Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-09 08:54
Snik snik snik bleeeeeeeeeeeeeeeeeee

Heb mijn XP computer met tranen in mijn ogen verkocht, en op mijn nieuwe computer krijg ik mijn oude vertrouwde Anysee E30plus maar niet goed aan de praat, ik ben de wanhoop na bij.

Blijf maar foutmeldingen krijgen als:

Filter Grape error, maybe codec problem or no usb port conection.

Error code 331

Access violation Adress 494c4152 read on adress 494c4152

TJA goede software is wat we nodig hebben, Windows7 daar hebben ze bij Anysee schijnbaar nog nooit van gehoord?

Hoop snel op nieuwe software wat Windows7 volledig ondersteund zonder foutmeldingen.

Heb nu al dagen geen journaal gezien of actualiteiten.

ANYSEE GRAAG GOEDE SOFTWARE GESCHIKT VOOR WINDOWS7 DANK U VOOR UW MEDELEVEN.

[ Voor 58% gewijzigd door LEX63 op 19-12-2009 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09
Ik heb eindelijk na jaren een mediacenter en vanavond vroeg de Anysee E30 Plus ism. Digitenne geinstalleerd en het werkt al uren perfect. Heb niets speciaals moeten doen alleen de drivers geinstalleerd en gezocht in Windows Media Center (Windows 7 x64).

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Heb net even zitten surfen op het internet met de zoek sleutel "Anysee E30plus Windows 7" kwam toch weer bij clark terecht krijg de volgende pagina voor mij neus waaruit blijkt dat ze wel bezig zijn met een windows7 driver versie 2.1.0 beta 2 , hier de link.

http://www.anysee.nl/inde...Plus,%20E30C%20en%20E30TC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
ajpeetoom schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 09:26:
Heb net even zitten surfen op het internet met de zoek sleutel "Anysee E30plus Windows 7" kwam toch weer bij clark terecht krijg de volgende pagina voor mij neus waaruit blijkt dat ze wel bezig zijn met een windows7 driver versie 2.1.0 beta 2 , hier de link.

Dat is niet de driver, dat is de viewer...

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Juppie Hoo jee het is weer ok.

Go wat kan een mens toch weer blij zijn als hij weer naar zijn Nieuws en actualiteiten kan kijken!

inVision het gaat mijn juist om de viewer dat mediacenter gedoe ach ik zou het kunnen instaleren maar wat voor toegevoegde waarde heeft dat voor mij? Waar het mij om gaat is dat ik weer tv kan kijken op mijn nieuwe Acer Ferrari one 200 computer.

Ik woon in een kleine ruimte en heb dus geen plek voor een TV. Vandaar ik tv kijk op mijn notebook.

Het gaat nog om een tijdelijke BETA versie, het schakelen tussen gecodeerde kanalen duurt nog lang tot soms heel erg lang, verder vind ik het geheel traag over komen in vergelijking versie 1.1.7 die op mijn vorige XP computer stond geïnstalleerd.

Dus al die gene die net als ik gewoon tv willen kijken op hun Windows7 computer en ook installatie problemen ondervond met foutmeldingen download beta2 versie zie link.

UPDATE 20-12

Enkele dagen later, Wel geluid maar geen beeld meer? Wat is er nu weer aan de hand, Weer opnieuw installeren dan maar? Tja het is een beta versie dus kunnen daar nog bugs in zitten.

MUIS.

KPN heeft deze ANYSEE ontvangers tot vorig jaar verkocht in hun winkels ze zijn dacht ik 3 jaar verplicht ondersteuning te bieden, dit gaat via Clerk electronics.

Ze zijn er mee bezig, jammer dat ze geen email beantwoorden.

Kijk reikhalzend uit naar een definitieve versie.

UPDATE 22-12

Ook na nieuwe installatie geen beeld wel geluid zowel bij de vrije als de gecodeerde zenders het lijkt wel of er een of andere grafische instelling van mijn grafische kaart niet goed staat ik heb daar al naar gekeken kon niets vinden heb zelfs een reset gegeven naar fabriek instelling.

[ Voor 34% gewijzigd door LEX63 op 22-12-2009 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2022
Ik had het probleem even voorgelegd aan de mensen van anysee.nl
Zij geven aan dat KPN heeft besloten de ontwikkeling van de software voor windows 7 te staken en dat de 30TC drivers voor wellicht een oplossing bieden.

Aangezien de aangegeven drivers niet werken heb ik een flink probleem.
Zijn er nog alternatieven voor digitenne op de pc aan te sluiten die wel werken i.c.m. windows 7?

Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Wat ik dus weer niet begrijp van Microsoft is dat het niet downwards compatibele is. Ik had op zijn minst verwacht dat drivers en software wat nu onder vista werkt ook met windows7 zou werken.

Niet dus, weer afwijkend, weer moeten fabrikanten importeurs enzovoort geld gaan investeren om hun producten werkend te houden op nieuwe besturingssystemen.

kan best begrijpen dat ze hier niet altijd zin in hebben om hier weer een hoop geld in te steken. Maar de verplichting blijft dat de fabrikant importeur tot 3 jaar na de laatste productie datum van het product 3 jaar ondersteuning moet bieden dat is wettelijk vastgelegd.

Anysee is tot 2008 in de KPN winkels verkocht. dus t.m 2011 ondersteuning

En volgens mij is Clerk electronics er ook nog steeds mee bezig dus er is nog hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
ajpeetoom schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:17:
Wat ik dus weer niet begrijp van Microsoft is dat het niet downwards compatibele is. Ik had op zijn minst verwacht dat drivers en software wat nu onder vista werkt ook met windows7 zou werken.

Niet dus, weer afwijkend, weer moeten fabrikanten importeurs enzovoort geld gaan investeren om hun producten werkend te houden op nieuwe besturingssystemen.

kan best begrijpen dat ze hier niet altijd zin in hebben om hier weer een hoop geld in te steken. Maar de verplichting blijft dat de fabrikant importeur tot 3 jaar na de laatste productie datum van het product 3 jaar ondersteuning moet bieden dat is wettelijk vastgelegd.

Anysee is tot 2008 in de KPN winkels verkocht. dus t.m 2011 ondersteuning

En volgens mij is Clerk electronics er ook nog steeds mee bezig dus er is nog hoop.
Het product is aan jou verkocht met Windows Vista ondersteuning (bijvoorbeeld) dat wil niet zeggen dat ze verplicht worden om ook Windows 7 te gaan ondersteunen als dat uit komt, maar ze willen natuurlijk dat hun product blijft verkopen dus investeren ze ook in de drivers voor Windows 7.

Als je dat als fabrikant / importeur niet wenst zitten ze in de verkeerde branche.

Ik heb zelf geen problemen met de drivers onder Windows 7 Media Center 64 bit en heb ook nog geen geluiden gehoord dat ze stoppen met de drivers... (let op drivers..., de Anysee Viewer is een ander verhaal en mogen ze van mij direct afschieten, wat een bagger product is dat altijd al geweest (ook onder XP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Laten ze dan nog een keer een goede driver maken en dan de ondersteuning wat dat betreft staken.

Wie gegarandeerd mij als ik een nieuwe anysee TC koop ik support heb bij de volgende Windows8 of 9?

Begrijp gewoon niet waarom Microsoft wat drivers en stuurprogramma's niet downwards compatibele is gebleven.

Denk dat ik maar eens uit ga kijken naar een ander merk ontvanger heb mijn buik inmiddels vol van de ondersteuning van dit product, weet nog een leuke aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
ajpeetoom schreef op woensdag 23 december 2009 @ 04:50:
Laten ze dan nog een keer een goede driver maken en dan de ondersteuning wat dat betreft staken.

Wie gegarandeerd mij als ik een nieuwe anysee TC koop ik support heb bij de volgende Windows8 of 9?

Begrijp gewoon niet waarom Microsoft wat drivers en stuurprogramma's niet downwards compatibele is gebleven.

Denk dat ik maar eens uit ga kijken naar een ander merk ontvanger heb mijn buik inmiddels vol van de ondersteuning van dit product, weet nog een leuke aanbieding?
Een van de meest gewaardeerde en tegelijk meest gehate features is de backwards compatibiliteit. Dit zorgt namelijk dat 'alles' blijft werken, maar ook dat fouten in de architectuur niet gefixt kunnen worden, dus ooit moet de backwards compatibiliteit komen te vervallen, want er zijn niet veel bedrijven die iets werkends gaan ombouwen naar de nieuwe manier als de oude ook nog werkt.

Ik denk dat je vraag / wens niet realistisch is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
Ik heb van de week mn E30 bezorgd gekregen, geinstalleerd onder Windows 7 x64 met de drivers van de website. Het duurde even voor ik erachter was gekomen dat ik in media center antenna moest kiezen ipv cable maar alles werkt nu wel en ik heb alle kanalen op media center (257 ofzo, ziggo regio 1111).

Het enige wat ik hekel is het opnemen van HD kanalen, dit wordt opgeslagen in een WTV container en kun je niet converteren naar dvr-ms omdat dit geen HD ondersteunt.

Dus gelijk de vraag, weet iemand hoe je die HD WTV bestanden naar bijv. MKV kunt converteren, of het liefst naar H264 en AC3 zodat ik er daarna zelf alles mee kan doen want daar heb ik hem eigenlijk voor aangeschaft.

Ik heb al uren zitten googlen. Ik heb al met graphedit zitten vogelen en tools als H264 WTV to MKV maar dan blijft er van de kwaliteit vaak niks over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIGHWOOD
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-03 20:11
Ik heb net de KPN E30 Plus USB Digitenne aan de praat gekregen onder Windows Media Center (Windows 7 Ultimate 64bit) door enkel deze driver te installeren. Werkt perfect!!!

Gr, Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
HIGHWOOD schreef op zondag 27 december 2009 @ 15:44:
Ik heb net de KPN E30 Plus USB Digitenne aan de praat gekregen onder Windows Media Center (Windows 7 Ultimate 64bit) door enkel deze driver te installeren. Werkt perfect!!!

Gr, Marcel
Dat zijn al wel oude drivers... ik denk dat het nog beter gaat werken als je deze gebruikt: http://www.anysee.nl/index.php?sct=downloads&file=132

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Wel geluid maar nog steeds geen beeld na installatie van die laatste driver.

UPDATE

Weer opstart problemen met de foutmelding

Grape error, maybe codec problem or no usb port connection.

Error code 331

Heb een zeer goede usb kabel daar legt het niet aan, de ontvanger wordt ook netjes herkend.

Krijg er een punt kop van, denk er aan om XP als dual booth te gaan installeren om TV te kunnen kijken?
want onder XP werkt het perfect.

[ Voor 71% gewijzigd door LEX63 op 01-01-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 10:05
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:05:
Ik heb een programmaatje gemaakt voor alle Anysee devices, hiermee kun je ze in veel meer programma's gebruiken dan alleen in Mediacenter. Hieronder de Readme en een linkje. Het is pas de eerste versie, dus mocht je problemen of foutjes tegenkomen, hoor ik het graag :)

AnyCam v1.00b Download

Anycam lets you access the Anysee's internal smartcard reader. It does this by creating a virtual comm-port (COM5) which acts like a bridges between the cardreader and cardclients like ACamd.

This makes it possible to view encrypted channels in DVBViewer, DVBLink TVSource, MediaPortal, etc. using the default BDA driver.

Compatible with XP/Vista/Windows (32/64 bits)

Requirements:

- Anysee Device + Drivers
- .NET Framework 2 (or higher)

Iemand die dit al succesvol aan de gang heeft gekregen? Zou de missing link zijn voor mijn media center namelijk. Ik gebruik een MediaPortal TV backend om TV te kijken in XBMC (die link werkt in princioe, maar ik krijg geen digitenne in de TV server..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Kan de Anysee opnemen en afspelen/tegelijkertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Zolang het maar op hetzelfde kanaal is wel... dat is niet de Anysee die dat doet maar je media center (applicatie).

Als je bedoeld of je RTL4 kunt opnemen en SBS6 kunt kijken, nee dat kan niet want een Anysee heeft maar één tuner. Dan moet je meerdere Anysee's gaan stapelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het produkt ziet er erg leuk uit, alleen als ik de ervaringen lees valt het nog niet helemaal mee om dit lekker werkend te krijgen.
Ik ben ook opzoek naar iets dergelijks, moet alleen wel foutloos werken, de vrouw moet er ook mee omgaan op de mediacenter.
Als die dan regelmatig vastloopt dan kan ik de oude tuner weer terugzetten :)

Zijn er ook alternatieven hiervoor, mij zoektocht op google levert wel wat resultaten op (dus met CI slot) maar hiervan wordt meestal geen ondersteuning geboden voor mediacenter.

Is de 5 volt t.b.v. de antenne ook uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 19:26:
Het produkt ziet er erg leuk uit, alleen als ik de ervaringen lees valt het nog niet helemaal mee om dit lekker werkend te krijgen.
Ik ben ook opzoek naar iets dergelijks, moet alleen wel foutloos werken, de vrouw moet er ook mee omgaan op de mediacenter.
Als die dan regelmatig vastloopt dan kan ik de oude tuner weer terugzetten :)

Zijn er ook alternatieven hiervoor, mij zoektocht op google levert wel wat resultaten op (dus met CI slot) maar hiervan wordt meestal geen ondersteuning geboden voor mediacenter.

Is de 5 volt t.b.v. de antenne ook uit te schakelen?
Ik heb het redelijk stabiel werkend en anders vrij eenvoudig werkend te krijgen (of CNO programma herstarten of USB kabel eruit en erin doen), maar dat moet natuurlijk niet nodig zijn!

Je kan die 5 volt niet uitschakelen (voor zover ik weet), ik heb verder ook nog geen andere oplossing gezien die in Media Center werkt op Digital Everywhere na, maar die zijn er helemaal mee gestopt.

De Nederlandse dealer is daarna overgestapt naar Anysee dus denk dat er op dit moment niet meer is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok,
misschien toch maar eens gaan proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Nieuwe drivers, ik ga ze vanavond proberen!

http://www.anysee.nl/index.php?sct=downloads&file=135

Anysee Driversetup CNO 1.10 Beta1 / Driver AD01060714 7 Januari 2010
Anysee Driver versie 2010.01.07 Versie AD0106714, OS XP/Vista/W7 -E30S2Plus/E30PS2Plus Properly BDA interface support -E30TCPlus Gefixed : Smartcard herkenning na overschakeling DVB-T/C
Anysee CNO 1.1.0 beta1, OS XP/Vista/W7
- W7/Vista Standaard user account - Windows Shutdown/Restart/Log-Off - CAS update - CNO TP settings gewijzigd - TDC YouSee TP toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
invision welke drive kan ik nu gebruiken? Met welke viewer. Is er nog hoop?

Kijk tegenwoordig de nieuws en actualiteiten maar via uitzending gemist dan zie ik tenminste nog wat.

UPDATE

Nee hoor de hoop is weer vervlogen. de download van de nieuwe driver lost niets op nog steeds dezelfde foutmelding. graphic error code 331 puntkop krijg ik ervan, toch maar zoeken naar een XP OS.

[ Voor 38% gewijzigd door LEX63 op 15-01-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Raar hoor, ik heb ze gister zonder problemen geinstalleerd en werkt tot nu toe goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Ik wil voor mijn Windows 7 Media Center een Anysee aanschaffen om mijn Digitenne zo te bekijken, moet ik dan voor de E30Plus of voor de E30TCPlus gaan ? ik zie dat de E30Plus voor Digitenne genoeg is maar kwa drivers en zo zie ik dat er voor de E30TCPlus veel meer is of zijn de drivers van de E30TCPlus ookv oor de E30Plus te gebruiken ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Ik heb zelf exact wat jij wil met een Anysee E30 plus, ik gebruik daarvoor gewoon de TC drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JbRbV
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 14:17
Ik heb net de laatste drivers gedownload (CNO 1.1.0) en geïnstalleerd, vervolgens de NL_1111_datum.TPL file naar NL_1111.TPL gekopieerd. Nu kan ik Ned 1, 2 en 3 in HD krijgen, maar bij Ned 2 en 3 HD krijg ik geen geluid. Bij Ned 1 HD en Eurosport HD krijg ik wel geluid. Er schijnt een trucje te zijn om bij Ned 2 en 3 HD toch geluid te krijgen. Wil iemand mij laten weten hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwilde
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09 07:46
Ik heb gisteren mijn anysee E30tc binnengekregen en geinstalleerd. Alles loopt als een zonnetje behalve de Encrypted channels. Hij geeft standaard een NO CARD INSERTED melding.

Hierbij mijn configuratie:
- Windows 7, 32 bit
- Anysee viewer 2.1.0 beta 2 (ook geprobeerd met de 1.2.0, de 1.5.12 versie)
- Driver 2009.12.10 (ook al geprobeerd met 2010.01.07 en de 2009.11.05 en nog een driver uit juni)

De smartcard zit erin met de chip naar boven gericht en werkt met de standaard Topfield tuner. Heeft iemand de gouden tip voor me.

Afbeeldingslocatie: http://public.blu.livefilestore.com/y1pB_PjkYVsV8eLDSveCLSLMQlr-rkmz6xqLBAz59fpYg609yO2BhRcyXcIuYliyq4aOoS8WYjg6Z42Y97wsC-sJg/AnyseeViewerError.png
Afbeeldingslocatie: http://public.blu.livefilestore.com/y1pZkpIuBP3MNHcL-lGrKa5N3LYBgPr1Q2WAaMXCW3SJDv15OTOyMnmNMaMHgvO8mLpAJZW2pCzreXwslPsfM-nbQ/Anysee%20e30tc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
markwilde schreef op zondag 17 januari 2010 @ 12:47:
Ik heb gisteren mijn anysee E30tc binnengekregen en geinstalleerd. Alles loopt als een zonnetje behalve de Encrypted channels. Hij geeft standaard een NO CARD INSERTED melding.

Hierbij mijn configuratie:
- Windows 7, 32 bit
- Anysee viewer 2.1.0 beta 2 (ook geprobeerd met de 1.2.0, de 1.5.12 versie)
- Driver 2009.12.10 (ook al geprobeerd met 2010.01.07 en de 2009.11.05 en nog een driver uit juni)

De smartcard zit erin met de chip naar boven gericht en werkt met de standaard Topfield tuner. Heeft iemand de gouden tip voor me.

[afbeelding]
[afbeelding]
Probeer eens de nieuwste drivers van 14 januari 2010... aangezien je Windows 7 hebt, waarom gebruik je geen Media Center... die Anysee viewer is echt een ramp... er is echter ook daar een nieuwe versie van http://www.anysee.nl/index.php?sct=downloads&file=137 en just checking, als ik zo je foto zie dan zit je kaart er niet ver genoeg in of heb je dat expres gedaan om te laten zien welke kant er boven is? (mijn kaart steekt maar de helft zo ver uit (nu heb ik een E30 Plus, maar ga er vanuit dat daar geen verschil in zit)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwilde
dank je voor je snelle reactie! Ik draai inderdaad op WMC en ik wil naar een dual tuner (1* topfield, 1* anysee). Aangezien ik dit niet aan de praat kreeg ben ik teruggestap naar de anysee viewer om WMC uit te sluiten als storingsbron.
inVision schreef op zondag 17 januari 2010 @ 12:57:
[...]

....., als ik zo je foto zie dan zit je kaart er niet ver genoeg in of heb je dat expres gedaan om te laten zien welke kant er boven is? (mijn kaart steekt maar de helft zo ver uit (nu heb ik een E30 Plus, maar ga er vanuit dat daar geen verschil in zit)).
Thnx voor de tip over de kaart!. Dat kon wel eens de oorzaak zijn. De kaart zit er zover in als mogelijk, maar dus niet ver genoeg. Ik had al het idee dat hij verder erin moet. Ik zal nog eens gaan vroeten en kijken of ik hem er wat verder in krijg 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwilde
Dat was de tip!

De kaart bleef achter de pinnetjes van de chip reader hangen. na wat heen en weer schuiven en wat rommelen schoof hij erin! Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

JbRbV schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 21:17:
Ik heb net de laatste drivers gedownload (CNO 1.1.0) en geïnstalleerd, vervolgens de NL_1111_datum.TPL file naar NL_1111.TPL gekopieerd. Nu kan ik Ned 1, 2 en 3 in HD krijgen, maar bij Ned 2 en 3 HD krijg ik geen geluid. Bij Ned 1 HD en Eurosport HD krijg ik wel geluid. Er schijnt een trucje te zijn om bij Ned 2 en 3 HD toch geluid te krijgen. Wil iemand mij laten weten hoe?
zijn NL 1, 2 en 3 via Digitenne in HD te ontvangen ? of gaat dit over UPC of zo ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
barrymel schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:10:
[...]

zijn NL 1, 2 en 3 via Digitenne in HD te ontvangen ? of gaat dit over UPC of zo ?
Iig geen Digitenne... daar zal echt nooit iets in HD komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Er is weer een nieuwe driver uit!:

http://www.anysee.nl/index.php?sct=downloads&file=138

Anysee Driversetup CNO 1.1.1aBeta 18 Januari 2010
Betaversie mbt HD audio op Ned 2-3 in sommige kabelnetwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

barrymel schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 19:38:
Ik wil voor mijn Windows 7 Media Center een Anysee aanschaffen om mijn Digitenne zo te bekijken, moet ik dan voor de E30Plus of voor de E30TCPlus gaan ? ik zie dat de E30Plus voor Digitenne genoeg is maar kwa drivers en zo zie ik dat er voor de E30TCPlus veel meer is of zijn de drivers van de E30TCPlus ookv oor de E30Plus te gebruiken ?
vandaag mijn E30 Plus binnen gekregen, aangesloten, drivers geinstalleerd en het werkt :) te simpel :) werkt perfect !

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
De reden waarom ik mijn Anysee E30plus niet aan de gang krijg "zie vorige post's" zou dit komen omdat ik een 64 bit versie van windows7 gebruik?

Het lijkt wel of ik de enige ben die dat ding niet onder windows7 aan de gang krijg of zijn er nog meer met problemen???????????????

[ Voor 32% gewijzigd door LEX63 op 19-01-2010 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
En weer een nieuwe versie...

http://www.anysee.nl/index.php?sct=downloads&file=139

Testversie voor Discovery audio
Testversie van de Audio driver voor geen geluid op Discovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zozo, wat driver ontwikkeling gaat het wel lekker door.
Alleen wel een onduidelijke lijst om er de juiste versies uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij even opweg helpen ,ik wil met mijn canal digitaal abbo gewoon tv op de pc kijken
ik heb de satelliet versie gister aangeschaft
wat tot nu toen gedaan : bij de eerste keer koppelen word de driver al geinstalleerd onder windows 7 (64bits)
nieuwe driver gedownload versie: _drivers_anyseeDriver_Setup_CNO_20100107 en geinstalleerd
maar wat moet ik nu invullen bij de CNO settings?
of moet ik die met rust laten

uiteindelijk wil ik gewoon met media center tv kijken
maar ik weet het niet meer

ik zie bijna alles in deze tread gaan over Ziggo

alle hulp is welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Bij de installatie van de driver, heb je daar de DVB-S(2) 'driver' aangevinkt?

Volgens mij ben je de eerste hier op het forum die het met Canal Digitaal probeert dus denk dat je toch zelf wat moet uitvogelen of Google gebruiken want je bent vast niet de 1e op de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inVision schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:56:
Bij de installatie van de driver, heb je daar de DVB-S(2) 'driver' aangevinkt?

Volgens mij ben je de eerste hier op het forum die het met Canal Digitaal probeert dus denk dat je toch zelf wat moet uitvogelen of Google gebruiken want je bent vast niet de 1e op de wereld.
ja alles geprobeerd inmiddels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Heeft iemand iets gehoord van software waarmee het mogelijk is om XP I/O drive stuursoftware aan de gang te krijgen onder Windows7/64?

Weer een OS van Microsoft dat last heeft van incompatibiliteit het internet staat stijf van mensen die hun apparatuur niet aan de gang krijgen vooral Windows7/64 bit schijnt problematische te zijn.

Van USB Stick tot en met All in one printer,scanner,fax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smile953
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik heb sinds vandaag ook een anysee E30. Ik ben al de heledag bezig met het ding aan de praat te krijgen maar het lukt me niet.

ik heb de youtube video al bekeken en ik heb de juiste cabel code ingevoerd (1111 en ik woon in Weert) en tog werkt het niet.

mijn probleem:
op 2 pc's (een win7 X64 en de ander win7 X32) krijg ik bij de "betaal" kanalen en ook NED 2 en NED 3 (NED 1 doet het) de foutmelding "Service is gecodeerd".
terwijl me de kaart er goed in zit naar mijn mening.

Afbeeldingslocatie: http://img202.imageshack.us/img202/4309/dsc00002j.jpg

ik heb de drivers van de cd geprobeerd en de 07-jan-2010 driver maar geen van bijde werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 05:08
Smile, draai je smartcard eens andersom in je Anysee! Maar, ook dan heb ik hem niet aan de praat gekregen na meerdere dagen kloojen (ook regio 1111 in Windows Media Center 2005 (XP)). Gelukkig netjes kunnen terugsturen...... en nu maar dure Humax 5050 gekocht (werkt perfect overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smile953
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-12-2024
Dankje hansie...

dat was het enig wat ik nog niet had gedaan .... :)

[ Voor 27% gewijzigd door smile953 op 26-01-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
ajpeetoom schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:55:
De reden waarom ik mijn Anysee E30plus niet aan de gang krijg "zie vorige post's" zou dit komen omdat ik een 64 bit versie van windows7 gebruik? Het lijkt wel of ik de enige ben die dat ding niet onder windows7 aan de gang krijg of zijn er nog meer met problemen???????????????
Die had ik wel maar inmiddels heb ik het denk ik goed aan de loop. Windows 7 blijkt toch wel heel anders te zijn als de goede oude vertrouwde XP.

Ik zou gewoon overnieuw beginnen. Dus gooi eerst alles weg wat je tot nu toe aan drivers voor de Anysee E30plus geinstalleerd had (en eventueel overige anysee software zoals de viewer zelf en dat FDKfilter ofzo ook).
Vervolgens heb ik anyseeDriver_Setup_CNO_20090917 geinstalleerd, gewoon de .exe runnen. Dan rechtsonder het CNO icoontje met de rechtermuisknop aanklikken en configureren, dit wijst zich vanzelf.

Dit is het enige stukje software wat je van anysee hoeft te installeren. Vervolgens Windows Media Center installeren, die zit al in Windows 7 (tenminste wel in de Ultimate versie wat ik gebruik, ik weet het niet van de Home versie). Deze combinatie werkt uitstekend, geen bevriezend beeld meer wat ik wel had met de originele anysee software.

Door middel van de ingebouwde EPG is het ook erg eenvoudig om programma's op te nemen. Het schijnt zelfs mogelijk te zijn om serie's op te nemen, en dat gebeurt dan verder automatisch ongeacht het tijdstip of kanaal, iedere aflevering wordt opgenomen. :)

De enige vraag waar ik nog mee worstel is in welke folder ik opgenomen programma's terug kan vinden in windows 7. Ik zit al een uur te zoeken maar ik heb geen idee. Ik wil ze nog even gaan nabewerken door de reclame eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
grun93 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 07:02:
[...]

Die had ik wel maar inmiddels heb ik het denk ik goed aan de loop. Windows 7 blijkt toch wel heel anders te zijn als de goede oude vertrouwde XP.

Ik zou gewoon overnieuw beginnen. Dus gooi eerst alles weg wat je tot nu toe aan drivers voor de Anysee E30plus geinstalleerd had (en eventueel overige anysee software zoals de viewer zelf en dat FDKfilter ofzo ook).
Vervolgens heb ik anyseeDriver_Setup_CNO_20090917 geinstalleerd, gewoon de .exe runnen. Dan rechtsonder het CNO icoontje met de rechtermuisknop aanklikken en configureren, dit wijst zich vanzelf.

Dit is het enige stukje software wat je van anysee hoeft te installeren. Vervolgens Windows Media Center installeren, die zit al in Windows 7 (tenminste wel in de Ultimate versie wat ik gebruik, ik weet het niet van de Home versie). Deze combinatie werkt uitstekend, geen bevriezend beeld meer wat ik wel had met de originele anysee software.

Door middel van de ingebouwde EPG is het ook erg eenvoudig om programma's op te nemen. Het schijnt zelfs mogelijk te zijn om serie's op te nemen, en dat gebeurt dan verder automatisch ongeacht het tijdstip of kanaal, iedere aflevering wordt opgenomen. :)

De enige vraag waar ik nog mee worstel is in welke folder ik opgenomen programma's terug kan vinden in windows 7. Ik zit al een uur te zoeken maar ik heb geen idee. Ik wil ze nog even gaan nabewerken door de reclame eruit te halen.
Standaard: C:\Users\Public\Libraries\RecordedTV.library-ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
inVision schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 09:39:
Standaard: C:\Users\Public\Libraries\RecordedTV.library-ms
Gevonden, thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer nieuwe drivers, v1.1.2e beta op www.anysee.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Gaat dit ooit nog met OsX werken? Vraag ik me af. Moet nu dual boot uitvoeren om te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 07:56
Ik had anysee laatst een emailtje gestuurd over EyeTV ondersteuning,

Hier het antwoord:
Geachte Heer

Dank voor uw mail. We zijn inderdaad in gesprek. Het probleem is echter dat Eyetv is opgebouwd uit andere modules als anysee, en het ombouwen daarvan
kost nogal wat tijd en kennis.

We verwachten dat dit nog enkele maanden gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn Anysee E30TCPlus gekocht; na veel installaties en de-installaties eindelijk gedeeltelijk onder Windows 7 (Starter) aan de praat gekregen: niet alle gecodeerde Digitenne kanalen zijn te bekijken in Anysee Viewer. Soms wel, soms niet, sommige gecodeerde kanalen helemaal niet.

Hierna geinstalleerd op een XP netbook, dit was een makkie en werkt naar wens.
Op weer een ander netbook met XP ook geinstalleerd, hierop ook alle zenders, maar alleen geluid. In de EPG is het beeld wel te zien als preview, maar het ëchte beeld"is zwart, maar wel met zenderinfo. Ben tot de conclusie gekomen dat Anysee in Windows 7 misschien nog niet goed werkt, ok, maar waarom dan op het ene netbook met XP wel goed en het andere niet? Met BlazeVideo zijn de free to air zenders met de Anysee tuner wel goed te bekijken. Anysee is geinstalleerd met de bijgeleverde CD van vorig najaar. Vraag: iemand een idee waarom dat zwarte beeld met wel geluid? k Zou het leuk vinden als die het ook naar wens deed. Wie heeft een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Sinds gistermiddag heb ik mijn anysee E30TC Plus aan de praat met Windows 7 Professional x64.
Ik heb er (nog) geen smartcard in zitten maar die is in bestelling.

Buiten dat heb ik de anysee nu ook aan de praat gekregen in Media Center, hij vind 256 kanalen.
Echter worden de 'gewone' Nederland 1-2-3 kanalen gevonden en niet de HD-varianten daarvan.

Heeft dit te maken met het ontbreken van de smartcard? Ik gebruik de CNO-versie 1.6.7.30 voor de anysee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik heb vandaag de E30TC Plus ontvangen en geïnstalleerd. Dat verloopt allemaal op rolletjes moet ik zeggen. Op de een of andere manier ontvang ik geen 254 kanalen maar 210. Op zich kan ik daar wel mee leven.
Wat me wel een beetje tegenvalt is de beeldkwaliteit. Op mijn Samsung 213T (1600x1200) is de kwaliteit niet meer dan redelijk. Op mijn Sony 40W4500 is de kwaliteit van het digitale Ziggo signaal perfect (met alphacrypt module). Zeker met de HD kanalen. Ik begrijp niet wat daar de oorzaak van kan zijn. Op mijn PC draait Windows Ultimate 7, 64bits. Als drivers heb ik geïnstalleerd.: anyseeDriver_Setup_CNO_20100201

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
Inmiddels wat meer zaken geprobeerd. Zo heb ik de Anysee viewer (anysee-E30Series(Ver2.1.0 Release)20100201) geïnstalleerd, met de bedoeling een kanalenlijst te maken. Dat met de hoop dat de viewer 251 kanalen zou vinden, die ik dan met de Tranponderlist Tool zou kunnen omzetten naar een *.tpl bestand. Wel, dat liep op niets uit. Welke instelling ik ook koos, meer dan 30 zenders werd er niet gevonden. Wat dat betreft petje af voor WMC dat er 210 wist te vinden. Ik leg me daar nu voorlopig bij neer. Het heeft al met al weer de nodige uurtjes gekost.

Overigens @Pingelmonster, ik heb Ned 1 HD, Ned 2 HD en Ned 3 HD wel gevonden. Twee ervan zaten op kanaal 71 en 72. Ik woon op postcode 3993, dus dat betekent 5555 in de Cable settings (Ziggo)

[ Voor 14% gewijzigd door Politoer op 07-02-2010 16:02 ]

• barrymel

barrymel

BarryMel

ik had vandaag de melding dat het tv signaal gecodeerd was bij RTL4 en zo via mijn E30 Plus in mijn mediacenter.... alleen NL123 en Lokale TV werkte.... pc herstart nog steeds het zelfde, toen heb ik de digitenne kaart van mijn andere tv er in gestopt en toen werkte het gewoon wel..... ik die originele kaart van mijn mediacenter in die andere tv gestopt, ook geen beeld op de betaalde zenders..... en een paar minuten later werkte opeens de betaalde zenders weer.....

kan het zijn dat de E30 Plus niet zelf het abbonement naar de kaart update of zo ?

BarryMel

• MavhRik
barrymel schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 21:29:
ik had vandaag de melding dat het tv signaal gecodeerd was bij RTL4 en zo via mijn E30 Plus in mijn mediacenter.... alleen NL123 en Lokale TV werkte.... pc herstart nog steeds het zelfde, toen heb ik de digitenne kaart van mijn andere tv er in gestopt en toen werkte het gewoon wel..... ik die originele kaart van mijn mediacenter in die andere tv gestopt, ook geen beeld op de betaalde zenders..... en een paar minuten later werkte opeens de betaalde zenders weer.....

kan het zijn dat de E30 Plus niet zelf het abbonement naar de kaart update of zo ?
Ik heb dat ook regelmatig... als ik dan de USB stekker eruit haal en er weer in doe werkt het weer. Meestal komt het bij mij als een andere user ook de CNO.exe tool start (switch user, dus meerdere gebruikers tegelijk ingelogd op dezelfde pc).

Wat erger is als ik de melding krijg dat er geen signaal is op het betreffende kanaal... de enige oplossing die ik daar voor heb kunnen vinden is het opnieuw configureren / scannen van me kanalen...

• barrymel

barrymel

BarryMel

inVision schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 21:55:
[...]

Ik heb dat ook regelmatig... als ik dan de USB stekker eruit haal en er weer in doe werkt het weer. Meestal komt het bij mij als een andere user ook de CNO.exe tool start (switch user, dus meerdere gebruikers tegelijk ingelogd op dezelfde pc).

Wat erger is als ik de melding krijg dat er geen signaal is op het betreffende kanaal... de enige oplossing die ik daar voor heb kunnen vinden is het opnieuw configureren / scannen van me kanalen...
dit is voor het eerst sinds ik de Anysee heb...... en er wordt maar onder in account op deze pc ingelogd

iets anders, kan je de software van anysee ook gewoon installeren naast dat de mediacenter software gebruikt wordt ? of is er in de anysee software niets te zien over de smart card gegevens en zo ? want deze kan ik in het mediacenter niet vinden....

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietze_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-08-2023
barrymel schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 22:13:kan je de software van anysee ook gewoon installeren naast dat de mediacenter software gebruikt wordt ? of is er in de anysee software niets te zien over de smart card gegevens en zo ?
Inderdaad, je kunt gewoon de Anysee Viewer naast Windows Media Center gebruiken. En ja, je kunt dan ook informatie over je smartcard zien, via rechtermuisknop -> voorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Vandaag anno februari 2010.

Is er al goede software voor mijn Anysee E30plus dat werkt onder windows7 64 bit?

Of kan ik hem de vuilnisbak ingooien wegens gebrek aan goede software?

Word er langzamerhand hopeloos van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
ajpeetoom schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 20:15:
Is er al goede software voor mijn Anysee E30plus dat werkt onder windows7 64 bit? Of kan ik hem de vuilnisbak ingooien wegens gebrek aan goede software? Word er langzamerhand hopeloos van.
Op 30 januari heb ik je al gereplied dat het hier probleemloos werkt met Win7 x64. Dat je dat niet leest of het advies op wil volgen kan ik niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
grun93 schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 21:25:
[...]

Op 30 januari heb ik je al gereplied dat het hier probleemloos werkt met Win7 x64. Dat je dat niet leest of het advies op wil volgen kan ik niet helpen.
Same here... het werkt goed genoeg dat ik mijn media center als hoofd TV gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
inVision schreef op zondag 14 februari 2010 @ 11:22:
Same here... het werkt goed genoeg dat ik mijn media center als hoofd TV gebruik.
Dat bedoel ik. Eerlijk gezegd vind ik het Windows Media Center beter dan de Anysee viewer zelf. Bij die laatste wilde het beeld nog wel eens bevriezen, met de Windows software heb ik daar geen last van. Nooit gedacht dat ik nog eens zo enthousiast over Windows zou zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
grun93 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 14:39:
[...]

Dat bedoel ik. Eerlijk gezegd vind ik het Windows Media Center beter dan de Anysee viewer zelf. Bij die laatste wilde het beeld nog wel eens bevriezen, met de Windows software heb ik daar geen last van. Nooit gedacht dat ik nog eens zo enthousiast over Windows zou zijn. ;)
Ja, maar die Anysee Viewer is ook echt bagger hoor... toen ik het nog gebruikte (3 jaar geleden) had het een alpha / pre beta status moeten hebben (onder Vista geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

het lijkt me sterk dat het komt door het wisselen van die kaart van de week maar ik heb opeens bij de zenders waar mtv tmf voetbal etc in zit van die blokjes en haperend beeld..... kan je op de Anysee gewoon een externe antenne zetten of moet je er dan ook zo'n 5 volt ding bij nemen ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
barrymel schreef op maandag 15 februari 2010 @ 11:43:
kan je op de Anysee gewoon een externe antenne zetten of moet je er dan ook zo'n 5 volt ding bij nemen ?
Ja, dat kan en een aparte voeding is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 13:19
Op dit moment heb ik een floppydtv met een alphacrypt cam in mijn htpc.
Werkt op zich prima maar heb constant het probleem dat de floppydtv die via firewire aangesloten zit niet gezien wordt als de pc uit standby komt.
Vaak gaan geplande opnames nog wel goed maar vanuit standby tv kijken is er niet bij en moet ik de pc herstarten.
Ik zit er dus sterk aan te denken om de E30 aan te schaffen omdat deze via usb aangesloten zit.
Hebben mensen hier problemen vanuit standby?
En weet iemand of je de E30 kan combineren met de floppydtv onder W7-64?

Verwijderd

Heeft iemand de oplossing voor het volgende probleem: nadat ik de computer heb afgesloten moet ik na het opnieuw opstarten iedere keer de NVIDEA geforce 8500 GT drivers opnieuw installeren. Doe ik dat niet dan heb ik blokken e.d. in beeld onder Media Center via de anysee. Ik heb geen problemen met het beeld als ik analoog kijk via Media Center.

Ik heb al van alles geprobeerd. Ik gebruik de windows 7 RTM versie en die installeert zelf een update van de drivers (van november 2009), maar de driver via de site van Nividea is van januari 2010. Het probleem blijft bestaan zelfs als ik de drivers weghaal van november (via cleansweep).

Wie weet de oplossing, want als ik nu TV wil kijken ben ik een kwartier tijd om het ding op te starten en de driver te installeren!!

Willy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
De settings in anysee CNO (Windows 7 64b) springen na elke herstart terug naar terrestial en een andere code (moet Cable zijn en code 5555). Heeft iemand enig idee wat daar de oorzaak van kan zijn?

Ik heb ook de MCE Stanby Tool geïnstalleerd, maar bij ontwaken, komt de PC meestal niet goed uit z'n winterslaapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 10:30
Heb hier een e30TC in combinatie met XP mediacenter editie. Met de standaard meegeleverde software kan ik tv kijken. Nu wil ik de anysee ook gebruiken in de mediacenter omgeving.

Als ik een "Digitale terrestriële nog niet in kaart gebracht". Bij het scannen vindt hij echter geen kanalen? Heb de laatste updates van windows xp mediacenter editie en tevens de laatste drivers voor de anysee e30TC

Update: ben al een stukje verder gekomen, ik kan momenteel 5 kanalen ontvangen: Ziggo tv,
omroep frysland, noord tv, nickolodeon en zenderinformatie. Zit echter in noord-brabant, dus een beetje ander district. Wel staat mijn regio code goed ingesteld. Iemand een suggestie?

Heeft iemand eigenlijk al de ANYSEE e30TC werkend onder windows MCE 2005 i.c.m. Mediacenter?

[ Voor 31% gewijzigd door Moffin op 09-03-2010 11:07 ]

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Nieuwe drivers!:

Anysee driversetup CNO 1.1.4 Beta - 09 Maart 2010 Gefixt : 1.BSOD error in STAND BY mode & Sleep mode 2.Mogelijke herstart na zenders zoeken in XP Mce
http://www.anysee.nl/index.php?sct=downloads&file=150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 05:08
Moffin, het is mij niet gelukt met de anysee en win xp en wmc 2005. Sorry, geen beter nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 10:30
Tnx voor je reactie. Ik krijg het ook met geen mogelijkheid aan de praat. Heb nog wel dit apparaat gekocht omdat ik dacht dat het compatible zou zijn met MCE 2005. Helaas dus. Dan maar met hun eigen software gaan werken.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:59

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ik heb helaas hetzelfde probleem met de anysee viewer kan ik prima veronica RTL8 enz ontvangen echter in MCE ( Win7 Ultimate x64 ) krijg ik op die kanalen alleen maar de melding scrambled. Ben nu dus nog opzoek naar een oplossing om dit te verhelpen maar het lijkt erop alsof het een doodeind is.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
ShadowBumble schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 23:20:
Ik heb helaas hetzelfde probleem met de anysee viewer kan ik prima veronica RTL8 enz ontvangen echter in MCE ( Win7 Ultimate x64 ) krijg ik op die kanalen alleen maar de melding scrambled. Ben nu dus nog opzoek naar een oplossing om dit te verhelpen maar het lijkt erop alsof het een doodeind is.
Weet je zeker dat je de nieuwste drivers hebt gedownload? Ik heb het namelijk perfect werken onder Windows 7 Enterprise (Media Center) 64 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
ShadowBumble schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 23:20:
Ik heb een anysee E30plus (zo'n rood kastje van de KPN) samen met digitenne prima aan de loop met Windows 7 Ultimate 64bits. Nog niet zo lang geleden heb ik ook beschreven hoe ik dat deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:59

ShadowBumble

Professioneel Prutser

inVision schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 12:34:
[...]

Weet je zeker dat je de nieuwste drivers hebt gedownload? Ik heb het namelijk perfect werken onder Windows 7 Enterprise (Media Center) 64 bit.
Inmiddels opgelost door alle drivers te deinstaleren en viewers van Anysee en de nieuwste te pakken 1.1.4 CNO en 2.1.1 Viewer, hierna deden de zenders het ook prima in MCE7, nu nog even wachetn op mijn Buiten atenne en dan zou alles vlekkeloos moeten zijn. :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
Politoer schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 13:55:
De settings in anysee CNO (Windows 7 64b) springen na elke herstart terug naar terrestial en een andere code (moet Cable zijn en code 5555). Heeft iemand enig idee wat daar de oorzaak van kan zijn?
Nadat ik CNO 1.1.4 heb geïnstalleerd is dit probleem uit de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenversluijs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-12-2023
Mijn bevindingen met mijn Anysee 30 Plus van Digitenne waren tot gister aan toe bagger (al zeker 2 jaar in bezit). Heb na t installeren van Windows 7 (X64) maar weer s uit t stof gehaald en deze werkt verbazingwekkend super in Media Center!

Heb alleen 1 probleem:
Ik heb op mijn computer Logitech Z5500 boxen (met afstandbediening) aangesloten. Wanneer ik de anysee remote gebruik en bijvoorbeeld op exit druk gaan mn ook speakers uit, en als ik op 5 druk, gaat ie naar net5 en gaat ie ook t level van mn subwoofer wijzigen... Zitten deze apparatuur op t zelfde kanaal of zo? Weet iemand hier een oplossing voor?

Tnx voor de reacties alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
svenversluijs schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 18:35:
Mijn bevindingen met mijn Anysee 30 Plus van Digitenne waren tot gister aan toe bagger (al zeker 2 jaar in bezit). Heb na t installeren van Windows 7 (X64) maar weer s uit t stof gehaald en deze werkt verbazingwekkend super in Media Center!

Heb alleen 1 probleem:
Ik heb op mijn computer Logitech Z5500 boxen (met afstandbediening) aangesloten. Wanneer ik de anysee remote gebruik en bijvoorbeeld op exit druk gaan mn ook speakers uit, en als ik op 5 druk, gaat ie naar net5 en gaat ie ook t level van mn subwoofer wijzigen... Zitten deze apparatuur op t zelfde kanaal of zo? Weet iemand hier een oplossing voor?

Volgens mij is de kans dat dat gebeurd extreem klein, maar het kan in theorie wel... als je die speaker optie niet gebruikt kun je overwegen het oogje af te plakken. Als je ze wel gebruikt is er geen andere oplossing dan ze ver uit elkaar te zetten zodat je er geen last meer van hebt of een van de twee vervangen (dan zou ik de Anysee remote vervangen voor bijvoorbeeld een Harmony oid.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankcsapda
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 16:07
Ik heb nu al een tijdje een Anysee E30 TC aan mijn media center hangen maar krijg de commerciële zenders niet werkend onder Windows 7 MCE

Mijn situatie:
Hardware: Shuttle SN41G2 / AMD 1900+ / 1gb werkgeheugen, digitenne smartcard
Software: Windows 7 ultimate edition, laatste CNO drivers, laatste anysee viewer

In windows media center werken de ongecodeerde kanalen perfect, (relatief) scherp beeld en geluid loopt synchroon. Echter geeft MCE aan dat de commerciële zenders gecodeerd zijn.

Echter via de anysee viewer werken de commerciële zenders perfect, de player werkt alleen niet zo perfect. Ik heb begrepen dat ik dan het probleem moet zoeken in de CNO driver, maar dat is de laatste versie en die staat goed ingesteld op DVB-T en veel meer kun je dan ook niet instellen. Heeft iemand voor mij een tip om dit kleine probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenversluijs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-12-2023
inVision schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 23:33:
[...]

Volgens mij is de kans dat dat gebeurd extreem klein, maar het kan in theorie wel... als je die speaker optie niet gebruikt kun je overwegen het oogje af te plakken. Als je ze wel gebruikt is er geen andere oplossing dan ze ver uit elkaar te zetten zodat je er geen last meer van hebt of een van de twee vervangen (dan zou ik de Anysee remote vervangen voor bijvoorbeeld een Harmony oid.)
Die kleine kans komt dus jammergenoeg wel voor in mijn geval... Nou vroeg ik mij af of de Harmony oplossing biedt omdat beide apparaten blijkbaar op dezelfde frequentie zitten. De Harmony zendt toch ook alleen maar een signaal uit over een bepaalde frequentie? Dan zou toch t zelfde moeten gebeuren? Zo ja, is er dan niet een mogelijkheid om de frequenties van de apparaten te configureren naar een andere frequentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
svenversluijs schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:02:
[...]

Die kleine kans komt dus jammergenoeg wel voor in mijn geval... Nou vroeg ik mij af of de Harmony oplossing biedt omdat beide apparaten blijkbaar op dezelfde frequentie zitten. De Harmony zendt toch ook alleen maar een signaal uit over een bepaalde frequentie? Dan zou toch t zelfde moeten gebeuren? Zo ja, is er dan niet een mogelijkheid om de frequenties van de apparaten te configureren naar een andere frequentie?
Het probleem zit hem in de zender / ontvangen combinatie van de Anysee. Als je een andere afstandsbediening neemt gebruikt die niet meer de Anysee als ontvangen, maar ze eigen apparaat en die gebruikt weer andere codes welke als het goed is niet overeenkomen met je speaker set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Tankcsapda schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 10:27:
Ik heb nu al een tijdje een Anysee E30 TC aan mijn media center hangen maar krijg de commerciële zenders niet werkend onder Windows 7 MCE

Mijn situatie:
Hardware: Shuttle SN41G2 / AMD 1900+ / 1gb werkgeheugen, digitenne smartcard
Software: Windows 7 ultimate edition, laatste CNO drivers, laatste anysee viewer

In windows media center werken de ongecodeerde kanalen perfect, (relatief) scherp beeld en geluid loopt synchroon. Echter geeft MCE aan dat de commerciële zenders gecodeerd zijn.

Echter via de anysee viewer werken de commerciële zenders perfect, de player werkt alleen niet zo perfect. Ik heb begrepen dat ik dan het probleem moet zoeken in de CNO driver, maar dat is de laatste versie en die staat goed ingesteld op DVB-T en veel meer kun je dan ook niet instellen. Heeft iemand voor mij een tip om dit kleine probleem op te lossen?
Bij de installatie van de nieuwste drivers, heb je daar het selectie vakje op DVB-T gezet in plaats van de standaard geselecteerde DVB-C? (ik ga er vanuit dat je Digitenne gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankcsapda
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 16:07
inVision schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:07:
[...]

Bij de installatie van de nieuwste drivers, heb je daar het selectie vakje op DVB-T gezet in plaats van de standaard geselecteerde DVB-C? (ik ga er vanuit dat je Digitenne gebruikt).
Ja, hij staat op DVB-T, hierdoor vindt hij ook alle zenders en kan ik ook gewoon de FTA zenders ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svenversluijs schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 18:35:

Heb alleen 1 probleem:

@ svenversluijs: Dit probleem had ik hier ook, als je in de CNO Settings het vinkje weghaald van ''Enable IR Remote Control'' dan is alles opgelost. :+ , weet alleen niet of jij de afstandsbediening van Anysee gebruikt.. Ik ben hem niet nodig omdat ik via mediaportal werk en alles via mijn Harmony bedien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
Sinds enkele dagen krijg ik Ned 1 HD en Ned 2 HD niet meer goed door. Het beeld is verstoord (blokvormige artefacten) en het geluid hapert. Ned 3 HD (lijkt dus geen probleem met dolby digital te zijn) en de andere HD zenders komen echter perfect door (Ziggo).
Ik heb alle zenders opnieuw laten scannen maar dat geeft geen verbetering.
Ik gebruik de laatste CNO 1.1.4 driver.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piellekes
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 14:46

Piellekes

Sensuàl!

rsvmark schreef op maandag 22 februari 2010 @ 10:44:
En weet iemand of je de E30 kan combineren met de floppydtv onder W7-64?
weet iemand hier meer over? ik krijg namelijk OF geen zenders op de floppydtv OF geen zenders op de E30T
ik wilde er een tuner bijkopen, maar deze combi werkt dus niet :(

Rhodes, dan heel lang niks, dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Piellekes schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 16:35:
[...]

weet iemand hier meer over? ik krijg namelijk OF geen zenders op de floppydtv OF geen zenders op de E30T
ik wilde er een tuner bijkopen, maar deze combi werkt dus niet :(
Op dit moment ondersteunen de drivers van de Anysee geen multi tuners (meer), ik denk dat dit ook geldt in combinatie met andere tuners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lambocars83
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-08 20:26
Ik heb hier ook een E30 samen met digitenne en probeer het al een tijdje aan de praat te krijgen maar het wil niet niet echt lukken. tenminste de gratis zenders lukken prima maar de rest niet echt.

Ik lees dat het ondertussen prima moet lukken met MCE van win 7. Helaas heb ik een nog wat oudere pc met maar 1 gig aan geheugen. Hierdoor draai ik nog met XP MCE2005 Dit leek mij voldoende om gewoon wat tv te kijken en op te nemen. Hoef verder geen HD te kijken namelijk.

Is deze combi nu wel op een of andere manier mogelijk met XP MCE 2005 of heb ik dan gewoon pech?
Beeld en geluid heb ik verder niks over te klagen en het gaat ook verder prima op deze pc als ik naar NED 1 2 en 3 kijk. Zou het zone vinden om enkel daarom nieuwe hardware te moeten kopen om win 7 te kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Hoi jongens.

Al een tijdje dit forum niet bezocht, is er inmiddels een goede viewer uitgekomen die probleemloos functioneert onder windows7 64 bit? Had hier nogal problemen mee met mijn Windows7 versie "even terug bladeren"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
ajpeetoom schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 08:15:
Hoi jongens.

Al een tijdje dit forum niet bezocht, is er inmiddels een goede viewer uitgekomen die probleemloos functioneert onder windows7 64 bit? Had hier nogal problemen mee met mijn Windows7 versie "even terug bladeren"
Bij mij werkt het al tijden bijna perfect... af en toe geeft WMC aan dat er geen signaal op dat kanaal staat (meestal na een reboot), ik moet dan al me kanalen opnieuw laten zoeken... nu gebruik ik Digitenne dus dat zijn er maar 25 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Na een lange strijd met KPN wilde ik nog even de laatste update op mijn voorgaande rants met jullie delen.

Garantie krijgen in het 2de jaar is in tegenstelling tot wat in de voorwaarden staat niet meer gelukt. Wel heb ik na bijna 2 jaar nu eindelijk de beloofde 89,- euro korting op de tuner op mijn bankrekening mogen ontvangen, alsmede wat rente en de laatste 6 maanden abonnementsgeld terug gestort gekregen. Jullie begrijpen vast wel dat ik mijn Digitenne abonnement inmiddels al beëindigd had.

Als iemand nog belang heeft bij een defecte E30+ (apparaat kan z'n antenne niet meer vinden) dan ligt er hier nog eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Vol goede hoop de laatste software gedownload en nog geen mm verder dezelfde foutmelding als de de viewer op wild starten.
Filter graph Error: Maybe codec problem or no USB board. Error code: -331

Word er niet goed van al ruim een half jaar geen tv meer gekeken met mijn Anysee E30plus, maar weer eens een mailtje sturen naar Clark electronics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dopster
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-01 04:29
Omdat er toch wat Ziggo-ers tussen zitten in deze thread en veel gefrustreerde Anysee-installateurs hierbij een troost: ook ik heb het ding al 3/4 jaar niet aan de praat gekregen (al ben ik aardig thuis in dit soort dingen mag ik zeggen). Op vier verschillende PC's met xp sp3, vista ultimate 32 en 64 bit en win 7 32 bits, drivers van maart (en alle voorgaande, die ik ook helemaal verwijderd heb alvorens nieuwe te installeren) enz enz. In de meeste gevallen lukt het FTA zenders te krijgen (NL1) maar verder niets, zowel niet in de ANysee viewer als in MediaPortal als in WMC. Met de leverancier in Enschede aan de lijn gehangen (welwillend maar kunnen het ook niet oplossen). Ziggo al drie keer m'n kaart laten heractiveren, niets helpt.
You're not alone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Het probleem bij mij lijkt steeds meer op een USB probleem, als ik de Anysee E30plus ook na destaliniseren weer op de usb poort aansluit krijg ik de melding dat ik een snel usb 2.0 apparaat op een trage usb poort heb aangesloten.

Weet 100% zeker dat deze poort op USB 2.0 snelheid werkt gebruik deze regelmatig om bestanden over te kopiëren en dat gaat op 29 Mbps.

Tja wat is nu het probleem dan? Onder XP werkte de Anysee E30plus perfect, maar helaas deze computer heb ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboynl
  • Laatst online: 03-09 12:56
Installatie is inderdaad maar een gok of deze tuner gaat werken.
In het begin veel elende gehad wanneer deze plotseling de gecodeerde zenders niet meer kon ontvangen (zowat elke 1,5week). Wat hierop hielp is de ziggokaart in een (andere) digitale tv stoppen wachten totdat deze de gecodeerde zenders ontvangt, en dan deed die het weer. Inmiddels hiervan geen last meer (misschien vanwege de nieuwe drivers).

Momenteel werkt alles prima met Windows mediacenter i.c.m. win7 x64.

Wanneer je problemen ondervind kan het nooit kwaad om de laatste chipset drivers van intel bij te werken, laatste videodriver te installeren + directX, enz.

[ Voor 1% gewijzigd door tboynl op 20-04-2010 19:53 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Ik had altijd problemen dat hij (meestal na een herstart) aangeeft dat hij geen signaal kan vinden op dat kanaal.... ik heb nu enige tijd geleden me drivers geupdate van alles (USB, Intel chipset en dergelijke) en sinds dien geen problemen meer gehad!

*klopt ff af*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen zijn nieuwe beta drivers uit waardoor de multi-tuner setup icm met Windows Mediacenter mogelijk is. Heef iemand al ervaring met deze nieuwe drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Ik zie het net... ga ze zo installeren, maar heb maar één tuner dus kan over die feature weinig zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:12
Goeiedag!
'k Heb inmiddels een 2 weken dit fijne apparaatje in huis en alle pagina's hier door zitten werken.
Uiteraard gebruik ik de laatste software & drivers (nog niet de beta-dual tuner driver).
Momenteel heb ik de boel redelijk draaiend onder MCE7 x86 . Drivers OS etc. up-to-date.

Toch maar even wat constateringen & vragen hier neerzetten (hoewel meerdere problemen ongetwijfeld bekend zullen klinken):
- na diverse keren de/installeren/restarten werkte de truuk met het usb plug-in-and-out principe vrij goed, echter;
- De CNO-tool lijkt (gelukkig, ik heb digitenne) enkel de DVB-T stand te onthouden; ALLE overige settings verliest 'ie na een restart van de pc (ook log-out-log-in geprobeerd); "remote control" staat dus na restart weer aan, de setting "Europe_64QAM_6875" staat er weer in (vreemd; ik had 'm op "1000;Main" gezet)
- Hoogst irritant: Haperend geluid en blokkerig beeld bij elke zender. Dit is niet aanwezig in dezelfde setup met de samsung tuner. (zelfde kaart, zelfde antenne/locatie)
- Radiozenders staan onder de tv-zenders? 'k Krijg 't niet aan de praat onder de radio functie in MCE.

Al met al durf ik het nog niet aan m'n vrouw als optie te geven; dan gaat de MCE-bak èn AnySee E30+ de bak in...

Alle tips zijn welkom!
@ InVision; Ben benieuwd naar je ervaringen met de multi-tuner-drivers... Ben van plan een 2e kastje aan te schaffen als de boel stabiel werkt *kuch* veeleisende vrouw (en ik wil persé MCE en niet een KPN kastje)
Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste