Carnagy schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 14:06:
Ik heb dit topic doorgelezen en heb de volgende vragen:
Als ik de digitenne site bekijk krijg ik dan als ik digtenne afsluit gratis een tuner en hoef ik maar 6.95 per maand te betalen m.u.v. activatiekosten. Klopt dit? Of komen er nog additionele kosten (per maand) bij?
Nee, klopt. Je hebt wel activeringskosten, dat is geloof ik 15 euro ofzo. Je kan nu nog kiezen uit 90 euro korting op een tuner (waarmee de single tuner gratis is, of b.v. een PVR 90 euro goedkoper), of een huur-singletuner. Die is dan niet van jou maar mag je gratis huren.
Een tweede en derde tuner kan je ook huren, dat kost €3/maand/tuner.
Is het te vergelijken met satelliet qua beeldkwaliteit?
Het is net zo ruisvrij als satelliet, maar scherpte/compressieblokken zal je eerder zien bij Digitenne. Toevallig is hier pas een vergelijkje van bitrates geplaatst.....
het probleem is namelijk dat we nu satelliet hebben, maar door een wolkje het signaal al verdwijnt. Is dit met digitenne hetzelfde?
Nee. Bij satelliet is de ontvangst ontzettend stabiel, brommers e.d. hebben totaal geen invloed. Echter, bij zware bewolking/regen kan de ontvangst wegvallen en dan is het echt afgelopen.
Bij Digitenne is het meer de vraag òf je ontvangst hebt. Zit je te ver van de zender, dan heb je nooit beeld (even simpel uitgelegd). Heb je echter wel beeld, dan heeft regen of wind amper invloed op de ontvangstkwaliteit. Brommers en dergelijke storingsbronnen hebben echter weer wel invloed hier!
Ik denk overigens dat als het signaal van de satelliet zò snel wegvalt je schotel gewoon niet goed is uitgericht. Of dat je een 40cm kampeerschotel oid hebt. Ik hebt een Visiosat bisat (75cm breed x 64cm hoog) en ontvangst valt alleen weg bij echt heftige storm/regen, en dan heb ik het eigenlijk alleen over ZDF, een zeer zwakke transponder.. De Nederlandse zenders vallen vrijwel niet weg.
Kan je de smartcard aanpassen (hacken) zodat je ook de voetbalkanalen kan ontvangen? Dit kan namelijk met een satelliet wel

Nee, conax is (nog) niet gekraakt. Gaan we het hier ook niet over hebben net zoals we het niet over warez hebben. Op de satelliet kan wat je beschrijft overigens evenmin, want Seca Mediaguard 2 is óók niet gekraakt atm. Alleen zijn er ook andere (b.v. Spaanse) providers op de satelliet die uitzenden met coderingen die gekraakt zijn, met de juiste apparatuur kan je die bekijken zonder abonnement. Ook dit is uiteraard tijdelijk, op den duur zullen de betreffende providers de codering weer aanpassen naar een nieuwe versie.
[
Voor 3% gewijzigd door
Mentalist op 13-11-2007 14:23
]