Peace is not simply the absence of war.
er it toch een USB aansluiting op dat ding. wat gebeurt er als je die aansluit op je computer. Mischien ff zoeken op de topfield site wat is het serienummer van die topfieldNez_O_Poz schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 16:42:
Weet iemand trouwens of die Topfield met harddisk ook aansluitbaar is op de pc? Ik wil namelijk weten of je sommige programma's die je reeds hebt opgenomen op de Topfield HD ook kunt overzetten op DVD op de één of andere manier.....
volgens mij is het de TF5000PVR
met deze software kan je je USB poort benaderen volgens mij. Er is zelfs een hele API beschikbaar op de topfield site om je eigen progjes te maken.
hier staan een hoop applicatie met dat ding. Ik denk dat ik vanmiddag ff langs de primafoon rij http://tapworld.eu.tt/
Of is dat KPN ding helemaal dichtgetimmered
[ Voor 35% gewijzigd door TrailBlazer op 06-10-2006 08:57 ]
peetman schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 09:37:
Nee, het is een Topfield 5300K, die heeft (speciaal voor KPN), geen usb uitgang.
Als de harddisk relatief simpel eruit gehaald kan worden ben ik al blij. In wat voor formaat schrijft ie de films weg?[b]
Dat kan relatief simpel door de harddisk uit de recorder te halen en in je PC te zetten. Andere manieren zijn opnemen vanaf de SCART-uitgang met een capture-kaart (met kwaliteitsverlies) of zelf een uitgang op de recorder maken (bereid je voor op veel knutselwerk)
Info 1 geeft bij mij wel beeld, zeg maar het info scherm wat we eerst hadden, maar dan alleen het plaatje, de andere 2 zijn bij mij gelocked.Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 07:43:
ik heb tegenwoordig 3 info kanalen erbij die nu nog zwart beeld hebben......enig idee of dit een voorbode is op 3 extra zenders?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb maar eens gebeld. Had gehoopt dit weekend wat leuke live voetbal wedstrijden te kunnen zien! De helpdesk wist mij te vertellen dat de plannen vertraagd zijn. Er zou nu al een test met een groep klanten moeten plaats vinden, maar dit gebeurt nog niet. Alles is vertraagd en het zal nog lang duren voordat alles geregeld is voor live voetbal via Digitenne! Jammer!Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 13:48:
Ik zou nu eindelijk wel eens willen weten of dat Tele2 Live Voetbal er nog bij komt bij KPN. Het is nog steeds gebleven bij één persbericht dat we het gaan krijgen, maar wanneer en hoe is na een aantal weken nog steeds onduidelijk!!!
maar dat moet toch terug te bouwen zijn?peetman schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 09:37:
Nee, het is een Topfield 5300K, die heeft (speciaal voor KPN), geen usb uitgang.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dat hangt er vanaf. Behalve dat de connector er niet op zit, is de software hoogstwaarschijlijk aangepast.
In een Topfield-specifieke structuur. Ik gebruik tftool en ProjectX om hem uit te lezen.Nez_O_Poz schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 11:49:Als de harddisk relatief simpel eruit gehaald kan worden ben ik al blij. In wat voor formaat schrijft ie de films weg?
Verwijderd
Dat was het goede nieuws.
Het slechte nieuws is dat dat ding voorzien is van een cam-lock en het mijn oude Digitenne-smartcard niet vreet.
De telefoniste van KPN bevestigde waar de vriendelijke verkoopster in de winkel mij al voor had gewaarschuwd: als je de bijgeleverde KPN smartcard activeert, krijg je er een abonnement bij, zodat je uiteindelijk per maand dubbel zou moeten betalen.
Ik weet dat Digitenne en Digitale TV van KPN nu door KPN samengebracht zijn tot "Digitenne van KPN", maar het is momenteel nog niet duidelijk wanneer deze fusie werkelijk is afgerond en hoe de oude Digitenne-klanten in het systeem zullen worden opgenomen. De telefoniste verwachtte dat het in de komende weken wel duidelijk zou worden.
Ik neem aan dat we dan vanzelf wel een KPN-smartcard krijgen opgestuurd. Heeft iemand hier meer nieuws over?
En nog een andere vraag: als het inderdaad mogelijk is om de harde schijf uit de PVR te halen en die te benaderen met een normale PC, kan ik dan later eventueel ook gewoon de harde schijf in de Topfield vervangen door een grotere? En zo ja, wat is de maximum capaciteit die het apparaat ondersteunt?
Het zou zelfs nog interessanter zijn als we een removable HD-rack op de IDE-controller van dat apparaat zouden kunnen aansluiten.
Is het een optie om digitenne op te zeggen en een abbonement bij KPN te nemen? De voorwaarden voor extra kaartjes zijn bij KPN gunstiger dat was voor mij de reden om over te stappenVerwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 18:21:
Het Primafoonfiliaal aan de Van Baerlestraat in Amsterdam had de Topfield Personal Recorder 80 vandaag nog op voorraad. Ik sloeg gelijk mijn slag.
Dat was het goede nieuws.
Het slechte nieuws is dat dat ding voorzien is van een cam-lock en het mijn oude Digitenne-smartcard niet vreet.
De telefoniste van KPN bevestigde waar de vriendelijke verkoopster in de winkel mij al voor had gewaarschuwd: als je de bijgeleverde KPN smartcard activeert, krijg je er een abonnement bij, zodat je uiteindelijk per maand dubbel zou moeten betalen.
Ik weet dat Digitenne en Digitale TV van KPN nu door KPN samengebracht zijn tot "Digitenne van KPN", maar het is momenteel nog niet duidelijk wanneer deze fusie werkelijk is afgerond en hoe de oude Digitenne-klanten in het systeem zullen worden opgenomen. De telefoniste verwachtte dat het in de komende weken wel duidelijk zou worden.
Ik neem aan dat we dan vanzelf wel een KPN-smartcard krijgen opgestuurd. Heeft iemand hier meer nieuws over?
En nog een andere vraag: als het inderdaad mogelijk is om de harde schijf uit de PVR te halen en die te benaderen met een normale PC, kan ik dan later eventueel ook gewoon de harde schijf in de Topfield vervangen door een grotere? En zo ja, wat is de maximum capaciteit die het apparaat ondersteunt?
Het zou zelfs nog interessanter zijn als we een removable HD-rack op de IDE-controller van dat apparaat zouden kunnen aansluiten.
mijn vraag is, kan ik met de topfield ook andere zenders ontvangen?? en dan met name de FTA (free to air) zenders van astra en hotbird. schotel heb ik natuurlijk al, en ontvang het geheel ook goed via een cheapass receiver. kan hierover namelijk niks terug vinden op de site van kpn
Digitale TV van KPN verloopt via de ether (DVB-T) en niet via de satelliet (DVB-S). Met andere woorden: je kan deze Topfield ontvanger niet gebruiken voor satelliet ontvangst.SYQ schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 23:36:
mensen, ik heb topic globaal doorgenomen en heb eigenlijk ook besloten om de overstap te maken naar digitaal tv van kpn. vooral vanwege de prijzen, en het zenderpakket wat kpn bied. bij essent betaal ik namelijk het dubbele, en kijk toch niet naar zenders waar geen nederlands wordt gesproken (op bbc na)
mijn vraag is, kan ik met de topfield ook andere zenders ontvangen?? en dan met name de FTA (free to air) zenders van astra en hotbird. schotel heb ik natuurlijk al, en ontvang het geheel ook goed via een cheapass receiver. kan hierover namelijk niks terug vinden op de site van kpn
maar heb jij dan een usb aansluitng of moet je je HD eruit halenasmi schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 19:59:
[...]
In een Topfield-specifieke structuur. Ik gebruik tftool en ProjectX om hem uit te lezen.
Ik ontvang nu alleen maar alle RTL's en de buitenlandse zenders ....
Regio A'dam.
Verwijderd
In regio R'dam is alles te ontvangen.fulgore schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 20:52:
Hebben er nog meer mensen last van het niet ontvangen van bijna alle Nederlandse zenders ?
Ik ontvang nu alleen maar alle RTL's en de buitenlandse zenders ....
Regio A'dam.
Ervaring niet maar per 1/1/2007 zou je ook 7,95 gaan betalen mits je ADSL/telefonie van KPN hebt ( zelfde voorwaarde als KPN nu gebruikt ). Bestaande Digitenne klanten worden hier nog over aangeschreven.Technattic schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 22:28:
Ik heb al 1,5 jaar Digitenne en betaal daar 12 euro per maand voor om op twee TV's te kunnen kijken. KPN hanteert een prijs van 7,95 als je klant bent bij KPN. Nu ben ik klant bij KPN omdat ik een telefoon aansluiting heb. Nu KPN digitenne volledig in bezit heeft verwacht ik eigenlijk dat mijn maandbedrag terug gebracht wordt naar 7,95 per maand. Heeft iemand daar ervaring in?
Heeft er iemand misschien ergens iets opgevangen of deze uitbreiding van het dekkingsgebied op schema ligt? Of krijgen we net als met Mine steeds weer uitstellingen?
Digitenne opzeggen, KPN aanvragen. Je Digitenne kastjes kun je gewoon blijven gebruiken.Technattic schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 22:28:
Ik heb al 1,5 jaar Digitenne en betaal daar 12 euro per maand voor om op twee TV's te kunnen kijken. KPN hanteert een prijs van 7,95 als je klant bent bij KPN. Nu ben ik klant bij KPN omdat ik een telefoon aansluiting heb. Nu KPN digitenne volledig in bezit heeft verwacht ik eigenlijk dat mijn maandbedrag terug gebracht wordt naar 7,95 per maand. Heeft iemand daar ervaring in?
Heb ik ook gedaan.
Volgens mij is dit inderdaad gewoon de bedoeling, aangezien ze in november de analoge tv gaan stoppen. De ruimte die dan beschikbaar komt wordt gebruikt voor digitale tv.IntToStr schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 12:22:
Heeft er iemand misschien ergens iets opgevangen of deze uitbreiding van het dekkingsgebied op schema ligt? Of krijgen we net als met Mine steeds weer uitstellingen?
Hier idem. Heb KPN DigiTV genomen en Digitenne opgezegd. Had eerst één Digitenne decoder en nu één Digitenne decoder en één KPN decoder, beiden voorzien van KPN kaartjes. Kost me 1 euro per maand minder en ik kan op één abonnement op twee verschillende TV's onafhankelijk van elkaar kijkenfulgore schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 14:24:
Digitenne opzeggen, KPN aanvragen. Je Digitenne kastjes kun je gewoon blijven gebruiken.
Heb ik ook gedaan.
Is dat al zeker, dat de vrijgekomen bandbreedte door KPN gebruikt mag worden?peetman schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 14:33:
[...]
Volgens mij is dit inderdaad gewoon de bedoeling, aangezien ze in november de analoge tv gaan stoppen. De ruimte die dan beschikbaar komt wordt gebruikt voor digitale tv.
Misschien dat deze bandbreedte weer verkocht wordt?
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
En kan je instellen dat ook je tv aangaat als je op de power button drukt? Of zou je der een personal remote voor moeten kopen?
helaas is mij dat niet gelukt > ik heb een cheap ass remote waarmee ik mijn samsung en sony tv inde slaapkamer wel kan bedienen, voor de topfield PVR en sony in de woonkamer heb ik een sony programmeerbaar geval gekocht (ook twee DVDs, een video, audio versterker en nog wat randspul).dinow schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 16:29:
Heb al zitten zoeken, maar is het mogelijk om de afstandbediening van de topfield recorder zo te in te stellen dat hijhet volume van de tv aanpast ipv de recorder?
En kan je instellen dat ook je tv aangaat als je op de power button drukt? Of zou je der een personal remote voor moeten kopen?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Nee. De Topfield AB is niet programmeerbaar. Ook heeft de Topfield geen geschakelde power outlet, dus de TV moet apart bediend worden.dinow schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 16:29:
Heb al zitten zoeken, maar is het mogelijk om de afstandbediening van de topfield recorder zo te in te stellen dat hijhet volume van de tv aanpast ipv de recorder?
Daarnaast is het nog zo dat het volume van de AV ingang van de Topfield onaangetast (nouja) wordt doorgegeven, dus als je je TV hard zet en het volume regelt met de pvr dan kan je DVD spelertje wel eens een ernstig hoog volume teweeg brengen
Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...
De laatst SVN build van Mediaportal ondersteund nu volledig de payed channels via deze pc kaart.
In combinatie met een conax CI module kan je dus perfect HD ready (ja deze kaart is al HD ready) alle kanalen van Digitenne van KPN bekijken en opnemen in semi-normale avi files
Er zijn nog wat bugs (geen teletekst op gecodeerde kanalen, en geen radio stations) maar het is wel een heel mooi beeld zo op je pc schermpje.
Dat was de deal, KPN bied gratis ned 1-2-3- aan inruil voor de extra bandbreedte.Icelus schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 15:07:
[...]
Is dat al zeker, dat de vrijgekomen bandbreedte door KPN gebruikt mag worden?
Misschien dat deze bandbreedte weer verkocht wordt?
Je kan gewoon dingen in programmeren als: elke zaterdag van 21:35 met een lengte van 1h40 op die zenderJeronimusius schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:33:
ik lees dat je maar 24 uur vooruit kan inprogrammeren. maar hoe doe je dat dan bij programma's/ series die eens per week komen( 90 % van de leuke series)? moet je dat dan de dag ervoor inprogrammeren? ipv 1 keer voor de komende 10 weken. dit zou voor mij een reden zijn om het niet te kopen.
Werkt allemaal prima, alleen de EPG bevat maar twee dagen met informatie, dus een programma selecteren om op te nemen via de EPG kan maar voor maximaal twee dagen
Dit was mij ook opgevallen toen ik van mijn twin over stapte op de topfield, al heb ik geen LCD tv.Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 09:39:
[...]
Ik de gok gewaagd en de Topfield PVR gekocht. Die is nu in de aanbieding bij KPN. Tot mijn grote verbazing heb ik nu prachtig beeld op mijn 80 cm LCD scherm van Philips. Ook springt de LCD automatisch op het juist beeldformaat. Echt geweldig! Met de Samsung tuners (zowel PVR als single) had ik op mijn LCD altijd een soort van "glazig beeld". Dat is helemaal weg met de Topfield.
p.s. Ik heb wel goede vergulden scart kabels gebruikt.
Met mijn pc DVB-T kaart kan ik hier ook goed mee rommelen, verschillende codecs leveren bijzonder verschillend resultaat mag ik wel zeggen. Dus beeld kwaliteit is ook met dit soort hardware gewoon weer bij elke doos anders.
Kijk. Dat is mooi om te horen. Teletext gebruik ik niet en voor radio heb ik een prachtige meridian 504 staan, dus dat heb ik ook niet nodig, maar als mijn ouwe TV met buts in de tube echt dood gaat is het toch prettig om te weten dat ik van mijn workstation een goede mediaportal kan gaan makenKaoh schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 22:11:
Nog terugkomend op de TwinHan DVB-T Mantis (3030) pci kaart:
De laatst SVN build van Mediaportal ondersteund nu volledig de payed channels via deze pc kaart.
In combinatie met een conax CI module kan je dus perfect HD ready (ja deze kaart is al HD ready) alle kanalen van Digitenne van KPN bekijken en opnemen in semi-normale avi files
Er zijn nog wat bugs (geen teletekst op gecodeerde kanalen, en geen radio stations) maar het is wel een heel mooi beeld zo op je pc schermpje.
Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...
Ik zie een serieuze kwaliteitsverbetering met mijn oude standaard samsung ontvanger. Ook kan je net even wat meer in de menu's om te experimenteren tot het optimale.
Overigens zitten in de doos de bonnetjes om nog eens 50 euro eraf te krijgen als je nog geen klant bent en dus nog moet activeren. Denk niet dat ze erin trappen als ik hem opstuur
Verwijderd
Ik begrijp dat jij al TV via KPN hebt, weet iemand of je ook gebruik kan maken van dit aanbod als je buiten het verzorgingsgebied woont?? en nog geen KPN TV hebt??xon schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:12:
Ook ik heb inmiddels voor nog geen 150 euro een 80 gig topfield recorder gehaald. Ik kan alleen maar zeggen....TOP
Ik zie een serieuze kwaliteitsverbetering met mijn oude standaard samsung ontvanger. Ook kan je net even wat meer in de menu's om te experimenteren tot het optimale.
Overigens zitten in de doos de bonnetjes om nog eens 50 euro eraf te krijgen als je nog geen klant bent en dus nog moet activeren. Denk niet dat ze erin trappen als ik hem opstuur
Binnen wat voor termijn moeten die bonnetjes om 50 EUR terug te krijgen zijn opgestuurd??
Ik hoop eigenlijk NU die Topfield te kunnen aanschaffen en te gebruiken voor FTA zenders uit België en Duitsland, vanaf 11 december dan nederland 1, 2, 3 en zodra het beschikbaar wordt in mijn regio helemaal over te stappen (en dan eigenlijk nog die 50 EUR terug te krijgen).....
Verwijderd
Je kan de Topfield aanschaffen voor de prijs van 149 euro, de redeem-voucher moet je binnen 2 weken "na activatie van een nieuw abonnement" naar KPN sturen. Tegen de tijd dat je DVB-T in jouw regio wordt uitgerold geld de actie misschien niet meer (destemeer aangezien KPN in de toekomst vooral Samsung ontvangers aan gaat bieden). Ik denk dat het het veiligst is om gewoon even met de klantenservice te bellen, ik weet wel dat ze met de single en twin-tuners van samsung een actie hebben dat je als je nu hun "publieke omroep"-pakket koopt, en later een abonnement op het hele zenderpakket neemt, je alsnog wat geld van de aanschafprijs van je tuner terugkrijgt. Misschien willen ze ook wel zoiets voor je regelen bij aanschaf van een topfield?Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 08:43:
[...]
Ik begrijp dat jij al TV via KPN hebt, weet iemand of je ook gebruik kan maken van dit aanbod als je buiten het verzorgingsgebied woont?? en nog geen KPN TV hebt??
Binnen wat voor termijn moeten die bonnetjes om 50 EUR terug te krijgen zijn opgestuurd??
Ik hoop eigenlijk NU die Topfield te kunnen aanschaffen en te gebruiken voor FTA zenders uit België en Duitsland, vanaf 11 december dan nederland 1, 2, 3 en zodra het beschikbaar wordt in mijn regio helemaal over te stappen (en dan eigenlijk nog die 50 EUR terug te krijgen).....
NeeMikeyMan schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 10:40:
Wat ik mij afvroeg; zijn er andere aanbieders van DVB-T dan kpn... Vind het zenderaanbod namelijk nogal karig in vergelijking met casema dvb-c.
Nee. Het 'kleine' zenderaanbod heeft te maken met de beperkte capaciteit op DVB-T.MikeyMan schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 10:40:
Wat ik mij afvroeg; zijn er andere aanbieders van DVB-T dan kpn... Vind het zenderaanbod namelijk nogal karig in vergelijking met casema dvb-c.
Nee.MikeyMan schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 10:40:
Eind jaren '90 zijn de frequenties geveild waarbij er maar één partij geïnteresseerd was: Digitenne, dat later is overgenomen door KPN. Misschien dat er in de toekomst nog frequenties geveild worden waarbij andere aanbieders mogelijk worden.
Neem even als voorbeeld ikzelf: Ik woon in Hilversum en ondanks dat er hier een mast staat is de ontvangst niet 100% ok. Dit komt omdat er eigenlijk nog een grote mast in Amersfoort gebouwd moet worden maar daar zijn ze nog niet klaar met de bouwvergunningen.
Kom ik meteen aan op een probleem dat te maken heeft met het uitrollen van het DVB-T signaal door heel Nederland. Technici die zeer nauw betrokken zijn hebben gemeld dat er nog veel probleemgebeiden zijn o.a.door het nog niet in de lucht hebben van masten. Ik heb ook al data gehoord waarop het allemaal zou moeten werken, ergens eind Februari waarschijnlijk. Afwachten dus!
Ik zelf zou graag mijn MediaCenter voorzien van DVB-T (C gaat niet ivm UPC, en Satelliet mag ik hier niet ophangen (appartement)). FireDTV is geloof ik de enige die op dit moment een werkende oplossing heeft binnen MCE, maar eigenlijk is het nog wel een beetje een dure oplossing. Per tuner toch al gauw 220 euro (incl Cam). Iemand die weet of het binnen Vista makkelijker kan en of Hauppauge bijvoorbeeld met Cam ondersteunende kaarten gaat komen?
ik en mijn ouders zitten er over na te denken om TV van KPN te nemen.
Maar ik heb een vraag erover:
Wij hebben 6 TV's thuis staan, maar gebruiken ze nooit tegelijk. Is het mogelijk om gewoon 6 kastjes te bestellen en dan één abo. met 3 kaartjes (zodat we het kaartje insteken in het kastje waar we dan TV willen kijken)?
Zo niet, moeten we dan twee abo's bestellen voor die 6 TV's (want 1 abo. mag max. 3 TV's)?
En verder als ik zo lees is de ervaring met TV van KPN goed, dus het is geen miskoop?
Alvast bedankt!
(Moet ik even kwijt: K*t KPN vraagt 10 c/pm en ik was ruim 8min aan het wachten, hoezo ik wil geen nieuwe klanten?)
Ik heb zelf 2 kastjes, 1 nog van Digitenne en de andere van KPN. Ik heb maar 1 kaart. Deze kan ik gewoon in het andere kastje stoppen en heb dan ontvangst.
En wat mag en wat kan qua toegestane aantallen ..... KPN hoeft niet alles te weten
Je krijgt echter per abbo maximaal maar 3 kaarten dus kun je officieel nooit op meer dan 3 toestellen tegelijk kijken.
Wat de kwaliteit betreft, dat is zeer afhankelijk van je woonomgeving. Woon je in een betrekkelijk bebouwde wijk zul je eerder de kans hebben op een slecht ontvangst dan wanneer je ergens bovenin een appartement woont met vrij uitzicht. (eigen ervaring)
Je hebt geloof ik 8 dagen bedenktijd dus bevalt het niet dan lever je de spullen weer in.
[ Voor 15% gewijzigd door fulgore op 11-10-2006 19:49 ]
De twinhan DVBT-T CI mantis 3030 is ook zeker een optie, op de site wordt geclaimed dat die het doet met de nieuwe media center (vista versie?) dus het onderzoeken waard.Camiel schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 17:48:
Ik zelf zou graag mijn MediaCenter voorzien van DVB-T (C gaat niet ivm UPC, en Satelliet mag ik hier niet ophangen (appartement)). FireDTV is geloof ik de enige die op dit moment een werkende oplossing heeft binnen MCE, maar eigenlijk is het nog wel een beetje een dure oplossing. Per tuner toch al gauw 220 euro (incl Cam). Iemand die weet of het binnen Vista makkelijker kan en of Hauppauge bijvoorbeeld met Cam ondersteunende kaarten gaat komen?
Wel een officiele conax 4 cam kopen want de andere die ik eerst had werkte niet. De kaart werkt inmiddels ook onder Mediaportal en MyTheatre.
Wel dezelfde prijs klasse als je alle onderdelen pakt, actieve antenne, cam en kaart...
Al woon ik in een zeer dicht bebouwd gebied (rotterdam zuid) en heb geen enkele klacht, maar dat komt vast ook wel weer omdat de dekking hier beter is dan elders.fulgore schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:45:
Wat de kwaliteit betreft, dat is zeer afhankelijk van je woonomgeving. Woon je in een betrekkelijk bebouwde wijk zul je eerder de kans hebben op een slecht ontvangst dan wanneer je ergens bovenin een appartement woont met vrij uitzicht. (eigen ervaring)
De constructie van je woning telt ook flink mee hoor, veel staal en beton is slechter dan baksteen en hout bouw. Primafoon zuidplein hier kan kpn tv niet demonstreren in de winkel omdat het signaal te slecht is terwijl er een mast vlakbij staat, zij hebben nu een buiten antenne neergezet. Dit is maar een paar honderd meter bij mij vandaan en ik heb perfect ontvangst met de simpele binen antenne.
Oké bedankt voor het snelle en duidelijke antwoord. Ik woon niet tussen allemaal huizen, dus dat is wel beter.fulgore schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:45:
Al koop je 188 kastjes, die kaarten kun je er altijd insteken.
Ik heb zelf 2 kastjes, 1 nog van Digitenne en de andere van KPN. Ik heb maar 1 kaart. Deze kan ik gewoon in het andere kastje stoppen en heb dan ontvangst.
En wat mag en wat kan qua toegestane aantallen ..... KPN hoeft niet alles te weten![]()
Je krijgt echter per abbo maximaal maar 3 kaarten dus kun je officieel nooit op meer dan 3 toestellen tegelijk kijken.
Je hebt geloof ik 8 dagen bedenktijd dus bevalt het niet dan lever je de spullen weer in.
Dan ga ik binnenkort maar eens 3 kastjes + kaartjes bestellen bij KPN en testen. Ow ja hoe kan je opgeven hoeveel kaartjes je wilt? Of krijg je er gewoon standaard 3 opgestuurd?
Is het ook niet mogelijk om op een speciale manier 6 kaartjes te komen? Dat ik niet steeds elke keer kaartje eruit moet halen en erin steken? Maar dat ze er gewoon standaard in zitten en max. 3 TV's tegelijk aan staan?
[ Voor 8% gewijzigd door nlboy op 11-10-2006 20:26 ]
Losse smartcards kosten 12,95. Zie KPN.com.
Je kunt laten registreren dat ze bij jouw abonnement horen, zodat je maar één keer die 7,95 hoeft te betalen.
En max drie dus, in totaal.
Je moet opgeven hoeveel kaartjes je wilt. Standaard krijg je er maar 1.nlboy schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:17:
[...]
Oké bedankt voor het snelle en duidelijke antwoord. Ik woon niet tussen allemaal huizen, dus dat is wel beter.
Dan ga ik binnenkort maar eens 3 kastjes + kaartjes bestellen bij KPN en testen. Ow ja hoe kan je opgeven hoeveel kaartjes je wilt? Of krijg je er gewoon standaard 3 opgestuurd?
Is het ook niet mogelijk om op een speciale manier 6 kaartjes te komen? Dat ik niet steeds elke keer kaartje eruit moet halen en erin steken? Maar dat ze er gewoon standaard in zitten en max. 3 TV's tegelijk aan staan?
Als jij iemand anders weet met een abbo die maar 1 kastje heeft kun je aan die persoon vragen om 2 extra kaartjes te vragen voor jou ! Dan heb je nog maar 1 kaartje nodig.
Zo kijk ik via het abbo van een ander helemaal gratis

Nu is er een apperaat op de markt die een electronisch kaartje heeft die je in je apperaat kan stoppen. Dan heb je een basis machine waar je een echte kaart in stopt, en dan kan je max 6 van die electronische kaarten gebruiken om in je decoders te stoppen.nlboy schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:17:
[...]
https://www.cardwriter.nl/nl/pd1160496595.htm?categoryId=71
Zo kan je wel veel meer gebruiken, is wel duur maar wel cool
Btw, je krijgt bij elke decoder ook een smartcard als je wilt, zo kosten ze niets extra volgens mij.
Dus als jij dire tuners besteld met gratis smartcard is er niets aan de hand.
[ Voor 4% gewijzigd door Kaoh op 12-10-2006 00:24 ]
[ Voor 62% gewijzigd door Kaoh op 12-10-2006 00:25 ]
Dáár in ieder geval geen vertraging dus.
Tja, tot die ander ineens besluit z'n abonnement op te zeggen, en bij jou ook ineens 2 TV's een "no access" beeld geven....fulgore schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:33:
Als jij iemand anders weet met een abbo die maar 1 kastje heeft kun je aan die persoon vragen om 2 extra kaartjes te vragen voor jou ! Dan heb je nog maar 1 kaartje nodig.
Zo kijk ik via het abbo van een ander helemaal gratis![]()
Verwijderd
er schijnt een probleem geweest te zijn met een bouwvergunning (in eindhoven)IntToStr schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 12:22:
Ik ga in november in Eindhoven wonen. Op dit moment is daar nog geen digitale tv van kpn beschikbaar, maar de postcodecheck geeft aan dat dit in het 4e kwartaal 2006 komt. Bij de faq daar staat dat vanaf november het dekkingsgebied in het algemeen gaat worden uitgebreid. Gecombineerd lijk je te kunnen concluderen dat je digitenne toch snel in Eindhoven mag verwachten.
ik heb gehoord dat het best eens een paar maanden langer kan duren...
Moraal: als je ook een Topfield PVR wilt gaan kopen dan kan je die volgens mij beter in een winkel (Primafoon, Mediamarkt, ..) gaan halen.
Of de KPN er achter komt en je de *** bent.Haay schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 15:42:
[...]
Tja, tot die ander ineens besluit z'n abonnement op te zeggen, en bij jou ook ineens 2 TV's een "no access" beeld geven....
Verwijderd
Hmmm. Ik had 'm binnen 2 dagen binnen. Ik lees ook bijna op elk DVB-T forum dat mensen 'm gaan kopen. Succesvolle actie lijkt me zo van KPN!jurk schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 21:31:
Vorige week woensdag 4 okt heb ik de Topfield PVR besteld via www.kpn.com, waar een levertijd van 2 werkdagen staat vermeld. Direct na mijn bestelling ontving ik een bevestigings-email, maar de Topfield is na ruim een week nog niet geleverd. Volgens de klantenservice is er vertraging door grote toeloop.
Moraal: als je ook een Topfield PVR wilt gaan kopen dan kan je die volgens mij beter in een winkel (Primafoon, Mediamarkt, ..) gaan halen.
Tuurlijk, de KPN komt wel even door je gordijntjes gluren of je geen illegale decoders hebt staan. Je mag drie van die dingen hebben, je mag ze allemaal in je boot, camper, kano, tweede huis, derde huis en linkerbroekzak bouwen.fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 08:38:
[...]
Of de KPN er achter komt en je de *** bent.
Verwijderd
Verwijderd
Een bekend probleem van de Samsung tuners is dat ze niet het juiste beeldformaat doorgeven. De Topfield doet dat wel. Dan schakelt je tv ook automatisch naar het juiste beeldformaat.Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:24:
Ik heb de twintuner van KPN (aangesloten op een breedbeeld tv) en de breedbeeldweergave is bij veel zenders niet in orde. De publieke omroepen en België hebben prima beeld, maar op andere zenders is het beeld niet beeldvullend: ik krijg kaders. Dit aan alle kanten. Het lijkt erop dat het als 4:3 wordt verzonden, dus ik krijg kaders aan de linker en rechterkant en daardoor dus ook boven en onder omdat het breedbeeld uitzending is. Weet iemand of de Topfield PVR dit probleem niet heeft?
Maar alleen bij zenders die dit signaal mee sturen, en volgens mij zijn dat alleen de publieke, de commerciele inversteren alleen maar in apperatuur waardoor reclames harder klinken ;-)Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:17:
[...]
Een bekend probleem van de Samsung tuners is dat ze niet het juiste beeldformaat doorgeven. De Topfield doet dat wel. Dan schakelt je tv ook automatisch naar het juiste beeldformaat.
Nee, de commercielen doen het lekker makkelijk: 4:3 beeld uitzenden met boven en onder een zwarte balk. Bij Belgie bijv. zenden ze het beeld anamophisch uit: alle horizontale beeldlijnen worden gebruikt, maar het beeld wordt "inelkaar gedrukt" verstuurd. De TV rekt dat dan horizontaal weer op. Zo krijg je breedbeeld zonder verlies van beeldlijnen (en dus detail).Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:17:
[...]
Een bekend probleem van de Samsung tuners is dat ze niet het juiste beeldformaat doorgeven. De Topfield doet dat wel. Dan schakelt je tv ook automatisch naar het juiste beeldformaat.
_██_
(ಠ_ృ)
Verwijderd
Klopt. De laatste tijd zendt NL123 redelijk vaak in breedbeeld uit. Alleen de commercielen helemaal niet. Gelukkig zal RTL van januari 2007 alles ook in breedbeeld gaan uitzenden. Nu hopen dat de overigen ook volgen, vooral Talpa vind ik qua beeldkwaliteit echt een drama.Atomsk schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:24:
[...]
Nee, de commercielen doen het lekker makkelijk: 4:3 beeld uitzenden met boven en onder een zwarte balk. Bij Belgie bijv. zenden ze het beeld anamophisch uit: alle horizontale beeldlijnen worden gebruikt, maar het beeld wordt "inelkaar gedrukt" verstuurd. De TV rekt dat dan horizontaal weer op. Zo krijg je breedbeeld zonder verlies van beeldlijnen (en dus detail).
Ik heb nu sinds vorige week dit leuke apparaat maar snap iets niet.(of misschien juist wel):
Op het moment dat ik een zender aan het kijken ben en druk op de record knop gaat ie netjes opnemen! Ga ik dan zappen dan wil ik gewoon verder kijken naar andere zenders maaaaar dit lukt niet. Ik krijg dan overal geen signaal. Het lijkt me dat ie dit wel zou begrijpen en dat ie dan zelf zou moeten overschakelen..toch? Doe ik PIP dan zie ik wel gewoon de andere tuner rechtsboven z'n werk doen en kan ik dat scherm wel op me normale scherm zetten maar dit lijkt me niet de bedoeling.
Toen heb ik eens wat geprobeerd door de antenne die ik nog had op de tweede antenne ingang aan te sluiten. Het probleem is nu opgelost!!! Het lijkt dus wel dat de beide tuners alletwee dan een eigen signaal nodig hebben..toch levert kpn maar 1 antenne mee.
Snap het even niet meer
Heeft iemand de topfield aangesloten op lcd tv? Heb een panasonic van 81cm staan. En de intro van dit topic heeft het over compressie, en lagere bitrate's etc. Hoe is de kwaliteit op een lcd icm met de topfield ontvanger? Iemand ervaringen?
Je hebt schotel en je gaat naar digitenne/kpn dtv ...thefox154 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 15:56:
K zit ook aan digitenne te denken. Icm met de topfield actie. Ga verhuizen en heb nu schotel. Waarom een dure upc aansluitingen met zon knake mediabox als je ook een topfieldje kunt krijgen. Daar heb ik super ervaringen mee.
Heeft iemand de topfield aangesloten op lcd tv? Heb een panasonic van 81cm staan. En de intro van dit topic heeft het over compressie, en lagere bitrate's etc. Hoe is de kwaliteit op een lcd icm met de topfield ontvanger? Iemand ervaringen?
Ik kan je vertellen; dat word schrikken.
Ik ga het omgekeerde doen, ik had kabel, daarna digitenne/kpn dtv en nu ga ik naar schotel. (deze week even naar de satshop ergens).
Van kabel naar digitenne was (in mijn geval) een absolute vooruitgang.
In de tussentijd een 32" LCD tv gekocht en nu word het tijd om de volgende stap te doen.
Niet dat ik me mateloos irriteer aan de mpeg artifacts of de regelmatige hik in het geluid als m'n koelkast gaat koelen. Dat word gewoon gecorrigeerd met de prijs wat digitenne kost tov de €15,- per maand aan analoge ruisende kabel.
Ik wil nu gewoon beter; goed beeld en goed geluid.
Het verbaast me wel enigszins dat je van schotel naar digitenne wilt. Je gaat het zeer zeker zien aan het beeld. Als je in de buurt van Utrecht woont, dan mag je wel effe komen kijken.
Alles kan stuk.
Kijken doe je met je....Kaoh schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 13:36:
Als het goed is zit er een doorlus kabel bij die je kan gebruiken om het signaal naar de tweede tuner door te lussen, dit zou moeten werken.
Stommmm...kabeltje zat er inderdaad bij!
Ik wacht ook ff af wat ik ga doen volgende maand wil ik ook een 32inch kopen. Dan kijken hoe het er allemaal uit gaat zien. Eventueel door naar mine.tv omdat ik hier wat meer mogelijkheden mee zie met een htpcremco_k schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 16:54:
[...]
Je hebt schotel en je gaat naar digitenne/kpn dtv ...
Ik ga het omgekeerde doen, ik had kabel, daarna digitenne/kpn dtv en nu ga ik naar schotel. (deze week even naar de satshop ergens).
In de tussentijd een 32" LCD tv gekocht en nu word het tijd om de volgende stap te doen.
Niet dat ik me mateloos irriteer aan de mpeg artifacts of de regelmatige hik in het geluid als m'n koelkast gaat koelen. Dat word gewoon gecorrigeerd met de prijs wat digitenne kost tov de €15,- per maand aan analoge ruisende kabel.
Het verbaast me wel enigszins dat je van schotel naar digitenne wilt. Je gaat het zeer zeker zien aan het beeld. Als je in de buurt van Utrecht woont, dan mag je wel effe komen kijken.
bedankt voor het aanbod, woon er nie ech in de buurt maar kom er wel vaak vor het werk dus misschien zie je nog wel mail. De overstap klinkt misschien beetje vreemd inderdaad. Maar ik zit nu een appartementencomplex waar standaard iedereen een schotel aansluiting heft. Staan hier 3 van die gigantische dingen op het dak die hier worden verdeeld naar 2 gebouwen.remco_k schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 16:54:
[...]
Je hebt schotel en je gaat naar digitenne/kpn dtv ...
En nu ga ik verhuizen... heb dus zelf geen schotel of decoder. De philips die ik nu heb zit verrekend in de servicekosten en moet ik inleveren als ik weg ga. Dus ik sta compleet met lege handen.
In het nieuwe appartement zijn geen schotels toegestaan. Dan kan ik dus kiezen uit een upc mediaboxding, of digitenne. Aangezien ik ooit is heb gezworen nooit meer iets met dat stelletje

Verwijderd
Nu snap ik het niet meerAtomsk schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:24:
[...]
Nee, de commercielen doen het lekker makkelijk: 4:3 beeld uitzenden met boven en onder een zwarte balk. Bij Belgie bijv. zenden ze het beeld anamophisch uit: alle horizontale beeldlijnen worden gebruikt, maar het beeld wordt "inelkaar gedrukt" verstuurd. De TV rekt dat dan horizontaal weer op. Zo krijg je breedbeeld zonder verlies van beeldlijnen (en dus detail).
IIRC: België verzendt een PAL+ signaal waarbij alle 576 beeldlijnen gebruikt worden voor een breedbeeld uitzending. NL1,2,3 nemen een breedbeeld uitzending en schalen dit terug naar 432 beeldlijnen zodat het er op een 4:3 TV als breedbeeld uitziet.Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 14:31:
[...]
Nu snap ik het niet meerAls ik dit lees, begrijp ik dat het weinig zin heeft een Topfield te kopen omdat het beeld niet optimaal wordt verstuurd. Op die manier krijg ik dan toch net zoals bij de KPN twin tuner zwarte balken links en rechts (en dus ook boven en onder) bij breedbeelduitzendingen? Nederland 1, 2 en 3 en België uitgezonderd. Of is die Topfield 'slimmer' waardoor het beeld toch nog goed bij de televisie terecht komt?
Veel breedbeeld TVs zijn echter slim genoeg om niet-PAL+ beelden naar volledig beeld te schalen...
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Verwijderd
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1571104
Verwijderd
Dat is inderdaad niet mogelijk.Jeronimusius schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:29:
ik heb helaas al een tv abonnement van kpn. maar ik wil die 50 euro korting toch eigenlijk wel vangen. maar volgens mij is het niet mogelijk om als bestaande klant die 50 euro korting te krijgen. of is dat wel mogelijk?
Verwijderd
Ben ik vergeten te vermelden dat hiervoor wel ZDF is verwijderd.Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 13:04:
Live voetbal is te bestellen. Kosten zijn 6 euro per abonnement. Dus 6 euro per 3 smartcards, bovenop het huidige abonnnement. Super!
Netjes, is inderdaad erg goedkoop!Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 13:04:
Live voetbal is te bestellen. Kosten zijn 6 euro per abonnement. Dus 6 euro per 3 smartcards, bovenop het huidige abonnnement. Super!
Als er een brommer/scooter binnen 500m rondrijdt zie ik een berg blokjes. Dit heb ik al vanaf het begin en ben in de tussentijd ook al verhuisd. Antenne verplaatst. Versterkers er tussen gejopt. (Heb buiten antenne)
Is dit veel voorkomend of is mijn topfield misschien een beetje naar de hemel?
Ik heb ook een storingkje 's avonds om 23 uur wanneer het signaal naar de meterkast wordt gestuurd om op nachtstroom over te gaan op het moment dat de schakelaar om gaat..
Verwijderd
Ben het helemaal met je eens! Ik hoop op 2 dingen; zenderpakket uitbreiding en verhoging beeldkwaliteit! Dat moet toch kunnen per 11 december? Dan hebben ze meer ruimte en volgens mij is de hele uitschakeling van analoog te doen om meer ruimte voor DVB-T vrij te maken.KroeT schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:40:
Met betrekking tot ZDF: een zender klakkeloos verwijderen voor betaalzenders vind ik wat spijtig. National Geographic is ook al verdwenen. Toegegeven, daar kregen we toen ARD voor, daarna ZDF. Maar een beetje downhill is het wel. Binnenkort komt er toch bandbreedte zat vrij om extra kanalen op te knallen, dus dan is er ruimte genoeg om NG en ZDF weer terug te halen. Over ijdele hoop gesproken
Verwijderd
KPN laat zien dat de echte oorlog om de digitale kijker in Nederland begonnen is. En ook dit keer is het live content van het eredivisie voetbal weer onderdeel van de slag om de digitale kijker geworden. KPN maakte vandaag bekend dat het de zender ZDF uit het zenderpakket van "Digitenne van KPN" zal verwijderen en dat daarvoor twee voetbalkanalen terug komen. Op deze voetbalkanalen zullen naast de clubkanalen van onder andere PSV en Feijenoord ook de live voetbalwedstrijden uit de Nederlandse eredivisie te zien zijn. KPN bereikte over doorgifte van het live eredivisie voetbal verleden maand overeenstemming met rechtenhebbende Versatel. Nu ook de clubs uit de eredivisie akkoord zijn gegaan zal het Versatel voetbalkanaal te zien zijn via de digitale ether in Nederland.
Vanaf heden kunnen alle bestaande abonnees van "Digitenne van KPN", een samenvoeging van de vroegere providers Digitenne en KPN TV, alsmede ook alle nieuwe abonnees voor 6 euro per maand extra het voetbalaanbod ontvangen. Het bedrag van 6 euro is onafhankelijk van het aantal smartcards dat een abonnee aan zijn abonnement gekoppeld heeft. Dit mogen er volgens de voorwaarden van "Digitenne van KPN" maximaal drie per abonnement zijn. Dit houdt in praktijk in dat abonnees van "Digitenne van KPN" zonder extra kosten ook in de slaapkamers tegelijktijdig kunnen genieten van het live eredivisie voetbal.
Dit staat in schril contrast met het Tele2 voetbalaanbod van de Nederlandse digitale satellietprovider Canal Digitaal. Deze vraagt voor hetzelfde kanaal dat bij "Digitenne van KPN" voor 6 euro per maand op maximaal drie plaatsen in de huiselijke omgeving tegelijk bekeken kan worden maar liefst meer dan het drievoudige, 19,95 euro per maand, voor het bekijken op slechts één afspeelpunt in huis. Canal Digitaal lijkt hierdoor een steeds slechtere positie voor toekomstige digitale abonnees te worden die geen of weinig waarde hechten aan een groot aantal buitenlandse zenders en tevreden zijn met de Nederlandse zenders aangevuld met de bekendste buitenlandse thematische zenders, de Belgische publieke zenders en het Nederlands voetbalaanbod.
Overigens probeert "Digitenne van KPN" het verschil in beeldkwaliteit tijdens de voetbalwedstrijden ten opzichte van satellietontvangst zo minimaal mogelijk te houden. Tijdens de live voetbalwedstrijden is er bijna twee maal zoveel bandbreedte beschikbaar dat men normaal voor één kanaal binnen het zenderpakket gebruikt. Overigens zal "Digitenne van KPN" binnenkort in geheel Nederland nieuwe encoders in gebruik nemen waardoor men de beeldkwaliteit en het gebruik van het maximaal aanwezige bandbreedte in de ether zo goed mogelijk wil gaan managen.
Bron: http://www.satplaza.com/wordpres/?p=1346
Interessant, hebben we straks dan geen nieuwe kastjes nodig ?Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:31:Overigens zal "Digitenne van KPN" binnenkort in geheel Nederland nieuwe encoders in gebruik nemen waardoor men de beeldkwaliteit en het gebruik van het maximaal aanwezige bandbreedte in de ether zo goed mogelijk wil gaan managen.[/b]
Bron: http://www.satplaza.com/wordpres/?p=1346
Verwijderd
Dat zal we niet. De Topfield PVR's vliegen uit de winkel en met het oog op de overschakeling van analoog naar digitaal kan KPN dit niet maken. Veel mensen kopen daarvoor een single tuner.fulgore schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:37:
[...]
Interessant, hebben we straks dan geen nieuwe kastjes nodig ?
Dit lijkt mij meer een aanpassing van technische aard bij KPN. Het klinkt als een systeem waarbij KPN de beschikbare ruimte beter gaat verdelen. Per 11 december is er meer ruimte beschikbaar. Ze zullen daarmee denk ik de kwaliteit verbeteren.
Immers hebben wij thuis een DEcoder en geen encoder ..toch?Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:11:
[...]
Dat zal we niet. De Topfield PVR's vliegen uit de winkel en met het oog op de overschakeling van analoog naar digitaal kan KPN dit niet maken. Veel mensen kopen daarvoor een single tuner.
Dit lijkt mij meer een aanpassing van technische aard bij KPN. Het klinkt als een systeem waarbij KPN de beschikbare ruimte beter gaat verdelen. Per 11 december is er meer ruimte beschikbaar. Ze zullen daarmee denk ik de kwaliteit verbeteren.
Ik baal overigens wel een beetje van dat voetbal verhaal. Ik heb al sinds vorig jaar Tele2 met voetbal, maar had dat denk ik wel opgezegd, als ik dit had geweten. En dan had ik een simpele kpn adsl verbinding genomen.
Verwijderd
maarja dan zullen er denk ik heel wat mensen boos worden...
aan de andere kant ikn frankrijk heb je al hdtv via mpeg4 via de dvbt
George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..
Verwijderd
Des te meer kanalen, hoe minder de bandbreedte per kanaal > slechte kwaliteit per kanaal.oehoe schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 13:11:
Het zal toch niet zo zijn dat die voetbalkanalen ervoor zorgen dat de rest van de kanalen slechter worden van kwaliteit? Als dat zo is dan is mijn keuze (waar ik al een hele tijd over loop te prakizeren) snel bepaald; de schotel.
Ik hoop dat ze de kraan is gaan opendraaien en snel ook...
Nee; Film1 (3 kanalen) en ZDF zijn eraf dus er is ruimte voor ‘4 kanalen’. Deze worden nu ingenomen door twee voetbal kanalen; de andere zenders blijven ongewijzigd.oehoe schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 13:11:
Het zal toch niet zo zijn dat die voetbalkanalen ervoor zorgen dat de rest van de kanalen slechter worden van kwaliteit? Als dat zo is dan is mijn keuze (waar ik al een hele tijd over loop te prakizeren) snel bepaald; de schotel.
Klopt dat je nu bij die zenders gewoon beeld krijgt ipv zwart beeld en het invoeren van de code?
[ Voor 54% gewijzigd door mauzwauz op 20-10-2006 18:59 ]
Questions must be asked
Ehmhmm gaan nu alle digitenne/kpn kijkers sponcebob missen?!!?
Want the box hebben we niet..
Dit topic is gesloten.