Het grote KPN Digitenne topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste
Acties:
  • 181.087 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 17:30

MeNTaL_TO

The future is not set

driedees schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:45:
@ SteveZ: dat heb ik (Utrecht) dus ook gehad, na het herstellen van de fabrieksinstellingen en opnieuw zenders zoeken bleven er erg veel kanalen 'weg'. Ik kon het oplossen door alles handmatig te zoeken (menu > installeren > handmatig zoeken). Via Radio.nl heb ik gekeken welk bouquet op welk kanaal zit, alle kanalen nagelopen en alles was weer terug. Hetzelfde maakte ik ook mee bij 2 mensen in Amersfoort die ook Digitenne hebben, ook hier moest ik een en ander handmatig zoeken.

Net als vele anderen in dit topic wás ik tevreden over Digitenne, goeie beeldkwaliteit, genoeg zenders en goedkoop. Sinds december heb ik erg veel last van storingen, lijkt het wel of die antenne steeds gevoeliger wordt en het signaal valt regelmatig weg. Om maar te zwijgen over de "blokjes" tijdens het zappen. Blij als m'n contract afloopt, dan maar de iets duurdere kabel.
Het is eigenlijk te achterlijk voor woorden dat KPN maar blijft kloten met de zenders en dat je dit soort truuks moet gaan uithalen om de zenders te kunnen blijven ontvangen. Vanmiddag was het weer raak, opeens geen beeld meer op discovery (signaalsterkte op 99%, beeldkwaliteit op 1 a 2 %), heel dat bouquet weg. Mag nu wel aannemen dat Digitenne al een beetje de speeltuinfase is ontgroeid.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164734

Is het niet zo dat alle problemen na 16 april alle problemen in heel Nederland voorbij zijn? Dan zijn alle frequenties opnieuw ingedeeld en Digitenne is geheel landelijk verkijgbaar. Ik weet niet of het dat zo is, maar dat is wat ik eruit opmaak. KPN is helaas verplicht alles door elkaar te hussen en opnieuw in te delen voor de verplichte landelijke dekking. Met name omdat frequenties nu anders dubbel gebruikt worden, dacht ik.

Is er een overzicht van de uiteindelijk indeling qua kanalen, frequenties en boutiquen? Dus na 26 maart / 16 april?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:38
Anoniem: 164734 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 08:39:
Is het niet zo dat alle problemen na 16 april alle problemen in heel Nederland voorbij zijn? Dan zijn alle frequenties opnieuw ingedeeld en Digitenne is geheel landelijk verkijgbaar. ....
Laten we het hopen dat het beter wordt na 16 april. Ik weet niet of er al ergens informatie is over de nieuwe zenderindeling, ik ken eigenlijk alleen maar Radio.nl voor informatie over dat soort zaken. Ik heb er geen problemen mee dat ik eens in de zoveel tijd opnieuw de zenders moet opzoeken, het stoort mij wel dat de kwaliteit minder wordt en dat het nogal lastig is om alles te vinden.
MeNTaL_TO schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 00:36:
Mag nu wel aannemen dat Digitenne al een beetje de speeltuinfase is ontgroeid.
^^ eensch!

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:02
Sinds de nieuwe zenders (Lelystad en Hilversum voor mij) op 12-02 online zijn gekomen heb ik ook een probleem met m'n 'oude' Samsung Digitenne decoder in de huiskamer. :(

Na reset naar fabrieksinstelling en opnieuw zoeken van de zenders kreeg ik iets van 56 zenders in totaal. Het bouquet met NL1, 2, 3, enz. krijg ik zeker 4 keer binnen, in goede en minder goede kwaliteit. En ook enkele andere kanalen krijg ik dubbel of 3 voudig binnen. Na van alle zenders gekeken te hebben op welk kanaal ze het sterkste signaal hebben en de zwakkere zenders uit de lijst verwijderd te hebben krijg ik nu elke keer nadat m'n decoder uit stand-by komt de melding dat m'n kanalenlijst verouderd is. Als ik dan op OK druk gaat de decoder weer alle verwijderde zenders toevoegen en m'n zendervolgorde weer compleet door elkaar gooien (met Sport1 en Sport2 op de voorkeuren 1 en 2, enzovoorts). Ontzettend irritant! |:(

Bij de KPN decoder op de slaapkamer blijft die vraag tenminste achterwege, maar daar heb ik wel duidelijk meer last van storing dan vóór 12 februari. En bij die KPN (ook Samsung, maar dan anders) decoder kan ik niet individuele zenders verwijderen, wat ik weer wel bij de oorspronkelijke Digitenne decoder kan doen.

Al met al is het er voor mij in Almere Buiten niet op vooruitgegaan sinds de zenders Hilversum en Lelystad online zijn gegaan! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvH
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04 11:40

BvH

Wanneer gaat KPN nou eens officieel de oude digitenne klanten overnemen? Ik betaal nog steeds 11,95 voor 2 smartcards. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Haay schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:04:
En bij die KPN (ook Samsung, maar dan anders) decoder kan ik niet individuele zenders verwijderen,
Zie handleiding midden op pagina 47. Werkt dat niet?

Wellicht een tip voor andere Digitenne gebruikers:

Ik heb gisteren zitten rommelen met de beeldinstelling en dan met name de contrast en scherpte instellingen. Deze heb ik beiden een stuk hoger gezet, waardoor het beeld op mijn 82cm LCD scherm van Philips een stuk beter is geworden en dat met de Samsung Single Tuner.

Het enige wat niet werkt met de Samsung tuners is het automatisch verspringen naar het juiste beeld formaat. Dat werkt wel met de Topfield tuner. Maar goed, ik heb nu zeer acceptabel beeld. Alleen snelle beelden blijven wat lastig (zoals voetbal), maar dat komt door de lage bitrate. Hopelijk is dat na april ook opgelost als alle frequenties goed zijn ingedeeld.

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Anoniem: 164734 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:34:
Wellicht een tip voor andere Digitenne gebruikers:

Ik heb gisteren zitten rommelen met de beeldinstelling en dan met name de contrast en scherpte instellingen. Deze heb ik beiden een stuk hoger gezet, waardoor het beeld op mijn 82cm LCD scherm van Philips een stuk beter is geworden en dat met de Samsung Single Tuner.
Nog hoger dan de fabrieksinstellingen? Meestal moeten ze juist rond de 25% staan om in de buurt te komen van een goede afstelling...

• Dirkson
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11-2024
Sinds half januari had ik echt bedroevend slechte ontvangst van o.a. Net5, TIEN en discovery channel. Uiteindelijk een servicemonteru langs gehad die mijn binnen antennes heeft vervangen. Ik had namelijk een oudere (zwakkere?) binnenantenne dan de antenne's die tegenwoordig worden meegeleverd. (oud is te herkennen aan een groen led-je en de nieuwe aan een oranje led-je). Deze zijn bij mij kosteloos omgeruild. Top dus. Alleen jammer dat de helpdesk dus niet van te voren even kan vragen of ik toevallig een groen ledje op mijn antenne had of niet. Want de helpdesk begon meteen over buiten antenne's. Ja daar heb ik dus dat Digitenne niet voor aangeschaft om alsnog kabels door mijn huis (en muren!) te mogen trekken)

Bottom line: groen ledje op antenne? Slechte ontvangst? Klantenservice bellen en een servicemonteru langs laten komen. Die ruilt ze dus kosteloos om.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:35

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vandaag mijn Digitenne aangesloten met een TF5300D-K 160Gb.
Het was even rommelen met de settings (in het menu voor zenders zoeken geeft hij bij mij altijd 0% ontvangst aan :?) maar daarna werkte het redelijk snel goed.
Ik ben verbaas over de kwaliteit van het beeld.
zichtbare compressie had ik al rekening mee gehouden, maar de beeld kwaliteit is over S-video nu al beter dan mijn analoge externe tuner over Component.

Volgende week krijg ik de nodige losse modules voor mijn TV & PVR binnen zodat ik de Topfield via Component kan aansluiten, ik hoop dan een nog betere beeldkwaliteit te behalen.

=[edit]=

Moeilijk te zien, maar hier een vergelijk tussen UPC Analoog en KPN Digitenne:

Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/phpThumb.php?src=/uploaded/gallery/Plasma/Dscf7391.jpg&w=153

Links : Topfield TF5300D met Digitenne (Lelystad) aangesloten op S-Video
Rechts : Zinwell PV-600 met UPC aangesloten op Component en upscale naar 720P @ HDMI

[ Voor 29% gewijzigd door Koffie op 22-02-2007 21:08 ]

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:56

franssie

Save the albatross

Koffie schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 20:58:

[afbeelding]

Rechts : Zinwell PV-600 met UPC aangesloten op Component en upscale naar 720P @ HDMI
Ik zie niet zo heel veel verschil-op brightness na? Dus misschien een succesje voor dvb-t over dvb-c UPC analoog, ik heb zelf ook twee topfields, een PVR in de woonkamer en een single in de slaapkamer. Doen het allebei plima, geen idee waarom de PTT ;) ze niet meer wil want de samsungs heb ik allang weggegeven (rotdingen).
Zou wel leuk zijn om eens zo'n plaatje te zien met DVB-T/C/S > heeft iemand die opstelling?

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 23-02-2007 01:50 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 22:43

Mentalist

[avdD]

S heb ik, C heb ik nog steeds, alleen T moet ik nog antenne voor installeren/wachten tot hier bereik is.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 01:21:
S heb ik, C heb ik nog steeds, alleen T moet ik nog antenne voor installeren/wachten tot hier bereik is.
je zal de ontvanger al wel hebben maar als je er eentje (of juist een smartcard) wilt lenen hoor ik het wel
: als je tenminste een 'triple shot' van DVB wil maken - en kan / ik zou geeneens zo snel weten hoe dat te doen. eigenlijk jammer dat ze geen testbeelden meer uitzenden

[ Voor 20% gewijzigd door franssie op 23-02-2007 01:48 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 14-04 16:22
Koffie schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 20:58:

[afbeelding]

Ik vind UPC analoog toch een stuk beter hoor. Je ziet duidelijk aan het gras, z'n haar en het publiek dat het fijne detail weg is bij KPN. Verder is het wat "onderbelicht" (donkergrijs wordt zwart). Kleurverzadiging is wel wat hoger maar dat is met de tvinstellingen wel bij te regelen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Atomsk schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 01:47:
[...]

Ik vind UPC analoog toch een stuk beter hoor. Je ziet duidelijk aan het gras, z'n haar en het publiek dat het fijne detail weg is bij KPN. Verder is het wat "onderbelicht" (donkergrijs wordt zwart). Kleurverzadiging is wel wat hoger maar dat is met de tvinstellingen wel bij te regelen.
z'n haar is inderdaad beter - jammer dat ik gezworen heb nooit meer zaken te doen met UPC })
maar was toch al bezig om dvb-s te nemen

/edit: is niet echt dezelfde frame (wel bijna)...

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 23-02-2007 01:57 . Reden: damn, haar is echt veel beter :s ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

franssie schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 01:29:
[...]

je zal de ontvanger al wel hebben maar als je er eentje (of juist een smartcard) wilt lenen hoor ik het wel
NED123 zou ik zo kunnen vergelijken. Alleen is de kabel dan extreem in het voordeel, op RTL/SBS/MTV/DISC ligt het heel anders.

Ik heb wel een zooi DVB-T ontvangers, maar niks met een CI. Wel een CAM though. En CI's. Maar misschien koop ik nog een PCI DVB-T kaart, CI's heb ik nog en de Alphacrypt van de kabel kan ook Conax aan. Heb ik alleen nog geen smartcard, dus die wil ik eventueel wel lenen.

Hoe gaat het activeren van een nieuwe KPN smartcard? Kan je een poosje kijken zonder je rekeningnr. aan KPN te geven? Want die smartcard kost ook niks.
: als je tenminste een 'triple shot' van DVB wil maken - en kan / ik zou geeneens zo snel weten hoe dat te doen. eigenlijk jammer dat ze geen testbeelden meer uitzenden
Dat lukt me wel >:). Ik ben geknipt om dit te doen :P. Moet alleen DVB-T nog fixen hier dan.

Rotterdam is waarschijnlijk te ver gegrepen hier, pakweg 50km naar het zuiden. Heb het ooit ontvangen maar dat was met tropo en toen was Rotterdam nog 20kW :+. Echter wel indoor, niet achter een raam, dus knappe prestatie.. Goes komt in maart, die lukt wel waarschijnlijk, Breda in april, die moet zeker lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:02
Atomsk schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 01:47:
Misschien is het de laatste tijd wat verbeterd bij UPC, maar toen ik jaren geleden overstapte van UPC analoog naar Digitenne was het een significante verbetering van m'n beeldkwaliteit. UPC analoog was vaak gruizig, terwijl Digitenne er op mijn 28inch CRT breedbeeld TV erg scherp uitziet. Daarnaast zijn de breedbeelduitzendingen van Nederland en België op Digitenne in anamorphic-widescreen, terwijl ze op de analoge kabel letterboxed doorgegeven worden. Dan heb je dus een stuk meer beeldlijnen bij Digitenne dan bij de analoge kabel!

Overigens is mijn huis een UPC-vrije woning, en ik zal nog eerder een schotel aanschaffen dan ooit nog UPC weer in m'n huis te halen! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Jammer, maar een PCI DVB-T kaart blijkt best duur (70 euro). Vind ik een beetje duur alleen maar om een leuke vergelijking te maken want ik hoef er verder geen permanent abo op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200017

Stom toevallig zie ik nu dat er weer Topfield HD-decoders geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 03:22:
[...]

Heb ik alleen nog geen smartcard, dus die wil ik eventueel wel lenen.
Roept maar als je 'm nodig hebt, stuur ik 'm wel even op in vertrouwen dat ik 'm weer terug krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Bedankt, ik zal het onthouden. Maar of het er nu nog inzit.. Ben waarschijnlijk ook al 50 euro kwijtgeraakt aan een USB DVB-T stick die vermoedelijk nooit aan zal komen :/. Ik kan natuurlijk niet blijven kopen.. Tenzij ik de DVB-T PCI goedkoop aan kan komen..

Verder heb ik uitgerekend dat het vrij onwaarschijnlijk is dat ik Goes probleemloos zal kunnen ontvangen zelfs met dakantenne (werkt wellicht wel maar zal vermoedelijk stotteren), en of Breda gaat lukken is nog maar de vraag want Breda loopt bijna parallel aan het dak van dit rijtjeshuis volgens mijn berekeningen. Dat kan nog wel eens moeilijk richten worden.

Eerst maar eens wachten tot Breda aanstaat. Dan gaan we maar eens zien.

[edit]Ik bedenk me net nog een probleempje met een vergelijking tussen de drie. Mijn Alphacrypt kan wel Conax aan voor Digitenne, maar hoe kan ik dan tegelijkertijd vergelijken met de kabel? 8)7

Een vergelijking van Nederland 1 komt er vast nog wel - Omroep Brabant wellicht ook. Nickelodeon/The Box zou in theorie ook kunnen (is FTC op de kabel), maar RTL4 en SBS zut en Discovery gaat niet lukken. Nou net Discovery zou interessant zijn, omdat alle aanbieders, ook CDS, sataanvoer voor disc hebben (5 oost). Ze moeten het dus allemaal, inclusief CDS, hercomprimeren.

Is hier iemand met Digitenne op de PC, of met harddiskrecorder die zonder verlies opneemt, die mij t.z.t. een Digitenne sample van diverse zenders als .ts kan aanbieden, en die t.z.t. op IRC kan komen zodat we op hetzelfde moment de vergelijking maken? Dan soep ik alles wel in elkaar.

Trouwens.. Dat kan nu ook al :P. Moet ik alleen m'n kabelkaart ff inbouwen. Ohw, en m'n schotel ff netjes uitrichten.. Euhm, dit komt allemaal nog wel eens, ik beloof dat ik het niet zal vergeten :P.

[ Voor 98% gewijzigd door Mentalist op 23-02-2007 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie zal eens kijken.
Als het goed is, kan ik de HDD uit die Topfield aan de PC hangen en dan met tools die files weer van de HD peuteren.
Maar dat zal niet dit weekend al zijn dat ik daar aan toe kom ;)
Anoniem: 200017 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 12:22:
Stom toevallig zie ik nu dat er weer Topfield HD-decoders geleverd worden.
Viel mij vanochtend ook op.
€339,- voor het Topfield Personal Recorder 160 pakket. Heb ik er toch goed aan gedaan deze eergisteren te kopen voor €250,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Haay schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 11:22:
[...]

Misschien is het de laatste tijd wat verbeterd bij UPC, maar toen ik jaren geleden overstapte van UPC analoog naar Digitenne was het een significante verbetering van m'n beeldkwaliteit. UPC analoog was vaak gruizig, terwijl Digitenne er op mijn 28inch CRT breedbeeld TV erg scherp uitziet. Daarnaast zijn de breedbeelduitzendingen van Nederland en België op Digitenne in anamorphic-widescreen, terwijl ze op de analoge kabel letterboxed doorgegeven worden. Dan heb je dus een stuk meer beeldlijnen bij Digitenne dan bij de analoge kabel!
Ja, progressive is wel leuk. Heb zelf ook Digitenne. Het probleem met DVB-T is echter dat er geen sprake is van een constante kwaliteit. Een reportage over een schilderijententoonstelling zal er ongetwijfeld beter uitzien, omdat er nauwelijks iets beweegd. Gaat het echter over een zwemwedstrijd in een zwembad met golven en veel reflecties van tllampen, dan is het beeld één grote blokkerige ellende omdat de bitrate zoveel willekeurige beweging niet aankan.

Voor een zinnige vergelijking moet je dus IMO dus een programma nemen met chaotische beelden en dan dit capturen naar een kort filmpje. Dan kun je pas vergelijken, want een enkel statisch beeld zegt eigenlijk niks.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169388

Dirkson schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 20:51:
Sinds half januari had ik echt bedroevend slechte ontvangst van o.a. Net5, TIEN en discovery channel. Uiteindelijk een servicemonteru langs gehad die mijn binnen antennes heeft vervangen. Ik had namelijk een oudere (zwakkere?) binnenantenne dan de antenne's die tegenwoordig worden meegeleverd. (oud is te herkennen aan een groen led-je en de nieuwe aan een oranje led-je). Deze zijn bij mij kosteloos omgeruild. Top dus. Alleen jammer dat de helpdesk dus niet van te voren even kan vragen of ik toevallig een groen ledje op mijn antenne had of niet. Want de helpdesk begon meteen over buiten antenne's. Ja daar heb ik dus dat Digitenne niet voor aangeschaft om alsnog kabels door mijn huis (en muren!) te mogen trekken)

Bottom line: groen ledje op antenne? Slechte ontvangst? Klantenservice bellen en een servicemonteru langs laten komen. Die ruilt ze dus kosteloos om.
bij mij is het juist andersom. ik heb zelf al twee jaar een ontvanger met een groen ledje. ik heb perfecte ontvangst 99 tot 100%. Mijn broer heeft sinds 1 maand ook digitenne met een oranje ledje op de ontvanger. Met deze ontvanger haalt hij niet meer dan 80 a 85%. De ontvanger is al een keer omgeruild, maar geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En als je jullie antennes van elkaar wisselen ? :P

Iets anders : hoe kun je met zo'n TF5300D zien wat de signaal sterkte is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169388

ik heb de antennes naast elkaar gezet en nog is de ontvangst max 80 -85%
ik heb de decoder als verwisseld, maar geen verschil

als je de antenne ook maar iets verplaatst dan daalt de ontvangst aanzienlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Koffie schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:35:
* Koffie zal eens kijken.
Als het goed is, kan ik de HDD uit die Topfield aan de PC hangen en dan met tools die files weer van de HD peuteren.
Maar dat zal niet dit weekend al zijn dat ik daar aan toe kom ;)
Maak je geen zorgen, ik kan ook niet altijd het dak op.

Verwacht deze vergelijking maar binnen 1 of 2 maanden. Heeft Digitenne ook mooi de tijd om de frequenties op orde te krijgen, en Canal Digitaal de tijd om B-frames overal aan te zetten.

Atomsk: dan moet je dus overal sample filmpjes van uploaden. Beetje moeilijk met bandbreedte. Mijn plan is idd wel filmpjes op te nemen, en precies dezelfde frames/momenten uit alle bronnen peuteren. Ik ben niet te lullig om dan een heftig bewogen shot te nemen.

http://www.sat4all.com/fo...4&Search=true#Post1302654

Is een mooie vergelijking tussen kabel en sat. Ik wil een volgende keer graag Digitenne meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:36:
[...]
Atomsk: dan moet je dus overal sample filmpjes van uploaden. Beetje moeilijk met bandbreedte. Mijn plan is idd wel filmpjes op te nemen, en precies dezelfde frames/momenten uit alle bronnen peuteren. Ik ben niet te lullig om dan een heftig bewogen shot te nemen.

http://www.sat4all.com/fo...4&Search=true#Post1302654

Is een mooie vergelijking tussen kabel en sat. Ik wil een volgende keer graag Digitenne meenemen.
Ah, ok. Ja, zo heb je wel een redelijke vergelijking inderdaad.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op zondag 18 februari 2007 @ 07:48:
[...]
edit : Zo'n "Topfield TF5300D" daar zit een 80Gb HDD in, kun je die zelf vervangen voor een grotere ?
Liefst wil ik nl. meteen een HDD recorder maar dan wel een wat grotere disk.
Zoals eerder gepost heb ik nu de 160 Gb variant.
Vanavond even opengeschroefd en de HDD eruit getrokken.
Ik heb de grootste disk die ik had liggen erin gedaan als master (Maxtor Diamond max plus 9 (ofzo) 200Gb) en deze werkte meteen.
Geen idee wat erop stond, maar hij komt uit mijn PC dus zal wel iets van NTFS opgestaan hebben.
De Topfield melde mij dat de disk niet geformatteerd was, en of ik dat wilde laten doen.
Even bevestigen en enkele seconden later was het gebeurt.

De opname index verteld netjes dat er ~200 Gb vrije ruimte is.
Opnemen werkt ook weer netjes.

De HDD is met 6 schroeven bevestigd, echter 2 zijn erg moeilijk te bereiken. Vooral die aan de kant van de smartcard kant, daar kun je moeilijk bij (eigenlijk moet je die smartcard print er even uithalen). Die heb ik dan ook niet teruggeplaatst, omdat ik anders de schroef er scheef in zou draaien.

Al met al is het wisselen zo gebeurt en stelt het weinig voor :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Koffie schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:57:
De HDD is met 6 schroeven bevestigd, echter 2 zijn erg moeilijk te bereiken. Vooral die aan de kant van de smartcard kant, daar kun je moeilijk bij (eigenlijk moet je die smartcard print er even uithalen). Die heb ik dan ook niet teruggeplaatst, omdat ik anders de schroef er scheef in zou draaien.
Het er uit halen gaat eenvoudig als je niet direct de harddisk er uit haalt, maar eerst het frame waarin de harddisk zit. Daarna is de harddisk zonder problemen uit het frame te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

In Lelystad heb ik totaal geen signaal meer :/
Op elk kanaal krijg ik de melding 'geen signaal' zou dit met het weer te maken kunnen hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:57

slaay

Natuurbeleven.com

Koffie schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 19:33:
In Lelystad heb ik totaal geen signaal meer :/
Op elk kanaal krijg ik de melding 'geen signaal' zou dit met het weer te maken kunnen hebben :?
Weeromstandigheden zou niks qua signaal mogen beïnvloeden.

Ik moet zeggen dat momenteel bij Ned.1 (Roermond en Eindhoven-Oost antennes) het signaal erg slecht is en geluid vaak wegvalt.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

slaay schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 20:48:
[...]

Ik moet zeggen dat momenteel bij Ned.1 (Roermond en Eindhoven-Oost antennes) het signaal erg slecht is en geluid vaak wegvalt.
Nou..ik merk *Hendrik-Ido-Ambacht that is* hier dat bij slecht weer mn ontvangst zichtbaar omlaag gaat. Vooral bij onweer (drukveld?) heb ik er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

slaay schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 20:48:
[...]

De hele avond lopen rotzooien met de decoder, zenders opnieuw zoeken etc. 0,0 resultaat.
Uiteindelijk ben ik eens op knoppen gaan drukken.

Plotseling zag ik dat ik met PIP wel gewoon alle zenders had.
Met PIP gewisseld tussen de 2 zenders en ik had weer beeld :o

Alles kwam weer op volle sterkte binnen.
Als ik weer met PIP wisselde had ik weer op elk kanaal 'geen signaal'.
Vanochtend een totale reset gedaan en zenders opnieuw gezocht. Ned1,2,3 kwamen dubbel binnnen en ook omroep brabant ofzo.
Echter zijn die allemaal te zwak.

PIP lijkt nu ook weer te werken.

Wellicht dat mijn zoontje van 1 op een paar knoppen gedrukt heeft, want ik had ook een opname van 2 uur waar we niets van wisten :P

Al met al lag het dus niet aan het signaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Koffie schreef op zondag 25 februari 2007 @ 10:35:
Plotseling zag ik dat ik met PIP wel gewoon alle zenders had.
Met PIP gewisseld tussen de 2 zenders en ik had weer beeld :o
Dat klinkt als één van de tuners defect of niet goed aangesloten. Heb je de antenne-aansluiting achterop wel doorgelust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

:?
Je bedoelt dat ik 1 van de 4 aansluitingen achterop moet doorlussen ?

edit:
Je was nog serieus ook :D
Net gekeken in de manual, en je moet idd doorlussen 8)7
Dat krijg je er van als je jezelf technisch genoeg acht om niet de gehele manual door te lezen :P

Wel vremd dan dat PIP af en toe wel werkt, en ik bij handmatige opname ook gewoon door kan zappen.
Zal wel zo zijn dat ik elke kee precies zenders uit hetzelfde kanaal gepakt heb ofzo.

[ Voor 72% gewijzigd door Koffie op 25-02-2007 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101536

Nee hoor, ik woon gewoon in Nederland op de Aarde.

Het is ook wel logisch dat als Digitenne de signalen van de Satelliet plukt, het dan later aankomt bij Digitenneklanten, omdat het signaal dan eerst nog opnieuw gemultiplext en gecodeerd wordt en dat kost een klein beetje tijd en veroorzaakt een vertraging. Alleen de publieke netten hebben, dacht ik, een rechtstreekse feed (glasvezel) met Digitenne, maar ook deze hebben een kleine vertraging bij mij hier op Aarde, in vergelijking met de satelliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210209

SteveZ schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:50:
[...]

Ik kan juist nl 1,2,3 niet bekijken...en dat geldt ook voor Discovery, Net5 ,Tien en MTV...en laat dat nou juist alle zenders zijn die ik regelmatig bekijk.... geen voetbal en american chopper meer :(

Volledig stroom halen en inschakelen helpt niet...en opnieuw zenders installeren ook niet.
Heb er sinds 2 weken ineens last van, en ik ben pas laat thuis dus kan die @#$$#%#@ ook nooit bereiken!
Samsung laten scannen en dan handmatig de bouquetten toevoegen die je mist. Is een Samsung probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101536 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:36:
[...]

Nee hoor, ik woon gewoon in Nederland op de Aarde.

Het is ook wel logisch dat als Digitenne de signalen van de Satelliet plukt, het dan later aankomt bij Digitenneklanten, omdat het signaal dan eerst nog opnieuw gemultiplext en gecodeerd wordt en dat kost een klein beetje tijd en veroorzaakt een vertraging. Alleen de publieke netten hebben, dacht ik, een rechtstreekse feed (glasvezel) met Digitenne, maar ook deze hebben een kleine vertraging bij mij hier op Aarde, in vergelijking met de satelliet.
Digitenne wordt gemultiplexed in Hilversum waar alle het aardse bij elkaar komt, die halen dat echt niet van satelliet. Anloog is snelste, digitenne iets trager daarna satelliet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210209 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 16:58:
[...]

Digitenne wordt gemultiplexed in Hilversum waar alle het aardse bij elkaar komt, die halen dat echt niet van satelliet. Anloog is snelste, digitenne iets trager daarna satelliet
Ik weet niet waar het dan aan ligt, maar bij mij loopt de satellietontvangst zeker twee woorden voor op Digitenne.

Hoe kan dat dan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

De kabels van je sat naar TV zijn korter dan die van je digitenne decoder? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koffie schreef op zondag 25 februari 2007 @ 17:50:
Nee hoor, gewoon twee dezelfde scartkabels.

En de antennekabel van de schotel naar de tuner is veel langer dan die van de Digitenneantenne naar de tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197442

W3ird_N3rd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:54:
[...]
Je hebt ook altijd een smartcard nodig bij normale ontvangers.
Er zijn wel uitzonderingen: .........
En de belangrijkste uitzondering zijn de FREE TO AIR. of FREE TO VIEUW kanalen. Geen smartcart nodig dus !!!

Als je tevreden bent met NED 1-2-3 en een Lokale zender, dan heb je geen smartkaartje nodig, Je hebt dan ook niet het gleufje nodig om het smartkaartje in te stoppen. Dan kan je beter een DVB-t doosje in het buitenland kopen (in ieder geval niet van KPN of digitenne), omdat je dan ook buitenlandse zenders kan ontvangen. Tenminste als je bij de grens woont. (Of als je op vakantie gaat in t buitenland)

Dat is dus wel aan te bevelen omdat de KPN spullen de buitenlandse zenders blokkeren. Dat ligt dus aan de geniepige KPN interne-doos-land-code-blokkade ofzoiets. Één duidelijk voorbeeld van monopolistisch gedrag van KPN.

Ik kan dus zonder snertkaartje in zuid limburg (op een heuveltje met richtanttene's) NED 1-2-3- L1- één - Ketnet - RTL-RTL2-SRTL-Vox-ZDF-3Sat-Docu/Kika- perfect ontvangen. (Jammer dat de meeste Duits praten) en dan nog een aantal dieper uit duitsland net soms wel en soms niet zoals CNN en Eurosport (uit wuppertal geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Lichtelijk offtopic
Ik lees veel over die landcode en bij goede omstamdigheden alle andere lokale omroepen etc.
Maar, wat zal mij dat deren ? Alsof ik zit te wachten op de regionale zender van een of ander gehucht in Duitsland ?
Ik kijk analoog al amper verder over de grens dan Belgisch, laat staan de andere zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koffie schreef op zondag 25 februari 2007 @ 17:50:
Leuke grap !!
In de kabel gaan de signalen met ongeveer 2/3 van de lichtsnelheid, dus voor de vertraging van één woord heb je daarvoor ongeveer 30.000 km kabel nodig. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zien jullie die smiley niet ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Koffie schreef op zondag 25 februari 2007 @ 10:35:
Vanochtend een totale reset gedaan en zenders opnieuw gezocht. Ned1,2,3 kwamen dubbel binnnen en ook omroep brabant ofzo.
Omroep Brabant :?

Je raam richting Lopik staat open ofzo? :o

Damn, ik heb al zo vaak geprobeerd met een antenne die beter zou moeten zijn dan de Funke hier binnenshuis Lopik of Goes op te pakken.. Maar nooit gelukt.

En jij pakt in Lelystad zomaar Lopik op zonder zelfs maar de moeite te doen om de antenne erop te richten én met een fout gepolariseerde antenne :?.
Anoniem: 197442 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 19:06:
[...]

En de belangrijkste uitzondering zijn de FREE TO AIR. of FREE TO VIEUW kanalen. Geen smartcart nodig dus !!!

Als je tevreden bent met NED 1-2-3 en een Lokale zender, dan heb je geen smartkaartje nodig, Je hebt dan ook niet het gleufje nodig om het smartkaartje in te stoppen. Dan kan je beter een DVB-t doosje in het buitenland kopen (in ieder geval niet van KPN of digitenne), omdat je dan ook buitenlandse zenders kan ontvangen. Tenminste als je bij de grens woont. (Of als je op vakantie gaat in t buitenland)

Dat is dus wel aan te bevelen omdat de KPN spullen de buitenlandse zenders blokkeren. Dat ligt dus aan de geniepige KPN interne-doos-land-code-blokkade ofzoiets. Één duidelijk voorbeeld van monopolistisch gedrag van KPN.

Ik kan dus zonder snertkaartje in zuid limburg (op een heuveltje met richtanttene's) NED 1-2-3- L1- één - Ketnet - RTL-RTL2-SRTL-Vox-ZDF-3Sat-Docu/Kika- perfect ontvangen. (Jammer dat de meeste Duits praten) en dan nog een aantal dieper uit duitsland net soms wel en soms niet zoals CNN en Eurosport (uit wuppertal geloof ik)
Uiteraard! Heb pas nog een DVB-T ontvanger van Smart voor iemand besteld. Zou deze week aan moeten komen. Om naar de Belgen te kijken. Euro of 50.
Koffie schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:29:
Lichtelijk offtopic
Ik lees veel over die landcode en bij goede omstamdigheden alle andere lokale omroepen etc.
Maar, wat zal mij dat deren ? Alsof ik zit te wachten op de regionale zender van een of ander gehucht in Duitsland ?
Ik kijk analoog al amper verder over de grens dan Belgisch, laat staan de andere zenders.
Verschillende mensen, verschillende interesses he ;).

En gewoon voor de hobby is het ook leuk. Wachten op condities en dan Denemarken DVB-T in Nederland kijken :D.

Jij doet weer andere dingen waar wij de lol niet van inzien.. :+

[edit]
Mijn antenne voor KPN is af denk ik.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/W3ird_N3rd/pics/dvb-t_ultracheap-logper2602.jpg

Veel goedkoper kan niet :P. Toch performt hij best aardig. Schoten, 20kW, 30 kilometer hier vandaan, loopt er zo te zien ruimschoots op.

Nu ga ik hem binnenkort in een doos ofzo op het dak zetten, althans dat is het plan, moet nog een goede doos zoeken ervoor. Want karton vergaat in de regen :P. Dan kan ik kiezen uit Goes, 10kW, +/- 28km. Of Breda, 20kW, maar wel 35km afstand.

[edit]Antenne lijkt alweer stuk :/. Jammer dat alles wat in de winkel te koop is óf slecht presteerd óf te groot is :/.

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 26-02-2007 05:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

W3ird_N3rd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 22:37:
[...]

Omroep Brabant :?

Je raam richting Lopik staat open ofzo? :o

Damn, ik heb al zo vaak geprobeerd met een antenne die beter zou moeten zijn dan de Funke hier binnenshuis Lopik of Goes op te pakken.. Maar nooit gelukt.

En jij pakt in Lelystad zomaar Lopik op zonder zelfs maar de moeite te doen om de antenne erop te richten én met een fout gepolariseerde antenne :?.
Welke regio het was weet ik niet, zal zo kijken.
Dat ik 'm heb wil nog niet zeggen dat ik er ontvangst op heb he :+
BTW : Nix uitrichten antenne, gewoon op mijn AV-meubel geplempt ;)
Mijn antenne voor KPN is af denk ik.

[afbeelding]

Veel goedkoper kan niet :P. Toch performt hij best aardig. Schoten, 20kW, 30 kilometer hier vandaan, loopt er zo te zien ruimschoots op.

Nu ga ik hem binnenkort in een doos ofzo op het dak zetten, althans dat is het plan, moet nog een goede doos zoeken ervoor. Want karton vergaat in de regen :P. Dan kan ik kiezen uit Goes, 10kW, +/- 28km. Of Breda, 20kW, maar wel 35km afstand.

[edit]Antenne lijkt alweer stuk :/. Jammer dat alles wat in de winkel te koop is óf slecht presteerd óf te groot is :/.
Wellicht onder een op zijn kop gezette curver box ?

edit : "Omroep brabant TV" maar zoals gezegd, 'geen signaal'.
Wellicht dattie meekwam met een of andere oude tijdelijke set met 1,2,3 want die zitten in dezelfde range en ook geen signaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Koffie op 26-02-2007 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Koffie schreef op maandag 26 februari 2007 @ 06:47:
[...]

Welke regio het was weet ik niet, zal zo kijken.
Dat ik 'm heb wil nog niet zeggen dat ik er ontvangst op heb he :+
BTW : Nix uitrichten antenne, gewoon op mijn AV-meubel geplempt ;)
Überhaupt zendernaam inlezen met een fout gepolariseerde antenne op zo'n afstand zonder 'm zelfs te richten en waarschijnlijk zonder vrij zicht, blijft knap.
[...]

Wellicht onder een op zijn kop gezette curver box ?
Zoiets had ik in gedachten idd :).

Maar hij gaat steeds stuk dus ik ga denk ik proberen of ik een Triax Yagi 6 op de kop kan tikken. Die kan ik misschien nog wel zo verstoppen om vanaf de grond niet zichtbaar te zijn.
edit : "Omroep brabant TV" maar zoals gezegd, 'geen signaal'.
Wellicht dattie meekwam met een of andere oude tijdelijke set met 1,2,3 want die zitten in dezelfde range en ook geen signaal.
Als je zo de naam al in kan lezen, dan toch.. Je kan proberen je antenne 90 graden te draaien (je antenne is nu waarschijnlijk "hoog", je legt hem dan dus op zijn kant), en dan op Lopik richten en op kanaal 30 zoeken. Dan zou je wel beeld moeten hebben. Lukt dat ook niet dan is "Omroep Brabant" waarschijnlijk een quirk in je ontvanger.

[ Voor 25% gewijzigd door Mentalist op 26-02-2007 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik zal eens kijken straks ;)
Maar ik kreeg ned1,2,3 dus dubbel binnen. Op nummer 1000 1001 enzo, en daarachteraan brabant.
Zal eens kijken of die ook op de radio zit.
Wil nu niet teveel rotzooien met de ontvangst, want ik ben ook aan het opnemen.

Iets anders : dat porno kanaal is behoorlijk ranzig gecomprimeerd, redelijk ruk (:P) beeld op deze manier.

edit:

Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/Dscf7392.jpg

Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/Dscf7393.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Koffie op 26-02-2007 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Kanaal 30, amazing.. Dat moet Lopik wel zijn. Wellicht is de ontvanger zo afgesteld dat hij maar 1 "pakket" kan weergeven.

Maar je kan haast geen grote muur hebben zuidelijk t.o.v. je antenne? Ik krijg die zenders hier niet eens ingelezen, en dan polariseer ik m'n antenne goed en richt hem ook goed, en heb hem hoog staan.. Alleen dat zooitje dakpannen tussen antenne en zender..
Koffie schreef op maandag 26 februari 2007 @ 07:12:
Iets anders : dat porno kanaal is behoorlijk ranzig gecomprimeerd, redelijk ruk (:P) beeld op deze manier.
Lekker toch, kan je je fantasie ook nog gebruiken ;).

[ Voor 26% gewijzigd door Mentalist op 26-02-2007 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie heeft een houtskeletbouw huis, dus wellicht dat dat ook helpt ?
Verder zit ik hemelsbreed zeer dicht bij de zender in Lelystad.

Dakpannnen heb ik sowieso niet (plat dak) en de plafonds/bovenverdieping zijn hout/gips en niet van beton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik krijg nu al AT5 te zien. Is Nickelodeon nu gewoon helemaal van digitenne afgetrapt, of is het een foutje van KPN? iemand? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-04 13:44
Miles Teg schreef op maandag 26 februari 2007 @ 09:29:
Ik krijg nu al AT5 te zien. Is Nickelodeon nu gewoon helemaal van digitenne afgetrapt, of is het een foutje van KPN? iemand? :P
Same here (Almere). Voor de rest kan ik zeggen dat de beeldkwaliteit sinds 12 feb niet slechter is geworden, maar zeker niet beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud20
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10-2017
Miles Teg schreef op maandag 26 februari 2007 @ 09:29:
In Leidschendam dus ook geen Nickelodeon, heel prettig in de voorjaarsvakantie.
Zeker iemand bij KPN vanmorgen vergeten een switch om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud20
Ik ben van plan om Digitenne vaarwel te zeggen en terug te keren naar Casema.
Kan ik mijn Topfield PVR op een of andere manier straks gebruiken icm Casema digitale TV???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud20
Dat is jammer, een PVR bij casema kost 400 euro terwijl de Topfield bij KPN maar 139 kostte.
Ik hoopte dat er ergens iets te koop was zodat ik DVB-C op een DVB-T decoder kan ontvangen.

Maar ja, jammer maar helaas dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

ruud20 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:56:
[...]

Dat is jammer, een PVR bij casema kost 400 euro terwijl de Topfield bij KPN maar 139 kostte.
Ik hoopte dat er ergens iets te koop was zodat ik DVB-C op een DVB-T decoder kan ontvangen.

Maar ja, jammer maar helaas dus
Dat bestaat niet, de techniek is heel anders.

En ja, 400 euro, dat krijg je ervan als de kabelaars de macht over de hardware hebben. De kabelaars beslissen welke decoders met hun smartcards werken. Alleen hele dure dus in dit geval.

Maargoed, your choice..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ergens tussen 1-11 december zag ik voor het laatst iets van KPN's netwerk, dat was Rotterdam met condities.

Goes heb ik sindsdien niet te pakken gekregen op mijn Avermedia Hybrid E506R cardbus meukding.

Nu heb ik hier een Smart MX 56 staan die ik voor iemand anders in zou stellen, en het bloed kruipt waar het niet gaan kan.. En met een hoop gestotter komt Goes hier binnen, met binnenantenne, zonder vrij zicht :D. In Bergen op Zoom, randje ontvangstgebied Goes..

Ofwel.. Buitenantenne zal niet meer nodig zijn. Goes draait nu op 9kW, dat gaat nog omhoog naar 10kW. En er zijn nog wel betere antennes te bouwen. Ik kan ook nog met de positie van mijn antenne spelen.

En ontopic.. De stilstaande beelden zien er echt niet slecht uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 26-02-2007 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik heb meen ik iets van 50% ontvangst ofzo (weet niet zeker, vind het apparaat daar nogal vaag in ?) maar heb geen enkel last van stotteren ofzo.
Ontvanger staat gewoon bovenop mijn AV-meubel welke tegen de muur aanstaat (wel naast een raam) :

Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/phpThumb.php?src=/uploaded/gallery/Plasma/Dscf7372.jpg&w=153

Staatd us op de bovenste glasplaat, tussen de stapels DVD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210422

Ik zit erover te denken een "Conceptronic Digital TV Receiver USB 2.0" aan te schaffen voor m'n PC daar de gratis doorgegeven kanalen op te kijken (Nederland 1, 2 en 3 + regio tv)... Heeft iemand ervaring met zo'n apparaat? Is de ontvangst een beetje te pruimen (het lijkt me wel een érg kleinen antenne!)?

Meer info:
http://www.musicorner.nl/index.php?groep=85&artikel=1360

Afbeeldingslocatie: http://musicorner.nl/pics/Conceptronic-USB-DVB-T.png

EDIT: Ah! Is die antenne op dat plaatje dan niet op ware grootte en moet je die apart van de USB-stick plaatsen? Stom van me!

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 210422 op 27-02-2007 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 210422 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 23:24:
Ik zit erover te denken een "Conceptronic Digital TV Receiver USB 2.0" aan te schaffen voor m'n PC daar de gratis doorgegeven kanalen op te kijken (Nederland 1, 2 en 3 + regio tv)... Heeft iemand ervaring met zo'n apparaat? Is de ontvangst een beetje te pruimen (het lijkt me wel een érg kleinen antenne!)?
Ik heb een Avermedia Hybrid ding. De ontvangst is ietsje minder dan een Smart MX 56 settop box, maar echt reusachtig is het verschil niet.

De meegeleverde antenne gebruik je normaal niet.
Meer info:
http://www.musicorner.nl/index.php?groep=85&artikel=1360

[afbeelding]

EDIT: Ah! Is die antenne op dat plaatje dan niet op ware grootte en moet je die apart van de USB-stick plaatsen? Stom van me!
Die antenne is 10cm groot ja. Normaliter hebben USB sticks gewoon een coax aansluiting (al dan niet via verloopje). Alleen voor de Conceptronic heb ik niet kunnen vinden of die dat ook heeft.

Overigens support zo'n ding geen 5V over coax. Dus de KPN antenne kan je niet zonder 5V inserter gebruiken.

Ik wou zelf eerst ook de Conceptronic halen, maar er is niets over Linuxsupport te vinden dus ik zoek maar wat anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 19:08

xon

guys,

Als je echt een FTA ontvangertje wil hebben kijk dan even op ebay. Ik heb inclusief verzendkosten 17 euro betaald voor een usb ontvangertje met antenne en afstandsbediening..werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zijn er ook dergelijke goedkoopie USB ontvangers die een smartcard aan kunnen ? (zodat ik mijn betaalde KPN zenders op de laptop kan kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

xon schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 13:48:
guys,

Als je echt een FTA ontvangertje wil hebben kijk dan even op ebay. Ik heb inclusief verzendkosten 17 euro betaald voor een usb ontvangertje met antenne en afstandsbediening..werkt perfect :)
leuk! Kanje ook posten welk type etc en op welk OS je het draait - daar ben ik wel benieuwd naar en anderen misschien ook wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Koffie schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 14:05:
Zijn er ook dergelijke goedkoopie USB ontvangers die een smartcard aan kunnen ? (zodat ik mijn betaalde KPN zenders op de laptop kan kijken).
Da's helaas of niet goedkoop, of niet eenvoudig.

Je kan de KPN smartcard via een Phoenix lezer uitlezen - USB stick met BDA drivers, en dan op een RS232 poort (die je wel moet hebben anders via USB>RS232) een Phoenix lezer met smartcard. En software met softwarematige CAM plugin. Kan ook onder Linux, schijnt beter te werken, geen ervaring.

Verder had je nog de Anysee E30 oid, met smartcardlezer. Werkt afaik niet onder Linux, maar dat zal jou waarschijnlijk weinig uitmaken. Schijnt alleen ook niet echt perfect te werken, en is niet goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hmm, zo te horen dus iig allemaal niet zo makelijk en goedkoop als de USB ontvangertjes eerder in dit topic.

Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Met smartcard helaas niet nee.. Daar zal je wel even tijd in moeten stoppen. NED123+regio is wel een eitje.

http://www.antennasdirect.com/DB8_HD_Antenna.html

Nog iemand ontvangstproblemen? Laat KPN nog maar eens zeggen dat je ergens geen ontvangst hebt met welke antenne dan ook >:)

[ Voor 45% gewijzigd door Mentalist op 27-02-2007 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de liefhebbers;

De Topfield 160Gb HDD Recorder/Tuner voor KPN Digitenne is weer leverbaar:

http://www.kpn.com/kpn/sh...d=315676/typeofpage=77285

Toch apart, ik had een vraag gesteld online aan KPN of ze nog leverbaar zouden zijn, en toen zeiden ze dat ze uit het assortiment gehaald waren en ze konden er niets over zeggen voor de rest. Een dag later staan ze weer in de webwinkel! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 19:08

xon

Voor de liefhebbers...

ik heb deze uit hong kong laten komen..en werkt perfect

http://cgi.ebay.nl/USB-DV...96964QQrdZ1QQcmdZViewItem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:42
xon schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:53:
Voor de liefhebbers...

Wel leuke gimmick, maar dit is dus alleen 1,2,3, regio?

Stick erin en dan werkt het meteen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Voor de liefhebbers...

Ik zie wel meer spotgoedkoop spul uit Hong Kong op eBay. Maar dit kost je:

8 pond
10 pond
19% BTW
------------
€33,915

http://cgi.ebay.de/DVB-T-...85390QQrdZ1QQcmdZViewItem

Kost je €28,80 :P.
Hollanda schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 20:54:
[...]

Wel leuke gimmick, maar dit is dus alleen 1,2,3, regio?
En publieke radio. En Belgische/Duitse zenders als je op de grens woont.
Stick erin en dan werkt het meteen?
Windows: stick erin, driver installeren, software installeren, frequentie invoeren, scannen, kijken.

Linux: stick erin, bidden dat hij ondersteund is, firmware downloaden en sudo cp firmware.fw /lib/firmware/firmware.fw en cp firmware.fw /lib/firmware/$kernel/firmware.fw, Kaffeine en xine-extracodecs installeren, frequenties in bestand in Kaffeine invoeren, scannen, kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie krijgt net de brief van KPN over mijn nieuwe Digitenne aansluiting, en daar hebben ze het over €13,95 per maand.
Echter overal op de site staat €9,95 per maand (http://www.kpn.com/kpn/show/id=878605).

Toevallig iemand enig idee hoe dat zit (ja, ik ga sowieso bellen ;) )?

edit, een beetje zitten zoeken : eerst was het 7,95 als je ergens een KPN klant was, en anders 13,95
Echter, is dat inmiddels afgeschaft en betaald iedereen 9,95 ongeacht eventuele bestaande KPN producten in afname.

Ik snap er niets van waarom er dan 13,95 op mijn brief staat. Er staat ook nergens iets over de 1e maand geen kosten (volgens de KPN site is dat namelijk wel zo).

[ Voor 39% gewijzigd door Koffie op 27-02-2007 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ik heb zojuist iets soortgelijks besteld (rood stickje) ook in hongkong, inclusief verzenden EUR 19,96 dus dat valt mee.
Alleen is nu de vraag of ik het onder OSX (Mac) aan de praat ga krijgen })
Ik kon er op inet niets over vinden dus dacht ik: laat ik dan maar de eerste zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

franssie schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:26:
ik heb zojuist iets soortgelijks besteld (rood stickje) ook in hongkong, inclusief verzenden EUR 19,96 dus dat valt mee.
Alleen is nu de vraag of ik het onder OSX (Mac) aan de praat ga krijgen })
Ik kon er op inet niets over vinden dus dacht ik: laat ik dan maar de eerste zijn ;)
Dat gaat waarschijnlijk niet werken dan.. Geen OSX drivers, die levert de fabrikant normaal toch? Of gebruiken jullie ook opensource drivers voor betere HW support?

En welke heb je dan? Ik zie ze wel in Hong Kong maar dan altijd met €20 verzendkosten ofzo, is het uiteindelijk duurder dan in de EU te bestellen..

Ik heb wel een Allnet all2006 besteld, kon ik ook niks over te vinden, maar er is iig nog een kans dat dat een kloon is (en dat hij dus onder Linux werkt).

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 27-02-2007 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173900

zaterdag digitenne aangevraagd op kpn.nl, vandaag binnen gekregen, alles werkend geen probleem.
een ding; waar is nou die voucher waarvan op de site wordt gezegd dat je die gewoon moet insturen als je de 89.95 van de single tuner terug gestort wilt krijgen. Maar waar is die voucher?? klopt het dat deze niet in het pakket zit of zie ik 'm over het hoofd?
Overigens is de ontvangst prima hier in Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe groot is de kans dat ik in Amsterdam buitenlandse (of buiten-regionale) tv kan ontvangen zonder decoder (DVB-T free-to-air dus)? En hoe groot moet een antenne zijn om de kans op buitenlandse ontvangst aanzienlijk groter te maken? Ik zou érg graag Eén en Canvas uit België willen ontvangen, maar dát ontvangen lijkt me wishful thinking of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Anoniem: 210422 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 00:47:
Hoe groot is de kans dat ik in Amsterdam buitenlandse (of buiten-regionale) tv kan ontvangen zonder decoder (DVB-T free-to-air dus)? En hoe groot moet een antenne zijn om de kans op buitenlandse ontvangst aanzienlijk groter te maken? Ik zou érg graag Eén en Canvas uit België willen ontvangen, maar dát ontvangen lijkt me wishful thinking of niet?
extreem klein.
Met de standaardantenne kan je zelfs in Geertruidenberg (iets boven Breda) al geen Belgen meer ontvangen. Je ziet ze wel in de zenderlijst staan, maar de signaalsterkte is te laag om er wat van te maken (heel af en toe hoor / zie je wat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62272

Edit: nog een vraag.
Ik heb nergens last van, behalve als er een scooter voorbij komt in de straat.
Nu heb ik van die leuke buurjochies die soms heen en weer racen om hun opgevoerde scooter te testen.
Is dit een bekend probleem?
Normaal heb ik 99% O. sterkte en 99% O. kwaliteit op vrijwel alle zenders, maar dit zakt volledig naar de 0 als die scooter langskomt.
Loop/fiets/rijdt eens naar de fietsenmaker en koop een radio-ontstoorde bougiedop. Geef dat ding aan de buurjongen en zeg er bij dat je met die dop 2km/uur harder kan rijd. Hij blij en jij blij. Het komt omdat veel scooter HV-ontstekking hebben en die gasten zo'n mooie rooie rubbere dop op hun bougie zetten en vaak ook nog de verkeerde bougie zonder R erop, want die zijn een € goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Misschien met een DB8 maar ik zou het je absoluut niet durven te garanderen :D. En de UK kan je ook vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Anoniem: 173900 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 23:52:
zaterdag digitenne aangevraagd op kpn.nl, vandaag binnen gekregen, alles werkend geen probleem.
een ding; waar is nou die voucher waarvan op de site wordt gezegd dat je die gewoon moet insturen als je de 89.95 van de single tuner terug gestort wilt krijgen. Maar waar is die voucher?? klopt het dat deze niet in het pakket zit of zie ik 'm over het hoofd?
Overigens is de ontvangst prima hier in Amsterdam
Ik kreeg die bij mijn bevestigingsbrief van mijn abo.
Zijn die zenders in Belgie FTA dan ?
In NL vallen ze onder het abo, dus je zal sowieso een niet-KPN ontvanger nodig hebben (zonder land lock dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:24:
* Koffie krijgt net de brief van KPN over mijn nieuwe Digitenne aansluiting, en daar hebben ze het over €13,95 per maand.
Echter overal op de site staat €9,95 per maand (http://www.kpn.com/kpn/show/id=878605).

Toevallig iemand enig idee hoe dat zit (ja, ik ga sowieso bellen ;) )?

edit, een beetje zitten zoeken : eerst was het 7,95 als je ergens een KPN klant was, en anders 13,95
Echter, is dat inmiddels afgeschaft en betaald iedereen 9,95 ongeacht eventuele bestaande KPN producten in afname.

Ik snap er niets van waarom er dan 13,95 op mijn brief staat. Er staat ook nergens iets over de 1e maand geen kosten (volgens de KPN site is dat namelijk wel zo).
Even een reply ipv mijn vorige bericht edditen, omdat het voor meerdere wel handige informatie zal zijn.

Er is mij aan de telefoon bevestigd dat er vroeger een korting was bij afname andere KPN producten (je betaalde dan 7,95) en anders het volle pond (13,95) en dat dit inmiddels rechtgetrokken is naar 1 tarief (9,95).

Echter, in het systeem voor de brieven is dat dus nog niet aangepast waardoor er staat dat je 13,95 betaald omdat je geen KPN korting krijgt.
Je gaat echter gewoon 9,95 betalen ondanks wat er in de brief staat, en de eerste maand betaal je niets (staat dus ook niet in de brief).

Wat nieuw voor mij was (meteen ff nagevraagd nl.) is dat je een 2e kaart gewoon los kan aanschaffen (of bij een single tuner pakket) en deze activeren. Je betaald dan dus alleen de aanschaf van de kaart (hetzij los, hetzij in een tuner pakket) maar je betaald dus geen extra kosten per maand voor een 2e of 3e kaart.

hier las ik trouwens het idee dat je op die manier kosten kunt delen met de buren, maar daar werd gezegd dat dat eigenlijk niet zou mogen.
De betreffende KPN dame aan de lijn vertelde zelfs uit eigen beweging dat dit gewoon mag.
Letterlijke woorden : bijvoorbeeld een 2e kaartje voor de kinderen die op kamers gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:44:
[...]

Dat gaat waarschijnlijk niet werken dan.. Geen OSX drivers, die levert de fabrikant normaal toch? Of gebruiken jullie ook opensource drivers voor betere HW support?

En welke heb je dan? Ik zie ze wel in Hong Kong maar dan altijd met €20 verzendkosten ofzo, is het uiteindelijk duurder dan in de EU te bestellen..

Ik heb wel een Allnet all2006 besteld, kon ik ook niks over te vinden, maar er is iig nog een kans dat dat een kloon is (en dat hij dus onder Linux werkt).
Drivers die ik hoop te gaan gebruiken heb ik hier vandaan:
http://www.defyne.org/dvb/driver.html
http://www.defyne.org/dvb/iTele.html

idd hoop ik net als jij dat het redelijk generieke zooi is, deze is het overigens geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Net een beetje zitten zoeken, en FloppyDTV klinkt wel interessant.
Dat is een simpele decoder voor DVB-T (voor digitenne moet je dan nog een CONAX CAM erbij kopen) en dan kun je alle betaal zenders op de PC bekijken (en opnemen als ik het goe heb).
Iemand hier al ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik lees diverse berichten over een USB DVB-T Ontvanger met Smartcard reader.

De volgende is sinds kort leverbaar in Nederland en werkt met Digitenne:

Anysee E30 Plus met Smartcard interface
Portable USB 2.0 DVB-t ontvanger met geintegreerde smartcard lezer voor KPN TV of Digitenne smartcard. Deze zeer kleine DVB-t ontvanger is voorzien van een eigen telescoopantenne van 35 cm. U kunt echter ook een officiele DVB-t antenne met ingebouwde versterker aansluiten. De benodigde voedingsspanning voor deze antenne is aanwezig op de antenneaansluiting (5 Volt).

De Anysee E 30 Plus is voorzien van een geintegreerde Conax kaartlezer, zodat de werking van een KPN TV of Digitenne smartcard gewaarborgd is.

• Alleen een USB kabel aansluiten, geen gedoe met losse voedingen!
• USB 2.0 Compatible
• Ultra small behuizing (114 * 69 * 21 mm)
• Realtime & Timer opname functie
• Electronische programmagids (EPG) ondersteuning
• Teletekst & ondertiteling ondersteuning
• Still frame capture functie
• Time-shift functie
• Conax smartcard ondersteuning(KPNTV en Digitenne)
• MCE driver ondersteuning
• Dit product wordt geleverd met een KPN TV smartcard, u kunt hier echter ook uw huidige Digitenne smartcard in plaatsen.

Meer informatie:
https://www.satshop.nl/ca..._info.php?products_id=271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breekbrood
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11-2024
Het verhaal van Koffie komt mij bekend voor. Zelf gisteren een pakket gehaald in 050, maar de primafoon wist nog niet helemaal hoe het allemaal ingevoerd moest worden. Resultaat een lekker lang gesprek en 45 minuten later een ontvanger mee..

Werkt prima in Zwolle, goede ontvangst. De voucher zou ik krijgen bij de bevestigingsbrief, en de prijs zou ook 9,95 ipv 13,95 (mijn contract van primafoon) zijn.

Ik wacht af!

Dat verhaal over extra kaartjes klopt als een bus. Je moet die kaartjes alleen laten registreren op jouw abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koffie schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 07:26:
[...]

Zijn die zenders in Belgie FTA dan ?
In NL vallen ze onder het abo, dus je zal sowieso een niet-KPN ontvanger nodig hebben (zonder land lock dus).
Ja, in België zijn de publieke netten FTA, al veel langer dan in Nederland. Nederland was wat FTA betreft sowieso erg laat...

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 210422 op 28-02-2007 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210709

Sinds gister is de mast in Hengelo aktief. Ik heb direct het abo in laten gaan en de smartcard laten activeren. Helaas na 3 uur geen resultaat, weer gebeld om handmatig te laten activeren. Weer geen resultaat. 's Avonds nogmaals gebeld, zonder resultaat. Ook vandaag na 't bellen geen succes. De verbinding met Hengelo is goed en stabiel, echter blijf ik de melding CONAX geen toegang houden. Iemand tips wat ik hier aan kan doen? Heb ook al de hele decoder gereset, en andere decoders in huis geprobeerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-03-2024
kun je denk ik toch het best met KPN bellen. Misschien hebben ze een fout gemaakt bij het invoeren van je smartcardnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

voorde zekerheid - je ontvanger staat wel aan om de update te ontvangen? duurde bij mij ook een paar uurtjes (ze hebben geloof ik wel eens storing op hun access systeem)

[ Voor 46% gewijzigd door franssie op 28-02-2007 18:42 . Reden: Herhalen is (g)een kunst - quote verkleind ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Waarom iets meer betalen voor een tv met ingebouwde DVB-t tuner (een sony dus ;))

Hiervoor!
Mijn dvb-T avontuur is about 2 begin!

In apeldoorn sinds gister serieus ontvangst Nld 1-2-3 en oa digitenne zenders maar deze worden niet weergeven door ontbreken camkaart en digitenne abbo

Afbeeldingslocatie: http://img107.imageshack.us/img107/525/p1000107lo2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/4172/p1000108yc8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/3826/p1000109ez8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img408.imageshack.us/img408/9238/p1000110kl7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/8531/p1000113mj5.jpg

de antenne moet helaas zo hoog blijven staaan, want het signaal is nog niet zo sterk. Ik verwacht dat als digitenne officieel in apeldoorn uitkomt (17 maart) dit beter zal zijn en ik de antenne op en betere hoogte kan plaatsen.

Het beeld is wel erg mooi en erg strak

De antenne is een Hirschman D-16 actief met een Konig powerinserter. Die hirschmann is echt de beste binnen antenne die je kan hebben en heeft in duitsland prijzen gewonnen. Ik heb hem via ebay voor 45 euro inclusief verzendkosten; veel geld, maar liever in een keer optimaal voor wat meer dan na een paar jaar optimaal voor wat minder

Exact hetzelfde bericht als gepost in het sony bravia topic maar het is voor beide informatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het principe is dat je zicht moet hebben van de zenderantenne naar de ontvangerantenne. Alles wat ertussen zit verzwakt het signaal. Dus muren, gebouwen enz maken het signaal zwakker. Het belangrijkste is de aarde zelf. Daar komt echt niks door. Dus je moet in ieder geval over de horizon heen kijken.

Het belangrijkste is dus de hoogte. Op een hele hoge flat en op een extra mast geeft dus een enorm bereik t.o.v. een binnen antenne op de begane grond. Bovendien heb je dan ook minder last van (vonk) storingen van brommers en huishoudelijke apparatuur. Je zit "boven"de ellende.

Ten tweede moet er een minimum sterkte van het signaal zijn. Daarom zijn er actieve antenne's: die versterken het signaal. Net zoals die binnenantennes. De versterking wordt opgegeven in db. Maar aan die soort versterking is een grens.

Dan is er nog de "verrekijker" truc. Een harkantenne met erg veel harkjes werkt als een verrekijker: je kan verder kijken maar het blikveld wordt kleiner. Een spriet omhoog is rondom gevoelig. Maar met een heleboel harkjes achter elkaar, kijk je in een smalle bundel. Daardoor versterkt deze antenne ook zelfs zonder elektronica. Ook dus in db. Het zijn dezelfde ouderwetse anttene's als vroeger. Het is ook betere versterking omdat je die veel verder op kan voeren. De grens komt te liggen bij het heen en weer zwiepen van de antenne in de wind, Net alsof je met je verrekijker heen en weer zwaait zodat je je doel niet steeds in het oog kan houden.

Tenslotte kan je dan een echte antenne versterker in de antenne monteren: daardoor kan je alle kabelverliezen compenseren. (Die kabels geven per meter ook weer verzwakking (in db).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125499

Ter info, vandaag een reactie gekregen van KPN. Twin tuners worden niet meer geleverd:

Geachte heer,

De verwerking van uw e-mail heeft vertraging opgelopen. Onze excuses hiervoor.

Naar aanleiding van uw vraag over Digitenne van KPN kunnen wij u als volgt informeren:

KPN heeft besloten de Twin Tuner uit het assortiment te halen.

Als vervangend apparaat kunnen wij u wijzen op de Topfield Personal recorder. Voor meer informatie: http://www.kpn.com/kpn/sh...d=315676/typeofpage=77285

Ook zijn er nog enkele externe dealers waar de Twin waar in sommige gevallen de Twin nog vooradig is zoals: Expert, Mediamarkt of Dixons.

Alle Tuners waarop staat: DVB-T loader zijn geschikt voor KPN kaarten.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de liefhebbers...

Zo'n zelfde ding besteld en net betaald: 22 euro nog-wat inclusief verzendkosten, spotgoedkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

J-air schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:30:
de antenne moet helaas zo hoog blijven staaan, want het signaal is nog niet zo sterk. Ik verwacht dat als digitenne officieel in apeldoorn uitkomt (17 maart) dit beter zal zijn en ik de antenne op en betere hoogte kan plaatsen.
Maak er maar 5 maart van voor Apeldoorn:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125499

meer digitenne gebruikers problemen met de tijdsindicatie van hun twin / topfield apparaat? de tijd verspringt idere paar seconden (deze tijd is niet instelbaar en wordt automatisch overgenomen) Hierdoor worden geprogrammeerde opdrachten ook niet uitgevoerd. Gisterenovond nog geen problemen. Is sinds vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetersNL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-03 16:36
-

[ Voor 100% gewijzigd door PetersNL op 13-04-2007 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-04 16:48

zAo

GPLv2 Fanboy

Lekker dan. Vandaag Digitenne gekocht, heb ik dit. Bij InternetPlusBellen had ik ook al gezeur.

Goed, genoeg gezeurt: wil je laten weten wat de workaround wordt? Mijn dank is dan zeer groot :)

En feli :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211167

En,.... sinds afgelopen week kampt KPN met een single channel activation problem.
Hetgeen wil zeggen dat een enkel kanaal niet wordt geactiveerd. bij mij is dat het tweede voetbalkanaal.
Even bellen leverde de (tijdelijke) oplossing. Het kanaal deed het weer, tot vandaag. weer niet te zien het tweede voetbal kanaal. Maar weer gebeld, beetje slaperige medewerker zou er aan werken. Ben benieuwd.
werkt weer, kennelijk om bandbreeddte te winnen zetten ze hem uit. o.i.d.
of ze zetten de voetbalkanalen gewoon vrij.

gr. John.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 211167 op 04-03-2007 12:59 ]

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.