Smilde 12/18/2006
Oss 12/18/2006
Alkmaar 12/18/2006
Breda 1/8/2007
Groningen 1/15/2007
Apeldoorn 1/19/2007
Zwolle 1/29/2007
Lelystad 1/29/2007
Goes 2/5/2007
Heerlen 2/5/2007
Leeuwarden 2/12/2007
Hengelo 2/26/2007
Maastricht 3/14/2007
Den Helder 3/26/2007
Arnhem 4/16/2007
Venlo 7/23/2007
Den Bosch 8/6/2007
Doetinchem 12/17/2007
Eindhoven 1 12/17/2007
Zou toch mooi een jaar gratis digitenne abo zijn dan. 50 euro van topfield nog terug en 50 euro pakketkorting van kpn (icm internetplusbellen).
Ik heb een KPN-samsung tuner en ontvang daarmee de Duitse zenders. Ik heb er nog geen KPNcard in gestopt, omdat er bij mij nog geen bereik is, dus ik weet niet of er dan wat geblokkeerd wordt. Maar af-fabriek (of af-Primafoon) heb je dus wel ontvangst.
En je zou zeggen dat je de NL FTA zenders straks ook moet kunnen pakken. Daar is immers ook geen card voort nodig.
En je zou zeggen dat je de NL FTA zenders straks ook moet kunnen pakken. Daar is immers ook geen card voort nodig.
Dat klopt, wanneer ik mijn kaart eruit trek ontvang ik nog steeds 1,2,3 en een stel radiozenders.
De updates worden slechts een beperkte periode uitgezonden. Ik vrees dat je te laat bent.tspawn schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 01:21:
Kan je de samsung Twin-Tuner ook forceren om te upgraden ? Ik heb nog steeds frmware 1.20 en hij zegt dat er geen nieuwe software beschikbaar is.
ik ben toch ook wel benieuwd hoe KPN het nickelodeon problobleem gaat oplossen. Vanaf december gaat talpa 24 uur per dag uitzenden (en vullen met belspelletjes waarschijnlijk). En gaat nick naar het kanaal van The box. (ook mtv holding).
Ik zie hierdoor toch wel wat extra klanken uit de huiskamer door komen
zonder sponcebob
Ik zie hierdoor toch wel wat extra klanken uit de huiskamer door komen
Anoniem: 164734
Die wijziging vindt plaats op 16 december. Dat is na 11 december, uitschakeling analoog uit de ether. Dat betekent dat KPN meer ruimte heeft in de ether na 11 december. Mijn verwachting is dat KPN The Box er bij zal plaatsen.xon schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 08:36:
ik ben toch ook wel benieuwd hoe KPN het nickelodeon problobleem gaat oplossen. Vanaf december gaat talpa 24 uur per dag uitzenden (en vullen met belspelletjes waarschijnlijk). En gaat nick naar het kanaal van The box. (ook mtv holding).
Ik zie hierdoor toch wel wat extra klanken uit de huiskamer door komenzonder sponcebob
Hmmm weer een gezeikzender erbij, ik kan in Utrecht al niet automatisch UtrechtTV ontvangen, zal dat gezeur dan ook wel gaan krijgen met The Box. Waarom ze nu niet eenvoudig in laten stellen op de Samsung welke regionale kanalen je wilt ontvangen.Anoniem: 164734 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 10:12:
[...]
Die wijziging vindt plaats op 16 december. Dat is na 11 december, uitschakeling analoog uit de ether. Dat betekent dat KPN meer ruimte heeft in de ether na 11 december. Mijn verwachting is dat KPN The Box er bij zal plaatsen.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
In de nacht van naar ik meen 27/28 november moeten we onze kastjes op factory default zetten en weer opnieuw de zenders installeren. Daarna hebben we tijdelijk meer regionale zenders tot onze beschikking. Misschien heb jij dan je Utrechtse erbij
Weer wat officiele informatie gevonden over extra zenders in 2007:Anoniem: 164734 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 10:12:
[...]
Die wijziging vindt plaats op 16 december. Dat is na 11 december, uitschakeling analoog uit de ether. Dat betekent dat KPN meer ruimte heeft in de ether na 11 december. Mijn verwachting is dat KPN The Box er bij zal plaatsen.
"In de loop van 2007 zal het digitale ether pakket worden uitgebreid met commerciële kanalen en thematische programma’s. Het extra aanbod zal gecodeerd worden aangeboden op abonnementsbasis."
Bron: http://www.digitenne.nl/faq.html#20 (Staat bij vraag 20 "Wat gebeurt er in de nacht van 10 op 11 december?" en dan punt 3)
Jammer dat ze niet gelijk bekend maken wat er dan precies bij komt, als het bijvoorbeeld NASN is, neem ik gelijk een abbo.Anoniem: 164734 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 19:23:
[...]
Weer wat officiele informatie gevonden over extra zenders in 2007:
"In de loop van 2007 zal het digitale ether pakket worden uitgebreid met commerciële kanalen en thematische programma’s. Het extra aanbod zal gecodeerd worden aangeboden op abonnementsbasis."
Bron: http://www.digitenne.nl/faq.html#20 (Staat bij vraag 20 "Wat gebeurt er in de nacht van 10 op 11 december?" en dan punt 3)
Lol. Ik woon zowat in hartje Utrecht, hoe sterk staat die zender in Amsterdam dan wel niet?12 Hoe weet ik zeker dat ik in mijn provincie de juiste regionale omroep ontvang?
Een DVB-T-ontvanger zal automatisch afstemmen op het sterkste signaal. Mocht het signaal van de buurprovincie op de plek waar u televisiekijkt sterker zijn dan het signaal van uw provincie, dan kan het nodig zijn dat u opnieuw moet afstemmen. Voorbeeld: een klant woont in het zuidoosten van de provincie Friesland. Via Irnsum (later Leeuwarden) wordt Omroep Friesland uitgezonden. Er is echter een grote kans, dat in het zuidoosten van Friesland de zender vanuit Smilde (die o.a. RTV Drenthe uitzendt) sterker zal worden ontvangen. Bij een ‘normale’ afstemming van de ontvanger door deze klant, zal hij in Friesland dus RTV Drenthe ontvangen. Nieuwe afstemming is dan noodzakelijk.
Bij de ontvangers die via KPN worden verkocht, bestaat de mogelijkheid om ‘met de hand’ af te stemmen op een andere zender. Hierover kan de klant zich -liefst vooraf- door de verkoper laten informeren.
[ Voor 45% gewijzigd door MeNTaL_TO op 19-11-2006 15:14 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Met mijn topfield heb ik het volgende probleem.
Als een opname het einde heeft benaderd springt hij direct over naar de live uitzending van het kanaal waar ik van aan het opnemen was. Zeer hinderlijk als je meerdere programma's tegelijkertijd opneemt en naar een ander kanaal aan het kijken bent! Weet iemand of je deze functie kan uitzetten?
Als een opname het einde heeft benaderd springt hij direct over naar de live uitzending van het kanaal waar ik van aan het opnemen was. Zeer hinderlijk als je meerdere programma's tegelijkertijd opneemt en naar een ander kanaal aan het kijken bent! Weet iemand of je deze functie kan uitzetten?
http://www.xbmcfreak.nl/
Volgens mij werkt het net anders, als hij na het einde van een opname een nieuwe start, ook al is dat op dezelfde zender dan pakt hij toch eerst de tweede tuner om af te stemmen. Dan springt hij inderdaad naar dat kanaal.Erhnam schreef op zondag 19 november 2006 @ 15:35:
Met mijn topfield heb ik het volgende probleem.
Ik heb het niet na elke opname.
Bedoel je die KPN "Samsung" Personal Recorder of zo'n single of double KPN tuner ?noppus schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 16:42:
Ik heb een KPN-samsung tuner en ontvang daarmee de Duitse zenders. Ik heb er nog geen KPNcard in gestopt, omdat er bij mij nog geen bereik is, dus ik weet niet of er dan wat geblokkeerd wordt. Maar af-fabriek (of af-Primafoon) heb je dus wel ontvangst.
Zijn die eenvoudige tuners ook van Samsung ?
Je woont zeker dicht bij Duitsland ?
Vreemd. Zou dit een instelling zijn? Ik heb gekeken in het boekje maar daar is niets over te vinden.Kaoh schreef op zondag 19 november 2006 @ 19:45:
[...]
Volgens mij werkt het net anders, als hij na het einde van een opname een nieuwe start, ook al is dat op dezelfde zender dan pakt hij toch eerst de tweede tuner om af te stemmen. Dan springt hij inderdaad naar dat kanaal.
Ik heb het niet na elke opname.
http://www.xbmcfreak.nl/
Ik woon in Arnhem en ik heb een single tuner. Die is van Samsung, maar er zit wel wat KPN software of zo in, want zonder een minuut ontvangst zit het ding vol met KPN-logo's.Anoniem: 197442 schreef op zondag 19 november 2006 @ 23:40:
[...]
Bedoel je die KPN "Samsung" Personal Recorder of zo'n single of double KPN tuner ?
Zijn die eenvoudige tuners ook van Samsung ?
Je woont zeker dicht bij Duitsland ?
Nee, ik heb die ook nooit gevonden. Ik denk dat ze het voor de veiligheid zo hebben geimplementeerd, scheelt een hoop controle code en kansen op foutenErhnam schreef op maandag 20 november 2006 @ 09:25:
[...]
Vreemd. Zou dit een instelling zijn? Ik heb gekeken in het boekje maar daar is niets over te vinden.
Anoniem: 197880
Ik heb sinds een paar dagen een probleem met mijn single tuner... Zal eerst eea toelichten:
Een kennis van mij had digitale tv van kpn besteld. De single tuner deed het op één of andere manier niet, reden waarom hij kpn om een nieuwe vroeg. Vervolgens kreeg hij twee nieuwe single tuners toegestuurd.... De tweede heb ik toen maar in ontvangst genomen, omdat ik toch een nieuw huis betrok, en ik dat wel wilde proberen.
Het activeren van deze (tweede) smartcard ging direct goed, en ik heb de afgelopen weken gewoon tv kunnen kijken, alle zenders.
Sinds een paar dagen krijg ik echter alleen de zenders ned. 1,2 en 3, en de standaard radio-zenders... Bij de rest van de zenders krijg ik de melding "Conax, geen toegang" te zien.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Temeer omdat hij het gewoon wekenlang goed gedaan heeft....
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Een kennis van mij had digitale tv van kpn besteld. De single tuner deed het op één of andere manier niet, reden waarom hij kpn om een nieuwe vroeg. Vervolgens kreeg hij twee nieuwe single tuners toegestuurd.... De tweede heb ik toen maar in ontvangst genomen, omdat ik toch een nieuw huis betrok, en ik dat wel wilde proberen.
Het activeren van deze (tweede) smartcard ging direct goed, en ik heb de afgelopen weken gewoon tv kunnen kijken, alle zenders.
Sinds een paar dagen krijg ik echter alleen de zenders ned. 1,2 en 3, en de standaard radio-zenders... Bij de rest van de zenders krijg ik de melding "Conax, geen toegang" te zien.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Temeer omdat hij het gewoon wekenlang goed gedaan heeft....
Als de Smart Card er gewoon in zit (soms moet je hem een zetje extra geven) lijkt het erop dat de KPN de dubbele Smart Card geblokkeerd heeft en je alleen Free-to-Air zenders kunt ontvangen.Anoniem: 197880 schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:09:
Ik heb sinds een paar dagen een probleem met mijn single tuner... Zal eerst eea toelichten:
Een kennis van mij had digitale tv van kpn besteld. De single tuner deed het op één of andere manier niet, reden waarom hij kpn om een nieuwe vroeg. Vervolgens kreeg hij twee nieuwe single tuners toegestuurd.... De tweede heb ik toen maar in ontvangst genomen, omdat ik toch een nieuw huis betrok, en ik dat wel wilde proberen.![]()
Sinds een paar dagen krijg ik echter alleen de zenders ned. 1,2 en 3, en de standaard radio-zenders... Bij de rest van de zenders krijg ik de melding "Conax, geen toegang" te zien.![]()
Heeft die kennis nog wel alle zenders ? Met andere woorden, heeft die kennis wel betaald
hmm dan zijn ze er misschien op één of andere manier achter gekomen.Neophyte_NL schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:56:
[...]
Als de Smart Card er gewoon in zit (soms moet je hem een zetje extra geven) lijkt het erop dat de KPN de dubbele Smart Card geblokkeerd heeft en je alleen Free-to-Air zenders kunt ontvangen.
kan om deze reden eigenlijk niet bellen met de klantenservice, heb geen sluitend verhaal.

Dit zal ik morgen eens nabellen ja, zou zomaar kunnen.fulgore schreef op maandag 20 november 2006 @ 23:03:
Heeft die kennis nog wel alle zenders ? Met andere woorden, heeft die kennis wel betaald
Anoniem: 197915
Ik heb ook precies het zelfde in huis, maar wel die Technisat Technicam module en niet alles werkt zoals ik verwacht. Alleen de free to air kanalen kan ik ontvangen. De payed channels niet. Daarom wil ik die andere cam module kopen. Bedoel je deze cam module: http://www.sateurope.nl/productinfo.php?id=84Kaoh schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:02:
[...]
De twinhan DVBT-T CI mantis 3030 is ook zeker een optie, op de site wordt geclaimed dat die het doet met de nieuwe media center (vista versie?) dus het onderzoeken waard.
Wel een officiele conax 4 cam kopen want de andere die ik eerst had werkte niet. De kaart werkt inmiddels ook onder Mediaportal en MyTheatre.
Wel dezelfde prijs klasse als je alle onderdelen pakt, actieve antenne, cam en kaart...
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 197915 op 21-11-2006 12:21 ]
Klopt, met die CAM werkt het wel onder media portal, mee geleverde software en MyTheatre.Anoniem: 197915 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 09:57:
[...]
Ik heb ook precies het zelfde in huis, maar wel die Technisat Technicam module en niet alles werkt zoals ik verwacht. Alleen de free to air kanalen kan ik ontvangen. De payed channels niet. Daarom wil ik die andere cam module kopen. Bedoel je deze cam module: http://www.sateurope.nl/productinfo.php?id=84
Let wel het teletekst en radio zenders werken overal wat vreemd en/of niet (niet grondig getest)
Die technisat moet je terug sturen.
Anoniem: 197915
Top, bedankt. Ik ga die andere terug sturen en probeer nu de juiste te bestellen. Ik merk alleen dat hun webshop op dit moment geen bestellingen accepteerd. BummerKaoh schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:21:
[...]
Klopt, met die CAM werkt het wel onder media portal, mee geleverde software en MyTheatre.
Let wel het teletekst en radio zenders werken overal wat vreemd en/of niet (niet grondig getest)
Die technisat moet je terug sturen.
Anoniem: 97600
Zijn er mensen bekend met een optimale configuratie van de visuele instellingen? Ik klungel namelijk met de instellingen van de standaard twin tuner/decoder van Samsung. Steeds zijn er zenders die er niet goed uitzien qua resolutie en verhouding.
Decoder configuratie: TV schermverhouding: 16:9 of 4:3?
Decoder configuratie: TV beeldformaat: letter box, gemengd, volledig of pan & scan?
TV configuratie: 14:6, 16:9, 4:3, Superzoom, Automatisch formaat of Ondertitel zoom?
Gegevens van mijn TV: Philips 82 cm, breedbeeld beeldbuis, met scarts verbonden.
Verder, weet er iemand of er al 5.1 uitzendingen zijn bij Digitale TV van KPN?
Decoder configuratie: TV schermverhouding: 16:9 of 4:3?
Decoder configuratie: TV beeldformaat: letter box, gemengd, volledig of pan & scan?
TV configuratie: 14:6, 16:9, 4:3, Superzoom, Automatisch formaat of Ondertitel zoom?
Gegevens van mijn TV: Philips 82 cm, breedbeeld beeldbuis, met scarts verbonden.
Verder, weet er iemand of er al 5.1 uitzendingen zijn bij Digitale TV van KPN?
tis me wel wat...
ik wil graag voetbal (psv) kijken, dat biedt KPN dus ook aan
en aangezien ik een nieuwe mooie LCD heb, komt digitale tv ook vanpas.
Dus ik denk. EN ADSL, en digitaal en voetbal via de KPN. maar aangezien ik twee tv's heb, en ook wil opnemen (met een hd recorder)
moet ik dus al deze abo's afsluiten EN twin tuner nemen EN een extra digitale ontvanger?
wel beetje teveel van het goede lijkt me zo!? of zie ik dat verkeerd?
Dus ik denk. EN ADSL, en digitaal en voetbal via de KPN. maar aangezien ik twee tv's heb, en ook wil opnemen (met een hd recorder)
moet ik dus al deze abo's afsluiten EN twin tuner nemen EN een extra digitale ontvanger?
Digitenne heeft niets met ADSL te maken of wil je MINE combineren met Digitenne? Dan heb je voor elk toestel inderdaad een kastje nodig (Mine ondersteund dacht ik maar één kastje en digitenne ondersteund drie kastjes per abbonnement)HenkS schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:13:
[...........]Dus ik denk. EN ADSL, en digitaal en voetbal via de KPN. maar aangezien ik twee tv's heb, en ook wil opnemen (met een hd recorder) [.............]
Met digitenne bedoel ik dus 'Digitale TV van KPN' maar dan door de ether... KPN is er zelf wat onduidelijk in geworden nu ze alles digitaal noemen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
ik hoef geen mine (tenminste zover ik het begrijp niet)franssie schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:37:
[...]
Digitenne heeft niets met ADSL te maken of wil je MINE combineren met Digitenne? Dan heb je voor elk toestel inderdaad een kastje nodig (Mine ondersteund dacht ik maar één kastje en digitenne ondersteund drie kastjes per abbonnement)
Met digitenne bedoel ik dus 'Digitale TV van KPN' maar dan door de ether... KPN is er zelf wat onduidelijk in geworden nu ze alles digitaal noemen.
ik wil digitale tv (waarbij ik ook een voetbal abo wil) en dan heb ik dus die extra dingen die ik al opsomde toch nodig?
al vraag ik me wel af, hoe goed de kwaliteit is, als ik dat op een lcd 40'' van samsung ga nkijken (want het is toch ook draadloos)
kwaliteit is redelijk - beter dan een slechte kabel of een hark maar zeker bij snelle bewegingen en scene wisselingen kan de encodering de info niet aan en schokt het. Als je 40 inch hebt en je zit redelijk zichtbij het scherm ga je digitenne niet leuk vinden is mijn ervaring - ik zit nu redelijk ver van mijn scherm af. Voor het scherpste beeld zal je echt aan de SAT moeten en dan ook nog per TV een kastje kopen.HenkS schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:52:
[...]
ik hoef geen mine (tenminste zover ik het begrijp niet)
ik wil digitale tv (waarbij ik ook een voetbal abo wil) en dan heb ik dus die extra dingen die ik al opsomde toch nodig?
al vraag ik me wel af, hoe goed de kwaliteit is, als ik dat op een lcd 40'' van samsung ga nkijken (want het is toch ook draadloos)
Is voor wat het kost echter erg goed.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Anoniem: 26121
Zijn er meer mensen die alleen free to air zenders kunnen kijken? Ik heb gewoon het abonnement betaald en de smartcard zit in m'n Topfield, maar ik kan alleen alleen Nederland 1, 2 en 3 zien. Zelfs dat Infokanaal blijft zwart.
Viel me op dat in het KPN primafoon krantje van vandaag tot 2x toe gesproken wordt over "de 21 meest bekeken tv-zenders" Zouden ze vergeten zijn de FTA zenders mee te tellen of worden er nog meer zenders geschrapt...
Heb je je kaart ook geactiveerd door een bepaald telefoonnummer te bellen ?Anoniem: 26121 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:24:
Zijn er meer mensen die alleen free to air zenders kunnen kijken? Ik heb gewoon het abonnement betaald en de smartcard zit in m'n Topfield, maar ik kan alleen alleen Nederland 1, 2 en 3 zien. Zelfs dat Infokanaal blijft zwart.
Je kunt wel vrolijk betalen maar als de activatie niet gereed is gebeurt er niet veel.
Al deze abo's ? Je hebt één KPN Digi abo nodig waarbij je 3 tuners mag voorzien van smartcards. Dit abbo kun je uitbreiden met voetbal.HenkS schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:13:
tis me wel wat...
ADSL heb je hiervoor niet nodig .... Of begreep je dat inmiddels en begrijp ik je verkeerd

Ik kijk al een half jaar televisie via KPN en sinds vandaag heb ik plotseling alleen nog maar free to air zenders.fulgore schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:04:
[...]
Heb je je kaart ook geactiveerd door een bepaald telefoonnummer te bellen ?
Je kunt wel vrolijk betalen maar als de activatie niet gereed is gebeurt er niet veel.
De kwaliteit is inderdaad redelijk. Ik heb nu een 82 cm LCD van Philips en zit 2 meter van de tv af in de woonkamer. Via Digitenne zie je dan duidelijk de compressie van het signaal. Dat uit zich in vaak blokkerig beeld, maar ook de logo's en ondertiteling zijn niet helder. Alsof je naar een lage resolutie foto op internet kijkt zeg maar. Ik heb nu een Topfield PVR en die zorgt voor beter resultaat op mijn LCD scherm. Ik had eerst een Samsung PVR en dat was niets. Maar goed, al met al heb je met Digitenne redelijk beeld voor een scherpe prijs.franssie schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:08:
[...]
kwaliteit is redelijk - beter dan een slechte kabel of een hark maar zeker bij snelle bewegingen en scene wisselingen kan de encodering de info niet aan en schokt het. Als je 40 inch hebt en je zit redelijk zichtbij het scherm ga je digitenne niet leuk vinden is mijn ervaring - ik zit nu redelijk ver van mijn scherm af. Voor het scherpste beeld zal je echt aan de SAT moeten en dan ook nog per TV een kastje kopen.
Is voor wat het kost echter erg goed.
Op korte termijn is te verwachten dat de beeldkwaliteit wel hoger wordt. Dit heeft te maken met de uitschakeling van de analoge zenders uit de ether en de daarbij vrijkomende ruimte die benut mag worden door Digitenne. Zo heeft KPN al aangekodigd op korte termijn nieuwe encoders te gebruiken die de maximale ruimte gaan benutten. Hoogstwaarschijnlijk is dat een systeem waarin de zenders met een variabele bitrate de lucht in worden gestuurd, afhankelijk van de beschikbare ruimte. Een dergelijk systeem wordt ook gebruikt door Canal Digitaal bijvoorbeeld. Hopelijk gebeurt dit ergens kort na 11 december. Dan is de uitschakeling van analoog een feit namelijk.
Op langere termijn heeft KPN aangekondig in de loop van 2007 het zenderpakket uit te breiden. De toekomst ziet er zeer rooskleurig uit, het is alleen even geduld hebben voorlopig.
De kwaliteit van Nederland 1, 2 en 3 is erg hoog. Daar zie je hoe het straks kan worden.
Ik heb het even bij mij gecontroleerd maar ik heb gelukkig nog alle zendersAnoniem: 26121 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:33:
[...]
Ik kijk al een half jaar televisie via KPN en sinds vandaag heb ik plotseling alleen nog maar free to air zenders.
Anoniem: 192470
net een topfield gekocht...
alleen zie een geen coupon voor die gratis tv/film gids...
wel voor de 50 euro korting...
of krijg je die gids op een andere manier?!
alleen zie een geen coupon voor die gratis tv/film gids...
wel voor de 50 euro korting...
of krijg je die gids op een andere manier?!
Ben dus niet de enige... Wat gaan we eraan doen??Anoniem: 26121 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:33:
[...]
Ik kijk al een half jaar televisie via KPN en sinds vandaag heb ik plotseling alleen nog maar free to air zenders.
Wat dacht je van als je normaal iedere maand netjes je abo kosten betaald contact opnemen met KPN ?Anoniem: 197880 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 21:03:
[...]
Ben dus niet de enige... Wat gaan we eraan doen??

Wat dacht je hoeveel zin dat heeft als zou blijken dat heel veel klanten dit probleem hebben en het dus geen individueel probleem isfulgore schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 21:12:
[...]
Wat dacht je van als je normaal iedere maand netjes je abo kosten betaald contact opnemen met KPN ?

KPN heeft zelf haar zaakjes niet goed voor elkaar. Beetje dom om twee single tuners toe te sturen.fulgore schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 21:12:
[...]
Wat dacht je van als je normaal iedere maand netjes je abo kosten betaald contact opnemen met KPN ?
Next.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 197880 op 21-11-2006 21:20 ]
Naast mij hebben er al twee anderen last van idd.Anoniem: 26121 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 21:17:
[...]
Wat dacht je hoeveel zin dat heeft als zou blijken dat heel veel klanten dit probleem hebben en het dus geen individueel probleem is
Zet je decoder weer eens terug op fabrieksinstellingen. KPN kondigt het al enige tijd aan via hun infokanaal (25) aan dat ze tussen 25 en 26 november wat gaan wijzigen, waardoor je je ontvanger moet resetten. Misschien zijn ze hier en daar al eerder begonnen..Anoniem: 197880 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 21:21:
[...]
Naast mij hebben er al twee anderen last van idd.
_██_
(ಠ_ృ)
Het is inmiddels opgelost: m'n smartcard was gedeactiveerd. Aangezien ik nog meer mensen ken waarbij dit is gebeurd, lijkt er toch wel structureel iets mis te zijn daar.
Als iedereen zo zou denken zou het dus nooit opgelost wordenAnoniem: 26121 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 21:17:
[...]
Wat dacht je hoeveel zin dat heeft als zou blijken dat heel veel klanten dit probleem hebben en het dus geen individueel probleem is

Maar ik ben blij dat het weer is opgelost.
Hallo mensen !!
Ik woon dus in zuid limburg op een heuvel met mn oude harkanttenes op dak.
Ik kijk tot nu toe analoog met die harkantenne's. Zeer tevreden: goed kwaliteit, strak beeld: ik kan die zendanttene ook duidlijk vanuit de woonkamer beneden zien ! Eys en ook Aken Duitsland., en alleen belgië heeft een echo: maar die komt van de andere kant van de heuvel.
Al de winkels in de buurt hebben helemaal geen digitenne of andere DVBT receivers te koop. Ze snappen zelfs niet wat het is. Ook de Mediamarkt niet: dan moet ik maar naar t noorden van t land gaan.
Alleen de primafoon winkel heeft er één in voorraad van ieder type KPN, maar ze begrijpen niet wat het is. (Pas één les gehad)
Onlangs hebben ze één single tuner verkocht, en daarom zitten ze zonder nu. Dus die had ik besteld een weekje geleden, want het idee is dat ze straks leveringsproblemen hebben.. Ik wil niet op zwart 12 dec. Toen bleek dat ze nog iets hadden staan.
Ik heb voor 149 Euri een Samsung Personal Recorder 80 gekocht bij de Primafoon winkel: maar toen kreeg het personeel bijna onderling ruzie want ze begrepen niet waarom ik hem kocht: omdat ik toch niks kon ontvagen en ze wisten ook iets van een borg, maar niet precies wat. Minuten lang met de manager aan de telefoon gehangen. En waarom ik hem eigenlijk wilde hebben terwijl ik die tuner had besteld, omdat die ook in de SPR zat. Moeilijk te overtuigen dat ik meerdere tuners nodig had per TV één. GEDOE dus. Ik mocht hem meenemen maar niet meer terug geven.
Heb ik tenminste toch iets voor 12 dec.
Nu mijn ervaring:
Ik ontvang volgens mij digitale TV op een aantal UHF kanalen uit Duitstland en uit België (Genk kanaal 41) zelfs een knots van een signaal met goed kwaliteit, volgens de info streepjes. Echter helaas: hij voegt geen kanalen bij behalve op kanaal 29 en 55 richting Keulen-Aken Dat zijn
RTL 1-2 en S-RTL en VOX en op UHF 55: Pro 7, Sat 1, Kabel 1, N24. Allemaal in t Duits.
Ik vermoed dat de KPN alleen de landencode nederland doorlaat, dus de belgische en duitse zenders met hun landcode niet toelaat, en dat RTL een soort "landeloze"code uitzendt.
Ik heb dus nog geen ontvangst van Nederland hier dus !! (ook geen software update)
Grappig is wel dat de klok op de juiste tijd springt terwijl hij geen enkel kanaal heeft bijgevoegd.
Overigens is nu kanaal 55 weer te zwak geworden voor ontvangst (door de regen denk ik op mn oude antenne).
Vraag: is dat goed gedacht wat betreft die landencode's ?
2 Zou KPN de free to air zenders buitenland wel kunnen gaan toestaan, met software update, of raak ik dan ook mn RTL kwijt ?
Ik woon dus in zuid limburg op een heuvel met mn oude harkanttenes op dak.
Ik kijk tot nu toe analoog met die harkantenne's. Zeer tevreden: goed kwaliteit, strak beeld: ik kan die zendanttene ook duidlijk vanuit de woonkamer beneden zien ! Eys en ook Aken Duitsland., en alleen belgië heeft een echo: maar die komt van de andere kant van de heuvel.
Al de winkels in de buurt hebben helemaal geen digitenne of andere DVBT receivers te koop. Ze snappen zelfs niet wat het is. Ook de Mediamarkt niet: dan moet ik maar naar t noorden van t land gaan.
Alleen de primafoon winkel heeft er één in voorraad van ieder type KPN, maar ze begrijpen niet wat het is. (Pas één les gehad)
Onlangs hebben ze één single tuner verkocht, en daarom zitten ze zonder nu. Dus die had ik besteld een weekje geleden, want het idee is dat ze straks leveringsproblemen hebben.. Ik wil niet op zwart 12 dec. Toen bleek dat ze nog iets hadden staan.
Ik heb voor 149 Euri een Samsung Personal Recorder 80 gekocht bij de Primafoon winkel: maar toen kreeg het personeel bijna onderling ruzie want ze begrepen niet waarom ik hem kocht: omdat ik toch niks kon ontvagen en ze wisten ook iets van een borg, maar niet precies wat. Minuten lang met de manager aan de telefoon gehangen. En waarom ik hem eigenlijk wilde hebben terwijl ik die tuner had besteld, omdat die ook in de SPR zat. Moeilijk te overtuigen dat ik meerdere tuners nodig had per TV één. GEDOE dus. Ik mocht hem meenemen maar niet meer terug geven.
Nu mijn ervaring:
Ik ontvang volgens mij digitale TV op een aantal UHF kanalen uit Duitstland en uit België (Genk kanaal 41) zelfs een knots van een signaal met goed kwaliteit, volgens de info streepjes. Echter helaas: hij voegt geen kanalen bij behalve op kanaal 29 en 55 richting Keulen-Aken Dat zijn
RTL 1-2 en S-RTL en VOX en op UHF 55: Pro 7, Sat 1, Kabel 1, N24. Allemaal in t Duits.
Ik vermoed dat de KPN alleen de landencode nederland doorlaat, dus de belgische en duitse zenders met hun landcode niet toelaat, en dat RTL een soort "landeloze"code uitzendt.
Ik heb dus nog geen ontvangst van Nederland hier dus !! (ook geen software update)
Grappig is wel dat de klok op de juiste tijd springt terwijl hij geen enkel kanaal heeft bijgevoegd.
Overigens is nu kanaal 55 weer te zwak geworden voor ontvangst (door de regen denk ik op mn oude antenne).
Vraag: is dat goed gedacht wat betreft die landencode's ?
2 Zou KPN de free to air zenders buitenland wel kunnen gaan toestaan, met software update, of raak ik dan ook mn RTL kwijt ?
Wat bedoel je nu met "kanaal toevoegen"? Wanneer je automatisch zenderzoeken aanzet, dan worden alle frequenties afgezocht en alle gevonden kanalen in een lijst gezet. De free-to-air zou je dan zo moeten kunnen bekijken, wanneer de decoder klaar is met zoeken. Versleutelde zenders (met een $ teken) uiteraard niet wanneer je daar geen kaart voor hebt. Veel Duitse DVB-T zenders zijn echter FTA, dus zonder kaart te ontvangen Ik weet echter niet welke, best mogelijk dat je voor CNN enzo een abonnnement nodig hebt.
Rare manager bij die primafoon trouwens: al gebruikte je zo'n ontvanger als onderzetter, daar heeft hij niks mee te maken. Je zou ook naar Aken kunnen gaan en daar een decoder aanschaffen. Breng je die Samsung weer terug..
Info over de Duitse zenders vind je overigens op http://nrw.ueberallfernsehen.de/
ontvangstgebied: http://nrw.ueberallfernse...DVB-T_P2.2_Koeln-Bonn.pdf
zenders: http://nrw.ueberallfernse...rogrammbelegung_koeln.gif
Rare manager bij die primafoon trouwens: al gebruikte je zo'n ontvanger als onderzetter, daar heeft hij niks mee te maken. Je zou ook naar Aken kunnen gaan en daar een decoder aanschaffen. Breng je die Samsung weer terug..
Info over de Duitse zenders vind je overigens op http://nrw.ueberallfernsehen.de/
[ Voor 7% gewijzigd door Atomsk op 23-11-2006 16:29 ]
_██_
(ಠ_ృ)
de topfield receiers kunnen geen buitenlandse FTA zenders aan...Atomsk schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:44:
Wat bedoel je nu met "kanaal toevoegen"? Wanneer je automatisch zenderzoeken aanzet, dan worden alle frequenties afgezocht en alle gevonden kanalen in een lijst gezet. De free-to-air zou je dan zo moeten kunnen bekijken, wanneer de decoder klaar is met zoeken. Versleutelde zenders (met een $ teken) uiteraard niet wanneer je daar geen kaart voor hebt. Veel Duitse DVB-T zenders zijn echter FTA, dus zonder kaart te ontvangen Ik weet echter niet welke, best mogelijk dat je voor CNN enzo een abonnnement nodig hebt.
Rare manager bij die primafoon trouwens: al gebruikte je zo'n ontvanger als onderzetter, daar heeft hij niks mee te maken. Je zou ook naar Aken kunnen gaan en daar een decoder aanschaffen. Breng je die Samsung weer terug..![]()
worden geblokkeerd..
in eindhoven had ik ook wat moeite om zon ding te kopen hoor....
bij primafoon gingen ze met zn 3en achter de computer...
toen het verhaal dat dat hier nog niet is....
maar dat wist ik al
en uiteindelijk hadden ze alleen maar wat single tuners..

Ja dat bedoelde ik met toevoegen, dat de gevonden zenders dus in een lijst worden gezet.Atomsk schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:44:
Wat bedoel je nu met "kanaal toevoegen"? Wanneer je automatisch zenderzoeken aanzet, dan worden alle frequenties afgezocht en alle gevonden kanalen in een lijst gezet. De free-to-air zou je dan zo moeten kunnen bekijken, wanneer de decoder klaar is met zoeken. .........
Maare soms vindt hij een zender en die zet hij NIET in de lijst.
Bijvoorbeeld bij kanaal 41 Genk, (de vlaamse FTA) dan zie ik bij het zoeken, dat hij lang stilstaat op dat kanaal en zoekt, en dat ook de signaalsterkte heel hoog is,, en ook dat hij aangeeft dat hij goede kwaliteit heeft (bij digitale modulatie is dat en niet bij analoge zenders).. toch voegt hij dan niks bij in die lijst. (dus ook niet met $).
Conclusie: de FTA in europa geldt dus niet voor Nederland vanwege de monopolie-positie van digitenne-KPN. Atomsk (hiervoor) heeft dus gelijk. Ik heb in Aken ook getwijfeld bij de Media-markt, Maar een single-tuner zonder Conex-kaart gleufje dus alleen FTA, koste al meer dan 100 Euri, en dan wist ik nog niet zeker of ik straks de nederlandse FTA kan zien.
Ik ben wel benieuwd of die andere zenders wel in 2007 komen zou t weeeeeer uitgesteld worden?
Ik had gehoopt dat ik BRT en ketnet ook digitaal zou kunnen zien.
Het voordeel in België is dat ze al een paar jaar digitaal zenden en pas over een paar jaar de analoge uitzetten. Daar kan Nederland een voorbeeld aan nemen. BAH.
Onlangs heb ik een Topfield Digitenne ontvanger met harde schijf gekocht en zoals de naam al zegt een topapparaat. Maar vandaag gebeurde weer wat onlangs ook al een keer gebeurde (maar toen twijfelde ik of ik zelf fouten had gemaakt).
Situatie: om 21:30 wil ik zowel House als Prison Break opnemen en om 20:30 begint hij met het opnemen van beide kanalen. De tijdsinstelling is goed, hij staat op 1 uur tijdverschil tov GMT, de lokale tijd is de actuele tijd. De meest recente firmware is een paar weken geleden geinstalleerd.
Iemand enig idee?
Situatie: om 21:30 wil ik zowel House als Prison Break opnemen en om 20:30 begint hij met het opnemen van beide kanalen. De tijdsinstelling is goed, hij staat op 1 uur tijdverschil tov GMT, de lokale tijd is de actuele tijd. De meest recente firmware is een paar weken geleden geinstalleerd.
Iemand enig idee?
This footer is intentionally left blank
Anoniem: 198563
ik heb al tv van kpn en wil een nieuwe ;lcd tv kopen. weet iemand of het mogelijk is om features als picture in picture, picture and text en slpit screen enzo te gebuiken? aangezien je in principe maar 1 kanaal tegelijk ontvangt?
Dat kan niet als het features van je TV zijn. Je tv heeft dan meerdere analoge tuners voor die functies, maar die gebruik je niet omdat je een externe tuner hebt. Met de digital recorders kan dat allemaal wel, maar omdat die dat soort functies zelf hebben.Anoniem: 198563 schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 21:42:
ik heb al tv van kpn en wil een nieuwe ;lcd tv kopen. weet iemand of het mogelijk is om features als picture in picture, picture and text en slpit screen enzo te gebuiken? aangezien je in principe maar 1 kanaal tegelijk ontvangt?
Met een externe tuner reduceer je je TV eigenlijk tot een monitor en speakers. Geen enkele functie van je TV is meer bruikbaar, behalve het laten zien van beeld.
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Behalve dus teletext. Mijn TV heeft een betere teletext dan de digitale personal recorder, ik gebruikt dus de teletext van de TV.Gerco schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 22:17:
[...]
Dat kan niet als het features van je TV zijn. Je tv heeft dan meerdere analoge tuners voor die functies, maar die gebruik je niet omdat je een externe tuner hebt. Met de digital recorders kan dat allemaal wel, maar omdat die dat soort functies zelf hebben.
Met een externe tuner reduceer je je TV eigenlijk tot een monitor en speakers. Geen enkele functie van je TV is meer bruikbaar, behalve het laten zien van beeld.
Je kan misschien nog wel een Topfield PVR vinden? Die heeft namelijk wel PIP als je dat leuk vindt.Anoniem: 198563 schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 21:42:
ik heb al tv van kpn en wil een nieuwe ;lcd tv kopen. weet iemand of het mogelijk is om features als picture in picture, picture and text en slpit screen enzo te gebuiken? aangezien je in principe maar 1 kanaal tegelijk ontvangt
De Samsung-PVR's hebben ook PIP. De Topfields worden niet meer geleverd als je www.kpn.com bekijktfranssie schreef op zondag 26 november 2006 @ 17:30:
[...]
Je kan misschien nog wel een Topfield PVR vinden? Die heeft namelijk wel PIP als je dat leuk vindt.
je kan ze nog bij veel winkels kopen hoor....Hageneis schreef op zondag 26 november 2006 @ 18:12:
[...]
De Samsung-PVR's hebben ook PIP. De Topfields worden niet meer geleverd als je www.kpn.com bekijkt
cardwriter..... bombeeck....
uhm.... het kan aan mij liggen... maar sinds vanochtend doet mijn digitale TV van KPN het niet.
Ik kreeg toen ik de tv aanzette om het nieuws te checken een balkje met service nu niet beschikbaar in beeld. Na te kiezen voor installeren in het menu en nieuwe zenders zoeken zegt het apparaat na een tijdje 0 zenders en 0 radiozenders gevonden te hebben. Toch zitten ned 1,2,3 er op (die het wel doen) maar dat komt vast en zeker omdat ze net digitaal zijn gegaan?
Nog meer mensen heir last van?? of ooit last van gehad??
Ik kreeg toen ik de tv aanzette om het nieuws te checken een balkje met service nu niet beschikbaar in beeld. Na te kiezen voor installeren in het menu en nieuwe zenders zoeken zegt het apparaat na een tijdje 0 zenders en 0 radiozenders gevonden te hebben. Toch zitten ned 1,2,3 er op (die het wel doen) maar dat komt vast en zeker omdat ze net digitaal zijn gegaan?
I was born intelligent - education ruined me
Even een hardrest doen en alles opnieuw installeren. Alles doet het weeer bij mij. Echter epg niet. Meer mensen last van.
ff fabrieksinstellingen herstellen en dan opnieuw alles zoeken. Alle zenders zijn omgegooid
Spice op 20, BBC World op 21 en Animal Planet op 14TrailBlazer schreef op maandag 27 november 2006 @ 08:07:
Alle zenders zijn omgegooid
waarom
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
Fabrieksinstellingen herstellen had ik inderdaad nog niet gedaan, dat heeft geholpen.
Idd, beetje stomme indeling weer. Ik heb nu wel TV Flevoland en nog wat andere regionale zenders (in rotterdam), yay
Spank you very much!
Idd, beetje stomme indeling weer. Ik heb nu wel TV Flevoland en nog wat andere regionale zenders (in rotterdam), yay
Spank you very much!
Ik vind het wel erg grappig dat er nog steeds mensen zijn die nog net weten dat de kanalen omgegooid zijn.
Ik heb een mail en een brief van KPN gehad waar dit allemaal in stond, verder nog de info op kanaal 25.
Ik heb een mail en een brief van KPN gehad waar dit allemaal in stond, verder nog de info op kanaal 25.

dunno maar dat kan je zel wel wijzigen maar het is wel stom als je aan het zappen bent.Xtremelead schreef op maandag 27 november 2006 @ 09:24:
[...]
Spice op 20, BBC World op 21 en Animal Planet op 14
waarom
Anoniem: 79532
vandaag bij media markt geweest voor de actie van kpn/ topfield 80 hdd recorder voor 99 euro. Echter hadden hun het erover dat deze 279 euro kost en je het bedrag (189,- euro) terug krijgt via KPN. Maar dit klopt toch niet? Deprimafoon had ze helaas niet meer, dus de enige optie is MM. Echter krijg je volgens mij maar 50 euro terug.
Weet iemand meer hiervan?
Weet iemand meer hiervan?
Ik heb de zenders gewist met de "Terug naar fabrieksinstellingen" optie en toen opnieuw zenders gezocht. Het zit nu echter allemaal door elkaar. Sommige zenders zitten op de goede plaats, maar er zijn er ook die eigenlijk op 8 of 9 hadden gemoeten, maar nu op 1003 en 1007 zitten bijvoorbeeld.
Wat kan ik hier aan doen?
Wat kan ik hier aan doen?
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Hmmm ik heb de nieuwe zenders ingesteld maar mag zie nl 1 2 en 3 dubbel. Alleen de eerste zijn toegangelijk. Lijkt wel of ik alleen bij de free to air mag, alleen daar is ie ook niet consequent in.
fabrieksinstellinen eerst herstellen dan opnieuw zoeken. Staat overal.
Oh crap.. ja lezen.
eerst:
eerst:
Fabrieksinstellingen herstellen |
1. Ga naar MENU |
2. Kies INSTALLEREN |
3. PINCODE (standaard “0000”) |
4. Kies FABRIEKSINSTELLINGEN HERSTELLEN |
5. Selecteer “ZENDERS” |
6. OK |
En om het dan voor iedereen compleet te maken, lees je beschrijving even door dan leer je meteen hoe je zenders kan sorteren..........scorelord schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:30:
Oh crap.. ja lezen.
eerst:
Fabrieksinstellingen herstellen 1. Ga naar MENU 2. Kies INSTALLEREN 3. PINCODE (standaard “0000”) 4. Kies FABRIEKSINSTELLINGEN HERSTELLEN 5. Selecteer “ZENDERS” 6. OK

[ Voor 3% gewijzigd door Speedmaster op 27-11-2006 12:36 ]
Vaker het infokanaal lezen, staat er zeker al een week of 2 op.mistaoutlaw schreef op maandag 27 november 2006 @ 08:03:
uhm.... het kan aan mij liggen... maar sinds vanochtend doet mijn digitale TV van KPN het niet.
Anoniem: 48051
Als je niet regelmatig naar nieuwe zenders zoekt, kan het zijn dat je niet eens het infokanaal in je lijst hebt staan. Ik ken mensen waarbij Film 1 etc nog in de lijst staat.
Het wordt gewoon niet goed aangegeven wanneer er veranderingen plaatsvinden.
Wel grappig. Half 2 vannacht vielen alle zenders weg > vervolgens had ik ook geen signaal meer. 5 minuten later kreeg ik weer een signaal en kort daarna kon ik ook weer naar zenders zoeken.
Ging bij mij probleemloos
Wel grappig. Half 2 vannacht vielen alle zenders weg > vervolgens had ik ook geen signaal meer. 5 minuten later kreeg ik weer een signaal en kort daarna kon ik ook weer naar zenders zoeken.
Ging bij mij probleemloos
Raar, waarom krijg ik dan netjes een brief van KPN met de melding en een uitleg...Anoniem: 48051 schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:59:
Als je niet regelmatig naar nieuwe zenders zoekt, kan het zijn dat je niet eens het infokanaal in je lijst hebt staan.
knip
knip
Als ik tv kijk of wil kijken heb ik geen zin om elke dag eerst een info kanaal te checken. Je zou me hierom lui kunnen noemen, maar ik verwacht in dit soort gevallen minstens een brief of mail van KPN (zoals blijkbaar wel bij sommige mensen). Ik heb zelf geen brief en/of e-mail ontvangen.MeNTaL_TO schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:45:
[...]
Vaker het infokanaal lezen, staat er zeker al een week of 2 op.
Vind het wel jammer dat KPN niet de info kanaal als opstartkanaal heeft ingesteld, bijvoorbeeld na de verandering als je je decoder aanzet dit als enige kanaal dan kan zien, zal technisch wel niet mogenlijk zijn. Wel ben ik totaal niet te spreken over de nieuwe indeling van de zenders, maar mijn probleem met Utrecht TV niet kunnen zien is nu wel opgelost, ben benieuwd of discovery nu ook beter is van kwaliteit, ben bang van niet als ik naar de rest van de zenders op dat kanaal in het lijstje zie.mistaoutlaw schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:40:
[...]
Als ik tv kijk of wil kijken heb ik geen zin om elke dag eerst een info kanaal te checken. Je zou me hierom lui kunnen noemen, maar ik verwacht in dit soort gevallen minstens een brief of mail van KPN (zoals blijkbaar wel bij sommige mensen). Ik heb zelf geen brief en/of e-mail ontvangen.
Ik neem aan dat er 3 december weer wijziginen zullen zijn?
Anoniem: 130222
Dit vond ik op wikipedia;
Door het uitschakelen van de analoge zenders komt er capaciteit vrij in de ether en komt er waarschijnlijk een extra kanaal beschikbaar voor DVB-T. Dit kanaal kan gebruikt worden om extra televisie of radiozenders aan te bieden of het kan eventueel gebruikt worden voor het doorgeven van HDTV signalen. De BBC is van plan om in Londen HDTV-via-DVB-T-proeven uit te voeren en Noorwegen (nieuwe organisatie NTV) wil meteen de nieuwste compressietechnieken in het nog aan te leggen DVB-T-netwerk toepassen, hierdoor blijft er capaciteit vrij die voor HDTV benut kan worden.
Ik hoop maar dat National Geographic Channel weer terug komt of dat ze wat in HDTV gaan uitzenden!
Ligt het aan mij of gaat het zappen echt iets sneller?
Door het uitschakelen van de analoge zenders komt er capaciteit vrij in de ether en komt er waarschijnlijk een extra kanaal beschikbaar voor DVB-T. Dit kanaal kan gebruikt worden om extra televisie of radiozenders aan te bieden of het kan eventueel gebruikt worden voor het doorgeven van HDTV signalen. De BBC is van plan om in Londen HDTV-via-DVB-T-proeven uit te voeren en Noorwegen (nieuwe organisatie NTV) wil meteen de nieuwste compressietechnieken in het nog aan te leggen DVB-T-netwerk toepassen, hierdoor blijft er capaciteit vrij die voor HDTV benut kan worden.
Ik hoop maar dat National Geographic Channel weer terug komt of dat ze wat in HDTV gaan uitzenden!
Ligt het aan mij of gaat het zappen echt iets sneller?
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 130222 op 27-11-2006 17:27 ]
als je de handleiding ff download kan je zo zien hoe je je eigen volgorde insteltMeNTaL_TO schreef op maandag 27 november 2006 @ 17:17:
[...]
Vind het wel jammer dat KPN niet de info kanaal als opstartkanaal heeft ingesteld, bijvoorbeeld na de verandering als je je decoder aanzet dit als enige kanaal dan kan zien, zal technisch wel niet mogenlijk zijn. Wel ben ik totaal niet te spreken over de nieuwe indeling van de zenders, maar mijn probleem met Utrecht TV niet kunnen zien is nu wel opgelost, ben benieuwd of discovery nu ook beter is van kwaliteit, ben bang van niet als ik naar de rest van de zenders op dat kanaal in het lijstje zie.
Ik neem aan dat er 3 december weer wijziginen zullen zijn?
Anoniem: 185527
Ligt het aan mij, of is de kwaliteit van de doorgifte van KPN digitenne sinds afgelopen weekend ongeveer 80% verslechterd? Kanalen als BBC prime en CNN kwamen altijd al belabberd door, maar sinds vandaag is het echt helemaal vreselijk... Ligt niet aan de plaatsing van de antenne; ontvangst ('bovenste indicator') is 100%... iemand ideeen?
Had ik meteen moeten zeggen; ik heb zo'n fijne SMT 1000-T ontvanger van Samsung...
Niels
Had ik meteen moeten zeggen; ik heb zo'n fijne SMT 1000-T ontvanger van Samsung...
Niels
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 185527 op 27-11-2006 18:49 ]
80% wil ik niet zeggen maar het is wel wat minder geworden idd. Ik heb nu overigens 34! ja echt 34 tv kanalen. Waarvan de regionale er 2x in staan

Ontvangst is hier verbeterd (3448). Wij hebben een Samsung single tuner staan. Deze staat ingesteld op 16:9 met Letter Box. Met deze instelling krijgen we beeldvullend breedbeeld te zien bij uitzendingen op NL1, 2 en 3. De Belgen deden ook goed mee. Nu wil één echter niet meer oprekken. Meer mensen met dit probleempje?
-edit: Hmm, nu ook op 3 het euvel. Icoontjes staan wel over het hele scherm, dus het is niet de tv die niet oprekt zeg maar...
-edit: Hmm, nu ook op 3 het euvel. Icoontjes staan wel over het hele scherm, dus het is niet de tv die niet oprekt zeg maar...
[ Voor 16% gewijzigd door BAUKstEr op 27-11-2006 19:04 ]
Hier in Amsterdam is de kwaliteit ook toegenomen en de beeldsterkte ook.
Echter pakt mijn singel tuner meer kanalen dan mijn twin tuner. Ook wou de twin tuner zijn software niet updaten toen dat kon en mijn singel wel. Hebben meer mensen hier misschien last van?
Echter pakt mijn singel tuner meer kanalen dan mijn twin tuner. Ook wou de twin tuner zijn software niet updaten toen dat kon en mijn singel wel. Hebben meer mensen hier misschien last van?
Anoniem: 185527
Dat is apart; ik zit ook in Amsterdam... een van mijn singels pakt de update juist niet
Een tijdje terug las ik in dit topic dat iemand in Eindhoven een signaal van 98% kon ontvangen op channel 33. Ik heb m'n topfield al klaar staan voor als op 18-12 digitenne in Eindhoven komt en dacht laat ik eens kijken of dat ding al wat ontvangt, maar hij blijft lekker op 0% staan. Zit er nog iemand in Eindhoven die eens kan proberen of er wat ontvangst mogelijk is?
Wachten tot 11-12 met ned 1, 2, 3 kan natuurlijk ook :-)
Wachten tot 11-12 met ned 1, 2, 3 kan natuurlijk ook :-)
Anoniem: 125499
Hier (2162) is na de update van KPN TV / Digitenne dd 27-11-06 de kwaliteit van een aantal zenders drastisch gedaald. Een aantal zenders is zelfs helemaal verdwenen.
Het verplaatsen van de antenne geeft helaas geen verbetering en het probleem doet zich voor op alle in het huis aanwezige tuners / TV's (allen single tuners)
Voor de update heb ik ruim een jaar probleemloos gebruik gemaakt van de diensten van KPN / Digitenne TV.
reeds een klacht gestuurd via: http://www.kpn.com/kpn/show/id=299515
Het verplaatsen van de antenne geeft helaas geen verbetering en het probleem doet zich voor op alle in het huis aanwezige tuners / TV's (allen single tuners)
Voor de update heb ik ruim een jaar probleemloos gebruik gemaakt van de diensten van KPN / Digitenne TV.
reeds een klacht gestuurd via: http://www.kpn.com/kpn/show/id=299515
zelfde hier 
ontvangst was altijd al niet super, maar nu ben ik de kanalen 9-13 en 18-20 kwijt...
ontvangst was altijd al niet super, maar nu ben ik de kanalen 9-13 en 18-20 kwijt...
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Hier in Amsterdam (met zicht op de KPN toren in Zuid) is de kwaliteit ook extreem verslechterd (alsof je naar een hele brakke xvid encode zit te kijken incl. jaggies en andere interlacede troep (meerdere keren gezien zojuist @ Net5) op zowel mijn single als twin tuner. Ik heb bij beide de fabrieksinstellingen laten herstellen (alleen voor de zenders) en toen automatisch zoeken gedaan, zou dit enige invloed kunnen hebben?
Hier in Amsterdam, centrum, oostelijke eilanden is de ontvangst prima. Geen verschil met eerder.
This footer is intentionally left blank
Dit topic is gesloten.