• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05 08:15
Mede-auteur:
  • powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:58

powermarcel10

Deze post is voor het laatst geupdate op 10-04-2012

Welkom op het grote Anysee DVB topic. Hier bespreken we alles wat met de Anysee DVB tuners te maken heeft.

Om te beginnen zal ik jullie de links geven naar de website van de fabrikant. Gelukkig hoeven we daar niet op te zijn want die updaten er weinig. In Nederland is sinds 1 januari 2011 Anysee Direct de importeur en die geven ook support en plaatsen de laatste (beta) drivers en software op hun website.

Anysee heeft drie lijnen van DVB producten. De oudste en meest gebruikte is de E30 series, in 2010 is daar de E7 series bijgekomen en in 2011 zijn daar de N7 series bij gekomen welke over het netwerk streamen (dus geen USB meer).

---- Niet geheel zeker van onderstaand, er zijn ook berichten dat ze naast de CAM module ook de software decoder hebben ----
Het grote verschil tussen de twee series is dat bij de E30 de decodering via de software gebeurd en dus eenvoudig bijgewerkt kan worden, maar meer rekenkracht kost De smartcard kun je er uiteraard ook in kwijt. De nieuwere E7 series hebben een CI (Common Interface) slot waar je weer een aparte module in kan steken die hoort bij jouw provider en daar kun je dan weer je smartcard in steken.

Voor zover bekend is er nog niemand met een E7. Persoonlijk zie ik het nut er ook niet echt van in aangezien ze duurder zijn qua aanschaf en dat je dan ook nog eens een CI module moet aanschaffen welke vaak rond de € 100,- kosten. Zolang niemand er een heeft zal ik er verder niet over uitweiden in deze post.

----

Binnen de E30 lijn heb je voor elke type verbinding een aparte serie waarbij er voor DVB-T (via de ether (terrestrial)) en DVB-C (via de kabel (cable)) een combi uitgebracht is.
Anysee E30
pricewatch: Anysee E30 Plus (DVB-T, USB 2.0)
pricewatch: Anysee E30C Plus
In plaats van bovenstaande kun je beter deze aanschaffen:
pricewatch: Anysee E30TCPlus
of de
pricewatch: Anysee E30S2

Hoe zit dat ding er nou uit?
De algemene vorm is als volgt:

Elk type heeft echter zijn eigen kleur. Zo is de E30 Plus rood, de E30C zwart en de E30S2 blauw. De E30TC en de E30 zijn beide wit, maar de E30 is vierkanter en mist dus de sleuf om je smartcard in te doen.

De smartcard dien je op zijn kop met de chip vooraan erin te steken. Dit is een veelvoorkomende fout, dus let hier goed op. Hij kan er ook heel ver in, dus let ook goed op dat hij er helemaal in zit. De smartcard steekt ongeveer 1 centimeter uit als hij er goed in zit.

Aan de achterkant heb je een standaard coax aansluiting welke 5 volt spanning levert zodat je actieve antennes kunt gebruiken zonder aparte inserter.

Om dit alles werkend te krijgen dien je uiteraard drivers te installeren. Op de website van Anysee Direct kun je de laatste drivers vinden (vaak beta, maar werken goed). Voor alle Anysee USB DVB tuners is er één driver pakket.

Dit is de laatste (alpha/beta) driver die beschikbaar is op moment van schrijven.

Bij het installeren van de driver kun je aangeven of je een virtuele DVB-T/C/S driver wilt installeren. Afhankelijk van het model moet je de goede vinkjes aanvinken. De driver zelf zorgt ervoor dat je alle FTA (Free To Air) kanalen kunt zien, maar de gecodeerde kanalen werken dan niet. Hiervoor wordt er tijdens de driver installatie een tooltje geinstalleerd met de naam CNO. Deze dien je ook goed in te stellen (spreekt voor zich) waarna alle kanalen in bijvoorbeeld Windows Media Center te bekijken zijn. De CNO utility heeft ook een optie om de bijgeleverde afstandsbediening onder Windows Media Center te laten werken. Dit werkt goed, echter is de knop indeling onlogisch en niet te veranderen.

De tuners kunnen maar één kanaal tegelijk decoderen waardoor je als je wilt opnemen en kijken of twee programma's wilt opnemen ook meerdere tuners nodig hebt. Dit wordt ondersteund in de drivers, maar er is nog niemand die daar ervaring mee heeft.

Anysee heeft ook de Anysee viewer uitgebracht. Dit is een soort Windows Media Center maar is dan alleen beperkt tot het kijken van TV en teletekst. Deze software is erg instabiel en traag en wordt ook niet zo veel meer ontwikkeld. Mijn advies is dan ook om die links te laten liggen en bijvoorbeeld Windows Media Center te gebruiken.

Als laatste wil ik jullie nog mijn setup delen:
Ik heb een server / media center staan waarop mijn Anysee E30 Plus aangesloten is. Hierin zit mijn KPN Digitenne smartcard. Omdat ik HR++ glas heb was het signaal in mijn huis niet geweldig, zelfs niet met de standaard KPN actieve antenne. Ik heb hiervoor KPN gebeld en gratis de buiten antenne thuisgestuurd gekregen. Deze is ook actief wat je kunt zien aan het lampje op de antenne.

Ik gebruik Windows Media Center op mijn Windows 7 x64 systeem en maak gebruik van de laatste drivers welke in deze post staan. Ik heb de E30 Plus al heel wat jaren toen deze met KPN sticker via de Primafoon werden verkocht toen Digitenne net landelijk werd uitgerold. Helaas waren de drivers toen ook verschrikkelijk en de Anysee viewer was (en is) niet veel beter. Inmiddels gebruik ik deze opstelling al vanaf december 2009 samen met mijn vrouw naar volle tevredenheid.

Omdat de knopindeling op de door Anysee bijgeleverde afstandbediening onlogisch was heb ik besloten een andere te kopen. Aangezien ik maar één apparaat hoef aan te sturen mag dit een vrij eenvoudig ding zijn. Mijn keus is gevallen op de pricewatch: Logitech Harmony 300i. Deze afstandbediening kun je wel programmeren en de Anysee codes zitten al in de database. Dit betekend dat de indeling standaard ook onlogisch is, maar deze kun je dus eenvoudig aanpassen.

Voor de mensen die GEEN Windows Media Center willen gebruiken heeft powermarcel10 een handleiding geschreven welke jullie hier terug kunnen vinden.

Als je op en of aanmerkingen hebt met betrekking tot deze post verneem ik dat uiteraard graag. Bij voorkeur via een personal message.

inVision

[Voor 97% gewijzigd door MavhRik op 23-04-2012 19:07. Reden: Update (driver)]

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:11

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb er ook een staan en heb het eigenlijk nog erger. De eerste keer herkende MCE het apparaat, ging installeren (wat overigens heeeeeel lang duurde) en de meeste zenders stonden op LOCKED. Na installatie gaat MCE (Vista) nu gewoon op een bluescreen :(. Wellicht zal die nieuwe driver een beter resultaat opleveren, ik zal het eens proberen.

Betreft ondersteuning in MCE; ik heb een half jaar geleden mezelf aangemeld voor een beta van een nieuwe versie MCE. Na inschrijving kreeg ik een link gemaild naar een enorme vragenlijst waarvan er redelijk veel gingen over DVB-C, DVB-S en DVB-T. Zelfs zover dat ze wouden weten wie je locale aanbieder was en waar je woonde. Gezien ik mijn pc zo heb ingesteld dat het lijkt dat ik in de USA woon, krijg ik vaker aanbiedingen voor beta programma's dan als Nederlandse gebruiker. Ik hoopte er tussendoor te kunnen slippen maar helaas nooit meer wat van gehoord. Maar in ieder geval kon ik wel uit concluderen dat Microsoft nu blijkbaar wel bezig is met een nieuwe versie MCE waarin DVB-x eindelijk eens goed ondersteund gaat worden. :)

http://www.robertwebbe.nl

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 09:11
Misschien is mediaportal wat deze kan wel omgaan met cam modules klikkerdeklik

• MavhRik
Ja ik heb ook berichten gelezen dat ze DVB beter gingen ondersteunen, misschien in SP1?

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

• Intheweb
  • Laatst online: 27-05 00:00
iceme schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:36:
Misschien is mediaportal wat deze kan wel omgaan met cam modules klikkerdeklik
Ik heb de Anysee dus ook en ook geprobeerd met Mediaportal: maar geen resultaat... Anysee weigert ook de SDK uit te brengen zodat andere partijen kunnen ontwikkelen en het kunnen intergeren in bijv. Mediaportal. De algemene BDA (?) driver werkt alleen goed met de FTA kanalen.

Doe maar een onsje meer...

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 09:11
Intheweb schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 10:51:
[...]

Ik heb de Anysee dus ook en ook geprobeerd met Mediaportal: maar geen resultaat... Anysee weigert ook de SDK uit te brengen zodat andere partijen kunnen ontwikkelen en het kunnen intergeren in bijv. Mediaportal. De algemene BDA (?) driver werkt alleen goed met de FTA kanalen.
Ik vraag mij wel eens af waar producenten zo bang voor zijn, ze verdienen toch geld met de verkoop van hun product, en goede ondersteuning van het product draagt toch weer bij aan goede verkopen?

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wanneer je met de bijgeleverde applicatie een opname maakt van een niet-gecodeerde uitzending wordt er een min of meer normale mpg-file aangemaakt, maar bij een opname van een gecodeerde uitzending wordt het een trp (One Channel Transport Stream)-file, blijkbaar nog gecodeerd want je kunt hem alleen bekijken met smartcard.
Weet er al iemand een manier om zo'n trp-file in een ongecodeerde mpg-file om te zetten?

• Intheweb
iceme schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 13:45:
[...]

Ik vraag mij wel eens af waar producenten zo bang voor zijn, ze verdienen toch geld met de verkoop van hun product, en goede ondersteuning van het product draagt toch weer bij aan goede verkopen?
Dat zou je ook zeggen. Maar misschien komt het omdat Anysee een Fins bedrijf is en moeite heeft om alles om te zetten naar het Engels ;)

Wat me wel opviel is dat de 1.5 versie van de software NIET de smartcard bijwerkt. Hiervoor heb ik zelf versie 1.2 weer moeten gebruiken. Vreemde is wel dat 1.5 wel de gecodeerde signalen kan lezen dan.

• MavhRik
Volgens mij is het een Koreaans bedrijf, en software versie 1.5? Waar heb je die vandaan?

• pcvalk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-11-2021
Heb de software nu een aantal weken draaien op vista 64 bits.
In tegenstelling tot de verpakking ( waar tussen haakjes enkel over 32 wordt gesproken), wordt dit met speciale drivers ondersteund.

Toch ging er iets niet goed bij de installatie en daarom heb ik vanaf het gebruik van de Anysee plus TV standaard de vista testmodus teksten bovenin het bureaublad.

Ik begrijp dat dit iets met DRM management in vista te maken heeft, toch geen posts te vinden op het web hoe dit te herstellen.

Het is me iig niet gelukt met het verwijderen van de drivers en software van anysee dit op te lossen.
Er lijken echter geen problemen te zijn, merk weinig verschil in wat ik gebruik op de pc (los van het aero skinning probleem wat hierboven al is genoemd).

Voor het gevoel is het iig wel minder, want je koopt een vista licentie niet om in een testmodus te draaien.......

Anoniem: 230918

al iemand enige ervaring met de laatste versie van de anysee.com website;
Latest Application for E30 Plus(Netherland Only) van 22-8-2007.

Ik heb wat zitten spelen maar de NL software is 1.2.12 terwijl de finse site 1.2.14 heeft. Verder laat de NL software ook maar een regionale zender toe en zet de programma's op volgorde. Niet wenselijk voor iemand die alle zenders wil zien. Ik heb na versie 1.2.14 wel de laatste drivers van 240707 (eroverheen) geinstalleerd. Weet niet of dit nu echt helpt. maar kan volgens mij geen kwaad.
Helaas wekt het volgens mij nog steeds niet onder VISTA MCE (althans de gecodeerde zenders).

• MavhRik
Intheweb schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 10:51:
[...]

Bedoel je deze? http://www.anysee.com/eng...tSearch=&txtSearchString= :)

• MavhRik
Ik heb nu de nieuwste driver van de Anysee.com website (24-07-2007), maar merk nog geen verschil...

• Intheweb
Jeej hij is eindelijk uit... nu hopen dat ze bij Mediaportal het snel oppakken. Heb nog maar ff een reminder in dat topic gezet daar :P
http://forum.team-mediapo...rt_descramble-t25232.html

• MavhRik
Kijk zo komen we er ooit nog wel... MediaPortal is al vele malen beter dan de Anysee viewer!

• bumble_bee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:19
Ik heb ook deze anysee, maar niet vrijwillig: iemand die ik ken werkt in de branche en heeft hem gratis gekregen van z'n werk. En nu is hij niet zo'n fanatiek computeraar dus ik mocht hem hebben..
Anders had ik hem zeker niet gekocht, want het mag dan de enige USB ontvanger met smartcard slot zijn, je hebt er niks aan omdat anysee de docs niet wil vrijgeven en hij dus totaal niet werkt onder linux. Ik heb hem nu maar aan mijn windows-gamedoos hangen en kijk er soms het journaal op.. Werkt alleen met de eigen app van anysee (die ik overigens best oke vind, is handig in gebruik), en hij is ook nog eens peperduur vegeleken met de andere ontvangers.. Zeker een afrader.
Ik was van plan om een goedkoop usb ontvangertje zonder cardslot te kopen (er zijn er honderden supported) voor mijn linux-desktop, die kan je later altijd nog uitbreiden met de commerciele zenders middels een phoenix reader. Maar nu zit ik met dit ding opgescheept..

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
bumble_bee schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 14:47:
Ik heb ook deze anysee, maar niet vrijwillig: iemand die ik ken werkt in de branche en heeft hem gratis gekregen van z'n werk. En nu is hij niet zo'n fanatiek computeraar dus ik mocht hem hebben..
Anders had ik hem zeker niet gekocht, want het mag dan de enige USB ontvanger met smartcard slot zijn, je hebt er niks aan omdat anysee de docs niet wil vrijgeven en hij dus totaal niet werkt onder linux.
Ze hebben net de SDK vrijgegeven (zie boven jouw reactie)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Intheweb
Anders had ik hem zeker niet gekocht, want het mag dan de enige USB ontvanger met smartcard slot zijn, je hebt er niks aan omdat anysee de docs niet wil vrijgeven en hij dus totaal niet werkt onder linux. Ik heb hem nu maar aan mijn windows-gamedoos hangen en kijk er soms het journaal op.. Werkt alleen met de eigen app van anysee (die ik overigens best oke vind, is handig in gebruik), en hij is ook nog eens peperduur vegeleken met de andere ontvangers.. Zeker een afrader.
Ik was van plan om een goedkoop usb ontvangertje zonder cardslot te kopen (er zijn er honderden supported) voor mijn linux-desktop, die kan je later altijd nog uitbreiden met de commerciele zenders middels een phoenix reader. Maar nu zit ik met dit ding opgescheept..
Misschien handig om volgende keer eerst eventjes te lezen en dan te reageren.

Zoals je hebt dan hebt kunnen lezen heeft Anysee de SDK vrijgegeven.
Maar het is dan nog wachten op mensen die het gaan intergeren in bijv. Mediaportal.

Ook MCE zal dan op ten duur gebruik kunnen maken van alle mogelijkheden die de anysee hardware bied, zoals het besturen van Mediaportal via de eigen afstandbediening :)

Verder weet ik niet of een BDA driver ook onder Linux word ondersteund... want anders kan die maybe wel werken onder linux als iemand de SDK toepast op een Linux HTPC software pakket.

[Voor 5% gewijzigd door Intheweb op 27-08-2007 16:58]

Anoniem: 231206

Weet iemand hoe je een dvd kan branden van een tv opname, comercial zender, opgenomen met een anysee E30

• bumble_bee
Intheweb schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:57:
Misschien handig om volgende keer eerst eventjes te lezen en dan te reageren.

Zoals je hebt dan hebt kunnen lezen heeft Anysee de SDK vrijgegeven.
Maar het is dan nog wachten op mensen die het gaan intergeren in bijv. Mediaportal.

Ook MCE zal dan op ten duur gebruik kunnen maken van alle mogelijkheden die de anysee hardware bied, zoals het besturen van Mediaportal via de eigen afstandbediening :)

Verder weet ik niet of een BDA driver ook onder Linux word ondersteund... want anders kan die maybe wel werken onder linux als iemand de SDK toepast op een Linux HTPC software pakket.
Misschien handig om eerst te weten waar je het over hebt voor je reageert? Een SDK heeft nul komma niks te maken met docs van de hardware. Het is meestal een library met wat header files die je in je programma kan gebruiken. Als je de SDK ook had gedownload had je dit ook zelf gezien.
Het helpt totaal niet bij het schrijven van een driver voor de kaart (anders dan dat reverse-engineering makkelijker wordt, maar dat kon nu ook al).

BDA is Windows-specific interface-specificatie en is niet compatibel met het linux DVB framework. En gelukkig maar, want ik hoef die binary-only crapware niet.

• Rob
  • Niet online
Zeker een afrader.
Afrader voor Linux dus...
Overigens je zit er niet mee opgescheept, je kan 'm zo de prullenbak in mikken (of aan iemand anders geven). Haal je zelf voor een paar tientjes een andere die wel onder linux werkt.

Met de SDK zal het voor Windows een grotere aanrader worden.
Ik ben benieuwd wanneer mediaportal en progdvb 'm helemaal gaan ondersteunen.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Anoniem: 231284

Zelf heb ik ook sinds kort een E30 plus en een HP laptop met Vista 32 bit Ultimate er op, en wat ik ook probeer, ik hoor wel geluid, maar krijg geen beeld. ik heb alle versies al geprobeert, soms zie ik 1 a 2 seconden beeld en dan wordt alles weer zwart.
Download ik de software vanuit korea, waar je dus 4 kanalen in één keer kan kijken geeft deze wel alles goed weer, maar zodra je dus maar 1 kanaal wilt bekijken wordt alles weer zwart... HELP!
Onder Media Center krijg ik wel goed beeld maar ja, alleen de FTA kanalen.... dus de laptop kan het wel.

ik word hier gek van, alle driver versies en software versies geprobeert tm versie 1.12.14 maar probleem blijft hetzelfde. Op mijn Xp laptop en pc's werkt alles naar behoren.Mijn laptop heb ik alle firmware ge-update en ook de laatste videodrivers gedownload maar probleem blijft.

Wie kent dit probleem? of, belangrijker... wie weet een oplossing?

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:37

KroeT

[...]

Ik heb een totaal ander probleem, en heb dus nog niet de tijd gehad naar jouw probleem te zoeken :)

Dat terzijde, ik heb ook maar even een berichtje op het forum van MediaPortal geplaatst dat de SDK er is. Ik hoop dat ze 'm snel gaan ondersteunen, want de standaardsoftware doet het bij mij matig tot niet...

Peace is not simply the absence of war.

• bdacier
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2022
Weet iemand eigenlijk al of er mensen bezig zijn met het coden van een MCE driver? Voordat er voor VistaMC ondersteuning is ga ik dat ding niet aanschaffen.

Er is wel een plugin volgens mij voor VistaMC, VistaTV van Sceneo. De e30 plus staat niet onder de lijst met ondersteunde apparaten, maar zoals ik op de site lees doen ze voorkomen alsof ze met alle kaarten/boxen overweg kunnen. Heeft iemand misschien de mogelijkheid dit te testen (trialversie: hier)

Ondersteuning voor de e30 plus lijkt me iig, nu de SDK uit is, niet moeilijk om mee te nemen. Misschien heeft iemand zin, als het niet lukt met de trialversie, om Sceneo even in het duits te mailen met de vraag om de e30 plus te ondersteunen?

[Voor 16% gewijzigd door bdacier op 30-08-2007 23:15]

Anoniem: 231887

Hoi bdacier,

Ik ben het programma nu aan het testen. Maar mijn Duits laat wat te wensen over. Hij heeft tot nu toe 8 TV zenders gevonden. NL1 laat hij in elk geval netjes zien, maar dat is geen kunst. Verder heb ik nog niet verder geëxperimenteerd, dit met namen omdat hij blijft zeuren over registratie en dat in het Duits… zeurende computer programma’s zijn vervelend en het wordt nog vervelender als ze dat in het Duits doen! ;-) Morgen zal ik nog wat meer testen.

Op dit moment ben ik ook een Trail versie van Cyberlink Power Cinema 5 aan het downloaden. Ik weet niet of die overweg kan met Conax encryptie maar we zullen zien. De Anysee i.c.m. met Windows Vista MCE is in elk geval geen werkbare optie en de software van Anysee is zeer slecht! Ik heb het apparaat net iets te snel aangeschaft, het zou een super goede oplossing zijn voor digitale TV op de PC maar dan moet het nog wel soepel werken. Ik zou met de aankoop wachten tot dat er een software update is of tot dat MS gecodeerde zenders laat zien.

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:34
hmmmm erg jammer dat ook dit weer een net niet apparaat is.

Ik zoek nog steeds voor een oplossing om mijn Vista MCE naar digitale TV om te zetten. Aangezien ik in mijn regio opgescheept zit met UPC, gaat een normale DVB-C kaart niet werken. Hiervoor heb ik twee (dure) DVB-C kaart nodig met CI om het gecodeerde signaal te decoderen. Mensen van Casema(die het signaal niet coderen) scheinen genoeg te hebben aan een dual DVB-C kaart zonder CI slot. Dan ben je voor 100/150 euro klaar.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Power Cinema en Vista TV werken ook niet. Ze vinden netjes de kanalen maar geven aan dat ze de versleutelde programma’s niet kunnen laten zien. Het vermoeden dat de encryptie van de kanalen door Anysee in de software wordt gedaan en niet in de hardware, wordt hiermee bevestigd.
Dit nodigt steeds meer uit om de boel te gaan hacken. Een aantal experimenten met ProgDVB en een Conax SoftCam hebben tot dus ver niets opgeleverd.

Iemand nog tips? Is het bijvoorbeeld iemand gelukt om alle zenders van KPN Digitene m.b.v. andere hardware en andere software te bekijken?

• Intheweb
Hacken is helemaal niet nodig. Als er iemand C kan, dan kan diegene zelf wat proggen aan de hand van de SDK. Maar ja...ik ben geen C programmeur.

Helaas is er nog geen andere software. De SDK gaat er hopelijk snel verandering in brengen. Ik kan helaas ook geen C. Wellicht dat KPN zo vriendelijk is om eigen software aan te bieden, of ben ik nu wel heel erg optimistisch! ;-)

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 07:29
Anoniem: 231887 schreef op maandag 03 september 2007 @ 12:15:

Een aantal experimenten met ProgDVB en een Conax SoftCam hebben tot dus ver niets opgeleverd.

Iemand nog tips? Is het bijvoorbeeld iemand gelukt om alle zenders van KPN Digitene m.b.v. andere hardware en andere software te bekijken?
Welke experimenten heb je dan gedaan??
Zelfs een usb stick krijg je met Progdvb en de juiste BDA driver aan het werk de KPN kaart moet dan wel in een phoenix kaartlezer zitten, maar ja dan heb je de Anysee ook niet nodig dan heb je genoeg aan een goedkopere usb stick en de link naar de handleiding,
http://www.sat4all.com/fo...er=1329925&page=5&fpart=1

Ik heb ProgDVB met de CnxCAM geprobeerd. Maar deze loopt helaas vast als ik een gecodeerd kanaal kies. Ik gebruik nu Vista Ultimate.
Misschien dan toch maar de Anysee terug brengen en zo’n Phoenix card reader kopen.

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:23
aart44 schreef op maandag 03 september 2007 @ 20:00:
Zelfs een usb stick krijg je met Progdvb en de juiste BDA driver aan het werk de KPN kaart moet dan wel in een phoenix kaartlezer zitten, maar ja dan heb je de Anysee ook niet nodig dan heb je genoeg aan een goedkopere usb stick en de link naar de handleiding,
Goedkoper? De Anysee kost 169 euro, daar krijg je dan 89 van terug. Het lijkt me dat de usb2 stick en phoenix reader samen duurder zijn, of niet?

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 07:29
grun93 schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 16:35:
[...]

Goedkoper? De Anysee kost 169 euro, daar krijg je dan 89 van terug. Het lijkt me dat de usb2 stick en phoenix reader samen duurder zijn, of niet?
Hoho die korting krijgt alleen een nieuwe klant op het eerste apparaat, ik ben al een paar jaar klant met drie kaarten dus voor mij geen korting als ik dat zou willen kopen.
Maar de usb stick kost mij € 5,50 + 10 euro verzendkosten uit China na drie weken krijg je hem met een Chinesche postzegel er op thuis gekocht op het Duitse Ebay.
De kaartprogger had ik dat kost me geen geld maar een progger die in de phoenix mode kan kost tussen de 10 en 15 euro. :O

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:32

slaay

Natuurbeleven.com

Ik lees dat het moeilijk is om de Anysee goed werkend te krijgen met Vista MCE.

Maar hoe zijn de ervaringen met Windows XPMedia Center Edition 2005?

Dich bis echt unne foëzen haas

• MavhRik
slaay schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:33:
Ik lees dat het moeilijk is om de Anysee goed werkend te krijgen met Vista MCE.

Maar hoe zijn de ervaringen met Windows XPMedia Center Edition 2005?
Het is naar mijn weten nog NIET mogelijk om de gecodeerde kanalen via (Vista/ XP) Media Center te bekijken.

Anoniem: 234134

GAEvakYD schreef op maandag 03 september 2007 @ 10:08:
hmmmm erg jammer dat ook dit weer een net niet apparaat is.

Ik zoek nog steeds voor een oplossing om mijn Vista MCE naar digitale TV om te zetten. Aangezien ik in mijn regio opgescheept zit met UPC, gaat een normale DVB-C kaart niet werken. Hiervoor heb ik twee (dure) DVB-C kaart nodig met CI om het gecodeerde signaal te decoderen. Mensen van Casema(die het signaal niet coderen) scheinen genoeg te hebben aan een dual DVB-C kaart zonder CI slot. Dan ben je voor 100/150 euro klaar.
Je hebt het hier over een mogelijkheid om UPC digitaal op je PC te ontvangen. Vertel verder...... Ik zoek al jaren een oplossing hiervoor, maar ben nog nooit iets werkends tegengekomen.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:32

slaay

Natuurbeleven.com

inVision schreef op maandag 24 september 2007 @ 18:27:
[...]

Het is naar mijn weten nog NIET mogelijk om de gecodeerde kanalen via (Vista/ XP) Media Center te bekijken.
Zo te zien werkt het alleen met de eigen software van Anysee.. MCE, TVCentral, ProgDVB, Team Portal.. allemaal werken ze niet.
Erg jammer..

Ik kwam dit nog tegen op het net:
[quote[Robert Schlabbach (Expert):
Q: Will there be support for DVB-T Conditional Access Modules in the future? My DVB-T provider (KPN, the Netherlands) requires support for Conax CAM's.
A: While MCE 2005 does not support the Common Interface out of the box, there _are_ third party solutions available, e.g. here: http://www.digital-everywhere.com. Note that this is a third party solution and as such unsupported by Microsoft. I haven't seen or tried it myself either, so I don't think any of the experts here would be able to assist either.[/quote]

[Voor 44% gewijzigd door slaay op 25-09-2007 16:41]

Dich bis echt unne foëzen haas

• Intheweb
Meer info daarover: Firedtv of usb digitale tuner van kpn

Ik hoop dat Mediaportal het voor elkaar krijgt het werkend te krijgen.

• Intheweb
Zag net op het forum van team Mediaportal dat zij niet verder kunnen omdat 1 van de programmeurs niet de beschikking kan krijgen over een C30... that sucks...

• MavhRik
Dat is zeker balen...

Anoniem: 138731

Ik zit dus ook met een anysee e30 plus waarbij het onmogelijk is 3rd party software te gebruiken, tenminste als je gecodeerde digitenne kanalen wilt zien.
Ik heb Powercinema van cyberlink getest, in Dvbdream heb ik het een tijd je werkend gekregen, ook de encrypted kanalen, maar toen ik er stil bij ging staan hoe dat nu mogelijk is, was het al voorbij.
Dus ja. Ja mediaportal Lf_dman kan niet over een kaart beschikken dus aan een SDK hebben we ook niet veel op het moment. Die anysee software is zoo bout, wie wil daar nu niet vanaf 8)7

• bumble_bee
het mag dan de enige USB ontvanger met smartcard slot zijn, je hebt er niks aan omdat anysee de docs niet wil vrijgeven en hij dus totaal niet werkt onder linux. Ik heb hem nu maar aan mijn windows-gamedoos hangen en kijk er soms het journaal op.. Werkt alleen met de eigen app van anysee (die ik overigens best oke vind, is handig in gebruik), en hij is ook nog eens peperduur vegeleken met de andere ontvangers.. Zeker een afrader.
Het lijkt erop dat ik op mijn eerder gepostte bericht terug moet komen, want linux heeft nu het begin van support voor de E30 series; tuning & de afstandbediening werken al (voor de E30 Plus en E30C Plus). CI ondersteuning komt binnenkort.
Intheweb schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 23:49:
Zag net op het forum van team Mediaportal dat zij niet verder kunnen omdat 1 van de programmeurs niet de beschikking kan krijgen over een C30... that sucks...
Het zag er voor linux slecht uit omdat anysee niet meewerkte, maar het enige wat ervoor nodig was is dat iemand een E30 in bruikleen aanbood op de lijst, en een paar dagen later was de driver er ;) En een driver schrijven is veel moeilijker dan support toevoegen aan je app middels een SDK.

Ik hang hem binnenkort aan mijn mythtv backend, en dan hoef ik niet te investeren in een tweede DVB-C tuner. Dus all hail the mighty GNU, zou ik zeggen.

• MavhRik
Als iemand dat nou ook eens zou doen voor Windows, en dan goede drivers zou schrijven die onder MCE ook de niet FTE kanalen ondersteund, dan zou ik heel blij zijn :)

Anoniem: 97900

Ik heb inmiddels ook Digitenne een aantal dagen op me computer, maar er vallen me wel een aantal dingen tegen. Ik gebruik het i.c.m. Windows Vista Ultimate x64.

Mijn Ervaringen:
  • Ik gebruik nu AnySee versie 1.2.12 deze is zeer traag en instabiel.
  • AnySee versie 1.5.14 is stabieler maar geeft alleen maar zwart beeld bij de commerciele zenders.
  • Jammer dat de commerciele zenders niet werken in Media Center en je dus verplicht bent om de AnySee software te gebruiken.
  • De opnames worden gedaan in .TRP formaat dit wilde ik in MPEG maar dit is helaas niet mogelijk.
  • SNAPSHOTS vervormen bij mij (Iemand idee hoe dit kan?)
Ik hoop dat er snel een mogelijkheid komt om een ander programma te gebruiken waarin je ook kunt aangeven in welke kwaliteit en formaat je op wilt nemen. Eigenlijk vind ik het ongelooflijk dat je aan zo'n slecht en beperkt stuk software vast zit.

• Intheweb
Ik ben het met je eens dat het raar is dat je vast zit aan die kromme software. Helaas ziet Anysee niet in hoe slecht hun software is.

De nieuwe software vna Anysee heb ik wel aan de praat gekregen met de commerciele zenders, maar hij loopt 'vast' als hij aan het begin van de maand niet kan updaten naar zijn smartcard. Want die ondersteuning zit niet in die versie... :/

Kijk een op http://www.anysee.fi/downloads.html
daar staat versie 1.2.14 en die is redelijk stabiel en gewoon voor KPN gemaakt.
Waarom die alleen daar te vinden is weet ik niet maar uit het slechte is dit het minst slechte.
Verder kan ik ook niet wachten op windows integratie. Maar ik zou niet weten wie ik moet vragen om daar naar te kijken.

Anoniem: 97900

Anoniem: 230918 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 20:19:
Kijk een op http://www.anysee.fi/downloads.html
daar staat versie 1.2.14 en die is redelijk stabiel en gewoon voor KPN gemaakt.
Waarom die alleen daar te vinden is weet ik niet maar uit het slechte is dit het minst slechte.
Verder kan ik ook niet wachten op windows integratie. Maar ik zou niet weten wie ik moet vragen om daar naar te kijken.
Ik heb net deze versie geinstalleerd en hij schakeld nu in ieder geval sneller over naar een volgend kanaal. Alleen vind deze versie weer niet alle namen van de kanalen. Maar ja als dat alles is :)
Bedankt in ieder geval.

• grun93
Anoniem: 230918 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 20:19:
Je zou gewoon een mailtje richting Anysee kunnen sturen. Heb ik ook wel eens gedaan, om te vragen waarom ik de helderheid en het contrast niet in de applicatie kan bijregelen. Ik kreeg zelfs antwoord in nogal slecht Engels, maar ik kreeg daaruit de indruk dat ze de vraag niet helemaal begrepen hadden. Verder nooit meer iets van gehoord.

• MavhRik
Ik heb ze ook al eens gemaild, nooit wat van gehoord...

• Intheweb
Heb net een mail naar Anysee gestuurd met het verzoek om een E30 te leveren aan de programmeur van Mediaportal... we shall see

• Orcson
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-05 11:01
Intheweb schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 22:50:
Heb net een mail naar Anysee gestuurd met het verzoek om een E30 te leveren aan de programmeur van Mediaportal... we shall see
Laten we allemaal doen wat Intheweb heeft gedaan. Ik heb ook al een paar dagen geleden die zelfde oproep op http://forum.team-mediapo..._descramble-t25232p2.html geplaatst mail naar anysee te vinden op: http://www.anysee.com/eng/contact.php.
Misschien helpt het!!

Tja, Ook ik heb nu na 10 dagen niets gehoord. Wat nu?

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14
Is er ook een alternatief voor and E30 plus?
Wil in de toekomst ook mijn digitenne abbo gebruiken op een laptop maar als ik dit allemaal lees liever niet mbv de Anysee e30 plus...

• Orcson
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-05 11:01
Ik heb net nogmaals een mail gestuurd dat ik het gewoon absurd en onbeschoft vind dat ze niet eens even terug mailen. Zelfs al is het ja maar daar beginnen we niet aan. We zullen zien anders kunnen ze nog meer mail verwachten. Ik ga het ook maar eens via kpn proberen misschien willen die wel zo aardig zijn om een gebruikte anysee uit te lenen.

• Intheweb
Orcson schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:35:
Ik heb net nogmaals een mail gestuurd dat ik het gewoon absurd en onbeschoft vind dat ze niet eens even terug mailen. Zelfs al is het ja maar daar beginnen we niet aan. We zullen zien anders kunnen ze nog meer mail verwachten. Ik ga het ook maar eens via kpn proberen misschien willen die wel zo aardig zijn om een gebruikte anysee uit te lenen.
Dat vind ik een hele goeie set! Het kan KPN alleen maar meer klanten opleveren :D

Ook ik heb in navolging maar een een e-mail verzonden met de volgende mededeling:

Hello,

As user of the anysee 30 plus am satisfied over the product but totally unsatisfied over the software.
I understand there is no other software supported. In the forum it is already advised NOT to buy your card anymore!
Het grote Anysee E30 Plus ism. Digitenne topic

In another forum they are a bit more positive but still need your help.
http://forum.team-mediapo..._descramble-t25232p2.html

Please respond otherwise you will get very negative responses in the Netherlands which is a pity for such a good hardware product.

We all need integration in windows MP or other existing SW.

Anoniem: 116370

Ik had even een vraag over die usb ontvanger ik woon sinds een tijdje in utrecht en was ook van plan om zon reciever te halen voor mijn pc met windows xp. Huisgenoot van mij heeft al een andere decoder de echt zeg maar voor tv en dat beeld enzoo is vrij goed te noemen. Is het het geld waard om zon usb reciever te halen ? aangezien ik hier veel negatieve verhalen hoor over mce. als je alleen tv wil kijken op xp is het dan een goede koop ?

• grun93
Anoniem: 116370 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:45:
als je alleen tv wil kijken op xp is het dan een goede koop ?
Ik vind van wel, ja.

• MavhRik
Ik heb sinds deze week een pc met de Anysee E30 Plus aan me 100 cm Samsung TV hangen en ik vind het Digitenne beeld via dit apparaat VEEL mooier dan de standaard Samsung decoder.

• Rob
  • Niet online
inVision schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:24:
Ik heb sinds deze week een pc met de Anysee E30 Plus aan me 100 cm Samsung TV hangen en ik vind het Digitenne beeld via dit apparaat VEEL mooier dan de standaard Samsung decoder.
Dat komt waarschijnlijk doordat jouw videokaart de 'missende pixels' veel beter weet op te vullen dan een decoder.

• N.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-02 22:11
Iemand deze al getest?

E30_Plus_1.2.16

Changelog:

Ver1.2.15
Auqust, 2007
1, Fixed No response and channel changing speed up in window vista.
2, Fixed unproper screen position and scree ratio when the anysee viewer start.
3, Fixed Non-displaying matter when Dual moniter user use the DxVA function.
4, Update Driver
5, Other bugs were fixed.

Ver1.2.16
September, 2007
1, Correct the LCN(Local Channel Number) issue.
2, Changes the recording format as follows: ones, daily, weekly.
3, Other bugs were fixed.

Ik ben op zich wel tevreden over de Anysee. Gebruik hem eigenlijk alleen om tv op mijn laptop te kijken.

[Voor 56% gewijzigd door N.K. op 13-11-2007 21:49]

• Intheweb
Bedankt voor het posten. Ik ga het vanavond even proberen :)

• MavhRik
Ik gebruik op dit moment versie 1.5.12 (30-05-2007).. en dan zetten ze op die finse site 1.2.16(09-2007)?

Mis ik nou wat of...?

• Intheweb
1.5 mist een gedeelte voor de smartcard... want toen ik 1.5 gebruikte werd mijn kaart niet meer ge-update.

Las vandag trouwens op Mediaportal dat een andere user er maybe tijd in gaat steken, maar die gaat eerst bezig met iets anders :/ beetje jammer

[Voor 40% gewijzigd door Intheweb op 14-11-2007 22:04]

• MavhRik
Ik zal vanavond 1.2.16 even installeren dan... kijken wat die doet!

• MavhRik
Ik heb ze getest en ik vind deze veel beter werken dan de 1.5 serie echter is de 'bug' in Vista dat mijn Aero Glass verdwijnt terug, maar dat is niet super erg.

Anoniem: 241029

Heb een anysee E30 plus gekocht bij KPN, smartcard van digitenne, geactiveerd, abonnement loopt.
Krijg wel alle zenders in de kanalenlijst maar alleen de free2air zenders kan ik bekijken. Gecodeerde zenders dus niet, geen beeld en geluid.
Draai onder Vista 32bits (business), Asus V1S laptop.
Heb versie 1.2.12-1.2.16 geprobeerd maar zonder resultaat.

Helpdesk digitenne en KPN levert vooralsnog niks op.

Wie kan mij helpen het werkend te krijgen?

• MavhRik
Heb je ook een 'normale' decoder? Zo ja, doet die smartcard het daar wel in? Het duurt namelijk even voordat het werkt...

inVision schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:22:
Heb je ook een 'normale' decoder? Zo ja, doet die smartcard het daar wel in? Het duurt namelijk even voordat het werkt...
Nee, heb alleen de anysee. Ben al 2 weken bezig dus zou ondertussen toch gelukt moeten zijn.
Iets wat me opvalt: bij CA-informatie (in configuratie) is de abonnementsstatus leeg, bij card number staat iets anders dan het digitenne-smartcard nr. Hoe is dat bij jou?

• grun93
Anoniem: 241029 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 17:57:
Nee, heb alleen de anysee. Ben al 2 weken bezig dus zou ondertussen toch gelukt moeten zijn.
Iets wat me opvalt: bij CA-informatie (in configuratie) is de abonnementsstatus leeg, bij card number staat iets anders dan het digitenne-smartcard nr. Hoe is dat bij jou?
Kun je het misschien eens op een andere pc proberen?

Ik heb wel eens min of meer hetzelfde meegemaakt. Anysee deed het aanvankelijk prima, maar na de installatie van een of ander Koreaans captureprogramma (ben even de naam kwijt, stond een link in de ComputerIdee geloof ik), deed Anysee het niet meer. Uninstallen van dat programma hielp niet. Anysee geeft wel kanalen, maar geen beeld en geen geluid. Bij CA-info staat niks. Maar op een andere pc (met Win XP overigens, Vista draai ik niet) doet hij het prima.

grun93 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:27:
[...]

Kun je het misschien eens op een andere pc proberen?

Ik heb wel eens min of meer hetzelfde meegemaakt. Anysee deed het aanvankelijk prima, maar na de installatie van een of ander Koreaans captureprogramma (ben even de naam kwijt, stond een link in de ComputerIdee geloof ik), deed Anysee het niet meer. Uninstallen van dat programma hielp niet. Anysee geeft wel kanalen, maar geen beeld en geen geluid. Bij CA-info staat niks. Maar op een andere pc (met Win XP overigens, Vista draai ik niet) doet hij het prima.
Dat heb ik geprobeerd. Laptop met xp sp2. Daar is het nog erger: alleen geluid bij free2air zenders verder helemaal niets. Na verloop van tijd loopt ie zelfs vast.
Zal het iemand anders vragen uit te proberen op zijn pc.

Yes, het is voor elkaar!
Boosdoener: mini-usb-hubje. Daardoor kreeg de decoder blijkbaar geen signaal dat ie de smartcard moest inlezen/verifiëren. Heeft ie nu wel gedaan en nu klopt het card nr en het abonnement bij CA-info ook. Gecodeerde kanalen zijn nu wel te bekijken.

• grun93
Anoniem: 241029 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:53:
Yes, het is voor elkaar! Boosdoener: mini-usb-hubje. Daardoor kreeg de decoder blijkbaar geen signaal dat ie de smartcard moest inlezen/verifiëren.
Ik vermoed dat als je dit er meteen bijgezegd had je eerder het juiste antwoord gekregen had. Een USB poort uit de pc levert 5V bij maximaal 500 mA. Dat is al niet al te veel stroom, en als zo'n hub dat dan ook nog moet gaan verdelen over meerdere poorten is het te weinig. Een 2,5" extern HD'tje bijvoorbeeld werkt ook niet als ie aangesloten is via een hub en mijn flatbed USB scanner ook niet.

Tenzij je zo'n hub z'n eigen 5V voeding geeft via de (meestal) optionele adapter, maar dat kan ik niet uit je reply halen.

• Godric
  • Laatst online: 16-05 16:35
Ik heb voor mijn broer een htpc in elkaar gezet, en omdat hij al digitenne had heeft hij de Anysee E30 Plus erbij genomen. Geïnstalleerd op XP MCE draait de boel wel in het meegeleverde programma, in MCE lukt het niet om live tv te krijgen. Ook niet als ik alleen de driver gebruik, ook met de 1.2.16 versie van de site. Ik kan in MCE wel de gids bekijken.

Heeft iemand een idee wat ik fout doe en vooral wat de oplossing zou kunnen zijn? Het is natuurlijk wel de bedoeling dat de hele htpc ervaring in MCE plaats kan vinden. :)

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

• Intheweb
Godric schreef op maandag 26 november 2007 @ 21:58:
Ik heb voor mijn broer een htpc in elkaar gezet, en omdat hij al digitenne had heeft hij de Anysee E30 Plus erbij genomen. Geïnstalleerd op XP MCE draait de boel wel in het meegeleverde programma, in MCE lukt het niet om live tv te krijgen. Ook niet als ik alleen de driver gebruik, ook met de 1.2.16 versie van de site. Ik kan in MCE wel de gids bekijken.

Heeft iemand een idee wat ik fout doe en vooral wat de oplossing zou kunnen zijn? Het is natuurlijk wel de bedoeling dat de hele htpc ervaring in MCE plaats kan vinden. :)
Als we dit allemaal eens wisten... voorals nog heb ik alleen geluiden gehoord van de FTA zenders die het doen onder MCE... er is weinig beweging te zien bij zowel Anysee als andere software pakketen dit werkend te krijgen.

• MavhRik
Zoals overal te lezen valt werkt de Anysee E30 Plus nog niet samen met Media Center, wat betreft de gecodeerde kanalen. Ik kan namelijk wel Nederland 1, 2, 3 en de lokale omroep zien via Media Center.

Iedereen wil dit graag alleen komt het maar niet :(

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:41
Weet iemand een applicatie voor de (i)Mac OSX waarmee ik de Anysee kan gebruiken?

• Godric
  • Laatst online: 16-05 16:35
Intheweb schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 13:09:
[...]

Als we dit allemaal eens wisten... voorals nog heb ik alleen geluiden gehoord van de FTA zenders die het doen onder MCE... er is weinig beweging te zien bij zowel Anysee als andere software pakketen dit werkend te krijgen.
Na een lange avond googlen was ik daar ook achter gekomen, zwaar balen :( . We gaan nu proberen of Mediaportal wat is en of dat werkt. Ook erg slecht van KPN, volgens de site is het ding compatible met MCE, dan mag je verwachten dat het dan ook zo is.

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

• MavhRik
Godric schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:53:
[...]

Na een lange avond googlen was ik daar ook achter gekomen, zwaar balen :( . We gaan nu proberen of Mediaportal wat is en of dat werkt. Ook erg slecht van KPN, volgens de site is het ding compatible met MCE, dan mag je verwachten dat het dan ook zo is.
Het ding werkt (nog) nergens anders mee dan met de eigen software... ook voor MediaPortal geld dat je alleen de FTA zenders kan bekijken.

• Intheweb
inVision schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:06:
[...]

Het ding werkt (nog) nergens anders mee dan met de eigen software... ook voor MediaPortal geld dat je alleen de FTA zenders kan bekijken.
En das best k*t... snap niet dat Anysee zo moeilijk doet. De SDK is te bekrompen heb ik al een paar keer gehoord dat ontwikkelaars en weining mee kunnen.

• MavhRik

Dank voor de melding van de drivers. ik heb ze gewoon over mijn bestaande installatie heen gezet (v 1.2.16) en het lijkt nu dat zenders sneller en minder vaak met zwart beeld gevonden worden, het gaat af en toe nog steeds fout maar minder als voorheen. overigens draai ik onder vista.

• MavhRik
Ik zal er vanavond even mee spelen (draai ook onder Vista) had ze direct geïnstalleerd, maar geen zin gehad om te rebooten :)

• Intheweb
T'is en blijft jammer dat de Anysee E30 niet word opgepakt door de HTPC pakketten... gewoon weg zonde!

• MavhRik
Ik merk geen verschil met deze drivers...

Anoniem: 244629

mp ziet de ontvanger nu helemaal niet meer (voor de fta zenders)
zag net dat er ook weer nieuwe aplication is voor nederland

Anoniem: 244647

zoals velen ben ik hier ook mee bezig, maar mijn MCE ziet de ontvanger helemaal niet. ligt dit aan de versie van anysee? of moet ik nog iets in MCE doen?

• Tralalaa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-05 21:23
De laatste driver en applicatie geïnstalleerd, bedankt voor de tip. Nu krijg ik na verloop van tijd (een uur of zo) een "CA ATR ERROR", iemand deze ook al eens gezien? Kan alleen op een fins forum hier iets over vinden, maar mijn fins...

12-12: de fout heb ik niet meer gehad. Zie ook in de release notes dat ze dat opgelost hadden.

Het viel me ook op dat hij niet automatisch het kanaal met het sterkste signaal zoekt. Deze moet je eventueel handmatig zoeken, nadat je het kanaal met het zwakke signaal hebt verwijderd.

[Voor 37% gewijzigd door Tralalaa op 12-12-2007 20:35. Reden: nieuwe info]

• MavhRik
De naan van de anysee is veranderd, ik moest hem opnieuw instellen in MCE Vista.

• MavhRik
Anoniem: 244629 schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:02:
mp ziet de ontvanger nu helemaal niet meer (voor de fta zenders)
zag net dat er ook weer nieuwe aplication is voor nederland
Waar zie je de nieuwe application dan?

• Intheweb

Anoniem: 244647

Heb ook ff mediaporta; er opgezet. die ziet wel de kaart maar bij het channel zoeken in de setup vind ie niks!!!

iemand tips?

• MavhRik
Anoniem: 244647 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:20:
Heb ook ff mediaporta; er opgezet. die ziet wel de kaart maar bij het channel zoeken in de setup vind ie niks!!!

iemand tips?
Hmmm, raar... ik heb het wel werkend gekregen (FTA only) onder MediaPortal... helaas vind ik MediaPortal niets vergeleken bij MCE en heb ik het dus nu ook niet meer anders had ik het met de nieuwe drivers nog wel even geprobeerd.

Ik neem aan dat je de nieuwste drivers hebt? (en na installatie gereboot hebt)

Anoniem: 241568

inVision schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:09:
Ik merk geen verschil met deze drivers...
Met de laatste software versie ( 1216) krijg je een voorgesorteerd (KPN) lijstje.
De dubbele zenders (PID's) worden eruit gehaald. Het is nu niet meer mogelijk meerdere regionale zenders in de lijst te krijgen.
Bij versie E30_plus_1214_fi werden alle ontvangen zenders in de lijst gezet.
Door te sorteren en verwijderen kan je de lijst aan je wensen aanpassen.
Op die manier kan ik hier Utrecht, West, Rijnmond, Brabant, Noord Holland en soms Gelderland op de standaard actieve KPN binnenantenne ontvangen.
Ik ga dus weer terug naar versie 1214-fi

• MavhRik
Anoniem: 241568 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 00:27:
[...]

Met de laatste software versie ( 1216) krijg je een voorgesorteerd (KPN) lijstje.
De dubbele zenders (PID's) worden eruit gehaald. Het is nu niet meer mogelijk meerdere regionale zenders in de lijst te krijgen.
Bij versie E30_plus_1214_fi werden alle ontvangen zenders in de lijst gezet.
Door te sorteren en verwijderen kan je de lijst aan je wensen aanpassen.
Op die manier kan ik hier Utrecht, West, Rijnmond, Brabant, Noord Holland en soms Gelderland op de standaard actieve KPN binnenantenne ontvangen.
Ik ga dus weer terug naar versie 1214-fi
Je hebt het nu over de applicatie... ik had het over de drivers :)

Ik zag btw. dat in de nieuwste applicatie van 10 december nog de oude drivers zitten en niet die van 7 december... lekker logisch :/

inVision schreef op woensdag 12 december 2007 @ 09:21:
[...]

Je hebt het nu over de applicatie... ik had het over de drivers :)
Je hebt gelijk.
Ik gebruik, bij gebrek aan beter, de Anysee software.
Ik heb inmiddels de laatste versie van de driver en de applicatie 1214 gecombineerd.
Het geeft wat verbetering bij het terugspelen van opgenomen video; bij de oude versie bleef het video hangen bij het doorspoelen.

Anoniem: 245119

Beste mensu,

Ik heb de hele topic zitten lezen. Heb sinds een week het kastje en E30 plus anysee draaien. Gaat eingelijk best goed. Wel onder xp dan. Beste compbinatie blijkt totch de anysee 1.12 plus te zijn met de nieuwste drivers van anysee website. Enige is dat opnemen van de commerciele kanalen in het TRP-formaat gaat. Erg vevelend. Het is me nog niet gelukt om dit te converteren naar mpg of natuurlijk gewoon in mpg opnemen zou helemaal mooi zijn. Heeft één van jullie een idee hoe je TRP kan converteren?

Anoniem: 245119 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 20:06:
Beste mensu,

Ik heb de hele topic zitten lezen. Heb sinds een week het kastje en E30 plus anysee draaien. Gaat eingelijk best goed. Wel onder xp dan. Beste compbinatie blijkt totch de anysee 1.12 plus te zijn met de nieuwste drivers van anysee website. Enige is dat opnemen van de commerciele kanalen in het TRP-formaat gaat. Erg vevelend. Het is me nog niet gelukt om dit te converteren naar mpg of natuurlijk gewoon in mpg opnemen zou helemaal mooi zijn. Heeft één van jullie een idee hoe je TRP kan converteren?
Nog vervelender is dat je de opgenomen programma's (van een gecodeerde zender) na twee maanden niet meer kan afspelen.
Dus zou omzetten naar een "normaler" formaat misschien een oplossing zijn.
Dat is mij nog niet gelukt.
Pagina: 1 2 3 ... 15 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee