DVB-T usb-stick: witte streepjes langs bovenrand

Pagina: 1
Acties:
  • 1.209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154453

Topicstarter
Heb een usb DVB-T stick, type Afatech AF9005, BDA driver. (comp. = Win2000, laptop Presario R3000Z, Nvidia 440GO-64mb, desktop XP2500, beiden zelfde probleem)
Afatech af9005

Scant 36 kanalen met sprietje midden in de huiskamer, moet daarvoor de antenne wel op een staande ijzeren tuimelasbak zetten, gewoon 5cm verder op tafel en je krijgt niks binnen. Schijnt dat via de magneetvoet ieder groot ijzeren object bijdraagt aan een beter signaal, potkachel achter in de kamer = hetzelfde effect, net als de stalen stang langs raam van het vergrendelmechanisme.
Beeldkwaliteit gewoon goed, beter dan mijn analoge kabelsignaal, geen gehaper of blokjes.

Een makke, bovenrand beeld, uiterste rand van getoonde tv beeld, van links tot over het midden, zie ik 21 witte streepjes, net min-tekens. Ze staan stil. Dit op elke beeld-stand, in een venster zowel als full-screen. Geen enkele instelling in de bijgelverde software BlazeTV2.5a die iets doet qua deze streepjes. Dit op alle fta zenders.

Heb verschillende andere software geprobeerd om te zien of het daarin zit, geen enkele software krijg ik tot het vinden van kanalen, hoewel ze de usb tv kaart wel vinden en noemen.
Heb MyTheatre, Avstbox, progDVB, KTV geprobeerd.

Kent iemand dit probleem? Is het hardware of software? Iemand een oplossing?
Weet iemand een andere software die met deze stick werkt, er schijnt ook wel DTV-player bij sommige verkopers meegeleverd te worden, maar die heb ik nergens kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:48
Anoniem: 154453 schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:12:Een makke, bovenrand beeld, uiterste rand van getoonde tv beeld, van links tot over het midden, zie ik 21 witte streepjes, net min-tekens. Ze staan stil. Dit op elke beeld-stand, in een venster zowel als full-screen. Geen enkele instelling in de bijgelverde software BlazeTV2.5a die iets doet qua deze streepjes. Dit op alle fta zenders.

Kent iemand dit probleem? Is het hardware of software? Iemand een oplossing?
Die streepjes zijn het zogenaamde WSS (widescreen signaling) signaal.
Met behulp van dit signaal kan de TV automatisch naar het juiste beeldformaat schakelen.
Zie ook: UK test cards: Widescreen Signalling

Normaal gesproken zitten deze steepjes alleen in het analoge videosignaal, bijvoorbeeld dat wat uit je decoder/dvd speler komt.

Dat deze streepjes in het DVB videosignaal geencode zijn is dus een fout van de KPN of aanbieder van het signaal.
Dit hoort NIET voor te komen!

Ik heb deze streepjes dit ook een tijdje gezien bij het DVB signaal van de publieke omroep hier op de kabel (Multikabel)
DVB, NED1 met WSS signaal in beeld, Multikabel
Afbeeldingslocatie: http://img119.imageshack.us/img119/5220/ned1wsspa8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-07 14:19
ik dacht eigenlijk dat het iets met de teletekst data te maken had die via het bovenste lijntje binnenkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jaaa, dat is het inderdaad, als ik die foto zie. Bedankt voor je duidelijke uitleg. Het signaal komt van digitenne neem ik aan, want het is free-to-air, van een mast 2km verderop. Zal eens kijken hoe ik bij hun navraag kan doen hiernaar.
Lijkt me wel dat je er met een tv geen last van zal hebben, alleen met een pc dvb-t ontvanger? Heb geen digitenne abo, dus kan het niet op een tv checken. Wordt dit door een tv gewoon "weggewerkt"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
Anoniem: 154453 schreef op zondag 11 november 2007 @ 23:00:
Wordt dit door een tv gewoon "weggewerkt"?
Ja, op mn tv nog nooit gezien, op de laptop met usb dvb-t antenne heb ik het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
whiteguy schreef op zondag 11 november 2007 @ 23:06:
[...]
Ja, op mn tv nog nooit gezien, op de laptop met usb dvb-t antenne heb ik het ook.
Bedankt, een hele "geruststelling", ivm niet hoeven terugsturen naar Hongkong want de stick is dus ok.
Welke software gebruik je op je laptop met je stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
Anoniem: 154453 schreef op zondag 11 november 2007 @ 23:20:
[...]

Bedankt, een hele "geruststelling", ivm niet hoeven terugsturen naar Hongkong want de stick is dus ok.
Welke software gebruik je op je laptop met je stick?
De meegeleverde software - ik heb deze met dus totalmedia3.
Pagina: 1