Bintmeister schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:26:
Ik mis de helft van de zenders (veronica, RTL8, Discovery, BBCs, nickelodeon en meer) en NL 123 doen het pas nadat de twintuner 5 tot 10 minuten aangestaan heeft..
En een buitenantenne heb ik inderdaad liever niet, want dan zit je weer met een coaxkabel die je ook steeds moet verleggen als je weer eens besluit de indeling van de woonkamer om te gooien...
Als het signaal gewoon niet tot jouw TV/tuner kan komen, dan zal het gewoon ophouden. Een betere antenne helpt iets maar kan niet alles altijd maar goedmaken. Tenzij je een hark van een een halve meter midden in de woonkamer wil zetten.
Je zal dus moeten kiezen: een buitenantenne, terug naar enkel glas, een hark van een halve meter midden in de kamer, etc.
Je kan wel experimenteren met de locatie van de antenne, mogelijk als je hem tegen een bepaalde muur, tegen het kozijn of op een andere plek zet je toevallig wel net genoeg ontvangst hebt. Maar ik ging er eigenlijk vanuit dat je dat al geprobeerd had..
robbydw schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:28:
[...]
Daarnaast vraag ik me af of het DD signaal überhaupt doorgegeven zal gaan worden bij Digitenne gezien de beperkte bandbreedte. DD geluidsspoor neemt naar mijn idee namelijk weer meer bandbreedte in beslag dan stereo geluidssignaal of heb ik dat mis?
Stereo geluid: 160~256kbit/s
Beeld: 2000~3500kbit/s
AC3: 384~448kbit/s
Allemaal ongeveer, je kan er wel boven/onder maar dit zijn de meest voorkomende waarden, heb je een idee

.
Komt dat nu uit die uitgang? Ikke niet weet, wat Digitenne de lucht in stuurt is waarschijnlijk 160~192kbit/s MPEG1 audio layer II.
[
Voor 15% gewijzigd door
Mentalist op 23-10-2007 20:54
]