Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Firedtv of usb digitale tuner van kpn

Pagina: 1
Acties:
  • 3.049 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rapunzel
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 23-06-2011
Hallo,

Ik zit er over te denken om straks in mijn nieuwe huis digitenne te nemen. Ik twijfelde eerst over schotel, maar ik ben bijna overtuigt van digitenne (niet dat gedoe met een schotel, en die extra zenders kijk je toch nooit). Nu zag ik ook nog dat het 6.95 gaat kosten pm vanaf 1 augustus en dat is nog goedkoper dan schotel. (al is het maar met 1 euro, is toch weer 12 euro per jaar)

Ik heb een mediacenter (barebone van shuttle) en daar wil dus digitenne op gaan kijken. Ik wil hiervoor een extra smartcard kopen zodat ik ook de tuner van kpn nog kan gebruiken op een andere tv. (ben ik gelijk die 12 euro weer kwijt)
Voor de mediacenter (pc met Windows MCE 2005) heb ik twee systemen gezien om direct digitenne te bekijken (dus zonder extra tuner)
De eerste is FireDTV (of floppydtv). Hier heb ik wel goeie berichten over gehoord. FireDTV is €199 en er moet dan nog een cam bij van €69. Deze wordt aangesloten via firewire.
Kpn heeft ook zelf een "usb digitenne tuner" op hun website staan voor €169.

Ik neig naar de FireDTV maar weet dat nog niet zeker. Ik zie op dit forum verschillende ervaringen met FireDTV maar kan nergens een goede vergelijking vinden ten op zichte van dat ding van KPN.

Heeft iemand hier ervaring mee?

• Mr.muff
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 12-06-2008
Ik zie dat als je die usb digitenne tuner koopt, je 89 euro terug krijgt!

Ikz at al naar precies dezelfde tuner te kijken, maar 2 maanden terug koste dat ding nog 200 euro en ik heb net een half jaar geleden een topfield aangeschaft.

Ik wil namenlijk mijn htpc compleet maken met tv ontvangst.

ik ga eens kijken of ik die usb digitenne tuner ook kan krijgen vorodat zelfde geld, maar ik ben bang dat kpn zegt dat het nietv oor bestaande klanten betreft.

het betreft dus een anysee e30 plus

[Voor 16% gewijzigd door Mr.muff op 18-07-2007 15:14]

Amd x2 4200 @ 2740 :: Asus A8V-Deluxe :: His x1950 512 agp, 1024 mb dual, samsumng 226 bw

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 01-04 15:56

SeatRider

Wait, wut?

quote:
Mr.muff schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 15:10:
Ik zie dat als je die usb digitenne tuner koopt, je 89 euro terug krijgt!

Ikz at al naar precies dezelfde tuner te kijken, maar 2 maanden terug koste dat ding nog 200 euro en ik heb net een half jaar geleden een topfield aangeschaft.

ik ga eens kijken of ik die usb digitenne tuner ook kan krijgen vorodat zelfde geld, maar ik ben bang dat kpn zegt dat het nietv oor bestaande klanten betreft.

het betreft dus een anysee e30 plus
Dat lijkt mij ook, je krijgt die 89 euro ook op de aanschaf van die Topfield terug, maar dat is de gewoon de bonus van het aanmelden, zegmaar in plaats van de standaard tuner die je anders gratis gehad had.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Mr.muff
quote:
SeatRider schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 15:14:
[...]

Dat lijkt mij ook, je krijgt die 89 euro ook op de aanschaf van die Topfield terug, maar dat is de gewoon de bonus van het aanmelden, zegmaar in plaats van de standaard tuner die je anders gratis gehad had.
dat is waar. Maar goed, wie weet krijg ik nog een leuk bedrag voor mijn topfield, want die gooi ik dan in de verkoop.

Amd x2 4200 @ 2740 :: Asus A8V-Deluxe :: His x1950 512 agp, 1024 mb dual, samsumng 226 bw

• SeatRider

SeatRider

Wait, wut?

quote:
Mr.muff schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 15:18:
[...]

dat is waar. Maar goed, wie weet krijg ik nog een leuk bedrag voor mijn topfield, want die gooi ik dan in de verkoop.
Is dat een 80 of 160Gb variant? En heeft die component uitgangen?

• Mr.muff
quote:
SeatRider schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 15:48:
[...]

Is dat een 80 of 160Gb variant? En heeft die component uitgangen?
hij heeft wel component, ik geloof 80 gb maar weet dat niet zeker.

• ArChie
  • Registratie: november 2005
  • Niet online
quote:
Mr.muff schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:06:
[...]

hij heeft wel component, ik geloof 80 gb maar weet dat niet zeker.
Bedoel je niet composiet in plaats van component? Composiet heeft 1 gele cinch connector en Component 3 cinch connectors (rood, groen en blauw).

• Mr.muff
quote:
RG2005 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:18:
[...]

Bedoel je niet composiet in plaats van component? Composiet heeft 1 gele cinch connector en Component 3 cinch connectors (rood, groen en blauw).
ik heb hem dmv scart aangesloten maar ik geloof dat er wel component, dus die drie stekkertjes opzitten.

weet je wat, ik kijk straks thuis wel ff, heeft kpn dan zoveel verschillende versies uitgebracht?

• SeatRider

SeatRider

Wait, wut?

quote:
Mr.muff schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:20:
[...]

ik heb hem dmv scart aangesloten maar ik geloof dat er wel component, dus die drie stekkertjes opzitten.

weet je wat, ik kijk straks thuis wel ff, heeft kpn dan zoveel verschillende versies uitgebracht?
Nee, maar ik kan uberhaupt nergens vinden of dit ding component uitgangen heeft. Zo ja, dan heb ik er wel interesse in!

Edit: als het deze is, heeft ie dus geen component.

[Voor 21% gewijzigd door SeatRider op 18-07-2007 16:29]

• Intheweb
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 08:28
Mijn ervaringen met de Anysee E30 in het topic over Digitenne: Intheweb in "Het grote KPN Digitenne topic deel 3"

Let wel: ik heb het niet getest onder MCE helaas. Krijg hem niet/nauwlijks aan de praat met andere HTPC's.

Doe maar een onsje meer...

• ArChie
  • Registratie: november 2005
  • Niet online
quote:
SeatRider schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:23:
Dat is een TF5100PVRc ofwel een PVR voor digitale kabel televisie (DVB-C).

• Mr.muff
quote:
SeatRider schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:23:
[...]

Nee, maar ik kan uberhaupt nergens vinden of dit ding component uitgangen heeft. Zo ja, dan heb ik er wel interesse in!

geen component nee en het betreft de 80 gb

ikw acht nog even met de verkoop, want met zon usb geval schiet ik eigenlijk weinig op. ik wil straks een plasma en wild an wel wat betere kwaliteit op mijn scherm. Dus ik zal naar iets van een iptv oid gaan kijken.

• rapunzel
Oke,

Bedankt voor de info en voor de link naar het betreffende topic over de usb-tuner.
Nu is mij alleen nog iets niet duidelijk.

Volgens de topic doet de usb-tuner het wel goed, mits je de juiste software hebt.
Een vergelijking met FireDTV heeft helaas nog niemand kunnen geven.

KPN tuner werkt via USB. De FireDTV waar ik ook naar kijk heeft gebruikt firewire.
Ik dacht dat bij het gebruik van digitale video dat je altijd firewire moest hebben vanwege de doorvoersnelheid. Is het niet zo dat Firewire een veel beter beeld moet kunnen geven dan dat usb kastje van de KPN (E30 plus van anysee)

• JustMove
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 05-09-2007
De KPN tuner werkt niet met Mediacenter. MCE heeft namelijk geen ondersteuning voor de smartkaart. De firedtv/floppydtv werken wel (iig sinds gisterenavond) met MCE. Beeld is goed, beter dan de standaard topfield decoder. maar zoals al eens gezegd, zegt mce af en toe dat hij geen signaal heeft. Even op neer zappen en hij doet het weer.

• rapunzel
Aha,

Dan wordt het dus toch de floppydtv.
Ik heb hier gevoelsmatig altijd een beter gevoel bij gehad. Nu zelf dan ook maar in de praktijk testen.

• Dothan
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 28-03 17:36
Als je dus digitenne neemt zonder decoder, krijg je dan ook die 89 euro terug? Want dan neem ik die smartcard en die floppydtv en dan ben ik klaar of niet?

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• wboerhout
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 01-09-2007
quote:
Dothan schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:47:
Als je dus digitenne neemt zonder decoder, krijg je dan ook die 89 euro terug? Want dan neem ik die smartcard en die floppydtv en dan ben ik klaar of niet?
Even voor alle potentiele kopers die geld terug willen voor een gratis tuner: ik heb in APRIL 2007 van deze actie gebruik gemaakt, en tot op de dag van vandaag, ondanks tig telefoontjes en mails en toezegging van betalen en toezegging van terugbellen, nog geen cent teruggezien van die 89,50

Zijn er nog anderen met deze ervaring of ben ik echt de enige?

• rapunzel
Ik heb digitenne nu besteld, maar ik heb na twee weken nog niks in huis.
Ik heb het abbo op mijn nieuwe huis gezet (waar ik nog niet in kan) en het aflever adres op mijn huidige adres.
Ik heb via internet besteld.

Ik vrees dat die sukkels op het nieuwe adres zijn geweest om te bezorgen. KPN besteld en die heeft het verstuurd zeggen ze en of ik de TNT maar wil bellen want die weten meer.
Typish weer kpn. En ik had bewust niet gekozen voor internet via die gasten en nu ben ik nog de klos haha.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True