Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 16:40
Ik heb gister avond een mailtje gestuurd naar Clark Electronics welke de software voor nederland maakt / aanpast.

Dit was mijn bericht:
Beste,

Ik heb al ongeveer 1 jaar een Anysee E30 Plus in mijn bezit. Helaas zijn er nog steeds geen goede drivers en software voor. De drivers kunnen nog niet de betaal zenders laten zin in applicaties anders dan de Anysee Viewer (zoals Windows Media Center) en de Anysee viewer is zeer onstabiel en traag. Ik en vele met mij (zie:> Het grote Anysee E30 Plus ism. Digitenne topic ) zijn erg teleurgesteld in het apparaat door de drivers en software. Het apparaat is qua hardware ideaal.

Het bedrijf Digital Everywhere welke de FireDTV maakt is al het bovenstaande wel gelukt en meer, alleen is dat zoals de naam al doet vermoeden voor firewire gemaakt waar veel laptops (waaronder die van mij) niet over beschikken. Kunnen jullie iets vertellen over de voortgang qua drivers en software? Ik wil het apparaat namelijk graag gebruiken in mijn media center zodat alles via de pc loopt, alleen is dit zoals het nu is niet te doen.

Met vriendelijke groet,

Marcel
Dit is de reactie die ik zojuist heb ontvangen:
Geachte heer ,

Dank voor uw e-mail.
Ik heb even teruggekeken op onze supportlogs maar wij hebben van u nog
nooit een
klacht ontvangen over deze ontvanger. De reacties die op het forum te
lezen zijn , zijn
vaak reacties van gebruikers die met de USB ontvanger meer willen dan
uiteindelijk kan, en
waarvoor hij is ontworpen.

KPN /Digitenne wil alle content die achter de kaart zit ( lees gecodeerd )
in trp formaat op
de harde schijf hebben. Dit omdat de studio's en content providers dit
eisen. Doen we dit niet,
is het onmogelijk een gecertificeerd produkt te maken in de gesloten markt
als die van KPN.

Microsoft MCE , daarvoor geldt hetzelfde. Wij zouden graag willen dat ook
de gecodeerde zenders
zichtbaar werden in MCE, maar Microsoft opent zijn drivers niet. Hiervoor
is ook dezelfde regel van
toepassing. Ontvangers die met MCE support werken voor gecodeerde content
zijn illegaal, voor
zowel de provider als voor microsoft. We hebben hier vele correspondentie
over gevoerd.
Dit heeft, in tegenstelling tot wat u schrijft, NIETS met de drivers van
anysee te maken.

MCE geeft bij een FTA ( ongecodeerde ) zender de Video PID en Audio PID (
PID is Program Identifier )
terug aan de ontvanger waardoor die in staat is de tuner af te stemmen. Is
een kanaal gecodeerd, dan geeft MCE die PID niet terug. De tuner kan dus
niet afstemmen op de in de transportstroom geadresseerde zender, en er
wordt niets weergegeven. Hier kunnen de drivers van anysee niets aan
veranderen. Wat Fire DTV doet is illegaal. Die tweaken hun software zo,
dat voordat MCE kan bekijken of een zender FTA of gecodeerd is, ze het ID
van het programma in FTA omzetten waardoor
MCE denkt dat het om een FTA kanaal gaat. Nogmaals, dit is illegaal.
Daarom zal FireDTV ook nooit een microsoft certificering krijgen en Anysee
heeft die wel.

Als de laptop of PC en voldoet aan de specificaties, en er lopen niet
allerlei zware processen tegelijkertijd voldoet de Anysee viewer prima. De
zaptijden mogen, wederom volgens KPN specificaties, tot 10 seconden
oplopen voor PC gerelateerde ontvangers. Daar voldoen wij aan.

Kortom, Anysee heeft voor KPN TV voor hun netwerk een ontvanger gemaakt,
die voldoet aan
hun specificaties. Hij is tenslotte gecertificeerd. Dit
certificeringsproces is zeer zwaar. Hierdoor zijn
er beperkingen tov andere soortgelijke ontvangers.

Uiteraard is de zaptijd langer als bij een gewone set top box, echter
vallen we binnen de kpn specs.
Zouden we aanpassingen maken op de huidige software, dan is dat niet
toegestaan door KPN, en verliest de Anysee zijn certificering.

De snelheid van usb2 ligt rondt de 400 Mb/s voor firewire is het dubbele
mogelijk. Uiteraard
kunnen ontvangers met firewire sneller werken.

Voor Vista zijn er wat problemen bekend, die in de huidige versie xxx.16
zijn opgelost. Deze driver
is ook door microsoft gecertificeerd.
Ten eerste alle respect voor de snelle reactie welke ook nog eens erg duidelijk is. Het blijkt dus dat we tegen de verkeerde paal staan te pissen met z'n allen.

Het probleem dat de gecodeerde zenders niet in andere software is te zien ligt dus aan de aanbieders hiervan en het MCE gedeelte ligt dus aan Microsoft.

Wat ik wel jammer vind is de erg ruime eisen van KPN aan de software... stel je eens voor dat de schakeltijd 10 seconden zou zijn...

De vraag welke ik nu mee zit is: wat nu? Het certificeren boeit mij eigenlijk 0,0 ik wil gewoon iets dat werkt...

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147182

Wie kan mij helpen

Ik heb Anysee E30 Plus bij KPN gekocht donderdag 10 april, dol gelukkig maar helaas ik heb wel 1,2,3 en maar geen betaalde zenders!

Ik heb hem wel geactiveerd dat is goed gegaan, ik moest eerst een 1,5 uur wachten en op RTL4 zetten!

Volgende dag heb ik hem op RTL4 weer gezet en weer gewacht ca. 5 uurtjes

En vandaag laat ik hem ga ik nog een proberen!

(wie weet wat ik iets mis doet) ik heb ook al update gedownload!

Ik geeft KPN nog 1 dag de kans anders breng ik hem terug!

Ik gebruik Windows XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirre
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-04 16:12
@phsos250: Tja misschien heb je dit zelf ook al geprobeerd, maar zit je smartcard er goed in. Hij moet (raar maar waar) met de chip omhoog in het apparaat gestoken worden.

[ Voor 120% gewijzigd door Mirre op 13-04-2008 00:53 ]

Als de server down is, dan volijken we 'm weer op !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

inVision schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:10:
Wat ik wel jammer vind is de erg ruime eisen van KPN aan de software... stel je eens voor dat de schakeltijd 10 seconden zou zijn...
laten we het maar niet hebben over het feit dat het spul (hún hardware icm hún software) nog steeds buitengewoon instabiel is bij diverse mensen. kan me niet voorstellen dat kpn dat ook goed vond :P
De vraag welke ik nu mee zit is: wat nu? Het certificeren boeit mij eigenlijk 0,0 ik wil gewoon iets dat werkt...
sja, dat zal er dus wel niet in zitten.
nou is het wel zo dat je als consument in nederland buitengewoon beschermd bent ("het product voldoet niet aan mijn persoonlijke verwachtingen, dus het product deugt niet" is een keihard argument), maar meer dan een ontbinding van de koopovereenkomst valt daar ook niet uit te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Denk niet dat KPN hem in mijn geval terugneemt... aangezien ik hem inmiddels al een jaar heb :)

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-07 00:42
Ik vind het een gemiste kans van KPN...maar aan de andere kant kan ik het ook begrijpen dat ze moeilijk doen en alles in TRP bestandsformaat willen zien.

Bij mij werkt de software redelijk tot goed en ik ben er wel over te spreken. Alleen zal dit nooit de werkelijkheid worden dat ik ooit 1 mediacenter zal hebben waar ik zowel alle andere multimedia dingen mee doe als tv kijken

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tuurlijk wel, alleen de markt moet een beetje volwassen worden.

10-15 jaar geleden kostte een half uurtje interlokaal bellen ook 20 gulden, uitsluitend te "koop" bij de PTT. tegenwoordig kan je daar de hele maand interlokaal (vzv dat begrip nog bestaat) voor bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Intheweb schreef op zondag 13 april 2008 @ 20:35:
Ik vind het een gemiste kans van KPN...maar aan de andere kant kan ik het ook begrijpen dat ze moeilijk doen en alles in TRP bestandsformaat willen zien.

Bij mij werkt de software redelijk tot goed en ik ben er wel over te spreken. Alleen zal dit nooit de werkelijkheid worden dat ik ooit 1 mediacenter zal hebben waar ik zowel alle andere multimedia dingen mee doe als tv kijken
Ik snap dat TRP formaat niet echt... bedoel de pay zenders zitten ook op de analoge kabel, daar zit toch ook geen DRM op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
inVision schreef op zondag 13 april 2008 @ 23:06:
[...]

Ik snap dat TRP formaat niet echt... bedoel de pay zenders zitten ook op de analoge kabel, daar zit toch ook geen DRM op...
En dat willen ze dus nu zien te voorkomen... want iedereen gaat over op digitale televisie op een gegeven moment... maar ooit zal het wel weer gekraakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat me nou toch weer gebeurt sinds een paar dagen (vzv ik na kan gaan volstrekt zonder enige verandering aan m'n computer):

het duurt zo 1-2 minuten om m'n smartcard in te lezen, en dan nog eens 5-10 minuten voordat ik naar de gecodeerde zenders kan kijken.
windows XP + SP2, en software 1.2.16

iemand dit ooit eerder gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259686

Ik heb zojuist de MediaPortal software getsetst op vista het gaat om de rc1 versie.
Hij vind wel alle gecodeerde zenders je kunt ze het met het programma ook gewoon op de gecodeerde zenders zetten alleen het beeld en geluid werkt nog niet, maar de gecodeerde zenders vind die in ieder geval wel en ook de gids werkt gewoon.
Misschien dat als ze klaar zijn met de rc versie dat dan de gecodeerde zenders ook afgespeeld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:48
Voor de mensen die een Anysee overwegen omdat ze geen firewire hebben op de laptop, pcmcia/pciexpress firewire kaartjes voor in je laptop zijn tegenwoordig ook niet zo duur meer toch? Kan je de FireDTV daarop aansluiten. Ik zit nog even te twijfelen of ik dit ga doen of toch een mini desktop pc bouwen voor naast de tv..
Ik vraag me alleen nog even af of je met de Anysee of de FireDTV en 1 digitenne kaart, tegelijkertijd een zender kan opnemen en een andere zender kan kijken. Als ik hiervoor een 2e kaart moet aanschaffen doe ik het niet. Dit kan prima met de Topfield DVR die KPN levert, terwijl er maar 1 kaart in zit! Volgens mij kan je zelfs picture in picture nog naar een derde zender kijken.

[ Voor 37% gewijzigd door Jazco2nd op 22-04-2008 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Jazco2nd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 23:42:
Voor de mensen die een Anysee overwegen omdat ze geen firewire hebben op de laptop, pcmcia/pciexpress firewire kaartjes voor in je laptop zijn tegenwoordig ook niet zo duur meer toch? Kan je de FireDTV daarop aansluiten. Ik zit nog even te twijfelen of ik dit ga doen of toch een mini desktop pc bouwen voor naast de tv..
Ik vraag me alleen nog even af of je met de Anysee of de FireDTV en 1 digitenne kaart, tegelijkertijd een zender kan opnemen en een andere zender kan kijken. Als ik hiervoor een 2e kaart moet aanschaffen doe ik het niet. Dit kan prima met de Topfield DVR die KPN levert, terwijl er maar 1 kaart in zit! Volgens mij kan je zelfs picture in picture nog naar een derde zender kijken.
In die Topfield DVR zitten ook twee decoders anders is zoiets niet mogelijk, maar in de FireDTV zit er maar één dus daar zul je er twee moeten daisychainen om te kunnen opnemen en kijken tegelijk.

Als er een ExpressCard firewire adapter zou bestaan lost dat aardig wat op, alleen jammer dat mijn laptop maar één ExpressCard slot heeft en die is bezet door de geluidskaart voor me 7.1 geluid :) 't zit ook nie mee he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:07

mace

Sapere Aude

inVision schreef op woensdag 23 april 2008 @ 18:05:
[...]

In die Topfield DVR zitten ook twee decoders anders is zoiets niet mogelijk, maar in de FireDTV zit er maar één dus daar zul je er twee moeten daisychainen om te kunnen opnemen en kijken tegelijk.

Als er een ExpressCard firewire adapter zou bestaan lost dat aardig wat op, alleen jammer dat mijn laptop maar één ExpressCard slot heeft en die is bezet door de geluidskaart voor me 7.1 geluid :) 't zit ook nie mee he...
Creative kaarten hebben vaak ook firewire, dus misschien is er wel een creative expresscard met 7.1 en firewire. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
inVision schreef op woensdag 23 april 2008 @ 18:05:
[...]

Hmm die info over 1 decoder/tuner op de firedtv kon ik dus niet vinden. Wel vervelend want dan moet je dus 2 aanschaffen... en dus ook 2 smartcards hebben? Dat laatste niet neem ik aan.

Oei, ik heb me gisteravond een beetje verkeken, dacht dat de FireDTV 70 euro kostte, maar hello 155 euro!! koop ik liever de Topfield van KPN voor 25 euro meer (269-89 euro retour). Heb je tenminste álle mogelijkheden die je anders uit 2 FireDTV kaarten zou halen. Rare mensen van FireDTV, wie koopt dat dan?
Wel jammer want dan heb ik dus toch 2 apparaten (kleine mediapc met flinke harddisk vol series/films + de topfield met zn eigen harddisk die ik toch nooit volledig zal benutten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
mace schreef op woensdag 23 april 2008 @ 18:09:
[...]

Creative kaarten hebben vaak ook firewire, dus misschien is er wel een creative expresscard met 7.1 en firewire. :)
Nee helaas die is er niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Jazco2nd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 19:16:
[...]

Hmm die info over 1 decoder/tuner op de firedtv kon ik dus niet vinden. Wel vervelend want dan moet je dus 2 aanschaffen... en dus ook 2 smartcards hebben? Dat laatste niet neem ik aan.

Oei, ik heb me gisteravond een beetje verkeken, dacht dat de FireDTV 70 euro kostte, maar hello 155 euro!! koop ik liever de Topfield van KPN voor 25 euro meer (269-89 euro retour). Heb je tenminste álle mogelijkheden die je anders uit 2 FireDTV kaarten zou halen. Rare mensen van FireDTV, wie koopt dat dan?
Wel jammer want dan heb ik dus toch 2 apparaten (kleine mediapc met flinke harddisk vol series/films + de topfield met zn eigen harddisk die ik toch nooit volledig zal benutten).
Je hebt ook per apparaat een smartcard nodig...

En mensen die dus alles in één apparaat willen kopen dat... ik dus :) (als ik FireWire zou hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
inVision schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:56:
[...]

Je hebt ook per apparaat een smartcard nodig...

En mensen die dus alles in één apparaat willen kopen dat... ik dus :) (als ik FireWire zou hebben).
Dus jij bent bereid haast onbeperkt met geld te smijten om alles in 1 te krijgen? 310 euro betalen voor 2 kaarten terwijl je voor veel minder hetzelfde hebt? Dat begrijp ik niet hoor. Alles in 1 mediapc is precies wat ik wil maar het moet niet te absurd worden. Wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Jazco2nd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 23:08:
[...]

Dus jij bent bereid haast onbeperkt met geld te smijten om alles in 1 te krijgen? 310 euro betalen voor 2 kaarten terwijl je voor veel minder hetzelfde hebt? Dat begrijp ik niet hoor. Alles in 1 mediapc is precies wat ik wil maar het moet niet te absurd worden. Wel jammer.
Ja, ik zou dat voor dat geld kopen als ik dat geld zou hebben en niets belangrijkers te kopen heb.

Prioriteiten stellen he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162 schreef op zondag 20 april 2008 @ 12:28:
wat me nou toch weer gebeurt sinds een paar dagen (vzv ik na kan gaan volstrekt zonder enige verandering aan m'n computer):

het duurt zo 1-2 minuten om m'n smartcard in te lezen, en dan nog eens 5-10 minuten voordat ik naar de gecodeerde zenders kan kijken.
windows XP + SP2, en software 1.2.16

iemand dit ooit eerder gehad?
inmiddels kan ik, nadat m'n smartcard is ingelezen, helemaal geen gecodeerde zenders meer kijken.

heeft iemand enig idee?

//ohja, abo-status is verder in orde. ik heb gewoon "0100003B" tot het eind van de maand

///het werkt al weer. meestal :P
stabiliteit is toch niet bepaald het sterkste punt van dit ding :/

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 27-04-2008 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietze_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-08-2023
Bij mij draait Anysee opzich wel stabiel, maar heb vaak last van CA ATR errors (ik heb Vista). Verder ook last van de bekende syncronisatie problemen. Heb nu wel voor elk probleem m'n eigen manier om 't op te lossen, dus ik begin er aan te wennen :) Hoop wel dat ze 't gaan verbeteren, 't blijft wel baggeren zo :/
Weet iemand hoe dat zit met het WK/de Olymische Spelen? Komen er dan gewoon zenders bij als je naar nieuwe zenders zoekt? Of is het ipv Eurosport oid?

W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

verhip, nou je het zegt, ik heb al minstens een maand geen CA-ATR error meer gehad. XP overigens.

mgoe, nou weigert hij weer m'n abo te updaten :(

ik heb nog een paar maandjes abo, denk dat ik dat anyseegeval met smartcards op marktplaats mik en lekker satelliet neem. jammer, want goedkoop is digitenne wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80564

Iemand toevallig ervaring met de nieuwe USB oplossing van Technotrend?
http://shop.technotrend.d...-connect%20CT-3650-CI.pdf

Mocht je de digitenne zat zijn kun je hem ook nog gebruiken voor kabel ofzo :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:25

nwagenaar

God, root. What's the differen

inVision schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:10:
Ik heb gister avond een mailtje gestuurd naar Clark Electronics welke de software voor nederland maakt / aanpast.

Dit was mijn bericht:

[...]

Dit is de reactie die ik zojuist heb ontvangen:

[...]

Ten eerste alle respect voor de snelle reactie welke ook nog eens erg duidelijk is. Het blijkt dus dat we tegen de verkeerde paal staan te pissen met z'n allen.

Het probleem dat de gecodeerde zenders niet in andere software is te zien ligt dus aan de aanbieders hiervan en het MCE gedeelte ligt dus aan Microsoft.

Een behoorlijk load aan bull van deze personen. Opslag van gecodeerd materiaal is niet te bepalen door de leverancier of aanbieders, ze hebben namelijk geen enkele druk op de DVB-T ontvangers die op de markt komen. Net zoals dat Canal Digitaal niet de diverse DVB-S ontvangers kunnen tegenhouden, het enige wat ze kunnen doen is een keurmerk geven dat het een ontvanger betreft die het goed doet met de gebruikte encryptie-technieken.

Het verhaal ligt gewoon aan de encryptie (Conax) icm de interne SC-reader. Bij openbaring van de SC-reader, dan zijn ze bang dat deze apparaten gebruikt gaat worden voor andere zaken en/of encrypties. Ze maken gebruik van DBA drivers en deze wordt zonder problemen door de meeste alternatieve programma's ondersteund. Het verhaal zit hem in de aansturing van de interne SC-reader en dit willen ze niet vrijgeven.

Overigens, de Anysee doet het zonder problemen in ProgDVB (Pro en Std) icm de Anysee encryption plugin. Ik heb hier enkele dagen gebruik van gemaakt, maar het apparaat (en voornamelijk de drivers) zijn zo instabiel als wat. Ik heb diverse BSOD's gehad tijdens het gebruik van de originele viewing software en ProgDVB. En het leuke is, ProgDVB veroorzaakte minder BSOD's dan hun eigen software.

Uiteindelijk heb ik dus de Anysee weer teruggebracht en ik heb mijn geld teruggekregen, het was echt zonde van een apparaat wat mij nieuw 120 Euro kostte. Uiteindelijk de smartcard overgenomen (10 Euro), een Phoenix compatible reader gekocht (15 Euro) en een el-cheapo USB DVB-T ontvanger aangeschaft van Gigabyte (16 Euro). Dit vervolgens met DVB Viewer Pro aan de gang gekregen via de MD-plugin Acamd. Deze investering was het beste wat ik heb gedaan en voor een fraktie van de kosten. En ik heb gebruik kunnen maken van de € 89,95 deal van KPN, ondanks dat het een losse kaart betrof.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nwagenaar schreef op maandag 05 mei 2008 @ 01:01:
Overigens, de Anysee doet het zonder problemen in ProgDVB (Pro en Std) icm de Anysee encryption plugin. Ik heb hier enkele dagen gebruik van gemaakt, maar het apparaat (en voornamelijk de drivers) zijn zo instabiel als wat. Ik heb diverse BSOD's gehad tijdens het gebruik van de originele viewing software en ProgDVB. En het leuke is, ProgDVB veroorzaakte minder BSOD's dan hun eigen software.
ah.
ben toch erg benieuwd waar je die plugin kan vinden. met google zie ik hem zo niet, waar had jij hem vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:25

nwagenaar

God, root. What's the differen

Anoniem: 70162 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 08:05:
[...]

ah.
ben toch erg benieuwd waar je die plugin kan vinden. met google zie ik hem zo niet, waar had jij hem vandaan?
Ik kan hem even niet zo 1,2,3 vinden. Volgens mij heb ik hem nog op mijn laptop staan, ik zal daar eens een blik op werpen ;)

BTW, sinds ProgDVB 5.08 zit er ondersteuning van de Anysee producten erin. Mogelijk dat de reader het nu out-of-the-box doet.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212036

Zijn er uberhaupt mensen die betaalde zender kunnen kijken met Windows Vista 64bits?

Ik heb volgens mij al 5 verschillende versies gehad van de anysee-software, maar er worden telkens geen zenders gevonden en het blauwe lichtje gaat niet aan.

In windows media center werkt het trouwens perfect, maar dus alleen ned 1,2,3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Ik woon nu sinds een week in Eindhoven... en nu werkt digitenne niet meer...

Heb perfect ontvangst tijdens het zoeken in de ANysee software... maar als dan een zender opvraag zegt ie: signal is weak... what should i do?? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:29
Intheweb schreef op maandag 05 mei 2008 @ 20:27:
Heb perfect ontvangst tijdens het zoeken in de ANysee software... maar als dan een zender opvraag zegt ie: signal is weak... what should i do?? :S
Externe antenne aanvragen? Soms krijg je die gratis. Mijn eigen ervaring is dat de bijgeleverde telescoopantenne maar matig bevalt. Ik woon in de stad Groningen trouwens. Vaak doet de spriet het goed, maar verschuif je hem maar een of twee centimeter dan bevriest het beeld gedurende een halve of hele seconde. Nu heb ik er de standaard kamerantenne op aangesloten ipv de sprietantenne en geen centje pijn meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

nwagenaar schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:55:
[...]

Ik kan hem even niet zo 1,2,3 vinden. Volgens mij heb ik hem nog op mijn laptop staan, ik zal daar eens een blik op werpen ;)

BTW, sinds ProgDVB 5.08 zit er ondersteuning van de Anysee producten erin. Mogelijk dat de reader het nu out-of-the-box doet.
Heb je het blik nog kunnen werken op je laptop?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
inVision schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 19:10:
[...]

Ja, ik zou dat voor dat geld kopen als ik dat geld zou hebben en niets belangrijkers te kopen heb.

Prioriteiten stellen he :)
Ha maar ik ben even verder gaan zoeken, mocht je een HTPC kastje bouwen met een vrije PCI poort (ipv een laptop) dan zijn er wel goedkopere (en goed geteste) dual DVB-T tuners! Die ook goed getest zijn met Media Center.
Hier een test:
http://www.pcauthority.co...5,pci-dvbt-tv-tuners.aspx

Met 3 alternatieven:
ComPro VideoMate T750
http://umart.net/au
Overall /65
Pinnacle PCTV Dual DVB-T Pro
Overall 4/6
Hauppauge Nova-T-500
Overall 6/6

Deze laatste zou de beste zijn en kost slechts 76 euro, de helft van 1 FireDTV kaartje. Maar ok dit topic gaat over Anysee. Wilde slechts even de alternatieven opnoemen (voor de PC) die wel met MCE werken.

Edit: toch ook voor laptops: TerraTec Cinergy HT Express 92 euro.

EDIT: shit, InVision je heb gelijk, laat maar zitten, geen conax ondersteuning bij deze kaarten. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Jazco2nd op 07-05-2008 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Volgens mij kunnen die PCI kaarten geen Conax aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261420

Pierre_nr1 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:58:
[...]

Ik gebruik zelf nu de E30 Plus op een Apple iMac, Mac OSX Leopard 10.5.2. Ben ik zeer tevreden over. Beeld is scherp genoeg en stabieler t.o.v. Windows XP/Vista.
Mag ik vragen hoe je hebt werkend gekregen?
Ik krijg het namelijk niet werkend op mijn iMac en vind ook geen drivers/software..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje_Kroketje
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Weet er iemand raad? De opname-functie van digitenne is op de anysee-interface inactief in de radio-stand, wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-06 19:15
nwagenaar schreef op maandag 05 mei 2008 @ 01:01:
[...]
<cut>

Uiteindelijk heb ik dus de Anysee weer teruggebracht en ik heb mijn geld teruggekregen, het was echt zonde van een apparaat wat mij nieuw 120 Euro kostte. Uiteindelijk de smartcard overgenomen (10 Euro), een Phoenix compatible reader gekocht (15 Euro)

<cut>
Kan je aangeven waar je de Phoenix compatible reader gekocht heb?
en een el-cheapo USB DVB-T ontvanger aangeschaft van Gigabyte (16 Euro). Dit vervolgens met DVB Viewer Pro aan de gang gekregen via de MD-plugin Acamd. Deze investering was het beste wat ik heb gedaan en voor een fraktie van de kosten. En ik heb gebruik kunnen maken van de € 89,95 deal van KPN, ondanks dat het een losse kaart betrof.
Werkt het ook met XP MCE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225698

Hallo,

Er is een ene Ir S.S.R. Kwee en Kwee consult en schenkt aandacht aan het AnySee en Digitenne. In zijn betoog omtrent waarom in Nederland alle commerciele zenders zijn 'gescrambled' komt hij tot de volgend conclusie:

"The reason that most tv channels are scrambled in The Netherlands, while in the UK, Germany, France, etc, all channels are FTA, seems a copyright issue."

En hij gaat veder met:

"Hollywood movies in Holland are broadcast in the original English language with Dutch subtitles. The copyrights are paid by the Dutch taxpayers or broadcasters, but these programs can be received in considerable parts of Germany and Belgium, with original sound."

Veder weet hij te melden dat:

"Similar movies with sounds replaced by, e.g., German voices are not commercially interesting outside Germany."

Ik weet niet waar hij zijn Ir. titel heeft bemachtigd maar het lijkt erop dat hij deze bij een pakje boter heeft bemachtigd. Waarom ik tot deze conclusie kom is simpel! Hij zegt dat de reden waarom Nederlanders voor TV moeten betalen is omdat de audio van Hollywood films niet wordt ingesproken in de Nederlandse taal. En dat copyright, omdat het in het orgineel wordt uitgezonden, dit goed praat waarom wij voor TV moeten betalen.

In the UK praten ze Engels en ik heb op BBC, ITV etc. heel vaak betere Hollywood films gezien die in Nederland pas over 3 jaar op de TV komen bij de commerciele zenders. De zogenaamde consult komt dus tot de conclusie dat het heel normaal is dat in England alle Publieke en commerciele zenders FTA zijn en dat het begrijpelijk is dat wij hier in Nederland betalen voor de commerciele zenders. Echt bull shit! Deze Ir. is dus duidelijk niet op de hoogte dat ze in the UK Engles praten en betere Hollywood producties de ether in slingeren. En dat de publieke zenders in the UK Hollywood films uitzenden die hier pas 3 jaar later op de buis verschijnen. Wat hij ook niet benoemd is, dat de commerciele zenders (SBS6, RTL4 etc.) er niet voor schuwen om Hollywood producties hier wel 5 x per jaar te vertonen (flims van voor 2001 nog wel).

Al met al, wij betalen voor TV wat eigenlijk helemaal niet nodig is. Wij betalen 6,95 bij KPN en bij de kabelaars is het nog schandaliger 15,90 per maand. We worden hier in Nederland willens en wetens uitgebuit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

da's een beetje een klok-klepel verhaal. met copyright heeft het hele verhaal niets te maken (op de nederlandse FTA zenders wordt ook copyrighted materiaal uitgezonden), wel met uitzendrechten. de zenders die producties kopen, kopen ze om ze te mogen uitzenden in nederland en niet daarbuiten. maar dat heeft met FTA/codering niets te maken.

met uitbuiting heeft het overigens ook niets te maken. digitenne (+ rechtsopvolgers) is een commerciele onderneming, en voor niets gaat de zon op. iedere tv-provider (wat voor techniek dan ook, en in wat voor land dan ook) kan zich gewoon laten betalen door de zenders en/of de mensen die er naar kijken.
de enige reden dat de publieke omroepen FTA zijn, is omdat de overheid niet zo veel zin had om een analoog netwerk in de lucht te houden, en iirc wordt KPN door de overheid ook gewoon netjes betaald voor de distributie daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Laatst online: 06-04-2023
Voordat ik het hele forum door moet lezen:
Is het uberhaupt mogelijk om conax gecodeerde uitzendingen met Vista-MCE op te nemen? En zo ja hoe, met welke software/hardware?

Ik heb nu 1 jaar digitenne via de kastjes (ik heb er diversen), maar nu wil ik op mijn onlangs aangeschafte computer digitenne met MCE hebben. Ik heb nu alleen de FTA's op de ingebouwde DVB-T kaart en dat werkt geweldig! Maar nou de gecodeerde uitzendingen nog. Nu doe ik dat via de composit ingang (via een digitenne tuner) en opnemen met Virtual VCR, Virtualdub of via Nero. Maar dat beeld is verre van die ik met MCE opneem!

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
giant2000 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 12:08:
Is het uberhaupt mogelijk om conax gecodeerde uitzendingen met Vista-MCE op te nemen? En zo ja hoe, met welke software/hardware?

Ik heb nu 1 jaar digitenne via de kastjes (ik heb er diversen), maar nu wil ik op mijn onlangs aangeschafte computer digitenne met MCE hebben. Ik heb nu alleen de FTA's op de ingebouwde DVB-T kaart en dat werkt geweldig! Maar nou de gecodeerde uitzendingen nog. Nu doe ik dat via de composit ingang (via een digitenne tuner) en opnemen met Virtual VCR, Virtualdub of via Nero. Maar dat beeld is verre van die ik met MCE opneem!
Ja, met FireDTV... verder weet ik het niet, maar iig niet met de Anysee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 19:29
Ik heb sinds vandaag Digitenne met de Anysee E30 Plus op proef en stuit tegen een aantal probleempjes.

Mijn systeem:
AMD Athlon XP 2000+
Windows XP SP2
1GB
Maxtor 80GB hdd
Sparkle NVIDIA GeForce6200 128MB
Anysee 1.2.12
Firmware 0.1.0

Vooralsnog heb ik de volgende problemen:
1. Multitasking lijkt niet mogelijk, als ik een applicatie open terwijl de Anysee Viewer aanstaat, gaat het beeld en geluid hakkelen (en krijg ik dit pas weer weg als ik Anysee herstart). Is het ook normaal dat de CPU usage tussen de 30 en 80% schommelt als Anysee draait? Valt er wellicht nog wat aan mijn systeem te tweaken zodat ik gewoon soepel kan multitasken en digitenne kijken? (DxVA staat aan overigens, hoewel ik niet heb kunnen achterhalen of mijn videokaart dit ondersteunt, but it works so far).

2. Commerciele zenders doen het niet, zwart beeld en geen geluid (krijg wel de EPG door, RTL4 staat nu al een hele tijd aan...). Gewoon met auto-search zou dit toch moeten worden weergegeven? Abonnement status staat trouwens leeg, dat klopt volgens mij ook niet helemaal.
Deze opmerking bood al soulaas:
Mirre schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 19:55:
@phsos250: Tja misschien heb je dit zelf ook al geprobeerd, maar zit je smartcard er goed in. Hij moet (raar maar waar) met de chip omhoog in het apparaat gestoken worden.
3. Ik heb twee monitoren aangesloten, als ik de Anysee Viewer naar de tweede monitor sleep, wordt het beeld zwart. Hoe kan ik hier wel beeld krijgen?

Al met al nog niet zo'n goede start van de proeftijd :/

EDIT:
Hmmmz, dacht dat ik de software al had geupgrade naar 1.12.16, maar blijkbaar was dat niet helemaal gelukt. Dat zal ik iig eerst nog eens even trachten te bewerkstelligen.

EDIT2:
Pfff, een beetje onweer, en gelijk geen ontvangst meer. Dat gaat wel heel hard ;( Overigens doet de antenne van m'n gewone decoder het wel, is die usb-tuner nu zo zwak? <-- Ik krijg nu het idee dat het aan 1.12.16 ligt, zal zo proberen terug te gaan naar .14... <-- commerciele zenders lag dus aan de smartcard die er ondersteboven inzat. Ned 1, 2 en 3 heb ik momenteel een te zwak signaal >_>

[ Voor 25% gewijzigd door Shadow_Zero op 01-06-2008 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Shadow_Zero schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 23:45:
Ik heb sinds vandaag Digitenne met de Anysee E30 Plus op proef en stuit tegen een aantal probleempjes.

Mijn systeem:
AMD Athlon XP 2000+
Windows XP SP2
1GB
Maxtor 80GB hdd
Anysee 1.2.12
Firmware 0.1.0

1. Multitasking lijkt niet mogelijk, als ik een applicatie open terwijl de Anysee Viewer aanstaat, gaat het beeld en geluid hakkelen (en krijg ik dit pas weer weg als ik Anysee herstart). Is het ook normaal dat de CPU usage tussen de 30 en 80% schommelt als Anysee draait? Valt er wellicht nog wat aan mijn systeem te tweaken zodat ik gewoon soepel kan multitasken en digitenne kijken? (DxVA staat aan overigens, hoewel ik niet heb kunnen achterhalen of mijn videokaart dit ondersteunt, but it works so far).

2. Commerciele zenders doen het niet, zwart beeld en geen geluid (krijg wel de EPG door, RTL4 staat nu al een hele tijd aan...). Gewoon met auto-search zou dit toch moeten worden weergegeven? Abonnement status staat trouwens leeg, dat klopt volgens mij ook niet helemaal.
Deze opmerking bood al soulaas:

[...]

3. Ik heb twee monitoren aangesloten, als ik de Anysee Viewer naar de tweede monitor sleep, wordt het beeld zwart. Hoe kan ik hier wel beeld krijgen?

Al met al nog niet zo'n goede start van de proeftijd :/

EDIT:
Hmmmz, dacht dat ik de software al had geupgrade naar 1.12.16, maar blijkbaar was dat niet helemaal gelukt. Dat zal ik iig eerst nog eens even trachten te bewerkstelligen.

EDIT2:
Pfff, een beetje onweer, en gelijk geen ontvangst meer. Dat gaat wel heel hard ;( Overigens doet de antenne van m'n gewone decoder het wel, is die usb-tuner nu zo zwak? <-- Ik krijg nu het idee dat het aan 1.12.16 ligt, zal zo proberen terug te gaan naar .14... <-- commerciele zenders lag dus aan de smartcard die er ondersteboven inzat. Ned 1, 2 en 3 heb ik momenteel een te zwak signaal >_>
Het decoderen van het signaal gebeurd niet door het kastje, maar door je processor... met jouw systeem mag je blij zijn dat je überhaupt beeld krijgt. Ik had voordat ik mijn huidige dual core had een P4 3 GHz en daar kon ik ook niets tegelijk op doen als de TV aan stond. Nu met deze kan het wel, maar niet van harten (laptop dual core 1,6 GHz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Systeemeisen volgens de Anysee handleiding:
Laptop of Desktop PC met een vrije USB 2.0 poort
Geheugen : 512M or more
Microsoft Direct X 9.0 of hoger
CPU & VGA
VGA kaart met DxVA ondersteuning
Intel Pentium IV 1.0GHz of beter
Centrino 1.0GHz of beter
VGA Card
nVIDIA Series : GeForce4 MX440 of hoger (Desktop)
GeForce FX 5200 Go of hoger (Laptop)
ATI Series : RADEON 7500 of hoger (Desktop)
Mobility RADEON 9200 of hoger (Laptop)
VGA kaart zonder DxVA ondersteuning
Intel Pentium IV 1.6GHz of beter
Centrino 1.0GHz of beter
VGA Kaart : Bijna alle recente kaarten ( Video RAM : 64MB of meer )
Maar goed, dat kan een absoluut minimum zijn. Maar ik weet niet, ik probeer nu voetbal te kijken op SBS6 en er staat niks aan en het hakkelt nog als een gek *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Hier stond onzin

[ Voor 139% gewijzigd door ikweetniks op 01-06-2008 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Shadow_Zero schreef op zondag 01 juni 2008 @ 14:40:
Systeemeisen volgens de Anysee handleiding:

[...]

Maar goed, dat kan een absoluut minimum zijn. Maar ik weet niet, ik probeer nu voetbal te kijken op SBS6 en er staat niks aan en het hakkelt nog als een gek *zucht*
Gek genoeg werkt het op m'n Asus Centrino 1,5GHz met 1GB intern en ATI Mobility Radeon 9700 128MB wel soepel, zelfs met multitasking...
Wat zou dan de vertragende factor zijn van m'n Athlon XP 2000+ ??
(moet wel zeggen dat het op de LCD van de laptop er een stuk minder uit ziet dan als op de CRT van de PC ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door Shadow_Zero op 01-06-2008 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241568

Shadow_Zero schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 23:45:

Mijn systeem:
AMD Athlon XP 2000+
Windows XP SP2
1GB
Maxtor 80GB hdd
Anysee 1.2.12
Firmware 0.1.0

Ik heb ook een systeem met ongeveer dezelfde spec's.
Anysee werkt er prima op.
Je kunt via Instellingen / Standaard instelling / Programma een hogere prioriteit geven.
Dat helpt. Overigens kan ook een virus detectie prog de boel nog wat verstoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Virusscanner die aan het scannen is, of ook al als ie alleen in de achtergrond draait?
Zal AVG nog eens proberen uit te schakelen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Hielp niet. Een collega van me had het er over dat het misschien aan de AGP of de FSB snelheid lag.
Mijn PC heeft een 4x AGP port en mijn notebook 8x. De FSB van mijn PC is 133MHz en die van mijn laptop 400MHz. Zou dat inderdaad de reden kunnen zijn dat het op mijn notebook wel soepel werkt en op mijn PC niet?

Overigens na 2 dagen nog niks gehoord van KPN :/ (heb twee vragen bij ze uitstaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Ok, nu breekt m'n klomp. Met versie 1.2.16 heb ik grote moeite om Ned 1, 2 en 3 te ontvangen. Met versie 1.2.12 (die op de cd-rom staat) gaat het echter prima. Heeft iemand ook deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Shadow_Zero schreef op zondag 08 juni 2008 @ 23:57:
Ok, nu breekt m'n klomp. Met versie 1.2.16 heb ik grote moeite om Ned 1, 2 en 3 te ontvangen. Met versie 1.2.12 (die op de cd-rom staat) gaat het echter prima. Heeft iemand ook deze ervaring?
Ik heb ook wel eens gedacht dat Ned 1, 2 en 3 het niet deden. Tot ik eens wat verder keek en erachter kwam dat uitgerekend deze stations, alleen maar deze drie dus, dubbel gescand waren en onderaan de lijst nog eens een keer voorkwamen. Die tweede link deed het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

grun93 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 07:12:
[...]

Ik heb ook wel eens gedacht dat Ned 1, 2 en 3 het niet deden. Tot ik eens wat verder keek en erachter kwam dat uitgerekend deze stations, alleen maar deze drie dus, dubbel gescand waren en onderaan de lijst nog eens een keer voorkwamen. Die tweede link deed het prima.
Dat klopt, mijn ervaring is:
De Anysee begint bij het laagste kanaal te scannen.
Vindt hij daar Ned.1/2/3 van een verderaf gelegen zender als eerste, dan wordt deze in de lijst gezet
(Er wordt dus niet gecontroleerd of het de sterkste zender is).
Afhankelijk van de software versie die je gebruikt, worden er mogelijk meerdere zelfde programma''s gevonden. Je moet dan uitzoeken welke de beste zijn. Je kunt de zwakke zenders van de lijst wissen.
De Anysee in combinatie met de actieve KPN-antenne is behoorlijk gevoelig; er kunnen dus een flink aantal (dubbele) programma's gevonden worden
Gebruik je echter de laatste software versie, dan worden de dubbele programma's (PID's) gewist.
Als je pech hebt dan is de beste zender gewist en staat er een zwakke in de lijst.
Ook kun je dan altijd maar één regiozender ontvangen.
Tips:
Handmatig de juist kanalen inscannen.
Gebruik bijvoorbeeld software versie: 12.14 (E30 plus, zie finse site)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 241568 op 09-06-2008 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Ah ja, had al zoiets gelezen in dit topic geloof ik. Handmatig scannen leverde geen effect op iig. Wordt dus nog een beetje spelen met versies en dubbele kanalen blijkbaar... :/
(of gewoon bij de oude versie blijven ;) )

[ Voor 11% gewijzigd door Shadow_Zero op 09-06-2008 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shadow_Zero schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:01:
Ah ja, had al zoiets gelezen in dit topic geloof ik. Handmatig scannen leverde geen effect op iig. Wordt dus nog een beetje spelen met versies en dubbele kanalen blijkbaar... :/
(of gewoon bij de oude versie blijven ;) )
Bij handmatig scannen moet je eerst weten welke kanalen je moet hebben (dat hangt dus af van waar je je bevindt). Noteer de belangrijkste kanalen.
Scan eerst die kanalen, desnoods één voor één (door de twee keer hetzelfde nummer in te vullen).
Alleen bij de eerste keer een nieuwe lijst laten aanmaken, bij de volgende de lijst laten aanvullen (wacht op de OK melding).
Wanneer je die allemaal hebt kun je nog een scan van begin tot het eind van de band doen voor de extra kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Ok, ik maak een nieuwe lijst aan, ik scan op channel 39 t/m 39, maar dat is dus de "slechte" Ned 1-3. Ik zou niet weten waar de goede zit, want die zie ik niet in de lijst.
Ik ben overigens via een collega van mij nu naar 1.2.17 gegaan die hij had gekregen omdat hij bij de leverancier had geklaagd, maar die heeft hetzelfde euvel.
Zal wel weer teruggaan naar de oude versie en kijken of daar de channel anders was (wat een gedoe!).

Thanks iig!

EDIT:
Yup, dat werkte! Eerste de goede opzoeken (kanaal 50 in dit geval, de slechte zaten op kanaal 39), daarna alles handmatig scannen en zowaar schrijft ie de goede niet over. Dus nu zit ik op versie 1.2.17 en alle zenders met goede signaalontvangst! Woei!

[ Voor 22% gewijzigd door Shadow_Zero op 10-06-2008 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shadow_Zero schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:11:
Ok, ik maak een nieuwe lijst aan, ik scan op channel 39 t/m 39, maar dat is dus de "slechte" Ned 1-3. Ik zou niet weten waar de goede zit, want die zie ik niet in de lijst.
Ik ben overigens via een collega van mij nu naar 1.2.17 gegaan die hij had gekregen omdat hij bij de leverancier had geklaagd, maar die heeft hetzelfde euvel.
Zal wel weer teruggaan naar de oude versie en kijken of daar de channel anders was (wat een gedoe!).
Je kunt de gewenste kanalen op Internet vinden.
Ja, die software komt wel voor verbetering in aanmerking.
Bij de software versie 1.2.14 en lager worden alle kanalen opgeslagen (dus de dubbele programma's worden niet overschreven). Daar hoeft je bovenstaande truc met het handmatig scannen niet toe te passen. Maar dan moet je weer de sterkste zenders eruit selecteren. De niet te gebruiken zenders kun je wissen.
Je kunt trouwens de zenderlijst naar eigen smaak indelen door de progamma's omhoog/laag te brengen.
Daarnaast kun je nog een favorieten-lijst aanmaken, maar dat lijkt mij wat overbodig.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 241568 op 11-06-2008 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Ik heb net mijn digitenne abbo opgezegd. Heb er momenteel niks meer, mogelijk dat dat eind dit jaar zal veranderen als ik naast Digitale televisie ook weer gebruik mag maken van digitenne...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:03

Osxy

Holy crap on a cracker

[...]

Welk hardware heb je? USB 2.0?
Welk OS?
Welke versie van Anysee?

Ik gebruik zelf nu de E30 Plus op een Apple iMac, Mac OSX Leopard 10.5.2. Ben ik zeer tevreden over. Beeld is scherp genoeg en stabieler t.o.v. Windows XP/Vista.
Hoe heb je dit werkend gekregen? Want ik ben bezig me te orienteren om naar digitenne over te stappen en zit zelf hier met alleen maar mac's.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Vandaag ook een Digitenne pakket aangeschaft, en na wat uitproberen van verschillende versies van de Anysee software en drivers en met wat tips die ik hier in dit forum vond (mijn dank daarvoor aan iedereen hier) lijk ik met 2.16 en de laatste driver het stabielste resultaat te hebben onder Vista HP 32bit. Ik moet eerlijk zeggen: het valt me niks tegen, helemaal na het lezen van de vele toch wat negatievere ervaringen waarover ik hier las. Het beeld is het beste dat ik tot nog toe gezien heb qua tv kijken via pc, zappen gaat redelijk snel en zonder crashes nu, en ik kan bijvoorbeeld probleemloos browsen met Firefox terwijl de applicatie open staat. Logitech Setpoint moet ik echter niet gelijktijdig openen heb ik gemerkt....

Weet iemand misschien nog een manier of versie waarmee Aero ook weer gewoon werkt terwijl de applicatie open staat? Zou toch wel erg leuk zijn als dat ook gewoon blijft werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Goed, ik was toch iets te voorbarig in mijn vorige post.....kort na het plaatsen ervan kreeg ik de ene CA-ART fout na de andere. Op een gegeven moment kon ik zelfs om de 10 to 15 minuten de tuner unpluggen en de applicatie opnieuw starten. Ik ben wat gaan spelen met de instellingen in het menu, en nu ik in het algemene menu 'hoogste prioriteit geven' heb aangevinkt, en in het video menu de hardware-acceleratie aan heb gezet en nog ergens heb ingesteld dat ie ook meer dan 1 cpu mag gebruiken en het energie-schema van Windows op optimaal heb gezet ipv op power save mode lijkt het grotendeels opgelost. Ik heb gister in ieder geval zo'n 4 uur tv kunnen kijken zonder weer een CA-ART error te krijgen. Ik blijf testen, maar plug and play kun je dit mijns inziens niet echt noemen en daarom vind ik het eigenlijk ook schandalig dat KPN zulke prijzen voor dit pakket durft te vragen terwijl het eigenlijk nog niet klaar is voor de verkoop/gebruik. Ook vind ik het vreemd dat de laatste software update al meer dan een half jaar oud is terwijl er nog genoeg te fixen valt. Een gemiddelde computer-gebruiker moet vooral erg veel geluk hebben om dit aan de praat te krijgen lijkt me. Nu Aero nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:59
The_Doman schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 20:26:
[...]

Iemand vroeg een tijdje geleden precies hetzelfde: :)
DVB-T usb-stick: witte streepjes langs bovenrand

Die streepjes zijn het zogenaamde WSS (widescreen signaling) signaal.
Met behulp van dit signaal kan de TV automatisch naar het juiste beeldformaat schakelen.
Zie ook: UK test cards: Widescreen Signalling

Normaal gesproken zitten deze steepjes alleen in het analoge videosignaal, bijvoorbeeld dat wat uit je decoder/dvd speler komt.

Dat deze streepjes in het DVB videosignaal geencode zijn is dus een fout van de KPN of aanbieder van het signaal.
Dit hoort NIET voor te komen!

Ik heb deze streepjes dit ook een tijdje gezien bij het DVB signaal van de publieke omroep hier op de kabel (Multikabel)
DVB, NED1 met WSS signaal in beeld, Multikabel
[afbeelding]
Kan iemand eens kijken of het WSS signaal (de witte streepjes bovenin het beeld) momenteel nog steeds zichtbaar is bij digitenne bij de zenders NL1, NL2 of NL3?
Dus of het WSS signaal encoded is in het DVB video beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb sinds een paar weken weer wat leuks: dan hangt de applicatie (althans dat lijkt zo), maar na 1 seconde doen de menu's het wel weer. ik kan dus gewoon zappen naar een andere zender, die dan gewoon gaat lopen. en uiteraard weer terug naar de zender waar ik eerst naar keek.

zucht :P
The_Doman schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 15:22:
[...]

Kan iemand eens kijken of het WSS signaal (de witte streepjes bovenin het beeld) momenteel nog steeds zichtbaar is bij digitenne bij de zenders NL1, NL2 of NL3?
Dus of het WSS signaal encoded is in het DVB video beeld?
al een tijdje niet meer gezien eigenlijk, maargoed dat hóeft niets te betekenen. is wel vaker weg en dan ineens is het er weer.

edit: alsof d'n duvel d'rmee speelt: zojuist weer witte streepjes bovenaan m'n beeld :P

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 21-06-2008 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3671

Ik wil op mijn linux installatie (ubuntu) Digitenne kijken, en ben een aantal opties aan het uittesten.
Het doel is uiteindelijk om digitenne (met de betaal zenders) op een Asus eee te gaan bekijken.

Ik heb geprobeerd de Anysee E30 plus aan de praat te krijgen met de linuxtv drivers
Hoewel het apparaat met de huidige release niet wordt ondersteund volgens de wiki http://www.linuxtv.org/wiki/index.php/Main_Page, heb ik op een aantal sites gelezen dat het misschien wel kan met een development release:
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=1805.100
http://article.gmane.org/gmane.linux.drivers.dvb/36752
Ik krijg de indruk (voor zover ik het Fins op de site kan begrijpen), dat hoe dan ook de CAM voor de Conax kaart niet wordt ondersteund, maar ik heb zelf geen enkel succes gehad om de E30 plus aan de praat te krijgen onder linux. Iemand anders hier wel succes?

Een Free to Air adapter van Pinnacle systems: PCTV nanoStick 73e, werkt zonder problemen op mijn ubuntu installatie (maar alleen dus Ned1, 2, 3 en de regionale zender).
Een simpele uitleg (in het Frans weliswaar, maar goed te volgen) over de installatie methode is te vinden op:
http://doc.ubuntu-fr.org/pinnacle_pctv_nano
http://doc.ubuntu-fr.org/pinnacle_pctv_dvb-t_stick_72e
Helaas werkte bij mij de link naar de firmware niet, maar via de OpenSuse site heb ik hem gewoon gevonden: http://en.opensuse.org/HCL/TV_Cards

De Pinnacle werkt dus zonder problemen onder linux, maar ik zou dus de betaal zenders ook graag willen ontvangen. Nu heb ik een aantal posts gezien waar een Phoenix interface Card reader wordt gebruikt om een cardserver op te zetten en dan zou je via een gewone DVB-T ontvangen voor FTA zenders ook de betaalzenders kunnen ontvangen via een "softCAM".
Helaas schijnt dit onder windows veel makkelijker te zijn, en daar heb ik ook een howto over gevonden http://dvbt.galway.nl/.
Heeft iemand een howto guide gevonden voor Linux/Ubuntu om zo'n card server aan de praat te krijgen?

Card readers van grote merken zoals Terratec ondersteunen volgens hun website geen linux
http://www.terratec.net/en/products/Cinergy_CI_USB_2296.html
Hauppauge heeft er ook een, maar die schijnt ook geen ondersteuning voor linux te hebben:
http://www.hauppauge.de/benelux/pages/products/data_ci.html

Heeft iemand een uitleg over hoe een "cardserver" met "softCAM" werkt? Kan de server ook op een andere computer staan, en dat je dus de softcam over een LAN of internet verbinding laat lopen? Ik krijg de indruk van wel, gezien berichten over "card-sharing" http://en.wikipedia.org/wiki/Card_sharing.

Hoewel het helemaal niet mijn bedoeling is om mijn abonnement te delen met anderen, zou deze techniek voor mij veel voordelen hebben.
-PCTV nanoStick gebruikt een stuk minder energie dan de Anysee E30.
-De PCTV nanostick is zo klein dat ik hem in een eee kan inbouwen, een anysee of een externe card reader zijn zo groot dat inbouwen in een Asus eee onmogelijk is.
-De Anysee wordt erg slecht ondersteund, ik krijg hem onder linux niet aan de praat, en onder Vista worden de Aero 3d effecten tijdelijk uitgeschakeld als je de bijgevoegde software gebruikt.

Als iemand mij hiermee kan helpen, heel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 3671 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 13:01:
Helaas schijnt dit onder windows veel makkelijker te zijn, en daar heb ik ook een howto over gevonden http://dvbt.galway.nl/.
Heeft iemand een howto guide gevonden voor Linux/Ubuntu om zo'n card server aan de praat te krijgen?
Bedankt voor je link anyway, ik wil graag de betaalzenders op WMC/Vista. Is dit met deze Infinity cardreader niet aan de praaqt te krijgen via de software die in je link staan?http://www.astrasat.nl/index.php/page,shop.flypage/product_id,767/category_id,72256b086f0ad573e13aa5a325adc9c5/cat_type,satelliet?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beakerflo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-04-2024
[...]

Welk hardware heb je? USB 2.0?
Welk OS?
Welke versie van Anysee?

Ha Pierre,

ook ik ben hard op zoek naar een mooie oplossing om mijn Digitenne abbonnement ook te laten werken op mijn Macbook Pro al dan niet met de Anysee E30. Zijn de drivers hiervan + software goed te verkrijgen voor de Mac?

Mac'er, duiker en MCT'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3671

De Anysee werkt alleen onder windows. Tenminste als ik de website mag geloven:
http://www.anysee.com/eng/product/anyseeE30_2.php

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 3671 op 25-06-2008 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
giant2000 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 12:08:
Ja, met FireDTV... verder weet ik het niet, maar iig niet met de Anysee.
Ik heb de knoop doorgehakt en een FloppyDTV besteld. Kost een lieve duit (>€200) maar het gebruik van de MCE bevalt me dusdanig goed en is bovendien goedkoper en ik hoop ook gebruiksvriendelijker/stabieler dan een Topfield PVR.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
giant2000 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:21:
[...]

[...]

Ik heb de knoop doorgehakt en een FloppyDTV besteld. Kost een lieve duit (>€200) maar het gebruik van de MCE bevalt me dusdanig goed en is bovendien goedkoper en ik hoop ook gebruiksvriendelijker/stabieler dan een Topfield PVR.
Als je hem hebt, doe dan eens een 'uitgebreide' review. Misschien dat ik dan me vrouw over kan halen wat we dat ECHT nodig hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
inVision schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:52:
[...]

Als je hem hebt, doe dan eens een 'uitgebreide' review. Misschien dat ik dan me vrouw over kan halen wat we dat ECHT nodig hebben :)
*;
Zal ik doen... tweakers moeten altijd overtuigen op de één of andere manier.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
inVision schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:52:
[...]

Nou, die uitgebreide review liet op zich wachten... Systeem is perfect bedacht maar de installatie in MCE ervan is ronduit SHIT. Na 2 avonden prutsen prutsen en nog eens prutsen had ik gisteren de gecodeerde kanalaen ein-de-lijk in MCE aan de praat. Volg hierbij zeker niet aanwijzingen van het scherm. 8)7

Vul bij postcode 1111 AA in dan krijg je de keuze uit honderden zenders, ook alle digitenne kanalen.
Ga nooit naar de installtie 'digitenne' maar neem de 'nog in kaart gebrachte' versie. Hij vind dan ook alleen de FTA zenders, maar via GIDS-kanalenbewerken staan toch alle zenders er (kom je na 3 uur achter...). Allen aanvinken en dan naar gegevens aan kanalen toevoegen.
Deze installatie ging meerdere keren mis, onbegrijpelijk en erg vaag maar ineens had ik de gecodeerde kanalen aan de praat. Hoera!!

Toen kon het feest beginnen, de kracht van digitenne via MCE zit hem echt in de programmagids. Zoek op genre, film en je krijgt alle films van de komende 2 weken met verhaal, waardering enz. 1 druk op de knop en staat geprogrammeerd om op te nemen. Je favoriete serie hoef je nooit meer te missen, klik op serie opnemen en tot in lengte van dagen wordt elke aflevering opgenomen. Klik op sport - wielrennen en op vakantie wordt elke etappe opgenomen, ook al ga je 2 maanden van huis.
Je computer hoeft ook niet aan te blijven, op standby zetten is genoeg, MCE start automatisch op bij een ingesteld programma.

Helaas... bij mij werkte dit alles perfect tot ik van vol scherm naar klein scherm ging. MCE bleef hangen, moest hem hard afsuiten en sindsdien doet live-tv het helemaal niet meer. BAH SHIT FU@K DAMN@D!!!!!!! En dat is dus Microsoft... ziet er leuk uit maar gaat ten onder aan de bugs. Nou wachten maar weer op volgende update of weet iemand in dit forum iets voor mij?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

giant2000 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:48:
ziet er leuk uit maar gaat ten onder aan de bugs.
het lijkt de anysee wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Nee, die doet het helemaal niet, dit heeft nog wel gewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Na mijn frustraties te hebben geuit hier ;) heb ik de beta driver set van firedtv geinstalleerd en ben vrolijk verder gegaan (een echte tweaker geeft niet op) en ik heb hem weer aan de praat!
Nou heb ik volgens mij het euvel te pakken waarom ik geen gecodeerde kanalen kan kijken, want ik kan ze wel opnemen als ze geprogrammeerd staan (of via de gids opnemen): ik heb nl. de dvb-t kaart die bij de computer geleverd zat ook geactiveerd, handig in MCE want dan kan je 2 kanalen tegelijkertijd opnemen, of 1 kijken en de andere opnemen... zolang het 2e kanaal maar FTA is. Nou ben ik bang dat MCE mijn oude kaart als primaire kaart pakt bij het tv kijken en de firedtv kaart als secondaire, en voor het opnemen andersom. Ik heb al een progje gevonden daarvoor.
Ik begin weer enthousiast te worden! Ik ga zondag dus èn de Tour de France èn Formule 1 opnemen. :) :) :)

[ Voor 11% gewijzigd door giant2000 op 03-07-2008 09:10 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
giant2000 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 08:40:
[...]

Na mijn frustraties te hebben geuit hier ;) heb ik de beta driver set van firedtv geinstalleerd en ben vrolijk verder gegaan (een echte tweaker geeft niet op) en ik heb hem weer aan de praat!
Nou heb ik volgens mij het euvel te pakken waarom ik geen gecodeerde kanalen kan kijken, want ik kan ze wel opnemen als ze geprogrammeerd staan (of via de gids opnemen): ik heb nl. de dvb-t kaart die bij de computer geleverd zat ook geactiveerd, handig in MCE want dan kan je 2 kanalen tegelijkertijd opnemen, of 1 kijken en de andere opnemen... zolang het 2e kanaal maar FTA is. Nou ben ik bang dat MCE mijn oude kaart als primaire kaart pakt bij het tv kijken en de firedtv kaart als secondaire, en voor het opnemen andersom. Ik heb al een progje gevonden daarvoor.
Ik begin weer enthousiast te worden! Ik ga zondag dus èn de Tour de France èn Formule 1 opnemen. :) :) :)
Oh gelukkig... ik was ook al droevig geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
inVision schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 18:55:
[...]

Oh gelukkig... ik was ook al droevig geworden...
d:)b
Draait stabiel nu. Het progje was helaas voor de Engelse variant dus daar moet ik nog verder naar zoeken. Want MCE pakt inderdaad bij tv opnemen de Firedtv als primair en de FTA kaart bij tv kijken primair.
Opletten nu: Tour de France is op een FTA dus neemt deze op op de primaire kaart, dus de Firedtv. Formule 1 start later en neemt op met de FTA kaart... dus geen beeld. Truuk speciaal: de tour start om 13:00 dus ik neem tussen 12:55 en 13:05 een fake tv programma op, waardoor de tour met de 2e (FTA) kaart wordt opgenomen.
Snapt u hem nog?
Nou ja, ik overweeg dus om de FTA kaart maar te deactiveren.

Al met al, een hoop wijzer te zijn geworden, ben ik super tevreden met deze kaart. Hou je wel aan de installatieprocedure van de kaart, een Nederlandse versie staat hier: http://www.firedtv.nl/uploads/handleiding.pdf
edit: vul bij postcode in 1111 AA dan kun je kiezen uit veel meer EPG zenderinformatie.

[ Voor 4% gewijzigd door giant2000 op 04-07-2008 10:54 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Oke, mooi... ik zou ook je FTA only kaart uitzetten, doet meer slecht dan goed nu. Je kan de FireDTV daisychainen als je wil. Dus een tweede (inclusief CAM en kaart) door lussen zodat je hetzelfde krijgt als nu alleen zonder ristricties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
inVision schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:19:
Oke, mooi... ik zou ook je FTA only kaart uitzetten, doet meer slecht dan goed nu. Je kan de FireDTV daisychainen als je wil. Dus een tweede (inclusief CAM en kaart) door lussen zodat je hetzelfde krijgt als nu alleen zonder ristricties.
Dat is wat ik nu ook doe, alleen is de 2e kaart dan mijn oude FTA kaart. En om nou een 2e FireDTV kaart te kopen gaat me wat te ver.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
De firedtv kaart ervaringen zijn hier ietwat offtopic, maar gezien de beperkingen van de Anysee het beste alternatief (voor 3 tientjes meer) volgens mij.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Ach, echt offtopic is het nou ook weer niet toch..? Het gaat nog steeds over het werkend krijgen van Digitenne op pc iig....

Ik ben zelf de Anysee inmiddels aardig beu. Ik blijf last hebben van de CA-ATR error, soms om de 2 dagen, soms om de 20 minuten. Met de hardware is volgens mij niks mis (ik heb de error nog nooit gezien terwijl ik met bv Progdvb naar de FTA kanalen kijk), het lijkt puur aan de software te liggen al kan ik er nog steeds mijn vinger niet op leggen wat nou precies de oorzaak is. Soms krijg ik 'm bv wanneer mijn anti virus programma z'n update installeert, maar soms ook niet. Maar zelfs wanneer ik alle andere applicaties uitzet steekt de error soms nog zijn kop op.

Heeft iemand misschien een beter idee wat nou de oorzaak van deze error is, en zijn er ook mensen die gewoon probleemloos Digitenne kunnen kijken met de Anysee en bijbehorende software zonder deze error ooit gezien te hebben?

Ik ben 't goed zat inmiddels. Gelukkig zit ik nog ruim in m'n eerste uitprobeer maand. Ga maandag nog 1x keer proberen overleg met KPN te plegen, maar als daar niks zinnigs uitkomt (wat ik verwacht...) stuur ik de boel weer terug. Wat een rotzooi zeg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Heb jij wel de allerlaatste KPN versie van de software geinstalleerd?

Ik kreeg de errors voornamelijk bij het gebruik van de andere versie's van de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Yep, ik krijg de error gewoon met alle versies... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Storm316 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:54:
en zijn er ook mensen die gewoon probleemloos Digitenne kunnen kijken met de Anysee en bijbehorende software zonder deze error ooit gezien te hebben?
Dat je de applicatie moet resetten, dus opnieuw opstarten? Dat heb ik idd nog nooit gehad.

In het begin wel eens last van een hakkelend beeld. Daarop heb ik de telescoop antenne vervangen door een standaard KPN binnenantenne, die in de buurt van het raam gezet en sindsdien geen centje pijn meer en prima ontvangst. Later deed ie helemaal niks meer maar dat was nadat ik een Koreaans video capture programma geinstalleerd had. Dat heeft kennelijk een of andere codec veranderd of overschreven. Maar ach, Windows draaide al weer ruim een jaar dus werd het tijd voor een grote schoonmaak. Drive geformatteerd en helemaal overnieuw begonnen.

Ik draai Windows XP Pro met SP3 en alle patches. Digitenne software versie 1.2.14 van de Finse site. Andere versies heb ik nooit geprobeerd want deze bevalt me goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Ik bedoelde inderdaad de CA- ATR error waarna de applicatie opnieuw gestart moet worden en de Tuner uit- en ingeplugd. Bedankt voor je reactie, fijn om te weten dat het dus wel kan met de Anysee.

Ik heb alle beschikbare versies van zowel de applicatie (Fins zowel als NL) als de drivers geprobeerd, en alle mogelijke instellingen. Even leek het (weer..) goed te gaan wanneer ik m'n w-lan uitzette, maar ook dit was slechts tijdelijk. Wel krijg ik nu met alle instellingen die ik in eerdere posts noemde minder snel de CA-ATR error, maar vlekkeloos gaat het nog steeds niet. Ik vraag me af of ik het nog eens onder XP moet proberen (draai nu met Vista HP 32bit +SP1) . Ik weet zo niet meer waar, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat error duid op een hardware conflict dus dan zou het OS in principe niets uit mogen maken, in principe... :P

laat ik toch voor de zekerheid eens met de instellingen van Vista gaan spelen bedenk ik net....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Ik had nog deze link van KPN gekregen: http://www.anysee.nl/index.php?sct=support&ca=3
Hier is ook versie 1.17 te downloaden.

Het werkt prima voor mij op dit moment. Enige probleem waar ik nog mee zit is dat als ik het Anysee scherm naar de tweede monitor sleep, deze alleen zwart toont. Is dit een Anysee probleem of van mijn ATI videokaart??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dattie zwart wordt bij een tweede monitor heb ik ook. nvidia-kaart :P

maarreh, volgens die site is het firmware. mag toch hopen dat ze software bedoelen?
morgen eens uitproberen.

op die site staat trouwens ook een dll die schijnbaar als plugin voor progdvb kan dienen.
daar ga ik morgen ook eens mee spelen :P

thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Hey, die site heb ik nog niet voorbij zien komen! Binnenkort even mee spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
't is idd software, geen firmware zoals op de site vermeld staat. Helaas, want 't zijn oudere versies, toch..?

Maar.....................de progdvb plugin works like a charm :D

De kanalen staan nog wel steeds als versleuteld gemarkeerd na het activeren van de plugin (gewoon naar je progdvb map kopiëren en vervolgens in progdvb activeren via 'plugins'), maar ze werken wel gewoon. Vanavond maar eens uitgebreid testen of de beruchte CA-ATR error nu ook eindelijk uitblijft, heb net alleen even snel gekeken of het überhaupt werkt, en dat doet het _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

holy shit!

dat ga ik uitproberen. nu :P

CA-ATR error zal wel. die heb ik heel vaak in die anysee-app (zowel op de FTA als de encypted kanalen), maar nooit in enig ander progsel (op de FTA dan he)...

edit: welke dll (er zijn er 2 in dat bestand) gebruik jij precies?
hier werkte het voor een paar seconden, maar progdvb wordt er buitengewoon instabiel van en schiet meteen de cpu naar de 100 om vervolgens te gaan hangen.
ik heb de nieuwste dll, de nieuwste drivers van anysee.com en de nieuwste progdvb.
vista trouwens.

nog eens edit: op laptop met win xp zelfde probleem. ben toch wel heel benieuwd welke versies van dll/drivers/progdvb jij gebruikt :P

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 23-07-2008 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Ik gebruik eveneens de nieuwste drivers van Anysee (Vista HP 32bit). Verder heb ik het .dll bestand van 05-02-2008 gebruikt. Daar deze werkte heb ik de andere niet getest. Van Progdvb gebruikte ik versie 5.14.9. Dit werkte prima, veel stabieler dan Anysee en crasht bijvoorbeeld niet wanneer Windows vraagt om administrator rights. Wel heb ik 1X een vastloper gehad, er gebeurde hetzelfde als tijdens de CA-ATR error, alleen kreeg ik zoals in de Anysee applicatie niet de foutmelding zelf. Ik kon hierna trouwens gewoon Progdvb afsluiten en weer openen zonder de Tuner te unpluggen. Maar....zoals je misschien al opvalt spreek ik in de verleden tijd.... :'(

Ik was wat met de video instellingen aan het spelen in Progdvb (degene waarbij je oa Direct X9 kunt selecteren) en na het selecteren van de onderste optie crashte Progdvb en bleef ik daarna in het opstart scherm hangen als ik de applicatie opnieuw probeer te openen. Ipv het op te lossen heb ik gewoon Progdvb ge-uninstalled, Windows ge-reboot, en de laatste versie geinstalleerd (5.15.3). Na installatie wel de kanalen kunnen opzoeken, maar nooit meer werkend gezien. Als ik nu Progdvb open blijft ie weer steeds in het opstart schermpje hangen waarin ie meld welke versie je hebt, maar thats it, meer doet ie niet. Heb nog geprobeerd het te uninstallen en weer terug te gaan naar 5.14.9, maar die blijft ook hangen in het zelfde venstertje tijdens het starten van de applicatie. Ik denk dat Progdvb nog ergens een file heeft staan met m'n instellingen oid. Iemand enig idee waar ik dit kan vinden, of moet ik gewoon m'n register opschonen voor dat ik Progdvb opnieuw installeer?

Ik ga later vanavond nog wel weer prutsen, het werkte vanmorgen dus het gaat geheid weer werken, maar heb nu geen tijd.

EDIT: goed, 't is nog niet helemaal in orde, maar het werkt weer. Zelfs na het opnieuw uninstallen van Progdvb, het schoonmaken van het Windows register en een reboot bleven beide software versies van Progdvb hangen in het 'load' schermpje tijdens het starten van de applicatie. Als ik echter 'run Progdvb' aan vinkte in het finish installation scherm startte het wel gewoon. Vreemd genoeg moet ik Progdvb nu dus blijkbaar starten met adm. rights, dan werkt het wel gewoon. Dit geld voor beide bovengenoemde versies, en zowel met als zonder de nieuwe plugin.

Iemand enig idee waarom ik Progdvb ineens met administrator rights moet starten misschien? Sindsdien krijg ik als ik Progdvb afsluit ook de melding van Windows dat het programma 'stopped working'.....ik snap er helemaal niks van.....

Maar goed, het is nu in ieder geval mogelijk om alle Digitenne kanalen te bekijken met Progdvb. Dit laatste probleem heb ik waarschijnlijk zelf veroorzaakt, al kan ik nu even niet bedenken hoe. Ik draai overigens wel weer met software versie 5.14.9, maar alleen maar omdat de laatste versie bij mij wat moeite had met het vinden van de FTA kanalen.

[ Voor 24% gewijzigd door Storm316 op 23-07-2008 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Volgens mijn firewall wil de applicatie Anysee_TR.exe steeds het internet op... is dat normaal? Wat zou hij daar te zoeken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Storm316 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 18:25:Iemand enig idee waarom ik Progdvb ineens met administrator rights moet starten misschien? Sindsdien krijg ik als ik Progdvb afsluit ook de melding van Windows dat het programma 'stopped working'.....ik snap er helemaal niks van.....
Ik gebruik ook het programma ProgDVB met een Technotrend DVB-C/DVB-T combinatie.
Het is een zeer mooi programma maar inderdaad kan het bij verkeerde hardware instellingen of renderer/codec combinaties ook snel crashen.
Extra probleem is dat na een crash het programma vaak nog op de achtergrond blijft draaien met alle gevolgen van dien.
Ook is het gewoon proberen welke versies het beste functioneren.
Hier gebruik ik momenteel versie 5.15.1, de allerlaatste versies gaven bij mij ook teveel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
grun93 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 13:10:
Volgens mijn firewall wil de applicatie Anysee_TR.exe steeds het internet op... is dat normaal? Wat zou hij daar te zoeken hebben?
De programma-gids misschien?
The_Doman schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 13:53:
[...]

Ik gebruik ook het programma ProgDVB met een Technotrend DVB-C/DVB-T combinatie.
Het is een zeer mooi programma maar inderdaad kan het bij verkeerde hardware instellingen of renderer/codec combinaties ook snel crashen.
Extra probleem is dat na een crash het programma vaak nog op de achtergrond blijft draaien met alle gevolgen van dien.
Ook is het gewoon proberen welke versies het beste funtioneren.
Hier gebruik ik momenteel versie 5.15.1, de allerlaatste versies gaven bij mij ook teveel problemen.
Yeps, ik denk dat mijn probleempje ook veroorzaakt is doordat ik het via taakbeheer stopte na een crash. Snap alleen niet dat verschillende keren re-booten, het schoonmaken van het register, en het opnieuw installeren dit niet gefixed heeft. Maar goed, zo werkt het ook wel en ik moet binnenkort toch Vista opnieuw installeren dus dan zal het wel weer over zijn. Heb nog geen tijd gehad om de stabiliteit te testen verder, kom ik nog op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Ik zou het niet weten, zit dat niet ingebakken in het digitenne signaal zelf? Los daarvan gebruik ik de combinatie Anysee en deze firewall al meer dan een maand, dan vind ik het vreemd dat ie nu pas begint te piepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Ik durf het je niet te zeggen eigenlijk, maar kan me niet voorstellen dat er hier niemand is die het wel weet. Van rare dingen icm dit apparaat kijk ik iig niet meer op.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270159

Hallo,

Ik heb vandaag de Anysee E30 Plus gekocht bij Primafoon. Ik krijg hem echter niet aan het werk. Inmiddels heb ik alles wel tig keer opnieuw geïnstalleerd, maar iedere keer krijg ik fouten.

Het begint bij de installatie van de software. Ik heb verschillende versies gedownload, en heb uiteindelijk de Anysee E30Plus Digitenne Versie 1.17 gevonden op de website van Clark-Electronics, de vertegenwoordiger van AMT/AnySee in de Benelux. Bij elke versie, en dus ook deze laatste gaat het mis. Op het einde krijg ik twee keer na elkaar een popup met Internal Failure als titel. Op die popup staat dan: "Error number: 0x80040707 Description: ". (klik hier voor een screenshot)
Daarna, zodra hij 'InterVideo FilterSDK for AMT' gaat installeren gaat het weer mis. Ik heb geen idee wat dit onderdeel doet (kan iemand mij dit uitleggen?), maar installeren lukt niet. Ik krijg weer een popup, dit keer met als titel "Component transfer er..." en als bericht: "Unknown error". (klik hier voor een screenshot)

Na deze foutmeldingen weggeklikt te hebben is de anysee viewer blijkbaar wel geïnstalleerd. Maar als ik hem opstart, uiteraard wederom een foutmelding: FILTER GRAPH ERROR: Maybe Codec problem Or No USB board. ERROR_CODE : -305 (DTVERR_INIT_NO_VIDEORECORDER). (klik hier voor een screenshot)

Op de website van Clark-Electronics valt te lezen:
De E30Plus werkt ALLEEN op een USB2 poort op de computer die rechtstreeks is aangesloten. Indien uw E30Plus is aangesloten via een USB hub zal de E30Plus niet werken. In de specificaties van vele laptops en computers staat dat de USB poorten USB2.0 compatibel zijn. Let hier echter op. Indien er meerdere poorten aanwezig zijn dan kan het zo zijn dat niet iedere poort de USB 2.0 specificaties heeft. Probeer in dit geval een andere USB poort en start het programma opnieuw op.

Bent u er zeker van dat al uw poorten USB2.0 compatibel zijn, controleer dan of de juiste drivers zijn geinstalleerd. Een poort in uw computer kan aan de hardwarematig aan de USB2.0 specificaties voldoen, echter kunnen de USB1.X stuurprogramma's zijn geinstalleerd. In dat geval zal uw E30Plus NIET werken. Update uw drivers altijd naar de laatste versie.

Nu heb ik de Anysee E30 plus inderdaad aangesloten op een USB-poort die rechtstreeks is aangesloten, dus geen USB-hub. Ik heb het ASUS P5K moederbord, dat ik overigens afgelopen zondag pas nieuw gekocht heb. Deze USB uitgangen zouden USB2.0 moeten zijn, en heb op de site van Asus ook al de nieuwste Intel ICH9 Family USB Universal Host Controller drivers gedownload en geïnstalleerd. Op de site van Asus en de bestandsnaam van de drivers (Intel_INF_V8301013_2kxpvista) was dit versie 8.3.0.10.18, maar in het Apparaatbeheer staat dan dat het versie 8.3.0.10.11 is, gedateerd van 5-2-2007 (dit staat overigens ook in de inf file). Anyhow, dit is dus de laatste versie, en ik neem aan dat het inderdaad om USB2 gaat? Hoe kom ik hier met zekerheid achter?

Als oplossing is ook gegeven om hem uit de usb poort te halen en in een andere te stoppen. Dit heeft helaas geen effect (ook niet als ik de pc reboot). Opvallend is overigens dat het blauwe lampje op de Anysee bij het opstarten van windows gewoon aan is, maar zodra ik de Anysee viewer start, gaat het uit en krijg ik de error.

Kan iemand mij helpen dit apparaat werkend te krijgen???

Alvast heel hartelijk dank!

Groeten,
Erik

P.S. Dit is mijn systeem:

Asus P5K moederbord
Intel Core2Quad Q6700
2x 2048MB A-Data DDR2/800Dimm
NVidia GeForce GTX 260
Windows Vista Home Premium SP1 (32Bit)
en wat harde schijven en opticals..

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 270159 op 05-08-2008 22:31 . Reden: Systeem specs toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hey, een foutmelding die we nog niet kenden :P
geen idee, sorry.

wat betreft die usb: ik heb de connectie eens doorgemeten tijdens alle taken, en ze kunnen nog zo hoog van de toren blazen over de usb 2.0 specs, ze houden zich er zelf ook niet aan.
tijdens het decoderen schietie nogal eens zwaar over de 500 milliampère heen, en tijdens het updaten eigenlijk altijd.
en als je usb-controller dat niet leuk vindt dan houdt het op. ik heb maar een hubje gepakt met externe voeding, dan gaat het meestal wel goed.

overigens heb ik het inmiddels helemaal gehad met dat onding, hij ligt in de kast als reserve. heb tegenwoordig een computermonitor met ingebouwde dvb-t en dat is i-de-aal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270159

ik heb de Anysee voor de grap eens geïsntalleerd op de veel oudere pc van mijn vriendin (Dell Dimension 3100 met Intel Celeron 3,06Ghz, 500MB geheugen en WinXP SP2).. en je raadt het al.. het werkt gewoon perfect. Geen problemen bij het installeren, kijken, opnemen en terugkijken..

Zou het dan toch weer aan Vista liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246687

Ik heb vandaag de laatste versie .17 gedownload van www.anysee.nl en veel problemen verdwenen als sneeuw voor de zon! Nu schrijft anysee weg in sandaard mpg formaat en dat kan ik weer gewoon verwerken met bijvoorbeeld powerproducer, Voor het weghalen van reclameblokken en het daarna wegschrijven naar DVD voor universeel gebruik. Beeld en geluis lopen tot dusver synchroon.

Ik kan de opgenomen bestanden TIJDENS de opname bekijken met VLC, waardoor je de timeshift functie (die waardeloos werkt) van anysee niet meer hoeft te gebruiken. (geluid op anysee uit en op VLC aan)

Versie 17 lijkt een stap vooruit, nu nog betere software voor de directe uitzendingen.

Ik kan zo mijn favoriete series (ook van de gecodeerde kanalen) hopelijk eindelijk overzetten naar MP4 voor onderweg.

Ik meld me later deze week nog wel hier om te laten weten of ik nog problemen ben tegengekomen.

Ik gebruik vista premium sp1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het formaat waarin Anysee .17 wegschrijft is volgens mij mpeg, geen mpeg II, bij het verwerken lopen beeld en geluid uit elkaar. Heeft iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Anoniem: 246687 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 09:57:
Het formaat waarin Anysee .17 wegschrijft is volgens mij mpeg, geen mpeg II, bij het verwerken lopen beeld en geluid uit elkaar. Heeft iemand een suggestie?
Voor het verder verwerken van DVB (TS) opnames is het aan te raden om deze eerst te demuxen met ProjectX, hiermee worden dan eventuele A/V synchronisatie problemen gecorrigeerd.
Zelf gebruik ik ProjectX ook altijd voor mijn DVB-C opnames.
Misschien dat dit ook uitkomst kan bieden bij de Anysee opnames?

ProjectX op ozoone.de

[ Voor 5% gewijzigd door The_Doman op 18-08-2008 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb inmiddels AVS ingezet, kan daarmee de reclames uit de film halen.
AVS lost ook de probelemen met het Async geluid op. Zet de boel om naar mp4 voor m'n Zune 80 gig

Overigens , met de versie 1.17 kan je nu eindelijk ook opnamen bekijken met VLC (freeware) zonder dat je het anysee kastje nog nodig hebt. Met AVS kan je de opnamen exporteren naar andere platforms.

Jammer dat KPN zelf niet in staat is om goede software te leveren bij haar producten.
Je moet erg op zoek gaan naar de laatste nieuwe software van anysee en zelf andere software installeren.

Ik begrijp werkelijk niet hoe een zich zelf respecterend bedrijf dit niet goed voor elkaar kan krijgen.

De hardware (anysee) lijkt mij wel OK, maar de software die je er bij krijgt is werkelijk een puinbak,

Het was mooier geweest als je de Anysee gewoon op standaard video software zou hebben kunnen aansluiten. Nu heb ik eerst een half jaar zitten prutsen met .trp files, waar je niks mee kon. Nu krijg ik mpeg I, waar je als je handig bent wel wat mee kan, Maar is de techniek in de rest van de IP-wereld ninmiddels al niet veel verder? Mpeg II is toch inmiddels wel een standaard, of zie ik dat verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een DLL file gevond op www.anysee.nl, waarmee ik progDVB samen met Anysee aan de praat heb kunnen krijgen. Tot zover kan ik alleen nog maar de commerciële kanalen er mee binnenhalen.
Wie heeft er ervaring met dit programma i.s.m. Anysee / digitenne?
Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste