Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Met behulp van dat DDL bestand moet je ook de andere gecodeerde kanalen kunnen bekijken, zie mijn 2 posten hierboven van 23 Juli jl. svp. Echter werd Progdvb hier bij mij behoorlijk instabiel van, zo erg dat ik toch liever het Anysee programma gebruik en de beruchte error maar voor lief neem. Ik kijk wel een stuk minder tv tegenwoordig... :P

Ik ben het helemaal met je eens dat het belachelijk is dat een bedrijf als KPN zoiets kan verkopen zonder betere ondersteuning te bieden, zou er geen manier zijn om dit af te dwingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246687

Had het zelfde probleem met Progdvb, helaas.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-02-2023
Anoniem: 270159 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 23:47:
ik heb de Anysee voor de grap eens geïsntalleerd op de veel oudere pc van mijn vriendin (Dell Dimension 3100 met Intel Celeron 3,06Ghz, 500MB geheugen en WinXP SP2).. en je raadt het al.. het werkt gewoon perfect. Geen problemen bij het installeren, kijken, opnemen en terugkijken..

Zou het dan toch weer aan Vista liggen?
Ligt zeker aan Vista! Ik heb mijn Anysee aan mijn Medion Akoya Mini netbook gehangen en geen problemen.... We hebben op het werk prima de Olympische spelen kunnen volgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reemers
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik had een vraag.

Aangezien ik mijn zinnen heb gezet op een media center pc en digitenne wil bekijken en afspelen via media center kwam ik tijdens het zoeken naar hardware hiervoor, dit apparaatje tegen.

Nou wou ik vragen of er inmiddels al meer bekend is over de werking van dit Anysee apparaatje in Windows media center?
En kan ik op de een of andere manier de gecodeerde kanalen wel werkend krijgen in media center

Dit mag XP media center of de versie in vista ultimate zijn (weet nog niet welke ik ga draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Yeps, daar is genoeg over bekend. Gaat niet werken met WMC helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reemers
  • Laatst online: 21-11-2024
En met mediaportal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idem dito met een *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu heb ik met Vista en Anysee 1.17 de boel redelijk in de greep, maar er zitten toch nog wel een paar storende dingen in.
De timer voor de opnames is niet in staat Anysee op te starten en van zender te wisselen.
Wat je ook opgeeft om op te nemen, hij neemt gedurende de aangegeven tijd gewoon op van de zender waar ie op staat.
Ik hoop dat de makers van deze software meelezen, wie weet...

• wti
  • Laatst online: 30-05-2010

wti

Deze week heb ik ook een E30plus bij KPN (primafoon winkel) gekocht en vandaag weer teruggebracht.
Doel was om (eventueel onderweg) op de laptop TV te kijken en programma's op te nemen. Ik gebruik al lange tijd Digitenne naar grote tevredenheid. Ik heb ook 3 ontvangers in huis staan (het maximum binnen 1 abonnement).

De laptop is een Toshiba 2Ghz Intel dual core met 2Gb intern en plenty ruimte op de harddisk.
OS is Windows XP Home, geheel bijgewerkt met de laatste updates van Microsoft.
Het installeren verliep zonder enig probleem en het werkte ook direct.

Ik deel de kritiek op de Anysee software. Op zich is het beeld bij "live" kijken prachtig, maar de reden voor retour is een synchronisatie probleem bij het afspelen van opnames. Het beeld loopt ongeveer een halve seconde achter op het geluid. Ik heb van alles geprobeerd, uiteraard de laatste versie van software en drivers geinstalleerd, maar zonder succes (die update was ook nodig omdat teletext bij de betaalde kanalen niet werkte met de bijgeleverde versie).

Mogelijk maakt Anysee ruzie met mijn videobewerkings software. Daar heb ik al een uitgebreide set aan codec's bij geinstalleerd staan. Ik heb geen zin om verdere naspeuringen en experimenten te doen en mogelijk daarmee mijn uitstekend werkende video editing omgeving om zeep te helpen.

Jammer, dus dan maar weg ermee binnen de inruiltermijn. Ik kon ook zonder probleem teruggeven en kreeg direct mijn geld. Dat is dus echt "prima" primafoon.

Anoniem: 250452

Heb net een nieuwe thread gestart: Digitenne en Win MCE - USB (of "Hoe ik het werkend kreeg")
Bevat een update over mijn eerdere posts in deze thread (maar er eigenlijk niet in thuis hoorde ;) ) rond pagina 8.

Het is een update van mij betreffende hoe je de Hauppauge tuners met de Hauppauge WinTV-CI module werkend kunt krijgen in MCE. Ik heb nu eindelijk volledige digitenne ondersteuning voor alle kanalen werkend in MCE...

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-07 21:30

SgtStrider

Fractal Switchover!

wti schreef op woensdag 17 september 2008 @ 17:34:

Jammer, dus dan maar weg ermee binnen de inruiltermijn. Ik kon ook zonder probleem teruggeven en kreeg direct mijn geld. Dat is dus echt "prima" primafoon.
Geen last van de problemen hier op Vista 32 bit en XP 64 bit. Denk toch echt dat dit niets bijdraagt aan het topic (maargoed dat is wel vaker).

Opzich werkt bij mij de Anysee prima, alleen krijg ik NGC niet in de kanalenlijst te zien, maar wel op m'n Topfield. Kaartje is dus oke, misschien moet ik de frequentie handmatig invoegen. Nog ff naar kijken :)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:48
Vandaag de de Anysee E30 plus gekocht en, zoals in de vorige posts gemeld, in Vista HP Media Center alleen maar de keuze voor de FTA kanalen. Ik heb de actieve antenne van de settopbox moeten gebruiken, anders vond ik helemaal niks. Op de site van Anysee.nl de alpha driver van de Anysee E30TCPlus gedownload en geinstalleerd: ik zit nu in Windows Media Center naar RTL4 te kijken, ook andere zenders doen het nu. Bijv. SBS6 doet het weer niet. Het duurt wel erg lang voordat er beeld en geluid komt en soms valt het beeld en het geluid even weg,maar als het zo werkt ben ik tevreden. Wil iemand anders ook eens testen of het met de driver van de Anysee E30TCPlus i.c.m. Windows Media Center werkt ? Vast wel ;)

Update: zender valt vaak weg, even naar NED3, weer terug naar de vorige zender en ik kan weer kijken.
Het blijft natuurlijk een Alpha driver !!

Update2: Nu kan ik geen gecodeerde zenders meer bekijken :(

[ Voor 11% gewijzigd door arutten op 26-09-2008 13:07 ]

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244647

Ik heb het ook even aan de praat gehad. Na installatie wel wat onstabiel. Ook kreeg ik niet alle kanalen.
Helaas inderdaad van tijdelijke aard ... werkt nu ook niet meer :-(

Update: inmiddels werkt het weer ... alleen nog steeds niet alle kanalen

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 244647 op 29-09-2008 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update II; de truc zit in na installatie van de nieuwe driver de pc niet te herstarten. Moet wel telkens na restart/shutdown pc opnieuw driver installeren, maar dan werkt het wel. Verder wisselt het welke kanalen ik wel en niet kan ontvangen. Opnemen werkt ook prima. Hopelijk komt er snel een perfect werkende driver E30plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Laatst online: 30-06 16:40
Anoniem: 244647 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 21:46:
Update II; de truc zit in na installatie van de nieuwe driver de pc niet te herstarten. Moet wel telkens na restart/shutdown pc opnieuw driver installeren, maar dan werkt het wel. Verder wisselt het welke kanalen ik wel en niet kan ontvangen. Opnemen werkt ook prima. Hopelijk komt er snel een perfect werkende driver E30plus.
Hmmm... er is dus een nieuwe versie van de harware, de TC versie, misschien gaat het wel helemaal nooit goed werken met de rode T versie :(

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is een nieuwe driver op de site te vinden http://www.anysee.nl/index.php
even instructies volgen en voila alle kanalen in MCE (Vista)! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230918

Vol goede hoop aan de slag gegaan, maar helaas alleen free to air zenders.
Ik heb anysee verwijderd en na een pc restart de driver geladen. Doe ik iets fout?
Ik be natturlijk we de KPN anysee ontvanger en daar is de driver eigenlijk niet voor begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Strange ... heb jij na het verwijderen van de anysee software en installeren van de driver ... ook opnieuw de tv setup in MCE gedaan en vervolgens de kanalen toegevoegd aan de guide?

ik heb zelf ook de E30plus, maar de driver werkt prima in mijn geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi Micx,
exact alles wat jij zegt heb ik gedaan.Zelfs 2 keer met een restart van de PC ertussen. Vreemd. Zijn er nog andere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zie je wel in jouw taskbar een icon Anysee CNO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja hoor ook die icoon staat er en toch zie ik alleen de FTA zenders. Daarom heb ik de PC daarna nogmaals opgestart, maar ook dat mocht niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114270

Heb ook digitenne besteld. Nog even wachten met bestellen van mijn winmce tuner dus. Ik hoop dat de anysee gaat werken :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276482

Hallo,

Vergeef me dat ik dit enorme topic niet in zijn geheel heb door gelezen, mocht mijn vraag al eerder gesteld en beantwoord zijn dan bij voorbaat mijn excuses.

Ik ben al 1,5 week bezig om mijn Anysee op mn laptop aan t werk te krijgen. Ik ben inmiddels 3 apparaten en 2 digitenne smart cards verder en heb nog niet het gewenste resultaat. Helaas kom ik bij het zoeken naar een oplossing uitsluitend vragen tegen over Anysee onder Vista en MediaCenter, ik heb echter simpelweg XP Home op mijn laptop en XP Pro op mijn PC. Op alletwee de systemen heb ik het zelfde probleem - De free-to-air zenders werken, de software werkt, maar de gecodeerde zenders geven uitlsuitend zwart beeld en geen geluid. De EPG werkt wel, de kaart is geactiveerd en werkt prima in een gewone ontvanger, het probleem zit dus in de werking van de Anysee software. Ik heb net nog geprobeerd om n nieuw K-Lite codec pack te installeren maar ook dit heeft geen effect. Op de laptop heb ik zelfs n kale windows installatie gemaakt van XP Home middels n dual boot en daar uitsluitend de benodigde software, drivers en het geneoemde codec pack op geinstalleerd, om zo alle mogelijk conflicten uit de weg te gaan - nog altijd geen reslutaat anders dan de free-to-air zenders. Is er iemand die dit apparaat wel werkend heeft gekregen op welke versie van Windows dan ook? Het zou me niet verbazen als het gewoon aan de rotzooi van KPN ligt, de service is iig beroerd, ik wordt in de winkel doorverwezen naar de (betaalde) helpdesk waar ik vervolgens naar de winkel verwezen wordt..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi Heertum,

Ik had wel de anysee software voor E30TCPlus eerst geinstalleerd ... de software werkte prima samen met E30Plus (alle kanalen gevonden en gekeken via de anyviewer) ... daarna deze software verwijderd en rest van procedure uitgevoerd zoals op de site beschreven staat.
Weet niet of het uitmaakt, maar is het proberen waard.

http://www.anysee.nl/inde...2ac86c4c84ffa78f4#results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276617

Hey,
Ik heb ook de nieuwe driver gedownload voor Media Center van Anysee. Maar helaas op mn 64 en 32 bit systeem geen verandering. Nu maar hopen dat ze snel met een betere oplossing komen, dan wel van Anysee of van Microsoft zelf.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de anysee van Digitenne, de dus de rode E30plus is nieuwe software, te downloaden zoals hier al eerder vermeld. Verwijder eerst de oude, de 1.17 versie
Het verwarrende is dat de naam van de software E30TCPlus is, maar ja, we waren bij KPN/Anysee al al heel wat gewend. De versie is 1.3.7
Er zitten nog wel wt foutjes in, het programma zoekt niet vanzelf de sterkste zenders uit en je moet dus achteraf de "verkeede" kanalen wissen.
Verder lijkt het opnemen nu wel te functioneren, et programma start op de gewenste tijd op de juiste zender af en het kan nu ook compatiebel met het Vista beeld (aeroglass)
Voor de meest simpele software heb je automatische updates of meldingen ervoor
Bij Anysee is dat helaas niet het geval dus helpen wij elkaar hier.
Heel erg bedankt voor het melden van het bestaan van nieuwe software Mixc!
Mischien dan mijn bijdrage anderen ook weer wat verder help.
Zo nmu aan de slag met MCE!

Ik laat nog wel weten hoe dat avontuur is afgelopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik moet wel eerlijk zeggen, dat het programma weliswaar nog steeds instabiel is maar ook veel Vista problemen heeft opgelost. Ik zie met vertrouwen de volgende versie(s) tegemoet en ben eigenlijk al heel blij - ondanks al twee keer blauwe schermen - met deze nieuwe versie 1.3.7. op Vista.
Ooit, ooit, wordt het heus nog wel wat, ik wacht rustig af.
Met MCE ben ik nog niet aan het testen geslagen, nog geen tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Yes,! Ik had de hoop al bijna opgegeven, maar deze versie lijkt echt behoorlijk stabiel. Digitenne draait al de hele dag op de achtergrond, en wat ik ook doe, ik heb nog geen enkele error gehad! Bij veel CPU activiteit wanneer ik bv aan het photoshoppen ben blijft het beeld even hangen maar dat is het enige wat ik nog merk. Ter vergelijking: voorheen durfde ik deze applicatie niet eens gelijktijdig te openen met de Anysee viewer. Helemaal tevreden hiero!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276482

Voor korte tijd dacht ik dat de nieuwe versie inderdaad de oplossing was maar helaas... Na de installatie werkt her programma (versie 1.3.7) goed, alle zenders kan ik zien. Maar na 1 keer het programma uitgeschakeld te hebben, resulteerd de volgende poging onherroeplijk in een stopscherm (bluescreen).

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Bedankt voor de hulp zover, nog ideeën over hoe ik dit op kan lossen? De enige manier waarop ik nu TV kan kijken is het programma steeds opnieuw installeren... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-07 11:09
Gebruik nu 2 jaar de Anysee 30 plus onder XP het werkt prima. Inderdaad een beetje traag met overschakelen van zenders. Soms blijft het beeld wel eens even stil staan.

Veder doet het wat het doen moet. Ontvang alles zenders ook de gecodeerde met Digitenne kaart.

Voordeel is dat je heel simpel uitzendingen kunt opnemen in een redelijk goede kwaliteit.

Gebruik van anysee in combinatie met een externe harddisk is niet aan te bevelen. Dit zorgt bij mij voor keiharde conflict. De harddisk wordt er gewoon af geflikkerd. Of dit nu aan de anysee box legt of aan de Dell inspiron 6400?

Zit mij af te vragen of er geen alternatieve software is voor de Anysy E30 Box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-07 00:42
Een nieuwe versie van MediaPortal is uit met een verbeterde ondersteuning voor CAM's... werkt de Anysee nu wel?

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.theloosen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-06 11:35
Ben benieuwd of iemand nog een oplossing heeft voor dit probleem.
Ben zelf eigenlijk meer opzoek naar cardreaders icm de pctv nanostick 73e die werken met vista en xp.
Ze moeten wel samen kunnen werken met die kaarten van KPN digitenne.

[ Voor 17% gewijzigd door m.theloosen op 10-10-2008 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel, ik heb uitgebreid geprobeerd om Vista WMC aan de praat te krijgen, wat ik ook probeer geen gecodeerde kanalen!
Ze zingen nu bij de producent het liedje "We zijn er bijna, we zijn er bijna, maar nog niet helemaal, helemaal."

Er is hoop, wie weet gaat het dit jaar allemaal lukken, maar ja, wat wil je in een markt zonder concurenten?

Maar wees een eerlijk, wat een amateuristisch gepruts KPN!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Is er ondertussen nog beweging gekomen richting een linux versie voor de Anysee E30 plus? Heel veel fabrikanten bieden inmiddels software voor LINUX. Anysee heeft blijkbaar geen belangstelling voor dat handje Linux gebruikers een nieuw programma te gaan maken.

Later ze dan de de code van het programma open source maken. Heb toch het idee dat deze fabrikant niet veel meer doet.

[ Voor 67% gewijzigd door LEX63 op 12-10-2008 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hi Nico,

Heb jij na de procedure op de anysee site ook alle kanalen 1 voor 1 toegewezen via de "Add Listings to Channel"?

PS als de E30Plus uit de PC is geweest verlies jij helaas wel de settings en moet je opnieuw de driver installeren en in MCE de tuner, edit channels & add listings to channel

het laatste doet voor mij wel de truc om alle kanalen te kunnen kijken op mijn laptop als gewone PC

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 244647 op 12-10-2008 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik begrijp niet goed wat je bedoeld...
Ik hebt een NL versie van WMC Add Listings to Channel, heeft dat iets te maken met de progammagids?
A;s de E30Plus bij mij er uit is geweest, dan hoef ik de driver niet meer opnieuw te installeren om de ongecodeerde kanalen te bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het is bij mij de derde optie in menu van de gids ... daar kan jij 1 voor 1 de kanalen aanwijzen. Allereerst zet ik wel alle kanalen aan in de tweede optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank je wel Micx!!

Het werkt nu ook bij mij. Ik heb na de installatie van de driver de PC weer opgestart en waarom ie het toen wel deed en daarvoor niet, ik heb geen idee. Ik hoefde de programmagegevens nog maar voor enkele kanalen op te geven. Ik heb nu twee laptops, een met anysee en een met WMC ik ben benieuwd. Het WMC ziet er wel wat gelikter uit en op Anysee crashete mijn laptop tijdens het opnemen.
Het zou eigenlijk zo moeten zijn, dat het allemaal gelijk werkt op WMC!
Nogmaals heel erg bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253945

Anysee gaat op het forum degroeneknop.nl toekomstig ook support leveren voor de Anysee tuner icm Media Center.
Directe link naar hun subforum is: http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/board,150.0.html
Het onderdeel is nog niet ingevuld door Anysee zelf (zal eerdaags wel gebeuren denk ik) maar ik denk dat er al wel wat opmerkingen/vragen (tips?) kwijt kunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278630

ik heb t werkend !!
alle kanalen in mediacenter!
Afbeeldingslocatie: http://www.zaanstart.nl/comm_mc.jpgJongens,
download http://www.zaanstart.nl/d...r_in_vista_(08.09.30).zip
run de setup
bij de vraag opnieuw startten? nee
werk de driver handmatig bij in apparaatbeheer
opnieuw opstartten
sluit daarna de oude scheduler die rechts onderin de startbalk staat (rechtermuisknop>sluiten)
start media center verwijder alle kanalen
scan op nieuwe kanalen
ga naar gids bewerken en selecteer alle kananen
opslaan en kijken maar!!! :P :9 _/-\o_

greetz Nick

EDIT zorg wel dat de plugin draait anysee cno
programfiles/anysee/drivers/cno.exe
zorg dat i met windows opstart is t makkelijkst

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 278630 op 27-10-2008 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Hi folks,
ik moet binnenkort de keuze maken tussen kabel of digitenne. Nou vroeg ik me af of iemand screenshots heeft om een beetje een vergelijking te kunnen maken tussen een E30 of bijvoorbeeld kabel met FloppyDTV. HDTV vind ik niet interessant, dat levert ook met de floppydtv nog genoeg problemen op in Vista MCE, waar ik het dus in werkend wil hebben. Heeft iemand ervaring met de vergelijking tussen digitenne en kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278630

.Johnny schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 08:52:
Hi folks,
ik moet binnenkort de keuze maken tussen kabel of digitenne. Nou vroeg ik me af of iemand screenshots heeft om een beetje een vergelijking te kunnen maken tussen een E30 of bijvoorbeeld kabel met FloppyDTV. HDTV vind ik niet interessant, dat levert ook met de floppydtv nog genoeg problemen op in Vista MCE, waar ik het dus in werkend wil hebben. Heeft iemand ervaring met de vergelijking tussen digitenne en kabel?
Bedoel je kabel digitaal of annaloog?

digitenne <> kabel annaloog = digitenne
digitene <> kabel digitaal = kabel digitaal
maar het mooiste is gewoon satteliet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phamoen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-06 13:40
Zouden hier mensen zitten die weten of dit ook werkt icm Orb?

Ik ben namelijk voor een vriend en schoonfamilie aan het kijken of ik tv kan steamen via internet.
Of heb ik dan ook alleen de FTA kanalen?

Hulp in deze richting zou zeer geapprecieerd worden....

Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279379

Goedemorgen allemaal, ook ik had het grote probleem maar de oplossing is nabij

Ga naar deze link en installeer de exe en werk de driver handmatig bij.
Laat Media Center alles opnieuw inlezen en vink alle kanalen in instellingen aan.
Start opnieuw op en voila, alles inclusief de gecodeerde kanalen.

Veel plezier

De rode usbtuner van kpn, ...

download http://www.zaanstart.nl/d...r_in_vista_(08.09.30).zip
run de setup
bij de vraag opnieuw startten? nee
werk de driver handmatig bij in apparaatbeheer
opnieuw opstartten
sluit daarna de oude scheduler die rechts onderin de startbalk staat (rechtermuisknop>sluiten)
start media center verwijder alle kanalen
scan op nieuwe kanalen
ga naar gids bewerken en selecteer alle kanalen

:) :) :)

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104628

Heb vlgs mij nu alles geprobeerd om de E30 met Digitenne (rode kastje) in MCE te krijgen (zowel XP alsook Vista MCE). Bij beide vind ie enkel de 13 free-to-air zenders en niet de commerciele kanalen. De plugin lijkt verder stabiel en wordt goed door MCE herkend. Wie nog tips & truucs om dit aan de gang te krijgen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Anoniem: 104628 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 01:05:
Heb vlgs mij nu alles geprobeerd om de E30 met Digitenne (rode kastje) in MCE te krijgen (zowel XP alsook Vista MCE). Bij beide vind ie enkel de 13 free-to-air zenders en niet de commerciele kanalen. De plugin lijkt verder stabiel en wordt goed door MCE herkend. Wie nog tips & truucs om dit aan de gang te krijgen?!
Dit stukje gedaan? "Ga naar gids bewerken en selecteer alle kanalen"

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Laatst online: 06-04-2023
Hi folks,
Ik heb een Floppydtv perfect draaien onder WMC (Vista). Gezien alle drama's en gekunsel die ik lees in dit forum over de Anysee E30 laat het zich raden wat ik zou aanbevelen...
Ik zal proberen een screenshot te maken vanavond.
Kabel is te duur, analoge kabel is op de computer is zelfs niet wat je zou hopen.

[ Voor 8% gewijzigd door giant2000 op 05-11-2008 15:32 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Hi folks,
Afbeeldingslocatie: http://pix.nofrag.com/c/2/7/b7bbd59e3225ec4c0139f69853650.jpg

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Dit is met de PVR-150 op kabel analoog:
http://www.fambaas.nl/temp/scr.jpg

om heel eerlijk te zijn vind ik dat verschil nog niet enorm :) maar digitenne icm Vista MCE lonkt ook nog niet echt nee, getuige dit topic.

[ Voor 79% gewijzigd door .Johnny op 05-11-2008 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
.Johnny schreef op woensdag 05 november 2008 @ 17:52:
Dit is met de PVR-150 op kabel analoog:
http://www.fambaas.nl/temp/scr.jpg

om heel eerlijk te zijn vind ik dat verschil nog niet enorm :) maar digitenne icm Vista MCE lonkt ook nog niet echt nee, getuige dit topic.
Digitenne met een Floppydtv ism Vista MCE draait bij mij zonder storing. Gewoon de installatieprocedure die bij de kaart is geleverd goed volgen en het kan haast niet mis gaan :*)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rob schreef op woensdag 05 november 2008 @ 12:34:
[...]

Dit stukje gedaan? "Ga naar gids bewerken en selecteer alle kanalen"
Yup. Krijg dan meer dan 143(!) kanalen die worden geselecteerd. Bij het selecteren van een commercieel kanaal in LiveTV krijg je eerst een paar seconden een zwart scherm, dan de melding van MediaCenter 'Geen TV signaal'. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 104628 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:12:
[...]

Yup. Krijg dan meer dan 143(!) kanalen die worden geselecteerd. Bij het selecteren van een commercieel kanaal in LiveTV krijg je eerst een paar seconden een zwart scherm, dan de melding van MediaCenter 'Geen TV signaal'. :?
Voor wat de installatie van de Firedtv kaart in WMC (welke me gelijk lijkt aan de installatie van de Anysee) wordt aangeraden te kiezen voor 'Digitale terrestriële nog niet in kaart gebracht' in plaats van 'Digitenne'.
Bij kanalen bewerken alles selecteren want de sterkste kanalen komen bovenaan vanaf 1, de radiokanalen vanaf 201.
Toets je als postcode 1111 AA in dan krijg je heel veel kanalen om uit te kiezen voor je EPG.

Edit: een en ander komt uit deze handleiding: http://www.firedtv.nl/uploads/handleiding.pdf. Misschien dat je er wat aan kan hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door giant2000 op 06-11-2008 13:28 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

giant2000 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:15:
[...]

Voor wat de installatie van de Firedtv kaart in WMC (welke me gelijk lijkt aan de installatie van de Anysee) wordt aangeraden te kiezen voor 'Digitale terrestriële nog niet in kaart gebracht' in plaats van 'Digitenne'.
Bij kanalen bewerken alles selecteren want de sterkste kanalen komen bovenaan vanaf 1, de radiokanalen vanaf 201.
Toets je als postcode 1111 AA in dan krijg je heel veel kanalen om uit te kiezen voor je EPG.

Edit: een en ander komt uit deze handleiding: http://www.firedtv.nl/uploads/handleiding.pdf. Misschien dat je er wat aan kan hebben.
Dank! Stap voor stap nogmaals doorlopen. Zonder resultaat (behalve 3 sec zwart scherm bij commerciele kanalen). Begin te twijfelen aan de software installatie ipv de mediacenter stappen. Het is net of MCE de kanalen wel 'ziet' maar er niet doorkomt.

- Moet de MCE plugin bijv alleen draaien (dus zonder de Anysee viewer + driver software die van de CD komt)?
- Als de Anysee S/W vd CD wel naast de plugin geinstalleerd moet zijn, welke versie draaien jullie dan?
- Draait het bij diegene die het werkend hebben op Vista MCE of XP MCE? (beide geven bij mij hetzelfde eindresultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 104628 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 20:00:
[...]

Dank! Stap voor stap nogmaals doorlopen. Zonder resultaat (behalve 3 sec zwart scherm bij commerciele kanalen). Begin te twijfelen aan de software installatie ipv de mediacenter stappen. Het is net of MCE de kanalen wel 'ziet' maar er niet doorkomt.

- Moet de MCE plugin bijv alleen draaien (dus zonder de Anysee viewer + driver software die van de CD komt)?
- Als de Anysee S/W vd CD wel naast de plugin geinstalleerd moet zijn, welke versie draaien jullie dan?
- Draait het bij diegene die het werkend hebben op Vista MCE of XP MCE? (beide geven bij mij hetzelfde eindresultaat)
Oei, dit lijkt me een driver probleempje... kan je niet verder helpen, succes! Een echte tweaker geeft nooit op.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Goeden middag allemaal.

Ik krijg sinds 2 weken mijn Anysee E30 plus niet meer aan de gang. Van de enne op de andere dag kreeg ik de melding "Het USB apparaat word niet herkend" Heb al van alles geprobeerd, andere USB kabel, Anysee software opnieuw geherinstalleerd.

Vandaag heb ik de usb host controller opnieuw geherinstalleerd met de laatste driver software, dit blijkt achteraf toch de oplossing te zijn. In eerste instantie dacht ik dat het niet werkte maar na herstart van de computer werden de usb poorten weer goed herkend en werd ook de Anysee E30 plus weer gevonden.

Tekst aan gepast 17/11/08 19.07

[ Voor 24% gewijzigd door LEX63 op 17-11-2008 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273877

Ik heb t aan de gang! Na een mailtje van mn leverancier Windows Vista Mediacenter ondersteuning voor Anysee en wat rondsnuffelen op De Groene knop is het eindelijk gelukt! Dus vanmiddag lekker Discovery via mn Vista Mediacenter kijken! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Anoniem: 244647 schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:38:
Ik heb het ook even aan de praat gehad. Na installatie wel wat onstabiel. Ook kreeg ik niet alle kanalen.
Helaas inderdaad van tijdelijke aard ... werkt nu ook niet meer :-(

Update: inmiddels werkt het weer ... alleen nog steeds niet alle kanalen
Na herinstallatie van mijn chipset werkten mijn usb poorten weer normaal, ook mijn Anysee werd weer herkend. Meteen de laatste update gehaald bij Intel Zelf.

Ik heb gisteren versie 1.2.17 geïnstalleerd, ben tevreden over het resultaat, het werkt perfect onder XP, tot nu toe geen problemen vast lopers. Denk toch echt dat dit een Vista probleem is als ik deze topic zo door lees.

KANALEN ZOEKEN?

Als je automatisch laat zoeken selecteert Anysee niet automatisch de juiste sterkste zenders. Wat ik heb gedaan is als volgt. zorg voor pen en papier, scan automatische let goed op schrijf de sterkste kanaal nummers met de meeste signaal en signaal kwaliteit op. Deze kanalen lopen van 5 t/m 69.

Ga nu handmatig zoeken voer de eerste kanaal nummer in bijvoorbeeld bij mij is het eerste pakket met sterkst signaal kanaal 24 dus zoeken van 24 t/m 24. nu worden alleen de zenders van paket nummer 24 toegevoegd aan de zender lijst. vervolgens bij mij in de omgeving kanalen 39, 57, 64.

Dit is blijkbaar de enige manier om de juiste zenders met het sterkste signaal bij elkaar te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Op dit moment kijk ik nog analoog tv via WMC en 2 linksys extenders. Voor een upgrade ben ik aan het kijken wat de mogelijkheden zijn.

Anysee E30TC kan zowel DVB-T aan als DVB-C, echter in de driver is onder WMC alleen ondersteuning voor DVB-T. Aangezien jullie veel ervaring met dze usb adapter hebben, is dan ook mijn vraag hoe goed werkt hij nu? Zijn er betere kaarten? (wil graag 2 of 3 tuners -restrictie in wmc is weg te regediten- ) en ben ik alleen beperkt tot DVB-T of gaat de fabrikant nog komen met een update zodat ook DVB-C goed werkt in WMC.
Die Fiji update in WMC zou in ieder geval DVB in alle soorten en maten behalve HD moeten ondersteunen. Graag jullie advies.

Naar de floppydtv had ik al gekeken, maar dat wordt wel extreem duur met 2 tuners. €500+

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
siepeltjuh schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 02:01:
Naar de floppydtv had ik al gekeken, maar dat wordt wel extreem duur met 2 tuners. €500+
Beetje overdreven... voor een Floppydtv betaalde ik incl. CAM €201,95 bij Salland automatisering. Voor 30 euro minder heb je een Anysee, en dat is inclusief alle narigheid die je in dit forum tegenkomt. ;)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
giant2000 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:34:
[...]

Beetje overdreven... voor een Floppydtv betaalde ik incl. CAM €201,95 bij Salland automatisering. Voor 30 euro minder heb je een Anysee, en dat is inclusief alle narigheid die je in dit forum tegenkomt. ;)
Komt misschien door mn beperkte kennis van DVB, ik ahd een CAM van 112 uitgezocht (alphacrypt) ipv een van 40 euro. Dan dual tuner is 500 euro

Het prijs verschil is ook nog groter, omdat deze anysee 99,95 kost (kortingactie van primafoon) dus bij 2 tuners is het verschil dan 150-160 euro, dan wordt het opeens een hele andere keuze.

Maar de vraag was of hij ook dvb-c ondersteund in mce, en inmiddels krijg ik het idee dat dat niet mogelijk is. De driver doet dat wel voor dvb-t.

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
siepeltjuh schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 20:40:
[...]

Komt misschien door mn beperkte kennis van DVB, ik ahd een CAM van 112 uitgezocht (alphacrypt) ipv een van 40 euro. Dan dual tuner is 500 euro

Het prijs verschil is ook nog groter, omdat deze anysee 99,95 kost (kortingactie van primafoon) dus bij 2 tuners is het verschil dan 150-160 euro, dan wordt het opeens een hele andere keuze.

Maar de vraag was of hij ook dvb-c ondersteund in mce, en inmiddels krijg ik het idee dat dat niet mogelijk is. De driver doet dat wel voor dvb-t.
Digitenne heeft een conax CAM nodig, deze is niet uitwisselbaar met andere encrypts die dvb-s en dvb-c gebruiken. In een Floppydtv kan je een andere CAM drukken, de Annysee heeft een vaste Conax encrypter en daar kan dus geen andere CAM's in.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is een nieuwe versie 1.3.9 uit met een snellere zap bij anysee.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze nieuwe versie is ook bestemd voor de Anysee van KPN en lijkt sneller te zijn bij het zappen.
Ik heb het zojuist uitgeprobeerd op vista Ultimate.

Het wordt steeds beter, te gaan op technischvlak..

Jammer dat je geen automatische updates hebt!!

Verder wordt het wel tijd, dat we ook de duitse zenders op Digitenne kan krijgen.......
Pas dan kan ik echt zonder kabel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
beeld geluid niet synchrone.

Wat mij al vanaf het begin opvalt, dat is nu al weer 4 jaar, is dat het geluid en beeld niet synchrone loopt.

Dit houd in dat mond bewegingen niet klopt met de gesproken stem. Erg lastig is het niet, maar als je er echt opgaat letten gaat het toch irriteren. Volgens mijn is dit bij alle zenders hetzelfde.

Waar komt dit door? Hoe kan dit gecorrigeerd worden.

• LEX63
Iedereen is blijkbaar zeer tevreden over zijn Anysee. Erg stil op dit forum.

• giant2000
ajpeetoom schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 23:14:
beeld geluid niet synchrone.

Wat mij al vanaf het begin opvalt, dat is nu al weer 4 jaar, is dat het geluid en beeld niet synchrone loopt.

Dit houd in dat mond bewegingen niet klopt met de gesproken stem. Erg lastig is het niet, maar als je er echt opgaat letten gaat het toch irriteren. Volgens mijn is dit bij alle zenders hetzelfde.

Waar komt dit door? Hoe kan dit gecorrigeerd worden.
En na 4 jaar heeft het beeld het geluid nog steeds niet ingehaald ;) Geintje!!
Ik wil wel iets melden, maar dat zal altijd dan weer in het voordeel van de Firedtv zijn.

2,00 m. + begane grond

• LEX63
Nog steeds problemen met de anysee in combinatie met Vista?
Onder XP draait het perfect,

Beeld en geluid blijven maar niet synchrone lopen, als je er op gaat letten dan merk je het, heeft iemand anders hier nog ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
ajpeetoom schreef op donderdag 18 december 2008 @ 08:59:
Nog steeds problemen met de anysee in combinatie met Vista?
Onder XP draait het perfect,

Beeld en geluid blijven maar niet synchrone lopen, als je er op gaat letten dan merk je het, heeft iemand anders hier nog ervaringen mee?
Hier helemaal geen problemen meer sinds de 1 na laatste update, onder Vista HP 32bit. De allerlaatste update heb ik niet geprobeerd, ik ben zo blij dat alles werkt dat ik er liever niet meer aan kom, haha
't enige rare is dat ik sinds het installeren van genoemde update wel elke keer toestemming moet geven aan UAC als ik de Anysee applicatie start, maar echt een probleem is dat niet. Voorheen werd hier nooit om gevraagd.

Dit geld overigens alleen voor het 'live' kijken, opnames maak ik nooit dus geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-07 05:29
ajpeetoom schreef op donderdag 18 december 2008 @ 08:59:
Nog steeds problemen met de anysee in combinatie met Vista? Onder XP draait het perfect. Beeld en geluid blijven maar niet synchrone lopen, als je er op gaat letten dan merk je het, heeft iemand anders hier nog ervaringen mee?
Ik heb geen last van geluid dat niet synchroon loopt. Misschien dat ik er minder op let dan jij.

Maar nu we het toch over het geluid hebben, ik heb wel het verschijnsel dat er na ongeveer 2 - 2,5 uur hele kleine tikjes in het geluid komen.Het geluid wordt dan heel kort even onderbroken zeg maar. Naarmate het langer duurt nemen de onderbrekingen toe, en na 5 uur is het echt onverstaanbaar geworden. Ik heb wel een oplossing gevonden: even van kanaal wisselen en dan weer terug. Het maakt niet uit hoe lang, 1 seconde op een ander kanaal is meer dan genoeg. Net alsof er ergens een buffer langzaam volloopt die geflushed wordt als je van kanaal wisselt ofzo. PC is met een Athlon 4600 X2 snel genoeg dacht ik en heeft 2 Gb RAM. OS is XP met de laatste patches. Firmware van de Anysee is 1.2.14. Ik weet wel dat er nieuwere firmware is maar voor de rest heb ik geen klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-07 12:52

Comgenie

Soms heb je dat

Vanaf gister ook trotse bezitter van zo'n Anysee E30 Plus met digitenne :). Leuk ding, alleen de Anysee software is brak en heeft rare eigenaardigheden (Video die soms gewoon stil blijft staan terwijl beeld door gaat, of geen kanalen meer kunnen zien, Problemen lossen ook uit het niets weer op :P). Maar goed, ik heb de orginele .12 software van de CD nu geinstalleerd. Morgen eens de nieuwste versie installeren. :).

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100197

Als je "Anysee E30 Plus" koopt, heb je dan ook een tv-tuner kaart nodig? Ik heb er nu nl. 1 van Hauppage (usb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Anoniem: 100197 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 15:51:
Als je "Anysee E30 Plus" koopt, heb je dan ook een tv-tuner kaart nodig?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie

Comgenie

Soms heb je dat

Ik heb de nieuwe versie van Anysee gedownload. Stuk minder buggy gelukkig :). Alleen zat ik voor de grap even de Manual van die applicatie door te lezen (ook om te zien of ik ook kon recorden als ik aan het 'timeshiften' ben. Nee dus =( ). Maar daar kwam ik een stuk tegen over Multiscreen. Meerdere zenders tegelijk naast elkaar kunnen zien. Maar deze optie is bij mij helemaal niet zichtbaar? Ook niet in de oude versie. Is dit vanwege dat Digitenne dit niet ondersteund of iets? :o , het leek mij wel tof om te kunnen, zeker om dat trage zappen tegen te gaan xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Comgenie schreef op woensdag 31 december 2008 @ 00:46:
Ik heb de nieuwe versie van Anysee gedownload. Stuk minder buggy gelukkig :). Alleen zat ik voor de grap even de Manual van die applicatie door te lezen (ook om te zien of ik ook kon recorden als ik aan het 'timeshiften' ben. Nee dus =( ). Maar daar kwam ik een stuk tegen over Multiscreen. Meerdere zenders tegelijk naast elkaar kunnen zien. Maar deze optie is bij mij helemaal niet zichtbaar? Ook niet in de oude versie. Is dit vanwege dat Digitenne dit niet ondersteund of iets? :o , het leek mij wel tof om te kunnen, zeker om dat trage zappen tegen te gaan xD.
Volgens mij (niet zeker!) is het zo dat Digitenne op één kanaal meerdere zenders verstuurd en de Anysee (en elk ander kastje) moet het hele kanaal decoderen. Waarna je één zender kan bekijken, maar de andere zenders in dat kanaal zijn ook al gedecodeerd en kun je volgens mij dan ook bekijken / opnemen als je software dat zou ondersteunen.

Dat is ook de reden dat het schakelen tussen zenders in hetzelfde kanaal veel sneller gaat dan wanneer je naar een ander kanaal moet schakelen.

Nogmaals, ik ben niet 100% zeker van bovenstaand verhaal...

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie

Comgenie

Soms heb je dat

inVision schreef op woensdag 31 december 2008 @ 09:07:
[...]

Volgens mij (niet zeker!) is het zo dat Digitenne op één kanaal meerdere zenders verstuurd en de Anysee (en elk ander kastje) moet het hele kanaal decoderen. Waarna je één zender kan bekijken, maar de andere zenders in dat kanaal zijn ook al gedecodeerd en kun je volgens mij dan ook bekijken / opnemen als je software dat zou ondersteunen.

Dat is ook de reden dat het schakelen tussen zenders in hetzelfde kanaal veel sneller gaat dan wanneer je naar een ander kanaal moet schakelen.

Nogmaals, ik ben niet 100% zeker van bovenstaand verhaal...
Dat klopt inderdaad. Ook de TV gids informatie is van kanalen op de zelfde kanaal meteen zichtbaar.

Maar wat ik bedoel is dus echt dit wat ik uit de manual haal:
Afbeeldingslocatie: http://www.comgenie.com/bleh/multiscreen.png

Deze Multi screen (en multi view) optie ontbreken bij mij. Vandaar dat ik dacht dat misschien Digitenne dit niet toe laat ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Comgenie schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:34:
[...]

Dat klopt inderdaad. Ook de TV gids informatie is van kanalen op de zelfde kanaal meteen zichtbaar.

Maar wat ik bedoel is dus echt dit wat ik uit de manual haal:
[afbeelding]

Deze Multi screen (en multi view) optie ontbreken bij mij. Vandaar dat ik dacht dat misschien Digitenne dit niet toe laat ofzo.
Volgens mij kijk je dan geen live beelden, maar ververst hij elke keer de beelden één voor één..., maar dat staat los van het feit dat je hem wel of niet ziet in de applicatie.

[ Voor 6% gewijzigd door MavhRik op 31-12-2008 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Ik lees dat er tweakers zijn die het werkend hebben gekregen, maar het is mij niet duidelijk of dit onder MCE vista is of de anysee applicatie. Kan iemand mij het eerste bevestigen of dat goed werkt of niet?
Kunnen er ook twee tuners aangesloten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:51
giant2000 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 08:34:
[...]

d:)b
Draait stabiel nu. Het progje was helaas voor de Engelse variant dus daar moet ik nog verder naar zoeken. Want MCE pakt inderdaad bij tv opnemen de Firedtv als primair en de FTA kaart bij tv kijken primair.
Opletten nu: Tour de France is op een FTA dus neemt deze op op de primaire kaart, dus de Firedtv. Formule 1 start later en neemt op met de FTA kaart... dus geen beeld. Truuk speciaal: de tour start om 13:00 dus ik neem tussen 12:55 en 13:05 een fake tv programma op, waardoor de tour met de 2e (FTA) kaart wordt opgenomen.
Snapt u hem nog?
Nou ja, ik overweeg dus om de FTA kaart maar te deactiveren.
@Giant:
Ik kwam deze reactie nog tegen. Hoe is dit verhaal afgelopen eigenlijk? Nog een proggie gevonden of gewoon die FTA kaart maar uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
D-e-n schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 09:17:
[...]

@Giant:
Ik kwam deze reactie nog tegen. Hoe is dit verhaal afgelopen eigenlijk? Nog een proggie gevonden of gewoon die FTA kaart maar uitgezet?
Dat heb ik inderdaad gedaan onder MCE. Ik gebruik de laatste tijd ook steeds meer DVB viewer, hiermee kan ik wel de kaarten onafhankelijk van elkaar sturen: de FTA staat primair en de Firedtv secondair. Wanneer een opname van RTL4 begint vind hij deze dus niet op de FTA en schakeld automatisch naar de Firedtv. Nederland 1 vind hij wel meteen dus dat gaan op de FTA.
Het voordeel is hiermee dat ik het gehele bouquet 1 op kan nemen. Dit resulteerd dus dat ik tegelijkertijd op kan nemen:

RTL4
NED 1
NED 2
NED 3
TV Drenthe
Radio 1
Radio 2
Radio 3
Radio 4
Radio 6
en de rest van de FTA radiozenders

Bovendien doet de teletekst het ook in DVB viewer.
Overigens heb ik begrepen dat de Fuji versie van MCE wel een kaart keuzemogelijkheid heeft en bovendien teletekst ondersteund. Deze versie heeft ook EPG.
Nadeel is dat het in een nieuw bestandsformaat wordt opgeslagen en die pakt mijn videoeditter (nog) niet dus voorlopig maar behelpen.

Edit: ohja, en je kan ook al deze kanalen tegelijktijd zien in zo'n mozaik beeld (zoals hierboven wordt gevraagd)

[ Voor 4% gewijzigd door giant2000 op 09-01-2009 11:40 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredAnysee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-12-2022
Hallo lezers,

Na een jaartje gevolgd te hebben, hoe het met de Digitenne USB versie van Anysee ging en de stilte rondom het software-probleem heb ik hem gekocht.
Nee niet bij KPN, want daar kon ik hem niet meer vinden.
Met de laatste software (ontdekt via dit forum) kan ik niet anders zeggen: HET WERKT!!!!
Alles doet het op m'n Toshiba laptop A200.
Het blijft natuurlijk Digitenne, maar voor mobiele tv is het prima.
Opnemen, timeshift, alles ok.
Zapsnelheid ook prima. o ja ik draai onder Windows Vista Premium.
Groetjes,
Fred :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Vind het jammer dat de anysee ontvanger stroom van de usb poort blijft gebruiken als het programma
is afgesloten en het blauwe ledje uit is.

Heb ik ontdekt dat de anysee 30plus ontvanger toch nog warm wordt, dus stroom blijft gebruiken als het blauwe ledje uit is, voor een desktop geen enkel bezwaar maar voor een notebook minder gunstig.

Meten is weten? Ik wilde toch weten wat deze sluip verbruiker verbruikt in de uit stand. Ik pakte een oude usb kabel ontmantelde 5 cm isolatie van de mantel, knipte de rode 5 volt + draad doormidden vertinde de draadjes. De multi meter op ampère stand en ik meet dat de anysee module in de uitstand maar liefst 200 milliampère verbruikt. dat is 4,8 ampère per dag. Actief verbruikt de turner 500 milliampère.

4.8 ampère daar mee kan je 9 uur de anysee van stroom voorzien en laten werken.

Dus na dat ik tv heb gekeken trek ik meteen de usb stekker eruit. Schakelaartje in de ontvanger is ook een optie.

[ Voor 3% gewijzigd door LEX63 op 19-01-2009 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

ajpeetoom schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 16:02:
maar liefst 200 milliampère verbruikt. dat is 4,8 ampère per dag. Actief verbruikt de turner 500 milliampère.

4.8 ampère daar mee kan je 9 uur tv kijken.
die volg ik even niet eerlijk gezegd. als er op je meetmoment zonder dat je het ding actief gebruikt, 200 milliampere loopt, loopt er toch 24 uur per dag 200 milliampere?
overigens valt dat alles rustig mee. bij 5 volt zit je op 1 watt :)
kan je geen tv mee kijken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287471

Interessante discussie over de KPN usb-ontvanger,die ik nog niet kende:
ik heb zelf 1/2 jaar geleden een Technotrend CT-3650Ci USB-ontvanger (met PCMCIA =commom interface(digitenne)-cardslot) in Duitsland gekocht,
die óók enige driver/softwareproblemen heeft (WinXP ,incl.bluescreens...)
Hij wordt nu ook in NL verkocht:
TT-NL homepage
Hier is een linkje naar het forum:
TT-NL forum

Interessant is ook,dat de NL-versie van CT-magazine hem aan het testen is:
Ct-NL forum/digitenne topic
Ik ga ervan uit dat er een testverslag in nr.3 2009 verschijnt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288201

ik heb sinds 2 weken de anysee E30S plus
Allle zenders komen binnen behalxe de Nederlandse zenders
Wat moet ik met 5000 zenders fta als het basisbpakket niet binnekom.Ik gebruik mijn Anysee samen met een kaart van canal digitaal
wie kan mij helpen.
vr.gr
Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-07 07:05
Anoniem: 288201 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 13:41:
ik heb sinds 2 weken de anysee E30S plus
Allle zenders komen binnen behalxe de Nederlandse zenders
De satelliet uitvoering alle vragen hier zijn mensen die het met DVB-T Digitenne gebruiken.
Maar wat bedoel je precies met niet binnen komen??

Komen ze na het scannen van de satelliet niet in de lijst te staan??
Zo ja zou je moeten kijken of de betreffende transponder van CanalDigitaal wel in de lijst staan zo niet kan hij ze ook niet scannen hieronder het hele pakket met de transponders dan even nakijken anders de transponders handmatig toevoegen neem eerst de Astra 1 op 19.2 oost dan,

http://nl.kingofsat.net/pack-canaldigitaal.php

Uiteraard moet je signaal op de transponders hebben anders krijg je nooit geen beeld dus de schotel goed afstellen.
Staan ze echter wel in de lijst maar krijg je geen beeld dan is het een kaart probleem is de kaart geaktiveerd en geldig en zit hij er goed in probeer anders met de chip naar beneden??
Verder ken ik de Anysee ook niet en weet niet of het goed werkt maar probeer iets ga anders naar de winkel waar hij gekocht is dan moeten ze hem maar even demonstreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb alle zenders binnen. Maar de nederlandse zenders achter de decoder dus niet. Mijn kaart krijgen we niet geactiveerd.
Ik ga je tips uitproberen
Ik hou je op de hoogte
Dank
Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288201 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 20:09:
Ik heb alle zenders binnen. Maar de nederlandse zenders achter de decoder dus niet. Mijn kaart krijgen we niet geactiveerd.
Ik ga je tips uitproberen
Ik hou je op de hoogte
Dank
Henk
Canaal digitaal ondersteund Anysee niet.
Mijn kaart wordt dus niet geactiveerd. Terug naar de dealer is het advies. Ben benieuwd wat er fout is gegaan
Ik hou u op de hoogte.
vr.gr
Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:04
Ik heb ook deze USB ontvanger sinds enkele maanden. Ik heb hem proberen te installeren onder XP-MCE, Vista en Windows-7. Nu bleef het problematisch totdat op 5 januari een nieuwe beta versie van de driver is uitgebracht. Deze werkt onder Vista en Windows7 veel beter ! :)
Je kunt de laatste driver downloaden van de www.anysee.nl website onder de de Anysee TC versie (pas op onder de www.anysee.com website staat nog steeds de oude meuk ! 8)7 )
Sinds een paar dagen is er ook een nieuwe versie van hun eigen TV / viewer software. Ik heb die even geprobeerd en deze leek wat stabiler dan de oude versie.

Bij de driver moet je tegenwoordig wel een code (postcode) instellen van het dichtsbijzijnde zendstation, dit staat ook in de omschrijving beschreven die je apart kunt downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fred13 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 08:40:
Ik heb ook deze USB ontvanger sinds enkele maanden. Ik heb hem proberen te installeren onder XP-MCE, Vista en Windows-7. Nu bleef het problematisch totdat op 5 januari een nieuwe beta versie van de driver is uitgebracht. Deze werkt onder Vista en Windows7 veel beter ! :)
Je kunt de laatste driver downloaden van de www.anysee.nl website onder de de Anysee TC versie (pas op onder de www.anysee.com website staat nog steeds de oude meuk ! 8)7 )
Sinds een paar dagen is er ook een nieuwe versie van hun eigen TV / viewer software. Ik heb die even geprobeerd en deze leek wat stabiler dan de oude versie.

Bij de driver moet je tegenwoordig wel een code (postcode) instellen van het dichtsbijzijnde zendstation, dit staat ook in de omschrijving beschreven die je apart kunt downloaden.
Ik ben gebeld door canaal digitaal, dus zomaar eigen intiatief van deze club, maandag komt er een monteur kijken wat er mis is.
Die ga ik een warme douche geven
Geweldit toch.
wordt vervolgd
Henk z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
Anoniem: 288201 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 16:53:
[...]

Ik ben gebeld door canaal digitaal, dus zomaar eigen intiatief van deze club, maandag komt er een monteur kijken wat er mis is.
Die ga ik een warme douche geven
Geweldit toch.
wordt vervolgd
Henk z
Dat is een beetje vreemd de Anysee is geen door hun goedgekeurd apparaat normaal gesproken bemoeien ze zich daar niet mee.
Je hebt toch wel de laatste software er op staan die staat op de site van de importeur dan zou er ook de Fastscan funktie inzitten, ook staat er een document hoe de software te vervangen.

http://www.anysee.nl/
Maar laat het even weten of je het werkend krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aart44 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 09:26:
[...]

Dat is een beetje vreemd de Anysee is geen door hun goedgekeurd apparaat normaal gesproken bemoeien ze zich daar niet mee.
Je hebt toch wel de laatste software er op staan die staat op de site van de importeur dan zou er ook de Fastscan funktie inzitten, ook staat er een document hoe de software te vervangen.

http://www.anysee.nl/
Maar laat het even weten of je het werkend krijgt.
Beste mensen,
Canaal digitaal is geweest. Normaals op eigen initiatief. Ze hebben sinds december hun service verlening vergroot.
Achteraf was het simpel maar ja wat is simpel op dit gebied.
De laatste versie, ik had wel de nieuwe driver geinstalleerd, eindigend op 1.276, terug te vinden op de site van clark www.clarkstb.eu geinstalleerd en bingo. Geweldig de monteur keek nog even rond op mijn laptop en beantwoordde een paar vragen.
Bij deze een groot compliment voor de service van canaal digitaal. Ze moeten Anysee maar gaan ondersteunen dacht ik zo.
succes
Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
Nou ja mooi dat ze geweest zijn van CDS maar eigenlijk volledig onnodig je had het gewoon zelf werkend kunnen krijgen met een beetje hulp van de importeur.
Maar goed probleem opgelost veel succes en kijkplezier met je Anysee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Weet iemand of deze E30 plus ontvanger ook geschikt is voor het ontvangen van UPC digitaal pakket? Gebruikt UPC ook connax codeer systeem.

Is het bekend of er alternatieve software is wat dit wel ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:51
ajpeetoom schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 09:09:
Weet iemand of deze E30 plus ontvanger ook geschikt is voor het ontvangen van UPC digitaal pakket? Gebruikt UPC ook connax codeer systeem.

Is het bekend of er alternatieve software is wat dit wel ondersteund?
Niets werkt voor UPC, die hebben een alternatief decodeersysteem.

De enige manier om de digitale tv van UPC op je pc aan te sluiten is je decoder te koppelen aan een analoog tv-kaartje en dan een blaster te gebruiken om de settopbox te bedienen met je pc. Dan moet je bij voorkeur nog wel een RGB to S-video converter gebruiken want je UPC doos heeft alleen een RGB en een composite uitgang. Uiteraard heb je dan geen digitale kwaliteit zoals met de decoder alleen, je levert iets in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
D-e-n schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 11:15:
[...]

Niets werkt voor UPC, die hebben een alternatief decodeersysteem.

De enige manier om de digitale tv van UPC op je pc aan te sluiten is je decoder te koppelen aan een analoog tv-kaartje en dan een blaster te gebruiken om de settopbox te bedienen met je pc. Dan moet je bij voorkeur nog wel een RGB to S-video converter gebruiken want je UPC doos heeft alleen een RGB en een composite uitgang. Uiteraard heb je dan geen digitale kwaliteit zoals met de decoder alleen, je levert iets in
Er zijn dvb tv-kaarten te koop voor digitale kabel, maar dat gaat buiten mijn experimenteerdrift om (ik heb geen kabel tv, al heeeel lang niet meer ;) ) Even zoeken op het wereld wijde web...

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurson
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-01 09:47
Hoihoi,

Aangezien ik in een studentenhuis woon en mn antennekabel in 12 kamers is opgesplitst, heb ik vanmiddag USB-digitenne aangeschaft voor op de computer.

Na het aansluiten en installeren van het apparaat heb ik KPN gebeld om de smartcard te activeren, tot hier ging alles vlekkeloos.

Ik ging vervolgens zenders scannen en kwam het pakket van RTL 4,5 etc tegen. De sterkte van dit pakket lag rond de 80%, dit moet genoeg zijn om te kijken zou je zeggen. Ik heb echter bij deze zenders geen beeld en geen geluid! De EPG-gids doet het echter wel... Het apparaat scande overigens ook geen NED 1,2,3...

KPN heb ik erover gebeld, en zij snappen er ook niets van..(dankjewel 0,45E p/m...) Ze zeiden wel dat ik 4km van de zendmast zat, dus dat dat wel goed zat. Ook zei de medewerker dat ik handmatig moest gaan scannen, dit bracht echter niets op

Iemand enig idee?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 16:00

curry684

left part of the evil twins

Intheweb schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:03:
Een nieuwe versie van MediaPortal is uit met een verbeterde ondersteuning voor CAM's... werkt de Anysee nu wel?
Gezien deze vraag nog niet beantwoord is - hoe zit inmiddels de status hiermee? :) Ik krijg volgende week wsch de beschikking over een Samsung 32" panel met ingebouwde XP Embedded computer, en wil eens gaan proberen of ik daar native MediaPortal met Digitenne op aan de gang krijg. Hamvraag is dus nu - met welke apparatuur gaat deze combinatie werken? Let wel dat Vista noch MCE opties zijn in deze, en het scherm heeft enkel USB extensiemogelijkheden :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298426

kan iemand mij vertellen of dit goed werkt in de mediacenter van een Mac Mini (de nieuwste?) ik ben namelijk van plan over te stappen van pc naar mac en wil de tv natuurlijk ook op mn Mac hebben. ik heb de anysee E30 van kpn. alvast onwijs bedankt! (ik heb heel veel gehad aan dit topic om anysee in te stellen voor mn pc) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Ik heb net de nieuwe software voor de Anysee E30plus gedownload. Deze nieuwe software is te downloaden op de website van www.clarkstb.eu.

schrok alleen van de enorme omvang van de nieuwe software.

Was de oude software versie 1.17 nog 47.2 MB "uitgepakte rar. De nieuwe software versie 2.0.5 is 239 MB ingepakt. Dat is uitgepakt meer dan 300 MB dus ruim 200 MB meer dan versie 1.17

Ben bang dat deze nieuwe versie meer systeem bronnen gaat gebruiken, dus meer stroom verbruik. Ik hou het voorlopig op de oude versie, deze draait zeer stabiel en is een stuk slanker dan zijn opvolger.

Voor de notebook gebruiker betekend dit dus veel korter tv kijken.

Dus elke verandering is geen verbetering.

[ Voor 12% gewijzigd door LEX63 op 11-04-2009 01:48 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste