Het grote Digitenne/KPN Digitale TV (DVB-T) topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 233.923 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:15
Ik hoop dat ik binnenkort uberhaupt een zender kan ontvangen :)
Afwachten maar wat er eerder in Eindhoven beschikbaar komt: Mine of Digitenne.
Op dit moment zit ik te ver van de centrale voor Mine, maar dit zou vanaf januari geen probleem meer moeten zijn...
Digitenne staat nog steeds op 4e kwartaal 2006...

Is het eigenlijk bekend of er op elk moment overgestapt kan worden van Digitenne naar Mine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-07 19:01
Je kan ook beide draaien, dan heb je en een volwaardige concurent voor de kabel digitalen EN nog 3 tv's in huis of boot digitaal via de ether :D
En dat voor maar 8 euros per maand meer dan een UPC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauzwauz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-06 16:49
Beter! Lekker thuis genieten van voetbal. Word een mooi weekend.

Questions must be asked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
Verdomme ze hebben me een ouwe Samsung meegegeven ipv een Topfield, kom ik thuis pas achter...
Business point is telefonisch niet bereikbaar. Nu sta ik al 20 min in de wacht bij de klantenservice a 0,10 euro per minuut. En om 5 uur zijn alle winkels van hun dicht...
Hopelijk mag ik hem nog ergens omruilen.

Het is trouwens ook een drama bij hun met het op tijd koppelen van de voetbalkanalen aan de abonnees... normaal gesproken staat er een week voor voordat het verwerkt is. Vanwege de advertentie in de dagbladen (NEEM VANDAAG NOG DIGITENNE EN KIJK MORGEN DE KLASSIEKER LIVE!!!) mogen ze dat nu vandaag nog allemaal afronden. Ik moest er al een hoop moeite voor doen om ze zover te krijgen. Reken maar dat ik niet de enige ben, sta niet voor niks zo lang in de wacht daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 20:32

xon

sjakietrekhakie schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 16:08:
Verdomme ze hebben me een ouwe Samsung meegegeven ipv een Topfield, kom ik thuis pas achter...
Business point is telefonisch niet bereikbaar. Nu sta ik al 20 min in de wacht bij de klantenservice a 0,10 euro per minuut. En om 5 uur zijn alle winkels van hun dicht...
Hopelijk mag ik hem nog ergens omruilen..
huh?

Je hebt wel de aanbieding genomen? Er staat toch echt heeeel groot PVR op hoor ;-)

Overigens..voor laptopeigenaren. Ik heb van de week via Ebay een dvb-t usb sitcky gekochten vandaag binnen gekregen uit hong kong. Hier kan je nu nog alleen ned 2 mee ontvangen en vanaf eind van het jaar ned 1,2,3. Zit een antennetje bij en afstandsbediening! Koste me nog een 18 pond inclusief verzendkosten ;) Gewoon even zoeken op Ebay ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
xon schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 19:13:
[...]

huh?

Je hebt wel de aanbieding genomen? Er staat toch echt heeeel groot PVR op hoor ;-)

Overigens..voor laptopeigenaren. Ik heb van de week via Ebay een dvb-t usb sitcky gekochten vandaag binnen gekregen uit hong kong. Hier kan je nu nog alleen ned 2 mee ontvangen en vanaf eind van het jaar ned 1,2,3. Zit een antennetje bij en afstandsbediening! Koste me nog een 18 pond inclusief verzendkosten ;) Gewoon even zoeken op Ebay ;-)
Samsung heeft ook 2 recorders (ook 80 en 160GB), ze hebben me een Samsung 80GB meegegeven...

Heb hem weer teruggebracht en geld terug gekregen want ze hadden geen Topfields. Morgen even KPN bellen of alles netjes stopgezet is en dan maar via de KPN site eentje bestellen.

Leuke site voor de Topfield eigenaren: http://www.toppy.org.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

ok! Hij is veel veel duurder de samsung recorder!!

Denk dat je misgrijpt..http://www.kpn.com/kpn/show/id=1589345

misschien heb je wel mazzel en krijg je 160 voor zelfde prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Maar de Samsungs hebben toch een matige beeldkwaliteit vergeleken met de Topfields?
De 80GB Samsung was trouwens ook gewoon 90 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauzwauz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-06 16:49
De activering van de tele 2 kanalen gaat heel snel. Donderdagavond om 23 uur had ik me aangemeld via kpn.com en om 0:00 was het al gedaan. Netjes gedaan van kpn:)

Questions must be asked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190372

Ohhh, die van mij is nogsteeds niet klaar, had het om vrijdag rond de klok van achten gedaan..
Jammer, nu mis ik dé klassieker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Anoniem: 190372 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 11:06:
Ohhh, die van mij is nogsteeds niet klaar, had het om vrijdag rond de klok van achten gedaan..
Jammer, nu mis ik dé klassieker :(
Je had gewoon het 0900 nummer van Digitenne moeten bellen. Dan hadden ze het gisteravond nog handmatig voor je geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:22

Oceria

I've been in between....

Er is weer een nieuwe DVB-T receiver op de markt. De Anysee E30; een usb ontvangertje voor oa bij een notebook. De ontvanger heeft een eigen antenne, maar kan ook gebruik maken van de antennes met ingebouwde versterker.

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Erg cool dat ding, iet wat prijzig maar verder erg cool.
Is toch wel iets jammer dat je maar 3 kaartjes mag gebuiken, moet je steeds een kaartje mee gaan nemen als je hem denkt te gaan gebruiken ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164734

Oceria schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 16:15:
Er is weer een nieuwe DVB-T receiver op de markt. De Anysee E30; een usb ontvangertje voor oa bij een notebook. De ontvanger heeft een eigen antenne, maar kan ook gebruik maken van de antennes met ingebouwde versterker.
Dat is een leuk ding. Ik zie dat er ook MCE ondersteuning is! Dat is geweldig.

Zou je deze via USB kunnen aansluiten op de Media Centers van Philips?

http://www.consumer.phili...JBLTSLJ0RMRCSHQVHKFSESI5P

Dat zou echt geweldig zijn namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria

Oceria

I've been in between....

@ sioux1978:
Dat zou zeker leuk zijn, maar ik kan het je simpelweg niet zeggen.

Overigens bedacht ik me net: die Twinhan kaarten hebben voor zo ver ik kan zien maar 1 tuner, waardoor PiP wel mogelijk is, maar kijken terwijl je iets anders opneemt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Complimenten aan KPN trouwens hoe goed het werkt dat voetbal. Voor weinig geld toch eerst rang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:24

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Oceria schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:09:
@ sioux1978:
Dat zou zeker leuk zijn, maar ik kan het je simpelweg niet zeggen.

Overigens bedacht ik me net: die Twinhan kaarten hebben voor zo ver ik kan zien maar 1 tuner, waardoor PiP wel mogelijk is, maar kijken terwijl je iets anders opneemt niet!
Met één tuner lijkt het me lastig twee zenders bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

MikeyMan schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:45:
[...]

Met één tuner lijkt het me lastig twee zenders bekijken...
Ach, zolang de zenders op dezelfde frequentie zitten moet dat wel lukken maar het heeft beperkingen inderdaad.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 08:14
Ferret schreef op donderdag 28 september 2006 @ 07:45:
Ik begin er toch steeds meer voor te voelen om zo'n Topfield te halen. Het blijkt dat ze hem hier bij de MM wel degelijk hebben en ook voor 149 euro.
Echter, ik voel me nog steeds een beetje bekocht door KPN dus ik heb vanochtend een klachtbrief gestuurd dat ik het oneerlijk vind dat je als bestaande abonnee geen recht hebt op die extra korting van 50 euro en dat ik met zo'n belabberde Samsung ontvanger blijf zitten.

Ben benieuwd naar de reactie 8)
Ik ben zojuist gebeld door de KPN en wat denk je..... Ze vinden dat ik gelijk heb en dat het niet duidelijk vermeld stond op www.kpn.com dat het niet gold voor huidige abo's. Als ik nog belangstelling had dan mocht ik er 1 kopen en krijg ik die € 50,- weer terug op m'n rekening >:)
Ben dus net naar de winkel gereden en heb er 1 gehaald. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Ferret schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 15:56:
[...]

Ik ben zojuist gebeld door de KPN en wat denk je..... Ze vinden dat ik gelijk heb en dat het niet duidelijk vermeld stond op www.kpn.com dat het niet gold voor huidige abo's. Als ik nog belangstelling had dan mocht ik er 1 kopen en krijg ik die € 50,- weer terug op m'n rekening >:)
Moooi..weet ik wel dat ik ook even briefje ga tikken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Net op de tv van kpn factuur:
In de maanden oktober, november en december 2006 is de nieuwe software voor de Topfield personal recorder beschikbaar.
Ben heel benieuwd wat die allemaal fixed, nergens info over te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Digitale TV van KPN begint mij de laatste paar weken flink te irriteren. Als het slecht weer is krijg ik praktisch op geen enkel kanaal meer beeld behalve een paar blokjes. De reciever heb ik ook al op meerdere plekken gezet. Hoe kan ik het signaal verbeteren of ben ik opgezadeld met een systeem wat alleen werkt met mooi weer :/

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
franssie schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:59:
[...]

Ach, zolang de zenders op dezelfde frequentie zitten moet dat wel lukken maar het heeft beperkingen inderdaad.
Maar je hebt dan toch nog steeds maar één decoder zodat je maar één kanaal tegelijk kan kijken :?

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194324

ik had een van de eerdere kastjes maar dat ding stoorde al als er een mobiele telfoon af ging of een brommer lang kwam. Ik heb het abo opgezegd en was van plan naar upc te gaan. Bleek na aanmelding mijn aansluiting in huis niet van upc te zijn :? Heel gedoee, abo wee ropgezegd en dus maar weer terug naar kpn en dan de storingen maar voor lief nemen.

Ik heb nu dus de topfield 80 Gb gehaald en zag dat je opgenomen films naar je dvd-recorder kan sturen dmv scart, weet iemand of dit andersom ook mogelijk is? Dus films op de hd opnemen van dvd-speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria

Oceria

I've been in between....

Volgens de handleiding van de topfield is dat niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oceria schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:30:
Volgens de handleiding van de topfield is dat niet mogelijk.
kwam het daar ook niet tegen, jammer, ik had hem wel ook als mediacentre willen gebruiken, met films die ik op dvd heb staan. Scheelt me wee ropstaan van de bank ;)

Wel vreemd eigenlijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Icelus schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 10:12:
[...]
Maar je hebt dan toch nog steeds maar één decoder zodat je maar één kanaal tegelijk kan kijken :?
Dat is dan ook wel weer waar ... maar mijn topfield heeft 2 tuners en drie decoders (ik kan dus twee dingen opnemen en op één van de frequenties ook nog tv kijken) dus wellicht heeft ie wel twee decoders al lijkt het mij weinig zin hebben ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
1 decoder verwerkt de hele Zender bundel die op 1 frequentie deel binnen komt, daar vallen dan 4 of 5 zenders onder.
Dus technisch kan je dus als je 1 kanaal opneemt ook met de twinhan nog kiezen uit 1 van die andere paar zenders om te kijken.
Wat opnemen betreft is max 2 streams opnemen voor de hdd wenselijk omdat anders er te veel naar de disk geschreven moet worden.
De de topfield beperkt je tot maar twee opnames tegelijkertijd, en dan mag je kiezen uit de extra gedecodeerde zenders om te kijken. En meer heb je niet nodig tocvh, je kan moeilijk twee zenders gaan kijken.
Er is voor de tiwnhan dvb-t kaart wel software die je tijdens opnames ook de mogelijkheid geeft om naar 1 van die extra zenders te kijken, maar mediaportal schijnt dit niet te ondersteunen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Je ziet wel regelmatig dikke artifacts. Net stukje bij studio sport dat ze iets versneld afspeelden (toen iemand een lang verhaal vertelde), dikke blokken... Verder leuk beeld. Niet super maar zeker beter dan kabel, goede scherpte en geen ruis natuurlijk, waar ik bij de kabel altijd last van had in meer of mindere mate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Kaoh schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 21:26:
De de topfield beperkt je tot maar twee opnames tegelijkertijd, en dan mag je kiezen uit de extra gedecodeerde zenders om te kijken. En meer heb je niet nodig tocvh, je kan moeilijk twee zenders gaan kijken.
Jazekerwel, met PIP kun je twee zenders bekijken; ook als je tegelijk nog twee opnames maakt. Mits alles maar op maximaal 2 frequenties zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria

Oceria

I've been in between....

@ Mr.muff

Dat heeft KPN expres gedaan om het streamen en (illegaal) kopiëren van uitzendingen te voorkomen. Daarom is de KPN versie van de 5300 ook ontdaan van zijn USB aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
asmi schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 23:21:
[...]
Jazekerwel, met PIP kun je twee zenders bekijken; ook als je tegelijk nog twee opnames maakt. Mits alles maar op maximaal 2 frequenties zit.
Je hebt helemaal gelijk :D sorry.
Ik denk dat het technisch mogelijk zou zijn om nog meer streams te laten zien als je meer view plekken zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oceria schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 00:03:
@ Mr.muff

Dat heeft KPN expres gedaan om het streamen en (illegaal) kopiëren van uitzendingen te voorkomen. Daarom is de KPN versie van de 5300 ook ontdaan van zijn USB aansluiting.
enige mogelijkheid zal zijn door de harddisk uit de topfield te halen, op je pc aansluiten en vervolgens hier je gewenste films op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Laatst online: 16-07 15:15

Gerco

Professional Newbie

Oceria schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 00:03:
Beetje vreemd, het is namelijk helemaal niet illegaal om een uitzending op te nemen en op een ander apparaat te bekijken. Sterker nog, dat kunnen we al tientallen jaren met de aloude video recorder. Waarom vind KPN het nodig om hier nu opeens een einde aan te maken?

Dat de contentmaffia dat graag wil moge duidelijk zijn, maar wat heeft de KPN eraan om zijn apparaat te "slopen" zodat het niet meer mogelijk is de uitzendingen op een ander device te zetten?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kaoh schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 21:26:
1 decoder verwerkt de hele Zender bundel die op 1 frequentie deel binnen komt, daar vallen dan 4 of 5 zenders onder.
Dus technisch kan je dus als je 1 kanaal opneemt ook met de twinhan nog kiezen uit 1 van die andere paar zenders om te kijken.
Wat opnemen betreft is max 2 streams opnemen voor de hdd wenselijk omdat anders er te veel naar de disk geschreven moet worden.
Er is voor de tiwnhan dvb-t kaart wel software die je tijdens opnames ook de mogelijkheid geeft om naar 1 van die extra zenders te kijken, maar mediaportal schijnt dit niet te ondersteunen bijvoorbeeld.
is er achte rte komen welke zenders in welke bundels zitten? Want zoals ik het nu begrijp, als ik bv net5 opneem en vervolgens naar rtl5 ga kijken en beide zender zitten in dezelfde bundel dat mijn opname van net5 niet goed gaat? Of heb ikd an de mogelijkheid niet om trl5 te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gerco schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 09:39:
[...]

Beetje vreemd, het is namelijk helemaal niet illegaal om een uitzending op te nemen en op een ander apparaat te bekijken. Sterker nog, dat kunnen we al tientallen jaren met de aloude video recorder. Waarom vind KPN het nodig om hier nu opeens een einde aan te maken?

Dat de contentmaffia dat graag wil moge duidelijk zijn, maar wat heeft de KPN eraan om zijn apparaat te "slopen" zodat het niet meer mogelijk is de uitzendingen op een ander device te zetten?
zal wel te maken hebben met de betaalde zenders zoals tele2? Denk dat het anders moeilijker was geweest deze aan te bieden vanwege kans op illegale uitzending voordat de wedstrijden uitgezonden zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria

Oceria

I've been in between....

@ Mr.muff
Dat zou wel een moeilijk kunnen worden: ik geloof dat de Topfields een eigen Filesystem gebruiken, welke niet door Windows of Linux uit te lezen is zonder aanvullende software.

@ Gerco
Ik denk dat ze eventuele toekomstige problemen met bv. Brein willen voorkomen en gewoon aan de veilige zijde van de wet zijn gaan zitten. En geef ze eens ongelijk: ze willen heel Nederland als klant, dus zijn ze ook een grote vis als de wetgeving verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Oceria schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 15:57:
Ik denk dat ze eventuele toekomstige problemen met bv. Brein willen voorkomen en gewoon aan de veilige zijde van de wet zijn gaan zitten.
Daat zitten ze ook al als ze de streamfunctie niet hadden gesloopt. Dat valt allemaal prima onder de thuiskopie en thuisgebruik en is geen rechtenafdracht voor nodig.
En geef ze eens ongelijk: ze willen heel Nederland als klant, dus zijn ze ook een grote vis als de wetgeving verandert.
Als de wet verandert, kunnen ze altijd nog een software update maken die verboden programmas weigert op te nemen, zoals de broadcast flag. Geef de voetbalwedstrijden die vlag mee en je kunt ze niet meer opnemen en/of streamen.

Dat die vlag bestaat is op zich al belachelijk. Dat er uit voorzorg maar nog draconischer maatregelen genomen worden (want er zou in de toekomst misschien een wetswijziging kunnen komen) slaat alles. Zullen we autos, messen en andere dingen waar je misschien in de toekomst iets mee kan doen wat dan al-dan-niet verboden zou kunnen zijn ook maar verbieden?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Anoniem: 194324 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 09:40:is er achte rte komen welke zenders in welke bundels zitten?
Op je tuner kun je zien of zenders op hetzelfde kanaal/frequentie zitten, maar je kunt het ook zien op bijvoorbeeld www.ukwtv.de
Want zoals ik het nu begrijp, als ik bv net5 opneem en vervolgens naar rtl5 ga kijken en beide zender zitten in dezelfde bundel dat mijn opname van net5 niet goed gaat?
Dat is geen probleem. Voorbeeld (voor de Topfield-PVR; andere ontvangers doen dit misschien anders): RTL4 en RTL5 zitten beide op kanaal 57. Net5 zit op kanaal 64. Als je RTL5 en Net5 aan het opnemen bent kun je tegelijk nog kijken naar RTL4 en alle andere zenders op kanalen 57 en 64. Maar niet naar bijvoorbeeld Nederland 1, want die zit (afhankelijk van je regio) op kanaal 34 of 49.
Als je probeert om te schakelen naar Nederland 1 lopen je opnames gewoon door en overschakelen lukt niet. Als er tijdens het kijken naar Nederland1 geprogrammeerde timer-opnames van RTL5 en Net5 beginnen zal je lopend programma ook omschakelen naar RTL5 of Net5. Dit onderdeel van de software is overigens wel voor verbetering vatbaar, hopelijk gaat dat na de software-update allemaal wat eleganter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Kaoh schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 07:16:Ik denk dat het technisch mogelijk zou zijn om nog meer streams te laten zien als je meer view plekken zou hebben.
Ja, picture-in-picture in alle vier hoeken :).
Het lijkt mij slechts een kwestie van een software-aanpassing om de beperking van maximaal 2 opnames tegelijk te laten vallen; zolang alles maar tot maximaal twee kanalen tegelijk beperkt blijft moet de hardware volgens mij gewoon opnames van het hele kanaal aankunnen, dus een stuk of 10 zenders tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Ik dnek niet dat de harddisk dat veilig trekt ;-)
Maar een mooi idee :D

Als ze nou maar zouden zorgen dat je twee opnames van dezelfde zender tegelijkertijd zou kunnen doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-07 14:49

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Ligt het aan mij of is de webshop van KPN erg traag met hun orders?

Vorige week woensdagavond een bestelling geplaatst voor 3 KPN Digitale TV kastjes. Maar behalve de automatische email met de ontvangstbevestiging heb ik nog niets vernomen.

De online status geeft ook nog niets aan, behalve dat ik het over een paar dagen nog eens moet proberen. Op mijn email van maandag (via KPN webform) heb ik ook nog geen reactie gehad.

Ze willen toch zeker wel nieuwe klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-07 19:32
Ik heb een vraagje over de Free To Air (FTA) dvb-t tuners. Mijn ouders wonen in Drenthe in een klein gehucht waar geen kabel beschikbaar is, momenteel gebruiken ze een hark antenne om NL1, 2 en 3 te ontvangen. Ze kijken weinig tv, maar na 11 december zouden ze graag de publieke omroepen kunnen blijven zien. Bij Vara's kassa zag ik hier een item over, via kpn is een tuner te koop die in 2007 ook geschikt wordt voor een uitgebreider pakket i.c.m. een smartcard waar uiteraard extra voor betaald moet worden. Gewone free to air tuners zouden te koop zijn vanaf 60 euro. Op de site van Tevolutie staat een voorbeeld van een Konig tuner met een prijsindicatie van 69 euro, daarnaast nog een model van 59 euro echter zonder merk, typenummer en/of verkoopadres. Ik heb zelf gegoogled op dit soort tuners, maar bij alle betaalbare modellen die ik vind staat dat ze niet geschikt zijn voor ontvangst van Nederlandse kanalen.
Mijn vraag aldus: welk merk/type ontvanger kan ik gebruiken voor FTA via een conventionele hark antenne, en waar is deze te koop? Het apparaat hoeft in principe alleen geschikt te zijn voor de publieke omroepen, dus er hoeft niet persé een smartcard in te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Tinuz___ schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:56:
Ik heb een vraagje over de Free To Air (FTA) dvb-t tuners. […] Bij Vara's kassa zag ik hier een item over, via kpn is een tuner te koop die in 2007 ook geschikt wordt voor een uitgebreider pakket i.c.m. een smartcard waar uiteraard extra voor betaald moet worden. Gewone free to air tuners zouden te koop zijn vanaf 60 euro. Op de site van Tevolutie staat een voorbeeld van een Konig tuner met een prijsindicatie van 69 euro, […]
Mijn vraag aldus: welk merk/type ontvanger kan ik gebruiken voor FTA via een conventionele hark antenne, en waar is deze te koop? Het apparaat hoeft in principe alleen geschikt te zijn voor de publieke omroepen, dus er hoeft niet persé een smartcard in te kunnen.
Om het publieke pakket te ontvangen zijn in principe alle ontvangers goed. Om het volledige pakket te ontvangen dient de ontvanger over zowel een smart-card alsmede een zgn. conax-module te beschikken; vooral die laatste zijn ‘vaak’ niet aanwezig. KPN' eigen ontvanger heeft die uiteraard wel zodat je later ook makkelijk het volledige pakket erbij kan nemen.

Zie ook deze link voor ontvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
niq schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 14:07:
Ligt het aan mij of is de webshop van KPN erg traag met hun orders?

Vorige week woensdagavond een bestelling geplaatst voor 3 KPN Digitale TV kastjes. Maar behalve de automatische email met de ontvangstbevestiging heb ik nog niets vernomen.

De online status geeft ook nog niets aan, behalve dat ik het over een paar dagen nog eens moet proberen. Op mijn email van maandag (via KPN webform) heb ik ook nog geen reactie gehad.

Ze willen toch zeker wel nieuwe klanten?
Ik heb dezelfde ervaring. Op 4 oktober jl besteld en bevestiging per email ontvangen, maar verder niks. Ondertussen totaal meer dan een uur met de klantenservice gebeld, maar na enige (niet nagekomen) toezeggingen heb ik nog niets ontvangen. Ook vragen via kpn.com hebben niets opgeleverd.

Het advies van de KPN telefonische klantenservice was 1 of 2 weken geleden om mijn bestelling te annuleren en om naar een gewone winkel te gaan.. |:( (Heb ik nog niet gedaan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Tinuz___ schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:56:
Ik heb zelf gegoogled op dit soort tuners, maar bij alle betaalbare modellen die ik vind staat dat ze niet geschikt zijn voor ontvangst van Nederlandse kanalen.
Ik weet niet welke informatie je precies gezien hebt maar waarschijnlijk wordt er bedoeld dat ze nu nog niet geschikt zijn voor de Nederlandse kanalen, of dat ze niet geschikt voor alle Nederlandse kanalen. Na de omschakeling kun je er wel Nederland 1,2,3 mee kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTGT
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-07 11:27
IntToStr schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:47:
Ik hoop dat ik binnenkort uberhaupt een zender kan ontvangen :)
Afwachten maar wat er eerder in Eindhoven beschikbaar komt: Mine of Digitenne.
Op dit moment zit ik te ver van de centrale voor Mine, maar dit zou vanaf januari geen probleem meer moeten zijn...
Digitenne staat nog steeds op 4e kwartaal 2006...

Is het eigenlijk bekend of er op elk moment overgestapt kan worden van Digitenne naar Mine?
Digitenne komt wel goed in Eindhoven. Vorige week is de antennesite opgeleverd en klaar voor gebruik. Op kanaal 30 is al een sterk signaal te ontdekken, alleen herkend de decoder 't signaal nog niet (ze zullen wel aan het testen zijn). De Digitenne antennes staan trouwens aan de Daalakkerweg in Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
MrTGT schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:37:
Op kanaal 30 is al een sterk signaal te ontdekken, alleen herkend de decoder 't signaal nog niet (ze zullen wel aan het testen zijn).
Is dat niet gewoon de analoge Nederland 3 uit Lopik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192470

MrTGT schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:37:
[...]

Digitenne komt wel goed in Eindhoven. Vorige week is de antennesite opgeleverd en klaar voor gebruik. Op kanaal 30 is al een sterk signaal te ontdekken, alleen herkend de decoder 't signaal nog niet (ze zullen wel aan het testen zijn). De Digitenne antennes staan trouwens aan de Daalakkerweg in Eindhoven.
welke freq? is dat?

kan met mijn dvbt tv alleen of frequenties afstemmen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121074

Maar, ik was net aan het informeren bij KPN. Zegt die verkoper;"wat voor TV heeft u?"ik zeg: een platte van 37 inch full HD. Zegt die man:"dan kun je beter geen digitenne nemen, want dat is niet mooi op 37inch".
Klopt dit? Beetje zonde natuurlijk 12 maal 7,95 betalen voor een neit mooi beeld. (Nu UPC analoog is ook niet mooi, maar ja, ik zoek een alternatief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dinsdag die topfield aangeschaft, meteen s'avonds geregistreerd, maar kan dat ding nog steeds niet laten activeren omdat het systeem op zijn gat ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Anoniem: 121074 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:46:
Maar, ik was net aan het informeren bij KPN. Zegt die verkoper;"wat voor TV heeft u?"ik zeg: een platte van 37 inch full HD. Zegt die man:"dan kun je beter geen digitenne nemen, want dat is niet mooi op 37inch".
Klopt dit? Beetje zonde natuurlijk 12 maal 7,95 betalen voor een neit mooi beeld. (Nu UPC analoog is ook niet mooi, maar ja, ik zoek een alternatief)
op m'n 15"4 laptop scherm (1920x1200 resolutie) zie je al duidelijk dat er bijzonder veel compressie gebruikt wordt, op zo'n groot scherm is dat natuurlijk helemaal goed zichtbaar. Het analoge signaal is hier duidelijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Anoniem: 83328 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:45:
[...]

op m'n 15"4 laptop scherm (1920x1200 resolutie) zie je al duidelijk dat er bijzonder veel compressie gebruikt wordt, op zo'n groot scherm is dat natuurlijk helemaal goed zichtbaar. Het analoge signaal is hier duidelijk beter.
Ik heb vanmiddag een Topfield PVR gehaald. Bij mij is het beeld op mijn Philips 32" LCD duidelijk beter dan met de analoge kabel van Casema. Het beeld is scherper en de kleuren zijn mooier en realistischer. Vooral gezichten zagen er op de kabel niet uit, dat is nu veel beter.
Alleen Eurosport (beetje jammer) en de regionale zenders (kijk ik toch niet naar) hebben veel last van digitale ruis.
Verder zie je bij snelle beelden (bijv vanmiddag bij Studio Sport) wel de beperkte bandbreedte.

Al met al ben ik erg blij: betere beeldkwaliteit dan de kabel voor lagere abonnementskosten en een PVR voor een prikkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:25

MeNTaL_TO

The future is not set

jurk738 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:47:
[...]

Ik heb dezelfde ervaring. Op 4 oktober jl besteld en bevestiging per email ontvangen, maar verder niks. Ondertussen totaal meer dan een uur met de klantenservice gebeld, maar na enige (niet nagekomen) toezeggingen heb ik nog niets ontvangen. Ook vragen via kpn.com hebben niets opgeleverd.

Het advies van de KPN telefonische klantenservice was 1 of 2 weken geleden om mijn bestelling te annuleren en om naar een gewone winkel te gaan.. |:( (Heb ik nog niet gedaan.)
Heb er gisteren maar 1 in de primafoonwinkel gehaald ipv via de site besteld, denk dat ze er gewoon niet voldoende hebben. In Schiedam waren ze al op en op Zuidplein hadden ze er nog 1, ik snap overigens niet waarom ze de Samsung ook niet afprijzen?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb er gisteren maar 1 in de primafoonwinkel gehaald ipv via de site besteld, denk dat ze er gewoon niet voldoende hebben. In Schiedam waren ze al op en op Zuidplein hadden ze er nog 1, ik snap overigens niet waarom ze de Samsung ook niet afprijzen?
De Samsung is een tijd terug al in de aanbieding geweest. Ik denk dat ze het om en om doen. Uiteindelijk willen ze volgens mij van deze ontvangers af. Daarna krijg je alleen nog maar KPN ontvangers. Zie ook dit bericht:

http://www.satplaza.com/wordpres/?p=1246

Een citaat uit het bericht:
De importeurs Rebox en Clark Electronics, die met de merken Finepass, Topfield en Rebox Digitenne gecertificeerde ontvangers leveren, zullen in de toekomst dan ook geen ontvangers leveren voor het product "Digitenne van KPN".

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 164734 op 28-10-2006 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTGT
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-07 11:27
asmi schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 23:56:
[...]

Is dat niet gewoon de analoge Nederland 3 uit Lopik?
Op kanaal 30 geeft hij een ontvangst van 96% aan en dat met zo'n standaard bijgeleverde antenne. De DAB signalen op kanaal 12 vanuit de zender Mierlo zijn zelfs zwakker (de afstand vanuit mijn huis naar beide punten zijn ongeveer gelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194881

[quote]xon schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 18:52:
[
Ben dus net naar de winkel gereden en heb er 1 gehaald.]

Ik heb na jouw bericht een mailtje aan kpn gestuurd, maar ik kreeg zojuist een mailtje terug dat ik als oude trouwe gebruiker inderdaad aan de actie mocht meedoen, en een topfield voor 149 aan kon schaffen. Maar de 50 E was alleen voor nieuwe abonnees. Heb je wellicht een contactpersoon?

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 194881 op 28-10-2006 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192470

Anoniem: 164734 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 10:23:
[...]

De Samsung is een tijd terug al in de aanbieding geweest. Ik denk dat ze het om en om doen. Uiteindelijk willen ze volgens mij van deze ontvangers af. Daarna krijg je alleen nog maar KPN ontvangers. Zie ook dit bericht:

http://www.satplaza.com/wordpres/?p=1246

Een citaat uit het bericht:

[...]
Waarom zouden we dat dan doen?

Topfield is gewoon een topmerk/ receiver...

twijfel nu wel of ik misschien toch dan niet een topfield moet kopen voor zo'n lage prijs..

oook al zou ik deze pas over een paar maanden kunnen gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192470 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 02:08:
[...]
Waarom zouden we dat dan doen?

Topfield is gewoon een topmerk/ receiver...

twijfel nu wel of ik misschien toch dan niet een topfield moet kopen voor zo'n lage prijs..

oook al zou ik deze pas over een paar maanden kunnen gebruiken....
Hoogstwaarschijnlijk heeft KPN meer plannen met het DVB-T platform. Geen idee eigenlijk welke. Ik weet alleen dat ze ooit willen overstappen naar MPEG4. Wellicht introduceren ze dan tuners die dat aankunnen en meer naar hun hand te zetten zijn.

Het is ook wel logischer dat KPN zelf maar één merk tuners gaat hanteren. De Topfields enz zullen altijd blijven werken omdat ze een open encryptie standaard gebruiken voor de smartcards. Vanuit bedrijfsoogpunt is het natuurlijk handiger om een paar tuners van hetzelfde merk te hebben die perfect zijn. Zoals nu heb je de Samsung PVR en de Topfield PVR. Eigenlijk is niet echt uit te leggen welke beter is. Tja, wij hebben ervaren dat de Topfield veel beter beeld heeft. Dat is voor KPN natuurlijk niet uit te leggen aan alle Samsung PVR klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:05

justifire

Shut up and squat !!

Heb een Topfield 5300k gehaald in combinatie met digitale tv van kpn
Ontvangst is prima en ben er erg tevreden over.
Alleen 1 ding, het schijnt een dual te tuner te zijn.
Je kan 2 programmas opnemen en 1 bekijken.
Als je 2 programmas opneemt kan het zijn dat er zenders wegvallen, kan ik begrijpen, het is een dual tuner en staat ook duidelijk vermeld in het boekje.
Maar als ik 1 programma opneem en zelf tv wil kijken dan heb ik alleen nog maar de keuze uit ned 1,2 en 3 |:( de rest van de zenders krijg ik [GEEN SIGNAAL]
Op deze manier kan je dus nooit iets opnemen als je tegelijkertijd iets wil zien.
Heeft 1 van jullie met een soortgelijke topfield hier ook last van of heb ik weer eens een defect model?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

justifire schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 11:34:
Heb een Topfield 5300k gehaald in combinatie met digitale tv van kpn
Ontvangst is prima en ben er erg tevreden over.
Alleen 1 ding, het schijnt een dual te tuner te zijn.
Je kan 2 programmas opnemen en 1 bekijken.
Als je 2 programmas opneemt kan het zijn dat er zenders wegvallen, kan ik begrijpen, het is een dual tuner en staat ook duidelijk vermeld in het boekje.
Maar als ik 1 programma opneem en zelf tv wil kijken dan heb ik alleen nog maar de keuze uit ned 1,2 en 3 |:( de rest van de zenders krijg ik [GEEN SIGNAAL]
Op deze manier kan je dus nooit iets opnemen als je tegelijkertijd iets wil zien.
Heeft 1 van jullie met een soortgelijke topfield hier ook last van of heb ik weer eens een defect model?
Heb je het doorlink kabeltje aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:05

justifire

Shut up and squat !!

xon schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 11:57:
[...]

Heb je het doorlink kabeltje aangesloten?
8)7
Top man !!
Vroeg me al af waarom dat kabeltje erbij zat :D
Toch maar eens leren om boekjes te gaan lezen.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132718

Meer mensen met het volgende probleem? Ik heb een Topfield TF5300K die zit door middel van de S/PDIF poort aangesloten op een logitech setje. Nu het probleem ik kan het volume niet zachter zetten met de ab van de topfield, ja het kan wel alleen het heeft geen effect op het volume. Mute werkt tevens ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De website www.digitenne.nl is weer online met een interessante FAQ. Daarin wordt o.a. de planning voor landelijke dekking bekend gemaakt. Als ik alles goed heb gelezen wordt er na de uitschakeling van analoog in de nacht van 10-11 december direct DVB-T uitgezonden op frequenties die nu in gebruik zijn voor analoog. Dit zou betekenen dat Digitenne na 11 december landelijk dekking heeft. Binnen de randstad kun je Digitenne dan ontvangen met een binnen of raamantenne (dit is de Funke buitenanntene). Buiten de randstad is Digitenne dan te ontvangen met een uitgerichte dakantenne. Op termijn worden zendmasten vervangen en/of uitgebreid. Hierdoor zal ergens tegen eind 2007 heel Nederland Digitenne kunnen ontvangen met een binnen of raamantenne. Klinkt goed, nu alleen nog informatie over eventuele zenderuitbreiding! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Laatst online: 25-12-2024
Anoniem: 132718 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 13:50:
Meer mensen met het volgende probleem? Ik heb een Topfield TF5300K die zit door middel van de S/PDIF poort aangesloten op een logitech setje. Nu het probleem ik kan het volume niet zachter zetten met de ab van de topfield, ja het kan wel alleen het heeft geen effect op het volume. Mute werkt tevens ook niet.
Dat werkt ook niet, je logitech krijgt een gefixeerd volume op het digitale signaal. Staat overigens ook in de gebruiksaanwijzing.....

Overigens heb ik de Topfield ook digitaal aangesloten en gebruik daar een vaste volumesetting voor. Alleen SBS, Net 5, Veronica en beide VRT zijn dan iets te hard maar dat laat ik verder zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 14:32

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb ook een topfield 80. Wat ik mij afvroeg... Is het mogelijk om de harddisk om te wisselen voor een groter model? (Zelf inbouw?)

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132718

Hageneis schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 16:11:
[...]

Dat werkt ook niet, je logitech krijgt een gefixeerd volume op het digitale signaal. Staat overigens ook in de gebruiksaanwijzing.....

Overigens heb ik de Topfield ook digitaal aangesloten en gebruik daar een vaste volumesetting voor. Alleen SBS, Net 5, Veronica en beide VRT zijn dan iets te hard maar dat laat ik verder zo.
Dan heb ik daar overheen gelezen. Bij me oude tuner werkte het namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Hageneis schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 16:11:
Daar heb ik bij mijn Samsung recorder ook last van, maar dan omgekeerd 8)7

Hij zit via scart aangesloten en de tv krijgt een fixed volume door. Zelfs de mute knop zorgt er niet voor dat het geluid zachter gaat. Voorheen (op een andere tv) zat hij op een externe versterker en toen werkte de volume control van de Samsung wel goed.

De KPN helpdesk snapte het ook al niet, moet ze nog bellen, want per e-mail kwamen we er niet uit.

Weet iemand van jullie het misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Erhnam schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 16:17:
Ik heb ook een topfield 80. Wat ik mij afvroeg... Is het mogelijk om de harddisk om te wisselen voor een groter model?
Ja, er zit een standaard IDE/ATA disk in; die kun je zo vervangen door een grotere van bv 160 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Is er iemand goed in het maken van knappe startposts?

Het is misschien handig om een topic voor de Topfield aan te maken, omdat er zo veel van verkocht zijn en er best een hoop leuks mee te doen is.

Ik heb nog wel wat input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-07 21:38
Gerco schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 16:59:
[...]

Daar heb ik bij mijn Samsung recorder ook last van, maar dan omgekeerd 8)7

Hij zit via scart aangesloten en de tv krijgt een fixed volume door. Zelfs de mute knop zorgt er niet voor dat het geluid zachter gaat. Voorheen (op een andere tv) zat hij op een externe versterker en toen werkte de volume control van de Samsung wel goed.

De KPN helpdesk snapte het ook al niet, moet ze nog bellen, want per e-mail kwamen we er niet uit.

Weet iemand van jullie het misschien?
Ik heb een keer perongeluk mijn televisie aangesloten op de verkeerde scart-aansluiting van mijn Samsung twin tuner. Toen had ik precies hetzelfde effect als wat jij beschrijft. Hij zat toen op de aansluiting die voor de video bedoeld is. Misschien heb jij dat ook gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

jipenjanneke schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 22:41:
Hij zat toen op de aansluiting die voor de video bedoeld is. Misschien heb jij dat ook gedaan?
HELD!

Dat was het antwoord gewoon, soms zijn de dingen gewoon heel erg simpel! Beetje stom van mij natuurlijk, maar dit is toch wel iets waarvan ik verwacht dat de helpdesk het zou weten.

[ Voor 15% gewijzigd door Gerco op 30-10-2006 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Bij de weg: sinds vandaag is softwareversie 1.40 in de lucht voor de KPN-Topfields met een aantal belangrijke verbeteringen. Macrovision is eraf en opnamen lijken nu ongecodeerd opgeslagen te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Hageneis schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:19:
Bij de weg: sinds vandaag is softwareversie 1.40 in de lucht voor de KPN-Topfields met een aantal belangrijke verbeteringen. Macrovision is eraf en opnamen lijken nu ongecodeerd opgeslagen te worden
Over dat laatste, wat is het voordeel? Ik heb de topfield van mijn ouders nog niet goed bekeken, maar volgens mij is er geen manier om de data van de topfield af te halen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Niet online
Hageneis schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:19:
Ik zit hier al even op te wachten, dus dat is heeeel goed nieuws.

Maar praktisch gezien, moet je hiervoor zelf de software update functie selecteren of gaat dat automatisch? En wordt iedereen tegelijk geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48051

Er knippert links in beeld (waar je programmazender staat) NEW NEW NEW.

Dan ga je naar 't menu en ga je naar software update.

Is er ergens een lijst beschikbaar met alle verbeteringen, want op het eerste oog zag ik nog niet veel. Op het nieuw KPN logo na dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
he3763 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 09:27:
[...]

Ik zit hier al even op te wachten, dus dat is heeeel goed nieuws.

Maar praktisch gezien, moet je hiervoor zelf de software update functie selecteren of gaat dat automatisch? En wordt iedereen tegelijk geupdate?
Als het goed is zie je onder het zendernummer in de infobalk 'new' langzaam knipperen. Ga in het menu naar installatie en dan zie je dat software update o.i.d. NIET geghost is.
Kiezen, inladen, ja klikken voor bijwerekn en wachten tot de Topfield klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 10-07 13:29

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ferret schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 15:56:
[...]

Hoe gaat dit in zijn werk?

Ik heb al een tijd een Digitenne abbo lopen en zie die Topfield 160 ook wel zitten. Waar koop je die? On-line/primafoon/mediamarkt/?
En hoe regel je die teruggave van de 50 euro? Er zit een voucher in, maar die is voor nieuwe abbonees.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159893

Ik ben ook erg benieuwd wie van KPN die 50e heeft toegezegd voor bestaande abo's, ik heb namelijk net een topfield aangeschaft. Ik heb een smartcard gekregen via het abo van een kennis (je kan geloof ik drie smartcards aansluiten per abonnement), ik hoef nu dus geen abonnementskosten te betalen. erg relaxt!

Alleen doet private spice kanaal het op een of andere manier niet, (niet dat ik er naar wil kijken natuurlijk) op een of andere manier doet de gids het en de programma info is aanwezig, maar ik krijg geen beeld. Code 1234 ingetoetst, enz, maar geen naakt gepomp. beeld blijft zwart. toch jammer!

Ik ben iig erg blij dat ik van UPC af ben,

ik raad iedereen met een UPC/chello aansluiting aan om te dreigen met opzeggen, want bij mij boden ze gelijk een korting aan van 8E per maand voor een jaar als ik zou blijven.

edit: Hoe vinden mensen het voetbalkanaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Anoniem: 159893 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 10:47:
Alleen doet private spice kanaal het op een of andere manier niet, (niet dat ik er naar wil kijken natuurlijk)
Wat is het probleem dan? :+
op een of andere manier doet de gids het en de programma info is aanwezig, maar ik krijg geen beeld. Code 1234 ingetoetst, enz, maar geen naakt gepomp. beeld blijft zwart. toch jammer!
Het is mogelijk dat je kennis Private Spice heeft laten uitschakelen door KPN. Bij je abo zit een briefje met een nummer wat je kan bellen om dat te laten doen. Als dat gedaan is, kan het alleen door de abohouder schriftelijk weer geactiveerd worden.

Wat voor melding krijg je als je de code intikt? CONAX leeftijdbeveiliging zal het niet zijn, want anders had hij wel gezegd dat de CA code niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is het gekke, die kennis heeft WEL beeld.
voor de rest krijg ik geen melding van het een of ander. Als ik een ANDERE code gebruik dan komt de normale melding dat de conax code onjuist is.

enig idee, wat het zou kunnen zijn?

maar ja om nu naar de klantenservice te gaan bellen, voor een kanaal waar ik toch nooit naar kijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Misschien is de leeftijdsinstelling op de smartcard zodanig dat deze het kijken naar 18+ zenders helemaal verbied, ook na het invoeren van de juiste code. Kijk daar eens naar.

Verder kun je nog jouw kaart in een andere decoder proberen en een andere kaart in jouw decoder om te zien of het probleem aan je smartcard of je decoder ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leeftijdinstelling heb ik ook al mee lopen kloten ( >:) ), maar dat helpt niets, ik zal idd eens smartcards wisselen.

dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
ajhaverkamp schreef op woensdag 01 november 2006 @ 10:06:
[...]

Hoe gaat dit in zijn werk?

Ik heb al een tijd een Digitenne abbo lopen en zie die Topfield 160 ook wel zitten. Waar koop je die? On-line/primafoon/mediamarkt/?
En hoe regel je die teruggave van de 50 euro? Er zit een voucher in, maar die is voor nieuwe abbonees.
Ik heb een nette brief geschreven naar 'TV van de KPN' en daarin uitgelegd dat ik meende ook recht te hebben op die € 50,- omdat niet duidelijk op www.kpn.com vermeld stond dat het om een nieuw abbo ging.
Ik heb dus een stukje tekst van hun site gekopieerd en ook vermeld in de brief (....dat de actie alleen geldt in combinatie met een abonnement op TV van KPN) en dat ik reeds een abbo had en dat ik dus recht had op die teruggave.
Ik ben gebeld door een dame van 'TV van KPN' en die vond dat ik gelijk had; het stond niet duidelijk op de site en daarom kreeg ik alsnog die korting. Ik heb m'n aankoopbon moeten faxen en het bedrag wordt binnen 2 a 4 weken op m'n rekening teruggeboekt. Ik heb het nog niet maar ik verwacht dat dit wel goed gaat komen.

Overigens is die aanbieding (en dus die tekst) alweer van de site dus of je er nu nog mee wegkomt betwijfel ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meer zenders voor Digitenne in 2007. Dit komt uit het persbericht van KPN vandaag:
De uitrol van het DVB-T-netwerk van KPN ligt op schema. Het aantal klanten van TV van KPN, dat nu op de markt wordt gebracht onder de naam ‘Digitenne van KPN’, bleef stijgen en bereikte het aantal van 245.000. Op 11 december wordt het analoge ethersignaal uitgeschakeld en zullen de publieke omroepen geen programma’s meer uitzenden via de analoge ether. Per dezelfde datum zal KPN deze programma’s uitzenden via een gratis digitale DVB-T-dienst. KPN zal in 2007 nog meer digitale zenders toevoegen, waarvoor een abonnement zal gelden, en blijven investeren om de landelijke dekking uit te breiden. Digitenne van KPN wordt gepositioneerd als een televisiepakket dat waar biedt voor zijn geld.
Het persbericht:
http://www.kpn.com/kpn/show/id=980320

En nog een artikel hierover:
http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=1752255

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Anoniem: 48051 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 09:46:
Is er ergens een lijst beschikbaar met alle verbeteringen, want op het eerste oog zag ik nog niet veel. Op het nieuw KPN logo na dan :P
Sinds kort op de kpn site als je zoekt op "tv update"

Wat doet de software upgrade
De Elektronische Programma Gids (EPG) is stabieler
De Macrovision lock is van de VCR scart uitgang af
Het KPN logo is vernieuwd
Opnames met zwart beeld komen niet meer voor

Vooral het laatste punt is goed nieuws.
Iemand enig idee wat het lock verhaal was?

Wel jammer dat ze niet de bug van het terug naar standby gaan als hij automatisch aangegaan is voor opname ondanks dat je inmiddels op een andere zender of naar een andere opname zit te kijken ;-)
Dat vind ik nu het enige jammere van dit ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Niet online
Kaoh schreef op donderdag 02 november 2006 @ 00:36:
[...]

De Macrovision lock is van de VCR scart uitgang af

Iemand enig idee wat het lock verhaal was?
Dat lock verhaal hield in dat in het uitgaande signaal Macrovision kopieerbeveiliging zat. Daardoor was het onmogelijk om het signaal van de tuner (of van een bewaard programma) op te nemen op een dvd-recorder.

Ben erg blij dat dit nu gefixt is. Ik heb een aantal programma's die ik voor langere tijd wil bewaren en die kon ik dus voor de update niet naar dvd schrijven en nu wel. Kan ik daarna meteen mijn schijf lekker opschonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Ferret schreef op woensdag 01 november 2006 @ 12:23:
[...]

Ik heb een nette brief geschreven naar 'TV van de KPN' en daarin uitgelegd dat ik meende ook recht te hebben op die € 50,- omdat niet duidelijk op www.kpn.com vermeld stond dat het om een nieuw abbo ging.
Ik heb dus een stukje tekst van hun site gekopieerd en ook vermeld in de brief (....dat de actie alleen geldt in combinatie met een abonnement op TV van KPN) en dat ik reeds een abbo had en dat ik dus recht had op die teruggave.
Ik ben gebeld door een dame van 'TV van KPN' en die vond dat ik gelijk had; het stond niet duidelijk op de site en daarom kreeg ik alsnog die korting. Ik heb m'n aankoopbon moeten faxen en het bedrag wordt binnen 2 a 4 weken op m'n rekening teruggeboekt. Ik heb het nog niet maar ik verwacht dat dit wel goed gaat komen.

Overigens is die aanbieding (en dus die tekst) alweer van de site dus of je er nu nog mee wegkomt betwijfel ik....
Ik had je ook al gemaild maar misschien niet het goede adres...ik zou ERG graag het stukje tekst willen wat je naar ze hebt gestuurd. Ik kreeg het standaard antwoord wat er op neer kwam dat ik pech had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
xon schreef op donderdag 02 november 2006 @ 09:15:
[...]

Ik had je ook al gemaild maar misschien niet het goede adres...ik zou ERG graag het stukje tekst willen wat je naar ze hebt gestuurd. Ik kreeg het standaard antwoord wat er op neer kwam dat ik pech had.
Dit is de brief die ik verstuurd heb:
=================
Geachte heer/mevrouw,

Hierbij wil ik graag mijn ongenoegen kenbaar maken en wel om het volgende:

Momenteel is het mogelijk om tegen een zeer aantrekkelijke prijs een Topfield Personal Recorder aan te schaffen via www.kpn.com of de Primafoon.
Omdat ik mij al een hele tijd erger aan de erbarmelijke kwaliteit van de Samsung ontvangers (ik bezit twee single tuners en 1 twin tuner) besloot ik eens wat meer informatie in te winnen over de Topfield.

Op www.kpn.com lees ik dat ik voor de Topfield 80 een bedrag kwijt ben van € 149,- en na inlevering van de bijgeleverde voucher € 50,- op m’n rekening retour krijg. Tevens lees ik dat de actie alleen geldt in combinatie met een abonnement op TV van KPN.
Welnu, dat abonnement heb ik dus ik maak hieruit op dat ik in totaal
€ 99,- kwijt ben voor de Topfield en dat ik gewoon de twin tuner kan omwisselen met de nieuwe ontvanger en daar m’n kaartje in kan stoppen.

Echter, na telefonisch contact te hebben opgenomen om dit te verifiëren kreeg ik te horen de actie korting van € 50,- alléén geldt als ik een nieuw abonnement afsluit en dat ik als huidige klant van TV van KPN geen recht heb op die korting. Ik zou dan twéé abonnementen moeten hebben wat natuurlijk op z’n minst merkwaardig te noemen is.

Ik vind dit zeer klantonvriendelijk om de volgende redenen: ik krijg sterk het gevoel dat als een klant eenmaal ‘binnen is’ deze niet meer interessant is. Ik heb destijds bij het afsluiten van TV van KPN een single tuner kado gekregen. Deze tuners zijn leuk voor een kleine tot middelgrote tv maar op mijn LCD scherm vallen ze zwaar door de mand. Ik overweeg al een tijd om mijn abonnement bij u op te zeggen om over te stappen naar satelliet ontvangst (ik beschik niet over een kabel aansluiting dus ik kan niet anders), waarvan ik weet dat de beeldkwaliteit vele malen beter is als wat ik nu heb.
Uw huidige aanbieding van de Topfield trok mij over de streep om toch maar klant bij TV van KPN te blijven want ik lees erg goede dingen over deze ontvangers.
Echter, nu ik te horen heb gekregen dat ik € 50,- méér kwijt ben omdat ik al klant ben overweeg ik alsnog om mijn abonnement bij u op te zeggen en de overstap naar satelliet ontvangst te maken.

Tevens ben ik van mening dat u de teksten op www.kpn.com dient te wijzigen zodat duidelijk vermeld staat dat de actie alleen geldt in combinatie van een nieuw af te sluiten abonnement.

Mocht uw reactie op mijn klacht voor mij negatief uitvallen (dat wil zeggen dat u mij onthoud van de korting van € 50,-), dan verzoek ik u om mij tevens aan te geven per wanneer ik mijn abonnement bij TV van KPN kan opzeggen.
Bovendien overweeg ik dan om andere diensten die ik van KPN afneem (vaste telefonie en ADSL) ook stop te zetten.

In afwachting van uw reactie, verblijf ik,

Hoogachtend,
===============
Misschien kun je er wat mee. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Nederland 1, 2, 3, regiozenders en radiostations per direct FTA in Randstad
De publieke landelijke en publieke regionale tv- en radiostations zijn per direct Free to Air te ontvangen in de Randstad. Dit heeft Koninklijke KPN NV vandaag aangekondigd. Met deze aankondiging is in de Randstad ruim een maand lang een daadwerkelijke overgangstermijn ingegaan aangezien zowel Free to Air analoog, als Free to Air digitale uitzendingen van start zijn gegaan. KPN stelt desgevraagd dat ze dit als 'service' aankondigen en dat hier al gaandweg gebleken is dat het mogelijk is. Eén maand geleden zei KPN desgevraagd tegenover DutchMedia dat hier geen sprak van was, maar is daar nu op teruggekomen. Ook de publieke radiozenders (Radio 1, Radio 2, Radio 3FM, Radio 4, Radio 5, Concertzender en resp. Radio Noord-Holland, Radio Rijmond, Radio M Utrecht en Radio West) zijn allen voortaan ongecodeerd in DVB-T te ontvangen. Oorspronkelijk zouden deze (met uitzondering van Radio 1) gecodeerd blijven.

In de rest van Nederland zullen de regionale tv-zenders en Nederland 1, 2 en 3 per 11 december free to air uitzenden. De publieke radiozenders zullen aldaar niet per 11 december in DVB-T beschikbaar zijn, maar enkele maanden later. KPN ontkent dat de Free to Air start in de Randstad met de satellietstart van de regionale zenders op de satelliet per komende vrijdag verband houdt, maar zegt wel altijd als vriendelijk voor haar klanten te willen optreden.
Bron: DutchMedia Web-log.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 04-07 00:10
Iemand al een betaalbare FTA (free to air) DVB-T ontvanger gespot? M'n ouders kijken alleen maar Ned 1-3 en die willen dat wel blijven kunnen doen wanneer het analoge signaal in december wordt uitgezet. Bij de elektronicazaken hebben ze echter alleen maar KPN abo-pakketjes, bij de speciaalzaken vragen ze zo 100 euro voor de meest simpele FTA ontvanger, terwijl in krantenberichten er werd gesproken over 40 euro.

In Duitsland lijken er wel wat beschikbaar te zijn in het 40 - 60 euro bereik (Mustek DVB-T300, of bijv de goed geteste TechniSat DigitMod T1), maar hier aanschaffen lijkt me in eerste instantie wat gemakkelijker ivm garantie enzo.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Vraagje voor de mensen met een Topfield (en misschien ook wel de Samsung) hdrecorder.
Lukt bij jullie het opnemen via de EPG wel goed? Ik heb het bij mijn ouders nu een keer geprobeerd, maar had toen maar een halve uitzending van Koefnoen. Toeval of kan je beter met de hand programmeren (wat voor mijn ouders toch een stuk minder makkelijk zou zijn en mij persoonlijk erg tegen zou vallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 17:55:
Vraagje voor de mensen met een Topfield (en misschien ook wel de Samsung) hdrecorder.
Lukt bij jullie het opnemen via de EPG wel goed? Ik heb het bij mijn ouders nu een keer geprobeerd, maar had toen maar een halve uitzending van Koefnoen. Toeval of kan je beter met de hand programmeren (wat voor mijn ouders toch een stuk minder makkelijk zou zijn en mij persoonlijk erg tegen zou vallen).
De epg is alleen maar een systeem om de tijd makkelijk in te stellen.
Als de zender vervolgens het programme op een ander tijdstip uitzend dan ze in de EPG aangeven gaat het mis.
En ja, zenders houden zich slecht aan hun gemelde start tijden.
Ik pak meestal een 10 minuten ervoor en 10 minuten erachter, dat gaat 99% van de tijd goed.
Een goed idee zou zijn als de EPG opname functie dat zelf al zou doen, maar dat gebeurd niet nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Iemand al een betaalbare FTA (free to air) DVB-T ontvanger gespot?
hehe, ik heb nog wel een single tuner van kpn in de aanbieding ;-)

[ Voor 68% gewijzigd door Kaoh op 10-11-2006 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 04-07 00:10
Kaoh schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 18:15:
[...]

hehe, ik heb nog wel een single tuner van kpn in de aanbieding ;-)
Interessant. :) Stuur maar een mailtje (adres staat in m'n profiel).

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Trouwens, het beeld vind ik op zich nog best te doen (op een 73cm beeldbuis). Beter dan de hark welke vaak een dubbel beeld gaf/schaduwen. Okee, het hapert wel eens, maargoed, daar is mee te leven.
Maar het gelduid, vreselijk }:| :N
Vooral bij TMF, maar ook bij andere zenders merk je dat het flink overstuurd is en blijft er van de hoge tonen niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvermeu2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-07 16:28
Ik zag op de europese website van topfield een alfanummeriek display voor de topfield 5000 te koop. Hierdoor krijg je ook de zendernaam in het display te zien. Heeft iemand dit al besteld/geinstalleerd. Ben benieuwd of het ook met de kpn-topfield pvr werkt.

https://estore.topfield-europe.com/spnew/frontend/index.php?disp=pdetail&id=859&TSID=7101590a4872d5e2a8906c2d5d1a05dc#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
_ferry_ schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 19:01:
Maar het gelduid, vreselijk }:| :N
Vooral bij TMF, maar ook bij andere zenders merk je dat het flink overstuurd is en blijft er van de hoge tonen niets over.
Vreemd, luister je naar het geluid via de scart op je tv of via de digitale uitgang op een receiver? Want ik heb bem via mijn receiver en heb eigenlijk weinig klachten, maar ja ook weinig vergelijkings materiaal ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje Klaasje
  • Laatst online: 18-07 10:33
Ik heb het probleem met het bekijken van zenders.

Ik heb bijvoorbeeld RTL4 ingesteld om op te nemen van 19.00 uur tot 20.00. Nu kan ik vanaf 19.00 niet meer kijken naar RTL4 en het hele blok wat daarbij hoort.(rtl4,5,7 sbs etc.) Nu moet ik de ontvangen opnieuw opstarten om dit te verhelpen. De opname is ook mislukt. Ik heb de laatste firmware.

Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:26
Pietje Klaasje schreef op zondag 12 november 2006 @ 13:52:
Ik heb het probleem met het bekijken van zenders.

Ik heb bijvoorbeeld RTL4 ingesteld om op te nemen van 19.00 uur tot 20.00. Nu kan ik vanaf 19.00 niet meer kijken naar RTL4 en het hele blok wat daarbij hoort.(rtl4,5,7 sbs etc.) Nu moet ik de ontvangen opnieuw opstarten om dit te verhelpen. De opname is ook mislukt. Ik heb de laatste firmware.

Heeft iemand een idee?
Je moet het doorlus kabeltje op de antenne aansluiten, bijna zeker dat die er niet op zit.

Ik had hetzelfde probleem in het begin :-)

Er zitten twee ontvangers in, en die doen het pas als het kabeltje erop zit.
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.