Het grote Digitenne topic deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 97.435 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:25

drh

Intheweb schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:58:
Opzich vind ik het allemaal wel meevallen.

Tuurlijk zie je de compressie en blikvorming, maar ik zit ook niet met mijn neus op mijn 21,6 inch monitor dus van blokvorming heb ik gelukkig weinig last :)
Digitenne is niet zaligmakend, maar veel en veel beter als de kabel hier van UPC. Er zat zoveel ruis op het signaal van sommige zenders dat het wel regendruppels leken. Vroeger zeiden de mensen sneeuw op het beeld, maar sinds het opwarmen van de aarde zijn het druppels. :)

mvg, drh

drh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

drh schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:48:
[...]

Digitenne is niet zaligmakend, maar veel en veel beter als de kabel hier van UPC. Er zat zoveel ruis op het signaal van sommige zenders dat het wel regendruppels leken. Vroeger zeiden de mensen sneeuw op het beeld, maar sinds het opwarmen van de aarde zijn het druppels. :)

mvg, drh
Kabels en connectoren afschermen wil ook wel helpen. Ik vond alleen NL1, 2 en 3 beter dan de kabel, en dan vooral omdat je 'echt breedbeeld' hebt bij digitenne. Maargoed, ik ga nu niemand meer lastigvallen in dit topic, laatste post :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
drh schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:48:
Ik zit al een aantal jaar op Digitenne, ook in een UPC regio. De voornaamste redenen voor mij om destijds naar Digitenne over te stappen hadden allemaal met UPC te maken:
- slechte kwaliteit van het analoge kabel signaal;
- de plotselinge verhoging van het analoge kabelabonnement van (destijds) 6 euro per maand naar 15 euro per maand;
- de arrogante houding van UPC door ineens Discovery Channel en NGChannel van het analoge naar het digitale pakket over te hevelen.

Helaas is na verloop van tijd NGChannel ook van Digitenne verdwenen. Hopelijk komt die zender ooit weer terug. Maar spijt heb ik nooit gehad, van het de deur uitschoppen van UPC! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

Haay schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 10:46:
[...]
- de arrogante houding van UPC door ineens Discovery Channel en NGChannel van het analoge naar het digitale pakket over te hevelen.
Volgens ligt dat meer aan je gemeente. Die selecteren het zender pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Haay schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 10:46:
Helaas is na verloop van tijd NGChannel ook van Digitenne verdwenen. Hopelijk komt die zender ooit weer terug. Maar spijt heb ik nooit gehad, van het de deur uitschoppen van UPC! >:)
Is lastig te zeggen. Ik denk dat NGC een dure zender is ofzo, want bij CanalDigitaal (satelliet) is NGC ook in het verleden een maand ofzo weggeweest. Daarop kwam zoveel protest dat men toch weer om de tafel is gaan zitten, dus kwam het weer terug.

Het is in mijn ogen zeker niet onmogelijk dat Digitenne zich nu als goedkoop alternatief in de markt zet, en mogelijk op termijn (dan heb ik het over jaren) de prijs zal verhogen en mogelijk ook de beeldkwaliteit, en dat dan ook NGC terug kan komen. Maar dat is één scenario, hoe het echt gaat lopen weten we natuurlijk niet.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopen dat de overheid er achter komt dat er toch geen concurentie komt voor digitenne en de kanalen/gebieden die ze hiervoor achter de hand houden, ook aan KPN gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al mensen met ervaring met de nieuwe single tuner van topfield is deze beter dan samsung ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Heeft iemand (in Lelystad) de laatste tijd ook problemen met RTL7 ?
Als al het spul op bed ligt, stata hij vaak op RTL7 voor wat bewegende onzin. Ik zie dan redelijk veel storing (stotteren van geluid/beeld).

Het vreemde is, de ontvangst is prima en ook andere kanalen hebben geen last.
Ik ben genegen om het aan de uitzending (van de mast) te wijtten ipv aan mijn eigen ontvangst ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
Koffie:

Hier geen Digitenne, maar I-TV, en het zelfde probleem met RTL7 only, soms stotterend beeld / geluid, lijkt mij een RTL probje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Sindskort heb ik voor mn PC een conceptronic usb ontvangertje. Vooral voor de fun om wat mee te experimenteren. Nu heb ik het topic even vluchtig doorgelezen en ik lees dat digitenne qua ontvangst bij iedereen wel redelijk werkt en zo niet dan is het ergste wat ik lees dat het beeld niet vloeiend gaat of blokkerig is.
Bij mij krijg ik echter totaal geen beeld als ik de antenne niet precies in de juiste hoek (op de centimeter) met mn hand in de lucht houd :/ Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Ik was in de veronderstelling dat je de antenne gewoon op tafel kunt zetten en dat het dan werkt. Ik woon trouwens in Groningen Centrum, dus daar zou toch gewoon goed bereik moeten zijn? Of is dit gewoon waar ik het mee moet doen? Een antenne buiten plaatsen is niet echt een optie. Overigens als ik de antenne goed gericht weet te krijgen is het beeld wel perfect. Maar wijk ik 1 centimeter af dan gaat het onmiddelijk stilstaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 12-10-2007 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
@Palomar, toevallig ben ik woensdag nog in Groningen-centrum geweest en heb er tv gekeken met mijn Conceptronic USB-stick met zwarte antenne enz. Als ik het zo beluister moet er iets niet goed zijn met je stick zelf want ik had daar gewoon vijf groene strepen en helder beeld+goed geluid. Als je hem gewoon ergens neerzet hoort het signaal vijf strepen te geven. Tenzij je in een metalen bunker zit ofzo natuurlijk ;) Je hoeft in ieder geval je antenne niet in de lucht te houden of te richten want dat klopt niet. In dat geval ff retour naar de winkel lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
Palomar schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:33:
Bij mij krijg ik echter totaal geen beeld als ik de antenne niet precies in de juiste hoek (op de centimeter) met mn hand in de lucht houd :/ Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Ik was in de veronderstelling dat je de antenne gewoon op tafel kunt zetten en dat het dan werkt. Ik woon trouwens in Groningen Centrum, dus daar zou toch gewoon goed bereik moeten zijn?
Ik woon ook in Groningen, tegen het centrum aan, en ik heb min of meer dezelfde ervaring met mijn Anysee usb ontvanger. Normaal hoort daar een telescoopantenne van een centimeter of 40 bij, en idd luistert het zeer nauw waar je dat ding neerzet of hoe je de antenne richt. Een centimeter naar links of rechts maakt idd een wereld van verschil. Het is niet zo erg dat je helemaal geen beeld meer hebt, maar het bepaalt wel of je een vloeiend of een schokkerig beeld hebt. Ik heb er toen een gewone standaard KPN binnenantenne bijgekocht voor 15 euro en sindsdien zijn alle problemen verdwenen als sneeuw voor de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Zal hem van het weekend dan eens ergens andere proberen. Misschien dat er in mn huis iets heel erg stoort.

Is het overigens ook mogelijk om de antenne te verlengen met een gewone coax (75ohm) kabel? Heb het geprobeerd om de antenne ergens anders neer te kunnen zetten, maar dan krijg ik helemaal nooit beeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:25
Koffie schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 08:38:
Heeft iemand (in Lelystad) de laatste tijd ook problemen met RTL7 ?
Als al het spul op bed ligt, stata hij vaak op RTL7 voor wat bewegende onzin. Ik zie dan redelijk veel storing (stotteren van geluid/beeld).

Het vreemde is, de ontvangst is prima en ook andere kanalen hebben geen last.
Ik ben genegen om het aan de uitzending (van de mast) te wijtten ipv aan mijn eigen ontvangst ?
Hier in Almere hetzelfde probleem. Alle andere zenders lijken goed, RTL7 is de enige met blokken en irritante storingen af en toe (redelijk vaak).
Ik heb hiervoor de antenne gedraaid, en het lijkt wel minder te zijn nu. Alleen zie ik dat het ontvangst van andere zenders hierdoor is teruggelopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik zit Digitenne wel te overwegen. Moet wel nog even een Technotrend T-1500 regelen.

Maar ik zit nu al te twijfelen hoe ik het dan aan moet vragen.

Met gratis huurtuner? > Ik heb niks aan een huurtuner. En huren staat gelijk aan "ooit teruggeven", en ik ben een luie aap dus daar heb ik eigenlijk geen zin in.

Met gratis kooptuner? > Zelfde verhaal, ik heb niks aan die tuners. Alleen deze hoef ik niet terug te sturen.

Met apart gratis pakketje met CI module en antenne? > CI module kan ik op zich wel gebruiken. Maar dit kost €90 en daar zit dan zo'n bon bij om je geld terug te krijgen. En ik heb al erg veel over problemen hiermee gelezen: of de geld-retourbon ontbreekt, of hij is er wel en mensen wachten vervolgens maanden op hun geld. Ik heb geen zin om er achteraan te jagen en een losse CI module kost me 45 euro.

Losse smartcards kopen? > Kan, maar ergens vind ik het lullig dat ik dan zelfs voor de eerste smartcard moet betalen terwijl je normaal de hele tuner+smartcard "gratis" krijgt (met moeilijke retourbon).

Goed, stel dan heb ik smartcards op één of andere manier. Hoe gaat dat aanvragen dan? Je moet bellen? En dan, krijg je een computer of een persoon aan de lijn? Moet je dan je adres/bankrekening/etc doorgeven via de telefoon? (lijkt me een vrij moeizaam en foutgevoelig proces) Het lijkt me dat ze mijn handtekening nodig hebben voor automatische afschrijving? En extra smartcards op je huidige abo erbij? Hoe gaat dat ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 02:22:
Goed, stel dan heb ik smartcards op één of andere manier. Hoe gaat dat aanvragen dan? Je moet bellen? En dan, krijg je een computer of een persoon aan de lijn? Moet je dan je adres/bankrekening/etc doorgeven via de telefoon? (lijkt me een vrij moeizaam en foutgevoelig proces) Het lijkt me dat ze mijn handtekening nodig hebben voor automatische afschrijving? En extra smartcards op je huidige abo erbij? Hoe gaat dat ongeveer?
Als dit gedeelte je zorgen baart, dan adviseer ik je om gewoon eens een Primafoon binnen te lopen, daar regelen ze alles ter plekke binnen een kwartiertje. Je krijgt de smartcard meteen mee en terwijl jij weer naar huis wandelt activeren zij ondertussen het abonnement. Tenminste, zo ging het bij mij. Ongeduldig als ik was ging ik wel meteen bellen omdat de commerciele zenders zwart bleven, maar ik had gewoon ook 10 minuten kunnen wachten. Tja, dat wist ik toen nog niet.

Die voucher is idd een ramp. Al drie maand geleden ingestuurd maar geld ho maar.

[edit]: Nu ik aan geld denk, het valt wel op dat ze ook nog nooit een cent afgeschreven hebben, terwijl ik al Digitenne heb vanaf begin juli. Misschien loopt de administratie ietwat achter c.q. is in de war.

[ Voor 8% gewijzigd door grun93 op 13-10-2007 05:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

grun93 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 05:33:
[...]

Als dit gedeelte je zorgen baart, dan adviseer ik je om gewoon eens een Primafoon binnen te lopen, daar regelen ze alles ter plekke binnen een kwartiertje. Je krijgt de smartcard meteen mee en terwijl jij weer naar huis wandelt activeren zij ondertussen het abonnement.
Da's op zich een goed idee, maar ik heb een sterk vermoeden dat ze hier, ver buiten het dekkingsgebied, me niet zullen kunnen helpen bij de Primafoon.

Maar weet iemand hoe dat gaat met telefonisch activeren? Bij CanalDigitaal b.v. moest ik gewoon een formulier invullen met adres, handtekening etc. Dat alles telefonisch doorgeven (onze straatnaam is wdb een ramp) lijkt me niet alleen moeizaam maar ook gewoon foutgevoelig (wat als ze 2 nummers van de bankrekening omdraaien?). Of zit er bij Digitenne ook gewoon een formulier bij wat je in moet vullen en opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 06:18:
Maar weet iemand hoe dat gaat met telefonisch activeren? Bij CanalDigitaal b.v. moest ik gewoon een formulier invullen met adres, handtekening etc. Dat alles telefonisch doorgeven (onze straatnaam is wdb een ramp) lijkt me niet alleen moeizaam maar ook gewoon foutgevoelig (wat als ze 2 nummers van de bankrekening omdraaien?). Of zit er bij Digitenne ook gewoon een formulier bij wat je in moet vullen en opsturen?
Als ze inmiddels de procedure niet hebben gewijzigd:
  • als de smartcard nog niet is geactiveerd dan moet je een computer bellen, die zorgt voor activatie binnen een minuut of tien
  • bij de smartcard zit een aanvraagformulier voor een abonnement of koppeling aan een bestaand abonnement. Dat moet je binnen een bepaalde tijd opsturen, anders gaat na een paar maanden het scherm weer op zwart.
Als je een huurtuner kiest komen er overigens nog wel €14.95 euro aansluitkosten bij; ik heb zo'n vermoeden dat de prijs van de losse smartcard inclusief aansluit-/activatiekosten is en daarmee iets goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 05:33:

[edit]: Nu ik aan geld denk, het valt wel op dat ze ook nog nooit een cent afgeschreven hebben, terwijl ik al Digitenne heb vanaf begin juli. Misschien loopt de administratie ietwat achter c.q. is in de war.
bij mij is ook nog niets afgeschreven. heb nog wat mensen gevraagd die vanaf afgelopen zomer klant zijn geworden, en er is bij niemand nog iets afgeschreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

asmi schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 10:28:
[...]

Als ze inmiddels de procedure niet hebben gewijzigd:
  • als de smartcard nog niet is geactiveerd dan moet je een computer bellen, die zorgt voor activatie binnen een minuut of tien
  • bij de smartcard zit een aanvraagformulier voor een abonnement of koppeling aan een bestaand abonnement. Dat moet je binnen een bepaalde tijd opsturen, anders gaat na een paar maanden het scherm weer op zwart.
Ah mooi, daar hoopte ik ook op :). Dat komt dan wel goed.
Als je een huurtuner kiest komen er overigens nog wel €14.95 euro aansluitkosten bij; ik heb zo'n vermoeden dat de prijs van de losse smartcard inclusief aansluit-/activatiekosten is en daarmee iets goedkoper is.
Losse smartcard kost €12,95.. Dan zou het 2 euro schelen.
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 10:55:
[...]

bij mij is ook nog niets afgeschreven. heb nog wat mensen gevraagd die vanaf afgelopen zomer klant zijn geworden, en er is bij niemand nog iets afgeschreven...
Ik begin me af te vragen of je die €89,95 niet via abonnementsgeld terugkrijgt wat ze dan de eerste tijd niet innen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Mijn moeder heeft al een tijdje Digitenne, maar het beeld is regelmatig "blokkerig" (van die MPEG-blokjes), en hapert soms even... Ik vind het nogal tegenvallen voor iets wat met zoveel tamtam gepromoot wordt!
Persoonlijk zou ik trouwens niet nog een afstandsbediening willen, iets wat een groot nadeel is van digitenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

RemcoDelft schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:08:
Mijn moeder heeft al een tijdje Digitenne, maar het beeld is regelmatig "blokkerig" (van die MPEG-blokjes), en hapert soms even... Ik vind het nogal tegenvallen voor iets wat met zoveel tamtam gepromoot wordt!
Paarse/groene blokken die daar duidelijk niet horen, of gewoon wazigheid? Waar woont ze?

Hier gaat het ook niet helemaal perfect.. Tja, 27+ kilometer van Goes :/.

Ik zou het zeer netjes van KPN vinden als ze Goes eens naar 15kW of zelfs 20kW schoppen. Vroeger stond daar een 250kW analoge zender, naar mijn vast niet zo bescheiden mening mag je daar best 15kW digitaal voor in de plek zetten en geen 10kW. Ik geloof nooit dat ze daar last van hebben in Lille.

[edit]Opgezocht, is 112 kilometer van Goes naar Lille. Valt tegen, ik dacht dat het meer was. Dan nog zou het met een richtantenne (en die gebruiken ze in FR wel) weinig moeten boeien.

[ Voor 32% gewijzigd door Mentalist op 13-10-2007 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:14
Misschien leuk voor in de begin-info van dit topic:

Voor m'n ouders proefmaandpakketje laten komen. Meegeleverd binnenantennetje levert geen al te best signaal; veel artefacten en ploppen en wegvallers bij de commerciëlen. (Vooral RTL 7, maar ik heb daar weer het gevoel bij dat die al niet helemaal top van de bron vandaan komt; ook al gedoe mee gezien op analoge en digikabel.)
Binnenantenne verplaatst, gedraaid, dichter bij raam (dubbel glas), pijltje in richting zendmast Goes gezet. Later bovenin kast, net onder plafond, vlakbij raam, richting Goes. Elke keer de Topfield single opnieuw laten zoeken op het kanaal met het sterkste signaal. Weinig beter.

Ik belde om een retournummer te vragen en de medewerker kwam nog met iets leuks: Ze wonen binnen het dekkingsgebied (kilometer of 6 à 7 van Goes) en ze sturen dan op verzoek een gratis buitenantenne. Nice! Niet gedaan, dan moet er een gat geboord en de kabel voldoet. Van 15,95 naar 6,95 p.m. zou toch een slokje op m'n erfenisje geweest zijn ;)

/edit: Ik zie net in de startinfo: "In sommige gevallen geven zij een buitenantenne..."; volgens de klantenservice krijgt iedereen die klaagt over ontvangst en binnen de dekking valt er een. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Doane op 13-10-2007 11:42 ]

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Doane schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:29:
/edit: Ik zie net in de startinfo: "In sommige gevallen geven zij een buitenantenne..."; volgens de klantenservice krijgt iedereen die klaagt over ontvangst en binnen de dekking valt er een. :)
Ik hoef er niet op te rekenen op 27,5km van Goes he? :P Niet dat een buitenantenne van KPN hier veel doden aan de zijk zou zetten, ik heb toch een iets grotere antenne nodig :D.

En pfff, je wil niet eens een gaatje boren. Je moest eens weten hoeveel moeite ik doe om (met zeker succes) ontvangst te krijgen hier :P. Kan je de binnenantenne niet met een verlengsnoer een verdieping hoger zetten ofzo?

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 13-10-2007 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 13:12:
[...]

Ik hoef er niet op te rekenen op 27,5km van Goes he? :P Niet dat een buitenantenne van KPN hier veel doden aan de zijk zou zetten, ik heb toch een iets grotere antenne nodig :D.

En pfff, je wil niet eens een gaatje boren. Je moest eens weten hoeveel moeite ik doe om (met zeker succes) ontvangst te krijgen hier :P. Kan je de binnenantenne niet met een verlengsnoer een verdieping hoger zetten ofzo?
Niet in een bungalow ;) Gaat om twee ouwe mensjes hee. Maar jij valt ook binnen de dekking van Goes hoor -> Bellon! Volgens mij krijg jij gewoon een buitenantenne van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Doane schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:12:
[...]
Niet in een bungalow ;) Gaat om twee ouwe mensjes hee. Maar jij valt ook binnen de dekking van Goes hoor -> Bellon! Volgens mij krijg jij gewoon een buitenantenne van ze.
Als ik kijk naar het KPN kaartje twijfel ik. Ik zie een groene vlek in de buurt van dit stadje, maar 27,5km+ is een hoop en een binnenantenne is echt no-way hier (al helemaal op de begane grond). Volgens mij zijn juist de gebieden boven en onder dit stadje groen. En daar zit iets van logica in, want op het "platteland" is de ontvangst sowieso beter dan in de stad over het algemeen.

Je weet trouwens dat je ook raamdoorvoer coax kan kopen?

Met dubbel glas kan je trouwens denk ik de antenne beter dicht tegen de muur zetten. Gewoon bij de muur maar wel ook echt tegen de muur aan, een muur waardoor je direct naar Goes kan kijken. Je zou misschien ook een (houten) kozijn kunnen proberen. Dubbel glas is normaliter gewoon funest, daar zit vaak een laagje metaal in.

[ Voor 21% gewijzigd door Mentalist op 13-10-2007 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt de software update voor de TOPFIELD HD ? Weet iemand dat ? Ik wacht al meer dan een half jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:03:
[...]

Ik begin me af te vragen of je die €89,95 niet via abonnementsgeld terugkrijgt wat ze dan de eerste tijd niet innen?
geen idee.

alleen bedenk wel dat de nieuwe abonnees (waaronder ik) nogal eens een topfield 6000COK hebben, en met die gratis-huur constructie komt daar helemaal geen voucher aan te pas.

en inderdaad ja, daar mag wel eens een update voor komen. dat asynchrone beeld/geluid begint me langzaamaan te irriteren :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:36:
[...]

Als ik kijk naar het KPN kaartje twijfel ik.
Je weet trouwens dat je ook raamdoorvoer coax kan kopen?
Niet twijfelen: Een beller is zeker. Je postcode opgeven en je weet het. Ze ondersteunen meer en verder dan je soms zelf denkt. Wel tx voor de tips! Dat van die raamdoorvoer wist ik niet! (Weune jie op Tholen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Doane schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:56:
[...]
Niet twijfelen: Een beller is zeker. Je postcode opgeven en je weet het.
Jup kan ik proberen maar ik denk dat ik zelfs met de KPN buitenantenne hier geen goede ontvangst heb. Ik heb gewoon een hark nodig :P.
Ze ondersteunen meer en verder dan je soms zelf denkt. Wel tx voor de tips! Dat van die raamdoorvoer wist ik niet! (Weune jie op Tholen?)
Ik woon in Noord-Brabant :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Val je dan niet onder de dekking van Roosendaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Doane schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 13:52:
[...]
Val je dan niet onder de dekking van Roosendaal?
Er staat een DVB-T zender in Roosendaal? Straks ga je me nog vertellen dat mijn vader niet mijn echte vader is en vraag je of ik de rode of de blauwe pil wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:58

4POX

Everybody is wired

Ik heb digitenne begin augustus ontvangen. Hier is tot heden ook nog niets van mijn bank gehaald. Gaat dit in de toekomt in combinatie met mijn KPN telefoon abbo ? Of ga ik een aparte factuur ontvangen. Ik moet maar geld gaan reserveren. Want ik heb weinig zin in die streken die UPC vroeger leverde.

Kreeg ik opeens een rekening van maanden van, inclusief aansluitkosten en een maand vooruitbetalen. Werd ik niet vrolijk van :p

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
4POX schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 17:40:
Ik heb digitenne begin augustus ontvangen. Hier is tot heden ook nog niets van mijn bank gehaald. Gaat dit in de toekomt in combinatie met mijn KPN telefoon abbo ? Of ga ik een aparte factuur ontvangen
Je krijgt een factuur per email en ongeveer gelijktijdig wordt het geld van je rekening gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
W3ird_N3rd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 14:01:
[...]

Er staat een DVB-T zender in Roosendaal? Straks ga je me nog vertellen dat mijn vader niet mijn echte vader is en vraag je of ik de rode of de blauwe pil wil?
Ik zat niet op te letten, excuzee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 23:35
Ik woon hemelsbreed zo'n 28 km van Groningen, waar de DVB antenne staat. Volgens de KPN site kan ik hier geen Digitenne ontvangen. Ik woonde twee maand geleden nog in een andere plaats, hemelsbreed 5 km dichterbij de antenne. Daar zou ik het wel kunnen ontvangen. Ik heb dat ook middels een usb ontvanger getest en het werkte.

Ik vraag me nu af of ik met een buitenantenne ook in mijn huidige woonplaats Digitenne ontvangen kan? M.a.w. Kan je toch Digitenne ontvangen, ook al zegt de postcodecheck dat het niet kan?

Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nee, je krijgt alleen kosteloos een buitenantenne als je in het dekkingsgebied woont.
Mijn ervaring is dat ze niet om te lullen zijn (ik wilde er 2 hebben :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 23:35
Koffie schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 22:08:
Nee, je krijgt alleen kosteloos een buitenantenne als je in het dekkingsgebied woont.
Mijn ervaring is dat ze niet om te lullen zijn (ik wilde er 2 hebben :+ )
Ik wil de buitenantenne ook wel kopen, ik verwacht ook niet hem gratis te krijgen, maar ik wil graag weten of je daarmee buiten het dekkingsgebied toch ontvangst hebt.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op ongeveer dezelfde afstand van Goes heb ik met moeite ontvangst. En dan nog zo nu-en-dan een blokje. Door het optimaliseren van coax e.d. ga ik proberen dat allemaal nog nèt iets beter te krijgen, maar het is toch kiele-kiele. En dat is met een 27 elementen unix antenne onder de nok van het dak. Met de Funke binnenantenne van KPN (zit hetzelfde spul in als in de buitenantenne) op ongeveer dezelfde plek krijg ik zo regelmatig blokken dat er echt niet normaal naar te kijken is.

Groningen heeft echter wel 2x zoveel vermogen als Goes (20kW ipv. 10kW). Ik zou dus zeggen dat als je dezelfde antenne die ik heb (Conrad Bestnr.: 278300 - 89) onder de nok zou plaatsen, of nog beter, buiten. Dat je dan wel ontvangst moet hebben. Met de Funke buitenantenne wellicht ook al wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 14-10-2007 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 09:44
Nu HD-ready en FULL HD tv's goedkoper worden blijft het beeld kwaliteid van digitene erg onder de maat.

Bij mij thuis vinden ze het allemaal wel best. Ik zelf kijk eigenlijk alleen naar discovery, en afentoe voetball.

Maar weet iemand of KPN zijn bondbreede gaat verhogen zodat beeld kwalitijd beter wordt?

Digitenne op een Samsung le37m86bd is nou niet echt geweldig mooi beeld. Gelukkig kijk ik veel films van af mijn PC en BlueRay-DVD's via Playstation.

Maar beetje meer kwalitijd in de zenders zou wel welkom zijn. Zit wel te kijken naar Sataliet TV of via Internet maar dat zijn beetje dure alternatieven in vergelijking met de kabel en DVB-T. Echter Kabel wil ik niet meer wegens vreemde facturen die we telkens krijgen van UPC.. dus zitten we vast aan KPN. verder.

Ontvangst en zender aanbod niet echt te klagen. als je telefoon beetje dicht in de buurt van de antenne licht wel wat storing maar niet om me druk over te maken.

Tussen door :+

Weet iemand of het mogelijk is alle apparaten dmv Coax aan 1 antenne te hangen? in de meter kast hebben we zo'n Antenne versterker. Ik ben alleen bang dat ik de ontvanger verziekt. dat zou hoop antennes in huis schelen en kabeltjes worden dan netjes in de plinten verwerkt.

[ Voor 13% gewijzigd door To_Tall op 14-10-2007 23:50 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

To_Tall schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 23:47:
Nu HD-ready en FULL HD tv's goedkoper worden blijft het beeld kwaliteid van digitene erg onder de maat.

( ... )

Maar weet iemand of KPN zijn bondbreede gaat verhogen zodat beeld kwalitijd beter wordt?
Deze klacht heb ik al duizenden keren gelezen op sat4all, alleen ging het dan over CanalDigitaal. Ook in de Digitenne-topics hier al een paar honderd keer.

Nee, ze gaan er niets aan doen, niemand gaat er wat aan doen, get used to it!

Tijd gespendeerd aan het lezen van W3ird_N3rd's posts is kwalitijd®TM. Geen dank, ik doe het graag.

[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 15-10-2007 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 08-09 11:42
Nope dat zit er niet in. Ze zijn beperkt in ruimte vandaar dat ze sowieso al minder zenders dan kabelaar hebben en passen meer compressie toe/ gebruiken lagere bitrate dan bijv. via digitale kabel.

Ben zelf nog steeds zeer tevreden met UPC Digital. Tuurlijk betaal dan ook 21 euro (analoog 16+5 euro vroegere extra channel pack) maar wel 90 kanalen in goed beeld en BBC 1-4 wat een must is voor mij. 6,95 voor Digitenne is netjes maar je levert dan ook een hoop in wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Weet iemand of het mogelijk is alle apparaten dmv Coax aan 1 antenne te hangen? in de meter kast hebben we zo'n Antenne versterker. Ik ben alleen bang dat ik de ontvanger verziekt. dat zou hoop antennes in huis schelen en kabeltjes worden dan netjes in de plinten verwerkt.
Je kan 1 antenne aansluiten op je ontvanger en deze doorlussen naar een andere ontvanger (en deze weer doorlussen naar een 3e, 4e, enz.). Let op: de voorgaande ontvangers moeten wel altijd aanblijven. Geen antenneversterker gebruiken! Er is een topic hierover behandeld in dit forum.
Meerdere tv's op 1 ontvanger kan bijvoorbeeld met RF out (als die erop zit), evt. met een splitter/antenne versterker. Je hebt dan wel op alle tv's dezelfde zender, slechter beeld en geen stereo.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Zoals in een paar replies van mij eerder aangegeven heb ik een usb ontvangertje voor de pc met erg slecht bereik. Nu heb ik nog een antenne liggen die bij een tv zat. Dat is zo'n uitschuifgeval met 2 sprieten. Is zoiets nou ook geschikt voor digitale tv? Ik heb het nl. geprobeerd en het bereik wordt er niet echt beter op (terwijl de sprieten veel langer zijn dan het bijgeleverde antennetje). Moet ik voor digitale tv misschien perse een 'digitale' antenne oid hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Palomar schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:22:
Zoals in een paar replies van mij eerder aangegeven heb ik een usb ontvangertje voor de pc met erg slecht bereik. Nu heb ik nog een antenne liggen die bij een tv zat. Dat is zo'n uitschuifgeval met 2 sprieten. Is zoiets nou ook geschikt voor digitale tv? Ik heb het nl. geprobeerd en het bereik wordt er niet echt beter op (terwijl de sprieten veel langer zijn dan het bijgeleverde antennetje). Moet ik voor digitale tv misschien perse een 'digitale' antenne oid hebben?
Niet 'beter', maar het betekend dat het dus wel werkt, dus is deze antenne geschikt. Probeer eens een KPN antenne van iemand anders.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

W3ird_N3rd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 00:55:
[...]

Deze klacht heb ik al duizenden keren gelezen op sat4all, alleen ging het dan over CanalDigitaal. Ook in de Digitenne-topics hier al een paar honderd keer.

Nee, ze gaan er niets aan doen, niemand gaat er wat aan doen, get used to it!

Tijd gespendeerd aan het lezen van W3ird_N3rd's posts is kwalitijd®TM. Geen dank, ik doe het graag.
Hmm, op CanalDigitaal worden de publieken en de meeste commerciëlen met circa 5 Mbps doorgegeven heb ik begrepen. Da's gelijk aan wat de meeste kabelaars bij digitale tv doen, hoewel Casema de snelheid binnenkort gaat ophogen naar 8 Mbps.

Dus in theorie zou het wel mee moeten vallen met CanalDigitaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

giant2000 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:41:
[...]

Je kan 1 antenne aansluiten op je ontvanger en deze doorlussen naar een andere ontvanger (en deze weer doorlussen naar een 3e, 4e, enz.). Let op: de voorgaande ontvangers moeten wel altijd aanblijven. Geen antenneversterker gebruiken! Er is een topic hierover behandeld in dit forum.
Meerdere tv's op 1 ontvanger kan bijvoorbeeld met RF out (als die erop zit), evt. met een splitter/antenne versterker. Je hebt dan wel op alle tv's dezelfde zender, slechter beeld en geen stereo.
Je kan ook een 5V inserter nemen bij de KPN/Funke antenne, en vanaf daar gewoon splitters :). Wel antennespanning op de ontvangers uitzetten dan!
Palomar schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:22:
Misschien de antenne draaien, verticaal polariseren?
Sorcerer8472 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:58:
[...]

Hmm, op CanalDigitaal worden de publieken en de meeste commerciëlen met circa 5 Mbps doorgegeven heb ik begrepen. Da's gelijk aan wat de meeste kabelaars bij digitale tv doen, hoewel Casema de snelheid binnenkort gaat ophogen naar 8 Mbps.

Dus in theorie zou het wel mee moeten vallen met CanalDigitaal...
http://linowsat.com/0192/all/0192.shtml
En de volgende links zijn mogelijk niet permanent, weet ik niet zeker:
Publieken
SBS
RTL

Zeg jij het maar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Excuses. Mijn fout. Ik zie wel dat digitale kabel ongeveer de bitrates zoals ook op Canal Digitaal overneemt.

Trouwens, ik heb de indruk, nu ik de signalen naast elkaar zet, dat een aantal zenders niet in volledige resolutie wordt doorgegeven: zou me bijv. niks verbazen als spice platinum met veel kleinere horizontale resolutie wordt doorgegeven (bijv. 480x576 zoals bijv. ook Motors TV). Maargoed, dan zou iemand met een hippe DVB-T-setup op de pc eens allerlei info moeten uitlezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Sorcerer8472 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:28:
Excuses. Mijn fout. Ik zie wel dat digitale kabel ongeveer de bitrates zoals ook op Canal Digitaal overneemt.
Een aantal kabelproviders zet nu nog de zenders van SBS en RTL van satelliet op de kabel, maar er is een verschuiving bezig. Over een tijdje komen alle zenders van de publieken, SBS en RTL via glas binnen bij de kabelaars (mediagateway). Dan staan ze waarschijnlijk allemaal op 8mbit/s, waar CanalDigitaal rond de 3mbit/s zal blijven. Digitenne zit ook rond die waarde, nog een tikkie lager denk ik.
Maargoed, dan zou iemand met een hippe DVB-T-setup op de pc eens allerlei info moeten uitlezen...
Ik heb een hippe DVB-T setup in bestelling staan :P.

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 15-10-2007 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:28:

Trouwens, ik heb de indruk, nu ik de signalen naast elkaar zet, dat een aantal zenders niet in volledige resolutie wordt doorgegeven: zou me bijv. niks verbazen als spice platinum met veel kleinere horizontale resolutie wordt doorgegeven (bijv. 480x576 zoals bijv. ook Motors TV). Maargoed, dan zou iemand met een hippe DVB-T-setup op de pc eens allerlei info moeten uitlezen...
Dit was 3 jaar geleden wel het geval:
Bij doorgifte via DVB-T passen binnen de ruimte van één normaal UHF (Ultra High Frequency) kanaal zoals gezegd meerdere tv-zenders. Om te zorgen dat het allemaal 'past' haalt men bij Digitenne een aantal trucjes uit. Zo is het verzonden beeld niet van volledige PAL resolutie, zoals bijvoorbeeld bij DVD wel het geval is. De doorgifte van tv-zenders gebeurt bij Digitenne met een resolutie van 480x576 pixels, in plaats van de maximale 720x576 pixels die PAL biedt. Dit betekent dus dat de horizontale resolutie maar liefst 33% lager is dan wat de PAL norm maximaal kan verwerken! De beperkte resolutie is echter niet het grootste probleem, dat wordt namelijk gevormd door de MPEG2 compressie die wordt toegepast.

Via de Hauppauge box die wij testten is het mogelijk om het Digitenne signaal af te tappen en bit-nauwkeurig op de PC op te nemen. Bij analyse van de bestanden die wij op deze manier verkregen bleek dat de bitrate van de verschillende tv-kanalen tussen de 1.4 en 4.8 Mbit per seconde ligt.
Digitenne-test.

Deze ‘truuk’ haalde men bij VHS ook uit IIRC.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Klopt. Bij VHS en LP-modi op bijvoorbeeld Super8 werden soortgelijke trucjes uitgehaald.

In ieder geval is het wel zichtbaar. NL1, 2 en 3 worden vrijwel zeker wel 720x576 uitgezonden. Ziet er te goed uit om veel minder te zijn... De commerciëlen zullen wel ertussenin zitten. Comprimeren/verminderen van het aantal beeldlijnen doet men niet vanwege interlacing, voor als iemand het zich afvroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Sorcerer8472 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:54:
Klopt. Bij VHS en LP-modi op bijvoorbeeld Super8 werden soortgelijke trucjes uitgehaald.

In ieder geval is het wel zichtbaar. NL1, 2 en 3 worden vrijwel zeker wel 720x576 uitgezonden. Ziet er te goed uit om veel minder te zijn...
1, 2 en 3 hebben 704 pixels. Omroep Zeeland 528px. Commerciëlen kan ik (nog) niet op de PC zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Sorcerer8472 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:54:

In ieder geval is het wel zichtbaar. NL1, 2 en 3 worden vrijwel zeker wel 720x576 uitgezonden. Ziet er te goed uit om veel minder te zijn... De commerciëlen zullen wel ertussenin zitten. Comprimeren/verminderen van het aantal beeldlijnen doet men niet vanwege interlacing, voor als iemand het zich afvroeg.
Super8 (dat was film op celluloid) of Video8?

Ik vraag me ook af: maakt er wel iemand gebruik van de radiokanalen (deze zijn nu dubbel want ze zijn bijna allemaal analoog via een binnenantenne op elke receiver te ontvangen) en als die worden opgeheven wat leverd dat op aan bitrate c.q. extra kanalen?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Video8 uiteraard. Fotofilm heeft geen duidelijk aanwijsbare resolutie meestal.

Verder wordt DAB-T (de radiozenders dus) alleen nog uitgebreid geloof ik... Vanaf 2015 wordt analoge radio wellicht uitgefaseerd zelfs. DAB-T heeft bijvoorbeeld als voordeel dat je ook aan de grens, bijv. in Limburg, kunt luisteren naar alle commerciële zenders. Nu kan dat niet vanwege Duitse/Belgische zenders die ruimte in beslag nemen. Zit rond de 230 MHz los van de tv-zenders. Reken er niet op dat dat minder wordt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Er wordt veel gesproken over de bitrate en de slechte beeldkwaliteit... het moet mij van het hart dat ik echt supertevreden ben over de beeldkwaliteit van Digitenne, maar dat ligt misschien in de eerste plaats aan het feit dat ik een ouderwetse Sony grootbeeld 16:9 beeldbuisbak heb en niet zo'n modern LCD schilderij. Die laatste schermen vind ik, als het zeggen mag, ver onder de kwaliteit liggen van mijn Sony. Loop eens binnen bij een Scheer en Foppen / MediaMarkt, ik huiver/huil over de kwaliteit die ik daar zie...

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

giant2000 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 08:58:
Ik vraag me ook af: maakt er wel iemand gebruik van de radiokanalen (deze zijn nu dubbel want ze zijn bijna allemaal analoog via een binnenantenne op elke receiver te ontvangen) en als die worden opgeheven wat leverd dat op aan bitrate c.q. extra kanalen?
Buiten de publieke radio (daar heeft KPN geen controle over lijkt me) zijn er 10 radiozenders. Als we nu even super optimistisch gaan doen alsof die allemaal 192kbps zijn (wat hoogstwaarschijnlijk niet zo is) dan kom je op een totaal van 1,875mbit/s. Eén TV zender in zeer matige kwaliteit ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:29

slaay

Natuurbeleven.com

Wat is de beste manier om storing zo veel mogelijk te voorkomen door brommers/scooters?
Ik heb al een KPN buitenantenne, deze hangt op de 1e verdieping en wijst precies in de richting van de zender in Eindhoven-Oost.

Is er nog een trucje om storing van brommers te voorkomen/beperken?

Kan het zijn dat wanneer de zender in Eindhoven-West in de lucht gaat, de storing door brommers beperkt blijft? Doordat ik dan een stuk sterker ontvangstsignaal zal hebben.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

giant2000 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:04:
Er wordt veel gesproken over de bitrate en de slechte beeldkwaliteit... het moet mij van het hart dat ik echt supertevreden ben over de beeldkwaliteit van Digitenne, maar dat ligt misschien in de eerste plaats aan het feit dat ik een ouderwetse Sony grootbeeld 16:9 beeldbuisbak heb en niet zo'n modern LCD schilderij. Die laatste schermen vind ik, als het zeggen mag, ver onder de kwaliteit liggen van mijn Sony. Loop eens binnen bij een Scheer en Foppen / MediaMarkt, ik huiver/huil over de kwaliteit die ik daar zie...
Digitaal beeld op een LCD scheelt een hoop. Op een ouderwetse beeldbuis heb je een lagere native resolutie waardoor lagere beeldkwaliteit ook minder opvalt (zelfde reden waarom 160x120 lekkerder kijkt op een mobiel dan op een gewone monitor).
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:40:
[...]

Buiten de publieke radio (daar heeft KPN geen controle over lijkt me) zijn er 10 radiozenders. Als we nu even super optimistisch gaan doen alsof die allemaal 192kbps zijn (wat hoogstwaarschijnlijk niet zo is) dan kom je op een totaal van 1,875mbit/s. Eén TV zender in zeer matige kwaliteit ;).
Hebben ze evenveel controle over als over digitale commerciële zenders lijkt me :P
slaay schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:06:
Wat is de beste manier om storing zo veel mogelijk te voorkomen door brommers/scooters?
Ik heb al een KPN buitenantenne, deze hangt op de 1e verdieping en wijst precies in de richting van de zender in Eindhoven-Oost.

Is er nog een trucje om storing van brommers te voorkomen/beperken?

Kan het zijn dat wanneer de zender in Eindhoven-West in de lucht gaat, de storing door brommers beperkt blijft? Doordat ik dan een stuk sterker ontvangstsignaal zal hebben.
Ja, als de nieuwe zender de lucht in gaat dan wordt storing flink beperkt, maar tot die tijd...
Op andere manieren oplossen is nooit optimaal. Je kunt proberen de buitenantenne nog een beetje te draaien en dat telkens 1 of 2 dagen aan te zien, veel meer kun je niet doen. Kabels goed afschermen (niet langs stroomlijnen laten lopen) helpt ook. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:38:
[...]

Hebben ze evenveel controle over als over digitale commerciële zenders lijkt me :P
Ab-so-luut niet!

Stel KPN smijt morgen RTL4 eraf. Geen GTST meer :+. Zal ze een hoop klanten kosten, RTL zal zwaar pissig worden en wellicht KPN de toegang tot RTL5, RTL7 en RTL8 dan ook maar ontzeggen (die laatste mag er wat mij betreft trouwens serieus af :X). Maar verder valt er niks aan te doen. Als KPN wenst per morgen RTL4 eraf te smijten is dat hun keuze.

Ze kunnen echter nooit Nederland 2 eraf gooien. De publieke zenders moeten op één of andere manier voor iedereen beschikbaar zijn (gratis, dus kabel telt niet). Vroeger hadden we daar de analoge landzenders voor, nu hebben de digitale (DVB-T) landzenders die rol overgenomen. Daar kan je dus domweg niet aankomen. CNN is niet voor niets verdwenen van de "publieke mux" (bouquet 1). De publieke radiozenders zitten ook in bouquet 1, en daar kan je dus niet aankomen lijkt me.

Met de commerciële radio- en TV-zenders kan KPN sowieso doen wat ze wil.

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 16-10-2007 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-08 10:50
Ik heb een aantal vragen mbt digitenne van kpn.

1. Hoe goed is de beeld en geluidskwaliteit, waarmee is dit te vergelijken en is dit veel beter dan het gewone kabel signaal? Kan bv. slecht weer van invloed zijn op het signaal?
Afgelopen weekend namelijk een nieuw plasma scherm gekocht en mooi beeldsignaal is daarom wel fijn.

2. Ik vind het een groot nadeel dat digitenne maar een beperkt aantal zenders aanbied, hier kort aan de grens met duitsland kijken we wel vaker naar Duitse zenders. Is het mogelijk om het standaard zenderpakket uit te breiden met extra zenders?
Ik zie namelijk dat interactieve tv van kpn wel alle zenders heeft die wij wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Opvallend vaak is het even stil. Ik heb ook wel eens dat er wat blokken in het beeld zijn, dan is het waarschijniljk gewoon slechte ontvangst. Maar ook vaak genoeg is alleen het geluid even stil. Het is natuurlijk mogelijk dat de ontvangst even slecht is en er toevallig alleen een audioblokje corrupt raakt, maar het geluid valt daarvoor naar mijn idee te vaak weg. Het beeld zou dan ook vaker weg moeten vallen. Het beeld is qua bits tenslotte veel groter.

Iemand anders die dit bekend voorkomt?

Het is in ieder geval iets wat mij het bloed onder de nagels vandaan haalt.. Geluid moet gewoon doorlopen. Als het opeens stil is, al is het maar een seconde.. Maakt me echt gek. Zowel op m'n Vantage X221 TSCI als Opticum/Vialuna TSCR 4000 valt het geluid stil. Ook op verschillende zenders.

[ Voor 21% gewijzigd door Mentalist op 16-10-2007 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:17:
In Groningen (stad) heb ik nergens last van. In het begin wat last van een hakkelend beeld, maar dat was met een betere antenne verholpen. Het geluid was sowieso vanaf het begin prima, zonder onderbrekingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:17:
Ook in het noorden (Smilde): nooit storing

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Spurlie schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:17:

1. Hoe goed is de beeld en geluidskwaliteit, waarmee is dit te vergelijken en is dit veel beter dan het gewone kabel signaal? Kan bv. slecht weer van invloed zijn op het signaal?
Afgelopen weekend namelijk een nieuw plasma scherm gekocht en mooi beeldsignaal is daarom wel fijn.

2. Ik vind het een groot nadeel dat digitenne maar een beperkt aantal zenders aanbied, hier kort aan de grens met duitsland kijken we wel vaker naar Duitse zenders. Is het mogelijk om het standaard zenderpakket uit te breiden met extra zenders?
Ik zie namelijk dat interactieve tv van kpn wel alle zenders heeft die wij wensen.
Het hele forum staat vol met antwoorden op jouw vragen.
Het beeld van digitenne vind ik beter dan de analoge kabel, maar wel weer minder dan de digitale kabel of sateliet, deze hebben namelijk meer bandbreedte voorhanden. Het beeld is allersinds acceptabel (ik heb totaal geen klachten!) helemaal in vergelijk met de lage prijs.
Voor héél véél zenders moet je niet bij digitenne zijn, deze heeft zoals gezegt weinig bandbreedte daardoor ook minder zenders. Voor jou wel een voordeel: als je dicht bij de grens woont dan kan het maar zo zijn dat je er 24 Duitse zenders bijkrijgt!

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 08-09 11:42
wil je voor weinig geld de basis zenders maar lagere beeld kwaliteit dan digitale kabel/interactieve tv kpn = Digitenne 6,95 pmnd
wil je meer tegen scherpe prijs = KPN Interactieve TV (zonder BBC 1-4 weliswaar) 9,95 pmnd + 9,95 voor extra pakket.
wil je en goed beeld en veel zenders zenders dan moet je via je kabel aanbieder digitale tv nemen. Waar woon je precies? Heb je @Home/UPC? Basiskosten zo'n 15/16 euro analoog + 5-10 euro bovenop voor zo'n 90-100 zenders dus totaal betaal je al snel 20-25 euro p/mnd.
Spurlie schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:17:

[ Voor 5% gewijzigd door funrider op 17-10-2007 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

W3ird_N3rd: het ging over bitrate...

funrider: als je het vergelijkt dan moet je het zonder pakket met 90 zenders vergelijken natuurlijk.

Spurlie: groter dan 28" bij plasma/lcd: digitale kabel nemen. Bovendien lijkt het kostenaspect me minder belangrijk als je zo'n tv kunt betalen, dan wanneer je toch al een kleinere tv had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Laatst online: 28-07 15:05
Vraagje,
wij hebben nu een maandje digitenne op proef, en opzich bevalt het redelijk.
Alleen zitten we in een gebied dat nog niet goed dekkend is, dus het plaatsen van de antenne komt nog al nauw. En daarom wouden we een buitenantenne nemen om zo beter bereik te krijgen.

Maar het gaat hier uiteindelijk om 3 tv (en dus 3 decoders uiteindelijk.)
nu vroeg ik me af, kunnen die alle drie van de zelfde buitenantenne gebruik maken?
en kan dat dan over het bestaande coax netwerk wat er al ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
GoVegan schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:24:
Vraagje,
wij hebben nu een maandje digitenne op proef, en opzich bevalt het redelijk.
Alleen zitten we in een gebied dat nog niet goed dekkend is, dus het plaatsen van de antenne komt nog al nauw. En daarom wouden we een buitenantenne nemen om zo beter bereik te krijgen.

Maar het gaat hier uiteindelijk om 3 tv (en dus 3 decoders uiteindelijk.)
nu vroeg ik me af, kunnen die alle drie van de zelfde buitenantenne gebruik maken?
en kan dat dan over het bestaande coax netwerk wat er al ligt?
Dat kan. De antenne sluit je op de eerste decoder aan, deze lus je door naar de 2e en die weer naar de 3e. Omdat de antenne actief is en dus gevoed moet worden is het nadeel dat alle voorgaande decoders dan altijd aan moeten blijven wil je ontvangst hebben op de 2e cq 3e. Wil je dit niet (stroomverbruik) dan kan je ook een aparte 5V voeding plaatsen voor de antenne. Voor de bekabeling kan je de huis- tuin en keuken coax antennekabel gebruiken, dus je oude coax netwerkje kan je hiervoor gebruiken.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funrider schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:42:
wil je voor weinig geld de basis zenders maar lagere beeld kwaliteit dan digitale kabel/interactieve tv kpn = Digitenne 6,95 pmnd
wil je meer tegen scherpe prijs = KPN Interactieve TV (zonder BBC 1-4 weliswaar) 9,95 pmnd + 9,95 voor extra pakket.
wil je en goed beeld en veel zenders zenders dan moet je via je kabel aanbieder digitale tv nemen. Waar woon je precies? Heb je @Home/UPC? Basiskosten zo'n 15/16 euro analoog + 5-10 euro bovenop voor zo'n 90-100 zenders dus totaal betaal je al snel 20-25 euro p/mnd.
[...]
Voor minder dan 10 euro heb je bij Canal Digitaal ook vreselijk veel zenders in prima kwaliteit.
Set Top Box pakket voor 4 euro en een beetje per maand
Basis pakket voor 8,95 euro per maand
Een extra Set Top Box pakket voor 1 euro per maand als je al een Basis pakket hebt...eerste aanschaf is wat duurder dan kabel maar daarna ben ik aanschafbedrag snel gaan terugverdienen. Digitenne is iets goedkoper maar als ik de beeldkwaliteit op een Loewe LCD vergelijk bij een vriend van me dan zie ik echt kwaliteitverschil op mijn Philips LCD met satelliet signaal.

Ik lees het nergens maar via satelliet ontvang je ook honderden radiozenders (NL en buitenlandse zenders) in prima deluxe kwaliteit erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Sorcerer8472 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:10:
W3ird_N3rd: het ging over bitrate...
giant2000 vroeg of het zin had om de radio van Digitenne af te gooien. Ik reken giant2000 voor wat dat ongeveer op zou leveren, exclusief de publieke radiozenders omdat KPN die er toch niet af kan gooien. Jij zegt vervolgens dat ze dat wel kunnen, waarop ik in mijn eeuwige goedheid aan je uitleg dat ze dat niet kunnen. En dan kom jij met "het ging over bitrate...". Misschien moet je zelf gewoon even alle posts lezen? De post van je die ik hier quote komt behoorlijk ondankbaar over.
giant2000 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:44:
Wil je dit niet (stroomverbruik) dan kan je ook een aparte 5V voeding plaatsen voor de antenne.
Klopt. Daarvoor moet je dan zoeken naar een 5V-inserter.
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:47:
Ik lees het nergens maar via satelliet ontvang je ook honderden radiozenders (NL en buitenlandse zenders) in prima deluxe kwaliteit erbij.
Hebben we een apart topic voor, toevallig door mij gestart: Televisie via de satelliet: DVB-S. (aan een update toe geloof ik ja, nog niet aan toegekomen, het loopt ook geen storm in dat topic)

[ Voor 20% gewijzigd door Mentalist op 17-10-2007 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

W3ird_N3rd: misverstand kwam doordat je mijn post anders interpreteerde dan ik hem bedoeld had, sorry. Maar laat ook maar, niet belangrijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Laatst online: 08-07 13:40
Ivm verhuizing en verandering van abonnement heb ik sinds gisteren in mijn oude Samsung single tuner een nieuwe smartcard gedaan (gekoppeld aan een nieuw abonnement).

Had een mooi pakketje gehaald bij de Primafoon, voor 6,95 per maand. Hier zat een Topfield single tuner bij, gratis omdat het de eerste van mijn abonnement was.
Nou heb ik dus die Topfield tuner over, samen met mijn oude smartcard (welke mss niet meer te koppelen is aan een nieuw abonnement). Stel dat ik mijn abo na een jaar opzeg, moet deze tuner dan terug? Of kan ik hem nu gewoon verkopen voor een leuke winst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Het is een huurtuner, die zou ik niet verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Hrm, dan zou ik dus beter mijn oude (koop) Samsung tuner kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Wel eerst even checken dat je helemaal tevreden bent met de Topfield. Je weet wat je hebt enzo ;).

Je kan de Samsung ook voor een 2de TV gebruiken natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 21:27
Hebben er nog meer mensen last van een te groot beeld op Rtl 4,5, 7 en veronica? Ik zie zeg maar niet alles, net alsof er gezoomd wordt.. Heel vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

thecompany schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 18:21:
Hebben er nog meer mensen last van een te groot beeld op Rtl 4,5, 7 en veronica? Ik zie zeg maar niet alles, net alsof er gezoomd wordt.. Heel vreemd..
Dat idee heb ik ook, maar dacht dat dat overscan van mijn Dell zou zijn ofzo. Ik zie het logo en de ondertiteling wel helemaal dus heb er niet echt problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Lijkt wat op mijn ‘probleem’: Icelus in "Het grote Digitenne topic deel 4"

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Laatst online: 10-09 11:02

Dutch_guy

WYSIWYG

Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn ouderwetse videorecorder moet aansluiten ?

Ik krijg wel beeld als ik een videoband afspeel, maar geen geluid. Of ik heb geen geluid, of ik krijg het geluid van de tv er doorheen tijdens het afspelen van een video.

Ik sluit de boel alleen aan met een scartkabel.

Iemand een idee wat ik verkeer doe ? Er zit op de videorecorder geen uitgang voor apart geluid. Alleen een scartaansluiting en de normale aansluitingen voor een coaxkabel.

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 01:24
Aansluiiten op een twin- of op een singletuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:03:
Die vraag kan nu beantwoord worden: nee, kennelijk niet, vanmorgen bleek het volledige bedrag van de voucher (89,95) bijgeschreven te zijn op mijn rekening. Werd ook wel eens tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
QuarK schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:16:
Ivm verhuizing en verandering van abonnement heb ik sinds gisteren in mijn oude Samsung single tuner een nieuwe smartcard gedaan (gekoppeld aan een nieuw abonnement).

Had een mooi pakketje gehaald bij de Primafoon, voor 6,95 per maand. Hier zat een Topfield single tuner bij, gratis omdat het de eerste van mijn abonnement was.
Nou heb ik dus die Topfield tuner over, samen met mijn oude smartcard (welke mss niet meer te koppelen is aan een nieuw abonnement). Stel dat ik mijn abo na een jaar opzeg, moet deze tuner dan terug? Of kan ik hem nu gewoon verkopen voor een leuke winst?
Ik weet niet wat je bedoelt met "mss", maar een oude kaart had je gewoon opnieuw kunnen activeren.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Dutch_guy schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 22:00:
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn ouderwetse videorecorder moet aansluiten ?

Ik krijg wel beeld als ik een videoband afspeel, maar geen geluid. Of ik heb geen geluid, of ik krijg het geluid van de tv er doorheen tijdens het afspelen van een video.

Ik sluit de boel alleen aan met een scartkabel.

Iemand een idee wat ik verkeer doe ? Er zit op de videorecorder geen uitgang voor apart geluid. Alleen een scartaansluiting en de normale aansluitingen voor een coaxkabel.
In de handleiding staat precies hoe je een videorecorder moet aansluiten:
de VCR scart van de decoder aansluiten op de SCART ingang van de video. Omdat je geen aparte videouitgang hebt zal je steeds de SCART van de decoder naar de tv moeten ompluggen. Niet handig, dus je kan beter de RF (antenne) uitgang van de video op je tv aansluiten.

[ Voor 11% gewijzigd door giant2000 op 19-10-2007 10:07 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
giant2000 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 09:12:
[...]

de VCR scart van de decoder aansluiten op de SCART ingang van de video. Omdat je geen aparte videouitgang hebt zal je steeds de SCART van de decoder naar de tv moeten ompluggen. Niet handig, dus je kan beter de RF (antenne) uitgang van de video op je tv aansluiten.
Als je een twin tuner hebt; er zit in het menu ergens een instelling geluid van SCART1/SCART2 dooregeven op de tulpinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
giant2000 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 09:09:
[...]

Ik weet niet wat je bedoelt met "mss", maar een oude kaart had je gewoon opnieuw kunnen activeren.
Volgens de digitenne helpdesk kon mijn oude smartcard niet opnieuw geactiveerd worden (een uit de 014-28 serie). Mijn nieuwe uit de 014-29 serie kan dat wel.

PS mss = misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Zijn er meer mensen die de laatste 2 dagen geen EPG meer hebben? Tuner is Samsung Twin; regio Almere.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik had net gewoon EPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Hier ook gewoon EPG. Zit weer een paar dagen op digitenne omdat ik het aanmeldingskaartje van de digitale kabel te laat had ingestuurd :')

W3ird_N3rd: heb jij nog kunnen testen, de resolutie van de commerciëlen? Bij mij is nu namelijk de analoge kabel duidelijk scherper dan het digitenne-signaal (beide weergegeven in pillared 4:3-modus op de tv; een gewone 4:3 uitzending dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:22:
W3ird_N3rd: heb jij nog kunnen testen, de resolutie van de commerciëlen?
Ik heb vorig weekend bij dvbshop een Technotrend T-1500 besteld, die heb ik nog niet binnen..

Op wat voor TV kijk je eigenlijk?

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 20-10-2007 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

QuarK schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:57:
[...]

Volgens de digitenne helpdesk kon mijn oude smartcard niet opnieuw geactiveerd worden (een uit de 014-28 serie). Mijn nieuwe uit de 014-29 serie kan dat wel.

PS mss = misschien
Meer mensen die dit ondervonden hebben? Heb hier namelijk twee smartcards liggen die ik binnenkort wil activeren maar beginnen beiden met 014 28.

Zou jammer zijn als ik twee nieuwe smartcards aan zou moeten schaffen.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 17:18
Ik heb erg last van een soort motion blur effect op die zenders. Ik krijg de indruk dat de box iets resized en daarna mijn tv ook weer, en dat hierdoor er een zoom probleem is ontstaan. Maar dit heb ik echt alleen bij die zenders, erg vreemd. Ik heb het vreemd genoeg ook op de mine box, dus het is niet een box probleem, dus of een signaal probleem van de commerciele of mijn tv die de boel verziekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Valt de ondertiteling of het logo van de zender gedeeltelijk weg of uit het zich anders? Bij mij is het genoemde namelijk niet het geval maar ik heb wel het idee bij deze zenders dat er iets in de verhouding niet klopt. Ik heb trouwens een Topfield ontvanger.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 01:24
robbydw schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:01:
[...]

Meer mensen die dit ondervonden hebben? Heb hier namelijk twee smartcards liggen die ik binnenkort wil activeren maar beginnen beiden met 014 28.

Zou jammer zijn als ik twee nieuwe smartcards aan zou moeten schaffen.
Die helpdesk van KPN is zwaar bagger...

De smartcard zijn gewoon opnieuw te activeren. En anders zeg je toch gewoon niet dat ie al een keer gebruikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zijn er eigenlijk meer mensen die last hebben van wijzigingen in de AV settings op de Topfield PVR ?

Gisteren viel me weer op dat het beeld vreemd was, en er een 'afleverigs logo' rechtsonderin niet volledig in beeld was.
TV nagekeken, zoom stnad was netjes full.
Toch zag het er niet uit.
In de settings gedoken, en jawel, de AV settings stonden weer eens op 4:3 met uitvullen ipv op 16:9
Op de een of andere manier komt dit eens in de zoveel tijd terug, maar ik weet niet wat de trigger is.
Ik dacht dat het kwam na een tijdje stroomloos geweest te zijn, maar dit issie niet geweest de afgelopen dagen.

Wel heb ik op vrijdag behoorlijk veel opnames zitten editten en verschuiven naar folders (vanaf de PVR zelf).
Toen viel het me op dat hij 2 of 3 keer bij het opstarten de melding gaf dat hij files en folders aan het scannen was :?
Daarna niet meer die melding gehad.

Wanneer W_N mijn kaartje terugstuurt, kan ik trouwens ook wel wat caps van de commericele maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

koektrommeltje schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 02:02:
[...]

Die helpdesk van KPN is zwaar bagger...

De smartcard zijn gewoon opnieuw te activeren. En anders zeg je toch gewoon niet dat ie al een keer gebruikt is?
What's new ;)
Dat kan ik inderdaad ook nog gewoon doen ja...

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:11:
[...]

Ik heb vorig weekend bij dvbshop een Technotrend T-1500 besteld, die heb ik nog niet binnen..

Op wat voor TV kijk je eigenlijk?
Een Samsung 32". Ik kijk op een kleine 3 meter afstand. Ben wel benieuwd naar je resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Laatst online: 10-09 11:02

Dutch_guy

WYSIWYG

giant2000 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 09:12:
[...]

Hmm... het bleek dat m'n scartkabel niet goed was. Daarom kreeg ik geen geluid.

Afspelen werkt nu dus, maar ik kan niets opnemen. Wat doe ik fout ? Er zit nu gewoon een scartkabel van de video naar de decoder, meer niet.

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 09:42:
Zijn er eigenlijk meer mensen die last hebben van wijzigingen in de AV settings op de Topfield PVR ?
Ja, ik heb het zo nu en dan ook maar kan niet zeggen wat het veroorzaakt. Soms gaat 'ie naar 16:9 en soms naar 4:3 met uitvullen aan. Het is op zich niet zo erg, het gebeurt niet vaak. Ik dacht dat het wellicht door m'n universele afstandsbediening kwam. Wellicht bestaat er een IR-code waarmee je dergelijke instellingen rechtstreeks kunt wijzigen ipv via het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Kunnen jullie op je tv niet instellen dat hij auto zoom doet?

De Samsung single ontvanger ondersteunt het niet, maar mijn dvb-c-ontvanger zorgt ervoor dat er een pulsje wordt meegestuurd zodat de tv weet of het breedbeeld is of niet.

De tv kan dan zelf zoomen (en hoe hij zoomt kan ik ook instellen) zodat je het mooiste effect hebt (en geen resolutie kwijtraakt omdat je bijv. zelf het beeld pillart).

Dus probeer eens uit welk effect auto zoom geeft op je tv. Mijn tv is iig ingesteld op wide zoom @ 4:3 en full @ 16:9 en dat werkt perfect (alleen dus niet met die samsung).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Dutch_guy schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:15:
[...]

Hmm... het bleek dat m'n scartkabel niet goed was. Daarom kreeg ik geen geluid.

Afspelen werkt nu dus, maar ik kan niets opnemen. Wat doe ik fout ? Er zit nu gewoon een scartkabel van de video naar de decoder, meer niet.
Wat gebeurt er dan? Heb je een decoder met zowel vcr als tv-scart of gewoon alleen met tv-scart? vcr-scart wordt namelijk doorgelust naar tv-scart en daar doet de decoder verder niets mee (iig @ humax-dvbc-doosjes). Het moet echt dezelfde aansluiting zijn als die van de tv.

Als je verstoord beeld krijgt (zwartwit/te felle kleuren etc.) dan is voor die uitzending kopieerbeveiliging aangezet. Is niks aan te doen (behalve dan modulatortjes e.d. bij de elektronicazaak O-))...

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.