Ik heb niet het hele topic gelezen want dat zijn nogal wat posts. Maar is het überhaupt mogelijk om niet FTA zenders te bekijken op Win7 x64? Nederland 1, 2 en 3 doen het perfect. De anderen worden gevonden maar zijn niet te kijken. Of doe ik iets fout?
Bij mij werkt het perfect op Windows 7 x64, ik heb een Anysee E30 Plus (die rode, voorloper van de TC (wit).EVILSalami schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:22:
Ik heb niet het hele topic gelezen want dat zijn nogal wat posts. Maar is het überhaupt mogelijk om niet FTA zenders te bekijken op Win7 x64? Nederland 1, 2 en 3 doen het perfect. De anderen worden gevonden maar zijn niet te kijken. Of doe ik iets fout?
maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.
Heb je het op een speciale manier geïnstalleerd? Ik heb de opties gekozen wat voor mij het meest logisch leek.inVision schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 21:25:
[...]
Bij mij werkt het perfect op Windows 7 x64, ik heb een Anysee E30 Plus (die rode, voorloper van de TC (wit).
Dus DVB-T tuner, en dan digitenne gids etc. Of moet ik nog iets speciaals doen voordat de FTA kanalen ook werken?
Zal maar opnieuw een mailtje sturen, geen reactie gehad op de vorige die ik gestuurd heb.
Ga vanavond windows7 opnieuw installeren het loopt niet zo lekker meer, hopelijk is hiermee ook het probleem verholpen.
Buiten Anysee zijn er maar heel weinig fabrikanten die een DVB-T ontvanger maken met kaart lezer. Dus mocht ik een andere willen kopen zal dit toch weer een Anysee worden.
Ga vanavond windows7 opnieuw installeren het loopt niet zo lekker meer, hopelijk is hiermee ook het probleem verholpen.
Buiten Anysee zijn er maar heel weinig fabrikanten die een DVB-T ontvanger maken met kaart lezer. Dus mocht ik een andere willen kopen zal dit toch weer een Anysee worden.
Nee ik doe niets speciaals...EVILSalami schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 00:33:
[...]
Heb je het op een speciale manier geïnstalleerd? Ik heb de opties gekozen wat voor mij het meest logisch leek.
Dus DVB-T tuner, en dan digitenne gids etc. Of moet ik nog iets speciaals doen voordat de FTA kanalen ook werken?
maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.
Ik geef mezelf maar even antwoord:Politoer schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 18:16:
Sinds enkele dagen krijg ik Ned 1 HD en Ned 2 HD niet meer goed door. Het beeld is verstoord (blokvormige artefacten) en het geluid hapert. Ned 3 HD (lijkt dus geen probleem met dolby digital te zijn) en de andere HD zenders komen echter perfect door (Ziggo).
Ik heb alle zenders opnieuw laten scannen maar dat geeft geen verbetering.
Ik gebruik de laatste CNO 1.1.4 driver.
Iemand enig idee?
De problemen met N ed 1 /tm 3 HD zijn verdwenen. Bij het zoeken naar zenders (Ziggo, 5555) worden helaas maar 178 zenders gevonden.
Hier staat hoe je dat oplost: Frank-NL in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo..."Politoer schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:39:
[...]
Ik geef mezelf maar even antwoord:
De problemen met N ed 1 /tm 3 HD zijn verdwenen. Bij het zoeken naar zenders (Ziggo, 5555) worden helaas maar 178 zenders gevonden.
Nieuwe drivers: http://www.anysee.nl/index.php?sct=downloads&file=154
Multitunerdriver voor alle E30 modellen 1.19h( Beta 4 ) - Windows Mediacenter scan met duo lnb voor satelliet gefixt - TP lijst aangepast indien satelliet dvb-t mapping wordt gebruikt ( 19+23.5 )
Multitunerdriver voor alle E30 modellen 1.19h( Beta 4 ) - Windows Mediacenter scan met duo lnb voor satelliet gefixt - TP lijst aangepast indien satelliet dvb-t mapping wordt gebruikt ( 19+23.5 )
Hmm die link lijkt het niet te doen, ik krijg een invalid zip file. Hij is ook maar 1.7MB en de vorige versie 6MB.
Hmmm ja me2... had hem alleen nog gedownload, maar nog niet uitgepakt...Frank-NL schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:47:
Hmm die link lijkt het niet te doen, ik krijg een invalid zip file. Hij is ook maar 1.7MB en de vorige versie 6MB.
Inmiddels werkt de download wel....
Weet iemand als je 2 Anysee tuners aan je PC hangt of je er dan ook 2x een digitenne smartcard in moet hangen of is 1 smartcard genoeg?
Heeft iemand al een multi-tuner versie draaien icm digitenne?
Heeft iemand al een multi-tuner versie draaien icm digitenne?
Hoi
Had ik ook!
de truuk is om CNO.exe als administratorf te starten (rechtsklikken etc...)
Dan worden daarna je instellingen onthouden!
als je hem nog in de vuilnisbak wil gopoien kom ik er wel even een brengen!
Had ik ook!
de truuk is om CNO.exe als administratorf te starten (rechtsklikken etc...)
Dan worden daarna je instellingen onthouden!
als je hem nog in de vuilnisbak wil gopoien kom ik er wel even een brengen!
Nieuwe drivers:
Multitunerdriver voor alle E30 modellen versie 1.2.0 g beta1 - Problemen met standby van MCE opgelost - Performance verbetering van de driver
http://www.anysee.nl/index.php?sct=downloads&file=155
Multitunerdriver voor alle E30 modellen versie 1.2.0 g beta1 - Problemen met standby van MCE opgelost - Performance verbetering van de driver
Verwijderd
Mijn hemel, vandaag met zo'n bezig geweest. Wat een ellende, dat ze zulke rommel anno 2010 nog durven te verkopen.
Nogal makkelijk om het rommel te noemen, de mijne werkte in 5 minuten. Aansluiten, driver installeren, zenders zoeken. Wat lukt er niet dan?
Is deze driver ook aan te bevelen als je slechts een tuner hebt aangesloten?inVision schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 19:20:
Nieuwe drivers:
Ik heb maar één tuner en gebruik hem ook, geen problemen mee!Politoer schreef op maandag 14 juni 2010 @ 17:01:
[...]
Is deze driver ook aan te bevelen als je slechts een tuner hebt aangesloten?
Waarom wil dat Kut ding nu wel perfect werken onder XP maar weigert elke form van dienst onder Windows 7 X64
Heb het nu op 3 computers geprobeerd met XP met Windows7 X64 Ultimate en met premium.
Het X64 dat is volgens mij de redenen dat het niet wil werken, blijkbaar nog steeds geen ondersteuning voor 64 bit Windows systemen.
Denk dat ik maar uit ga kijken naar een ander USB ontvanger met kaartlezer voor Digitenne, Als iemand een aanbieding weet post hem even.
Heb het nu echt helemaal gehad met de E30plus.
Heb het nu op 3 computers geprobeerd met XP met Windows7 X64 Ultimate en met premium.
Het X64 dat is volgens mij de redenen dat het niet wil werken, blijkbaar nog steeds geen ondersteuning voor 64 bit Windows systemen.
Denk dat ik maar uit ga kijken naar een ander USB ontvanger met kaartlezer voor Digitenne, Als iemand een aanbieding weet post hem even.
[ Voor 22% gewijzigd door LEX63 op 15-06-2010 21:43 ]
Snap het niet, ik werk al ruim een half jaar met een E30 plus ism Digitenne op Windows 7 64 bit Enterprise... gebruik je wel de laatste drivers?LEX63 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 21:41:
Waarom wil dat Kut ding nu wel perfect werken onder XP maar weigert elke form van dienst onder Windows 7 X64
Waarom krijg ik dan die foutmeldingen en jij blijkbaar niet. Het programma word niet eens opgestart krijg meteen de melding.
Filter graph Error: Maybe codec probleem or no USB board. Error code: -331.
Verder vind ik geen verdere informatie.
Wat is een Filter graph Error
Wat is Error code -331 deze error komt niet eens voor in de fout code lijst van Microsoft ? zie link.
http://msdn.microsoft.com.../ms681381%28VS.85%29.aspx
onder XP werkt hij perfect.
Wie heeft de gouden tip?
Is Anysee het enige merk dat DVB-C/T ontvangers verkoopt? Heb niet meer zoveel vertrouwen in de ondersteuning.
Wat is Error code -331 deze error komt niet eens voor in de fout code lijst van Microsoft ? zie link.
Wie heeft de gouden tip?
Is Anysee het enige merk dat DVB-C/T ontvangers verkoopt? Heb niet meer zoveel vertrouwen in de ondersteuning.
Heb je dit al geprobeerd?LEX63 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 11:08:
Waarom krijg ik dan die foutmeldingen en jij blijkbaar niet. Het programma word niet eens opgestart krijg meteen de melding.
Wie heeft de gouden tip?
http://www.anysee.com/eng/support/01faq.php
En kijk bij Q: How to resolve "filter error message"
[ Voor 3% gewijzigd door RedHead op 20-06-2010 00:50 ]
Iemand ervaring met de multitunerdriver met Digitenne?? Zit namelijk in dubio om over te stappen van UPC-analoog naar Digitenne, zou echt niet meer een single tuner in mn htpc willen.
Vanochtend kwam de beste man van TNT mij een pakje bezorgen. Jawel, een E30ct
1.2.0g driver geinstalleerd voor media center, antenne in dat ding geprikt, kaartje erin die al dagen op rtl7 stond in een tuner voor de laatste updates
Aansluiten en rebooten ook al vond Win7 (Ultimate 32bit) dat niet nodig.
Media Center openen, door de wizard heen tot het scannen aan toe. Daar vind hij dus niets.
Dacht eerst bereik probleem, maar op balkon met ook nog de gewone antenne die bij de tuner zat, nog niks vinden. Beetje jammer dat ik nu geen tv heb dan.
Als ik straks nou gewoon de kabel erin prik zonder smartcard, kan ik dat wel iets ontvangen?
1.2.0g driver geinstalleerd voor media center, antenne in dat ding geprikt, kaartje erin die al dagen op rtl7 stond in een tuner voor de laatste updates
Aansluiten en rebooten ook al vond Win7 (Ultimate 32bit) dat niet nodig.
Media Center openen, door de wizard heen tot het scannen aan toe. Daar vind hij dus niets.
Dacht eerst bereik probleem, maar op balkon met ook nog de gewone antenne die bij de tuner zat, nog niks vinden. Beetje jammer dat ik nu geen tv heb dan.
Als ik straks nou gewoon de kabel erin prik zonder smartcard, kan ik dat wel iets ontvangen?
Ik heb hier mijn E30 combo plus al een paar maanden (redelijk) goed met windows 7 werkend. De reden dat ik (redelijk) goed zeg is omdat elke maand in windows de zenders weg zijn. Deze zijn dan ook niet met geen mogelijkheid terug te krijgen. Nu heb ik ook een single tuner van digitenne liggen en doe ik daar de smartcard in. Dan geeft hij aan dat de kaart lange tijd niet is gebruikt en met 10min weer wordt geactiveerd. Dit gebeurd dan ook en alle zenders werken dan weer. Wanneer ik daarna de smartcard weer in de windows setup stop werkt alles weer naar behoren (voor ongeveer een maand).
Hebben meer mensen dit probleem? Of hebben mensen hiervoor een oplossing?
VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!
Dat klinkt alsof je een oude driver gebruikt. Volgens mij was daar het probleem van dat de smartcarde niet geupdate werd. Probeer eens een nieuwere te downloaden anders op www.anysee.nl ?
Ik heb helaas niet direct een oplossing, maar in grote lijnen heb ik sinds vorige week wel een soortgelijk probleem. Ik heb een E30 Plus, zo'n rode, icm Windows 7 64bits en Media Center. Dit werkte altijd probleemloos, maar sinds enige dagen krijg ik bij het zappen naar een ander kanaal een zwart beeld, waarna na een seconde of 5 de mededeling volgt dat ie geen tuner kan vinden of dat de zender encrypted is. Ik moet dan even binnen Media Center een kanaal hoger of lager schakelen en daarna onmiddellijk weer terug, dan pakt ie hem wel. Geen idee waarom.x-force schreef op zondag 27 juni 2010 @ 14:39:
Ik heb hier mijn E30 combo plus al een paar maanden (redelijk) goed met windows 7 werkend. De reden dat ik (redelijk) goed zeg is omdat elke maand in windows de zenders weg zijn. Deze zijn dan ook niet met geen mogelijkheid terug te krijgen. Nu heb ik ook een single tuner van digitenne liggen en doe ik daar de smartcard in. Dan geeft hij aan dat de kaart lange tijd niet is gebruikt en met 10min weer wordt geactiveerd. Dit gebeurd dan ook en alle zenders werken dan weer. Wanneer ik daarna de smartcard weer in de windows setup stop werkt alles weer naar behoren (voor ongeveer een maand).
Ik had ook van dat soort rare problemen... volgens mij zijn ze bij mij gestopt na het updaten van me USB drivers.
Het is echt niet te geloven de eerste beelden van mijn anysee E30plus ontvanger.
Had de bende van anysee er af gepleurd en Windows zelf naar een driver laten zoeken en deze vond hij ook. Via media center de ontvanger geïnstalleerd en het werkt.
Jammer genoeg alleen vrije zenders en niet de gecodeerde zenders waarvoor ik wel een kaart met abonnement heb. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze ook kan ontvangen?
Alvast bedankt.
Had de bende van anysee er af gepleurd en Windows zelf naar een driver laten zoeken en deze vond hij ook. Via media center de ontvanger geïnstalleerd en het werkt.
Jammer genoeg alleen vrije zenders en niet de gecodeerde zenders waarvoor ik wel een kaart met abonnement heb. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze ook kan ontvangen?
Alvast bedankt.
Zit je kaart er niet verkeerd om in ?LEX63 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 19:11:
Het is echt niet te geloven de eerste beelden van mijn anysee E30plus ontvanger.
Alvast bedankt.
Deze moet met de chip naar boven in de anysee.
Het heeft geen zin om de kaart om te draaien die zit er gewoon goed in. De ontvanger werkt perfect onder XP "Anysee viewer" ook de gecodeerde zenders. Heb bij Windows7 media center al bij instellingen gezocht maar kon niets vinden. Kan ook geen kaart gegevens vinden of instel velden.
De driver werd automatisch gevonden door Windows7 Zelfs een X64 driver, het werkt zeer goed jammer genoeg alleen de ongecodeerde zenders. Vraag mij dus al af of windows7 media center wel gecodeerde kanalen ondersteund?
Kan ook geen kaart gegevens of menu's vinden of gerelateerde gegevens.
Wie heeft de gouden tip?
De driver werd automatisch gevonden door Windows7 Zelfs een X64 driver, het werkt zeer goed jammer genoeg alleen de ongecodeerde zenders. Vraag mij dus al af of windows7 media center wel gecodeerde kanalen ondersteund?
Wie heeft de gouden tip?
[ Voor 87% gewijzigd door LEX63 op 29-06-2010 00:30 ]
Ik heb afgelopen zaterdag de E30ct binnen gehad.LEX63 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 00:16:
Het heeft geen zin om de kaart om te draaien die zit er gewoon goed in. De ontvanger werkt perfect onder XP "Anysee viewer" ook de gecodeerde zenders. Heb bij Windows7 media center al bij instellingen gezocht maar kon niets vinden. Kan ook geen kaart gegevens vinden of instel velden.
Wie heeft de gouden tip?
Begonnen met een verse installatie van win7 x64
Divers werden niet gevonden. Handmatig de laatste drivers geinstalleerd.
Hierna de installatie procedure gevolgd in MC en 253 (geloof ik) kanalen gevonden.
Kan bijna niet makkelijker...... Na een paar jaar met een floppydtv gewerkt te hebben is dit juist een verademing.....
Ik weet niet wat voor abonnement je hebt?
Heb je in je taakbalk voor dvd-c gekozen en je netwerkid ingvuld?
Heb je in MC gekozen voor antenne?
[ Voor 3% gewijzigd door rsvmark op 29-06-2010 07:48 ]
Dat laatste weet ik heel zeker. Hier is zoals ik het gedaan heb:LEX63 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 00:16:
Vraag mij dus al af of windows7 media center wel gecodeerde kanalen ondersteund?
---quote---
Een simpel stappenplan:
- Standaard Windows drivers verwijdert welke hij toekent aan het apparaat.
- anysee-E30Series(Ver2.0.7)20090404_2 gedownload van http://www.anysee.nl
- Daar uit de map Driver het bestand "anyseeDriver_Setup.exe" gedraaid.
- De CNO ingesteld (dat blauwe icoontje in de taakbalk)
De rest van .zip is overbodig, gewoon met rust laten
- WMC starten
- Bij de tv-signaal instellingen met postcode 1111AA gewoon Digitenne kiezen.
- Wachten tot alle zenders gevonden zijn
---end quote---
[bron quote: degroeneknop] Dit werkt perfect hier bij mij onder Win7 x64.
Zo heb ik het ook gedaan, ik pak alleen altijd de nieuwste drivers (op dit moment: http://www.anysee.nl/index.php?sct=downloads&file=155)grun93 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 07:52:
[...]
Dat laatste weet ik heel zeker. Hier is zoals ik het gedaan heb:
---quote---
Een simpel stappenplan:
- Standaard Windows drivers verwijdert welke hij toekent aan het apparaat.
- anysee-E30Series(Ver2.0.7)20090404_2 gedownload van http://www.anysee.nl
- Daar uit de map Driver het bestand "anyseeDriver_Setup.exe" gedraaid.
- De CNO ingesteld (dat blauwe icoontje in de taakbalk)
De rest van .zip is overbodig, gewoon met rust laten
- WMC starten
- Bij de tv-signaal instellingen met postcode 1111AA gewoon Digitenne kiezen.
- Wachten tot alle zenders gevonden zijn
---end quote---
[bron quote: degroeneknop] Dit werkt perfect hier bij mij onder Win7 x64.
Volgens mij heb jij nu niet in je taakbalk een blauw icoontje van de Anysee CNO tool welke nodig is om de gecodeerde kanalen te bekijken (let ook op dat je de tool goed insteld!).LEX63 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 00:16:
Wie heeft de gouden tip?
Ja, ik juist bewust niet. Ik ben meer het type: if it ain't broken, don't fix it.inVision schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:00:
Zo heb ik het ook gedaan, ik pak alleen altijd de nieuwste drivers
He He Tjonge jong het werkt eindelijk eens een keer na 9 maanden etteren. Kan nu sinds het installeren van driver: http://www.anysee.nl/index.php?sct=downloads&file=155) ook de gecodeerde kanalen ontvangen.
Had nooit zoon hoge dunk van media center van Microsoft maar nu het wel blijkt te werken ben ik toch blij.
Echt net op tijd want stond al in dubio om de Anysee ontvanger in de vuilnisbak te gooien en het abonnement bij Digitenne op te zeggen.
Ben nu weer een gelukkiger mens.
Had nooit zoon hoge dunk van media center van Microsoft maar nu het wel blijkt te werken ben ik toch blij.
Echt net op tijd want stond al in dubio om de Anysee ontvanger in de vuilnisbak te gooien en het abonnement bij Digitenne op te zeggen.
Ben nu weer een gelukkiger mens.
En hoe werkt de dualtuner onder mediacenter?? 1 smartcard van digitenne en meerdere zenders opnemen??
[ Voor 7% gewijzigd door hakkie1976 op 03-07-2010 11:19 ]
Wat ik heel jammer vind is dat je onder media center geen invloed heb op het scannen van de kanalen wat ik viewer van Anysee gewend was. Het enige wat invloed heeft is de postcode.
Niet de sterkste zenders "signalen" worden geselecteerd in mijn geval de selectere pakket waardoor zenders steeds even wegvallen.
Heb ik iets over het hoofd gezien?
Wat word er bedoeld met Heb je in MC gekozen voor antenne?
Deze keus ben ik zover ik weet niet tegen gekomen bij het scannen van de kanalen alleen de regio Europa en KPN of Digitenne. heb bijde geprobeerd precies hetzelfde.
Hoe kan ik handmatig de pakketen met TV zenders selecteren de handmatig scannen?
Ondanks de dichts zijnde juiste postcode bakt media center er niets van.
Wie kan me verder helpen?
Niet de sterkste zenders "signalen" worden geselecteerd in mijn geval de selectere pakket waardoor zenders steeds even wegvallen.
Heb ik iets over het hoofd gezien?
Wat word er bedoeld met Heb je in MC gekozen voor antenne?
Deze keus ben ik zover ik weet niet tegen gekomen bij het scannen van de kanalen alleen de regio Europa en KPN of Digitenne. heb bijde geprobeerd precies hetzelfde.
Hoe kan ik handmatig de pakketen met TV zenders selecteren de handmatig scannen?
Ondanks de dichts zijnde juiste postcode bakt media center er niets van.
Wie kan me verder helpen?
Effe gegoogeld voor je....
Dit filmpje laat de hele installatie zien van driver tot in WMC.
http://www.youtube.com/wa...o&feature=player_embedded
Dit filmpje laat de hele installatie zien van driver tot in WMC.
http://www.youtube.com/wa...o&feature=player_embedded
Nieuwe driver!:
http://www.anysee.nl/index.php?sct=downloads&file=157
Multitunerdriver voor alle E30 modellen versie 1.2.2 beta Verbeteringen in de decodering. Let op. Deze driver biedt nog geen oplossing voor de cumulatieve update voor WMC (KB981078)
http://www.anysee.nl/index.php?sct=downloads&file=157
Multitunerdriver voor alle E30 modellen versie 1.2.2 beta Verbeteringen in de decodering. Let op. Deze driver biedt nog geen oplossing voor de cumulatieve update voor WMC (KB981078)
Ik heb zo geen oplossing voor je, behalve dat ik het in de prerelease (beta) versie van W7 x64 mijn E30 ook eerst niet aan de praat kreeg. Na een upgrade naar de RTM versie deed hij het in een keer, zonder extra handelingen! Misschien dat het daar aan ligt bij jou?LEX63 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 21:41:
Het werkt zeer goed alleen de ongecodeerde zenders NDL 1,2,3, de gecodeerde zenders vallen steeds weg. Het gekke is dat de ontvanger perfect werkt op alle kanalen onder XP met Anysee viewer.MaPzel schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:58:
[...]
Ik heb zo geen oplossing voor je, behalve dat ik het in de prerelease (beta) versie van W7 x64 mijn E30 ook eerst niet aan de praat kreeg. Na een upgrade naar de RTM versie deed hij het in een keer, zonder extra handelingen! Misschien dat het daar aan ligt bij jou?
ben er wel zeker van dat de verkeerde zender parketten worden geselecteerd. Het enige pakket wat goed word weer gegeven is Kanaal 39, nederland 1,2,3, het is gewoon gissen welke zender pakketten hij wel heeft gepakt.
In ieder geval niet zender pakket 64 voor RTL4, RTL5 EZV. Geen 24 en ook geen 57.
Ik heb al diverse postcodes geprobeerd hoopte dat dit enige invloed had. 1000,1100,2000, 3000 mocht allemaal niet baten.
Ik heb een Anysee E30plus ontvanger 4 jaar oud en geen nieuwe CT, Heb ook dat icoontje op mijn balk.
Hoop toch nog eens een keer dat Anysee met een viewer komt voor Windows7, Media center ik weet het niet hoor het ziet er gelikt uit, je kunt makkelijk even een stukje terug spoelen, EPG vind ik ook heel handig, en prettig, Teletekst werkt ook perfect, jammer dat je bijzonder weinig kunt instellen dat je geen invloed hebt op het scannen van de zenders.
Het mag nu toch wel meer dan duidelijk zijn dat media center de verkeerde zender pakketten selecteert. wat ik betreurenswaardig vind.
Is er in media center geen mogelijk heid om meer invloed te hebben op het scannen van de zenders?
Ik wil gewoon naast zender pakket 39 ook graag zender pakketten 24, 57 en 64 ontvangen dat zijn de goede en juiste pakketten die andere dus niet, hoe breng ik dit media center aan zijn digitale verstand.
Hopelijk weet iemand een oplossing.
[ Voor 26% gewijzigd door LEX63 op 13-07-2010 19:24 ]
Nieuwe driver is uit: http://www.anysee.nl/index.php?sct=downloads&file=158
Multitunerdriver voor alle E30 modellen versie 1.2.3BetaL - Fix voor de Kb981078 update - Fix voor problemen met snel zappen
Multitunerdriver voor alle E30 modellen versie 1.2.3BetaL - Fix voor de Kb981078 update - Fix voor problemen met snel zappen
Ik ben van plan om deze week ergens (morgen waarschijnlijk), ook een Anysee E30 aan te schaffen, veel vragen heb ik al antwoord op gekregen, maar een paar dingen is me nog niet duidelijk.
- Heb iets gelezen over het ontvangen van de gecodeerde zenders, deze zijn wel allemaal beschikbaar of..? Dus dan bedoel ik dus het volledige digitenne pakket.
- De software voor Win 7, is deze nogsteeds "slecht?" Ik lees veelal dat media center gebruiken beter is, hoe zit dat? Draai zelf nog steeds de 7600 build.
- Verder moet mijn systeem het makkelijk aankunnen, daar twijfel ik net aan. Maar vertraagd het enorm of is er nauwelijks iets van te merken?
Helaas dat er "geen" andere opties (voor mij) zijn om digitenne op de pc te toveren, dan maar zo'n kastje kopen..
- Heb iets gelezen over het ontvangen van de gecodeerde zenders, deze zijn wel allemaal beschikbaar of..? Dus dan bedoel ik dus het volledige digitenne pakket.
- De software voor Win 7, is deze nogsteeds "slecht?" Ik lees veelal dat media center gebruiken beter is, hoe zit dat? Draai zelf nog steeds de 7600 build.
- Verder moet mijn systeem het makkelijk aankunnen, daar twijfel ik net aan. Maar vertraagd het enorm of is er nauwelijks iets van te merken?
Helaas dat er "geen" andere opties (voor mij) zijn om digitenne op de pc te toveren, dan maar zo'n kastje kopen..
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
Werkt een stuk beter dan de vorige driver, daar kreeg ik bij het zappen steevast een tuner already in use melding. Maar dat staat dus ook in het change log
Helaas niet, hier werkt het gewoon goed. Ik heb al eens eerder vermeld dat ik gewoon een oude driver van vorig jaar gebruik, en zolang die het doet wil ik ook geen andere. In Media Center heb ik mijn postcode ingevuld en hij deed het meteen zonder dat ik verder nog iets speciaals hoefde te doen.LEX63 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 20:13:
Het werkt zeer goed alleen de ongecodeerde zenders NDL 1,2,3, de gecodeerde zenders vallen steeds weg. Het gekke is dat de ontvanger perfect werkt op alle kanalen onder XP met Anysee viewer.
[..]
Hopelijk weet iemand een oplossing.
Wat bedoel je precies met "de gecodeerde kanalen vallen steeds weg". Op mij komt dat over alsof ze het een tijdje dus wel goed doen, maar hoelang? Een seconde, twee minuten, een uur? Als je ze gedurende enige tijd wel kunt krijgen, hoe kort ook, dan ligt het niet aan de zender lijkt me. En ook niet aan je hardware, omdat die het onder XP wel goed doet. Ik kan hiervandaan niet zien wat er kennelijk bij jou anders is dan bij mij helaas. Ik heb Win 7 64bit Ultimate Engels.
Een paar dagen geleden heb ik hier ook gemeld dat ik sinds kort wat last had dat de Anysee uitviel bij het switchen van kanaal naar een ander kanaal. Daar heb ik inmiddels weten te omzeilen door, voor het switchen, eerst even het huidige kanaal te stoppen (op het vierkantje drukken in de balk onderin Media Center), en dan pas een ander kanaal te kiezen. Dat werkt nu feilloos. Hij zou het natuurlijk ook gewoon meteen goed behoren te doen, maar hier kan ik wel mee leven verder.
Dit komt door een update van Microsoft en dat is gefixt in de laatste driver van gister, misschien toch maar upgradengrun93 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:35:
[...]Een paar dagen geleden heb ik hier ook gemeld dat ik sinds kort wat last had dat de Anysee uitviel bij het switchen van kanaal naar een ander kanaal. Daar heb ik inmiddels weten te omzeilen door, voor het switchen, eerst even het huidige kanaal te stoppen (op het vierkantje drukken in de balk onderin Media Center), en dan pas een ander kanaal te kiezen. Dat werkt nu feilloos. Hij zou het natuurlijk ook gewoon meteen goed behoren te doen, maar hier kan ik wel mee leven verder.
Tja, dan ga ik toch maar proberen.inVision schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 17:27:
Dit komt door een update van Microsoft en dat is gefixt in de laatste driver van gister, misschien toch maar upgraden
[edit]: ja, deze driver doet het idd weer zoals het hoort, mooi zo.
[edit2]: te vroeg gejuicht. Deze driver is wel iets beter, maar nog niet helemaal goed. Van de 10x zappen mislukt het toch gemiddeld toch nog steeds 3-4x. Zolang ik niet weet waarom niet, ga ik weer terug naar de vorige driver. Die doet het ook niet goed, maar die doet het tenminste constant niet goed en ik weet hoe ik daar mee om moet gaan. Ik wil geen beta software die het de ene keer wel en de andere keer niet doet, ik wil een stabiele versie en dan vaak ook nog 1 of 2 eerdere versies, omdat ik dan zeker weet dat daar de kinderziekten uit zijn. Om dezelfde reden laat ik Windows Update ook pas draaien een week na de officiele release datum. Om dezelfde reden draait er op de tientallen miljoenen kostende satellieten boven onze hoofden ook nog steeds DOS software. :-)
[ Voor 66% gewijzigd door grun93 op 16-07-2010 09:56 ]
Ik heb twee computers een Dell met Windows7 ultimate, Heb donderdag de laatste drivers ook geïnstalleerd op mijn netbook dat draait onder Windows7 premium. Op beiden computers gedraagt windows mediacenter zich hetzelfde.
Als ik een avondje ongestoord tv kijken dan kan ik nu vanaf externe harddisk XP opstarten. En daarop staat ook Anysee viewer geïnstalleerd een omweg, ik heb de hoop van perfecte werking onder Windows7 inmiddels opgegeven.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit dus hou ik deze website wel in de gaten.
Wie weet.
Als ik een avondje ongestoord tv kijken dan kan ik nu vanaf externe harddisk XP opstarten. En daarop staat ook Anysee viewer geïnstalleerd een omweg, ik heb de hoop van perfecte werking onder Windows7 inmiddels opgegeven.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit dus hou ik deze website wel in de gaten.
Wie weet.
Deze doet het inderdaad beter, maar het is nog niet helemaal opgelost. Ik hoop dat ze snel een verbeterde versie uitbrengen want het is behoorlijk irritand.grun93 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 19:57:
[...]
Tja, dan ga ik toch maar proberen.Bedankt.
[edit]: ja, deze driver doet het idd weer zoals het hoort, mooi zo.
[edit2]: te vroeg gejuicht. Deze driver is wel iets beter, maar nog niet helemaal goed. Van de 10x zappen mislukt het toch gemiddeld toch nog steeds 3-4x. Zolang ik niet weet waarom niet, ga ik weer terug naar de vorige driver. Die doet het ook niet goed, maar die doet het tenminste constant niet goed en ik weet hoe ik daar mee om moet gaan. Ik wil geen beta software die het de ene keer wel en de andere keer niet doet, ik wil een stabiele versie en dan vaak ook nog 1 of 2 eerdere versies, omdat ik dan zeker weet dat daar de kinderziekten uit zijn. Om dezelfde reden laat ik Windows Update ook pas draaien een week na de officiele release datum. Om dezelfde reden draait er op de tientallen miljoenen kostende satellieten boven onze hoofden ook nog steeds DOS software. :-)
Ik heb hetzelfde probleem, behalve dat, zover ik bekeken heb, bij mij alleen de zenders NL1 (HD) en SBS6 het gewoon doen en de rest dezelfde foutmeldingen geeft welke jij aangeeft.grun93 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 08:34:
[...]
Ik heb helaas niet direct een oplossing, maar in grote lijnen heb ik sinds vorige week wel een soortgelijk probleem. Ik heb een E30 Plus, zo'n rode, icm Windows 7 64bits en Media Center. Dit werkte altijd probleemloos, maar sinds enige dagen krijg ik bij het zappen naar een ander kanaal een zwart beeld, waarna na een seconde of 5 de mededeling volgt dat ie geen tuner kan vinden of dat de zender encrypted is. Ik moet dan even binnen Media Center een kanaal hoger of lager schakelen en daarna onmiddellijk weer terug, dan pakt ie hem wel. Geen idee waarom.
Deze nieuwste driver heeft bij mij helaas niets veranderd.. Een maand geleden ongeveer kon ik nog alle zenders kijken!inVision schreef op maandag 19 juli 2010 @ 08:53:
[...]
Deze doet het inderdaad beter, maar het is nog niet helemaal opgelost. Ik hoop dat ze snel een verbeterde versie uitbrengen want het is behoorlijk irritand.

Bij wie werkt het kijken via WMC nog en met welke CNO versie? Met de AnyseeViewer kan ik trouwens even veel (weinig) bekijken...
Je kan altijd nog die ene update van Microsoft verwijderen (neem ik aan).
A Cumulative Update is available for Windows Media Center in Windows 7
A Cumulative Update is available for Windows Media Center in Windows 7
Voorlopige oplossing in afwachting van een verbetering in de CNO drivers, is dat je de smartcard weer even in een 'originele' decoder moet stoppen. Let op! 'even' kan ook zo een uur zijn!! Daarna werken alle zenders weer zoals het hoort! Blijkbaar kan het maandelijkse signaal van Ziggo ter controle van je smartcard niet doorkomen in de Anysee hardware.MaPzel schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 09:45:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem, behalve dat, zover ik bekeken heb, bij mij alleen de zenders NL1 (HD) en SBS6 het gewoon doen en de rest dezelfde foutmeldingen geeft welke jij aangeeft.
[...]
Deze nieuwste driver heeft bij mij helaas niets veranderd.. Een maand geleden ongeveer kon ik nog alle zenders kijken!![]()
Bij wie werkt het kijken via WMC nog en met welke CNO versie? Met de AnyseeViewer kan ik trouwens even veel (weinig) bekijken...
Zie ook het hardware.info forum: http://www.hardware.info/...p?p=1936605&postcount=203
Succes!
[ Voor 8% gewijzigd door MaPzel op 26-07-2010 22:33 ]
Nieuwe drivers
Multitunerdriver voor alle E30 en E7 modellen versie 1.24 Beta D - CI informatie toegevoegd voor de E7 modellen - Fix voor Kb update ( geen signaal/ geen tuner etc ) - Herkenning van Viacces CI modules toegevoegd
http://www.anysee.nl/index.php?sct=downloads&file=160
Nieuwe hardware E7:
http://www.anysee.com/eng/product/anyseeE7TC.php
Ik zie weinig verschil, behalve dat deze groter is en dat je nog een losse CAM moet kopen... het voordeel van ded E30 serie is toch juist dat je geen CAM nodig is omdat dit via de software / driver wordt geregeld...? Wat is hier nou het voordeel aan?
Multitunerdriver voor alle E30 en E7 modellen versie 1.24 Beta D - CI informatie toegevoegd voor de E7 modellen - Fix voor Kb update ( geen signaal/ geen tuner etc ) - Herkenning van Viacces CI modules toegevoegd
Nieuwe hardware E7:
Ik zie weinig verschil, behalve dat deze groter is en dat je nog een losse CAM moet kopen... het voordeel van ded E30 serie is toch juist dat je geen CAM nodig is omdat dit via de software / driver wordt geregeld...? Wat is hier nou het voordeel aan?
Voordeel met de E7 is dat deze voorzien kan worden van een Digitenne CAM, iets officiëler dus.inVision schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:55:
Nieuwe drivers
Nieuwe hardware E7:
Nou, ik denk dat er ook een voordeel is met het decoderen, dit kan de cam nu doen ipv dat dit met een softcam moet.eXisTa schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:15:
[...]
Voordeel met de E7 is dat deze voorzien kan worden van een Digitenne CAM, iets officiëler dus.
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Het voordeel van een softcam is juist dat je enorm flexibel bent! Dat is juist een van de pluspunten die ik in alle reviews lees.Wallie schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:42:
[...]
Nou, ik denk dat er ook een voordeel is met het decoderen, dit kan de cam nu doen ipv dat dit met een softcam moet.
Nieuwe driver:
http://www.anysee.nl/index.php?sct=downloads&file=161
Multitunerdriver voor alle E30 en E7 modellen versie 1.2.5 beta 1 - Mdapi 8.2 support.
http://www.anysee.nl/index.php?sct=downloads&file=161
Multitunerdriver voor alle E30 en E7 modellen versie 1.2.5 beta 1 - Mdapi 8.2 support.
Verwijderd
mdapi 8.2 is iets voor MediaPortal specifiek. Wat precies weet ik niet.
Ik wou nog wel ff melden dat ik vanochtend een E30TC heb ontvangen, de CNO 1.1.4 driver geïnstalleerd op een i3 met Win7 MC x86 (32 bit), DVB-T (Digitenne) en het liep direct bijna zonder problemen.
Bijna, omdat ik eerst op de encrypted kanalen een "Service is gecodeerd" fout kreeg, maar na flink vloeken, bijna een uur googlen en heel veel verschillende dingen uitproberen (zoals bijvoorbeeld een andere chipcard uit een KPN tuner elders uit het huis), stopte ik één van de kaarten weer in de Anysee en schoot het opeens een stukje verder het apparaat in dan al die keren daarvoor. Dan voel je je best lullig, helemaal als RTL4 het dan opeens wel prima blijkt te doen en je vrouw het haast in haar broek doet van het lachen. Doet een beetje denken aan de IBM reclame van vroeger; "Of je stopt de stekker erin"... gelukkig voor mijn kinderen waren zij al naar bed (zeg nou zelf, als normaal mens trek je zoiets toch niet na bijna twee uur klooien en van die fijne "Wat is er schat? Lukt het niet?" opmerkingen?)
Ik had (nu nog 'heb', binnenkort op Marktplaats) een Hauppauge Nova T-Stick met de CI module (+ Conax cam) en de rest (ook al gauw zo'n 250 euro alles bijelkaar..) en dat werkte bij mij niet best op win7 MC. De Hauppauge MCE/CI plugin werkte niet goed en ik kreeg het gewoon niet stabiel. Moest per avond vaak minstens 3 keer rebooten omdat de video vastliep. Moeders de vrouw natuurlijk ook niet blij, want dat was nog erger dan onder XP MCE op een oude Pentium 4 die ik eerst had. Die moest van mij de deur uit, omdat ie letterlijk iedere dag alle zenders kwijt was; moest ik een system-restore doen van twee dagen ervoor en dan werkte het weer. Dat doe je een week en dan ben je er klaar mee... vooral als er een nerveuze vrouw naast je zit te wachten op het begin van Holland's got talent (wat ik me dan weer afvraag, maar dat is een ander verhaal). Ik had een goeie smoes om bij Mediamarkt een leuke i3 van Acer te kopen en daar ging het om... wel Win7 home 64 bit om moeten zetten naar 32 bit vanwege de Hauppauge MCE/CI plugin, maar dat lukte wel met de license key van de sticker. En een HTPC met meer dan 4GB ram... is zonde. Die Pentium 4 had 3GB en vergat toch waar alle zenders ook al weer zaten... als je lang genoeg wacht, gaat het toch niet goed met het geheugen (ook bij ons niet).
Maar goed, wat ik wilde zeggen: de E30TC doet het goed en netjes. Ben er blij mee en mijn vrouw uiteindelijk ook. Multi Tuner zal best wel een keer komen, maar soms is geduld een schone zaak en soms óók een dure zaak (weet ik alles van in deze), want dan weer een nieuwe PC (ik), wéér een nieuwe tuner (ik) of nog eentje d'rbij (jullie) en weer niet werken zoals we zouden willen... kost een hoop hoor (maar we doen net alsof van niet, want als onze vrouwen de boel zouden gaan optellen... oeioeioei ;-))) Was die nieuwste 48" LED-TV met DVB-T/C (én CI+) van Samsung eigenlijk helemaal niet zo duur). Dan maar geen iPad dit jaar; volgend jaar komt toch de iPad 2 en zijn deze weer een stuk goedkoper en die kopen we dan weer niet omdat Steve V3 geannonceerd heeft voor over drie maanden... dan maar een nieuwe tuner in de tussentijd, geld moet rollen
Anyways, het werkt (voor nu) bij mij en.... if it ain't broke,...
Tot de volgende problemen na een Windows update!
Groet,
-Jigs
Ik wou nog wel ff melden dat ik vanochtend een E30TC heb ontvangen, de CNO 1.1.4 driver geïnstalleerd op een i3 met Win7 MC x86 (32 bit), DVB-T (Digitenne) en het liep direct bijna zonder problemen.
Bijna, omdat ik eerst op de encrypted kanalen een "Service is gecodeerd" fout kreeg, maar na flink vloeken, bijna een uur googlen en heel veel verschillende dingen uitproberen (zoals bijvoorbeeld een andere chipcard uit een KPN tuner elders uit het huis), stopte ik één van de kaarten weer in de Anysee en schoot het opeens een stukje verder het apparaat in dan al die keren daarvoor. Dan voel je je best lullig, helemaal als RTL4 het dan opeens wel prima blijkt te doen en je vrouw het haast in haar broek doet van het lachen. Doet een beetje denken aan de IBM reclame van vroeger; "Of je stopt de stekker erin"... gelukkig voor mijn kinderen waren zij al naar bed (zeg nou zelf, als normaal mens trek je zoiets toch niet na bijna twee uur klooien en van die fijne "Wat is er schat? Lukt het niet?" opmerkingen?)
Ik had (nu nog 'heb', binnenkort op Marktplaats) een Hauppauge Nova T-Stick met de CI module (+ Conax cam) en de rest (ook al gauw zo'n 250 euro alles bijelkaar..) en dat werkte bij mij niet best op win7 MC. De Hauppauge MCE/CI plugin werkte niet goed en ik kreeg het gewoon niet stabiel. Moest per avond vaak minstens 3 keer rebooten omdat de video vastliep. Moeders de vrouw natuurlijk ook niet blij, want dat was nog erger dan onder XP MCE op een oude Pentium 4 die ik eerst had. Die moest van mij de deur uit, omdat ie letterlijk iedere dag alle zenders kwijt was; moest ik een system-restore doen van twee dagen ervoor en dan werkte het weer. Dat doe je een week en dan ben je er klaar mee... vooral als er een nerveuze vrouw naast je zit te wachten op het begin van Holland's got talent (wat ik me dan weer afvraag, maar dat is een ander verhaal). Ik had een goeie smoes om bij Mediamarkt een leuke i3 van Acer te kopen en daar ging het om... wel Win7 home 64 bit om moeten zetten naar 32 bit vanwege de Hauppauge MCE/CI plugin, maar dat lukte wel met de license key van de sticker. En een HTPC met meer dan 4GB ram... is zonde. Die Pentium 4 had 3GB en vergat toch waar alle zenders ook al weer zaten... als je lang genoeg wacht, gaat het toch niet goed met het geheugen (ook bij ons niet).
Maar goed, wat ik wilde zeggen: de E30TC doet het goed en netjes. Ben er blij mee en mijn vrouw uiteindelijk ook. Multi Tuner zal best wel een keer komen, maar soms is geduld een schone zaak en soms óók een dure zaak (weet ik alles van in deze), want dan weer een nieuwe PC (ik), wéér een nieuwe tuner (ik) of nog eentje d'rbij (jullie) en weer niet werken zoals we zouden willen... kost een hoop hoor (maar we doen net alsof van niet, want als onze vrouwen de boel zouden gaan optellen... oeioeioei ;-))) Was die nieuwste 48" LED-TV met DVB-T/C (én CI+) van Samsung eigenlijk helemaal niet zo duur). Dan maar geen iPad dit jaar; volgend jaar komt toch de iPad 2 en zijn deze weer een stuk goedkoper en die kopen we dan weer niet omdat Steve V3 geannonceerd heeft voor over drie maanden... dan maar een nieuwe tuner in de tussentijd, geld moet rollen
Anyways, het werkt (voor nu) bij mij en.... if it ain't broke,...
Tot de volgende problemen na een Windows update!
Groet,
-Jigs
Nieuwe driver!: http://www.anysee.nl/index.php?sct=downloads&file=163
Multitunerdriver 1.27 Beta3 voor alle E30 modellen - MDAPI fix - Smartcard info in CNO driver
Multitunerdriver 1.27 Beta3 voor alle E30 modellen - MDAPI fix - Smartcard info in CNO driver
Ik heb erop gezocht, maar ik kom er niet uit.
Hoe krijg je de meegeleverde Anysee afstandsbediening goed ingesteld voor Windows 7 Media Center?
Hij werkt wel, de cijfers werken ook, maar de knoppen komen niet goed overeen met de functies in Media Center. Is dit op een bepaalde manier af te vangen en anders te programmeren? Ik moet nu het volume regelen met de blauw-rood-knoppen van teletekst, en zappen met de knop voor teletekst.
Hoe krijg je de meegeleverde Anysee afstandsbediening goed ingesteld voor Windows 7 Media Center?
Hij werkt wel, de cijfers werken ook, maar de knoppen komen niet goed overeen met de functies in Media Center. Is dit op een bepaalde manier af te vangen en anders te programmeren? Ik moet nu het volume regelen met de blauw-rood-knoppen van teletekst, en zappen met de knop voor teletekst.
Dat is inderdaad zoals het is gemaakt in de driver... ik vond het ook niets dus heb een Logitech Harmoney 300i gekocht waarmee je de knoppen zelf kan programmeren. De anysee knoppen zitten al in de database... je moet ze alleen even verplaatsen, maar dat hoef je ook maar één keer te doen.G-NiLES schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 10:45:
Ik heb erop gezocht, maar ik kom er niet uit.
Ik heb me die idd maar aangeschaft
van de week eens even proberen!
Dan nog een vraag: kan het zoomen per zender worden ingesteld?
Wat bedoel je met Zoomen ?
als het over de Harmony gaat kan je beter je vraag http://www.harmony-forum.nl/ daar stellen denk ik, is een uitgebreid forum over de Harmony's
als het over de Harmony gaat kan je beter je vraag http://www.harmony-forum.nl/ daar stellen denk ik, is een uitgebreid forum over de Harmony's
BarryMel
Ik vermoed dat je deze vraag stelt ivm breedbeeld en niet breedbeeld uitzendingen.G-NiLES schreef op woensdag 08 september 2010 @ 21:20:
[ Voor 12% gewijzigd door [RNMC] Viper op 20-09-2010 16:11 ]
He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.
http://www.anysee.nl/index.php?sct=downloads&file=163. Heb net deze driver geherinstalleerd "gevolg, het werkt nu helemaal niet meer. kom niet verder dan het TV menu van windowsmedia center met de melding.
Conflict bij weergeven of luisteren.
Er is geen tuner beschikbaar om aan de huidige aanvraag te voldoen.
Lekker dan.
Waar is de bijl.
Conflict bij weergeven of luisteren.
Er is geen tuner beschikbaar om aan de huidige aanvraag te voldoen.
Lekker dan.
Waar is de bijl.
Ja, lekker laat dat ik dit zie. Maar inderdaad.ViperTPR schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:10:
[...]
Ik vermoed dat je deze vraag stelt ivm breedbeeld en niet breedbeeld uitzendingen.
MTV is een slag kleiner (zwarte balken boven én onder).
16:9 = beeldvullend op mijn monitor
4:3 = zwarte balken zijkant
en dan heb ik nog wat zenders die er tussenin zitten: TMF en MTV dacht ik sowieso.
Hoe komt dit?
Ik kan me herinneren dat ik op mijn breedbeeld TV met kabel daar geen last van had.
dan zijn het geen breedbeeld uitzendingen, op een normale tv heb je de optie zoom en dan kon je dat soort zenders opvullen, zo ver ik weet gaat dat hier niet meeG-NiLES schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:33:
[...]
Ja, lekker laat dat ik dit zie. Maar inderdaad.
MTV is een slag kleiner (zwarte balken boven én onder).
16:9 = beeldvullend op mijn monitor
4:3 = zwarte balken zijkant
en dan heb ik nog wat zenders die er tussenin zitten: TMF en MTV dacht ik sowieso.
Hoe komt dit?
Ik kan me herinneren dat ik op mijn breedbeeld TV met kabel daar geen last van had.
BarryMel
Hmmmz, jammer dat de openingspost niet wat informatie heeft verzameld. Alle discussies omtrent al die driver versies moet je er nu zelf uitvissen ^^
Ik draai nu een tijd lang "Anysee E30Plus Digitenne Versie 2.0.5" (weet eigenlijk niet welke driver daar in zit) op Windows XP, naar goede tevredenheid (in tegenstelling tot de versies daar vóór). Kan ik deze aanhouden voor Windows 7, of kan ik dan het beste gelijk voor de "Multitunerdriver 1.27 Beta3 voor alle E30 modellen" gaan?
En qua software? De Anysee E30 T-C en TC Versie 2.08? (las hier ooit eens dat die driver ook voor een E30 Plus werkt, meen ik). Of de "Anysee viewer versie 2.1.1 beta1"?
What's best to do? Het zou mooi zijn als ik het in 1x goed aan de praat kreeg, in tegenstelling tot destijds in Windows XP
Ik draai nu een tijd lang "Anysee E30Plus Digitenne Versie 2.0.5" (weet eigenlijk niet welke driver daar in zit) op Windows XP, naar goede tevredenheid (in tegenstelling tot de versies daar vóór). Kan ik deze aanhouden voor Windows 7, of kan ik dan het beste gelijk voor de "Multitunerdriver 1.27 Beta3 voor alle E30 modellen" gaan?
En qua software? De Anysee E30 T-C en TC Versie 2.08? (las hier ooit eens dat die driver ook voor een E30 Plus werkt, meen ik). Of de "Anysee viewer versie 2.1.1 beta1"?
What's best to do? Het zou mooi zijn als ik het in 1x goed aan de praat kreeg, in tegenstelling tot destijds in Windows XP

Nieuwe drivers: http://www.anysee.nl/index.php?sct=downloads&file=164
Multitunerdriver voor alle E30 en E7 modellen versie 1.27 Beta N Nieuwe manier van bewaren van de configuratiebestanden, waardoor het niet meer noodzakelijk is de installatie van de CNO met administrator rechten uit te voeren. Problemen met het verliezen van de configuratie of model nummers zijn hiermee opgelost.
Multitunerdriver voor alle E30 en E7 modellen versie 1.27 Beta N Nieuwe manier van bewaren van de configuratiebestanden, waardoor het niet meer noodzakelijk is de installatie van de CNO met administrator rechten uit te voeren. Problemen met het verliezen van de configuratie of model nummers zijn hiermee opgelost.
Ik zal de openingspost eens updaten... naar mijn mening kun je het beste de laatste drivers gebruiken ism. Windows Media Center en dus NIET de Anysee software zelf gebruiken.Shadow_Zero schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:42:
Hmmmz, jammer dat de openingspost niet wat informatie heeft verzameld. Alle discussies omtrent al die driver versies moet je er nu zelf uitvissen ^^
De laatste drivers op moment van schrijven zijn: http://www.anysee.nl/index.php?sct=downloads&file=164 ( net iets nieuwer dan in jouw post)
Zijn er nog alternatieve DVB-T USB ontvangers? Ik heb inmiddels de hoop opgegeven om mijn Anysee E30 plus goed aan de gang te krijgen heb eerlijk gezegd ook hier het geduld niet meer voor.
Met alternatief bedoel ik een USB ontvanger met kaartlezer voor een Digitenne abonnement kaart.
Graag even een link.
Met alternatief bedoel ik een USB ontvanger met kaartlezer voor een Digitenne abonnement kaart.
Graag even een link.
Heb zojuist even de openingspost geupdate...
Tot nu toe juist geen enkel probleem met de Anysee TC30Plus.LEX63 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:09:
Zijn er nog alternatieve DVB-T USB ontvangers? Ik heb inmiddels de hoop opgegeven om mijn Anysee E30 plus goed aan de gang te krijgen heb eerlijk gezegd ook hier het geduld niet meer voor.
Graag even een link.
Wel als je een driver update of de Anysee uit / in een USB poort doet dat je in MCE (Windows7) opnieuw je tuner in moet stellen (5 min. werk).
Heb je dat al geprobeerd? Draai je op Win7 of XP. In Win7 gaat het eigenlijk allemaal van het leie dakje.
Ik hoef niets te doen als ik me driver update...? Ik heb hem al maanden niet meer uit de USB poort gehaald, dus dat kan ik niet bevestigen / ontkrachten. Ik merkte wel dat er een aantal rare 'bugjes' verdwenen toen ik mijn (componenten) drivers updaten. Misschien voor jou ook een optie om dat eens te proberen?RedHead schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:41:
[...]
Tot nu toe juist geen enkel probleem met de Anysee TC30Plus.
Wel als je een driver update of de Anysee uit / in een USB poort doet dat je in MCE (Windows7) opnieuw je tuner in moet stellen (5 min. werk).
Heb je dat al geprobeerd? Draai je op Win7 of XP. In Win7 gaat het eigenlijk allemaal van het leie dakje.
Er is een TESTVERSIE uitgebracht...
http://www.anysee.nl/index.php?sct=downloads&file=165
Deze versie is een testversie om het mogelijk ontstaan van artifacts te verminderen. Het symptoom artifacts kan door vele oorzaken ontstaan zoals schijftoegang, grafische kaart, beeldscherm etc. Daarom is deze versie slechts een testversie om te kijken of het gebruik van dit type driver/pluging het probleem verhelpt.
http://www.anysee.nl/index.php?sct=downloads&file=165
Deze versie is een testversie om het mogelijk ontstaan van artifacts te verminderen. Het symptoom artifacts kan door vele oorzaken ontstaan zoals schijftoegang, grafische kaart, beeldscherm etc. Daarom is deze versie slechts een testversie om te kijken of het gebruik van dit type driver/pluging het probleem verhelpt.
Ik heb de laatste tijd nog wel eens dat mijn tuner in gebruik is volgens MCE. Ik moet dan MCE afsluiten en weer opstarten om de tuner weer 'vrij te geven'.
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Ik heb het ook een paar keer gehad, en heb ook opeens dat er rare kanalen tussenkomen... ben er nog niet achter wat het precies is.G-NiLES schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 19:45:
Ik heb de laatste tijd nog wel eens dat mijn tuner in gebruik is volgens MCE. Ik moet dan MCE afsluiten en weer opstarten om de tuner weer 'vrij te geven'.
Iemand een idee?
Ook een DVB-T/DVB-C tuner, welke qua specs meer overeenkomt met de E7 serie van Anysee (dus je moet er nog een losse CI module insteken).
Ik had ook dergelijke problemen met 64-bit, na installatie van 32bit Windows7 ging het wel goed.MaPzel schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 09:45:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem, behalve dat, zover ik bekeken heb, bij mij alleen de zenders NL1 (HD) en SBS6 het gewoon doen en de rest dezelfde foutmeldingen geeft welke jij aangeeft.
[...]
Deze nieuwste driver heeft bij mij helaas niets veranderd.. Een maand geleden ongeveer kon ik nog alle zenders kijken!![]()
Er wordt met name op de Duitse forums veel geklaagd over 7-serie (S7/H7) Terratec tuners die instabiele drivers zouden hebben. Heb er zelf geen ervaring mee, maar ik zeg t maar...jammer want het zijn de enige tuners die ook Mac-compatible zijn.inVision schreef op maandag 01 november 2010 @ 07:50:
[...]
Ook een DVB-T/DVB-C tuner, welke qua specs meer overeenkomt met de E7 serie van Anysee (dus je moet er nog een losse CI module insteken).
[ Voor 6% gewijzigd door Dreamvoid op 07-11-2010 00:22 ]
Ik heb een Terratec H7 besteld, waarschijnlijk heb ik hem maandag binnen. Heb het echt helemaal gehad, niet goed aan de gang te krijgen onder Windows7 X64.
Als iemand nog interesse heeft in mijn Anysee E30PLUS dan hoor ik het wel.
Wat wil je d'r voor hebben?LEX63 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 18:21:
Ik heb een Terratec H7 besteld, waarschijnlijk heb ik hem maandag binnen. Heb het echt helemaal gehad, niet goed aan de gang te krijgen onder Windows7 X64.
€40,- exclusief verzendkosten.
Geen idee wat vandaag de dag de verzendkosten zijn voor 200/300 gram?
Stuur me even privé bericht als je interesse hebt.
ik heb er wel interesse in, ik zie alleen geen optie om je een prive bericht te sturen ?LEX63 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:54:
€40,- exclusief verzendkosten.
BarryMel
Ik heb ook interesse, stuur even een PM.barrymel schreef op zondag 14 november 2010 @ 00:38:
[...]
ik heb er wel interesse in, ik zie alleen geen optie om je een prive bericht te sturen ?
edit:
eigenlijk hoort dit in V/A thuis, maar daar even een item aan.
eigenlijk hoort dit in V/A thuis, maar daar even een item aan.
[ Voor 24% gewijzigd door RedHead op 14-11-2010 15:02 . Reden: V/A ]
inVision
Tot maandag avond 00.00 uur is in mijn profiel tijdelijk aangepast nu kun je reageren!
Lex
Tot maandag avond 00.00 uur is in mijn profiel tijdelijk aangepast nu kun je reageren!
Lex
[ Voor 17% gewijzigd door LEX63 op 14-11-2010 20:20 ]
Ik kan je nog steeds geen PM sturen..... als je er vanaf wil kan je mij een PM sturen , ik wil hem graag overnemen
BarryMel
Hij heeft ze mail zichtbaar gemaakt en gister avond van mij een mail gehad...
o oke 
nou stel jij wilt um niet dan wil ik um als nog wel dus laat maar weten
nou stel jij wilt um niet dan wil ik um als nog wel dus laat maar weten
BarryMel
Sinds een week of zo werkt RTL4 etc weer niet meer in mediacenter, ik zag dat er 11 november weer wat windows updates waren geweest , zijn er meer met dit probleem ? NL1, 2 en 3 doen het wel gewoon
ik heb een keer alle kanalen opnieuw proberen te zoeken maar dit heeft niet geholpen
in de Anysee viewer werkt het wel gewoon
ik heb een keer alle kanalen opnieuw proberen te zoeken maar dit heeft niet geholpen
BarryMel
Geen last van en bij mij is alles up-to-date...barrymel schreef op donderdag 18 november 2010 @ 19:20:
Sinds een week of zo werkt RTL4 etc weer niet meer in mediacenter, ik zag dat er 11 november weer wat windows updates waren geweest , zijn er meer met dit probleem ? NL1, 2 en 3 doen het wel gewoon
Heb je al geprobeerd op je TV signaal helemaal opnieuw in te stellen in plaats van opnieuw kanalen zoeken?
ja hebt de mogelijkheid extra kanalen te zoeken en dat andere heet volgens mij opnieuw instellen, dat laatste bedoelde ik dat wat ik gedaan heb dan moet je opnieuw je poscode opgeven en dan gaat hij alles opnieuw zoekeninVision schreef op donderdag 18 november 2010 @ 22:21:
[...]
Geen last van en bij mij is alles up-to-date...
Heb je al geprobeerd op je TV signaal helemaal opnieuw in te stellen in plaats van opnieuw kanalen zoeken?
BarryMel
Misschien moet je eerst je transponderlijst ens updaten. Dit kan je doen met deze online tool.barrymel schreef op donderdag 18 november 2010 @ 19:20:
Daarna moet je de kanalen in mediacenter opnieuw scannen.
ik gebruik hem met digitenne en die staat er niet bij....Speedy_Gonzalez schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:31:
[...]
Misschien moet je eerst je transponderlijst ens updaten. Dit kan je doen met deze online tool.
Daarna moet je de kanalen in mediacenter opnieuw scannen.
BarryMel
Hopelijk kan iemand mij hier helpen, want ik krijg met geen mogelijkheid de Anysee ComboTC aan de praat met het media center.
Ik draai windows 7 pro met alle updates op mijn nieuwe HTPC.
Uiteraard heb ik de video gevolgd voor de installatie. Driver installatie gaat prima. Alleen wanneer ik hem in media center wil instellen geeft hij keer op keer aan dat hij geen tuner kan vinden.
Ik heb zowel de nieuwste driver als de driver die in de video wordt gebruikt geprobeerd, alles zonder succes. Uiteraard staat de driver goed ingesteld op dvb-c met de juiste regiocode (5555 voor voormalig casema).
Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Ik draai windows 7 pro met alle updates op mijn nieuwe HTPC.
Uiteraard heb ik de video gevolgd voor de installatie. Driver installatie gaat prima. Alleen wanneer ik hem in media center wil instellen geeft hij keer op keer aan dat hij geen tuner kan vinden.
Ik heb zowel de nieuwste driver als de driver die in de video wordt gebruikt geprobeerd, alles zonder succes. Uiteraard staat de driver goed ingesteld op dvb-c met de juiste regiocode (5555 voor voormalig casema).
Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Verwijderd
Voor de duidelijkheid: ik wil met m'n dedicated MediaCenter afstandsbediening alles doen binnen MCE, is dat mogelijk? Of moet je toch een afstandsbediening hebben die de E30 direct aanstuurt?inVision schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 15:45:
[...]
Dat is inderdaad zoals het is gemaakt in de driver... ik vond het ook niets dus heb een Logitech Harmoney 300i gekocht waarmee je de knoppen zelf kan programmeren. De anysee knoppen zitten al in de database... je moet ze alleen even verplaatsen, maar dat hoef je ook maar één keer te doen.