Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118213

Mooi, mijn Anysee E30Plus werkt goed met Windows 7 RC1 x64! _/-\o_

Een simpel stappenplan:
- Standaard Windows drivers verwijdert welke hij toekent aan het apparaat.
- anysee-E30Series(Ver2.0.7)20090404_2 gedownload van http://www.anysee.nl
- Daar uit de map Driver het bestand "anyseeDriver_Setup.exe" gedraaid.
- De CNO ingesteld (dat blauwe icoontje in de taakbalk)
De rest van .zip is overbodig, gewoon met rust laten

- WMC starten
- Bij de tv-signaal instellingen met postcode 1111AA gewoon Digitenne kiezen.
- Wachten tot alle zenders gevonden zijn

Klaar!

Het mooie is dat alle zenders automatisch juist geconfigureerd zijn i.c.m. TV Guide.
Helaas werkt teletekst alleen maar bij de FTA zenders voor zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een voorzichtig schopje/vraagje.
Is er iemand die mij kan vertellen hoe dat zit met de teletekst?
Mij lijkt het meest logische dat het het signaal na het decoden hetzelfde is, en dus in principe zou moet werken, maar mijn gevoel zegt dat ik hier compleet fout zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:14
Sinds ongeveer een maand overkomt het me dat de beide Belgische zenders blijven 'hangen', dwz ik zie een bevroren beeld. Dit gebeurt niet altijd, maar af en toe. Met het tv-signaal van dezelfde zenders via de kabel is niks mis. Dat blijven 'hangen' kan behoorlijk lang duren, vaak uren. De volgende dag is het dan weer normaal. Met de overige zenders is niets aan de hand, dus het lijkt me geen hardware of software probleem. Iemand dit ook wel eens gehad? Ik woon in de stad Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
grun93 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 17:09:
Iemand dit ook wel eens gehad? Ik woon in de stad Groningen.
Blijkbaar een probleem in de aanvoer; hier (regio Midden-Holland) stond tot ca 17:10 het beeld op België 1 en 2 ook stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 13:21
Ik heb het gisteren van plm. 20.45 uur tot (niet echt op gelet, dus een schatting) plm. 22.30 uur ook gezien. Heb in wat reclames naar de belegen gezapt om te kijken hoe lang de storing aanhield. Het betrof alleen België 1 (één) en België 2 (Ketnet/Canvas). Heb het al wel een keer eerder meegemaakt, maar niet vaak en ook korter.

Edit:
Ik heb btw geen USB ontvanger,maar gewoon een single tuner huur van het merk Topfield.

[ Voor 12% gewijzigd door Joen op 06-05-2009 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-07 22:54
Ik heb de Anysee E30TC Plus. Met Media Centre werkt het wel, maar niet met de 'anysee-E30Series Viewer'. Als ik die opstart krijg ik een venster waar ik een 'video size' op moet geven en kan kiezen uit 'Full Size', 'Default Size' en 'Half Size'. Vervolgens kies ik een van deze en dan start de viewer op met de melding dat ik zenders moet zoeken ('No channel. Scan Channel first'). Ik kom dan in een venster ('Configuratie') dat heel raar maar voor een deel zichtbaar is; rechts en onder valt een stuk weg. Als ik dan op een van de knoppen druk die ik nog wel kan zien ('Quick Scan', 'Auto Scan', 'Manual Scan'), krijg ik de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://rinasp.files.wordpress.com/2010/06/anyseeerror.jpg

en dan sluit het venster waarna nog wel de viewer die erachter zat zichtbaar is.

Dit is zowel met de 2.0.4 als met de 2.0.7 versie. Heeft iemand anders het werkend met de Anysee E30TC Plus? Je kan in de viewer namelijk wat dingen veranderen en doen die in Media Centre niet mogelijk zijn, zoals de ontvangstkwaliteit meten.

[ Voor 3% gewijzigd door TimoDimo op 25-06-2010 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 16:00

curry684

left part of the evil twins

curry684 schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:10:
[...]

Gezien deze vraag nog niet beantwoord is - hoe zit inmiddels de status hiermee? :) Ik krijg volgende week wsch de beschikking over een Samsung 32" panel met ingebouwde XP Embedded computer, en wil eens gaan proberen of ik daar native MediaPortal met Digitenne op aan de gang krijg. Hamvraag is dus nu - met welke apparatuur gaat deze combinatie werken? Let wel dat Vista noch MCE opties zijn in deze, en het scherm heeft enkel USB extensiemogelijkheden :)
Mocht iemand het nog willen weten - met de WinTV PayTV Terrestrial Kit werkt Digitenne perfect inclusief alle encrypted channels en radio :) Ik heb nog wat scanproblemen met MediaPortal (TVserver crasht) maar verder is het toppie, en op de CAM-pack van Digitenne krijg je nog steeds je 90 euro terug :)

[ Voor 4% gewijzigd door curry684 op 11-05-2009 02:23 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Anoniem: 118213 schreef op maandag 27 april 2009 @ 23:50:

Een simpel stappenplan:

- WMC starten

Klaar!

Het mooie is dat alle zenders automatisch juist geconfigureerd zijn i.c.m. TV Guide.
Ik kan bevestigen dat dit ook werkt bij de 32-bit versie van Windows 7 RC.

Met als enig verschil dat er bij mij een 2009.04.01 versie van de driver in het 2.07 pakket zat, en dat ik helemaal niks ingesteld heb in de CNO.

De Anysee applicatie krijg ik niet fatsoenlijk aan het draaien onder Windows 7, Sommige oudere software versies werken enigzins -zij het zonder Arrows-, maar blijven steevast hangen wanneer je van zender veranderd. Nieuwere versies doen mijn volledige systeem vastlopen, of eindigen steevast in een BSOD.

Frappant is wel dat Windows een update wil installeren voor de Anysee, een 64-bit versie van 26-11-2007. Dit doen we dus maar niet, mijn ervaring met de Anysee heeft me geleerd niks meer te veranderen als het eindelijk werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
TimoDimo schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 13:46:
Ik heb de Anysee E30TC Plus. Met Media Centre werkt het wel, maar niet met de 'anysee-E30Series Viewer'. Als ik die opstart krijg ik een venster waar ik een 'video size' op moet geven en kan kiezen uit 'Full Size', 'Default Size' en 'Half Size'. Vervolgens kies ik een van deze en dan start de viewer op met de melding dat ik zenders moet zoeken ('No channel. Scan Channel first'). Ik kom dan in een venster ('Configuratie') dat heel raar maar voor een deel zichtbaar is; rechts en onder valt een stuk weg. Als ik dan op een van de knoppen druk die ik nog wel kan zien ('Quick Scan', 'Auto Scan', 'Manual Scan'), krijg ik de volgende foutmelding:

[afbeelding]

en dan sluit het venster waarna nog wel de viewer die erachter zat zichtbaar is.

Dit is zowel met de 2.0.4 als met de 2.0.7 versie. Heeft iemand anders het werkend met de Anysee E30TC Plus? Je kan in de viewer namelijk wat dingen veranderen en doen die in Media Centre niet mogelijk zijn, zoals de ontvangstkwaliteit meten.
Je vergat te vermelden welk OS je gebruikt, maar met name je halve vensters doen me vermoeden dat het een probleem met Arrows is. Probeer versie 1.3.7.5 van de Anysee software eens, deze was bij mij het stabielst onder Vista 32-bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 16:40
Arrows? Bedoelen jullie Aero?

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Ahum, ik bedoel idd Aero, lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
Ik gebruik Vista x64 met Aero uitgeschakeld.

En ik heb nu een ander raar probleem met de Anysee: Bouquet 2 ontvang ik wel, maar meestal pas als ik eerst even de antenne losgemaakt heb. Als ik hem er weer in doe dan heb ik meteen weer beeld. :?
Alle andere zenders doen het wel gewoon goed en de ontvangst is bij alles zo'n 90% en ik heb geen haperingen of blokjes in beeld.

Ik zal die oude versie van de Viewer eens proberen.

Ik wil die Viewer gebruiken omdat Media Center nogal karig is wat betreft zenderzoekmogelijkheden: je kunt geeneens zien welke freqentie/kanaal hij gebruikt voor een gevonden zender, laat staan handmatig kanalen toevoegen. Tevens zou ik willen weten of ik de 5V spanning van de antenneuitgang kan uitschakelen. Ik heb namelijk ook een LCD TV aangesloten dus ik heb al een aparte power inserter. Of is er een manier om de 5V van de Anysee ook voor de TV te gebruiken?

[ Voor 60% gewijzigd door TimoDimo op 17-05-2009 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 19:29
ajpeetoom schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 01:43:
Ik heb net de nieuwe software voor de Anysee E30plus gedownload. Deze nieuwe software is te downloaden op de website van www.clarkstb.eu.

schrok alleen van de enorme omvang van de nieuwe software.

Was de oude software versie 1.17 nog 47.2 MB "uitgepakte rar. De nieuwe software versie 2.0.5 is 239 MB ingepakt. Dat is uitgepakt meer dan 300 MB dus ruim 200 MB meer dan versie 1.17

Ben bang dat deze nieuwe versie meer systeem bronnen gaat gebruiken, dus meer stroom verbruik. Ik hou het voorlopig op de oude versie, deze draait zeer stabiel en is een stuk slanker dan zijn opvolger.

Voor de notebook gebruiker betekend dit dus veel korter tv kijken.

Dus elke verandering is geen verbetering.
Ik heb hem geprobeerd, maar ik krijg alleen maar zwart beeld (met geluid) :/
Ik probeerde het eigenlijk omdat ik problemen met 1.17 had, maar dat heb ik uiteindelijk opgelost door een andere USB poort te gebruiken (kreeg dan die fotofilter foutmelding, Joost mag weten waarom...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303176

Weet iemand hoe je digitenne zonder haperen kan laten draaien op de ASUS EEE 1000HE ?

Ik heb het geheugen uitgebreid naar 2Gb, zet zoveel mogelijk achtergrondprogramma's uit, wifi uit, Norton Internet Security uit, harde schijf indexeren uit, kortom alles uit.

Ik geef de Anysee software (versie 1.2.16 - Netherland) de hoogste prioriteit bij Taakbeheer enz. enz.

Maar toch krijg ik het niet soepel draaiend op mijn 1000HE.
De eerste 10-15 seconden gaat het goed, dan begint het geluid te haperen en even later ook het beeld.
Lijkt me een buffer-probleem, maar ik zou niet weten waar ik dat kan aanpassen.
Het lukt me ook niet om de waarden van de timeshift te veranderen, die wilde ik op 0 zetten, maar ik kom met de cursor niet in dat veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Anoniem: 303176 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 19:40:
Weet iemand hoe je digitenne zonder haperen kan laten draaien op de ASUS EEE 1000HE ?

Ik heb het geheugen uitgebreid naar 2Gb, zet zoveel mogelijk achtergrondprogramma's uit, wifi uit, Norton Internet Security uit, harde schijf indexeren uit, kortom alles uit.

Ik geef de Anysee software (versie 1.2.16 - Netherland) de hoogste prioriteit bij Taakbeheer enz. enz.

Maar toch krijg ik het niet soepel draaiend op mijn 1000HE.
De eerste 10-15 seconden gaat het goed, dan begint het geluid te haperen en even later ook het beeld.
Lijkt me een buffer-probleem, maar ik zou niet weten waar ik dat kan aanpassen.
Het lukt me ook niet om de waarden van de timeshift te veranderen, die wilde ik op 0 zetten, maar ik kom met de cursor niet in dat veld.
Welk OS gebruik je op je 1000HE? Wellicht dat Windows 7 met WMC nog 't proberen waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188807

Een simpel stappenplan:

- WMC starten

Klaar!

Gaaf! Ik wil ook zoiets opzetten. Blijft Aero gewoon draaien met die drivers?

Of krijg je probs net zoals anderen hier melden met Vista x64?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheltenhove
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-11-2024

Een simpel stappenplan:

- WMC starten

Klaar!

Heb het hier ook draaiende gekregen met Windows 7 RC1 x86. Echter als ik gecodeerde uitzendingen wil kijken dan krijg ik de error: Service is gecodeerd, meer mensen dit probleem? Heb het ontvangertje diverse malen herstart etc etc.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

micheltenhove schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 23:55:
[...]

Heb het hier ook draaiende gekregen met Windows 7 RC1 x86. Echter als ik gecodeerde uitzendingen wil kijken dan krijg ik de error: Service is gecodeerd, meer mensen dit probleem? Heb het ontvangertje diverse malen herstart etc etc.. :?
CNO.exe afsluiten en als Administrator terug opstarten. Dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietze_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-08-2023
TimoDimo schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 13:46:

[afbeelding]

In de installatiezip staat een mapje FilterSDK, installeer beide bestanden die daarin staan en probeer 't eens opnieuw! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226663

Heeft iemand eigenlijk al geprobeerd 2 anysee usb tuners aan MCE te hangen ?, kan dat uberhaupt ivm die CNO utility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Loop ik net toevallig tegen de nieuwste versie van de software aan!

Direct download | overzicht downloads | hoofdsite

Release notes:
Ver2.0.8
July, 2009
1. Fixed the file open problem and open speed.
2. Fixed the scheduler program problem.
3. Change the scheduler program Icon.
4. Use of one PC to the anysee combo and satellite.
( Supported version : COMBO 2.0.8 / Satellite 1.3.25 )

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheltenhove
  • Laatst online: 07-11-2024
Na deze driver ga ik van iets naar helemaal niets.. ik krijg nu in Windows 7 het bericht dat het Signaal ineens te zwak is.. ik denk dat ik die hele rommel maar opzeg bij KPN... heb het gehad met die prutszooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJaapS
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-06 19:04
Hoi allemaal,

Ik ben nu ook Windows 7(64) aan het uitproberen en loop tegen een aantal problemen aan met mijn (rode) Anysee E30 plus.

Afhankelijk van welke driver ik installeer krijg ik een BSOD of wordt mijn tuner niet goed herkent.

Ik heb drie verschillende versies gebruikt.

Bij versie 2.07 krijgt WMC geen zenders na het instellen.

Bij de latere versie krijg ik als ik WMC wil starten een BSOD.

Ik heb zo langzamerhand alle truukjes die ik gevonden heb uitgeprobeerd maar zonder succes. Heeft iemand nog een idee voor mij?

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
Ik heb nu ook Windows 7 en de nieuwe 2.08 stuurprogramma's, maar nog steeds werkt het niet goed met de gecodeerde kanalen: in de Anysee Viewer niet en in Windows Media Center ook niet:

De Anysee Viewer laat af en toe wel een gecodeerd kanaal zien, maar de meeste blijven gewoon zwart terwijl het ontvangstbalkje toch op ongeveer 80% staat.

Media Center, waar ik het apparaat eigenlijk voor heb gekocht, werkt helemaal niet met gecodeerde zenders.

"the current service is encrypted and cannot be viewed at this time"

Het opstarten van CNO.exe als administrator helpt niet. Wel heeft Media Centre nu alle kanalen gevonden. Een heleboel dubbele zelfs van verschillende zendmasten. Ik hoop dat hij de sterkste eruit pakt, want in de gids staan alle zenders maar een keer weergegeven.

De ongecodeerde zenders werken wel prima, zowel in de Anysee Viewer als in Media Centre.

Dit was met Windows 7 x64. Daarna heb ik het nog eens met x86 geprobeerd, maar met precies hezelfde restultaat. Dit is uiteraard de uiteindelijke versie van Windows 7 (RTM). Ik heb trouwens de Anysee E30TC Plus. Heeft iemand anders deze misschien wel werkend met Win7 RTM?

[ Voor 26% gewijzigd door TimoDimo op 15-08-2009 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-07 00:42
Ik heb een Anysee E30 liggen waar ik al dik anderhalf jaar niks meer mee doe. Zal es kijken of ik hem via V&A kan aanbieden.

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304651

TimoDimo schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:42:Dit is uiteraard de uiteindelijke versie van Windows 7 (RTM). Ik heb trouwens de Anysee E30TC Plus. Heeft iemand anders deze misschien wel werkend met Win7 RTM?
Nee. Het softcam gedeelte van de drivers functioneren niet onder de RTM. Onder Windows 7 RC1 werken ze wel probleemloos, dus ik hoop dat ze het snel oplossen. Op het forum van degroeneknop (waar de importeur support geeft), heb ik dit probleem al gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je t over de duvel hebt, paar uur later waren er nieuwe drivers: http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,5719.0.html !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJaapS
Ik ben zelf bezig om mijn anysee 30 plus aan de praat te krijgen op Windows 7 x64 maar nog met weinig success.
Ik heb de instructies van GrensgevalX gebruikt en met gedeeltelijk success.

WMC vindt de kanalen wel. Maar wanneer ik ze tracht te spelen dan krijg ik een melding dat er geen signaal is.

Ik heb de 2.07 drivers geprobeerd. En ga nu even de 2.08 versie proberen zien of dat werkt.

Edit: Ik heb beide drivers nu geprobeerd, en ik krijg geen signaal of kanalen. Ook de CNO viewer in Admin als admin uit te voeren werkt niet. Heeft iemand nog een tip?

[ Voor 17% gewijzigd door DeJaapS op 23-08-2009 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
DeJaapS schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 17:36:
Ik ben zelf bezig om mijn anysee 30 plus aan de praat te krijgen op Windows 7 x64 maar nog met weinig success.
Ik heb de instructies van GrensgevalX gebruikt en met gedeeltelijk success.

WMC vindt de kanalen wel. Maar wanneer ik ze tracht te spelen dan krijg ik een melding dat er geen signaal is.

Ik heb de 2.07 drivers geprobeerd. En ga nu even de 2.08 versie proberen zien of dat werkt.
Als je nou de versie probeert die Drazix gevonden heeft... volgens de release notes klopt het dat het allemaal niet meer werkt in de RTM versie van Windows 7 en dat is in die beta opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJaapS
Heb ik net geprobeerd. En helaas weer geen resultaat.
De versie waar naar verwezen wordt in dit onderwerp? http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,5719.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
DeJaapS schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 20:20:
Heb ik net geprobeerd. En helaas weer geen resultaat.
De versie waar naar verwezen wordt in dit onderwerp? http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,5719.0.html
Ja die, en dat is dan deze: http://www.anysee.nl/index.php?sct=downloads&file=122

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJaapS
Nee helaas hebben die ook niet voor mij gewerkt.

Mijn methode was:
1. Anysee drivers via configuratiescherm de-installeren.
2. Anysee apparaat in de device manager de-installeren (Drivers verwijderen aangevinkt)
3. Opnieuw Opstarten (Windows meldde dat er geen drivers voor de anysee waren)
4. Anysee drivers geinstalleerd
5. Reboot. En vervolgens WMC instellen & laten scannen.

Hierbij heb ik de CNO zowel normaal en als admin laten lopen. Maar helaas zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Ik krijg hier ook een punthoofd van, ik verander NOOIT wat, maar ik raak steeds de commerciele zenders kwijt! :( En nu krijg ik ze niet terug ook. Meestal moest ik de smartcard dan even in het tunerkastje gooien zodat de boel weer werd geregistreerd/geactiveerd of whatever, maar nu zelfs dat niet. Ik heb zwart beeld en geen geluid,
Ik verander niks aan m'n configuratie, werk gewoon nog steeds met Windows XP. Anysee heb ik 1.17 en 2.0.5 draaien, beide hetzelfde. Wat is hier aan de hand en wat kan ik doen om het te voorkomen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietze_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-08-2023
Shadow_Zero schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 20:41:
Ik krijg hier ook een punthoofd van, ik verander NOOIT wat, maar ik raak steeds de commerciele zenders kwijt! :( En nu krijg ik ze niet terug ook. Meestal moest ik de smartcard dan even in het tunerkastje gooien zodat de boel weer werd geregistreerd/geactiveerd of whatever, maar nu zelfs dat niet. Ik heb zwart beeld en geen geluid,
Ik verander niks aan m'n configuratie, werk gewoon nog steeds met Windows XP. Anysee heb ik 1.17 en 2.0.5 draaien, beide hetzelfde. Wat is hier aan de hand en wat kan ik doen om het te voorkomen?!
Hetzelfde hier, dan onder Vista. Word er helemaal gek van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En helaas hebben ze het weer verpest voor W7 64bits.

De truc is nu opstarten met F8 en dan voor ongesigneerde drivers toelaten kiezen.
Dan werkt het wel.

edit:
En met Anysee Driver Versie 2009.08.20 - AD01060462 beta zijn alle problemen weer opgelost. Werkt weer zoals voorheen.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 118213 op 30-08-2009 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Wietze_ schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:29:
[...]

Lol, en nu steek ik die andere smartcard er in en werkt het weer... Echt, geen touw aan vast te knopen! Hopelijk blijft hij het nu voor altijd doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJaapS
Even een vraagje voor de mensen die het aan de praat hebben gekregen in W7.
Bij mij ziet de configuratie van CNO er zo uit:
http://dl.getdropbox.com/u/718247/CNO.jpg
Klopt het dat het allemaal zo leeg is?

Ok Ik heb even gekeken of het in Vista hetzelfde was. Maar daar is bij mij de CNO volledig ingevuld. Iemand enig idee waarom dit in 7 niet het geval is?

[ Voor 27% gewijzigd door DeJaapS op 02-09-2009 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJaapS
Wietze_ schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:29:
[...]

Dat probleem verdween bij mij voor Vista toen ik de 2.08 drivers installeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeJaapS schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:32:
Even een vraagje voor de mensen die het aan de praat hebben gekregen in W7.
Bij mij ziet de configuratie van CNO er zo uit:
http://dl.getdropbox.com/u/718247/CNO.jpg
Klopt het dat het allemaal zo leeg is?

Ok Ik heb even gekeken of het in Vista hetzelfde was. Maar daar is bij mij de CNO volledig ingevuld. Iemand enig idee waarom dit in 7 niet het geval is?
Welke drivers zijn er geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJaapS
De 2.08 drivers die op 20 augustus zijn uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:19
Is het iemand al gelukt om zowel een firedtv dvb-t en een anysee E30tc tegelijkertijd aan het de praat te krijgen met Windows 7 RTM mediacenter.

Ik kan beide installeren en configureren, maar Live TV werkt vervolgens niet.

bla di bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJaapS
Heeft iemand anders nog een idee voor een ander TV programma wat werkt met de Anysee E30 plus wat niet afhankelijk is van de CNO app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Progdvb, maar ik weet niet of dat is wat je bedoelt.
Het moet mogelijk zijn dit te gebruiken met deze plugin.

http://www.anysee.nl/index.php?sct=downloads&file=64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zou deze topic niet in Themaforum Mediaspelers moeten? Themaforum: Mediaspelers

• Storm316
Heeft iemand hier ervaring met garantie mbt de Anysee?

Mijn tuner zegt na 1 jaar en drie maanden geen antenne meer te zien. Volgens KPN heb ik wel recht op (2 jaar) garantie, zij doen dit echter niet zelf maar besteden dit uit aan Clarks Electronics. Omdat het eerste jaar verstreken is moet ik dit volgens KPN zelf regelen met CE. Wanneer ik echter het door KPN verstrekte tel. nr. van CE bel krijg ik daar echter te horen dat KPN dat wel vaker flikt, maar dat ze het toch echt zelf horen te regelen. Ik mocht hem eventueel ook wel zelf opsturen, maar dan waren de daaraan verbonden kosten voor mijn rekening. Ik dus weer terug naar de Primafoon, maar ze blijven bij hun eerste verhaal en willen verder niets doen.

Ik ben KPN helemaal zat eigenlijk. Toen ik dit Digitenne pakket aanschafte is er namelijk een fout gemaakt door de betreffende medewerker waardoor er heel lang op mijn factuur heeft gestaan dat ik een huur-tuner zou hebben (de huur voor de tuner werd op iedere rekening verder wel steeds in mindering gebracht, dus die heb ik verder nooit hoeven betalen). Na vele winkel bezoeken die mij door hun lange wachttijden best wel wat parkeergeld hebben gekost -om het nog niet eens te hebben over alle tijd die ik erin heb gestoken-, frustrerend e-mails uitwisseling met KPN's 'klantenservice' en eindeloze gesprekken met de allerminst kosteloze telefonische 'klantenservice' heb het inmiddels eindelijk voor elkaar om dit op mijn factuur te laten veranderen, maar door dit gedoe heb ik nog steeds de 89,- euro niet ontvangen waar ik recht op heb (KPN had toentertijd een actie waarbij je dit bedrag terug zou krijgen nadat je besloten had het abonnement te houden).

Ik vind het gebrek aan service bij zowel het rechtzetten van een -door hun gemaakte- fout, alsmede in het hele garantie verhaal ronduit belachelijk bij zo'n gerenommeerd bedrijf, en ik geloof inmiddels niet meer dat ik de mij beloofde 89,- euro ooit nog terug ga zien. Ik wil hier dus eigenlijk wel werk van maken, maar weet niet zo goed hoe ik dit aan moet pakken en wat mijn rechten zijn. Het gaat me inmiddels al lang niet meer om het geld, maar puur om het principe. Het is toch belachelijk hoe zo'n bedrijf met z'n cliënten denk te kunnen omgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Volgens mij is het zo dat jij de garantie altijd bij KPN kunt halen... dat hun het daarna weer bij Clark claimen is hun zaak niet die van jou, maar dat is wat ik denk.

Betreffende die 89 euro... heb je bewijs dat je daar recht op had? zo ja... overleg eens met je rechtsbijstands verzekering als je die hebt, maar mogelijk is het bedrag te laag voor hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Zo zou het moeten zijn ja, maar het KPN filiaal in Leeuwarden is dus absoluut niet bereid daar aan mee te werken en doet niets anders dan me een telefoon nr. meegeven van Clarks Electronics.

Ik kan niet zwart op wit aantonen dat ik recht heb op die 89 euro, maar het is redelijk bekend dat Digitenne die actie had toentertijd. KPN erkend dit ook en roept nu al een jaar dat het wel goed komt en dat ik gewoon m'n geld terug krijg, maar ze hebben nog steeds niks terug gestort omdat ze simpelweg niet weten hoe ze dit administratief moeten bolwerken.

Ik ga het van de week maar 's bij een ander filiaal proberen, misschien dat dat nog iets uithaalt. Maar eigenlijk ben ik inmiddels gewoon helemaal klaar met dit bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over de 89 euro kan ik niets zeggen. Ik heb geen idee in hoeverre je daar recht op hebt.

In verband met de garantie kan ik je aanraden hier een klacht naar toe te sturen:

Digitenne van KPN
Antwoordnr 10174
2700 VB Zoetermeer

Mocht dat niet baten, kijk dan even bij het Juridisch Loket, of de Geschillencommissie. Misschien dat zei iets voor je kunnen betekenen hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:45

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Bij deze een mededeling:

Wegens een wijziging in het beleid wordt dit topic naar Mediaspelers en HTPC's verplaatst. De reden dat dit gebeurt is omdat is besloten dat spelers die content uitsturen daar beter op hun plaats zijn dan in LCD, Plasma, Projectie & Recording.

Zie hiervoor ook het topic Enkele kleine wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-07 09:15

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

ChristianD schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 14:10:
Is het iemand al gelukt om zowel een firedtv dvb-t en een anysee E30tc tegelijkertijd aan het de praat te krijgen met Windows 7 RTM mediacenter.

Ik kan beide installeren en configureren, maar Live TV werkt vervolgens niet.
Dit gaat niet werken, zie faq op firedtv.nl. Het heeft te maken met de manier waarop de transponder lijst wordt uitgelezen, staat in de faq.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Ik heb vandaag Windows 7 op mijn laptop geinstalleerd en daarna me Anysee E30 Plus met deze drivers geinstalleerd, waarna alles direct in één keer zonder problemen perfect werkt in Windows Media Center!

Ik ben blij, nu kan ik eindelijk me Media Center gaan bouwen (als ik er het geld voor heb....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercvrivs
  • Laatst online: 03-03 16:43
inVision schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 17:54:
Ik heb vandaag Windows 7 op mijn laptop geinstalleerd en daarna me Anysee E30 Plus met deze drivers geinstalleerd, waarna alles direct in één keer zonder problemen perfect werkt in Windows Media Center!

Ik ben blij, nu kan ik eindelijk me Media Center gaan bouwen (als ik er het geld voor heb....).
Ik heb nu ook de E30 plus werken in windows 7(v2009.09.16 AD01060565)
met windows media center,werkt perfect,alleen na een tijdje staat er dat de
service gecodeerd is!Even opnieuw opstarten en dan werkt ie weer!
Windows media center is beter dan dat programma van anysee zelf,
nu werkt aero glass tenminste!
Op dat proggie van anysee wordt aero glass idd uitgeschakeld!

Ik heb overigens het idee dat als je sluimerstand gebruikt dat ie die melding
van service gecodeerd geeft.

[ Voor 17% gewijzigd door mercvrivs op 04-11-2009 05:54 ]

Een dag niet gecomputerd is een dag niet geleefd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170647

Ook ik ben sinds gisteren in het bezit van een Anysee E30C. Na wat gevogel is het me gelukt om de zenders te vinden in Media Center (Windows 7 x64), alleen nu krijg ik de volgende foutmelding als ik één van de kanalen wil bekijken:

Videofout
Bepaalde bestanden die zijn vereist om videobeelden af te spelen, zijn niet geïnstalleerd of werken niet naar behoren. Start Windows Media Center opnieuw of start de computer opnieuw op.

Iemand anders die ditzelfde probleem heeft (gehad)? Ik krijg nergens een betere foutmelding (ook niet via Event viewer) en ik heb al een codec pack geïnstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:49

Apoca

Array Technology Industry

Kun je met een Windows MCE remote de Anysee E30TCPlus onder Windows 7 aansturen? Omdat bij de Anysee ook een losse afstandbediening zit, en ik alles uiteindelijk met 1 remote wil besturen.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Apoca schreef op zondag 15 november 2009 @ 19:15:
Kun je met een Windows MCE remote de Anysee E30TCPlus onder Windows 7 aansturen? Omdat bij de Anysee ook een losse afstandbediening zit, en ik alles uiteindelijk met 1 remote wil besturen.
De remote die je bij de Anysee krijgt is officieel voor de software die bij de Anysee hoort. Als je Windows Media Center gebruik dien je een afstandsbediening te gebruiken welke hiervoor geschikt is. Nu kun je de Anysee remote ook voor Windows Media Center gebruiken al zijn de knoppen dan niet echt logisch.

Ik heb dit toevallig deze week getest en ik vind het dusdanig raar dat ik een afstandbediening ga halen welke echt voor Windows Media Center bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een programmaatje gemaakt voor alle Anysee devices, hiermee kun je ze in veel meer programma's gebruiken dan alleen in Mediacenter. Hieronder de Readme en een linkje. Het is pas de eerste versie, dus mocht je problemen of foutjes tegenkomen, hoor ik het graag :)

AnyCam v1.00b Download

Anycam lets you access the Anysee's internal smartcard reader. It does this by creating a virtual comm-port (COM5) which acts like a bridges between the cardreader and cardclients like ACamd.

This makes it possible to view encrypted channels in DVBViewer, DVBLink TVSource, MediaPortal, etc. using the default BDA driver.

Compatible with XP/Vista/Windows (32/64 bits)

Requirements:

- Anysee Device + Drivers
- .NET Framework 2 (or higher)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 304651 op 16-11-2009 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Laatst online: 08:06
inVision schreef op zondag 15 november 2009 @ 21:41:
[...]

De remote die je bij de Anysee krijgt is officieel voor de software die bij de Anysee hoort. Als je Windows Media Center gebruik dien je een afstandsbediening te gebruiken welke hiervoor geschikt is. Nu kun je de Anysee remote ook voor Windows Media Center gebruiken al zijn de knoppen dan niet echt logisch.

Ik heb dit toevallig deze week getest en ik vind het dusdanig raar dat ik een afstandbediening ga halen welke echt voor Windows Media Center bedoeld is.
Weet je ook toevallig wat voor afstandsbedieningen uit je hoofd ?
Ik ben namelijk ook opzoek naar dit antwoord, het is toch lekker om alles vanaf 1 afstandsbediening te doen.
Maar het is dus niet zo als je een MCE afstands bediening van Haupage neemt dat die dan ook werkt voor de Anysee c30 plus ?

alvast bedankt voor je antwoord,

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-07 15:04
ivootjuh schreef op woensdag 25 november 2009 @ 09:57:
[...]

Weet je ook toevallig wat voor afstandsbedieningen uit je hoofd ?
Ik ben namelijk ook opzoek naar dit antwoord, het is toch lekker om alles vanaf 1 afstandsbediening te doen.
Maar het is dus niet zo als je een MCE afstands bediening van Haupage neemt dat die dan ook werkt voor de Anysee c30 plus ?

alvast bedankt voor je antwoord,
Toevallig gisteren getest en gezocht op internet, maar via de infrarood van de Anysee E30TC lijkt het niet mogelijk te zijn om een andere afstandbediening dan die van Anysee zelf.

Dus dat betekend een los infrarood kastje met een afstandbediening. Microsoft geeft die zelf niet meer uit, maar Phillips heeft wel een MCE afstandbediening...
http://www.popelectronics...ing-c-12-p-1-pr-1803.html

[ Voor 9% gewijzigd door Marmotje op 25-11-2009 10:57 ]

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Marmot84 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 10:54:
[...]

Toevallig gisteren getest en gezocht op internet, maar via de infrarood van de Anysee E30TC lijkt het niet mogelijk te zijn om een andere afstandbediening dan die van Anysee zelf.

Dus dat betekend een los infrarood kastje met een afstandbediening. Microsoft geeft die zelf niet meer uit, maar Phillips heeft wel een MCE afstandbediening...
http://www.popelectronics...ing-c-12-p-1-pr-1803.html
Philips heeft er zelfs nog wel meer: http://www.remotecontrol.philips.com/index.cfm?id=1336
Die staat ook op mijn verlanglijstje :)

Ik heb een Aldi (Medion) PC, daar zat een afstandsbediening bij op RF (radiogolven) ipv IR. Deze gebruik ik dan ook altijd ipv Anysee afstandsbediening. Ze kosten ook bijna niets, dus tip: haal er zo eentje, hoef je ook niet te mikken :)

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-07 00:42
Voor de mensen die nog een Anysee E30 zoeken, de mijne staat bij deze te koop: V&A aangeboden: Anysee E30 Plus (DVB-T, USB 2.0)

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300004

Hoi,
Anoniem: 304651 schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:05:
Ik heb een programmaatje gemaakt voor alle Anysee devices, hiermee kun je ze in veel meer programma's gebruiken dan alleen in Mediacenter. Hieronder de Readme en een linkje. Het is pas de eerste versie, dus mocht je problemen of foutjes tegenkomen, hoor ik het graag :)
Nice, enig idee wat je bij de configuratie bij newcs moet invullen zodat hij de juiste smardreader pakt? Krijg hem niet aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92276

Hallo allemaal,

Ik heb sinds gisteren een e30 plus KPN in mijn bezit.
Ik probeer deze nu m.b.v. de originele anysee viewer (versie 1.5.12) aan de praat te krijgen. Dat wil zeggen, de smartcard (digitenne).
fta kanalen komen gewoon door, maar alle gecodeerde kanalen worden niet gedecodeerd, zelfs met de digitenne smartcard in de daarvoor bestemde gleuf met de chip naar boven.
Ik ben al een jaar abonnee van digitenne en heb ook de standaard tv-tuner hiervoor. Hier doet de smartcard het prima in.

geinstalleerde drive versie: AD01060657
anysee viewer versie: 1.5.12
firmware versie: 0.1.0

Ik heb het hele net al afgespeurd en mijn zoektermcreativiteit inmiddels uitgeput.
Heeft iemand suggesties hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92276

Ik heb helaas zelf nog geen oplossing gevonden. Dus de vraag van boven nog een keer :).

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Inmiddels is er weer een nieuwe driver:
http://www.anysee.nl/index.php?sct=downloads&file=129

Anysee Driversetup voor Windows Mediacenter versie 1.07 Beta. Hierin zijn een aantal problemen met dolby digital, DVB Teletekst en DVB Ondertiteling aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Inmiddels is er weer een nieuwe driver:
http://www.anysee.nl/index.php?sct=downloads&file=132

Anysee Driversetup CNO 1.07BBeta2 10 December 2009 Verbeterde native tuner support in MCE voor de E30 TC-C en S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 22:14
Ik heb gisteren een anysee dvb c/t versie gekocht en krijg het maar niet voor elkaar in windows 7 de gescrambelde kanalen te zien.
Soms doen ze het wel soms niet, en als ze t al doen hakkelen ze of is het maar van korte duur.
Alleen nederland 1 werkt perfect maar dat is logisch die is Free to air.
Ik wil eigenlijk de driver updaten maar zie niet hoe ik een firmware update kan doen uiteraard heb ik wel de laatst versie van de dvd gevonden, maar neem aan dat daar een speciale manier voor is !
Iemand die me kan helpen want wordt er een beetje geirriteerd van ! :/

En oh ja voor ik het vergeet te zeggen in windows xp werkt het natuurlijk perfect... ;(

[ Voor 8% gewijzigd door Diego27 op 11-12-2009 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Diego27 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 20:09:
Ik heb gisteren een anysee dvb c/t versie gekocht en krijg het maar niet voor elkaar in windows 7 de gescrambelde kanalen te zien.
Soms doen ze het wel soms niet, en als ze t al doen hakkelen ze of is het maar van korte duur.
Alleen nederland 1 werkt perfect maar dat is logisch die is Free to air.
Ik wil eigenlijk de driver updaten maar zie niet hoe ik een firmware update kan doen uiteraard heb ik wel de laatst versie van de dvd gevonden, maar neem aan dat daar een speciale manier voor is !
Iemand die me kan helpen want wordt er een beetje geirriteerd van ! :/

En oh ja voor ik het vergeet te zeggen in windows xp werkt het natuurlijk perfect... ;(
In mijn post boven die van jou staan de laatste drivers... installeer die eens en vink dan tijdens de installatie aan welke virtuele kaart je wil gebruiken (als je DVB-T gebruikt de bovenste en DVB-C is volgende mij de middelste)...

Voor zover ik lees heeft iedereen nu suc6... de Anysee viewer heb ik jaren niet meer gebruikt, dus daar weet ik niets van, maar neem aan dat je Windows Media Center gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
Ik ben er al achter wat het is, er zat gewoon simpelweg een programma in de weg in windows 7, en die heb ik nu verwijderd. (alle overbodige programma's zeg maar)

@invision, welke programma's gebruiken jullie zoals voor het makkelijk gescheduled recorden van tv uitzendingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Diego27 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 22:46:
Ik ben er al achter wat het is, er zat gewoon simpelweg een programma in de weg in windows 7, en die heb ik nu verwijderd. (alle overbodige programma's zeg maar)

@invision, welke programma's gebruiken jullie zoals voor het makkelijk gescheduled recorden van tv uitzendingen ?
Ik nog niets, mijn mediacenter is in bestelling... ik doe tot nu toe af en toe de drivers testen op me laptop ism. Windows Media Center, maar volgens mij kun je daar ook mee opnemen en zelfs automatisch hele series, maar nogmaals heb ik nog geen ervaring mee. Nog twee weken voordat alles binnen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-07 11:09
Hoi

Probeer Mijn trouwe Anysee E30plus op mijn nieuwe computer te installeren die werkt onder Windows 7
heb daarom de veel grotere download 2.0.5. gedownload 245 MB maar liefst. Dat wil niet lukken bij mij, krijg het wel bekende donkerblauwe veld met Anysee 2.0.5. en dan een fout melding.

filter graph error: maybe codec problem or no usb board.
Error code 331

en nu?????????????????????????????????

Onder XP op een andere computer werkt hij als een trein. Zal maar eens een mailtje sturen naar Clark electronics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
ajpeetoom schreef op zondag 13 december 2009 @ 03:10:
Hoi

Probeer Mijn trouwe Anysee E30plus op mijn nieuwe computer te installeren die werkt onder Windows 7
heb daarom de veel grotere download 2.0.5. gedownload 245 MB maar liefst. Dat wil niet lukken bij mij, krijg het wel bekende donkerblauwe veld met Anysee 2.0.5. en dan een fout melding.

filter graph error: maybe codec problem or no usb board.
Error code 331

en nu?????????????????????????????????

Onder XP op een andere computer werkt hij als een trein. Zal maar eens een mailtje sturen naar Clark electronics.
Probeer deze drivers eens: http://www.anysee.nl/index.php?sct=downloads&file=132

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
Ik had dus ook veel problemen bleek toch dat er bepaalde software in weg zat.
Probeer het eens op een kale windows 7 installatie, bij mij werkt dat namelijk perfect i.c.m. mediacenter !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2022
mercvrivs schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:58:
[...]

Ik heb nu ook de E30 plus werken in windows 7(v2009.09.16 AD01060565)
met windows media center,werkt perfect,alleen na een tijdje staat er dat de
service gecodeerd is!Even opnieuw opstarten en dan werkt ie weer!
Windows media center is beter dan dat programma van anysee zelf,
nu werkt aero glass tenminste!
Op dat proggie van anysee wordt aero glass idd uitgeschakeld!

Ik heb overigens het idee dat als je sluimerstand gebruikt dat ie die melding
van service gecodeerd geeft.
De software van Anysee loopt hier op Windows 7 direct vast dus heb ik deze optie en drivers geprobeerd. Ga ik naar Windows media center dan duurt het zoeken naar kanalen enkele uren maar uiteindelijk wordt niks gevonden. Dat programma loopt vervolgens ook vast.
Iemand een idee?

Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
muis schreef op zondag 13 december 2009 @ 16:22:
[...]

De software van Anysee loopt hier op Windows 7 direct vast dus heb ik deze optie en drivers geprobeerd. Ga ik naar Windows media center dan duurt het zoeken naar kanalen enkele uren maar uiteindelijk wordt niks gevonden. Dat programma loopt vervolgens ook vast.
Iemand een idee?
Probeer eerst eens de laatste drivers... er komen niet voor niets nieuwe versies uit natuurlijk.
Ik heb de link een paar posts omhoog gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Ik heb ook windows 7 geinstaleerd (schone instalatie)
ik heb de laatste driver van CNO ook geinstaleerd 1.07 Beta
maar wat moet ik daar nou precies instellen ?
Ik zit bij Ziggo en volgens mij moeten de instellingen dan als volgt zijn bij CNO

Country: Netherlands
Tuner: Cable (DVB-C)
Terrestrial: Europe
Cable: (wat moet ik hier invoeren ? kan het nergens vinden) ik doe elke keer 9003 is dit goed ?

Ik heb stad en land afgezocht maar kan dus nergens vinden waar de Cable nou voor is
dus vraag me echt af wat ik daar voor in moet voeren, ik weet niet of het er iets mee te maken heeft
maar ik woon in het westen (leiden).

en dan in de configuratie in Windows media center (windows 7)
ga ik naar kanaal instellen, dan kies ik voor Cable. maar dan krijg ik een aantal opties

Selecteer uw digitale kabel )clearQAM) Tv signaal aanbieder in de lijst
en dan kan ik kiezen uit:

Digitale kabel televisie nog niet in kaart gebracht
ziggo-digitaal
ziggo digitaal

Ik kies dan uit ziggo-digitaal
maar hij vind gewoon elke keer geen enkele zender.
Ook heb ik al een her-instalatie gedaan van de nieuwste CNO drivers
maar tot nu toe heeft dat ook niet geholpen.

Stel ik iets verkeerd in ? of slecteer ik iets verkeerd uit de aanbieder lijst ?
Ik hoop dat iemand kan helpen want ik kan nu gewoon geen tv kijken..

Ivo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
ivootjuh schreef op zondag 13 december 2009 @ 19:59:
Ik heb ook windows 7 geinstaleerd (schone instalatie)
ik heb de laatste driver van CNO ook geinstaleerd 1.07 Beta
maar wat moet ik daar nou precies instellen ?
Ik zit bij Ziggo en volgens mij moeten de instellingen dan als volgt zijn bij CNO

Country: Netherlands
Tuner: Cable (DVB-C)
Terrestrial: Europe
Cable: (wat moet ik hier invoeren ? kan het nergens vinden) ik doe elke keer 9003 is dit goed ?

Ik heb stad en land afgezocht maar kan dus nergens vinden waar de Cable nou voor is
dus vraag me echt af wat ik daar voor in moet voeren, ik weet niet of het er iets mee te maken heeft
maar ik woon in het westen (leiden).

en dan in de configuratie in Windows media center (windows 7)
ga ik naar kanaal instellen, dan kies ik voor Cable. maar dan krijg ik een aantal opties

Selecteer uw digitale kabel )clearQAM) Tv signaal aanbieder in de lijst
en dan kan ik kiezen uit:

Digitale kabel televisie nog niet in kaart gebracht
ziggo-digitaal
ziggo digitaal

Ik kies dan uit ziggo-digitaal
maar hij vind gewoon elke keer geen enkele zender.
Ook heb ik al een her-instalatie gedaan van de nieuwste CNO drivers
maar tot nu toe heeft dat ook niet geholpen.

Stel ik iets verkeerd in ? of slecteer ik iets verkeerd uit de aanbieder lijst ?
Ik hoop dat iemand kan helpen want ik kan nu gewoon geen tv kijken..

Ivo
http://www.youtube.com/watch?v=ZTlaTAZ2T2o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muis
inVision schreef op zondag 13 december 2009 @ 17:55:
[...]

Probeer eerst eens de laatste drivers... er komen niet voor niets nieuwe versies uit natuurlijk.
Ik heb de link een paar posts omhoog gegeven.
Net ook even deze drivers geprobeerd maar hetzelfde resultaat. Onder Anysee software werken NL 1, 2 en 3 prima. De andere (gecodeerde) kanalen niet. Onder Windows media center lukt het zoeken niet. Het zoeken duurt uren en geeft geen kanalen.

Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Heb deze driver net geïnstalleerd en er veranderd niets aan de situatie. Alvast bedankt er gaat zo een email richting Clark electronics.

ga ook eens proberen het op te starten met xp compatibiliteit mode misschien helpt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
heb ik ook al gedaan,
maar hij gebruikt bij cable in de CNO instellingen 9003 hoe weet ik welke ik moet gebruiken, verder heb ik het al op die manier van youtube geprobeer maar vind maar 5 zenders dan, en niet echt in goede kwalitiet.
weet iemand wat ik bij cable in moet vullen in CNO?
en welke stappen moet ik nemen binnen windows media center bij tv instellingen?

Ivo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
ivootjuh schreef op maandag 14 december 2009 @ 09:52:
[...]

heb ik ook al gedaan,
maar hij gebruikt bij cable in de CNO instellingen 9003 hoe weet ik welke ik moet gebruiken, verder heb ik het al op die manier van youtube geprobeer maar vind maar 5 zenders dan, en niet echt in goede kwalitiet.
weet iemand wat ik bij cable in moet vullen in CNO?
en welke stappen moet ik nemen binnen windows media center bij tv instellingen?

Ivo
Hier staan volgens de omschrijvig alle nummers in: http://www.firedtv.nl/upl...andleiding-DigitaleTV.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
muis schreef op zondag 13 december 2009 @ 23:19:
[...]

Net ook even deze drivers geprobeerd maar hetzelfde resultaat. Onder Anysee software werken NL 1, 2 en 3 prima. De andere (gecodeerde) kanalen niet. Onder Windows media center lukt het zoeken niet. Het zoeken duurt uren en geeft geen kanalen.
Heb je ook nog ergens een SIMkaart die wel werkt? Probeer die eens in je Anysee te stoppen... ik heb zelf namelijk ook wel eens dat het heel lang duurt voordat me SIM 'geactiveerd' wordt als ik er lang geen gebruik van heb gemaakt.

Heb je bij de installatie van de driver ook de goede virtuele BDA drivers aangevinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muis
inVision schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:31:
[...]

Heb je ook nog ergens een SIMkaart die wel werkt? Probeer die eens in je Anysee te stoppen... ik heb zelf namelijk ook wel eens dat het heel lang duurt voordat me SIM 'geactiveerd' wordt als ik er lang geen gebruik van heb gemaakt.

Heb je bij de installatie van de driver ook de goede virtuele BDA drivers aangevinkt?
ik gebruik deze tuner normaal probleemloos onder XP. Nu alleen even overgezet naar de pc met Windows 7. Bij de installatie heb ik de bovenste optie de "DVB-T voor windows media center" gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
inVision schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:31:
[...]

Mijn kaart werkt gewoon want zodra ik hem in mijn decoder stop doet hij het gewoon,
dus daar ligt het niet aan.
Ik zie dat mijn cable nummer 5555 moet zijn.
En virtuele BDA daar bedoel je mee de tuner ? dat ik tijdens de instalatie voor DVB-C heb gekozen? zo ja, dan heb ik dat gedaan, ik heb daar uit DVB-C gekozen.

en bij WMC uit welke provider moet ik dan kiezen ? gewoon uit ziggo digitaal of Digitale kabel televisie nog niet in kaart gebracht?

ik ben rond 6 uur weer thuis en zal dan alles direct even proberen en kijken in hoeverre het gaat werken.
tot nu toe alvast bedankt voor de reacties.

[ Voor 11% gewijzigd door Wachten... op 14-12-2009 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Heb mijn oude XP computer in principe al verkocht, Wil heel graag mijn Anysee op mijn nieuwe Windows7 computer gebruiken, Begrijp ook niet waarom het op de ene wel en de andere windows7 computer niet werkt?

Ga zo de oude 1.17 instaleren onder windows XP compatibiliteit hopelijk werkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
Je moet aangeven dat je dvb-t wilt installeren en dan gewoon de stappen volgen.
Bij Cable gebruik ik postcode 4811 AA t/m 4879 NL Frequentie 372.00 (5555) zie document van ziggo hier ergens boven.

Het vreemd is dat ik de anysee software met geen mogelijkheid aan de praat krijg maar dat Media center het perfect doet.
Ik hoop dat ik jullie hier verder mee help, (ik gebruik trouwens ook windows 7)

Ik heb trouwens wel de anysee BD device version van 2009.12.10 AD01060688,win7,64
Met een andere versie kreeg ik hem niet aan de praat.

Ik heb eigenlijk een ander probleem.
Ik gebruik de originele software van Anysee niet want die is erg crappy, dus neem ik op in windows media center en dat gaat allemaal perfect maar deze neemt op in het windows formaat .wtv
Ik ben nu op zoek naar een programma die dit omzet (liefst freeware) naar mpeg 2 zodat ik dit gewoon kan afspelen met mijn mediaplayer, de HDX/Popcorn hour die ik heb ondersteund dit namelijk niet.
Ik hoop dat iemand iets weet, ben zeer benieuwd !
Maar het zou helemaal mooi zijn als er een tool is die gewoon de kanalen kan scannen etc,,, en dan gelijk opneemt in bijvoorbeeld .ts files of mpeg2 ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Diego27 op 14-12-2009 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
nou ik heb alles aan de praat gekregen, onder windows media center 7 (Met Ziggo)
wat heb ik gedaan (dankzij de hulp van anderen op dit forum)?

eerst heb ik de laatste Anysee driver geinstaleerd van de website
http://www.anysee.nl/inde...%20E30S-S2%20Ver%201.3.23
Kies daar voor:
Anysee Driversetup CNO 1.07Beta 05 November 2009
klik bij de DVB tuners Voor DVB-C

daarna heb ik dit filmpje van youtube uitgevoerd:
http://www.youtube.com/watch?v=ZTlaTAZ2T2o

Bij Cable in de CNO instellingen moet je gewoon het netwerk ID nummer invullen van Ziggo van jou regio.
omdat ik in leiden woon is het in mijn geval 5555 geweest.

hierna moet hij dus in Windows media center alle zenders vinden. succes iedereen, ik ben in elk geval blij alhoewel ik nog wel tegen een paar puntjes aanloop, maar dat even in een andere reactie.

Ivo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muis
Inmiddels ben ik iets verder.
Met de Anysee viewer versie 2.1.0 beta3 software (http://www.anysee.nl/index.php?sct=downloads&file=131) en dan de laatste driver (http://www.anysee.nl/index.php?sct=downloads&file=133) krijg ik in de anysee software voor een aantal minuten beeld. Daarn krijg ik weer de melding "geen kaart aanwezig". Nederland 1,2 en 3 blijven dan wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
muis schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:19:
Inmiddels ben ik iets verder.
Met de Anysee viewer versie 2.1.0 beta3 software (http://www.anysee.nl/index.php?sct=downloads&file=131) en dan de laatste driver (http://www.anysee.nl/index.php?sct=downloads&file=133) krijg ik in de anysee software voor een aantal minuten beeld. Daarn krijg ik weer de melding "geen kaart aanwezig". Nederland 1,2 en 3 blijven dan wel werken.
Pobeer is alles van hierboven (zie mijn vorige post)
En dan wel in media center, ik weet niet of je het via anysee viewer doet, maar die software werkt bijna nergens helemaal lekker.

Probeer dus even de stappen hierboven, ik hoop dat je het aan de praat krijgt

Ivo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Ik heb dus nog een vraag.

Ik had eigenlijk 2 vragen, maar 1 ervan is al opgelost.
Ik meld het toch even met de oplossing zodat anderen er ook wat aan hebben.

Ik had geen geluid bij nederland 2 en 3
Dit kan je oplossen door op de afstandsbediening op info te drukken en dan van DTS naar Default content te gaan, dan heb je gewoon geluid.
ik ga vanmiddag ook nog even kijken of het standaard bij geluid goed ingesteld kan worden want nu moet je het elke keer aanpassen.

Nou mijn 2 de vraag die ik nog niet opgelost heb.

sommige programma`s (zoals bijv tmf) hebben een heel raar formaat (boven, onder, links, en rechts) zwarte balken. en ook best veel programma`s zijn 4:3 formaat.
Hoe kan ik dit oplossen ? ik heb bij de beeld instellingen gekozen voor:

Scherm: flat panel
Aansluiting: HDMI
Formaat: 16:9
dan vraagt hij ook nog iets of ik programma`s in 720p ofzo wil afspelen, daar heb ik gekozen voor JA

alvast bedankt.
Ivo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muis
ivootjuh schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:49:
[...]

Pobeer is alles van hierboven (zie mijn vorige post)
En dan wel in media center, ik weet niet of je het via anysee viewer doet, maar die software werkt bijna nergens helemaal lekker.

Probeer dus even de stappen hierboven, ik hoop dat je het aan de praat krijgt

Ivo
Ik gebruik zelf digitenne via de Anysee E30 plus, dus niet alle stappen lijken op te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
ivootjuh schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:02:
Ik heb dus nog een vraag.

Ik had eigenlijk 2 vragen, maar 1 ervan is al opgelost.
Ik meld het toch even met de oplossing zodat anderen er ook wat aan hebben.

Ik had geen geluid bij nederland 2 en 3
Dit kan je oplossen door op de afstandsbediening op info te drukken en dan van DTS naar Default content te gaan, dan heb je gewoon geluid.
ik ga vanmiddag ook nog even kijken of het standaard bij geluid goed ingesteld kan worden want nu moet je het elke keer aanpassen.

Nou mijn 2 de vraag die ik nog niet opgelost heb.

sommige programma`s (zoals bijv tmf) hebben een heel raar formaat (boven, onder, links, en rechts) zwarte balken. en ook best veel programma`s zijn 4:3 formaat.
Hoe kan ik dit oplossen ? ik heb bij de beeld instellingen gekozen voor:

Scherm: flat panel
Aansluiting: HDMI
Formaat: 16:9
dan vraagt hij ook nog iets of ik programma`s in 720p ofzo wil afspelen, daar heb ik gekozen voor JA

alvast bedankt.
Ivo
Die balken krijg je omdat TMF uitzend in 4:3, maar de clips tegenwoordig in 16:9 of 21:9 zijn waardoor je dus overal zwarte balken krijgt op een breedbeeld scherm. De enige oplossing hiervoor is inzoomen. Ik weet niet of dit kan in Windows Media Center daar ik het niet gebruik. Je mist dan namelijk delen van je scherm en dat vind ik vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
inVision schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:08:
[...]

Die balken krijg je omdat TMF uitzend in 4:3, maar de clips tegenwoordig in 16:9 of 21:9 zijn waardoor je dus overal zwarte balken krijgt op een breedbeeld scherm. De enige oplossing hiervoor is inzoomen. Ik weet niet of dit kan in Windows Media Center daar ik het niet gebruik. Je mist dan namelijk delen van je scherm en dat vind ik vervelend.
Maar je zou alleen dan die zwarte balken moeten krijgen als het een 21.9 uitzending is, maar ik heb het bij allemaal, en ik heb gewoon een 16.9 lcd scherm, dan zou die alleen balken boven en onder moeten geven toch ?
en is er niet een optie dan binnen media center van auto Fit of automatisch aanpassen ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
ivootjuh schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:51:
[...]

Maar je zou alleen dan die zwarte balken moeten krijgen als het een 21.9 uitzending is, maar ik heb het bij allemaal, en ik heb gewoon een 16.9 lcd scherm, dan zou die alleen balken boven en onder moeten geven toch ?
en is er niet een optie dan binnen media center van auto Fit of automatisch aanpassen ofzo ?
Nee als de clips in 21:9 zijn dan worden de balken onder en boven wat dikker. Ik vond dit, misschien kan je er wat mee:
To change the aspect ratio for a specific channel

If you're having problems with the image aspect ratio on only a few TV channels, you can use the Zoom feature to change the dimensions for those channels.

1.

While watching TV, right-click the video, and then click the right arrow to scroll to the Zoom section.
2.

Click Zoom 1, Zoom 2, Zoom 3, and Zoom 4 to try the different zoom modes and see which one eliminates the margins and expands the image appropriately.

*

If you're using a Media Center remote control, press the MORE button to go to the Zoom section.
*

Zoom options might not be available for some digital TV channels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
Nou ik ben er zo klaar mee met dit ding, kunnen leveranciers niet eerst eens goed aftesten of hun spullen compactible zijn met meerdere besturingssystemen/hardware etc...
Ben er nu bijna een week mee bezig en de ene keer werkt de mediacenter wel en de andere keer niet in windows 7 (64bits) krijg dan de melding "conflict bij weergave of luisteren" er is geen tuner beschikbaar om aan de huidige aanvraag te voldoen. Ik weet zeker dat alles goed staat anders werkt het niet de ene keer wel en andere keer niet. In windows XP werkt het perfect dus daar zijn de drivers schijnbaar wel compatible mee.
Zowel mediacenter als Anysee viewer !

Ik heb een originele versie van windows 7 liggen en die ga ik nu installeren.
Mijn probleem is een beetje dat hij minimaal moet werken in windows media center, en het liefst natuurlijk ook in het eigen Anysee viewers programma, maar die geeft nog steeds de melding "no usb etc..."
Het zal wel weer een driver issue zijn, misschien dat ik het op een kale windows versie wel geinstalleerd krijg.
I'll be back zullen we maar zeggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Diego27 op 15-12-2009 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
Na herinstallatie windows 7

Het vreemde is dat na het opnieuw installeren de Anysee viewer nu wel werkt en alle kanalen ziet alleen dan zwart beeld zoals vele hier de usb melding krijg ik niet meer, het is iedere keer wat anders ;(

Waar het door komt denk ik, is dat de CNO tool wel opstart in de taalbalk als ik windows media center opstart, maar niet meer met de viewer, iemand enig idee waar ik dat in die tool dien in te stellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Diego27 op 15-12-2009 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Diego27 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:17:
Het vreemde is dat na het opnieuw installeren de Anysee viewer nu wel werkt en alle kanalen ziet alleen dan zwart beeld zoals vele hier de usb melding krijg ik niet meer, het is iedere keer wat anders ;(

Waar het door komt denk ik, is dat de CNO tool wel opstart in de taalbalk als ik windows media center opstart, maar niet meer met de viewer, iemand enig idee waar ik dat in die tool dien in te stellen.
Bij mij start die CNO tool op met Windows en is dat niet gelinkt aan Media Center of wat dan ook. Volgens mij heeft de Anysee Viewer die CNO ook helemaal niet nodig.

Vroegah werkte die Anysee Viewer ook en toen bestond die CNO nog niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Ik heb vandaag versie 1.17 geïnstalleerd zonder foutmeldingen ik kon het ook zo opstarten, Jammer genoeg kan ik alleen naar de vrije zenders kijken, de gecodeerde zenders hij probeert het wel maar het lukt niet. Vreemd het programma geeft ook geen foutmeldingen als "geen toestemming"

Anysee leuke ontvangers, voorlopig dus niet werkend op elke windows7 computer, vooral 64 bit windows7 computers zorgen voor de meeste problemen, daar heb niet alleen ik maar ook andere blijkbaar last van.

Hoogste tijd voor een nieuwe driver of software.

[ Voor 17% gewijzigd door LEX63 op 15-12-2009 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
inVision schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:56:
[...]

Bij mij start die CNO tool op met Windows en is dat niet gelinkt aan Media Center of wat dan ook. Volgens mij heeft de Anysee Viewer die CNO ook helemaal niet nodig.

Vroegah werkte die Anysee Viewer ook en toen bestond die CNO nog niet eens.
Oke dan weet ik dat, ik heb alle kanalen kunnen scannen, maar nu start alleen nederlands 1 (logisch deze is free to air) en heel af en toe nederland 2, andere kanalen schakeld hij wel het formaat, hij wil dus wel maar daadwerkelijk afspelen gaat niet lukken. Dus ja ik heb er nu zo'n beetje tabak van bij mij gaat hij terug naar de dealer, helaas maar waar :'(
Toch maar zoeken voor een andere oplossing die ook mpeg 2 opneemt.
Mediacenter werkt wel maar die neemt op in .wvt en dat neemt veel te veel vertaalslagen voordat het is omgezet naar mpeg 2.
Eerst. wvt naar dv-rms en dan naar mpeg2 ! :/

Of is er nog software zodat ik wel direct in mpeg 2 kan opnemen want dan klooi ik nog wel even, heb het namelijk zelf nog niet kunnen vinden

[ Voor 26% gewijzigd door Diego27 op 15-12-2009 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muis
Hier heb ik inmiddels ook alle drivers geprobeerd.

De Anysee software blijft half werken (vaak 5 minuten prima beeld en daarna opeens zwart beeld) maar in Windows media center kan ik geen kanalen zoeken. Dat duurt uren en er worden geen kanalen gevonden.

Het icoontje rechtsonder staat wel gewoon met de DVB-T verbinding.

Iemand nog suggestis :?

[ Voor 21% gewijzigd door muis op 15-12-2009 21:58 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste