Het grote Digitenne topic deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 97.368 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Anoniem: 70162 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 10:11:
als je maar vaak genoeg een andere medewerker spreekt tref je er vanzelf één die toegeeft dat die decoder het probleem is :P
Maar wat concludeer je daar dan uit? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:38

jelle.

Product Owner
asmi schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:01:
[...]

Inderdaad. Je kan wel Primafoon-medewerkers (waaronder mij) de hemd van het lijf vragen, maar vergeet niet dat wij slechts het product Digitenne aanbieden en verkopen. We hebben zelfs geen interne toegang ofzo tot interne specificaties van die Topfield tuner. Sterker nog, veel technische kennis, vragen en weetjes die in dit topic voorbij komen behoren niet eens tot de basiskennis van een Primafoon-medewerker. Dat ik zulke dingen vaak wel aan klanten kan vertellen is alleen maar mooi meegenomen :)

Don't get me wrong, ik wil hiermee de Primafoon niet vrijpleiten van aansprakelijkheid betreffende een product dat we verkopen, maar ik denk eigenlijk dat je bijv. bij de fabrikant meer succes hebt dan bij 'ons' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

franssie

Save the albatross

Bl44t44p schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:04:
[...]

Inderdaad. Je kan wel Primafoon-medewerkers (waaronder mij) de hemd van het lijf vragen, maar vergeet niet dat wij slechts het product Digitenne aanbieden en verkopen. We hebben zelfs geen interne toegang ofzo tot interne specificaties van die Topfield tuner. Sterker nog, veel technische kennis, vragen en weetjes die in dit topic voorbij komen behoren niet eens tot de basiskennis van een Primafoon-medewerker. Dat ik zulke dingen vaak wel aan klanten kan vertellen is alleen maar mooi meegenomen :)

Don't get me wrong, ik wil hiermee de Primafoon niet vrijpleiten van aansprakelijkheid betreffende een product dat we verkopen, maar ik denk eigenlijk dat je bijv. bij de fabrikant meer succes hebt dan bij 'ons' :)
sorry maar dan heeft je werkgever (en jij indirect misschien een beetje) pech. KPN verkoopt of leased het product & dat heeft te werken. Welke fabrikant KPN daarvoor gekozen heeft is een keus van KPN geweest en dus ook haar verantwoordelijkheid.
Als ik zelf direct een topfield koop is het mijn probleem (eigenlijk ook het probleem van de winkel waar ik het kocht) maar bij een 'branded' product ligt dat toch anders.
KPN zalactie moeten ondernemen (bij de fabrikant) om het probleem op te lossen.

zelf gebruik ik nog een topfield single uit het digitenne tijdperk (laatste firmware 2004 ofzo) en die lijkt er geen last van te hebben...
Kaoh schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:24:
Relaxed, hij verdedigde de primafoon medewerker, niet KPN. Hij bedoelde KPN. Primafoon is niet hetzelfde als KPN.
Oh, was niet aanvallend bedoeld - sorry als het zo overkomt. Ik vind alleen dat KPN het moet oplossen. Dat primafoon medewerkers niet alles weten snap ik, en dat ze een hoop gezeur over zich heen krijgen snap ik helemaal, toch moet KPN en niet de klant de klachten verzamelen en naar Topfield/Digitenne versturen (en in elk geval uitzoeken waar het ligt).
Ik denk dat we allebei weten dat het helaas niet zo werkt en gelukkig kunnen klanten via internet zich groeperen om toch druk uit te oefenen.

[ Voor 29% gewijzigd door franssie op 31-10-2007 21:37 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:29
Relaxed, hij verdedigde de primafoon medewerker, niet KPN. Hij bedoelde KPN. Primafoon is niet hetzelfde als KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Ik snap je issue volkomen en ik ben het met je eens dat KPN zich verantwoordelijk zou moeten voelen om het probleem aan te kaarten bij fabrikant Topfield. Het vervelende is alleen dat je je af moet vragen wanneer KPN voldoende druk voelt om dat eens te gaan doen. Want ik heb sinds de introductie van de huurtuners (Topfield) nog geen een keer een klacht in de winkel gehad over dat sync-probleem... misschien is dat bij de klantenservice van Digitenne anders, want wat ik hier op internet lees geeft wat mij betreft wel aan hoe groot het probleem is.

Ik zal het weekend eens informeren bij collega's of zij er wel eens klachen over hebben gehad, aight? En weet je wat, ik ga ook gewoon een poging wagen bij KPN. Wie weet dat KPN wel luistert naar een nederig Primafoon-verkopertje die pas over twee maanden een vast contract kan krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

asmi schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:01:
[...]

dat er in ieder geval iets aan de hand is :)

maargoed, harde toezeggingen doen ze natuurlijk niet.

ondertussen heb ik besloten me er ondertussen niet druk meer om te maken. ik kijk meestal tv zonder bril en dan valt het me toch niet op :P
verder heb ik in het verleden nogal eens geprobeerd (hele normale) dingen van primafoon en kpn gedaan te krijgen, en dat is vooral heel slecht voor je bloeddruk ;)

ik wacht wel op de software-update, en als dat niets is en het gaat me echt irriteren haal ik wel zo'n samsung van marktplaats.
ik ben best assertief, maar vooral pragmatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:19
Vandaag was de eerste dag van mijn digitenne ervaring...en ik vrees ook de laatste meteen.

De voornaamste reden om digitenne te nemen is de prijs t.o.v. mijn huidige UPC abbo en het feit dat ik weinig tv kijk (gem 1 uur per dag). Vandaag bij de primafoon een digitenne pakket opghaald en meteen geinstalleerd. Helaas geen ontvangst op de plek waar mijn TV stond, en ik heb de antennekabel moeten verlengen om een goede plek in mijn huis te bereiken. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van de bijgevoegde extra kabel.

Helaas was de vreugde van korte duur. Het blijkt nu dat mijn CV-installatie zodanig het digitenne signaal verstoor dat dit onbruikbaar wordt. Zijn er meer mensen met een dergelijk probleem, storing van apparaten?

Waarschijnlijk is dit te voorkomen door een degelijke coax-kabel te gebruiken, maar ik heb weinig zin om zo'n dikke kabel te gaan leggen. Vrees dat er niets anders op zit dan het pakket terug te brengen.

erg jammer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:28

Mentalist

[avdD]

Dikkere coax zal je waarschijnlijk niet helpen. Welk deel van je CV veroorzaakt die storing?

Medio 2008 krijgt Amsterdam een nieuwe mast, maar daar koop je nu weinig voor.

Als de storing uit een bepaalde richting komt kan je proberen te experimenteren met het afplakken van delen van je antenne met aluminumfolie.

[ Voor 55% gewijzigd door Mentalist op 31-10-2007 23:26 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Anoniem: 70162 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:28:
[...]

dat er in ieder geval iets aan de hand is :)

maargoed, harde toezeggingen doen ze natuurlijk niet.
Dat zou niet mijn conclusie zijn.
Als al die andere medewerkers blijkbaar zo ondeskundig zijn, waarom zou deze dat dan niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
ruudonline schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:47:
Het blijkt nu dat mijn CV-installatie zodanig het digitenne signaal verstoor dat dit onbruikbaar wordt.
Wat vinden je buren en het Agentschap Telecom van die CV-installatie van jou? Is het soms een Vaillant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
asmi schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:29:
[...]

Wat vinden je buren en het Agentschap Telecom van die CV-installatie van jou? Is het soms een Vaillant?
:) Geen idee, ik ben de eerste die er over klaagt. Het is een remeha trouwens, en recent geinstalleerd. Helaas kan de antenne alleen maar in de buurt van die ketel staan (klein appartement), dus ik zie geen alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
W3ird_N3rd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:24:
Dikkere coax zal je waarschijnlijk niet helpen. Welk deel van je CV veroorzaakt die storing?

Medio 2008 krijgt Amsterdam een nieuwe mast, maar daar koop je nu weinig voor.

Als de storing uit een bepaalde richting komt kan je proberen te experimenteren met het afplakken van delen van je antenne met aluminumfolie.
Ik dacht dat beter beschermde coax-kabel de interferentie wel zou kunnen voorkomen, maar blijkbaar wordt het signaal "in de lucht" veranderd.

Ik heb ook al getest met allu-folie, helaas gaf dat ook geen verbetering. Het signaal is sowieso al erg zwak, ongeveer 50%. Zodra de CV/warmwater aan gaat zakt het signaal tot 0%. Het grootste probleem is dat ik beperkt ben in de locatie van mijn antenne, of ik moet de hele laminaatvloer verwijderen om een kabel naar de juist plek te trekken. Had gehoopt dat het signaal in de buurt van mijn tv voldoende sterk zou zijn, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

ruudonline schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:45:
[...]

Ik dacht dat beter beschermde coax-kabel de interferentie wel zou kunnen voorkomen, maar blijkbaar wordt het signaal "in de lucht" veranderd.
Bij kabeltelevisie helpt betere coax wel in bepaalde gevallen. Het probleem bij DVB-T is dat er aan het einde van de kabel een antenne zit waar alsnog alle bagger instraalt :+.
Ik heb ook al getest met allu-folie, helaas gaf dat ook geen verbetering. Het signaal is sowieso al erg zwak, ongeveer 50%. Zodra de CV/warmwater aan gaat zakt het signaal tot 0%. Het grootste probleem is dat ik beperkt ben in de locatie van mijn antenne, of ik moet de hele laminaatvloer verwijderen om een kabel naar de juist plek te trekken. Had gehoopt dat het signaal in de buurt van mijn tv voldoende sterk zou zijn, maar helaas.
Kan je niet een dunne coaxkabel (4mm ofzo) langs een plint of iets leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
W3ird_N3rd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:48:
[...]

Bij kabeltelevisie helpt betere coax wel in bepaalde gevallen. Het probleem bij DVB-T is dat er aan het einde van de kabel een antenne zit waar alsnog alle bagger instraalt :+.

[...]

Kan je niet een dunne coaxkabel (4mm ofzo) langs een plint of iets leggen?
Klinkt logisch inderdaad van die instraling.

Ik heb gebruik gemaakt van de verlengkabel die bij het digitenne pakket zit (is volgens mij ook 4-5mm dik). Geen idee hoeveel meter dit in totaal geeft maar ik denk ongeveer 10-12 meter. Als ik de kabel gewoon over de vloer neer leg, blijkt dat ik ongeveer in een straal van 2 meter van de CV ketel af moet zitten. Het is een beetje compliceerd, maar als ik de antenne wil krijgen waar ik hem zou moeten zetten, dan komt de kabel alsnog langs de ketel.

Het lijkt erop dat het digitenne signaal sterk op andere electronische apparatuur reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futura
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
ruudonline schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:47:
Vandaag was de eerste dag van mijn digitenne ervaring...en ik vrees ook de laatste meteen.

De voornaamste reden om digitenne te nemen is de prijs t.o.v. mijn huidige UPC abbo en het feit dat ik weinig tv kijk (gem 1 uur per dag). Vandaag bij de primafoon een digitenne pakket opghaald en meteen geinstalleerd. Helaas geen ontvangst op de plek waar mijn TV stond, en ik heb de antennekabel moeten verlengen om een goede plek in mijn huis te bereiken. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van de bijgevoegde extra kabel.

Helaas was de vreugde van korte duur. Het blijkt nu dat mijn CV-installatie zodanig het digitenne signaal verstoor dat dit onbruikbaar wordt. Zijn er meer mensen met een dergelijk probleem, storing van apparaten?

Waarschijnlijk is dit te voorkomen door een degelijke coax-kabel te gebruiken, maar ik heb weinig zin om zo'n dikke kabel te gaan leggen. Vrees dat er niets anders op zit dan het pakket terug te brengen.

erg jammer....
Denk niet dat dit gaat uitmaken, is een bekende Digitenne kwaal. Ik heb al 3 jaar Digitenne, en ben 1 maal verhuisd. Eerst in een gerenoveerde woning (studentenkamer daar weer in), en daar had ik sporadisch last van storing van het lichtnet. Soms ff een tik op het beeld als ik veel apparaten op hetzelfde stopcontact als de receiver had zitten die aanstonden.
Nu woon ik in een studio in een wat ouder pand, en daar is het lichtnet ook wat bejaarder. Nu heb ik de verschijnselen zelfs als ik de wasemkap aan en uitzet. Storend, mwa, voor 6,95 in de maand stoor ik me er niet aan ;)

Sowieso moet je gebruik maken van de scart in/output, dat scheelt al een hoop (vooral GSM signalen). Ik heb de set ook een tijdje gebruikt met de normale coax bekabeling, en die stoorde zelfs als de buren mobiel gingen bellen. Voor de rest woon ik redelijk hoog en rustig, dus de troubles van voorbijkomende vrachtwagens en scooters treft mij niet (al ken ik de klachten wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224584

Als ik het licht aan en uitzet stopt het geluid er 5sec mee??
Dus maar geen licht aan doen ...
Ik heb trouwens ook problemen sinds een 1/2 jaar ontvang om 1 decoder bepaalde zenders niet en op een andere decoder op een slaapkamer gaat alles wel goed is 1 verdieping hoger ..verschil 1ste is een single tuner 2e is een twin tuner....

iemand een idee wat ik hiermee aan moet ?

groeten Carlo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04 11:06

drh

Rand aarde wil nog wel eens helpen tegen storing.

drh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224584

drh schreef op donderdag 01 november 2007 @ 14:54:
Rand aarde wil nog wel eens helpen tegen storing.
Hoe creeer je rand aarde??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drh

drh

Mijn topfield heeft een stekker met aarde, als je die op een geaard wandcontactdoos zet heb je aarde waardoor bepaalde storing (niet alle) afvloeit naar aarde. Heb je geen wandcontactdoos in de buurt van je decoder zitten neem dan bijv. een losse draad vanaf de CV of waterleiding (op een blank deel) en verbind die met de metalen behuizing van je decoder bijv. onder een schroef.

drh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
Ben toch nog een 2e poging aan het wagen, maar nog steeds storing bij het inschakelen van de CV. Misschien dat het iets met aarding te maken heeft van de CV installatie (wel recent aangelegd), maar ketel gewoon aangesloten op geaard stopcontact.

Weet iemand hoe het komt dat in het menu waar je de zenders kunt laten zoeken, de antennebalk helemaal geen signaal geeft? De decoder vind namelijk wel gewoon alle zenders....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:57
ruudonline schreef op donderdag 01 november 2007 @ 21:30:
Ben toch nog een 2e poging aan het wagen, maar nog steeds storing bij het inschakelen van de CV. Misschien dat het iets met aarding te maken heeft van de CV installatie (wel recent aangelegd), maar ketel gewoon aangesloten op geaard stopcontact.
Draai de stekker eens om (dus het linker pootje in het rechter gaatje). Ik verwacht er niet veel van, maar een enkele keer helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:27

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat je ook nog kunt doen (al is het maar om te testen) is de decoder op een stopcontact aan te sluiten waarvan je zeker weet dat het een andere groep is dan de CV.

Een andere oplossing, is werken met zo'n netfilter (al weet ik niet of dat echt zou gaan helpen).

Als ik mijn electrische bed verstel, zie ik dat ook terug in het beeld van Digitenne; echter had ik dat ook al met mijn analoge CRT met UPC :+

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-04 02:19
ruudonline schreef op donderdag 01 november 2007 @ 21:30:
Weet iemand hoe het komt dat in het menu waar je de zenders kunt laten zoeken, de antennebalk helemaal geen signaal geeft? De decoder vind namelijk wel gewoon alle zenders....
Die kijkt naar de eerste bestaande UHF frequentie, tenzij je handmatig een ander kanaal selecteerd (bij handmatig zoeken). En daar wordt geen Digitenne op uitgezonden, dus daar is geen signaal.

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

drh schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:17:
[...]

Mijn topfield heeft een stekker met aarde, als je die op een geaard wandcontactdoos zet heb je aarde waardoor bepaalde storing (niet alle) afvloeit naar aarde. Heb je geen wandcontactdoos in de buurt van je decoder zitten neem dan bijv. een losse draad vanaf de CV of waterleiding (op een blank deel) en verbind die met de metalen behuizing van je decoder bijv. onder een schroef.
dat werkt wel tegen storing maar maakt eea er niet per se veiliger op (niet alle leidingen zijn tegenwoordig geleidend) http://nl.wikipedia.org/wiki/Aarding
Liefst dus kijken naar een wandcontactdoos met aarding (randaarde) of er zelf aan denken het eens aan te leggen - door je hele huis!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

asmi schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:24:
[...]

Dat zou niet mijn conclusie zijn.
Als al die andere medewerkers blijkbaar zo ondeskundig zijn, waarom zou deze dat dan niet zijn?
omdat de hypothese (:P) van een ondeugdelijke decoder niet proefondervindelijk is uit te sluiten (dwz: als je het probeert zie je dat er toch verschillen zijn tussen decoders), en verhalen over locatie/antenne/smartcard/etc wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Hier komt een tabelletje met bitrates en resoluties van CanalDigitaal en Digitenne. Eerst wat waarschuwingen:

Zet-, reken- en drukfouten zijn voorbehouden :+.

Testmethode: ik heb van alle zenders 2 minuten opgenomen en adhv. het formaat van de opname de bitrate uitgerekend. Ik heb wel iedere zender van Digitenne en CDS gelijktijdig opgenomen zodat de opnames dezelfde content bevatten, alleen van andere providers. Bitrates bevatten dus ook audio.

De metingen kunnen en zullen afwijkingen bevatten. Zo kan het b.v. (fictief voorbeeld) dat Discovery bij CanalDigitaal een seconde achterloopt op Digitenne. Of de CAM die ik voor Digitenne gebruik reageert misschien iets trager dan voor CanalDigitaal, of omgekeerd. Enzovoorts. Deze meting is hooguit een indicatie.

Ik heb één keer gemeten. Bitrates veranderen constant omdat de encoder b.v. meer bits geeft aan een voetbalwedstrijd dan aan het journaal. Verschillende encoders kunnen verschillend reageren op dezelfde content.

Bitrate en resolutie zegt niet noodzakelijk alles over beeldkwaliteit. Is de bron bijvoorbeeld opgenomen met een mobiele telefooncamera dan is de beeldkwaliteit per definitie kut. Niet alle MPEG-encoders leveren dezelfde kwaliteit af. Enzovoorts.

Beschouw deze tabel niet als een absolute waarheid. Een auto met 500pk is ook niet noodzakelijk een goede auto. En speakers van 5000 watt produceren niet noodzakelijkerwijs veel geluid.

Ik heb geen connecties met Digitenne of CanalDigitaal en wil ook niemand zwartmaken. Het zijn verschillende producten voor verschillende prijzen met verschillende voorwaarden. Beeldkwaliteit is maar één aspect.

De digitale kabel is niet opgenomen in de vergelijking om verschillende redenen. De voornaamste reden is dat we allemaal al weten dat de digitale kabel toch wel de hoogste score zal halen. Zoek je de beste beeldkwaliteit qua bitrates en resoluties dan moet je daar dus zijn. Alleen als je geen kabel wilt (of kan krijgen) heeft het zin om beeldkwaliteit te gaan vergelijken, en dan kom je dus bij Digitenne en CanalDigitaal uit.

ZenderDigitenne resolutieCanalDigitaal resolutieDigitenne bitrateCanalDigitaal bitrate
Nederland 17047042,11 mbit/s2,80 mbit/s
Nederland 27047042,45 mbit/s2,78 mbit/s
Nederland 37047043,19 mbit/s3,44 mbit/s
RTL45287042,21 mbit/s3,10 mbit/s
RTL55287042,45 mbit/s3,76 mbit/s
SBS65287041,82 mbit/s2,43 mbit/s
RTL75287042,00 mbit/s2,89 mbit/s
Net 55287041,87 mbit/s2,54 mbit/s
Veronica4807041,78 mbit/s2,65 mbit/s
RTL85287041,95 mbit/s2,44 mbit/s
Nickelodeon5287041,43 mbit/s2,65 mbit/s
Comedy Central5287041,27 mbit/s2,93 mbit/s
Comedy Central (2de meting)5287042,97 mbit/s3,03 mbit/s
TMF4807043,36 mbit/s3,02 mbit/s
TMF (2de meting)4807042,59 mbit/s3,4 mbit/s
MTV4805441,66 mbit/s2,27 mbit/s
Discovery Channel4807042,10 mbit/s3,03 mbit/s
Animal Planet4807042,05 mbit/s3,03 mbit/s
BBC Prime4804802,14 mbit/s2,83 mbit/s
Omroep Zeeland5287042,91 mbit/s3,19 mbit/s
BBC World4807041,49 mbit/s3,68 mbit/s
Eurosport5287042,62 mbit/s3,68 mbit/s
Private Spice480???2,01 mbit/s1,92 mbit/s
Eén528704?1,75 mbit/s2,82 mbit/s
Ketnet/Canvas528704?1,67 mbit/s2,15 mbit/s

Rood: ik heb niet kunnen controleren wat ik van CanalDigitaal heb opgenomen bij gebrek aan een abonnement op de betreffende zenders.

Opmerkingen:
De bron voor Discovery en Animal Planet is voor zowel Digitenne als CDS de Sirius satelliet. De resolutie van deze aanvoer is 544 pixels zover ik weet. Waarom CDS dit opschaalt is me een raadsel..

Op Nickelodeon was een tekenfilmpje (Nick Jr.). Toch is de bitrate op Comedy Central (zelfde zender in timesharing) nòg lager bij Digitenne. Inderdaad: op Comedy Central was South Park. Bij de 2de meting van Comedy Central was er stand-up comedy. Je ziet hier ook weer, wat er op TV is heeft grote invloed op de bitrate..

CanalDigitaal deelt BBC Prime met UPC Direct Hongarije. BBC World heeft niets met CanalDigitaal te maken, dit is gewoon de BBC World die "toevallig" op Astra 19,2 oost aanwezig is (gratis ongecodeerd te ontvangen) en is van BBC Worldwide. Bij Digitenne is BBC World wel onderdeel van het pakket.

De bitrate van TMF is hoger bij Digitenne in deze momentopname. Toch ziet CanalDigitaal er in dit geval beter uit, want ondanks dat Digitenne in dit geval een hogere bitrate had is de resolutie veel lager. Bij deze bitrate had de resolutie ook wel hoger mogen zijn. Maar nogmaals, momentopname dus. Interessant is dat bij de eerste meting een clip was te zien in zwart-wit, mogelijk raakte de Digitenne-encoder hierdoor van slag. De 2de meting was een clip die gewoon in kleur was.

De beeldkwaliteit van Eén van de sample van Digitenne is uitstekend. De studio van Radio Donna.. De beeldkwaliteit van Ketnet was ook uitstekend. CGI filmpje ;).

De Private Spice sample is verder niet apart qua beelden (geen zwartwit of CGI oid), maar CanalDigitaal staat ook berucht om beeldkwaliteit vwb. Private Spice. Als je qua beeldkwaliteit betere porno wilt zul je je heil elders moeten zoeken :D.

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 02-11-2007 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228916

Weet iemand hoe je de zender indeling kan wijzigen? Ik heb een Topfield 6000 COK tuner, alle documentatie doorgelezen en gegoogled, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik was eigenlijk wel benieuwd naar de waardes van Private Spice ?
Ik heb nl. het idee dat daar behoorlijke compressie en lage resolutie's overheen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Koffie schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:02:
Ik was eigenlijk wel benieuwd naar de waardes van Private Spice ?
Ik heb nl. het idee dat daar behoorlijke compressie en lage resolutie's overheen gaan.
Ik heb bij CanalDigitaal een basispakket van €8,95/maand. Private Spice zit in het entertainmentpakket (entertainment in je broek zeker :+) van €23,95.

Maar ik kan natuurlijk wel een gecodeerde opname maken en de bitrates daarvan vergelijken en dat zal ik zo even doen. Ook meteen voor de VRT (familiepakket :'(). Alleen kan ik dan niet controleren wat ik opgenomen heb :).

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 02-11-2007 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Maar op Digitenne heb je 'm wel in je standaard pakket ;)
Dan kun je idd niet vergelijken, maar ik ben heel benieuwd naar de waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Koffie schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:36:
Ja, het kanaal zie ik wel maar als ik erop klik vraagt ie om een pincode die ik niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-06 07:58
grun93 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:47:
[...]

Ja, het kanaal zie ik wel maar als ik erop klik vraagt ie om een pincode die ik niet heb.
Pincode is standaard 1-2-3-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

idd, 1234

Wel vreemd, want volgens mij staat op CAM expliciet die vraag uit (heb ik uitgezet, is een CAM setting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Misschien gebruikt grun93 wel helemaal geen CAM :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Kijk, dat wist ik niet, thx. Dat wordt feestvieren vanavond. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:21:
Misschien gebruikt grun93 wel helemaal geen CAM :P.
Ik ging er zo blind vanuit dat jij die reply had gedaan :P :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Koffie schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:36:
Klopt :).
Dan kun je idd niet vergelijken, maar ik ben heel benieuwd naar de waardes.
De resolutie is niet zo moeilijk, maar zoals je al zag: bij 2 metingen van Comedy Central was bij de 2de meting de bitrate meer dan 2x zo hoog, gewoon doordat het was opgenomen op een ander tijdstip met andere content. De bitrate zegt dus bar weinig als je hem nergens mee kan vergelijken. En zelfs met vergelijkmateriaal zegt het nog niet absoluut alles.

Wil het bekijken van de bitrate van één provider zin hebben, dan zou ik opnames van uren moeten maken, bij voorkeur van alle zenders tegelijkertijd.

Tabel updated :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Private Spice wisselt waanzinnig qua reso en bitrate meen ik.
De ene keer is het een postzegel en moet je maar hopen dat de man die nog een laatste slinger geeft niet te snel 'slingert' omdat het anders 1 compressie festijn is; en de andere keer is het weer een behoorlijke nette '16:9' (geen idee of PS anamorf is) zonder zichtbare compressie

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Koffie schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:48:
Private Spice wisselt waanzinnig qua reso en bitrate meen ik.
De ene keer is het een postzegel en moet je maar hopen dat de man die nog een laatste slinger geeft niet te snel 'slingert' omdat het anders 1 compressie festijn is; en de andere keer is het weer een behoorlijke nette '16:9' (geen idee of PS anamorf is) zonder zichtbare compressie

:+
Ik heb nog niks anders dan full 4:3 op Private Spice gezien :? Kijk ik niet genoeg en zenden ze ook wel eens iets in 16:9 uit?

Mocht je iets in breedbeeld spotten, check dan waar het logo staat. Als dat in de bovenste zwarte balk staat is het iig géén anamorph :P. Ik denk/gok zelf trouwens dat Private Spice niet aan anamorph doet.

De beeldkwaliteit van de bron is ook niet al te best. Maargoed, wat zou kunnen is dat Private Spice qua prioriteit op een laag pitje staat. Dan zou het kunnen dat het ene moment de kwaliteit prima is, maar als er dan op Eurosport een vuist langs de camera vliegt tegen het gezicht van een tegenstander die daarop met 200km/u zijn voet naar het gezicht van mr. Vuist brengt en tegelijkertijd krijgt mevrouw Vuist op Private Spice een witte sliert met 200km/u in haar gezicht.. Euhm ja dan loopt de beeldkwaliteit van dat laatste dus terug. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hier hebben we inmiddels ook al weer een aantal maanden Digitenne. Waarom? Om live Eredivisie voetbal te kunnen kijken. Altijd gewone kabel van UPC gehad. Eerst UPC gebelt om te vragen of Eredivisie konden kijken met de UPC Digitaal. Dit kon niet, dus werd het Digitenne met Planet Voetbal erbij. 10 min instaleren en klaar, niet dus! Veel last van storing e.d. of zenders die niet werkten. Uiteindelijk een buitenantenne geregeld en opgehangen. Beetje draaien en doen en nu werkt het bijna perfect. Heel af en toe willen er nog wel eens artifacts (om het zo maar ff te noemen) optreden, maar dat is verder niet echt hinderlijk. Vervolgens een 2e (1e etage) en 3e (zolder) decoder geregeld. Deze werken nagenoeg perfect met de binnen antenne. Al met al erg tevreden met Digitenne, vooral op de 'gewone' tv's is het beeld prima. Helaas is het beeld om een 42" plasma niet helemaal geweldig. Een stuk blokkeriger dan de gewone kabel, maar wel goed te kijken. Uiteraard wisten we dit bijvoorbaat al. Hoewel ik het achterlijk vind dat KPN zegt digitaal dus perfect beeldkwaliteit. Ben benieuwd op KPN nog over gaat op Mpeg4. :)

Nadeel is wel dat het opnemen nog niet gaat zoals het altijd ging. We hebben hier een LG hdrecoder staan. Bij de kabel is het gewoon tijd en programma instellen en opnemen maar. Bij digitenne werkt dit toch anders, zo begrijp ik het uit de handleiding. scart aansluiten en dan moet je decoder dus aanstaan op het juiste programma als je wilt opnemen? of kan het ook gewoon zoals voorheen?

[ Voor 14% gewijzigd door Dj-sannieboy op 02-11-2007 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Kan niet zoals voorheen, je harddisk recorder heeft alleen een analoge tuner neem ik aan. Die werkt alleen met analoge televisie. Dat valt niet compatible te maken met DVB-T. Je zult dus idd via SCART van je Digitenne kastjes op moeten nemen :).

Of een PVR voor Digitenne kopen natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 02-11-2007 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

idd, ik zweer bij de Topfield TF5300 _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-06 17:23
Ik ook :)

Heb nu een samsung 160 en twee topfields 80 en 160 en die laatste twee zijn echt ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor bij wie nog steeds niets afgeschreven is:
kreeg vandaag een brief van kpn: "fout in onze facturatie"- "oprechte excuses" - blabla etc.

in de week van 5-11 nov komt de eerste factuur met alle abokosten, voetbalpakket, aansluitkosten, tunerhuur en wat al niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drh

drh

Hier ook dezelfde brief gekregen.

drh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232049

Koffie schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:00:
idd, ik zweer bij de Topfield TF5300 _O_
Ik heb zelf ook een Topfield TF5300K (kpn) (een jaar nu) en ben er best tevreden mee - betere ontvangst dan mijn samsung (singel tuner) en super eenvoudige bediening !

Toch heb ik vaak last van vervelende foutjes of bugs... En/of niet over alles is nagedacht. Zo stopt het apparaat standaard met het afspelen van een opname, als hij begint met een ingeplande opname, zelfs als het een 2e is. Pats. Kun je weer opnieuw beginnen en weer opzoeken waar je ook weer zat. Soms laat hij een groen markeringspuntje achter, maar niet in alle gevallen :/
Wat ik ook gek vind is dat hij zichzelf uitschakelt als hij klaar is met een opname (en als hij uit stond bij aanvang van deze opname) terwijl als ik tijdens de opname thuis kom en begin met tv te kijken (dus zappen of opname) en de topfield te bedienen ik zou denken dat het apparaat 'weet' dat hij zich niet uit mag schakelen... :| niet dus...

enne...welke bezitters van de TF5300k hebben wel eens last van een 'vastlopende' of uitvallende tuner? Het is volgens mij een dualtuner, dus maximaal 2 x opnemen en 1 opname bekijken alles tegelijkertijd. Ik merk dat soms een 2e opname het niet doet. Dit is het geval als de tuner al (geruime tijd) aan staat. Het rode REC - balletje komt wel in beeld, maar blijft op 0,2% oid staan en loopt niet verder.... Na afloop heeft hij het programma dan ook niet opgenomen (er staat dan in de opname-lijst bij het betreffende programma 0MB, 0 minuten)

Verder gebeurt het mij ook vaak dat ingeplande opnames gewoonweg niet opgenomen zijn |:( Het maakt niet uit of de programmering dagelijks, eenmalig of bijv. 2 programma's tegelijkertijd is... Dit gebeurt de laatste tijd een stuk minder, maar het je kunt er geen pijl op trekken waar het mee te maken zou hebben...

Dan had ik nog een vraagje over de interne harde schijf van de topfield tf5300k: wie heeft er ervaring met de harde schijf verwisselen? Ik weet dat er een Samsung ATA-133 5400rpm schijf is wat er in zit. Graag zou ik een grotere harde schijf er in zetten. Heeft iemand ook ervaring met een 7200rpm schijf? Is er verschil te merken in hitte/prestatie?

hm hele lijst zie ik... alvast bedankt voor de reacties! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197442

Hallo hoi mensen..

Ik heb de Topfield TF 5300k
met de laatste update van 8 aug 2005
versie TF-NPTk 1.32

Weet iemand wanneer er een nieuwe software versie komt ???

Als iemand van digitenne dit leest: zend de laatste update eens een tijdje uit !!!! graag....

Eigenlijk moet de laatste update regelmatig uitgezonden worden vind ik.
Liefst op een vaste dag van de week/ maand.. bah :( gedoe allemaal
zit ik met oude software.. geen buitenlandse zenders en niet mogelijk om op een video of DVD recorder ervan op te nemen...
Eigenlijk zou die software op internet moeten staan en met een truc in de topfield geladen moeten kunnen worden, Bijvoorbeeld via het schrijven op zijn harde schijf ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238900

Hallo Mensen,

Ik heb sinds vandaag een (proef)pakket voor KPN digitenne ontvangen. Nu wil ik het volgende aansluiten op mijn LCD tv (Samsung LE32R7):

- vooralsnog single-tuner van KPN
- home cinema set
- x-box 360

Mijn televisie heeft 2 scartingangen. Met bovenstaande aparaten moet ik er 3 aansluiten. Kan iemand mij een goed aansluitschema (met behoud van kwaliteit en zonder scart splitters) voorleggen zodat ik alle apparaten aangesloten en werkend heb? In het instructieboekje van KPN staat namelijk dat de home cinema set aangesloten moet worden met de audio-video kabel van de home cinema set naar de tuner, ik betwijfel dit echter. Ik denk namelijk dat de tuner en home cinema set verbonden moeten worden d.m.v. een scartkabel. Alvast bedankt voor julliet tijd en moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Kan je die Xdoos niet met component ofzo aansluiten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Björn Gäde schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 19:44:
Hallo Mensen,

Ik heb sinds vandaag een (proef)pakket voor KPN digitenne ontvangen. Nu wil ik het volgende aansluiten op mijn LCD tv (Samsung LE32R7):

- vooralsnog single-tuner van KPN
- home cinema set
- x-box 360

Mijn televisie heeft 2 scartingangen. Met bovenstaande aparaten moet ik er 3 aansluiten. Kan iemand mij een goed aansluitschema (met behoud van kwaliteit en zonder scart splitters) voorleggen zodat ik alle apparaten aangesloten en werkend heb? In het instructieboekje van KPN staat namelijk dat de home cinema set aangesloten moet worden met de audio-video kabel van de home cinema set naar de tuner, ik betwijfel dit echter. Ik denk namelijk dat de tuner en home cinema set verbonden moeten worden d.m.v. een scartkabel. Alvast bedankt voor julliet tijd en moeite.
In mijn logeerkamer heb ik de spelcomputer via de scart op de digitenne tuner aangesloten en de tuner via de scart weer op de TV. In mijn slaap kamer heb ik zo een dvd speler via de Topfield 3000-d aan de TV hangen.
In beide situaties krijg je gewoon het tweede apparaat als de digitenne tuner op standby staat dus dat zou bij die x-box ook wel moeten werken via scart only. Hoe je het geliud wilt doen hangt natuurlijk van je cinema set af via scart gaat het wel naar je TV maar of je dat wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129805

werkt kpn tv goed met een samsung lcd tv ?? iemand ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwacht je nu een serieus antwoord op zo'n vage vraag :?
If so, dan is het antwoord JA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charmala4
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-05 06:33
Heb vandaag ook digitenne aangeschaafd en geinstalleerd. schrok eerst wel want bij de betaalde zenders gaf ie in eerste instantie aan dat er een ongeldige kaart in zat. Maar na 5 min. w8en was er beeld.Heb dus ff geduld bij installeren.
Heb de topfield 5300 180 Gb. en een gewone single tuner voor 2e TV boven.
Beneden is het ontvangst idd minder dan boven. Kreeg trouwens never nooit geen groen balkje in beeld om signaal te checken. maar later bij de "zender" menubalk onderin wel.

Wat mij op viel is, als je Timeshifting aan hebt staan , de topfield een hinderlijke pieptoon heeft.
Dit zal de HD wel zijn. Ik heb de timeshifting uit gezet en de piep is weg.
Wie heeft hier ook ervaring mee?
Warm wordt de recorder ook behoorlijk.
Beeld is redelijk op een "gewone"breedbeeld TV" (Sony trinitron)
Verder nog geen problemen gehad (1 dag) maar de remotecontroler "KPN" is een aanfluiting:
heel veel knopjes en ligt niet lekker in de hand. Moet mog ff wennen denk ik .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als ik in de installatie modus zit, zie ik ook geen groene signaal balk (die ik volgens de manual wel zou moeten hebben).
Druk je echter op de rode knop (die van teletext) dan zie je wel een ander soort signaal balk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:42

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik heb inmiddels ook Digitenne in gebruik genomen in mijn nieuwbouwwoning (op een 32" LG LCD-TV). In de nieuwe woning wilde ik zoveel mogelijk draadloos, en dus is de keuze op Digitenne gevallen. Het pakket (HD-recorder, Single Tuner) had ik al een aantal weken in huis (wel de ontvangst eenmalig gecontroleerd ivm. retour sturen) en afgelopen weekend heb ik het aangesloten.

Ik had al eerder ervaring met Digitenne, maar in mijn nieuwe woning heb ik nóg minder last van storing. Op 5 hoog (hemelsbreed 5-10km van de zendmast RTM-Waalhaven) schommelt het signaal met zowel de Topfield HD-recorder als de Samsung Single Tuner tussen de 95 en 98%. Geen last van storingen in het beeld/geluid en ook geen last als er brommers voorbij komen. Ik heb hiervoor de ontvanger nog niet eens voor het raam hoeven te zetten :P

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon1980
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-06 13:45
Heb ook digitenne. In velp (gld) haal ik in mijn benedenwoning een ontvangst van 65 t/m 79%. Al had ik net als charmala4 ook geen groene signaalbalk wanneer ik niet op de rode knop drukte. Waarschijnlijk een fout in de gebruiksaanwijzing van de Topfield PVR. De ontvangtsterkte is overigens gebaseerd op de groene balk die ik zie als ik bij het installatiemenu op de rode knop druk. De groene balk die ik per zender zie is per zender verschillend, tot ongeveer 95% gevuld. Ik heb mijn binnenantenne tegen het raam staan en ervaar geen storingen door mijn decttelefoon en andere apparaten dicht bij mijn tv.

Ik heb bijna geen storingen en vind het beeld op mijn 32 inch LG lcdtv beter dan via de analoge kabel via UPC. Moet wel niet te dichtbij de tv' zitten, anders is de beperkte bandbreedte te zien, maar ik vind digitenne zeker met de pvr een goede vervanging van analoge kabel via UPC. Vind het alleen wel jammer dat de Duitse FTA-zenders geblockt zijn op de Topfeild PVR. Had anders een dozijn aan Duitse zenders gehad.

Informatie is van ons allemaal, niet van het grootkapitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

charmala4 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 23:14:
...Wat mij op viel is, als je Timeshifting aan hebt staan , de topfield een hinderlijke pieptoon heeft.
Dit zal de HD wel zijn. Ik heb de timeshifting uit gezet en de piep is weg.
Wie heeft hier ook ervaring mee?
Warm wordt de recorder ook behoorlijk.
Beeld is redelijk op een "gewone"breedbeeld TV" (Sony trinitron)
Verder nog geen problemen gehad (1 dag) maar de remotecontroler "KPN" is een aanfluiting:
heel veel knopjes en ligt niet lekker in de hand. Moet mog ff wennen denk ik .
Die pieptoon is inderdaad vrij hinderlijk, volgens mij is het inderdaad de HD. Deze zou ondanks zijn 5400rpm erg stil moeten zijn, maar dat is dus niet echt zo.
Ik heb er zojuist een 7200rpm schijf in gezet (met dubbel opslag vermogen!) en die is eigenlijk stiller (iig geen pieptoon) tenzij je multi-tasket (dus afspelen en opnemen tegelijk of 2 opnames tegelijkertijd) dan hoor je steeds een rateltje, tik of een reuteltje, ongeveer per seconde (krik-krak-krik-krak :S). Het zal wel vooral per merk en soort verschillen hoe stil de schijf daadwerkelijk is in zowel idle als lees/schrijf/zoek stand.

Ik heb zelf halve kurken als pootjes onder mijn Topfield gemonteerd, zodat hij wat hoger staat (1,5 cm) en dus betere warmte afvoer heeft (staat op mijn dvd-speler die ook goed warm kan worden) Dat scheelt enorm. Wat me ook opvalt, is dat de HD niet de meeste warmte afgeeft, maar een paar passieve koel elementen of weerstanden oid, helemaal links (naast de HD) die worden echt gloeiend heet. Verder is de warmte niet slecht hoor, gewoon bedrijfstemparatuur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129805 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:18:
werkt kpn tv goed met een samsung lcd tv ?? iemand ervaring
er wordt wel eens beweerd dat je op een lcd tv net tetris zit te kijken, het effect van dubbel digitaal - blokjes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drh

drh

Anoniem: 232049 schreef op zondag 04 november 2007 @ 16:15:
[...]
er wordt wel eens beweerd dat je op een lcd tv net tetris zit te kijken, het effect van dubbel digitaal - blokjes etc.
Dat is gelul, je moet niet het beeld op een meter afstand bekijken, trouwens welke tv wel.
Wel heb je door de compressie (bandbreedte) donker partijen op je beeld zitten.
Ik kijk hier met een JVC beeldbuis en een Samsung lcd scherm op de 2e tuner.
Bij de lcd heb je wel meer last van uitgebrande plekken als bij de beelbuis.
Beeld kan altijd beter, maar ook slechter, ik heb ervaring met de UPC ruisbak en dan praat je wel anders.

drh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edit: voor de tf6000cok dus :P

d'r staat nieuwe firmware op de site van topfield: 1.40
1.38 was de laatste die kpn de ether in geslingerd heeft.

heb die 1.40 er opgezet, maar ik kan geen enkel verschil ontdekken eigenlijk. sync-probleem is iig niet opgelost :P

enige dat ik nog niet getest heb is of de FTA-lock voor duitse en belse zenders eraf is. ik kan die op het moment namelijk sowieso niet vinden. slecht weer daar zeker :P

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 04-11-2007 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:24

4POX

Everybody is wired

Anoniem: 70162 schreef op zondag 04 november 2007 @ 17:53:
d'r staat nieuwe firmware op de site van topfield: 1.40
1.38 was de laatste die kpn de ether in geslingerd heeft.

heb die 1.40 er opgezet, maar ik kan geen enkel verschil ontdekken eigenlijk. sync-probleem is iig niet opgelost :P

enige dat ik nog niet getest heb is of de FTA-lock voor duitse en belse zenders eraf is. ik kan die op het moment namelijk sowieso niet vinden. slecht weer daar zeker :P
EEeuh ? Hoe zet jij die erop ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

4POX schreef op zondag 04 november 2007 @ 18:06:
[...]

EEeuh ? Hoe zet jij die erop ?
hmmmz, zie net dat ik er niet bijgezet heb welke tuner :P
het gaat dus om de TF6000COK

en daar zit een serial poortje achterop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charmala4
Strijk, Bedankt voor je reactie op de pieptoon.
Kan idd wel eens een andere HD in zetten, maar voorlopig zit ik nog met de garantie.
Dus ff geen kast open maken want er zit weldegelijk een zegelstikker op.
Kijk op een afstand van zo'n 2 meter en zie idd af-en-toe- wat blokjes in beeld. Zal misschien de bank nog wat naar achteren moeten zetten.
Wat betreft de temperatuur, ik heb er maar niks boven de TF gezet en de kurkjes is een goed idee!
(kurkjes zat van de lekkere wijnen....lol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

[BoSS] schreef op zondag 04 november 2007 @ 10:15:
Ik heb inmiddels ook Digitenne in gebruik genomen in mijn nieuwbouwwoning (op een 32" LG LCD-TV). In de nieuwe woning wilde ik zoveel mogelijk draadloos, en dus is de keuze op Digitenne gevallen. Het pakket (HD-recorder, Single Tuner) had ik al een aantal weken in huis (wel de ontvangst eenmalig gecontroleerd ivm. retour sturen) en afgelopen weekend heb ik het aangesloten.

Ik had al eerder ervaring met Digitenne, maar in mijn nieuwe woning heb ik nóg minder last van storing. Op 5 hoog (hemelsbreed 5-10km van de zendmast RTM-Waalhaven) schommelt het signaal met zowel de Topfield HD-recorder als de Samsung Single Tuner tussen de 95 en 98%. Geen last van storingen in het beeld/geluid en ook geen last als er brommers voorbij komen. Ik heb hiervoor de ontvanger nog niet eens voor het raam hoeven te zetten :P
Logisch, op 5 hoog rijden geen brommers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239037

Mannen,

Ik heb geprobeerd om alle topic's met betrekking tot Digitenne door te lezen en ook alles wat er geschreven is over de Pioneer DVR-545h, maar ik heb naar mijn weten (en goed ik geef toe dat ik blonT ben) het antwoord op mijn vragen nog niet gelezen.

Vraag 1:
Is het mogelijk om via digitenne (Topfield 6000COK) middels de RF Loop out en op de Pioneer de antenna in, de signalen van de digitenne op te pikken op de Pioneer. Zodanig dat de GuidePlus functie weer werkt?

Vraag 2:
Daarna heb ik via de Pioneer antenna out, deze weer gekoppeld naar mijn televisie.
Via een scart heb ik ook de Pioneer aangesloten op scart 2 op mijn televisie.
Ik krijg echter via de DVR van Pioneer op Ext 2 geen enkel beeld binnen.
Kan het eigenlijk wel wat ik wil?

Apparatuur.
Digitenne, aangesloten op de LCD TV van Sharp (LC-32RD2E)via Scart (Ext 1)
Digitenne, aangesloten op Pioneer met Scart, maar ook middels doorlinken van de RF Loop out.
Pioneer via RF antenna in en de antenna out naar de TV (Ingang DVB-T)

Ik hoop dat jullie mij iets wijzer kunnen maken, please
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Anoniem: 232049 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 18:20:
[...]

Ik heb zelf ook een tf5300 (een jaar nu) en ben er best tevreden mee - betere ontvangst dan mijn samsung (singel tuner) en super eenvoudige bediening !

Toch heb ik vaak last van vervelende foutjes of bugs... En/of niet over alles is nagedacht. Zo stopt het apparaat standaard met het afspelen van een opname, als hij begint met een ingeplande opname, zelfs als het een 2e is. Pats. Kun je weer opnieuw beginnen en weer opzoeken waar je ook weer zat. Soms laat hij een groen markeringspuntje achter, maar niet in alle gevallen :/
Wat ik ook gek vind is dat hij zichzelf uitschakelt als hij klaar is met een opname (en als hij uit stond bij aanvang van deze opname) terwijl als ik tijdens de opname thuis kom en begin met tv te kijken (dus zappen of opname) en de topfield te bedienen ik zou denken dat het apparaat 'weet' dat hij zich niet uit mag schakelen... :| niet dus...

enne...welke bezitters van de TF5300k hebben wel eens last van een 'vastlopende' of uitvallende tuner? Het is volgens mij een dualtuner, dus maximaal 2 x opnemen en 1 opname bekijken alles tegelijkertijd. Ik merk dat soms een 2e opname het niet doet. Dit is het geval als de tuner al (geruime tijd) aan staat. Het rode REC - balletje komt wel in beeld, maar blijft op 0,2% oid staan en loopt niet verder.... Na afloop heeft hij het programma dan ook niet opgenomen (er staat dan in de opname-lijst bij het betreffende programma 0MB, 0 minuten)

Verder gebeurt het mij ook vaak dat ingeplande opnames gewoonweg niet opgenomen zijn |:( Het maakt niet uit of de programmering dagelijks, eenmalig of bijv. 2 programma's tegelijkertijd is... Dit gebeurt de laatste tijd een stuk minder, maar het je kunt er geen pijl op trekken waar het mee te maken zou hebben...

Dan had ik nog een vraagje over de interne harde schijf van de topfield tf5300k: wie heeft er ervaring met de harde schijf verwisselen? Ik weet dat er een Samsung ATA-133 5400rpm schijf is wat er in zit. Graag zou ik een grotere harde schijf er in zetten. Heeft iemand ook ervaring met een 7200rpm schijf? Is er verschil te merken in hitte/prestatie?

hm hele lijst zie ik... alvast bedankt voor de reacties! :)
Inderdaad hele lijst.

Ik dacht eigenlijk dat er een seagate hd inzat? .

Qua bugs heb ik nergens last van. Alles werkt zoals ie hoort te werken hierzo, dus de problemen die jij noemt zijn mij onbekend eigenlijk.

Je zou eens kunnen zoeken op een topfield forum. Daar zijn er meerdere geweest die de schijf hebben verwisseld. Ik dacht eigenlijk dat het een Seagate hd was die erin zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228916

Apart om nu te lezen dat buitenlandse FTA zenders wel gelockt zijn op de TF 6000 COK terwijl de KPN tot twee keer toe zegt dat het niet zo is. Is dit een geval van onwetendheid van de KPN medewerker of is dit een soort van misleiding aangezien ze afgezien van deze vraag geen enkele vraag wilden beantwoorden die ik de verte maar iets te maken hebben met niet KPN uitzendmasten. Ik woon een paar km van de Duitse grens en de de ontvangst is prima volgens de indicator balk alleen een compleet zwart beeld als je de zender wil bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikke man
  • Laatst online: 20:23
Beste forumleden, ben nieuw hier en volg dit topic al een tijdje.
Vandaag compleet gedesillisioneerd de stad uitgekomen alwaar ik een Primafoonwinkel bezocht, gewapend met een aantal vragen.
Niemand daar schijnt ook maar een zinnig antwoord te kunnen geven op die vragen, ik zou ze graag hier stellen.
Wil voor mijn ouders dus Digitenne aanschaffen en dat gaat dus de Topfield TF5300 worden, gezien de vele overwegend positieve ervaringen.
Nu is het model dat KPN verkoopt de TF5300 K, wie heeft welk model en welke bugs qua opnamefuncties zijn met welk model van toepassing?
Hoelang van te voren en hoeveel programma's kan men programeren/opnemen op de TF5300?, nu met hun videorecorder zijn dat 20 programma's in een jaar tijd.
Her en der hoor ik dat men "slechts" 24 uur van tevoren kan opnemen.....aardige achteruitgang wanneer dat idd zo zou zijn :(.
Wanneer met via de TF5300 radio wil luisteren, moet de tv dan aan om de zenders te kunnen kiezen?
Alvast hartelijk dank voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
dikke man schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:55:
Welkom.
Nu is het model dat KPN verkoopt de TF5300 K, wie heeft welk model en welke bugs qua opnamefuncties zijn met welk model van toepassing?
Ik heb hier de TF5300k, geen last van bugs met opnemen. Je moet alleen even op het wel of niet automatisch in- en uitschakelen van de PVR bij voorgeprogrammeerde opnames letten.
Hoelang van te voren en hoeveel programma's kan men programeren/opnemen op de TF5300?, nu met hun videorecorder zijn dat 20 programma's in een jaar tijd.
* jelle. zet PVR even aan en probeert het uit.
Ik kan op dit moment (maandag 15:29) op de publieke omroepen voorprogrammeren tot 0:00 van de nacht van donderdag op vrijdag, voor de commerciele omroepen is dit 0:00 van de nacht van dinsdag op woensdag.

De TF5300k heeft een harddisk van 160 GB, wat neerkomt op ruim 100 uur opnemen.
Wanneer met via de TF5300 radio wil luisteren, moet de tv dan aan om de zenders te kunnen kiezen?
Mits het geluid niet via de tv maar via een externe versterker (of wat dan ook) loopt, hoeft de tv niet perse aan te staan, alleen de PVR. Op het display van de PVR verschijnt het kanaal namelijk, moet je natuurlijk wel weten welke radiozender daarbij hoort ;) Als je de tv aan hebt staan zie je wel de radiozender en het programma enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

In aanvulling op Bl44t44p
<snip>
Her en der hoor ik dat men "slechts" 24 uur van tevoren kan opnemen.....aardige achteruitgang wanneer dat idd zo zou zijn :(.
Kan veel langer, in principe oneindig - alleen de EPG (de elctronische gigds maar die hebben ze vast niet op de video recorder) loopt inderdaad maar een paar dagen vooruit. Is wel goed werkbaar.
Verder kan je makkelijk herhalingen invoeren (elke dag het 8 uur journaal, elke dinsdag en donderdag house, etc etc).
Ik ben er dolblij mee en wat ze het meest gaan gebruiken (waarschijnlijk) is gewoon de pause functionaliteit (je kan je uitzending stilzetten ook al neem je niets op, alleen dat is al het kopen van een PVR waard).
Hoeft niet - er zit een display op (maar ik heb dat ding weggewerkt).

Verder kan je twee uitzendingen tegelijkertijd opnemen - lijkt me toch echt een vooruitgang tov hun video recorder!

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 05-11-2007 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikke man
  • Laatst online: 20:23
_/-\o_ hartelijk dank voor de aanvullende info, fijn om te lezen (en weten) dat niet iedereen bij Primafoon "zomaar iets doet". :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66171

koektrommeltje schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 19:28:
Ik ook :)

Heb nu een samsung 160 en twee topfields 80 en 160 en die laatste twee zijn echt ideaal :)
Hoi
Ik bezit geruime tijd een Samsung 160 maar na de aanschaf van een tft TV Panasonic 32LX70 valt mij het beeld erg tegen. De helpdesk van digitenne zegt dat dit beter wordt nadat nieuwe software geïnstalleerd is. Het is nog niet bekend wanner deze komt, maar voor het einde van het jaar. Hoe is jou ervaring Samsung ten opzichte van de Topfield? Is er een overstap aan te raden ivm beeldkwaliteit enz.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-06 11:20

Sorcerer8472

Mens sana?

mai123:

1. Hoe ziet het beeld er dan uit?
2. Is dit de eerste keer dat je Digitenne kijkt?
3. Klopt het dat dat een 32" tv is?

[ Voor 23% gewijzigd door Sorcerer8472 op 05-11-2007 16:44 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

koektrommeltje schreef op maandag 05 november 2007 @ 00:25:
[...]

Inderdaad hele lijst.

Ik dacht eigenlijk dat er een seagate hd inzat? .

Qua bugs heb ik nergens last van. Alles werkt zoals ie hoort te werken hierzo, dus de problemen die jij noemt zijn mij onbekend eigenlijk.

Je zou eens kunnen zoeken op een topfield forum. Daar zijn er meerdere geweest die de schijf hebben verwisseld. Ik dacht eigenlijk dat het een Seagate hd was die erin zit?
Da's mooi dat je geen last hebt van de bugs... In mijn kennis en familie kring hoor ik toch ook soortgelijke bugs... (van dezelfde topfield) maar misschien zijn we zeikerds

Dat tofield forum? Welke bedoel je? Ik heb al wat gegoogled maar kom vooral op duitse of japanse sites terecht....
Wellicht is het mogelijk dat er verschillende merken / soorten harde schijf wordt gebruikt voor de recorders....?
Uit mijn topfield kwam iig een Samsung Spinpoint v80ce (sv0802E/OMD) 80 gb, 5400rmp, 133ATA/IDE (en de sealing was nog intact - maar ik had hem toch 2e hands)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 232049 op 05-11-2007 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

franssie schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:09:
In aanvulling op Bl44t44p

[...]

Ik ben er dolblij mee en wat ze het meest gaan gebruiken (waarschijnlijk) is gewoon de pause functionaliteit (je kan je uitzending stilzetten ook al neem je niets op, alleen dat is al het kopen van een PVR waard).

[...]
..strikt genomen neem je wel op als je de uitzending pauzeert... ;) Als je 'time-shift' aan hebt staan (staat standaard aan) neemt de recorder standaard alles op wat je kijkt en kun je terugspoelen tot 2 uur terug. Dit staat ook uitgelegd in het boekje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:52
Ik kon net geen RTL zenders ontvangen. Ze werden gewoon overgeslagen, tv ging van 3 naar 9 zonder langs de tussen ligende zenders te gaan.

Heb het hele zooitje naar fabrieks instellingen gebracht maar dat helpt ook niet, iemand anders ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drh

drh

koentjek schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:35:
Ik kon net geen RTL zenders ontvangen. Ze werden gewoon overgeslagen, tv ging van 3 naar 9 zonder langs de tussen ligende zenders te gaan.

Heb het hele zooitje naar fabrieks instellingen gebracht maar dat helpt ook niet, iemand anders ook dit probleem?
Gewoon handmatig zoeken op de voor jou bestemde kanalen die voor jou regio op het lijstje van kpn staan. Bij mij ging het automatische zoeken ook niet helemaal goed. (topfield)
Op handmatig zijn alle zenders gevonden.

drh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Anoniem: 66171 schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:31:
[...]

Hoi
Ik bezit geruime tijd een Samsung 160 maar na de aanschaf van een tft TV Panasonic 32TX70 valt mij het beeld erg tegen. De helpdesk van digitenne zegt dat dit beter wordt nadat nieuwe software geïnstalleerd is. Het is nog niet bekend wanner deze komt, maar voor het einde van het jaar. Hoe is jou ervaring Samsung ten opzichte van de Topfield? Is er een overstap aan te raden ivm beeldkwaliteit enz.?
Ik heb gewoon een normale breedbeeld JVC breedbeeld tv van 70cm, 100Hz. Geen platte TFT of LCD dus.

Qua beeldkwaliliteit heb ik niet echt verschillen kunnen ontdekken eigenlijk, maar dat is ook te verklaren dat ik op 2,5 hoog zit en eigenlijk vrij weinig storingen heb. Ontvangssterkte en kwaliteit is dan ook prima.

De reden waarom ik de topfield prefereer boven de Samsung is omdat de Topfield net even wat meer mogelijkheden biedt dan de Samsung. Qua beeld heb ik geen grote verschillen kunnen ontdekken, maar ik ben dan ook niet zo kritische kijker. Zowel de Samsung als de Topfield geven bij mij een heel mooi scherp beeld.

Waarom de Topfield mijn voorkeur heeft: de functies die het apparaat heeft!

-Met de Topfield is het mogelijk om 2 kanalen op te nemen en ondertussen gewoon rustig door te zappen naar andere kanalen.

Met de Samsung is dat net weer anders; daar kun je weliswaar ook 2 opnames tegelijkertijd uitvoeren, maar dan kun je enkel tussen deze twee kanalen onderling schakelen.

-De topfield neemt bij de opnames de EPG en infogedeelte mee en dus de omschrijving van het programma. Makkelijk bij filmps dus. De Samsung doet dat dus niet.

-Topfield kun je in opnames knippen naderhand en kun je opnames in mappen plaatsen. Dat is bij de Samsung niet mogelijk...

Daarom heeft juist de Topfield mijn voorkeur.

Het enige wat ik wel heel erg handig vind aan de Samsung is zn gebruiksgemak en het feit dat de Samsung bij opgenomen programma's blijft staan op het laatst bekeken punt en daar verder gaat met afspelen op het moment waar je gebleven bent. Bij de Topfield moet je dat punt weer opnieuw opzoeken als je op ene ander moment de opname verder wilt afkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Anoniem: 232049 schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:04:
[...]

Da's mooi dat je geen last hebt van de bugs... In mijn kennis en familie kring hoor ik toch ook soortgelijke bugs... (van dezelfde topfield) maar misschien zijn we zeikerds

Dat tofield forum? Welke bedoel je? Ik heb al wat gegoogled maar kom vooral op duitse of japanse sites terecht....
Wellicht is het mogelijk dat er verschillende merken / soorten harde schijf wordt gebruikt voor de recorders....?
Uit mijn topfield kwam iig een Samsung Spinpoint v80ce (sv0802E/OMD) 80 gb, 5400rmp, 133ATA/IDE (en de sealing was nog intact - maar ik had hem toch 2e hands)
Volgens mij ooit eens op het engelse forum gelezen: toppy.org.uk maar daar ben ik niet helemaal zeker van. Is in ieder geval wel een forum over enkel Topfield pvr's dus daar moet wel de nodige info te vinden zijn denk ik.

Ik zal morgen eens kijken of ik wat kan zien tussen de spleten van de recorder door. Kan ook zijn dat het de Samsung pvr was die een Seagate erin had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 22:20
Excuses als ik er overheen heb gelezen maar ik had daarnet een discussie over Digitenne in combinatie met mijn good old Sharp-videorecorder (gewoon band dus).

Kan iemand me simpel antwoorden of het mogelijk is om bijv. drie programma's in mijn Sharp te programmeren en dat de singletuner van Digitenne dan zelf automatisch overschakelt en dat de Sharp-videorecorder datzelfde signaal telkens opneemt? Bijv. drie opnameperiodes op Ned1, Ned 3 en RTL 5.

Ik zeg van niet en denk dat je daar een harddiskrecorder voor nodig hebt en dat je alleen 1 programma kunt opnemen door de tuner op dat programma te laten staan ;) . Heb ik gelijk :P ? Bij voorbaat hartelijk dank :)

Laat maar: heb het al gevonden geloof ik:

Maar voor beide modellen geldt, dat u niet op één avond programma’s van twee verschillende zenders kunt opnemen. U zult immers altijd moeten zappen met de settopbox. Bron: http://www.telecomwereld.nl/tvdig.htm

[ Voor 18% gewijzigd door objectief2 op 05-11-2007 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239037

Anoniem: 239037 schreef op zondag 04 november 2007 @ 22:38:
Mannen,

Ik heb geprobeerd om alle topic's met betrekking tot Digitenne door te lezen en ook alles wat er geschreven is over de Pioneer DVR-545h, maar ik heb naar mijn weten (en goed ik geef toe dat ik blonT ben) het antwoord op mijn vragen nog niet gelezen.

Vraag 1:
Is het mogelijk om via digitenne (Topfield 6000COK) middels de RF Loop out en op de Pioneer de antenna in, de signalen van de digitenne op te pikken op de Pioneer. Zodanig dat de GuidePlus functie weer werkt?

Vraag 2:
Daarna heb ik via de Pioneer antenna out, deze weer gekoppeld naar mijn televisie.
Via een scart heb ik ook de Pioneer aangesloten op scart 2 op mijn televisie.
Ik krijg echter via de DVR van Pioneer op Ext 2 geen enkel beeld binnen.
Kan het eigenlijk wel wat ik wil?

Apparatuur.
Digitenne, aangesloten op de LCD TV van Sharp (LC-32RD2E)via Scart (Ext 1)
Digitenne, aangesloten op Pioneer met Scart, maar ook middels doorlinken van de RF Loop out.
Pioneer via RF antenna in en de antenna out naar de TV (Ingang DVB-T)

Ik hoop dat jullie mij iets wijzer kunnen maken, please
:?
Is er onder jullie ook nog iemand die voor mij eventueel een antwoord heeft?
Ik weet eerlijk gezegd niet waar ik anders deze vragen zou moeten stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charmala4
ik heb nog een vraagje:
Beneden heb ik matig ontvangst vanwege de dubbele (bewapend) spouwmuur en dubbelglas(gelaagd)
Op zolder is de ontvangst prima (98%) en beeld is ook veel beter.
Kan ik de antenne kabel verlengen? zoja hoe? Met een coax kabel.
Wat is de maximale lengte. De hoogte naar zolder(incl. bochten) is ca. 6 meter.
Wie heeft hier ervaring mee.
Een buiten antenne is geen optie voor mij.Wil liever geen gaten boren in kozijn of muren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
charmala4 schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:55:
ik heb nog een vraagje:
Beneden heb ik matig ontvangst vanwege de dubbele (bewapend) spouwmuur en dubbelglas(gelaagd)
Een buiten antenne is geen optie voor mij.Wil liever geen gaten boren in kozijn of muren.
We hebben in de Primafoon verleng kabeltjes voor de antenne te koop, 5m voor €4.99 en 7m voor 6.99 als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charmala4
We hebben in de Primafoon verleng kabeltjes voor de antenne te koop, 5m voor €4.99 en 7m voor 6.99 als ik het goed heb.
[/quote]

Dat geloof ik best dat primafoon dit heeft. Echter 1 probleempje, ik wil de kabel door de muur trekken en met een aansluiting ervast op gaat dit een beetje moeilijk :9
Dus kan ik gewoon een coax kabel gebruiken of moet ik iets "specials"ervoor hebben!
De aansluitstekkers kan ik wel solderen als ik de juiste stekkers heb/weet.

Maar dank voor je reactie "Primafoon" _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Anoniem: 232049 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 18:20:
[...]
Toch heb ik vaak last van vervelende foutjes of bugs... En/of niet over alles is nagedacht.
Vreemd, die bugs komen mij totaal niet bekend voor ?
Ik heb de HDD vrijwel direct na aanschag vervangen. Nadat deze vol was, heb ik een tijdje de originele schijf er weer in gehad.
Het viel mij op dat die schijf beduidend stiller was dan mijn Maxtor schijf (ook al staat deze met de Maxtor acoustisc settings al op stil).
Het wordt allemaal best warm, maar tot nu toe geen enkel probleem (nog nooit een vastloper gehad).
Vandaag compleet gedesillisioneerd de stad uitgekomen alwaar ik een Primafoonwinkel bezocht, gewapend met een aantal vragen.
Niemand daar schijnt ook maar een zinnig antwoord te kunnen geven op die vragen, ik zou ze graag hier stellen.
Wil voor mijn ouders dus Digitenne aanschaffen en dat gaat dus de Topfield TF5300 worden, gezien de vele overwegend positieve ervaringen.
Simpel gezegd zijn er 2 versies:

De normale 'winkel versie' en de KPN versie. De KPN versie heeft een K op het einde, en een KPN logo (en eentje tijdens het booten, die zal de normale ook wel niet hebben :+ ).
De KPN versie mist ook de RS232 en USB porten.
Verder zijn ze bij mijn weten identiek.
Zoals al gezegd kun je in principe tot in het oneindige van de toekomst opnemen.
Wil je perse via de EPG programmeren, kun je idd maximaal 1 of 2 dagen 'in de toekomst kijken'
Dat is op zich vrij logisch, een analoge TV gids gaat ook tot maximaal 2 weken (en dan willen die er dus wel eens naast zitten).

Net getest om een normale opname (dus met de hand programmeren zonder de EPG te gebruiken) en ik kwam tot 2009. Ik had geen zin om langer op de knopjes te drukken :+
De originele AB bij de Topfield heeft een knopje om tussen TV en Radio te switchen (hij gaat ook altijd aan in de stand waarin hij uitging).
Mits je het geluid dus naar een aparte receiver stuurt (en niet naar je uitstaande TV), kun je dus zonder TV radio luisteren.
Moet je idd wel weten welke zender op welk getal zit ;)
Anoniem: 232049 schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:10:
[...]

..strikt genomen neem je wel op als je de uitzending pauzeert... ;) Als je 'time-shift' aan hebt staan (staat standaard aan) neemt de recorder standaard alles op wat je kijkt en kun je terugspoelen tot 2 uur terug. Dit staat ook uitgelegd in het boekje ;)
De meest briljante functie idd.
Sterker nog, het volgende werkt ook:

Je zet de TV aan op Ned 3 om 20.00
Om 20.05 krijg je een telefoontje. Om 20.34 ben je eindelijk klaar met kleppen.
Nu had je om 20.05 op PAUSE kunnen drukken, maar dat ben je vergeten.
Geen probleem, je spoelt gewoon terug naar 20.05 (so far redelijke standaard timeshift).
En nu het leuke, wanneer je bij 20.05 bent en weer op PLAY drukt, kun je ook nog eens op REC drukken.
Je bent nu in het verleden aan het opnemen :Y)
objectief2 schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:58:
Excuses als ik er overheen heb gelezen maar ik had daarnet een discussie over Digitenne in combinatie met mijn good old Sharp-videorecorder (gewoon band dus).

Kan iemand me simpel antwoorden of het mogelijk is om bijv. drie programma's in mijn Sharp te programmeren en dat de singletuner van Digitenne dan zelf automatisch overschakelt en dat de Sharp-videorecorder datzelfde signaal telkens opneemt? Bijv. drie opnameperiodes op Ned1, Ned 3 en RTL 5.

Ik zeg van niet en denk dat je daar een harddiskrecorder voor nodig hebt en dat je alleen 1 programma kunt opnemen door de tuner op dat programma te laten staan ;) . Heb ik gelijk :P ? Bij voorbaat hartelijk dank :)

Laat maar: heb het al gevonden geloof ik:

Maar voor beide modellen geldt, dat u niet op één avond programma’s van twee verschillende zenders kunt opnemen. U zult immers altijd moeten zappen met de settopbox. Bron: http://www.telecomwereld.nl/tvdig.htm
Je zou het even moeten verifieren met de manual, maar volgens mij kan dit WEL.
Je kunt bij mijn weten namelijk een toekomstig programma in de EPG markeren.
Wanneer de decoder aan staat en dat programma begint, switched hij naar die zender.
Wanneer hij uit staat, zal hij 'm aan zetten en naar die zender gaan.
Het zou dan ook zo moeten zijn dat als je er 3 achter elkaar op die manier gedaan hebt, hij dat ook gewoon moet doen.

Again, check dit even met de manual, ik weet namelijk niet of de normale (niet PVR) decoder deze functie heeft, en of je meer dan 1 programma op die manier kunt markeren.
charmala4 schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:55:
ik heb nog een vraagje:
Koop een buitenantenne :+

Serieus : koop een buitenantenne. Daar zit 10 meter coax bij, welke aan beide kanten van de antenne los is.
Je hebt dus de antenne, en een losse 10 meter kabel.
Deze trek je door je buizen heen, en op zolder schroef je 'm aan de antenne.

Er zit een handleidingkje (en wat dopjes ofzo) bij met uitleg hoe je 'm kunt inkorten. Als de coax aansluiting dus de bocht niet kan maken (het is een rechte aansluiting die niet veel dikker is dan de kabel zelf) knip je gewoon een paar cm er af, welke je later op zolder er weer op zet.

[ Voor 9% gewijzigd door Koffie op 05-11-2007 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Koffie schreef op maandag 05 november 2007 @ 22:01:
Simpel gezegd zijn er 2 versies:

De normale 'winkel versie' en de KPN versie. De KPN versie heeft een K op het einde, en een KPN logo (en eentje tijdens het booten, die zal de normale ook wel niet hebben :+ ).
De KPN versie mist ook de RS232 en USB porten.
Verder zijn ze bij mijn weten identiek.
Helaas, de twee versies zijn TF-5300d en TF-5300K, maar beide hebben geen USB of RS232-poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
objectief2 schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:58:

Dat stukje klopte al niet helemaal toen het geschreven werd. Het kan inderdaad niet met de Samsung single tuner, maar wel met de Samsung twintuner, en ook met bijvoorbeeld de Topfield 3000-single tuner die er toen al was.
Met de huidige Topfield-6000 kan het volgens de handleiding ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223698

Ik heb al diverse topics doorgelezen, maar ik kom er nog niet helemaal uit.

Ik heb deze pc en een Digitenne pakket met de Samsung single tuner.

Nu heb ik dat dus aangesloten via een coaxkabel op de tv kaart. Maar dan:

Stel ik het in (via Media Center) als zijnde geen setopbox, dan kan ik de fta zenders ontvangen, maar geen gidsgegevens. Wel setopbox, geen zenders, wel gidsgegevens. Doe ik iets fout of kan deze combo gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

asmi schreef op maandag 05 november 2007 @ 22:35:
[...]

Helaas, de twee versies zijn TF-5300d en TF-5300K, maar beide hebben geen USB of RS232-poort.
Hoe kom je daarbij ?

De D versie is gewoon in de winkel te koop. De K versie is de KPN versie met KPN logo. Deze mist de RS232 en USB port welke de D dus wel heeft.
Sterker nog, de USB en RS232 baantjes zitten gewoon op het moederboard van de K versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Koffie schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 07:57:
[...]

Hoe kom je daarbij ?

De D versie is gewoon in de winkel te koop. De K versie is de KPN versie met KPN logo. Deze mist de RS232 en USB port welke de D dus wel heeft.
Sterker nog, de USB en RS232 baantjes zitten gewoon op het moederboard van de K versie.
Ik heb hier nog een oude TF5300d zonder USB of seriële poort. Moederbord is blijkbaar overgenomen van de 5000/5500 maar net als bij de TF5300k zijn de externe poorten zijn niet geplaatst.
Wijs me een winkel met een TF5300 met werkende USB-poort waarmee ik Digitenne kan ontvangen, dan ga ik direct zo'n ding kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

http://www.bombeeck.nl/Sa...en/Topfield/Topfield.html ;)

Damn, dat is dus niet de 5300 :X

edit : Als je de USB wilt voor bestandsoverdracht; deze schijnt nou niet echt snel te zijn.
De HDD in je PC hangen gaat veel sneller.

[ Voor 59% gewijzigd door Koffie op 06-11-2007 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Koffie schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 09:08:
http://www.bombeeck.nl/Sa...en/Topfield/Topfield.html ;)

Damn, dat is dus niet de 5300 :X

edit : Als je de USB wilt voor bestandsoverdracht; deze schijnt nou niet echt snel te zijn.
De HDD in je PC hangen gaat veel sneller.
Niet echt, ik verwissel de schijven wel eens, maar met mijn grove vingers doe ik daar erg lang over :).
Bovendien belooft bovenstaande link voor de TF5500 "USB2.0 supported for fast PC interface", dat is net zo snel als wanneer de schijf in een externe USB-box zit.
Er zijn tegenwoordig ook Topfields met netwerkaansluiting, ik zit eigenlijk te wachten tot er zoeen komt als Digitenne-variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66171

Sorcerer8472 schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:44:
mai123:

Heb het idee dat ik naar filmpjes van YouTube zit te kijken van die compressie friemels er om heen.
RTL 7 bv is erg slecht Ned 123 wisselend maar acceptabel.

Nee heb het al enige tijd Digitenne maar op een gewone 54cm tv.

Ja dit klopt het is een 32" en mijn kijk afstand is ongeveer 3M
Mijn ontvangsterkte en kwaliteit van Digitenne is rond 99% dus lijkt mij inorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Laatst online: 21-06 09:35

robbydw

live your life

Anoniem: 228916 schreef op maandag 05 november 2007 @ 10:39:
Apart om nu te lezen dat buitenlandse FTA zenders wel gelockt zijn op de TF 6000 COK terwijl de KPN tot twee keer toe zegt dat het niet zo is. Is dit een geval van onwetendheid van de KPN medewerker of is dit een soort van misleiding aangezien ze afgezien van deze vraag geen enkele vraag wilden beantwoorden die ik de verte maar iets te maken hebben met niet KPN uitzendmasten. Ik woon een paar km van de Duitse grens en de de ontvangst is prima volgens de indicator balk alleen een compleet zwart beeld als je de zender wil bekijken.
Weet iemand wat hier de reden van is? Mijn TF6000 COK pakt inderdaad geen Duitse zenders op maar mijn KPN Samsung branded ontvanger (wat ouder type) laat deze zenders zonder problemen door. KPN is dus niet echt rechtlijnig hierin lijkt het.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
robbydw schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 10:04:
Weet iemand wat hier de reden van is? Mijn TF6000 COK pakt inderdaad geen Duitse zenders op maar mijn KPN Samsung branded ontvanger (wat ouder type) laat deze zenders zonder problemen door. KPN is dus niet echt rechtlijnig hierin lijkt het.
Vanaf het begin had KPN alle apparaten gelocked. Bij de overname van Digitenne is men, mede onder politieke druk, daarvan afgestapt.
Er zijn toen ook updates verspreid waarin de lock werd verwijderd. Bij het verspreiden van de updates is nogal wat misgegaan (updates waren kort in de lucht, werden weer ingetrokken wegens nieuwe bugs etc) en de apparatuur met oude versies die nog in de magazijnen stond is nooit geupdate. Daardoor staat er nu in het veld zowel wel als niet gelockte apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

asmi schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 09:53:
[...]

Niet echt, ik verwissel de schijven wel eens, maar met mijn grove vingers doe ik daar erg lang over :).
Bovendien belooft bovenstaande link voor de TF5500 "USB2.0 supported for fast PC interface", dat is net zo snel als wanneer de schijf in een externe USB-box zit.
Er zijn tegenwoordig ook Topfields met netwerkaansluiting, ik zit eigenlijk te wachten tot er zoeen komt als Digitenne-variant.
Dat klopt dat het 2.0 is, maar ik heb toch verhalen gelezen dat de overdracht niet zo snel is.
2.0 is ook maar de verbindingssnelheid, het zegt niets over de daadwerkelijk te halen snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223698

Anoniem: 223698 schreef op maandag 05 november 2007 @ 23:36:
Ik heb al diverse topics doorgelezen, maar ik kom er nog niet helemaal uit.

Ik heb deze pc en een Digitenne pakket met de Samsung single tuner.

Nu heb ik dat dus aangesloten via een coaxkabel op de tv kaart. Maar dan:

Stel ik het in (via Media Center) als zijnde geen setopbox, dan kan ik de fta zenders ontvangen, maar geen gidsgegevens. Wel setopbox, geen zenders, wel gidsgegevens. Doe ik iets fout of kan deze combo gewoon niet?
Kan iemand hier mij even mee helpen? O-) Overigens is de smartcard geactiveerd, maar de commercieële zenders kan ik niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Nog even gekeken wat voor harde schijven er in mijn recorders zaten.

Samsung 160 en Topfield 160 hebben beide een Seagate ultra ata hdd.
De Topfield 80 heeft een andere schijf, maar kan niet zien welk merk.

In ieder geval zijn ze allen erg stil. Ik heb ook een andere pvr gehad (verkocht) en die maakte wat meer geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:29
Anoniem: 223698 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:42:
[...]

Kan iemand hier mij even mee helpen? O-) Overigens is de smartcard geactiveerd, maar de commercieële zenders kan ik niet ontvangen.
Draai de smart card eens om, groene pijl naar binnen en dan met chip naar boven of onder en dat hangt af van je box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

koektrommeltje schreef op woensdag 07 november 2007 @ 17:11:
Nog even gekeken wat voor harde schijven er in mijn recorders zaten.

Samsung 160 en Topfield 160 hebben beide een Seagate ultra ata hdd.
De Topfield 80 heeft een andere schijf, maar kan niet zien welk merk.

In ieder geval zijn ze allen erg stil. Ik heb ook een andere pvr gehad (verkocht) en die maakte wat meer geluid.
@koektrommeltje: Kun je mij misschien (nog) vertellen welk type ultra ata schijven die Seagates zijn en hoeveel rpm die zijn? Ik zoek al een tijdje naar een 5400rpm, ultra ata 133Mhz schijf, maar die zijn nergens (meer) te krijgen of te vinden... Alleen 100 Mhz is dan wel weer te vinden, maar ik durf de gok niet aan om er een te kopen en dan erachter te komen dat de topfield hem mogelijk niet 'slikt' - zit ik met een verouderd type schijf opgescheept... |:(
Ik heb er nu een 7200rpm /ATA133 in zitten, ik merk nu dat in vergelijking met de originele disk dat de topfield nu een paar trage, lange seconden langer over het opstarten doet (tussen 'aan' zetten en voordat er dan beeld is)
Volgens mij gebruiken die 7200rpm schijven meer stroom, dus ik dacht misschien geeft de topfield net effe te weinig....
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.