Het grote Digitenne topic deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 97.437 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 11:07:
Heb gisteren een Digitenne-pakket aangeschaft en moet zeggen dat alles kraakloos werkt! Als Comedy Central er straks op komt ben ik helemaal tevreden :*)
Nou, nu een paar weken verder en het werkte allemaal wel vlekkeloos maar de kwaliteit was niet echt iets om over naar huis te schrijven, ondanks dat het digitaal is. Ik heb het pakketje teruggestuurd en UPC digital genomen, je ziet echt het verschil.

Wel een verschil in prijs maar ik heb wel wat meer over voor een strak beeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
QuarK schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:57:
[...]

Volgens de digitenne helpdesk kon mijn oude smartcard niet opnieuw geactiveerd worden (een uit de 014-28 serie). Mijn nieuwe uit de 014-29 serie kan dat wel.
Ok, ik heb een 2e hands TwinTuner gekocht waar een oude smartcard inzat. Bij het activeren zei de KPN medewerker bij mijn vraag of deze oude kaart kon worden geactiveerd dat dit niet kon. Ik heb toen heel brutaal de volgende dag weer gebeld, kreeg een andere medewerker aan de lijn en ik heb gewoon gezegt dat ik een 2e kaart wilde activeren. Binnen 5 minuten was het in orde.
Dus... gewoon dom activeren laten en niks te veel zeggen. 7(8)7

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Sunder schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 00:26:
Zijn er meer mensen die de laatste 2 dagen geen EPG meer hebben? Tuner is Samsung Twin; regio Almere.
Reset de tuner even (stekker ca. 10 min. uit het stopcontact houden).

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Sorcerer8472 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:24:
Kunnen jullie op je tv niet instellen dat hij auto zoom doet?

De Samsung single ontvanger ondersteunt het niet, maar mijn dvb-c-ontvanger zorgt ervoor dat er een pulsje wordt meegestuurd zodat de tv weet of het breedbeeld is of niet.

De tv kan dan zelf zoomen (en hoe hij zoomt kan ik ook instellen) zodat je het mooiste effect hebt (en geen resolutie kwijtraakt omdat je bijv. zelf het beeld pillart).

Dus probeer eens uit welk effect auto zoom geeft op je tv. Mijn tv is iig ingesteld op wide zoom @ 4:3 en full @ 16:9 en dat werkt perfect (alleen dus niet met die samsung).
Volgens mij werkt dat wel hoor, ik heb een samsung twin ingesteld op 16:9, en de tv op full screen. Gaat keurig van 4:3 naar 16:9 en terug. Ideaal.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:38:
[...]
Nou, nu een paar weken verder en het werkte allemaal wel vlekkeloos maar de kwaliteit was niet echt iets om over naar huis te schrijven, ondanks dat het digitaal is. Ik heb het pakketje teruggestuurd en UPC digital genomen, je ziet echt het verschil.

Wel een verschil in prijs maar ik heb wel wat meer over voor een strak beeld ;)
Nou, tot ziens dan maar ;-)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Koffie schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 09:42:
Zijn er eigenlijk meer mensen die last hebben van wijzigingen in de AV settings op de Topfield PVR ?

Gisteren viel me weer op dat het beeld vreemd was, en er een 'afleverigs logo' rechtsonderin niet volledig in beeld was.
TV nagekeken, zoom stnad was netjes full.
Toch zag het er niet uit.
In de settings gedoken, en jawel, de AV settings stonden weer eens op 4:3 met uitvullen ipv op 16:9
Op de een of andere manier komt dit eens in de zoveel tijd terug, maar ik weet niet wat de trigger is.
Je kunt de beeldscherminstellingen wijzigen met de 0 op je afstandsbediening. Doe je dat soms per ongeluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

:D

Dat wist ik niet eens!! En idd, met de 0 kun je het rechtstreeks wijzigen.
De 0 gebruik ik nooit, maar deze functie + een zoontje van 1,5 die dol is op 'knoppies' maakt het een stuk aannemelijker dan een bug in de PVR :+

thx! :*

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekrecords
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 11:44
Ik heb een home cinema set van philips... hoe kan ik het geluid van digitenne nou via die home cinema set krijgen? Want als ik hem op tv krijg ik het geluid van de analoge signaal van de tv!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
sjekrecords schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:46:
Ik heb een home cinema set van philips... hoe kan ik het geluid van digitenne nou via die home cinema set krijgen? Want als ik hem op tv krijg ik het geluid van de analoge signaal van de tv!?
Beginnen met de handleiding te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ook handig dat je al exact erbij vertelt op welke manier je d eboel op elkaar aansluit (not). Lijkt erop dat je de tv op de versterker aansluit. Je kunt beter de digitale tuner op de versterker aansluiten. MAarja blijft een beetje gissen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
sjekrecords schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:46:
Gebruik deze kabel:
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/gd_new_gd_main_301_.jpg
SCART in de decoder, geel in de tv, rood en wit in de cinemehomesoundbustersystem.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekrecords
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 11:44
Palomar schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 23:05:
Ook handig dat je al exact erbij vertelt op welke manier je d eboel op elkaar aansluit (not). Lijkt erop dat je de tv op de versterker aansluit. Je kunt beter de digitale tuner op de versterker aansluiten. MAarja blijft een beetje gissen zo.
ja sorry, dacht dat het niet zo'n moeilijke vraag was voor jullie! Als ik de scart van de homecinema in de tuner doe dan gaat de tv waarschijnlijk over de home cinema maar kan ik nu nog wel een dvd kijken? want die zit nu niet meer aangesloten op de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
sjekrecords schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:20:
[...]

ja sorry, dacht dat het niet zo'n moeilijke vraag was voor jullie! Als ik de scart van de homecinema in de tuner doe dan gaat de tv waarschijnlijk over de home cinema maar kan ik nu nog wel een dvd kijken? want die zit nu niet meer aangesloten op de tv?
Ik dacht altijd dat een home cinema incl. tuner en dvd was... Je zal toch wat meer moeten vertellen wat je waar op wilt aansluiten en vooral wat voor aansluitmogelijkheden je hebt.
Gebruik je tv alleen voor het beeld, gebruik je cinema set alleen voor het geluid. Je cinema set is dus de schakelkast voor je dvd en je digitenne.

[ Voor 4% gewijzigd door giant2000 op 23-10-2007 13:49 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

giant2000 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:12:
[...]

Gebruik deze kabel:
[afbeelding]
SCART in de decoder, geel in de tv, rood en wit in de cinemehomesoundbustersystem.
Alle ontvangers die ik heb gehad hebben standaard al tulp output voor audio :). Ze hebben ook allemaal een digitale audio output.. Twee hebben S/Pdif, de andere heeft een soort tulp uitgang waar "digital" bijstaat (is misschien ook S/Pdif, ik heb er geen verstand van :P).

Maar er vanuitgaande dat je 2 SCART uitgangen hebt (1 voor TV en 1 voor VCR), dan kan je ook deze op de VCR uitgang zetten als die leeg is:

Afbeeldingslocatie: http://images-eu.amazon.com/images/P/B00005UP6B.03.LZZZZZZZ.jpg

Als dat plaatje niet werkt:
http://www.srt-versand.de...=567_581&products_id=3307

Dan kan je namelijk gebruik blijven maken van RGB-SCART voor video op de primaire SCART output :).

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 23-10-2007 15:29 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:24:
[...]
de andere heeft een soort tulp uitgang waar "digital" bijstaat (is misschien ook S/Pdif, ik heb er geen verstand van :P).
Dat is een digitale coaxiale audiouitgang.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

giant2000 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:59:
[...]

Dat is een digitale coaxiale audiouitgang.
Dat is dus iets anders? Ach, ik heb toch niks om het op aan te sluiten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Koffie schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:23:

De 0 gebruik ik nooit, maar deze functie + een zoontje van 1,5 die dol is op 'knoppies' maakt het een stuk aannemelijker dan een bug in de PVR :+

Heeft ie vast van z'n vader ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:04:
[...]

Dat is dus iets anders? Ach, ik heb toch niks om het op aan te sluiten. :+
Dat zijn de 2 gangbare digitale uitgangen dus om bijvoorbeeld Dolby Digital of DTS 5.1 te kunnen beluisteren. Werken beide net zo digitaal, het verschil zet hem in de gegevensoverdracht, het snoer dus: de een is coaxiaal, de ander optisch, dus met een glasvezeltje.
Je hebt er bij Digitenne overigens geen moer aan want er wordt (nog?????) geen gebruik van DD of DTS gemaakt.

[ Voor 24% gewijzigd door giant2000 op 23-10-2007 16:29 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Het aantal zenders op de kabel met DD is ook minimaal hoor. Toen ik bij de introductie van HDTV keek had Film1 wel een 720p beeld (prachtig), maar nog steeds met stereo geluid. Ik vraag me af of die ondertussen al meer doorgeven..

Als de zenders geen DD aanleveren kan Digitenne of welke provider dan ook het ook niet doorgeven..

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 23-10-2007 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

Mijn nieuwe huis is blijkbaar te goed geïsoleerd voor de standaard antenne. Daarnaast heb ik geen zin in een kabel door mijn huis. Zijn er nog betere binnenantennes verkrijgbaar, en welke zijn aan te raden?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Bintmeister schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:06:
Mijn nieuwe huis is blijkbaar te goed geïsoleerd voor de standaard antenne. Daarnaast heb ik geen zin in een kabel door mijn huis. Zijn er nog betere binnenantennes verkrijgbaar, en welke zijn aan te raden?

Dank!
Probeer een buitenantenne, of bedoel je dat met "geen zin in een kabel door mijn huis"? De klantenservice kan een gratis buitenantenne toesturen als je aangeeft dat je geen goed bereik hebt binnen het dekkingsgebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Bintmeister schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:06:

Dank!
Heb je ook al geprobeerd om de antenne helemaal bovenin je kamer te zetten (desnoods even met de hand vasthouden ;)). Bij mij werkte het ook pas toen ie helemaal bovenin een hoek van de kamer stond (op de hoek waar de muren en plafond bij elkaar komen, geen idee of dat relevant is overigens ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister

Bintmeister

Ik mis de helft van de zenders (veronica, RTL8, Discovery, BBCs, nickelodeon en meer) en NL 123 doen het pas nadat de twintuner 5 tot 10 minuten aangestaan heeft..

En een buitenantenne heb ik inderdaad liever niet, want dan zit je weer met een coaxkabel die je ook steeds moet verleggen als je weer eens besluit de indeling van de woonkamer om te gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:35:
Het aantal zenders op de kabel met DD is ook minimaal hoor. Toen ik bij de introductie van HDTV keek had Film1 wel een 720p beeld (prachtig), maar nog steeds met stereo geluid. Ik vraag me af of die ondertussen al meer doorgeven..

Als de zenders geen DD aanleveren kan Digitenne of welke provider dan ook het ook niet doorgeven..
Daarnaast vraag ik me af of het DD signaal überhaupt doorgegeven zal gaan worden bij Digitenne gezien de beperkte bandbreedte. DD geluidsspoor neemt naar mijn idee namelijk weer meer bandbreedte in beslag dan stereo geluidssignaal of heb ik dat mis?

Overigens zojuist KPN gebeld en een smartcard uit de 014-28 reeks probleemloos geactiveerd. Met een uurtje eens kijken of hij het daadwerkelijk ook doet. Er werden geen opmerkingen gemaakt over het nummer van de kaart. (enkel gezegd dat het een tweede kaart betrof)

En verder: heb een raar "probleempje" met de Topfield single tuner. Het gebeurt regelmatig dat de informatie balk onderin of de volume balk bovenin in beeld blijven staan en dus niet vanzelf verdwijnen. Ik moet dan op "OK" of "Exit" drukken om de balk(en) te laten verdwijnen. Dit is dus niet altijd het geval.

Infobalk instelling staat op 5 sec.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

giant2000 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:25:
[...]

Dat zijn de 2 gangbare digitale uitgangen dus om bijvoorbeeld Dolby Digital of DTS 5.1 te kunnen beluisteren. Werken beide net zo digitaal, het verschil zet hem in de gegevensoverdracht, het snoer dus: de een is coaxiaal, de ander optisch, dus met een glasvezeltje.
Je hebt er bij Digitenne overigens geen moer aan want er wordt (nog?????) geen gebruik van DD of DTS gemaakt.
Idd, dat vond ik wel een tegenvaller. Wat ze er nu doorheen pompen is PCM.
Volgens mij niet een DD2.0 stream sowieso minder ruimte dan een PCM stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Bintmeister schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:26:
Ik mis de helft van de zenders (veronica, RTL8, Discovery, BBCs, nickelodeon en meer) en NL 123 doen het pas nadat de twintuner 5 tot 10 minuten aangestaan heeft..

En een buitenantenne heb ik inderdaad liever niet, want dan zit je weer met een coaxkabel die je ook steeds moet verleggen als je weer eens besluit de indeling van de woonkamer om te gooien...
Als het signaal gewoon niet tot jouw TV/tuner kan komen, dan zal het gewoon ophouden. Een betere antenne helpt iets maar kan niet alles altijd maar goedmaken. Tenzij je een hark van een een halve meter midden in de woonkamer wil zetten.

Je zal dus moeten kiezen: een buitenantenne, terug naar enkel glas, een hark van een halve meter midden in de kamer, etc.

Je kan wel experimenteren met de locatie van de antenne, mogelijk als je hem tegen een bepaalde muur, tegen het kozijn of op een andere plek zet je toevallig wel net genoeg ontvangst hebt. Maar ik ging er eigenlijk vanuit dat je dat al geprobeerd had..
robbydw schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:28:
[...]

Daarnaast vraag ik me af of het DD signaal überhaupt doorgegeven zal gaan worden bij Digitenne gezien de beperkte bandbreedte. DD geluidsspoor neemt naar mijn idee namelijk weer meer bandbreedte in beslag dan stereo geluidssignaal of heb ik dat mis?
Stereo geluid: 160~256kbit/s
Beeld: 2000~3500kbit/s
AC3: 384~448kbit/s

Allemaal ongeveer, je kan er wel boven/onder maar dit zijn de meest voorkomende waarden, heb je een idee :).
Koffie schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:46:
[...]

Komt dat nu uit die uitgang? Ikke niet weet, wat Digitenne de lucht in stuurt is waarschijnlijk 160~192kbit/s MPEG1 audio layer II.

[ Voor 15% gewijzigd door Mentalist op 23-10-2007 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 01:24
Koffie schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:23:

Met knopjes spelen is leuk ;)

Vanavond ook maar eens kijken of die functie op mn topfield werkt. Ik kende de functie namelijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
gaat die digitenne-antenne nou ook door de muur heen? want ik heb niet zo'n zin om die receiver helemaal aan de andere kant van het huis te moeten plaatsen...dan moet ik weer een kabel leggen van voor naar achter e.d. :)

ik kan hier geen digitale tv via de kabel ontvangen,anders had ik dat wel gedaan, maar omdat ik toch ook wel graag digitale tv wil (en animal planet (L)), wil ik digitenne wel een kans geven, mits ik daarvoor geen kabel van 20 meter hoef te trekken :P

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Zijn er nog meer mensen die op dit moment geen ontvangst hebben in regio Gorinchem?

Geen enkele zender werkt, heb ook al mijn andere antenne geprobeerd maar die krijgt ook geen verbinding...

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Backpacker schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:21:
Zijn er nog meer mensen die op dit moment geen ontvangst hebben in regio Gorinchem?

Geen enkele zender werkt, heb ook al mijn andere antenne geprobeerd maar die krijgt ook geen verbinding...
Gisteravond geen problemen ondervonden. (Tiel) Ik pik het signaal onder andere op uit Oss en Lopik. Dat zou je vanuit Gorinchem ook moeten kunnen lijkt me. Gorinchem heeft toch geen eigen mast of wel?
FireFoz schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:33:
gaat die digitenne-antenne nou ook door de muur heen? want ik heb niet zo'n zin om die receiver helemaal aan de andere kant van het huis te moeten plaatsen...dan moet ik weer een kabel leggen van voor naar achter e.d. :)

ik kan hier geen digitale tv via de kabel ontvangen,anders had ik dat wel gedaan, maar omdat ik toch ook wel graag digitale tv wil (en animal planet (L)), wil ik digitenne wel een kans geven, mits ik daarvoor geen kabel van 20 meter hoef te trekken :P
Volgens mij heeft het signaal daar wat mee moeite mee als gevolg van isolatie e.d. Beste is dus de antenne voor het raam te zetten. Snoertje van de antenne is toch wel eenvoudig weg te werken achter een plint oid? Er wordt in ieder genoeg kabel meegeleverd. (standaard aan antenne + velengkabel)

[ Voor 46% gewijzigd door robbydw op 24-10-2007 07:49 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:50:
[...]
Komt dat nu uit die uitgang? Ikke niet weet, wat Digitenne de lucht in stuurt is waarschijnlijk 160~192kbit/s MPEG1 audio layer II.
Laat ik het zo zeggen : Mijn receiver detecteerd een digitale PCM stream op de digitale ingang waar de decoder aan hangt.
Nu weet ik echter niet of 'stereo' altijd als PCM over zo'n lijntje gaat, of dat het iets anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Ik heb het idee dat wifi m'n digitenne signaal verstoord. Bij TV gaat het best goed. Maar ik ben nu 3FM aan 't luisteren en met een beetje wifi activiteit gaat het geluid meteen overslaan etc. Het wifi kanaal lijkt niet zoveel uit te maken. Wat is de beste oplossing? Ik heb alles nu netjes neergezet en opgeborgen. Dus voordat ik dingen ga losmaken en verplaatsen zou ik graag weten of dat ook echt helpt.

Het vreemde is overigens dat het radiosignaal sowieso vrij zwak is. Het groene balkje is hooguit voor de helft vol, terwijl met de TV zenders (iig NL1 tot RTL8) vrijwel vol zit. Hoe zit dat?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
FireFoz schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:33:

Oei, in dat geval ("digitale tv een kans geven") zou ik maar meteen ophouden met Digitenne en terug gaan naar de oude analoge kabel. Digitaal is blijkbaar een toverwoord voor velen, het is alleen maar een andere techniek en die zeker niet beter hoeft te zijn. :+

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Hoedje schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 08:55:
Ik heb het idee dat wifi m'n digitenne signaal verstoord. Bij TV gaat het best goed. Maar ik ben nu 3FM aan 't luisteren en met een beetje wifi activiteit gaat het geluid meteen overslaan etc. Het wifi kanaal lijkt niet zoveel uit te maken. Wat is de beste oplossing? Ik heb alles nu netjes neergezet en opgeborgen. Dus voordat ik dingen ga losmaken en verplaatsen zou ik graag weten of dat ook echt helpt.

Het vreemde is overigens dat het radiosignaal sowieso vrij zwak is. Het groene balkje is hooguit voor de helft vol, terwijl met de TV zenders (iig NL1 tot RTL8) vrijwel vol zit. Hoe zit dat?
Hmm vreemd. Ik heb mijn digitenne antenne op nog geen meter van mijn modem / router / accesspoint staan en de kabel van de antenne loopt recht achter dit modem langs. Voor zover ik kan zien zonder enige nadelige gevolgen voor het signaal.

Bij mij is het vreemde dat NED 1, 2 en 3 vrij zwak signaal hebben. (balkje net niet voor de helft gevuld) terwijl beeldkwaliteit naar mijn idee wel goed is. Overige signalen is het balkje wel bijna helemaal tot helemaal gevuld.
giant2000 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 08:59:
[...]

Oei, in dat geval ("digitale tv een kans geven") zou ik maar meteen ophouden met Digitenne en terug gaan naar de oude analoge kabel. Digitaal is blijkbaar een toverwoord voor velen, het is alleen maar een andere techniek en die zeker niet beter hoeft te zijn. :+
Waarom dat dan? Misschien is het analoge signaal bij hem wel zwaar ruk en is digitenne een heel stuk beter. Hoeft inderdaad niet beter te zijn, kan wel ;)

[ Voor 18% gewijzigd door robbydw op 24-10-2007 09:28 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Waarom dat dan? Misschien is het analoge signaal bij hem wel zwaar ruk en is digitenne een heel stuk beter. Hoeft inderdaad niet beter te zijn, kan wel ;)
Bij mij was er inderdaad sprake van, om het even in mijn bewoording te zeggen, een slecht signaal van de analoge kabel. Dit in combinatie met de lage prijs en een in mindere mate behoefte te hebben aan het ruim tv-zender aanbod heeft mij er toe bewogen over te stappen op Digitenne. Maar om digitale tv "een kans" te geven, alsof je een jurylid van Idols bent (U bent door naar de volgende ronde) en je dan druk maken om een kabeltje van 3 mm doorsnede door je huis heen zeg ik liever: hou het maar bij de analoge kabel. :+

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Koffie schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:46:
[...]

*ZE* pompen er MPEG-geluid (plm 256 kb/s) doorheen die door de ontvanger wordt omgezet in PCM. Theoretisch kan DD 5.1 wel (Topfield PVR heeft zelfs het logo op de voorkant), maar de *ZENDERS* kiezen daar niet voor.

PCM is iets van 1500 kb/s, daar kun je een hele mooie DTS 96/24-track mee versturen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Nederland is er van afgestapt, maar de Belgen gebruiken volgens mij nog steeds PALplus. Waarom geeft Digitenne dit signaal niet door? 8)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
robbydw schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 09:25:
[...]

Hmm vreemd. Ik heb mijn digitenne antenne op nog geen meter van mijn modem / router / accesspoint staan en de kabel van de antenne loopt recht achter dit modem langs. Voor zover ik kan zien zonder enige nadelige gevolgen voor het signaal.

Bij mij is het vreemde dat NED 1, 2 en 3 vrij zwak signaal hebben. (balkje net niet voor de helft gevuld) terwijl beeldkwaliteit naar mijn idee wel goed is. Overige signalen is het balkje wel bijna helemaal tot helemaal gevuld.
Bij mij staan de antenne en modem/router echt naast elkaar, dus misschien dat daar nog niets van verschil in zit.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz. ik heb m'n decoder (topfield 6000cok) eens aan m'n computer gehangen, en het lijkt wel alsof ik met die composit-kabel beter beeld heb als met RGB over scart aan m'n tv :P

moet wel zeggen dat m'n monitor net een paar jaar oud is en m'n tv iets van 10-15 jaar. maar toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Nou ik krijg deze week als het goed is mn 46" full hd lcd, en ik had gehoort dat analoge tv daar echt ruk op is, dus dacht ik dat het wss wel beter is om digitale tv te nemen... maar aangezien dat hier dus alleen via digitenne beschikbaar is, is dat de enige keus. Op mijn gewone tv is het analoge signaal overigens wel goed te noemen... dus dan zou het niet echt slim zijn om over te schakelen begrijp ik?

Geld maakt me niet uit, ik wil gewoon het beste beeld :) Beetje zonde van die 2k euro anders :P

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer het gewoon uit :)
1 maand gratis en als het niets is blijf je lekker bij de kabel.

hmmz nou ben ik echt verbaasd, heb eens verder zitten spelen:
RGB over scart geeft gewoon goed beeld, composit over scart is rampzalig.
maar: composit signaal in el cheapo aldi tv-kaart, en dan via s-video tv-out geeft op diezelfde tv nog beter beeld als RGB over scart. en daar zitten dus minimaal een AD- en DA-conversie tussen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

FireFoz schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:56:
Nou ik krijg deze week als het goed is mn 46" full hd lcd, en ik had gehoort dat analoge tv daar echt ruk op is, dus dacht ik dat het wss wel beter is om digitale tv te nemen... maar aangezien dat hier dus alleen via digitenne beschikbaar is, is dat de enige keus. Op mijn gewone tv is het analoge signaal overigens wel goed te noemen... dus dan zou het niet echt slim zijn om over te schakelen begrijp ik?

Geld maakt me niet uit, ik wil gewoon het beste beeld :) Beetje zonde van die 2k euro anders :P
Zoas reactie hierboven: probeer het inderdaad eens uit. Kan nooit kwaad. Maar als geld dan toch niet uitmaakt en je voor het beste beeld wil gaan adviseer ik je een schotel op te hangen en over te gaan op DVB-S. Daar kan naar mijn idee niks tegenop qua kwaliteit.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 23:38

franssie

Save the albatross

robbydw schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:14:
[...]

Zoas reactie hierboven: probeer het inderdaad eens uit. Kan nooit kwaad. Maar als geld dan toch niet uitmaakt en je voor het beste beeld wil gaan adviseer ik je een schotel op te hangen en over te gaan op DVB-S. Daar kan naar mijn idee niks tegenop qua kwaliteit.
Ik heb schotel (naast digitenne, eigenlijk alleen voor de engelse kanalen) en de kwaliteit is vergelijkbaar - iets beter dan digitenne. Kabel heeft de beste kwaliteit hoor ik maar als ik bij mijn ouders kijk (UPC) ben ik daar ook nog niet van ondersteboven (zeker gezien het prijsverschil).
Een echt goed beeld gaan we pas krijgen als we in Europa en met name NL eens overstappen op HDTV.
De kabel kan het, de (sommige?) digitenne zenders (maar niet ontvangers) kunnen het en de sateliet kan HDTV - alleen wordt er nagenoeg geen content aangeboden. Ook de meeste content die überhaupt gemaakt wordt komt uit de VS voor zover ik weet. Nog even wachten ben ik bang of gaan downloaden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Laatst online: 25-12-2024
giant2000 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:17:
Nederland is er van afgestapt, maar de Belgen gebruiken volgens mij nog steeds PALplus. Waarom geeft Digitenne dit signaal niet door? 8)
Nederland (beter gezegd: NOB) is afgestapt van PALplus omdat de encoders kapot waren en ze die niet meer wilden repareren. Digitenne zendt anamorf uit net als op dvd. Tenminste, voor zover de zenders ook anamorf aanleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

FireFoz schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:56:

Geen digitale kabel beschikbaar? Tenzij je niet kritisch bent ga je je dan alsnog ergeren aan digitenne hoor :P

DVB-S is vaak hetzelfde als DVB-C trouwens omdat de datastream gewoon door de kabelaar wordt gemultiplexed en 1-op-1 doorgegeven. NL1, 2 en 3 worden via glas @ 8 Mbps doorgegeven aan de meeste kabelaars.

Trouwens: mijn antenne stoort als ik er m'n gsm vlak naast houd. Het versterkingsgedeelte in de antenne zelf kan gestoord worden door sterke signalen. De antenne verplaatsen zou verbetering moeten opleveren :Y)

gunhead: en op de tv kun je geen settings veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:27:
gunhead: en op de tv kun je geen settings veranderen?
nee joh. het enige dat je kan instellen is contrast en geluid enzo. echt oud :P

mgoe, hij staat inmiddels in de kast, ik kijk wel op m'n computer 8)

iemand nog een idee voor een SIMPEL pvr-progsel?
enige dattie moet kunnen:
-composit van capture-kaart & line-in van geluidskaart > mergen en afspelen
-dat ook kunnen opnemen (evt met een scheduler)
-en natuurlijk timeshiften tijdens het afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
robbydw schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 07:46:
[...]

Gisteravond geen problemen ondervonden. (Tiel) Ik pik het signaal onder andere op uit Oss en Lopik. Dat zou je vanuit Gorinchem ook moeten kunnen lijkt me. Gorinchem heeft toch geen eigen mast of wel?
Gorinchem heeft een eigen antenne, staat bij de merwedebrug. Helaas kan ik Lopik niet bereiken en heb nog steeds geen signaal. Ik ga maar eens bellen...

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Backpacker schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:40:
[...]

Gorinchem heeft een eigen antenne, staat bij de merwedebrug. Helaas kan ik Lopik niet bereiken en heb nog steeds geen signaal. Ik ga maar eens bellen...
Hmm dat is vreemd. Iets mis met je activatie of abonnement ofzo? Heb je wel Ned 1, 2 en 3?

Iemand die hier btw nog iets op weet:
raar "probleempje" met de Topfield single tuner. Het gebeurt regelmatig dat de informatie balk onderin of de volume balk bovenin in beeld blijven staan en dus niet vanzelf verdwijnen. Ik moet dan op "OK" of "Exit" drukken om de balk(en) te laten verdwijnen. Dit is dus niet altijd het geval.

giant2000 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:01:
[...]

Bij mij was er inderdaad sprake van, om het even in mijn bewoording te zeggen, een slecht signaal van de analoge kabel. Dit in combinatie met de lage prijs en een in mindere mate behoefte te hebben aan het ruim tv-zender aanbod heeft mij er toe bewogen over te stappen op Digitenne. Maar om digitale tv "een kans" te geven, alsof je een jurylid van Idols bent (U bent door naar de volgende ronde) en je dan druk maken om een kabeltje van 3 mm doorsnede door je huis heen zeg ik liever: hou het maar bij de analoge kabel. :+
Hier min of meer dezelfde beweegredenen. Je hebt een punt :p toch blijf ik bij mijn advies...probeer het gewoon ;)

[ Voor 66% gewijzigd door robbydw op 24-10-2007 21:59 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de decoder van de digitenne zit een "RF Loop Out" aansluiting, is dit gewoon een analoge coax uitgang?
kan ik deze bv. aansluiten op de TV kaart van mijn computer (een simpele PCTV Rave kaart) en zo TV kijken op de PC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 15:41:
Op de decoder van de digitenne zit een "RF Loop Out" aansluiting, is dit gewoon een analoge coax uitgang?
kan ik deze bv. aansluiten op de TV kaart van mijn computer (een simpele PCTV Rave kaart) en zo TV kijken op de PC ?
Neen, dat kan helaas niet. Het is een loop ( [loep] ), dus een doorlus. Je kan hiermee 1 antenne doorlussen van de ene naar de andere decorder.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh wacht ff ...

Een Topfield PVR heeft een 'RF Loop' en een 'RF Out'.
De loop gebruik je om je antenne signaal door te lussen naar de 2e tuner (twin tuner). Waarom dit niet intern geregeld wordt, is mij een raadsel.

De 2e is een normale coax uitgang, net zoals vroeger op de videorecorders. Je kunt dan het signaal van je decoder op je interne net zetten, en zo op een TV op de slaapkamer (bijv.) krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Koffie schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:30:
Een Topfield PVR heeft een 'RF Loop' en een 'RF Out'.
Een Samsung heeft helaas alleen een RF loop. Ik ben nog steeds op zoek naar een goedkope singeltuner met RF out. Iemand?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreX
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 16:06

CreX

Princess Leia: @(-_-)@

sorry als de vraag misschien al is gesteld, maar heb het volgende probleem met digitenne

ik heb digitenne aangesloten met een scart kabel op een dikke breedbeeld (topfield single tuner). Maar nou valt aan de rechterkant van me tv een cm of 7/8 aan beeld weg weet iemand hoe dit komt? Voor de duidelijkheid, me beeldscherm is wel helemaal gevuld, maar de laatste 7/8 cm aan beeld staan er niet op, net of het rechts teveel is ingezoomd, dat idee

Don’t ever wrestle with a pig. You’ll both get dirty, but the pig will enjoy it. —Cale Yarborough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat zijn de zoomsettings van je tuner en van je TV ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
CreX schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:04:
sorry als de vraag misschien al is gesteld, maar heb het volgende probleem met digitenne

ik heb digitenne aangesloten met een scart kabel op een dikke breedbeeld (topfield single tuner). Maar nou valt aan de rechterkant van me tv een cm of 7/8 aan beeld weg weet iemand hoe dit komt? Voor de duidelijkheid, me beeldscherm is wel helemaal gevuld, maar de laatste 7/8 cm aan beeld staan er niet op, net of het rechts teveel is ingezoomd, dat idee
Nou ken ik de Topfield niet, maar in de Samsung kun je verschillende zooms instellen: van 4:3 tot 16:9 en ertussenin. En kijk inderdaad even naar de zoominstelling van je tv, Digitenne steld deze instelling automatisch in, dus deze moet je instellen op volscherm, full screen, volbeeld of iets dergelijks, en niet op zoom of autozoom.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:29
giant2000 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:35:
[...]

Een Samsung heeft helaas alleen een RF loop. Ik ben nog steeds op zoek naar een goedkope singeltuner met RF out. Iemand?
Op marktplaats zoeken naar een oude samsung. De vroeger single tuners en de twin van KPN hadden wel RF out erop zitten, eind vorig jaar is er een nieuwere versie op de markt gekomen zonder modulator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:47

remco_k

een cassettebandje was genoeg

giant2000 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:35:
[...]

Zoals gezet, de oudere samsungs hebben dat wel.
Een alternatief is een video recorder gebruiken als RF modulator en anders een losse RF modulator opzoeken.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreX
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 16:06

CreX

Princess Leia: @(-_-)@

Koffie schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:27:
tv staat op auto en de tuner staat op 16:9

de beeldsetting op de tvwijzigen heeft geen enkel effect :(

rare is dat op de HDtv die ik boven heb staan WEL volledig beeld heb als ik de tuner daarop aansluit. Gebruik dan dezelfde settings en kabels

Don’t ever wrestle with a pig. You’ll both get dirty, but the pig will enjoy it. —Cale Yarborough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dan wordt het wellicht eens tijd om exact type nummers te posten ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Laatst online: 10-09 11:14
iemand al nieuws over een update voor die topfield ?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Mars18 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:20:
iemand al nieuws over een update voor die topfield ?
Knan op mijn topfield nog niet voor de optie update kiezen dus ga ervan uit dat er nog niks beschikbaar is.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als er een update komt, krijg je dat vanzelf in beeld toch? was de vorige keer ook zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:25

drh

CreX schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:43:
[...]
tv staat op auto en de tuner staat op 16:9

de beeldsetting op de tvwijzigen heeft geen enkel effect :(

rare is dat op de HDtv die ik boven heb staan WEL volledig beeld heb als ik de tuner daarop aansluit. Gebruik dan dezelfde settings en kabels
Koffie schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:27:
Ik heb goede resultaten met mijn tv op WIDE te zetten Dus geen 16.9, en de topfield op 16.9 in te stellen. Hiermee heb ik de beste resultaten wat betreft vol beeld met onderschrift.

[ Voor 13% gewijzigd door drh op 28-10-2007 09:04 ]

drh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister

Bintmeister

Bintmeister schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:26:

Op de beste plek waar ik de antenne kan neerzetten, heb ik (in het menu bij zenders instellen) best een goed bereik. De bovenste balk staat op stabiel op 80% en de onderste op 99%, maar alsnog mis ik de helft van de zenders... Denk eigenlijk meer dat de ontvanger kuren heeft dan dat de antenne niet toereikend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drh

drh

[quote]Bintmeister schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:50: /quote]

Gewoon handmatig zoeken op de voor jou bestemde kanalen die voor jou regio op het lijstje van kpn staan. Bij mij ging het automatische zoeken ook niet helemaal goed. (topfield)
Op handmatig zijn alle zenders gevonden.

[ Voor 39% gewijzigd door drh op 28-10-2007 08:37 ]

drh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 13:19
Hoe zijn de ervaringen met de Samsung DTB-9401Z tuner, dit in vergelijking met de andere gangbare modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dietmertan.com
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-03-2023

dietmertan.com

Less is more

Even een vraagje, is er iemand die kan bevestigen of de Topfield PVR geen last heeft van het niet synchroon lopen van audio en video op sommige zenders? Mijn topfield singletuner heeft hier last van en zit te denken deze te vervangen voor een PVR.

http://dietmertan.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 13:19
Teddie_ schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:02:
Even een vraagje, is er iemand die kan bevestigen of de Topfield PVR geen last heeft van het niet synchroon lopen van audio en video op sommige zenders? Mijn topfield singletuner heeft hier last van en zit te denken deze te vervangen voor een PVR.
Ik heb een Topfield PVR 160 en heb er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

^^ Same here ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

raven22 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:08:
[...]
Ik heb een Topfield PVR 160 en heb er geen last van.
En mijn PVR 160 heeft het wel heel af en toe.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 14:53

Oceria

I've been in between....

Ik heb er ook last van soms met mijn Topfield 80. Uit en weer aanzetten werkt goed.

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Oceria schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:07:
Ik heb er ook last van soms met mijn Topfield 80. Uit en weer aanzetten werkt goed.
Als in "stekker uit het stopcontact"? Want hij gaat elke avond al uit via de stand-by optie. Tijdens mijn afgelopen vakantie had ik een heel aantal programma's (zoals House & Heroes) opgenomen en het viel me op dat bij een paar opnames het beeld/geluid niet synchroon liep tijdens het achteraf bekijken. Moet ik dan even bookmarken, uit/aan en weer verder kijken, dan zou het probleem weg moeten zijn?
Ik stoor me er niet zo heel erg aan.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

robbydw schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:52:
[...]

Iemand die hier btw nog iets op weet:
raar "probleempje" met de Topfield single tuner. Het gebeurt regelmatig dat de informatie balk onderin of de volume balk bovenin in beeld blijven staan en dus niet vanzelf verdwijnen. Ik moet dan op "OK" of "Exit" drukken om de balk(en) te laten verdwijnen. Dit is dus niet altijd het geval.

Inmiddels ben ik van de problemen af door terug naar fabrieks instellingen te gaan en zenders opnieuw te installeren.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sindskort een appartement in Hilversum. Nu heb ik Digitenne van KPN aangeschaft omdat er anders speciaal nog een kabel moest worden aangelegd naar het appartement. Nu zit ik echter met een probleem. De helft van de zenders werkt niet. Bij RTL 4,5,7,8, SBS 6 en Net 5 valt de uitzending na ongeveer 3 minuten weg. Het beeld wordt eerst blokkerig en vervolgens krijg ik de melding "Geen signaal" en als ik nog langer wacht dan krijg ik de melding "Geen of gecodeerde uitzending".
Nu heb ik met KPN gebeld en werd me eerst verteld dat ik moest proberen om de antenne op een andere positie te plaatsen en na 2 uur te controleren of het wel werkt. Dit heb ik gedaan, heb de antenne op het balkon gezet van het appartement. Na 2 uur werkte het echter nog niet.
Dus heb ik wederom met de KPN gebeld en toen werd ik afgewimpeld dat het bereik niet goed genoeg was. Dit vind ik onzin, omdat de beste man vertelde dat er in Hilversum, Amsterdam en Wormer een mast stond waar ik verbinding mee zou moeten hebben.
Het appartement ligt ook hemelsbreed 500 meter van het Mediapark. Dus snap ik niet precies waarom dat ik deze zenders niet kan ontvangen.

Heeft iemand ervaring in Hilversum die dezelfde problemen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

3 minuten na.. Na wat? Na aansluiten ontvanger? Na aanzetten ontvanger, na zappen, na.. Na wat?

Misschien is je antenne gewoon stuk. In Hilversum staat een mast met 15kW rond te stralen, ontvangst moet daar echt geen issue zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

"Digitenne heeft gewoon super beeld en geluid!" uit de reclame is zeer misleidend zeg.

Ik probeer nu The Negotiator te kijken maar het gaat gewoon echt niet, het beeld beweegt wel, met veel haperingen en blokjes, maar het ergste is nog wel het geluid. Dat hoor je gewoon heel af en toe even :X

Het gekke is dat alleen SBS en de RTL's het hebben NL123, Discovery's werken gewoon super.

Toch mijn vader maar overhalen iets anders te nemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Oh god, weer zo iemand die zonder na te denken het e.e.a. moet afzeiken.

Waar woon je ? Hoe ver woon je van de zendmast ? Hoe is status en kwaliteit van de ontvangst ?
Zou het soms in de source (SBS6) kunnen zitten ?
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:27:
Heb sindskort een appartement in Hilversum. Nu heb ik Digitenne van KPN aangeschaft omdat er anders speciaal nog een kabel moest worden aangelegd naar het appartement. Nu zit ik echter met een probleem. De helft van de zenders werkt niet. Bij RTL 4,5,7,8, SBS 6 en Net 5 valt de uitzending na ongeveer 3 minuten weg. Het beeld wordt eerst blokkerig en vervolgens krijg ik de melding "Geen signaal" en als ik nog langer wacht dan krijg ik de melding "Geen of gecodeerde uitzending".
Nu heb ik met KPN gebeld en werd me eerst verteld dat ik moest proberen om de antenne op een andere positie te plaatsen en na 2 uur te controleren of het wel werkt. Dit heb ik gedaan, heb de antenne op het balkon gezet van het appartement. Na 2 uur werkte het echter nog niet.
Dus heb ik wederom met de KPN gebeld en toen werd ik afgewimpeld dat het bereik niet goed genoeg was. Dit vind ik onzin, omdat de beste man vertelde dat er in Hilversum, Amsterdam en Wormer een mast stond waar ik verbinding mee zou moeten hebben.
Het appartement ligt ook hemelsbreed 500 meter van het Mediapark. Dus snap ik niet precies waarom dat ik deze zenders niet kan ontvangen.

Heeft iemand ervaring in Hilversum die dezelfde problemen heeft?
Zeker gezien het feit dat hij weet te melden dat het een gecodeerde ontvangst is (Wat hij dus juist moet gaan uitpakken met de geldige smartcard), lijkt erop te duiden dat er een probleem in decoder/card zelf zit ?

Heb je dit ook op de ongecodeerde kanalen (1,2,3 en regiozender) ?

[ Voor 78% gewijzigd door Koffie op 29-10-2007 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

-dubbelpost :X

[ Voor 98% gewijzigd door Koffie op 29-10-2007 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Koffie schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:44:
Waar woon je ?
Urk

Hoe ver woon je van de zendmast ?
Kilometer of 18 (Zendmast staat in Lelystad)

Hoe is status en kwaliteit van de ontvangst ?
Sterkte: rond de 70%
Kwaliteit: rond de 50%
Alleen Bouqet 2 doet het slecht dus RTL4, RTL5, SBS6, RTL7 en Net5. Die zitten op kanaal 65 voor Lelystad.

Sorry als het raar over kwam, maar ik moest dat gewoon even kwijt :X

Edit: Ik heb trouwens deze antenne die netjes op Lelystad gericht staat.

[ Voor 20% gewijzigd door babbaloerie op 29-10-2007 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Laatst online: 13-09 08:49

xon

Ben ik nou de enige die zonder dat ik er om vraag in 1 kee Tele2 voetbal en prime gratis kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen,

Ik heb een nieuwe computer op het oog en in de advertentie wordt er over een onboard analoge TV tuner gesproken. Deze beschikt over het volgende:
Kabel antenne-TV aansluiting
DVB-T antenne-TV aansluiting (Passieve DVB-T antenne meegeleverd)

Wat ik me hierbij afvraag is het mogelijk om hierop Digitenne van KPN aan te sluiten?
Gaat dit ten koste van de kwaliteit?
Waneer mogelijk? Hoe?
En wat komt er verder nog bij kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:18:
Iedereen,

Ik heb een nieuwe computer op het oog en in de advertentie wordt er over een onboard analoge TV tuner gesproken. Deze beschikt over het volgende:
Kabel antenne-TV aansluiting
DVB-T antenne-TV aansluiting (Passieve DVB-T antenne meegeleverd)

Wat ik me hierbij afvraag is het mogelijk om hierop Digitenne van KPN aan te sluiten?
Gaat dit ten koste van de kwaliteit?
Waneer mogelijk? Hoe?
En wat komt er verder nog bij kijken?
Kan er een smartcard in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee volgens mijn niet.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Dan kun je in ieder geval niet via een Digitenne abonnement kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Bl44t44p schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:50:
Dan kun je in ieder geval niet via een Digitenne abonnement kijken.
Mja, niets behalve NL1, 2 en 3 dus; die zij free-to-air :+

[ Voor 4% gewijzigd door Sorcerer8472 op 29-10-2007 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Sorcerer8472 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 23:29:
[...]

Mja, niets behalve NL1, 2 en 3 dus; die zij free-to-air :+
En de regionale zender (of meerdere afhankelijk van waar je zit), en mogelijk nog Ketnet/Canvas en Eén en/of een verzameling Duitsers.

En anders heb je http://www.sat4all.com/fo....php?Cat=0&Number=1329925 nog (Phoenixlezer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

W3ird_N3rd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 23:56:
[...]

En de regionale zender (of meerdere afhankelijk van waar je zit), en mogelijk nog Ketnet/Canvas en Eén en/of een verzameling Duitsers.

En anders heb je http://www.sat4all.com/fo....php?Cat=0&Number=1329925 nog (Phoenixlezer).
Over Duitse zenders gesproken. Hebben ze in Duitsland van die krachtige zenders ofzo? Sinds vorige week namelijk boven ook een setje staan en die pikt behoorlijk wat Duitse zenders uit de lucht (met vrij goede beeldkwaliteit) welke free to air zijn. Ik woon toch nog wel een eindje van de Duitse grens. (Tiel)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik kan niet dan me kpn box aansluiten op wat voor manier dan ook op die computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 08:52:
Maar ik kan niet dan me kpn box aansluiten op wat voor manier dan ook op die computer?
Misschien als je PC een scart aansluiting heeft. (zoals de PC's van de Aldi vaak hebben) maar zeker weten doe ik dat niet.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik heb een nogal lastig/vreemd probleem met m'n Topfield decoder. Ik ben benieuwd of andere mensen er ook last van hebben, of het zin heeft om hem om te ruilen.

Ik heb een vrij goedkoop home-theater setje. Op zich prima, maar het nadeel is dat ik daardoor nogal weinig ingangen heb. Eerst wilde ik alles via de TV laten lopen, maar dan heb je al gauw problemen met wat geluidsvertraging etc. Dus ik heb het nu net ff anders aangesloten. Het gevolg is dat m'n Wii en de Topfield box samen 1 ingang van m'n setje gebruiken d.m.v. tulp/cinch splittertjes.

Als de Topfield in standby staat geeft ie echter nog een ruis. Dat is weg als je hem aanzet en bijv. op een kanaal zet zonder geluid (bijv. een kanaal wat nog gelocked is). Het is echt puur ruis die eruit komt als je hem op standby hebt staan. De ruis komt uit alle uitgangen, dus zowel de twee scartaansluitingen als de tulpuitgangen.

Nogmaals ik ben benieuwd of andere mensen dit ook ervaren, of dat mijn Topfield decoder gewoon niet helemaal goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Teddie_ schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:02:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitli
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-01-2020
babbaloerie schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:57:
[...]

Alleen Bouqet 2 doet het slecht dus RTL4, RTL5, SBS6, RTL7 en Net5. Die zitten op kanaal 65 voor Lelystad.

Sorry als het raar over kwam, maar ik moest dat gewoon even kwijt :X

Edit: Ik heb trouwens deze antenne die netjes op Lelystad gericht staat.
Op het plaatje staat de antenne horizontaal en is dus waarschijnlijk horizontaal geplolariseerd, terwijl in NL alles vertikaal zit.
Zou dat eens even checken als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Volgens mi hadden er al drie mensen geantwoord :?

Ik heb er met mijn PVR in ieder geval geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Laatst online: 20:52
Ik ben bij de Primafoon winkel geweest om na te vragen hoe dat zit met het achterlopen van het geluid. En volgens die kerel ligt het niet aan de tuner en heeft dat te maken met de omgeving waarin je woon etc. Één groot bullshit verhaal dus. want als het aan de kwaliteit van het signaal ligt door de omgeving dan zou het beeld ook slecht moeten zijn. Dat het geluid achter loopt op het beeld komt m.i. doordat de decoder het geluid traag verwerkt of wordt het geluidssignaal vertraagd de lucht in geschoten (dan zou iedereen het overal moeten hebben).
Het lijkt me dan ook niet dat het kopen van een buitenantenne (wat hij aanraadde) een oplossing is.
Maargoed, het blijft natuurlijk goedkoper dan een abo van UPC en terug naar UPC wil ik zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:05

hmr

Nadat ik de hulplijn gebeld had omdat ik veronica, eurosport en canvas/comedycentral niet ontving hebben ze me de tip gegeven om handmatig naar kanaal 24 te zoeken, dit gedaan te hebben sprong mijn decoder opeens over naar rare tekens, dus in de EPG staan veel ||| en onleesbare tekens. Iemand die hier ook last van heeft gehad en eventueel een oplossing weet?

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drh

drh

@hmr,
Je kan nog eens proberen om vanaf de fabrieks instelling overnieuw beginnen te zoeken per kanaal en op te slaan. Dit heeft mij wel geholpen om de zaak op regel te krijgen.

drh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Bl44t44p schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:32:
[...]

Volgens mi hadden er al drie mensen geantwoord :?

Ik heb er met mijn PVR in ieder geval geen last van.
D'r was ook iets mis gegaan met mn post... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:05

hmr

drh schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:10:
@hmr,
Je kan nog eens proberen om vanaf de fabrieks instelling overnieuw beginnen te zoeken per kanaal en op te slaan. Dit heeft mij wel geholpen om de zaak op regel te krijgen.
ik kan het hele menu van mijn tuner niet meer lezen dus dat is er moeilijk :(

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

hmr schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:53:
[...]

ik kan het hele menu van mijn tuner niet meer lezen dus dat is er moeilijk :(
Heb je niet per ongeluk je taalinstellingen aangepast ofzo?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OvdStelt schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:15:
Ik ben bij de Primafoon winkel geweest om na te vragen hoe dat zit met het achterlopen van het geluid. En volgens die kerel ligt het niet aan de tuner en heeft dat te maken met de omgeving waarin je woon etc. Één groot bullshit verhaal dus. want als het aan de kwaliteit van het signaal ligt door de omgeving dan zou het beeld ook slecht moeten zijn. Dat het geluid achter loopt op het beeld komt m.i. doordat de decoder het geluid traag verwerkt of wordt het geluidssignaal vertraagd de lucht in geschoten (dan zou iedereen het overal moeten hebben).
Het lijkt me dan ook niet dat het kopen van een buitenantenne (wat hij aanraadde) een oplossing is.
Maargoed, het blijft natuurlijk goedkoper dan een abo van UPC en terug naar UPC wil ik zeker niet.
als je maar vaak genoeg een andere medewerker spreekt tref je er vanzelf één die toegeeft dat die decoder het probleem is :P

omgeving idd jereinste bullshit. ik woon hemelsbreed nog geen kilometer van een zender en mijn topfield heeft er ook last van :P
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.