Het grote KPN Digitenne topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 21 Laatste
Acties:
  • 181.222 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-06 08:25

zAo

GPLv2 Fanboy

Hmm, raar gebeuren allemaal. Ik heb het net nog geprobeerd en nu krijg ik niet de melding "Geen toegang", maar gewoon zwart beeld :)

Morgen maareens KPN bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-06 08:11
Heeft iemand ervaring met het aanvragen van een vierde smartcard op hetzelfde abo bij de KPN? Ik heb vier samsung tuners (3 thuis, 1 in vakantiehuis) en het blijft irritant dat je constant met smartcards in de weer moet zijn (en ze ook regelmatig vergeet 8)7).
De restrictie is afaik altijd drie geweest, maar kan me voorstellen dat je ook cardjes kan 'kwijtraken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101536

Neophyte_NL schreef op zondag 04 maart 2007 @ 17:29:
Heeft iemand ervaring met het aanvragen van een vierde smartcard op hetzelfde abo bij de KPN? Ik heb vier samsung tuners (3 thuis, 1 in vakantiehuis) en het blijft irritant dat je constant met smartcards in de weer moet zijn (en ze ook regelmatig vergeet 8)7).
De restrictie is afaik altijd drie geweest, maar kan me voorstellen dat je ook cardjes kan 'kwijtraken'.
Je kan wel 100 kaartjes "kwijtraken", ze worden alleen wel geblokkeerd wanneer je doorgeeft dat ze weg zijn. Dus uiteindelijk werken er maar drie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:21

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 101536 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 18:21:
[...]

Je kan wel 100 kaartjes "kwijtraken", ze worden alleen wel geblokkeerd wanneer je doorgeeft dat ze weg zijn. Dus uiteindelijk werken er maar drie.
Nouja geblokkeerd, waarschijnlijk krijgen ze gewoon geen updates meer, en zijn ze dus na een maandje of wat dood.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik weet niet hoe goed die dingen beveiligd zijn, maar in een cardreader stoppen en een 1:1 copy maken zou best nog weleens kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-06 08:41
zAo schreef op zondag 04 maart 2007 @ 20:13:
Ik weet niet hoe goed die dingen beveiligd zijn, maar in een cardreader stoppen en een 1:1 copy maken zou best nog weleens kunnen werken.
Nou dan gaan we even hard lachen, ten eerste is een reader iets wat leest, je zou dan een writer moeten hebben die schrijft.
En uiteraard zijn die kaarten zo beveiligd zonder in details te treden dat dat niet gaat lukken. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

aart44 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 21:41:
[...]

Nou dan gaan we even hard lachen, ten eerste is een reader iets wat leest, je zou dan een writer moeten hebben die schrijft.
En uiteraard zijn die kaarten zo beveiligd zonder in details te treden dat dat niet gaat lukken. :9
Klopt, je zoekt dan een programmer, kan je onder de €20 kopen.

Klopt het eigenlijk wel dat zo'n kaart niet te kopiëren valt? Want op zich zou een kaart waar je een kopie van kan maken geen beveiligingsprobleem hoeven te zijn. Zodra KPN erachter komt blokkeren ze gewoon de betreffende klant en gaan alle kaarten op zwart. De truck bij kraken is meestal dat het voor de provider niet mogelijk is om een bepaalde klant te blokkeren, maar dat er echt iets in de beveiliging aangepast moet worden om de piratenkaarten op zwart te krijgen.

Dan nog zou ik niet weten in hoeverre het mogelijk is je eigen kaartje te kopiëren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210709

En Ja! De smartcard is geactiveerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-06 08:41
W3ird_N3rd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:34:
[...]

Dan nog zou ik niet weten in hoeverre het mogelijk is je eigen kaartje te kopiëren..
Gewoon proberen dan weet je het, een veelgebruikte progger als de Mastera heeft een kopieer funktie bij andere proggers bestaat er voldoende software die dat kan.
Maar omdat de kaart beveiligd is gaat dat dus niet lukken.
Als je van plan bent de kopieer mogelijkheden te omzeilen, ik zou zeggen richt een chipslaboratorium in zie dat je de beste informatica studenten krijgt en laat die er een paar maanden mee stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ah het kan dus echt niet? Dan weet ik dat weer :). Op sat4all mag er niet over gepraat worden dus ik wist niet eens of het wel/niet mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-06 08:11
Lol ik zie dat ik een aardige discussie op gang gebracht heb die eigenlijk niet de bedoeling was.

Het was een mooiere oplossing van de KPN geweest als ze je gewoon in een bepaalde regio gelocked hadden; dwz dat alle op dat moment actieve kaartjes en tuners binnen een bepaalde regio gelocked zouden zijn. Daarmee hadden ze én voorkomen dat mensen tegelijk op verschillende geografische locaties gebruik kunnen maken én tegelijkertijd wel meer kaartjes per huishouden toe kunnen staan (=meer tuners.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-06 09:42

slaay

Natuurbeleven.com

Ik zie op http://www.digitenne.nl/pagina_46.html staan dat er een groot aantal gebieden een frequentiewijziging zouden krijgen.
Betekend dit dat Eindhoven bijv. nu ook CNN en dergelijke krijgt, of is dit pas het geval op 27 maart als geheel Nederland aangepast gaat worden?

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Neophyte_NL schreef op maandag 05 maart 2007 @ 18:52:
Lol ik zie dat ik een aardige discussie op gang gebracht heb die eigenlijk niet de bedoeling was.

Het was een mooiere oplossing van de KPN geweest als ze je gewoon in een bepaalde regio gelocked hadden; dwz dat alle op dat moment actieve kaartjes en tuners binnen een bepaalde regio gelocked zouden zijn. Daarmee hadden ze én voorkomen dat mensen tegelijk op verschillende geografische locaties gebruik kunnen maken én tegelijkertijd wel meer kaartjes per huishouden toe kunnen staan (=meer tuners.)
Maar wat in ieder geval volstrekt legaal is om twee kaarten thuis te gebruiken in e1n in je vakantiehuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
slaay schreef op maandag 05 maart 2007 @ 19:17:
Ik zie op http://www.digitenne.nl/pagina_46.html staan dat er een groot aantal gebieden een frequentiewijziging zouden krijgen.
Betekend dit dat Eindhoven bijv. nu ook CNN en dergelijke krijgt, of is dit pas het geval op 27 maart als geheel Nederland aangepast gaat worden?
Als ik me niet vergis is Apeldoorn vandaag aangestoken, dat zou betekenen dat kanaal 30 van IJsselstein (Lopik) niet meer voor TV Gelderland gebruikt hoeft te worden en dat die plek dus naar CNN kan. Maar het kan ook zijn dat ze wachten tot de 27e als de regionalen beperkt worden tot hun eigen gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197402

Hmmz, sinds gisternacht 1:00 uur een zwart beeld op alle kanalen met de melding "zoekt signaal". Het was tijdens televisiekijken dat ie er opeens uitknalde. Ik heb niets veranderd aan antenne of wat dan ook.

Ik zit in Den Haag. Op de TV beneden doet digitale televisie het wel gewoon.

Iemand die weet wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:56

Speedmaster

Make my day...

Anoniem: 197402 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 20:54:
Hmmz, sinds gisternacht 1:00 uur een zwart beeld op alle kanalen met de melding "zoekt signaal". Het was tijdens televisiekijken dat ie er opeens uitknalde. Ik heb niets veranderd aan antenne of wat dan ook.

Ik zit in Den Haag. Op de TV beneden doet digitale televisie het wel gewoon.

Iemand die weet wat dit kan zijn?
Post lezen die KPN je stuurt |:(
Kanalen zijn veranderd dus even terug naar fabrieksinstelling en opnieuw zenderzoeken.
Antenne richten richting Scheveningen Radio

Bron KPN:
Samsung ontvangers

Fabrieksinstellingen herstellen:

Ga naar 'Menu'
Kies 'Installeren'
Pincode (standaard "0000")
Kies 'Fabrieksinstellingen herstellen'
Selecteer 'Zenders'
Selecteer 'Ja'
Druk op 'OK'.
Automatisch zenders zoeken:

Ga naar 'Menu'
Kies 'Installeren'
Pincode (standaard "0000")
Kies 'Automatisch zenders zoeken'
Richt antenne uit voor optimale ontvangst
Druk op 'OK'.
Topfield ontvangers

Fabrieksinstellingen herstellen:

Ga naar 'Menu'
Kies 'Installatie'
Kies 'Fabrieksinstellingen'
Selecteer 'Ja'
Druk op 'OK'.
Automatisch zenders zoeken:

Ga naar 'Menu'
Kies 'Installatie'
Kies 'Zenders zoeken'
Selecteer 'Zoek modus > "Automatisch"'
Richt antenne uit voor optimale ontvangst
Selecteer 'Start zoeken'
Druk op 'OK'.

[ Voor 40% gewijzigd door Speedmaster op 05-03-2007 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Post lezen die KPN je stuurt

Nee, meteen weggooien die rommel. Had wel opnieuw een scan gedaan maar niet daarvoor de fabrieksinstellingen gewijzigd. Nu werkt het wel. Wel raar dat de ene tuner het nodig had en de andere niet... Thanks anyway :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 197402 op 05-03-2007 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:56

Speedmaster

Make my day...

8) O-) 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Speedmaster op 05-03-2007 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Even een update. Mijn smartcard is nog steeds niet geactiveerd. Gisterenavond contact gehad met de helpdesk, waar nogmaals is geprobeerd de smartcard te activeren, zonder succes dus. Volgens de medewerkster was er enige hoop dat het vandaag opgelost zou worden. We'll wait.

Na een paar etmaal aan de InternetPlusBellen-helpdesk gehangen te hebben, zie ik zo uit naar het moment dat zowel Digitenne als mijn Internet werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Weet iemand nog adresjes voor de Funke DSC200 binnenantenne? Ik heb hem voor €40 bij cardwriter gevonden maar vraag me af of het niet nog goedkoper kan want Cardwriter is vaak niet echt goedkoop.

Kijkende naar het model kán het haast geen goede antenne zijn, maar ik hoor er zulke wilde verhalen over dat ik hem uit wil proberen. Ik wil hem wel graag nieuw, dan weet ik zeker dat ik het nieuwste model heb en dat hij 100% werkt.

DSC300 kan ook als die goedkoper is.. Zelfde model van binnen afaik.

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 07-03-2007 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-03-2024
volgens mij is dat de antenne die KPN er tegenwoordig standaard bijlevert. Afgaande op http://www.deboerelectron...=viewProd&productId=16068 deze afbeelding in ieder geval.

Antenne doet het bij mij (zwolle) prima. Voordat de antenne van Zwolle werd opgericht moest hij wel boven op een kast staan, maar nu heb ik zo'n beetje overal ontvangst. Antenne staat volledig uit het zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Klopt, maar ik wil geen KPN ontvanger :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
W3ird_N3rd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 03:36:
Antenne kan ook los besteld worden bij KPN. Wie weet heeft de Primafoon hem ook wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Na de laatste frequentiewijziging (5 maart) heb ik zoals vereist de fabrieksinstellingen hersteld en opnieuw zenders gezocht. Ik heb nu ook weer beeld op alle zenders, en de beeldkwaliteit is gewoon als vanouds.
Het vreemde is echter dat mijn Topfield nu aangeeft: signaalsterkte 60% en signaalkwaliteit 00%. Begrijpt iemand hoe dit kan?
(Het maakt niet heel veel uit waar ik de antenne in de woonkamer neerzet, de signaalsterkte is steeds 50-60%. Voor de frequentiewijziging had ik signaalsterkte 98% en signaalkwaliteit 98%. Ik woon in Delft.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:57

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

W3ird_N3rd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 03:36:
Die snap ik niet ? :)

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174330

Heb sinds anderhalve maand ook Digitenne van KPN.. Tot nu toe bevalt het goed, bij aansluiting geen problemen o.i.d. gehad...

Geen problemen? Hmm.. Nooit te vroeg juichen: bij de bevestiging van het nieuw afgesloten abbonement, hoort ook een voucher bijgevoegd te zijn, waarmee de aanschafkosten a 89,95 euro terugbetaald kan worden.. Hebben ze bij KPN vergeten de juiste voucher bij te voegen, nu zit ik er met eentje waarmee 50 euro teruggevraagd kan worden voor "Digi-tv van kpn: Mine", terwijl wij dat helemaal niet hebben..

Uiteraard geprobeerd contact te leggen met KPN, in een reactie kreeg ik te horen dat er contact met mij zou worden opgenomen, maar daar hoor ik nu ook al een aantal weken niets meer van. Iemand suggesties waarmee ik op een andere manier alsnog aan de juiste voucher kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorrik
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-01-2023
wij hebben nu al een tijdje digitenne en op me ouders kamer en nu sinds een week ook in de huiskamer met een harddisk recorder :9~

maar in tegenstelling tot casema hebben we geen BBC 2 meer :( ik kan geen topgear meer zien.

waarom bied kpn geen BBC 1/2 aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _zer0_
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-05 18:13
yorrik schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:31:
wij hebben nu al een tijdje digitenne en op me ouders kamer en nu sinds een week ook in de huiskamer met een harddisk recorder :9~

maar in tegenstelling tot casema hebben we geen BBC 2 meer :( ik kan geen topgear meer zien.

waarom bied kpn geen BBC 1/2 aan?
Omdat de BBC daar geen toestemming voor geeft !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorrik
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-01-2023
_zer0_ schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:41:
[...]

Omdat de BBC daar geen toestemming voor geeft !
:X ;( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Hageneis schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 08:33:
[...]

Antenne kan ook los besteld worden bij KPN. Wie weet heeft de Primafoon hem ook wel
Wat, daar is hij maar 15 euro :P. Ff checken wat de verzendkosten zijn.

Primafoon.. Gok van niet, aangezien hier nog laaaang geen dekking is en niet bekend wanneer wel. Officieel dan. Publieke omroep pakket misschien.. Maar losse antenne terwijl met dat ding hier officieel geen bereik is? :P
Wat valt er niet aan te snappen? :P

Ik heb geen TV, dus apparaten met vage analoge video-outputs schieten sowieso qua kwaliteit al niet op, het levert altijd wat kleine trillinkjes op. Verder wil ik voorlopig alleen NED123. Dus een USB DVB-T stick is voor mij een betere oplossing, of evt. een PCI kaart.

Bovendien hoor ik regelmatig dat zo'n KPN ontvanger niet toestaat de VRT in te lezen, terwijl ik die toevallig wel kan ontvangen hier, zou ik dat er dus ook al niet op kunnen zien zonder abo :).

[ Voor 42% gewijzigd door Mentalist op 07-03-2007 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

De ontvanger (is dus antenne) heeft daar toch geen enkele invloed op :?
Is gewoon een stukkie ijzer met een touwtje eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Koffie schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:24:
De ontvanger (is dus antenne) heeft daar toch geen enkele invloed op :?
Is gewoon een stukkie ijzer met een touwtje eraan.
Ohw, mijn definitie van ontvanger is dat kastje met kaartlezer, tuner en MPEG2 decoder enzo :P. De antenne noem ik gewoon antenne :+.

Spraakverwarring :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nu snap ik het helemaal niet meer ? :P
Je vraagt toch naar de antenne ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Precies, ik wil een antenne van KPN/Funke, maar géén kastje van KPN/Samsung ;). En dat kastje noem ik dus ontvanger ;).

[ Voor 20% gewijzigd door Mentalist op 07-03-2007 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Laatst online: 01-06 13:55
LOL, pak de telefoon en leg het elkaar eens even goed uit ;-)

Hij wil een NIET kpn ontvanger, en een goede antenne, hij kan die kpn antenne niet krijgen in de primafoon maar misschien wel online.

Niets aan de hand :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-05 07:02
Anoniem: 174330 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:24:
Heb sinds anderhalve maand ook Digitenne van KPN.. Tot nu toe bevalt het goed, bij aansluiting geen problemen o.i.d. gehad...

Geen problemen? Hmm.. Nooit te vroeg juichen: bij de bevestiging van het nieuw afgesloten abbonement, hoort ook een voucher bijgevoegd te zijn, waarmee de aanschafkosten a 89,95 euro terugbetaald kan worden.. Hebben ze bij KPN vergeten de juiste voucher bij te voegen, nu zit ik er met eentje waarmee 50 euro teruggevraagd kan worden voor "Digi-tv van kpn: Mine", terwijl wij dat helemaal niet hebben..

Uiteraard geprobeerd contact te leggen met KPN, in een reactie kreeg ik te horen dat er contact met mij zou worden opgenomen, maar daar hoor ik nu ook al een aantal weken niets meer van. Iemand suggesties waarmee ik op een andere manier alsnog aan de juiste voucher kan komen?
Houd het wel in de gaten, want meestal moet je die vouchers binnen een maand verstuurd hebben om aanspraak te maken op de korting.... En als je daar niet aan voldoet, is het lastig om dat alsnog voor elkaar te krijgen. Ook al heeft een medewerker het toegezegd, wordt dit soms over het hoofd gezien of niet goed in het systeem vastgelegd. Ik heb meerdere van dit soort akkefietjes gehad met KPN.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Woei, ik heb de antenne besteld. Onder rembours, met 0 euro verzendkosten, koopje :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Welke ?
* Koffie heeft straks ook nog een antenne nodig denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Die uit de link die hier was gepost:

http://www.kpn.com/kpn/sh...d=353685/typeofpage=77285

Ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Nou, ik weet het niet meer hoor. Na een reset krijg ik "verkeerde kaart" en soms "geen kaart". Ik heb net 25min in de wachtrij gestaan bij de helpdesk en maar opgehangen.

Iemand een idee wat ik het beste kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

zAo schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:45:
Nou, ik weet het niet meer hoor. Na een reset krijg ik "verkeerde kaart" en soms "geen kaart". Ik heb net 25min in de wachtrij gestaan bij de helpdesk en maar opgehangen.

Iemand een idee wat ik het beste kan doen?
Kaart omdraaien :+.

Heb je de kaart gebogen? Kunnen ze niet tegen.

Kaart oppoetsen.

Heb je de kaart vaak in/uit je ontvanger gehaald? Kunnen ze ook niet tegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

W3ird_N3rd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:47:
[...]
Kaart omdraaien :+.

Heb je de kaart gebogen? Kunnen ze niet tegen.

Kaart oppoetsen.

Heb je de kaart vaak in/uit je ontvanger gehaald? Kunnen ze ook niet tegen..
Thanks, maar oppoetsen heb ik al geprobeerd en de andere heb ik niet gedaan :)

Omdraaien? Op tweakers probeerd men ook alles he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

zAo schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:53:

Omdraaien? Op tweakers probeerd men ook alles he :P
Zo vreemd is dat niet, de cardreader in m'n hauppauge dec2540 zit op z'n kop, chipje naar beneden dus.
1e keer activeren duurde dus ook erg lang :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:55

franssie

Save the albatross

Anoniem: 83328 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 23:07:
[...]

Zo vreemd is dat niet, de cardreader in m'n hauppauge dec2540 zit op z'n kop, chipje naar beneden dus.
1e keer activeren duurde dus ook erg lang :X :P
zelfde hier met topfield en daarna KPN/Samsung, welde chip in de decoder houden he ? ;)
/edit dus niet achterstevoren dus ondersteboven!

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 07-03-2007 23:20 . Reden: edits zijn zo leuk dat ik misschien wel editor wil worden ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164734

Het blijft roeien met de riemen die we krijgen van KPN..... en dan bedoel ik qua beeldkwaliteit. Ik ben nu al een tijdje bezig om de beeldkwaliteit zo hoog mogelijk te krijgen in de woonkamer. Ik zal mij verhaal eens vertellen.

Ik heb namelijk een 82 CM LCD TV van Philips. Een model van een anderhalf jaar oud ongeveer. Via de kabel analoog met UPC was het beeld matig, digitaal met UPC was het prachtig. UPC vind ik alleen te duur. Dus overgestapt naar KPN. Dat was even schrikken, zelfs de analoge kabel leek beter. Maar goed, dikke vergulde scart kabels er tussen en het beeld werd beter. De beeldinstellingen flink aangepast en dat hielp ook. Ik had bijvoorbeeld "anti-ruis" en "automatisch contrast met sensor" aan staan, dat zorgde voor het "ghosting effect".

Weer wat later heb ik een Topfield PVR aangeschaft, wat direct een veel beter beeld opleverd. Ongelovelijk wat een verschil t.o.v. de Samsung tuners. Eindelijk schakelde het beeld ook automatisch over op het juiste formaat! Het moet niet gekker worden! :) Uiteraard heb ik de beeldinstellingen weer wat aangepast op de Topfield PVR. Dat leverde een wat rustiger beeld op.

Mijn LCD TV heeft geen component of HDMI ingang, wel DVI. Nu kwam ik erachter dat de Topfield tuner Component over Scart ondersteunt. Of te wel, de tuner kan component signaal doorgeven via de scart poort. Ideaal! Component heeft beter beeld als normaal scart. Toevallig zat bij mijn tv een kabel componentn naar DVI. Dus vanmiddag heb ik een verloopstekker gekocht voor scart naar component. Nu heb ik dus in feite mijn Topfield PVR aangesloten op mijn DVI ingang van mijn LCD TV. Het beeld lijkt nu veel scherper als voorheen. Ik moet nog even een paar avonden kijken om er echt goed over te oordelen, maar het lijkt zeker een forse verbetering te hebben opgeleverd.

Nu maar hopen dat KPN per 26 maart een hogere bitrate gaat doorgeven. Dan is het feest compleet! Ik vrees echter het ergste....

Moraal van het verhaal;
  • De Topfield tuners geven op LCD een veel hogere beeldkwalitei
  • De Topfield tuners geven het juiste beeldformaat door (voor breedbeeld tv's)
  • Goede dikke vergulde scartkabels leveren hogere beeldkwaliteit
  • Een Funke buitenantenne (leverbaar via KPN) levert stabieler en mooier beeld
  • De Topfield tuner ondersteunt component, ideaal voor LCD TV's!
Wellicht kunnen jullie iets doen met mijn verhaal, hopelijk helpt het jullie om een beter beeld te krijgen met KPN Digitenne!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Een Funke buitenantenne (leverbaar via KPN) levert stabieler en mooier beeld
Hier ben ik het toch niet helemaal met je eens :)

JA, een goede antenne (lees: ontvangst) kan een stabieler beeld verzorgen.
Echter zal een rukkie rukkie antenne geen mooier beeld geven dan een hark van 5 bij 5 bovenop een flat.
Simpelweg omdat het een digitale stream is. Is de ontvangst ruk, dan mis je data en krijg je artefactes/stotteren en anders krijg je zoals het verzonden word.
Op gigabit komt ontslag.doc ook niet in een mooier formaat binnen dan over een draadloos verbindingkje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:02
Dus dat het een blokkenfeest is op de gemiddelde digitennezender is te wijten aan de decoder? En niet aan de miezerige bitrate van 2-3 Mbps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164734

Vinnienerd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 21:12:
Dus dat het een blokkenfeest is op de gemiddelde digitennezender is te wijten aan de decoder? En niet aan de miezerige bitrate van 2-3 Mbps?
Dat zeg ik niet, maar de Samsung tuners zijn van belabberde kwaliteit. De Topfield tuners zijn gewoon een stuk meer helder en scherper. Die bitrate moet gewoon omhoog, daarom begon ik ook "we moeten roeien met de riemen die we van KPN krijgen, oftewel de bitrate is laag op dit moment en die kunnen we zelf niet verhogen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik heb ondertussen al aardig wat flarden van NED123 uit Goes gezien (lekker door de kamer wandelen met mijn HQ ANT100), en echt slecht vind ik het toch niet.
Koffie schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 21:06:
[...]
Hier ben ik het toch niet helemaal met je eens :)

JA, een goede antenne (lees: ontvangst) kan een stabieler beeld verzorgen.
Echter zal een rukkie rukkie antenne geen mooier beeld geven dan een hark van 5 bij 5 bovenop een flat.
Simpelweg omdat het een digitale stream is. Is de ontvangst ruk, dan mis je data en krijg je artefactes/stotteren en anders krijg je zoals het verzonden word.
Op gigabit komt ontslag.doc ook niet in een mooier formaat binnen dan over een draadloos verbindingkje :+
Wist je dat er mensen satellietschotels van 1meter+ installeren omdat ze denken dat ze dan betere beeldkwaliteit hebben.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ach, zolang ze dan maar wel dure HQ HDMI kabels gebruiken :+

* Koffie heeft een FireDTV binnen en zit nu te rommelen om met MyTheatre de FTA digitenne kanalen binnen te krijgen maar hoe ik ook scan, ik ontvang niets :?
Heb er even de antenne van KPN aan gehangen, op dezelfde plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Koffie schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 21:47:
Ach, zolang ze dan maar wel dure HQ HDMI kabels gebruiken :+

* Koffie heeft een FireDTV binnen en zit nu te rommelen om met MyTheatre de FTA digitenne kanalen binnen te krijgen maar hoe ik ook scan, ik ontvang niets :?
Heb er even de antenne van KPN aan gehangen, op dezelfde plek.
Dat werkt niet nee. :+

Zoek eens naar "5V inserter" ;).

Of probeer dit, jij woont toch bijna in die zender: http://www.sat4all.com/fo...82097&an=0&page=0#1282097 dan heb je geen 5V meer nodig.

[ Voor 15% gewijzigd door Mentalist op 08-03-2007 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik snap je even niet ?

Die antenne van de KPN is een 'actieve' (hij kan op 5V gezet worden).
Als hij actief is, brand het lampje.

Zodra ik de antenne in de FireDTV duw, gaat het lampje branden.
Dan lijkt het me toch dat ik gewoon gebruik maak van de actieve antenne :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

FireDTV heeft ondersteuning voor 5V over coax? Da's dan de eerste PC ontvanger waar ik over lees die dat kan.

Maarja idd als het lampje gaat branden zal het wel kloppen.

Probeer eens progdvb ofzo (ding heeft toch BDA drivers?).

[edit]Ik lees dat hij met Mediaportal overweg kan, probeer dat eens, is toch gratis :).

[ Voor 23% gewijzigd door Mentalist op 08-03-2007 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vergeten dat ik windows draai :P

Laptop gereboot en nu vind hij iig iets (is nog aan het scannen) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Koffie schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 22:06:
Laptop gereboot en nu vind hij iig iets
... 8)7

Had het kunnen weten he :+.

[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 08-03-2007 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Grr, geen beeld omdat ik geen DVD software geinstalleerd heb :(
Wel een hoop zenders, ook radio enzo. Meeste kan ik nog niets mee omdat het geen FTA is.
Als dit bevalt koop ik een Conax CAM erbij met een digitenne smartcard.

edit:

Met MyTheatre is het beeld ruk en niet kijkbaar.
Met MediaPortal prima beeld. Applicatie is nog wat buggy, maar kom er mee vooruit.

De EPG werkt nog niet (wel onder MyTheatre) maar dat zal wel lukken denk ik.

Hier wat vlugge pics:

http://zooi.oostindie.com/uploaded/Dscf7440.jpg
http://zooi.oostindie.com/uploaded/Dscf7445.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Koffie op 08-03-2007 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 09-05 23:52
Ik heb het idee dat de beeldkwaliteit en stabiliteit er sinds de frequentiewijzigingen van 5 maart er op vooruit gegaan zijn. In den Haag tenminste. Moest alleen de binnenantenne 180° draaien en heb nu 99% ontvangststerkte en zo'n 94% kwaliteit.

Hopelijk blijft dat nu zo.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik heb mijn Funke KPN antenne binnen. Inderdaad, €15 en geen bezorgkosten, valt me heel erg mee.

Performance is niet slecht, maar ook niet opmerkelijk goed. Ik denk dat hij ongeveer net zo goed of misschien net iets minder goed dan mijn HQ ANT100 is, en iets richtingsgevoeliger. Hij is wel een stuk kleiner.

De wilde verhalen van Rotterdam 60km verderop ontvangen lijken dus toch vooral te komen door vrij zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Inmiddels een paar keer lopen rotzooien met de FireDTV en ik moet zeggen, bevalt goed.

Ik ben er nog niet helemaal achter wat voor proc je nu nodig hebt, omdat de meeste HTPC/MCE apparaten zo snel mogelijk moeten zijn (maar dat maakt met DVB minder uit IMHO omdat het al digitaal binnen komt).
De bijgeleverde software is ronduit brak, maar met MediaPortal kom je een heel eind.

Na een laatste firmware flash van de FireDTV kan ik zelfs de bijgeleverde remote gebruiken in MediaPortal.

MediaPortal zelf is nog wel wat buggy IMHO, maar iig leuk speelgoed.

De kwaliteit van het beeld (van FireDTV) is minder dan mijn Topfield tuner, maar voor PC's is er mee te leven.

Als ik MediaPortal full screen zet, en mijn laptop aan de VGA ingang hang van mijn TV en op een andere input van die TV mijn Topfield op dezelfde zender, is er duidelijk verschil te zien.

Ik zou er niet voor kiezen om via FireDTV TV kijken op een 42" TV, maar wellicht dat dat met een kleinere (LCD) al stukken beter word.

Ben wel tevreden over het spul, en denk dat ik in de toekomst een (KPN) antenne en een Conax CAM erbij haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 21:40

robertwebbe

Robert Webbe

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 10:28:
[...]
De wilde verhalen van Rotterdam 60km verderop ontvangen lijken dus toch vooral te komen door vrij zicht.
Wat ook een belangrijke rol kan spelen is HR++ isolatie glas, dit wordt vaak in nieuwbouw huizen geplaatst. In dit glas zit een bepaalde metaalcoating (t.b.v. isolatie) met het gevolg dat radiostraling flink wordt gedempt. Als je relatief vlakbij een zender woont, dan komt het er wel doorheen. Maar woon je verder, dan kan je isolatieglas dus een reden zijn dat het niet zomaar werkt met een binnenantenne. Heb je nog ouderwerts enkellaags glas, dan zou het zomaar wel 60 km verder kunnen werken.

Uit eigen ervaring heb ik overigens ook gemerkt dat je bij HR++ glas beter je antenne niet vlak bij het raam kunt zetten. Blijkbaar is de demping vlak bij het raam nog groter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 00:55

franssie

Save the albatross

franssie schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 09:49:
[...]

Drivers die ik hoop te gaan gebruiken heb ik hier vandaan:
http://www.defyne.org/dvb/driver.html
http://www.defyne.org/dvb/iTele.html

idd hoop ik net als jij dat het redelijk generieke zooi is, deze is het overigens geworden
Sitckje net binnen - no name maar met een AF9005 chipset due helaas door OSX en iTele niet ondersteund wordt :(
Maar werkt prima op windows dus mijn vriendin is nu blij met haar DVB-T laptop :)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

robertwebbe schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 14:13:
[...]
Wat ook een belangrijke rol kan spelen is HR++ isolatie glas, dit wordt vaak in nieuwbouw huizen geplaatst. In dit glas zit een bepaalde metaalcoating (t.b.v. isolatie) met het gevolg dat radiostraling flink wordt gedempt. Als je relatief vlakbij een zender woont, dan komt het er wel doorheen. Maar woon je verder, dan kan je isolatieglas dus een reden zijn dat het niet zomaar werkt met een binnenantenne. Heb je nog ouderwerts enkellaags glas, dan zou het zomaar wel 60 km verder kunnen werken.

Uit eigen ervaring heb ik overigens ook gemerkt dat je bij HR++ glas beter je antenne niet vlak bij het raam kunt zetten. Blijkbaar is de demping vlak bij het raam nog groter...
Hier is nergens dubbel glas. Wel dakpannen, die dempen ook goed. Maar wie weet als ik mijn antenne op het topje van de bovenzolder zet, effectief bijna de top van het huis dus. Maar vooralsnog alleen Goes (28km) met moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Koffie schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 11:55:
De kwaliteit van het beeld (van FireDTV) is minder dan mijn Topfield tuner, maar voor PC's is er mee te leven.
Dat is wel eigenaardig, mijn PCI DVB-T Twinhan Mantis ding heeft duidelijk beter beeld dan mijn topfield recorder. Ook in Mediaportal.
Probeer eens een andere CODEC voor je mpeg 2 in mediaportal, dat kan nogal een wereld van verschil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Daar heb ik al even mee zitten rommelen ja, maar vooralsnog was de eerste (die standaard van MP neem ik aan) het beste en stabielste.
Zir overigens wel op een laptop te rommelen met FireDTV en MediaPortal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
J-air schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:30:
Waarom iets meer betalen voor een tv met ingebouwde DVB-t tuner (een sony dus ;))

Hiervoor!
Mijn dvb-T avontuur is about 2 begin!

In apeldoorn sinds gister serieus ontvangst Nld 1-2-3 en oa digitenne zenders maar deze worden niet weergeven door ontbreken camkaart en digitenne abbo

de antenne moet helaas zo hoog blijven staaan, want het signaal is nog niet zo sterk. Ik verwacht dat als digitenne officieel in apeldoorn uitkomt (17 maart) dit beter zal zijn en ik de antenne op en betere hoogte kan plaatsen.

Het beeld is wel erg mooi en erg strak

De antenne is een Hirschman D-16 actief met een Konig powerinserter. Die hirschmann is echt de beste binnen antenne die je kan hebben en heeft in duitsland prijzen gewonnen. Ik heb hem via ebay voor 45 euro inclusief verzendkosten; veel geld, maar liever in een keer optimaal voor wat meer dan na een paar jaar optimaal voor wat minder

Exact hetzelfde bericht als gepost in het sony bravia topic maar het is voor beide informatief
Wat heb ik nu precies nodig dan, want ik wil een sony 40p2530 kopen, kan ik daar gewoon een smartcard insteken, en mijn knp antenne op aan sluiten? Want de kwaliteit van mijn samsung single tuner is niet echt geweldig of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

StephaN900 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 11:31:
[...]

Wat heb ik nu precies nodig dan, want ik wil een sony 40p2530 kopen, kan ik daar gewoon een smartcard insteken, en mijn knp antenne op aan sluiten? Want de kwaliteit van mijn samsung single tuner is niet echt geweldig of zo.
Als dat een TV met DVB-T tuner én common interface is kan je daar een Conax CAM in stoppen, en daar past je smartcard dan weer in.

Ik heb de KPN Funke vs. de HQ ANT100 nog eens getest. Analoog leken ze ongeveer hetzelfde te performen, maar nu zie ik dat analoog het beeld van de Funke waziger is bij een gelijke hoeveelheid ruis.

Probeer ik op Goes te richten, dan kan ik met de HQ vloeiend beeld krijgen op de juiste plek. Met de Funke komen alleen wat audiosamples en soms een beeld door.

Ofwel, puur op ontvangstkwaliteit verslaat de HQ de Funke hands-down.. De Funke is wel kleiner en vereist geen 230V, maar de ontvangst is toch minder.

De HQ was de eerste UHF binnenantenne die ik heb gekocht, en ik heb nog steeds geen betere gevonden (en ik heb inclusief de Funke dus al 4 andere getest)..

De HQ is afaik niet meer te koop helaas..

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 11-03-2007 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Bij www.elektronica-online.nl is de ANT100 nog steeds te koop, 14.50 ex verzenden.
Het lijkt me ook wel aardig om eens te vergelijken hoe oude tv antenne's presteren (hark enzo). Heb hier nog ergens zo'n camping "stofzuiger model", alleen kan ik hier niet echt vergelijken hoe goed ze werken (heb vrij zicht op de zendmast) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 11:39:
[...]

Als dat een TV met DVB-T tuner én common interface is kan je daar een Conax CAM in stoppen, en daar past je smartcard dan weer in.
Ah die zijn nog best prijzig (79,00), kan je hiermee dan ook meer zenders ontvangen, of blijft dat gewoon hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

StephaN900 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 12:08:
[...]

Ah die zijn nog best prijzig (79,00), kan je hiermee dan ook meer zenders ontvangen, of blijft dat gewoon hetzelfde?
Bij DVBshop kost die maar €50, ik weet niet waar jij winkelt..

Je kan gewoon het KPN pakket ontvangen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Het verhaal met meer tv's icm Digitenne is mij niet duidelijk en KPN heeft het ook niet op hun site staan. De situatie is als volgt: Wij hebben thuis 4 tv's. Als ik de info van de KPN site neem dan kan ik dus bij maximaal 3 tv's een DVB-T kastje plaatsen. Ik kan dan met 1 abbo op drie tv's Digitenne ontvangen. Maar het volgende is mij niet duidelijk:

- De digitale ontvanger heeft toch een smartcard nodig?
Als je drie ontvangers op 1 abbo hebt dan heb je toch ook drie smartcards nodig?

- Kun je op deze manier op elke tv naar een ander kanaal kijken?
Bij Canaal Digitaal kan dit namelijk niet mits je drie afzonderlijke ontvangers en abbo's hebt.

- Controleert KPN die 4e TV?
Ik bedoel, wie controleert of ik er nu 3 of 4 tv's op 1 abbo aansluit?

Ik vergelijk het een beetje met wat ik nu heb: TV via de schotel (DVB-S), maar gelukkig heeft KPN sinds kort een zender in Groningen geplaatst, dus ik wil Digitenne wel eens proberen, mits het natuurlijk net zo goed is als Canaal Digitaal.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

rimave schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:37:
- De digitale ontvanger heeft toch een smartcard nodig?
Als je drie ontvangers op 1 abbo hebt dan heb je toch ook drie smartcards nodig?
Volgens mij moet je die smartcards ook bijkopen, kost €10-15 per stuk.
- Kun je op deze manier op elke tv naar een ander kanaal kijken?
Bij Canaal Digitaal kan dit namelijk niet mits je drie afzonderlijke ontvangers en abbo's hebt.
Eén reden dat ik eraan denk naar Digitenne over te stappen..
- Controleert KPN die 4e TV?
Ik bedoel, wie controleert of ik er nu 3 of 4 tv's op 1 abbo aansluit?
Als je een SmartWi gebruikt niemand. Anders krijg je de 4de smartcard uiteraard nooit geregt.

Je kan uiteraard ook naar het publieke omroep pakket kijken op die 4de TV.
Ik vergelijk het een beetje met wat ik nu heb: TV via de schotel (DVB-S), maar gelukkig heeft KPN sinds kort een zender in Groningen geplaatst, dus ik wil Digitenne wel eens proberen, mits het natuurlijk net zo goed is als Canaal Digitaal.
Nou de beeldkwaliteit is lager. Dat kan ik je vast vertellen. Voor de rest zijn er haast alleen maar voordelen (zeker als je de FTA sat ernaast wilt behouden). VRT zenders goedkoper, meer smartcards, en ik gok dat KPN administratiever misschien ook wel een fijnere partij kan zijn. Goedkopere smartcards, goedkopere simpelere apparatuur.

En Canal Digitaal is alleen per jaar opzegbaar.. Weet niet hoe het bij Digitenne zit.

Wat vragen van mij:

De smartcard, als je er 1 los koopt, kan je dan direct kijken daarop (al dan niet na anoniem activeren). En dan dat het een weekje werkt ofzo. Of moet je om beeld te krijgen per se een abo reggen en is uitproberen er niet bij? Bij TV Home en Canal Digitaal kan dit, bij KPN weet ik niet.

De aboduur. Het eerste jaar zit je eraan vast, lijkt me logisch. En daarna? Per maand opzegbaar of verlengen ze met één jaar?

Wat antenne-ervaringen van mij:

Ik heb de Funke DSC200 op de bovenzolder gezet bijna in de nok van het dak, veel hoger kan niet (10cm kan misschien nog extra, veel meer zal het niet zijn) met hulp van mijn vader want in je eentje zal dat niet meevallen en ik ben niet zo handig :P. Remember, op de gewone zolder ontving ik Schoten + met moeite Goes allebei horizontaal. Voor de rest zelfs geen lock op wat dan ook, zelfs geen zenders in te lezen, echt niets.

Nu heb ik de antenne daarboven gezet, verticaal, gericht op Rotterdam. Nu ontvang ik:

• NED123 uit Rotterdam vloeiend
• Kleine flarden Lopik horizontaal, soms een beeld, niet kijkbaar
• Goes werkt maar stottert om de paar seconden (duh, verkeerde polarisatie, wat dacht jij)
• België vloeiend! Maar of ik nu 10kW verticaal uit Antwerpen ontvang (juiste polarisatie) of 20kW horizontaal uit schoten (krachtiger), geen idee, dit is dus op de achterkant van de antenne
• Publieke radio uit Rotterdam hakkelt zeer ernstig (ander bouquet).

Nu heb ik jammer genoeg geen Smart MX 56 niet meer dus ik kan de QAM instellingen enzo niet zien, want ik vraag me af of Rotterdam nu ook niet vergeeflijker is ingesteld op NED123.

Ik acht het nu niet onmogelijk dat ik straks Goes (vloeiend) en Breda er ook nog eens bijkrijg.

Antenne hoog plaatsen = zeer goed idee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ik lees nu net in de manual dat iedere ontvanger 1 smartcard bevat.
Dus die hoef je niet los aan te schaffen.

In de algemene voorwaarden staat dit over het abbo:
Digitenne van KPN heeft een minimale contractduur van één jaar.
Hierna geldt een opzegtermijn van één maand.

[ Voor 115% gewijzigd door rimave op 12-03-2007 20:43 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rimave schreef op maandag 12 maart 2007 @ 20:36:

[...]
Ze zetten er helaas niet bij dat die smartcard verstopt zit in de zijkant van de KPN doos (die in mijn geval dezelfde avond nog meeging met het vuil) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

rimave schreef op maandag 12 maart 2007 @ 20:36:
Ja als je van KPN ontvangers uitgaat, iets waar ik niet vanuit ga gezien de provider-beperking ;). Maar niet iedereen stoort dat (nouja, tot KPN Digitenne van de hand doet richting een ander bedrijf, dan krijg je hetzelfde als dat KPN smartcards afaik niet in "oude" Digitenne ontvangers werken puur door die beperking).

* Mentalist wilt niet anders dan CI-ontvangers.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Volgens mij zit bij elke decoder (die je in een primafoon/KPN winkel koopt) een smartcard.
Deze kun je activeren als nieuw abo, of bij laten zetten op een bestaand abo.

Aangezien je elke kaart (nieuw abo, of bij bestaand) MOET reggen bij KPN kom je niet om de maximaal 3 smartcard regel om.

Omdat je 3 aparte smartcards hebt, kun je uiteraard op elke ontvanger kijken naar welke zender je wilt - ongeacht wat andere kaarten bekijken.

Als je een abo neemt, is de eerste maand gratis.
Binnen die maand kun je er vanaf zien, je bent dan (voor zover ik weet) alleen de volgende kosten kwijt : decoder (al dan niet gratis) smartcard.
Het goedkoopste decoder pakket is 89,95 Dan krijg je een decoder, en een smartcard.
Activeer je dit, dan is de eerste maand gratis. Blijf je het gebruiken kun je een voucher opsturen om eenmalig per abbo 89,95 terug te krijgen.
Of dat tijdelijk is weet ik niet, bij mijn welkomstbrief zat er een voucher bij en werd mij verteld dat de eerste maand gratis was.

BTW : abo reggen is wel wat werk en zeker niet anoniem.
Omdat je een abo/overeenkomst aangaat welke alleen telefonisch gebeurt moet je wat gegevens ophoesten:

- NAW
- Legitimatie per telefoon (legitimatie type + nummer opgeven)
- Bankrekening opgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Dat het reggen niet anoniem is lijkt me logisch, maar kan je beeld krijgen zonder die gegevens door te geven? Dat het dan na 1 of 2 weken wegvalt kan ik begrijpen, maar kan dit?

Grappig, legitimatie.. Had ik niet nodig voor Canal Digitaal.

[ Voor 15% gewijzigd door Mentalist op 12-03-2007 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-06 14:58
Voor de tweede keer is er hier nu een digitenne antenne stuk gegaan, het betreft de antennes die gratis bij de Samsung KPN decoder kwamen.
Met stuk doel ik op het feit dat er iets mis is met het stekkertje van de antenne die in de decoder gaat, als je er even aan draait brand het lampje op de antenne weer en is het beeld goed maar een minuut of wat later is er weer geen of blokjes beeld en is het lampje uit.

Enfin, dat bij twee verschillende decoders en antennes dus ik wil nu een andere antenne kopen en wel eentje voor binnen en niet voor buiten dus de standaard buiten-antenne die ze bij de Primafoon hebben is geen optie.

Kan iemand mij er wellicht eentje aanraden die ik kan aansluiten op de Samsung decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Als je 5V over coax uit kan zetten in de Samsung decoder > HQ ANT100. Moet je wel beter uitrichten dan de Funke, maar zeer goede ontvangstkwaliteit.

[ Voor 39% gewijzigd door Mentalist op 12-03-2007 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

W3ird_N3rd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:02:
Dat het reggen niet anoniem is lijkt me logisch, maar kan je beeld krijgen zonder die gegevens door te geven? Dat het dan na 1 of 2 weken wegvalt kan ik begrijpen, maar kan dit?

Grappig, legitimatie.. Had ik niet nodig voor Canal Digitaal.
Denk dat dit komt doordat het een maandelijkse automatische incasso word ofzo.

Ik heb er verder niet naar gevraagd, maar bij mijn weten kan het niet anoniem voor een paar weekjes.

Ik denk dat de enige optie is om een abbo af te nemen, en deze binnen een maand op te zeggen.

offtopic:
Of je koopt een kaart + CAM gebruikt die, en stuurt die na een paar weken naar mij op (en ik reg 'm op mijn naam). Ben je alleen de verzendkosten naar mij kwijt.
Ik wil over een tijdje toch een kaartje + CAM voor de FireDTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ze hebben nu een actie:

Gratis een maand lang proberen.
Overstappen van de kabel naar digitale televisie. Dat wilt u wellicht eerst proberen. Dat kan, gratis en een maand lang.

Bent u na die maand tevreden? U houdt het pakket, krijgt de € 89,95 retour (na retournering voucher) en betaalt de eenmalige aansluitkosten à € 29,95.

Vervolgens betaalt u € 9,95 /mnd voor het abonnement

Niet tevreden? U stuurt het pakket zonder kosten retour, u krijgt de € 89,95 retour en betaalt géén aansluitkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Maar je moet de kaart eerst activeren nadat je hem hebt gekregen geloof ik. Bij dit activeren moet je dus al je gegevens al doorgeven en abo afsluiten?

Bij Canal Digitaal is het namelijk zo dat je op een knopje op de website drukt en het werkt, en dan moet je op tijd een formulier opsturen. Bij TV home werkt een smartcard gewoon direct en verloopt na 2 weken (tenzij je hem regt). Bij KPN dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nopes, je moet echt al die gegevens opgeven (again, ik heb niet gevraagd om een korte proefperiode dus ik weet niet of het wellicht toch zou kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91579

Heeft iemand enig idee hoe het komt dat ik op de begane grond en de 1ste verdieping volledige ontvangst heb maar bij mij op zolder wat ik ook doe nul komma nul?

Zelfs buiten gezet! Ook helemaal niets..

Het hoogste is 21% maar dan sta ik met mn armen in de lucht... waar kan het aan liggen?
Heb alle elektrische apparaten al uitgezet behalve mn tv natuurlijk...please help!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 91579 op 12-03-2007 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Moet je wel laten weten hoever je van de zender woont. Het signaal kan met de grond meereizen, maar normaliter is hoger beter.

[ Voor 18% gewijzigd door Mentalist op 12-03-2007 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry. Ik woon in Almere...oftwel..vlakbij de mast zou ik zo zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Als de vierde tv vlak bij een andere staat kan het soms een optie zijn om voor die tv een dual tuner te kopen en daar de vierde tv op aan te sluiten.
Zo kan je via de tuner van de derde tv de vierde unieke zenders geven.
Kan handig zijn als tv 4 in de slaapkamer van je zoontje van 6 staat en je wilt toch controleren wat hij ziet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Anoniem: 197402 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 20:44:
[...]

Ze zetten er helaas niet bij dat die smartcard verstopt zit in de zijkant van de KPN doos (die in mijn geval dezelfde avond nog meeging met het vuil) :(
Dat zal je leren om afval in het vervolg te scheiden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niemand die een oplossing weet voor mijn probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En wat als je 'm op de grond zet ipv zo hoog mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koffie schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 09:39:
En wat als je 'm op de grond zet ipv zo hoog mogelijk ?
Ook helemaal niets. Ik heb dat ding al, buiten, op de vensterbank, bij mijn tv, op de grond, op de dakkappel en in alle hoeken gezet, maar er komt gewoon niets uit.
Als ik die antenne in m'n handen hou dan heb ik het meeste bereik op ongeveer 1.40m, maar das nog nauwelijks.

Snap er niets van dat op de overige twee etages het bereik goed is. Er moet haast wel wat storen lijkt me.
Aan de andere kant, op het dakterras heb ik alsnog geen bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Pindasaus schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:02:
Voor de tweede keer is er hier nu een digitenne antenne stuk gegaan, het betreft de antennes die gratis bij de Samsung KPN decoder kwamen.
Met stuk doel ik op het feit dat er iets mis is met het stekkertje van de antenne die in de decoder gaat, als je er even aan draait brand het lampje op de antenne weer en is het beeld goed maar een minuut of wat later is er weer geen of blokjes beeld en is het lampje uit.

Enfin, dat bij twee verschillende decoders en antennes dus ik wil nu een andere antenne kopen en wel eentje voor binnen en niet voor buiten dus de standaard buiten-antenne die ze bij de Primafoon hebben is geen optie.

Kan iemand mij er wellicht eentje aanraden die ik kan aansluiten op de Samsung decoder?
Ha ik heb er hier ook al 3 kapotte gehad. Ik zoek eigenlijk ook naar een betere, is die tuner met harde schijf beter dan de standaard tuner? Want het beeld stottert ook vaak bij mij (Amsterdam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 91579 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 23:16:
Sorry. Ik woon in Almere...oftwel..vlakbij de mast zou ik zo zeggen.
Die zender is één kilowatt.. That is some kind of explanation :P.

Bel KPN eens en vraag hoe het de bedoeling is dat je dat ding ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je laatste zin snap ik niet helemaal.

Ik heb trouwens nog geen abonnement, maar heb een tuner geleend van een collega. Om even te testen dus. Zucht..onvoorstelbaar vaag weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 16:07
1 kilowatt is schijnbaar niet veel zendvermogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok,dit is vaag..
Op dit moment maakt het niet uit waar ik em neer zet..ik heb 99% ontvangst. En het groene lampje brand opeens..
Nu maar ff kijken of ie dit vol blijft houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 91579 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 18:04:
ok,dit is vaag..
Op dit moment maakt het niet uit waar ik em neer zet..ik heb 99% ontvangst. En het groene lampje brand opeens..
Nu maar ff kijken of ie dit vol blijft houden.
Groen? Ik dacht dat die van mij geel was. Dan heb jij nog een oude antenne als ik me niet vergis, die presteren slechter.

Dat het lampje eerst niet aanging geeft een kabelbreuk of defecte ontvanger aan. Volgens mij was hier nog iemand met die problemen.

En 1kW is niet zo heel veel, in Rotterdam b.v. heb je 10kW, in Goes 10kW, in Breda straks 20kW. Dus 1kW is niet zoveel.

[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 13-03-2007 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 18:27:
[...]

Groen? Ik dacht dat die van mij geel was. Dan heb jij nog een oude antenne als ik me niet vergis, die presteren slechter.

Dat het lampje eerst niet aanging geeft een kabelbreuk of defecte ontvanger aan. Volgens mij was hier nog iemand met die problemen.

En 1kW is niet zo heel veel, in Rotterdam b.v. heb je 10kW, in Goes 10kW, in Breda straks 20kW. Dus 1kW is niet zoveel.
Ja hij is groen. Denk dat ik al weet waar het aan lag.
De antenne kabel lag onder de tuner. Tussen de DVD-recorder en de tuner in. Misschien heeft dat het verstoord.
Wat is trouwens mooier -> Tuner met SCART of met een coax aansluiten?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 91579 op 13-03-2007 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 18:27:
[...]

Maar dan zou hij toch wel die 20kW van Lelystad moeten kunnen ontvangen, of is dat te ver ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:35

MeNTaL_TO

The future is not set

Anoniem: 91579 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 19:09:
[...]

Ja hij is groen. Denk dat ik al weet waar het aan lag.
De antenne kabel lag onder de tuner. Tussen de DVD-recorder en de tuner in. Misschien heeft dat het verstoord.
RGB scart.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 91579 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 19:09:
SCART sowieso omdat het minder ruis heeft. Maar ook omdat coax anamorph breedbeeld niet aankan en dat dus letterboxed moet worden - funest als je een breedbeeld TV hebt.
Koffie schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 20:06:
[...]

Maar dan zou hij toch wel die 20kW van Lelystad moeten kunnen ontvangen, of is dat te ver ?
Kilometer of 25 zo te zien. Dat lukt niet meer met een binnenantenne ergens op de BG lukraak neergekwakt. Voor een raam, wat hoger, gericht op Lelystad, niet teveel obstakels lukt dat wel.

[ Voor 36% gewijzigd door Mentalist op 13-03-2007 20:42 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.