Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

• Intheweb
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 31-03 11:13
De anysee software is hier goed de weg kwijt.

Krijg nu best vaak een CA ATR Error... en vaak hangers en vastlopers....beetje jammer

Doe maar een onsje meer...

• escape
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 24-02-2016
quote:
Intheweb schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:23:
De anysee software is hier goed de weg kwijt.

Krijg nu best vaak een CA ATR Error... en vaak hangers en vastlopers....beetje jammer
Welke software en welk OS gebruik je?
Ik gebruik onder XP versie 1.2.14 met de laatste driver.
Ik heb die melding ooit wel eens gezien, maar hij is niet meer teruggekomen.

• Boijl88
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 22-12-2007
Hallo,

Ik heb gisteren bij de Primafoon de Anysee E30 Plus aangeschaft, alles geinstalleerd aangesloten en begonnen met zenders zoeken dit ging allemaal goed alles is gevonden. Alleen als ik nu de Anysee viewer opstart krijg ik de melding: FILTER GRAPH ERROR: maybe codec problem or no usb board. ERROR_CODE : - 305 (DTVERR_INIT_NO_VIDEODECODER). Weet iemand wat ik moet doen?

Groet'n Stefan

• aphelder
  • Laatst online: 11-01-2008
heb je usb 2.0? Dan zou ik gewoon een decoderpack installeren. k-lite ofzo. is overal te vinden.
kijk ook even naar juiste driver van anysee.

ik ben benieuwd of het je lukt om opnamen van encrypte kanalen te maken en dan ik welk formaat.
arjan

• Boijl88
  • Laatst online: 22-12-2007
quote:
aphelder schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:02:
heb je usb 2.0? Dan zou ik gewoon een decoderpack installeren. k-lite ofzo. is overal te vinden.
kijk ook even naar juiste driver van anysee.

ik ben benieuwd of het je lukt om opnamen van encrypte kanalen te maken en dan ik welk formaat.
arjan
Ik ben al verder als net, ik heb het k-lite codec pack geïnstalleerd. Hij geeft nu een fout wat te maken heeft met het fotofilter, volgens de site van KPN komt dat door de usb poort. Waarschijnlijk is dit dan een USB 1.0 ofzo maar nu ben ik op zoek naar de juiste drivers voor de ATI Radeon Xpress 1200 maar kan die niet vinden op de ATI site...

Groet'n Stefan

• escape
Wanneer je een foutmelding krijgt mbt. het fotofilter (gebeurt bij mij regelmatig):
Even het USB stekkertje van de Anysee loshalen en weer aansluiten.

• aphelder
En dan blijft het toch irritant dat je niet de trp-files van de gocodeerde zenders niet kan converteren. Overigens gaat de ontvangens van de niet-gocodeerde zenders ook prima met dvb-viewer. Progje kost 15 euro. Helaas zijn de commerciele zenders dan weer onmogelijk om te ontvangen/op te nemen. Begin er toch een beetje van te balen al met al.
arjan

• Nico.hollander
  • Laatst online: 24-05-2009
Ik heb de 2.16 gedownload van de anysee.com site en helaas, de eerder opgenomen programma's liepen niet meer synchroon.
Dus heb ik er de 2.16 versie van de anysee.fi site er weer opgezet en het werkte weer. De download van de .fi site is overigens een heel stuk compacter dan die van de .com.
Het doorspoelen van de fi versie gaat wat minder traag, dan dat van de com versie, maar het blijft een zaak van vooral veel geduld.
Jammer, dat je steeds de anysee en smartcard nodig hebt om opnamen te bekijken, erg lastig en irritant.
De juiste (of moet ik zeggen minst problematische) versie zit op de Finse site van anysee.fi. gewoon in het Nerderlands.
Uitermate knullig gedoe van de KPN. Ze maken er echt een zoekplaatje van.
Verder ben ik wel tevreden, maar als je niet enige handigheid hebt met PC's, dan is digitenne zeker geen aanrader.
Er zouden ook wel wat meer zenders op kunnen komen, dit is wel heel erg een 'libelle' pakket. Ik mis de duise zenders en de BBC. Wat diepgang dus. Maar ja, het is de KPN, ik had het kunnen weten. >:)
Nu nog iemand die de weg weet om de opgenomen uitzendingen met eeb normaal werkend progje te bekijken, Alle bij de vrije zenders kan dat nu.Ik snap werkelijk niet, waarom de commerciële zemders als .trp wegschrijven en net als .de vrijezenders als Mpeg.
KPN: Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

• MavhRik
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22-03 23:55
quote:
Nico.hollander schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 14:45:
Ik heb de 2.16 gedownload van de anysee.com site en helaas, de eerder opgenomen programma's liepen niet meer synchroon.
Dus heb ik er de 2.16 versie van de anysee.fi site er weer opgezet en het werkte weer. De download van de .fi site is overigens een heel stuk compacter dan die van de .com.
Het doorspoelen van de fi versie gaat wat minder traag, dan dat van de com versie, maar het blijft een zaak van vooral veel geduld.
Jammer, dat je steeds de anysee en smartcard nodig hebt om opnamen te bekijken, erg lastig en irritant.
De juiste (of moet ik zeggen minst problematische) versie zit op de Finse site van anysee.fi. gewoon in het Nerderlands.
Uitermate knullig gedoe van de KPN. Ze maken er echt een zoekplaatje van.
Het is niet KPN maar Anysee, helaas is KPN wel zo 'dom' geweest om dit officieel te verkopen zonder dat het nagenoeg perfect werkt.
quote:
Verder ben ik wel tevreden, maar als je niet enige handigheid hebt met PC's, dan is digitenne zeker geen aanrader.
Er zouden ook wel wat meer zenders op kunnen komen, dit is wel heel erg een 'libelle' pakket. Ik mis de duise zenders en de BBC. Wat diepgang dus. Maar ja, het is de KPN, ik had het kunnen weten. >:)
Het is 'technisch' niet mogelijk om meer zenders er in fatsoenlijk beeld bij te plaatsen. Op dit moment worden er alle veel trucjes toegepast om zo min mogelijk bandbreedte te gebruiken per zender. De BBC mag KPN niet meer uitzenden, BBC wil dit niet (niemand mag het meer, alleen als je al een contract had mag je het nog).
quote:
Nu nog iemand die de weg weet om de opgenomen uitzendingen met eeb normaal werkend progje te bekijken, Alle bij de vrije zenders kan dat nu.Ik snap werkelijk niet, waarom de commerciële zemders als .trp wegschrijven en net als .de vrijezenders als Mpeg.
Persoonlijk mag de Anysee software me gestolen worden als ze een driver maken welke ook de gecodeerde kanalen beschikbaar maakt in Windows Media Center (en daarmee ook alle overige pakketten). Ik vind Media Center mooier, sneller, beeld is mooier etc etc...

one man,.. one soul,.. one hart,.. no mercy,.. one vision - inVision

• Rob
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
quote:
Nico.hollander schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 14:45:
De software schrijft de transport stream weg. Hij slaat ze precies zo op als hij ze dus ontvangt (zonder het signaal dus om te zetten)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• aphelder
Ik heb die mensen van Clarc-elektronics (importeur en fabrikant?) gebeld. KPN biedt namelijk geen ondersteuning. Ook wel vreemd maar goed... Ze vertelde dus dat het mogelijk "schijnt te zijn" om de trp files om te zetten. Het is me na velen uren zoeken/proberen/installeren nog steeds niet gelukt.

Ook opmerkelijk dat die gasten van Clarc-elektrononics wisten te melden dat ze van kpn moesten inbouwen dat de gecodeerde zenders niet in mpg formaat opgeslagen konden worden. Want ondanks de selectie van mpg in anysee (ja, finse versie werkt het best) wordt er toch een bestand gecreeerd in trp formaat.

Als ik dan lees dat de TRP files de orginele ontvangen files zijn... dan zou je ze dus nog moeten decoderen ofzo... iemand ervaring?

arjan

• janjanjan
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 29-11-2010
Iemand misschien ervaring met de Technotrend TT Budget T-1500?
Deze met de common interface erbij schijnt goed te werken met onze digitenne, ook in MCE en alles bij elkaar ben je maar ongeveer 100 euro kwijt!!

• Shuriken
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 15-01 19:58

Shuriken

Life is all about priorities

quote:
Boijl88 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 16:42:
[...]

Ik ben al verder als net, ik heb het k-lite codec pack geïnstalleerd. Hij geeft nu een fout wat te maken heeft met het fotofilter, volgens de site van KPN komt dat door de usb poort. Waarschijnlijk is dit dan een USB 1.0 ofzo maar nu ben ik op zoek naar de juiste drivers voor de ATI Radeon Xpress 1200 maar kan die niet vinden op de ATI site...

Groet'n Stefan
Heb je wel de Avivo driver geinstalleerd?
quote:
janjanjan schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 13:34:
Iemand misschien ervaring met de Technotrend TT Budget T-1500?
Deze met de common interface erbij schijnt goed te werken met onze digitenne, ook in MCE en alles bij elkaar ben je maar ongeveer 100 euro kwijt!!
Volgens mij als je zoekt op het forum vind je wel hier wel wat over. Maar als je met MCE wil werken is er eigenlijk maar een goede optie nl. FloppyDTV.

[Voor 39% gewijzigd door Shuriken op 01-01-2008 20:43]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• janjanjan
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 29-11-2010
quote:
Shuriken schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 20:40:
[...]

Heb je wel de Avivo driver geinstalleerd?

[...]

Volgens mij als je zoekt op het forum vind je wel hier wel wat over. Maar als je met MCE wil werken is er eigenlijk maar een goede optie nl. FloppyDTV.
FloppyDTV is de dure oplossing. Schijnbaar schijnt Technotrend net zo goed te werken, alleen dan voor een betaalbare prijs.

• ritselaar
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 31-12-2008
Ik lees niets over de kwaliteit van de weergave van Teletekst. Wat vinden jullie van die grafische kwaliteit ?

Verder loopt de software vast zodra de zenderzoek komt op kanaal 46 (Kleve/NRW). Alle andere kanalen zonder problemen in te lezen. Waar kan dit aan liggen.

Ik gebruik
versie 2.1.16
filter 11.8
Firmware 0.1.0
Datum 2007.09.20

Frits

• chroom
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
<waarschijnlijk vraag ik nu iets heel naiefs, maar je weet het nooit :) >

is er inmiddels een goede driver (of software uit) zodattie goed samenwerkt met windows mediacenter?

volgens de kijkshop werktie met windows XP media center edition. zouden ze daarmee bedoelen dattie ook goed werkt in de daadwerkelijke media center, of alleen maar dat de bijgeleverde software daar gewoon te installeren is zoals dat met de gewone win XP ook kan?

Inactief.

• MavhRik
quote:
gunhead schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 21:49:
<waarschijnlijk vraag ik nu iets heel naiefs, maar je weet het nooit :) >

is er inmiddels een goede driver (of software uit) zodattie goed samenwerkt met windows mediacenter?

volgens de kijkshop werktie met windows XP media center edition. zouden ze daarmee bedoelen dattie ook goed werkt in de daadwerkelijke media center, of alleen maar dat de bijgeleverde software daar gewoon te installeren is zoals dat met de gewone win XP ook kan?
Wat hun bedoelen is dat hij goed werkt in Media Center, maar NIET de gecodeerde kanalen (dus alleen Ned1, 2, 3 + lokale omroep.

Voor de gecodeerde zenders heb je nog de Anysee viewer nodig, en die is en blijft nogsteeds kut, al zit er wel verbetering in.

• chroom
  • Niet online
ah well dankje.

heb hem toch maar besteld. m'n tv heeft de geest gegeven en voor die paar uur per week dat ik tegenwoordig nog tv kijk ga ik geen nieuwe meer kopen :P

Inactief.

• loyd1000
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 08-11-2010
Hallo allemaal

Ik ben net bij de primafoon geweest om ook een usb digitenne ontvanger te halen
blijkt dat dat ding 200 euro moet kosten. Terwijl zo´n andere ontvanger gratis is. Nu zat ik dus te denken ik heb een pinnacle pctv rave met zon gele tulp stekker. als ik nu een scart naar zon gele tulp stekker toe haal dan moet ik toch ook gewoon beeld krijgen met een ontvanger
http://www.allekabels.nl/.../260/304/Scart-Kabel.html hier staat de kabel die ik bedoel

• MavhRik
Ja, maar dan kun je niet schakelen op je PC, je TV ziet dan ook maar één kanaal, dus EPG etc niets werkt meer, daarnaast denk ik dat het je ook een verslechtering van het beeld zal opleveren.

• loyd1000
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 08-11-2010
mmm daar zit wel wat in idd. Maar de elektronische programma gids wordt toch door je ontvanger doorgegeven aan je tv en in mijn geval dus naar de computer. Daarom zou je denken dat deze opties nog steeds gebruikt kunnen worden toch ?

[Voor 63% gewijzigd door loyd1000 op 05-01-2008 14:39]

• Nightanimal
  • Registratie: maart 2005
  • Niet online

Nightanimal

Nightanimal@R@H

quote:
loyd1000 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 14:11:
mmm daar zit wel wat in idd. Maar de elektronische programma gids wordt toch door je ontvanger doorgegeven aan je tv en in mijn geval dus naar de computer. Daarom zou je denken dat deze opties nog steeds gebruikt kunnen worden toch ?
Als jij je digitenne kastje met je afstandbediening van achter je pc kan bereiken zou je tuurlijk epg kunnen zien idd, maar dan valt het nut een beetje weg om je pc met digitenne te verbinden, of je moet een kastje hebben met 2 tuners ingebouwd, maar die krijg je niet gratis.

Nightanimal@R@H scratching for life @ the Cureseekers

• Intheweb
Mijn computer afgelopen week opnieuw geinstalleerd, na een dik jaar trouwe dienst.
Nu heb ik de software van Anysee (Netherlands Edition) geinstalleerd en voor het eerst een lekker stabiel tv kunnen kijken.

Mijn advies voor iedereen: nieuwe update: eerst alles de-installeren en dan opnieuw installeren :)

• Nico.hollander
[quote]Intheweb schreef op zondag 06 januari 2008 @ 12:27:
Mijn computer afgelopen week opnieuw geinstalleerd, na een dik jaar trouwe dienst.
Nu heb ik de software van Anysee (Netherlands Edition) geinstalleerd en voor het eerst een lekker stabiel tv kunnen kijken.

Welk systeem heb je? Ik had synchonisatie probelemen met deze Anysee versie op mijn Vista 32

• Intheweb
XP... dus ik weet niet hoe dat met Vista werkt...

• chroom
  • Niet online
hoe is bij jullie het beeld met de bijgeleverde telescoopantenne?
bij mij zwart beeld, geluid in fragmentjes, en teletekst nauwelijks leesbaar.
en ik woon op een kilometer van de zendmast :P

beeld met de standaard kpn kamerantenne is bij mij trouwens prima. alleen wel helemaal geen teletekst (hij blijft maar "searching") toch wel. nagenoeg foutloos.

bij mij begint na een tijdje kijken naar een zender het beeld nogal te trillen en het geluid wordt dan een klein beetje blikkerig. zappen of even full screen / klein window wisselen lost het eventjes op.
ik heb het met zo'n beetje alle versies van de anysee software. met windows mediacenter heb ik nergens last van. iemand een idee hoe dat kan komen?
ik werk met vista 32-bits.
//met DxVA uit issut weg. volgens nvidia zou het moeten werken maar dat doettut dus niet :P irri blikkerig geluid blijft wel.

[Voor 46% gewijzigd door chroom op 09-01-2008 22:35]

Inactief.

• aphelder
Mijn advies is ga allemaal terug naar XP. Dat vista is veel te veel verbonden aan microsoft. Ik denk dat ze dar nog een beetje moeten gaan inzien.

Ik heb dat USB ding nu een maandje. Loopt allemaal prima. maar ja... dat opnemen van gecodeerde zenders blijft in TRP formaat waar ik verder niets mee kan.

Mocht iemand van jullie genoeg hebben aan ned 1,2 en 3. Dan kun je ook dvb-vieuwer installeren. Werkt prima maar niet met de gecodeerde zenders helaas helaas... heb al contact opgenomen met de makers van het programma. Ze werken alleen met de satelietontvangers en dan de gecodeerde zenders, dus niet usb ontvangers.

arjan

• chroom
  • Niet online
quote:
aphelder schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:43:
Mijn advies is ga allemaal terug naar XP.
beetje jammer dat KPN dat ding in de markt zet als "de oplossing" om tv te kijken op je laptop. en laptops, da's tegenwoordig 99 pct vista only :|
quote:
Dat vista is veel te veel verbonden aan microsoft.
hoe bedoel je dat?
quote:
Mocht iemand van jullie genoeg hebben aan ned 1,2 en 3. Dan kun je ook dvb-vieuwer installeren. Werkt prima maar niet met de gecodeerde zenders helaas helaas...
zo ongeveer ieder progsel kan de FTA zenders lezen met die ontvanger. maarja, dat kan met een dvt-t stickje van 15 euro van de computerland ook :P zonder abonnement...

weet iemand trouwens hoe je teletekst gewoon normaal op je scherm kan krijgen als je tv kijkt in de full screen modus? meestal staat dat venster maar ergens, in al dan niet leesbaar formaat.

[Voor 11% gewijzigd door chroom op 10-01-2008 23:57]

Inactief.

• aphelder
quote:
gunhead schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 23:55:
[...]
beetje jammer dat KPN dat ding in de markt zet als "de oplossing" om tv te kijken op je laptop. en laptops, da's tegenwoordig 99 pct vista only :|
ik heb heel bewust bij de aanschaf van mijn laptop (3 weken geleden) gevraagd om een XP installatie. Ik kreeg 'm ook. Moest nog wel zelf de grafische drivers herinstalleren maar goed]
quote:
hoe bedoel je dat?
ik bedoel dat microsoft steeds meer eigen producten levert bij besturingssystemen. Het was niet voor niets dat bij de introductie van vista opeen drivers en andere randappartuur niet meer werkte.]
quote:
zo ongeveer ieder progsel kan de FTA zenders lezen met die ontvanger. maarja, dat kan met een dvt-t stickje van 15 euro van de computerland ook :P zonder abonnement...
ik snap niet helemaal wat je bedoelt.... welke programma's zijn dat dan bijvoorbeeld?
quote:
weet iemand trouwens hoe je teletekst gewoon normaal op je scherm kan krijgen als je tv kijkt in de full screen modus? meestal staat dat venster maar ergens, in al dan niet leesbaar formaat.
als ik teletekst open, en vervolgens maximaliseer zie ik gewoon zonder problemen fullscreen.
arjan

• chroom
  • Niet online
quote:
aphelder schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 19:17:
[...]

ik heb heel bewust bij de aanschaf van mijn laptop (3 weken geleden) gevraagd om een XP installatie. Ik kreeg 'm ook. Moest nog wel zelf de grafische drivers herinstalleren maar goed]
dat bedoel ik :P
quote:
[...]

ik bedoel dat microsoft steeds meer eigen producten levert bij besturingssystemen. Het was niet voor niets dat bij de introductie van vista opeen drivers en andere randappartuur niet meer werkte.]
da's bij elk OS zo, en bij die van microsoft vind ik het doorgaans nog wel meevallen eigenlijk. eigenlijk zit er op dat gebied maar 1 naaistreek in vista, en da's het schrappen van EAX. maar creative gaat daar ook niet geheel vrijuit natuurlijk.
quote:
[...]

ik snap niet helemaal wat je bedoelt.... welke programma's zijn dat dan bijvoorbeeld?
FTA=free to air. zonder encryptie. ergo: ned 1/2/3, omroep brabant/utrecht/etc.
quote:
[...]

als ik teletekst open, en vervolgens maximaliseer zie ik gewoon zonder problemen fullscreen.
arjan
oh juist ja ik zie het. maar dat kan dus niet met de afstandsbediending, of wel? :P

Inactief.

• chroom
  • Niet online
nog een vraagje, ben benieuwd of iemand het weet:

ik heb nogal eens (altijd? let er niet zo op eigenlijk) dat er boven in beeld een rij witte morse-like code staat. net alsof er een teletekst-beeldlijn niet goed afgesneden wordt ofzo.

als ik op de afstandsbediending de zoom control gebruik (wat heet: als ik er alleen al overheen muis) gaatie weg. om pas weer terug te komen bij het schakelen naar een ander kanaal.

iemand enig idee hoe ik die lijn standaard kan laten verdwijnen?

Inactief.

• The_Doman
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:32
quote:
gunhead schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 19:52:
nog een vraagje, ben benieuwd of iemand het weet:

ik heb nogal eens (altijd? let er niet zo op eigenlijk) dat er boven in beeld een rij witte morse-like code staat. net alsof er een teletekst-beeldlijn niet goed afgesneden wordt ofzo.

als ik op de afstandsbediending de zoom control gebruik (wat heet: als ik er alleen al overheen muis) gaatie weg. om pas weer terug te komen bij het schakelen naar een ander kanaal.

iemand enig idee hoe ik die lijn standaard kan laten verdwijnen?
Iemand vroeg een tijdje geleden precies hetzelfde: :)
DVB-T usb-stick: witte streepjes langs bovenrand

Die streepjes zijn het zogenaamde WSS (widescreen signaling) signaal.
Met behulp van dit signaal kan de TV automatisch naar het juiste beeldformaat schakelen.
Zie ook: UK test cards: Widescreen Signalling

Normaal gesproken zitten deze steepjes alleen in het analoge videosignaal, bijvoorbeeld dat wat uit je decoder/dvd speler komt.

Dat deze streepjes in het DVB videosignaal geencode zijn is dus een fout van de KPN of aanbieder van het signaal.
Dit hoort NIET voor te komen!

Ik heb deze streepjes dit ook een tijdje gezien bij het DVB signaal van de publieke omroep hier op de kabel (Multikabel)
DVB, NED1 met WSS signaal in beeld, Multikabel
http://img119.imageshack.us/img119/5220/ned1wsspa8.jpg

• Micx
  • Laatst online: 05-12-2008
ik heb dat ook gehad met de Anysee software maar in MCE heb ik het niet, maar dan heb je natuurlijk alleen maar de FTA's

Iemand nog iets gehoord over ontwikkelingen bij MCE, Mediaportal of Anysee?

• Johny_B
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21:44
Ik heb de E30 plus nu 6 dagen en het lukt me niet met dat anysee programma om tv te kijken. Hij geeft steeds het bericht dat hij geen zenders kan vinden. Dat is eigenlijk best logisch want dat blauwe lampje aan de bovenkant gaat dus niet aan als hij zenders zoekt. Op de anysee website staat dat je tuner dan defect is...

Maarrrr als ik Windows Mediacenter open dan worden de FTA zenders meteen gevonden en dan brand dat lampje ook. Ik heb E30 Plus_Ver1.2.16_Netherland Only geïnstalleerd, maar die doet ook niks.Als ik Mediacenter aan heb staan en ik start anysee op en begin kanalen te zoeken [lampje aan door MC] dan worden de zenders wel gevonden maar blijft anysee hangen op de zender waar ik naar zat te kijken op de inmiddels afgesloten MC. Op een of andere manier kan Anysee dus niet zelf verbinding maken met de E30. Ik heb nieuwe drivers enzo geprobeert, maar het is steeds exact hetzelfde. Iemand hier ervaringen mee?

Ik heb een keer de algemene engelse versie geïnstalleerd en die vindt alle zenders [denk ik hij zegt unlocked] maar uiteindelijk na een zoekopdracht krijg ik de mededeling dat er geen kanalen zijn gevonden.

Smartcardnummer wordt ook niet weergegeven tenzij ik MC aan heb staan terwijl ik anysee opstart, maar dan loopt het zoeken dus steeds vast op het kanaal waar MC op stond.

Ik gebruik Windows Vista 64, stuurprogversie 1.5.1.28 [op dit moment heb andere geprobeerd]

• escape
quote:
The_Doman schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 20:26:
Die streepjes zijn het zogenaamde WSS (widescreen signaling) signaal.
Met behulp van dit signaal kan de TV automatisch naar het juiste beeldformaat schakelen.
Zie ook: UK test cards: Widescreen Signalling

Normaal gesproken zitten deze steepjes alleen in het analoge videosignaal, bijvoorbeeld dat wat uit je decoder/dvd speler komt.

Dat deze streepjes in het DVB videosignaal geencode zijn is dus een fout van de KPN of aanbieder van het signaal.
Dit hoort NIET voor te komen!

Ik heb deze streepjes dit ook een tijdje gezien bij het DVB signaal van de publieke omroep hier op de kabel (Multikabel)
DVB, NED1 met WSS signaal in beeld, Multikabel
[afbeelding]
Omdat die codering juist nodig is om de (analoge) TV automatisch op het juiste beeldformaat te laten schakelen, kun je deze NIET weglaten.
Normaal hoort deze beeldlijn (net zo als de Teletekstlijnen) buiten het beeld te vallen en zie je hem dus niet. Het ligt dus aan de ontvangstzijde of die streepjes zichtbaar zijn.

• escape
quote:
Johny_B schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 23:30:
Ik heb de E30 plus nu 6 dagen en het lukt me niet met dat anysee programma om tv te kijken. Hij geeft steeds het bericht dat hij geen zenders kan vinden. Dat is eigenlijk best logisch want dat blauwe lampje aan de bovenkant gaat dus niet aan als hij zenders zoekt. Op de anysee website staat dat je tuner dan defect is...

Maarrrr als ik Windows Mediacenter open dan worden de FTA zenders meteen gevonden en dan brand dat lampje ook. Ik heb E30 Plus_Ver1.2.16_Netherland Only geïnstalleerd, maar die doet ook niks.Als ik Mediacenter aan heb staan en ik start anysee op en begin kanalen te zoeken [lampje aan door MC] dan worden de zenders wel gevonden maar blijft anysee hangen op de zender waar ik naar zat te kijken op de inmiddels afgesloten MC. Op een of andere manier kan Anysee dus niet zelf verbinding maken met de E30. Ik heb nieuwe drivers enzo geprobeert, maar het is steeds exact hetzelfde. Iemand hier ervaringen mee?

Ik heb een keer de algemene engelse versie geïnstalleerd en die vindt alle zenders [denk ik hij zegt unlocked] maar uiteindelijk na een zoekopdracht krijg ik de mededeling dat er geen kanalen zijn gevonden.

Smartcardnummer wordt ook niet weergegeven tenzij ik MC aan heb staan terwijl ik anysee opstart, maar dan loopt het zoeken dus steeds vast op het kanaal waar MC op stond.

Ik gebruik Windows Vista 64, stuurprogversie 1.5.1.28 [op dit moment heb andere geprobeerd]
Smartcard er juist ingestoken (chipje aan de bovenzijde)?
Dan nog even wachten, totdat de abo-gegevens zijn geüpdate.
Wanneer je alle zenders wil bekijken, dan kun je beter versie .14 (finse website) gebruiken; bij de .16 versie worden alle dubbele PID's gewist.

• evil_kami158
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 09-04-2009
Even 2 domme vragen:

Welke aansluiting izit aan die antenne, ik wil hier een externe antenne aansluiten, dmv verloopjes naar coax.
Is het mogelijk om ook kanalen in andere landen te ontvangen, zoals in de UK. ben nog al eens op stap.

Specs: q9300@stock||2GB-1333 ddr3||asus P5E3||ati HD3650 passiv||Ultra silent fan system

• mace
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 31-03 01:17

mace

Sapere Aude

quote:
evil_kami158 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 01:43:
Is het mogelijk om ook kanalen in andere landen te ontvangen, zoals in de UK. ben nog al eens op stap.
Is mogelijk, maar de kanalen moeten ongecodeerd d.w.z FTA zijn.
Volgens mij hebben ze in de UK 40 gratis kanalen dus dat zit wel goed.

In duitsland is er ook genoeg gratis te zien.

• escape
quote:
evil_kami158 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 01:43:
Even 2 domme vragen:

Welke aansluiting izit aan die antenne, ik wil hier een externe antenne aansluiten, dmv verloopjes naar coax.
Op de Anysee zit een standaard (IEC) TV-antenne aansluiting.
De bijgeleverde antenne past hier direct op.
De Anysee heeft ook altijd 5V op die antenne ingang, zodat de actieve antenne (zoals geleverd door KPN) prima past. Deze combinatie is zeer gevoelig; ik ontvang hiermee 5 verschillende regionalen.

DVBT is een standaard; dus onafhankelijk van het land.
Je kunt gewoon alle Free To Air signalen ontvangen, de gecodeerde ook als je de bijbehorende smartcard hebt.

[Voor 11% gewijzigd door escape op 22-01-2008 08:49]

• The_Doman
  • Laatst online: 23:32
quote:
escape schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 13:56:
[...]

Omdat die codering juist nodig is om de (analoge) TV automatisch op het juiste beeldformaat te laten schakelen, kun je deze NIET weglaten.
Normaal hoort deze beeldlijn (net zo als de Teletekstlijnen) buiten het beeld te vallen en zie je hem dus niet. Het ligt dus aan de ontvangstzijde of die streepjes zichtbaar zijn.
Aan de hand van de informatie in het DVB signaal genereert de decoder dan ook het WSS/Teletext signaal op de analoge uitgangen!
Hetzelfde effect zie je trouwens ook bij een DVD speler.

Die witte WSS/Teletext streepjes zitten dus niet in het DVB videobeeld, die informatie wordt als aparte data verzonden!

• evil_kami158
quote:
escape schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 08:46:
[...]

Op de Anysee zit een standaard (IEC) TV-antenne aansluiting.
De bijgeleverde antenne past hier direct op.
De Anysee heeft ook altijd 5V op die antenne ingang, zodat de actieve antenne (zoals geleverd door KPN) prima past. Deze combinatie is zeer gevoelig; ik ontvang hiermee 5 verschillende regionalen.

DVBT is een standaard; dus onafhankelijk van het land.
Je kunt gewoon alle Free To Air signalen ontvangen, de gecodeerde ook als je de bijbehorende smartcard hebt.
Mijn dank voor jullie reacties,
Die 5Volt gaat dat geen problemen met andere versterkte antennes?
FTA ontvangen ok, maar ik had al eens gelezen(lang geleden) dat kpn bijvoorbeeld die samsung ontvangers geblocked heeft/had zodat ze alleen voor Digitenne te gebruiken zijn.
Ik wil het op een zeeschip gaan gebruiken die een versterkte antenne heeft, mijn huidige USB DVB-T(freecom) doet het daar prima op.

Vandaag langs een primafoon gelopen, die wisten het mij niet te vertellen of ik ook andere FTA in het buitenland kon ontvagen:O

Specs: q9300@stock||2GB-1333 ddr3||asus P5E3||ati HD3650 passiv||Ultra silent fan system

• escape
quote:
evil_kami158 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:17:
[...]

Mijn dank voor jullie reacties,
Die 5Volt gaat dat geen problemen met andere versterkte antennes?
Wanneer de versterkte antenne op ca 5V werkt is dat natuurlijk geen probleem.
Wordt deze met een andere spanning gevoed via de antennekabel, dan zou je die 5V moeten blokkeren (bijv. via een condensator).
Ook kan de antenne(versterker) buiten de coaxkabel om worden gevoed, dan gaat het ook goed.
quote:
FTA ontvangen ok, maar ik had al eens gelezen(lang geleden) dat kpn bijvoorbeeld die samsung ontvangers geblocked heeft/had zodat ze alleen voor Digitenne te gebruiken zijn.
Dat is inmiddels door de software updates achterhaald.

• evil_kami158
bedankt voor alle info, ik ga um van de week halen.

• chroom
  • Niet online
quote:
escape schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 13:56:
[...]

ah. en weet iemand toevallig of daar met de anysee software ook nog wat aan te doen is?

Inactief.

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 06:42
quote:
gunhead schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:13:
ah. en weet iemand toevallig of daar met de anysee software ook nog wat aan te doen is?
Ja, dat kan. Dat wil zeggen, met de anysee software kun je rondom ongewenste randjes afsnijden (crop). Zelf haal ik daar de randjes links en rechts mee weg.

• chroom
  • Niet online
quote:
grun93 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:31:
[...]

Ja, dat kan. Dat wil zeggen, met de anysee software kun je rondom ongewenste randjes afsnijden (crop). Zelf haal ik daar de randjes links en rechts mee weg.
ah ik zie nu dat die functie 2 verschillende dingen doet. ben het nu op een XP bak aan het proberen en wat je zegt klopt.
op vista trektie het beeld wat uit, ipv af te snijden :?

in XP krijg ik trouwens ook niet elk uur zo'n CTA-AR (oid:P) error die ik in vista wel had :?

Inactief.

• Theojoris
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 18-04-2008
Heb de pctv to go ook 150 euro werkt vlekkeloos in mce 2005 en vista media center.
zeer tevreden half jaar in bezit.

http://www.pinnaclesys.co...CTV+Tuners/enjoy+pctv.htm

• MavhRik
quote:
Theojoris schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:09:
Heb de pctv to go ook 150 euro werkt vlekkeloos in mce 2005 en vista media center.
zeer tevreden half jaar in bezit.

http://www.pinnaclesys.co...CTV+Tuners/enjoy+pctv.htm
Dit is iets totaal anders dan de Anysee..., kun je niet met elkaar vergelijken

• evil_kami158
net ff de anysee gehaald, ik moet zeggen werkt prima.
Ik heb de nieuwe drivers en programma gedownload.
Idd lekker dom 200mb downen, en die acrobat folder is 128mb en de manual is 27,3mb.

Anyhoe, het programma loopt prima, mooi beeld met die antenne is zo k*t dat het beeld soms schokt en stottert.
En de EPG is ook dom die zou full screen moeten kunnen en dan te bedienen met de afstandbediening en niet de cursor aansturen.

Ik geef het een 6,5

Als die in het buitenland ook zijn werk doet dan wordt het een 7.

• urkelman
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 29-11-2019
Ik ben van plan om mijn ps3 tot media center om te zetten. Nu heb ik dus digitenne en kan ik geen enkele tv tuner vind die ik via usb kan aansluiten inc. smartcard.
Nu is de anysee voor zover ik weet de enige die wel de smartcard kan lezen. Kan iemand mij vertellen of het al iemand is gelukt die de anysee werkend heeft gekregen onder linux met myth tv?
Ik las wel dat finse programmeurs ermee bezig waren maar aangezien mijn fins niet zo goed is...
Ook las ik iets over een phoenix reader, kan iemand mij misschien uitleggen hoe dat in z'n werking gaat? is het zo dat ik dat ding aansluit op mijn ps3 en dat linux deze automatisch herkend? en myth tv?

alvast bedankt

• evil_kami158
Ik heb nu dat de speler vast loopt om de 2 uur en dan moet de usb er uit en er weer in om um werkend te krijgen.
Met een amd 3000 met 1gb ram en radeon 9700 mobile lopend op xp(2 maand gelden new installed).

Jammer dat er ook geen zoom functie op zit op in te zoomen op kanalen die 4:3 zijn en dan 16:9 uitzenden.

Die software mag wel eens verbeterd worden, belachelijk dat het zo buggy op de markt wordt gesmeten(en dan magere updates)

• chroom
  • Niet online
updates? dat je het nog zo noemt zeg.
"it compiles, ship it!"

ben er inmiddels achter dat volgende zaken:
-fatsoenlijk werken van de zoom/crop
-regelmatig CA ATR error
-werkende DxVA
-schokkend beeld
helemaal niet altijd iets te maken hebben met OS of driver- of softwareversie, maar gewoon met je hardware. met de ene videokaart/chip gaat het prima, met de andere is het alleen maar ellende.

als KPN groot wil worden in tv-land mag dit toch echt wel eens aangepakt worden. gewoon fatsoenlijke drivers maken zodat alle kanalen werken in een willekeurig mediaprogsel, desnoods VLC ofzo, is dat nou teveel gevraagd?

Inactief.

• Hanna_6
  • Laatst online: 24-12-2010
Weet iemand of dit ding goed werkt in een rijdende auto? Ik heb namelijk een pc in me auto en zoek een goede dvb-t ontvanger. kwam op de E30 plus van anysee uit. Kun je hier ook andere antennes op schroeven?

Edit.... Weet iemand ook waar je active antennes kunt verkrijgen (en het liefst eentje met 2 antennes)?

Alvast bedankt!

[Voor 19% gewijzigd door Hanna_6 op 26-01-2008 12:20]

• robertwebbe
  • Laatst online: 00:25

robertwebbe

Robert Webbe

quote:
Hanna_6 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 12:12:
Weet iemand of dit ding goed werkt in een rijdende auto? Ik heb namelijk een pc in me auto en zoek een goede dvb-t ontvanger. kwam op de E30 plus van anysee uit. Kun je hier ook andere antennes op schroeven?
Als je het goed wilt hebben, neem dan een Hirschmann CAR-TV generation 2. Dit is een losse ontvanger met de mogelijkheid om een Digitenne kaart in te voeren zodat je alle kanalen kunt bekijken. Deze ontvanger is met name zo goed omdat er twee ontvangers (en dus ook twee antennes) inzitten. Hij kijkt continu welke ontvanger het sterkste signaal heeft en schakelt over zonder dat je dat ziet. Dit is erg fijn als je grote afstanden aflegt, anders moet je telkens zelf van zendmast schakelen (iedere zendmast heeft andere frequenties voor ieder kanaal). Doordat een kanaal een PID code heeft, weet de ontvanger dat het kanaal hetzelfde is.

Dit soort ontvangers wordt veel toegepast in touringcars, limo's e.d. Hij is niet goedkoop maar naar mijn weten de enige oplossing die echt goed werkt. De installatie is ook niet eenvoudig gezien je twee antennes moet monteren (in voor- en achterbumper). Vanwege de lange golflengte moet je ze wel zo ver mogelijk uit elkaar monteren, anders werkt het diversity effect niet.

Ik heb in het verleden ook wel geexeperiminteerd met ander oplossingen maar meestal krijg je boven de 80 km/h al bijna geen ontvangst meer en, zoals gezegd, blijf je van frequentie wisselen als je wat grotere afstanden aflegt.

Daarnaast blinkt de Anysee zeker nog niet uit in stabiliteit; wil je dit gezeur wel hebben tijdens het rijden?

http://www.robertwebbe.nl, technische zaken simpel uitgelegd.

• Hanna_6
  • Laatst online: 24-12-2010
Okej bedankt voor je snelle reactie. Neem aan dat de Hirschmann niet via usb kan worden aangesloten. Want ik heb geen tv-in op mijn pc namelijk.
Op zich rij ik geen grote afstanden en heb de auto ook niet nodig voor mijn werk of zo maar het is meer als gadget. Denk ook niet dat ik echt tv ga kijken onder het rijden. Misschien een keer TMF of zo.
Het monteren in de bumpers is op zich geen probleem maar is inderdaad toch wel extra werk.

• evil_kami158
Ik wordt er nu echt gestoord van, nu minder dan om de 2 uur dat die anysee viewer vast loopt.
Ik heb um nu vanaf vanmorgen 1100 aan staan tot nu 2030. In dus bijna 10 uur 5 vastlopers, waarvan 2 reboots bij uitname usb kabel.
Bagger dus.

Het apparaat werkt goed, maar die software is waardeloos.
Mijn laptop voldoet aan de specs en alle nwe driver geinstalleerd, ook voor de video kaart.

Mijn advies als je anders kan oplossen, moet je dit apparaat links laten liggen.

Ik ga eens mailen

• Nightanimal
  • Registratie: maart 2005
  • Niet online

Nightanimal

Nightanimal@R@H

quote:
evil_kami158 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 20:29:
Ik wordt er nu echt gestoord van, nu minder dan om de 2 uur dat die anysee viewer vast loopt.
Ik heb um nu vanaf vanmorgen 1100 aan staan tot nu 2030. In dus bijna 10 uur 5 vastlopers, waarvan 2 reboots bij uitname usb kabel.
Bagger dus.

Mijn laptop voldoet aan de specs en alle nwe driver geinstalleerd, ook voor de video kaart.

Mijn advies als je anders kan oplossen, moet je dit apparaat links laten liggen.

Ik ga eens mailen
Hey ja ik heb precies hetzelfde, apparaat werkt goed, alleen die anysee viewer software is zo buggy.
En loopt inderdaad zonder enige reden gewoon vast, en moet je usb kabel eruit en erin stoppen. Wat me ook Intens stoort en het plezier van tv kijken bederft is dat het zappen van kanalen zo onwijs lang duurt in vergelijking met een normale ontvanger.

Zit echt te denken om een gewone standalone digitenne ontvanger te kopen en een video-in capture kaart, om het beeld te toveren op mn laptop en een optisch kabeltje op mn audioset aan te sluiten.

Nightanimal@R@H scratching for life @ the Cureseekers

• evil_kami158
Ja dat wou ik ook doen zo'n klein samsung ontvangertje met een capture card, maar dit is lekker klein.
Aangezien ik alles in mijn koffer moet douwen.
Naja, hopelijk komen ze met betere software, dat moet wel want ze verkopen ook DVB-c en s.
En die zal niet veel anders zijn als voor de dvb-t, denk ik.

• escape
quote:
evil_kami158 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 20:29:
Bagger dus.

Ik ga eens mailen
Welke software en welke driver versie gebruik jij?
Ik ben de laatste die beweert dat die software top is, maar bij mij kan ik toch kijken zonder dat e.e.a. vastloopt. Alleen bij het opstarten van de PC en het activeren van de software, moet ik meestal de USB connector loshalen.
Je moet alles wel netjes uninstallen voordat je er een andere versie opzet.

• evil_kami158
quote:
escape schreef op zondag 27 januari 2008 @ 00:36:
[...]

Welke software en welke driver versie gebruik jij?
Ik ben de laatste die beweert dat die software top is, maar bij mij kan ik toch kijken zonder dat e.e.a. vastloopt. Alleen bij het opstarten van de PC en het activeren van de software, moet ik meestal de USB connector loshalen.
Je moet alles wel netjes uninstallen voordat je er een andere versie opzet.
versie: 1.2.16
filter : 10.8
firmware : 0.1.0
driver van 2007-11-26

dit was de 1e installatie op een win xp sp2 met radeon mobility 9700 128mb.

• Intheweb
Ik heb na mijn herinstallatie geen enkel probleem meer gehad.

Let wel: het is aan te raden om de Nederlandse versie te nemen van de software! Deze werkt het beste samen met de Digitenne smartcard.

De-installeer bijvoorbeeld eerst alle software en drivers en installeer het dan eens opnieuw.

• chroom
  • Niet online
die software deugt gewoon echt niet.

ik heb zo'n beetje alle combinaties van drivers en softwareversies geprobeerd, en steeds op brandschone XP/vista installaties, en afhankelijk van je hardware krijg je vroeger of later toch te maken met zo'n hele reut CA ATR errors.

2 uitersten: videochip van de intel 855GM set doet het helemaal nooit, en met een geforce 6800LE zijn ze niet te tellen.

Inactief.

• escape
quote:
evil_kami158 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 10:20:
[...]
versie: 1.2.16
filter : 10.8
firmware : 0.1.0
driver van 2007-11-26

dit was de 1e installatie op een win xp sp2 met radeon mobility 9700 128mb.
Ik gebruik:
software: 1.2.14 (NL, deze versie staat meerdere regionale zenders toe)
filter: 11.8
firmware: 0.1.0
driverdatum: 2007.07.03
video: Radeon X1600 pro

• jigsjdg
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 03-05-2011
Ik heb de hele topic tot in den treure doorgelezen en was ooit van plan om de Anysee E30 Plus aan te schaffen; De hele topic doet mij er voorlopig in ieder geval vanaf zien...

Dus ik ben verder gaan zoeken naar alternatieven en zowaar, na twee dagen zoeken ben ik iets tegengekomen.
Vraag is nu: heeft iemand al ervaring met de volgende combi:

de Hauppage WinTV-CI-USB Common Interface module, zie: http://www.centralpoint.n...tml%3Fref%3D13%3Fref%3D13
in combinatie met de Hauppage Nova of HVR DVB-T USB sticks?

Die hele combi, excl. Conax CAM, zou met wat goed zoeken/shoppen rond de 140 euro kunnen komen en in ieder geval de sticks worden ondersteund door MCE en MediaPortal... nou schijnt de Hauppage software zelf ook niet slecht te zijn..

Ben benieuwd naar reacties; 't lijkt in ieder geval hoopvoller dan ooit de E30+ aan de praat te krijgen....

Edit: het rare is alleen dat het CI-USB geval nergens op de site van Hauppage zelf te vinden is :?
Edit2: Gevonden: http://www.hauppauge.de/benelux/pages/products/data_ci.html
Edit3: Conax CAM module kost ± 75 euro...
Kan volgende keer beter alles in 1 keer posten

[Voor 11% gewijzigd door jigsjdg op 28-01-2008 11:02]

• Lurge
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Ik ben ook wel benieuwd naar deze combinatie met de Hauppage. Ook andere goed werkende oplossingen met Media Portal ben ik benieuwd naar. Wat zijn de ervaringen op langere termijn, kan je normaal zappen en wat heeft het gekost. Ik ben van plan digitenne te nemen ipv kabel op mijn media center maar ik begrijp dat het Anysee E30 plus gebeuren niet werkt op MCE/Media Portal (als je ook de gecodeerde zenders wilt kijken).

ActueleWind

• evil_kami158
hauppauge is mijn ogen de beste, ben benieuwd naar de combo

• Hachy
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 00:42
Nog even over de alternatieven:

Ik gebruik al een jaartje de Terratec Cinergy Hybrid XS USB. Dit tunertje pakt zonder problemen de FTA signalen en kan ze keurig opnemen in MPG. De bijgeleverde software is zeer goed en stabiel, ook de regelmatige updates van Terratec zijn zeer prettig. Enige probleem was altijd de gecodeerde signalen.

Sinds deze week is er nu eindelijk een Cinergy CI USB module, zie Hier de review op hardwareinfo.net.

Dit ding zou met alle Cinergy's moeten werken die van de Terratec home cinema software gebruik maken, dus ook dit hybrid ding. Best een goed alternatief dus voor de Anysee E30, met 2 USB aansluitingen gewoon TV kijken, en, zover ik nu kan beoordelen, ook opnemen in raw MPEG2.

Wat me nog niet duidelijk is, Volgens mij heb je nog een aparte Conax CAM nodig. (dat is toch zo'n pcmcia achtig slot voor je smartcard?)

Waar koop je zoiets en wat kost dat ?

2x Zoe | 13000 Wp | www.laadpasTop10.nl

• aart44
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 31-03 07:52
quote:
Hachy schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:47:

Waar koop je zoiets en wat kost dat ?
Google is je vriend ongeveer 60 euro kijk of er iets in de buurt zit kun je hem halen anders komt er weer verzendkosten bij.

• evil_kami158
Ben terug gegaan naar 1.2.12 versie van de viewer, van de finse site gehaald, dus niet die crap speciaal voor kpn.
Loopt nu zonder problemen, al 12 uur staat de viewer aan en iet 1 keer vast gelopen.
Toch nog (een beetje) blij met het apparaat.

• mjmb3
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 05-07-2009
Ok de software heeft nu gemaakt dat ik zojuist een Topfield TF5300k heb aangekocht. Het USB idee heeft zijn charme, maar wil nu toch wel een keer fatsoenlijk tv kijken :+ . Ben wel tevreden over de kwaliteit van digitenne btw :)

• Hachy
Thanx, tja logisch ook eigenlijk. Wist ook niet helemaal zeker of ik het wel goed had met die conax cam, maar klopt dus wel. Een soort pcmcia slot waar je je smartcard in steekt.
quote:
aart44 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:29:
[...]

Google is je vriend ongeveer 60 euro kijk of er iets in de buurt zit kun je hem halen anders komt er weer verzendkosten bij.

• jigsjdg
quote:
Hachy schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:44:
Thanx, tja logisch ook eigenlijk. Wist ook niet helemaal zeker of ik het wel goed had met die conax cam, maar klopt dus wel. Een soort pcmcia slot waar je je smartcard in steekt.
[...]
Hachy,
Ik heb net een Digitenne Starterskit gekocht bij BCC:
1x actieve antenne mèt externe voeding (die normaal uit je single tuner zou komen) van KPN;
1x Conax Cam module;
1x Smartcard die je kunt activeren bij KPN
En dat allemaal voor 89,95... Die Smartcard heb je overigens toch ook nodig (à 12,50) en die Conax CAM à 60 euro, da's exclusief verzendkosten, dus al met al kom je dan toch al redelijk in de buurt van die 89,95...

Ik heb vandaag de Hauppauge CI-USB module besteld, dus hoop ik eerdaags te kunnen posten of de versleutelde zenders werken met mijn Hauppauge WinTV-Nova T USB2 DVB-T tuner.
Tot nu toe kan ik in ieder geval melden dat het apparaat prima werkt met Media Portal 0.2.3 hoewel ik over die versie van Media Portal zelf wat minder te spreken ben; lijkt wat minder stabiel dan 0.2.2..

Overigens is het idee van die starterskit dat je 'm gebruikt in combinatie met een LCD TV die al een DVB-T tuner ingebouwd heeft (Sony, Philips, Samsung, LG en nog zo wat van die merken), maar kan natuurlijk ook prima in ons geval gebruikt worden ;)

• N.K.
  • Laatst online: 31-01 11:33
quote:
jigsjdg schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 22:20:
[...]

Hachy,
1x actieve antenne mèt externe voeding (die normaal uit je single tuner zou komen) van KPN;
1x Conax Cam module;
En dat allemaal voor 89,95... Die Smartcard heb je overigens toch ook nodig (à 12,50) en die Conax CAM à 60 euro, da's exclusief verzendkosten, dus al met al kom je dan toch al redelijk in de buurt van die 89,95...

Ik heb vandaag de Hauppauge CI-USB module besteld, dus hoop ik eerdaags te kunnen posten of de versleutelde zenders werken met mijn Hauppauge WinTV-Nova T USB2 DVB-T tuner.
Tot nu toe kan ik in ieder geval melden dat het apparaat prima werkt met Media Portal 0.2.3 hoewel ik over die versie van Media Portal zelf wat minder te spreken ben; lijkt wat minder stabiel dan 0.2.2..

Overigens is het idee van die starterskit dat je 'm gebruikt in combinatie met een LCD TV die al een DVB-T tuner ingebouwd heeft (Sony, Philips, Samsung, LG en nog zo wat van die merken), maar kan natuurlijk ook prima in ons geval gebruikt worden ;)
En? Kun je al iets melden?

• Joen
  • Laatst online: 23:17
Ook ik ben zeeer nieuwsgierig. :9
Het lijkt mij ook wel wat om gecodeerde DVB-T zenders te kunnen ontvangen op mijn PC binnen Mediaportal.

• Joen
  • Laatst online: 23:17
En kun je ons al meer vertellen jigsjdg?

• YPACCuitVenlo
  • Laatst online: 25-10-2012
Heb nu ook de Anysee, heb allees ge-update , programma en laatste drivers maar hij weigert de commerciele zenders ( non FTA ) te openen. 1, 2 en 3 doet die prima.

Smarcard is geactiveerd met chip naar beneden, doe ik hem aan prima, maar bij abonnementstatus krijg ik niks te zien, blanco, kon ook eerst de age instellingen wijzigen(voor private spice ) maar dit optie menu is nu uitgegrijst.

Smartcard naar boven , geeft die wel de melding kan geen kaart vinden.
KPN gebeld, de smartcard is geactiveerd meneer.

Voor de zekerheid de smarcard uit me Topfield gepakt, doet die ook niks mee.
Iemand ervaring met dit probleem?

• MavhRik
quote:
YPACCuitVenlo schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 20:44:
Heb nu ook de Anysee, heb allees ge-update , programma en laatste drivers maar hij weigert de commerciele zenders ( non FTA ) te openen. 1, 2 en 3 doet die prima.

Smarcard is geactiveerd met chip naar beneden, doe ik hem aan prima, maar bij abonnementstatus krijg ik niks te zien, blanco, kon ook eerst de age instellingen wijzigen(voor private spice ) maar dit optie menu is nu uitgegrijst.

Smartcard naar boven , geeft die wel de melding kan geen kaart vinden.
KPN gebeld, de smartcard is geactiveerd meneer.

Voor de zekerheid de smarcard uit me Topfield gepakt, doet die ook niks mee.
Iemand ervaring met dit probleem?
Probeer eens de oudere .14 versie van de software...

• heertum
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 30-11-2011
Hoi, Had hetzelfde probleem.
1. Smartcard met chip naar boven erin doen
2. Smartcard laten resetten (of als dit al gedaan is overslaan)
3. Zet ontvanger op RTL4 voor circa 1 uur
4. Opeens komt RTL4 tevoorschijn.

Blijkbaar gebruiken zij RTL4 om de smart card activatie codes door te sturen.
Veel suc6

• Nico.hollander
Ik heb in de VS onlangs een Zune 80 gekocht, ik kan daar films op kijken. Werkt geweldig en is helaas hier nog niet te koop. (Radio/pod-vodcast,pictures en video)

Ik gebruik de freeware Videora iPodconverter voor het omzetten van VOB/Mpeg files naar mp4 formaat. Ook een prima progje.

Bij de mpg van de anysee krijg ik steeds na het omzetten met de converter een mp4 met asynchroon geluid. Wie weet daar een oplossing voor? Het gaat natuurlijk om opnamen van de ongecodeerde zenders....

En verder bleek na terugkomst uit de V.S. mijn Anysee geen commerciële zenders meer te ontvangen, met de fout melding: "geen toegang". Volgens de KPN helpdesk wordt je na een maand geen gebruik maken er automatisch door "het systeem" uitgegezet. Weet iemand hoe dat komt?

Alvast bedankt!

• asmi
  • Niet online
quote:
Nico.hollander schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:58:
En verder bleek na terugkomst uit de V.S. mijn Anysee geen commerciële zenders meer te ontvangen, met de fout melding: "geen toegang". Volgens de KPN helpdesk wordt je na een maand geen gebruik maken er automatisch door "het systeem" uitgegezet. Weet iemand hoe dat komt?
Het abonnement op je kaart moet maandelijks worden ververst; dat gebeurt automatisch wanneer de ontvanger aanstaat.
Laat de ontvanger met kaart erin ongeveer een kwartier aanstaan op bijvoorbeeld RTL4, dan zou je weer beeld moeten hebben.

• Nico.hollander
quote:
asmi schreef op maandag 18 februari 2008 @ 19:36:
[...]

Het abonnement op je kaart moet maandelijks worden ververst; dat gebeurt automatisch wanneer de ontvanger aanstaat.
Laat de ontvanger met kaart erin ongeveer een kwartier aanstaan op bijvoorbeeld RTL4, dan zou je weer beeld moeten hebben.
Ok bedankt, ik hoef dan dus niet anders te doen dan even af te wachten en het draait weer.
Weer wat geleerd!

• Hachy
En? Al wat nieuws te melden, Jigsjdg ?? ben wel benieuwd !
quote:
jigsjdg schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 22:20:
[...]

Hachy,
1x Conax Cam module;

• Nico.hollander
Ben om dit moment in Almelo, prima ontvangst van digitenne, maar het blok met RTL4 is hier niet in de lucht, raar maar waar. Veronica en RTL 8 wel.
Is dit iets dat aanij ligt, of iets anders

• Kleinebehuizing.nl
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 29-02 15:41

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

ik heb hem dus ook net gehaald, en draai nu op de .fi versie 2.16, maar ik heb hem hier ip mijn vista basic laptop beeldtechnisch niet helemaal in orde.
Zodra ik de weergave ook maar groter dan 'normaal' wil, dan gaat mijn beeld trippen... groene strepen erin en dubbelbeeld door elkaar..

Als ik het opneem dan en terugkijk met mediaplayer of VLC dan is het beeld prima, er is dus iets mis met de digitale output van anysee? Iemand een idee, want opzich werkt het dus, maar ik ga niet naar een klein schermpie zitten turen natuurlijk :)

Het kan altijd beter of meer..

• MavhRik
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of iemand ipv. de Anysee E30 Plus de FireDTV werkend heeft onder MCE inclusief de gecodeerde zenders.

Ik heb onderstaande review gelezen en het klinkt erg goed!
http://www.hardware.info/...here_FloppyDTV_CCI_test/1

Te kopen via: http://www.firedtv.nl/

Nadeel is dat hij wel wat duurder is..., maar dan werkt het tenminste, heb de hoop bij Anysee een beetje opgegeven en Digital-Anywhere brengt veel updates uit (software en firmware).

• jigsjdg
Sorry allemaal,
ik had mij niet geabonneerd op deze thread :?
en er was een verbouwing bij ons thuis tussengekomen..

Anyway, mijn "story so far"

Even voor de volledigheid:
Ik heb nu de Hauppauge WinTV Nova-T-USB2 i.c.m. met de WinTV-CI-ISB module. Daarbij heb ik de KPN Digitenne/Sony DVB-T Starterskit gekocht (Actieve Antenne, CAM Module en SmartCard).

Ik kan met de WinTV applicatie van Hauppauge alle Digitenne zenders bekijken behalve het Spice Channel omdat de verplichte pincode niet herkend wordt of zo... maakt mij overigens toch niks uit, want "Loretta en Max" is al spannend genoeg 8)
Maar goed, dus ook de gecodeerde zenders en ik kan ze ook opnemen op de HDD en met een willekeurig programma terugkijken.

Helaas is de WinTV applicatie van Hauppauge redelijk bagger (en dat is netjes uitgedrukt). Maar... het werkt wel! En via de USB interface, wat wel weer een voorwaarde is voor mij als laptop gebruiker. Als je een desktop hebt, kun je hoe dan ook beter kiezen voor de FireDTV kaarten.

Spijtig genoeg werkt het nog niet in MediaPortal (wel voor de FTA zenders) of in Windows MCE. Ik heb van Hauppauge de "toezegging" gekregen dat zij met de fabrikant van de WinTV-CI-USB module (ze maken 'm dus niet zelf!), werken aan MCE drivers, maar heb geen ETA gekregen.

Daarnaast ben ik samen met één van de developers van MediaPortal aan de gang gegaan om de CI module aan de praat te krijgen met hun TVServer/Client architectuur. Ze hebben de Software Development Kit (SDK) van Hauppauge via-via toegespeeld gerkegen en kunnen hem in principe aan de praat krijgen. Hij is alleen ergens tegenaan gelopen en wacht nu op een antwoord van Hauppauge.

Ik heb 'm vandaag nog gemaild naar de status.

Tot zover mijn bevindingen tot nu toe. Het werkt dus, maar nog niet helemaal zoals ik zou willen (met MediaPortal of MCE). Dat zou dus een kwestie van tijd zijn..

Groet,
Jigs.

• jigsjdg
hehe... ik heb een antwoord gekregen van de MediaPortal developer: het zou nu moeten werken...
Ik ga het de komende dagen uitproberen en post weer terug hier..

• Intheweb
quote:
jigsjdg schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:48:
hehe... ik heb een antwoord gekregen van de MediaPortal developer: het zou nu moeten werken...
Ik ga het de komende dagen uitproberen en post weer terug hier..
http://forum.team-mediapo...cramble-25232/index3.html
Er is inderdaad iemand bezig ermee... ik ga het de komende ook even volgen :)

• jigsjdg
quote:
Intheweb schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 09:28:
[...]

http://forum.team-mediapo...cramble-25232/index3.html
Er is inderdaad iemand bezig ermee... ik ga het de komende ook even volgen :)
Intheweb: de thread waaraan jij refereert gaat over support voor de Anysee 30+. Ik gebruik de Hauppauge usb apparatuur.

Volgens de logfiles van de MediaPortal TVServer werkt de Hauppauge implementatie nu correct, maar ik krijg nog geen goed beeld/geluid. Ik test nu het e.e.a. voor de MP developer om dat ook goed te krijgen..

• Intheweb
Ah... maar dit is het Grote Anysee topic niet het Hauppage topic ;)
But I get the point... laten we het eropo houden dat er aan de weg word gewerkt.

[Voor 37% gewijzigd door Intheweb op 04-03-2008 19:49]

• jigsjdg
quote:
Intheweb schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 19:48:
Ah... maar dit is het Grote Anysee topic niet het Hauppage topic ;)
LOL... je hebt gelijk maar ondertussen heeft het topic meer weg van: Hoe krijg ik via m'n USB poorten Digitenne een beetje fatsoenlijk op m'n PC/Laptop :*)

[Voor 40% gewijzigd door jigsjdg op 04-03-2008 20:16]

• Hachy
Zo'n topic zou er ook eigenlijk moeten zijn. Met een vergelijkingstabelletje welke usb ontvangers / cam readers en dat soort dingen. Hauppage werkt dus. Als ik nog wat centen overheb en een cam module voor m'n Terratec Cinergy heb aangeschaft zal ik in elk geval uitgebreid mijn bevindingen posten.

• MarSee
  • Laatst online: 23-12-2018
Ik volg deze thread al eventjes, software is bagger, beeld schokt.
Ik vond een Anysee voor 80 euro op ebay.

Leuk voor de heb, en wel makkelijk ff tv kijken op de pc.

Maar wat is het probleem, nou komt ie:

Ik heb 2 x een 20 inch breedbeeld staan. Niks mis mee, alleen als ik beide monitoren aan doe, en ik slinger de anysee aan, krijg ik op mijn 1e scherm netjes alles goed te zien, alleen op mijn 2e scherm ben ik mijn taakbalk kwijt en komt er een uitgerekt tv beeld op.

Dit is dan wel tegelijk met het tv beeld dat draait op mijn 1e monitor.

Ik wil graag gewoon op 1 monitor kunnen kijken, en dan verder wat anders doen op de andere monitor.

Iemand een idee?

Alvast bedankt.

• MarSee
  • Laatst online: 23-12-2018
Nou, ik heb het uiteindelijk toch gevonden.

Er stond een avivo setting niet goed.

Dus het is allemaal netjes opgelost :)

• JrA
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 28-09-2009
Ik heb de USB tuner van Digitenne gekocht, de Anysee E30plus. Heb de drivers en software geinstalleerd. Kan het programma opstarten. Hij vraagt om te scannen naar kanalen, maar dat gaat niet.

Ik krijg de volgende foutmelding. Kan iemand mij verder helpen? Wat moet ik doen om dit op te lossen?

FILTER GRAPH ERROR: May be codec problem or No USB port connection

Error-code: -309 (DTVERR_INIT_NO_TS_SPLITTER)

• Nico.hollander
Wat voor besturingssysteem heb je?
Bij Vista heb je de 1.2.16 versie nodig, kan je downloaden bij www.anysee.fi Dat lijkt buitenlands, maar het is de gewone nederlandse versie
succ6!

• Pierre_nr1
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 19:55
quote:
JrA schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:18:
Ik heb de USB tuner van Digitenne gekocht, de Anysee E30plus. Heb de drivers en software geinstalleerd. Kan het programma opstarten. Hij vraagt om te scannen naar kanalen, maar dat gaat niet.

Ik krijg de volgende foutmelding. Kan iemand mij verder helpen? Wat moet ik doen om dit op te lossen?

FILTER GRAPH ERROR: May be codec problem or No USB port connection

Error-code: -309 (DTVERR_INIT_NO_TS_SPLITTER)
Welk hardware heb je? USB 2.0?
Welk OS?
Welke versie van Anysee?

Ik gebruik zelf nu de E30 Plus op een Apple iMac, Mac OSX Leopard 10.5.2. Ben ik zeer tevreden over. Beeld is scherp genoeg en stabieler t.o.v. Windows XP/Vista.

• chroom
  • Niet online
hmmz, met de betaalzenders? misschien kom ik onder een enorme steen vandaan, maar welke drivers en software gebruik je daar dan voor?

* gunhead heeft 0,0 verstand van mac, maar als het écht beter is ben ik wel geïnteresseerd :P

[Voor 5% gewijzigd door chroom op 22-03-2008 12:04]

Inactief.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wace
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 24-03 14:24
quote:
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:58:
[...]

Welk hardware heb je? USB 2.0?
Welk OS?
Welke versie van Anysee?

Ik gebruik zelf nu de E30 Plus op een Apple iMac, Mac OSX Leopard 10.5.2. Ben ik zeer tevreden over. Beeld is scherp genoeg en stabieler t.o.v. Windows XP/Vista.
Welke software gebruik je icm OSX en de Anysee E30 plus?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MavhRik
Ik heb nu ipv. een P4 3 GHz een Core2Duo 1,6 GHz (notebook) en de Anysee software werkt meteen een stuk beter, denk dat die ouwe pc het gewoon niet trok.

De software is tot nu toe goed te gebruiken (nog wel verre van perfect)... ga voorlopig die gebruiken ipv. een Samsung decoder.

//edit
Na het een aantal dagen geprobeerd te hebben ben ik toch weer terug naar een gewone decoder.

[Voor 15% gewijzigd door MavhRik op 12-04-2008 18:20]

Pagina: 1 2 3 ... 15 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True